Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Ranglijst. Zorgbestuurders 100K+

Zo kan dokter Erik zijn werk niet doen Maandje geleden berichtten wij u over de beslommeringen van babyboomers bij de semi-overheid. Daar gaan we even mee door. Vandaag de ranglijst van bestuurderssalarissen (2008, nieuwer kan kennelijk niet) van 100K en meer. Max is 307K. Zegt men. Alle salarissen zijn exclusief eventuele onkostenvergoedingen, bonussen en ontslagvergoedingen, dus het beeld is om te beginnen al geflatteerd. Bovendien lijkt de lijst niet compleet (mirror). Boeit ook niet. De namen en rugnummers (pdf) zijn van zichzelf al instructief. Dat je denkt: over welke ‘managerial skills’ moet de directeur van het ‘Flexus Jeugdplein’ of van het ‘Flebologisch Centrum Oosterwal’ eigenlijk beschikken dat -ie er ruim 100.000 euri voor krijgt? Maar het gaat niet eens om de taxpoet, maar om de volstrekt idiote lijst met stichtingsnamen (op z’n best tamelijk ongeïnspireerd en op z’n slechtst totaal obscuur), die leest als één lange loopgravenstelling. Man man. Het grote drama in de zorg is niet dat al deze mensen 100K of meer aan taxpoet opsouperen, maar dat ze een mening hebben - en met elkaar ‘transmurale projecten’ gaan doen en vervolgens ‘betrokken willen worden in de besluitvorming’. Beslissen over 48 schijven of oma één of twee keer in de maand in bad mag.

Reaguursels

Inloggen

lijst is niet ook Parnassia Bavo stata er 2x op (rond de 190k)
Overigens is parnassia bavo 3 x zo groot en de rvb v verdienen net zo veel.
Dus klopt er iets niet bij Delta

svw | 05-03-10 | 15:20

De ZorgGoedVoorUzelfSector, want niemand anders doet het!

Bamzaaiert | 05-03-10 | 10:51

Ik denk dat we ze veel meer moeten betalen anders lekt dit "talent" zo weg naar het buitenland. Ik denk dat ze allemaal op Wouter Bos stemmen want die zorgt dat deze ruif waaruit zij vreten gevuld blijft !!

Anneliesje | 05-03-10 | 07:00

Denk dat er bijna niemand is die ook maar een loon heeft wat in de buurt komt van de laatste plaats van die lijst....

Drs. D. | 04-03-10 | 14:03

Vind dat hier onderscheid gemaakt moet worden tussen hoogwaardige zorginstellingen als Erasmus en AMC en kleine kudtziekenhuizen als bij onze vrinden in de zonnestraal. Overigens om de verwarring nog groter te maken. Topbestuurders aan deze instellingen zijn grotendeels voormalig specialisten die van graaien niet genoeg krijgen, een positie krijgen vanwege kwaliteiten als arts maar van management geen kaas gegeten hebben. Ziedaar de prachtige uitzondering die de regel bevestigt; een gecommercialiseerde zorginstelling in flevoland (naam is mij ontschoten) waar artsen, verpleegkundigen en zieken een hogere waardering geven, en waar door efficient werken en kundig management toch een lekkere dikke profit gemaakt wordt (in tegenstelling tot ongeveer 99,7 procent van de andere instellingen)

R2DTOO | 04-03-10 | 13:51

Eric Koning: HELD

LJBrinkhorst | 04-03-10 | 11:46

't is jammer dat ik het te laat lees, maar wilde alleen maar even zeggen dat mijn bazen er ook tussen horen en dan wel in de top van de lijst. Bezuinigingen in het verleden (onderzocht door hele dure consultants) hebben er voor gezorgd dat de WMO tot een miniem is verdreven qua kosten (thuishulpen zijn alpha-hulpen geworden, pensioen gedonder etc) en jaarlijks krijgen de hogen piefen een salarisverhoging van rond de 20 mille. Het belangrijkste wat er volgens de big chief is, is netwerken. Heul erg belangrijk.

Laatst kwam er hier een specialist aanrijden in een erg dikke rode bolide van een italiaans merk, terwijl de big chief in een gezinsauto kwam aanzetten. Het duurde niet lang voordat er een andere auto werd aangeschaft.. Natuurlijk op kosten van..

Ik werk met cijfertjes en zie de ins en outs en reken ze door, maar hallo zeg.. Dat Den Haag oogkleppen op heeft wist ik al veel langer, maar hoe lang gaat dat nog door!!

Optimel Prime | 04-03-10 | 10:00

Staat in geen verhouding met wat de artsen in deze instellingen aan honoraria bijgeschreven kregen. Get a life met je lijstjes...

Linx? | 04-03-10 | 09:52

Een bestuurder van #82 rivierduinen doet wel goed! krijgen ruim 2 ton, op een omzet van MAXIMAAL 3 miljoen ^^. Dus minimaal 6,6 % van de omzet...........
Hopelijk hebben ze er niet al te veel van dat soort bestuurders rondlopen :P

JustPwnT | 04-03-10 | 09:47

Tja, we moesten allemaal zo nodig aan het kapitalisme geloven, dus nou niet zeiken over die hoge salarissen, vergoedingen, bonussen etc.

Logisch dat de kapitalistische graaimentaliteit zich overal heeft vastgekit in de maatschappij. Iedere manager denkt zijn uil een valk te zijn.
Iedere manager spiegelt zich aan een andere legale "dief" om zijn hogere vergoeding te rechtvaardigen.
Iedere manager probeert een bedrijfstructuur te creëren, waarbij hij weer verder naar boven kan drijven, dat geeft die opgeblazenheid. Mede gevoed door schaalvergroting, want dat is ook in de ziekelijke kapitalistische mode.

DutchFIX | 03-03-10 | 23:45 geeft hier een aardig voorbeeld van. "Paksgewijs" stroomt het binnen. Kan me nog een reclame in de Amsterdamse mupi herinneren op de tramhalte. Geloof dat het de Suit Company was o.i.d. De kreet luidde: "Trust the suit" Dat geeft het precies weer; een leeg "pak' waarin een mens zit die gebakken lucht verkoopt. Ja, hoor, kleren maken de man! Koleruh!

Neem het basisonderwijs, vroeger heel aardig geregeld. School van zes/acht klassen, deels meewerkende directeur en op het stadhuis een ambtenaar die de poet regelde. Nee, we moeten ondernemertje spelen en jullie krijgen de zak met geld en zoek maar uit hoe je het wil besteden en voer meteen een zooi bezuinigingen door. Mik een zooitje scholen bij elkaar. Doei! Alsof alleen al een inkoopcombinatie niet voor lagere prijzen had kunnen zorgen, als begin van enige stroomlijning.

Ooit hadden wij een interimmanager omdat de directie vertrekken moest vanwege ruzie met het bestuur. Zegt die interimmanager tegen mij: "3000 gulden (Nee, geen fout, het was nog in het gulden-tijdperk) per dag, dat is toch niet zo veel?" Ik kon de hufterhebbert wel aanvliegen, zeker nu ik weet hoe hij werkte. (Zuig de ideeën uit de mensen op de werkvloer, managementsausje eroverheen en kassa!)

Maar jammerhout, kanker en zeur maar door, maar kijk om je heen hoe de wereld op dit moment er voor staat. De enigen die iets verdienen zijn de oorloghitsers, het militair-industrieel complex, de banken met Goldman Sachs als voorbeeld en leider van de rotzooi voorop. (De Grieken zullen hun vorige regeringen en deze schurken zeer dankbaar zijn) Godsdientsfanatici denken eveneens de dienst uit te moeten maken. Alles om de mens in te prenten dat hij zelf niets kan en niets mag dan braaf met de pet in de hand te hopen op enig afval van verrijkers. Dom gehouden met brood en spelen, die overigens door hen zelf betaald moeten worden.

Wanneer leert de mens eens dat hij zijn eigen boontjes kan doppen zonder al die zogenaamde leiders, waaraan wij lijden. Maar, ja, de mens is een angstig kuddedier dat (on)bewust niet geleerd wordt op zichzelf te vertrouwen. Zal nog wel even duren.
Ave, Evocatus

Evocatus | 04-03-10 | 09:27

Stichtingen betalen ook geen belasting... allemaal belastinggeld wordt daar opgemaakt. Ook de woningstichting in Amsterdam kan er wat van. En als je intern je mond open doet mag je vertrekken...

Xandrino | 04-03-10 | 08:31

Hehehhe, ergens snap ik die mannen wel. +1

YouBastard | 04-03-10 | 02:00

Het zou allemaal niet zo erg wezen als het er maar 1 is die zoveel verdient..

Werk zelf als 20 jaar in een UMC (als gespecialiseerd voetvolk idd) en ik zie steeds minder wit. Alleen maar mannen in pakken met ordners en schrijfblokken maar heen en weer lopen tussen de vergaderingen..
En er maar laagjes bij verzinnen onder het mom van fantastische termen als "Beter besturen" blabla manager zus, manager zo. Beleidsadviseurs, projectleiders en de hele rimbim. uiteraard met secretaresse.
De organisatie word dan nog eens overgoten met een sausje van meten en weten. m.a.w speciaal voor het management ingevoerde systemen en handelingen om er maar voor te zorgen dat ze met een krom cijfer een rechte staafgrafiek kunnen maken... Daarbij niet schuwende de normale werkvloer te belasten met allerlei fantastische registratie systemen, protocollen en meer papierzooi.

Dus er zitten er nog genoeg te scheppen na dit lijstje... Maar 771 x min 100.000 is natuurlijk ale eenbeetje van de belachelijke...

DutchFIX | 03-03-10 | 23:45

Even een rekensom mbt het ziekenhuis waarin ik werk: 2 bestuurders, zeg 200k per persoon. Halveer je bijv dat salaris dan verdien je 200k. Verdeel dat over 5000 werknemers, krijgen die 40 euro per jaar extra, dat is 3,50 per maand (bruto). Denk niet dat daar veel mensen van wakker liggen...

Koning Willem 4 | 03-03-10 | 23:06

@bodie
Dat komt zeker omdat een stichting geen winst mag maken..

MoonUnit1 | 03-03-10 | 22:52

@Die nare vent | 03-03-10 | 18:09
Dat viel mij ook al op, naast het gas, 'exporteren' de Groningers ook al zorg. Dat is best zorgwekkend! (haha, woordgrap)

Booka | 03-03-10 | 22:49

Stichting Rivierduinen = €205.000 met een omzet van max €3.000.000 is toch ca. 7%. Van de omzet. Niet eens de winst. WTF!??!?!

bodie | 03-03-10 | 22:39

#1 voor GGZ Oost Brabant in 2008. En dan te weten dat de bestuurders van dat moment allemaal hun biezen hebben moeten pakken, al dan niet met ontslagbonus. En mij dunkt dat de huidige bestuurders nog wel meer verdienen. Tussendoor ook nog een interimmetje in dienst gehad, tel uit je winst.

De ouwe kluunwapser | 03-03-10 | 22:34

wilikniet | 03-03-10 | 22:00
Het zijn vaak oudere alleenstaande vrouwen die hun zin van het leven vinden in het ter zijde staan van de oppermachtige god-arts danwel hoogleraar of Chef de Clinique. Ach, waarom niet, jammer en een beetje zielig dat ze heel nuttig werk doen tegen een erg mager salaris.

Flippo | 03-03-10 | 22:09

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:36
Smalhout is een debiele ouwe kerel die de aansluiting met de werkelijkheid al lang kwijt is en alleen zijn rechtse praatjes nog in de Teleraaf kwijt kan. Alles wat Geert zegt vindt Smalhout goed. En Oudkerk, dat is een vieze smeerpijp die uit de staatsruif vreet met zijn docentschap moraliteit in ondernemen aan de Haagse Hogeschool. Wat weet die man nu van moraliteit?
"Jonge artsen worden geremd door protocollen." Wat een onzin. Protocollen zijn er om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dankzij protcollen is die kwaliteit meetbaar toegenomen, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Moeten we dan terug naar de tijd dat iedereen met een witte jas kon doen wat hem of haar goeddunkt? Dat wil toch helemaal niemand!
En dan die beide gekken aanhalen om je gelijk te bewijzen. Kom dan eens met echte bronnen aan.

Flippo | 03-03-10 | 22:06

@Flippo | 03-03-10 | 21:55
dat ze de perfesssor mogen helpen.
hoe ze dat doen zal dan wel van invloed zijn op het salaris :-)

wilikniet | 03-03-10 | 22:00

Ik weet dat een hoogopgeleide operatieverpleegkundige vaak minder verdient dan een secretaresse die de hele dag haar nagels vijlt.
Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:46
Is gewoon niet waar. Gewoon niet waar! Operatieverpleegkundigen hebben een echt goed salaris. Secretaresses verdienen helemaal niets, maar die zijn dan weer blij dat ze de perfesssor mogen helpen.

Flippo | 03-03-10 | 21:55

@café | 03-03-10 | 21:33
spijtig om te horen, maar maak min of meer hetzelfde mee. een van de ouders slokdarmkanker, kom over 2 maanden maar eens terug, kunnen we zien of we een gaatje vinden voor bestraling. ik ben hier in 0039 particulier verzekerd, dus heb nogal wat mogelijkeden. op de vraag ga je nog terug naar 0031 heb ik jaren geantwoord als de gezondheid het toelaat niet. nu weet ik het niet meer, daar het hier misschien nog wel beter is. niet staatsgestuurd maar de familiezorg staat hier nog steeds hoog in het vaandel.

wilikniet | 03-03-10 | 21:46

Die laatste zieke normering is inderdaad het gevolg van een kabinetsbesluit.

café | 03-03-10 | 21:33

@wilikniet | 03-03-10 | 21:04

Nee het gaat niet echt goed, als je dement bent kun je maar weinig aangeven of vertellen en is een operatie voldoende om lang onrustig te blijven. Daarnaast daalt de kwaliteit en lengte van het leven aangezien het imuunsysteem alle krachten ontrekt van een toch al zwak lichaam om de breuk te herstellen. Uiteraard is het kabinet, was het kabinet, verantwoordelijk voor de uitholling van de zorg en met name de misdaad van verzelfstandiging van de zorg. Uiteindelijk bepalen de bestuurders het beleid. En het 'stroomlijnen' van de organisatie heeft betrekking op financiële belangen. En dat terwijl de inkomsten gelijk zijn gebleven want het aantal patiënten is gelijk gebleven cq gestegen (men krijgt geld voor elke zorg FTE, mijn moeder is 1 FTE want erg ziek, iemand die nog wat zelf kan is 0,75 of 0,5 FTE).

café | 03-03-10 | 21:30

Ik heb hier in huis 2.5 jaar lang een klein ziekenhuis gerund vanwege ziekte in de familie. Waar kan ik nu mijn twee komma vijf ton claimen?

Reykjavik | 03-03-10 | 21:21

@café | 03-03-10 | 20:54
met alle respect (gaat het weer met je moeder?) maar de man die het de gezondheidszorg en de rest van het land naar de kloten heeft geholpen met zijn regering beurt toch ook nog steeds150k+

wilikniet | 03-03-10 | 21:04

@ van Pruisen: "dat -ie er ruim 100.000 euri voor krijgt"

u is kennelijk pas sinds kort lid van deze beweging ?? Niet hoog opgeleid; zoveel is al wel duidelijk !

Hoeveel is 1 euri dan volgens u ?

HIL | 03-03-10 | 21:04

Ik kan me niet helemaal vinden in de pavlovreacties in de trent "veuls te veul" en "zakkenvullers" zonder te weten wat er nu feitelijk tegenover staat. Daarmee kies ik niet automatisch partij voor die directeuren, maar het is een beetje makkelijk om standaard te zeggen dat iemand te veel verdient. Als ik zo links en rechts rondkijk zie ik zo veel mensen waarvan ik vind dat ze te veel verdienen, ook al zitten maar amper boven het minimum.

piemulspitzengefuhl | 03-03-10 | 21:04

Kijk eens aan, de bestuurder van de organisatie waar iemand mijn moeder een gebroken heup heeft bezorgd, mede vanwege snoeien in personeel, verdient € 224.579,-.

café | 03-03-10 | 20:54

Zijn de druiven weer eens zuur?

Kloppstökl Sr. | 03-03-10 | 20:44

Hier maakte de grote blonde leider zichzelf toch hard voor? Geert +1

Ploertendodert | 03-03-10 | 20:37

Het land van de afgunst wil een 70% schijf.

Spastcommando | 03-03-10 | 20:37

Goed zo, van Pruisen. Nu nog meer achtergrondinformatie bij de rugnummers. CV's, politieke voorkeur etc. Het valt me op dat de salarissen ook zo uiteen lopen. Waarom verdient een Groningse directeur twee keer meer dan diens Nijmeegse confrater?

Petrus de Rewa | 03-03-10 | 20:29

@Elisabeth2 | 03-03-10 | 20:16
is waar, majesteit. net het item over zalm gezien. andere branch maar toch. de arrogantie ten top. maar het old school boys netwerk is niet te breken. dit geldt voor alle topfunctionarissen. aan de andere kant, wat is die balkenendenorm nu waard? kijk naar de naamdrager: 4 keer mislukt en toch nog even snel een merceded van 600k onder zn ballen schuiven.

wilikniet | 03-03-10 | 20:28

Tjoh, dan sta je op plaats 223 van deze lijst, met 174K euro's.. een bestuurder van een stichtinkje thuis zorg met minder dan 3 miljoen omzet....
zomaar een voorbeeldje die toch wel goed laat zien hoe FOUT dit dan toch wel is!

MalteseKnight | 03-03-10 | 20:28

Wellicht dat als ik mij zorgen ga maken, ook nog wel eens een plaatsje op deze dubieuze ranglijst verdien!

KlepMeister | 03-03-10 | 20:26

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:13
verpleegsters praten altijd voor hun beurt: bekijk eerst het programma eens en vraag je eens af waarom GGZ Friesland een business kanaal RTLZ sponsored, want de patienten creperen op de grond in de isoleercellen. GGZ bestuurders zijn alleen maar met zichzelf bezig. Ik werkte jaren geleden voor de psychiater-directeur van een GGZ instelling. De stafvergaderingen gingen vrijwel alleen maar over binnenhalen van subsidies en onderling spraken de artsen en psychologen over hun salarissen en hun vakantiebestemmingen. De patienten waren bijzaak.

juriste | 03-03-10 | 20:20

wilikniet | 03-03-10 | 20:10
Als het goed is draaien ze zich daar gemakkelijk uit. Onderzoekscommissies instellen met subcommissies en extern rapport op laten maken. Duurt jaren.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 20:16

geen wonder dat JP er de brui aan geeft. Opeen weet je het! Je wordt verzorger!

Patrick Zweedsey | 03-03-10 | 20:11

@Elisabeth2 | 03-03-10 | 20:09
maar is wel eindverantwoordelijk dus...

wilikniet | 03-03-10 | 20:10

Flippo | 03-03-10 | 20:04
Ja, eigenlijk heb je gelijk. De voorzitter van de raad van bestuur doet eigenlijk niets. Hooguit de verplichte viermaal jaarlijkse bestuursvergadering bijwonen. Mijn fout.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 20:09

@bello | 03-03-10 | 19:15

en het hoernaal doet er nog een schepje bovenop. gotogotogot. noord korea aan de noordzee

wilikniet | 03-03-10 | 20:06

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:28
Wat een geklets weer. Alsof uit dat CV spreekt dat meneer Lohman het Raboud runt als een fabriek. Natuurlijk doet hij dat niet. Daar is de man veel te slim en te ervaren voor. Niemand hier die weet wat het betekent om voorzitter van de raad van bestuur van een concern met 5.000 werknemers en een omzet van EUR 100 miljoen per jaar te zijn. Allemaal weer meninkjes omdat je toevallig kunt googelen.
En over die salarissen. Zoals gebruikelijk weer geen onderscheid tussen bruto en netto salaris en evenmin met exclusief of inclusief BTW facturen in rekening gebracht door een management BV. Een interim-manager rekent voor 80 tot 100 uur per week werken 1.000 tot 2.000 euro bruto per dag ex BTW. Daar moet dan alles vanaf: werkgeverslasten, pensioenlasten, arbeidsongeschiktheidsverzekering, eigen auto, laptop, eigen opleidingskosten etc, en daarna dan weer vennootschapsbelasting en daarna dan weer inkomstenbelasting. Een interim-manager kan per dag ontslagen worden en moet daarna maar weer zien hoe hij aan de volgende klus komt. Voor hetzelfde geld zit hij 3 tot 6 maanden zonder nieuwe opdracht. Ondertussen lopen alle vaste lasten gewoon door.
Zoals gebruikelijk weer populistisch geklets zonder onderbouwde feiten. Reken dan eens conform bovenstaande formule om naar netto salaris. En kijk dan hoe schandalig alles is of niet is.

Flippo | 03-03-10 | 20:04

Graaf van Egmont | 03-03-10 | 19:37

Uw scherpzinnigheid is zeldzaam en onopgemerkt door het gros. U stelt mij nooit teleur. Adel onder elkaar zullen we maar zeggen.

pius | 03-03-10 | 19:59

Man. Die miste namelijk nog in het artikel. 'Man man man' is de kreet, niet 'man, man'.
*oefent op meewarig hoofdschudden en dom kijken*

Handboek | 03-03-10 | 19:58

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:50
Lijkt mij ook, we zijn nu nog steeds aan het "Brainstormen" en ik begeleid hem doot vragen te stellen op knelpunten. Hij moet het zelf doen en zelf te zijnertijd beslissingen nemen.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:57

Ik gun een ieder zijn salaris maar dan moet je er wel wat voor doen. En dan niet alleen een beetje leuteren over intra of extra muraal. Kan dit niet eens objectief worden beoordeeld?

Common_Sense | 03-03-10 | 19:56

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:46
Mee eens! met die verpleegkundige dan wel.
Mag ik misschien niet benoemen maar heb er al de nodige dames Tunnelcarriéres zien maken.
Te gek voor woorden.
IK heb respect voor diegenen die worden benoemd op basis van inzet en kennis en vooral de passie voor hun werk.
Maar walg van het ander slag volk. die dikkoppen noem ik "Pratschberen"
Pratsch = modder
en
beer = een mannetjes varken

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:54

oplichter | 03-03-10 | 19:49

pcies.... ik zeg de hele mikmak weer in handen van de staat, terugdringen bureaucratie, controlleren beloning en kwaliteit! Het is een grote puinhoop op het moment.
Zorg is niet voor de vrije markt. Het gaat niet om centen, het gaat om (het leven van) mensen...

vrij-van-religie | 03-03-10 | 19:53

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:48
Dat lijkt me een mooi project. Leuk ook.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:50

Typisch liberale -mêrktcùnfùrme- vrije markt zuigers. aka VVDers.

oplichter | 03-03-10 | 19:49

Sinds wanneer staat het Universitair Centrum Utrecht in Groningen ?!? (zie #65) Bij dit soort fouten gaat mijn bullshit detector jeuken... Wie heeft deze lijst gechecked?

rixard | 03-03-10 | 19:49

Wat al eerder opgemerkt was: onderwerp past bij GeenStijl, maar schrijfstijl is ver beneden peil. Het stuk mist daardoor scherpte. Van Pruisen lijkt dit nog proberen te redden door een 'man, man' tussendoor, wat zo'n beetje zijn stopwoord is geworden.
Verder vraag ik me af: wat verdienen de artsen in die ziekenhuizen? Daarnaast lijkt dit bruto heel wat, maar zal het netto een stuk minder zijn (als ik al zie wat er bij mijn loon afgaat).

Ikzitopjelip | 03-03-10 | 19:48

-=PyP=- | 03-03-10 | 19:47
Eigenlijk wel, ja.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:48

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:46
Ja dat kan! Maar nu wil ik eigenlijk nog alleen mijn zoon helpen met het opzetten van zijn eigen bedrijf en project en als dat klaar is zeggen het is goed geweest.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:48

@Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:28
Best wel schokkend....

-=PyP=- | 03-03-10 | 19:47

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:19
Ik kan me voorstellen dat jij binnen no time een bedrijf van overtollig vet afhelpt.

Soms maak ik me gewoon te kwaad, in dit geval o.a. omdat ik weet dat een hoogopgeleide operatieverpleegkundige vaak minder verdient dan een secretaresse die de hele dag haar nagels vijlt.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:46

700 x 150.000 euro = ca. 105 miljoen euro aan directiesalarissen. Hmmmm.

-=PyP=- | 03-03-10 | 19:46

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:28
Duidelijk, u heeft gelijk. Een proto voorbeeld idd.
Ik had hem gezocht als auteur van publicaties en zag (te snel) 2 artikelen over oncologie.

DavidC | 03-03-10 | 19:44

Semi overheid is de pest binnen de samenleving. Geen verantwoording, rooibosthee vergaderingen en maximaal salaris, vervolgens allerlei onzinnige projecten bedenken, waarvan men zelf de leiding heeft, anders is eigen baantje zonder inhoud en dus niet noodzakelijk. Als het project voltooid is, dan bedenkt men weer het tegenovergestelde project, omdat het eerdere project niet werkte. Ik heb echt een vreselijke hekel aan managers in de semi sector, het zijn first class profiteurs.

pe4444 | 03-03-10 | 19:41

funkyd | 03-03-10 | 19:31
Sorry, u mag pas op uw 67e doodgaan. Waaraan, dat interessert dan niemand wat.

Graaf van Egmont | 03-03-10 | 19:40

kom we zorgen voor nog meer marktwerking in de zorg!
dan gaat het helemaal goed komen!!!!

nee in deze zeg ik: SP komt er maar in.

vrij-van-religie | 03-03-10 | 19:38

pius | 03-03-10 | 19:24
Toch meen ik nog een vleugje sarcasme in uw comment te proeven oh e'dle heerser

Graaf van Egmont | 03-03-10 | 19:37

Scherpe post GS.

Lord of the Flies | 03-03-10 | 19:35

Tja, als je nu nog "links" stemt mag je van mij ook 12 uur in een poepluier blijven liggen als je 80 bent. Ik heb genoeg geld en stress om voor mijn 65e al dood te gaan. (Bij voorkeur door het geld en geile meiden.)

funkyd | 03-03-10 | 19:31

DavidC | 03-03-10 | 19:17
Viel me alleen op vergeleken met het enorme verschil in omzet en ook met de andere GGZ's.

CoffeePatch | 03-03-10 | 19:31

DavidC | 03-03-10 | 19:14
Kijk, dit is de zoorzitter van de raad van bestuur van het Radboud ziekenhuis, precies wat we willen, iemand die een ziekenhuis runt als een fabriek:
Wie is Emile Lohman?
‘Ik heb aan de universiteit van Amsterdam sociaaleconomisch recht en organisatie andragogie gestudeerd. Na mijn studie ben ik al vrij snel begonnen bij het facilitair bedrijf van de NOS. Ik heb als manager gewerkt bij de tv en de radio. Uiteindelijk werd ik medeoprichter van het omroepproductiebedrijf NOB in Hilversum. Daarna heb ik gewerkt in de detailhandel, als directeur bij KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer).

In 1998 ben ik gestopt met werken om me op andere zaken te kunnen richten. Ik heb toen over de hele wereld gereisd, de tijd gekregen veel boeken te lezen enzovoort. Ik had daarnaast wel enkele commissariaten, onder andere in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) in Amsterdam. In verband met een bestuurscrisis is mij toen gevraagd daar tijdelijk als bestuurder in te springen. Kort daarna (2000) ben ik er aangesteld als voorzitter van de Raad van Bestuur. En dan nu het UMC St Radboud.’

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:28

Trouwens Boe-Fucking-hoe wat betreft de selectieve verontwaardiging van die 1 of twee in de top ( laat ik in het midden of dit terecht is of niet). Loop een ziekenhuis binnen, tel het aantal specialisten op de namenlijst en je weet meteen hoeveel er nog meer boven die ton ( gemiddeld per arts 2 ton) zitten.

Weest gegroet | 03-03-10 | 19:24

Wat is dit nou weer voor onzin. Deze bestuurders en Managers verdienen elke cent van dit salaris. Het is niet aan de gewone man om te bepalen wat een rechtvaardig salaris is.
-
Deze mensen zijn ware altruisten, die hun beloning zien als bij maar zeker geen hoofdzaak. Zij zouden het gratis doen indien noodzakelijk. Ook hebben wij geen weet van de hoogwaardige en complexe maar o zo effectieve methodieken die gebruikt worden. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen of beter nog, verpleger blijf aan je bed!
-
Ik word altijd woest als ik dit soort niet door feiten ondersteunde demagogische prietpraat lees. Denk eens na Van Pruisen!
Managers zijn bijzondere en enorm integere mensen en staan ver boven de gewone man. En zo hoort het ook.
De oplossing voor de problemen in de zorg en dit land zijn juist meer Managmentlagen en meer bestuurders en niet te vergeten voor veel hogere salarissen. Want zo kan het niet langer. We kunnen deze mensen niet met een fooi blijven afschepen!
-
De gemiddelde medewerker in de zorg kan best wat inleveren dan vreet ie maar een dag niet. Daaraan is nog nooit iemand doodgegaan. Als aan bovenstaande gevolg word gegeven is alles in een oogwenk opgelost. Maar nee, daar wil niemand aan. Pure jaloezie als je het mij vraagt.

pius | 03-03-10 | 19:24

@Steilloos ten Onder
Ford escort wat is dat voor iets ? je moest je schamen

hallie015 | 03-03-10 | 19:24

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:13
Meissie goed verwoord, het ging mne vooral over het betoog van Smalhout en de ethische kant de motivatie van mensen etc. Als dat gesmoord wordt getuigd dit van slecht management. De Goede mensen moet je als manager eruit filteren en juist stimuleren en de mindere broeder intensief begeleiden en zien op te krikken en dat kan vaak door persoonlijke benadering maar kost kruim, Maar ik vind dat zelf prachtig.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:19

@wilikniet | 03-03-10 | 19:18
mogelijk is mogelijkheid

wilikniet | 03-03-10 | 19:19

Ik was toch nooit een Fortuynfan, maar hij was wel degene die destijds al opmerkte dat er helegaar geen extra geld naar de zorg hoefde, maar dat je ook meer handen aan het bed kon krijgen door diverse managementlagen weg te halen. Hij had dus gelijk. Jammer dat daar dan al die jaren helemaal NIETS mee gedaan is en onze zorgpremie jaarlijks stijgt met een percentage dat zeer ruim boven de inflatie zit...

En let wel: dan ben ik nog een VVD-ert he! Maar deze lieden gaan dezelfde bedragen maar eens een tijdje in de marktsector proberen te verdienen. Tien tegen een dat het ze niet structureel lukt!

Dr. U.I. Loor | 03-03-10 | 19:19

@bello | 03-03-10 | 19:15
had niet de mogelijk eerder de tv aan te zetten, maar was het geen goede gewoonte om een periode voor de verkiezingen geen campagne meer te voeren? dit vond ik echt tenenkrommend (moet eerlijk zijn, vanderlaar is altijd al pijn in de schoenen)

wilikniet | 03-03-10 | 19:18

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 03-03-10 | 19:17

CoffeePatch | 03-03-10 | 19:12
Ja, en? Het kan zo zijn dat ze voor de GGZ het liefst een specialist van binnenuit wilden he. Die psychiater doet meer dan 205k en nu als bestuurder dus minder.
Voor een zeer grote instelling kan een andere capaciteit meer nodig zijn (bv een goedkopere bedrijfsjurist).

DavidC | 03-03-10 | 19:17

verhaal klopt maar ten dele , ook wat betreft taxpoet. Stichting Flebologie oosterwal is gewoon een private club, want al die priveklinieken die (deels) zorg leveren die door de zorgverzekering betaald wordt mochten alleen als stichting gestart worden. En dan hou je de winst gewoon als salaris binnen. En wat betreft de topsalarissen zul je toch ook moeten kijken hoveel loonkosten in totaal voor de top betaald worden. Je kunt er nl voor kiezen om één topbestuurder te hebben of een 3koppige net-onder-de Balkenende norm RvB.

Weest gegroet | 03-03-10 | 19:16

wilikniet | 03-03-10 | 19:02Heb ik ook gezien belachelijk!
juriste | 03-03-10 | 19:08
Klopt maar mij ging het om de reacties van Prof. Smalhout en zijn statement.
En dat liet aan duidelijkheid niet te wensen over.
Trouwens nog recentelijk zelf gesprekken gehad met artsen en een Prof. over dit probleem.Hun voorgesteld dat ik de Toko zou managen en die lamstralen eruit zou schoppen binnen een half jaar. De kosten vliegen de pan uit door dat geklooi.
ruim 30% hoger dan een vergelijkbaar instutuut in België, met betere rapportering en afhandeling.
Maar zal wel niets worden Sjeng is erg radicaal!

Sjeng de helle | 03-03-10 | 19:15

Iemand nog een pleister over?

IJzervreter | 03-03-10 | 19:15

Waarom komt die tekst van omzet minder dan 3 miljoen niet goed over?

CoffeePatch | 03-03-10 | 19:15

@ wilikniet | 03-03-10 | 19:02

Is de hele dag al aan de gang... het is namelijk niet de bedoeling dat u het oneensch bent met de socialistische elite, weet je wel...

bello | 03-03-10 | 19:15

jankaas | 03-03-10 | 19:05
Het Radboud heeft 3 bestuurders die allen een medische achtergrond hebben. De voorzitter als oncoloog in Adam en de rest tevens als hoogleraar aan de Uni daar.
Lijken me niet echt de prototype bestuursratten die hier hoog worden opgenomen.

DavidC | 03-03-10 | 19:14

zeer klein = omzet < € 3 miljoen

CoffeePatch | 03-03-10 | 19:13

juriste | 03-03-10 | 19:08
U komt toch wel vrij vaak vreemd uit de hoek. Ik kan niet voor Sjeng de Helle praten, maar ik neem aan dat hij niet de behandelprotocollen bedoelt maar de wurgbudgets die gelden voor het aantal specifieke operaties per jaar waar artsen zich aan moeten houden.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:13

Vreemde onderlinge verhoudingen:
zeer klein = omzet < € 3 miljoen
82 Stichting Rivierduinen zeer klein ggz Zuid-Holland Brutosalaris € 205.116
zeer groot = omzet > € 250 miljoen
2 Universitair Medisch Centrum St. Radboud Nijmegen zeer groot AcZ Gelderland
Brutosalaris € 282.420

CoffeePatch | 03-03-10 | 19:12

Tja zorgbestuurders behoeven zorg.

..zapper | 03-03-10 | 19:12

Mja, dieven zijn 't.

Buffell | 03-03-10 | 19:12

DavidC | 03-03-10 | 19:01
Het gaat om de heren en dames voorschrijvers, die opereren onder de vlag van ziekenhuizen.

Bos Hout | 03-03-10 | 19:11

Das opgeteld €120.151.142.

Kirth Gersen | 03-03-10 | 19:10

Stichting Arduin - € 128.687 Nou dat is zeker het drievoudige. Uit redelijk betrouwbare bron vernomen.

Smerige zakkenvullers zijn het. Hier gaat Nederland aan kapot.

omwenteling | 03-03-10 | 19:09

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:36
Dat programma werd gesponsored door GGZ Friesland dat de protocollen wil afschaffen en de mensen gemakkelijker wil kunnen opsluiten.

juriste | 03-03-10 | 19:08

767 Stichtingen en ziekenhuizen in de GGZ, patientenzorg en Jeugdzorg. De bestuurders die onderaan de ranglijst bungelen met 100.000 euro (exclusief vergoedingen en bonussen) kunnen nu klagen dat ze te weinig krijgen.

juriste | 03-03-10 | 19:07

Steilloos ten Onder | 03-03-10 | 19:00
Ik heb net uitgelegd dat veel bestuurders er op zijn achteruit gegaan door die functie te bekleden. Een kennisorganisatie als een ziekenhuis wordt er niet beter op door stel topspecialisten te laten managen door een bedrijfskundige van 40 voor 70k.

DavidC | 03-03-10 | 19:06

graaier 2 was mijn baas!!
enigste wat ie doet is mensen eruit kegelen.
nu weet ik waarom.

jankaas | 03-03-10 | 19:05

*offtopic*
heeft iemand toevallig nog 1vandaag gezien met, terwijl de stembussen nog open zijn, de pvda spot van vanderlaan en de subtiele mededeling van de politicoloog dat de pvv het geen reet uitmaakt wat er in almere gebeurt? is alleen opstapje voor slachtofferrol voor landelijk als geen enkele andere partij mee wil regeren. of je het nu eens bent met de pvv, dit is de meest schandalige uiting van kiezersmanipulatie door de zg publieke omroep die ik ooit heb meegemaakt. ja, ik ben nu echt pissed!!!

wilikniet | 03-03-10 | 19:02

Bos Hout | 03-03-10 | 18:57
Dat gaat voor het ziekenhuis niet over veel geld. De meeste medicijnen worden tegen geen of zeer weinig kosten geleverd door de industrie. Het 'in de pen krijgen' van een nieuw middel is minder duidelijk idd.

DavidC | 03-03-10 | 19:01

hallie015 | 03-03-10 | 18:55
Ook niet. Ik schat Ford Escort met bakstenen wielen.

DavidC | 03-03-10 | 18:53
Maakt mij het uit. Punt is dat die directeuren veel te veel verdienen, elkaar jobs toeschuiven, terwijl er bezuinigd wordt op artsen en verplegers terwijl dat de echte helden zijn.

Steilloos ten Onder | 03-03-10 | 19:00

We gaan hier de weg op die de NHS onder Labour in Engeland al bewandelt. Als je zelf niet voldoende geld hebt voor een privékliniek, moet je naar een ziekenhuis waar je je hond nog niet zou achterlaten.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 19:00

terrOJist | 03-03-10 | 18:56
Niet veel eigenlijk. Itt een commissariaatje bij een pensioenfonds oid dien je hier wel over kennis te beschikken.

DavidC | 03-03-10 | 18:58

De groeiende hoeveelheid medicijnen die via ziekenhuizen volautomatisch aan een hoop goedgelovige senioren wordt voorgeschreven, zonder dat die er zelf ooit een rekening van zien, is ook zeer interessante materie.
Dat is een lange zin, maar het gaat ook om heel veel geld.
Follow the money.

Bos Hout | 03-03-10 | 18:57

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:52
Is al goed.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:56

Chapeau. Nu even doorpakken en de onderste steen boven halen mbt aan welke old-boys uit de politiek deze figuren hun easy money te danken hebben

terrOJist | 03-03-10 | 18:56

Jackanders | 03-03-10 | 18:48
Thanks

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:55

@Steilloos ten Onder

Sorry Audi dan

hallie015 | 03-03-10 | 18:55

Steilloos ten Onder | 03-03-10 | 18:44
Dat is de burgemeester/wethouder meestal.
De mensen om wie het gaat besturen een organisatie van al snel meer dan 100mln. Ik begrijp dat dat aan uw verbeeldingsvermogen te boven gaat ja.

DavidC | 03-03-10 | 18:53

Superior Bastard | 03-03-10 | 18:40
Ik deed Els haar tegel geen eer aan, da's waar.
Vond alleen dat de mensen die daar het werk doen nogmaals in het zonnetje mochten worden gezet.
Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:45
Eens.

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:52

hallie015 | 03-03-10 | 18:47
Je hebt helemaal geen audi, leugenaar.

Steilloos ten Onder | 03-03-10 | 18:51

Jackanders | 03-03-10 | 18:48
Inderdaad te gek Joh.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:51

Zeeschuimer | 03-03-10 | 18:31
Hij zit nog voorin de bbbakfiets, de arme.

Stroopdoos | 03-03-10 | 18:50

eerstneukendanpraten | 03-03-10 | 18:44
Ja, als meneer geen aftrekposten heeft. En die heeft hij natuurlijk wel.
Als je alle toeslagen en aftrekposten op 1 hoop gooit, hou je over alle inkomens een belastingdruk over van rond de 35 a 40%. En als u meer betaalt, zou u eens kunnen praten met een fiscaal jurist. Die is z'n honorarium dan meer dan waard!

DavidC | 03-03-10 | 18:50

eerstneukendanpraten | 03-03-10 | 18:45
Lijkt me wel een mooi onderzoek, On Topic, voor GS
Hoe het in elkaar steekt weet ik niet enige berichten opgegevangen over soepel mee omgaan. Oma met haar luier wordt minder soepel mee omgegaan.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:49

TRIEST, wat een drama....

exarchos | 03-03-10 | 18:48

paranoia | 03-03-10 | 18:42
Ach kijk, een ambtenaar...

Superior Bastard | 03-03-10 | 18:47

@Zeeschuimer
Audi inleveren ? grapjas dat nooooooooooooooit

hallie015 | 03-03-10 | 18:47

Bos Hout | 03-03-10 | 18:45
LOL, Denk het niet.
Lijkt verkeerd zorgmanagement in de "bananenrepubliek NL."

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:46

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:43

En ook erg lastig als je een burka op hebt en alleen af mag doen in het bijzijn van alleen vrouwen...

eerstneukendanpraten | 03-03-10 | 18:45

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:43
Ik ga er toch vanuit dat de VN-waarnemers dit ook zien. Of komen die niet in Nederland?

Bos Hout | 03-03-10 | 18:45

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:26
Ja, de verpleging en de artsen lopen zich uit de naad voor het welzijn van hun patiënten. Door mijn werk hoor ik nogal eens hoe groot het verschil in denken is geworden tussen artsen en management. Soms schrijnend.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:45

Die bedragen gaan echt nergens meer over. Maar wat doen die gasten nou voor dat geld? Lintjes doorknippen als er een nieuwe vleugel geopend wordt?

Steilloos ten Onder | 03-03-10 | 18:44

ik stem in juni op Pol Pot, die schopt dit tuig voor een jaartje of dertig een werkkamp in !

Ayaan Sorry | 03-03-10 | 18:44

the wanderer | 03-03-10 | 18:34

Zorgpremie is voor iedereen die bovenmodaal zit gelijk. Heeft niemand meer recht op zorgtoeslag. Dus zo zielig is dat niet voor deze meneer. Met 240k bruto per jaar houden ze er toch nog wel meer dan 10 k NETTO per maand aan over.
www.intermediair.nl/overzicht/salaris-...

eerstneukendanpraten | 03-03-10 | 18:44

Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:23
Sympathiek dat ze u tijdens het verblijf de balans hebben laten zien, zodat u uw mening kon onderbouwen.

DavidC | 03-03-10 | 18:43

Doktertje spelen op de kleuterschool was mijn eerste kennismaking met de medische wetenschap.
"Karin, moet-ie daarin?" zeiden we dan. En dat deden we gewoon gratis.

Bos Hout | 03-03-10 | 18:43

Toch al gauw eentiende miljard aan taxpoet.

uwesbeki | 03-03-10 | 18:43

OT
Met de verplichte legitimatie wordt op plaatsen "soepel"omgegaan bij het stemmen. Sommige mensen hebben de verkeerde ligitimatiebewijzen
anderen kunnen zich helemaal niet legitimeren. Als je dan wel mag stemmen heet dat toch verkiezingsfraude of niet?

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:43

caudillo | 03-03-10 | 18:37
Sorry, ik las je comment te laat. Je hebt helemaal gelijk, baantjesjagers en stoelenplakkers die het registreren tot kunst hebben verheven zijn schering en inslag in de zorgsector.

Superior Bastard | 03-03-10 | 18:43

Als je in Nederland fatsoenlijk wilt leven en wonen dien je minimaal een ton thuis te brengen.

Waarom neem je het mensen kwalijk dat ze ondanks hun gebrekkig vermogen om zelfstandig een ton te verdienen toch creatief genoeg zijn omdat op een andere manier te krijgen te straffen ?

Is het hun schuld dat er niet op onze belastingcenten word gelet?

Gelegenheid maakt de dief en in dit geval, maakt gelegenheid de manager in spe.

Nederland is een kennis economie waarbij ook incompetente mensen middels minder ethische wegen een ton per jaar mogen verdienen, want uiteindelijk schiet het niet op als we belastinggeld zouden overhouden.

paranoia | 03-03-10 | 18:42

caudillo | 03-03-10 | 18:37
Gelukkig zitten er naast de juristen en andere (soms ook nuttige) beroepsvergaderaars ook veel medici op die plekken. Dat zijn mensen die dan 4-6 jaar gaan besturen aan het einde van hun nuttige carrière. Die willen zich inzetten voor de organisatie en gaan er met die 3ton financieel op achteruit.
Dat is niet erg, het is de keuze, maar ze hoeven er niet voor over één kam te worden geschoren.

DavidC | 03-03-10 | 18:42

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:26
Je gaat totaal voorbij aan haar punt.

Superior Bastard | 03-03-10 | 18:40

caudillo | 03-03-10 | 18:37
Als jij het zegt.

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:38

the wanderer | 03-03-10 | 18:34
Haha, leuk dat je het zo opneemt, maar toen iedereen nog vrijgevestigd was, was het niet heel moeilijk jezelf een negatief inkomen te geven. Gewoon goed de aftrekpostjes (toen nog ook de boot) gebruiken en het geld in de maatschap houden. Kon je toeslagen vangen met een specialistenfunctie.

DavidC | 03-03-10 | 18:38

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:36
*snel zoeken gaat*

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:37

Teun van het Tuinpad 18:26
Ja natuurlijk, verpleging en artsen. VERPLEGING en ARTSEN. Dat zijn de mensen waar het om gaat. Die zijn nuttig, nodig, goed en belangrijk. Lof en meer lof!
Het erge is dat VERPLEGING en ARTSEN worden gehinderd en gekort door een groep parasieten: de BESTUURDERS.
De ""kantoorkosten"" van de zorg zijn de afgelopen decennia gestegen van enkele procenten to bijna 25 procent. Dus een kwart van de centen gaat naar burocraten die "'haha"" de kosten bewaken en de efficiency bevorderen.
_
Dit is echt heel erg. Het doet denken aan de edelen in het Frankrijk van vóór 1789.
Alle managers aan de lantarens!
-
Goed, goe, ik overdrijf een klein beetje. Maar heb wel gelijk.

caudillo | 03-03-10 | 18:37

Vanmiddag een goed interview gezien met Prof. B. Smalhout en Rob Oudkerk ( RTLZ)
Prof. Smalhout gaf zijn visie en Rob Oudkerk viel hem op vele punten bij, o.a. de vergadercultuur, de nine to five menthaliteit en dat bevlogen jonge artsen die echt gemotiveerd waren geremd werden door protocollen.

Sjeng de helle | 03-03-10 | 18:36

"8. Stichting zorggroep Zonnestraal Hilversum (klein): € 257.040"
.
Voor die retevette zonnestraal op je bankrekening.....

All | 03-03-10 | 18:35

reaguurders, willen jullie er rekening mee houden dat al deze mensen
55% inkomstenbelasting betalen + premieheffing, hun zorgpremie zal ook wel iets meer dan € 96,- p.m. zijn
Wanneer krijgen we iets te horen over die 1.6 milliard die nodig zijn voor de speel-
goedjes van onze "luchtmacht" JSF project ???

the wanderer | 03-03-10 | 18:34

Misschien kunnen die salarissen wel wat omlaag zit ik nu zo te denken... hm...

Robert Irving III | 03-03-10 | 18:32

hallie015 | 03-03-10 | 18:17
Wanneer gaat u die audi inleveren?

Zeeschuimer | 03-03-10 | 18:31

Het probleem bij deze mensen is dat ze aan niemand verantwoording hoeven af te leggen. Belasting- en premiebetalers hebben niets maar dan ook helemaal niets te vertellen over die Stichtingen. Wel de volle 100% betalen, maar geen enkele keuze of alternatief. Dat is de 'zorg' in dit land anno 2010. Oh ja, hoeveel gaat de premie weer stijgen in 2011?

Milton Friedman | 03-03-10 | 18:30

Ik had graag wat gesnoeid en keihard wat managers ontslagen om van dat geld de uitvoerende verpleegsters een loonsverhoging te geven.

websenior | 03-03-10 | 18:29

Directeuren van algemene en Academische ziekenhuizen zijn vaak (top)specialisten met managerskwaliteiten. Zou apart worden als deze dan door de organisatie te dienen minder zou gaan verdienen dan een gemiddelde internist he?
Of willen we op die plekken vooral niet-medici hebben?

DavidC | 03-03-10 | 18:28

Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:23
Vorig jaar Juni even 2 dagen mogen verblijven in een ziekenhuis.
Sindsdien alle lof voor de verpleging en de artsen.
Ga er maar aanstaan, zo'n job.

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:26

Steeds meer specialisten zijn die ziekenhuismanagers ook meer dan zat. Die starten een praktijk ver weg van het ziekenhuis en verdienen 2x zoveel voor de helft van de kosten. Dus gewoon met dezelfde wettelijke declaraties. Ondertussen verdubbelen de ziekenhuismanagers hun eigen kosten, premie- en belastingbetalers hebben immers toch geen vrije keuze. Daar vertrekt echt niemand, en de salarissen kunnen alleen maar groeien.

Milton Friedman | 03-03-10 | 18:26

Bedankt voor die foto van die satanskerkmedewerkert, we waren hem al bijna vergeten.

Einde van de Domheid | 03-03-10 | 18:25

298 - Mutsaertsstichting - € 162.782. valt me toch een beetje tegen..

flunkerT | 03-03-10 | 18:25

[email protected]: die o is net zo teveel als de 0 in de honoraria

hetluis | 03-03-10 | 18:24

Jammer dat we op plaats 43 staan . Alhoewel 20.000 euro per maand voor mijn stage best te doen is :D

hallie015 | 03-03-10 | 18:23

Vooral in ziekenhuizen merk je die wantoestanden van te hoog betaalde en vaak incompetente managementlaag op laag. De verpleging en artsen doen hun uiterste best om nog goede zorg te geven, maar het is vaak vechten tegen de bierkaai. Er wordt vooral geld wegbezuinigd naar het kader ten koste van schoonmaakwerkzaamheden, één van de belangrijkste dingen in een ziekenhuis.

Elisabeth2 | 03-03-10 | 18:23

Wat kan ik hier kwaad over worden.
En de premie maar stijgen.

eye | 03-03-10 | 18:22

en pak gelijk de woningcoorporaties aan

hetluis | 03-03-10 | 18:22

Het lijstje zal ongetwijfeld behoorlijk rood gekleurd zijn van PvdA aanhangers en ten dele Groen LinkscherTs.
Flink aggeren tegen rechts PVV, want het zal toch niet zo zijn dat rechts hun aan hun baan en vooral salaris komt. Dus opzouten met rechts!
Deze *kuch* zeer bekwame en betrokken bestuurders zitten uiteindelijk op een zeer belangrijke stoel.
Idd Van Pruisen, wat een waslijst aan vage stichtingen.

Heel veel instanties worden dood gemanaged. Je struikelt er over de managers die niet gehinderd door enige kennis het beleid bepalen. Ingewikkelde beleidsplannen en manegementsystemen daar scoor je mee. Niet scoren is slecht voor je toekomst. En dat alles om iemand in bad te doen of menswaardig te verzorgen. Het personeel op de werkvloer regelt dat in vijf minuten. Die weten waar het echt over gaat.

Therapietje | 03-03-10 | 18:21

Eventhorizon | 03-03-10 | 18:07
De politieke voorkeur van deze mensen is wel duidelijk. Ze werken voor de publieke zaak bij een Stichting die geen winst maakt. Niet bij dat vulgaire bedrijfsleven van kapitalisten. Dus dat moet wel PvdA, GL, D66, Sp of CDA zijn. Ook nog een paar linkse VVDers misschien.

Milton Friedman | 03-03-10 | 18:20

@VanPruisen:
Uw onderwerpkeuze is eindelijk een keer GeenStijl-waardig, roeren daar waar het stinkt!
Jammer dat u nog steeds een schrijfstijl van lik-me-vestje hebt,werkelijk ONLEESBAAR.... jammerjammerjammer....

Sydough | 03-03-10 | 18:19

En dan idd nog maar niet spreken over bonussen, extra toelages voor bijwonen van vergaderingen, commissies, werkgroepjes enz. Ik ken er één die rijdt een auto op kosten van de stichting, en niks bijdragen oid. Stelletje graaiers!

Yeah-banned | 03-03-10 | 18:18

Er zijn nog geen reacties ontvangen...

Wel! Leugenaars.

G-unite | 03-03-10 | 18:17

Aan alle arme zielige reaguurders :
Hoe meen je anders dat ik in een audi kan rijden
Groeten uit de Zorg
-edit je Linkedin zegt iets anders -

hallie015 | 03-03-10 | 18:17

Mijn baas staat rond de 200ste plek. Valt nog mee, maar het blijft teveel.

Zeeschuimer | 03-03-10 | 18:16

Er zijn nog steeds belastingbetalers/kiezers die denken dat het bij een Stichting 'wel goed zit, want die maken geen winst'. Nee tot op de laatste cent worden alle belastinggelden opgemaakt aan salarissen die de verschillende inteelt bestuurders (directeur weer bij een andere Stichting) aan elkaar uitdelen. Ook jobhoppen ze van de ene naar de andere Stichting, als het ze te heet onder de voeten wordt, en met een vette Gouden Handruk voor het pre-pensioen.

Milton Friedman | 03-03-10 | 18:15

Leuk stukje heur Van Pruisen, maar een PDF-Alert is altijd op z'n plaats.

SODEP | 03-03-10 | 18:15

Graag nu een lijst van de betreffende graaiers inclusief adres.
Mixup met Google Maps en locaties van reaguurders en elke reaguurder heeft dan een lijstje adressen om gezellig een kopje thee te komen drinken.

Aanpakken die gore graaiers, want dit geld is bestemd voor zorg, en niet voor luie pafferige linksmensen die in het bedrijfsleven terecht geen voet aan de grond krijgen vanwege totale incompetentie om werkelijk iets voor de maatschappij te kunnen betekenen.

ZDEV | 03-03-10 | 18:15

@teringtubbie | 03-03-10 | 18:10

Vooral mooi dat deze Zorggroep geregistreerd staat als Financiële Holding.

Wait for it! | 03-03-10 | 18:14

Eric was zijn tijd ver vooruit met zijn handen aan het bed.

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:13

Van Pruissen: +1

Baugnez | 03-03-10 | 18:13

Je hoort ook steeds meer geluiden van verpleegkundigen over hoe slecht het tegenwoordig allemaal geregeld is.

Te weinig mensen aan het bed? Wat een bullshit, halveer die topsalarissen eerst maar eens.

Nacho_Vidal | 03-03-10 | 18:12

klasse artikel Van Pruisen!
het is sowieso te gek voor woorden, dat onze ouderen in hun eigen ontlasting moeten dobberen en aan de andere kant zoveel geld over de balk gesmeten wordt!

saintinel | 03-03-10 | 18:12

idd, Erik de hoerenlopert uit MCW, leuke serie toen..
nouja, toen was ik nog piepjong... en toen was al geen zak op TV.
iig, toch wel erg he, zoveel verdienen en toch nog blijven klagen.
neqschotje voor die gastjes dan maar..

teringtubbie | 03-03-10 | 18:10

Veeeeeeeels te veel

Koetbar | 03-03-10 | 18:09

Get them Van!

lekker moeder | 03-03-10 | 18:09

Wel interessant om te lezen dat het Universitair Medisch Centrum Utrecht in Groningen staat.

Die nare vent | 03-03-10 | 18:09

Jammer dat er niet bij staat welke politieke voorkeur deze mensen hebben.

Eventhorizon | 03-03-10 | 18:07

dit gaat echt te furr

aapiee | 03-03-10 | 18:06

Is dat niet sneu?

Oinkerd | 03-03-10 | 18:06

Batse | 03-03-10 | 18:02
Erik de HoerenloperT

Teun van het Tuinpad | 03-03-10 | 18:05

Amen.

Plofkip | 03-03-10 | 18:03

Wahaha die foto..
Hoe heette die gast ook alweer
Was in elk geval van eh,, zon ziekenhuis serie
Medisch centrum west ofzo :P

Batse | 03-03-10 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken