Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oude Lullen Raad: Verbod op godslastering handhaven

doeijezusdoei.jpg Houd het dan nooit op? De Raad van State - een adviesorgaan voor de overheid met alleen maar bejaarde mastodonten van PvdA, CDA en VVD - heeft in haar onmetelijk wijsheid bedacht dat het verbod op de godslastering nog best wel eventjes gehandhaafd kan worden. Hoewel een meerderheid in Nederland het stokoude wetsartikel liever vandaag dan morgen wil afschaffen zegt de Raad van State: "Het valt niet uit te sluiten dat de discussie en emoties die afschaffing van het verbod op dit moment zouden kunnen oproepen en de daaruit mogelijk voortvloeiende spanningen, een voldoende dringende maatschappelijke behoefte kunnen vormen om van afschaffing af te zien." Oftewel, hoewel dit land steeds minder behoefte heeft aan extra uitzonderingen voor gelovigen, poept het hoogste adviesorgaan in haar broek voor de gevolgen hiervan. Doodsbenauwd voor woedende gristenen met kruisjes door de straat. Miljarden boze moslims die samen met Rene Danen gaan boeroepen. Als we allemaal gaan godlasteren wordt het weer oorlog! Feitelijk beledigt de Raad van State alle gelovigen door ze als wandelende explosieven voor stellen. Bespreekt u lekker hieronder voor de miljoenste maal de voors en tegen van het VoGl. Delen wij nog een plus/minkudootje uit op Dumpert.

Reaguursels

Inloggen

200 ongelovige reacties van hen die geloof toch geen barst kan schelen, goed gedaan Nederigland. Gaat de goede kant op... met de vrijheid van belediging...

Pvvpooier | 19-06-10 | 11:03

Wel goed zo, zegt men nu godverdomme, dan heeft het gvd nog wat inhoud.

Pvvpooier | 19-06-10 | 01:36

Wees dan eerlijk, en noem het meteen maar Allah-lastering. Dat is de enige god wiens aanhangers zich nog wel eens aangesproken voelen.

Lepanto | 18-06-10 | 20:11

Schande !

Jeklo | 18-06-10 | 12:46

er moet een verbod op openbaar geloven komen..

Modder Neetjer | 18-06-10 | 11:14

de katholieken zijn voor afschaffing van het artikel om zich zelf te beschermen tegen haar radicalen. RvS is in gefluisterd door de Fion, de organisatie van moslimradicalen en PKN, de dhimmie-protestante Kerk van Nederland.

adhd-je | 18-06-10 | 10:50

Wat is nou het nut hiervan dan? dat straks iedereen gelovigen kan gaan beledigen? Dat doet iedereen nu al... altijd makkelijk om als je atheist bent om op iedereen met een geloof af te geven. Lekker hard roepen dat God niet bestaat je hele leven! Succes.

1ofanders | 18-06-10 | 09:45

jezus kristus godverdomme god bestaat niet.

Geert1990 | 18-06-10 | 08:43

Wanneer zijn eigenlijk de verkiezingen voor de raad van state ? Heb ik daar ooit eens op gestemd ? Is er iemand genoeg onderlegd in staatsinrichting om mij het democratisch gehalte van dit instituut uit te leggen ?

Marcus Porcius Cato | 18-06-10 | 07:50

Wat niet bestaat kun je niet lasteren

Bunkspam | 18-06-10 | 06:56

Hoe kan je -als je echt gelovig bent- beledigd worden door iets over je geloof?

hunkerdrift | 18-06-10 | 06:19

-weggejorist-

adqwdvu | 18-06-10 | 03:34

"Het valt *niet uit te sluiten* dat de discussie en emoties die [...] op dit moment *zouden kunnen* oproepen en de daaruit *mogelijk* voortvloeiende spanningen, een voldoende dringende maatschappelijke behoefte *kunnen* vormen om van [...] af te zien."
.
Jezus wat een academische hete-aardappel formulering. Wat zou men zoal nog meer op de stippeltjes kunnen invullen?

BombieDeZombie | 18-06-10 | 03:14

Het zal niet lang meer duren, voordat de meeste zijn overleden aan ouderdom.. het is gewoon een kwestie van een lange adem hebben, dan komen de veranderingen vanzelf.
-
Tot die tijd moet je gewoon al je argumenten beginnen met "ik vind dat.."
daar is over het algemeen geen speld tussen te krijgen.

Principaute | 17-06-10 | 23:55

Dan wil ik ook een verbod op het ontkennen van het bestaan van de tandenfee.

Pipo | 17-06-10 | 22:26

Veel conservatiever kan het niet worden. Niet de inhoudelijke gevolgen van de wetswijziging worden afgewogen, maar de gevolgen van de discussie over de wetswijziging zelf. Ok, we praten er maar liever niet meer over.

Jaypelsteeltje | 17-06-10 | 22:02

Mooi Allah afzeiken kan dus nog steeds. Ondermaa(n/t)s afgodje.

watergeus | 17-06-10 | 21:54

We zouden massaal moeten gaan bidden voor dat fossiele clubje kruisridders, maar we weten uit ervaring dat dit geen enkele zin heeft.

Bedotje | 17-06-10 | 21:45

@Lampekop
De bal op de man spelen, iets met pot en ketel.

xzaz2 | 17-06-10 | 21:06

'Omdat in 1931 gevreesd mocht worden dat godslastering tot mogelijke maatschappelijke onrust zou kunnen leiden hebben wij 79 jaar later gemeend deze vrees tot uitgangspunt van onze huidige bespiegeling te mogen maken' - de religieuze meerderheden die er toen waren zijn inmiddels vervangen door religieuze minderheden - en toch moet die vrijheid van meningsuiting niet zonder meer onbeperkt zijn, omdat als die vrijheid zou inhouden of met zich meebrengen dat men ongestraft maar alles over God kan zeggen, leden van zo een minderheid zich wel eens beledigd zouden kunnen voelen'
-
Wanneer houden wij nu eens op met de burgers van dit land te beschouwen als potentiëel stoute kinderen???
-
Waarin een Noordwesteuropees land in 2010 behoorlijk kan achterlopen op de in onze ogen zo conservatieve Verenigde Staten....

azoturie | 17-06-10 | 20:48

Ieder zijn ding maar naar mijn mening is geloven een geestesziekte..

freedom for all | 17-06-10 | 20:48

Hoe kan je godverdomme iets uitschelden dat niet bestaat??

Beëlzebul | 17-06-10 | 20:31

-weggejorist-

Paracetedrol | 17-06-10 | 20:12

Sprookjesboeken worden weer helemaal in.

BroodenSpelen | 17-06-10 | 20:11

Kan ik iemand aanklagen voor Roodkapjelastering?

sjonnie | 17-06-10 | 20:03

Fijn dat minderheden altijd hun wil weten op te leggen aan meerderheden.

80 | 17-06-10 | 20:03

Verbod op Moslims, lijkt me beter. Die reageren altijd zo explosief. In hun kader van de Jihad.

Zo jammer! | 17-06-10 | 19:53

Ik ben eigenlijk ook voor een een verbod op Sinterklaaslastering, laten we maar meteen een verbod op lastering van alle verzinsels neerzetten dan wordt iedereen tenminste gelijk behandeld. Nu worden mensen voorgetrokken alleen maar omdat ze ergens in ' geloven ' , achterlijk middeleeuws artikel, afschaffen die hap.

Poepus | 17-06-10 | 19:30

Godsdienst is het enige dat spanningen oplevert. Rot op met die domme excuusgod. Er is geen god. Wen er maar aan. Denk zelf.

Antitheïst | 17-06-10 | 18:56

eeneind | 17-06-10 | 18:43

Nog steeds een steile klim omhoog. Gristenbashen scoort en is fijn.

G-unite | 17-06-10 | 18:46

Ik ontmoet wel eens een (aankomend) staatsraad. Jonger dan 50.
Vooralsnog heb ik de indruk dat deze gasten meer "openminded" en minder knorrig, zeurderig en jammerend zijn dan de meeste reaguurders alhier.
Je moet zelf ook een beetje je best doen, anders wordt het nooit wat.

Ookmooi | 17-06-10 | 18:44

4de topic al vandaag waarbij gevraagd wordt om toch a.u.b te reaguren...
Aantal pageviews loopt terug?

eeneind | 17-06-10 | 18:43

Oh en geloof is zeker nog nooit de oorzaak van oorlog geweest??

Henk Houthakker | 17-06-10 | 18:42

@gerrit29476
Over een half jaar wil ik graag met jou praten.

Grolo | 17-06-10 | 18:36

Opgerot met de geestelijk labielen en hun ingebeelde vriendjes.

Russ Meyer | 17-06-10 | 18:32

Jeetje...

Xinicus | 17-06-10 | 18:26

Om het u nog even goed onder uw ogen te smeren

CDA- en VVD-leden willen met PvdA

De leden van het CDA en de VVD willen dat de partijen een coalitie gaan vormen met de PvdA. Een kabinet tussen de partijen van Rutte, Verhagen en Cohen is een optie, nu het rechtse kabinet met PVV is afgeschoten.

Uit onderzoek van EenVandaag blijkt dat vooral CDA'ers moeite zouden hebben met de PVV. 25 procent van de leden overweegt het lidmaatschap op te zeggen bij een coalitie met Wilders.

Nu de PVV definitief uit beeld is, wil zestig procent van de VVD-leden een 'nationaal kabinet' met CDA en PvdA.

Meri59 | 17-06-10 | 18:26


De tijd is nu toch echt aangebroken dat het primitieve denken aan kleuters wordt overgelaten, want die moeten nu eenmaal die fase DOOR, zodat ze later kunnen gaan abstraheren.
Maar als je in die mystieke keutelfase blijft steken, is er wat mis met je.
En het is nog gruwelijker als je vervolgens met het wetboek in de ene en het sprookjesboek in de andere hand, van anderen verwacht dat ze jouw kul ook nog ongemoeid moeten laten.

Causa Sui | 17-06-10 | 18:26

God. Welke dan? Osiris, Zeus, Minerva, Allah, Vishnoe? Of die duizenden andere vergeten ficties die allang vergeten zijn. Flying Spaghettimonster wordt dagelijks beledigd maar daar hoor je niemand over. Hoe kan je iets lasteren dat niet bestaat. En de lasteraar krijgt zijn straf wel in het hiernamaals volgens de volgelingen van de gelasterde god. Waar maken ze zich dan druk over in het heden?

minimá-armezusvan.. | 17-06-10 | 18:26

...'Doodsbenauwd voor woedende gristenen met kruisjes door de straat'... tuurlijk, wie is er nou niet bang voor agressieve gristenen?

ghettogangstah | 17-06-10 | 18:26

Wat een onzin van dat CDA, wel met die autist van een fortuyn regeren maar wilders is ze te extreem, Zucht...

Lampekop | 17-06-10 | 18:25

Lijkt me een goede zaak. Overigens heeft God me verteld dat hij wil dat ik de baas van Nederland wordt. Wat mij betreft valt de democratie dus onder het kopje Godslastering. En dat mag dus niet! Graag onmiddellijk stoppen met die kabinetsformatie en gaarne mij als hoofd van Nederland aanstellen! Zo niet ben ik genoodzaakt mij ontzettend gekwetst te voelen!

Disneyland | 17-06-10 | 18:25

Altijd weer een lastig dilemma, aber ondanks het ubiquitaire, primordiale en archetypische karakter van religie allgemeines, alsmede 'zijn' gewortelde plek binnen onze plurale samenleving ben ik als überzeugt atheïste van mening dat de RvS in dezen poep praat. Mein Gott!

Paulette | 17-06-10 | 18:20

Nu niet met zijn allen gaan zeuren hier, u heeft gekozen VVD-CDA-PvdA
Je kunt nu de kerk aanvallen, maar krijgt dadelijk met een grotere tegenstander te maken waar je de deuren wagenwijd voor opengezet heeft. Los het maar op !! Succes :-)

Meri59 | 17-06-10 | 18:19

Gut, nu op het journaal: "kinderen presteren beter op een witte of zwarte school, niet op een gemengde."

Wie had dat nu kunnen bedenken...

Stir Glenfarclas II | 17-06-10 | 18:15


Zolang die Duitse puntmuts in Rome met zijn criminele bende niet in een erkend gerecht ter verantwoording wordt geroepen voor het grootschalig misbruik van kinderen, laster ik hun oppersprookjesbaard zo hard en diep als ik kan.
Heb er helaas niet zoveel tijd voor deze dagen.

Bos Hout | 17-06-10 | 18:11

Klote CDA, voortaan toch maar wilders ipv vvd

Lampekop | 17-06-10 | 18:11

Het wordt hoog tijd voor de noodzakelijke en logische demystificatie van al die relizooi... anders blijven dit soort onkritische reliburgers hun realiteitje door andermans strot te duwen. Ik ga al kokhalzen als ik dat wetsartikel lees.

Causa Sui | 17-06-10 | 18:11

Goh. Wilders mag vrij definitief niet meedoen dus. Over oude lullen en snikkelshakes gesproken.

widtvoet ® | 17-06-10 | 18:10

Fack CDA, en Fack Maxiem.

OomAgentFactcheck. | 17-06-10 | 18:10

Gelovigen zijn zielig. Geloven in een meneer die kennelijk niet voor zichzelf kan opkomen. Dat zij hem in bescherming moeten nemen tegen lastering, zegt genoeg over de domheid van hun geloof.

Fijnstoffer | 17-06-10 | 18:07

-weggejorist-

Willie R. | 17-06-10 | 18:05

@Art Vandelay Ultor | 17-06-10 | 17:59
Dat is altijd tijdens dit soort toernooien. En ik geef het je te doen, 2 keer anderhalf uur? per dag uitzenden en over voetbal lullen. Ik kan er wel van genieten, ook al wordt het melig.

Parsons | 17-06-10 | 18:03

@ xzaz2 | 17-06-10 | 17:49

wauw de bal op de man spelen in plaats van je echt te verdedigen. wellicht ben ik ook geband en heb daarna een nieuwe account aangemaakt? (of niet uiteraard )

nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_ho...

Lampekop | 17-06-10 | 18:01

-weggejorist-

Willie R. | 17-06-10 | 18:00

Jesus fucking christ dat meen je niet.

porcodio | 17-06-10 | 17:59

@Parsons | 17-06-10 | 17:51
Ik vind het eigenlijk niets nu het zo vaak komt. Gijp is door zijn anekdotes heen en Derksen zeikt echt te veel voor zoveel uitzendingen in een korte tijdsspanne. Word er echt moe van.

Art Vandelay Ultor | 17-06-10 | 17:59

Kudt, god bestaat toch niet. Anders had die kansenmarokkaan niet aan tafel gezeten.

Parsons | 17-06-10 | 17:57

Oh got, Ali B bij vi.

Jackanders | 17-06-10 | 17:55

Beledigen verbieden, okay, maar dan ook bidden verbieden s.v.p. Nog beter, een totaal verbod over het spreken over imaginaire figuren!

Brimstich | 17-06-10 | 17:55

*Samen met god naar RTL 7 zapt*

Parsons | 17-06-10 | 17:54

Parsons | 17-06-10 | 17:51
Het doet mij denken aan GS. Beetje commentaar op alles en iedereen leveren. Ben nu al benieuwd wat ze over die Nigeriaan zeggen die die kans miste.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:54

'... stokoud wetsartikel...' net zo oud als menig ander wetsartikel. Doe eens een betere poging tot afzeiken wagen Brusselmans!

Oliebol | 17-06-10 | 17:53

harry pikkel | 17-06-10 | 17:50
Oja.
Thanks.

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:53

@harry pikkel | 17-06-10 | 17:48
100% eens. Dat programma doet me een beetje denken aan de BvD uitzendingen van vroegâh. Ik vind het althans erg leuk en lach me suf om Gijp, de Brombeer en de Schlemiel. Ben er trouwens van overtuigd dat god ook naar RTL 7 kijkt. #vi

Parsons | 17-06-10 | 17:51

Kortom, volgens de Raad van State zijn de enige beetje nette burgers hier in Nederland de ongelovigen, dus die kun je met wat wetgeving wel achterstellen, die doen toch niks. Je zou er godverdomme toch bijna van radicaliseren?!

Nou, kom maar op dan met je wetgeving. Uw goden zijn in meerderheid kansloze hufters, vuile mafioso, gemene dwingelands, seksueel gefrustreerd en rot in de niet bestaande koppen. Daar serieus naar beweren te luisteren getuigd van beperkte morele ontwikkeling en schreeuwt om tegenspraak uit het redelijke deel der natie. U bent van de spreekwoordelijke pot gerukt in uw wens een persoonlijke hobby een dergelijke expliciete bescherming in de wet te geven en dat zal immer en ten alle tijden bestreden moeten worden. Ik kan niet anders dan spugen op uw wereldbeeld en zal dat in woord en geschrift ook doen. Verder ga ik daarin echter niet, want ik heb wel het respect voor uw persoonlijke vrijheden. Iets dat voor u blijkbaar wederom te moeilijk is om op te brengen.

Achterdocht | 17-06-10 | 17:50

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:49
Das een blauwe.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:50

mark twain | 17-06-10 | 17:46
Ik zou het best willen, maar ik ben toch zeker god niet?

Jackanders | 17-06-10 | 17:49

Hoewel die VI-redacteuren me ook danig de keel uithangen, om over die duif nog maar te zwijgen.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:49

OT
Hugo Walker is toch een neger ?

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:49

@Lampekop
Ik hoef me niet te verdedigen tegen een switzal maar ik kan je een tip geven: je praat bullshit ;)

xzaz2 | 17-06-10 | 17:49

Parsons | 17-06-10 | 17:46
Dat er nog iemand kijkt naar het WK-journaal terwijl er ook rtl7 is, het is mij een raadsel.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:48

@Art Vandelay Ultor | 17-06-10 | 17:40
En dan heb ik het nog niet eens over Maalderink en hoe-heet-die-andere-lul-de-behanger met z'n kudtfilmpjes gehad. Maar dat zijn dan ook geen commentatoren, maar journalisten. Het moet godverdomme niet veel gekker worden.

Parsons | 17-06-10 | 17:46

Grolo | 17-06-10 | 17:41
Godslastering! Waarom mag God wel met een lam, maar niet met een ezel worden vergeleken?

harry pikkel | 17-06-10 | 17:46

@Jackanders 17:44
Het ging mij er om dat jij andere mensen iets wil verbieden.

mark twain | 17-06-10 | 17:46

Grolo | 17-06-10 | 17:41
Wat zou Jezus met zijn laatste rolo doen, Grolo ?
Delen, breken of de olifant riskeren..

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:45

Je laten beledigen is een keuze.

Rest In Privacy | 17-06-10 | 17:45

Shoarma!!!

Hemzelf | 17-06-10 | 17:44

haha volgens mij heeft er iemand een permaban gekregen maar is ie teruggekomen door een 2 achter zijn naam te zetten ( xzaz2 )

Lampekop | 17-06-10 | 17:44

mark twain | 17-06-10 | 17:24
Ik geloof (dus toch!) in mijzelf en mijn omgeving, daar heb ik geen kader voor nodig dat mij voorschrijft hoe dat te doen.

Jackanders | 17-06-10 | 17:44

@Grolo 17:41
Dat lam zal toch wel gelovig geweest zijn? Of ga je dat ook nog betwisten?

mark twain | 17-06-10 | 17:43

@Grolo | 17-06-10 | 17:41
Ben je een Duitser of zo? #humorloos

Parsons | 17-06-10 | 17:42

@mark twain
Lam Gods is een bijbelse naam voor Jezus Christus.
Wat wou je ermee zeggen?

Grolo | 17-06-10 | 17:41

mark twain | 17-06-10 | 17:39
Die ene is zwaar into zijn zus.
*plaatje compleet heeft*

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:41

harry pikkel | 17-06-10 | 17:38
En jEzuz leevd.
Et tu Brute.
En gaan we nu weer wat anders doen!!

Parsons | 17-06-10 | 17:35
Neen, God is de coach. Zijn profeet speelt op '10'.

kuierdroad | 17-06-10 | 17:40

@Parsons | 17-06-10 | 17:35
Mee eens. Jeroen Grueter is met afstand de meest weerzinwekkende commentator van de NOS.

Art Vandelay Ultor | 17-06-10 | 17:40

*moet gewoon verboden blijven..

xzaz2 | 17-06-10 | 17:39

@Teun 17:36
De helft + een is moslim.

mark twain | 17-06-10 | 17:39

En terecht, Godslastering moet gewoon verboden worden, net zoals als "Kanker homo" "Tering reaguurder" "Kut Geenstijler" en niet te vergeten de allerergste "Brusselmans".

xzaz2 | 17-06-10 | 17:39

arbanafal | 17-06-10 | 17:10 Je schrijft: "of atheisten dat nu willen of niet, ook gelovigen zijn deel van dit land en hebben ook recht op hun erkenning." Daar begrijp ik geen fluit van. Godslastering geldt alleen voor relifans, niet voor atheisten, dus hoezo "ook recht op erkenning".

lijn5 | 17-06-10 | 17:39

@[email protected]

Er is zowel voor beid uw tijd als voor beidt uw tijd ('wacht uw tijd af') iets te zeggen. Wie beidt uw tijd schrijft, vat de combinatie op als een versteende uitdrukking, waarin de ouderwetse meervouds-t van de gebiedende wijs behouden is gebleven. Deze meervouds-t is al lang uit het levende Nederlands verdwenen, maar in sommige vaste combinaties komt hij nog voor (zoals in 'Gaat heen en vermenigvuldigt u!'). Wie kiest voor Beid uw tijd laat die ouderwetse -t vervallen; ook in geef me de tijd en gun me tijd wordt hij immers niet geschreven.

bron: www.onzetaal.nl/advies/beidt.php

Lampekop | 17-06-10 | 17:38

[email protected] | 17-06-10 | 17:28
Ik zal je wat tijd besparen. 'Het' is onderwerp en derde persoon enkelvoud, vandaar mijn vgl. met 'die reaguurder'. En nou houd ik er echt mee op.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:38

Goed idee, Raad van State. Laten we de wet ook gaan handhaven. Dan worden jullie vanzelf vervangen door de Raad van Kerken. Zolang Saudische imams het nog niet voor het zeggen hebben.

Stir Glenfarclas II | 17-06-10 | 17:37

Dit begrijp ik echt niet, neem die sociale onrust toch gewoon op de koop toe. Wat een gedateerd wetsartikel zeg!

Shugar | 17-06-10 | 17:37

grote haas | 17-06-10 | 17:30

Ontwikkeling is dus een progressieve/linkse farce.
Het comfortniveau verhoogt iet, (dankzij uitvinders/massaproductie) maar de religieuze oorlogen kunnen ook ieder moment in Nederland oplaaien. (Aldus de RvS)

Menselijke buschoaving is slechts een dun laagje wat er zo afgekrabt wordt.

zovoklets | 17-06-10 | 17:36

Die Nigerianen zijn toch zwaar into Jezus ?

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:36

@Grolo 17:33
Nooit van het lam Gods gehoord? Sukkel.

mark twain | 17-06-10 | 17:36

Zeg doe es ff heul veul shit over het censuurkunstwerkje van Jozias en co plempen. beetje publieke bemoeienis en verontwaardiging kan geen kwaad en daar is GS maar als te vaak een handig middel voor

soundwave070 | 17-06-10 | 17:35

@[email protected] | 17-06-10 | 17:33
Ja, het kan altijd erger natuurlijk. Is de naam Gruter al gevallen? God wat een lul is dat.

@Grolo | 17-06-10 | 17:33
Jawel hoor, hij speelt bij Argentinië.

Parsons | 17-06-10 | 17:35

Jakoeboe, net mis.
Verdomme.

Teun van het Tuinpad | 17-06-10 | 17:35

Stelletje achterlijk sprookjesgeloverTs.. Is toch Godverdoemme nergens goed voor om de vrijheid van meningsuiting in te perken, ter bescherming van mensen die in iets geloven wat niet bestaat en daarbij vinden dat ze superieur zijn aan ongelovigen (terwijl God van iedereen houdt..)

optiefen met die (pedo)poppenkast!!

KazVandam | 17-06-10 | 17:34

GOD BESTAAT NIET!
Dieren hebben geen geloof nodig. Wij ook niet.

Grolo | 17-06-10 | 17:33

Ik laat u vrij om te geloven, maar laat mij dan ook vrij om niet te geloven!! Val mij niet lastig met jouw onzin.

gozahtje | 17-06-10 | 17:33

Helemaal goed Brakke O

Hemzelf | 17-06-10 | 17:33

@ Parsons | 17-06-10 | 17:28
Liever Evert ten Napel dan die ontzettende lul van Frank Snoeks.

@mark twain | 17-06-10 | 17:29
Ja dat gerucht heb ik ook gehoord. Het moet gofferdegoffer niet gekker worden. Vreemde goal daar trouwens. Jammer voor die keeper, gun ik 'm niet.

Parsons | 17-06-10 | 17:32

2-1 dus

*17 minuten slachting verwacht*

widtvoet ® | 17-06-10 | 17:32

Mazzelgoal voor de Grieken. Kunnen ze wel, tegen tien man!
Negeria.... lol.

@ 00:00:01 | 17-06-10 | 17:31

2-1 voor de Grieken!

Afgekeurd?

widtvoet ® | 17-06-10 | 17:31

De Raad van State allemaal leden van de kerk?
Middeleeuws zooitje. Wat is ontwikkeling?

grote haas | 17-06-10 | 17:30

Godgloeiendekuttyfus!

JWT Gnoe | 17-06-10 | 17:30

@ Ad Hominem | 17-06-10 | 17:11
Het blijft een PvdA'er. Als puntje bij paaltje komt, krabbelen die altijd terug als het over moslims gaat. De subsidie aan die islamitische scholen is bijvoorbeeld ook allang weer hervat.

Maar goed, ik kan het mishebben. We zullen zien.

Ivoren Toren | 17-06-10 | 17:29

@Parsons 17:28

Ik hoorde overigens vanochtend op de radio, dat men - godbetert - Ten Napel gevraagd heeft om er nog een jaartje aan te plakken.

mark twain | 17-06-10 | 17:29

@gerrit29476

Dus jullie christenen zeggen dat alles geschreven staat in de bijbel? Staat dat van dat kindermisbruik door die priesters er ook in dan?

Er vanuitgaande dat dit er inderdaad in staat( alles staat er in) dan vind ik het wel redelijk jammerlijk dat jullie het niet voorkomen hebben?

MickeyWous | 17-06-10 | 17:29

Dit is de laatste wedstrijd ooit met Evert ten Napel trouwens. God bestaat dus toch.

Parsons | 17-06-10 | 17:28

@ harry pikkel | 17-06-10 | 17:10
ook mijn laatste comment.
In jouw laatste comment, dat klopt. In dat geval had er inderdaad wel een t achter moeten staan.

Echter in de inleiding van dit topic wordt op geen enkele wijze naar een persoonsvorm gewezen, deze is ook niet achter 'houd' te plaatsen (niet in de context van die zin).
Er zijn altijd uitzonderingen binnen het grammaticale, dit kan er ook één zijn.
Ik ga het uitzoeken.
Voor nu; over en uit.

hoe kun je iets nietbestaand lasteren?
We kunnen het tenminste blijven proberen.

Brakke Obama | 17-06-10 | 17:27

Uh Godslastering.... Laster tegen iets..... waartegen?

Hemzelf | 17-06-10 | 17:26

@Jackanders 17:21

O? En het Boeddhisme dan en Zeus c.s. ? Die mogen weer wel?

mark twain | 17-06-10 | 17:24

Mijn god is toch de goeiste!

Het lutsergodje van de meeste mensen moet dus verdedigd worden door PvdA-erst en VVD-erts? roflol.

zovoklets | 17-06-10 | 17:23

mark twain | 17-06-10 | 17:11
Nee, dat zijn opvattingen die door mensen zelf bedacht zijn, zonder dat daarbij een zogenaamde 'hogere macht' de lakens of straffen uitdeelt.
Een wezenlijk verschil, lijkt mij.

Jackanders | 17-06-10 | 17:21

GS- ik had wel wat onderzoeksjournalistiek verwacht. Valt weer tegen. Dan doe ik het weer: De voorzitter van RvS is Bea, lid van de Raad is Wim-Lex. Beide hebben een religieuze achtergrond en een belang om in het zadel te blijven als koningshuis met macht. Deze uitspraak is dan ook in dit licht niet verbazend. Het pleit juist harder voor afschaffing van alle bestuurlijke/[politieke rechten van het koningshuis. Het is gewoon een harde, niet te ontkennen, feit, het koningshuis heeft nog steeds een dikke poot in onze rechtstaat en dit is het gevolg.

Alleen ceremonieel is een koningshuis te accepteren wat mij betreft. Het is grote onzin dat men het verbod op beledigen en het verbod op godslastering tezamen handhaaft. Het verbod op beledigen zou een verbod op godslastering overbodig moeten maken de RvS gaat daar juist niet echt goed op in maar speelt in op de angsten van de gewone mens en verworvenheden van de verzuiling in NL. Kortom wat dat betreft heeft GS gelijk, we worden gegezijzeld door fundi's (incl christenfundis in het koningshuis)

Zuma | 17-06-10 | 17:20

@Parsons 17:18
Volgens mij was dat titsme.

mark twain | 17-06-10 | 17:20

Voodoo werkt super... Misschien wat voor de Raad v State.

Lord Dude | 17-06-10 | 17:20

Open doel. Mis! Bizar.

widtvoet ® | 17-06-10 | 17:20

nou, ik denk niet dat er iemand bang is voor gristenen maar van middeleeuwse zandbak-fundamentalisten moet helaas wel de nodige agressie verwacht worden. hiephiep halleluja!

Rest In Privacy | 17-06-10 | 17:19

gerrit29476 | 17-06-10 | 17:18

Dus jij geloofdtddt een 2000 jaar oud boek?

MickeyWous | 17-06-10 | 17:19

@gerrit29476 | 17-06-10 | 17:18
Hoi gekke gerrit!

Parsons | 17-06-10 | 17:19

"De bescherming van religieuze minderheden in hun godsdienstige gevoelens kan een argument vormen voor de handhaving van het verbod op godslastering."
Het belasteren van (de een of andere) God, in vroeger dagen simpel vast te stellen, is nu niet zo gemakkelijk meer te constateren nu naast God ook Allah aanspraak maakt op de waarheid. Dus legt men de bewijslast bij de gelovigen door godslastering om te katten naar het kwetsen van gevoelens.
Dit is een stap terug, ingegeven door angsthazerij, en uiteindelijk een bedreiging van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van het individu.
Gevoelens zijn niet zichbaar en gevoelens kunnen worden gestuurd en geclaimd door priesters, dominees en imams, zodat uiteindelijk groepen en stromingen zich in hun gevoelens gekwetst gaan voelen en uiteindelijk groepen en stromingen gaan bepalen wat het individu mag zeggen en voelen.
Is een tijd geleden bij de VN geprobeerd door 56 moslimlanden:
www.canada.com/topics/news/world/story...

Schoorsteenveger | 17-06-10 | 17:19

Nigeria mist nu dankzij de VOODOO een werkelijk niet missen kans.

mark twain | 17-06-10 | 17:19

Vrijheid van meningsuiting gaat altijd boven godslastering...
Don t worry
Als jij kan aantonen en uitleggen waarom god niet deugt zal geen rechter je veroordelen.
Iedereen weer blij nu toch..?

Terpen-tijn | 17-06-10 | 17:18

Tuurlijk, iedereen moet zelf alles kunnen bepalen wat ze wel en niet mogen.... daardoor zitten we met deze verrotte maatschappij. Lees sommige onnodige kwetsende reacties maar eens. Belachelijk en absurd gewoon! Voor diegene die zonodig godverdomme moesten neerschrijven heb ik het volgende: ik hoop voor je dat God jouw vandaag niet verdoemd, want dat vraag je namelijk. Deze mensen hebben geen greintje fatsoen, zijn asociaal en horen een heropvoeding te krijgen met moraal en regels. Trouwens voor degene die niet in God geloven: in de Bijbel staat precies omschreven wat er in de laaste tijd zal gaan gebeuren. Mijn advies lees maar eens en volg het nieuws, dan kom je erachter dat God wel degelijk bestaat. Geloof je het niet? Over een half jaar praat je wel anders!

gerrit29476 | 17-06-10 | 17:18

Wel godgodver%$#@##$ ze dansen er ook nog bij.

Lord Dude | 17-06-10 | 17:16

Godsamme

MickeyWous | 17-06-10 | 17:16

Parsons 17:13

Zekers; er valt onmiddellijk een Nigeriaan uit vanwege een blessure.

mark twain | 17-06-10 | 17:15

...

van Nazareth | 17-06-10 | 17:15

Parsons | 17-06-10 | 17:13
Dat zie je togh. Er valt direct een speler uit :)

Lord Dude | 17-06-10 | 17:15

Op de tribune proberen ze het nu met VOODOO, zou dat wel helpen?

Parsons | 17-06-10 | 17:13

Extra artikel;

' Vervolging geschied alleen na het persoonlijk aangifte doen door de beledigde profeet, god of niet-fysieke entiteit.

Gemene Deler | 17-06-10 | 17:12

Ivoren Toren | 17-06-10 | 17:05
Ik ben benieuwd. Kunnen we in ieder geval meteen zien of Lodewijk over dezelfde slappe knieën als zijn voorganger beschikt.

Ad Hominem | 17-06-10 | 17:11

@jackanders 17:05

Zeer veel opvattingen kunnen ook als geloof worden aangemerkt. Ik noem het socialisme, communisme en liberalisme. Die wil jij dus ook verbieden.

mark twain | 17-06-10 | 17:11

Hoop gehuil om niets. Niemand is ooit opgepakt voor een g'dverdomme, etc. Atheisten hebben doorgaans niets te vrezen, en er is werkelijk geen normale reden aan te voeren waar dit een probleem is, behalve wanneer moslims geen tekeningen willen hebben. Die laatste problematiek gooien ze dan toch weer over een discriminatieboeg wanneer het hun uitkomt. Verbod op g'dslastering kan net zo goed gehandhaafd blijven; of atheisten dat nu willen of niet, ook gelovigen zijn deel van dit land en hebben ook recht op hun erkenning. Nederland blijft echt nog wel overeind als dit wetsartikel niet verdwijnt. Als je niet tegen wensen van andersdenken kan ga dan maar in China wonen; atheisten genoeg daar.

arbanafal | 17-06-10 | 17:10

De HEERE zij geprezen

ikweetnogmeer | 17-06-10 | 17:10

[email protected] | 17-06-10 | 17:04
Ik waag er nog 1 comment aan, en dan moet je het zelf maar uitzoeken. Dat er een gebiedende wijs bestaat, betekent nog niet dat DEZE zin in de gebiedende wijs staat. 'Houd je bek' is een andere zin dan 'Houdt die reaguurder nou nooit zijn bek?'. Dat de woorden 'gebiedend' en 'vragend' elkaars tegenovergestelde zijn, zou al genoeg aanwijzing moeten zijn. Kom op man, zo stom ben je niet.

harry pikkel | 17-06-10 | 17:10

Ik zie geen probleem. Als er geen God is kan je hem ook niet lasteren.

Weerwoord | 17-06-10 | 17:09

@Jackanders | 17-06-10 | 17:05
Ja, die Negeriaanse spits houdt hem trouwens wel mooi uit het doel. Ik kan me niet voorstellen dat jezus dat een handige actie vond.

Parsons | 17-06-10 | 17:09

Vrijheid van godsdienst is ook een kul-wet dus de redenatie gaat niet op.
Godsdienst is een hobby, niet meer en minder, en behoeft geheel geen eigen wetgeving/status.

Harry Turtle | 17-06-10 | 17:08

@ Ad Hominem | 17-06-10 | 17:00
Eerst zien, dan geloven. Ervaringen uit het verleden wijzen uit dat dit vrijwel zeker met een sisser af zal lopen. Let maar op.

Ivoren Toren | 17-06-10 | 17:05

Parsons | 17-06-10 | 17:00
Voor de cursus "eigen glazen ingooien" is hij met vlag en wimpel geslaagd, dat dan weer wel.

OT
Geloven zou verboden moeten worden, die onzin brengt ons niets dan ellende.

Jackanders | 17-06-10 | 17:05

@Ad Hominem | 17-06-10 | 17:00
Ja, ik verheug me daar enorm op. Ik hoop wel dat ze rekening houden met het voetbal. Er is immers ook aangekondigd dat rekening gehouden gaat worden met gebedstijden? WTF?

Parsons | 17-06-10 | 17:04

ouwe lullen moeten weg.. ok die van heeeel oud, zeg 2k

larie | 17-06-10 | 17:03

@Ad Hominem | 17-06-10 | 17:00
Zonder Job, geen thee meer...

da wizard | 17-06-10 | 17:02

NL Kirgizië over 50 jaar?

ecologiste | 17-06-10 | 17:01

@Hetze Haatstra 16:56

Gewoon een klachtdelikt maken van dat nu onfrisse godslasteringsartikel.

widtvoet ® | 17-06-10 | 17:01

Het niet kwetsen van zielige Moslims gaat boven alles.

Hanz Ziezo | 17-06-10 | 17:00

@widtvoet ® | 17-06-10 | 16:57
Ik zie net die axie van die Negeriaan die er met rood af moest. WTF? Die is helemaal van god los, die knul.

Parsons | 17-06-10 | 17:00

Mooi. Goede uitspraak. Feest in de hemel. CDA doet ook al niet mee met Juri Rosenwater.

leverworst | 17-06-10 | 17:00

[email protected] | 17-06-10 | 16:56
*zucht* Lijken die zinnen op elkaar? Of denk jij dat 'houd' altijd zonder -t- moet worden geschreven?

harry pikkel | 17-06-10 | 16:59

Vrijheid van godsdienst houdt ook in: de vrijheid om een bepaald geloof níet te kiezen, er dus een negatieve mening over te hebben. Toch? Nu lijkt het erop dat je alleen maar lieve dingen over andermans geloof mag zeggen. Dan heb je dus geen echte godsdiensvrijheid.

Een boeddhist (bijvoorbeeld) mag volgens de RvS feitelijk geen antwoord geven op de vraag waarom hij boeddhist is en geen moslim. Want dan zou hij moeten zeggen dat hij de islam minderwaardig vindt aan het boeddhisme, of dat hij niet gelooft dat Mohammed een profeet was, en dat zou wel eens boze reacties uit kunnen lokken waarvoor de boeddhist dan verantwoordelijk zou zijn. Het enige toegestane geloof is dan het multiculturalisme, waarin alle culturen, geloven en meningen gelijkwaardig zijn. En zo kennen we de Nederlandse elite weer.

Ivoren Toren | 17-06-10 | 16:58

Atheisten willen dat het verbod op Godlastering ongedaan wordt gemaakt?
Really?

Einde van de Domheid | 17-06-10 | 16:58

@Parsons 16:50

Spannend. Geen topvoetbal maar zware inzet. Leuq om te kijken. Tweede helft wordt smerig.

widtvoet ® | 17-06-10 | 16:57

Sinds de vrijspraak van Van het Reve is het artikel eigenlijk al een dode letter. Daarom snel afschaffen die hap.

De bepalingen van 137c en verder zijn voldoende, en zelfs verdergaand dan 147 e.v. Daarom worden deze dan ook altijd ingeroepen door het OM. Zie ook de vervolging van Wilders.

griek1 | 17-06-10 | 16:56

Jezus kkkkkhristus, nog meer compleet overbodige wetsartikelen gehandhaafd. Ze lijken wel het parket in Arnhem.

Oktoberfest | 17-06-10 | 16:56

God kan er heel slecht tegen dat Zijn Naam gelasterd wordt, dan ontsteekt Hij in toorn en verandert je in een zoutpilaar (waarom hebben we dan eigenlijk een wet nodig?) en Allah...? Allah is helemaal snel op zijn kunstig besneden pik getrapt. Als die beledigd wordt stuurt ie 72 maagden met een bomgordel op je af. God, Allah, ze bestaan allemaal echt. En ik? Ik ben een vliegtuig. Brrrrrrrrrrrrr.....

Hetze Haatstra | 17-06-10 | 16:56

Dus als mijn geit voor de zoveelste keer weer eens te hard in haar aars wordt genaaid door een moslim, mag ze wel schelden maar zonder te refereren aan de islam? is dat het?

Pierre Lebon | 17-06-10 | 16:55

Bij de volgende verkiezingen,verdwijnen de laatste Crrrrrrristelijke in de prullenmand,het zijn laffe honden,grote mond,maar zo links als wat.

fleurtje | 17-06-10 | 16:55

Nou snap ik waarom Snoop niet naar Den Haag mag komen.

Miss Diction | 17-06-10 | 16:54

Zijn uitspraken en adviezen van de Raad van State bindend?
Adviezen die de Raad van State aan de regering of het parlement uitbrengt, zijn niet bindend. Uitspraken van de Afdeling bestuursrechtspraak, de hoogste bestuursrechter van het land, zijn wel bindend.
---
Niets aan de hand, gewoon afschaffen.
Dat scheelt weer 600 bureaucraten...

da wizard | 17-06-10 | 16:52

@widtvoet ® | 17-06-10 | 16:46
Hoe was de rest van de eerste helft? Ik heb alleen net het doelpunt van de Grieken gezien. Moest ff op en neer naar kantoor. GVD!

Parsons | 17-06-10 | 16:50

@[email protected] | 17-06-10 | 16:47

Nee, in dit geval is het een vraagzin "Houdt het dan nooit op? " een t na het werkwoord in de gebiedende wijs kan wel trouwens maar is wel zeer belegen taalgebruik bijv. : Loopt!

Lampekop | 17-06-10 | 16:50

ik ga dit weekend naar de bossen toe, want daar wonen nog echte kaboutertjes
doordat ik vaak met ze praat en voor ze bid, ben ik een echte gelovige geworden in de boskaboutertjes. Zij hebben mij wel wat kabouterregeltjes opgelegt en die wil ik vanuit mijn kaboutergeloof wel handhaven. 1 ervan is: werken is slecht zeker voor geld dus ik stop met werken en ga subsidie aanvragen zodat ik mijn geloof kan belijden. Verder geen accijns meer op alcohol want alocohol verruimt de geest vinden de kabouters dus hoef je er niet extra voor gestraft te worden door ervoor te moeten betalen. ik hoop dat de kabouters nog meer regeltjes hebben zodat de belastingbetaler daar een beetje rekening mee gaan houden.
enz

schone dame | 17-06-10 | 16:50

Kan me prima vinden in dit oordeel.
Vooralsnog geen beperkingen om Mohammed en diens aanhangers met wat harde grappen op de werkelijkheid te wijzen.

Ookmooi | 17-06-10 | 16:50

[email protected] | 17-06-10 | 16:47
Juist ja, de gebiedende wijs in een vragende zin. Hoe krijg je dat voor elkaar?

harry pikkel | 17-06-10 | 16:50

Benieuwd of er nu extremistische Gristenen op staan en vlaggen gaan verbranden, gaan lopen schreeuwen en jellen, gaan boycotten, kruistochten af gaan kondigen en Geenstijl HQ in de fik willen steken, dit alles vanwege de pica bij dit topic.

@fuckje 16:47

Jongste boekje van drs. P. (over Demmink oa.) al extragratis aangevraagd?

widtvoet ® | 17-06-10 | 16:49

De leden komen voort uit de kring van rechters, topambtenaren, hoogleraren, politici en bestuurders.
www.raadvanstate.nl/over_de_raad_van_s...
---
Zoek de verborgen agenda van deze RAADgevers...

da wizard | 17-06-10 | 16:49

Nou ik toch de taalnazi aan het uithangen ben, wat een beroerde formulering van die Raad van State. Het kan zo simpel: 'Afschaffing van het verbod kan tot spanningen leiden. Daarom is het mogelijk verstandiger om de wet te handhaven.' Maar ze maken het expres ingewikkeld, die rukkers, in de hoop dat het klootjesvolk dan niet meer doorheeft wat voor bullshit ze uitkramen.

harry pikkel | 17-06-10 | 16:48

godnondeju!

BeertjeB | 17-06-10 | 16:47

Ligt het aan mij of kan ik cohen niet vinden? ik had begrepen dat die erbij zou moeten zitten. In ieder geval -1 voor hem :)

R5593 | 17-06-10 | 16:47

@ drastic | 17-06-10 | 16:41
Geen T = 'Houd' staat in de gebiedende wijs.

Hirschie Ballie heeft ook jaren lang in de Raed van Staete gezeten, dat zegt genoeg.

fuckje | 17-06-10 | 16:47

'De Raad van State stelt verder dat inperking van de vrijheid van meningsuiting soms terecht kan zijn, als daar bijvoorbeeld de godsdienstvrijheid bij is gebaat.'

Je bent echt gestoord als je dit als argument durft op te voeren.

Art Vandelay Ultor | 17-06-10 | 16:47

Dit vind ik het meest belachelijk aan het advies:

Daarbij geldt echter wel de beperking dat het verbod op belediging van een groep mensen wegens hun godsdienst (artikel 137c) geen bescherming biedt tegen belediging van een religie of tegen religieuze symbolen als zodanig, gezien de uitleg die de Hoge Raad aan artikel 137c heeft gegeven. Het is een factor die naar de mening van de Raad aandacht verdient bij de beslissing over afschaffing van artikel 147 en het eventueel zoeken naar alternatieven.

Een schoffering van ongelovigen of het einde van religiekritiek. Dat moeten we niet willen.

bookie | 17-06-10 | 16:46

1-1 Eerste goal ooit voor de Grieken op een WK.

"Wie is daar eigenlijk voorzitter?" had overigens de vorige tegel beter kunnen spellen uiteraard.

widtvoet ® | 17-06-10 | 16:46

fuck God!

doodschoppenietwaard | 17-06-10 | 16:44

Ik krijg pijn aan mijn kruis van die lui....

Klokkie | 17-06-10 | 16:44

Wie is daar eigenlijk vice-voorzitter?

widtvoet ® | 17-06-10 | 16:43

Gij zult des Heres naam niet ijdel gebruiken!

TisNieZoMoeilijk | 17-06-10 | 16:42

ach je kan niet alle religies over een kam scheren he, jodendom is bijvoorbeeld superieur aan islam

Lampekop | 17-06-10 | 16:42

Vooral niet luisteren naar de meerderheid van de Nederlandse bevolking = oude politiek.

Lord Dude | 17-06-10 | 16:42

@brusselm. "HoudT het dan nooit op" Rap veranderen!

drastic | 17-06-10 | 16:41

laat maar weer eens zien dat de meeste wetten totaal arbitrair zijn. enkel natuurrechtelijke wetten hebben enig bestaansrecht.

tuurtjess | 17-06-10 | 16:41

Jezus! Wat veel reli gedoe toch de laatste tijd hier

snap_shootert | 17-06-10 | 16:41

Ik heb Godverdomme anders nog nooit zon godvergeten jesustiefusbekeuring gehad voor godgloeiendegodverendekutroepenede godslastering zelfs niet als ik god godverdomme allejezushard heb gelasterd en vergodverd alsmede vervloekt.

Dan is dat godvergeten godlasteringsartikel toch allejezus overbodig ?

Of gaan ze godverdomme opeens handhaven ? ik ben er godmiljaar klaar voor!

Badderbeest! | 17-06-10 | 16:40

Godsgloeiendegodverdommemohammedneuktkleutersenjezusiseenhomonogeensaantoe.

En nou?

Mike Oxlong | 17-06-10 | 16:40

Zeiken op vmbo'ers en dan zo een artikel beginnen.

harry pikkel | 17-06-10 | 16:39

Godverdomme niet te geloven. . . .

ghandi | 17-06-10 | 16:39

Godverdomme!

DreqNeqSchot | 17-06-10 | 16:39

Je blijft lachen met die fundi's... NOT

Ommezwaai | 17-06-10 | 16:39

compleet van god los die mensen

Bouwvakkert | 17-06-10 | 16:39

Kan me wel in deze beslissing vinden.

"In zijn advies concludeert de raad dat de indieners hun initiatiefwetsvoorstel uitsluitend benaderen vanuit de vrijheid van meningsuiting en daardoor „onvoldoende recht doen aan de gelijkwaardige plaats die de vrijheid van godsdienst naast de vrijheid van meningsuiting inneemt in de Grondwet en de mensenrechtenverdragen.” Verder moeten ze beseffen dat het inperken van de vrijheid van meningsuiting soms terecht kan zijn."

Fietstas | 17-06-10 | 16:39

-weggejorist-

Lord Dude | 17-06-10 | 16:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken