Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Premier Job Cohen

Jolovandownz.jpg Dit is geen doemscenario. Het is op basis van de peilingen en politieke verhoudingen een mogelijke uitkomst. Even leken we er aan te kunnen ontsnappen maar nu stevenen we er misschien alsnog op af: een links kabinet. Het betekent dat Job Cohen premier wordt. Goedemorgen! Ja, premier Cohen. Het is even slikken maar op dit moment een mogelijke uitkomst na 9 juni. Cohen, die Wilders heeft uitgesloten, kiest immers voor een harde linkse koers en die is nu eenmaal het beste uit te voeren zonder de PVV of VVD. Wilders weet ook wel dat de zogenaamd 'linkse' aspecten van de PvdA geen struikelblok zijn. Ze zijn niet meer dan window dressing en in alle gevallen direct te herleiden tot de enige harde politieke eis van de PvdA: een fatsoenlijk Nederland. Het CDA zal daar even tegen mokken maar onder het mom van landsbelang aanschuiven, de christendemocraten hebben niet voor niets geweigerd Cohen uit te sluiten. VVD en PVV zullen daarbij hopen op een herhaling van het 2002 scenario toen de LPF in het kabinet werd opgenomen en binnen de kortste keren uiteen spatte. Met de falende Job Cohen kan bij de PvdA nu hetzelfde gebeuren. Pats! daar gaat de partij. Dan is Nederland van een horzel verlost die het anders nog vier jaar pijnlijke steken vanuit de regering blijft toedienen. Daarom zal Cohen er koste wat kost voor zorgen premier te worden. Na de gemeenteraadsverkiezingennederlaag en Ella Vogelaar kan de PvdA het niet aan de kiezers verkopen om wéér te falen. Dan kun je als PvdA-kiezer je stembiljet net zo goed gelijk in de vuilnisbak deponeren. Om reputatieschade te beperken kan Cohen zelfs Sharon Dijksma naar voren schuiven als premier. Dat ging Cohen immers doen als de situatie ‘ingewikkeld’ werd, heeft hij gezegd. Dijksma heeft lange ervaring met de horkachtige populisten van GroenLinks, volgens eigen zeggen voor 90 procent gelijk aan de PvdA. Dijksma weer wel hoe zij dat soort types moet bespelen en uit haar hand laten eten. Als het kabinet tussentijds valt kan dan alsnog met Balkenende verder geregeerd worden, net als de overige Kabinetten Balkenende. Die val is gezien het karakter en de capaciteiten van de PvdA onvermijdelijk. Ik bedoel, hoe lang gaat klimaathoaxer Diederik Samsom het volhouden als minister van Milieu? Niet lachen. Veel andere kandidaten hebben ze niet, zo is gebleken. Onthoud dit: Regeringsdeelname van de PvdA is voor de PvdA en GroenLinks de enige methode om voorgoed verlost te worden van het probleem Wilders. Er is alleen een heel ander probleem. De beoogd premier Job Cohen heeft de afgelopen jaren Miljoenen Nederlanders, bijna de helft van de bevolking, de oorlog verklaard. De meesten van hen zal dat een zorg zijn maar er zullen best wel Nederlanders rondlopen die als Cohen de baas van Nederland wordt de handschoen oppakken. De door Cohen gewenste crisis wordt dan alsnog een feit en zijn droom komt uit: Nederland als het Gaza van Europa, een permanent derde wereld gebied. Het NCTB kan alarmfase rood inschakelen en natuurlijk zullen dan ook Nederlanders in het buitenland een pleefiguur slaan. Net als er economische schade zal zijn van een te verwachten tulpenbollenboycot. Allemaal in het kader van de heilige strijd van Cohen en de fatsoensfundamentalisten waarmee hij in Nederland zo goed scoort. Dit is geen doemscenario of bedoeld om schrik aan te jagen. Het is op basis van de peilingen en politieke verhoudingen een mogelijke uitkomst. De PvdA leek uitgerangeerd maar kan zo weer een machtsfactor worden. Een stem op links is in de huidige verhoudingen een stem voor Cohen. Francisco van Jole Deze column verscheen eerder op het Vara-ledenweblog Joop.nl.

Reaguursels

Inloggen

Het zal ons toch niet gebeuren dat Cohen het wordt, mensen wees wijs dit is een ramp voor het land die pvda die is dat niet waard, gewoon stom.
Nog meer vreemden het land binnen halen dan zitten we ook nog met dat dubbelle paspoort Albyarak mensen laat dit niet zo ver komen het land gaat met die partij en zeker met die thee drinker en lijmer van een Cohen naar de donder.
Je stem is goed bij de VVD CDA en PVV. Denk toch een na wat die pvda ons een ellende heeft berzorgd.

bernhardes | 29-05-10 | 17:23


Dom DOM DOM en nog eens dom om op die pvda te stemmen.
De allochtonen partij bij uitstek de thee drinkers de lijmers weg er mee, gewoon waardeloos. Stem op de CDA of VVD of PVV maar nooit op die sinterklaas gedoog partij.

bernhardes | 29-05-10 | 13:09

Sterf eindelijk eensch Joleau.

Van Snikkelenburg | 29-05-10 | 00:18

De enige reden dat Mohen MP wil worden is om zoveel mogelijk migranten binnen te halen. Dan is hij de nieuwe Jezus, de onderkoning van Marokko, de moslimkoning van Mederland. Hij blaast nu in volle kracht de LInksche Opium het land in zal daar waarschijnlijk gezien de verslaving en het verlangen van het autochtone volk naar de verlossende overdosis in slagen. Dde PvdAllo is dan nooit meer uit de regering te krijgen tenzij de migranten hun stemrecht wordt ontnomen en Mederland in de Rehab kan

langzalzeleve | 28-05-10 | 15:27

oh mijn God nee he.... het zal toch niet waar zijn he... als VVD/PVV deze verkiezingen geen monsterzege halen deze verkiezingen dan is het duidelijk: het neerlands volk is hel en verdoemmenis. Modelburgers met doorgeschoten moraal en fatsoensnorm.... totaal geen waarde meer hechten aan een leuk en ontspannen leven, samen. Dan wordt het azijnpissen tot u er moe van wordt, en u werkt om geld te verdienen voor ontwikkeling in de 3e wereld en de ''nieuwe Nederlander''. NL kom op en vecht.

semtexx | 28-05-10 | 09:36

Leer trouwens eens Nederlands schrijven, Bert. Of is dit stukje soms echt door die incompetente VARA-knurft doorgestuurd?

Bulloch | 28-05-10 | 03:19

Cohen is een besluiteloze prutser en Wilders is een perfecte demagoog met een groep faalhazen achter zich die de LPF doet verbleken.
De enige fatsoenlijke uitkomst zal helaas VVD-CDA zijn. Ik zeg helaas, omdat zij de eerlijke burgers keihard gaan naaien.

Bulloch | 28-05-10 | 02:50

Dag allemaal rechtse zuurpruimen! Ga maar lekker weg.

eijzinga | 27-05-10 | 23:05

@BertBrussen LOL. Geweldig topic!

Parsons | 27-05-10 | 20:42

wat een totaal overbodig topic dit. En dan ook nog zonder humor.
Werd anders het quotum geertstijl.nl onderwerpen niet gehaald?
gaap.

Wel dikke lol om alle jaknikkers hier.
Veterstrikdiploma hoogst genoten opleiding?
Indien opzet GS hulde.

Sir EnemA | 27-05-10 | 20:26

omg! wat goed van gs om de eigen reaguurders zo extreem door de mand te laten
vallen! wat een zwakzinnig gespuis hier! blind reageren. "het is gs, dus het zal wel goed zijn", maar geen idee hebben wie jole is. hahahahahaha
lidmaatschap powned tabee en geen stem op gw meer van mij.
ik kom niet meer bij van die volgzame domheid hiero.
goed staaltje gs! maar als je jezelf respecteert, hef jezelf op met zoveel domheid in je comments.
omg...........

willemlust | 27-05-10 | 20:22

off-topic: ik mis 'totale vernietiging' in de poll over noord en zuid korea.

Rest In Privacy | 27-05-10 | 20:20

Dit is nog slechter als het origineel, wat op zich best wel knap is. Het origineel is inderdaad slap gezwets van van Jolo, maar dat had je ook op een andere manier duidelijk kunnen maken.

Rest In Privacy | 27-05-10 | 20:19

is Joop ook een stijlloze sponsor geworden?

prof.essers | 27-05-10 | 20:09

Dat B. Brussen geen politieke journalist is, is wel duidelijk ;D. Wat een onsamenhangend gebrabbel - zelfs in die paar alinea's spreekt hij zichzelf meerdere malen tegen ;D. De gemiddelde reaguurder zou het niet veel slechter doen. Ach gossie toch.
Hoe straks verder? Grappig is: CDA + VVD vereist eigenlijk aanschuiven PVV. En na het trauma van de LPF is dat voor CDA echt wel een bruggetje te ver. In het landsbelang enz. Want vergeleken met Fortuyn is Mozart pas écht een ongeleid projectiel. Elke week kabinetscrisis!
Dus... wat dan? Inderdaad - de o zo beschaafde Cohen. Kans dat die minder op de zenuwen werkt van Balkie dan Bos (irritant beste jongetje van de klas!) dus wie weet...
U kent 'm wel hè: "glas - plas - was"! Was het maar vast 9 juni, zijn we even van dit theater verlost!!

Prlwytzkofsky | 27-05-10 | 20:04

Goed stuk Bert ;-)

Sytze_Vliegen | 27-05-10 | 18:21

@verraad van links | 27-05-10 | 15:23
Denemarken heeft een clausule afgedwongen bij het toetreden tot de EU waarmee ze dat mogen doen.

Zealot | 27-05-10 | 18:06

Cohen is een typische regent die goed begreep hoe je in de verrotte partij voor de armoe en allochtonen je omhoog likt. Likken kan hij dus als geen ander. Beatrix zit al lang zonder man die kan dus wel een likje gebruiken. Daarnaast drinken ze allebei graag thee en is hij haar droom premier. Ik moet er niet aan denken, maar onmogelijk is niks in deze politiek rampzalig instabiel tijdperk van Costa Holanda dat uiteindelijke bestuurt wordt door nepotisme en corrupte carriere jagers. Als debater mislukt, maar dat zegt niks.

zambezi | 27-05-10 | 17:27

Van Jole ahahah noob

Moeder Gans | 27-05-10 | 17:16

BigApple | 27-05-10 | 16:36
Welja Goudappeltje, het kan hier (soms) best gezellig zijn.
En ik ben het met je eens dat Joop poepie suf is.
Maar "teveel van iets is nooit goed"? Nee dat is niet waar.
De "Gulden Middenweg" in dit land is verworden tot een "Grauw Voetpad"
Al sind de 2e WO is dit land geregeerd door een grauwe middelmaat.
Eens in de zoveel tijd komt het moment dat je het roer volledig moet (durven) omgooien.
Een zg. tijdsgewricht.
Dit nieuwe gewricht zit er nu aan te komen.
De komende verkiezingen zullen bepalen hoe dit land de komende 50 a 100 jaar zal worden geregeerd.
Dus, ik zeg "Damn the torpedo`s"

copywriter | 27-05-10 | 16:55

De thee drinker Cohen is totaal ongeschikt maar laat de pvda maar ten onder gaan. Kudtpartij.

snap_shootert | 27-05-10 | 16:41

@eerlijkwaar

wat ik daarmee wil zeggen is dat die zo drastisch gaan bezuinigen.
en begrijp me niet verkeerd, bezuinigd moet er worden.
dat de "normaal" verdienende nederlander dat echt wel hard gaat voelen.
zonder enige sociale blik, ik ga er vanuit dat de meeste reaguurders hierzo niet rijk zijn. en de rijken is waar de vvd voor strijd.

BigApple | 27-05-10 | 16:41

@gommetje

Geert is buiten zijn niet westerse allochtonen beleid, een echte linkse rakkert hoor ;) lees partij programma er nog maar eens op na ;)

BigApple | 27-05-10 | 16:37

BigApple | 27-05-10 | 16:23
Waar heb je het echt over? 250pm minder door de VVD?

eerlijkwaar | 27-05-10 | 16:37

Ik vind het hier gezelliger copywriter ;)
JOOP is suf en hier is meer discussie :D mooi toch!

Maar ja! CDA en PVDA zijn ook niet boeiend, gristen hypocrieten samen met een partij die zichzelf kwijt is. Er zijn andere combi's denkbaar!
Maar teveel van iets is nooit goed, teveel rechts, teveel links.
VVD is goed, maar dan een sociale tegenhanger om te zorgen dat we niet zoals Amerika eindigen vind ik ook niet verkeerd, maar hoeft zeker niet PVDA te zijn natuurlijk!

Dus nee copywriter ;) ik blijf lekker hier mijn jongen ;)

BigApple | 27-05-10 | 16:36

@ copywriter | 27-05-10 | 15:58
53, was het...
En dat hoor je mij niet zeggen, sterker nog ik ben het met je eens, er moet bezuinigd worden. Alleen is het een beetje naief om te denken dat het allemaal heel simpel is. Simpel geneog om het aan een type als Richard de Mos of Dion Grauss over te laten.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 16:35

BigApple | 27-05-10 | 16:23
Keep on dreaming and laughing my boy!
De tijd van een goede mix is voorgoed voorbij.
De "goede mix" heeft decennia lang de tijd gehad en heeft verschrikkelijk gefaald.
Dus Appeltje, ga trollen op Joop.nl of ga anders rijst koken.

copywriter | 27-05-10 | 16:32

Ik dacht dat je toch echt rechtsdenkend moest zijn om stemming te maken binnen de maatschappij (zeker dmv spotprenten). Deze linksmenschen hebben het helemaal niet begrepen. Sneu hoor. Mijn stem gaat toch naar Geert.

gommetje | 27-05-10 | 16:31

ho ho! ik heb nooit gezegd voor Cohen te zijn ;)

ik moet alleen lachen om iedereen die denkt dat rechts zo een utopia is ;)

ik denk dat je een goeie mix moet hebben tussen links en rechts en een beetje normaal denkende mensen, dan komen we er best uit!

BigApple | 27-05-10 | 16:23

Heeft Rutte eigenlijk een vriendin, want hij kijkt niet erg lief...

Veenkolonie | 27-05-10 | 16:22

BigApple | 27-05-10 | 16:14
Welja joh, en iedereen die VOOR Cohen is heeft 500 pm minder te besteden.
Da`s nog eens echt lachen.

copywriter | 27-05-10 | 16:18

Cohen premier?

*Touw haalt & trapgat opzoekt*

Illegale realist | 27-05-10 | 16:18

Ik moet wel lachen! Iedereen voor VVD en PVV en CDA!

Dan is de overheid binnen 4 jaar rijk en iedereen die hier zo tegen Cohen is heeft 250 pm minder te besteden muahahahahaha!

BigApple | 27-05-10 | 16:14

Ik stem op Wilders als premier. Want daarna is het zo'n puinhoop in het land dat links het weer mag opruimen.

DouweDabbert | 27-05-10 | 16:13

@alpha mannetje
politiek is keuzes maken omdat je een euro maar één keer kunt uitgeven. het is dus niet geld over het hoofd zien. het is je beschikbare geld op een bepaalde manier uitgeven. daarom is de keuze vóór een straaljager en tegen gehandicaptenzorg zo beladen. als we morgen besluiten om ontwikkelingshulp te verdubbelen kunnen we het geld verdienen, ergens anders vandaan halen of bijlenen. het laatste is geen goed idee, het tweede is politiek en het eerste is in de huidige economische situatie onmogelijk. nederland leeft trouwens al jaren op te grote voet omdat zonder aardgasbaten het financieringstekort veel groter zou zijn. gevalletje van potverteren.

minimá-armezusvan.. | 27-05-10 | 16:12

Et gaat tog binnenkort ergh druk worde in den Pompekliniek, als je van Francisco Jole mag geleuven zow te lezen!

william7055 | 27-05-10 | 16:05

Ok Jolo neem wat pillen en ga naar lala land leipkees.

Jaimy Fox | 27-05-10 | 16:05

-weggejorist-

Abd-el Ghaffar | 27-05-10 | 16:04

borderlijntje | 27-05-10 | 16:00
Lees de originele column.

TabulaRasa | 27-05-10 | 16:04

Wat een vaag stuk. Welke peilingen leiden nou tot welk kabinet met welke samenstelling en van welke strategie precies is dat het gevolg? Auteur = f*cking time waster!

borderlijntje | 27-05-10 | 16:00

Robinnnn | 27-05-10 | 15:48
Eens! Als er nu een links kabinet komt dan is het echt gedaan met Nederland.
De pvda zal weer flink met geld gaan smijten en kansloze immigranten zullen geen enkele hindernis tegenkomen op hun weg naar een uitkering en een huis. De zorg zal slechter worden en er komen meer moskees. Een en al ellende!
Nederland heeft nu een rechts kabinet nodig. En als Geert nou eens het immigratieprobleem op een normale manier aan de kaak stelt dan komen de VVD en het CDA er wel met hem uit.

eerlijkwaar | 27-05-10 | 15:58

*Wakker wordt*

TabulaRasa | 27-05-10 | 15:58

Premier Gargamel.
Smurftown - 27 mei 2010.
.
Smurfenland: alarmfase Smurf!
Wederom is Smurfenland in gevaar. Net iets meer dan een halve eeuw na het verschijnen van Mein Smurf, dreigt Gargamel opnieuw onze Smurfenhuisjes te smurfen om als krabpaal te dienen voor het Azrael-beest. Als hij hierin smurft, zal onze Smurfconomie wederom zware schade opsmurfen.
.
Wij zijn de geschmurfenis nog niet versmurft:
wizbangblog.com/images/2005/10/un_smur...
.
Om maar niet te smurfen aan wat er kan gebeuren met het smurka-dragende deel van Smurfenland:
copie.punt.nl/upload/smurka.jpg
.
Pas op voor Gargamel en zijn anti-smurf Azrael, lieve Smurfjes!
4.bp.blogspot.com/_vtc14EmZemM/S57QT-U...
.
Van uw versmurfgever ter plaatse,
Jolige Smurf

Auweyida | 27-05-10 | 15:58

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:45
Is het realistisch dat wij twee jaar (67) langer moeten werken
zodat de Grieken (die WIJ moeten onderhouden!!!) twee jaar EERDER (65) met pensioen kunnen?

Huuuh... *headscratch*

Noem jij dat realistisch en sociaal???
Ik heb er een ander woord voor.

Geeft weer aan hoe dom de Nederlandse kiezer eigenlijk is.
Maar wat wil je, in een land waar de mensen zo dom zijn dat ze zelfs hun begrafenis nog vooruit betalen.

copywriter | 27-05-10 | 15:58

Cohen, die Wilders heeft uitgesloten.
Andersom niet dan, moeten zij samen gaan werken?
Lijkt me niet.

TabulaRasa | 27-05-10 | 15:53

Tomba, je hebt waarschijnlijk het licht gezien want dat vind ik heel goed. Alleen het zal niet zo gaan. We weten inmiddels dat al die politici, ja hoor ook flubbertje Dijksma, en al het ander, gelijk hebben. Zij beloven ons koeien met gouden horens en wat krijgen wij uiteindelijk? Juist, koeienflatsen. Nouja, kun je ook lekker inj wegzakken. Dat hele gedoe met jolo en andere schmolo`s, om je te bescheuren, wacht maar af, de 9e van juni a.s. des avonds, weten wij wie de minister-president is geworden, ff niet an denken, en wie de vice-p. is of wordt, spanning all over the place, we leven gewoon voort in deze wereld, dit tranendal van Balkenende en wat dacht men van Jan Pronk, die is toch niet zooo verkeerd?

siebbie | 27-05-10 | 15:53

;-) Iedereen doet alsof links de ozo grote vijand is ;)
Maar rechts geeft net zoveel geld uit en is net zo slecht alleen op hun manier en met hun eigen geldverslindende hobby's...

Allemaal meningen, iedereen heeft gelijk en iedereen heeft ongelijk.

En als die gasten straks regeren veranderen ze hun breekpunten toch wel ineens ;)

En Cugel, Geert is buiten zijn beleid richting niet westerse allochtonen best links inderdaad!

BigApple | 27-05-10 | 15:51

Mensen pas op als hij premier wordt is het gedaan met Nederland.

Robinnnn | 27-05-10 | 15:48

Ach BigApple heeft niet helemaal ongelijk. Iets links, maar geen moslims, Geert dus, is de juiste weg.
PVV dusch.
(hoewel Geert het in de oppositie ook goed doet zou het geen kwaad kunnen als hij op beperkte schaal meeregeert)

cugel | 27-05-10 | 15:48

Kunnen die mensen die hem niet vatten een ban krijgen? (of iig een ban aangaande politiek gerelateerde topics....)
-Edit: okiedo!-

Burgess | 27-05-10 | 15:46

Zelfs Jolo's reaguurders vinden dat ie is doorgeslagen. Enger dan Wilders, die man.

Harry Turtle | 27-05-10 | 15:44

"De meesten van hen zal dat een zorg zijn maar er zullen best wel jihad-strijders rondlopen die als Geert de onderbaas van Nederland wordt de handschoen oppakken."

Te druk met modereren, Jolo? Wat een brandhout, zowel inhoudelijk als stilistisch. Twee keer 'zullen' achter elkaar, een bijzin binnen een bijzin proppen. 'Best wel'. Niet krachtig geformuleerd (wat meestal aangeeft dat iemand zelf al twijfelt aan zijn redenering). Het doet pijn aan mijn ogen.

"De meesten van hen zal dat een zorg zijn. Toch lopen er jihad-strijders rond die de handschoen oppakken als Geert de onderbaas van Nederland wordt."

harry pikkel | 27-05-10 | 15:44

@ minimá-armezusvan.. | 27-05-10 | 15:39
Ik kan het punt voor punt gaan debunken, maar laten we het over het volgende eens worden: Jij denkt dat een land als Nederland, dat toch al een tijdje meegaat, jaren lang miljarden over het hoofd ziet en dat een politicus als Richard de Mos die even te voorschijn tovert.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 15:44

@Daff
Ik leg bommetjes :D met kernen van waarheid :D
Maar eehm hik! nee heb er pas 2 op agent, hik! hoezo?

BigApple | 27-05-10 | 15:44

BigApple | 27-05-10 | 15:41
Zo, u bent al vroeg aan de borrel? Het is nog geen vrijdag he :)

Daff | 27-05-10 | 15:42

Ik hoor mensen over links met geldsmijtende kabinetten.

Maar die rechtse hobby's, JSF, oorlogje spelen met Bush en hypotheekrente aftrek kosten net zoveel volgens mij. De crisis kwam ook van rechts dus ik heb mijn keuze gemaakt.

BigApple | 27-05-10 | 15:41

Hahaaaaa. Die van Jole... www.joop.nl...

is nu echt compleet van het padje af. Net zoals ziijn grote vrind Ome Job. Het gaat niet lang meer duren of deze sukkels gaan compleet afgeserveerd worden. Mark my words.

bello | 27-05-10 | 15:27

ahgossei.... ben je zo bang voor ze?

baatstra | 27-05-10 | 15:39

@alphamannetje
wat is er mis met een vliegtuig huren als je het nodig hebt? wordt jij boos als je geen sinterklaascadeautje krijgt en ga je het halen bij de goedheiligman? een jaar immigratie is 7 miljard bespaard, heeft niks te maken met mensen die al in dit land wonen. het verminderen van bestuurslagen is lastiger. het wachtgeld van ambtenaren is gelijk aan hun salaris, maar dat vang je op door omscholing richting politie, bejaardenzorg, onderwijs, gehandicaptenzorg, landschapsverfraaiing, wegenaanleg, asperge steken, aardbeien plukken etc.

minimá-armezusvan.. | 27-05-10 | 15:39

Ja leuk aangepast.
Die Jole is een van de ergste linkse demagogen. Marcel van Dam valt daarbij in het niet.

Hanz Ziezo | 27-05-10 | 15:37

Gewoon VVD, CDA en PVV, indien nodig met 1 kleine partij. CDA en PvdA hebben we nu wel gezien. Niet voor niets een afwisseling in Nederland tussen een links en een rechts kabinet, altijd met een soort centrumpartij samen. Net als Labour conservatief afwisseling in het UK en republikeins democratische afwisseling in de USA.

cugel | 27-05-10 | 15:35

Van Jolo's scenario met Opstelten als premier is een goeie: Leefbaar Rotterdam is niet uit elkaar gespat, maar is een stabiele factor geworden in Rotterdam. Ook al zitten ze in de oppositie: zelfs de PvdA heeft een flink deel van de standpunten van Leefbaar overgenomen.

PietHeyn | 27-05-10 | 15:35

@ Krachtmeester | 27-05-10 | 15:09
Die bestaan wel hoor, in Nederland bedoelt men doorgaans met liberaal het tegenovergestelde van sociaal en met conservatief het tegenovergestelde van progressief. Waarbij het eerste een economische houding is het tweede een sociale.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 15:34

Overigens ook grappig om te zien hoe de linkse types daar net zo hard schreeuwen als de Wildersmensen hier en dat de enige VVD'er die ik daar zie beheerst en normaal reaguurt.

Zealot | 27-05-10 | 15:33

Hockey | 27-05-10 | 14:30
Hmm. goed idee, zo'n journaal.
Als het dan maar niet om 18.00 uur is, want op maandag moet ik dan naar de schaakclub, op woensdag heb ik een cursus quantumphysica en op vrijdag geef ik bijles wiskunde voor VWO.

oddfellow151 | 27-05-10 | 15:31

Aub dit is echte onzin. Nu het lijkt dat de VVD een beetje minder stemmen krijgt ineens dit veronderstellen. Denk je nu echt dat het CDA links aanschuift? Da kan gewoon niet met hun punt over de hypotheekrenteaftrek. Grote onzin.

Soms wat opstandig | 27-05-10 | 15:31

verraad van links | 27-05-10 | 15:24
Je mist de cynische toon. Met geld smijten wordt door u als positieve eigenschap ervaren?

Daff | 27-05-10 | 15:31

Ik mis de onderbouwing, er staat alleen; dit is op basis van de politieke verhoudingen en de peilingen. Er is in het hele artikel nog geen zin te vinden waarin de redenering van Fransisco zich manifesteert.
Het klinkt voor mij als één grote, grote grap.

Swarley.. | 27-05-10 | 15:27

Hahaaaaa. Die van Jole... www.joop.nl/opinies/detail/artikel/vic...

is nu echt compleet van het padje af. Net zoals ziijn grote vrind Ome Job. Het gaat niet lang meer duren of deze sukkels gaan compleet afgeserveerd worden. Mark my words.

bello | 27-05-10 | 15:27

Ach dan maar over de grens gaan wonen.
Als Cohen het land graag aan de minder bedeelden wil geven en de rest daarvoor mag werken, dan hoop ik dat alle werkenden dit zinkende schip verlaten.
Eens zien wat Cohen dan gaat doen.

Tremor | 27-05-10 | 15:26

Nou I weet het al; deze hippie stemt VVD en ik hoop waarlijk dat even iedereen inziet dat ze beter te allen tijde geen P partij kiezen. Get the picture? Haha. Die zit! Kan ik nu een joint opsteken? Het wordt een rooskleurige toekomst. Ik heb nog ergens een glazen bol, die stamt nog uit de sixties weetjewel.. waar is dat ding..?

xxtremeraxx | 27-05-10 | 15:26

Yes we Cohen! Francisco van Jolo 4 Presidente !!!

Mijnbescheidenmening | 27-05-10 | 15:26

baatstra | 27-05-10 | 15:21
EU regels moeten we ook van af, dus ik zie geen probleem... Wie de neuk is Europa om onze migratie regels te bepalen..?

Doc Damage | 27-05-10 | 15:24

@Daff | 27-05-10 | 15:22
Een links kabinet is nooit leuk, dwaas.

verraad van links | 27-05-10 | 15:24

@baatstra | 27-05-10 | 15:21
Denemarken voert ze anders ook uit.

verraad van links | 27-05-10 | 15:23

Sliptong | 27-05-10 | 15:19
Een links, met geld smijtend kabinet is leuk in tijden voor voorspoed. Het is nu tijd om weer even orde op zaken te stellen. En ja, dat gaan sommige uitvreters voelen.

Daff | 27-05-10 | 15:22

De paragrafen over immigratie en integratie in de verkiezingsprogramma’s van vijf partijen zijn strijdig met EU-regels. Verwezenlijking van de plannen van VVD, PVV en SP zou zelfs alleen mogelijk zijn na uittreding van Nederland uit de Europese Unie.

Dat zeggen de hoogleraren migratierecht Thomas Spijkerboer (VU) en Kees Groenendijk (Nijmegen), die de programma’s op verzoek getoetst hebben aan internationale regelgeving.

baatstra | 27-05-10 | 15:21

Jole komt echt niet van deze planeet! Wat een mongool... De PvdA gaat zo hard verliezen dat we mensen gaan zien huilen!

Doc Damage | 27-05-10 | 15:21

links moet de puinhopen van rechts weer eens opruimen :D

BigApple | 27-05-10 | 15:21

* voorbereidend op Karl Marx leest *

Guy Fawkes | 27-05-10 | 15:20

Het enige wat nog dommer is dan het overdreven stuk stemmingmakerij op Joop.nl zijn de reacties.

"Johan van Dijk, do 27 mei 2010 14:18 in reactie op Benjamin Cornelisse

Goed stuk Francisco, de waarheid regeert hier."

Zealot | 27-05-10 | 15:19

@Merlot | 27-05-10 | 15:10
Ik zal het wel weer verkeerd zien maar zijn er geen anarchisten aan het werk? Kan toch niet anders als je:
- je ogen sluit voor immense problemen met asielzoekers;
- je ogen sluit voor de veroveringsqueste van de islam;
- je ogen sluit voor de crisis;
etc. etc.
Een links progressief kabinet: ach en wee.

Sliptong | 27-05-10 | 15:19

ik vind de fotosoep van joop.nl beter gelukt
-no offense

ROGL | 27-05-10 | 15:17

ik vind de fotosoep van joop.nl beter gelukt
-no offense

ROGL | 27-05-10 | 15:17

Die Jolo! Cohen wordt geen premier, om de simpele reden dat de PvdA niet de grootste partij wordt. De enige vraag is of de PvdA op 9 juni als derde of als vierde partij uit de bus komt. Hoogstwaarschijnlijk als derde.
Ach, ik bewaar de beste herinneringen aan Jolo, uit de tijd (jaren '90) dat internet nog bij velen onbekend was en hij zo snel en behendig de laatste internetnieuwtjes van wired.com overbriefde aan het Nederlandse publiek. (Zoals hij nog steeds doet in dat tenenkrommende radioprogramma van de TROS, samen met Peter de Bie.)

Whimpysinger | 27-05-10 | 15:16

@Plofkonijn | 27-05-10 | 14:57
Ja, zo ver is het. Het Moslim geweld wordt niet als het kwaad gezien, dat hoort er bij. Nee, Westers gedrag dat Moslim geweld zou kunnen veroorzaken, dat is het ware kwaad op de wereld.

TisNieZoMoeilijk | 27-05-10 | 15:15

alpha_mannetje | 27-05-10 | 15:12
Nee hoor, niet zonder een centje pijn. Sterker nog, het gaat op een aantal plekken flink zeer doen. Mensen die jarenlang onterecht hun hand hebben opgehouden en leven van de subisidie stromen gaan het zeker voelen. En dat is prima!

Daff | 27-05-10 | 15:15

... links-rechts, progressief-conservatief, goed-fout, het is zo 2002 allemaal....

Fimbulvetr | 27-05-10 | 15:15

Krachtmeester | 27-05-10 | 15:09
Conservatief-liberaal is een contradictio in terminis.
Sociaal-liberaal trouwens al net zo zeer.

Conservatief-sociaal kan wél heel goed.
Dat zijn bijvoorbeeld de SP en GroenLinks.
Voorwaarde is wel, dat je "sociaal" accepteert als synoniem van socialistisch.
Hoewel dit natuurlijk absoluut niet het geval is, integendeel zelfs, is het in dit idiote land echter wel degelijk gezonken cultuurgoed.

Merlot | 27-05-10 | 15:15

@funkyd | 27-05-10 | 15:09
ROFL!

Sliptong | 27-05-10 | 15:15

azijnsnuivert | 27-05-10 | 15:12
Francisco van Jole solliciteert naar de functie van minister van propaganda (goebbels)

grote grutjes | 27-05-10 | 15:14

@De Eek 14:56
Geenstijl had ooit een linkje geplaatst naar FOK, toen ik erop klikte kreeg ik "beste Geenstijler, welkom op FOK" in mijn scherm.
En verder is het algemeen bekend dat wanneer Geenstijl een linkje plaatst, de server van de "gelinkte" binnen 5 minuten stond te reauken.

necrosis | 27-05-10 | 15:13

deja | 27-05-10 | 15:04
jeeeezus dat afiche, wat een bangmakerij, maar hopen dat Rutte maar niet op het mediapark aan de wandel gaat en Van Jole met een pistool tegenkomt. O.n.g.e.l.o.o.f.e.l.i.j.k. echt wat een super kinderachtige methoden hier gehanteerd worden. Is Joop.nl een serieuze nieuwswebsite?
Wordt Joop.nl door gemeenschapsgeld (via Linksblok Vara) gesubsidieerd? Hoe kan het dan zo'n tendentieuze spreekbuis van LLINKs zijn? Ik betaal ook mee. Doe eens snel wat "Cohen = Chamberlain" foto's soepen daar...

Folkert Meinhof | 27-05-10 | 15:12

Ik liep al te schelden op Bert Brussen om zoveel onsamenhangende tekst in één topic. Totdat ik onderaan de naam van FvJ zag staan.

Ik ben weer gerust gesteld.

binnenkort gaan lieden als FvJ naar Jomanda of andere gebedsgenezers om te bidden voor dat wonder.

Jeblijftjeverbazen | 27-05-10 | 15:12

@ minimá-armezusvan.. | 27-05-10 | 14:56
Dat er bezuinigd kan worden dat staat vast! Dat Wilders zonder een centje pijn 20 miljard uit z'n reet kan trekken, dat geloof jij? Dat hij in z'n vingers knipt en dat de laatste 60 jaar aan immigranten opeens weer thuis zijn, met behoud van goed humeur en zonder een onvertogen woord van die regering? Dat het contract met Lockheed opeens weg is en dat we kunnen stoppen met ontwikkelingssamenwerking in 4 jaar zonder enige repercussies.
En met als sluitstuk dat pak hem beet 20 onervaren mongolen (let op Wilders tel ik even niet mee) van het kaliber Dion Grauss in de praktijk van de internationale politiek foutloos opereren.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 15:12

Héél even werd ik bang en dacht ik dat er bij de redactie stoppen waren doorgeslagen.
Toen zag ik gelukkig dat de "schrijver" van dit plempsel van jeaule was.
En die hoeven we gelukkig niet serieus te nemen!
Pfffffffff

azijnsnuivert | 27-05-10 | 15:12

Als ik er ook maar 1 eurocent op achteruit ga dan pak ik mijn biezen. Laat me niet nog verder door socialisten uitwringen! Dat tuig moet altijd werkende mensen zo hard mogelijk pakken ten gunste van mensen die niks uitvoeren. Laat uitkeringstrekkers hun eigen uitkeringen maar eens gaan betalen, kijken wat er dan van terecht komt!

Semper Pecunia | 27-05-10 | 15:11

@tomba | 27-05-10 | 14:51
en waaruit blijkt dat?
Onder paars hadden we de beste minister van financiën die we ooit hebben gehad. Zijn naam is Zalm en zijn leerling Bos heeft het CDA geredt.
CDA beschuldigt PvdA van vooruitschuiven, maar heeft zelf 6 kabinetten niet anders gedaan dan vooruitgeschuiven en stuntelen (in willekeurige volgorde).
God redt ons van het CDA onder Balkenende!

Dommedaris | 27-05-10 | 15:11

@funkyd | 27-05-10 | 15:09
Ik hoop dat ie in de zelfde staat van onderhoud verkeert als de meeste Oostblok-vliegtuigen.

verraad van links | 27-05-10 | 15:11

deja | 27-05-10 | 15:04
Altijd leuk, als potten de ketels verwijten dat ze zwart zien.
Je hoeft de namen maar even te veranderen en het gaat over henzelf. ROFL!
.
Kun je ook doen met de bizarre radicale feministenmanifesten van die Rooie Vrouwentoestanden van vroeger.
Vervang vrouwen door moslims.
Vervang mannen door ongelovigen.
En je bent verrekte dicht bij de koran.

Merlot | 27-05-10 | 15:10

Rutte wordt gewoon MP. Coalitie: VVD-CDA en D66. De winnaar en de twee machtswellustige hoerenpartijen. Hiep hoi.

Sliptong | 27-05-10 | 15:10

Brekend nieuws: Het Fokker staatsvliegtuig zal vervangen worden door een aangepaste Antonov vrachtversie als Sharon Dijksma premier wordt: img237.imageshack.us/i/antonov225faci1...

funkyd | 27-05-10 | 15:09

CrazyM | 27-05-10 | 15:05
Conservatief-Liberalen? Die bestaan niet, of het zijn heimelijke conservatieven.

Krachtmeester | 27-05-10 | 15:09

Er is maar één persoon enger als Job 'Kopje Thee' Cohen en dat is van Jole zelf!
* nu ook kippenvel heeft *

Kobus Kloothamer | 27-05-10 | 15:08

Een snor? Job moet een snor!

xxtremeraxx | 27-05-10 | 15:08

Gs is:
Geen (groen) links
Geen PVV
Geen rechts met geloof (SGP en CDA)
Geen D 66
Geen splinterpartijtjes.
Dan blijft er maar 1 partij over...
De VVD.
Uitsluiten en je weet het.

Terpen-tijn | 27-05-10 | 15:08

Laten we afwachten wat Bea in de eerste week van juni in Spanje aan suggesties meekrijgt.
Zij is uiteindelijk toch de enige die dit nieuwe clubje weer mag gaan boetseren.

Bos Hout | 27-05-10 | 15:08

@An die ARBEIT | 27-05-10 | 15:07
Nee, gewoon een neqschot.

verraad van links | 27-05-10 | 15:07

Stuk leest weg als een heel naar horrorverhaal. *koude rilling onderdrukkken probeert*

Viezevoozert | 27-05-10 | 15:07

Downloaddebat wordt geleid door van Jeauleau..
Das dan weer minder..

Rector Reflector | 27-05-10 | 15:07

@verraad van links | 27-05-10 | 15:05
U bedoelt dat Joris met een hamer en sikkel naar m'n huis komt??

An die ARBEIT | 27-05-10 | 15:07

@ James St John Smythe 15:05

Ik wel.

tomba | 27-05-10 | 15:06

@deja | 27-05-10 | 15:04
Op linken naar Jolo c.s. staat hier de deaudstraf.

verraad van links | 27-05-10 | 15:05

@Krachtmeester | 27-05-10 | 15:03

En de conservatief-liberalen dan?

CrazyM | 27-05-10 | 15:05

Ok, Richard de Mos als Minister van VROM zie ik ook niet zo zitten.

James St John Smythe | 27-05-10 | 15:05

@ZSU-23-4 | 27-05-10 | 14:50
Hallo... Je mist het punt geloof ik...

An die ARBEIT | 27-05-10 | 15:04

De VVD kan niet met ex-splinters PVV of TON regeren, net zomin als de PvdA niet met haar satellietclubjes kan regeren. Het enige dat regeren met de eigen bloedgroep oplevert, is een verdere versplintering van het politieke landschap (Wilders/Rita geneutraliseerd biedt weer nieuwe ruimte op rechts / Erwin Roemmel geneutraliseerd biedt weer nieuwe ruimte op links), en dus een verdere marginalisering van de eigen partij. VVD en PvdA mikken beide juist op een overzichtelijk tweestromenland. Alleen gooit het CDA steeds roet in het eten.
Wat moet er gebeuren om de impasse - al bestaat deze voornamelijk op papier - te doorbreken?
1. PvdA, GL, D66 én VVD heffen zichzelf op (voorzover ze niet al de facto overleden zijn);
2. Uit de daadwerkelijk progressieve en daadwerkelijk liberale vleugels van die vier wordt een brede, seculiere partij opgericht;
3. De conservatieven vluchten dan uit zichzelf wel naar Reli's, Wilders, SP, TON, Whathaveyou;
4. Blijft over: Progressief-Liberalen, Reli's, Conservatieven. Et voila, Reli's worden vermalen, gheghe.

Krachtmeester | 27-05-10 | 15:03

@Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 15:00

Dat was erg jammer... :-(

CrazyM | 27-05-10 | 15:02

"Onthoud dit: Regeringsdeelname van de PvdA is voor de PvdA en GroenLinks de enige methode om voorgoed verlost te worden van het probleem Wilders."
==========
Die Endlösung van het Zionismusprobleem?
.

Merlot | 27-05-10 | 15:02

Hij kan wel mooi hoorboeken in lezen.

Zo jammer! | 27-05-10 | 15:02

van Jole is echt een autist, ik weet het nu zeker.

Sweyn | 27-05-10 | 15:02

het zal wel weer paarsch worden...

kommaneuker | 27-05-10 | 15:01

als mensen nu even de moeite nemen 'vice_premier_wilders' van Jole op jp.nl te lezen, dan lijkt het hele verhaaltje op GS wat zinniger...

MalteseKnight | 27-05-10 | 15:01

Ik ga voor paars met premier Rutte.

sizam | 27-05-10 | 15:01

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:58
Het CDA hoef je niet uit te sluiten, men moet ze alleen geen leidende rol binnen een nieuw kabinet geven want dat verdienen ze niet. Ondanks het feit dat ze niet kunnen leiden, zijn het over het algemeen (kom nou niet met het Jack the Wipper argument) integere mensen die competenter zijn dan vele anderen in de Kamer en zijn in die zin een goede vaste waarde binnen een kabinet.
Maar leiden, dat moeten ze aan anderen overlaten. Nu gewoon een keer volgen.

Heau even | 27-05-10 | 15:01

Als je wil dat er wat verandert, moet je een partij kiezen buiten de klassieke machtspartijen CDA, PvdA en VVD. Bij een middencoalitie zijn er alleen verliezers.

tomba | 27-05-10 | 15:01

Ik vind Cohen eigenlijk wel iets van Asterix in zich hebben. Het zit 'm in die helm. Ik weet niet; iemand maakte de vergelijking Obelix/Sharon Dijksma. Ineens zag ik het allemaal voor me... het lot van dit land was bezegeld. Het verhaal van de Dappere Dodo...

xxtremeraxx | 27-05-10 | 15:00

lololol, was f schrikke toen ik het onderste las maar daarna snapte ik m :P

Mopho | 27-05-10 | 15:00

@Heau even | 27-05-10 | 14:56
Een mogelijkheid, maar vergeet niet dat Pechtold gister de afbouw van de HRA tot breekpunt heeft verklaard. Ik zie VVD én CDA dit niet inleveren.

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 15:00

Whahaha
Het vooruitzicht dat onze joppie misschien premier wordt maakt deze dag voor GS al een zwarte dag
Black Thursday.
De dag waarop bekend werd dat het MOGELIJK zou kunnen zijn dat joppie groter gaat groeien.

Terpen-tijn | 27-05-10 | 15:00

Cohen als mp, dikkie Dijksma als vice mp. En Fransica van Jolo als minister van informatie en webzaken zeker.
"springt in auto en rijdt de pier op'.

1 v.d.15 man | 27-05-10 | 15:00

@gozahtje | 27-05-10 | 14:54
Het is gewoon jammer dat de PVDA niet wat meer talent in huis heeft. Cohen is werkelijk een aanfluiting. Voor wat betreft JP, tsja.. Tijdens het campagne voeren is het een goede vent, helaas niet tijdens het regeren.

Rutte is de laatste jaren erg gegroeid. In het begin was het nog wel een beetje studentikoos-typetje, maar hij weet zich nu aardig staande te houden. Pechtold is ook erg sterk.

Zelf zou ik wel iets zien in D66 + VVD. De vraag blijft dan alleen wie erbij moet komen?

CrazyM | 27-05-10 | 14:59

Volgens mij is de economische situatie in Nederland zodanig dat er op dit moment geen plaats is voor een pretkabinet. Laten we dat maar weer doen als het weer wat beter gaat. Dan kunnen we de normen en waarden en het fatsoen weer gaan optuigen met mooie ministeries als Jeugd en Gezin.
Voor het zover is moet het mes er in en serieus bezuinigd worden. Anders wordt het echt nooit meer wat met Nederland.

Jippie | 27-05-10 | 14:59

Krijgen we dat gezeik weer: Geert is links. Is het links om kerncentrales te bouwen, de milieusubsidies een rotschop te geven, de belasting te verlagen, de import van onderklasse te stoppen, in de bureaucratie te snijden en te zorgen voor meer blauw op straat? Tip: kijk eens in het verkiezingsprogramma van de PVV.

tomba | 27-05-10 | 14:59

Heau even | 27-05-10 | 14:52
CDA uitsluiten AUB, die hebben inmiddels genoeg verkloot.
Dan nog liever een 4 partijen kabinet.

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:58

Hahaha, ik las het artikel en dacht al, hier klopt iets niet.
Maar nog meer had ik een last van plaatsvervangende schaamte, dat 'mijn' 'rechtse' weblog zo'n kinderachtig angstverhaalte, puur op basis van veronderstellingen en zonder enige vorm van objectiviteit door een stagiaire liet typen. *Zucht* dacht ik.
Maar godzijdank blijkt dit amateuristische, onderbuikgevoellige episteltje door het LLINKse Joop.nl te zijn afgedrukt, met VVD vervangen door PVDA. En niet door een stagaire maar door de grote roerganger aldaar. Godzijdank! Ik hoop dat de LLINKse jooplezers ook een beetje het schaamrood op de wangen staat. Erg intelligent komt het allemaal namelijk niet over. Je zou haast denken dat de schrijver niet verder is gekomen dan de Mavo...

Folkert Meinhof | 27-05-10 | 14:57

Ah joh, doe allemaal weer hetzelfde. Zitten we weer 2 1/2 jaar vast aan een incompetente seculiere dwaas. *ik ben nergens voor, alleen tegen JP*

keerf | 27-05-10 | 14:57

Is het nu al zover dat links gaat lopen dreigen met moslimgeweld als we niet op hun stemmen?

Plofkonijn | 27-05-10 | 14:57

ik heb het meest een hekel aan d66, met die harlekijn pechthold gatverdamme wat een kwal.

grote grutjes | 27-05-10 | 14:57

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:54
Dan heb ik niet goed gekeken. Maar de rest van mijn comment blijft staan. Het blijft een mogelijkheid na 9 juni.

Heau even | 27-05-10 | 14:56

Is dat Clairy Polak op die foto? Die als premier, da's pas schrikken.
@alpha-mannetje
ontwikkelingsamenwerking, JSF, bestuurslagen, subsidie-circus, milieu en immigratie is pakweg 20 miljard zonder een zuchtje pijn. het schandalige is dat geen enkele politicus wil uitleggen waarom miljarden in bepaalde richtingen moeten stromen en tegelijkertijd bezuinigd moet worden. waarom wel een straaljager kopen en bezuinigen op gehandicaptenzorg? omdat gehandicapten niet voor snoepreisjes zorgen? bejaarden niet meer stemmen? zowel links als rechts weigeren te antwoorden op de simpelste vraag: wat is de politieke motivering van hun keuze. Eigen belang is de indruk die tot op heden achterblijft.

minimá-armezusvan.. | 27-05-10 | 14:56

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:51
Mijn stem zal nog afhangen van de peilingen rond 9 juni maar ik krijg langzaam wel het gevoel dat het nog goed gaat komen met NL.

Daff | 27-05-10 | 14:56

Van Jole schrijft, naar ik meen, beter. Dit kan haast niet van hem zijn. Waarom ontbreekt er anders een link, laat staan een mirror?

De Eek | 27-05-10 | 14:56

Broodje kipkorn mayo | 27-05-10 | 14:39
Brussen maak je nu ook al zelf accounts aan?
MDA | 27-05-10 | 14:45
Vergeet niet de geniale omwisseling Israel - Gaza. HILARISCH!

Flodder | 27-05-10 | 14:56

@ CrazyM | 27-05-10 | 14:48
Klopt, dat is de economische kant van dezelfde munt. Ik vind het levensloopargument altijd wat mooier, omdat je anders snel verzand in een "ja maar dan bezuinigen we toch op X argument". Nu kan je simpel wijzen op het feit dat de WAO is ingevoerd om mensen de laatste 5 jaar van hun leven vrij te geven, dus kan je voor vertoon nog even 35 delen door 7 en dan zeg je "600% procent! Erboven op , alstublieft dankuwel, wham bam thank u ma'am", en dan is het klaar.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:56

Er is één partij waaraan ik een nog grotere hekel heb dan aan de PvdA, en dat is de VVD. Dus laat maar komen dan die Cohen, ik kan me een betere premier voorstellen, maar altijd nog beter dan die marionet Rutte.

veterdiploma | 27-05-10 | 14:55

@Heau even | 27-05-10 | 14:52
Synovate/Poltieke Barometer:
- VVD-CDA-D66: 72 zetels

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:54

Kom op, Cohen als Premier is toch vele malen ongeloofwaardiger als wanneer JP een 5e keer de boel mag verkloten? Tijd voor iets anders mensen!

gozahtje | 27-05-10 | 14:54

JanRap | 27-05-10 | 14:38
en die meneer was links nationaal socialistisch, Wilders is rechts en democratisch gekozen in de 2e kamer.

grote grutjes | 27-05-10 | 14:53

@ ik ben in de war, van jole schrijft toch alleen voor Joop? En sinds wanneer vind van Jole het erg dat Cohen premier wordt? vragen, vragen

Jan Kaas | 27-05-10 | 14:53

Ik hoop het van harte.

Marcel4899 | 27-05-10 | 14:53

@ Rector Reflector 14:50

Een verdubbeling van de zetels is slecht?

tomba | 27-05-10 | 14:53

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:46
Pechtold zakt op dit moment met Wilders mee in de peilingen, maar ik zie D'66 nog wel opleven door aanhaken bij de VVD. De combinatie VVD/CDA/D66 staat in de peiling van Synovate nog op een krappe meerderheid (bij Maurice niet trouwens), dus wie weet.
Een 4-partijen kabinet is helemaal niet wenselijk, dus ik ga ervan uit dat daar niet voor gekozen gaat worden.

Heau even | 27-05-10 | 14:52

@Daff | 27-05-10 | 14:50
Ik zeg: doen!

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:51

@ Dommedaris 14:47

Het CDA is net als de PvdA een partij van pappen en nathouden. Het CDA houdt alleen meer rekening met de overheidsfinancien.

tomba | 27-05-10 | 14:51

op een moment dat het voor de PVV slecht gaat in de peilingen.
tomba | 27-05-10 | 14:48
Zoals nu?

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:50

alle coalities met het CDA zijn gedoemd te mislukken.
en maar PVDA bashen, de vijand is het CDA hoor, van de PVDA hoef je niet bang te zijn, die kan je laten draaien als je maar genoeg druk zet.
de beste coalitie op dit moment is er een met PVDA en VVD, oftewel een nieuw paars kabinet.
doet maar kiezen, grijs of paars? doe mij dan maar paars.

DualDenz | 27-05-10 | 14:50

Dacht serieus eerst dat de kwaliteit van GS gekelderd was om onverklaarbare reden, begreep er al helemaal niks van, totdat dan blijkt dat het Von Jolo was die dit schreef.
Jemig, die vent schrijft werkelijk als een klein kind.
Laat iemand hem in de gaten houden en in de ochtend even opbellen (ofzo), zodat hij niet steeds vergeet zijn medicatie in te nemen.

ZSU-23-4 | 27-05-10 | 14:50

Wat een prachtig stuk van Van Jole, laten we hopen dat hij gelijk krijgt! PVV-VVD-CDA.. van mij mag het!
-
Misschien zelfs nog een strategische stem op PVV zodat deze coalitie het meest voor de hand blijft liggen en de VVD niet onverhoopt naar links gaat loensen? VVD zelf staat al sterk genoeg.

Daff | 27-05-10 | 14:50

flauwe satire

landlopertje | 27-05-10 | 14:49

@ uitgeslapen 14:47

Moet eerlijk zeggen, met Paars II als referentiepunt, dat het wel degelijk erger kan dan Balkenende.

tomba | 27-05-10 | 14:49

De PVV moet nooit maar dan ook nooit in een coalitie met CDA en VVD gaan zitten. Ze moeten gewoon aan de zijkant zitten en gedoogsteun leveren als er van deze coalitie een goed plan uitgaat. Als de PVV met het CDA samengaat, trekt Maxime Verhagen er toch de stekker uit op een moment dat het voor de PVV slecht gaat in de peilingen.

tomba | 27-05-10 | 14:48

@alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:45

Probleem zit hem ook gewoon in die vergrijzing. Straks 2 werkenden voor 1 AOW'er is niet meer op te brengen...

CrazyM | 27-05-10 | 14:48

En toch zeg ik dat we met paars I en II beter afwaren dan met Balkenende I t/m 76. Vraag me nog steeds af wat Pim Fortuijn had kunnen betekenen, maar Balkenende heeft met geen enkele coalitie ook maar iets voor dit land kunnen betekenen.

Dommedaris | 27-05-10 | 14:47

@ CrazyM | 27-05-10 | 14:39
Of inderdaad "wie gaat dat betalen", dat was korter geweest.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:47

erger dan 8 jaren Balkenende als premier zal het niet worden

uitgeslapen | 27-05-10 | 14:47

LOL @ Basilone

kippenkut | 27-05-10 | 14:46

@Heau even | 27-05-10 | 14:44
Die gaan geen meerderheid halen. Dan zul je er toch echt de CU bij moeten stoppen.

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:46

@Koning_poephoofd | 27-05-10 | 14:44

Vooral die heerlijke zwoele zware shag stem van Femke doet 't um ;-)

CrazyM | 27-05-10 | 14:46

@ ecologiste | 27-05-10 | 14:36
Kom op! Wilders' sociale punten zijn volkomen irrealistisch. Je kan niet EN de uitgaven vergroten EN inkomsten verkleinen, dat heet naar de mond praten. Puur op basis van bezuinigen op nieuwkomers zeker, zie je het al voor je?
De VVD heeft een paar pijnlijke maatregelen, maar is daar eerlijk in. Het is immers een liberale partij en zal dus op een kleine overheid aansturen en ja dan ga je dus snijden in sociale maatregelen, uiteindelijk is dat het beste voor de economie.
Plannen van de SP en de PVV serieus nemen is waanzin! Neem die AOW-leeftijd: Straks wordt de gemiddelde Nederlander 100 en moet dan 35 jaar achter de geraniums zitten. Klinkt leuk, klinkt aardig, klinkt sociaal, maar realistisch? Nee! Bovendien is het helemaal niet zo sociaal, want elke maatregel betekent tegelijk ook een beknotting van individuele keuzes en individuele keuzes maken een economie flexibel en concurrerend. Om nog maar te zwijgen of het wel zo leuk is om 35 jaar te vegeteren.

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:45

Wat een waardeloze peop-column van GS. Het origineel van Van Jolo was al niet echt inspirerend, maar dit zogenaamde satirische antwoord / bewerking is al helemaal zoutloos en raakt kant noch wal. Willekeurig namen omwisselen (wilders - cohen) maakt van het stukje echt complete onzin... Jammer GS. Slechte poging.

MDA | 27-05-10 | 14:45

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 27-05-10 | 14:44

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:39
Qua zorg zitten PVV en VVD/CDA ook wel ver uit elkaar. Dus zelfs een minderheidskabinet met steun van de PVV zie ik niet heel snel gebeuren. Het zou wel interessant zijn.
Waarschijnlijk wordt het VVD/CDA/D66.

Heau even | 27-05-10 | 14:44

Ik kies GroenLinks, dan hebben we iig nog een lekker wijf als premier (als iedereen GL zou stemmen :P)

Koning_poephoofd | 27-05-10 | 14:44

Wat een warrig stuk. Wie vindt nu wat? Is het humor of echt slecht geschreven? Door wie?

Korreltje Zout | 27-05-10 | 14:44

JanRap | 27-05-10 | 14:38
Marijnissen?

sjaakdeslinksesul | 27-05-10 | 14:43

EisQonijn | 27-05-10 | 14:25
Je geeft zelf 2x het antwoord op je craag

lieverdeauddanreaud | 27-05-10 | 14:43

*Gaat een plee zoeken na het lezen van de reacties op de JoopT.*

Broodje kipkorn mayo | 27-05-10 | 14:43

Hehe, ik begon bijna te denken dat Jolige het licht had gezien. :D

Flounder123 | 27-05-10 | 14:42

En toch wil ik wel eens weten hoe Rutte en Geert het doen! Misschien gaat het ineens wel goed! Maar links zal het nooit accepteren. Het is nu al goed zichtbaar maar na 9 juni komt de ware aard van links echt naar boven.

StijlvolRechts | 27-05-10 | 14:39

Haha, geweldig herschreven! Go Bert go!!

Broodje kipkorn mayo | 27-05-10 | 14:39

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:36
LolWhot?

Its_Not_Real | 27-05-10 | 14:39

Jolo vergeet alleen het AOW-breekpunt van de PVV alsmede het gegeven dat een coalitie VVD-CDA-PVV geen garantie voor een meerderheid in de EK heeft (hij is dan ook niet zo snugger).

Dat laatste punt is geen enorme ramp, want die meerderheid komt er wel. Dat breekpunt is echter een serieus issue. Ik kan me eigenlijk geen meerderheidskabinet VVD-CDA-PVV vootstellen, omdat dat alleen mogelijk is wanneer Wilders zijn breekpunt laat vallen (zie ik niet gebeuren), of wanneer VVD en CDA opeens niet meer de AOW-leeftijd zouden willen verhogen (gaat al helemaal niet gebeuren).

Dus wat dan? Een minderheidskabinet met gedoogsteun van PVV (en SGP). Waarom? Omdat de PVV dan niet genoodzaakt is om vóór de verhoging van de AOW-leeftijd te stemmen. Wanneer Rutte I een dergelijk wetsvoorstel indient kunnen Wilders c.s. mooi tegen stemmen (belofte aan electoraat), maar zullen PvdA, GL en D66 vóór moeten - moeten, ja, aangezien ze zichzelf anders onsterflijk belachelijk maken - stemmen, waardoor het toch door het parlement komt.

Minderheidskabinet it is. En ja, de CDA-top heeft aangegeven dat ze dat eigenlijk niet willen, maar zij hebben als tweede partij achter de VVD helemaal niets te willen.

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:39

Marielle Tweebeeke zou natuurlijk wel een goede premier zijn!

Einde van de Domheid | 27-05-10 | 14:39

@ ecologiste | 27-05-10 | 14:24

Tsja.. Dan komt de centrale vraag: "Wie gaat dat betalen?"

Ik hoop met de VVD straks die Astra weer eens te kunnen inruilen voor iets beters, maar als Cohen straks aan de macht komt, dan moet ik 't voorlopig nog doen met die oude bak...

CrazyM | 27-05-10 | 14:39

sjaakdeslinksesul | 27-05-10 | 14:30
... Wilders wil de treinen weer op tijd laten rijden. Rara, wie wilde dat ook? ...
Dat was een politicus die ook autobanen erg belangrijk vond, en elke arbeider een VW gunde.

JanRap | 27-05-10 | 14:38

Als Cohen premier wordt emigreer ik. Oh nee, wacht, dat heb ik gelukkig al een paar jaar geleden gedaan! :-)

Tapu | 27-05-10 | 14:37

Ik kan er geen chocola van maken.
Rutte gaat de lakens uitdelen en komt na kort tijd tot de ontdekking dat hij dat helemaal niet kan. Hij kan ondernemers niet inspireren, conservatieven geen rust geven, liberalen geen vrijheid geven, Internationaal niet netwerken en de teugels ook niet laten vieren. Dat word dan een kontenknijpkabinet waar het voor iedereen met een puntje fijn op kan prijsschieten. Als EU dan niet failliet is wordt het tijd voor GRAUW 1. Dat kan nog minder. daarna zijn we weer terug bij af en beginnen we met:

Einde van de Domheid | 27-05-10 | 14:36

Jan Pronk. Ik zeg: Jan Pronk.

Lex Trumbauer | 27-05-10 | 14:36

Its_Not_Real | 27-05-10 | 14:35
U doet uw nick geen eer aan.

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:36

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:29

Tsja...?
Investeren in mensen die echt willen bijdragen aan een beter NL is toch een goede zaak? Linkse en rechtse kerk is toch zeau reactionair en niet toegesneden op de nieuwe eisen van deze tijd?

ecologiste | 27-05-10 | 14:36

Pinhead | 27-05-10 | 14:20
Jammer dat je de grap verraadt. Lach me kapot om de mensen die serieus denken dat deze column van Van Jolo is. De omdraaitruc van Brussen zelf vind ik erg matig gedaan. Lamlendigheid heerst de laatste dagen op de GS-burelen.

- Edit: het aantal sneue commenters dat niets anders dan dat kan zeggen ook gelukkig. -

Flodder | 27-05-10 | 14:35

Neej Neeeejjj NEeEEEJjEeEJJJ

Its_Not_Real | 27-05-10 | 14:35

heb de indruk dat wat namen verwisseld zijn...???

070 | 27-05-10 | 14:35

Ik hoop nog altijd op generalissimo van Uhm.

verraad van links | 27-05-10 | 14:35

ik word hier een beetje jolig van

watsinneneem | 27-05-10 | 14:34

ROFLMAO @ " probleem Wilders "

ik ga niet snel een andere wat aan wensen maar een bezoek van de echte
"probleem" aan jole is volgens mij wel gewenst.

poli | 27-05-10 | 14:34

gelukkig was het een grapje, de originele column is veel rooskleuriger: Go Mark en Geert!

Onderbuik | 27-05-10 | 14:34

Zoals gebruikelijk hardleers en tegen beter weten in
Wat een wereldvreemde vogel is Francisco 'bord voor z'n kop' Jeauleau toch ook

Tobi | 27-05-10 | 14:33

@Veenkolonie | 27-05-10 | 14:14: je mag de holocaust inderdaad ontkennen zo vaak je wil. Hoezo "kiezen uit twee kwaden"? Daar wordt de holocaust niet minder verschrikkelijk van. Holocaust-ontkennen wijst op het intellect van een amoebe, maar strafbaar is domheid/brainwash/hersenletsel nog steeds niet. Niets mis met die opmerking van Rutte.

Snikkeldrift | 27-05-10 | 14:33

Het CDA gaat verliezen/wordt niet de grootste met als gevolg dat JP hem smeert. MV wordt naar voren geschoven en die wil gezien het verleden absoluut niet met de PvdA regeren.

verraad van links | 27-05-10 | 14:32

En dan heb ik het over zijn columns op de Joop.

Superior Bastard | 27-05-10 | 14:32

Francisco heeft me nu echt overtuigd!! Ik kan nu echt niet meer op D66 stemmen. Mijn stem moet naar de VVD of de PVV.

denoorman | 27-05-10 | 14:31

@Mezelf

Zij we er toch weer ingetuind.

LJBrinkhorst | 27-05-10 | 14:31

@EisQonijn | 27-05-10 | 14:25

Isse grapje? Zo niet, zie: CYFAWS | 27-05-10 | 14:15

An die ARBEIT | 27-05-10 | 14:31

"Hjalmar Hoort, do 27 mei 2010 11:37 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Hjalmar

Alleen waarom dan die poster eronder. ik denk dat nog geen 10% van wat hier komt op VVD stemt, dus hij kan schrik aanjagen wat ie wilt, het bereikt toch vrij weinig. Misschien dat GeenStijl er nog mee aan de haal gaat vandaag: Jolo komt weer met doemscenario's. Leidt weer tot wat gratis PR voor Joop. Das dan wel weer slim. ofzo. misschien."

Aiii. het werd om half 12 al voorspelt door een Jooper.

Stakkert | 27-05-10 | 14:31

Denken er werkelijk nog mensen dat Cohen iets te zeggen heeft binnen de PvdA?
De man is een proxy, neergezet door de partijprominenten omdat het de enige PvdA-persoon was die nog niet door heel 0031 wordt uitgekotst.
En met zoveel PvdA-burgemeesters tegen de pensioengerechtigde leeftijd is het erop of eronder voor de PvdA.
Als ze nu niet een fatsoenlijk aantal zetels halen, kunnen ze een kwart van de burgemeestersposten inleveren, dat gaat ze veel geld kosten.

vagehond | 27-05-10 | 14:30

bmwf650 | 27-05-10 | 14:24
Wilders wil de treinen weer op tijd laten rijden. Rara, wie wilde dat ook? Als van Jolo zijn hart niet gekookt op zijn rug had hangen maar op de juiste plek, dan zou hij ageren tegen Wilders in plaats van tegen die aardige Job Cohen.

sjaakdeslinksesul | 27-05-10 | 14:30

Ongelooflijk, die Jeauleau blijkt een ordinaire alu-hoed te zijn. Wat een stemmingmakerij zeg.

Brussen, leuk gedaan dit.

Heau even | 27-05-10 | 14:30

@oddfellow151 | 27-05-10 | 14:24; jij bewijst waarom een dumbed down journaal misschien toch niet zo'n slecht idee is. Zie jij nou echt de ironie niet in de meeste reacties?

Hockey | 27-05-10 | 14:30

wurly | 27-05-10 | 14:26
Bezittelijk voornaamwoord is MIJN, niet ME naam.

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:30

@ ecologiste | 27-05-10 | 14:24
Weet je wat ie moet zeggen? Gratis geld voor iedereen! En een pony en een mercedes, pijpbeurten voor alle papa's en bonbons voor de mama's. En lief doen tegen je oom en tante!

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:29

Dat verbeten, tegen beter weten in links zijnde, zure toontje van Jolo begint me mateloos te irriteren. Om van die zelfvoldane kop, om je moe op te slaan, maar te zwijgen.
Excuus voor de ad hominem, maar in dit geval legitiem lijkt me.

Superior Bastard | 27-05-10 | 14:29

Wat voor drux gebruikt die Jolo?

Om Geert te citeren: Ik kan er geen touw aan vastknopen maar het antwoord is in ieder geval: NEE.

Oh ja. Jolo vindt GL'ers 'horkachtige populisten'?

Wat zou hij dan vinden van Marcel von Dam en Peter van Heemst? Over horkachtige populisten gesproken...

LJBrinkhorst | 27-05-10 | 14:29

ja eco. gelijk, ik ben voor de harde hand, opvreters hebben we niks aan, wij moeten hard werken... en dan liever niet voor niksnutters!!

bmwf650 | 27-05-10 | 14:28

En de reacties van druiloren, die de grap niet zien, blijven maar doorgaan

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 14:28

Niet slecht, het schuurt hier en daar een beetje, maar zeker niet slecht gedaan. Ik maak zelf wel uit wat ik stem Jole!

Achterdocht | 27-05-10 | 14:28

Ik stel voor om Dijksma een pot lust opwekkende pillen te geven en dan opsluiten met Jolo. En de sleutel voorlopig even weggooien.

Hockey | 27-05-10 | 14:28

raar !

Zuitschuip | 27-05-10 | 14:27

EisQonijn | 27-05-10 | 14:25
U snapt iets niet.
En u leest de reaguursels niet.

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:27

Cohen, die Wilders heeft uitgesloten......
Mag ik Cohen even wijzen op het feit dat ik mijn stem nog moet uitbrengen, de verkiezingen nog géén gelopen zaak is en ik PVV stem en daarmee Cohen uitsluit (alsmede GL, CDA, CU, SGP, dierenpoes, etc).
Hoe denkt meneer Cohen daarover?
Typisch links om de buit reeds te verdelen terwijl er nog geen "inkomsten" zijn.
Hopelijk blijft PvdA steken op 12 zetels en ik wens Fransisco van Jole ongezien de typhus met zijn Noord-Koreaanse propagandadraak genaamd Joop!

necrosis | 27-05-10 | 14:27

Wat een debiele column weer van die Jolo op Joop.nl. Het is toch duidelijk dat de PVV geen regeringspartij is, het is een oppositiepartij en daar zijn ze goed in, beetje zoals de SP vroeger was. Ik denk dat Rutte ook wel begrijpt dat ze voor een goede regering een samenwerking moeten aangaan met partijen die links van hun staan en niet nog verder rechts.

-TJ- | 27-05-10 | 14:27

Lazy day at the office, GS?

Camorra | 27-05-10 | 14:27

ga me naam in Mohamed veranderen

wurly | 27-05-10 | 14:26

www.sp.nl/nieuws/verkiezingen/kamer200...

2006: PvdA: (slechts) 2.085.077 Twee miljoen randdebielen. Oh wacht;
2006: CDA: (slechts) 2.608.573 Twee-en-een-half miljoen randdebielen.

Bij mekaar, 5 Miljoen idioten. Die het voor 11 Miljoen weldenkende mensjes verpesten. Lang leve dé democratie!

kitspuit | 27-05-10 | 14:26

Ik snap het niet... Jeaule die krijgt toch een stijve bij de gedachte van een PvdA premier? Wat loopt hij nou te miepen dan? Of snap ik iets niet?

EisQonijn | 27-05-10 | 14:25

Dat mensen op dat soort posities zulke stukjes schrijven is te triest voor woorden. (Ik heb't over Jolo). Wat een ontzettende arrogante ikhebaltijd gelijkerigheid zeg.

Rho'd Berth | 27-05-10 | 14:25

Cohen als premier zou een absolute ramp voor het land zijn! Financiële problemen worden vooruitgeschoven en het migratiebeleid wordt helaas niet aangepast. Dit gaat Nederland miljarden, maar ook haar karakter kosten.

keizer_frits | 27-05-10 | 14:24

Zo, aan de reacties hierboven te zien had nog niemand de volledige kolom of die van Jolo gelezen.
Die 'Find And Replace' -grap valt tot nog toe tegen, Bert.

oddfellow151 | 27-05-10 | 14:24

volslagen absurd dit. je moet wel heel veel complodTdingetjes zien als je hier in gelooft. CDA en PVDA gaat nu even niet. (maar voor de volgende verkiezingen vinden ze elkaar wel weer). PvdA kan het niet maken nu met CDA in zee te gaan, niet naar de kiezers, niet naar zichzelf. blijf dingen bedenken en 'zien' maar stop met denken dat pvda zo machtsgeil is dat het met cda gaat samenwerken. Sowieso is het een beetje teveel koffiedikkijken wat die gekke Jolo doet. en als hij nog vertelde waarom hij denkt wel wat in de mist te zien kan je er nog iets van vinden maar dit is totaal ongefundeerd raaskallen.

two ball cane | 27-05-10 | 14:24

sjaak, wilders is geen racist, die weet heus wel het verschil tussen goed en kwaad, hij is met een buitenlandse, dus een racist??? nee zeg, hij wilt net als iedereen een net nederland. denk je niet???? allochtonen die hun best doen hoeven van niemand weg, toch???

bmwf650 | 27-05-10 | 14:24

Als Rutte nu eens enkele sociale punten van Wilders overneemt kan voorkomen worden dat Job premier wordt. Rutte moet garanderen dat de huren niet omhoog gaan en dat de zieken en arbeidsongeschikten met rust gelaten worden en dat salarissen van mensen onder zeg 25-30.000 per jaar niet omlaag gaan.
Het is nu de kans en die komt niet snel weer.
Want zeg nou zelf een crisis die veroorzakt is door de banken zou de PvdA toch tot astronomische hoogten moeten doen stijgen?
Job heeft de mensen weggejaagd omdat hij maar niet wil inzien dat de immigratie op veel te grote schaal is doorgezet en dat we er al meer dan 200 miljard euro aan kwijt zijn en dat we er jaarlijks minimaal 7 miljard aan schuld bij krijgen en dat niet voor asielzoekers maar gelukzoekers die niet eens weten hoe of ze zich moeten gedragen en geen nederlands spreken. De maatschappij verloedert verder. Wilders heben "ze" in de ban gedaan dus Rutte moet enkele sociale aspecten overnemen en zo enorm groot worden. Het is zijn laatse kans. Doet hij het niet en wordt Job premier dan kan het wel eensch zeer lang duren voor Rutte want reken maar dat Job ditmaal ervoor zal zorgen dat de PvdA nieuwe 'linkse' politiek gaat maken door veel v'an Rutte over te nemen.
En dan zitten wij opgescheept met weer een 'linkse' kerk nadat we al zoveel kerk hebben gehad.
Of en dat lijkt mij het beste Rutte gaat in zee met én Geert én Emile zodat eindelijk de kerken buitenspel worden gezet en de nepotistische netwerken die NL al zolang in hun greep hebben worden ontbonden.

ecologiste | 27-05-10 | 14:24

Nou Bert, in ieder geval bedankt voor het niet doorlinken naar Joop! Dat had me gegarandeerd mijn lunsj gekost.
Cohen heeft gefaald en gaat daar rustig mee door. Wat duidelijk opvalt is dat links veel smeriger te werk kan en mag gaan omdat rechts al zo snel met nazi's worden vergeleken zodra ze hun punten uitspreken. Van Jole is zo'n extremist.

Stroopdoos | 27-05-10 | 14:24

Als de PVDA onder Cohen in de regering komt is dat het failliet van Nederland. Dan is het afgelopen met talenten en mensen die werken. Middelmaat zal regeren.

Lompe Loel | 27-05-10 | 14:24

LOL. Hij is erg leuk.
Maarruh, Sharon Dijksma? Als we met JeePee al een Harry Potter figuur sloegen, wat voor figuur slaan we dan met het varke Dijksma? Moet je de reputatieschade is islam landen dan eens voorstellen. Een varken als premier, dat betekent moord aanslagen.

Hockey | 27-05-10 | 14:24

Interessante comments.
Het geeft in ieder geval de gemiddelde kwaliteit van reaguursels aan.
want:
Er verschijnt een niet welgevallige naam (Jole) en meteen schiet de overgrote meerderheid in een pavlov-stuip.
Gevolg: BertBrussen lacht zich dood en op de redactie van GS wordt de reaguurder nu helemaal niet meer serieus genomen. -edit: nu?-

Nog enkele genuanceerde meningen over Geert of de oprukkende moslims??

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 14:23

ach, 1 pot nat Wilders, groenlinks, sp vvd. Allemaal het zelfde.

Phobophrysk | 27-05-10 | 14:23

Huh?

verraad van links | 27-05-10 | 14:22

Ach... alles is beter dan nogmaals de gggghristenfundamentalistische taliban aan het roer...

Sas | 27-05-10 | 14:22

Joleau is een opruiend type.

kleingrutter | 27-05-10 | 14:22

Pinhead | 27-05-10 | 14:20
Simpele..

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:21

rovertje | 27-05-10 | 14:17
Ik dacht dat Sharon een obese wijf was, geen kerel.

JanRap | 27-05-10 | 14:21

Maak de VVD de grootste dat is gezond voor de machtsverhoudingen in dit land. Paars III is niet zo'n gekke optie maar dan wel met een PVDA die fors kleiner is als de VVD !

Roffel | 27-05-10 | 14:21

-weggejorist en opgerot-

Pinhead | 27-05-10 | 14:20

Hehe, ik moest lachen. Hier het origineel:
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/vic...
CYFAWS | 27-05-10 | 14:15

Haha als kuddedieren geloven we alles wat we onder ogen krijgen.
Internet is de waarheid zo blijkt maar weer.

Rooie2005 | 27-05-10 | 14:20

ik vond het al een warrig stukje, maar het is blijkbaar van van Jole, dat verklaart het meteen, die man lijdt aan veel dingen o.a. een soort superioriteitsgevoel en achterdocht.

Onderbuik | 27-05-10 | 14:20

Dijksma naar voren schuiven.... ik krijg gelijk Obelix-visioenen. En als Cohen premier wordt dan emigreer ik naar Griekenland.

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 14:20

vip33 | 27-05-10 | 14:19
Uw pikkie?

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:19

M_K, emigreren, ik las pas dat des te meer geld we hebben des te sneller dat we naar Belgie willen, heb je weleens gelezen hoeveel allochtonen de grote steden hebben..... nou ik zeg niks, maar je schrikt ervan, snel weer omdraaien dus

bmwf650 | 27-05-10 | 14:19

@CYFAWS | 27-05-10 | 14:15

Ik snapte het al niet helemaal, dank ;)

An die ARBEIT | 27-05-10 | 14:19

Ik denk dat ik mijn geld maar ga beleggen in thee. Kon nog wel eens veel vraag naar zijn binnenkort.

Chris666 | 27-05-10 | 14:19

Beetje zwak van Van Jolo om het voor die racist van een Wilders op te nemen. Ik ga mijn vara-abonnement per direct opzeggen. En dejoop lees ik ook nooit meer!

sjaakdeslinksesul | 27-05-10 | 14:19

Lachen met Jeauleau!

Ik kan me wat leukers voorstellen.

Granaatappel | 27-05-10 | 14:19

slap

vip33 | 27-05-10 | 14:19

"Dit is geen doemscenario", nou ben benieuwd wat de overtreffende trap van doemscenario is dan.
Maar goed artikeltje om de boel op scherp te houden!

Schaatser | 27-05-10 | 14:18

Mislukte poging tot pastiche

Op Mij | 27-05-10 | 14:18

@mezelf 14:16
Ja, stomme lul dat had je ook eerst maar op de Joop moeten kijken.

Sorry, Bert. Leuk stukje!

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:18

Kinderachtig! Kom op zeg, ik vind de PvdA verschrikkelijk maar 3 keer liever Cohen als premier dan Wilders als vice-premier (en dan nog steeds heb ik liever een sokpop als premier dan Cohen). Dit is toch geen vergelijk jongens?

alpha_mannetje | 27-05-10 | 14:18

zucht...
*emigratie papieren weer opzoekt*

DrVandy | 27-05-10 | 14:17

MWOEHAHAHA
'Dijksma weet wel hoe HIJ etc.'
Scherp gezien, nu zie ik het ook!

rovertje | 27-05-10 | 14:17

Huh? Humor, ironisch of wat? Ik snap 'm niet...

60CX | 27-05-10 | 14:17

Ik snap er hélemaal niets van. Wat een woordenbrij.

Art Vandelay Ultor | 27-05-10 | 14:16

*Afscheidsbrief aan familie en vrienden schrijven gaat*

Dominodayfreak | 27-05-10 | 14:16

Plempsel 20 is ook niet te versmaden..
Wie roept u op als ik vragen mag?

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:16

Niet polariseren, maar proletariseren!

Krachtmeester | 27-05-10 | 14:16

Jahaa maar nu heb ik toch op Joop.nl gekeken en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.

JaNeetoch | 27-05-10 | 14:15

Heerlijke spelvouten ook weer

HughTrefner | 27-05-10 | 14:15

ik vind alles goed zolang het CDA maar opgerot blijft

uitgeslapen | 27-05-10 | 14:15

... hoe lang gaat klimaathoaxer Diederik Samsom het volhouden als minister van Milieu?...
Kernenergie is hartstikke gevaarlijk, kijk maar naar de vleespet van die goof!

JanRap | 27-05-10 | 14:15

En plempsel 12 is ook lekker..

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:15

Je zult maar moeten kiezen tussen Gekke Geert (gehuwd met een Hongaarse) en Mama's-kindje Rutte (is hij eigenlijk hetero?)...

En dan nog even dit: wat beteft vrijheid van meningsuiting heeft Rutte gezegd dat je wat hem betreft de holocaust mag ontkennen.

Ik bedoel maar: kiezen uit twee kwaden!

Veenkolonie | 27-05-10 | 14:14

Ok mensen, emigreren!

M_K | 27-05-10 | 14:14

Wat een debiel stukje van Jolo op Joop.nl. Gelukkig komt er niemand op die site (bron: alexa.com)

Symmachus | 27-05-10 | 14:14

wat moeten we hiermee, een fatsoenlijk nederland, ja dat is wat iedereen wil, maar zeker geen theeleutende premier, harde hand tegen het ongedierte, vriendelijk en aardig tegen welwillende hardwerkende mensen. ons belonen en niet afstraffen. wilders ja

bmwf650 | 27-05-10 | 14:14

Jeetje, wat weet die Jolo veel he. Premier van Jole!

Dr. Pim Pampet | 27-05-10 | 14:14

Ik ben ook voor een links kabinet, daarna is het een dergelijke puinhoop dat niemand er meer aan denkt om links te stemmen.

websenior | 27-05-10 | 14:14

@Basilone | 27-05-10 | 14:08
Iemand een stumper noemen en dan zo'n comment schrijven, een typisch zwitsal momentje.

Hellsmurfje | 27-05-10 | 14:13

Heeft Jole weer aan de verdovende middelen gezeten voor ie ging schrijven?
Rijp voor de Prof.Dr.Pompekliniek

Pierre Lebon | 27-05-10 | 14:13

LOL @ plempsel 2 en 3!

Rector Reflector | 27-05-10 | 14:13

-boekt vlucht naar random bestemming-

dutchy90 | 27-05-10 | 14:13

Job Cohen... land nog verder naar de klote.

danceart | 27-05-10 | 14:13

meh. niet leuk gedaan GS.

Mr. S | 27-05-10 | 14:13

Thee? Iemand?

Trocomolotief | 27-05-10 | 14:13

stem gewoon pvda, dan weet je in ieder geval zeker waar je aan toe bent; je wordt genaaid.

Wij Willen WW | 27-05-10 | 14:12

... kan Cohen zelfs Sharon Dijksma naar voren schuiven als premier...
Ja, dat zou tenminste wat gewicht in de schaal leggen.

JanRap | 27-05-10 | 14:12

4 jaar pvda en groenlinks en het volgende kanbinet is wilders zeker premier van NL.

Loonslaaf | 27-05-10 | 14:12

Kunnen we de verkiezingen niet wat vervroegen..

* is het beu *

An die ARBEIT | 27-05-10 | 14:11

facelift staat je goed van Jeaulo !

rovertje | 27-05-10 | 14:10

gaat zijn koffers alvast pakken

Cork | 27-05-10 | 14:10

*een touw pakt en naar zolder loopt*

Lt. Postmortem | 27-05-10 | 14:09

-weggejorist en opgerot-

Basilone | 27-05-10 | 14:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken