Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Officieel: Korpschef Roelofs kan niks

Da's niet zo mooi Tijdje terug schreven wij al over de underachievende Korpschef Annelore Roelofs van regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland. Sprekend prachtvoorbeeld van de *kuch* zegenrijke werking van positieve discriminatie ‘diversiteitsbeleid’: kwaliteit doet er geen bal toe, je bent schepsel DUS geschikt. Op lastige vragen uit de media ter zake Roelofs’ ‘functioneringstoelage’ wilde mevrouw geen antwoord geven. Laat maar zitten. Want nu is er het vernietigende oordeel (rapport hierrr) van een onderzoekscommissie over de wijze waarop regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland en het Openbaar Ministerie in Zutphen de strafzaak Tompoes hebben verknoeid. Komt-ie dan: Onvoldoende gekwalificeerd en toegerust. Geen ervaring. Onvoldoende gecoacht. Te weinig kennis en inzicht. Nauwelijks sturing. PATS, in your face. De commissie typeert het onderzoeksteam enkele keren droog met de dodelijke term ‘hobby-bobbies’. Au! Deel uitmaken van een politieteam vereist professioneel vakmanschap en een bepaalde mate van opsporingsgerichtheid. Dat uitgangspunt heeft volgens sommigen in het Tompoes-onderzoek onder druk gestaan. In Jip-en-Janneketaal: jullie zijn een ongelooflijk stelletje amateuristische prutsers. In een gezamenlijke persverklaring stellen pliesie en OM dat men lering uit het rapport zal trekken. Iets met ‘verbetermaatregelen’. Oké, verbetermaatregel nummer één: Roelofs retourneert haar onverdiende functioneringstoelage aan de staatskas wegens major fuck up. Nummer twee: voorlopig maar even niet nog méér van dat talent (lol!).

Reaguursels

Inloggen

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hersenschade | 31-05-10 | 23:38

>

hersenschade | 31-05-10 | 23:38

"

hersenschade | 31-05-10 | 23:37

Als ze niks kan, waardoor is ze dan tóch Korpschef geworden? Vriendjes en/of vriendinnetjes politiek misschien?

eavymetal | 30-05-10 | 17:42

Moet ik dan ook nog POLITIEMAN worden... *zucht*. Waarom doet niemand in dit land gewoon waarvoor ze INGEHUURD zijn *zucht*...
Ach! en Wee!
Ik heb er genoeg van. Ik ga lekker naar yoube en een paar uurtjes met live muziek cocoonen.
"What's so funny about peace, love & understanding"?
Ik doe net of ik gek ben. Natuurlijk wel beide lopersloten op mijn voordeur dichtdraaien. Zo gek ben ik natuurlijk ook weer niet ;D.

Prlwytzkofsky | 29-05-10 | 18:05

Hier moet men gewoon niet te veel woorden aan vuil maken. Vuil maken doet men zelf wel, om te beginnen bij de alleswetende en allesondercontrôle hebbende en ozo wijze guusje terHorst. Die dacht echt dat ze op het goede spoor zat. Nou, dat zat ze dus niet en dat zal ook niet meer. Over incompetentie gesproken.....

siebbie | 29-05-10 | 07:45

De huidige politie organisatie structuur is het geesteskind van v.m CdK in NH, ultra linkse Harry Borghouts in zijn topfunctie bij ik dacht BiZa voordat hij CdK werd. Van de vijf jaren die waren gepland om de politie te reorganiseren, zijn er ruim vier gebruikt voor het verdelen van de topfuncties in de 25 politie regio's. Van werkelijke voorbereiding op de nieuwe structuur van de lagere echelons is nooit sprake geweest. Sindsdien hobbelt politieland van incident naar incident. Opleidingseisen van dienders werden naar beneden toe bijgesteld om het voor laaggeschoolden en dito allochtonen mogelijk te maken tot deze "elite" toe te treden. Gevolg veel dienders van vmbo niveau die geen enkele gezag uitstralen en hun "autoriteit" enkel ontlenen aan hun uniform. Ander blauw op straat zou meer indruk maken dan meer van hetzelfde blauw op straat. Vrouwen zonder enige politie achtergrond werden even "blauw" gemaakt en benoemd tot korpschefs om politieke doeleinden te halen. Met weemoed denk ik soms terug aan de oude Rijkspolitie waar vaak niet meer dan een wachtmeester met gezag zorgde voor toezicht in de dorpen. Competentie kwesties tussen politiebazen van de verschillende regio's en diensten zetten al jarenlang de toon. De politie is een staat in de staat waar zelfs de politiek nauwelijks greep op heeft. Een ondoorzichtige, narcistische in zichzelf gekeerde bangelijke organisatie. Een puinhoop waar uiterlijk vertoon norm is i.p.v kwaliteit. Ongetwijfeld lopen er bij de politie duizenden capable en goedwillende dienders rond die beter kunnen en willen maar daarin worden beperkt door over de hele breedte falend management. De hele organisatie moet op de schop. Basale politietaken kunnen op regionaal niveau worden uitgevoerd, alle overige politietaken, inlichtingendiensten enz. zouden moeten worden ondergebracht bij een landelijk korps rijks- of nationale politie en de KMAR met één coordinerend minister als hoogste baas. De huidige structuur leidt tot enorme verspilling van publieke middelen omdat van veel politiebazen de management kwaliteiten omgekeerd evenredig zijn aan de omvang van hun ego.

stil(l)even | 29-05-10 | 03:43

In het rapport staat dat de leiding van politie & OM niet stuurde, maar zich liet bijpraten.
Daar lees ik niks over bij de verbeterplannen. De leiding wil niet gaan leiden?

Wilhelmina Kuttje | 29-05-10 | 00:48

Is het de zus van Louis van Gaal?

Struikrover09 | 29-05-10 | 00:32

"Funtioneringstoelage" (sic)... als je begrijpt wat ik bedoel...

fristifast | 28-05-10 | 23:01

Annelore schijnt het nog al druk te hebben met het beantwoorden van kamervragen gesteld door Pechtold in verband met een mega fraude rondom schrijfproeven..... Elvira Bulder en Sander Harts, twee agenten uit haar korps kunnen wel een toelichting geven. Onze vriend Hirsch B. deed een wanhopige poging om de eerste set vragen af te slaan maar kreeg per kerende post vervolgvragen die hem steeds verder in het nauw brengen. Drie weken waren niet voldoende om de antwoorden te verzinnen. The A-Team wenst hem veel succes maar als er toch sprake is van pedofilie binnen het OM weet The A-Team u te vinden.

Hannibal Smith | 28-05-10 | 21:23

Gaat het met de mannen beter?

Jaypelsteeltje | 28-05-10 | 20:59

"De commissie typeert het onderzoeksteam enkele keren droog met de dodelijke term ‘hobby-bobbies’."

Lezen is ook een vak. Dat heeft de commissie nooit gezegd. De commissie schrijft:

"Ten overstaan van de commissie viel met betrekking tot de samenstelling van het onderzoeksteam enkele malen de term 'hobby-bobbies'. Deel uitmaken van een politieteam vereist professioneel vakmanschap en een bepaalde mate van opsporingsgerichtheid. Dat uitgangspunt heeft volgens sommigen in het Tom Poes onderzoek onder druk gestaan."

Daar staat nergens dat de commissie het daar mee eens is. Alleen dat er mensen door de commissie zijn ondervraagd die die mening was toegedaan.

Neon | 28-05-10 | 20:00

Sta mij toe om geheel offtopic ook een duit in het zakje te doen.<br>
Om aan uw engel vocabulaire toe te voegen: Jip en Janneke taal = Layman's Language.

Amsterdance | 28-05-10 | 19:59

"In Jip-en-Janneketaal: jullie zijn een ongelooflijk stelletje amateuristische prutsers."

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het zijn geen amateuristische prutsers, het zijn professionele prutsers. Prutsen is waar ze goed in zijn, hebben ze waarschijnlijk op de pliesie-universiteit geleerd. Positieve discriminatie is een verrijking voor.....? Ik weet het effe niet meer. De slaapkamer?

Mike Gaatjeniksaan | 28-05-10 | 19:34

-weggejorist-

Sjakkie van de Hoek | 28-05-10 | 19:07

@un_chien_andalou | 28-05-10 | 18:21
-
Met alle respect( over het algemeen wordt daar het tegengestelde mee bedoeld) : waar het de diepere werkingen van ons geliefde overheidsapparaat aangaat: ja. De Nederlandse overheid moet niet gaan expirimenteren. Zij moet zichzelf niet behangen met allerlei 'vernieuwende' managementstructuren en zij moet vooral durven om niet de speelbal te zijn van de waan van de dag. Nederlandse overheden moeten vooral geen visie tonen en gewoon dat doen waar zij traag, maar goed in zijn: uitvoeren.
-
Selectief en geforceerd personeelsbeleid helpt daar niet bij. (nog afgezien van het gegeven dat met de 'ouderwetse' hiërarchische-ik-ben-aan-de-beurt-structuren van de mannenbastions bij uitvoerende diensten als politie, krijgsmacht, brandweer niet heel veel mis is: die diensten werden en worden over het algemeen geleid door lieden met veel ervaring en een in dit geval bepaald niet ongezonde 'natuurlijke selectie'.
-
Om de lekke banden vergelijking te balanceren: liever twintig starre ouwe Nordholts om de politieregio's te leiden dan één onervaren naar voren geschoven Miep uit het niets.

azoturie | 28-05-10 | 18:46


@azoturie

Met alle respect, maar dat slaat nergens op.
<br />
Je auto heeft een lekke band, maar je kiest ervoor om daarmee door te rijden, want een nieuwe kopen kost teveel geld. Da's zo'n beetje je logica, als ik het goed begrijp. Dat mag natuurlijk, maar het getuigt niet van veel lange termijn visie.

un_chien_andalou | 28-05-10 | 18:21

un_chien_andalou | 28-05-10 | 16:53
-
Als 'links-liberaal' (... licht het verder alstublieft niet toe) neemt u één niet geheel onbelangrijke overweging mee in uw algemene beschouwing: de economische.
De kosten die dit mateloze egalitariteitsgehobby voor de belastingbetaler met zich meebrengt, vallen aanzienlijk hoger uit dan het handhaven van een bestaande suboptimale situatie. 'Suboptimaal'- een bepaald niet zeldzaam kenmerk van de besturing van overheidsdiensten- valt als status verre te prefereren boven de destabiliserende situatie die het geforceerd naar wurmen van onervaren dames en allochtonen OMDAT het dames en allochtonen zijn helaas vrijwel altijd met zich meebrengt.
-
Niets of niemand is geholpen bij 'positieve' discriminatie, hooguit het politiek correctheidsdenken van een paar ideologisch verdwaalde bestuurderen. Het is het windmolendenken van het overheidspersoneelsbeleid: iedereen kan zien dat het niets oplevert - maar wij gaan er gewoon mee door.
-

azoturie | 28-05-10 | 18:01

@AgentKrol | 28-05-10 | 16:28
klopt. 3 postings boven de jouwe link ik naar dat vervalsen. Er is daar NIEMAND voor gewipt of vervolgd. En maar volhouden dat politieagenten op ambtseed te vertrouwen zijn.

Hoofdofficier Ludo Goossens vond die keiharde vervalsing helemaal geen reden voor 'niet ontvankelijk verklaring': "misschien een beetje strafkorting" zei hij.

Tja, als je iemand met vals bewijs opgesloten krijgt, dan is het natuurlijk wel redelijk dat er een maandje of zo afgaat.

En natuurlijk had justitie hun standaardfout weer gemaakt: vertrouwelijke tapverslagen niet gewist maar gewoon uitgewerkt en in het dossier.

nance | 28-05-10 | 17:57

(vervolg) Ah, nu zie ik het, mijnheer Wijffels heeft tegenwoordig zijn eigen politieke partij. Iets voor links-feministische Turken, naar het schijnt..
www.lokum.nl/turkije/2010/04/28/ideali...

AgentKrol | 28-05-10 | 17:13

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:59
U bent dus fan van Feyenoord, mag ik concluderen?

Markies de Schade | 28-05-10 | 14:02
ha ha ha

Ajaxcied: Zelf ben je denkelijk ook een Tokkie aangezien je Ajacied niet goed kunt spellen. En Jip en Janneke taal is niet hetzelfde als Tokkie taal.

Hamertje Tik | 28-05-10 | 15:18
Ik denk dat je je leesbril bent vergeten, zie reactie Superior Bastard, en mijn reactie daarop.
Jip en Janneke taal = vereenvoudigd
Bericht gister over NOS voor Tokkies, bedoeld om nieuw vereenvoudigd over te brengen voor laagopgeleide(alias Tokkies).

En FYI, mijn hoogstgenoten opleiding is WO. Weet niet in hoeverre dat in het beeld van Tokkie past? Maar dat weet jij vast wel, wijsneus.

Ajaxcied | 28-05-10 | 16:58

De Politieacademie biedt politieleiders op alle echelons de ruimte om met elkaar in gesprek te gaan, op zoek te gaan – ‘out of the box’ – naar nieuwe mogelijkheden. Bijvoorbeeld in het Maatwerk leiderschapstraject ‘De Ronde Tafel’. Politieleiders op tactisch niveau werken aan persoonlijk leiderschap, waarbij Politieonderwijs in de praktijk de theorie van Spiral Dynamics nieuwe inzichten en nieuwe perspectieven verschaft. De eerste groep tactisch leidinggevenden heeft zich verder bekwaamd in het uitdragen van authentieke visie, aangaan van risico’s met wilskracht, het toepassen van de kracht van de zelfkennis en het denken aan ‘het grotere geheel’. De informateur van het huidige kabinet, Herman Wijffels bij de wereldwijde spiral-dynamicsbeweging, was aanwezig op verzoek van een van de deelnemers. De aandacht voor persoonlijk leiderschap, trof hem. Wijffels sprak zijn bewondering uit voor de manier waarop de tactisch leidinggevenden met elkaar in gesprek gaan: ‘Als ik dit zo zie, dan is er voor Nederland’, stelde hij vast. Ook sprak hij uit dat ‘het geweldig is dat de politie zo met leiderschap omgaat’.
Aldus Ineke Stam, door Guusje ter Horst benoemd als hoofd Diversiteitsbeleid. Nederland is maar net aan een staatsgreep ontsnapt. 'K ben benieuwd wat Wijffels nu uitspookt..
www.skepsis.nl/andrewcohen.html

AgentKrol | 28-05-10 | 16:56

Voor die mensen die het argument gebruiken dat de meest geschikte persoon de baan moet hebben; daarvoor is positieve discriminatie natuurlijk ooit ook uitgevonden. Posities die door blanke mannen worden gedomineerd, maken per definitie niet optimaal gebruik van de aanwezige talentpool. Met uitzondering van posities die een uitzonderlijke intelligentie (of een andere eigenschap met dezelfde variatieverschillen) vereisen, want mannen hebben meer variatie in sommige eigenschappen en zullen dus, bij een hypothetisch optimaal gebruik van de talentpool oververtegenwoordigd zijn.
<br />
Maar voor artsen, rechters, korpschefs gaat die vlieger niet op. Positieve discriminatie is ooit uitgevonden omdat organisaties de neiging hebben om die suboptimale situatie te consolideren en in de bedrijfscultuur op te nemen, omdat mensen volgens het 'ons-kent-ons' principe worden aangenomen. Positieve discriminatie is een simpel, doeltreffend tooltje om dat proces te doorbreken. Het werkt vaak, is gewoon meetbaar, maar da's wetenschap, dat is altijd lastig en ook redelijk kansloos tegen populistische lulkoek natuurlijk.
<br />
Positieve discriminatie is dus aantrekkelijk om pragmatische redenen, maar ideologisch lastig, omdat het aan een ideologische principe, namelijk het gelijkheidsbeginsel, morrelt. Dat maakt het vergelijkbaar met ander beleid waar hetzelfde geldt. Zoals airport security toespitsen op mensen met een Arabisch uiterlijk. Praktisch zinvol, ideologisch lastig. In die zin is het dus een heel 'rechts' idee. Niet liberaal rechts maar rechts van het soort dat de laatste jaren in Nederland opgang heeft gemaakt. Dus je maakt er of bezwaar tegen uit puur ideologisch liberale overwegingen, of niet. Maar selectief klagen dat de individuele blanke man het slachtoffer van groepsdenken is, is een gedachtengang van het soort dat links doorgaans verweten wordt, met het verschil dat witmans in dit geval de pipo is.
<br />
Als links-liberaal ben ik zelf vaak sceptisch over positieve discriminatie, ook al werkt het. Op rechts zijn er wel wat mensen te vinden met dezelfde scepsis om dezelfde principiele redenen. Maar dat is niet wat ik bij de doorsnee reaguurder terugzie. Wat ik terugzie is gewoon ouderwets, verongelijkt slachtofferdenken.

un_chien_andalou | 28-05-10 | 16:53

Geen enkele zichzelf respecterende profi vrouw neemt toch een positieve-discriminatiebaan aan.
Alleen domme ondergekwalificeerde mutsen, die bovendien niet snappen wat discriminatie en racisme precies IS, doen dat.
Dacht ik.

Merlot | 28-05-10 | 16:37

incompetentie is een besmettelijke ziekte onder agenten...
Als ze es een keer de zweep ECHT door dat zooitje heen halen, dan is 3 van de 4 zn baan kwijt... Met een bakkie aan de weg staan is niet zo moeilijk

lptjah | 28-05-10 | 16:30

'Een opmerkelijk element uit de zaak Tom Poes, dat ook in het vonnis van de
rechtbank naar voren is gekomen, is het feit dat op enig moment in het onderzoek een tapmedewerker relateert dat hij een verdachte over de tap heeft horen praten over XTC. Later bleek dat hij dit onjuist gehoord had en dat in het gesprek werd gesproken over een bepaald type Mercedes. Echter, op grond van de verdenking terzake harddrugs is het onderzoek toen, zij het in een zeer beperkte mate, maar ook qua BOB-middelen, opgeschaald. Gebleken is dat medewerkers op de hoogte waren van het feit dat de medewerker die de telefoongesprekken uitluisterde, problemen had met zijn gehoor. Desondanks is binnen het team niet geacteerd - bijvoorbeeld door het gewraakte gesprek nogmaals uit te luisteren. Dit terwijl diverse rechercheurs bij de briefing hadden aangegeven het uiterst curieus te hebben gevonden dat zo openlijk gesproken werd over XTC.'
Je gelooft het gewoon niet...

AgentKrol | 28-05-10 | 16:28

Grappig te lezen in het krantenartikel dat men zonder problemen de zogenaamde IMSI-catcher heeft ingezet. Dat betekent dat de pliesie bij verdenking van een mogelijke crimineel 'ergens in de buurt', het volledige mobiele netverkeer in de omgeving mag afluisteren... jaha, de privacy van 'gewone mensen' is altijd ondergeschikt aan het opsporings('kuch')werk van de pliesie

fweddy | 28-05-10 | 15:46

U kijkt zo lief, BRAAAAK. Sorry.

funkyd | 28-05-10 | 15:40

Schelden, commentaar en vloeken helpt niet.
De beste manier is om 9 juni te gaan stemmen.

Boomschade | 28-05-10 | 15:34

Marcus Porcius Cato | 28-05-10 | 14:53
"... De dikke van Dale wordt steeds dikker..."
Mwah, soms verdwijnen er ook wel eens woorden. Onlangs is het woord FALEN nog geschrapt uit de woordenlijst, op last van Nout Wel Link.

JanRap | 28-05-10 | 15:30

Ik las een jaar terug een wetenschappelijk werkje waarin allerhande Amerikaanse extreem-rechtse ideologen, activisten, blogbeheerders enzovoort werden geïnterviewd. Eén van de argumentaties, die telkens terugkwam was de kwalijkheid van affirmative policy ofwel positieve dicriminatie. Dit wisten zij uitstekend te onderbouwen. Als Amerikanen dat al kunnen... De PvdA creëert haar monster. Met affirmative policy maak je extreem-rechts groot.

Volgens mij is het ook een feit dat vrouwen een vrij laag abstractievermogen hebben. Niet ALLE vrouwen, maar de meeste dus (voordat we dat gezeik weer krijgen). Dit is volgens mij te testen. Dat is toch al zo'n booming markt, die compententietestjes (het flessen van die testjes ook). Dit simpele feit maakt het sowieso niet waarschijnlijk dat je veel goede vrouwelijke leidinggevenden tegenkomt. Ik ben er wel een paar tegengekomen. Dat dan weer wel.

nergensthuis | 28-05-10 | 15:20

@Sliptong | 28-05-10 | 14:46
voor mij zeker niets nieuws inderdaad
maar zakelijk Nederland schijnt het nog steeds niet te begrijpen
positieve discriminatie mn reet, als ik straks in het ziekenhuis zou belanden wil ik zeker weten dat de man/vrouw die mijn leven moet redden voldoende gekwalificeerd is om zijn/haar werk uit te voeren... en niet een of andere tuthola of mohammed die van toeten nog blazen weet en er staat puur omdat het percentage gehaald moest worden... en ik mag aanemen dat IEDEREEN het daar mee eens is...

OHFOURSIX | 28-05-10 | 15:18

Vrouwen kunnen nauwelijks logisch denken, waarom dan toch vrouwelijke rechercheurs? Als men nu eens overal mensen op functies plaatst waar ze ook daadwerkelijk geschikt voor zijn, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn i.p.v. het motto meer vrouwen op hoge functies. Een bondscoach selecteert toch ook de beste spelers voor z'n elftal.

Jax | 28-05-10 | 15:18

Ajaxcied: Zelf ben je denkelijk ook een Tokkie aangezien je Ajacied niet goed kunt spellen. En Jip en Janneke taal is niet hetzelfde als Tokkie taal.

Hamertje Tik | 28-05-10 | 15:18

Chiant | 28-05-10 | 13:45
"Hebben we trouwens al een lesbische, zwarte korpschef met hoofddoekje? Die telt voor 3...."
En dan ook nog allochtoon met een lichte handicap, dat telt voor 5, hee!
Of vergeet ik nog wat?

JanRap | 28-05-10 | 15:17

lijn5 | 28-05-10 | 14:24
Eens! Ik wil de negerzoen terug!!

gozahtje | 28-05-10 | 15:15

gewoon nóg meer vrouwen aannemen, komt het allemaal goed, een paar Nieuwe nederlanderz erbij en het circus is compleet

Hempieman | 28-05-10 | 15:11

Wat een giller zeg... De meisjes hebben vroeger te vaak Ghostbusters gespeeld op de Commodore 64. En denken dat "als ik maar blauw aan heb" dat ik dan de wereld kan beheersen. Wat een simpele mutsen. En dan daar ook nog eens zo'n emo-trainingworkshop over heen gooien, die met ingewikkelde lulkoekbingowoorden probeert hun ballen te laten zien.

Maar waar op straat het gelijk een pepperspraymomentje wordt. Vrouw in het blauw = not done. Ja, voor het uitschrijven van bonnetjes. Maar het Je Maintiendrai is helaas alleen weggelegd voor mannen die niet schromen om hun knuppel en pistool te pas te gebruiken. En die kijvende zusjes mogen allemaal terug naar hun aanrecht. Geef NL nou eens een ZETO-beleid, anders gaat het nooit werken hier. (ZETO = Zero Tolerance, voor de zwitsalletjes)

Hallelujah, bijna weekend.

OoO | 28-05-10 | 14:53

Het diversiteitsbeleid ? Oh, wat leuk, weer een nieuw woordje van Linksche signatuur ? Bicultureel, straatcoach, buurtvader, inburgeringscursus, gezinsherreniging.... De dikke van Dale wordt steeds dikker.

Marcus Porcius Cato | 28-05-10 | 14:53

De reactie van Harm Brouwer is ronduit schofterig, hij noemt een vervalsend, liegend en bedriegend OM "verschil van inzicht". Daar zakt je broek toch helemaal van af, de rechtsstaat bestaat echt niet meer.

Hansopje | 28-05-10 | 14:51

Typerend voor de leidinggevenden in de 0031 overheid: vriendjespolitiek, arrogantie, zakkenvullerij, incompetentie, wel verantwoordelijkheid eisen maar als het er op aankomt vooral afschuiven of volledig negeren. Enfin, genoeg bewijzen om hier eens rigoureus de straatbezem door te halen en al het klaplopende vullis dat wanpresteert op straat te smijten. Maar ja, dit is 0031 dus men zal 'verbijsterd' zijn en overgaan tot de orde van de dag.

DeRoyVanZuipensteijn | 28-05-10 | 14:49

maar kan ze koken?

illuvatar | 28-05-10 | 14:48

Lekker inkop-topic. Er is zoveel falend beleid dat het GS wel heel makkelijk wordt gemaakt. Geeft het natuurlijk ook bestaansrecht, dat dan wel weer.
Mevrouw Roelofs heeft ook (best)aan(s)recht.

de visser | 28-05-10 | 14:47

Whoehahaha, ik zei het al toen ze benoemd werd.....: Dat wordt niks!

070 | 28-05-10 | 14:47

@OHFOURSIX | 28-05-10 | 14:34
Je reageert verbaasd. Dit is toch niet nieuw voor je? Dit is al jaren bekent en dat het door dat verderfelijke beleid van de pvda komt mag toch ook geen verrassing zijn. Evengoed: geen dank.

Sliptong | 28-05-10 | 14:46

Bij dat korps zitten toch ook de handtekeningenvervalsers uit de Deventer moordzaak?

Hansopje | 28-05-10 | 14:46

Zware Guy | 28-05-10 | 14:18

Hamer-Slaghoedje

zovoklets | 28-05-10 | 14:41

Je kan ook niet van elke omhooggevallen achterdeboomse snelwegflitssnol een opperdiender maken, las ik ergens.

pennestront | 28-05-10 | 14:37

Ik vraag me altijd af wat er positief is aan discriminatie? Wat links eigenlijk zegt is, je mag niemand achterstellen behalve een blanke man.

Jaimy Fox | 28-05-10 | 14:35

DANKJEWEL!!
als de rest van zakelijk Nederland hier nu ook even goed over nadenkt!
of heeft men liever prutsers in ruil voor sociale lobbypunten dan mensen die daadwerkelijk hun vak verstaan?!

OHFOURSIX | 28-05-10 | 14:34

Parttime werkende districtschef? Zucht!

pks | 28-05-10 | 14:32

en wederom faalt het systeem; positieve discriminatie is kolder - het ligt er net aan vanaf welke kant je kijkt, als ik in ons bedrijf vacatures uit zou laten gaan voor alleen mannen, en expliciet vrouwen uitsloot, sta ik morgen op de brandstapel
.
stelletje doorgedraaide feministische paarse heksen!

theos | 28-05-10 | 14:25


Man man man. Een zwangere negroïde lesbische moslima met één been en een geestelijke beperking wordt hier ooit nog eens minister president.
Heau even | 28-05-10 | 13:50
We hebben er net 8 jaar opzitten met een MP met een geestelijke beperking.

kemmie | 28-05-10 | 14:25

De taal van dat mens is echt te gek: Korpschef Annelore Roelofs: "Eén van de maatregelen die ons korps neemt, is het bouwen van multi-disciplinaire teams door onder meer recherchekundigen toe te voegen. Meer recherchekundigen dat lost het op. Eens waren er rechercheurs, maar omdat rechertrices blijkbaar niet kan, wordt het sexneutrale woord recherchekundige ingevoerd. Daar gaat ons mooie Nederlands door de politiek correcte plee.

lijn5 | 28-05-10 | 14:24

Wat vind Mariëlle van Opzij hiervan?
Maakt niet heel veel uit, Halsema steunt het toch wel.

DeDart | 28-05-10 | 14:23

Wel weer mooi, die eeuwige *kuch van Van Pruisen!

ouwe_trekpop | 28-05-10 | 14:23

Het oplossingspercentage van misdaden ligt in Nordrhein Westfalen (dat wat betreft bevolkingssamenstelling erg lijkt op Nederland) een factor drie hoger dan hier in Nederland, waarschijnlijk doen ze daar minder aan 'positieve actie'. De Nederlandse elite ziet de politie graag als hobbyclub van sociale werkers, waarbij het oplossen van misdaden tot bijvangst is gereduceerd.

Zware Guy | 28-05-10 | 14:18

Heeft ze nu Hobby- Bobbies of Hobby- Boobies?

fuckje | 28-05-10 | 14:16

@dolffie | 28-05-10 | 14:12
Jij reageert dan voortaan bij die eerste groep zeker?

ITEACHYOU | 28-05-10 | 14:14

Toch wel grappig dat mensen zeuren over iemand terwijl ze onder werktijd op geen stijl zitten . Ga eens werke !

hallie015 | 28-05-10 | 14:13

Dan zie je ze lopen met zo'n klein speelgoedbeertje aan het dienstpistool.

sjaakdeslinksesul | 28-05-10 | 14:13

ik wil na het jip janneke zin een geensteil voor laagopgeleiden en een geenstijl voor hoogopgeleiden.

dolffie | 28-05-10 | 14:12

@Barbabob | 28-05-10 | 14:01
Moet wel. Het PvdA-lidmaatschap opent deuren die voor anderen gesloten blijven.

Fijnstoffer | 28-05-10 | 14:10

@Sliptong | 28-05-10 | 14:08 ..heb zelf ook net m'n brood op..

Bakschuif | 28-05-10 | 14:09

Blauwe vrouwen aan de top, tompoes op de kop. Zo'n hekel aan als die slagroomtoef aan het karton gesmeerd is.

Sliptong | 28-05-10 | 14:09

@Bakschuif | 28-05-10 | 14:02
Gaarne niet onderbouwen met pica's. Dank u.

Sliptong | 28-05-10 | 14:08

Tja, ik zeg bezuinigen, quota opleggen en dan verwachten dat de politiemannen en vrouwen hun werk nog serieus nemen, tjaaa dan krijg je dit soort wantoestanden....

ITEACHYOU | 28-05-10 | 14:07

@Superior Bastard | 28-05-10 | 14:05
LOL. Die pak je goed op.

Sliptong | 28-05-10 | 14:07

nadorst,hmmm,was dat ook niet pvda?

bruce welles | 28-05-10 | 14:05

Jeanjacques | 28-05-10 | 13:54
Lol. Touché.

Superior Bastard | 28-05-10 | 14:05

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:59
Nog aan AjaxCidi gedacht?

Superior Bastard | 28-05-10 | 14:04

Hey, iets meer ironie, redactie. Je moet het reaguurdersvolk het gevoel geven scherp, politiek incorrect, edgy te zijn. Met dit soort berichtgeving wek je die goeie ouwe zure, rechts-kneuterige verongelijktheid weer op. Dat Anton Geesink gevoel, zeg maar.

un_chien_andalou | 28-05-10 | 14:04

Zie je wel.
Vrouwen horen kinderen te baren en huis te houden.
Is dat nou zo moeilijk?

(O en liefje.. alsje dit leest.. ik men er niets van hoor... snoezepoes.)

Canarie | 28-05-10 | 14:03

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:59
U bent dus fan van Feyenoord, mag ik concluderen?

Markies de Schade | 28-05-10 | 14:02

Goed stuk Van Pruisen.

Masturwasbeer | 28-05-10 | 14:02

@Barbabob | 28-05-10 | 14:01
...je hebt de rest nog niet gezien...

Bakschuif | 28-05-10 | 14:02

Ze ziet er uit als een PVDA stemmer, verlopen kop

Barbabob | 28-05-10 | 14:01

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:47
Zouden ze wel weten dat het Ajacied in plaats van Ajaxcied is?

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:50

Ja dat weten ze zeker, en ik ook. Echter omdat Ajacied al bezet was, heb ik er Ajaxcied van gemaakt. Dit heb ik mede gedaan omdat er velen zijn die niet weten hoe het woord echt geschreven moet worden, namelijk zoals jij aangeeft Ajacied.

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:59

Ooit werden vrouwelijke agenten in Amsterdam door de dienders ook wel aangeduid als "pijploze orgels" . Deze uitdrukking kon altijd weer rechtgepraat worden ("..ik bedoelde 'elektronischs' , brigadier...", maar gaf aan dat men de nutteloosheid van een vrouwelijke agent gelijkstelde aan een orgel zonder pijpen, met een knipoog naar de bijbedoeling in letterlijke zin.
Ik stel daarmee niet dat vrouwen niet in de politie thuis zouden horen, integendeel, ze horen er nadrukkelijk wel in, want uitsluitend mannenbolwerken geeft alleen maar narigheid (vooral als koorknaapje bent...)
Maar de drammerige, wereldvreemde, kromme, brakke, politieke horkerigheid van o.a. Guusje Nadorst, brengen uiterst capabele vrouwen alleen maar op achterstand.
Ik wil ervoor pleiten de term "pijploos orgel" te doen herleven voor iedereen die boven salarischaal 8 op grond van beleid, vanuit iets anders dan de politie, als vrouw daar terecht is gekomen.

Bakschuif | 28-05-10 | 13:58

Nou niks, ook niet declareren?

Andersom dag | 28-05-10 | 13:57

"Het gaat er niet om wat de oorzaken en problemen waren, het gaat er om dat ze haar best heeft gedaan" Zo gaat dat tegenwoordig. Reken maar dat deze vatsige koe daar nog een paar jaartjes zit, en als ze daar al weg gaat of weg moet, wordt ze weggepromoveerd naar een nóg beter betaald baantje waar ze nóg minder hoeft te doen. Of, met andere woorden, deze mevrouw lacht ons allen vierkant uit en strijkt de poen toch wel op, wat er ook gebeurt.

iwoj | 28-05-10 | 13:56

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:50
* mompelt iets over het gemiddeld IQ van een voetbalsupporter... *

Daff | 28-05-10 | 13:55

Hobby-Bobbies ! LOL !
Dat krijg je als je mannen discrimineert en vrouwen kiest om het vrouw zijn en niet omdat ze kwalitatief goed zijn.
Het is en blijft de puurste vorm van discriminatie.

ProfNed | 28-05-10 | 13:55

... wat "gozahtje@13:42" post..

R.B.Scott | 28-05-10 | 13:54

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:50
Erg OT, misplaatst, maar vooral naief.

Jeanjacques | 28-05-10 | 13:54

'Die vervalsing betreft een proces-verbaal waarover de Stentor eerder uitgebreid berichtte. In dat verbaal is het woord S400, wat zou duiden op een type Mercedes, volgens de advocaten opzettelijk veranderd in xtc om zo meer opsporingsmiddelen ter beschikking te krijgen. De Rijksrecherche doet onderzoek naar deze kwestie.'

Ik voel een 'niet-ontvankelijkheidje' aankomen. Harm Brouwer kom er maar in.

miles | 28-05-10 | 13:53

"Tegelijkertijd ontmoeten wij bijzondere politiemannen die deze beweging stimuleren door zelf een volgende carrièrestap te maken in een andere sector." - link 'talent', politietopdivers.nl
hehe.. m.a.w. Ervaren blanke politiemannen begrijpen eindelijk dat ze op moeten rotten en nemen ontslag! Joepie! Meer plek voor ons!

MalteseKnight | 28-05-10 | 13:52

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:47
Zouden ze wel weten dat het Ajacied in plaats van Ajaxcied is?

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:50

Man man man. Een zwangere negroïde lesbische moslima met één been en een geestelijke beperking wordt hier ooit nog eens minister president.

Heau even | 28-05-10 | 13:50

-weggejorist-

piet de hond | 28-05-10 | 13:49

Wel grappig. Gister verscheen er nog een bericht van de redactie van GS over het 'Tokkie-journaal' voor laagopgeleiden.
En wat doet redactie van GS zelf:
"In Jip-en-Janneketaal: jullie zijn een ongelooflijk stelletje amateuristische prutsers. In een gezamenlijke persverklaring stellen pliesie en OM dat men lering uit het rapport zal trekken.".

Wie is hier nou de snackbar? Gij of...

Ajaxcied | 28-05-10 | 13:47

Opzij instromen en dan via de achterdeur er maar weer uit.

CoffeePatch | 28-05-10 | 13:45

Door de Kroon benoemd en anders in de wachtgeld, dus die zit er nog wel even...

DavidC | 28-05-10 | 13:45

Hebben we trouwens al een lesbische, zwarte korpschef met hoofddoekje? Die telt voor 3.

Chiant | 28-05-10 | 13:45

Knettergekke PvdA-ster Guusje ter Horst wilde het zo, de witte man discrimineren.

Fijnstoffer | 28-05-10 | 13:44

Maar kan ze dan wel koken?

vliegende knorrepot | 28-05-10 | 13:44

WillemWordtWakker | 28-05-10 | 13:41

Je bent me net voor!

Terpetijnzeikert | 28-05-10 | 13:44

Geeft verder niets, mijn vrouw is ook altijd van alles kwijt. Ze zoekt het echter ook zelf weer op, in haar eigen tempo. Dat dan wel weer.

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:42

Ter Horst, HOER, je wordt bedankt!

gozahtje | 28-05-10 | 13:42

mensen moeten worden gekozen op kwaliteit niet afkomst of geslacht.
maar ja daar hoor je het meldpunt discriminatie niet over.

De Monarchist | 28-05-10 | 13:41

Mens, ga toch koken!

WillemWordtWakker | 28-05-10 | 13:41

Maar wel een vrouw. En dat maakt haar geschikt.

Kraa! | 28-05-10 | 13:41

Mevrouw is dus impotent?

Superior Bastard | 28-05-10 | 13:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken