Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

He getsie! Stigmatiserende feiten

pliesieisBOOS.jpg Geenstijl Grafieken en staafdiagrammen. Komt ie dan: 14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen. Deze racistische en stigmatiserende feiten hebben we niet zelf verzonnen, maar staan netjes genoteerd in het gezaghebbende wetenschappelijke Tijdschrift voor Criminologie (samenvatting, PDF). Wij zijn slechts de boodschapper. Please, dont shoot the messenger.

Reaguursels

Inloggen

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 10:56
Jerry Nick | 25-06-10 | 10:58

Grappig, ik som een paar feitjes en waarschijnlijkheden op over het onderzoek in de hoop dat sommige mensen hier, die een beetje ongefundeerd over de cijfertjes lopen te schreeuwen, er misschien wat van opsteken. Ik verbind er geen enkele conclusie aan. Ik spreek ook geen enkele pro- of anti-allochtone mening uit. Criminaliteit is criminaliteit, en of de dader nou autochtoon of allochtoon is, het kost de samenleving geld. Gewoon aanpakken die hap. Als dit soort cijfertjes door politie en justitie daarvoor gebruikt kunnen worden, mooi. Dan is het onderzoeksbudget nuttig besteed.

deadnotsleeping | 26-06-10 | 11:04

Er is altijd wel een reageerder die in Hoog Intellectueel Nederlands -- vanuit zijn luxe mansion -- gaat roepen dat het allemaal de schuld is van Wilders met zijn mavo en tokkies achterban zonder de werkelijke oorzaak te benoemen waarom veel mensen op de PVV hebben gestemd.

meneer Q | 26-06-10 | 10:13

Ik ken het onderzoek niet maar het is vermoedelijk niet juist.

Waarom die bewering:
Er is een "nederlandse" groep kameelneuqers die bij autochtonen zal worden geteld.

Kortom: een onderzoek naar jongeren met allochtone herkomst zal een hoger percentage geven. Dit is een PvdA onderzoek om de problemen die hun kiezers veroorxzaken te verdoezele": "kijk Nederlandsers zijn ook geen lievertjes".

Het bevalt me niets.

Dulf | 26-06-10 | 09:45

Niemand kritiek op deze cijfers, waar het hier om gaat is om blijkbaar etniciteit te koppelen aan criminaliteit, mooi goed, doen vooral, alle info om het probleem te tackelen is welkom. Maar.
Als je het dan wilt koppelen aan etniciteit moet je wel andere factoren wegnemen, bijvoorbeeld allochtonen wonen vooral in steden, dus kijk nou eens naar city allo's tegen city auto's en wat is dan het verschill.
Allo's wonen vaak in kansenwijken, kijk nou eens naar kansenallo's tegen kansen auto's, wat is dan het verschil.
Of als je meiden vergelijkt, De autochtone vrouwen in Groningen wegen gemiddeld 87 en kunnen dus helemaal niet wegrennen naar een tasjesroof. Filter dit feit eens weg uit de statistieken en wat hou je dan over.
Dus ja ook hier kan een weldenkend mens kritiek op hebben en zeggen dat je lies, damn lies and statistics hebt.

medvjed | 26-06-10 | 07:33

Vind niemand die 20 procent onder Nederlandse jongens ook al bijzonder schokkend? 1 op de 5 jongens van de nette brave Nederlandse jongens komt in aanraking met de politie? WTF?

Kim Jong-il | 26-06-10 | 06:47

Tja, en toen had men ook een probleem met de stelling dat het meerendeel van de Marokkaanse jongens het wel goed doen.

mambo43 | 26-06-10 | 01:15

Dat is niet waar. Dat zijn misschien wel feiten, maar ik ben een linkschmens. Daarom is het mijn voorrecht om deze te ontkennen en te ontkrachten met mijn honende gelach. Dit terwijl ik denegrerend lachend mijn medemens wijs op mijn gelijk dat ten alle tijden boven alle feiten uit zal stijgen.
Zolang ik alles blijf ontkennen, zal het goed komen.
Let op mijn woorden!

gommetje | 25-06-10 | 23:40

lieve opinimakers en raddraaiers.

Ik nodig ieder van u uit om gezellig een maandje in rotterdam te komen wonen.
neem pen en papier mee en laat uw I-book thuis, grote kans dat deze niet meer in uw bezit zal zijn na deze maand, kom naar mijn gezellige wijk waar de buren elkaar niet willen kennen en elkaar niet kunnen verstaan, de wijk waar de halalslager en turkse bakker nog de enige zelfstandige ondernemers zijn naast Kees van het belhuis en klaas van de coffeeshop. geniet en wandel langs de betonnen plantenbakken en boomgaten die leeggetrokken zijn van hun voormalige inhoud om het kleine tuintje of balkonnetje van sonja op te fleuren. neem deel aan de intressante gesprekken tussen buurtbewoners tijdens de cursus gebarentaal op donderdag middag in het buurthuis. meng je in de diversiteit van culturen vrijdagmiddag in de moskee, opzomermee en breng hamer en spijkers mee om de buurt weer een degelijk uiterlijk te geven en de leegstand en krakers problemen op te lossen. kom in de zon zitten op het bankje dat aangrenst aan het onbezaaide grasveldje dat omgedoopt is tot hondenuitlaatplaats.geniet van de schittering van spuiten en alluminium papiertjes onder het genot van een plastic flesje water dat men bij de plaatselijke AH voor 2 euro op de kop heeft getikt. doe de barbeque laten smaken terwijl de houtskool geur de crackdampen verjaagt. schud de hand van de lokale imam die als een boer met kiespijn naar de twintig nederlandssprekende bewoners lacht terwijl deze hun van huis uit meegebrachte pastasalade met spam op de apart gedekte tafel neerzetten. kom het zien ...

En trek dan je bek pas open.

fijne avond lieve mensen.

OomAgentFactcheck. | 25-06-10 | 21:17

Harde feiten, en dan nog zijn er mensen die die buitenlanders maar blijven beschermen...

V Aspect | 25-06-10 | 20:21

In fatsoenlijke landen als de VS zegt men simpelweg: ben je nuttig voor onze economie? Dan welkom. Zo niet, opzouten. Waarom precies is dat hier niet mogelijk?

granaatwerper | 25-06-10 | 18:38

-weggejorist-

borderlijntje | 25-06-10 | 18:20

3 hoog in Mexico | 25-06-10 | 17:02
+1
ik denk toch niet dat het zal doordringen

Its_Not_Real | 25-06-10 | 17:27

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 25-06-10 | 17:02

JeWeetZelf17716 | 25-06-10 | 16:37
Laat ik eens een keer vriendelijk zijn: Zeg kijk jij wel met je ogen open naar Opsporing Verzocht? Ik zie eigenlijk voor 99<9% van de gevallen buitenlanders die meisjes lastigvallen. Helemaal niet uitsluitend Nederlanders. Leugenaar die je bent! Bah engbek, ga je mond spoelen met vergif....

peacemaker | 25-06-10 | 17:02

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 25-06-10 | 16:57

JeWeetZelf17716 | 25-06-10 | 16:37
Ga dan naar een land waar je dat soort perverselingen niet hebt.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 16:54

-weggejorist en opgerot-

JeWeetZelf17716 | 25-06-10 | 16:37

Dit wist iedereen toch allang...

Aatje | 25-06-10 | 16:12

incidentjes stuk voor stuk

Zihua | 25-06-10 | 15:57

Ja dat is toch allang bekend. Typisch gevalletje van hard schreeuwen weinig ballen!

zaljenetzien | 25-06-10 | 15:19

is dit nieuws ? dit wisten we stiekem allemaal toch al lang

buring | 25-06-10 | 15:15

Als wij Nederlandse autochtonen nou allemaal harder gaan werken en meer belastingcentjes gaan betalen, dan kunnen de linkse partijen die finnen een zakje met geld doen. Hoeven ze namelijk ook niet meer in de criminaliteit... deal?

Ass_Ass_in | 25-06-10 | 15:06

websenior | 25-06-10 | 12:54
Mwaw, ik denk toch echt dat er bij linkse partijen inmiddels ook wel genoeg mensen rondlopen die echt wel inzien dat ze er flink naast zaten al die jaren en dat ze hun traditionele achterban van zich vervreemd hebben. Natuurlijk lopen er ook nog stekeblinde hardleerse gutmenschen rond maar het besef is echt wel toto die partijen doorgedrongen. Of het genoeg is laat ik open voor discussie.

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 14:47

keppie1.0 | 25-06-10 | 14:40
is het ook niet en helaas wel in de genen. lees inteelt

Its_Not_Real | 25-06-10 | 14:45

Het zit dan toch gewoon in de gene? Kan geen toeval maar zijn.

keppie1.0 | 25-06-10 | 14:40

maimoun | 25-06-10 | 13:50
mijn beste. klopt dan het ook onder de andere volken voorkomt. Dus oook de Marokkaanse. Klopt allemaal over die harry's en keesje's. Maar ik had het over minderjarig+huwelijk (minderjarig+neuqen=pedo). Daar heb ik de koran bij gebruikt om te zeggen dat de meisjes een keus zou moeten hebben. Maar die krijgen ze niet. En als je minderjarig bent ben ze zelfs niet in staat om zo'n keus goed te maken. En als je een minderjarige trouwt en je huwelijk consumeert ben je toch pedo? Ik heb wel veel Marokkaanse meisjes gezien in de kansen buurten die tE jong zijn voor een kind. En ik neem aan dat het kind geen bastaardkind is.
-
Dat ze BLONDE (minderjarig/meerderjarig, verbaasd me dat je dat niet erkent... raar. en dat je alleen blond als voorbeeld neemt. marrokaans, turk, suri's zijn er allemaal) meisjes zijn maak geen moer uit toch? Het feit is dat ze TEGEN hun wil zo uitgebuit worden. Dan heb je dus geen vrijheid. En wrm probeer je dit min of meer goed te praten door over vrijheden te hebben heh? Je ziet de faal in je redenering toch wel. De vrouwen die achter de raam staan zijn meerderjarig + dat er controle op is ervoor en ook of er dwang is. De vrouwen kiezen ervoor om in en eruit te stappen. Onder een loverboy/pooier heb je dat niet.
-
Ik heb de koran niet gebruikt om te zeggen dat vrouwen onderdrukt worden. Integendeel. Ik zei dat vrouwen de recht hebben om NEE te zeggen. Maar sinds wanneer wordt dat is een islamitisch land gerespecteerd? Er zijn zelfs vrijheden die je in de tijd van de profeet had die ze zelfs nu niet hebben. Wist je dat niet???? vraag maar aan een imam. Ow w8 die gaat je gewoon over de mannelijke superioriteit vertellen...
-
Het zijn allemaal zakenmensen die een bedrijf runnen. Lijkt me ontzettend logisch. Maar dom? kom nou 1,5 miljoen mensen die dom zijn? Lijkt me sterk toch? Je moet begrijpen dat het gewoon mensen zijn die niet perse racistisch zijn maar het ontzettend zat zijn dat dit zo doorgaat. Vooral het feit dat links hun (en dan bedoel ik de criminelen) een hand boven de hoofd houd. DAAROM STEMMEN ZE EXTREEM RECHT NU.
-
U neemt deze ter sprake gekomen bevolking in bescherming met redenering die wel klopt maar erg tekort schiet door je eigen vooroordelen. Ik ben niet racistisch zoals eerder aangegeven ken ik genoeg allochtonen die wel normaal zijn incl.. Marokkanen.
-
hmm ben ik iets vergeten te laat *drukt op post*

Its_Not_Real | 25-06-10 | 14:20

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 13:58
Hij zuigt niet alleen iets uit zijn grote duim. Hij zuigt gewoonweg, dus links laten liggen, die stakker.

psycho_3 | 25-06-10 | 14:14

Ik vind een percentage van 20% al redelijk mindblowing. Zeker wanneer je meerekent dat je toch redelijk dom moet zijn als crimineel in Nederland om gepakt te worden. En al helemaal idioot om ook nog eens veroordeeld te worden.

Max Stirner | 25-06-10 | 14:11

Deze inkopper sla ik over. Een permaban op vrijdag is het ook niet waard.

Brakke Obama | 25-06-10 | 14:08

Wat er beweerd wordt, da's heus niet waar hoor. Dat met die cijfers, dat is allemaal gelogen! Wil je de multikul dan dien je je aan te passen. Bij deze.

De narrige kabouter | 25-06-10 | 14:04

"... en volgens jullie maatstaven kunnen ze niet vaak genoeg worden uitgewoond"
gut... zie hier de kern van het probleem. Met zo'n mentaliteit en gedachtegoed zal het wel nooit tot acceptatie van moslims in dit land komen, hooguit het kleine beetje tolerantie zoals er nu al is.Maar dat soort gestoorde, hypocriete moraalridders heb ik liever niet in mijn vriendenkring en familie.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 14:02

maimoun | 25-06-10 | 13:50
"Verkrachtingen van minderjarigen is zoals ik al zei een echte witte aangelegenheid."
Werkelijk? Ook wat betreft zedendelicten en geweld binnen het huwelijk en tegen kinderen springen bepaalde etnische groepen (o.a. groepen uit islamitische landen) er negatief uit, alleen niet in dezelfde mate als andere vormen van criminaliteit. Je zuigt dus maar wat uit je grote duim.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 13:58

Die cijfers vallen mij alleszins mee!!! Ik dacht dat ALLE allochtonen crimineel waren........

stijllooser | 25-06-10 | 13:54

@maimoun | 25-06-10 | 13:50
"Vrijheden noemen jullie dat toch??? Dat vrouwen achter de ramen mogen?? "
Jazeker, vandaar ook het woordje "mag". Daar heb je het moeilijk mee he, eigen verantwoordelijkheid?

blikjegrolsch | 25-06-10 | 13:53

maimoun | 25-06-10 | 13:25
boejoehoe lul verhaal. jah klopt over die autochtonen. maar die degeëvolueerde volk is er ook niet vies van. Die huwelijken met minerjarigen dan waar de meisjes niks hebben te zeggen dan ( IN DE KORAN STAAT ZELFS DAT ZIJ DE LAATSTE WOORD HEEFT). De loverboys die na taakstrafje of hotel verblijf weer op straat staan? De eerwraak waarbij ze nooit terug keren van marocco? Broers die zusjes verkrachten waarbij de meisjes zeggen dat het normaal is omdat hij een man is. en die dan? heh? de tbs zit er niet vol mee omdat ze niet opgepakt worden.
polt | 25-06-10 | 12:47
XD nee.

Its_Not_Real | 25-06-10 | 13:41

Volgens mij haal jij hier heel wat volkeren, idioten, achterlijke culturen door elkaar. Eerwraak komt onder Marokkanen juist bijna nooit voor, maar meer onder Koerden, Turken, Pakistani en Hindoes. Verkrachtingen van minderjarigen is zoals ik al zei een echte witte aangelegenheid. De gevangenissen van Thailand, Brazilie, Maleisie, Venezuela etc. zitten vol met Harry's en Keesjes. Koran heeft hier dus totaal niks mee te maken. En loverboys zijn niet meer en niet minder dan gesjeesde gladjanussen die MEERDERJARIGE (vaak blonde) meisjes voor zich winnen en handig gebruik maken van een idiote "vrijheid" in Nederland om vrouwen te mogen exploiteren. Vrijheden noemen jullie dat toch??? Dat vrouwen achter de ramen mogen?? De Islam onderdrukt vrouwen toch en volgens jullie maatstaven kunnen ze niet vaak genoeg worden uitgewoond?? Dan moet je niet gaan zeiken om wat handige "zakenmannen" die er goed uitzien en domme Anita's voor zich winnen... daar is Anita namelijk zelf bij. EN geloof me, volgens de Koran was die loverboy allang bezweken aan zn zweepslagen... maar leve de vrijheid...

maimoun | 25-06-10 | 13:50

Hoe raak je ze kwijt?
Hoe maak je ze onschadelijk?
Ze kosten 7,2 miljard per jaar.
En er komen er nog steeds bij.
Die jij mag betalen, 1 maal via de belastingen, 1 maal op straat tijdens een roof.
Stem Links of stem CDA of D'66.
Ze wilden een maakbare samenleving; ze hebben er eentje gemaakt, de tovernaarsleerlingen, een die overloopt van de Frankensteinse monsters.
En nu moet de boel bijeen worden gehouden kost wat kost. Ik herhaal: kost wat kost.
Op jullie kosten dus.
In crisistijd.
Terwijl jullie extra mogen bezuinigen. Dankzij Links, het CDA en D'66.
Masochisten.

Waaligator | 25-06-10 | 13:41

maimoun | 25-06-10 | 13:25
boejoehoe lul verhaal. jah klopt over die autochtonen. maar die degeëvolueerde volk is er ook niet vies van. Die huwelijken met minerjarigen dan waar de meisjes niks hebben te zeggen dan ( IN DE KORAN STAAT ZELFS DAT ZIJ DE LAATSTE WOORD HEEFT). De loverboys die na taakstrafje of hotel verblijf weer op straat staan? De eerwraak waarbij ze nooit terug keren van marocco? Broers die zusjes verkrachten waarbij de meisjes zeggen dat het normaal is omdat hij een man is. en die dan? heh? de tbs zit er niet vol mee omdat ze niet opgepakt worden.
polt | 25-06-10 | 12:47
XD nee.

Its_Not_Real | 25-06-10 | 13:41

@ crazy leggs | 25-06-10 | 09:37
Klopt en waarschijnlijk zijn ze ook lager opgeleid. Maar ook dat zijn ze zelf schuld (of ze zijn gewoon dom, toch dan dom geboren. Maar daar ga ik me niet aan wagen want dan ben je racistisch.) hoe dan ook. Het is niet dat ze hier geen opleiding mogen volgen. Sterker nog, er word enorm veel extra geld in gestopt om allochtonen te helpen bij hun studie. Extra potjes enz. dus dat is geen excuus. Misschien moet men gewoon mensen minder willen mengen. Als iedereen in zijn eigen land blijft. eventueel nog wat met buurlanden en hoe verder je gaat hoe minder. Schijnbaar is dat echter een enorm rare gedachte.

DasUnterMensch | 25-06-10 | 13:35

Bij deze nieuwsberichten moet ik toch steeds ff aan Theo denken. Hij kon er altijd van die leuke stukjes over schrijven :) Marokkanen altijd -10. Het is schijtvervelend (dank voor de term Malashenko) rotvolk.

Tam Tam | 25-06-10 | 13:25

Veel Marokkanen stelen inderdaad..... goederen en materiële zaken. Vervangbare zaken dus. Zielig uiteraard en gewoon de handen afhakken die handel.

Veel Hollanders stelen ook..... kinderlevens en vrouwenlevens.... na ze uitgebreid sexueel te hebben misbruikt uiteraard. TBS klinieken zitten er vol mee.

Dan is de vraag, wat heb je liever? Tsja...

maimoun | 25-06-10 | 13:25

@malashenko | 25-06-10 | 13:15
Cijfers liegen niet.

Parsons | 25-06-10 | 13:22

Ik ben beniewd naar de statistieken van onze koreaanse, chinese, vietnamese, japanse allochtonen.

Die hebben wel aantal normen en waarden wat in onze westerse samenleving past en prima hand in hand gaan.

ForrestGump | 25-06-10 | 09:09

Klopt, als je illegale goksyndicaten en afrekeningen op Maffiaanse stijl als wezenlijke normen en waarden van de Westerse samenleving vindt, dan hebben deze Aziatische mensen zich prima aangepast.

maimoun | 25-06-10 | 13:22

Jullie doen nu net of dit nieuw is, maar dat was natuurlijk al tijden bekend. Dertig jaar geleden waren de Surinamers en Molukkers de gebeten hond, daar hoor je geen haan naar kraaien. Er is nooit een biologische link gelegd met criminaliteit, dus zeggen het in de genen zit is onzin. Dat is nooit bewezen en kan ook niet bewezen worden. Marokkanen zijn scheitvervelend en zorgen voor enorm veel ellende in het land, maar de reden hiervoor is veel te divers om zo simpel te zeggen marokkaan = crimineel.

malashenko | 25-06-10 | 13:15

Jammer dat je door de geïndoctrineerde linksche massa voor racist wordt uitgemaakt als je de feiten benoemd.
Geen racist, maar realist!!!

Remington.223 | 25-06-10 | 13:10

die cijfers kloppen natuurlijk niet . Eberhartje zegt dat het in mokum heel goed gaat en dat hij zal optreden daar waar nodig is. Dat is maar goed ook want als
die doos van jorritsma het was geworden dan was het in de kortste keren een puinhoop geworden en dat heeft links goed en op tijd ingezien door hem te kiezen.
we moeten naar de positieve kanten kijken want als cohen er niet was geweest dan waren de cijfers nog slechter geweest en dat moet die lul van geert maar eens goed in zijn reedt stoppen
dit was mijn reden om op de pvv te stemmen.

harob | 25-06-10 | 12:56

De politiek-correcte elite durft geen onderzoek te doen naar de genetische factor. Prof. Ph. Rushton deed dat wel en de bevindingen van zijn onderzoek verklaren een hoop.
Beknopte Nederlandse uitgave in PDF-bestand:

www.charlesdarwinresearch.org/Dutch.pd...

GodfriedVanBouillon | 25-06-10 | 12:56

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 11:45
De politiek gaat uit van mensen die altijd ontevreden zijn en waar toch geen eer aan te behalen valt. Die worden afgeschreven. Het was de taak van de linkse partijen om op te komen voor de mensen in de stadswijken, dat doen ze alleen zo lang die allochtoon zijn, de autochtonen kunnen ze missen als kiespijn. Kijk maar naar de reactie van de Rotterdamse PvdA op Leefbaar en PVV stemmers.

websenior | 25-06-10 | 12:54

@VerenigdeNederlanden | 25-06-10 | 12:38
Ware het niet dat de cijfers zoals hierboven gepresenteerd niet kloppen. Althans niet als je deze los laat op de bevolking. Zie Le Magic Prout | 25-06-10 | 09:35

Parsons | 25-06-10 | 12:51

Its_Not_Real | 25-06-10 | 12:25
Marcouch? ;)

polt | 25-06-10 | 12:47

"De auteurs besluiten dat het leggen van verbanden leggen tussen etniciteit en risicofactoren voor criminaliteit op individueel, wijk- en samenlevingsniveau een ingewikkelde zaak is. "Het gevaar bestaat dat mensen etniciteit en cultuur zelf als een verklarende factor gaan zien, terwijl etniciteit alleen maar een sociale categorie is die op zijn best verwijst naar andere achterliggende oorzaken", zo betogen zij."

hondsdolle baas | 25-06-10 | 12:41

nu ben ik benieuw hoeveel procent van de genoemde Nederlanders dan ook echt Nederlander is (meerdere generaties) want ik denk zo dat er ook veel (ex) immigranten rond lopen met een NL paspoort, dus als Nederlander meegerekend worden.
De Marokkanen kunnen iig nooit van een Marokkaanse identiteit afkomen, dus dat scheelt al.

markuitarnhem | 25-06-10 | 12:40

Dit soort feiten kan je niet vaak genoeg herhalen. Zeker omdat er nog steeds massa's mensen die deze feiten ontkennen of onder het tapijt willen vegen.

VerenigdeNederlanden | 25-06-10 | 12:38

"zoveel gescheld zal wel weggejorrist worde." Nee heur, dit soort verhalen klinkt de meeste reaguurders als muziek in de oren.

Aardappeleter | 25-06-10 | 12:37

@Le Magic Prout | 25-06-10 | 09:35
Spijker, kop, raak.

Parsons | 25-06-10 | 12:37

brunswijk | 25-06-10 | 12:33
Dat mag ook.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:36

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:20

Dan denk ik dat in een roze tutu papiertjes prikken op de Binnenweg een stuk effectiever is asl straf.

brunswijk | 25-06-10 | 12:33

bello | 25-06-10 | 11:24
nee, maar da's iets voor de kinderbescherming.

polt | 25-06-10 | 12:32

Bokito ergo sum | 25-06-10 | 12:24
Neen maar wil best sperma doneren XD

Its_Not_Real | 25-06-10 | 12:25

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:22
Maar gaat wel grappig zijn. lichtbruin manneke die racist genoemd word XD tegenover allochtonen.

Its_Not_Real | 25-06-10 | 12:25

ts_Not_Real | 25-06-10 | 12:20 Mogen wij u klonen?

Bokito ergo sum | 25-06-10 | 12:24

Its_Not_Real | 25-06-10 | 12:20
Als je zoiets tegen een linkse politicus zegt noemt hij/zij je een racist.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:22

brunswijk | 25-06-10 | 12:17 Het is helemaal niet zo verschrikkelijk makkelijk om illegaal van Afrika naar Europa te reizen. Vooral heel erg duur. Het gros heeft daar wel familie waar hij terecht kan.

Bokito ergo sum | 25-06-10 | 12:20

brunswijk | 25-06-10 | 12:17
Nee, als sanctiemiddel denk ik dat het zeer effectief kan wezen om andere ervan te weerhouden om hetzelfde te doen. De liefde voor het moederland is symboolpolitiek.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:20

nober | 25-06-10 | 11:11 en links
neen meneertje dom relatief kijken heh. verder zelfs dat Allochtonen gewoon niet worden opgepakt. Al die straatterroristen lopen gewoon op straat. maar als autochtonen dat zouden doen moet je opletten hoe snel je word opgepakt. Ze krijgen steeds een hand boven hun hoofd van links onder de mom van racisme, kansen en ontzettend veel bla bla bla.
-
Ik als allochtoon heb racisme(beeeeetje) en kansarme shit meegemaakt. Maar met als verschil dat wij geen luie familie zijn met inteelt ziekten waardoor we steeds kuchend naar de doc gaan zodat we uitkering konden krijgen. INTEELT IS TOCH TEGEN DE WET?!?
Wat probeer ik hiermee te zeggen? Racisme kan je overheen en dat kansarm moet je zelf(nadruk) overheen werken/studeren. Maar dit soort mongolen willen graag de slachtoffer spelen. want links geeft ze dan gratiez geld, vakantie e.d. En dat inteelt heb je ook zelf in de hand. En dat kan nooit zo erg zijn dat je daardoor niet kan werken lijkt me. Anders konden ze niet normaal op straat lopen.
-
de oorzaken zijn gewoon inteelt, koeltoer, macho/gangsta, voor een deel religie die ze boven de infidels plaats (jah ze zijn als crimineel zelfs beter dan de infidels) en noem maar op.
-
Over dat minder kansen op de arbeidsmarkt. LAAT ME NIET LACHEN! Heb voor meerdere blanke mensen gezeten die vaak een hooge functie hebben en ik ben elke keer GOED doorheen gekomen! (stage's , studiebanen, bijbanen e.d.)
Hmmm dat kan toch niet. Ja dat kan wel kortzichtige apen. Gewoon netjes kleden ABN spreken en zorgen dat je weet waar je het over hebt. MAAR NEEE. Deze mongolen komen liever in baggy shit, straat taal praten, lullen over creatieve shit die ze willen doen, over luchkastelen praten, e.d. (gehoord van een partner bij wie ik sollicitatie had. Hij zei dat ik een verademing was tegenover dat volk dat eerder binnenkwam. Zelfs autochtoonse jeugd van tegenwoordig) Zelfs me bijbaantje van nu hanteert eisen. Vaak zijn ze ook te foking trots om een "minderwaardig" baan te accepteren.
"maar jij bent een uitbijter op de statistieken dus jij telt niet" Bek houden en verder kijken dan je neus lang is. Er zijn genoeg (en ik ken er genoeg) allochtonen die hetzelfde zijn. En wij zijn juist de slachtoffer van dat links beleid! want die houden die mongolen zo en worden wij dan over 1 kam geschoren.
-
Oprotten met die straatcoache's subsidies e.d. Al hoeveel jaar doen ze dat en het helpt niks maak het zelfs erger omdat ze denken dat ze ermee wegkomen. Veroorzaken ze overlast dan gaan we toch ff middagje thee drinken ow hebben ze al thee gedronken dan sturen wij ze wel op vakantie. Verkrachten/mishandelen ze: jah komt door de frustratie van racisme bla bla. Stelen ze jah komt door de kansen bla bla bla. ELKE keer weer een smoes en het zijn allemaaaaaaaaal incidenten! Zet ze verdomme in een gevangenis geen hotel. Aub met verplichte re-educatie!
-
PVV-VVD-VDA +10000000000^oneindig. volgende keer PVV 50 Zetels en dat zeg ik als (min of meer) Moslim en Allochtoon! Rosendaal Rozenthaal bala bla ga als de bliksem je werk doen.

zoveel gescheld zal wel weggejorrist worde.... maar man dat moest eruit...
"oeh grammatica verkeerd blabla"==> www.youtube.com/watch?v=N4vf8N6GpdM

Its_Not_Real | 25-06-10 | 12:20

Maargoed,.. dit wisten "we" allang.. alleen mag je er niets over zeggen,
want dan bij je een racist.

Principaute | 25-06-10 | 12:19

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:08

Ik vind het symboolpolitiek. Je zet ze uit, en dan? Denk je dat een 2de of 3de generatie Mocro gaat geitenhoeden in het Riff gebergte? 90% zal terugkomen (illegaal) en gewoon verder gaan waar ze altijd al mee bezig waren en ongetwijfeld nog een tandje bijschakelen.

brunswijk | 25-06-10 | 12:17

@ barbarossa72 | 25-06-10 | 11:55

Gedeeltelijk met je comment eensch. Kinders in die kringen neem je niet als uiting van liefde voor elkaar en samen verder gaan en iets moois op de wereld zetten, maar omdat het MOET van de familie en kinders zijn een vorm van 'pensioen'. Dat je hier in NL er nog een fokpremie ( kinderbijslag ) bovenop krijgt is natuurlijk koren op de molen, en dat moet mijns inziens ook maar eens afgelopen zijn. Why the fuck moet ik via de blauwe envelop meebetalen aan het kind van iemand anders? Wie het mij rationeel kan uitleggen stuur ik een krat champage/chocomel in cadeauverpakking.

bello | 25-06-10 | 12:16

@Wazzzah | 25-06-10 | 11:21: je moet niet zoeken naar oorzaken maar g.v.d. een keer optreden. de tijd dat we nog onder de indruk waren van een moelijke jeugd (lees: "Ik wilde een rood fietsje maar ik kreeg een blauwe") ligt wel achter ons denk ik. Mocro's krijgen net zoveel zo niet meer kansen dan autochs. Kom op zeg.

Max1272 | 25-06-10 | 12:12

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 11:45

Zal wel loslopen denk ik.... in een eventueel kabinet met de PVV komt dit onderwerp zeker op de agenda en zorgen CDA/VVD voor de nodige nuance.

bello | 25-06-10 | 11:54
Spijker op z'n kop!

brunswijk | 25-06-10 | 12:11

brunswijk | 25-06-10 | 11:48
Ik vind het idee van Wilders om criminelen als voorbeeld uit te zetten helemaal niet zo slecht. Dat leidt er wel toe dat de rest van de groep zich twee keer bedenkt. Sowieso moet er zwaarder gestraft worden, de meeste criminelen zijn geen slachtoffers van de omstandigheden maar doelbewuste daders.
Maar dat laat helemaal onverlet dat er ook voor de oorzaken aandacht moet zijn, vooral om de aanwas van jongere criminelen tegen te gaan. Het een sluit het ander niet uit.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 12:08

Eén van mijn vrienden zei laatst, we moeten niet criminaliteit meten, maar geluk!
Geluk??! Werkelijk, waar halen ze deze ongenuanceerde zweverigheid vandaan?
Is er een soort van ''Cohen gen'' dat alleen voorkomt bij linksmensen?

Prins_Bernhard | 25-06-10 | 12:07

NatuurlijkLinks | 25-06-10 | 12:05 De voorspelbaarheid van linkse reflexen maakt het niet minder vermoeiend.

Bokito ergo sum | 25-06-10 | 12:06

54%! Goddank, geen kleine minderheid meer die het voor de rest verpest! De meerderheid verpest het voor de minderheid.

kloodtzak 2.0 | 25-06-10 | 12:06

Er is net een ander onderzoek binnengekomen: 98% van de politie zijn PVV stemmertjes.

NatuurlijkLinks | 25-06-10 | 12:05

"De recidive lag in deze groep zelfs rond de 90%."
Straf dan godverdikkeme ook wat strenger en langer. Hoe lang blijven politici en rechters zich nog voor de gek houden? Alleen daarom al moet er een rechts kabinet komen.

Korreltje Zout | 25-06-10 | 12:04

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 11:45
Precies. Bouw vervolgens een cordon sanitaire om Wilders heen en je weet zeker dat steeds meer mensen de PVV gaan steunen. Uiteindelijk krijg je de ultieme tweedeling: hardnekkig links en moslims vs. de rest. De laatste groep zal steeds groter worden. Trouwens, je hebt wel schreeuwerds nodig als Wilders om die ingedutte eliteclub enigszins uit hun dromenland te laten ontwaken.

Vindefin | 25-06-10 | 12:01

@Verhip | 25-06-10 | 11:52

Volgens sommige onderzoekers is de Islam de oorzaak van crimineel gedrag. Daar is ook nog bijzonder weinig aandacht voor:
www.verspers.nl/?categorie=5&soort...

azijnseikerT | 25-06-10 | 11:58

@ bello | 25-06-10 | 11:24

Opvoeden doen dergelijke allochtone ouders helemaal niet. Kinderen zijn in die culturen een 'oudedagsvoorziening' geen 'uiting van liefde voor elkaar' zoals bij ons, of een vurige wens.
De vurige wens is misschien wel gelijk, maar de achterliggende motieven zijn volledig anders.

En wordt een van de kinderen overreden? Dan maak je toch gewoon een nieuwe?
Iets dat wij in onze cultuur helemaal niet kennen omdat wij zelf zorgen voor onze oude dag en er vanuit gaan dat onze kinderen voor zichzelf kunnen zorgen omdat we ze normen, waarden en opvoeding hebben meegegeven.

En het wordt alleen maar erger want allochtonen fokken als beesten. Dus over 20 jaar zal de populatie alleen maar groter worden. Voor alle duidelijkheid: de populatie onopgevoede tokkie allochtonen.

barbarossa72 | 25-06-10 | 11:55

En dit is de derde generatie pas. IPV dat het verbetert, wordt het elke generatie erger...

WillemWordtWakker | 25-06-10 | 11:55

@ brunswijk | 25-06-10 | 11:29

Die kinders worden zodra ze kunnen lopen op straat getieft en kunnen thuiskomen voor een happie eten en een stapelbedje, maar daar houdt de liefde voor de kinders kennelijk op. Ik zie het hier dagelijks: kinderen van een jaar of 6 die onbegeleid met een peuter aan de hand rondbanjeren met een blikje energy drink. Dat is misschien OK en normaal in je riffijnse bergdorpje van 400 zielen waar iedereen familie van elkaar is, maar in Rdam west werkt dat toch echt anders. En dat snappen ze niet, of willen het niet snappen. Dan moeten ze het godverdomme maar leren. Maar onderwijs staat niet echt hoog op de agenda : immers, papa heeft toch ook alleen maar lagere school gedaan, en tóch staat er een auto voor de deur en kunnen we ieder jaar 6 weken op vakantie... so why bother?

bello | 25-06-10 | 11:54

Ik citeer even uit de Trouw: "Een verklaring waarvoor in Nederland nog weinig aandacht is, is volgens de onderzoekers dat de politie meer let op bijvoorbeeld Marokkanen dan op autochtonen."

Verhip | 25-06-10 | 11:52

hier word je toch woest van?

Moofuher | 25-06-10 | 11:49

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 11:29

Tja.... da's nou eenmaal niet sexy these days. Symptoonbestrijding (straffen, uitzetten) is veel populairder. Dan kom je daadkrachtig over!

Ik zou zeggen, begin bij de oorzaak, en dwing ze op basis daarvan te veranderen/integreren. Willen ze dit niet, vroeger had je in het noord’n van het land van die dorpen waar ze asociale gezinnen heropvoedden…

En plegen ze een crimineel feit, zorg ervoor dat de straf ze voor lul laat staan t.o.v. hun matties. Zijn ze erg gevoelig voor!

brunswijk | 25-06-10 | 11:48

Chris1977 | 25-06-10 | 11:34
Eh ja, het is inderdaad oud nieuws. Het verschil dit keer is dat de vorige wetenschapper Frank Bovenkerk die hier mee kwam bijkans door de politiek-korrekte mafia aan het kruis genageld werd. Maar we praten hier dan over 15 jaar geleden. Schreeuwende PVV stemmers daargelaten ben ik toch blij dat sinds Fortuijn er wel gezegd kan worden waar het op staat. Deze cijfers, maar ook die van Bovenkerk destijds, zijn schokkend en kunnen niet meer genegeerd of goedgepraat worden. Doet "weldenkend" Nederland er niks mee dan gaat een pias als Wilders er mee aan de haal. De keuze is aan hun.

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 11:45

@fricky maar dat is dus niet het geval

MickeyWous | 25-06-10 | 11:44

frickY | 25-06-10 | 11:39
LOL

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 11:43

De samenstelling van criminelen vind ik een stuk minder interessant dan de reden waarom er niets aan wordt gedaan. Natuurlijk zul je een flink stuk voorkoming moeten inzetten door te kijken naar de oorzaken van crimineel gedrag, maar het is ook zeker belangrijk dat er repressie komt en dat klootzakjes, ongeacht hun afkomst, worden gestraft voor hun daden. Nederlands paspoort = Nederlandse gevangenis, geen Nederlands paspoort = buitenlandse gevangenis.

pinokkio | 25-06-10 | 11:42

Bij deze gegevens moet je ook wel de samenstelling van de Nederlanders vermelden. Zo zijn de cijfers niet indrukwekkend als 95% van de inwoners Marokkaan is; dan is het logisch dat deze ook oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.

frickY | 25-06-10 | 11:39

Marokaanslag | 25-06-10 | 11:29
Loknederlanders inzetten??

Neejohh | 25-06-10 | 11:37

goh, en waar is mijn reactie gebleven? de waarheid heeft geen plaats hier?
ach, je doet ook maar, Geenstijl is nog steeds leuk om te lezen, maar moet nu net zo serieus genomen worden als de Telegraaf.

DualDenz | 25-06-10 | 11:37

Ok. Oud nieuws. Geeft de PVV stemmer weer een vrijbrief om te gaan schreeuwen:(

Chris1977 | 25-06-10 | 11:34

kersenflap | 25-06-10 | 11:11
True, maar ik zeg ook niet dat de overheid dat persé moet doen. Sterker nog ik denk dat de overheid dat helemaal niet kan een dat een ethisch en moreel reveille vanuit de bevolking zelf moet komen, net zoals de door mij zo verafschuwde linksche revolutie uit de jaren 60/70 vanuit de maatschappij zelf kwam. De massa is stuurloos en kan die vrijheid niet aan. Dat is ook precies waarom ik niet geloof in al te progressieve stromingen of die nu van linkse of liberale origine zijn.

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 11:34

@brunswijk @bello

Precies, gebrek aan opvoeding.

MickeyWous | 25-06-10 | 11:31

Oud nieuws, wist ik al lang. Kijk maar naar Opsporing Verzocht!

fritsspits | 25-06-10 | 11:30

bello | 25-06-10 | 11:24

Goed punt, onderdeel van hun cultuur is dat wat er straat gebeurt de verantwoordelijkheid is van de straat en niet van de ouders. En dat gaat verder dan spelen op een drukke straat...

brunswijk | 25-06-10 | 11:29

@ illuvatar | 25-06-10 | 09:04
Marrokaans eventueel met paspoort maar niet hier geboren.
Jullie (links) willen namelijk niet dat het wordt geregistreerd waar iemand van af komt waardoor de cijfers daarover dus ook niet bekent worden. Op deze manier kunnen jullie namelijk goed blijven volhouden dat de volgende generaties het wel goed doen. Hoe jullie aan die cijfers komen blijft ook de vraag want omdat jullie niet dit soort zaken willen registreren (etnische afkomst) dan kun je zoiets ook niet vast stellen. Maar ik snap ook wel dat jullie niet willen dat dat wordt geregistreerd anders valt dat argument ook door de mand. Het argument "het is de kleine groep" zijn jullie al kwijt. Als "de volgende generaties doen het wel goed' ook nog niet waar blijkt te zijn dan hebben jullie helemaal geen leugen meer dat niet gecontroleerd kan worden.

DasUnterMensch | 25-06-10 | 11:29

Dat zijn de feiten. En wat doen we daar aan?

Marokaanslag | 25-06-10 | 11:29

Wazzzah | 25-06-10 | 11:21
Daar zijn overigens wel aanwijzingen voor hoor. Leg de gegevens van alle groepen eens langs een meetlat en dan zul je zien dat er samenhang is met religie, afkomstig uit high trust-cultuur of low-trust-cultuur en houding tov vrouwen. Dat hoeft niet causaal te zijn, maar geeft wel aan dat er iets aan de hand is (slechte voedingsbodem om deel te nemen aan de hier heersende cultuur).

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 11:29

@brunswijk | 25-06-10 | 11:22
Dat is dus precies wat je moet onderzoeken. Ik denk dat het door een slechte startpositie komt, mindere kansen op de arbeidsmarkt, culturele factoren, ultra-laag opgeleide ouders, etc. Maar ik ben geen specialist, het is dus maar een gok. Wat ik wel durf te stellen is dat de huidige hetze, jaja, tegen Marokkanen er zeker niet bij helpt.

Wazzzah | 25-06-10 | 11:28

Ik geloof dat niemand met opzet crimineel word. Dat word je door je leefomstandigheden. Vind altijd het voorbeeld wel mooi van de jongen die te vondeling gelegd word en door rijke mensen geadopteerd wordt. Stel je voor dattie op straat terecht was gekomen was het een stelende crimineel geworden. Omdat hij in een rijk gezin is opgevoed heeft hij een goede opvoeding en goede leefomstandigheden. Geen reden om crimineel te worden dus.

Hoe het ook zij, crimnaliteit moet aangepakt worden. En als je dit dus goed en vooral hard en streng doet geef je criminelen alsnog het stuk opvoeding dat ze nooit gehad hebben. Wie zegt dat criminelen goede leefomstandigheden verdienen beloond als het ware een hond die in je woonkamer heeft zitten schijten.

MickeyWous | 25-06-10 | 11:28

nober | 25-06-10 | 11:11

Damn, je hebt helemaal gelijk!

brunswijk | 25-06-10 | 11:26

Als je deze statistiek onder PAARS had gepubliceerd was je onthoofd.

Ariel | 25-06-10 | 11:25

@ mokum4all | 25-06-10 | 11:05
Inderdaad, er dienen hoe dan ook oplossingen te komen waarbij we ook zullen moeten accepteren (of beter gezegd aannemen) dat in een aantal gevallen terug sturen naar land van herkomst de beste oplossing is.

Rest In Privacy | 25-06-10 | 11:24

@ nober | 25-06-10 | 11:11
Zet dat eens af tegen 2 miljoen allochtonen en 14 miljoen autochtonen lutser. Rekenen is schijnbaar niet jou sterkste kant.

tinkerbell5509 | 25-06-10 | 11:24

Hier twee straten verderop ( in Rdam west ) is een z.g. 'schotelstraat', voornamelijk marokkaanse gezinnen met, uiteraard, veel kinderen. Die straat is ook een drukke busroute, met veel ander verkeer ook, gewoon al-tijd druk met bussen, auto's, fietsers, brommertjes. De marokkaanse mama's /oma's zitten op het stoepie in het zonnetje van hun uitkering te genieten terwijl het kroost levensgevaarlijk constant de weg op rent in het pad van de aankomende stadsbus/automobilist. Ze zitten erbij en kijken ernaar hoe hun eigen kinderen constant in gevaar zijn , en doen er NIETS aan. Het komt dus kennelijk niet in ze op om de ( veelal) kleuters mee te nemen naar de mooie, veilige speelplaats 500 meter verderop aan de singel, lekker royaal aangelegd door de gemeente Rotterdam, hekkie eromheen, klimrekken , tafeltjes ,bankjes, speeltjes etc. Maar daar gaan ze dus niet naartoe met hun bloedjes van kinderen. Nee, die laten ze gerust russische roulette spelen met lijn 12 naar Crooswijk terwijl ze zelf op het stoepie zitten te niksen en te roddelen. Ik noem dat willens en wetens in gevaar brengen van kinderen. En da's strafbaar. Worden dit soort tenenkrommende gevallen óók meegenomen in de statistieken?

bello | 25-06-10 | 11:24

Wazzzah | 25-06-10 | 10:50

Er zijn toch mensen geweest die dat standpunt met veel enthousiasme hebben geprobeerd te verkopen.... Daar trok je in die tijd volle stadions mee.

Open deurtje dan maar: correlatie is geen causatie, een verband hoeft nog geen oorzaak aan te duiden. OK, meer dan de helft van de Mocro's is ooit in aaraking geweest met de pliesie. How come? Toch het geloof? Cultuur?

brunswijk | 25-06-10 | 11:22

@sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 11:15
Klopt, de indeling is zinvol omdat je hiermee verder kan zoeken naar mogelijke oorzaken. Alleen die stelling moet ook worden volgehouden als er gebeurt waar de onderzoekers voor waarschuwen, namelijk dat etniciteit 1 op 1 gekoppeld wordt aan criminaliteit -> daar is geen basis voor.

Wazzzah | 25-06-10 | 11:21

Ik zou het toch wel heel erg vinden als straks iedereen met deze cijfers aan de haal gaat en zonder schaamte durft te zeggen dat jongens VIJF maal crimineler zijn dan meisjes. En dat alle jongens daar vervolgens op aangekeken worden en niet meer normaal een pakje kauwgom in de supermarkt kunnen kopen. Nee, alsof die meisjes allemaal van die lieverdjes zijn, daar zitten ook grote krengen tussen hoor ... Ja echt.

Verhip | 25-06-10 | 11:21

Die verkeersdelicten hebben ze er bewust bij gedaan om de cijfers te nivelleren.

naardeklote | 25-06-10 | 11:20

@ nober:

Jij bent niet zo goed met relatieve cijfers he.....

koyt | 25-06-10 | 11:19

dinges1332 | 25-06-10 | 10:25
Kan best veel te dom zijn in vergelijking met uwe excelentie maar afstuderen met negens voor exacte vakken zegt veel meer als "heb het heel goed gedaan" . Hier zou een fin misschien een 6 mee bedoelen,Turk een 7, kaaskop een 8, hindoes een 9, een Japanner een 10. Is misschien voor u moeilijjk te begrijpen dat verplaatsen in anderen. Taal is grijs gebied, cijfers genieten feiten of fouten( hoewel sommige ermee draaien= easy 2 spot ) maar u zal weer weer geloven in de koran of bijbel.... Alsof die hallucinerende gekken in grotten duizenden jaren geleden wisten wat er anno 2000 nodig is om zo goed mogelijk naast elkaar te leven. Zie hoe vredig het is in gebieden waar geschriften niet met feiten worden ondersteund

Bdus99 | 25-06-10 | 11:17

Wazzzah | 25-06-10 | 10:32
Dat zal wel, maar aangezien we geen gegevens hebben over de achterliggende oorzaken maar wel over hun etniciteit, en aangezien de indeling naar etniciteit grote verschillen aantoont (chinezen doen het bv beter dan autochtonen) is die indeling zinvol. Of cultuur, opvoeding, religie, discriminatie of genetische oorzaken erachter zitten en hoe belangrijk ze ieder zijn weten we idd niet, maar dat is iets anders dan stellen dat cultuur of religie géén rol speelt.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 11:15

@Tom de Graaf | 25-06-10 | 11:12

Hij houdt waarschijnlijk nu zijn handen tegen zijn oren aan en roept heel hard "NaNaNaNaNaNa ik hoor je niet......"

azijnseikerT | 25-06-10 | 11:14

@ James Lastig | 25-06-10 | 09:04
tja maar wat moet je dan? Je kunt ze al moeilijk etnisch gaan registreren. Dat is echt ZOOOO discriminerend. Dat kan echt niet. Daarbij zijn de cijfers dan nog negatiever voor links dus dat moeten we echt niet hebben.

Nee die buitenlanders die hier zijn geboren zijn gewoon echte Nederlanders en voelen zich ook echte Nederlanders en als ze zich dus niet gedragen horen ze ook echt in de statistieken bij de Nederlanders. Het feit dat ze misschien bij voetbal (om een voorbeeld te noemen) voor het land zijn waar hun voorouders vandaag komen betekend ook echt niet dat ze zich niet Nederlands zouden voelen. Dat verklaart dus ook niet waarom ze lak hebben aan Nederland en de boel hier verzieken.

Etnische registratie zou gewoon te fout zijn. natuurlijk heb je dan wel die cijfers maar die zijn niet eens relevant. Dat het in andere landen wel normaal is doet er in deze niet toe. Als je buurman wel goed met zijn geld om gaat doe jij dat toch ook niet? Kom nou.

DasUnterMensch | 25-06-10 | 11:14

@Tom de Graaf | 25-06-10 | 11:12

snel naar*

Tom de Graaf | 25-06-10 | 11:13

@nober | 25-06-10 | 11:11

Ga eens naar snel school. hup hup!

Tom de Graaf | 25-06-10 | 11:12

-weggejorist-

nober | 25-06-10 | 11:11

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 10:47

Wat een onzin Bigi!
Dit land komt inmiddels óm in de betuttelende regeltjes, voorschriften en onzinnige controle. Waar ter wereld komt er een agent achter een auto vandaan springen als je achterlicht het niet doet. Om maar eens een dwarsstraat te noemen. En u wou dat nóg verder aanscherpen?

Vrijheid dient (net zoals in de US) voor íedereen te gelden, tót je het serieus verprutst. Three strikes, Your out! Die betuttelende, alles omvattende, controlerende en zichzelf in stand houdende overheid, komt me de strót uit!

kersenflap | 25-06-10 | 11:11

Natuurlijk is dit gemakkelijk te verklaren. Liever zie ik een vergelijking tussen opleidingsniveau en criminaliteit. Niet de slimste en beste marokkanen/turken werden naar Nederland gehaald, nee de inteelt bewoners van berg en zanddorpjes. Als we nu eens IQ (of een andere subjectieve intelligentie-test) toepassen en dan kijken naar criminaliteit. Waarschijnlijk zijn Turken en Marokkanen ook oververtegenwoordigd in de lagere IQ-segmenten. Extrapoleren we dit met Nederlandse laag-opgeleiden, dan heb ik zo'n vermoeden dat het allemaal wel mee zal vallen.

En anders is er nog de sociaal-economische situatie die we als excuus kunnen nemen. ;)

Spits | 25-06-10 | 11:10

Hoe gaat links dit nou weer rechts praten. Het verhaaltje de kleine groep verpest het voor de rest gaat nu ook al niet meer voor ze op. Voorheen ook al niet maar konden ze die leugen volhouden bij een gebrek aan cijfers.

Of gaan ze het gewoon negeren. Linkse media besteed er vervolgens geen aandacht aan en klaar is het.

DasUnterMensch | 25-06-10 | 11:09

ahh maar dat wisten we al... Nu aanleiding voor Kamervragen? aub.

Its_Not_Real | 25-06-10 | 11:07

Waarom dat volk nog koorstachtig hier laten integreren als men zelf daartoe geen enkele intentie heeft en daarnaast de maatschappij letterlijk continue verzieken?
lion@night | 25-06-10 | 10:59
Je kunt je inderdaad afvragen wat ouders die alleen leven voor de zomer in hun huis in Marokko, hun kinderen en dus deze maatschappij te bieden hebben. Reageren op etniciteit is fout maar mensen confronteren met hun keuzes, kan de jonge generatie die het niet redt of van het pad gaat, een broodnodige dienst bewijzen. Worden we allemaal beter van.

mokum4all | 25-06-10 | 11:05

Vergeet niet te lezen:

De auteurs besluiten dat het leggen van verbanden leggen tussen etniciteit en risicofactoren voor criminaliteit op individueel, wijk- en samenlevingsniveau een ingewikkelde zaak is. "Het gevaar bestaat dat mensen etniciteit en cultuur zelf als een verklarende factor gaan zien, terwijl etniciteit alleen maar een sociale categorie is die op zijn best verwijst naar andere achterliggende oorzaken", zo betogen zij.

En zo is het maar net.

Wazzzah | 25-06-10 | 10:32
Inderdaad

doe nog eens | 25-06-10 | 11:04

Is nog veel erger. In de eerste plaats gaat het om daders die daadwerkelijk gepakt zijn, en in de plaats zijn Marokkanen die hier geboren zijn als Nederlander geboekstaafd. Derhalve is waarschijnlijk 100% van de Mocro's crimineel. Gezien alle overvallen, bedreigingen etc. is dat niet verwonderlijk. En wacht maar tot Jobje hier premier is, dan worden de schoenen echt afgepakt. In praktijk dus oogjes dicht en lekker verder slapen.

Hamertje Tik | 25-06-10 | 11:02

Het zal er vast niks mee te maken hebben dat een groot deel van de Turken en Marokkanen in Nederland afstammen van gastarbeiders en daarom per definitie al een relatief lage sociale klasse hebben. Het is een simpel feit dat lagere sociale klassen meer criminaliteit plegen.

4851 | 25-06-10 | 11:01

Afgezet tegen de vermogens- en opleidingsachtergrond van de ouders? Is er dan nog een groot verschil tussen allochtonen en autochtonen?

doe nog eens | 25-06-10 | 11:01

Wazzzah | 25-06-10 | 10:56 (Overigens is die 54 of 20% echt geen die hard crimineel)
exact, dat blijkt met name uit de feiten waarvoor men in aanraking komt met justitie.
autochtonen met name voor het verstoren van de openbare orde en verkeersovertredignen en autochtonen voor dingen die in mijn ogen meer onder de noemer crimneel gedrag mag worden geschaard. In dit onderzoek zijn verkeersovertredingen in mijn optiek "gecriminaliseerd" . Ik vindt het in ieder geval minder erg dat iemand eens door rood licht fietst, dan dat je een taste rooft.

priapisme | 25-06-10 | 11:01

Die 32,3% Marokkaanse veelplegers, inclusief hun gehele familie, zouden per definitie al direct terug gestuurd moeten worden naar hun eigen biotoop in het Rif gebergte.

Dan snijdt het mes aan meerdere kanten;
- de Nederlandse maatschappij wordt aanzienlijk veiliger
- de daders + familie worden terug gezet in hun eigen biotoop waardoor de kans op afwijkend gedrag verminderd
- wat zij hier in Nederland niet willen, willen ze wellicht wél in hun eigen biotoop; een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschap.

Waarom dat volk nog koorstachtig hier laten integreren als men zelf daartoe geen enkele intentie heeft en daarnaast de maatschappij letterlijk continue verzieken?

Rest In Privacy | 25-06-10 | 10:59

deadnotsleeping | 25-06-10 | 10:04 "Iedereen die zegt dat het nu erger is zal nog een jaar of 10 moeten wachten om te kijken of ze gelijk hebben gehad". Ja, natuurlijk. En zo onderzoeken we maar voort i.p.v. er iets aan te doen. Wel eens overwogen de politiek in te gaan..? Je zou d'r geknipt voor zijn.

Jerry Nick | 25-06-10 | 10:58

Zeauzeau ben echt verbaasd, NOT

Duderoo | 25-06-10 | 10:58

zijn feiten nog wel feiten als ze zo stigmatiseren? Ik betwijfel 't.

sufkut | 25-06-10 | 10:58

priapisme | 25-06-10 | 10:54
Je kunt denken aan de helft die problemen veroorzaakt en daarom niet uitnodigen, of denken aan de helft die onschuldig is en hier alleen last van heeft, en hem wel uitnodigen.

mokum4all | 25-06-10 | 10:57

@priapisme | 25-06-10 | 10:54
En gelukkig is dat dus verboden voor werkgevers. Nu nog handhaven... (Overigens is die 54 of 20% echt geen die hard crimineel)

Wazzzah | 25-06-10 | 10:56

deadnotsleeping | 25-06-10 | 10:04
Er zijn ook onderzoeken gedaan naar het verloop van de criminaliteit onder verschillende generaties allochtonen (criminaliteit onder 2e en 3e generatie marokkanen is veel hoger dan onder de 1e generatie) en leeftijdsgroepen en onderzoeken waarin voor van alles en nog wat gecorrigeerd is.Dit is slechts een van de vele onderzoeken die het patroon alweer bevestigen. Waarom ben je dan toch weer bezig met 'shoot the messenger' ipv je zorgen te maken over dit soort onderzoeken? Ik snap die struisvogel-houding gewoon niet.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 10:56

Wazzzah | 25-06-10 | 10:48
ik zeg niet dat ik het er mee eens ben,allen kan ik me de redenatie wel voorstellen. Als ik 2 gelijk geschikte kandidaten zou zien waarvan er 1 autochtoon is, dan kan ik me voorstellen dat de autochtoon wordt uitgenodigd, simpel omdat de groep van 54% het verpest voor de groep van 46%. ergo: de kans dat je spijt krijgt dat je iemand aanneemt van allochtone origine is 54% T.O.V. 20%. Lijkt mij een toch niet al te moeilijke keuze.(als de allochtoon beter geschikt is voor de betreffende funktie zou ik uiteraard hem/haar uitnodigen voor een gesprek)

priapisme | 25-06-10 | 10:54

Waarom wordt er niets gezegd over een mogelijkheid tot een genetische oorzaak? Als alle andere oorzaken al zijn onderzocht, moeten ze "het beestje maar eens bij de naam noemen".
Freakandel | 25-06-10 | 10:47
De vraag stellen is het antwoord geven. U komt uit Noordoost-Groningen. Product van generaties inteelt. U kunt er dus niets aan doen dat u verstandelijk beperkt bent en we dit in uw comment moeten teruglezen.. Kopje thee?

mokum4all | 25-06-10 | 10:51

@Freakandel | 25-06-10 | 10:47
Genetisch... In het onderzoek worden allerhande nationaliteiten/etniciteiten bekeken. Allemaal hebben ze hogere criminaliteitscijfers. De enige conclusie die je hier uit zou kunnen trekken is dat de autochtoon genetisch beter is dan de rest van de wereld... En dat lijkt me nogal sterk.

Wazzzah | 25-06-10 | 10:50

@ Bigi

Mooi gezegd.

koyt | 25-06-10 | 10:50

priapisme | 25-06-10 | 10:44
Bij het volgende topic ga je weer zeiken dat er zoveel allochtonen van een uitkering leven?
Tom de Graaf | 25-06-10 | 10:44
Oplossingen dan. Laten we "uitzetten na veroordeling indien buitenlands paspoort" alvast noteren. Dat is 1. En dan?

mokum4all | 25-06-10 | 10:49

@BertBrussen had ooit eens woorden met @KutMarokkaan, en nu heeft hij net zolang gegoogled tot hij hem terug kon pakken.
De feiten liegen niet, maar dit is een persoonlijke kwestie. Let maar op.

Balzakius | 25-06-10 | 10:48

@priapisme | 25-06-10 | 10:44
Right, en die 20% van de autochtonen is ook een crimineel voor het leven? Het is toch echt een te verdedigen standpunt dat de mindere kansen van Marokkaanse Nederlanders op de arbeidsmarkt bijdraagt deze ellende. Gelukkig is jouw redenatie voor werkgevers niet toegestaan.

Wazzzah | 25-06-10 | 10:48

Ik persoonlijk vind die 14% en 29% al schokkend om maar te zwijgen van die andere cijfers. Ik blijf het zeggen vrijheid is alleen leuk voor die vrij kleine elitaire groep mensen die de zelfbeheersing, zelfreflektie en een zekere mate van innerlijke beschaving hebben, conform Dalrymple. Voor de grote massa zijn duidelijke sociale regels nodig, ongeacht waar die vandaan komen (desnoods van de pastoor of dominee). Maar hip, linksch babyboomend Nederland moest in de jaren 70 zo nodig alles overboord lazeren want "alles moest immers kunnen". En zie hier het gevolg ... een volstrekt ontspoorde maatschappij. Niet veel mensen kunnen absolute vrijheid aan. Zo beschaafd en beheerst is de mens niet. Sorry.

Bigi Bana Boy | 25-06-10 | 10:47

Toch een beetje een laf onderzoek. Ik citeer uit het artikel in de GvA:

"De auteurs besluiten dat het leggen van verbanden leggen tussen etniciteit en risicofactoren voor criminaliteit op individueel, wijk- en samenlevingsniveau een ingewikkelde zaak is. "Het gevaar bestaat dat mensen etniciteit en cultuur zelf als een verklarende factor gaan zien, terwijl ETNICITEIT ALLEEN MAAR EEN SOCIALE CATEGORIE IS die op zijn best verwijst naar andere achterliggende oorzaken", zo betogen zij. "

Waarom wordt er niets gezegd over een mogelijkheid tot een genetische oorzaak? Als alle andere oorzaken al zijn onderzocht, moeten ze "het beestje maar eens bij de naam noemen".

Freakandel | 25-06-10 | 10:47

Juxta | 25-06-10 | 09:53
Lees dan gvd eerst die link voordat je alles wat krom is weer recht gaat lullen: Maar... toch is die lagere sociaal-economische positie niet doorslaggevend, want Nederlanders uit dezelfde lage sociale klassen komen minder voor misdrijven met de politie in contact dan allochtonen uit die klasse.

sjaakdeslinksesul | 25-06-10 | 10:46

@ mokum4all | 25-06-10 | 10:41
omdat je dan 54% kans hebt om een crimineel in huis te halen !!!! snap dat dan eens.

priapisme | 25-06-10 | 10:44

@mokum4all | 25-06-10 | 10:41

Precies, en daarom hebben we een rechtse regering nodig.
Een links kabinet zou de problemen nog langer negeren. De bestaande problemen zouden nog meer groeien en de 'goeden' zouden nog veel meer leiden onder de 'kwaden'.

Tom de Graaf | 25-06-10 | 10:44

Jumping to conclusions noemen we dat... Cultuur en geloof zitten niet in je genen, da's aangeleerd.
brunswijk | 25-06-10 | 10:43
Klopt, en criminaliteit.

mokum4all | 25-06-10 | 10:44

niets nieuws onder de zon... waren de verassende topics op ofzo...?

naatholweg | 25-06-10 | 10:44

Frederik Puntdroad | 25-06-10 | 10:27

Jumping to conclusions noemen we dat... Cultuur en geloof zitten niet in je genen, da's aangeleerd.

brunswijk | 25-06-10 | 10:43

Criminaliteit aanpakken, wie het ook is. Maar alle jongens die nooit met justitie in aanraking komen, worden hier net zo makkelijk wordt weggezet als een achterlijke rifaap met een genetisch defect. Zie onderzoek deze week; met een Marokkaanse naam op je CV nog steeds veel minder kans om uitgenodigd te worden voor een sollicitatie.

mokum4all | 25-06-10 | 10:41

Toch fijn om als rechtserT altijd gelijk te krijgen over je opvattingen.

d_2k | 25-06-10 | 10:40

gekkemeneer | 25-06-10 | 09:18
Ligt er al hoog en breed onder. Uitmate hoogpolig tapijt overigens!
On topic, was al bekend, maar wel aardig dat het nu dan toch ook op papier staat.

C.Mill | 25-06-10 | 10:39

Wat Hanxie zegt! Die gasten leven vanuit de islam en dat spuugt op andere samenlevingen.

e.thunder | 25-06-10 | 10:38

Je kan niet zeggen dat Marokkanen dommer zijn dan westerlingen. Hoewel ik mijn bedenkingen krijg bij deze cijfers en het feit dat er laatst iemand is dood gereden omdat beide mocroose berijders achterop de scooter zaten - naar eiegen zeggen...

funkyd | 25-06-10 | 10:35

Waarheid als een koe. De onderbuikgevoelens worden hiermee goed en degelijk gestaafd. Op naar de oplossingen! Geert, kom er maar in.

Viezevoozert | 25-06-10 | 10:35

Al is de linkse leugen ook nog zo snel,
De waarheid achterhaalt haar wel !

Frederik Puntdroad | 25-06-10 | 10:34

BillyTheCad | 25-06-10 | 10:25
Ik was mijn statement nog aan het formuleren, maar u heeft het al gedaan voor me. Hulde! Helemaal mee eens.

psycho_3 | 25-06-10 | 10:33

Vergeet niet te lezen:

De auteurs besluiten dat het leggen van verbanden leggen tussen etniciteit en risicofactoren voor criminaliteit op individueel, wijk- en samenlevingsniveau een ingewikkelde zaak is. "Het gevaar bestaat dat mensen etniciteit en cultuur zelf als een verklarende factor gaan zien, terwijl etniciteit alleen maar een sociale categorie is die op zijn best verwijst naar andere achterliggende oorzaken", zo betogen zij.

En zo is het maar net.

Wazzzah | 25-06-10 | 10:32

3 hoog in Mexico | 25-06-10 | 10:18

LOL!
Toen u daar "samen schoolde" met uw Gazelle en daar geheel terecht voor bent afgestraft, belde er 1 kmh verderop waarschijnlijk een vrouw naar de politie omdat er een aantal cultuurverrijkers "geheel toevallig" met breekijzers door de straat slenterden. "Sorry mevrouwtje, geen tijd! Wellicht kunt u ze vriendelijk vragen om naar huis te gaan? * Klik. Tuut, tuut, tuut, tuut*

kersenflap | 25-06-10 | 10:32

Da's de geregistreerde criminaliteit. Niet altijd wordt aangifte gedaan :(

polt | 25-06-10 | 10:31

Uh, zei Geert niet al zoiets tijdens de debatten???

El Moro | 25-06-10 | 10:31

Ach, dit weten we al jaren, maar we doen er niets aan, dusssss

mental K | 25-06-10 | 10:30

Denk dat de allochtone mensen vaker in aanraking komt met de politie doordat ze in het verkeer veeeel vaker worden aangehouden ........... Daar de meeste paard en wagen gewend zijn en ja die sjokken maar door ..

muurpissertje | 25-06-10 | 10:29

Plur | 25-06-10 | 09:09

Dit is weer zo'n typisch links geval dat de nieuwsfeiten die pro-allochtoon zijn altijd gelooft en de nieuwsfeiten die anti-allochtoon zijn altijd afdoet met: leugens.. Typisch. Doe je oogkleppen eens af, plurnerd

elsenburg | 25-06-10 | 10:28

Lost Cohen wel op met een beetje Pickwick...

Obelix | 25-06-10 | 10:28

Zo dan, nu horen we het ook eens van iemand anders.
En het zit dus inderdaad in de genen!
Hebben de linkschmenschen al geroepen: Discriminasie ?

Frederik Puntdroad | 25-06-10 | 10:27

En naast oorzaken in de eigen omgeving, speelt helaas ook dit (alhoewel in dit geval grappig:
tweet ahmedmarcouch:
Dit is de Dag!10:30 radio 1. EO receptie verwelkomt mij:"mevr. Verhoeven en de Taxichauffeur (me), u mag naar de studio" lol

mokum4all | 25-06-10 | 10:27

Die cijfers kunnen gewoonweg niet kloppen. Een of andere al te teerhartige statisticus met een bepaald aberratief belang in de gemeenschap van gelijkaardigen heeft die rijtjes opzichtig vervalst. De werkelijke criminaliteitscijfers betreffen een veel groter deel van genoemde allochtone groepen. En het magische woord is hier medeplichtigheid. Bij de volkeren die hier in het geding zijn, of nog niet, gelden familiale banden als de liefdesdeken waarmede de gruwelijkste vormen van mensonterende misdadigheid worden verdoezeld. En te beweren dat er ook goede mensen tussen zitten is een schuldbekentenis.

BillyTheCad | 25-06-10 | 10:25

Wie schrikt nog van deze cijfers?

Slappehap | 25-06-10 | 10:25

Ja, de integratie faalt...

Bdus99 | 25-06-10 | 10:23
Daar ben ik het dan niet mee eens, cijfertjes an sich zijn waardeloos. Maar dat zal wel te ingewikkeld voor je zijn...

dinges1332 | 25-06-10 | 10:25

Lord Dude | 25-06-10 | 09:04
Denk je dat Geert zo veel informatie tegelijkertijd kan opnemen?

Hölzenbein | 25-06-10 | 10:25

Juxta | 25-06-10 | 09:53
Ik wil ook wel meer weten. Wij hebben hier veel autokraken, maar weer geen jongens die met hun dronken harsens gaan joyriden of mensen lastig vallen. We hebben hier gigantisch veel schooluitval. Wat zijn de gemeenschappelijke factoren naast afkomst ouders? Er is waarschijnlijk een onderlinge relatie: ouders investeren niet in integreren, waardoor kinderen te weinig gesteund worden in hun schoolcarriere, te kleine huizen dus te veel op straat, geen alcohol en weinig drugs dus daar weer geen grootschalige ellende van, etc.

mokum4all | 25-06-10 | 10:25

Ik zou per bevolkingsgroep daders willen weten welke bevolkingsgroep ze uitkiezen om te slachtofferen...

Negerzoenert | 25-06-10 | 10:24

Vertel mee eens iets wat ik niet weet.

ik kom van rechts | 25-06-10 | 10:24

@Melchett | 25-06-10 | 10:09
Leuk geprobeerd als we stom gaan lullen ben ik genoodzaakt te zeggen dat jullie pak-kans snachts kleiner is als bij autochtonen..
54% 1 x in aanraking en 33% 5 x in aanraking! 'meeste finnen zijn crimineel' , wel lullig voor de minderheid om dit te roepen maar zo ook het lastig vallen van de 77% brave lui. Gek op cijfers, spreken duidelijker als 1000 woorden.

Bdus99 | 25-06-10 | 10:23

leuk, maar waar is het hoofdstuk over de Limburgers? Die zijn supercrimineel met bouwfraudes. Het zijn daar allemaal kutzwagers van elkaar...

Neil Armstrong | 25-06-10 | 10:23

Ja verkeersdelicten. Die pleeg ik ook heel erg vaak. De pakkans is groot en het beboeten simpel.
Schaar ik toch even niet onder criminaliteit hoor.
Drugshandel, geweld, roofovervallen, bedreiging, groepsverkrachtingen en dwingen tot prostitutie is wel redelijk crimineel.
Wanneer je dat meeneemt in je onderzoek komen Marokkanen niet 7.5 maal zo vaak maar 12x zo vaak met justitie in aanraking.

robterdam | 25-06-10 | 10:23

Jelster | 25-06-10 | 10:08

Hulde dat u dat tuig nog wat normen en waarden probeert bij te brengen!
Van uw linksdragende (FNV) collega's zal u het wat dat aangaat ook niet echt moeten hebben gok ik zo. Die zijn (meestal dan) louter geïnteresseerd in úren lang vergaderen en de jaarlijkse "wij gaan met een touringcar, fluitjes en prefab spandoekjes naar het maliveld om weer te janken over de o zo gunstige arbeidsvoorwaarden, inclusief vakanties, waar een ander enkel van kan dromen" bijeenkomsten.

kersenflap | 25-06-10 | 10:21

Is er ook nog nieuws?

Marokaanslag | 25-06-10 | 10:19

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 25-06-10 | 10:18

deadnotsleeping | 25-06-10 | 10:04

Ik was 2 dagen geleden in Naaldwijk op het bureau (Bureau west) alwaar ik 4 jonge Marokkaanse jongens zag. (geschatte leeftijd gemiddeld 12 jaar).Op zich niets bijzonders aan de hand. ze waren rustig, spraken hun eigen taal etc: totdat er een aantal rechercheurs langs kwamen lopen en alle 4 de jongens aanspraken met van zo jongens... zijn jullie er al weer! Even later komt er een vrouwelijke rechercheur aanlopen en sprak een van de jongens aan met: weten jullie dat ik a.s. vrijdag bij jullie thuis kom om met je ouders te praten over jullie toekomst.

Feiten liegen niet!

Mr_Pikibelly | 25-06-10 | 10:17

Stelletje xenofoben, dit komt toch omdat die Marokkaanse jongetjes en meisjes arm zijn.. Geef ze gewoon een hoop geld en *poef* weg is de criminaliteit! Makkelijk toch?
--
Tijd voor een kop koggie.

Lamzaq | 25-06-10 | 10:16

Ik ga gelijk weer naar bed... ben ik zware shock nu!

Zeldzame Zaadstengel | 25-06-10 | 10:15

Joris maak je borst maar nat! Nog iets, het is triest dat ik hier niet van op kijk. Iedereen wist het.

Linke Soep | 25-06-10 | 10:14

Zijn de verschillen maar zo klein?

Geboefte | 25-06-10 | 10:12

Het onderzoek uit het Tijdschrift voor Criminaliteit is zeer vernieuwend. Tot nu toe leverde CBS cijfers over gevangenen naar geboorteland. In Nederland geboren biculturelen golden dus als Nederlander. Amsterdam en Rotterdam leverden cijfers over criminele jongeren en verdachte jongeren naar herkomstgroep.
Nu beschikken we eindelijk over cijfers over criminele jongeren en criminele volwassenen (tot 24 jaar) die in Nederland geboren zijn, naar herkomstgroep.

@ Juxta: Nergens staat dat allochtonen crimineler zijn omdat ze Marokkaan of Algerijn of Joegoslaaf zijn. Wel blijkt uit gevangeniscijfers en justitiegegevens dat van de mensen van Marokkaanse, Algerijnse, Joegoslavische, Poolse, Antilliaanse, Surinaamse afkomst er verhoudingsgewijs meer crimineel zijn, dan van andere groepen. De achtergrond van die misdadigheid is niet altijd duidelijk. Bij de Marokkaanse en Antilliaanse jeugd tussen 12 en 18 is het haast normaal om te stelen. Groepsdruk kan daar een rol spelen. Er zijn interessante boeken over het onderwerp: Andersson Toussaint, Paul. Staatssecretaris of seriecrimineel. Het smalle pad van de Marokkaan. Amsterdam, Bert Bakker, 2009. en Jurgens, Fleur. Het Marokkanendrama. Amsterdam, J.M. Meulenhoff, 2007.

Armoede is geen verklaring voor misdadigheid. Laag iq wel, en lage opleiding, geestelijke stoornis, drugsgebruik en drugsverslaving ook. En opvoeding en gewoonte. Daarnaast spelen de lage pakkans en de toegevendheid van de lokale overheden een rol. Ben je lastig? Dan krijg je een clubhuis en een subsidie.

leesbaar ow | 25-06-10 | 10:12

kapotte_stofzuiger | 25-06-10 | 10:02
*Trekt zich met een Vara gids terug in het verdomhoekje*

kersenflap | 25-06-10 | 10:11

Dit artikel gaat over de door de politie geregistreerde criminaliteit, je meet dus eigenlijk niet de gepleegde misdaden maar de prioriteiten van de politie. Als je overlastgevende jeugd eerst tot een 'speerpunt van beleid' maakt moet je niet gek opkijken dat dat terugkomt in de cijfers.

Melchett | 25-06-10 | 10:09

Juxta | 25-06-10 | 09:53
Lekker naïef Juxta; bij Marokkanen bestaat geen enkele relatie tussen een laag inkomen en criminaliteit, dat is eerder al wetenschappelijk aangetoond: www.roa.unimaas.nl/cv/Borghans/pdf/esb... Uit dat onderzoek blijkt dat er een sterk significante relatie is tussen het aantal Marokkanen en het aantal misdrijven in een gemeente. De onderzoekers hebben ook nog, gratis en voor niks, een oplossing voor deze oververtegenwoordiging van Marokkanen in de misdaadstatistieken: bijbrengen van Nederlands normbesef en het verhogen van de straffen.

Aardappeleter | 25-06-10 | 10:09

@Juxta | 25-06-10 | 09:53

Je begrijpt er helemaal niks van. Dat wordt al meegenomen in dit soort onderzoek. Dit onderzoek voegt echter helemaal niets toe van wat al bekend is. Er moet hoognodig onderzoek, liefst niet door een linkse socioloog, naar de oorzaken van dit gedrag. Hier zijn al een aantal onderzoeken over gepubliceerd. Maar de constructen zijn naar mijn mening onvoldoende goed gespecificeerd, waardoor de uitkomst steeds was dat het culturele oorzaken zijn. Juist dit soort onderzoek moet leiden tot concrete oplossingen. Geert, maar ook die linkse lieden praten derhalve voor hun beurt.

azijnseikerT | 25-06-10 | 10:08

Als werkende op een basisschool met voor 90% allochtone leerlingen, kan ik helaas niets anders doen dan dit te erkennen.
Zelfs na 2 generaties wordt er nog steeds geen Nederlands gepraat door ouders met hun kinderen, krijgen ze al nepwapens op hun 2e verjaardag en de ouders maar lief lachen.
Kinderen van 4 maken ons uit voor ongelovige varkens en we kunnen er niets aan doen. Zelfs stemmen op de PVV heeft niet geholpen.
Dit land is ziek.

Jelster | 25-06-10 | 10:08

Tja, integratie kost ons een hoop (crimineel) geld. Had tweederangs onderzoeksbureautje (Peggold) van Bomhof (ex-LPF) al eens uitgerekend voor die Blonde Pipo.

web_krijter | 25-06-10 | 10:05

Even voor alle idioten hier die denken dat ze iets van statistiek begrijpen: het zijn percentages. Cijfers verhogen of verlagen omdat de verhouding autochtoon:allochtoon niet gelijk is slaat nergens op, percentages kijken namelijk naar de verhouding, niet naar absolute cijfers. Heb dat tijdschrift er maar even bij gezocht. Blijkt dat de definities van allochtoon wel slecht gedefinieerd worden. Afhankelijk van de definitie die je gebruikt zullen de cijfers inderdaad wel wat verschillen, maar om daarover nou te gaan lopen miepen... tenzij je zo iemand bent die vind dat de afstammelingen van de Hugenoten ook nog tot de allochtonen gerekend moeten worden.

De cijfertjes die BerBrussen opdreunt komen uit het artikel dat heeft gekeken naar iedereen die in NEDERLAND is geboren in 1984, dus ik neem aan dat hierbij de ruime definitie van allochtoon is gehanteerd. Beetje jammer dat al die mensen die toen geboren zijn allang geen jongeren meer zijn, en dat deze cijfers dus totaal niet representatief zijn voor de jongeren van nu. Iedereen die zegt dat het nu erger is zal nog een jaar of 10 moeten wachten om te kijken of ze gelijk hebben gehad, ik denk dat dan de onderzoeken over alle mensen die in 1994 zijn geboren wel gepubliceerd zullen worden.

Okay, ga maar weer door met het ongegronde geschreeuw.

deadnotsleeping | 25-06-10 | 10:04

sarkaasticus | 25-06-10 | 09:26

Man, je pleegt al een "verkeersdelict" als je 2kmh te hard langs zo'n (strategisch opgestelde) graai paal rijdt Allochtonen zullen zich daar veel minder schuldig aan maken i.d.d. Die zitten namelijk vrijwel nooit op de snelweg omdat ze meestal toch niet hoeven te werken!

kersenflap | 25-06-10 | 10:04

Koekje-dr-bij? | 25-06-10 | 09:21

Het is niet zo dat ik de verbanden niet zie... de onderzoekers zelf zien dat verband niet. Overigens is het ook opmerkelijk dat aan de ene kant bepaalde aspecten uit dit onderzoek hier worden uitvergroot, maar dat andere niet meegenomen worden. Als de afwezigheid van het verband door mij wordt aangestipt wordt het als 'linksdragend' weg gezet. Het willekeurig shoppen in onderzoeken wordt het helemaal in 2010.

Dirk Tang | 25-06-10 | 10:03

@kersenflap | 25-06-10 | 09:54
Verwerpelijke crimineel dat u er potjandriedubbeltjes bent.

Sliptong | 25-06-10 | 10:03

@kersenflap | 25-06-10 | 09:54
'U bent een minderwaardig mens.'

kapotte_stofzuiger | 25-06-10 | 10:02

Juxta | 25-06-10 | 09:53

Grote onzin raere linkschdenker. Denk je nou echt dat het idee dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven aan postcodes gebonden is? Criminaliteit is een mentaliteitskwestie, zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

homunculus | 25-06-10 | 09:59

Waarmee het gelijk van de PVV maar weer eens glashard is aangetoond. En nee, dan is uw Dr. (nog) niet eens een PVV-stemmert. Maar dat gaat wel komen als de politiek niet een keer op deze feiten gaat acteren.

Dr. U.I. Loor | 25-06-10 | 09:59

Feit is dat de meeste marocanen zelf racisten zijn, en dat uitdragen, zie hier de gevolgen.

poli | 25-06-10 | 09:57

Goede actie. Boven tafel met die feiten!

schweinefleisch | 25-06-10 | 09:55

"autochtone Nederlanders verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten"

LOL!
Ik kreeg recent ook een boete wegens "verstoring van de openbare orde" door een overijverige veldwachter van de spoorwegpolitie. Wat ik gedaan had? Niet met mijn zatte harses op het spoor lopen, niet geschreeuwd, gek gedaan, nog vrouwen lastig gevallen. Nee, ik stak een sigaret op 2cm buiten de cirkel van de rookpaal! Op dergelijke wijze "krikt" men de autochtone criminaliteitscijfers nog even omhoog!


kersenflap | 25-06-10 | 09:54

Leuk en aardig, dat onderzoek, maar 'allochtonen zijn crimineler omdat het marokanen zijn' is toch wat kort door de bocht. het lijkt me interessanter om te weten wat de relatie is tussen inkomen en criminaliteit (tokkies kunnen ook best crimineel zijn), en waar je woont (bv randstad enzo) en criminaliteit. Begin daar eerst maar eens mee. Want dat de Marokaanse minderheid in Nederland vaak in aanraking komt met justitie wisten we allang. Next!

Juxta | 25-06-10 | 09:53

Als de politiek niet op korte termijn serieus iets aan de problemen gaat doen, is het zwartste scenario denkbaar: gewapende burgerwachten/milities die zichzelf gaan verdedigen, opkomst van een grote extreemrechtse partij die Wilders rechts inhaalt, verdergaande segregatie in gated communities, aanvallen op minderheden, AZC's en moskeeën, grootschalige rassenrellen.

Iedereen voelt dat het die kant op dreigt te gaan, maar in Den Haag verdwijnen de koppen verder en verder in het zand. De frustratie en opgekropte woede in de samenleving wordt groter en groter; nu nog maken blanke Vinexbewoners in Leidsche Rijn uit protest tegen homohaat een kringetje van jongens en van meisjes, straks ontploft de boel. Denkt men nou echt dat de het allemaal zo'n vaart niet zal lopen? Hoeveel bewijs en statistieken heeft men nodig om actie te ondernemen en werkelijk een zero tolerance beleid te gaan voeren?

Den Haag duwt de Nederlanders in de armen van extreemrechts, niet omdat die Nederlanders dat graag willen, maar omdat er op den duur geen andere uitweg is. Door niet op te treden wakkert politiek Den Haag dus het racisme in de samenleving aan. Partijen die de kop in het zand steken zetten feitelijk aan tot haat. En volgens mij is dat een strafbaar feit.

Aardappeleter | 25-06-10 | 09:52

Best link NL, knuffelen jullie lekker verder of gaan we nu eindelijk eens die lui discipline bijbrengen en har aanpakken, want de Marokkaanse ouders laten hier blijkens de cijfers zwaar verstek gaan.

De Stramme Kabouter | 25-06-10 | 09:51

@ Koekje-dr-bij | 25-06-10 | 09:21
Binnen de niet-westerse culturen zijn - obviously, als je er één seconde over nadenkt - nogal grote verschillen.
U bent rechtsdragend? Tsja, dan zie je zulke simpele dingen wel eens over het hoofd.

Discus | 25-06-10 | 09:50

Maar ben ik nu de enige die dit als goed nieuws ziet.
Uit deze feiten kristalliseer ik dat je je dus als politiemacht het kunt veroorloven om je te focussen op een relatief kleine groep, maar dat je daarmee zeer grote resultaten kunt boeken.

Dat wil je toch als uitvoerders der macht.
Stel uit het onderzoek kwam naar voren dat criminaliteit enorm gesplinterd is, dan is het onmogelijk om gerichte acties te ondernemen.
Dit schept zoveel mogelijkheden om gericht iets tegen bepaalde vormen van criminaliteit te doen

zhirek | 25-06-10 | 09:49

@ZDEV | 25-06-10 | 09:26
Male.... male chauvinist pig !

SlartyBartFast | 25-06-10 | 09:48

Kortom,
dik 1/3 van de Marokkanen is veelpleger en zorgt dus stelselmatig voor overlast.

Job, wat gaat de PvdA hier aan doen? Hoe ga je die puinzooi van de PvdA nu eens wél effectief bestrijden in plaats van zinloze straatcoaches inzetten?

Rest In Privacy | 25-06-10 | 09:47

Is er ook onderzocht hoeveel van de autochtone jongens en meisjes met justitie in aanraking komen door de verkeerde vrienden van allochtone afkomst?

Pajero | 25-06-10 | 09:47

gentle giant | 25-06-10 | 09:39
Wat zal van Bommel balen dat hij er niet bij kon zijn. En Gretta. En Anja.
Joden raus. Eindelijk mag het weer gewoon gezegd worden.

spanarchist | 25-06-10 | 09:47

Het zijn alleen maar feiten. En feiten zijn nog geen meningen.

Hansopje | 25-06-10 | 09:47

@GS
Vermogensdelicten = uitkeringsfraude

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 09:45

En dan gaat dit natuurlijk alleen maar om de mensen die gepakt worden! Als je niet gepakt bent kom je natuurlijk niet in aanraking met Justitie. Tel daarbij op dat de politie liever op verkeersdelicten controleert dan op belangrijke zaken.

hendrikjandetuinman | 25-06-10 | 09:45

@Petrus Poortwachter | 25-06-10 | 09:37
Nee dat kost niets, de vergrijzing kost geld ... dit niet

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 09:44

Prima ontwikkeling dat de zaken die iedereen al weet uit ervaring nu worden samengevat in een wetenschappelijk onderzoek. Op deze manier hebben ten minste harde cijfers die bewijzen wat we allang weten.
.
Onderbuikgevoel word nu een hard feit en dat maakt ontkennen vele malen lastiger.

Jan Shit | 25-06-10 | 09:43

Het zijn er volgens mij nog veel meer maar de definitie van alochtoon hebben ze veranderd bij CBS in 1999. Zo wordt er gemanipuleerd. Volgens de oude definitie waren er in Nederland per 1 januari 1999 bijna 1 MILJOEN!!!! allochtonen meer dan volgens de beperkte definitie.
"Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hanteerde tot voor kort verschillende definities om het aantal allochtonen te bepalen. Zo
werden allochtonen onderscheiden op grond van hun nationaliteit, de nationaliteit en het geboorteland, of het geboorteland en het
geboorteland van diens ouders.
Nieuwe definitie
Twee veel gebruikte definities waren de beperkte definitie en de ruime definitie. Volgens de beperkte definitie is iemand allochtoon als hij én een van de ouders in het buitenland geboren is of als beide ouders in het buitenland geboren zijn. Naast deze definitie werd ook de ruime definitie gebruikt. Volgens deze definitie is iemand allochtoon als hij óf ten minste een van de ouders in het buitenland geboren is. Het aantal allochtonen volgens de diverse definities liep flink uiteen. Volgens de ruime definitie waren er in Nederland per 1 januari 1999 bijna 1 miljoen allochtonen meer dan volgens de beperkte definitie. Met ingang van
augustus 1999 is CBS-breed de standaarddefinitie ingevoerd. Volgens deze nieuwe definitie wordt een persoon tot de allochtonen gerekend als ten minste één ouder in het buitenland is geboren.
De verschillen met de oude definities zijn aanmerkelijk. Op 1 januari 1999 woonden er in Nederland volgens de nieuwe definitie 2,7 miljoen allochtonen, 17 procent van de bevolking. Volgens de, oude, ruime definitie waren dat er 124 duizend meer, volgens de, oude, beperkte definitie 815 duizend minder.

Nieuwe definitie:
www.cbs.nl/NR/rdonlyres/26785779-AAFE-...

ecologiste | 25-06-10 | 09:43

Jammer dat de overheid al jaren deze cijfers wegstopt en er dus nooit aan een oplossing gewerkt kan worden.

Triest voor alle betrokkenen, inclusief de allochtone kinderen die zelf niet (meer) instaat zijn om zich aan de neerwaartse spiraal te ontrekken.

Dit trek je niet meer recht in een paar jaar. En nog even en dan trek je het helemaal niet meer recht.

Ignatius J Reilly | 25-06-10 | 09:43

En dit is nou precies de reden waarom ik een PVV-stemmert ben.

Deze mensen komen hier niet om te integreren maar om te incasseren.

Dakreal | 25-06-10 | 09:43

-weggeJoopt-

vander F | 25-06-10 | 09:42

Toch zijn er nog een paar miljoen Nederlanders die de linkse aanpak (= meer van hetzelfde) voort willen zetten.

Jokkebrok | 25-06-10 | 09:42

@ geBOKt | 25-06-10 | 09:37
Any BMW of Golf uit 1999 will do.

Zaans Blok | 25-06-10 | 09:41

Foei... Dit mag niet bekend worden....

MC Sar | 25-06-10 | 09:39

Vanuit de optiek van de islam doen m.n. de Marokkanen het heel goed in Nederland/ Europa. De maatschappelijke ontwrichting van de mohammedaanse Jihad terreurgroepen ligt op schema.

Hanxie | 25-06-10 | 09:38

Kunnen we niet een soort Gazastrook maken , de "Randstadstrook", en ik ga dan wel in Zeeland wonen of zoiets, heb ik er wel voor over.(en ik zie het er nog van komen ook). want ik word met de dag gefrustreeder, triest maar waar, echt waar

watsinneneem | 25-06-10 | 09:38

We gaan gewoon met z'n allen thee drinken en picknicken en dan lost het probleem vanzelf op.

tzalwel | 25-06-10 | 09:38

En mijn vriendelijke en hardwerkende marokkaanse slager die volgens de Linkschmensch zwaar de dupe is van het gedrag van zijn criminele neefjes en nichtjes ploetert voort terwijl de sigarenwinkel van zijn Nederlandse buurman voor de derde keer in een half jaar wordt beroofd.....

Wanneer bevrijdt Linksch die aardige slager nu eens van zijn stigmatiserende landgenoten?

Sanglier | 25-06-10 | 09:38

Hoe zit het dan met Zeden misdrijven en zware misdrijven? Ik zie alleen onzin staan betreft vermogensdelicten en geweldsdelicten.
-
Was zeker iets te stigmatiserend.

Tomonic | 25-06-10 | 09:37

En hoe is het procentueel verdeeld als je kijkt naar inkomensklasse of opleidingsniveau? Hoor verschillende geluiden dat het ook van grote invloed is. Ik geloof er niet in dat als je geboren wordt, je meer kans maakt om crimineel te worden doordat je een bepaalde afkomst heb. Het probleem ligt complexer, maarrr dat wil niet zeggen dat er niks aan gedaan moet worden....

crazy leggs | 25-06-10 | 09:37

@ Zaans Blok
Tja, maar met wiens auto?

geBOKt | 25-06-10 | 09:37

En wa kostda?

Petrus Poortwachter | 25-06-10 | 09:37

-weggejorist-

peldoman | 25-06-10 | 09:36

Maar Marokkaantjes carpoolen wel meer dan autochtone NL'ers.

Zaans Blok | 25-06-10 | 09:36

@maraboe | 25-06-10 | 09:32

Hier heeft links al lang een oplossing voor. Gewoon je kop in het zand steken, dan zie je het niet meer. Werkt hartstikke goed. Alleen die domme rechtse tokkies snappen dat nog niet.

Tom de Graaf | 25-06-10 | 09:35

Zware gelulcijfers dus. Tenminste als je de cijfers 'in verhouding' bekijkt.

Want: 400.000 Marokkanen in Nederland, 2.000.000 niet-westerse allochtonen, en plus/minus 14.000.000 autochtonen.

Marokkanen maken dus zo'n 3 % van de bevolking uit (ten opzichte van de autochtonen). En allochtonen in totaal zo'n 15 %.

Dus al die mooie Marokkaanse criminaliteitscijfers met een FACTOR 33 verhogen!
En die van alle allochtonen met minstens een FACTOR 6!

Ergo: het is nog veel onrustbarender dan de policor mafia ons wil doen geloven.
Heilstaat Nederland...

Le Magic Prout | 25-06-10 | 09:35

Ooit is de Thee op.

GerMonster | 25-06-10 | 09:35

-weggejorist-

revolutser | 25-06-10 | 09:35

Doen ze trouwens bij dat (stigmatiserende!1!!!1) tijdschrift ook aan proef-abo's??

Multiflauwekulti | 25-06-10 | 09:34

Dit artikel in het Tijdschrift voor Criminologie gaat alleen over 2e generatie allochtonen. Van de in 1984 geboren criminlnelen leveren niet westerse allochtonen verhoudingsgewijs en absoluut de grootste groepen. Echter, daarnaast is er ook nog een grote groep 1e generatie allochtonen. Als je die meetelt is het aandeel buitenlanders of niet-westers allochtonen in de criminaliteit nog veel groter.
Het artikel in het TvC geeft aan dat niet-westers allochtone jongeren een veel grotere kans hebben crimineel te worden dan Nederlanders (autochtonen). Dit betekent dat in steden waar de meerderheid of een overmaat van de jeugd niet-westers allochtoon is, een veel grotere criminaliteit zullen hebben dan steden met een gewone Nederlandse bevolking. Dat geldt voor Den Haag, Rotterdam en Amsterdam, en in mindere mate voor Almere en Schiedam.

Over het algemeen kun je zeggen dat mensen buiten hun eigen land makkelijker misdaden begaan dan in hun vaderland. Nederlanders zijn in Frankrijk crimineler dan Fransen, en omgekeerd. Buitenlanders zijn in Nederland gemiddeld 2 maal zo vaak crimineel als Nederlanders. Sommige nationaliteiten leveren een veel groter aandeel criminelen dan anderen. Chinezen en Japanners: weinig crimineel. Antillianen, Marokkanen en Algerijnen, zeer vaak crimineel. De cijfers over gevangenen naar nationaliteit of geboorteland geven een aardig aanvullend beeld. op het artikel in TvC.

de chemokar | 25-06-10 | 09:34

Zijn dit nou die Marokkies waar die huisarts het over had?

Lord Dude | 25-06-10 | 09:34

-weggejorist-

peldoman | 25-06-10 | 09:34

Dus 46% van de Marokkaanse mannen lukt het om uit de handen van justitie te blijven.

spanarchist | 25-06-10 | 09:34

Links zal in deze cijfers een argument zien de etnische achtergrond niet langer te registreren. "We zijn allemaal Nederlanders", zal het klinken.

James Lastig | 25-06-10 | 09:33

@maraboe | 25-06-10 | 09:32

Dan zul je dus eerst moeten onderzoeken wat de oorzaken zijn.

azijnseikerT | 25-06-10 | 09:33

Is er nog nieuws vandaag?
*deur zekerheidshalve op slot draait*

Multiflauwekulti | 25-06-10 | 09:33

deur----trap----open


in het kader van deze "facts outcome" nog een paar opmerkelijke zaken:
-water is meestal nat.
-gras is meestal groen.
-op A12 bij Bunnik is er meestal file.

woefdrammer | 25-06-10 | 09:33

Grote vraag is inderdaad hoe los je het op

maraboe | 25-06-10 | 09:32

Eigenlijk een is het onderzoek een bevestiging van wat er al enkele jaren zichtbaar is in de filmpjes van opsporing verzocht

maraboe | 25-06-10 | 09:31

Tja en nu?

doskabouter | 25-06-10 | 09:31

ja allemaal leuk & aardig, maar hoe zit het met die Finnen?

ROGL | 25-06-10 | 09:31

Getver... Mijn theezakjes zijn op.. :-(

Biels | 25-06-10 | 09:31

@DeKeet | 25-06-10 | 09:28
En de pakkans is ook veel groter aangezien je iedere dag wel ergens langs een (mobiiele) flitscamera rijdt. daar durven ze wel te controleren ...

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 09:30

Wetenschappelijk onderzoek. Zo te zien valide statistische methodiek.
Een tip voor iedereen die vragen heeft over samenstelling groep e.d. Lees de samenvatting eens.
Op zich geen nieuw feit we weten al lang dat die verhoudingen zo liggen.

kattenmepper | 25-06-10 | 09:30

Linkse mensen weten dat dit gewoon niet waar is. Is het grachtgrafjong eigenlijk al op de thee geweest

Bokito ergo sum | 25-06-10 | 09:30

Stuur dat maar even door naar dat linksche tuigh in Den Haag.

Mr.V8 | 25-06-10 | 09:29

Op sommige vlakken zijn ze de autochtone bevolking zelfs al voorbij geschoten qua integratie. Zo zie je maar weer dat het de kansenjeugd juist niet schort aan karakter, ze pakken alles aan wat ze tegenkomen. /job/joop modus

Harry Turtle | 25-06-10 | 09:29

Ik ben vroeger weleens aangehouden omdat mijn snorfiets 40 kon i.p.v. 25. Toen ben ik dus met de politie in aanraking geweest (het genoemde verkeerdelict). Maar dat vind ik toch een stuk minder erg dan een tasje jatten.
Ik denk dus dat het in de praktijk nog een stuk erger is.

DoOne | 25-06-10 | 09:28

Dat autochtone Nederlanders veel vaker verkeersdelicten plegen is heel logisch: zij WERKEN en zitten dus veel vaker op de weg.

DeKeet | 25-06-10 | 09:28

iets vertelt mij dat de PvdA waarschijnlijk met het argument van de registratie door de politie aan de haal gaat om nog steeds te ontkennen dat er ook maar IETS aan de hand is.

Dat autochtone jongeren relatief veel verkeerdelicten plegen is natuurlijk niet goed omdat ze ook anderen kunnen benadelen; het verschil met de delicten door allochtonen is dat ze bijna altijd direct anderen benadelen. het is dus het terechte verschil in peceptie dat het onderscheid maakkt

sarkaasticus | 25-06-10 | 09:26

tel daar nog de lieverdjes bij op die (nog) niet gepakt zijn.

bjusterbaarlik | 25-06-10 | 09:26

DIT IS EEN SCHANDE!!!!! Dat MAG niet (zo zijn).

Rest In Privacy | 25-06-10 | 09:26

PvdA uitleg:

"het is allemaal de schuld van de overheersende blonde Nederlandse burgers met hun VOC mentaliteit en slavernij-drang"

Zij zijn groot en iek ies klein en dat ies niet eerlijk. Hiep hiep hoi!

Heette ik nog maar mail cheauvinist pic, een nick om tegenwoordig trots op te zijn.

ZDEV | 25-06-10 | 09:26

eric@fuall | 25-06-10 | 09:21
Ben bang van wel.
Dat is immers de standaard methode van de overheid om dit soort statistieken te manipuleren.
-
Multiculti is mooi en goed voor Nederland, dat weet U toch wel ?
Dat moet de realiteit natuurlijk niet tegenspreken.
Dus natuurlijk moet de realiteit dan een beetje aangepast worden.

Moi2 | 25-06-10 | 09:26

t is wat

Flapgeit | 25-06-10 | 09:25

Bedoelen ze met die 20% de in Nederland geboren dubbele paspoortbezitters?

Rest In Privacy | 25-06-10 | 09:25

De helft. Das heel veel maar laten we ons concentreren op die andere helft die het wel goed doen. Laten we toch vooral niet stigmatiseren (ies haram: stigma). Laten we... Ach laat ook maar. De builenpest is per slot van rekening ook over gewaaid.

Sliptong | 25-06-10 | 09:25

Deze statistieken zijn al langer bekend, en worden al langer weggezet als "doet er niet toe, crimineel is crimineel, roomblank, diep zwart, mediteraan, licht getint".
Joop zal dit wel niet op het weblog zetten, PvdA steekt zijn kop in het zand als je de statistieken laat zien, en de overige linksche partijen willen een 'hetze' voorkomen.

BeunDeHaas | 25-06-10 | 09:24

@Dirk Tang | 25-06-10 | 09:17

Juist dat onderzoek zal nooit plaatsvinden. Er wordt hooguit gesuggereerd worden dat er culture oorzaken ten grondslag liggen. Er zal geen socioloog zich durven branden aan het religieuze aspect (van diezelfde cultuur)

azijnseikerT | 25-06-10 | 09:24

Oooooooooo!!!!! Wat gemeen Geenstijl !

streknek | 25-06-10 | 09:24

De oplossing om te zorgen dat deze cijfers ten goede veranderen is natuurlijk het strafrecht, dat betrekking heeft op de door onze medelanders gepleegde feiten, versoepelen.
Dan maken we van alle verkeersovertredingen misdrijven en blijken de autochtonen plotseling de overhand te hebben in de statistieken.
[D66&GL modus off]

paost712 | 25-06-10 | 09:23

Plur | 25-06-10 | 09:08

U bent een slapende PvdA-stemmer? Ik hoop dat uw ontwaking zich beperkt tot het reaguren op internet of liggen de kogelbrieven al gereed?

Prof.Drs.Ing.B | 25-06-10 | 09:23

What else is new?

Piet Pielemuis | 25-06-10 | 09:22

@Discus | 25-06-10 | 09:21
In bed?

rara | 25-06-10 | 09:22

Marcus Porcius Cato
Laat ze ijshockey spelen op de afsmeltende poolkap.
Cetero penso islamem delendam esse

Ab Sconditus | 25-06-10 | 09:21

JanVergoor | 25-06-10 | 09:15
"Dit wisten wel al in de eighties man..."
-
Precies!
En iedereen die ons er toen voor waarschuwde was volgens "Wij vinden onszelf zo intelligent en ruimdenkend" Links een Nazi, Xenofoob of Islamofoob.
-
En die lieden willen nu een Paars+ kabinet gaan vormen en dan deze puinhopen nog groter maken

Moi2 | 25-06-10 | 09:21

Gossie, en ik altijd maar denken dat die Marokkaanse meisjes het zo goed doen...

Discus | 25-06-10 | 09:21

ik ben benieuwd of ze mocro's met nl paspoorten als autochtoon hebben gerekent.............

eric@fuall | 25-06-10 | 09:21

@Dirk Tang
Ik zie wel een overeenkomst in de culturen hoor:
niet-westers.
U bent linksdragend? Dan zie je zulke simpele verbanden makkelijk over het hoofd.

Koekje-dr-bij? | 25-06-10 | 09:21

Even een wat ander beeld... Mannen zijn veel crimineler dan vrouwen. Het is dus schijnbaar mannelijk om crimineel te zijn. Conclusie kan dan ook zijn dat Marokaanse mannen dus mannelijker zijn. Allochtone vrouwen zijn schijnbaar ook mannelijker dan Nederlandse vrouwen en dat klopt, want ze hebben vaak eerder snorvorming.

bugboy | 25-06-10 | 09:20

Kunnen we niet een project bedenken om die jongens hockey te leren spelen voor het Marokkaanse nationale Hockey team ? Is dat niet een goed idee van mij ? Kunnen we daar niet wat extra geld voor uittrekken ?

Marcus Porcius Cato | 25-06-10 | 09:18

Hoelang zal het duren voordat dit rapport onder het Linksche tapijt verdwijnt?

gekkemeneer | 25-06-10 | 09:18

Bert, wil je die uitleg over die Marokkaanse meisjes nog eens herhalen. Ik sanp het nog niet.

Einde van de Domheid | 25-06-10 | 09:17

en dit wisten we nog niet?

dlc | 25-06-10 | 09:17

Hier zit geen stok om mee te slaan in voor Greet:

" De onderzoekers stellen vast dat de culturen en de godsdiensten van al deze groepen enorm uiteen lopen. De verklarende factor kan daar dus niet zitten. "

Dirk Tang | 25-06-10 | 09:17

Satje | 25-06-10 | 09:12
Kan de link niet openen :(

Lord Dude | 25-06-10 | 09:16

*** PvdA modus ON ***
Allemaal incidenten.
Er zijn geen indicaties dat Marokkanen vaker crimineel zijn.
Er zijn geen problemen met Marokkanen
Er zijn geen Marokkanen
We hebben 100 miljoen nodig om dit probleem op te lossen
***PvdA modus OFF ***

Moi2 | 25-06-10 | 09:16

Hier heb ik niets aan. Ik wil deze cijfers gerelateerd hebben aan geografische locatie (steden/dorpen van 0031 dat is)
Dit wisten wel al in de eighties man...

JanVergoor | 25-06-10 | 09:15

En ondertussen stevent het land af op een zoveelste coalitie met CDA en PvdA (samen met VVD). Alsof er nooit iets gebeurd is.

jullie ook hier? | 25-06-10 | 09:13

Met terugwerkende kracht paspoort afnemen en dan zoeken ze het maar verder zelf uit. Geen enkele cent nog naar dat tuig. Autochtonen zijn onze tokkies en daar zorgen wij zelf wel voor.

ecologiste | 25-06-10 | 09:13

En zolang die allochs geen autochs worden, maar blijven hangen in hun eigen cultuur en parallele samenlevingen, en in de daarbij behorende moraal en slachtoffercultuur, zal er dus geen reedt veranderen.
Dus: zolang PvdA/GL/D66/CDA niet gaan benoemen, maar mutikullig blijven ontkennen en pamperen, en blijven buigen voor de koning van Marokko en voor de total freak van Turkije, zal er dus geen reedt veranderen.

Fijnstoffer | 25-06-10 | 09:13

Een PvdA politicus: U bent kortzichtig! U bent bevooroordeeld!

Stroopdoos | 25-06-10 | 09:13

Goede zaak dat de autochtonen zo veel "verkeersdelicten" plegen, dan maakt de statistieken toch wat draaglijker.

spanarchist | 25-06-10 | 09:12

Lord Dude | 25-06-10 | 09:08
www.cbs.nl
Hier kan je het zelf opzoeken.....

Satje | 25-06-10 | 09:12

In aanraking met justitie komen betekent in dit land een standje krijgen en weer opsodemieteren. De slachtoffers echter lopen nog maanden/jaren met een trauma. Maar op enige empathie van onze medelanders hoef je natuurlijk niet te rekenen.

Rest In Privacy | 25-06-10 | 09:11

Uit deze cijfers maak ik op dat Nederland beter af is zonder marokkanen. Maar volgens de PvdA is dit natuurlijk een kleine prijs die we betalen voor het kleurrijker en multicultureler maken van Nederland. Want oh oh wat een zegening is dat. Je moet er toch niet aan denken als we hier alleen maar van die saaie netjes bij de kassa afrekenende hollandse pieten zouden hebben.

Randy McRanderson | 25-06-10 | 09:10

Goh dat had ik nou net niet verwacht.

michelvosje | 25-06-10 | 09:10

Dit topic biedt kansen voor nog meer subsidie aanvragen ...

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 09:10

@Prof. Enskedeee | 25-06-10 | 09:0
Je weet toch dat feiten tegenwoordig als rechts en fascistisch worden bestempeld door de (s)linkse kliek?

James Lastig | 25-06-10 | 09:10

Nou nou, wat een onthulling! Je had ook gewoon de gevangenis statistieken kunnen opvragen. Kom je tot dezelfde conclusies die in de meeste partijprogramma's van politieke partijen ( behalve de slinkse ) zijn meegenomen.

dubbert | 25-06-10 | 09:10

Dus het is tóch waar?

jullie ook hier? | 25-06-10 | 09:10

Oh en wist u dat 96% van alle online statistieken uit den Grote Duim gezogen is?

Plur | 25-06-10 | 09:09

@Plur: ... op!

geBOKt | 25-06-10 | 09:09

Dit is toch geen nieuws
Of ben ik nou gek

Kwatz | 25-06-10 | 09:09

Ik heb dit nieuws net tegen mijn links georienteerde collega verteld.... hij schudt nu heftig met zijn hoofd, vingers in de oren, al roepend:'Het is niet waar! Het is niet waar! Fascist! Xenofoob! Het is niet waar! Het is niet waar!'
.
Zal maar een kopje thee gaan halen voor de arme stakker...

koyt | 25-06-10 | 09:09

Ik ben beniewd naar de statistieken van onze koreaanse, chinese, vietnamese, japanse allochtonen.

Die hebben wel aantal normen en waarden wat in onze westerse samenleving past en prima hand in hand gaan.

ForrestGump | 25-06-10 | 09:09

Nou daar klopt echt niks van. Ze hebben bij het wetenschappelijk onderzoek toevallig de verkeerde mensen ondervraagt :)

Hatsaflatsa | 25-06-10 | 09:08

100% Van de PvdA-politici vindt dit onderzoek stigmatiserend.

spanarchist | 25-06-10 | 09:08

Vraag mij wel af wie dit onderzoek heeft gefinancierd. Zal wel niet de linkse kerk zijn.

Lord Dude | 25-06-10 | 09:08

Vernieuwend dit, Geenstijl.
Rot toch op, dit het het zoveelduizendste topic wat jullie hieraan wijden..

Plur | 25-06-10 | 09:08

Dit is pas nieuws als de politiek er iets aan gaat doen. Gaat niet gebeuren, gewoon kop in het zand.

DeKeet | 25-06-10 | 09:08

Ja maar ho even. Er zijn toch veel minder Marokkanen dan Nederlanders hier. Dan moeten ze het relatief toch even gelijk trekken?

Arbi | 25-06-10 | 09:07

Tendentieus, ongefundeerd en neaudeleaus kwetsend zou Femke zeggen..........................

OversteKarremans | 25-06-10 | 09:07

Tja het zijn feiten! dus dat linkse geouwehoer over vooroordelen kan de deur uit!

Prof. Enskedeee | 25-06-10 | 09:07

ach de feiten spreken voor zich

peetd2 | 25-06-10 | 09:06

Dit is gewoon niet waar.

peppievankokkie | 25-06-10 | 09:06

Dit wisten we toch al jaren?

Marokkanen is gewoon tuig, plebs, tokkies.
Maar nu we dit weten lijkt me de vraag: wat gaan we er aan doen???

barbarossa72 | 25-06-10 | 09:06

en de dag begon zo mooi
weer een dag verziekt....
'pakt nog een oxazepammetje'

watsinneneem | 25-06-10 | 09:05

James Lastig | 25-06-10 | 09:04
Is dat ook zo meegenomen in de tesT?

Yoghurtje | 25-06-10 | 09:05

Nou dat komt dan niet in het NOS nieuws of op JOOP ...

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 09:05

Zal Geert blij mee zijn.

Lord Dude | 25-06-10 | 09:04

Zij de veelplegers nou Marokkaans, of Nederlanders van Marokkaanse afkomst?

illuvatar | 25-06-10 | 09:04

Messengers schieten laten we aan links over. Die zijn daar bijzonder goed in.

Stroopdoos | 25-06-10 | 09:04

En vergeet niet dat alle Marokkanen die hier geboren zijn als Nederlander worden beschouwd.

There are lies, damned lies and statistics.

James Lastig | 25-06-10 | 09:04

HE, een kansentopic, dat zal druk worden.

illuvatar | 25-06-10 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl