
Daar is de ChristenUnie weer met het wekelijkse jammer- en betuttelbericht. Deze keer geen Joel Voordewind (die heeft teveel gezopen gisteren) dus mag André Rouvoet even mekkeren. Demissionair minister of niet, het zeiken gaat altijd door. Daar is hij tenslotte gelovig voor. Rouvoet wil graag even duidelijk maken dat hij zich "erg stoort aan frietgeur op scholen". Ja. Nee. Wij verzinnen dit écht niet. Kijk maar,
hier staat het. U moet namelijk weten dat behalve drugs, seks, seks op televisie, vloeken, internet, reclameposters met vrouwen in bikini, tabak, abortus, euthanasie en wetenschap in het algemeen ook het eten van patat héél slecht is. En dan mag dat dus niet van God, als het héél slecht is. Staat allemaal in de Bijbel. Exodus 41:2 "
Indien gij patat met, oorlog en/of speciaal nuttigt wordt de gehele aarde zo weer onder water gezet". Nou, en daarom heeft André Rouvoet nu dus tranen in zijn ogen omdat hij frietgeur ruikt op scholen. Erg hè? Wij dachten: we zeggen het even. Je weet maar nooit of er nog mensen bestaan die serieus denken aan een stem op de ChristenUnie. Spruitjes. Iemand?
Reaguursels
InloggenAls jeugd wil eten, dan moet en zal er te eten zijn, vers van de kouwe grond en niet vanuit de diepvriezer.
Rouvout is minister van Jeugd en gezin en in die hoedanigheid is deze uitspraak gedaan.
Of hij nu van de PVV, PvdA, VVD, CDA, CU, GroenLinks is boeit voor geen meter!
Gelukkig zijn er dan nog de ' hoogopgeleide' (proest) eikeltjes van GS die graag ongefundeerd mensen afzeiken maar zelf een hekele hebben aan wat ze noemen 'roeptoeters'.
Ach; hoe was dat spreekwoord ook alweer met balk en splinter ?
GS: Ga zo door en blijf uzelf belachelijk maken.................
En verder:
Je hoeft het niet eens te zijn met de geloofsopvattingen van Rouvoet of de CU, maar patat op scholen afschaffen is gewoon logisch nadenken.
Rouvoet heeft groot gelijk. Friet schotel je niet aan kinderen voor op school, ieder weldenkend mens kan dat bedenken. Een patatje op zijn tijd is ok, maar moet niet onderdeel van je dagelijkse dieet te worden.
Ach ja, laten we die kids vanaf hun 12e elke dag faciliteren in hun snackgedrag, worden ze lekker dik van, kunnen ze niks meer, moet ik dat als persoon met normaal postuur weer gaan lappen, want dikke mensen zijn duuuuuur dames en heren, dat wil je niet weten, en dus heeft Rouvoet best een goed punt.
Als er al een aantal jaren op snackbarniveau is onderwezen moet Rouvoet zich er niet over verbazen dat het naar frituurvet is gaan ruiken. Hij slaat aan op een symptoom, niet op de oorzaak.
Andre rouvoet is van het verkeerde soort zuunigheid, hij gaat nauwgezet met een dunschiller 2 uur lang een zak aardappels te lijf, maar gooit daarna de aardappels weg in plaats van de schillen
snap_shootert | 27-04-10 | 11:36
zondag is geen schooldag, dus dan boeit het niet. Als de kids op maandag bezopen in de klas zitten, wordt het een ander verhaal
.
.
Barry Hay | 27-04-10 | 08:24
daar schiet men wel een beetje mee door (die stuff halen ze toch wel, of het nu 500 meter lopen is of 5 km scooterrijden.
Maar wil je dan zeggen dat we ook maar joints moeten gaan verkopen in de kantine?
Gereformeerden drinken als tempeliers en zeker op de dag des heren, zondag. Dat mag zeker wel. Snel solcon Internet hebben griffo's ook hoor. Veel al op den zolder danwel in een sombere kelder.
Exodus 41:2 "Indien gij patat met, oorlog en/of speciaal nuttigt wordt de gehele aarde zo weer onder water gezet".
------------------------------------------------
haha gelukkig interpreteert bij de bijbel letterlijk. Wij niet! Nietsnut ga regeren als rompkabinet of wat ook, je het ook noemen wilt. Is er wetenschappelijk bewijs dat de gehele aarde zo weer onder water word gezet door frituur vet in schoolkantines?
Rouvoet is een linkse snuiver want Wilders ruikt shoarma.
Ik vind het nog niet zo'n slecht idee. We willen er toch niet over 20 jaar als van die dikke volgevreten Amerikanen uitzien.
friet op school => dikke fatso kinderen => vadsige beweginsarme adolescenten => volwassenen met ernstig overgewicht => torenhoge ziektekosten => verhoging premies en nog meer belasting.
Ik zeg Rouvoet heeft gelijk!
Blijf van mijn portomonee af vadsige frieteters!
Ik was vroeger een poosje mager, toen ik elke nacht achter de vrouwtjes aanzat, maar nu ben ik een gezellige dikkerd, met dank aan moeders de vrouw.
Hee, een leuk stukje van Bert
Mjah, vind het opzich niet zo'n slecht om vette shit uit de school te bannen, pubers zijn al moeilijk volk, om het dan nog vol te proppen met suikers en vetten is dan ook niet zo'n goed idee.
@ Ben Adam, ben het volledig met je eens, ook al heeft de CU een goed punt dan weten ze het hier wel weer om te draaien in complete bullshit.
@Heuvel | 26-04-10 | 17:04
En dan over twee jaar de volgende belachelijke regel invoeren: geen friettenten binnen een straal van 500 meter van scholen.
Dat helpt. Net zoals het met coffeeshops heeft geholpen
Men neme 30 opgroeiende pubers.
Die stop je vol met:
Chips, snoep, suikerrijke frisdranken, blikje redbull van de supermarkt...
Aan alle leerkrachten in den lande: Succes, sterkte en RESPECT!
Denk jij uberhaupt wel eens verder na over bep. informatie Bert, of is het zo dat als er iets vanuit christelijke hoek tot je komt, je verstand een beetje op slot gaat zitten en je meer primair reageerd vanuit onverwerkt (christelijk) jeugdleed?
@raptor chapeau!
als mijn middelbare school friet had verkocht was ik allang een enorme papzak geweest. van zelfbeheersing had ik toen echt nog niet gehoord hoor.
Sorry BertBrussen, maar niet alle meningen van christenen vallen onder betutteling of christelijk moraal. Wat is er mis met het willen verbeteren van voeding op scholen? Naar mijn mening is dat een heel nobel streven. Maar goed, kennelijk is het goed en vooral niet christelijk (misschien zelfs rechts) om lekker moddervet en ongezond te zijn.
hadden wij maar frietgeur.. onze hele kantine is dr uit geknikkerd.. hoe zou t bij rouvoet in zn eigen keuken ruiken? ik gok op doorgekookte bloemkool..
Boris Poepnagel | 26-04-10 | 19:57
de CU zijn protestanten. Ik zie niet in waarom die comentaar moeten geven op een kwestie binnen de katholijke kerk.
Boris Poepnagel | 26-04-10 | 19:57
ok, je hebt me nieuwsgierig gemaakt.
Vertel mij nou eens op welke manier pleiten voor gezonde(re) voeding iemand een geloof op legt. Ik ken redelijk wat atheisten die gezond eten en niet moddervet zijn, dus ergens lijkt me dat er geen direct verband is tussen niet te veel vet eten en gelovig zijn.
Ik ben het vreemd genoeg eens. Er zit meer tussen frituur en spruitjes. Nederland mist een Jamie Oliver, een populaire chef die kinderen gezond probeert te laten eten.
(oh ja en er is absoluut NIKS christelijks aan deze comment)
Dit kut-christenen van de CU komen wel vaker met redelijke voorstellen, alleen hadden ze nooit in de regering gaan moeten zitten, die keihard ten koste van hun geloofwaardigheid zijn gegaan, daardoor.
Mijn stem gaat dit jaar naar de Piraten Partij bij gebrek aan normale, of fatsoenlijke, keuzes.
Waarom commerciële (bedrijfs) catering in de gaten houden:
[quote] Voor de grap eens Jamie Olivers Food Revolution kijken.
Zo verkeerd is de gedachte aan het uitbannen van de vette hap op scholen niet.
Paxlie | 26-04-10 | 17:03 [quote]
Ik vind die zooi op mijn werk ook niet om aan te zien, laat staan de prijs waard, Albron in dit geval.
Kinderen moet je zoiezo gezond eten aanbieden, naast een aantal minder gezonde producten. Vermeld gewoon de calorieën erbij net als de Mac. Het is het moment om keuzes te kunnen maken. En de snackbar/kroeg/shop in de buurt/straat verderop/centrum blijft echt wel populair. Minder dan vijf minuten op de scooter in veel gevallen..
En hoe dacht u de obesitas onder kinderen aan te pakken meneer Brussen? Ik vind dat we gezonde eetgewoonten zelfs moeten subsidiëren of evt. niet meer taxeren, dat verdien je makkelijk terug met de besparing op ziektekosten. Obesitas is een plaag die om onconventionele maatregelen vraagt.
Ik voorspel dat er de komende 25 jaar op die christelijke ( lees= katholieke ) internaten geen bitter-balletjes meer zullen worden genuttigd.
Rij voor de aardigheid eens op zondagmiddag zo rond 4 uur, half vijf door Urk. Dan dringt het ineens tot je door: hij meent het echt......
Ik rem voor Gristenen!
(meestal, dat is)
@ En-el Hak | 26-04-10 | 20:22
Gelul. Frites zijn niet goed voor je, zeker niet als je het als lunch nuttigt samen met mayonaise en cola (tokkielunch), ipv het oerdegelijke brood/melk. Veel kiddos eten vaker dan eens per week patat, en dat hakt erin. U heeft waarschijnlijk de stofwisseling van een kolibri.
En je kan zeggen van die kudt gristenen wat je wil maar André is wel een fatsoenlijke vent. Wat je van een hoop van dat opportunistische regententuig niet kan zeggen. Amen.
relatief | 26-04-10 | 20:56
Ja hoor. In '93 heeft Bert eens de colofoon van de schoolkrant foutloos en accuraat weten te typen.
Zijn jullie het er eigenlijk niet mee eens dat dit slechts ziekelijke bemoeizucht van de GU is?
Het is aan de ouders om te bepalen wat er gegeten en gedronken wordt.
Nét zo'n onzin als dat rookverbod. Als niet roker kwam ik toch al niet in een kroeg die stijf stond van de rook. Straks gaat die halve zool ook nog bepalen wat wij nog wel en wat niet mogen eten. Nog even en het hebben van rood haar wordt ook verboden. Het moet niet gekker worden.
Gelijk heeft Rouvoet. Frituren op school is voor VMBO losers. Goede scholen hebben kwaliteits voer.
Ik wilde eigenlijk schrijven: "BertBrussen heeft wel eens betere artikelen afgeleverd", maar zelfs dat vraag ik me af.
Heeft de Gristenunie niks anders om zich druk over te maken, alsof we verder geen problemen hebben in dit land?
Hahaha die domme gristenen toch. Kudt, in deze hebben ze gewoon gelijk. Er moet een tokkie-gewoonte-filter op scholen komen. Kinderen kunnen geen afgewogen keuzes maken dus je moet gewoon voorzichtig zijn met alcohol, snacks en snoep.
Voor wie wil weten waar het anders toe leidt, klik deze net niet NSFW: s4.hubimg.com/u/45495_f520.jpg
Zelfs een gristen heeft wel eens gelijk. Ik kan bij herinneren dat op mijn oude middelbare schooltje de concierge op een dag hamburgers begon te verkopen in de kantine. Uit de magnetron, godbetere. En masse flikkerden wij puistenkoppen onze bammetjes in de prullenbak. Dat heeft een week geduurd. Na massaal protest van boze mama's kon de concierge weer inpakken met zijn magnetrons. Maar ja, dat waren de jaren tachtig. Nu is een vette hap in de schoolkantine kennelijk volkomen normaal.
Terecht punt. Kantines zouden vaker het frituurvet moeten verversen.
Ghij zult mensen niet lastig vallen met een prehistorisch geschrift en dito meningen anno 2010.
Sliptong: 26:4
Maar, but, und het is en blijft slecht een vette bek op school. Daarentegen, geen mens zit te wachten op gewokte spruitjes met uienringen. Ach, binnenkort moeten alle scholen halal zijn en dat is caloriearm. Kunnen ze zeiken over de knoflooklucht.
@Korreltje Zout | 26-04-10 | 20:16
Gelul, frites zijn goed voor je. Allen even de Nederlandse mayo en pindasaus en Joppiesaus laten staan. Ik eet reeds 33 jaar wekelijks patat, geen week uitgezonderd, en weeg 69 kilo bij 1,80 meter. Vetpercentage van 6 procent -yep, heb ik laten meten. Een nee, geen baan vol beweging.
Weet je wat het is? Christenen haten frieten. Is namelijk voer voor Bourgondiërs en dat kunnen ze niet uitstaan.
Rouvoet maakt hier een goed punt. BertBrussen is dom. Zeau.
Hypocriet: en dan niet klagen over de doorlekkende urinelucht op de gemiddelde GristenUnie partijbijeenkomst.
Bert, na die flater vorige week over dat prima plan van CU om de alcoholverkoop aan kinderen aan banden te leggen, ga je nu weer de mist in. Alleen tokkies geven hun kinderen friet als *voeding*. Op scholen hoort geen friet gegeten te worden. 25% van de kinderen is moddervet. En elke dietist en arts kan je vertellen dat er een dikke kans is dat vette kinderen hun hele leven vet blijven. Luie, apatische, dichtgeslipte mensen met lichamelijke klachten en psychische problemen, ja daar zitten we als samenleving op te wachten. Ik heb niks met Christenen maar ben blij dat zij zich wel druk maken hierover, in tegenstelling tot de 'laat maar gaan' mentaliteit van praktisch alle andere partijen.
Excuus voor mijn waardeloze zinsopbouw. Uiteraard weet ik wat A.K.A. betekent maar te vroeg op 'Post' geklikt. Krijg je ervan als je zo intelligent bent dat er 6 parallelle denkprocessen tegelijk lopen. Ik hoop in ieder geval dat de strekking duidelijk was. En zo niet, neem nog een frikadelletje en krijg cholesterol ofzeau.
"Dit alles komt de leerprestaties niet ten goede. Zelfs dat lastige proefwerk leren gaat beter als je lekker in je lijf zit"
Toch apart dat dé nerd van de school altijd de dikste kneus is.. Lekker snacken en een biertje drinken tijdens het leren en je vergeet bijna dat je aan het leren bent..
Zoals gewoonlijk heeft onze gristenvriend het bij het rechte eind. Er zou een donderpreek op moeten volgen ! Dat kan beter !
Valt nog mee, ik bedoel de hele aarde weer onder water. Ik was even bang dat ze 'em weer plat zouden maken. Dan valt Zuid-Afrika d'r af en hoe moet het dan met voetballen? Nou?
Rouvoet is een zak broeiend hooi die sprookjes als niettegenzeggelijke feiten door de strot van de hardwerkende Nederlander wil drukken middels de zwaksten onzer samenleving; kinderen.
Ben je dan laag of ben je dan laag? Nou?
Ik zal iedereen zeggen wat je dan bent: dan ben je iemand die het blijkbaar ook niet zo nauw neemt met het gebruik van kinderen om de zaligheid van het celibaat te consolideren. Ik heb die smerige gristen namelijk geen woord horen zeggen over die stinkende, etterende pedozaak. En dat i.c.m. het bovenstaande en andere feiten omtrent deze gestapo-gristen, maakt dat ik die Rouvoet niet moet. Ik wantrouw die geloofswellusteling.
Ik kán en wíl er niks aan doen.
hee ouwe patatbakker, ik lust nog wel een frikandelletje hoor
..... en binnenkort zullen we vanuit die gristelijke hoek ook wel aan moeten horen dat fritesgeur aardbevingen kan veroorzaken.......
Hoe fundamenteel simplistisch.
Gristuhn | 26-04-10 | 19:37
Kijk, wat Gristenen niet snappen is dat je ook zelf kan nadenken.
Gristenen moeten regeltjes van een autoriteit krijgen zodat ze het op die manier moeten doen. Normale mensen kunnen zelf beslissingen maken.
Nu denkt u vast dat kindertjes wel regels nodig hebben, maar daar komen de ouders in beeld, die kunnen opvoeden EN verbieden.
Dus als mijn kind patat kan kopen zeg ik tegen hem dat ie niet elke dag friet moet vreten.
Bovendien kocht ik ook niet elke dag een broodje frikandel bij de kantine, dus om nou te zeggen dat het weer verboden moet worden is zo'n typisch naar Gristen-trekje.
Verbied het alleen voor uw eigen kind!
Alvast bedankt.
Reformatorisch leugenblad. Altijd lachen met die commercieele evolutie-ontkenners.
Ze noemen Rouvoet "bewindsman". LOL.
hij heeft groot gelijk,en deze man kan toch geen goed doen, een kind hoort daar brood of fruit te eten.
weet ook wel dat er op ieder hoek een friettent staat maar binnen op school is iets heel anders.(iets met goed voorbeeld geven ofzo?)
en straks maar allemaal janken dat onze kiddo's vet worden.
Ben het er opzich wel mee eens. Patat enzo moet niet op scholen verkocht worden, op hbo en universiteiten: Oke, maar op middelbare scholen niet.
Ik vraag me trouwens af welke Bijbel jullie op het kantoor van GeenStijl hebben liggen, maar bij mij staat er een heeel andere tekst in Genisis 41:2;
[...] Toen zag hij zeven koeien uit de Nijl komen; het waren mooie koeien, die goed in hun vlees zaten. Ze gingen grazen in het oevergras [...]
Ooh, jullie hebben helemaal geen Bijbel daar? Post dan ook geen onzin!
Oja of er wel mensen zijn die op CU stemmen? Hmm ik twijfel nog tussen CDA en CU...
maar wat nou zo erg eraan is dat op veel middelbare scholen alleen "gezond" eten word verkocht en als compromis 1x in de week saucijzenbroodjes
Steyngeyl | 26-04-10 | 19:26
Verbieden dus!
hij heeft gelijk. De tijd dat ouders een gezond broodje voor de kids klaarmaakt dat je dan tegen een net iets beter broodje kon ruilen is voorbij.
Die kinderen krijgen een tientje mee en vreten zich helemaal de ziekte aan vergif.
iedereen die denkt dat 'Amerikaaanse toestanden' nog ver weg zijn moet aan terminale naiviteit lijden...
Mijn steun hebben ze, niet mijn stem. Roken mag niet meer, pak dan van een ander ook maar wat af. Next item alcohol...
Misschien moet de pedo niet zo veel op en rond scholen rondhangen?
Zullen we even rekenen? Patat met mayonaise 580 kcal. Neem daar een kroket (160), gevulde koek (260) en een blikje fris (120) bij dan zit je op 1120 kcal. Dat is de helft van je dagelijkse energiebehoefte en dan heb je alleen maar vet en koolhydraten binnen. Goed plan van Rouvoet dus.
Alles wat lekker en/of geil is moet VERBODEN worden.We zijn al aardig op weg.
Dit is echt het eerste wat er in me opkwam nadat ik weer terug was geklauterd op mn stoel.
www.stommeverhalen.webruimtehosting.ne...
Je behoort ook geen frieten op school te eten. Frieten moet je ná schooltijd eten. En liefst heel veel.
En een oorlog steunen in Afganistan vindt hij wel ok?
Lijkt mij een typisch geval van een patatje oorlog meneer Rouwspoed
De meeste scholen hebben allerlei gezond beleid; veel (gratis en daarom niet opgegeten) fruit, goedkope (zelfinelkaargeflanste) broodjes gezond, voorlichting over gezonde 'mammabammetjes' meenemen (en ongeziensnelindeprullenbak gooien), mogen ze verdraaid van Mr. Ruwevoet niet één keer in de week zondigen...
Ach ja, wat dom van mij; zondigen moet stiekum! Zoals het een goed Gristen betaamd. Uitkomst; niks verkoop in de kantine, bij de godsdienstlessen gewoon als hostie erin proppen!!!
Gij zult niet geyl worden bij het aangezicht van eene blote hand.
www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
1,4% voor de anti-friet-partij, AFP ook wel CU in de volksmond.
Ik zeg het niet graag maar hier heeft Rouvoet wel gelijk: Gemiddelde tiener is 10 Kg te zwaar, ze patat en frikandellen leren eten zal dat niet beter maken. Scholen hebben de plicht om kinderen te leren hoe ze verder kunnen komen in hun leven, dit hoort daar simpelweg niet bij.
Toch weer jammer dat "gij zult niet betuttelen" niet in de 10 Geboden staat.
@da wizard | 26-04-10 | 18:27
Aan de ene kant fijn dat je op school een goeie variatie aan eten en drinken hebt.
Jammer is alleen dat dit voortkomt uit dat scholen tegenwoordig bedrijven zijn.
Onze minister van onderwijs, gezin, jeugd, cultuur en wetenschap is op en missie van God. Ik besef dat ieder volk de regering krijgt die het verdient, maar het is sterk de vraag is of wij de bijbelse bezoeking van de kleine gristenpartijtjes nu werkelijk verdiend hebben - ze zitten alleen maar daar waar ze zitten niet omdat ze zulke grote aantallen kiezers aan zich hebben gebonden maar omdat er een coalitie moest worden volgeplempt. Dan past nederigheid. In een démissionaire periode wordt je geacht op de winkel te passen en de lopende klussen af te maken - en niet om op welke manier dan ook in het nieuws te komen, hoe zorgwekkend het fenomeen van te dikke schoolkindjes ook moge zijn. De heer Rouvoet stort zich aan de frietgeur rond scholen. Ik stoor mij aan de bedilzuchtige instelling van gristelijke politiek. De hoogste tijd dat deze spruitmeurende gristenbroeders weer teruggefloten worden waar zij horen: in de marge van de politiek, ergens met drie zeteltjes achter in de kamer.
Nederland gaat naar de klote met deze aankomende generatie.
Ze zuipen zich vanaf hun 12e al klem.
Hebben hun iPod altijd op max staan.
En als op 100m van de school een fritezaak staat vinden ze dat te ver.
Lees de Koran, en weet uw toekomst
Enne, succes.
Scholen die friet verkopen is ook erg triest.
Net als al die achterlijk automaten met liters frisdrank.
Vroeger kon je consumptiebonnen kopen en had je voor F 0,15 een kopje thee of koffie in de pauze.
Water zoop je uit de kraan.
Brood nam je van thuis mee...
Westheimer 2.0 | 26-04-10 | 18:13
Smakelijk.
Was die vervelende rouvoet maar een insect. Dan was er een spuitbus tegen.
Rammstein | 26-04-10 | 18:15
Dankjewel. Nu heb ik dat deuntje in mijn kop.
;-)
BonAppètit!
Jamie Oliver en nuggets vs Kwaliteit www.youtube.com/watch?v=kFkAszCA9dI
Stop.
Dinnertime.
*aus*
op zich heeft hij best een punt. Ik zeg niet dat het verboden moet worden, maar het zou fijn zijn als je ook de vrijheid hebt o wat anders te nemen in de kantine. Je kan natuurlijk je ouderwetse broodtrommeltje meenemen, maar toch. Vergeet je het of heb je niks in huis, zit je aan die vetbak vast. Gewoon wat verse broodjes zou geen slecht idee zijn, en dan bedoel ik vers, niet met sla wat er al zo lang ligt dat zelfs de vliegen er niet meer naar om kijken.
@Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 18:09
Tof dat je dat meedeelt, weinig steentjes te factureren of gewoon een snelle werker. Maar mijn dank is groot, ik ga ook even de krop volstouwen met fish and chips want frikandellen (nieuwe spelling) hebben ze hier niet.
Bij van die heerlijk negatieve stukjes over christenen weet je altijd zonder te kijken dat Bert het geschreven heeft. Waarvoor hulde.
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 18:09
Op zuidholland en de steentjes na voldoet uw profiel volledig aan de gemiddelde GS-reaguurder.. hoe flauw...
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 18:09
Voor de verder rest? *Teun eindelijk betrappen doet op een vaud*
Geenstijl is trouwens ook een groot onderdeel van uw leven, toch?
Buffell | 26-04-10 | 18:04
Die was maar wat blij met het geslacht.
;
Wat een ontzettend goedkoop en makkelijk stukje. Op puberaal niveau willen scoren, tsjongejonge.... ben je nu trots Bert?
En als ze op de school van mijn kinderen frituur zouden voorschotelen, zou ik dat gewoonweg achterlijk vinden. Of de verantwoordelijke in kwestie nou 'gelovig' is of niet.
www.youtube.com/watch?v=qJyM8k4m0D0 item over king corn en wwar deze fructose allemaal in verdwijnt (ps trailer www.youtube.com/watch?v=UiCRwMMh9k8 )
Westheimer 2.0 | 26-04-10 | 18:04
Ik bivakkeer in Zuid Holland en bestier daar een toko met steentjes enzo.
Verder is mijn lievelingskleur blauw, mijn geluksgetal 7, bankieren doen we bij de Rabo, ik val op blond, cup C en het liefst heel dom, rook ook nog en heb voor de verder rest geen leven.
Over tot de orde van de dag,
1 patat met graag.
Uw Profeet Daniel | 26-04-10 | 18:05 & andere ziektekosten-bezorgden.
Ik zeg niet, dat ik alvast gebukt ga staan, ik zeg alleen maar dat je het niet in de hand hebt en dat je het hooguit kan sturen, maar niet kan dwingen.
Uw Profeet Daniel | 26-04-10 | 18:05
Nou, profeet Mohammed, hoe kan een voorspelling van 2030 al een feit zijn?
Uw Profeet Daniel | 26-04-10 | 18:05
U pleit voor herinvoering van kookles op scholen?
Elke dag vet eten biedt niet alleen een heel hoge kans op diabetes en obesitas, maar ook op cardiovasculaire ziekten en zware depressiviteit.
Elke GS'er, ook hij/zij die een lossere leefstijl erop na houdt (niet lachen) moet dit argument toch aanspreken? Want die ziektes kosten ons allemaal miljarden, en het worden er elk jaar meer. Depressis zal in 2030 de meest voorkomende en duurste ziekte van allemaal zijn.
Gewoon: feiten, geen meningen.
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 18:03
Mmh, die zal daar dan mooi geyl van zijn geworden, zo'n klein jochie te zien...
@Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 17:58
Teuntje, vertel nou eens wat je doet en in welke provincie je woont. Ik ben zo nieuwsgierig en het verklaard een hoop.
Geniaal stukje, Bert!!1!
Buffell | 26-04-10 | 18:02
Nee, de geestelijke die aanwezig was om zijn vader bij te staan tijdens de bevalling.
;
Oplossing: Gewoon met een mobiele frietvreetschuur de middelbare scholen afgaan, goeikope prijzen hanteren(mag want concurrentie heb je niet), gouden klandizie.
Man, man, als je je brood ophebt mag je vreten wat je wil, maar ik herinner me van 15 jaar geleden dat er toen ook al "oplettende ouders" waren tegen friet in de kantine, heeft ook nooit gevolgen gehad en bij de reunie was de frietstand nog steeds intact, alleen waren de guldenprijzen europrijzen geworden.
Causa Sui | 26-04-10 | 17:58
U zet een hele mooie hoge rug op, in ieder geval.
Wind tegen gehad, vandaag ?
Frau Antje | 26-04-10 | 18:01
Goeso!
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 18:02
Zei André's moeder dat?
Causa Sui | 26-04-10 | 18:00
Dat plempsel van u straalt 'reageer hier maar niet op' af.
Bij deze.
Buffell | 26-04-10 | 18:00
Het floepte er zomaar uit.
Net als André destijds.
El_Guapo | 26-04-10 | 17:57
En dan draai ik het toch weer terug naar de ouders: let op je kinderen en doe eens aan opvoeden.
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 17:58
JaaH, winterslaap is over:-)
Buffell | 26-04-10 | 17:57
ik dwing totaal niet, van mij part frituurt u zichzelf dagelijks in de zon.
Veel projecties ineens.. aah 18.00 uur.. advies; neem wat suiker, functioneren uw onverzadigde hersenen wat beter van.
Scholen zouden inderdaad beter geen ongezond voedsel horen te verstrekken.
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 17:58
Schaamhaartellende luis.
Daar is over nagedacht, of niet?! +1
Buffell | 26-04-10 | 17:50
Verder is het inderdaad een schaamhaartellende luis in de vacht van een -niet bestaande- got.
Klopt.
;)
Frau Antje | 26-04-10 | 17:51
*perplex staat*
Antje !
Rammstein | 26-04-10 | 17:56
dat projecteert u dan, en dat 'proeven' lig vast aan het onderwerp.
Causa Sui | 26-04-10 | 17:54
Naast het feit dat u er compleet naast zit, vind ik dit plempsel alleen maar weer meer bevestigend in mijn overtuiging.
Ik zal even eerlijk opbiechten, ik pak elke dag de bus naar mijn werk. Dat compenseer ik dan weer door minimaal 3 keer in de week te gaan tennissen op hoog niveau, competitiewedstrijden en training, plus op de zondagochtend nog even een waneltochtje van gemiddeld 5 kilometer. Maar dit is niet het juiste adres om daarmee te pochen, maar je dwong me.
Rammstein | 26-04-10 | 17:47
Je kunt het ook omkeren. Denk je als ouder dat ze hun boterhammetjes opeten op school. zitten ze daar aan de patat.
Causa Sui | 26-04-10 | 17:54
Toch proef ik boosheid in uw plemp.
Hij heeft gewoon een punt, VMBO'ers moet je beschermen. De geur van patat, herstel friet (volgens Lucas Gasthuis, die schrijft in de Elsevier @BBrussen), doet de inhoud van de broodtrommel in rapper tempo verdwijnen in de afvalbak.
Buffell | 26-04-10 | 17:52
"Je moet ! Je móét !! "
Hij hoort het nog wel eens wanneer hij wakker wordt.
Mag ik enkele van u vragen om eens aan uw eigen schooltijd te denken ? Hoe je dan bent, wat je dan denkt en wat je van betutteling vindt. En dat sommige dingen overgaan, overwaaien, soms blijven hangen, maar waar je meestal weer vanaf komt.
Bepaalde zaken zijn niet te sturen mensen. En voor degene met kinderen ... sterkte.
zilla | 26-04-10 | 17:49
Yup.. Maar dan is u er nog niet... Want als Rouvoet den patatekes uit de scholen heeft, dan gaat hij zich bezighouden met wat u s'avonds aan uw blagen voorschoteld. En daarna (zodra hij zich ervan vergewist heeft dat uw blagen het schaamhaar wel in de juiste krul dragen) gaat hij zich bemoeien met hoelaat u uw schatjes naar bed stuurt.. Enzovoort enzovoort.
.
De oplossing is werkelijk heel simpel: iedere school heeft danwel een ouderraad danwel een leerlingenraad. Als iedereen nou echt zo tegen die vette bek is tussen de middag is dat in 1 vergadering geregeld.. Maar ja dat kost euro.. En dan is die vette bek toch zo gek nog niet.
nee hoor,Buffell | 26-04-10 | 17:48 , ik fietste elke dag met veel plezier 25 of 30 km (lag aan de locatie), kon en kan eten wat ik wil, want ik beweeg nog steeds veel, omdat ik dat gewoon lekker vind om te doen.
U daarentegen klinkt als een jammerende vetzak van het type dat ik toentertijd zichzelf al massaal in de bus zag persen, om er verderop zwetend uit te vallen, die types namen ook altijd 'de lift'.
Want de trap was een soort alp voor ze, buffel(l)en was het..
zilla | 26-04-10 | 17:49
Wat heeft u al tot u genomen waarde vriend. A.K.A. staat voor also known as.
Doe nog maar een keer over, misschien dat we het dan snappen!
*alvast bootje bestellen doet*
Rammstein | 26-04-10 | 17:51
En toen hij op school aankwam, kreeg hij te horen; 'Dan maar gemotoriseerd vervoer, hè vetzak?
En nu heeft hij zijn wraak!
eerstneukendanpraten | 26-04-10 | 17:47
Ja, hij beet terug. En Rouvout heeft geen punt. Punt.
Mocht hij trouwens wel een punt hebben, zie dan hierboven.
Ojé, typisch geval van 'Jamie Oliver Syndroom'.
brulkikker | 26-04-10 | 17:42
Als volwassen persoon wil ik niet betutteld worden nee, maar kinderen mogen best betutteld worden. Als ouder zou ik ook graag willen dat de school van mijn kinderen die troep niet serveert.
Jemig (sorry Rouvoet, ik weet het, mag je niet zeggen, afgeleid van Jezus), nooit gehoord van pubervet? Gaat er vanzelf weer af hoor.
Trouwens, die kinderen moeten elke morgen en middag tig kilometer fietsen naar hun speciale school. Dat heft het wel weer op.
Hoorde vanmorgen nog wat uitspraken van de refo-jongelui tijdens het hondje uitlaten: "tering-tyfus lijer" en"allemaal hoeren, jonge"! Moest wel even lachen.
zilla | 26-04-10 | 17:49
Leer eerst de betekenis van a.k.a. alvorens het gebruik ervan. Wat een ruk-zinsopbouw.
Buffell | 26-04-10 | 17:48
Die moest veertig km per dag, met draaiende wind, en nooit méé.
In de bijbel staat ook:
Genesis 4 gedeeld door 6: indien op Eurosport snooker wordt uitgezonden dient dit integraal te worden bekeken door alle gelovigen, op straffe van steniging!
Toch?
De plaatselijke friettenthouder wrijft zich nu in de handen.
Rammstein | 26-04-10 | 17:47
Natuurlijk niet, dat is de verantwoordelijkheid van de ouders. Wanneer ze echter op school zijn is het toch aan de school om te zorgen dat de kinderen daar niet ontsporen.
Teun van het Tuinpad | 26-04-10 | 17:48
Dat weten we allemaal Teun.
Maar het gaat gewoon om Rouvoet bashen.
Dat weet je toch, als meest doorgewinterde GS-ert?
niet zeiken, hij heeft hier gvd een punt. Nog 10 jaar en de nederlandse bevolking is net zo vies en vadsig a.k.a. als in de US. Sorry als ik de dikke medemens hiermee kwets maar het is fucking ongezond
Dré heeft wel een klein beetje gelijk.
*aan voorhoofd voelen doet*
Causa Sui | 26-04-10 | 17:46
Laatste deel ziet er uit alsof u opgekropte agressie van vroeger naar boven laat komen...
Gestapo | 26-04-10 | 17:45
Hardstikke leuk. Ga je ook bij de kids thuis controleren, wat ze daar krijgen ?
brienenoord | 26-04-10 | 17:33
Je bedoelt: frituur doet au!?
Wat een slecht item zeg. Nee op scholen moet je lekker veel vette zooi verkopen, zodat die pubers allemaal moddervet worden. Een beetje opvoeding qua voeding moet best kunnen lijkt me...
Als dat echt in de Bijbel staat dan wil ik dat ding wel eens lezen, want dan moeten er méér pareltjes van uitspraken in staan!
Beetje opgelost suiker is best okay voor de hersenen en koolhydraten met wat vet is ook niet zo erg als het lijkt, werkt langer door dan die suiker uit de Sinas. In feite twee-fase energie; sinas met een patatje.
Dat die kids vet zijn heeft meer te maken met dat ze geen maat kunnen houden en maar door blijven vreten, terwijl ze hun dikke komt op een scooter positioneren om naar school gaan ipv met de fiets of lopend, want owow tegenwind is zoooo zwaar, dan maar gemotoriseerd bewegen hè, vetzak.
Henk en Ingrid zijn ook altijd de Sjonnie en Anita!
1 keer per etmaal een vet maal. Moet kunnen, toch?
Wat spijtig is dit allemaal. Ik ben helemaal geen voorstander van minister Rouvoet, maar dit keer heeft hij gewoon een punt. Het is jammer dat niet veel mensen hier dat inzien. Bij vele kantine's hangt een enorme frituurlucht waardoor kids snel geneigd zijn hun zakgeld te besteden aan deze troep. Het broodje gezond valt niet zo op. Dit zeggen ze natuurlijk niet tegen de ouders en nemen braaf de bammetjes mee(die vervolgens de prullenbak in verdwijnen). Dit in combinatie met het enorme percentage kinderen dat kampt met overgewicht lijkt mij een nuttig punt om eens naar voren te brengen.
Je kunt lullen wat je wil maar ik vind patat niet op school horen.
Hij zal wel een andere bijbel gebruiken dan ik ...
Sanglier | 26-04-10 | 17:38
Ik ben niet bekend met dat fenomeen, ik geloof je op je woord.
@ Uw Profeet Daniel | 26-04-10 | 17:03
LOL.
Iemand die voor verboden is op patat, en anderen aanwrijft een "verkeerd begrip van vrijheid" te hebben.
Je blijft lachen met die Orwellers.
***
Verder -1000 voor alle huichelaars hier, die tegen bemoeienissen en betutteling door de overheid zijn, BEHALVE als ze het er toevallig mee eens zijn.
Als kinderen vet worden, is dat de verantwoordelijkheid van zijn/haar ouders, niet van JULLIE. En als het kosten voor iedereen meebrengt in de gezondheidszorg, moet je maar voor privatisering in de zorg pleiten, niet voor collectieve bemoeienissen met andermans levensstijl. En anders kop dicht over islamisering.
Bert, mooi stukje.
De uitjes in de speciaal zijn toch wel groente? Toch!?
Patat op school, het zou verbooooden moeten worden!
Maar aan kleine jongetjespikkies en kontjes zitten is natuurlijk heel normaal.
GODVERDEGVD
Jumbo (mét grillcorner): 2 minuten fietsen
Subway: 4 minuten fietsen
Patatzaak: 5 minuten fietsen
Coffeeshop + diverse shoarmazaken: 8 minuten fietsen
en mexicano-donderdag in de kantine op school.
Heb ik het slecht?
CYFAWS | 26-04-10 | 17:36
Hier worden scholieren geweerd uit de supermarkt
(ook omdat die 4 die geen blikje energydrink a 29 eurocent afrekenen de rugzak volstauwen met allemaal calorieen die ze dan weer niet afrekenen)
Rammstein | 26-04-10 | 17:28
Zet een havo naast een vmbo en het wordt feest.
Als ze minister-AF zijn kunnen ze toch gewoon hun bek houwe?
Ik geef Rouvoet groot gelijk, wat mij betreft wordt patat op scholen helemaal niet geserveerd. Kinderen zijn niet zelfstandig genoeg om die patat te laten staan als het slecht voor ze is.
Patat is ook groente toch?
plastic zakje | 26-04-10 | 17:22
-
Ja, je lacht erom, maar zo'n gek plan is het niet (wel onuitvoerbaar). Als die blagen pauze hebben struikel je er zowat over in de supermarkt. Met zes man rekenen ze twee goedkope blikjes energydrank af, ontzettend storend. Daarnaast zitten ze zich alleen maar vol te proppen met chips, cola en koek.
Dus? Dat er op scholen friet gevreten kan worden betekent dat er moddervette tieners rondlopen die niks anders doen. Men zou in plaats van die kleffe patat en gore broodjes juist warme maaltijden moeten aanbieden tussen de middag zoals op de meeste universiteiten.
Ik heb me go#$%#$#$@#dverdego&&*%^dver zojuist gekwest aan de friteuse.
Spruitjes? Ja lekker, met spekjes ofzo...
Van het eten van pepermunt in de kerk op zondag krijg je allemaal idiote gedachtes
Je ergens aan storen is ouderwets, betuttelend, naïef... behalve als je je stoort aan mensen die ergens een probleem zien.
Ergo | 26-04-10 | 17:29
Yep, zie boven. Uitstekend idee.
Of alle kerken en aanverwandte zaken in een soort "pray-strip" aan de A50 ?
Maar dat is weer een ander onderwerp waard.
Jongens toch.,. van een patatje wordt je niet dik.. met je luie reet 24/7 achter je computer of xbox zitten wel.. en dan nog dikke mensen zijn goedkoop.. die sterven meestal een paar jaar na hun pensioen.,.,
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
Kerken uit de buurt van scholen?
sufkut | 26-04-10 | 17:21
Ach so. Ich verstehe.
brienenoord | 26-04-10 | 17:21
Waar staan ze dan ? Dan ga ik ook even kijken.
plastic zakje | 26-04-10 | 17:22
Ja, heel goed.
Sanglier | 26-04-10 | 17:22 jack and friends | 26-04-10 | 17:23
Nog beter.
Sanglier | 26-04-10 | 17:23
Dat fenomeen is mij totaal onbekend, maar oké.
Hebben ze eindelijk een punt worden ze alsnog de grond in geboord. Alleen tokkies eten patat op school. Als je trek hebt in een frietje is er meestal wel een snackbar in de buurt.
Ik zie zelf (als student) ook liever gezonde, en betaalbare, alternatieven in kantines. Hou sowieso niet van die vettige frietengeur, geef mij maar een grote bak vitamientjes!
Op drukke dagen, als ik bijna geen tijd heb om te eten, moet ik soms flink wat discipline opbrengen om niet voor een snelle snack te kiezen. Mij lukt het meestal wel. Maar die discipline opbrengen is veel moeilijker voor tieners. Zeker omdat zij de leeftijd hebben waarop ze bijna de hele dag trek hebben. Dat is tenminste wat ik mij herinner van toen ik een jaar of vijftien was, aldus de bewindsman.
Ben ik de enige mensch die zich wat anders herinnerd mbt. mijn tienerjaren?
-herrinerd zich Nicole, Fabienne etc en Apfelkorn kopen doen voor ze en daarna Joppiesaus maken doet-
Wat een frats stukje zeg. Rouvoet heeft eindelijk eens een punt. Tyf es lekker op met die troep op scholen, jamie oliver een mooi stukje over gemaakt. Niks zo ranzig als die vieze, dikke, bleke puberts met ps3 duimpjes.
Troep eten mag best ontmoedigd worden. Verder kan de CU natuurlijk de ... krijgen...
Ik weet wel dat meeroken niet goed voor je gezondheid is, maar frietgeur?
ik zeg, wetenscha[ppelijk onderzoeken!
Een groot deel van je tijd besteden aan CU-watchen, je zal maar zo'n hobby hebben.
Geef mij maar een satekroketje, een bocado en een raspatatje mayo/pinda!
Ondanks dat de Gristen Unie een bagger partij is ben ik dit met ze eens, een frituur pan hoort niet thuis in de kantine van een middelbare school. Gristen Unie +1 nu staan ze nog maar op -2679022.
Zwak verhaal, Bert.
Bot zijn , alleen maar om bot te zijn?
tja, je krijgt er honger van.
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
Politici in verkiezingstijd uit de buurt van scholen..
correctie.. uit de buurt van iedereen...
Wat een kinderlijk geschreven stukje zeg... Is de stagiair aan het werk geweest?
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
Scholen uit de buurt van scholen (komt altijd ruzie van)
Op mijn middelbare school hadden ze gewoon een kantine met frituur, latere opleidingen ook, niks bevorderd de leermotivatie meer dan broodjes kroket, behalve blikjes bier.
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
gebedshuizen en ander religieuze optrekjes uit de buurt van scholen
Bert, wat zeg je het toch weer mooi!
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
Supermarkten uit de buurt van scholen.
Rammstein | 26-04-10 | 17:21
Rammstein uit de buurt van scholen....?
Rammstein | 26-04-10 | 17:07: mwah.. de kantine hier is net naast de deur, als je die even opzet is dat zo weg. Dat mens dat er zo'n probleem van maakte at zelf rare gesmolten stinkkaas de rest van de dagen. Ik weet niet wat ik liever ruik eigenlijk.
Ben ik de enige die 'een frietje joppiesaus' dubieus vind klinken?
God heeft den aardappel toch ook geschapen?
Coffeeshops uit de buurt van scholen .....
Frietkotten uit de buurt van scholen .....
Nog meer suggesties ?
Dat is waar te dikke kinderen is goed voor de belasting van de zorg en daarom moeten we vooral op scholen ook dat soort troep aanbieden. Tenslotte is vloeken en schelden ook heel normaal, het is tenslotte een veel betere methode dan iets normaal beargumenteren. Brussen die is nu aan het afzeiken om het afzeiken want enig normaal argument is niet terug te vinden in het stukje.
En gelovigen, alsmede Nederlandse vrouwen, zijn altijd snel gekwetst.
Het alternatief is natuurlijk gewoon dat mama de bammetjes van de blagen smeert, het pizzageld voor het avondeten zelf aanwend om groenten enzo te halen bij de locale kruidenier en een keer wat vaker omkijkt naar dat getijsem waar ze zo liefdevol 9 maanden mee in haar baarmoeder heeft rondgewaggeld...
Al zal rouvoet daar ook wel weer tegen zijn.
Ik vind die frituurgeur juist lekker. Dan krijg ik meteen zin in de pauze.
*Broodje frikandel halen doet*
@Wijnand Duyvendak | 26-04-10 | 17:12 Ja dat zal wel maar is het dan niet het allerlaatste waar deze politicus zich mee moet bezighouden. Hij stapt zo van euthanasie op friet over, die mafkees.
Wel een geniaal stuk!
Kan niet wachten op de release van: "Komt een demissionair minister bij de dokter"
Je kan lullen wat je wilt, maar ik vind het helemaal niet zo gek als die koters van nu een beetje gezond te vreten krijgen op school. Zitten we straks met allemaal van die dikkers!
Als hij de Bijbel er maar niet bijsleept mag hij van mij pleiten voor gezonder eten en drinken op de scholen. Er zijn wel andere zaken waar we ons als het om de CU gaat druk over kunnen maken.
God is een excuus.
dat word dus echt wel friet eten vanavond, bedankt voor het idee meneer rouvoet!
-weggejorist-
Frietgeur is zó pvda.
Bak dan ook alleen patat als er een wolkendek boven je school hangt!
Jorisdesukkel | 26-04-10 | 17:08
Op den ouwe beeldbuis wil het nog wel hoor...
gigi gorgonzola | 26-04-10 | 17:09
Het gaat maar over friet hoor.
O patat bestaat toch voor het grootste deel uit aardappelen?
Dan kan het alvast niet meer slecht zijn. En als we gaan frituren in olie is het ook nie meer vet.. Hup doorbakken en afkomen met die handel.
Kan Zembla misschien een 'expert' aanleveren die de bijbel vertaling nog eens nakijkt? Valt me op dat de CU overal tegen is, behalve tegen de religie die het christendom moet 'wipen" - de islam. Je zal als gristen moeten kiezen tussen de drie slappe henkies CDA, CU en SGP...
Rauwvoedsel.
Ja, hoho! Over tien jaar moet ik ook niet alleen maar ma Tokkies over straat zien waggelen. Dus als het alleen voor vrouwen geldt, prima. Zijn ze niet vies van ook bij de CU, speciale regels voor vrouwen. Tnx André!
"Exodus 41:2 "Indien gij patat met, oorlog en/of speciaal nuttigt wordt de gehele aarde zo weer onder water gezet"." Goud! :)
Patat? Blegh. Turkse pizza, das pas schoolvoer.
En god erbij dan! (ook zo'n gereformeerde janlul)
Bij ons op school hebben ze al jaren geen frituur meer
Zogenaamd geestelijk volwassen mensen hebben zichtbaar al veel moeite met het enigszins fatsoenlijk kiezen op 't gebied van eten. En dan denken dat 12-jarige hormonaal gedrevenen dat wel kunnen? En ik straks nog meer van mijn zuurverdiende centjes betalen omdat het obesitas-probleem epic proportions aanneemt, no way. En BertBrussen daar dan weer op bitchen, tis ook nooit goed.
Nee hoor, scholen hoeven dit helemaal niet te faciliteren. Chocomelk en een roze koek, zo hoort het!
Zelf ook iets teveel gedronken Bert? Gezien al die dikke vadsen van tegenwoordig lijkt het me erg fijn als er is wat aan gedaan wordt. Ik ben blij dat er bij mij geen frituur was op school trouwens, denk niet dat ik de verleiding had kunnen weerstaan.
Ik heb even geen zin in een rondje door waanzinnige woestijnfabels gemotiveerde hypocriete zeurminkukels afserveren.
Waar mag ik klagen over de geur van Rouvoet en zijn kerkvrindjes?
godisimaginary.com/
maar friedt is kei lekkahhh :(
patatzaak, coffeeshop en tankstation waar je sigaretten en snoep kon kopen, allemaal op loopafstand van je middelbare school. dat was toen wel een goddelijk drie-eenheid.
Mij zou de geur alleen maar motiveren, toewerken naar die pauze met een bal uit jus.
Godverdomme, die achterlijke debiel heeft ons met zijn achterlijke gristen-unie net een jaar of 20 teruggegooid in de tijd en hij gaat gewoon door. Wat een lamlul is dat met die gereformeerde gummigrijns. Die hele partij moeten ze zo met zijn allen naar België verbannen. (shit wat word ik kwaad van die Rouvoet zeg!!)
Volgens Rou heeft god alles gemaakt,ook patat en lekkere chicks op je beeldscherm, dus hoe slecht kan het zijn?
Ik vind sex op de tv helemaal niks! Je pleurt er steeds vanaf(!)
De Christen Unie: Maken het leven zo ondraaglijk mogelijk voor U.
Alles wat leuk is mag niet van God, en zo is het maar net!
Zijn naam zegt het bijna al Rouvoet is een afkorting van rouwvoedsel, hij ziet nu eenmaal graag de kinderen tussen de middag op winterpeen en bleekselderie kluiven, natuurlijk ter meerdere eer en glorie van het nietbestaande spook "god" die ook wel als aliassen gebruikt "allah, Yahweh, Jehova".
Gristen 128 1.3%
Er zijn nog menschen
sjaakdeslinksesul | 26-04-10 | 17:04
Een punt. Puntzak. Puntzak friet.
sufkut | 26-04-10 | 17:04
Dat zo'n vetpan stinkt, staat buiten kijf.
Op wat voor soort Tokkie-colleges doen ze aan patat verkopen zeg? Verder: dikke mensen zijn vies en kosten mij als hardwerkende Nederlander heel veel geld. Ergo, voor deze hele ene keer geef ik Rouvoet gelijk.
Staat ook keurig in de bijbel hoor! Geef ons heden ons dagelijks friet en vergeet vooral de mayonaise niet.
Laat meneer Rouvoet maar naar een zorginstelling gaan en diep snuiven.
Baas boven baas.
fituur aan zetten gaat
Ik mis het religieuze deze keer BB. Gewoon linksch beleid toch. Verder is patat ook slecht, dus eindelijk een keer geen leugens.
"Demissionair minister of niet, het zeiken gaat altijd door. Daar is hij tenslotte gelovig voor." Hee dat rijmt! Wat leuk Bert, geeft toch nog een beetje een vrolijk randje aan zo'n triest bericht.
Patat is ook slecht. En ik word ook misselijk van die dikke kinderen die op straat alleen maar aan het vreten zijn. Ik vind dikke kinderen net zo vies als dikke varkens. Ga sporten en doe wat met je lijf.
hadden ze bij ons op school ook bedacht..
nu moeten we en een eind lopen naar de snackbar/mcdonalds en we zijn te laat in de les of gaan dat uur gewoon niet meer heen
CU, altijd -oneindig.... Doe mij maar een kipkorntje Leon.
Toch heeft hij hier wel een punt.
Op zich niet zo erg, toch? Hoeft de frituur niet meer in de school te staan en hoeft het dus ook niet meer met ons geld betaald te worden. Steun je ook nog eens de kleine ondernemer (frietkraam) om de hoek! Wat een inzicht van die man.
zo liep er hier op 't werk ook een rond met als resultaat dat we nu naar de friettent kunnen gaan ipv op kantoor op de vrijdag gezellig samen te eten. Het lijkt op die mensen die stoppen met roken en dan helemaal gek worden van een rooklucht. Jeuj wat een tijd leven we in.
Ik ben het met Rouvoet eens. Friet-, tabaks-, en alcoholgeuren horen op school niet thuis. Natuurlijk is het bij GS makkelijk afgeven op de CU. Wie het obesitasprobleem onderkent praat wel anders.
Scholen zijn geen snackbars. En McDonaldstroep hoort er niet thuis. Dat is een volkomen verkeerd begrip van vrijheid.
Die Bert Brussen gaat nog eens heel groot worden
ik ben gekwetst door de naïviteit van de gristenunie
*Spontaan zin krijgt in clusterbom van verzadigde vetten
Doe mij een patatje kruistocht met uitjes, 2 bewierookte berelullen pinda en een gezegende milkshake wijwater.
Toen hij 15 was had hij de hele dag trek.
Neehee, dit wordt te gemakkelijk ;-)
Voor de grap eens Jamie Olivers Food Revolution kijken.
Zo verkeerd is de gedachte aan het uitbannen van de vette hap op scholen niet.
Dat vind ik echt zo'n goede ontwikkeling! *stemmen op de CU overwegen gaat*
Geniaal stukje bert, +1
Aah dank, trek in patat gekregen.. 'zet de frituur alvast aan'..
komop zeg, nu moet hij niet huilie doen.
Zucht... Patatje waanzin.
Ach, er stond gewoon een snackbar om de hoek.
REAGEER OOK