Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hirsch Ballin wil weer games verbieden

gaeensdooooooood.jpg Als minister is hij demissionair. Zijn partij het CDA is na TK2010 gedecimeerd en past zogenaamd bescheidenheid. Maar dat weerhoudt de grootste magnietter uit kabinet Grijs 1 er niet van met een nieuw verbod op de proppen te komen. Als het aan Hirsch Ballin ligt komt er een totaalverbod op gewelddadige games. Zucht. Hoe vaak hebben we dit gristenriedeltje al gehoord? Conform de grondwet is het de overheid helemaal niet toegestaan games op voorhand te verbieden. En het verband tussen games en geweld is nimmer aangetoond. Maar volgens de Minister werkt de zogenaamde leeftijdsclassificatie in winkels niet waardoor ook jong grut shootergames weet te bemachtigen. En dat mag dus blijkbaar nog veel meer niet. Zodoende is een verbod absoluut noodzakelijk. Net als in Duitsland en Australië. Wat Hirsch Ballin exact onder 'gewelddadige games' verstaat weet niemand. Of er behalve het CDA en wat gristenpartijen meer steun is voor het plan eveneens. Bovendien wenst de minister wel een verbod op games maar niet op films. Niet dat daar minder geweld in voorkomt (integendeel) maar volgens Hirsch Ballin stuit een gameverbod op minder weerstand in de samenleving. Welnu Ernst. Misschien in je eigen achterban in Incestueuzë. In de normale wereld willen mensen zelf kunnen bepalen wat leuk is. Oftewel de tiefus met je betutteling.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb niet goed gelezen, zie ik. Wat RLR zegt.

Links is de duivel! | 03-07-10 | 19:51

Kunnen we Hirsch Ballin zelf niet verbieden?

Links is de duivel! | 03-07-10 | 19:49

Had ik al gezegd dat politiek nutteloos is en democratie niet bestaat?

EenZiener | 03-07-10 | 13:27

Ik wil een verbod op Hirsch Ballin en z'n geniepige 'magniet' bek. Dit zal op weinig weerstand stuiten in de samenleving.

RLR | 02-07-10 | 11:53

Gelukkig mag je als minderjarige geen alcohol kopen.... Maar wel online ( www.grapy.nl/?gclid=COykpbSUzKICFRIqDg...)
Gelukkig mag je als minderjarige geen geweldadige films kijken / kopen.... Maar wel online
www.mejane.com/films/?ai=184
Ik mag niet roken onder de 16 maar kan het welonline bestellen
www.cheapcigs.eu/

etc etc Ik denk echt dat het de ouders moeten zijn die een kind opvoed en zaken in de gatenb houd. Als je niet wil dat kinderen een geweldadige game spelen zorg ervoor dat dit besef leeft bij de ouders. Of valt het niet op als het geschiet door de huiskamer galmt.

Ofwel voorlichting voor ouders en laat mij lekker beslissen wat ik mijn kind wil laten zien / spelen.

Quasistatistiek | 02-07-10 | 08:11

Wat een idioot idee is dit, waarom maken jullie druk over games en niet over belangrijkere zaken ? Ik denk niet perse dat je kan zeggen dat als je geweldadige games speelt dat je ook echt geweldadig bent! Dat is een beetje het dillemma, maar goed kom maar op met een nieuwe manhunt of willekeurige FPS op de PC :)

illegalized1 | 02-07-10 | 00:53

Heerlijk die laatste zin ook!
Kan dat niet de nieuwe slogan van GS worden?
GeenStijl :De tyfus met je betutteling! Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend!

En kerk en staat zijn gescheiden maar toch hebben we allemaal Christelijke vingerwijzertjes partijen? ik heb het nooit echt (willen) begrepen(begrijpen)

macwereldburger | 02-07-10 | 00:53

WHAHAHA Lekker geschreven Brusselmans!

Manic Mode | 02-07-10 | 00:26

.. wanneer verbieden ze die mafkees eindelijk?!

KingofQueens | 01-07-10 | 23:10

De warme dagen waren voor Ballin duidelijk te veel. Zijn latente godsdienstwaanzin heeft eindelijk de overhand genomen en zijn denkbeeldige alter ego "de digitale Torquemada" zal iedereen willen verbieden geweldadige games te spelen.
Immers geweld is exclusief voor religies en zeker niet bedoeld voor spelletjes.


I.P standing up | 01-07-10 | 22:25

Als ze al gaan bepalen welke games ik mag spelen dan zullen we onze agressie die we krijgen uit de games eens los laten op die achtelijke wet.

TrekNek | 01-07-10 | 22:15

Ballin is een wereldvreemde nerd. Het zou me niks verbazen als ie nog thuis woont.

michello | 01-07-10 | 21:18

Vieze vuile klootzak, smerige uitgerangeerde kutgriusten, schijnheilige betweterige puistenlul, zure zak zonder leven!!!!

odizuis | 01-07-10 | 20:19

Kan CERN niet zo'n straal afbuigen en ruim 13 miljard jaar evolutie door die ranzige reliotenkoppen jagen?

Canis Spurcus | 01-07-10 | 19:59

"een beperkte inperking op de vrijheid van meningsuiting" staat er letterlijk in de brief. ronduit schandalig dat dit alleen al wordt voorgesteld. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Kan ik tenminste zeggen dat Ballin een wereldvreemde gek is. Mag ik hem nou ook skinnen in counterstrike en daar op schieten? Of is het dan al weer bedreiging?

je postbode | 01-07-10 | 19:55

Goeie reden om te emigreren. Ik speel games graag gewoon legaal online en m'n favo games gaan via Steam. Steam kan blocken per land, dus als zo'n idioot voorstel het zou halen, en ik m'n favo games legaal wil blijven kunnen spelen, dan moet ik wel weg. Maarja de C is in de 2e kamer nogal gemarginaliseerd, dus vooralsnog zou dit voorstel hooguit wat aandachttrekkerij moeten zijn. Had al lang niks meer van hem gehoord. Dit soort onzinvoorstellen was trouwens ook een reden om Piratenpartij te stemmen.

je postbode | 01-07-10 | 18:51

Hirsch Ballin weet niets, kan niets en mag niets. Gewoon opdonderen en bij de Febo aan de bak.

Timnie | 01-07-10 | 18:31

zucht... waarom geen verbod op slechte ouders?

Pot Vol Koffie | 01-07-10 | 18:14

En dan nog verbaasd zijn dat het CDA geen zetel meer overhoudt.

nicknaam1 | 01-07-10 | 16:50

Verbieden, verbieden, verbieden. Als één ding niet werkt is het verbieden. Rokers blijven roken, gamers blijven gamen.

Ik heb trouwens een onderzoek gelezen van Gaming Only, daaruit bleek dat alleen de gristenpartijen wel wat in een verbod van gewelddadige games ziet dus ik zie zo'n verbod er sowieso niet komen.

In Duitsland mag functioneel bloed wel, overdadig niet dan moet het groen zijn! Hehe

Battmain | 01-07-10 | 16:40

bah, ziekelijke misplaatste bemoeizucht en vrijheidsinperking. lekker volwassen mensen leuke dingen die verder niemand kwaad doen verbieden.
 
het enige totaalverbod waar ik voor ben is voor christenDOM en andere religies in de politiek. te beginnen met een totaalverbod op het CDA.

cabbit | 01-07-10 | 16:25

Dan bestel ik mijn games wel uit engeland/amerika. Geen punt, vaak nog goedkoper ook. Maar gaan we dan ook alle films verbieden waar geweld in zit? Dat dan weer niet heh... Hypocriete kutten dat het zijn.

Jan Doedel Man | 01-07-10 | 16:03

Dat ie es heel snel de tyfus krijgt.
Ik snap echt totaal niet waarom iemand het een goed idee vindt om zich te bemoeien met wat iemand privé doet. Als ouder moet je ook lekker zelf weten of je je kinderen gewelddadige spellen laat spelen of niet. Heeft de overheid echt TOTAAL niks mee te maken. Ik word echt schijtziek van die Hirsch Ballin en z'n Duivelse plannetjes.
Wordt tijd dat ze die mogool naar huis sturen of ergens in een hokje stoppen waar ie geen kwaad kan.

FetteBees | 01-07-10 | 15:21

Inderdaad ongezien de tyfus voor deze demissionaire minister

deropofderonder | 01-07-10 | 14:43

AndroidLouWebber | 01-07-10 | 14:28

Het probleem met jullie kleinburgerlijke fatsoensrakkers is dat overdrijving, ironie en sardonische spot nooit echt op vruchtbare bodem bij jullie vallen.

homunculus | 01-07-10 | 14:43

@Frederik Vijf | 01-07-10 | 09:43
Precies; die Grrristenen en andere gelovige domkoppen vergeten voor 't gemak hoe gevaarlijk hun nulde-eeuwse software (Bijbel, Koran, Torah) is. Dat is pas vergif voor het gezonde verstand, vooral dat van makkelijk beinvloedbare kinderen.
.
En dan nog, als het die jambek lukt om spelletjes te verbieden dan kun je op drie, nee twee, nee een vinger natellen wat er gebeurt: levendige zwarte handel en import door proxies en cryptotunnels. Gezien het succes van de "war on drugs" (NOT) en de ICT-competenties van de gemiddelde overheidsdienaar wordt dit dus een lachertje dat zulke buik- en kaakkramp gaat opleveren dat voor de volksgezondheid moet worden gevreesd.

Brouhaha | 01-07-10 | 14:35

Hirsch Ballin is een drol die nog even zijn wil op wil leggen.

monaco | 01-07-10 | 14:30

@homunculus | 01-07-10 | 12:25
De eigenschappen die je daar oplepelt blijken nou niet bepaald uit je reactie jegens Big Bana Boy in je "homunculus | 01-07-10 | 11:51" reaguursel.

AndroidLouWebber | 01-07-10 | 14:28

Ernst Hirsh Balin is een mislukte abortus. als hij een verbod wil, laat hij dat dan lekker vanuit de kerk doen, dan kunnen die relifundi's het hun kutkoters opleggen, maar laat normale mensen met rust.

DualDenz | 01-07-10 | 14:24

Ik ben die enge Grrristenen zo zat, en zeker Ernst Skippy-Ballin (de man heeft, laten we zeggen, een iets te veerkrachtige tred). Enge Grrristenen moeten zich vooral eng gedragen in hun eigen inteeltdorpen, want daar kom ik toch niet, maar wat ik doe moet ik zelf weten zolang een ander er geen last van heeft!
.
En als ze dan iets moeten verbieden dan zou het de bevolkingsgroep moeten zijn die, heel misschien (want nog nooit aangetoond) gevoelig is voor gewelddadige games. Dit zijn dus jongeren met een laag iq en/of een psychopatische inslag.
.
Maar ja, dan kom je al vanzelf bij die andere categorie gelovigen terecht, en daar zullen de Grrristenhonden niets tegen ondernemen want dat zijn hun "partners in crime"; met 'crime' bedoel ik het streven om de mensheid weer in de achterlijkheid van duizenden jaren terug te storten, toen religie nog een handig middel was om de massa dom en koest te houden!

Brouhaha | 01-07-10 | 14:17

magentaplacenta | 01-07-10 | 13:50

Als jij een tijdsvak of samenleving kan noemen waarin een hogere mate van beschaving bestond dan de onze hoor ik het graag.

homunculus | 01-07-10 | 14:12

ik denk dat de samenleving als geheel nog nooit zo beschaafd is geweest als tegenwoordig
homunculus | 01-07-10 | 13:2
Hahaha.

magentaplacenta | 01-07-10 | 13:50

De man is demissionair, laat die eindelijk een optiefen.
TheStef | 01-07-10 | 10:25

Inderdaad heeft hij geen vrouw die hem thuis aardappelen wil hebben schillen?

Hairdiapercameltoe | 01-07-10 | 13:49

Die lispelende kinnebak moet zijn gristenpraatjes voor zich houden. Het volk heeft gesproken, je bent de zwakkere schakel. Mondje dicht. Het gebeurd niet. Punt.

Mr. Krinkle | 01-07-10 | 13:39

Als er iets agressie opwekt is het wel dat paarse broeken gedrag van het CDA

yustus | 01-07-10 | 13:34

Typo-R | 01-07-10 | 11:13
mooi speelgoed dat!

Heer Ho tot Ek | 01-07-10 | 13:27

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 12:41

Wat een onzin zeg. Ik weet niet in welke puinhoop jij leeft maar ik vind het erg meevallen met de ondergang van de beschaving en voor de goede orde, ik woon in 010. Sterker nog, ik denk dat de samenleving als geheel nog nooit zo beschaafd is geweest als tegenwoordig maar ik laat mij graag overtuigen hoor.

homunculus | 01-07-10 | 13:25

Nou is het wel zo dat je in een game zelf met het geweld bezig bent en bij een film kijk je alleen maar.
Neemt niet weg dat het een van de pot gerukt idee is en dat geweldadige games eerder voor minder geweld zorgen dan voor meer geweld.

swift1.6 | 01-07-10 | 13:23

Pacman zou je kunnen verbieden inderdaad... heeft mij aan de pillen en electronische muziek geholpen...

sinnedsawereh | 01-07-10 | 13:21

*zucht... *regelzucht

sinnedsawereh | 01-07-10 | 13:20

Ik denk zelf dat als je deze games verbiedt, er juist veel meer geweld plaats zal vinden. Het is een verantwoorde manier van afreageren. Zo ik ga even op mijn XBOX Mike Tyson spelen, dan doe ik alsof ik Hirsch Ballin helemaal de vernieling in sla.

Spikkel | 01-07-10 | 13:00

Nou, waar ik persoonlijk wel erg veel moeite mee heb, is Pacman. Het extreme geweld in deze game -en niets anders- is wat me heeft doen ontsporen.

Flowerchild | 01-07-10 | 12:53

Wat een onzin.

Maarja, als het er door komt heb ik des te meer een reden om games op het alheilige Steam te kopen. Locatie veranderen in VS en hoppa je kan alle games kopen met gore. Dus geen achterlijke Duitse/Australishe regelingen met BLUT IST VERBOTEN!

Deheer Bennie Tapper | 01-07-10 | 12:45

@homunculus | 01-07-10 | 11:58
Je moet mijn verhaal wel goed lezen. Ik ben voor de vrijheden maar dan wel met een overheid die overschrijding van de grens van deze vrijheden consequent en zwaar bestraft.
Liever een big brother is watching me die me de vrijheden geeft en bewaakt voor het inperken er van, maar me wel zwaar pakt als ik echt iets fout doe, dan een big daddy die bepaald wat ik wel niet mag doen/zien/kijken.

Devlonir | 01-07-10 | 12:44

homunculus | 01-07-10 | 11:51
Ik ben een enorm fatsoensmannetje en jouw reaktie is onder andere het bewijs dat ik volkomen gelijk heb ook. Want onbewust toon jij feilloos aan wat het probleem in dit land is. Kijk verder iedere dag eens om je heen op straat. De puinhoop waarin we leven is het gevolg van het soort denken dat jij en vele anderen aanhangen. Ik vind het prima hoor, maar wil je dan verder ook niet janken over (vermeende) misstanden en ook geen PVV mer stemmen ?

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 12:41

ja ja ze zijn weer met nuttige zaken bezig daar in den haag, sja in de politiek kun je je bezighouden met de dingen die je echt leuk vindt... beetje games en porno reviewen

notalien | 01-07-10 | 12:41

Devlonir | 01-07-10 | 11:47
Ik heb nog nooit gehoord van die stelling maar verdomd als het niet waar is. Maar je hoeft geen helderziende te zijn om het zelf empirisch vast te stellen. Kijk in een willekeurige schoolklas. Het zijn vrijwel altijd de wat eenvoudigeren van geest die de popi's zijn en de slimsten die doorgaans het pispaaltje zijn.

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 12:37

Nee!! niet mee eens.. games zijn ok politici niet.

Homme=TheKing | 01-07-10 | 12:32

Ga eens echte problemen oplossen joh! Je kan mij niet vertellen dat onze gevangenissen vol zitten met agressieve gamers...
Opvoeden en verbieden dat doen ouders, niet de politiek.

BassieB | 01-07-10 | 12:29

AndroidLouWebber | 01-07-10 | 12:14

Als jij zelfvertrouwen, geloof in zelfredzaamheid en uitgaan van eigen kracht tot het instrumentarium van de stompzinnigen wilt rekenen.... Veel plezier met al je zelftwijfel!

homunculus | 01-07-10 | 12:25

@homunculus | 01-07-10 | 11:51
"the stupid are cocksure" (zie Devlonir | 01-07-10 | 11:47)
Het is nog maar net gezegd en we zien het al voorbij komen.

AndroidLouWebber | 01-07-10 | 12:14

Ik opteer voor een game genaamd Hirsch Ballin Hunt, met als bonuslevel Rouvoet en Van der Staaij.

Drs. W. | 01-07-10 | 12:09

Devlonir | 01-07-10 | 11:52

Wat ik niet zo goed snap is dat jullie in ruil voor een aangeharkt voortuintje en een rustige wandeling naar de brievenbus bereid zijn om jullie vrijheid op te geven. Persoonlijk heb ik liever last van onaangepast tuig dan van overheden maar goed, ik ben dan ook liever vrij dan de gevangene van een sociaal systeem. Enjoy your prison!

homunculus | 01-07-10 | 11:58

En heerlijk als de post onder mij al weer de theorie bewijst..

Devlonir | 01-07-10 | 11:52

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:33

Hahahahaha, wat ben jij een raar fatsoensmannetje eigenlijk. Ordnung muss sein enzo, pleur toch op naar Noord Korea crypotfascistische tuinkabouter!

homunculus | 01-07-10 | 11:51

@Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:33
" Het is niet makkelijk om toe toegeven, ijdel en zelfoverschattend als de mens is, "
Dat is jammer genoeg zo enorm waar.. of zoals je het ook kan zeggen:
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt."
Dit staat ook wel bekend als het Dunning-Kruger effect
en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93...

Devlonir | 01-07-10 | 11:47

Binnen 10 minuten kan ik in een Belgische winkel staan om daar mijn portie bloederige games in te slaan. Lange leve bij de grens wonen.

DaG | 01-07-10 | 11:45

Het gristendom , dat helpt je pas naar de tyfus.

Donkey Bong | 01-07-10 | 11:43

@Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:27
Eens, helemaal eens.......
@Devlonir | 01-07-10 | 11:27
Niet zo brutaal vanachter je anonieme pctje. Is niet netjes. Is al verboden.

killermiller | 01-07-10 | 11:38

Reaguurbuisje | 01-07-10 | 11:26
Absolute individuele vrijheid is voorbehouden aan een klein selekt groepje mensen die de zelfbeheersing en het intellect hebben om daar mee om te gaan. Voor de grote massa geldt dat helaas niet. Die is volstrekt ontspoort de laatste decennia. En hoe sociaal zwakker de groep, hoe evidenter de gevolgen. Het is niet makkelijk om toe toegeven, ijdel en zelfoverschattend als de mens is, maar voor de overgrote meerderheid van de mensheid geldt dat ze struktuur, regels en gezag nodig hebben. Het is dit gebrek aan inzicht wat links en liberaal rechts met hun dwangmatige vrijheidsobsessie ontbreekt.

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:33

+1 voor de laatste zin Brusselmans!

Tam Tam | 01-07-10 | 11:30

@killermiller | 01-07-10 | 11:21
En Big Bana Boy had het over de progressieve jeugd van de jaren 60/70... en dat waren niet de Generation X babietjes maar de Baby Boomers die toen eind puber/jong volwassen waren.
Als je een slimme opmerking wil doen.. denk er dan wel eerst over na.
.
@Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:10
Deels mee eens, deels niet. Helemaal waar dat veel mensen niet met onze vrijheden om kunnen. Maar is het de taak van de staat om dan maar alles te verbieden wat voor een deel gevaarlijk is? (doe dan ook eens alcohol verbieden, of auto rijden, of buiten komen in de zon) Of moeten we dat doen door de mensen die er niet mee om kunnen goed te straffen voor hun wandaden? Dan ben ik toch meer voor optie 2 dan optie 1. Straffen, niet verbieden. Maar dan wel goed straffen, en consequent. En daar faalt Nederland in.
Oh ja.. en daar is EHB ook nog eens verantwoordelijk voor ;-)

Devlonir | 01-07-10 | 11:27

killermiller | 01-07-10 | 11:21
Weet ik maar ik bedoel dan ook niet de generatie 60/70 maar de babyboomers die in die jaren twintigers en dertigers waren en de sociale en sexuele (linkse) revolutie in gang hebben gezet. Ik noem onder andere de D'Ancona's, De Groentenmannen en de Meulenbelts op deze aarde. Zelden heeft een generatie zoveel schade aangericht als dit immorele tuig.

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:27

@Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:10
Ik ben het voor het overgrote deel met je eens maar games? Misschien dat een hele enkele real sick game ervoor in aanmerking zou komen maar de doorsnee geweldsgame nee. Gestoorden vinden altijd wel een inspiratiebron. Zo ontkom je straks ook niet meer aan het censureren van internet. "Het is het overboord gooien in de jaren 60/7'0 van alle sociale conventies door de progressieve stromingen dat er toe heeft geleid dat een groot deel van de maatschappij volstrekt ontspoord is." Ik heb die ontwikkeling ook met lede ogen aangezien. De geest is nu echter uit de fles. We zullen een hele nieuwe slag moeten maken met z'n allen en niet proberen de geest weer terug in de fles te krijgen want dat gaat helaas niet werken.

Reaguurbuisje | 01-07-10 | 11:26

Dit boek zou verplicht moeten worden gesteld voor iedere reaguurder :
"Leven aan de onderkant, het systeem dat de onderklasse instandhoudt" van Dalrymple. Zie : arjanhooiveld.web-log.nl/arjanhooiveld...

De meeste reaguurders komen een heel eind, maar missen imho net het stukje inzicht wat ze bruikbaar zou maken als strijders tegen het verval in ons land.

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:24

Iemand moet Hirsch Ballin verbieden. En blijvend.

Fukjoe | 01-07-10 | 11:22

@Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:10
Babyboomers zijn geboren van 1945 tot 1955 ongeveer. Generatie van 60/70 is de lost generation of te wel generation X.

killermiller | 01-07-10 | 11:21

Geloof is NIET stoer..

Nforcer | 01-07-10 | 11:19

mr. dr. EHB- onze rooms-katholieke opper-ouderling, boegbeeld en waterhoofd van de betuttel- beknuffel -bevoogdings maffia, die grofweg huist langs de lijn Vriezenveen - Veere en in de bastions van de katholieke universiteiten.
-
De Steenkamp clubs - mannenbroeders, zondags in het pak, 's ochtends op den trekker, 's avonds nog even een Stichtelijk Woord, of nog even snel een kaarsje brandend in de kapel. Kruisje en wijwaterbakje aan de muur. Het Boek der Boeken op de standaard naast het harmonium.
-
De grootste groep subsidie- en steuntrekkerts van Nederland, of het nu nestbeschermertssubsidie, een 'eigen' omroep, hun 'eigen' onderwijs of om structuurfondsen gaat - iedereen betaalt mee aan hun hersenspinsels. Wij betalen alláng dhimmiebelasting. (namelijk: dommiebelasting...)
-
Dit gebroed houdt dit land al eeuwen in een ijzeren greep, met afwijzing van menig maatschappelijke ontwikkeling.- immers: op wat je niet wilt zien, hoef je ook niet te reageren. Of rooms of hervormd; zíj weten wel, wat goed voor ons is: het smalle pad.
-
Het is 2010 - de verlichting ligt alweer een tijdje achter ons. In Nederland echter gaan wij vrolijk verder met winkelsluitingswetten, zwemverboden op zondagen, ambtsgebeden in gemeenteraden, de bede na de troonrede, 'God zij met ons' op Euromunten (hoeveel arroganter dan: 'in God we trust' is dat?) , verplicht vrije ambtenaren op Christelijke feestdagen, 'erflaterschap' voor onze kleinkinderen, 'rentmeesterschap' voor ongeborenen, omgekeerde Satansteksten op heavy metal muziek, bioscopen met 49 zitplaatsen, kloonverboden, viagraverboden, flitsscheidingen afschaffen, vrouwen buiten politieke partijen houden, enzovoorts. Als er geen AIDS zou zijn geweest, hadden ze condoomautomaten verboden.
-
Waarom lopen wij nog steeds te schelden op die 'achterlijke' Islam in Nederland? Die is weliswaar behoorlijk achterlijk, maar zullen wij niet eens beginnen bij onze eigen fundamentalisten? Gaan wij eerst met zijn allen weer eens nadenken over de bedoeling ende strekking van Artikel zes van de Grondwet.
-
mr. dr. EHB weet daar als eminent rechtsgeleerde ongetwijfeld a l l e s vanaf....

azoturie | 01-07-10 | 11:18

Über Stasi Hirsch Ballin bemoeit zich weer eens ergens mee. Wat had deze ellendige lutser perfect in het DDR model gepast van toen. Een regenteske elite bepaald voor steeds meer voor ons wat we wel en niet mogen. Waarom zijn de machthebbers zo wantrouwend naar de eigen bevolking? Dit is het landje van de meeste telefoontaps ter wereld. Zo als de waard is vertrouwd die zijn gasten.

snap_shootert | 01-07-10 | 11:18

HB = babyboomer, dus sowieso al een ultime magnietter. Ik wacht op de eerste real life game waarmee ik 45 babyboomers tegelijkertijd terminaal hartfalen kan geven.
Gamemakers, kom er maar in!

Maelstrom | 01-07-10 | 11:13

@ Heer Ho tot Ek | 01-07-10 | 09:08
CBF500, al moet ik wel zeggen dat als ik een auto koop het wel een Honda zal zijn.

Typo-R | 01-07-10 | 11:13

Als die christelijke politici bevinden zich op 1000 lichtjaar van de realiteit. Wat moet zo'n zwakzinnige op die post eigenlijk? Mohammed op zijn rug tatoeëren en naakt uitzetten in Bagdad bij nacht...

Lucifer_Abraxas | 01-07-10 | 11:12

Hear hear!

Reaguurbuisje | 01-07-10 | 11:11

Brusselmans, met dit stukje bewijs je maar weer eens mijn stelling dat de rechtse "vrijdenkers" van GeenStijl de erfgenamen en bondgenoten zijn van die ellendige linksche babyboomers uit de jaren 60/70. Want "betuttelen" is toch wel zo'n beetje het ergste wat er bestaat volgens jullie en daarmee delen jullie exact hetzelfde gedachtegoed. Is het nu nog niet duidelijk dat het volstrekte gebrek aan sociale regelgeving van de laatste decennia er juist toe geleid heeft dat we nu in zo'n puinhoop terecht zijn gekomen als maatschappij ? Hoe vaak moet ik als herhalio nog roepen dat Dalrymple als enige de volstrekt heldere en ware analyse heeft gemaakt ?
Het is het overboord gooien in de jaren 60/7'0 van alle sociale conventies door de progressieve stromingen dat er toe heeft geleid dat een groot deel van de maatschappij volstrekt ontspoord is. En dat neem ik liberalen net zo kwlaijk als linkschmenschen. Want als één ding mij wel duidelijk is geworden, dan is het dat Nederlanders doordesemd zijn met die links/liberale dwaalleer. Van de SP tot de PVV, allemaal delen ze afkeer van betutteling en de obsessie met individuele vrijheid.

Het is wel degelijk zo dat geweldsgames en (rap)videoclips invleod hebben op een deel van de jeugd uit de onderklassen, maar jullie blijven met je kop in je liberale reedt rondlopen met jullie ontkenning daarvan. Kijk naar die kneuzen van de Green Gang uit A'dam ZO of al die andere kansloze wanna be gansta repperts. Enig idee waar die hun inspratie vandaan halen.

Maar goed, ik besef dat ik een roepende in de woestijn die Nederland heet met mijn opriep tot een conservatief reveille. Ik wil geen cultuurpessimist zijn, maar ik geloof er oprecht niet meer in. Het gaat niet meer goed komen met Nederland, zolang zelfbenoemd "rechts" Nederland dit niet wil gaan inzien. GS en de reaguurders rechts ..... laat mij niet lachen. Liberalen zijn jullie vrijwel allemaal en in die zin net zo maatschappijondermijnend als het beste wat links ooit heeft voortgebracht.

Bigi Bana Boy | 01-07-10 | 11:10

Hirsi 't Balletje is bijna net zo gestoord als Donderse Donnert :(

Cinq-Marquis | 01-07-10 | 11:10

Hirsch is een gevaarlijke gek.
Hoe heeft die man ooit op die positie kunnen komen?

'TrauMa | 01-07-10 | 11:08

Games zijn net als het geloof FAKE .
Alleen gamers kunnen het echte leven en verbeelding van elkaar onderscheiden.
Hirsch Ballin uuh u uhh uuh hu h huh ziek!

BravoBAT | 01-07-10 | 10:59

Deze man moet echt een keer gestopt worden hij is nog erger dan die Tim Kuik.

soepmetballenjongen | 01-07-10 | 10:55

Incestueuzië

slootschurftklootzak | 01-07-10 | 10:53

Het moet maar eens afgelopen zijn met bepalen wat we wel of niet moeten doen. De enorme verliespot van het CDA moet die mensen toch een keer de ogen openen? Of zijn ze nou echt zo dom!!!!

borderliner | 01-07-10 | 10:46

Ik blijf lachen. In Den Haag zijn ze zich kennelijk niet bewust van torrents, usenet, hacken, cracken, guid-stealing en zo verder. Het mooiste is dat 14-jarige, bleke puistkoppen hier errug goed in zijn.

Oberst | 01-07-10 | 10:46

First-Person Shooters verbieden is ok, als hij uiteindelijk maar van Total War serie afblijft. Wil natuurlijk strategisch blijven inhakken op de Barbaren en Moslims om daarna een mooi handeltje op te zetten waar ik flink aan kan verdienen. Als blijk van dank zal ik een mooie synagoge plaatsen in Jeruzalem.

Imprimatur | 01-07-10 | 10:40

Hirsch Ballin is een houten lul, maar ik ben het met hem eens. Het gaat er om dat winkeliers zich niet aan de regels houden.

Hölzenbein | 01-07-10 | 10:38

@ poli
Laten we dan godsdienst in het algemeen verbieden omdat het leidt tot geweld.
Dat achterlijke geschreeuw om de islam die zo slecht is wordt erg afgezaagd. Al die belachelijke fantasietjes leiden tot ellende of op zijn minst teleurstelling wanneer het moment van de waarheid aanbreekt.

ZehSpittah | 01-07-10 | 10:35

But there's no point crying over every mistake, you just keep on trying till you run out of cake.

Hellsmurfje | 01-07-10 | 10:35

@illuvatar | 01-07-10 | 09:27

Bubble bobble deuntje nu niet meer uit hoofd krijgt.

metalj | 01-07-10 | 10:31

Jazeker. Verbieden die hap. NWO.

killermiller | 01-07-10 | 10:30

wel aantoonbaar verband tussen Islam en geweld..
VERBIEDEN!!!!!!!

poli | 01-07-10 | 10:28

voer in dat verbod, kan ik geld gaan verdienen met het verstrekkenn van de "duivelse"games, wel handig als je in maastricht studeerd, het vrije belgie op 5km:P
ik zie er geld in.
en ernst mocht je echt bang zijn dat het agressie opwekt, en de tere kinderzieltjes aantet tot aanbidden van de duivel en ketterij, zet een groot hek om je bible belt heen en ga daar lekker in de 16e eeuw leven net als de amish

jarot007 | 01-07-10 | 10:28

Lekker stukje, Brusselmans. Spijker op z'n kop.

Zuurkool met Worst | 01-07-10 | 10:25

De man is demissionair, laat die eindelijk een optiefen.

TheStef | 01-07-10 | 10:25

zou hirsch balin überhaubt wel eens gegamed hebben?
buiten 'mensch erger je niet' of 'hoedje wip?'

VliegendVarken | 01-07-10 | 10:19

necrosis | 01-07-10 | 10:10
Gelukkig maar. Anders zou ik bang van je worden.
;)

Morkovich | 01-07-10 | 10:15

Optiefen ouwe graftak.

DJVH | 01-07-10 | 10:14

Hé, nu ineens wel een alttag (must kill) bij de pica.

necrosis | 01-07-10 | 10:11

@Morkovich 10:03
Geen idee, ik kijk nooit.

necrosis | 01-07-10 | 10:10

Ballin is van lotje getikt. Geloof zet wel aantoonbaar aan tot geweld, misschien wordt het tijd voor een geloofsverbod?

brunswijk | 01-07-10 | 10:08

Supermario, elke keer weer een strijd op leven en dood. En je wint pas als je alle monsters hebt gekilled. Hopla, uit de schappen en woninginvallen bij degenen die ze in bezit hebben, een en ander is te zien aan de betaling voor zulk een spel per pintransactie.

zeg maar jansen | 01-07-10 | 10:07

Laatste zin: +1!

Kopvod | 01-07-10 | 10:05

zeg GS, doe eens wat aan die links naar RTL, die werken nooit!! (Opera)

manmanman | 01-07-10 | 10:04

Ik word al agressief bij het woord "Arcadespel". Sluiten dus die speelholen!

zeg maar jansen | 01-07-10 | 10:04

Dus iedereen aan de WII? Als gewelddadige games verboden gaan worden dan kunnen de PS3 en 360 het wel vergeten.

XverderNix | 01-07-10 | 10:03

Ernst je mist veel in je leven jongen.
BOOM HEADSHOT, BOOM HEADSHOT, wat een rush!

lieverdeauddanreaud | 01-07-10 | 10:03

necrosis | 01-07-10 | 10:01
Zijn ze nog niet met vakantie dan?

Morkovich | 01-07-10 | 10:03

We moeten verbieden dat oude dino's die bijna dood zijn iets te zeggen hebben over de toekomst, dat is pas belangrijk!

gozahtje | 01-07-10 | 10:03

@Brusselmans
Ik mis een alttag bij de pica.
Suggestie: TJOP!!!!!!

necrosis | 01-07-10 | 10:03

Wil die malloot het schaken gaan verbieden?

Kerrie Kasparov | 01-07-10 | 10:02

necrosis | 01-07-10 | 10:01 Hulde voor het toegeven van je zwaktes!!!

zeg maar jansen | 01-07-10 | 10:02

Ik wordt agressief en ontoerekeningvatbaar als ik As the world turns/ Goede tijden slechte tijden kijk, wordt dit nu ook per direct van de buis gehaald?

necrosis | 01-07-10 | 10:01

Ach de die hard gamerts kunnen altijd nog bij Defensie solliciteren en echt mensen doodschieten over de hele wereld uit naam van Hare Majesteit de Koninging. Dat mag dan wel weer.

Mokum Kosher | 01-07-10 | 10:01

"Ons past slechts bescheidenheid" Zei Rattus Catholocus Maximus, en hij liep weg uit de onderhandelingen met VVD en PVV.
Maar van die passende bescheidenheid merk je zo demissionair helemaal niks hè?

zeg maar jansen | 01-07-10 | 10:01

"Incestueuzë" wahahahaha! Heerlijk.
Laat hem dan gelijk het christendom ook verbieden... religie=geweld en dan bedoel niet alleen fysiek geweld...

All | 01-07-10 | 09:59

Ze moeten een game maken waarin je Hirsch Balin kapot moet shooteren.

ro8in | 01-07-10 | 09:59

Hirsch Ballin heeft wel een punt. Maar dan moet ie ook tekenfilms gaan verbieden. Die roadrunner die elke keer belaagd wordt door die coyote bijvoorbeeld, dat zet aan tot draden spannen over de weg, of met rotsblokken gooien.
En zo'n Calimero, die elke dag een pak slaag krijgt van z'n 'vriendjes', verbieden, gewoon omdat het kán.

zeg maar jansen | 01-07-10 | 09:57

Wat een gek!!! ik zorg dat hij een vette Nuke op zijn kop krijgt, heb bij een killstreak van 25, eat that! I pown! Wat wilde hij er aan doen, Im full geared, full epic.

dragontje | 01-07-10 | 09:56

Gisteren nog met mijn zoontje van 6 MW2 gespeeld. Hij wordt steeds beter
*pinkt trots een traantje weg*

Lebowski Achiever | 01-07-10 | 09:56

Hess Ballein moet z'n bek houwe! Zolang Nederland nog steeds kindsoldaten werft voor in het Nationaalarmee en bij de Watergeuzen en doet alsof oorlogje spelen vooral erg [x] geschikt is, moetie heeeeeeeel gauw opzouten. Enge kudtfascistenzeaun! Tien jaar geleden al door de Unicef www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic... aan de schandpaal genageld, en we gaan er geweaun nog vrolijk mee door hier in 0031. Enne, Ernst, als je het even niet meer weet, hier de integrale tekst van het Verdrag van de rechten van het Kind www.unicef.org/magic/resources/CRC_dut...

F. von Zeikhoven | 01-07-10 | 09:56

We zijn alvast een lijst aan het maken. Pacman moet erop i.v.m. gevaar op overgewicht, tovenarij, geesten en dodelijk geweld over en weer. Space Invaders is een genocidespelletje. In Donkey Kong is een vrouw ontvoerd en wordt de redder bekogeld met brandende olievaten. Oei. Hoeveel spelletjes zijn er eigenlijk?

Logisch dat HB films niet wil verbieden. Na films zijn boeken aan de beurt, en als je die bijbel leest met z'n gruwelen in naam Des Heeres... Ook geinstitutionaliseerd geweld jegens kinderen in de vorm van rituele verminking zal onze HB niet willen verbieden. Je moet natuurlijk consequent zijn als volwassene die in Sinterklaas gelooft.

Stir Glenfarclas II | 01-07-10 | 09:54

Indien het CDA niet in de regering komt en daar ziet her naar uit, gaarne een verbod op kerken. Er wordt daar zulk wereldvreemd gedachtegoed rond gesmeten dat wanneer je er uit komt je iedere vorm van vermaak wil verbieden. Heel erg eng!
Wellicht is het handiger om gewoon op iedere Free record shop een bordje "voor Gristenen VERBOTEN" te hangen, iedereen blij.

lieverdeauddanreaud | 01-07-10 | 09:53

2emeREP | 01-07-10 | 09:49
Het is vermaak en bijna de dagelijkse realiteit. Ik neem aan dat u niet helemaal serieus was in de laatste zin, maar het is echt niet om kids te leren knuppelen e.d. :')

Jffreey | 01-07-10 | 09:53

man heeft niets beters te doen.

Cis1940 | 01-07-10 | 09:52

Mijn eerste kompjoetert was een 486 dx2 waar Wolf3d en Doom in al hun grafische pracht (veur die tijd) van het scherm af spatten, Adlib geluid incluis!

Sinds die tijd heeft heel wat geweld mijn beeldscherm gepasseerd. Nooit en te nimmer heb ik ook maar enige aggressieve neiging gehad na het spelen van een spelleke.

Natuurlijk zijn er snijbonen die in games een extra aanleiding zien om 'raar' te doen maar what the fuck, die lui ontsporen ook bij het zien van een geweldadige aflevering van Mask Cruisaders, of de Powerrangers van mijn part. Het is wellicht een goed idee dat Ernesto zich bezig gaat houden met belangrijkere zaken....

Weesgegroetje, iemand?

lounge01 | 01-07-10 | 09:50

Ondertussen ga ik vanavond gewoon weer wat BOOM!! HEADSHOTJES maken in MW2..

Principaute | 01-07-10 | 09:50

Hey Ernst, dit is Nederland, niet China! Optiefen met je onzinnige ideetjes. Ga 's wat nuttigs doen, zo lang je daar nog zit en teert op onze belastingcenten.

Viezevoozert | 01-07-10 | 09:49

minder weerstand klopt wel.... omdat de baby-boomers niet gamen!
hypocriet?
natuurlijk, en niet zo'n beetje ook.

-
kanttekening:
als 10 jarigen massaal vice city spelen is er wel iets mis met ouders wat mij betreft, net als COD.
waarom in godesnaam moeten zulke jonge kinderen van die ouders (je houdt ze toch niet tegen) leren hoe zo effectief mogelijk honkbalknuppels en claymores te gebruiken?

2emeREP | 01-07-10 | 09:49

Ernstje, jongen. Ga je nou eens bezighouden met de dingen waar je je mee bezig MOET houden, akelige droeftoeter! Kan meneer misschien nog even snel een oneervol ontslag krijgen, astublieft?

Jffreey | 01-07-10 | 09:49

nou, dan haal ik mijn Hirsch Ballin ringtone er weer af hoor..

nachtschilder | 01-07-10 | 09:48

@F. von Zeikhoven | 01-07-10 | 09:43
Doe's bij tgoeie topic plempen joh! Die hoort bij de uniallochtoon van gister...

F. von Zeikhoven | 01-07-10 | 09:44

Draait rage Against The Machine maar weer eens en begint te springen en te schreeuwen:

F#&K YOU I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!

Ricolááá | 01-07-10 | 09:44

Binnenkort kunnen we dus een levensechte 3D eindbaas verwachten in de vorm van Ernst in Killzone 3 dunkt mij..

Roel Driesvink | 01-07-10 | 09:44

Hmmm, da's interessant? Leiden is toch failliet?

F. von Zeikhoven | 01-07-10 | 09:43

Ik wil WEL gelijk oversteken met de Bijbel, Koran en de Torah. Doe die dan ook meenemen in die boekverbranding. Ik importeer mijn games dan zelf wel, Christendemente zeiklul!

Frederik Vijf | 01-07-10 | 09:43

God jantje... We mogen blowen, naar de hoeren, drinken vanaf 16 en al dat soort dingen maar als het aankomt op een spelletje willen we het gaan verbieden...
Shame on you Hirsch Ballin..
Bij mensen als hem vraag ik me echt af of ze ooit jong zijn geweest....
Laat ze dan verkopers die zich niet aan de leeftijdsgrens houden beter straffen het "werkt" ook bij sigaretten en alcohol.

@Einde van de Domheid (ben jij dat einde?)
Ja er is wel aangetoond dat Heroine verslavend is.

JOPWND | 01-07-10 | 09:42

Deze enge gristen idioot haat ik werkelijk intens.

HotFrog | 01-07-10 | 09:42

Snel optiefen naar je bible-belt incest dorp van Hirsch, en laat gewone mensen met rust. We zijn je helemaal zat.

Jan Kaas | 01-07-10 | 09:42

Lieve Ernst,

Als ik weer eens een onzinboete heb gehad, bijna frontaal ben aangereden door een illegaal inhalende agent, bij het doen van aangifte hoor dat er niks mee gedaan zal worden of van mijn vrouw hoor dat ze van de weg gedrukt is door een agent die kennelijk niet bekend is met de betekenis van een inhaalverbod, dan uit ik mijn frustratie door in GTA-4 een paar agenten op zo gruwelijk mogelijke wijze naar de eeuwige flitsvelden te helpen. Zou ik deze uitlaatklep niet hebben, dan is de kans groot dat een politiebureau in de regio voorzien wordt van een interieurverrijking dmv een forse 4x4 die door de voorpui naar binnen komt. Kiest u maar meneer Ballin......

koolteer | 01-07-10 | 09:40

@Bos Hout | 01-07-10 | 09:17

Tsja maar aan het geloof mag je niet zitten he? Want dat ies rasiesme!
Gamen is ook cultuur.

szixxx | 01-07-10 | 09:39

Weet die man wel niet hoeveel gewelddadige verhalen er in de bijbel staan, en hoeveel geweld er uit religie is voortgekomen. Ik zeg, verbieden!

__dictatuur | 01-07-10 | 09:39

@ sjaakdeslinksesul | 01-07-10 | 09:24
Door leisuresuit larry ben ik hoerenloper geworden.

Prachtig spel, mooi graphics, goeie verhaallijn en goede oude tijd :)

southpaw | 01-07-10 | 09:37

Ik wil een verbod op het CDA. Gezien de comments zal dat op opmerkelijk weinig weerstand stuiten in de rest van de samenleving.
Denkt die man niet na ofzo? Voor hoeveel mensen vormen games een uitlaatklep?

Of wil de man soms dat de flitsboa's langs de snelweg eenzelfde behandeling krijgen als de poppetjes in GTA4 om maar wat te noemen..

Transformatorhuisje | 01-07-10 | 09:37

EHB zou beter even dimmen.
Terecht gezien en gezegd.
Wat nog meer zorgen baart is het zwemverbod van RWS voor rivieren.
Dat is pas eng. Dat zet een snelstromende Waal op hetzelfde plan met een trage Maas.
Tenslotte over het redeneren:
Wetenschappelijk is ook nog nooit aangetoond dat heroine verslavend is.

Einde van de Domheid | 01-07-10 | 09:35

Als we allemaal alleen nog www-connected in een sensitief cybersuit mogen gamen wordt het vast minder gewelddadig en veeeeel liefdevoller... Een enkel slachtoffer daargelaten.. maar ach, er vallen altijd doden in welk verkeer of gemeenschap dan ook. :)

Causa Sui | 01-07-10 | 09:32

Ernst Hirsch Ballin. Bekend van nachtelijk bezoek aan Haags bordeel. Bekend van oorlogen in Irak en Afghanistan. Bekend van zeer ernstige inbreuken op onze privacy.
Hij wil clandestien neuken, dus. En jongens en meisjes de dood insturen. En zien hoe wij neuken, voor de veiligheid.
En hij wil games verbieden.
Monty Python is er helegaar niks bij.

Lugosi | 01-07-10 | 09:31

Ja en nu ook nog een film verbod en dan het geloof verbod, nou dan hebben we wereldvreede,een goed idee.

Braakbal | 01-07-10 | 09:30

(test)

Lugosi | 01-07-10 | 09:30

schiet je niks mee op, alleen veel boze tieners die op straat een bende veroorzaken.

whutzur | 01-07-10 | 09:29

Juist ja DE TYFUS!!!
Ga Godverdegodver boeven vangen.

Markoutidewijk | 01-07-10 | 09:29

Geweldadige games staan in geen verhouding tot bloedige oorlogen die men niet wilt maar wel voor moeten betalen. Toen hoorde ik die pepernoot van een Hirsch Ballin ook niet zo hoog van de toren schreeuwen, integendeel, heel die kut partij van hem heeft alles op alles gezet om verder te knokken in Afghanistan (met god mag weten welke motieven).

Huflind | 01-07-10 | 09:27

t is dan wel niet gristelijk, maar we kunnen onze game tijd beter besteden aan lichtwerken, want zoals jullie natuurlijk al aanvoelen, is storm Alex afgebogen, vlucht voor de olievlek en manoeuvreert zich tussen de booreilanden door.. en dat allemaal omdat ik gisteren niet heb zitten slachten in mijn games, maar aan het stralen was. Geen dank hoor, was een kleine moeite.
Volgende missie, de formatie, eens kijken of ik Cohen en consorten weg kan manoeuvreren, tussen de klapdeuren door de Hofvijver in.

Causa Sui | 01-07-10 | 09:27

Waar is de tijd dat je met je draakje zeepbellen naar je tegenstanders schoot, ze doorprikte en dan bananen en ijsjes als beloning te eten kreeg?
*blij met emulator is*

illuvatar | 01-07-10 | 09:27

Ik kan met mijn leeftijd (en dat gaat hard richting de 40) prima een paar uur MW2 per dag aan hoor. En mijn minderjarige kinderen krijgen het gewoon niet te zien.
Mij een beetje m'n plezier ontzeggen omdat een zooi tokkie-ouders dat niet kunnen..

DoOne | 01-07-10 | 09:26

En laat deze constante stroom grappen en verboden nu precies zijn waarom heel Nederland dat CDA keihard uit de regering gepleurd heeft. Wat een fossiel.

Tinus Trekveer | 01-07-10 | 09:26

Kutlui die zich bemoeien met zaken waar volwassenen zelf over moeten beslissen.

Is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de overheid.

Dibs | 01-07-10 | 09:26

SODEMIETER op lelijke bos trol Ballin ga ergens in Iran lopen janken over geweld en games en kijk hoe ze daar niet eens games nodig hebben om gewelddadig te zijn ..
hadden ze daar maar gewelddadige games misschien was er dan minder geweld op straat ... zo'n game kan ook een uitlaatklep zijn... beter virtueel iemand overhoop knallen dan in het echt lijkt mij .

klasos1967 | 01-07-10 | 09:25

Gamen is toch voor kinderen? Kinderen staan toch onder toezicht van ouders?
Waar bemoeit HB zich dan mee?

Superior Bastard | 01-07-10 | 09:24

Door leisuresuit larry ben ik hoerenloper geworden.

sjaakdeslinksesul | 01-07-10 | 09:24

En dat gaat het illegaal downloaden ook helemaaaal niet bevorderen, zo'n verbod...

Juan Queso | 01-07-10 | 09:23

Een partij als een Romeins legioen, dat CDA. De twee veldheren Magniettus Ballinus en Rattus Catholicus Maximus zijn de veldheren van Petrus Ellendus Primus en zijn beul Donnus.

Nee dus! | 01-07-10 | 09:22

@Suske | 01-07-10 | 09:08

Ik stuur mijn zoontjes lvl 80 Holy Priest wel met je paly mee :)

Maen | 01-07-10 | 09:21

Past ook weer prima in het ACTA-rijtje.

Stir Glenfarclas II | 01-07-10 | 09:20

Geweldsspelletjes zijn zo sneu.

azijnseikerT | 01-07-10 | 09:20

ik zou ook dan maar gelijk de kindsoldaten gaan verbieden in de afrikaanse landen, want die schieten wel met scherp

peetd2 | 01-07-10 | 09:20

En bij de weg: kunnen we de gristenhonden niet gewoon verbieden?

JohnnyBGood | 01-07-10 | 09:20

Als ik met Mario Kart een rode kogel afschiet op mijn voorganger, is dat dan ook gewelddadig?

JohnnyBGood | 01-07-10 | 09:19

Wanneer eindigt dat eeuwige opvoeden..

legalese | 01-07-10 | 09:19

szixxx | 01-07-10 | 09:15
Afschaffen van religies is hiermee inderdaad ook heel dichtbij gekomen. Da's dan de winst.

Bos Hout | 01-07-10 | 09:17

En maar rustig die bijbel blijven prijzen, stelletje malloten. Lees dat gedrocht eens goed en beweer dan met droge ogen dat computerspelletjes extreem gewelddadig zijn. Hypocriete lutsers.

Achterdocht | 01-07-10 | 09:17

Heb ik eindelijk mijn level 70 paladin willen ze dat ik ga stoppen.
Gvd!!!

Frize | 01-07-10 | 09:16

Fuck off Hirsh Ballin, blijf met je poten van de games af! Godsdienst in het algemeen is gevaarlijker voor de samenleving dan welke game dan ook.

szixxx | 01-07-10 | 09:15

Wat een onzin weer. Misschien dat Pvdd straks ook maar Mario Bros moet verbieden, omdat we schildpadden mishandelen.

Als ik zin hem om iemand af te schieten en vervolgens zijn lijk te teabaggen dan moet ik dat lekker zelf weten...

Aan de andere kant. Ik ben die kindjes die met hun hoge piepstem steeds door MW2 zitten te zingen en te krijsen ook zat.

Kudtlimbo | 01-07-10 | 09:15

En de twaalf statiën. Allemaal gewelddadige plaatjes. Verbieden.

De Geus | 01-07-10 | 09:15

Kan die afschuwelijke vent niet eerst een verbod op proefverloven van gevangenen en TBS'ers uitvaardigen?
Volgens mij zal de grote meerderheid van NL zo'n voorstel steunen.
En de minderheid die tégen is, is waarschijnlijk zelf een gevangene/ TBS'er.
Hoe makkelijk kan het zijn om iets fantastisch voor het land te doen......

necrosis | 01-07-10 | 09:14

Ik ben benieuwd of Ernst zelf wel eens een game speelt, dan weet hij waar hij het over heeft.

Overigens volgens de definitie van geweldadige games zijn Atomic Bomberman, space invader, Super Mario, en elke andere platform game, met alle delen van Prince of Persia met stip op 1 per direct VERBOTEN!

Iemand hierboven noemde DOOM al, DOOM werd ooit o.a. voor het Columbine massacre verantwoordelijk gehouden, icm metal, gaan Ernstje dat straks ook verbieden?

Ploertendodert | 01-07-10 | 09:14

Wanneer gaat Hirsch Ballin Popeye verbieden? Is ook bijzonder gewelddadig.

De Geus | 01-07-10 | 09:14

juist, dus als we allemaal weer scrabble gaan spelen en monopoly komt alles goed?
kunnen we hirsch ballin niet gewoon verbieden ?

john-m | 01-07-10 | 09:13

het CDA is het nieuwe PvdA

Gefle Bok | 01-07-10 | 09:13

Wel grappig dat volgens deze wetgeving een achtienjarige om drugs kan gaan en een film mag huren over kale hoeren met één been doodschoppen maar geweldadige computerspelletjes spelen verboten ist.
En nu om het inkoppertje te maken: Als je echt wilt dat jeugdcriminaliteit ophoud moet je voor de grap eens alle moskee's sluiten ipv games verbieden.

metalj | 01-07-10 | 09:12

Zolang Hirsh Ballin zijn SG de hand boven het hoofd houdt wil ik het verband tussen Justitie en geweld wel eens onderzocht zien.

Bos Hout | 01-07-10 | 09:11

Ballin die als minister verantwoordelijk was voor IRT affaire. Dus totaal niet geschikt voor deze functie.

Lord Dude | 01-07-10 | 09:10

Verkoop verbieden in de (web)winkel helpt niet. Jeugd download hem dan via het magische Internet. Mogelijkheden genoeg.

Dit is dus een stukje maffe zinloze symboolpolitiek. Misschien handiger als papa & mama opletten wat de kroost download?

findecano | 01-07-10 | 09:09

Woelieboelie | 01-07-10 | 09:01
Was het volgens die gristengekkies niet "het gezin is de hoeksteen van de samenleving" een aantal jaartjes terug?
Lekker niet mee bemoeien, al kan ik me wel wat voorstellen bij leeftijdsgrenzen op games. Scheelt ook weer wat geschreeuw tijdens online gamen enzo..

M_K | 01-07-10 | 09:09

Als ie maar met z'n poten afblijft van COD!

polt | 01-07-10 | 09:09

Als die HB nu niet heel snel optieft met z'n z'n grrristenkronkels dan stuur ik m'n level 80 Paladin op 'm af.

Suske | 01-07-10 | 09:08

Typo-R | 01-07-10 | 09:05
EK9, EP3 of FN2?

Heer Ho tot Ek | 01-07-10 | 09:08

Daar gaan we weer met deze bullshit waar niemand bij gebaat is. Duitsland doet trouwens juist het omgekeerde, ze heffen het verbod op geweldadige games op. Het is zo storend dat iemand als Hirsch Balin die duidelijk niet veel van dit onderwerp weet de wijsheid in pacht meent te hebben om even een streep door de hobby van honderduizenden mensen te zetten.

Randy McRanderson | 01-07-10 | 09:07

@Verloren_onschuld | 01-07-10 | 09:03
Ze willenn allemaal naar een andere periode in de geschiedenis. Gristenen willen terug naar de jaren '50, Wilders wil terug naar de tijd van de kruistochten, en de moslims willen terug naar de tijd van Mohammed (teab).

rara | 01-07-10 | 09:07

"Precies, waar bemoeit die man zich mee? Het is de verantwoordelijkheid van ouders om in de gaten te houden wat hun kroost uitspookt. Niet die van de overheid!"

Eensch! We moeten eens stoppen om de samenleving te betuttelen en allerlei taken van de ouders aan de Staat over te dragen.

Dat iets op weinig weerstand in de samenleving zal stuiten is natuurlijk het slechtste argument ooit om iets voor te stellen. Zullen we ook onderbroeken gaan verbieden in Spanbroek? Zal vast op weinig weerstand stuiten in de rest van Nederland.

character55 | 01-07-10 | 09:06

-weggejorist-

boonke | 01-07-10 | 09:06

Nee dat is legale verkoop stimuleren !
Op die manier downloaden ze de games wel

boerenvla | 01-07-10 | 09:06

Dat verbod heeft in Duitsland ook niet gewerkt, daar hebben ze het namelijk al opgeheven. Als het illegaal word dan bestel je je games gewoon via een buitenlandse webshop of rij je ff de grens over. Weer de zoveelste nutteloze betutteling van de overheid, we zijn volwassen menschen hoor, we kunnen zelf wel keuzes maken als grote jongens.

Typo-R | 01-07-10 | 09:05

Kan iemand alsjeblieft heel snel een kabinet formeren? Liefst met zo min mogelijk CDA-ministers er in...

Requiescat in pace | 01-07-10 | 09:05

Ik ben opgegroeid met de Duke Nukem, Mohaa, Doom en weet ik niet welke reeksen.. Ik sta nooit op de cctv beelden een meisje te slaan of een oma te bedreigen.. Maar blijf vooral geloven in de onzin die ze vertellen.. God above.. when does this country wake up?

PinkFloyd | 01-07-10 | 09:05

Wie doet er uberhaupt nog aan games.

Bichon Frisé | 01-07-10 | 09:04

Portal 2 wordt ook heel sadistisch, direct verbieden en zeker als er geen cake aan het einde is.

Hellsmurfje | 01-07-10 | 09:03

En weer een wanhopige poging om Nederland terug naar de jaren '50 te brengen door een confessionele club. Waarin verschilt dit nu van wat moslims willen?

Verloren_onschuld | 01-07-10 | 09:03

Zucht.. Toon eerst die connectie tussen games en geweld eens aan.

Jhn, | 01-07-10 | 09:01

-weggejorist-

Lord Dude | 01-07-10 | 09:01

Precies, waar bemoeit die man zich mee? Het is de verantwoordelijkheid van ouders om in de gaten te houden wat hun kroost uitspookt. Niet die van de overheid!

Woelieboelie | 01-07-10 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken