Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rabobanktoren in de fik

rabobankdatishetidee.jpg Zo begin je een gillend hete dag goed: Met een uitslaande brand in een hoog gebouw. In het nieuwe hoofdkantoor van Rabobank aan de Croeselaan bij het Centraal Station in Utrecht heeft zondagochtend een brand gewoed. Tevens was er om circa 04:15 over de hele stad een duidelijke explosie te horen. Even was zelfs sprake van instortingsgevaar. De brand ontstond door nog onbekende oorzaak op de 25e verdieping van een van de twee torens van het gebouw dat in in de volksmond 'de verrekijker' wordt genoemd. Het hoofdkantoor is nog in aanbouw. Inmiddels is de brand onder controle. VIDEO!

Reaguursels

Inloggen

RABO toren???? Ohh, zeg dat dan. Van mij mag die Rabo toren als een WTC instorten. Grotere kudtbank en gestropdast grefo tuig heb IK nog niet meegemaakt... Tot op de heipalen met die ego torens. Geef eerst eens wat meer rente, in plaats van mijn geld te jatten, tuig!

blaster | 28-06-10 | 13:06

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 28-06-10 | 09:03

Was zeker Emiel Ratelband, met zijn versie van

m0rph3u5 | 28-06-10 | 08:02

Laat lekker branden!

Bunkspam | 28-06-10 | 07:55

Daar wordt iets afgefakkeld waar Jan Kees de Jager geen weet van mag hebbûh.

wachtmeester de bruy | 28-06-10 | 05:49

@BSE rundfunk: Als inwoner van Utrecht Noord heb ik inderdaad de ontploffing gehoord en was nog wakker.
Mensen in de buurt werden wakker door deze heftige ontploffing, terwijl ze in diepe rust waren. Behalve een ontplofte gasfles vlogen er ook stukken glas, metaal en beton in de rondte
Dus ja, ook ik had het idee dat er wel iets had kunnen instorten.
Niet het hele gebouw maar wel een aantal verdiepingen stonden in brand, dus er zat wel degelijk een gevaar in.
Het gebouw is 105 meter per toren hoog, dus bij een domino-effect van instortende vloeren zou er wel degelijk gevaar zijn.
Je praat niet over 15 meter hoog eenmaal.

TUBBS | 28-06-10 | 02:36

no planes

premiejager | 28-06-10 | 01:40

O jee, i.n.s.t.o.r.t.i.n.g.s.g.e.v.a.a.r.
Geloof je nu echt dit soort onzin?
Voortbordurend op het gewauwel over 9-11, natuurlijk... we moeten het volk wel blijven indoctrineren met de grootst mogelijke onzin.
Ook dit wordt weer eens effe flink verpolitiekt.
Wat voor psychopaten verzinnen dit soort demagogie?!

BSE rundfunk | 28-06-10 | 00:46

Als de brand langer dan een uur heeft geduurd, moet de hele toren zijn ingestort! Vanaf 9-11 zijn immers de natuurwetten veranderd.

thispissesmeoff | 27-06-10 | 19:03

aanslag al opgeëist? Oh, wacht

Geile Markeerstift | 27-06-10 | 18:42

Met die klote vuvuzela optie in YouTube lijkt het zowaar grappig.

BobMeister | 27-06-10 | 18:34

Doet me denken aan de Swiss Bank in Londen toenie in de fik stond in, wat was het, ´86 of was het ´87.
Zat ik net aan de foon en van blabla erg leuk hier en blabla dit gedaan en dat gedaan en ow ik zie dat de bank in de fik staat.
Was wel leuk.

Linke Joop | 27-06-10 | 16:46

Doe mij maar een perenijsje.

Rut zwabberkut | 27-06-10 | 15:22

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 08:58
Je hebt het blijkbaar niet helemaal begrepen met je kindersommetje.
Je vergeet de risicomarge, die voor de zekerheid bij de Rabobank relatief hoog is.

sqrota | 27-06-10 | 14:02

Nu mag Emiel Ratelband wel stoppen, zijn punt is duidelijk.

Brakke Obama | 27-06-10 | 14:00

de hoogovens zijn terug!

WestsideNikker | 27-06-10 | 14:00

De Rabobank heeft met de rabo-'architectuur' een behoorlijke stempel op heel Nederland gedrukt. En Nederland is er niet mooier op geworden.

Brakke Obama | 27-06-10 | 13:58

Brand en staal, een slechte combinatie. Omdat het een bank betreft zal het me verder een rotzorg zijn, laat al die torentjes maar in elkaar donderen.

beerpoes | 27-06-10 | 13:40

*aluhoedjes alert*

Parsons | 27-06-10 | 13:08

Nu die paleizen van ABN-AMRO, ING, AEGON, etc. nog.
.
Aanpakken die criminelen!

Bolle Wim | 27-06-10 | 12:33

@Robert Irving III | 27-06-10 | 12:13
Van het een komt het ander, het is zondag! Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel vermakelijk vind wat ik zie over die samenzweringspeop.

Kleine Man | 27-06-10 | 12:33

Ah, plaats die foto effe in echt groot formaat, dan gebruik ik 'm als wallpaper!

Discus | 27-06-10 | 12:25

mooie foto.
lijkt op een lucifer...
hey en hou is op over die conspiracyshit.

Robert Irving III | 27-06-10 | 12:13

Dat was op het randje. Een voorbode van onheil zonder twijfel.

Randje | 27-06-10 | 11:57

BBQ'en is ook best lastig. Vooral binnen.

Grubie | 27-06-10 | 11:56

Kom d'r maar in bin laden.

LiebeMan | 27-06-10 | 11:44

Mogen de alu-hoedjes en conspiracy-doemdenkers niet mee naar het strand?
Het gaat hier om een ontploft gasflesje, op een gebouw van 27 verdiepingen, in Utrecht. Meer niet.

zeg maar jansen | 27-06-10 | 11:32

kannenenkruiken | 27-06-10 | 11:13
Ik heb het boek van Khalezov niet gelezen, maar alle punten die jij noemt kunnen ook door controlled demolition zijn veroorzaakt. Behalve natuurlijk punt 5, hoe overtuigend is zijn bewijs hiervan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wayne Schlegel | 27-06-10 | 11:28

kannenenkruiken | 27-06-10 | 11:13 De vraag is: "Welke reaguurder was jij voor je 'kannenenkruiken' werd?"
En: "Welke reaguurder zette nooit de tijd in z'n comments bij de reaguurder waar ie op reageert?"

zeg maar jansen | 27-06-10 | 11:22

Kleine Man | 27-06-10 | 11:07
Ik heb een hoop gelezen over de gebeurtenissen rond 9/11, en ik heb ontdekt dat er in beide kampen een hoop deskundigen en geleerden zitten.
www.ae911truth.org/
www.physics911.net/
Maar omdat niemand precies weet hoe het zit, draait het uiteindelijk toch uit op geloven (of niet). En gezien het feit dat er zo verschrikkelijk veel zaken niet kloppen buiten die gebouwen om, ben ik toch geneigd om aan te nemen dat er veel meer aan de hand was.

Wayne Schlegel | 27-06-10 | 11:21

@wayne:

precies!!

Want savalle stelt:

De werkelijk expertise van Khalezov is ‘nucleaire wapens’ en vooral de ontploffing ervan. Hij kan aannemelijk maken dat hij daar veel ervaring mee heeft. En dus zag hij direct hoe de torens, zowel WTC 1, 2 als 7, werden vernietigd. Met ondergrondse nukes van exact 150kton. Hoe anders zijn de volgende waarnemingen te verklaren:
1. De instorting van twee (drie) immense wolkenbranders zonder duidelijke reden omdat brandjes en vliegtuigbotsingen nu eenmaal geen wolkenkrabbers kunnen laten instorten
2. De vrije val instorting alsof de gigantische stalen kolommen allemaal instantaan hun sterkte verloren
3. De totale verpulvering tot microscopisch stof van meer dan 2/3e van de torens, die voornamelijk bestonden uit immense stalen balken met wanddikte tot meer dan 6cm
4. De aanwezigheid van witheet smeltend staal tot wel 6 weken na de aanslag, waardoor de brandweer zelfs moest overgaan tot het gebruik van speciale blusmiddelen
5. De gemeten aanwezigheid van verdachte hoeveelheden zeldzame elementen Barium, Strontium, Thorium, Cerium, Lanthanum Yttrium in de stofwolken. Barium en Strontium samen zijn typisch de restproducten van kernsplitsing. Velen werden ziek van straling.
6. Een grote (gemeten) seismische schokken vlak voor instorting van elke toren
7. De vele getuigenverklaring die spreken van een bom en zware trillingen voelde voorafgaand aan de implosies.
8. Het feit dat 2/3e van de WTC 1 en 2 torens verpulverderde, een deel daarboven ‘slechts’ versplinterde en het bovenste deel gewoon intact bleef.
9. Dat het lager WTC 7 helemaal verpulverde en er helemaal niets herkenbaars van overbleef.
10. De keuze voor de naam ‘ground zero’ wat staat voor het epicentrum van een kernexplosie.

Tja, savalle heeft ook gelijk over de aids-hoax, dus waarom niet over dit onderwerp?
zapruder is hier juist groot mee geworden!!

kannenenkruiken | 27-06-10 | 11:13

Misschien de enigzins overtrokken, maar overigens wel begrijpelijke reaktie van een gedupeerde Opmaathypotheek bezitter die zijn schikkingsvoorstel onder ogen kreeg?

Kerrie Kasparov | 27-06-10 | 11:13

Wayne Schlegel | 27-06-10 | 10:52
Als je een beetje je best doet vind je de lezingen van bouwkundigen, ook Nederlandse professoren die precies weten hoe de bouw van de Twin-towers in elkaar stak en verklaarden wat er gebeurd moet zijn.
..
Maar goed, als je inderdaad zo'n site als www.reopen911.org/ReOpen911_2007Archiv... aandachtig bekijkt, ben ik ook geneigd om alle officiele verklaringen in twijfel te trekken. Tot je gelinkt wordt naar zoiets als dit: www.911raw.com/ en je gewoon dollars moet betalen voor een dvd met de waarheid. Mooie openheid van zaken.

Kleine Man | 27-06-10 | 11:07

@kannenenkruiken
Ik ben zeer sceptisch over de gebeurtenissen van 9/11, maar ik geloof niet zo in mini-kernbommetjes. Je hebt vast het nieuwe artikel van Patman op Zapruder gelezen, ik denk echter dat je hem deze keer niet serieus moet nemen.

Wayne Schlegel | 27-06-10 | 11:07

kannenenkruiken | 27-06-10 | 10:57 Wat vind jij van chemtrails?

zeg maar jansen | 27-06-10 | 10:58

@kleine man:

maar je kunt daar ook lezen dat het een vereiste was voor de vergunning destijds om de mogelijkheid in te bouwen het gebouw met nucleaire minibommetjes op te blazen.

kijk goed naar beelden van de instorting, je kunt de pufjes wel zien van de mini-explosies die de torens hebben doen instorten.

wat betreft stralingsgevaar: er is een verhoogde concentratie aan tritium geconstateerd en mensen gaan inderdaad dood aan vage ziektes als gevolg van 911.

kannenenkruiken | 27-06-10 | 10:57

@dafman:
de faculteit is niet te vergelijken: die kwam niet rechtstandig neer, is niet volledig ingestort en niet tot stof vergaan.
Wist u overigens dat diezelfde tu delft enkele jaren voor de brand gepoogd heeft om de 911-complottheorie te ontkrachten?
Da's toen niet gelukt. Wellicht was die instorting opgezet om hun punt alsnog te bewijzen?

vragen, vragen...

kannenenkruiken | 27-06-10 | 10:53

Inside Job!

Of is dat weer nèt iets anders?

plastic zakje | 27-06-10 | 10:52

Kleine Man | 27-06-10 | 10:45
Het verhaal van kannenenkruiken slaat natuurlijk nergens op, maar in principe heeft hij wel gelijk. Die drie torens die zijn ingestort op 9/11 zijn wel de enige die ooit zijn ingestort na brand. En je hebt er vast wel eens filmpjes van gezien en je zult moeten toegeven dat ze wel héél gemakkelijk gingen.

Wayne Schlegel | 27-06-10 | 10:52

Huurders zijn geweldig... ik kan niet wachten tot ik een tweede pand kan kopen.. zet er huurders in en het geld rolt binnen joh...

j0shua | 27-06-10 | 10:52

Inside job!

plastic zakje | 27-06-10 | 10:51

@kannenenkruiken:
Alleen de twintowers ingestort na brand? Dan ben je denk ik slecht op de hoogte. het komt namelijk best vaak voor. Denk maar aan de faculteit Bouwkunde in Delft twee jaar terug.
Brand is echt klote voor je constructie, dus ik denk dat ze ook hier aanpassingen zullen moeten gaan doen.

Dafman | 27-06-10 | 10:50

De verrijker... op die foto ziet het er meer uit als een afgezaagd dubbelloops shotgun die afgevuurd is.

j0shua | 27-06-10 | 10:49

Aanvraag voor opheffing Zwitsal voor kannenenkruiken | 27-06-10 | 10:43, deze man heeft echt nuttigs te vertellen. Bewezen bij deze.

Kleine Man | 27-06-10 | 10:45

Wat nou instortingsgevaar.
Enige torens die ooit bij brand zijn ingestort zijn de twin towers in NY, en daar was voor nodig: 2 Russische kernraketten die vermomd als vliegtuigen de torens binnenvlogen, 1 kernkop van 150 kiloton in de kelder en een energiestraal afkomstig van een satelieg die de torens verhitten tot het verdamppunt van staal...
En dan nog duurde het rond een uur voordat de constructies het begaven en tot stof vergingen...

Echt waar, ik heb het allemaal eerlijk op internet kunnen lezen..

zoek en onderwijs uzelf!!

kannenenkruiken | 27-06-10 | 10:43

Ik moet ineens weer denken aan Henk Wijngaard...

Zeldzame Zaadstengel | 27-06-10 | 10:40

Zo Rabobank, u te weinig leningen verstrekken in de bouwwereld (en bedrijfsleven), u geen voolopig geen gebruik maken van uw boardroom. Puh.

Kleine Man | 27-06-10 | 10:40

www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE
Een demissionair kabinet, JPB kan Toronto niet uit en een WK om de aandacht af te leiden. Geen toeval.
Waar is Micha Kat als je hem nodig hebt?

spanarchist | 27-06-10 | 10:39

@Überbottehork | 27-06-10 | 10:33
En nu weet u allen teveel van mij.
-out-

Überbottehork | 27-06-10 | 10:36

@saugleistung | 27-06-10 | 10:26
Ik heb een 3-kamer appartement gekocht (in mijn eentje). Betaal 600 euro bruto. 190 HRA, verhuur kamer voor 250 p/m (ik heb wel degelijk iets aan huurders LOL). Netto woon ik voor 160 euro per maand. Exclusief alle bijkomende kosten natuurlijk (VvE, gas water licht, verzekeringen etc)

Überbottehork | 27-06-10 | 10:33

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 10:26 Dat was vroeger, vandaag de dag heeft de ambtenaar, ook de rijksambtenaar gewoon een brutosalaris waar, net als bij gewone mensen, bedroevend veel van af gaat.

zeg maar jansen | 27-06-10 | 10:32

De RABO heeft het te hoog in zijn bol, al weer vergeten hoe het bij de toren van Babylon ging ??!! Hoogmoed ... Blijf nou toch gewoon de Boerenleenbank en Raiffeisenbank.

AbuTelfan | 27-06-10 | 10:28

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 10:26
Dat had ik over het hoofd gezien. Principe blijft hetzelfde, maar dan dus duurder per werkend hoofd of iets minder opbrengst.

Überbottehork | 27-06-10 | 10:28

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 10:20
Voor de rest van de discussie, u hebt mijn stem. Nu ga ik de zon in, aangezien zondag mijn enige vrije dag is en ik van klanten de vraag krijg of ik ziek ben.
*dagje strandvoetballen en bieren gaat*

Überbottehork | 27-06-10 | 10:27

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:46
Kan je nu nog kopen voor 375 per maand?
Wij zitten eraan te denken om te verhuizen. Hier zit alles vast.

saugleistung | 27-06-10 | 10:26

Überbottehork | 27-06-10 | 10:11
Nee, nee, niks 7,8 miljoen werkenden.
In zoverre, wel werkenden, maar slechts 5,2 miljoen FTE leveren een bijdrage aan het BNP.
De hardwerkende ambtenaar levert daar geen enkele bijdrage in.
Die staat gewoon netto op de loonlijst omdat de premies en belastingen terugvloeien naar dezelfde werkgever die de bruto lonen uitkeert.
Dus als je het hebt over kosten, schulden of wat dan ook per inwoner, dan moet je dat met een factor van 3,2 ( 16,7 : 5,2) vermenigvuldigen voor wat betreft het prijskaartje voor de werkenden die het uiteindelijk op moeten hoesten.

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 10:26

@Fappo de clown | 27-06-10 | 10:15
De Rabobank is volgens mij de enige stabiele, enigszins nette, en zelfvoorzienende bank in Nederland. Spaarrente is nu 1,8% geloof ik, maar het staat mij best daar. Weet ik in elk geval (vrijwel) zeker dat ik er straks niet achteraan hoef te gaan bij DNB en alle andere instanties waar je aan zou moeten kloppen.

Überbottehork | 27-06-10 | 10:22

@joseovervlakee | 27-06-10 | 09:49
Ter info, dat ligt aan de Rabobank?

Überbottehork | 27-06-10 | 10:20

saugleistung | 27-06-10 | 10:08

Nou zeg, alsof huizenbezitters gen zorg nodig hebben.
Bent u niet erg gefocust op uw eigen situatie omdat u het misschien niet zo best heeft?
En wat heeft de verlaging van de hypotheekrente met cadeautjes uitdelen te maken?
De renteaftrek wordt dan ook zowat de helft minder, kan allemaal naar mensen die het echt nodig hebben. (maakte hij zichzelf wijs)

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 10:20

Ik herhaal, de Rabobank heeft dus NIETS met de bankencrisis en de zelfverrijking te maken gehad. Bij ons zult u GEEN documenten vinden die daar op wijzen!

Fappo de clown | 27-06-10 | 10:15

@saugleistung | 27-06-10 | 10:08
Van de zorg moeten ze helemaal afblijven. Dan maar met zijn allen 100 euro per jaar(!) meer belasting afdragen 7,83 miljoen (werkenden) x 100 = 783.000.000 euro's voor het op peil houden van de zorg.

Überbottehork | 27-06-10 | 10:11

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:28
Kunstmatig de rente laag houden is toch een van de oorzaken van de crisis? Wou je dat kunstje herhalen?
Waarom zou je alleen kopen goedkoper maken? Nee dat geld zien we nooit meer terug, verschillende experts hebben het al gezegd.
Mensen die keurig sparen voor een huis, studie of andere aankoop zouden er ook opnieuw de dupe worden van een lage rente.
En terwijl jullie cadeautjes uit willen delen wordt van mensen die zorg nodig hebben straks 400 euro per maand gevraagd.
www.nrc.nl/binnenland/article2568312.e...

saugleistung | 27-06-10 | 10:08

Ik weet in arnhem ook nog wel een ding dat van mij mag affikken. Lelijke torenflat bij het station.

helderejan | 27-06-10 | 10:07

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:58
Gaat nogal.. wist niet dat het zo erg was. En er wordt dan wel veel afgegeven op de HRA, maar volgens mij is die in het leven geroepen ter compensatie van de overdrachtsbelasting. Sigaar uit eigen doos zeg maar. Conclusie: huurders moeten niet klagen, ergens in je leven heb je een verkeerde beslissing genomen, en daar betaal je voor (al zijn wij, werkende huizenbezitters, nu degenen die ervoor betalen).

Klein voorbeeld uit mijn eigen omgeving:
Er gaan 100 startersappartementen gebouwd worden. 50 huur, 50 koop. Prijs moest rond de ton komen. De woningstichting wil de huurwoningen met de verkoop van de koopwoningen betalen. De gemeente wil een duit vanwege een nieuw aan te leggen randweg (die wel zorgt voor minder verkeer voor de deur). Woningen zijn uiteindelijk dus te koop voor 180.000 - 220.000 euro. Starters bye bye zwaai zwaai, hallo 65+ers .Dit is in een sterk vergrijzend dorp, waar de gemeente door starters aan te trekken de groei van de gemeente wil waarborgen.

Überbottehork | 27-06-10 | 10:06

Tyler Durden?

Herman Saftleven | 27-06-10 | 10:06

Tower inferno lol

Braakbal | 27-06-10 | 10:03

Als mijn geld maar niet verbrand is!

Ling Ping | 27-06-10 | 10:01

Überbottehork | 27-06-10 | 09:48

Het zijn natuurlijk wel de huurders die janken, terwijl wij die huursubsidie voor ze mogen ophoesten, net zoals zij ook staan te janken dat wij onze zakken vullen met die hypotheekrenteaftrek.
Zie even het staatje met het verschil tussen een werkende zonder huursubsidie en een minimumloner mét huursubsidie.

denhaagtekijk.blog-city.com/werken_moe...
.

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:58

Zo, en nu eerst een Bavaria!!

IJzervreter | 27-06-10 | 09:57

Ziet er uit als een fakkel. Is dit niet een publiciteitsstunt van de Rabosporttak voor de olympische spelen?

Wedden dat volgend jaar de verzekeringstarieven weer omhoog gaan.

knight03 | 27-06-10 | 09:52

Gelukkig is vuur alleen niet genoeg om zo'n ding in te laten storten. Daar zijn ze op gebouwd.

Bos Hout | 27-06-10 | 09:51

Tja, dat waren dus hete boze hoeren die geen rekening kregen.

Pannetje Pap | 27-06-10 | 09:51

Bad karma misschien?
Ik heb al heel lang gezeik met de Rabobank!

joseovervlakee | 27-06-10 | 09:49

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:46
Huurders bashen. LOL

Überbottehork | 27-06-10 | 09:48

saugleistung | 27-06-10 | 09:39
Dan zou een kleine groep met een hypotheek er beter van worden, huurders zouden er helemaal niet van profiteren

Denk nou eens door.
Met een maandlast van zo'n 375 euro gaat toch niemand meer huren.
Dus wat gebeurt er dan met de huren en de huursubsidie?
.

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:46

Dat is het werk van de wraakgodin van Willem II, de voetbalclub die jaren lang is leeggezogen door AZ.

pieliedorus | 27-06-10 | 09:46

@saugleistung | 27-06-10 | 09:23
Tsjah.. zijn die Belgen toch zo dom niet...

Überbottehork | 27-06-10 | 09:46

heeft de PVDA een keer iets anders gevonden om de economie in 0031 naar de kloten te helpen ???

ongegeneerd | 27-06-10 | 09:45

Ook de Rabobank draagt haar steentje bij aan een schoner milieu!
duurzaam bouwen , groen investeren, geen tropisch hardhout, alles co2-neutraal.
Goed bezig Rabo!

watsinneneem | 27-06-10 | 09:44

@saugleistung | 27-06-10 | 09:39
Als huurder word je überhaupt nergens beter van, ik heb hier ook een put waar je je geld in mag komen gooien. Huurders moeten niet huilen. En het gelul van "ik kan niet kopen, ik kan geen hypotheek krijgen" is een rukverhaal. Als je geen hypotheek kan krijgen doe je iets verkeerd. Ik verdien geen reet en had geen rooie rotcent, gewoon zonder problemen een appartement gekocht (en de hypotheek is prima op te brengen). Je moet alleen geen 3 verdiepingen, 6 slaapkamers met ieder een badkamer met jacuzzi willen.

Überbottehork | 27-06-10 | 09:44

Twee torens? Grote knal? Instortingsgevaar?
*krijgt enorme flashbacks*

Booka | 27-06-10 | 09:44

bin laden denk ik

eddiekallie | 27-06-10 | 09:44

Dit is een aanslag van de islam afdeling van de Pvda, hiermee proberen ze de aandacht af te leiden van de formatie en het feit dat de PVV gewoon genegeerd wordt. Als dit lang genoeg doorfikt worden we wakker en hebben we een pvda-d66-groenlinks-Sp-Dierenpoes-christenunie cabinet.

Echt !

GerMonster | 27-06-10 | 09:43

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:28
Klopt helemaal. De geld/hypotheken/leningen/spaarmarkt is heel ziek. Terminaal zou je bijna denken. Maarja, wat doe je eraan? Met zijn alleen NIET lenen/sparen etc zit er niet in. Als de regering nu eens niet tussenbeide was gekomen en de boel compleet had laten instorten zoals bij de DSB-bank, had zich misschien een enigszins gezonde markt kunnen ontwikkelen. Godverdomme, dat bedenk ik me nu pas... Waarom mocht DSB wel vallen en iedere andere bank niet? Antwoorden, anyone?

Überbottehork | 27-06-10 | 09:41

-weggejorist-

Kingeef1975 | 27-06-10 | 09:39

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:28
Dan zou een kleine groep met een hypotheek er beter van worden, huurders zouden er helemaal niet van profiteren. Dus waarom zouden wij er dan tevreden over zijn?
Boven die mocht de ING geen aantrekkelijke aanbiedingen doen van Neelie, dus jouw verhaal gaat niet op.

saugleistung | 27-06-10 | 09:39

Strange Glue | 27-06-10 | 08:59
Haha, u wist het? Twee weken geleden was ik daar en er reed inderdaad een busje met Polen weg van de bouwplaats. Inclusief Pools kenteken!. Kwamen met helmpjes op recht uit die torens gelopen. Er werken inderdaad Polen aan dit pand.
Maar daarmee wil ik niets suggeren hoor!!! Maar wel grappig dat uw opmerking dus in elk geval gedeeltelijk klopt.

Paardenworst | 27-06-10 | 09:36

We don't need no water...

padlarf | 27-06-10 | 09:35

Het schijnt dat Aleid Wolfsen (bijzondere voornaam overigens) geen ALIBI heeft en zich nerveus gedraagt. Ook zijn er getuigen die melden dat ze hem LUCIFERS zagen weggooien.

Droef Toeter | 27-06-10 | 09:33

Überbottehork | 27-06-10 | 09:07

Netto marge is dan wel vaak 1,5-5% maar dat is over het algemeen wel bij een bruto marge van 10-15%. Maar hier zijn de verhoudingen totaal zoek.
Met de ABN Amro als genationaliseerde bank had de hypotheekrente allang verlaagd moeten worden en op 2,5% moeten staan. Dat had als breekijzer moeten fungeren om die andere banken te dwingen. Dan had de bevolking ook vrede gehad met het prijskaartje dat er aan hing, omdat we dat dik terug zouden verdienen en ons besteedbaar inkomen vergroot zou worden. Blijkt dus dat we inderdaad met een Roverheid hebben te maken, die zich niets aan de burger gelegen laat liggen en net als W.A. een beetje dom is.
Want 2,7 % lagere hypotheek betekent minder renteaftrek en minimaal 17 % extra koopkracht.
Inkomen 47.000 bruto, hypotheek 180.000, rente 5,2% = 9.360,-
Rente 2,5% = 4.500,- verschil 4.860,= 405 euro per maand.
Met een netto inkomen van 2.350,- per maand is dat die 17% extra te besteden.
.

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 09:28

Toch grappig, zo vlak voor de oplevering van dat gebouw:)

Die brandweermannen hadden beter moeten weten trouwens: De enige torens die ooit door brand in zijn gestort, zijn de Twin Towers.. En zelfs daar zijn twijfels bij.

Capos | 27-06-10 | 09:23

Laat maar fikken. Is toch een boere kut bank.

Herbert Mossad | 27-06-10 | 09:23

ik hoorde vaag dat een of andere bank 40 miljard van de regering heeft gekregen
en die nooit terug kan betalen omdat die bank maar 20 miljard waard is.
Iemand enig idee van hoe dat zit, en waarom er nog steeds geen burgeroorlog is uitgebroken?

von sokkenstopfen | 27-06-10 | 09:22

Nu nog iets over de achtergrond van de explosie graag. Of moet ik hier alles zelf opzoeken?

Petrus de Rewa | 27-06-10 | 09:22

Een hot-topic op zondagochtend om | 08:35 |
Goed dat je er op tijd bij was, Blusselmans!

Jackanders | 27-06-10 | 09:17

Ik wil ook zo'n kandelaar!

Peerie | 27-06-10 | 09:14

Een brandend bankgebouw - Jesusfreak mode aan *En de toorn des Heeres zal neerdalen op allen die Mammon boven alles vereren* Jesusfreak mode uit.

Bozebuurman | 27-06-10 | 09:11

Dat is gewoon de wraak van het Domspook, die vindt het helemaal niet leuk als er zo een hoog gebouw in de buurt van de Dom komt te staan.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_hoogst...

vandezijlijn | 27-06-10 | 09:10

@Gizmo99 | 27-06-10 | 09:08
Daar is op zich niets geks aan. Als mijn leverancier meer gaat vragen voor zijn spullen, of als de huur van mijn winkelpand stijgt, zal ik dit ook moeten doorbereken aan mijn klanten.

Überbottehork | 27-06-10 | 09:09

Klanten van de Rabobank, uw betaalpakketje wordt volgend jaar weer ietsjes duurder. Ja, we hadden binnen het bedrijf een kleine tegenslag. Kost geld, dat betalen wij niet. Nee u, als vaste klant.

Gizmo99 | 27-06-10 | 09:08

@ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 08:58
Marge (banken) en winst (Microsoft) is een wezenlijk verschil. Winst is vaak maar 1-5% van de marge. Niettemin blijft uw punt staan. Belachelijk dat banken blijkbaar nooit (genoeg) reserve hebben opgebouwd.

Überbottehork | 27-06-10 | 09:07

Is mijn geld nu zwart (geblakerd)?
*spullen pakt voor vlucht naar Mauritius*

Überbottehork | 27-06-10 | 09:04

Een heuse vuurtoren

Blue Leader | 27-06-10 | 09:02

Barbecue van de lokale krakerTs.
Wel vervelend voor ze dat ze nu moeten verhuizen naar de andere toren. De gemeente Utrecht betaalt ze vast wel een verhuisvergoeding...

DasUngeheuer | 27-06-10 | 09:00

Warm weer? Brand op het dak? zal wel de airco zijn, geplaats door een paar Polen, een mooi leermomentje dus...

Strange Glue | 27-06-10 | 08:59

Eerst van ABN om en dan fikt Rabo af... Tis wat met die bankencrisis...
Wouter kom er maar in met je zak verzekringsgeld!

Peatsmoke | 27-06-10 | 08:59

Vast aan aanslag van een boze Limburger die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

BozeMan | 27-06-10 | 08:58

Afgezien van die brand, blijken de zaken prima te gaan bij die banken, dat ze nog steeds nieuwe hoofdkantoren kunnen bouwen.
Ik wou dat ik een bouwkredietje c.q hypotheek kon krijgen voor 1% via de Europese Centrale bank.
Niet gek 1% zelf lenen 5,2% verkoop.
420% bruto winst.
Nog afgezien van die overige kredieten van 12-16%
Dat is maar liefst 1.100-1.500% bruto winst en dan nog in de problemen zitten?
Duidelijker kan het wanbeleid met een dergelijke marge niet aangetoond worden.
En kan Neelie even kijken naar kartelvorming met een dergelijke winstmarge?
Microsoft werd al geslacht omdat ze “slechts” 85% winst maakte als monopolist.

www.actuelerentestanden.nl/ecb-herfina...

www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%...
.

ADO-Le-Cent | 27-06-10 | 08:58

Op google-earth is nog niets te zien hoor.

Rest In Privacy | 27-06-10 | 08:57

je ziet er nu niets meer van, slechts een beetje zwart aan de zijkant, maar van buiten zie je niets meer. Heb ook niets gehoord vannacht, zal wel te diep hebben liggen slapen.. Volgende keer beter.

Valentino__ | 27-06-10 | 08:55

-weggejorist-

Pvvpooier | 27-06-10 | 08:55

geen plane. -1

ex-prostituee | 27-06-10 | 08:54

Dat waren de Iranezen

aberratius | 27-06-10 | 08:53

@070 | 27-06-10 | 08:39
Unsuccessful troll.

ViperNL | 27-06-10 | 08:52

Heeft verdacht veel weg van de Olympische vlam.

KeesKloost | 27-06-10 | 08:49

En ik ze maar waarschuwen, niet teveel aanmaakvloeistof op die BBQ! Maarja..

Deheer Bennie Tapper | 27-06-10 | 08:49

Ik heb niks gezien of gehoord, en mijn kamer kijkt ernaar op uit. Zit er ongeveer 500 meter vandaan. Bah, ik ben wel graag rampentoerist!

snorthman | 27-06-10 | 08:49

Ik ga me even lekker rood ( als een rekeningcourant ) laten verbranden.
Laters.

Teun van het Tuinpad | 27-06-10 | 08:49

Tja dat heb je met een verhitte valuta markt.

Trompeter | 27-06-10 | 08:48

Wowie, vervelend.
In Delft heb ik vannacht geen explosie gehoord, dus dan zal het wel meevallen.

Lexis | 27-06-10 | 08:47

Hulde voor brandweer Utrecht en omliggende korpsen!

Een geluk toch dat ze vanuit de andere toren "makkelijker" toegang hadden tot de brand.

better believe it ! | 27-06-10 | 08:46

zijn ze er wezen bbq vannacht daar,en daarna gaan gangbangen,die rabo-knaapjes.En natuurlijk nooit meer aan die bbq gedacht.

gerardlenorman | 27-06-10 | 08:45

Is het vliegtuig al gevonden?

knight03 | 27-06-10 | 08:43

Het lijken de Twin Towers wel.
Man man.

Teun van het Tuinpad | 27-06-10 | 08:42

AANSLAG!

Externible | 27-06-10 | 08:41

Gerrit is zijn zalm aan het roken uit rancune.
Logisch.

Teun van het Tuinpad | 27-06-10 | 08:41

Das niet best.

Morkovich | 27-06-10 | 08:40

prachtige sfeervolle foto!

eigenwijs isook wijs | 27-06-10 | 08:40

Dat is schrikken..
Heb mijn betaalrekening daar lopen.
Wat gebeurt er wanneer je virtuele onlinerekening in de fik gaat?
Ben je dan je geld kwijt ?

070 | 27-06-10 | 08:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken