Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk nou. De Stuurloos-0-Meter

Lang leve de sociale media. Drop een verzoekje op de Twitters en binnen no time heeft iemand iets bijelkaar geknutseld. De Stuurloos-0-Meter. ZO lang zitten we dus al zonder bemanning op Stoomboot Nederland. Kan zijn dat de tellert vandaag alweer overbodig is, want formateur Cohens beste vriend Tjeenk Willink polst deze ochtend een PaarsPlus-coalitie, waarbij het nog maar de vraag is of Mark Rutte (VVD) den fameuze rechtspoot gaat stijfhouden. Straks zien we Charley Aptroot autodelen in een Prius, wordt Fred Teeven erelid van Bits of Freedom en verhuist Edith Schippers naar een huurflat met een schotel. FTW! Ook deze teller op uw site? Klik pijltje rechtsonder en knip&plak code. (HoedTik voor Rob van het martelblog De Dagelijkse Standaard.)

Reaguursels

Inloggen

rutte moet wel, anders kan hij straks met die 10 zetels die hij nog over heeft (na het veraden van de stemmers) zijn spullen pakken

calimannld | 04-07-10 | 15:43

Beetje zonde van het PvdA logo onder die teller...
Dat is de partij die kosten wat kost UIT de regering gehouden moet worden.

Verder heeft de "stuurloosheid" ons nog niks slechts gebracht zoals hierboven al noemen... zodra Job dadelijk op het Pluche zit barst de ellende pas los.

underdog_ | 04-07-10 | 11:56

Weinig mensen die er iets van merken van die vermeende 'stuurloosheid'. Feitelijk laat dit halve jaar zonder regering zien dat we eigenlijk wel buiten dir zakkenvullende uitvreters kunnen die zelf als enigen menen onmisbaar te zijn voor dit land...

Wijze Uil | 03-07-10 | 21:36

Tot nu toe zie ik uitluitend voordelen in de huidige demissionaire toestand. Alle geldverslindende prestige-projecten zijn controversieel verklaard en de-facto stopgezet. Allerlei egotrippende regeltjesbedenkers blijven in hun hok. De hoofdrolspelers hebben het te druk met "informeren" en "formeren" om elders schade te kunnen aanrichten. En iedereen eet, drinkt en is vrolijk. Het is duidelijk, Nederland is af. Kunnen we het niet gewoon zo laten?

Magnum Force | 03-07-10 | 17:33

Paars +, da`s nog eens goed nieuws.
Een echt ouderwets vier partijen vecht-kabinet.
Job Theezak, kereltje Pechtold, Twitter Femke en dat joch van Rutte.
Binnen 10 maanden zie ik ze al vechtend over straat rollen.
Dat betekent flinke winst voor de PVV in de PS verk. in maart a.s.
Dat moet voor de PVV toch een leuk aantal zeteltjes opleveren in de 1e kamer. (broodnodig voor een "vruchtbare samenwerking" met Bea.)
Na 1 of 1,5 jaar hebben die vier elkaar de tent uitgevochten en in goede Haagse traditie blazen ze het kabinet op.
En jij en ik mogen dan weer ter stembus togen.
Eens kijken of ze dan ook nog om de PVV heen kunnen.
Nee jongens, ik zie paars+ wel zitten.
Daarmee liggen we aardig op schema.
Misschien moeten we er paars++ van maken?

copywriter | 03-07-10 | 16:58

Rutte schreef: Vandalen betalen, stem VVD. Dat wordt dus... niks, vandalen zijn zielig en krijgen subsidie.

Quuick & Dirty | 03-07-10 | 16:15

In feite zijn we natuurlijk al jaren stuurloos. Al sinds het aantreden van Balkenende-IV, want je wou toch niet beweren dat die regering ooit een beslissing heeft genomen waar Nederland wat mee opschoot?
Trouwens, ik denk dat je die IV ook wel kunt weglaten...

MAD1950 | 03-07-10 | 16:01

Paars Plus is het slechte van links (massa-immigratie, hoge belastingen) én het slechte van rechts (marktwerking in de publieke sector, slechte rechtspositie werknemers). De meest verschrikkelijke combinatie die denkbaar is.
De PVV wist het goede van rechts en het goede van links in één verkiezingsprogramma te zetten. Alleen jammer dat snel na de verkiezingen al bleek dat Wilders heel gemakkelijk belangrijke punten (65 blijft 65) over boord gooit.

lauwebal | 03-07-10 | 15:52

paarsplus met als het even lukt Cohen en niet Rutte als premier om dat mevrouw van Amsberg het wil befehl is befehl und ordnung muss sein. Her majesty beatrix dictator of the Netherlands enforces her undemocratic will on dutch pseudo democracy.

zambezi | 03-07-10 | 15:43

Wat een "calimero's'' zeg.

speerwerptrainer | 03-07-10 | 15:40

Kortom; ik stem ook nooit meer VVD. Volgende keer PVV, tenminste als NL dan nog bestaat na 4 jaar links... ik neem aan dat alle werkenden stoppen met werken en ook de hand gaan ophouden.... Werken loont namelijk niet onder links.
Tis toch niet te geloven wat er allemaal hier gebeurt

msgambler | 03-07-10 | 15:27

juriste | 03-07-10 | 12:18
Je hebt gelijk,maar als je niet wil aanschuiven voor onderhandelingen,en schikt naar de verkiezingsuitslag ,maakt deze partij zich er nu eenmaal niet geliefder op.
Tijden veranderen,Nederland is verkwanseld,en daar heeft het CDA in zeer hoge mate aan bijgedragen.Nu ze eindelijk de kans krijgen om daadkracht te laten zien,nemen ze de kuierlatten.

fleurtje | 03-07-10 | 15:08

En nu allemaal naar de VVD site waarop onze ongenoegens worden geventileerd.
Ja, je moet wat doen.

lanex | 03-07-10 | 15:06

Wat een smerig logo onderaan die stuurloos-o-meter. Ligt het trouwens aan mij of ziet de rest hier ook altijd een halve maan in het PvdA-logo? Een halve maan die een klein roosje omarmd. Het blijft frappant...

Semper Pecunia | 03-07-10 | 15:02

Baron de laclou | 03-07-10 | 14:52

Bij PaarsPlus is absolute minimalisatie van eigen inspanning en maximalisatie van lekker relaxed ruifvreten het devies. If you cant win them join them.

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 14:55

godverdomme , is die Rutte niet goed bij zijn hoofd geworden. Nederland kiest voor rechts , Rutte .. lummel dat je er bent.. hou je poot stijf en koers aan op nieuwe verkiezingen.
Kut CDA , lummel van een Wilders , als links aan de macht komt ben je als hardwerkende en bedrijf helemaal de sjaak.. alles waar echt op bezuinigd moet worden... dat doen ze niet want die terroristen van een Groen Links zitten in ieder links clubje,de uitvreters worden door de Pvda gered , en die Pechtold zit er maar wat woush doorheen te kakelen en Rutte staat aan de kant.
Als dit gaat gebeuren dan zet ik mijn tent op ho en niks meer doen .

Baron de laclou | 03-07-10 | 14:52

Een paars-plus kabinet zal er nooit komen.

kersenflap | 03-07-10 | 14:48

Geef dat Paarse Goedje een dag geen water en ze zijn verlept !Zo doe je dat RUTTE !

Pluto644 | 03-07-10 | 14:41

s.toma | 03-07-10 | 14:29

*noteert tijdstip overlijden VVD*

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 14:41

s.toma | 03-07-10 | 14:29
Zie mij gelijk hebben, alweer! Ik ben echt de aller goeiste!

Disneyland | 03-07-10 | 14:32

@Crusher | 03-07-10 | 13:48
Censuur! Past niet in het "wij weten wat goed voor u is" plaatje.

Sliptong | 03-07-10 | 13:57

De Stuurloos-0-Meter is prongeluk weggejorist, zowel op IE8 als Google Chrome niet meer zichtbaar.

Crusher | 03-07-10 | 13:48

Laat het maar een links kabinet worden. Hebben we over 4 jaar een echte crisis. Iedereen moet bloeden maar vooral de werkende mens. De uitvreters en klaplopers worden ontzien en de auto groeit van melkkoe naar mestvarken. Rutte toedeloe. Maar eerst even het WK winnen. Goed voor de sfeer. Kunnen we weer wat meer zuur verdragen.

Sliptong | 03-07-10 | 13:44

Naar alle waarschijnlijkheid zullen we wel weer naar de stembussen moeten om wederom een voorkeur aan te geven, zodat wederom deze partijen niet met elkaar om de tafel willen gaan zitten, waardoor een eindeloze reeks van stemmen, geen coalitie, stemmen, geen coalitie, uiteindelijk gevolgd zal worden door een regering van linkse slalom politici... BAH

Schlomo De Peaumeaux | 03-07-10 | 13:37

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 13:17 : Mee eens. Diplomatiek optreden is belangrijk. Ik denk dat de politiek in Nederland zo vast zit in haar eigen correctheid, dat eerst de botte bijl nodig is. Wat Hero Brinkman over de Antillen heeft gezegd ('boevenbende', 'op Marktplaats') denk ik al jaren samen met miljoenen anderen. Het was niet diplomatiek, maar eindelijk wordt de waarheid eens gezegd! Hetzelfde geldt voor het optreden van Wilders inzake Volgelaar ('knettergek') en de verkrachte journaliste ( www.youtube.com/watch?v=k_h0CsMBgh0 ). Erg bot, maar heel hard nodig in dit land.

lauwebal | 03-07-10 | 13:32

Lauwebal, of iets waar is of niet doet er niet zoveel toe.
Kiezen OF en WANNEER je dingen zegt, daar gaat het om en Wilders is wat dat aangaat een diplomatieke ramp.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 13:17

Trompeter | 03-07-10 | 13:11
Recht zijn beleid? Niederlandsch iies moeluk. Dansvloer met un hooftlettur en zo, je weet! Maaruh, wad is je pundt eichenluk?

Disneyland | 03-07-10 | 13:16

ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:22
Ik maak ook het onderscheid dat Lauwebal maakt.
Jij hebt een krampachtig socialistisch/communistisch concept van ondernemers.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 13:16

LOL.
Eerst schop je ze van de Dansvloer en dan vraag of ze hun dansschoenen bij zich hebben.
Recht's beleid wat is dat eigenlijk?
Denk dat het van doen heeft met het verlies van het korte termijn geheugen.

Trompeter | 03-07-10 | 13:11

sorry, maar ziet er niet uit. GS onwaardig.

Brakke Obama | 03-07-10 | 13:07

Ja een hele mooie applicatie

jemoeder! | 03-07-10 | 12:59

Gadget rookt

Geboefte | 03-07-10 | 12:50

@juriste | 03-07-10 | 12:35 : Er zijn helemaal geen conflicten onstaan met Wilders dus Maxime loopt weg.

lauwebal | 03-07-10 | 12:48

Doet het nu al niet meer. Site Dood? Flash is altijd -10. (Draait niet op mijn mooie Apple iPad).

BozeMan | 03-07-10 | 12:44

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:38
Nee. Niets gedoogsteun.

juriste | 03-07-10 | 12:41

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:25
U bent het wel met mij eens, want u zegt:
Ik vind het eigenlijk best wel fijn om stuurloos te zijn.
Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:03
Uw stem ging naar de stuurloze Rutte en mijn stem ging naar het CDA. Ik ben vertrokken bij de VVD toen de partij stuurloos werd onder Rutte. Niets ten nadele over Rutte, maar ik vind hem niet politiek genoeg.

juriste | 03-07-10 | 12:39

juriste | 03-07-10 | 12:35
Met gedoogsteun, voor het landsbelang ?
Dacht het niet.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:38

lauwebal | 03-07-10 | 12:26
Maxime wist al op voorhand dat er conflicten zouden ontstaan met Wilders, dus wilde hij afwachten of Rutte en Wilders wel samen zouden kunnen.

juriste | 03-07-10 | 12:35

sommige zeggen stuurloos, andere cruise control.

Brakke Obama | 03-07-10 | 12:32

mooi wit vlak, mag ik even weten waar het om gaat hiero?

Strange Glue | 03-07-10 | 12:31

@juriste | 03-07-10 | 12:24 : Rutte en Wilders wilden met Maxime praten, Maxime weigerde. Dus is het CDA verwijtbaar.

lauwebal | 03-07-10 | 12:26

@ andere hans | 03-07-10 | 11:40
Je wordt wegejorisist omdat je niks boeiends te melden hebt.

solidstate | 03-07-10 | 12:25

juriste | 03-07-10 | 12:24
Dat ben ik niet met u eens.
En dat mag.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:25

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:19
Neehoor. De winnaars bakken er niets van en kunnen niet eens beginnen. Kritiek richting CDA is misplaatst in dit geval, want Maxime heeft zich niet op de voorgrond gedrongen, terwijl Rutte wel een kapitein kon gebruiken om koers te zetten. Stuurloos onder Rutte.

juriste | 03-07-10 | 12:24

ook niets te doen?

Snelle Gerrit | 03-07-10 | 12:22

Liveon | 03-07-10 | 12:16

Ik werk met een HP, zelfde probleem. Ligt niet aan jou...

eerstneukendanpraten | 03-07-10 | 12:22

juriste | 03-07-10 | 12:18
Elke kritiek richting het CDA is raak.
Een schot voor open doel.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:19

fleurtje | 03-07-10 | 12:06
CDA is niet de leading partij in deze situatie. De kritiek tegen het CDA mist elk doel.

juriste | 03-07-10 | 12:18

Tja, de VVD en immigratie. Ik vraag me af of er überhaupt iemand iets heeft tegen mensen die hier willen komen wonen en werken. Da's dus werken en een positieve bijdrage leveren aan het geheel. Da's dus niet een uitkering trekken, crimineel gedrag vertonen en een achterlijke ideologie aan de rest van de bevolking opdringen.

knutsel | 03-07-10 | 12:17

is stuk bij mij, ligt aan mij of aan site?

Liveon | 03-07-10 | 12:16

ADO-Le-Cent | 03-07-10 | 12:11
Ze hadden de ene Romeinse keizer, die dat 'geloof' ooit heeft omarmd, voor de leeuwen moeten gooien.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:16

je denkt toch zeker niet dat ik zo'n apparaat inclusief PVDA logo ergens ga plaatsen! of heeft nog niemand dat gezien ofzo?

Modder Neetjer | 03-07-10 | 12:13

fleurtje | 03-07-10 | 12:06
U krijgt zeker óók steeds meer begrip voor de Romeinen die Christenen voor de leeuwen gooiden?

ADO-Le-Cent | 03-07-10 | 12:11

Het zou beter zijn om die politieke meevreters van het CDA er alvast uit te gooien,
grote mond voor de verkiezingen wat ze allemaal willen gaan doen,niks dus.
Oppleuren chrrrrristelijk parasieten.Balkenende heeft Nederland verkwanseld aan Europa,en ons opgezadeld met een zooitje links geteisem.

fleurtje | 03-07-10 | 12:06


Het meest ergerlijke is nog wel dat het voormalige kabinet nu nog steeds demissionair besluiten door zit te drukken.
Kappen, rot op, ga met zomerreces!
Boek een tripje op de Titanic.
.

ADO-Le-Cent | 03-07-10 | 12:06

@PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:52 : Als je met 'zwakkeren' nietsnuttende allochtonen en autochtone tokkies bedoelt, dan ben ik het met je eens. Voor degene die zonder eigen schuld niet kan werken (ernstige ziekte/ongeluk) moeten er goede voorzieningen blijven, situaties die privaat vrijwel onverzekerbaar zijn.
Maar vooral autochtone tokkies mogen wat mij betreft ook flink aangepakt worden. Uitroken! Klagen over geen geld hebben, maar wel grote flatscreens in de tuin tijdens dit WK en in december zoveel kerstverlichting dat de sociale huurwoningen vanaf de maan te zien zijn. Aanpakken, aanpakken, aanpakken! Om te beginnen met: Bij de derde keer overlast gedrag = huis uit.

Ook eens dat het onderwijs aangepast moet worden. Een diploma moet niet meer vanzelfsprekend zijn, nu ontvang je bijna automatisch een VMBO-diploma. Als je niet kan leren, dan geen diploma. Omdat niet iedereen goed kan leren, moeten er weer ambachtsscholen komen. Iemand die komt met het plan om HBO en Universiteit samen te voegen verdient een enkeltje gesticht. Hetzelfde geldt voor het idee om een tweede studie duurder te maken. Mensen die naast hun werk doorstuderen moeten dat juist zonder financiële belemmeringen kunnen doen. Dat is nuttiger dan flatscreens uitdelen aan onrendabelen.

lauwebal | 03-07-10 | 12:06

lauwebal 11;57
ik kan niet anders melden dan te zeggen het wederom volledig met u eens te zijn, geldt trouwens ook voor ZSU 23-4. ( trouwens is dit niet de benaming van een Russisch afweergeschut o.i.d. ? )

Jan Boule | 03-07-10 | 12:04

Ik vind het eigenlijk best wel fijn om stuurloos te zijn.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 12:03

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:52
Ja, inderdaad meer prestatie gericht, maar de hulpverleningsindustrie is de grootste werkverschaffer in NL, dus die zal met hand en tand hun werk verdedigen. Verpleegsters weten niet wat Beta-academici zijn.

juriste | 03-07-10 | 12:01

Jan Boule | 03-07-10 | 11:45 : Over de asielindustrie heb ik het gemakshalve maar niet gehad, omdat dit wel redelijk algemeen bekend is bij de gemiddelde GS-reaguurder. De VVD wordt echter nog steeds overschat als het om aanpak van immigratie gaat. Vluchtelingen moeten inderdaad fatsoenlijk worden opgevangen, maar dan wel uitsluitend vluchtelingen die onder het vluchtelingenverdrag vallen. Collectief een verblijfsvergunning toekennen is op grond van dat verdrag simpelweg niet mogelijk, maar gebeurt hier volop. Bovendien opvang in eigen regio, tenzij het niet anders kan, en terug naar eigen land zodra de reden om te vluchten niet meer van toepassing is. Tegen de enkele vluchteling die door uitzonderlijke omstandigheden toch blijvend in Nederland zal blijven zal niemand bezwaar maken. Bovendien zal deze kleine groep automatisch integreren, doordat ze tussen uitsluitend Nederlandse huishoudens wonen.
@ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:45 : Klopt. GroenLinks is een enorm gevaar voor het milieu. In eerste plaats door de overbevolking als gevolg van massa-immigratie, waar je ook al over schrijft. Maar ook de voorkeur van kolencentrales boven kerncentrales, en de lokale linkse hobby om fietsers voorrang op rotondes te geven met als gevolg lange rijen stilstaande auto's met ronkende motor.

lauwebal | 03-07-10 | 11:57

Bigi Bana Boy | 03-07-10 | 11:48
Dat is wel waar, maar het verschil is wel dat Italianen over het algemeen zichzelf kunnen redden door hun fantasie.
En fantasie is nou juist iets wat de gemiddelde Nederlander ontbeert. Die functioneert het best met regeltjes, procedures en voorschriften.

o vos omnes | 03-07-10 | 11:57

Boeie, Nederland gaat kampioen worden, dáár gaat het om!

keeskooskaas | 03-07-10 | 11:54

Geenstijl is anders ook aardig stuurloos met de hele dag nog niets anders dan zo'n lullig tellertje op het scherm.

o vos omnes | 03-07-10 | 11:53

lauwebal | 03-07-10 | 11:35

Agreed, idealiter wordt het volledige binnenlandse arbeidspotentieel gebruikt. Het ontmantelen of in elk geval drastisch versoberen van de verzorgingsstaat kan hier wel bij helpen. Wat ook helpt is het feit dat offshoring als globale trend is niet ´sustainable´ is en daarnaast voorbij de hype. In mijn branche is India al lang passe en begint de Oekraine nu dat stadium te naderen. Op een gegeven moment zijn de goedkope landen op. NL moet om volledige benutting te realiseren het onderwijs aanpassen, veel meer prestatie gericht, focus op beta ipv nutteloze flutstudies die een oneway ticket zijn naar de bijstand en veel meer aandacht voor echt talent ipv het continue richten op de `zwakkeren´.

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:52

Jezus. Heeft er nog niemand geroepen dat Minuten en Milliseconden niet hetzelfde is? En dat het dan alsnog niet klopt...
Zet op zijn minst dubbele punten in dat klote ding.

bwahaha | 03-07-10 | 11:52

Wijze mensen wil ik in het kabinet. En deze dienen aangewezen door andere wijzen. Want alleen een wijze herkent aan andere wijze. Met het systeem van de volksdemocratie gaat elk land naar de filestijnen. Jammer, want alleen de wijzen hier zullen mijn stelling herkennen.

AntiSoof | 03-07-10 | 11:52

Italië is al decennialang een bestuurlijke chaos. En kijk toch eens, het heeft Fiat, Alfa, Bugatti, Lancia, Ferrari, Ansaldo (die onze HSL treinen aan het maken zijn) enz enz enz én zit in de G7 (wij niet). Ergo, zoveel doet een regering er niet toe.

Bigi Bana Boy | 03-07-10 | 11:48

@ Bigi Bana Boy | 03-07-10 | 11:45
Daar heb je gelijk in, behalve dan dat het in de hand houden van het begrotingstekort geen sinecure is. In dat opzicht doet het kabinetsbeleid er wel degelijk toe.

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:48

Wat nou stuurloos? De rollatorvergoeding is net afgeschaft..... In geen jaren zoveel daadkracht gezien.

Hapax | 03-07-10 | 11:46

lauwebal | 03-07-10 | 11:19
Nog zoiets.
Links zegt zo voor het milieu te zijn, maar ondertussen halen ze zoveel mogelijk aanhangers van een of andere achterlijke, zichzelf snel uitbreidende meute gelovigen het land in. Dus links levert in feite de grootste bijdrage aan de toenemende belasting van het milieu, de overbevolking, bebouwing van groene gebieden, .... en ga zo maar door.
In grote lijnen is Links als een soort bestuurlijk geestelijk gehandicapte, die met een hand het gat probeert dicht te gooien wat ze met de andere hand aan het graven zijn.

ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:45

lauwebal : 2x
u hebt volkomen gelijk. Er zijn vele groepen in ons land die er baat bij hebben dat de niet aflatende stroom onopgeleide mensen die onder het mom van vluchteling hier naar toe komen , niet opdroogt. Niet alleen de wergevers maar ook de talloze asieladvocaten, de toeleverende bedrijven van de asielzoekerscentra en de hulpverleners bij oa Vluchtelingenwerk, zij allen hebben daar baat bij.
Op een paar stadsstaten na ( Singapore bijv. ) is Nederland het dichtsbevolkte land ter wereld, 400 inwoners per km2 . Alleen dat zou al genoeg moeten zijn om een restrictief toelatingsbeleid te moeten voeren, welke regering dan ook. Somaliérs bijv. hebben geen enkel arbeidsverleden of amper, hebben derhalve geen arbeidsethos ( kunnen / willen opbouwen ) en zullen derhalve weinig bijdragen aan de welvaart in ons land.
Maar die mensen zijn niet blind en zien anderen rondrijden in auto's ed. en hun legitieme wens, immers welkom geheten in ons land, is daar ook over te willen beschikken. Deze tienduizenden immigranten jaarlijks zullen dan ook aanspraak maken op (woon-) ruimte , eigen vervoer ed. Groen Links wil ons land "leefbaar " houden maar door nog meer immigratie, -zie hun programma over huwelijk met buitenlandse partners uit niet ontwikkelde landen, gezinshereniging en ruimhartig asiel- bereikt deze partij het tegenovergestelde.
Een fatsoenlijk land dient een echte vluchteling op te vangen maar de asielzoekersindustrie, figuren als Albayrak incluis, heeft er helaas voor gezorgd dat een groot deel van de bevolking zich afwendt van dit gegeven

Jan Boule | 03-07-10 | 11:45

We overschatten de invloed van een kabinet op onze economie nogal eens. Eigenlijk is het alleen van belang de loonkosten en het begrotingstekort enigszins in de hand te houden. Voor de rest doet het er in een pure export economie niet zoveel toe wat voor kabinet er zit. Onze economie wordt bepaald in Duitsland. Maak jezelf geen illusies.

Bigi Bana Boy | 03-07-10 | 11:45

De teller staat volstrekt verkeerd. De gehele vorige kabinetsperiode moet er ook bij geteld worden. Ook het demissionaire kabinet waar ieder zogenaamd een dubbele portefeuille heeft als gevolg van het vertrek van de laffe PvdAllochs heeft nog voldoende tijd om lintjes door te knippen en bij de Tour de France te zijn. Wedden dat Balkenende en kornuiten allemaal afreizen naar Johannesburg als we de finale spelen?!

knight03 | 03-07-10 | 11:43

Paars Pus.

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:43

@ solidstate 11.13
word je hier tegenwoordig weggejorist als je zegt dat dit topic -op zijn zachtst gezegd- nog al gemakzuchtig tot stand is gekomen?

andere hans | 03-07-10 | 11:40

Beetje knip-en plakwerk van een andere ( linkse) site, zeurstukje eronder en ome Pritt heeft voor de zaterdag zijn centjes weer verdient.
Zal wel met de hitte te maken hebben?

Opa-Buiswater | 03-07-10 | 11:40

@ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:34 : Uitstekend betoog waar ik mij helemaal in kan vinden. Gevestigd links en gevestigd rechts staan heel dicht bij elkaar, ze werken alleen vanuit een andere invalshoek maar het resultaat is gelijk: een enorme puinhoop, een totaal onleefbaar land.

lauwebal | 03-07-10 | 11:38

@ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:34

Precies, als ondernemend Nederland aan landmijnen kan verdienen zullen ze het niet nalaten. Maar dan zie je links Nederland wel op hun achterste poten staan.

azijnseiker | 03-07-10 | 11:37

@ Bos Hout | 03-07-10 | 11:31
Oh ja, pfioe, gelukkig. Dan kan ik vanmiddag toch nog gaan kanoën.

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:37

PvdAars Plus

atb | 03-07-10 | 11:36

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:25 : (iets de snel op "post" geklikt). Ook de "rendabelen" vind ik niet gewenst. Simpelweg omdat er genoeg Nederlandse werklozen zijn met talent die vrijwel elke vacature kunnen vervullen. Werkgevers moeten alleen bereid zijn om te investeren in opleiding, ook onervaren mensen willen aannemen (vooral de overheid stelt buitensporige eisen als het om werkervaring gaat), en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Mensen van buiten aantrekken is te makkelijk, en gaat voorbij aan de duizenden afgestudeerden die momenteel geen werk op hun eigen niveau kunnen vinden.
Maar ook lageropgeleiden zijn de klos, die worden ook verdrongen door goedkopere krachten van buiten. De winsten binnen bedrijven zijn ruim voldoende om fatsoenlijk betaalde Nederlandse werknemers in dienst te nemen. Sterker nog, ondanks de crisis, hebben veel bedrijven winstrecords geboekt in de afgelopen jaren.

lauwebal | 03-07-10 | 11:35

We hebben gewoon nog een (demissionair) kabinet dat alles regelt hoor!

Maurits17 | 03-07-10 | 11:35

lauwebal | 03-07-10 | 11:19
Inderdaad, niet dat ik zelf te klagen heb, maar de samenhang is bij links ver te zoeken. Ze weten van voren niet wat ze van achteren uitvreten.
Voorbeeld is de wijze waarop ze omgaan met God. Op het moment dat deze in geretardeerde versie de kop opsteekt, ineens Allah heet en eigenlijk een Grote Klootzak is voor iedereen die er eens goed overnadenkt, op zo'n moment moet dat natuurlijk vrijbaan krijgen van Links en ondernemend rechts. Waarom?
Volgens Links ben je als achterlijk en kwijlend residu (Allah bedoel ik, de opperste uiting van domheid), van wat eens een verheven streven naar het allerhoogste was, natuurlijk uitermate zielig en wordt je automatisch gesubsidieerd en beschermd. Zieligurds voor alles, en Allah dus helemaal.
En ondernemend rechts maakt zich natuurlijk alleen maar zorgen om de te verdienen buitenlandpegels, zijn als de dood op de lange boze teentjes van Allah en aanhangsels te trappen en de lucratieve contracten (waarmee geld verdiend wordt om terug te trekken in Allah en allochtoonloze vrijzones) mis te lopen.

ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:34

10 zetels en het voor het zeggen krijgen ,dat kan alleen in Nederland.

fleurtje | 03-07-10 | 11:32

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:25
Ja maar die stopt om 14:20 precies bij de Zeeuws-Vlaamse grens zo te zien.

Bos Hout | 03-07-10 | 11:31

@PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:25 : Het opheffen van de verzorgingsstaat zie ik niet als oplossing, in tegendeel. Ten eerste omdat het hier zelfs zonder verzorgingsstaat nog beter is dan in bijv. Somalië. Criminaliteit en overbevolking blijven ons land teisteren. Ten tweede omdat de verzorgingsstaat er wel voor zorgt dat niemand hier honger hoeft te lijden. Dit is een beschaafd land. Dat wil ik graag zo houden. Verzorginsstaat dus behouden, fraude effectief aanpakken en de grenzen sluiten.

lauwebal | 03-07-10 | 11:30

dedagelijksestandaard- server trekt het niet echt..

Mesmer | 03-07-10 | 11:30

Zal Mark de VVD-kiezerTs in hun hempie laten staan dan ?

Frederik Puntdroad | 03-07-10 | 11:29

Nu we het toch hebben over gave interactieve dingskes,

en tevens een leuker onderwerp:

www.think-positive.net/

atm0s | 03-07-10 | 11:26

Ehm? Over rechts wil niet, Verhagen had er geen zin aan, wat na zo een zetelverlies wel voorstelbaar is. Wilders had er ook niet echt zin aan. Over links kan, maar dat gaat ook geheid de mist in. Een nationaal kabinet is een optie maar of een partij zich daar aan wil branden?

Conclusie: Laat het geheel stuurloos blijven, kan er weinig verknald worden.

Geitenwollensokjuhz | 03-07-10 | 11:25

zijn net kinderen die niet samen willen spelen.

libia majora kalus | 03-07-10 | 11:25

lauwebal | 03-07-10 | 11:19

de wal zal het schip keren

ofwel we bereiken kritieke massa an dan gehts richtig loss ofwel we koersen rustig richting onvermijdelijke ontmanteling van de hangmat-staat waarmee de magneet functie t.o.v. alle onrendabelen van deze wereld komt te vervallen.

Kwestie van tijd.

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 11:25

Dat Twitter gaat nog eens heel groot worden!

RoodMutsje | 03-07-10 | 11:25

Off Topic:
Op www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-voo... is te zien dat er een giga-bui onze kant op komt. Zonder dollen. Houd vrouwen, kinderen en huisdieren binnen en sluit deuren en ramen! Redde wie zich redden kan!

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:25

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:16
Nee, maar hoor eens, de echte ondernemers, die vetgevreten kereltjes in veel te dure SUV, die dus,.. die trekken zich met hun geld wel terug van de ellende die ze met een vrijbaan-aan-de islam-beleid op de maatschappij afwentelen.
De echte ondernemer is niet zelden als een termiet, kaalvreten en daarna de vlakte leeg achterlaten en verder trekken. Maar goed, als ze zich maar kunnen verrijken met goede deals in het buitenland, dan maakt het niet uit dat de gewone man de ellende over zich uitgestort krijgt.
Zie hier meteen waarom links en ondernemend rechts elkaar toch nog gevonden hebben.

ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:22

@ ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:17
Vlak anders minister Van Middelkoop ook niet uit hoor. Die zet het uitgavenpatroon van Vogelaar gewoon door. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/26...

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:20

@ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:17 : Dat zoveelste generaal pardon komt er toch wel. Ook al is het een jaar later, de kosten worden er niet minder om. Om nog maar te zwijgen van voortrekkerij op het gebied van woningtoewijzing en banen.

lauwebal | 03-07-10 | 11:19

Iedere minuut dat de PvdA, partij van Albarak e.d. niet aan de macht is en het land dus niet de afgrond ingestuurd wordt is winst.
Volgens mij spaart dit ronddobberen zonder PvdA ons miljarden aan allochtonenbijlagen, weer een generaal pardon, weggeefprijzen, opruimsubsidies aan Afrika, vriendenprojectjes van corrupte nevenfunctieburo's en gaat u zo maar een tijdje door.
Ik zou zeggen, iedere seconde dat Cohen, Fapke en Ventje Pechtold met hun lange tengels uit s'lands suikerpotje(s) blijven is pure winst, makkelijk verdiend.

ZSU-23-4 | 03-07-10 | 11:17

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:16 : Als je een aantal van Erdogan zijn uitspraken hebt gehoord, dan kun je moeilijk ontkennen dat Wilders gelijk heeft. Wanneer stoppen we nou eens met de angst om hard te zijn? Als het klopt met de feiten moet het gezegd worden.

lauwebal | 03-07-10 | 11:16

@Galaick | 03-07-10 | 11:11

Ach van horen zeggen, maar ik nam hem toch al niet serieus.

azijnseiker | 03-07-10 | 11:16

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:11 : Jij beschrijft echte ondernemers. De "ondernemers" die door de VVD worden gesteund, zijn de top-bedrijven uit de AEX. Dat zijn geen ondernemers, maar clubs die hun geld laten werken en werknemers uitbuiten. ING en TNT zijn op dit moment de grootste schurken. Die bedrijven moeten hard aangepakt worden. Maar tegelijkertijd - en helaas vergeten linkse partijen dat (behalve de SP) - moet de kleine innovatieve ondernemer, de échte ondernemer, volop ruimte krijgen.

lauwebal | 03-07-10 | 11:16

lauwebal | 03-07-10 | 11:09
Als WIlders uitspraken bij de BBC in Engeleand doet over Erdogan en de grondlegger van de Islam dan kun je dat niet aan 'links' wijten dat ondernemers zich daar terecht zorgen om maken.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:16

Meer dan een derde van een jaar...

ElMundoKapotio | 03-07-10 | 11:15

@lauwebal | 03-07-10 | 11:09
Ook een punt! Uuuh.. even een snelle zaterdagochtend-oplossing: Goedkoop bier bij alle supermarkten en de spiritusschappen uitbreiden. Meer Polen halen en minder rotzooi uit "het verre oosten"... Wilde overigens net mijn badkamer verbouwen. *Slaat even de spijker op 2 koppen*

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 11:14

Als Rutte in een paarsplus trapt is dat kiezersbedrog en politieke zelfmoord.
Een dergelijk kabinet heeft geen toekomst en er komen zeer snel weer verkiezingen.
Dan wordt de VVD gehalveerd zoals nu met het CDA gebeurt is.
Dan gaat Rutte de zelfde weg als Bos en Balkenende, af door de achterdeur.

aquarius | 03-07-10 | 11:14

Galaick | 03-07-10 | 11:11
T+RTL 7 Woman on Top, paar dagen geleden. Gastvrouw Lousewiese van der Laan. (VErschijnt bij mijn niet ni de zoekfunctie.)
Maar Galack, de enige ondernemerspoliticus bij de VVD had zich gekandideerd als kamervoorzitter, nuff said..

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:13

@ andere hans | 03-07-10 | 11:10
Rot op naar joop dan.
Dan krijg de onderwerpen en reacties al voorgekookt opgediend.

solidstate | 03-07-10 | 11:13

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51
Link or it didnt happen

Galaick | 03-07-10 | 11:11

juriste | 03-07-10 | 11:03
DAt heb ik gemist.
Maar we weten wat voor soort ondernemers bij Mens zitten. Niets mis mee, maar meer het soort dat meer rekeningen op Guernsey heeft en alle fiscale trucs kent. Extreen veilig en behouden onderneemt (nouja ondernemen, hun geld laten werken.) Zie je die botoxman en die nette mevrouw met hun financiele instellinkjes wel eens praten. Daar heerscht geen VOC mentaliteit en dan druk ik me netjes uit.
Het nieuwe belastinggeld komt binnen via hoogopgeleide niche- en innovatieve ondernemingen (het soort mensen waarvan de vrouwen hun kroost op de door GS gehalte mannetje fietsen vervoerd worden...)
Balkenende zat erbij in de buurt maar heeft waarschijnlijk nooit dat Senter Novem kunnen stroomlijnen (of opheffen) of dat punt goed kunnen communiceren. Misschien denken we nog teveel in de cultuur van staalarbeiders als land. Er wordt hier meer gesproken over loonslaven dan over ondernemers.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:11

-weggejorist-

andere hans | 03-07-10 | 11:10

juriste | 03-07-10 | 10:49
Niet goed opgelet de laatste tijd?
Nederland IS al een dorp.

Che_cuevara | 03-07-10 | 11:10

Krijgen we natuurlijk weer 500plus plempsels van huilende pvv-ertjes en aanverwant volk, waarbij geen complottheorietje te gek is om het falen van de eigen partij te vergoeilijken. Feit is gewoon dat rechts had kunnen gaan regeren, maar niet eens in staat zijn om ook maar een begin te maken van een serieuze formatie. Tot zover het geblaat over hoe PVV en VVD Nederland wel weer even op de kaart zouden zetten. Gewogen en te licht bevonden, maar goed dat kan niemand verrast hebben.

Stoicist | 03-07-10 | 11:09

solidstate | 03-07-10 | 11:00

Vergeet Mekka II niet, straks moeten alle mensen naar het westen EN het oosten bidden

Galaick | 03-07-10 | 11:09

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:59 : Simpel. Vanwege Wilders. Ondernemers zijn bang voor het imago in het buitenland. Het negatieve imago van Wilders wordt echter vooral veroorzaakt door het demoniseren door links. Wat is er onredelijk aan misdadigers met een niet-Nederlands paspoort het land uit gooien?
Maar er speelt nog iets anders. Wilders zijn stokpaardje is immigratie. Ondernemers zijn echter totaal niet gebaat mij een immigratie-stop. Ik kan het hier niet vaak genoeg herhalen: Immigratie levert ondernemers een overschot aan werknemers op waardoor lonen laag blijven en arbeidsvoorwaarden slecht (lees: grote hoeveelheden langdurig uitzendkrachten werkzaam binnen top-ondernemingen). Om nog maar te zwijgen van allerlei markt-kansen, zoals duur peperduur vastgoed in de laatste niet-verpeste wijken in de Randstad. Juist dat is de reden dat de VVD nooit serieus werk heeft gemaakt van minder massa-immigratie, al waren er kansen genoeg. Verdonk heeft een goede poging gedaan, maar ze werd te lastig toen ze besloot de regels (voor het eerst in de geschiedenis) consequent toe te passen.
.
Samengevat: Ondanks de stoere taal van Rutte zal de VVD nóóit werk maken van een immigratie-stop, simpelweg omdat de belangrijkste achterban van de VVD, de ondernemers, volop baat hebben bij die massa-immigratie.

lauwebal | 03-07-10 | 11:09

Wanneer de PvdA informateur faalt, een PVV informateur ajb

Galaick | 03-07-10 | 11:07

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:57
U bent kort maar krachtig. Ik geloof niet in een Nationaal Kabinet waarin alle partijen zitten met even zoveel tegenstellingen. Ik kan mezelf niet voorstellen dat Femke met een goede oplossing komt waarin andere partijen zich kunnen vinden. Ik geloof nog steeds in een PVV-VVD-CDA kabinet. Alleen heb ik zo/n donkerbruin vermoeden dat Geert niet wil regeren en het CDA liever de oppositie in wil gaan.

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 11:05

Ik zie alleen maar een leeg wit vierkant. Of is dat symbolisch bedoeld?

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:00

Misschien moet je je raam open zetten.

OoO | 03-07-10 | 11:04

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 10:53
En snel akkoord gaan met dat nationaal kabinet want starterspartij PVV moet niet het idee hebben dat ze de agenda kunnen bepalen voor een crisiskabinet.
Mijn aanbod dat PVV mee mag doen in een nationaal kabinet loopt over 8 dagen af!

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 11:04

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:55
Het programma van Harry Mens had een item over het CDA en daarin kwam naar voren dat het CDA goed is voor de ondernemers.

juriste | 03-07-10 | 11:03

maak niet zoveel uit hoor, ze doen toch niets, en de EU is de baas

Ed71886710 | 03-07-10 | 11:03

Als straks de pvda het overneemt zijn we van stuurloos naar gekaapt.
Dan wordt er koers gezet naar een islamstaat waar de smerigste criminelen, oorlogsmisdadigers en jihadi's een vrijhaven hebben. Somalie wordt dan onze trouwste bondgenoot.

solidstate | 03-07-10 | 11:00

Ik zie alleen maar een leeg wit vierkant. Of is dat symbolisch bedoeld?

Ivoren Toren | 03-07-10 | 11:00

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 10:54
Not, maar je vraagt je toch af waarom ondernemers -de motor van de economie- zich niet thuis voelen in een rechts kabinet.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:59

De vraag is wat beter is: stuurloos ronddrijven of een kabinet dat ter plekke voor anker gaat en bij de eerste de beste storm met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op het strand zal verdagen.

Fluffball | 03-07-10 | 10:59

Stuurloos door Verhagen die de boot afhoudt en Cohen die vreest voor te veel VVD geluid en dus twee andere linkse partijen nodig heeft.

Als ik nu Mark Rutte was liet ik het ze uitzoeken en ging ik voor de oppositie, lekker vrij schieten op PvdA/D66/SP/Gr.Links/CDA. Als de VVD Meegaat in paars dan is het immers vrij schieten voor PVV en CDA.

Hiekikowokan | 03-07-10 | 10:59

copywriter | 03-07-10 | 10:53
Ik woonde een lezing bij over Vinexwijken en dorpen en de conclusie was dat de mensen zich terugtrekken in Vinexwijken en dorpen om de gevaren van de boze stad te ontvluchten.

juriste | 03-07-10 | 10:58

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 10:53
Een nationaal kabinet.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:57

Stuurloos is niets, de dreiging van alweer een brokkenkabinet. Ik schrik nog wel eens wakker van het spookbeeld cohen1.

Jan Passant mk2 | 03-07-10 | 10:57

juriste | 03-07-10 | 10:53
Check die vrouw in het gesprek met Lousewiese van der Laan er maar op na.
CDA heeft de NAAM ondernemers- en innovatievriendelijk te zijn. Maar in het veld noemt men dat een lippendienst.

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:55

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51

Zullen we voortaan de verkiezingen dan maar overslaan en gewoon de "greaute ondernemingen" vragen de coalitie in te vullen? Wel zo makkelijk.

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 10:54

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51

Welk onderzoek, linkje..?

azijnseiker | 03-07-10 | 10:54

En ga eens weg met die nano- en micorsecondes, wat een flauwekul.
Je wekt bijna de schijn dat alleen Wilders maar mee mag doen als er overhaast te werk wordt gegaan. OT Over WIlders gesproken; Had hij nou een dubbel paspoort -Israelisch- of niet?

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:54

@Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51
Gewoon zomaar... wat heeft u anders in de aanbieding?

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 10:53

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51
CDA is goed voor het ondernemersklimaat: Internationale betrekkingen, handel, export.

juriste | 03-07-10 | 10:53

@achtereinde van de domheid. Kom je nog met een linkje naar dat onderzoek of moeten we zelf gaan googlen?

knutsel | 03-07-10 | 10:53

VVD moet zich terugtrekken uit dit belachelijke circus.. win / win situatie

nachtschilder | 03-07-10 | 10:53

juriste | 03-07-10 | 10:49
Sla je nou niet verschrikkelijk veel erg door???
Fantasie is leuk maar je moet niet overdrijven.

copywriter | 03-07-10 | 10:53

Ik heb het idee dat het wel even lekker gaat zo! Kunnen we dit niet even 4 jaar volhouden? Misschien enige sturing geven door Kim Holland in het Torentje op het zeiknatte pluche te zetten? Even de "naneuk" voor alles en iedereen.

Zeldzame Zaadstengel | 03-07-10 | 10:52

Als die pruts-Wilders nou gewoon ff z'n principes opzij zet en gaat regeren... dwz gewoon met VVD om de tafel gaat zitten, de hand schudt van Rutte, voor de show drie dingen bespreekt, en vervolgens tegen Verhagen zegt dat er wat PVV/VVD betreft geen problemen zijn?

Requiescat in pace | 03-07-10 | 10:52

Er is onderzoek gedaan naar de ondernemersvriendelijkheid van alle partijen.
Gebleken is dat het ondernemersklimaat in Nederland NIET geholpen is door een rechts kabinet.
Ook grote ondernemingen zeggen het rechts kabinet niet te willen.
Blijft dus de vraag: 'WIE WIL DAT RECHTSE KABINET DAN WEL?'
Zijn dat echt alleen de mensen die vinden dat er niet ferm genoeg wordt opgetreden tegen straattuig en laten ze daarvoor de economie naar de kleaute gaan?

Einde van de Domheid | 03-07-10 | 10:51

lauwebal | 03-07-10 | 10:42
Hmm. Daartegenover: Als de vertegenwoordiger van Henk&Ingrid (de politieman en verpleegster), aan de macht zou komen, zou Nederland ee politiestaat worden en zou elke vooruitgang de bodem in worden geslagen. Nederland zou dan een dorp worden met dorpsmentaliteit, zoals je ziet in de Vinexwijken en de Limburgse dorpen, waar politiemannen en verpleegsters hun eigen wet willen voorschrijven.

juriste | 03-07-10 | 10:49

lauwebal | 03-07-10 | 10:42
Dat is maar het halve verhaal.
Toen "twitter" Femke merkte dat haar kinderen op die zwarte school een achterstand opliepen heeft ze ze snel maar naar een witte school gestuurd.
Karakter? Hypocriet zal je bedoelen.

copywriter | 03-07-10 | 10:48

Stuurloos is te prefereren boven PaarsPlus.

Rutte pleegt HoogVerraad als hij met Cohen en zijn linkse vrinden in zee gaat. De VVD houdt vanaf die dag op te bestaan. Op naar de nul zetels.

PreventiefRuimen | 03-07-10 | 10:48

We zijn al een paar jaar stuurloos, dus so what?

jopperdepopper | 03-07-10 | 10:47

@ Dulf | 03-07-10 | 10:43
Gedoogsteun van de PVV is alleen gunstig voor de PVV, dus reken er maar niet op.

Roaldt | 03-07-10 | 10:46

Volgens mij klopt de teller niet. Begin zou meten zijn de 100 dagen in het land van het vorige kabinet.

Hopelijk houdt Rutte poot stijf, anders is de VVD weg.

CDA, VVD en gedoogsteun PVV!

Dulf | 03-07-10 | 10:43

@juriste | 03-07-10 | 10:31 : Ze is ook naïef. Zet haar eigen kinderen op een zwarte school. Daarmee toont ze karakter, de meeste politici trekken zich terug in hun villewijken. Maar ook naïviteit: Iedereen weet dat op zwarte scholen het onderwijs onder het gemiddelde ligt. Als ze dit haar eigen kinderen al aan doet, hou ik mijn hart vast voor Nederland.

lauwebal | 03-07-10 | 10:42

Er zal geen migrant minder Nederland binnen komen, ondanks Rutte zijn stoere taal. Daar zorgen D66, GroenLinks en PvdA wel voor.
De oplossing is zo simpel. Immigratie stop. Na enkele jaren levert het al miljarden op.

lauwebal | 03-07-10 | 10:41

Bos Hout | 03-07-10 | 10:28
Een stelling is een stelling.

juriste | 03-07-10 | 10:37

Het zal toch niet waar wezen. Dit kan echt niet.
Wie is nou de grootste partij??
Zal drammerig (s)links dan de grootste invloed krijgen?
Mark, kan echt niet hoor, dit flik je me niet.

Hakkepof | 03-07-10 | 10:35

Tjeenk Willink, opperlakei, voert de opdracht van Bea uit. En Mark Rutte laat zich inpakken. Zo was een stem op Mark dus een stem op Cohen+Pechtold+Femke. Gefeliciteerd, VVD-stemmers!!

Fijnstoffer | 03-07-10 | 10:34

OoO | 03-07-10 | 10:29 Wat een geloel over wie je overhemden strijkt, als is het zijn opa of schoonvader.

lijn5 | 03-07-10 | 10:33

necrosis | 03-07-10 | 10:23
Halsema vind ik zo'n leuke, energieke vrouw, een voorbeeld van dé vrouw in Nederland. GroenLinks is m.i. meer een partij voor de jonge mensen, die niets om geld geven en beslist niet voor de Henk&Ingrid (politieman en verpleegster).

juriste | 03-07-10 | 10:31

@OoO | 03-07-10 | 10:29
'Verhagen'? Het CDA doet, gelukkig, niet mee.

kapotte_stofzuiger | 03-07-10 | 10:31

Niks stuurloos Balkenende staat nog steeds te roer.
Hij blijft te roer staan tot er een nieuwe roerganger is!
Trouwens een regering die niks doet is het beste.
Laizzes faire , Laizzes passer, Le Monde va de la ui meme.

Grandtete | 03-07-10 | 10:31

Disneyland | 03-07-10 | 10:20
Dat is nog het engst. Wie zou de nieuwe MP moeten worden? Toch geen Rutte he, die zijn moeder zijn overhemden nog laat strijken... Ook geen hakkelende Cohen, geen prevelende Verhagen, en Femke... ach, die zie ik eerder huppelend madeliefjes plukken dan een land besturen.

OoO | 03-07-10 | 10:29

"Rutte gaat voor links" Zeau dan voel je je holletje wel jeuken als VVD stemmert. Vervelend voor Geert die nu binnen een jaar nog 25 extra kamermeisjes dient te vinden.

Puz Pin | 03-07-10 | 10:29

Hoezo stuurloos is de PVV al 133 dagen aan de macht dan?

Hölzenbein | 03-07-10 | 10:29

juriste | 03-07-10 | 10:20
Is toch zo?

Bos Hout | 03-07-10 | 10:28

Hmm leuk bedacht. Nou meen ik me te herinneren dat er ook een topic was over wat dat stuurloos zijn voor financiële gevolgen had. Misschien een leuk idee om dát tellertje hier ook nog aan toe te voegen.

Mastermattie | 03-07-10 | 10:27

jammer van die rode pvda-anus onderaan de app...

R0gerthat | 03-07-10 | 10:25

Met dank aan de PvdA die het vorige kabinet heeft laten vallen en dan nu schijnheilig doen

Je Verzint Het Niet | 03-07-10 | 10:23

Niks geen Paars+.
Femke wil veels te graag regeren, haar laatste kans om haar dubbele agenda op te dringen aan de werkmenschen.
Onder de noemer "groen" zal zij mijn laatste financiële reserves uitzuigen tot op het bot.
Hopelijk kijken mensen in NL ook naar andere narcistische regeringsleiders zoals Sarkozy en Berlusconi.
GEEN GroenLinks voor NL, je kunt nog beter je de inhoud van je portemonee direct in de dichtstbijzijnde sloot gooien.
*zich afvraagt of eurobiljetten schadelijk zijn voor vissen*

necrosis | 03-07-10 | 10:23

Rutte zijn rechtspoot stijf houden, tuurlijk. Zoals ik al zei is er nooit sprake geweest van een rechts kabinet en is paars plus eigenlijk al vanaf minuut 1 een feit. Niemand wil met de PVV in verband met het stigma dat die partij heeft opgelopen. De vraag was alleen hoe komen we van de PVV af op een dusdanige manier dat het niet lijkt of we een cordon sanitaire om de PVV hebben gezet. En Rutte vind alles best zolang hij maar MP mag zijn. Alsof politici daar voor iemand anders dan zichzelf zitten. Stelletje naïevelingen.

Disneyland | 03-07-10 | 10:20

Bos Hout | 03-07-10 | 10:12
Interessante stelling.

juriste | 03-07-10 | 10:20

PaarsPlus:
-HRA afschaffen met een ratio omgekeerd evenredig aan het aantal gelukszoekers per jaar.
-kilometerheffing + vrijstelling voor Priussen
-alleen recht op AOW bij 'verklaring van Drion'
-Eerste Kamer verhuist naar Brussel, lekker makkelijk
-...

kapotte_stofzuiger | 03-07-10 | 10:19

OoO | 03-07-10 | 10:09
Ernesto en Donner zitten er nog. Die twee als persoon weg en integere lui op justitie, binnenland en financiën is het belangrijkst.

Bos Hout | 03-07-10 | 10:15

"mede mogelijk gemaakt door de pvda"... moet dat niet "Rutte, bedankt, amateur"?

mokum4all | 03-07-10 | 10:15

Die minutenteller loopt wel heel hard... bijna 6 miljoen nu :)

Hans (U weet wel) | 03-07-10 | 10:14

De belangrijkste zaken in onze democratie worden niet publiek besproken of besloten.

Bos Hout | 03-07-10 | 10:12

@[email protected] | 03-07-10 | 10:04
ik was al blij dat mark gisteren bij vi oranje geen paarse pet op had. toeval?

cumshaft | 03-07-10 | 10:11

-weggejorist-

Morwen | 03-07-10 | 10:10

De belangrijkste stuurlozen zijn gelukkig al van boord geflikkerd: Bos, Balkenende, Kant. Nu hun hulpmatrozen nog.

OoO | 03-07-10 | 10:09

Jezus, wat een vlooiheaumeau die Job. Hij mag dan ook gelijk mijn schoenen poetsen.
En je hebt alle tijd Job, want vandaag loop ik op slipperts.

Bos Hout | 03-07-10 | 10:09

Mede mogelijk gemaakt door de PvdA?

Koosnaampje | 03-07-10 | 10:09

´Maxime verbolgen en verbijsterd´, wat een heerlijke ochtend.

gentle giant | 03-07-10 | 10:07

Sukkels

Glaswol | 03-07-10 | 10:05

"Ja, maar... We zouden toch per 1 juli een regering hebben? Mark had het BELOOFD" LOL!

En binnenkort zijn we weer stuurloos, mede mogelijk gemaakt door Paars Plus

JorisWorstNightmare | 03-07-10 | 10:04

Dit land was tijdens het vorige kabinet ook al stuurloos, mede mogelijk gemaakt door de PvdA.

Roaldt | 03-07-10 | 10:02

Kijken hoeveel stuurlui we hier hebben, zo langs de kant.

Teun van het Tuinpad | 03-07-10 | 10:02

Stuurloos is prima. Even geen rare ideetjes. Werkt in België ook goed.

5ensis | 03-07-10 | 10:02

Is toch al lang bekend?

Kingeef1975 | 03-07-10 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken