Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS Journaal vuistdiep in boekje WimLex

beagunpief.jpg Schaamteloze spam gisteren op het StaatsJournaal. Eindeloos werd de biografie van kroonprins Willem Alexander via een slinks verkooppraatje de huiskamers ingezonden. WimLex had woensdag sowieso weinig te klagen over airtime bij de PO. Op Ned1 mocht de aanstaande koning uitgebreid uithuilen over de foute wissel van Sven kramer en ook bij DWDD ging het alleen maar over Koningen. Maar zo bont als Rob Trip in het 8uur journaal maakte niemand het. Kijk, dat de NOS op last van de RVD het via Mozambique en Patagonië besmeurde blazoen van het koninklijk paar dient op te poetsen met eindeloze happy-family-shots uit Vancouver is begrijpelijk. Maar deze marketingtruc is zo doorzichtig, daar trappen alleen nog maar dranghekbejaarden op Prinsjesdag in. Ook de Volkskrant fungeert trouwens als een boekhandeltje vandaag. Biograaf en VK-journalist Jan Hoedeman - bekend van de martelhoax in verkiezingstijd - mag vanaf de voorpagina het progressieve volksdeel wijzen op zijn meesterwerk. De oprichter van de Vereniging Verslaggevers Koninklijk Huis (VVKH) kan wat GeenStijl betreft niet vaak genoeg afgeschminkt worden als kritiekloze lakei van de monarchie. Koop dat boek dus niet! Leescht liever VoorRepubliek!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

poesvantanteloes | 26-02-10 | 23:34

Fijnstoffer | 26-02-10 | 09:15
Nou, dan is de samenwerking tussen Máxima en Beatrix nog hechter dan ik al dacht. Die traan tijdens het huwelijk zal dan ook wel geregisseerd zijn, die traan die alle tranen van de Dwaze Moeders weggedrukt heeft.
www.youtube.com/watch?v=-_DFgFq-LKk
www.verdwaaldezwerver.be/images/foto%2...
Nee, de Oranjes grossieren in contacten met foute families, en zelfs die linkse Wim Kok heeft er alles aan gedaan om een misdadiger, lid van een misdadige rechtse dictatuur in die familie binnen te loodsen. Dat de man vrij rondloopt is al een grote schande, maar dat-ie door ons staatshoofd met open armen wordt ontvangen is nog veel schandaliger.
www.ravagedigitaal.org/2007nieuws/okto...
4.bp.blogspot.com/_r0A2b5EfFqU/RfBrHW4...

Schoorsteenveger | 26-02-10 | 11:31

Fijnstoffer | 26-02-10 | 09:15

Net zo spontaan was die zogenaamde zoen van een Amsterdammer indertijd bij een bezoek aan de Jordaan in Amsterdam.
Was ook volkomen geensceneerd door de RVD, niet spontaans aan en het domme volk maar denken dat het toeval was....
Wat zijn die oranjeklanten toch onnozel behalve dat ze ook nog een kruiperig en ondersteboven zijn van mensen met macht.
Monarchisten zijn byzantisten.

knerf | 26-02-10 | 09:26

Rone | 25-02-10 | 23:15

Spanje?
Daar hebben de fascisten Carlos nog op de troon gezegd.
Maar ja fascisme en koningsschap gaan altijd hand in hand. En dan het succes van Liechtenstein en Monaco...
Nou het zijn wel schitterende vooorbeelden die je geeft

Geen trucjes?
Je bent zeker Bernahard vvergeten met z'n steekpenningen, lakei!
Weg met die oranjepoppenkast en maar gauw een republiek dan mag jij de lakei uithangen in Madurodam en met je vlaggetje zwaaien, kruipertje

knerf | 26-02-10 | 09:21

@ Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:29
@"Een beetje dom"
Gisterenavond waren de twee Volkskrant-hoernalisten in Met het Oog op Morgen om hun boekje te promoten (overigens en terzijde, uiteraard zonder enig kritisch bevragen of hinten m.b.t. het ondemocratische karakter van het instituut Koningshuis).
In die uitzending werd door de linkse en dus *kuch* progressieve heren geopenbaard dat het vrijwel 100% zeker is dat Maxima's beroemde "Een beetje dom" van te voren is geregisseerd. Er was dus niets spontaans aan, hoewel vele dranghekbejaarden dat zullen blijven aannemen en graag willen geloven.
Zoals gewoonlijk worden wij belazerd door dit instituut.

Fijnstoffer | 26-02-10 | 09:15

@ Rone | 25-02-10 | 23:15

waarom zou Nederland een sterke president net als de USA moeten hebben ? een republiek met een staatshoofd met niet meer macht dan Beatrix nu heeft kan werkt perfect, daar heb je geen oranje voor nodig..

krem | 26-02-10 | 00:14

Rone | 25-02-10 | 23:39

... toch was de Republiek der Verenigde Nederlanden een tijd lang zeer succesvol.
En de republiek van de USA was ook wel succesvol dacht ik.
Neemt niet weg, en daarin heb je gelijk, dat absolute monarchie ook zeer goed kan werken. Er is echter niet 1 staatsvorm die altijd en overal goed is. Hangt af van tijd en omstandigheden.

Oome Gijs | 25-02-10 | 23:47

@Oome Gijs,

Als het volk een dictator naar voren schuift wordt het pas echt lachen voor de kleine groep die zich verrijkt.

We leven in een tijd van geschiedslozen.. die niet meer weten wat de absolute Monarchie ons gebracht heeft..

Ze noemen Koning Willem I "kanalen koning" en de linkse VPRO zal ons doen geloven dat dat een scheldnaam is voor een slapjanus.. maar zonder Willem I geen superieure waterwegen waar onze binnenschippers nog steeds gebruik van maken..

Daar kan geen IJZEREN rijn, geen Noord Zuidlijn, geen hoge snelheidstrein tegen op...

Rone | 25-02-10 | 23:39

@ Rone
Yes!

caudillo | 25-02-10 | 23:36

Een kleine groep verrijkt zich ten koste van het volk. Vermogen concentreert zich steeds meer in de handen van weinigen. Het gemarginaliseerde volk neemt wraak en schuift een dictator naar voren. WimLex zal dat niet zijn, omdat hij teveel wordt gezien als profiteur. De bonussen, opties en salarissen aan de top moeten nog even stijgen en de werkeloosheid moet oplopen, uitkeringen gekort, de onveiligheid vergroot... en het volk roept om een sterke man. Deze is al onder ons, zit nu nog ergens op school, of loopt stage.

Oome Gijs | 25-02-10 | 23:26

@ Krem..
Wij maken ons al jaren geen zorgen meer om mensen zoals jij

Leve de Monarchie !

Dat hij maar Absoluut mag worden !

Rone | 25-02-10 | 23:17

@ harbi

Wat is er on democratisch aan een koniningshuis ?

We hadden allemaal WA kunnen zijn..

Heb jij voor je ouders kunnen kiezen.. nee
heeft WA voor zijn ouders kunnen kiezen .. nee

Geen list
Geen bedrog

geen verkiezingsleugens
geen propaganda
geen trucjes
geen gerotzooi met stemmen

geboren worden als kroonprins of -prinses had ons allemaal kunnen overkomen en is derhalve de meest democratische manier van staatshoofd, regeringsleider worden.

Geen staatsgreep
Geen list en bedrog
Geen fraude

En als een kroonprins / -prinses niet voldoet aan de eisen die je aan het ambt mag stellen, dan wordt hij / zij (voorlopig) geen koning/koningin (zie België, zie Engeland etc)

Laat de mensen die zo vreselijk voor de Republiek zijn nog maar even naar de USA kijken.. (of noord korea, Egypte, libië, iran, afganistan, griekenland, rusland, georgië, roemenië, italië) .. hoe prettig het daar is..

Een enorm deel van de herzenlozen die voor Obama stemden kunnen anno nu niet meer slapen van de schulden en andere ellende. De Fransen zijn hun president ook al jaren zat..

Hoe anders is het in Spanje, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Luxemburg, Monaco, Lichtenstein en de andere Monarchiën ..

Rone | 25-02-10 | 23:15

pff ik ga me dr vanavond een keer niet druk over maken.. gewoon leve de republiek dan maar..

krem | 25-02-10 | 23:03

Alleen griezelige ultra linksen en complete herzenlozen zijn voor een Republiek.

De Monarchie is de meest eerlijke staatsvorm..
Dat WA soms wat klunzig overkomt is te danken aan de dwangbuis die de Roden hem omgedaan hebben.

Wat hij ook zegt, het is fout en verkeerd.

De Republiek is een staatsvorm van ego centristen en marxisten.
Zij die denken dat zij ooit iets te vertellen zullen hebben
en zij die denken dat zij ooit iets te vertellen moeten hebben..

Een Republiek ? met Balkenende, Bos of Wilders als president zeker

IQloos volk die Republiko's...

Rone | 25-02-10 | 23:03

Even terug.
@schoorsteenveger @barbi
Ik zeg nergens dat de parl. democratie niet goed functioneert; die functioneert ongeveer zo goed als je kunt verwachten. En in deze verloederde tijd dus ook een beetje verloederder dan daarvoor. (Net als de NS, de scholen en de postbezorging.)
Ik blijf volhouden dat het goed is dat er een niet-partij-gebonden figuur boven de ruzies staat. Iemand die nooit heeft hoeven liegen of verraden om daar te komen, want hij was er al. Omdat die niet veel meer hoeft te kunnen, dan boven de ruzies staan (of doen alsof), is er ook niet veel deskundigheid vereist.
En Wimlex is een vriendelijke, beschaafde man, die deze taak best vervullen kan.
--
En dat van de truuk uit 1813 is zo'n flauwe kul. In die pre-democratische tijden wilde men postnapoleontische restauratie, en we hadden de Oranjes al eeuwen als stadhouder gehad. Volgens wijlen Prins Claus was NL in de 20ste eeuw nog steeds een soort republiek "mit einem erblichem Fürst".

Verder snak ik mijn hele leven al naar een beneficent dictator, of zeer wijze absolute monarch, maar die zijn er dus niet, heer Schoorsteenveger, zoals Uzelf al constateert. (En een Verlicht Despoot is per definitie een 18e-eeuws verschijnsel.)
En ook een goeie dictator zou in deze tijden voortdurend gezeik aan zijn kop krijgen over mensenrechten en zo. (Marcus Aurelius, Haroen el Raschid, Themistokles, hoe heete die Chinees ook al weer?, whatever, ze zouden nu niet zo'n beste pers hebben.)
Ik zeg niet dat alles nu perfect geregeld is, het blijft behelpen,
maar één ding nog:
"If it ain't broken, don't try to fix it."
I guess you could call me conservative. If you despise conservatives, so be it!
Het beste ermee.

caudillo | 25-02-10 | 22:55

Alsof we democratisch moeten vaststellen dat een bolle dombo geen geschikte lijder is.

Andersom dag | 25-02-10 | 22:15

caudillo, het gegeven dat de parlementaire democratie niet goed functioneert kan nooit een legitimatie zijn voor het handhaven van een in en in ondemocratisch element van ons staatsbestel.

harbi | 25-02-10 | 18:43

caudillo | 25-02-10 | 18:00
Je vult te veel in, Caudillo. Waar zeg ik dat ik vind dat democratie een doel op zich is of dat ik meer democratie wil? Waarom toch die dichotomie koningschap-democratie? En waarom ben je meteen republikein als je vindt dat die WimLex als koning niet kan gaan deugen? Wij zijn reeds een democratie, een parlementaire democratie met een wormvormig aanhangsel dat Huis van Oranje heet, ontstaan uit een truuk die destijds is uitgehaald om de Koning te overreden tot deze nieuwe staatsvorm. Dat wormvormig aanhangsel kan en mag bekritiseerd worden geheel los van de vraag of onze democratie goed functioneert.
We zijn er nog maar net mee begonnen, met democratietje spelen, terwijl met dat koningschap eeuwen lang, nee milennia lang geëxperimenteerd is, en met wisselend resultaat. Ik zie niet in dat als we zouden vinden dat de democratie niet deugt of slechts te dele deugt we als vanzelf zouden moeten terugvallen tot een door koningen geregeerd rijk. Wat een onzin. Een verlicht despoot zo op z'n tijd kan best goed zijn, maar je hebt de verlicht despoten niet voor het uitkiezen. En het lijkt mij een contradictio in terminis om WimLex een verlicht despoot te noemen. Meneer is niet verlicht en meneer is een veel te zwakke persoonlijkheid om ooit despoot te kunnen zijn. WimLex wordt met kunst en vliegwerk overeind gehouden.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 18:30

@knerf / @schoorsteenveger
Democratie is een MIDDEL om tot een prettige maatschappij te komen, een pis-aller dat we moeten verkiezen omdat alle andere staatsvormen nog meer gelazer geven.
Democratie is dus geen DOEL op zich. Het tot ideaal verheffen is niet alleen idioot, is bovendien in allerlei gebieden (Afrika, Afganistan) SCHADELIJK.
Omdat het volk allerlei onzin wil, is het goed dat democratie een beetje getemperd wordt. Erfelijk koningschap is ook een manier. Niet de enige, trouwens. Twee kamers bv. helpt ook een beetje.
Als je ziet wat voor democratisch-gekozen politici we tegenwoordig hebben, begrijp ik jullie voorkeur voor NOG MEER democratie helemaal niet.
--
Dat betekent niet dat ik een lakei ben! Ik ben niemands lakei. Wel heb ik respect voor wie dat verdient. Voor een lullige of slechte koning zou ik ook weinig respect hebben.
Maar jullie willen niet overtuigd worden. Ik ook niet, uiteraard.
Ik ga wat nuttigers doen. Doei!
Leve de Koningin!
*caudillo out*

caudillo | 25-02-10 | 18:00

Heeft iemand op GS soms buren die meteen bij hun geboorte een vorstelijke uitkering kregen?

knerf | 25-02-10 | 17:56

Krishnamurti | 25-02-10 | 17:45

Heb je een link i.p.v een mededeling?
En waarom zou kritiek "afgunst" moeten zijn?
Ik vind dat altijd van die goedkope argumenten.Kritiek op het gegraai van topmanagers is toch ook geen afgunst?

knerf | 25-02-10 | 17:55

-weggejorist-

Krishnamurti | 25-02-10 | 17:45

Het gemanipuleer altijd maar weer gemanipuleer, niets wordt aan het toeval overgelaten, geregisseerd en gecontroleerd, gaaaap.

ecologiste | 25-02-10 | 17:43

aldus voornamelijk overgetypt van prorepublica.

antizanic | 25-02-10 | 17:26

M-J | 25-02-10 | 16:13

Altijd maar alles bij het oude laten, nietwaar?
Een kenmerk van de behoudzuchtige monarchist. Wil geen verandering, wil graag lakei zijn en tegen iets opkijken.

Die regering wordt gevormd door partijen waarop wij hebben kunnen stemmen. Dus in zoverre is dat gewoon democratisch. Dat niet altijd de partij aan de macht komt die de verkiezingen wint of de grootste is, is jammer maar niet ondemocratisch.
Dat de een of andere slapjanus, simpelweg door het feit dat zijn wiegje in een paleis staat, voor de rest van zijn leven verzekerd is van een fors inkomen zonder een poot te hoeven uitsteken is niet van deze tijd noch van welke tijd dan ook.
Opzouten dus met die belachelijke poppenkast.

Dat wij nog voor mensen moeten betalen die stinkend rijk zijn en hun eigen inkomen kunnen genereren, is al helemaal bespottelijk.

knerf | 25-02-10 | 17:20

caudillo | 25-02-10 | 15:45
Ik geef mijn mening, that's all. Wat het volk wil, wil het volk. Het volk wil Beatrix, het volk wil Wilders, het volk wil Frans Bauer, het volk wil zoveel. Als het volk het ene wil, dan staat de politiek te juichen, wil het volk het andere, dan stelt diezelfde politiek alles in het werk om te voorkomen dat die wil tot wet wordt. Dus waar moet ik nou bij stilstaan? Het volk kiest maar al te vaak voor foute dingen en voor foute mensen.
Overigens, je hoort mij niet zeggen dat de Oranjes hier niet thuishoren. Ik zal er geen traan om laten als WimLex met zijn hele gezin naar zijn Argentijnse landgoed vertrekt en nooit meer terugkomt, maar hij hoeft van mij niet weg. Wel vind ik 'm volkomen onbekwaam om koninkje te spelen. Voorts zitten wij met een kromme erfenis die een residu aan niet controleerbare macht aan de koning toebedeelt, en dat hoort niet in een parlemenrtaire democratie.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 16:34

Moet dat nou? Laten we gewoon even wachten op een paar stevige recencies, en dan zal het wel snel bij De Slegte komen te liggen voor een leuk dumpprijsje.
Intussen gewoon eens een echt maatschappelijk relevant boek lezen, alstublieft.

ljcoster | 25-02-10 | 16:20

Waarom zeurt iedereen erover dat de koningin niet gekozen is? Niemand in de regering wordt gekozen.

M-J | 25-02-10 | 16:13

caudillo | 25-02-10 | 15:45
Luister,lutser...
Die monarchie van jou is op ondemocratische wijze in 1813 ingesteld door een aantal notabelen. Het volk werd niets gevraagd want dat mocht toen voor het overgrote deel niet meedenken en beslissen.
Het zou dan ook niet meer dan redelijk zijn tegenover de republiekeinen om vanaf 2013 voor twee eeuwen de republiek uit te roepen.
Dan kunnen we in 2213 door middel van een referendum beslissen of we het koningshuis terug willen of de republiek willen behouden.
Nou wat dacht je daarvan? Een heel redelijk voorstel ,niet waar?

knerf | 25-02-10 | 15:57

@schoorsteenveger 15:23
Gelukkig bepaal jij niet in je eentje wat voor staatsvorm we moeten hebben.
-
Overigens is het niet belangrijk wie hier volgens mij, of volgens U, of volgens Wilders, of volgens Pechtold hier wel of niet thuishoort. We kunnen er toch geen mensen (behalve illegalen en dat gebeurt ook maar gedeeltelijk, willekeurig en onrechtvaardig) uitgooien.
-
Overigens zou Beatrix een referendum winnen; staan jullie republikeinen daar wel 'es bij stil?

caudillo | 25-02-10 | 15:45

@ Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:31
Bij deze dan, uw vragen zijn terechte constateringen.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 15:44

Een van de weinige zinvolle argumenten voor een republiek is het fundamentalistisch-egalitaire principe dat iedereen dezelfde kansen moet hebben, en het dus niet aangaat dat iemand koning wordt op grond van geboorte.
Andere bezwaren zoals mogelijke incompetentie van de Vorst zijn al meer dan een eeuw geleden door de beperkingen van de CONSTITUTIONELE monarchie opgelost.
--
Praktische overwegingen dat dit systeem in de echte wereld beter werkt dan een presidentieel systeem met verkiezingen, worden door fundamentalistische egalitaristen, zelfs als ze toe zouden geven dat het waar is, terzijde geschoven omwille van het principe.
--
Het is opvallend dat het traditioneel de elite is (grachtengordel, D66), die het felst tegen erfelijk koningschap ageert: dat zijn de mensen die zelf ook president kunnen worden. AFGUNST is de slechtste en meest algemene menselijke eigenschap die er is.
Jan met de Pet die toch geen koning kan gaan worden hoeft die afgunst niet te voelen en kan dus koningsgezind zijn.
Ook historisch was het vaak de Koning die gesteund werd door het volk tegen de Adel. De Koning als laatste bescherming tegen de wrede Baron.
--
Wie beschermt ons tegen President Pechtold? President Bos? President Balkenende? Of ook President Wilders? Of Presidente Van Nieuwenhoven? Het moet toch verdomme niet gekker worden!
--
Blijkbaar is men erin geslaagd om een aantal Tokkies met non-argumenten (is te duur, die lui zijn niet eerlijk) te overtuigen van de onwenselijkheid van het koningschap.
--
En dan lees ik briljante redeneringen als "Prins Pils is een Lul." Nou ja zeg, daar hoeft een denkend mens toch niet op in te gaan.

caudillo | 25-02-10 | 15:39

caudillo | 25-02-10 | 15:13
Gelukkig bepaal jij niet in je eentje wie hier thuishoort.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 15:23

@superintel 15:45
Aha, nog iemand die wat verstandigs zegt.
-
... Bezing met ons den onverbreekb'ren band
Die Neêrland en Oranje bindt,
Vorstin en Vaderland!
-
Eigenlijk vind ik dat al die scheldende oranjebashers hier net zo min thuishoren als die k*tnaffers die onze prachtwijken terroriseren. Maar ik begrijp dat er niet veel aan te doen is. Je kunt ze niet uitzetten. Die naffers ook niet, trouwens. Al stemmen we nog zo hard op Wilders.
---
Voor de policor: ik heb het alléén over de k*tnaffers die zich misdragen, niet over alle pracht-allochthonen die, fantastisch geïntegreerd, hun bijdrage aan de samenleving leveren. Zo heb ik evenmin bezwaar tegen republikeinen die op nette inhoudelijke wijze hun republikanisme toelichten (ook al hebben ze het mis). Maar dat prolurkerig gescheld: echt beneden peil!

caudillo | 25-02-10 | 15:13

Voor al die dementerende oranjelikkers; lees eens een paar artikeltjes op prorepublica.nl. Daar worden al jullie argumenten een voor een zeer vakkundig onderuit geschoffeld,sterker nog,degene die na het lezen van die site nog pro oranje is,is zelfs in een verzorgingstehuis niet meer te helpen en rijp voor de pil van drion.
Viva le republique!!!!

K.Zwellever | 25-02-10 | 15:00

Witteman en KOK hebben ook een gedeelte van een interview achtergehouden. Hij tekent niet alle wetten! Hoe is dat mogelijk! Totaal ongeschikt voor zijn al in de wieg vergeven functie.

Dr Lambiek | 25-02-10 | 14:55

De uitzending van de NOS kweekt medelijden met de kroonprins, die onder het juk zit van twee vrouwen, z'n moeder en Maxima en dan ook nog een heel stel ministers had die voor hem bepaalden wat hij moest doen: Swahili leren zodat hij naar Afrika kon emigreren.

juriste | 25-02-10 | 14:50

Gisteren kotsend weggezapt van het NOS-Propaganda Ministerium.

BroodenSpelen | 25-02-10 | 14:46

Prins Pils is een lul. Leve de REPUBLIEK!

Stuntbukker | 25-02-10 | 14:45

Altijd dat gezeik op het koningshuis op Geenstijl. Hebben jullie niets anders? Wees blij dat Beatrix tenminste nog boven die bekvechtende politieke partijen staat en nu nog regie voert over hoe dat zooitje ongeregeld ons land moet besturen.
Altijd hebben jullie de mond vol over je identiteit verkwanselen en opgeven aan allochtonen..... het koningshuis is op en top nederlandse historie en dat moet dan wel verdwijnen. Over landverraad gesproken!
Ben blij dat wij geen president hebben, die geleverd door 1 van die fantastische politieke partijen die we hebben.....

superintel | 25-02-10 | 14:45

Wanneer gaat Rutger eens wat aan zijn algemene ontwikkeling doen en een beetje je geschiedenis gaat ophalen , zodat hij wat antwoorden weet en niet een beetje schaapachtig zit te lachen als hij op de TV meedoet met een Kwisje .
Prutser, kan alleen maar andere mensen belachelijk maken maar vergeet zichzelf.

piet de hond | 25-02-10 | 14:36

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 14:17
Het waren vragen, geen constateringen.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:31

Wordt tijd dat Geen Stijl eens oprot, altijd hetzelfde: een artikeltje met scheldwoorden en rare taal en dan een ellelange lijst met commentaren doorspekt met niet nederlandse woorden en letters en dezelfde rare taal. Bijna allemaal negatief net zoals het "artikel".
Nu weer over Willem-Alexander, altijd negatief, ik vind het leuk dat hij en zijn vrouw daar zijn met het gezin. Jammer dat ze zo weinig in beeld komen. Ik zou bijvoorbeeld wel willen weten wat Prinses Amalia nu over deze Olympische spelen vindt en denkt. (als ze dat zou kunnen uitleggen)
Een president is ook niet ideaal en kost handen vol geld, zie Bakellende maar, hoeveel heeft die vent ons gekost??? en dan als president dan was die nog 100 x erger geworden en 1000 x duurder dan het Vorstenhuis.
Is gewoon jalouzie dat al die negatievelingen zo zitten te zeiken!!

piet de hond | 25-02-10 | 14:30

Hansopje | 25-02-10 | 14:14
Die Argentijnse juntatelg vindt het allemaal best. Die werd door Beatrix op vakkundige wijze binnengeloodsd en hoefde vervolgens maar één traantje te laten op precies het goede moment om door het oranjevolk voor eeuwig en altijd in het hart gesloten te worden. Is tien keer slimmer en gehaaider dan WimLex en durfde het dan ook behoorlijk snel aan om hem op perfecte wijze publiekelijk voor lul te zetten. "Een beetje dom" zei ze, en met die paar woorden liet ze zien tot in de kleinste details te doorzien wat háár plaats in die hele komedie is. Die juntatelg is net zo doortrapt als haar schoonmoeder en kan het, denk ik, ook uitstekend met dat mens vinden. Zo vader zo dochter, dat geldt voor Bea en dat geldt voor Máxima. Lulletje WimLex mag in zijn handjes knijpen met zo'n vrouw en zo'n moeder. Zonder die twee was zijn positie nog rampzaliger dan hij al is en zonder hun ingrinjpen had hij nu nog steeds slapeloze nachten van zijn ontwikkelingswerk in Mozambique. Nee, die Argentijnse vindt het allemaal prima gaan.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:29

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:14
Inderdaad, zie je wel, eindelijk begrijpt u het.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 14:17

Een boek! Staan er wel plaatjes in? En mag dat wel van Dikke Willem? En wat vindt de Argentijnse juntatelg er van?

Hansopje | 25-02-10 | 14:14

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:55
Dus een monarchie deugt als instelling omdat een andere instelling niet deugt? En de toevallige monarch waar het koninkrijk mee opgescheept zit totdat-ie de pijp uit gaat deugt dan als vanzelf ook?

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 14:14

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:55

De burger heeft er niet voor gekozen om NL te laten afzinken in de beerput van de Europese Unie, daar is willens en wetens door banken en multinationals aan gewerkt. Dat door de eenwording de koningshuizen zullen verdwijnen is niet meer dan een bijeffect.

Megalomaantje | 25-02-10 | 14:09

Doe mij maar een Republiek, kunnen we lekker om het jaar opnieuw een nieuw waardeloos kabinet kiezen en elk jaar opnieuw een geert wilders als president kiezen! Kunnen ze er in Den-Haag een nog grotere puinhoop van maken..

Smits | 25-02-10 | 13:57

@ Megalomaantje | 25-02-10 | 13:49
Inderdaad we moeten voorkomen dat ons mooie, eigen, unieke land uitgeleverd wordt aan Europese bureaucraten. Zeg, nog even terzijde, die Europese Unie is wel erg democratisch hè ? Wat zal dat een verbetering brengen voor ons. Kunnen we meteen makkelijk geld overmaken aan de armlastige Grieken, uw weet wel, de bakermat van de democratie. Jippieee wat een vooruitgang.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:55

caudillo | 25-02-10 | 13:41

Uw vader is een verwarde man...

Megalomaantje | 25-02-10 | 13:55

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:40

Met de komst van een Europese Unie is er voor de monarchie geen ruimte meer en zullen de koningshuizen een onbelangrijke en totaal nutteloze rol gaan vervullen en zullen ze afhankelijk van giften worden en mogen ze doen aan potverteren.

Megalomaantje | 25-02-10 | 13:49

@megalomaantje 13:36
Mijn goede vader placht te zeggen: Mensen die schelden op het koningshuis zijn zelden aardige mensen. En schelden is meestal het enige wat ze kunnen.
Had de ouwe heer toch nog gelijk, zeg!

caudillo | 25-02-10 | 13:41

@ Megalomaantje | 25-02-10 | 13:34
Als er iets uitgezet wordt, dan zijn het ten eerste de megalomaantjes en de R.B.Scotts

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:40

caudillo | 25-02-10 | 13:23

Nog zo'n drol van een trol.

Megalomaantje | 25-02-10 | 13:36

Daar ben ik het wel mee eens. Ceremoniële functie, meer niet. Maar afschaffen gaat me te ver.

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:59

Waarom gaat jou dat te ver? De jongens van Ofranje mogen van mij zo het land uit worden gezet, het zijn niet meer dan een stel ordinaire landveroveraars die met geweld en kerkelijke macht zich hier hebben kunnen settelen. En tot overmaat van ramp hier door de eeuwen heen ook nog eens in weelde mogen baden van afgeperst geld..... Trol!

Megalomaantje | 25-02-10 | 13:34

@ Schoorsteenveger | 25-02-10 | 13:22
Daar ben ik ook bang voor. Het spijt me overigens te moeten constateren dat de grote Cato Major een republikein was. Maar goed, over iedereen valt wel iets nagatiefs te zeggen denk ik.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:29

@Caudillo13:23
Regel tien, tussen "we" en "bij" invoegen: "gezien".
Sorry, mijn verontwaardiging begon mijn grammatica te hinderen.

caudillo | 25-02-10 | 13:27

@ caudillo | 25-02-10 | 13:23
Uitstekend, er zijn toch meer Geenstijl reaguurders die het hart op de juiste plaats hebben dan ik dacht. Schuif aan en drink gezellig een glaasje Oranje Bitter met ons mee. Todos por la patria !

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:26

Kan de hele Oranje-bende,dus inclusief de zichzelf omhooggeneukte burgerprinsesjes niet een dagdeel gaan figuurzagen zonder mondkapjes in het asbest-gedeelte van de belastinggeld verslindende mestpraam "de Groene Draeck"?

R.B.Scott | 25-02-10 | 13:26

Het rare idee dat je door democratisch kiezen een beter staatshoofd krijgt!!!!!
Kijk nou 'es naar al die democratisch gekozen politici die je afgelopen tijd hebt mogen volgen. Is daar nou IEMAND bij die je als president zou willen? En zo ja, wat zouden anderen ervan vinden? Die immers ook democratisch mogen kiezen...
De meerwaarde van de Monarchie ligt, afgezien van internationale PR, in het feit dat juist een NIET GEKOZEN Staatshoofd boven de partijen kan staan. Omdat de Koning(in) ook een mens is, zal hij/zij opvattingen hebben, maar er is veel aan gedaan om ervoor te zorgen dat deze niet te veel invloed hebben. Wilhelmina hield niet van socialisten, Juliana juist wel, en ik vrees dat Beatrix de ... Nee, laat maar!
Wat een landsbelang-verwaarlozende partitocratie voor zooi kan maken, hebben we bij de onlangs gehouden eindeloze vergadering over -ja waarover??- het ultra-belangrijke vraagstuk of Wouter Bos had gelogen bij Pauw en Witteman toen keffertje Pechtold hem daar het bloed onder de nagels vandaan probeerde te treiteren. Want daar gaat democratie blijkbaar over: verantwoording aan Pechtold! Nou het is die klootzak gelukt! Weer geen A4. Weer geen aanpassing pensioenstelsel. Weer geen maatregelen, of any kind whatsoever.
--
En als het een beetje tegenzit hebben we straks Paars-plus. VVD-D66-PvdA-GL. Nog meer "Puinhopen van Paars". En dan gaan die domoren hier bij GS zeker ook nog juichen omdat er geen gristenen in zitten.
O, wat stom! Wees blij dat we nog een Koningin hebben.
Leve de Koningin!

@Schoorsteenveger
Puur uit nieuwsgierigheid: Wat kunt U eigenlijk? Behalve in tamelijk foutloze zinnen schelden?

@Lieverdeauddanreaud & Marcus Porcius Cato
Gelukkig zijn er ook nog een paar reële reaguurders hier.

caudillo | 25-02-10 | 13:23

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:19
Tot consul zal ik het wel nooit schoppen, vrees ik.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 13:22

@Feuer Frei | 25-02-10 | 13:17
Is u een dranghekbejaarde dan?

Hetze Haatstra | 25-02-10 | 13:22

@ Schoorsteenveger | 25-02-10 | 13:13
Ergens ben ik toch blij dat u het al helemaal tot schoorsteenveger geschopt hebt. Veel succes nog verder met het afdwingen van uw geluk.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:19

Binnenkort op Gigapica: de NSB lidmaatschapskaart van Brusselmans.
Rot eens gauw op naar Frankrijk, kudtrepublikein.
Dit is Nederland. Oranje boven !

Feuer Frei | 25-02-10 | 13:17

andre9738 | 25-02-10 | 12:52
Niet elke krantenjongen wordt miljonair, dat snap ik ook wel. Maar er is een groot verschil tussen iemand die het geluk af moet dwingen, constant moet zorgen dat hij op het juiste moment op de juiste plaats staat, iemand die dus zelf zijn kans op een beter leven moet zien te vergroten en iemand bij wie het geluk door anderen al is afgedwongen, iemand die bij voortduring verteld wordt waar hij moet gaan staan en wanneer hij dat moet doen.
Wat WimLex naar mijn stellige overtuiging totaal niet begrijpt, gewoon omdat hij daar te dom voor is, is dat zijn positie een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Een goede koning is een koning die ten volle beseft dat zijn ultiem bevoorrechte positie samen dient te gaan met ultiem plichtsbesef wil hij als vorst door het volk op handen gedragen worden. Hij heeft er inmiddels meerdere malen blijk van gegeven dat besef in het geheel niet te hebben maar wel volledig aanspraak te willen maken op alle voorrechten. Geen waardig koning.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 13:13

Prince Polley was een stuk zwarter, een stuk leuker en voetbalde op stuk hoger niveau.

patat - generatie | 25-02-10 | 13:13

@ Fijnstoffer | 25-02-10 | 13:08
O.K., dus we zijn het erover eens ? De meeste landen zijn een republiek, maar Nederland is nou eenmaal een bijzonder en uniek land en vandaar dus dat wij een koninkrijk zijn en blijven ? Uitstekend, ik ben blij dat je nu ook overtuigd bent.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:12

en wat zouden we opschieten met een republiek worden? juist, niets.

aight.. | 25-02-10 | 13:10

@Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:02
En de meeste landen zijn een republiek.
Huilen deed ik al niet, dus uithuilen doe je zelf maar.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 13:08

Nou nou nou wat een naar topic. Ik vond het een prima stukje televisie! Kopen allemaal dat boek!

Wim-Lex | 25-02-10 | 13:07

@Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:59
Ik heb er ook lang zo over gedacht, en ik respecteer dat. Maar het principe en de handel en wandel van dit belegen en verrotte ondemocratische instituut zou eenieder tot andere gedachten moeten brengen.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 13:06

@ Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:58 @ knerf | 25-02-10 | 12:53
Nederland is een koninkrijk. Gaat u nu maar bij elkaar even uithuilen.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 13:02

Alle media maken zich er schuldig aan : dat kleffe kritiekloze ophemelen van die Oranjeclan. Ik noem het indoctrinatie.

Retep Neknarf | 25-02-10 | 13:02

Als op dit moment een referendum gehouden zou worden over het koningshuis dan zitten we morgen met..... het koningshuis, maar dan democratisch gekozen.
Alhoewel.... met een beetje pollfuck hebben we straks Koning Teun I

kettinghond | 25-02-10 | 13:01

@ Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:58
Alweer zo’n *kuch* krachtig argument. Indrukwekkend.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 13:01

@Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:31
Een waarachtig republikein; the only way to go!

Hetze Haatstra | 25-02-10 | 13:01

ben ik van duitschen bloed???

snap_shootert | 25-02-10 | 13:00

Merlot | 25-02-10 | 12:56

Mee eens, maar ik heb het niet verzonnen. Ik vind de termen linksch en rechts ook achterhaald.

ITEACHYOU | 25-02-10 | 13:00

Brusselmans je hebt weer een leuke foto erbij geplakt. Niet "klaar af" maar wie geen taxpoet brengt schiet ik af! hahaha wat zijn we toch gezegend met deze kneuzen.

andre9738 | 25-02-10 | 13:00

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:52
Ik zeg niet dat ik het er mee eens was ;-) Ik zie dat argument alleen heel vaak. Heb me voor de rest niet echt verdiept in de kosten/baten van het koningshuis, boeit me ook niet, vind het alleen zonde om af te schaffen.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:54
Daar ben ik het wel mee eens. Ceremoniële functie, meer niet. Maar afschaffen gaat me te ver.

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:59

De pers hoereert altijd met de politieke machthebbers en het koninklijk huis.
Geen dag zonder politieke hotemetoot op de buis of in de krant is het devies.
Doodzwijgen die handel.

Inextremis | 25-02-10 | 12:58

@knerf | 25-02-10 | 12:53
Helemaal mee eens. En ik vat het op als wijze raad en zal dus maar weer verder gaan met niet onrendabel zijn. Groet.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:58

@ Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:55
Stel je niet zo aan man.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:58

@ kn@tergek | 25-02-10 | 12:44
Uitstekend ! Nog een trouw vaderlander. Ik schank nog even een glaasje Oranje Bitter voor je in. Proost !

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:57

Volkskrant altijd -1

funkyd | 25-02-10 | 12:57

Carpe@diem | 25-02-10 | 12:43
Ik vond het wel meevallen deze keer. Is wel eens erger geweest. :-)

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:56

ITEACHYOU | 25-02-10 | 12:50
Je dacht dat GS rechts was, omdat je maar blijft hangen in dat wij-zijdenken over links en rechts.
"Rechts" is alleen maar een discriminerend toegepast containerbegrip, waar socialisten iedereen die het niet met hen eens is mee aanduiden.

Merlot | 25-02-10 | 12:56

@marcus porcius cato
Steek die oranje vlag maar in je... Zelfs de kleur oranje hebben ze gekaapt...
Schapen zoals jou; die het koningshuis als goddelijk zien; hebben een groot bord voor hun kop door jaren van propaganda.
Waarom zouden ze anders in ons rechtboek boven de wet staan door geboorterecht? Het was een republiek en zal dat zeker ooit weer worden.
Alleen al het feit dat de koninging in achterkamertjes moet besluiten over het kabinet zou genoeg reden moeten zijn voor elk weldenkend mens dat dit 18e eeuwse sprookje totaal niks met democratrie te maken heeft.

keizeradmiraal | 25-02-10 | 12:56

@ Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:52
Ridiculisering en op de man spelen. Zwak. Een gebrek aan argumenten dus, MPC. Was het lekker, zo door de mand te vallen?

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:55

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:41
De constructie deugt niet. Laat al die wijven van die Oranjeverenigingen elk jaar achter die dranghekken een nat broekje krijgen als de Gouden Koets voorbijkomt, maar maak van die Oranjes dan ook echt de ceremoniële clowns die ze zijn en haal die niet democratisch te controleren macht die ze nog steeds hebben en waarvan ze nog steeds misbruik maken direct bij hen weg.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:54

Het koningshuis is tegenwoordig nogal links georiënteerd uit puur eigenbelang, zo voorkomen ze kritiek uit de linkse media hoek.

kuifje. | 25-02-10 | 12:54

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:48

Het heeft niet zoveel zin om met gekken te discusseren en gek zijn die oranjeklanten.
Je hoeft ook niet met begrippen als "democratie" en "eerlijk kiezen" aan te komen want die begrippen staan op gespannen voet met de monarchie.
De monarchist lijdt aan byzantinisme, een dwangmatige neiging om zich te willen onderwerpen en lakei te willen zijn.

knerf | 25-02-10 | 12:53

@Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:48
Mag ik het even ontkrachten?
Landen die geen monarchie zijn, halen meer of net zoveel geld binnen. Dat is althans mijn gevoel.
Maar als het werkelijk aantoonbaar zou zijn: kom maar op met de bewijzen en met een onweerlegbare onderbouwende kosten/baten-rekensom.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:52

@ Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:48
Ach, wat leuk, een samenvatting van het epistel van de schoorsteenveger. U bent zijn secretaris begrijp ik ? Kunt u voortaan voor hem het woord voeren ? De man lijkt me zelf namelijk wat labiel.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:52

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:31
Lees eens het boek van miljonair naar krantenjongen, het leven kan ook wel eens onverwachts tegen zitten maar met onze fantastische maxima uitkering trekkers is de tijd gewoon op. Ook de sub maxima uitkering trekkers (het blijft belasting poen) RVD/NOS zijn toch mensen die niets meer waard zijn in deze tijd. Geen nutteloze toegevoegde waarde meer in onze maatschappij!

andre9738 | 25-02-10 | 12:52

Anarchie, anarchie, anarchie, anarchie, anarchie, anarchie. Ik dacht dat GS rechts was...

ITEACHYOU | 25-02-10 | 12:50

Prins Pils aan de macht. Al zijn er ergere dingen, ik moet er niet aan denken. Hij tracht momenteel uit alle macht zijn naam te zuiveren. Daar na bouwt die nog wat huisjes hier en daar want eens is de koek op.

snap_shootert | 25-02-10 | 12:49

@ knerf | 25-02-10 | 12:46
Ach ja,... vandaar,... interssant zeg. Even kijken, is Nederland nog een Koninkrijk ? Ja verdomd dat is nog steeds zo. Groetjes,

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:49

@Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:39
Stel je niet zo aan. Het gaat om de strekking van de Schoorsteenveger zijn verhaal: iemand wordt staatshoofd omdat hij geboren is als zoon van, en niet vanwege geschiktheid en/of bekwaamheid en/of democratisch mandaat. En dat principe deugt niet en is uit de tijd, dus weg met dat conservatieve en almaar uitdijende en steeds kostbaar wordende instituut Koningshuis.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:48

Ik ga nu even het argument der argumenten oprakelen, maar halen die Oranjes niet redelijk veel geld binnen via zakelijke contacten?

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:48

eh gewoon opzouten die oranjes

ceeswing | 25-02-10 | 12:47

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:39

Die waan waar jij een representatant van bent en die men byzantinisme noemt, gekenmerkt door kruiperigheid en slaafsheid, is heel lachwekkend en ongeneeslijk.
Rationalisme noch medicijnen helpen niet. Opsluiting wel!

knerf | 25-02-10 | 12:46


willybatenburg | 25-02-10 | 12:11 Onzin. Dat bedrag is tot stand gekomen door één mailtje van een rvd-er.

Willianus Wortelus | 25-02-10 | 12:46

Rammstein | 25-02-10 | 12:43
't Zou zo maar kunnen. Enge gedachte.

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:44

Als PVV stemmert ben ik trots op mijn vaderland en zijn geschiedenis.
Het koningshuis kost misschien een paar centen, maar denk vooral niet dat een president/replubliek gratis zal zijn.
Ik ben het dus volledig eens met Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:07

kn@tergek | 25-02-10 | 12:44

....... pappi ...........

Rammstein | 25-02-10 | 12:43

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:41
Is hij niet een beetje vader van ons allemaal ?
*DNA gaat checken*

Rammstein | 25-02-10 | 12:43


Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:31
Volgende keer de spellingcontrole even aan zedden.

Carpe@diem | 25-02-10 | 12:43

Merlot | 25-02-10 | 12:33
dat weet ik niet. beatrice heeft de valse hond balkenende flink op de neus getikt: balkenende wilde een staatsgreep plegen.
waarom een lokaal dailect uit burundi studeren: wat is daar het praktisch nut van?

ganzo | 25-02-10 | 12:43

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:39
Vreemde definitie van een werkloze.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:42

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:31

Zo die zit. Recht voor zijn raap, daar houd ik wel van....

Megalomaantje | 25-02-10 | 12:42

@Merlot | 25-02-10 | 12:33 :
't Was ook een puur hypothetisch ideetje. De enige manier om te voorkomen dat Wim-Lex de volgende troonrede gaat voorlezen, afgezien van een brute oorlog dan wel revolutie. En dat lijkt me nog minder waarschijnlijk. Nou ja, stranger things have happened. Da's ook weer zo.

koerbagh ® | 25-02-10 | 12:41

Rammstein | 25-02-10 | 12:36
Zolang je me niet gaat Bernarden is het goed.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:36
Joh, laat ze lekker. Er zijn vast wel ergere dingen om je druk over te maken dan het koningshuis.

Viva Hollandia!

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:41

@Merlot | 25-02-10 | 12:01
En hoe mooi is dat fenomeen door George Orwell niet al in 1945 beschreven!?

Hetze Haatstra | 25-02-10 | 12:40

Triest te zien hoe de NOS zich laat misbruiken als verlengstuk van de RVD, het verlengstuk van de Von Amsbergjes. Maar de dranghekbejaarden zullen er vast wel van smullen. Anders waren ze ook niet zo geworden/gebleven.
LOL @ "het progressieve volksdeel wijzen op zijn meesterwerk".
Mooi stukje cynisme. Maar waarschijnlijk geloven Jan Hoedeman en de VK-lezers het zelf nog ook.

Fijnstoffer | 25-02-10 | 12:40

@ Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:37
Omdat uit zijn betoog blijkt dat hij geestelijk gestoord is en omdat de man bespottelijk langdraadig is. Daarom dus.

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:39

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:36
*fluistert*
Hij is toch schoorsteenveger, slome.

Rammstein | 25-02-10 | 12:38

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:36
Waaruit maakt u op dat Schoorsteenveger werkeloos zou zijn?

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:37

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:20

Tuurlijk joch, pak je oranjevlaggetje eens uit de kast en hup naar het dranghek.
Want zwaaien zal je....

knerf | 25-02-10 | 12:37

De waarheid is hard en bij dat skateboard met vierkante wielen zou ik ook nog graag een potje super glue willen bijvoegen voor de extra lamlendige minder valide balans.

andre9738 | 25-02-10 | 12:37

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:35
Weet ik, ik zat je maar wat te Mabelen.

Rammstein | 25-02-10 | 12:36

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:35
De ene imperfectie is de andere niet. Die lui deugen niet.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:36

Merlot | 25-02-10 | 12:31
Ik geef geen standjes, echt niet.

Merlot | 25-02-10 | 12:33
CDA VVD D66 ...... *noteert*

Rammstein | 25-02-10 | 12:35

Rammstein | 25-02-10 | 12:32
Niemand is perfect he, ook het koningshuis niet.

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:35

Rammstein | 25-02-10 | 12:32
Vergeet de puissante, uit het land gezogen rijkdom niet.

Merlot | 25-02-10 | 12:35

@ Karel Kruizenruiker | 25-02-10 | 12:27
Op je gezondheid mijn waarde ! Ik zet de fles met oranje bitter vast voor je op tafel. Goed te zien dat er in dit moerassige labyrinth vol vuig staatsondermijnend tuig ook nog oppassende, fatsoenlijke burgers zijn. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:34

Weg met het koningshuis, van mij mogen ze zich Orjanes blijven noemen, maar betalen voor de luxe kunnen ze vast en zeker zelf en ze hebben al helemaal niets te maken met de politiek en de benoeming van een kabinet. En je ziet wel weer hoezeer de PvdA en diens media vuistdiep in de koningin en WimLex zitten.

Eventhorizon | 25-02-10 | 12:34

koerbagh ® | 25-02-10 | 12:32
De nieuwe regering wordt CDA VVD D66.
Niks republiek natuurlijk.
Zeker omdat letterlijk ieder standpunt van de toch republikeinse D66 inwisselbaar is voor pluche.

Merlot | 25-02-10 | 12:33

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:29
Inderdaad, een hele geschiedenis.
Met hier en daar wat verkeerde meldingen, van verwekkers met name ( U weet hoe het zit met Wilhelmina neem ik even aan ) en hier en daar wat oorlogsmisdaden.
Koester het maar hard.

Rammstein | 25-02-10 | 12:32

De Machtübernahme wordt zorgvuldig geregisseerd. Het zal me niks verbazen als Wim-Lex de volgende troonrede voorleest. Tenzij de nieuwe regering natuurlijk als de sodemieter de Republiek proclameert.

koerbagh ® | 25-02-10 | 12:32

Merlot | 25-02-10 | 12:31
Ik zal Bas eens raadplegen.

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:32

WimLex is er helemaal klaar voor, zo moeten wij begrijpen. WimLex kan vandaag, morgen of overmorgen zó koning worden. Laat me niet lachen. WimLex is dom, WimLex is arrogant, WimLex is lomp, WimLex maakt de ene blunder na de andere, WimLex maakt in de kortste keren kapot wat zijn moeder nog overeind wist te houden, WimLex is eigenlijk totaal ongeschikt, WimLex is een ramp. Maar toch, zo moeten wij geloven, is hij er hélémaal kaar voor en is de tijd aangebroken dat wij, de brave onderdanen, alvast aan zijn nieuwe naam gaan wennen: Koning Willem IV. Van dom jongetje naar Koning Willem IV. Dat is héél wat anders dan van krantenjongen tot miljonair. Niet elke krantenjongen schopt het tot miljonair. Nee, enkel die krantenjongens die een beetje slim zijn en wat in hun mars hebben lopen de kans iets te bereiken in hun leven. Geen gespreid bedje, maar op eigen kracht omhoog, er elke dag helemaal klaar voor zijn om de volgende uitdaging aan te gaan, elke dag klaar zijn om de volgende hindernis te nemen, elke dag optimaal voorbereid zijn om het volgende gevecht aan te gaan. Zo niet WimLex. Bij overeving was WimLex er al klaar voor toen hij zijn koninklijke luiers nog volscheet met konnklijke poep, bij overerving was WimLex al klaar voor het koningschao toen hij nog geen koninklijk woordje uit zijn koninklijke strot kon krijgen, bij overerving was WimLex er al klaar voor toen hij met zijn dikke lompe koninklijke vingertjes nog geen letter op het koninklijke briefpaper kon krijgen. Nee, hoe ongeschikt WimLex ook is, hoe hij ook door het leven strompelt en struikelt, hoezeer hij ook zijn onderdanen tegen zich in het harnas jaagt, hoe fout hij ook is, met welke foute mensen hij ook omgaat, hij is er hélémaal klaar voor, want hij is een Oranje, en als je een Oranje bent en eerstgeborene, dan ben de als vanzelf kroonpretendent, dan ga je als vanzelf je vadertje of je moedertje opvolgen en staatshoofd worden, wat je ook bent, wat je ook flikt. Je hebt alles naar je toegeworpen gekregen, en het koningschap hoort daar óók bij. Je bent er klaar voor, ook als je er nooit klaar voor zult zijn.
Maar hoezeer men ook zijn best zal doen om deze traditie overeind te houden, de tijden zijn veranderd en met die veranderde tijden zijn óók de onderdanen veranderd. Die pikken het niet meer allemaal, die zijn kritischer en nemen beter waar, die beseffen dat WimLex geen knip voor zijn neus waard is, die zien dat hij eigenlijk een heel dom en arrogant mannetje is, met een opportunistische Argentijnse aan zijn zijde, die buigen niet meer voor hem. Die wachten gewoon geduldig tot hij wéér een grote blunder begaat en gaan er dan lekker overheen, keer op keer, totdat hij een karikatuur is geworden, van zichzelf, van het Huis van Oranje, van het koningschap. Het Huis van Oranje is een Sterfhuis, en de lijkenlucht die het verspreidt wordt steeds ondraaglijker.

Schoorsteenveger | 25-02-10 | 12:31

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:26
"Vraagt zich af of het wel bij dit ene standje zal blijven"
[waar ook al weer gehoord]

Merlot | 25-02-10 | 12:31

Nee. Doe mij maar het koningshuis. Je hebt er misschien niet veel aan, maar royalty is een uitstervend ras en dat moet men koesteren. Zit toch wel veel geschiedenis achter.

Steilloos ten Onder | 25-02-10 | 12:29

Rooie2005 | 25-02-10 | 12:17
ZeikerT!

Stroopdoos | 25-02-10 | 12:29

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:26
*Teun Koninklijk omhelst*

Rammstein | 25-02-10 | 12:27

@ Marcus Porcius Cato 12.15... roffell

Je hebt volkomen gelijk mijn vrind, wij zijn de enige nog in deze poel van verderf, die onze alom geprezen monarchie kan redden.

p.s. neem wat te drinken van me

Karel Kruizenruiker | 25-02-10 | 12:27

Heeft Leen zich hier al over uitgesproken?

Tennessee Whiskey | 25-02-10 | 12:27

Wordt dat boek ook vertaald voor onze nieuwe Nederlanders?

raster | 25-02-10 | 12:26

@Brusselmans: je stijlloze propaganda is geslaagd. Ik had het helemaal gemist. Mooi moment om eens wat Iris-cheques in te wisselen.

Dom blontje | 25-02-10 | 12:26

Rammstein | 25-02-10 | 12:23
Je hebt gelijk.
*in spiegel kijkt en zichzelf een standje geeft*

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:26

Jezus wat een flauwekul in dat nieuwsbericht. Vooral de nonsens van die vrouw die gewoon voor staat te lezen uit het boek. Who gives a shit.

De_Sfinx | 25-02-10 | 12:24

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 11:57
Teun, het staat je niet, grof en stoer.

Rammstein | 25-02-10 | 12:23

Wat is de meerwaarde van het koningshuis ? Nul. prins Pils viert feest terwijl zijn moeder hier met allerlei komieken zit opgescheept die er een zooitje van hebben gemaakt.
De Roy van Zuiderwijn is natuurlijk een enge man maar hij had wel heel erg gelijk met een aantal dingen. Net als destijds Janmaat

svw | 25-02-10 | 12:22

Rooie2005 | 25-02-10 | 12:17
Zeurpiet !

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:21

@ knerf | 25-02-10 | 12:13
Ook nog even speciaal voor jou:
www.geenstijl.nl/archives/images/UpYou...
Nederland wordt NOOIT een republiek. Ga jij maar lekker huilie huilie doen. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:20

Zou dit er ook mee te maken hebben? Na balkies bezoek aan de Majesteit.
Onder de kop Balkenende boert niet goed! zit hem een boertje dwars? Gewoon op het rugje kloppen dan komt het wel los. Wel uitkijken dat hij niet in de nek kitst.
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

Sjeng de helle | 25-02-10 | 12:20

Nederland en vooral internet Nederland is een zeik land geworden.
Op elk stukje wat hier op GS verschijnt is wel weer iemand die zeikt... ehh waar maakt GS zich druk om oid.
Review sites over films.... wat een kut film en jullie geven hem 4 vd 5 sterren.
Schrijf een stuk over windows en je krijg een krat appels over je heen.
Heerlijk dat zeiken ik zeik nu ook... wat een gezeik zeg. We zijn allemaal een stel verwende blagen geworden en niks is meer goed.

Rooie2005 | 25-02-10 | 12:17

Dranghekbejaarden? Drankhekbejaarden, toekomstbeeld van Guusje kreeg,Oh, Hangouderen dus.

Sjeng de helle | 25-02-10 | 12:16

Sjeng de helle | 25-02-10 | 12:13
Ik geef het laatste zetje wel.
Merlot | 25-02-10 | 12:14
Sorry schat, ik pas.
Ik vreet geen inteelt.
;)

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:16

@ Karel Kruizenruiker | 25-02-10 | 12:12
Republikeinen, het zijn gewoon een stelletje schoften ! Landverraders ! NSB-ers ! Schorremorrie ! Karel, zijn wij hier dan echt de enige fatsoenlijke reaguurders ?

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:15

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:08
Ze kunnen ook een nachtje in een bad chilisaus gaan liggen, en vervolgens op de bbq plaatsnemen.
Prima in deze tijden van schaarste.
Tenslotte zit er gemiddeld gesproken flink vlees aan een Oranje.

Merlot | 25-02-10 | 12:14

In deze tijd zie je pas hoeveel macht de K-familie heeft. Ik moet er niet aan denken dat prins pils b.v. een coalitievorming moet gaan leiden. Ik wil mijn staatshoofd kiezen!!! Leve de republiek en weg met die uitvreters!!!

Mayhem123 | 25-02-10 | 12:13

LOL @ 'dranghekbejaarden'

Mr.V8 | 25-02-10 | 12:13

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 11:57
teun, je wilt er vaart achter zetten?

Sjeng de helle | 25-02-10 | 12:13

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:07

Zo lakei,

Heb jij al de stront van de schoenen van Prins Pils gelikt?

knerf | 25-02-10 | 12:13

Stelletje vuige republikeinen dat jullie er zijn.... Nee! president Balkenende daar zitten we op te wachten.

Karel Kruizenruiker | 25-02-10 | 12:12

Ik vind het eigenlijk wel grappig om te horen hoe onze koning in spe opgegroeid is, voor de meesten is het maar een droomwereldje maar zoals hier geschetst wordt kan hij zich best buitengesloten voelen voor de rest van (zijn) volk.
+1 voor positieve benadering op het koningshuis van de NOS, -1 voor de bashing van geenstijl

highland | 25-02-10 | 12:11

Zucht, waar is de democratie, wij hebben geen koningshuis nodig. Laat staan dat we er DEMOCRATISCH voor hebben gekozen...

patriotten | 25-02-10 | 12:10

Vive la Republique!
À bas les aristocrats (de chaque couleur, rouge, verte ou orange!)

Merlot | 25-02-10 | 12:10

Graaien graaien graaien!

Andersom dag | 25-02-10 | 12:09

Waar maken jullie je toch allemaal druk om? GS wordt echt een janksite op deze manier. In landen met een Koningshuis wil men een republiek en in landen met een republiek is men jaloers op ons Koningshuis. Het gras bij de buren Lijkt altijd groener. Ik kan me er niet druk om maken.

WDWK | 25-02-10 | 12:09

Zit niet zo te mutsen GS ... Pleeg een staatsgreep of accepteer de kroning van (binnenkort) Koning Willem IV. Òf wacht rustig af tot deze farce zichzelf de nek omdraait. Leve de revolutie, leve de republiek! (of zoiets ...)

zeroise | 25-02-10 | 12:09

Sliptong | 25-02-10 | 12:02
Doen ze in ieder geval nog iets voor het land.

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 12:08

Tenenkrommend!

_Fly66_ | 25-02-10 | 12:08

Namens alle fatsoenlijke Nederlandse Monarchisten in het algemeen en mij in het bijzonder, een kleine welgemeende boodschap aan Geenstijl in het algemeen, de republikeinse reaguurders als groep en dhr. Brusselmans in het bijzonder:
www.geenstijl.nl/archives/images/UpYou...
Lange leve het Koninkrijk der Nederlanden !! Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 25-02-10 | 12:07

Het wordt almaar gladder onder de voeten van de linksche elite. Het internet achterhaald de foefjes en manipulatieve werkwijzen van de zogenaamde "onafhankelijke" media. Die dranghek bejaarden laten goed zien dat ze voorgelogen WILLEN worden.

Stroopdoos | 25-02-10 | 12:07

Koning Willem de IV of de RVD.
Omdat jullie toch meelezen bij deze:
Ik hoef geen lintje.

Terpen-tijn | 25-02-10 | 12:06

Ben al een tijd geregistreerd republikein. Toegevoegde waarde 'parco', kosten 'ingens ad nauseam'. Ik hoef niet overtuigd te worden dat we het best zonder kunnen.

Audacitus | 25-02-10 | 12:06

Het is inderdaad schandalig hoe Trip gisteren het 8uur journaal op de buis bracht. Mag hij het zelf samenstellen, dan is hij heel diep door het ijs gezakt. Mag hij het niet zelf samenstellen, dan is hij niet meer dan een buikspreekpop. Heer Trip, er gebeuren ook belangrijke dingen op deze wereld!!!! Voor dat nieuws wil de Nederlander betalen. Driewerf foei, foei, foei!

Kennis is noodzakeli | 25-02-10 | 12:06

*tranen in de ogen* Godzijdank voor GeenStijl: ik dacht dat ik de enige Nederlander met spontane braakneigingen had gisteren net na 8-en.

Fred Janssen | 25-02-10 | 12:05

Ach ja de republiek der Nederlanden.
Toen godsdienst verboden was, en je alleen op omgebouwde zolder kamertjes religie kon beoefenen.
Toen we nog Heerschers van de wereld waren.

Daarna was het koningshuis weer terug in het zadel.
En hebben we geen deuk meer in een pakje boter kunnen slaan.

Djords Kloenie | 25-02-10 | 12:05

En de "royale" tsunami dendert maar voort: www.ad.nl.

Bixier | 25-02-10 | 12:05

Leve de republiek, hoera, hoera, hoera!

faz | 25-02-10 | 12:04

@IJzervreter | 25-02-10 | 12:01
Heb nog nooit een cent belasting betaald in 0031 :P
Dat vakantie verblijf is hier om de hoek, dus vooral blijven sturen dat geld!

lieverdeauddanreaud | 25-02-10 | 12:04

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 11:57
Jij onvervalste republikein jij. *stiekem die mening deelt*

Sliptong | 25-02-10 | 12:02

@lieverdeauddanreaud | 25-02-10 | 11:58
Of je nog even wat belasting centjes wil doneren voor zijn nieuw vakantieverblijf.

IJzervreter | 25-02-10 | 12:01

Jaja.
De "strijd tegen de elites" van de socilaisten, bleek uiteindelijk alleen maar een strijd te zijn om zelf zo snel mogelijk tot de elites te gaan behoren.
Zodra ze het pluche hadden gekoloniseerd, kropen ze op schoot bij de Oranjes.
Het Maartje van Weegensyndroom.

Merlot | 25-02-10 | 12:01

Nog even uitmelken en dan lekker poolside hangen in Argentinie???

Mauzzie | 25-02-10 | 12:01

De monarchie gaat prins pils nooit overleven. Nog een troonsbestijging en we zijn van die flauwekul verlost.

Willem VanDer Decken | 25-02-10 | 12:01

"Maar deze marketingtruc is zo doorzichtig, daar trappen alleen nog maar dranghekbejaarden op Prinsjesdag in"
Dranghek bejaarden spoedig door vergrijzing de grootste bevolkingsgroep. Het zit dus wel snor voor Wim Lex en de prinsesjes. Gelukkig maar, zonder monarchie geen Nederland! Lang leve de toekomstige koning!

lieverdeauddanreaud | 25-02-10 | 11:58

TV=propaganda

Buutendieker | 25-02-10 | 11:57

Vive la Republique!

Stroopdoos | 25-02-10 | 11:57

Ik stel voor dat Bea, Wimlex, Max en Prins Petra samen de 4-mans Bob doen.
Net zolang tot ze....

Teun van het Tuinpad | 25-02-10 | 11:57

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino