Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoe EXTREEM-D66 wil je het hebben...

retardd66.jpgInwoners van Amersfoort mogen 'meedenken' over hun nieuwe burgemeester. Nou ja. Voor mensen met enig intellect is het een belediging van hun intelligentie en voor hele domme Amersfoorters is het ook een belediging van hun intelligentie. In een onvervalst staaltje ambtenarenbestuurderslingo mogen inwoners tijdens de gemeenteraadsverkiezingen 'competenties' kiezen: Moet de nieuwe burgemeester een netwerker zijn, een sterke leider, een boegbeeld voor de stad of juist sociaal in de omgang? Jazeker, dit zijn de keuzes waar D66 keihard voor gestreden heeft. En D66 zal er op toe zien dat deze uiterst democratisch gekozen competenties meegenomen zullen worden 'in het functieprofiel'. Dat is voor de ondemocratisch gekozen burgemeester dus één zinnetje op zijn CV, even verwijzen in een toespraakje en vervolgens lekker burgemeesteren. Amersfoort heeft een D66-burgemeester, dat mag geen verbazing heten. En méér D66 kan je het gewoon niet krijgen in Nederland. Ja, neem maar een koekje.

Reaguursels

Inloggen

Mag ik als echte Amesfoorter (geb. en getogen in Soesterkwartier) ff zeggen dat die klote burgeburgemeesters nooit geen reet hebbe uitgevoerd hiero van welke partij dan ook,de ergste was die graftak van een brouwer (pvda) presteerde het om de hele gemeentelijke reinigingsdienst om zeep te helpen door uitbesteding (1997), waar wij nu de prijs voor betalen.

Arendje777 | 12-02-10 | 09:15

Als ik net het debat hoor en zie tussen Pechtold en Bos is het verschil tussen die twee miniem. Ze worden ieder ongeveer even groot en smeden al een kabinet.

frisenfruitig | 12-02-10 | 00:03

@Robin Hood: je bent toch niet zo'n uitkeringstrekker-stemmentrekker van de BPA mag ik hopen?

evaQ8 | 11-02-10 | 20:47

Moeha mijn vader is gemeenteraadslid in die kutstad :) Althans, nu nog wel :)

evaQ8 | 11-02-10 | 20:46

Ze vergeten de belangrijkste voorwaarde: Hij/zij moet BALLEN hebben!

PG4161 | 11-02-10 | 19:25

D66 is kudt, nooit wat geweest, en zal het nooit worden, zelfs, als men parasiteert op de PVV en Wilders.
Minima partijtje.

Zo jammer! | 11-02-10 | 18:59

Sjongejongejonge.

D66 is als enige tegen het volstrekt onduidelijke en corrupte burgemeestersbenoemingssysteem. Zo'n ge-ouwehoer over competenties is natuurlijk ook geen porem, maar het is allicht beter dan 100% duisternis.

Der Stöhn Schlüßel | 11-02-10 | 18:45

Verpauperde kutstad aan t worden, dat Amersfoort. Net als de rest van ons vanouds mooie kikkerlandje... zucht...

KimmyHead | 11-02-10 | 18:37

Ik heb maar één eis:
Hij moet eerlijk zijn. Maar dat kan ik waarschijnlijk niet kiezen.

mohell | 11-02-10 | 16:43

Na het afschieten van wetsvoorstel voor de gekozen burgemeester is dit de enige manier om nog enige democratisering in de toewijzing van een burgemeester te krijgen.

TheStef | 11-02-10 | 15:48
-weggejorist-
Lontekikker | 11-02-10 | 15:03

@necrosis | 11-02-10 | 12:01
Nee, daar konden ze niet kiezen. Dat was een raadgevend referendum tussen twee door de gemeenteraad/partijtop naar voren geschoven kandidaten.
Dat heeft NIETS met een gekozen burgemeester te maken.

JanVergoor | 11-02-10 | 14:55

De enige oplossing om van al dit gezeik af te komen: een bij algemeen kiesrecht gekozen burgemeester. Dat is democratie. De rest is vriendjespolitiek en de dictatuur van de "elite".

Waaligator | 11-02-10 | 14:39

Doet denken aan de enquête van de ANWB i.s.m./i.o.v. Camiel Eurlings.
Wat je ook invult, ze interpreteren het als een reden om de kilometerheffing in te voeren/erdoor te drukken.

Prof. D.A.H. Vintik | 11-02-10 | 14:38

Beetje lullig om D66 hierover af te zeiken als zij de enigen zijn die voor een gekozen burgemeester zijn

Woods | 11-02-10 | 14:37

Johanvb | 11-02-10 | 13:23

@ Johan

Je bijdrage doet mij denken aan mijn oom Ruud. Wanneer ik je tegenkom geef ik jezelf en persoonlijk een trap onder je kont ...

Plafondpropellor | 11-02-10 | 14:27

Is dit niet het soort van competenties dat sinds al die sollicitatiecursussen die te pas en te onpas worden gegeven om mensen het idee te geven dat ze eienlijk best wel deugen in zowat elk CV tot vervelens toe zijn opgenomen?

Schoorsteenveger | 11-02-10 | 13:41

Het jammere van D66 (hoogopgeleide elite) is dat ze principieel het volk (ongeschoolde mongeaulen) alle macht wenst te geven, maar dan gaat datzelfde volk echt geen d66 stemmen. Dan stemmen ze PVV. De ironie van D66. Tragisch.

Drs.. Gelul | 11-02-10 | 13:35

Als de mensen je niet motten, moet je toch wat om aan de macht te blijven...

Gorgias | 11-02-10 | 13:24

Alsjeblieft hou op met dat geile competentiemodel. Verzonnen door high potentials die zich makkelijk verder wilde lullen.
Je moet je er helemaal suf op ontwikkelen, maar kunt er vervolgens niets mee.

Sowieso moeten ze oprotten met al die POP's en ontwikkelprogramma's. Gewoon naar school, leren, hard je best doen en werken en doorstromen op kennis en kunde. En niet op basis van je driedelig pak en slap gezeik.

Johanvb | 11-02-10 | 13:23

ach, jij.. | 11-02-10 | 13:09

@ Jij ook daar ,,,

Wat is er Amersfoort ? Mijn dochter woond daar ...

Plafondpropellor | 11-02-10 | 13:13

Ik stem op Thom de Graaf, benoemd en ongekozen burgemeester.

websenior | 11-02-10 | 13:09

Nou de democratie viert hoogtij in Amersfoort..
misschien wordt het wel een nieuwe trend

ach, jij.. | 11-02-10 | 13:09

patat - generatie | 11-02-10 | 13:03

@ Beste Patat

Je moet wel een keuze maken maken : of je swiebeld met je borsten of je swabbeld met je andere deel ...

Plafondpropellor | 11-02-10 | 13:08

@ Merlot:

ik stem op jou.

Geile Markeerstift | 11-02-10 | 13:06

Merlot | 11-02-10 | 12:48
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Watunflater | 11-02-10 | 13:04

D66. Is dat niet dat stelletje dat prat gaat op inhoud maar intussen net zo hard met de tieten loopt te zwaaien als elk ander? Arrogant stelletje rukkers bij elkaar.

patat - generatie | 11-02-10 | 13:03

Merlot | 11-02-10 | 12:48
*buigt diep voor stukje recht uit het hart*

OxyMoroon | 11-02-10 | 12:57

Merlot | 11-02-10 | 12:48

Had ik al gezegd dat ik van je hou?

Merlot | 11-02-10 | 12:51

Precies. Lutsers die collecteren voor verweggistan en niet de sneeuw ruimen bij de buurvrouw van tachtig, want daar betalen ze belasting voor..

zovoklets | 11-02-10 | 12:56

Merlot | 11-02-10 | 12:51

@ Beste Wijntje

Geef mij maar een Giraffe en een lende-lapje en laat die € 1.500,- maar achterwege ...

Plafondpropellor | 11-02-10 | 12:55

Plafondpropellor | 11-02-10 | 12:48
Socialisten noemen staatsmacht "sociaal".
Hun voorstellen komen gewoonlijk neer op het overhevelen van burgerlijke vrijheden naar staatsmacht.
Daarom is links stemmen, tegen je eigen rechten stemmen.

Merlot | 11-02-10 | 12:55

Leuke voor zaterdag, dan is het volgende debat met onze Amersfoortse vrinden van D66! Laat de mensen lekker zelf kiezen zonder ze aan het handje mee te willen nemen. Wij Keitrekkers zijn slim zat!

Robin Hood | 11-02-10 | 12:52

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:41
Of van die mensen die jaarlijks 1500 euro aan Zielig Afrika schenken om eten te kopen voor gezinnen van gemiddeld 8 kinderen, maar menen dat het voeren van de meesjes "onwenselijk ingrijpen in de natuur" is.

Merlot | 11-02-10 | 12:51

@ Le Bastard

Wat is links stemmen ? Met het potloodje links in de hand een vakje aankruisen waardoor, na de verkiezingen, het tenminste hetzelfde blijft ... ?

Plafondpropellor | 11-02-10 | 12:48

avalonicus | 11-02-10 | 12:35
Nee, een weldenkend mens krijgt zoiets niet verzonnen.
Maar die hebben ook niks te zeggen in dit land.

Want dit is Andersommië.
Waar daders als slachtoffers worden verpleegd en verzorgd.
Waar slachtoffers scherp worden ondervraagd en voor de rechter gebracht.
Waar productieven als smerige asocialen worden geafficheerd.
Waar parasieten als arme zielige achtergestelden en beroofden worden opgevoerd.
Waar racisme "tolerantie" wordt genoemd.
Waar extremisme een recht is.
Waar verzet tegen extremisme, juist extremisme wordt genoemd.
Waar verzet tegen racisme, juist racisme wordt genoemd.
Waar iemand die vraagt om handhaving van de wet, als crimineel wordt weggezet, en met oorlogsmisdadigfers vergeleken.
Waar staatsbemoeienis "sociaal" wordt genoemd.
Waar respect voor individuele vrijheden "onverschilligheidheid" wordt genoemd.
Waar diefstal "solidariteit" wordt genoemd.
Waar terreur "idealisme" wordr genoemd.
Waar radicalen gerespecteerd moeten worden.
Waar gematigden juist geen enkele stem hebben.
Waar minderheden beslissen en meerderheden worden genegeerd - en dat noemen ze democratie.

Welkom in Andersommië.
Of Opdekoppistan.
Wat je maar wilt.

Merlot | 11-02-10 | 12:48

zovoklets | 11-02-10 | 12:38
ROFLOL

Kaas 82+ | 11-02-10 | 12:43

Doet u mij maar een burgemeesteres met dikke tietuh en een zweepje.

lieverdeauddanreaud | 11-02-10 | 12:42

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:40
Of mensen die om de 2 zinnen met hun ogen knijpen en serieus kijken.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:41

En als ik nou een burgermeerster wil die gepromoveerd is in de theoretische natuurkunde? Mag ik dat ook op mijn stembiljet invullen?

Kaas 82+ | 11-02-10 | 12:40

Merlot | 11-02-10 | 12:37
Of van die mensen die bij vergaderingen hun spreektijd beginnen met "Inderdaad, ook ik ben van mening dat..."

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:40

@ Haarkopje | 11-02-10 | 11:39
in principe niet

Mr. Burn | 11-02-10 | 12:39

zovoklets | 11-02-10 | 12:38 ~De meeste van die speerpunten zijn dermate afgesleten dat je hooguit van speerstompjes kunt spreken.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:39

Merlot | 11-02-10 | 12:37
Of mannen die tijden shet plassen vertwijfelt naar hun kroonjuwelen zoeken.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:38

Als er vandaaag irl nog iemand 'speerpunten' tegen mij roept prik ik zo'n ding in zijn borstkas.

zovoklets | 11-02-10 | 12:38

Ashtrey | 11-02-10 | 12:35
Mooi, en zo waar.

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:38

Heeft iemand van D66 ons geld uitgegeven aan deze uiting? En zit die persoon nog steeds geld op te maken daar?

denouden | 11-02-10 | 12:37

Merlot | 11-02-10 | 12:35
Gelukkig is dat geen Bastogne-vreterT.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:37

Plafondpropellor | 11-02-10 | 12:35
Nee, gewoon niet links stemmen volstaat.

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:37

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:35
Van die mensen die bij polls voornamelijk "weet niet/geen mening" kiezen?

Merlot | 11-02-10 | 12:37

Ja de D in D66 is niet meer wat het geweest is als het ooit al iets geweest was. Kunnen beter T66 heten.

Eventhorizon | 11-02-10 | 12:36

Wow. Dit is toch te zot voor woorden. Dit krijgt een weldenkend mens toch niet verzonnen?

avalonicus | 11-02-10 | 12:35

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:31
Richard Kreunicek is wat dichter bij huis.

Merlot | 11-02-10 | 12:35

Uit den bundel 'keuzes' de gedigt 'D'66'

Vrijheid van keuze is het volks voorrecht,
geen partij die hen het zwijgen oplegt.

Bij teveel te kiezen onstaat een overdaad,
die ons land qua keuzes schaadt.

Kereltje Pechtold krijgt het dan zelfs te kwaad,
derhalve een kleine raad,
belangrijke beslissing onstaan niet door het woord maar door de daad!

Ashtrey | 11-02-10 | 12:35

Merlot | 11-02-10 | 12:34~
Liefhebbers van Bastogne ?

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:35

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:12

@ Le Bastard

JA, de commisies van de commisies voor de commisies zijn tenenkrommend ...

Wat doen we hieraan ? AK47 ?

Plafondpropellor | 11-02-10 | 12:35

Merlot | 11-02-10 | 12:34 Hun familie.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:34

Wie stemt er nou toch op zo'n stel plakpoepers?
Snap ik niet.
Iemand?

Merlot | 11-02-10 | 12:34

Mij maakt het niet zoveel uit, als ie maar van de PvdA is.

azijnseiker | 11-02-10 | 12:33

Tinie | 11-02-10 | 12:32 Burgemeester zijn in Nijmegen is een familiebedrijf, z'n vader was het ook al.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:33

Balzakius | 11-02-10 | 11:57 Maar daar zit geen politieke meerwaarde in. Ik vind het een belediging van mij intelligentie als je een dergelijke idee, waarbij de kloof tussen de zeepkistencultuur en die van de politieke besluitvorming kleiner wordt, op voorhand al afschiet. Dat is ondermijnen van het democratisch proces. En dan moet je niet in het volgende topic weer gaan huilen dat er niet naar de burger geluisterd wordt door de politiek. Oftewel "vormloos!" it takes one, to know one!

Uni-burger | 11-02-10 | 12:33

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:18
Neuh, meer iemand die zich laat leiden door eigen smaak in plaats van een door paarse broeken bedacht imago.

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:32

Balzakius | 11-02-10 | 12:28
Houwe zo !

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:32

@Balzakius | 11-02-10 | 12:25 Is die ergens te koop dan? Overigens, leg jij het mij dan maar even uit wat de kern van het artikel is.

1oog | 11-02-10 | 12:32

Kenne we de heer Thom de Graaff nog met zijn Burgemeestersbus ???? Schurkt zich nu lekker ongekozen op het Nijmeegse regentenpluche, maar had daarvoor natuurlijk een zeer plausibele verklaring. Schaamteloos opportunistisch je zakken vullen hoeft ook niet meer verontschuldigd te worden in Nederland

Tinie | 11-02-10 | 12:32

OMG. Amersfoort is weer bezig. Kampioen in procedures verliezen. Zoveel juridisch onbenul is nergens anders in Nederland te vinden. De burgers worden inderdaad niet serieus genomen, want de topmanagers zijn bezig met hun eigen netwerken en belangen. www.vng.nl/smartsite.dws?id=59592

juriste | 11-02-10 | 12:32

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:27
Kreunica had ook mogelijk geweest.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:31

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:24
Nee, dat heet dan klungelen.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:30

@1oog | 11-02-10 | 12:24 Is die ergens te koop dan? Overigens, leg jij het mij dan maar even uit wat de kern van het artikel is.

1oog | 11-02-10 | 12:30

als echte keientrekker wil ik gewoon een lekkere milf als burgemeerster!

Schooltas | 11-02-10 | 12:29

@Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:27
Got it!

Balzakius | 11-02-10 | 12:28

Balzakius | 11-02-10 | 12:23
Nee.
Spullen die nu buiten vastgevroren staan te wachten op een nieuwe eigenaar MET tuin.
Of pad, mag ook.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:27

Bakito | 11-02-10 | 12:25 Teunica Seles?

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:27

@Teun van het Tuinpad 12:23
Nu begrijp ik je opmerking (ben beetje traag vandaag).
*gnehehehe*

necrosis | 11-02-10 | 12:26

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:24
Heb je Monica Seles nooit horen teunen?

Bakito | 11-02-10 | 12:25

@1oog | 11-02-10 | 12:24
Guess what, je mag zelf bepalen wat je vindt! Of slaap je nog inmiddels onder een PowNed dekbed ?

Balzakius | 11-02-10 | 12:25

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:23 Als jij iets doet met een racket en een bal heet het dan "teunissen"?

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:24

Snap niets van dit stukje... moeten wij nu voor of tegen gekozen burgemeester zijn? Want iedereen begrijpt toch wel dat juist die plannen, door D66 in het verleden hard bevochten maar niet gekregen, juist door andere partijen de nek is omgedraaid. Het vormloze karakter van het burgemeesterprofiel in dit voorbeeld kan dan toch moeilijk die partij worden aangewreven.

1oog | 11-02-10 | 12:24

@Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:21
Verkoop je parasols ?

Balzakius | 11-02-10 | 12:23

necrosis | 11-02-10 | 12:21

Tennissen moet tie.
En snel.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:23

lol @ Balzakius | 11-02-10 | 12:19

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:22

@De kantonnier 12:16
Ik denk dat je Bijstandskoning bedoelt waar je Teun schreef, doe eens rectificeren voordat Teun met een KEIhard antwoord komt.

necrosis | 11-02-10 | 12:21

De kantonnier | 11-02-10 | 12:16
Moet jij niet iets met een bal en een racket gaan doen ?

En ja, het vriest buiten, dat weet ik en merk ik aan mijn omzet.
Maar dat is geen reden voor jou om niet te gaan tennissen.
Dat kan namelijk ook binnen.
Succes.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:21

@zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:20
Een paar borrels wel ja.

Balzakius | 11-02-10 | 12:20

Balzakius | 11-02-10 | 12:19 Kijk eens bij het ttopicje over Heleen Mees van gisteren, een paar borrels erin maakt toch geiler.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:20

@Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:17
Een echte vent drinkt de sherry op van zijn vrouw voordat ze het doorheeft, zodat er s'avonds nog wat te neuken valt.

Balzakius | 11-02-10 | 12:19

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:16 Ik snap het, het is je vrouwelijke kant. Metroman.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:18

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:08
Een echte vent drinkt de Wicky van zijn dochter op als ze genoeg heeft.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:17

De kantonnier | 11-02-10 | 12:16 Moet jij geen verkeersborden wassen?

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:17

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:13
Waarom? Alleen het etiket is anders, de smaak is hetzelfde.
Ik rook ook Kent, een wijvensigaret.

Etiketteren kun je leren...

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:16

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:08
En...?? hoe ging je verplichte wekelijkse sollicitatie?

De kantonnier | 11-02-10 | 12:16

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:08
pfuh. Ik ?

Balzakius | 11-02-10 | 12:14

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:12 Het is een wijvendrankje. Drink dan Zero.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:13

Die speerpunten van D66 zijn onderhand wel een beetje achterhaald hoor,
en vreselijk 2006. Tegenwoordig moet er iets over tatoeages bij zitten. Minimaal.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:13

@ Teun

Had er (lijke) tussen gezet.
Duffe.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:12

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:08
Ik.

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:12

Je zult als volwassene door je gemeente zo aangesproken worden. De tering.

Achterdocht | 11-02-10 | 12:09

@ filmpje;
helemaal niets over veiligheid en leefbaarheid!
Hoe duidelijker wil je het hebben?
Het complete negeren van de grootste problematiek waar Nederland anno 2010 mee te maken heeft.
Beetje dom lullen over 'bestuurlijke vernieuwing' en
'groen'.
Alsof onze toekomst daar vanaf hangt!
Stelletje incapabele lutserts!

Rest In Privacy | 11-02-10 | 12:08

Coca cola light, welke echte vent drinkt dat nou?

zeg maar jansen | 11-02-10 | 12:08

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:06
Een gehandicapte vrouw dan.
Zegt veel over de Bestuurkwaliteiten van de man.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:08

In het kader van GS-voorspelbaarheid: Rouvoet doet op NU.nl uitspraken over de betrouwbaarheid van het klimaatrapport.
Rouvoet, klimaat => Vanmiddag een stukje op Geenstijl over Rouvoet die al zoveel gelooft.

niet voor de hond | 11-02-10 | 12:07

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:02
Kom kom Teun, dat kun je beter..

Superior Bastard | 11-02-10 | 12:06

*Klein stukje ambtelijke vernieuwing*

Héél fijn, de politiek in dit land is toch al kansloos in de nek geschoten, en D66 to the rescu! En dingen als zorg, veiligheid en immigratie worden terloops even vergeten.. Smile people, your getting fuckd, right about NOW!

MBO-ert | 11-02-10 | 12:06

@Stijlicoon | 11-02-10 | 12:03
Ik denk van wel. Propageren is iedere partij goed in, hopen dat ze het samen ook een beetje oppakken.

Balzakius | 11-02-10 | 12:05

Dat koekje-filmpje is te gênant voor woorden... partijpunten kent die klojo niet en aan eind met volle bakkus maar iets erover brabbelen..... qua partijkeuze komt D66 echt net iets boven de PvdA.... hoe is het toch mogelijk dat deze partij zoveel stemmen haalt...
*er niets van begrijpend naar fles grijpt*

OxyMoroon | 11-02-10 | 12:03

Dat ze in Amersfoort de burgemeester niet rechtstreeks mogen kiezen, ligt niet aan D66, maar aan Guusje ter Horst, die het nodig vond het burgemeestersreferendum vroegtijdig de nek om te draaien. Toegegeven, dat was ook een aanfluiting (PvdA of PvdA voor Utrecht), maar D66 zou D66 niet zijn als ze dan meer voor the next best thing zouden kiezen: de burger die het burgemeestersprofiel gaat bepalen. Gewoon omdat het kan. Kost wat, maar dan heb je ook niks. Gaat niet werken ook. Ik verheug me op het opkomstpercentage. Denk niet dat dat boven de 10% uitkomt.

Stijlicoon | 11-02-10 | 12:03

@overal n mening over | 11-02-10 | 11:57
Die competenties worden meegenomen. Als we verdomme alles als corrupt en niet beschouwd gaan aannemen, dan kan iedereen wel in een kelder gaan zitten. Zolang je dat niet doet, moet je ook even meedoen met je gemeente. Doe je het niet ? Niet zeiken op de overheid. Je krijgt een kans, dus stemmen ook! (Of invullen wat de competenties van je nieuwe burrie moeten worden) Als er nou eens collectief meegedaan wordt, stemmen we over 5 jaar wél voor een burgemeester. Let maar op.

Balzakius | 11-02-10 | 12:02

Superior Bastard | 11-02-10 | 11:59
Theeliefhebber was daar één van de eisen.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 12:02

@JanVergoor 11:52
In Utrecht konden ze toch óók kiezen (PvdA of PvdA)?

necrosis | 11-02-10 | 12:01

Toch zijn er nu PvdA'ers die adviseren om op D66 te stemmen omdat het nooit meer goedkomt met hun eigen PvdA.
home.kpn.nl/c.brendel/Stemadvies.htm

Moos Lambiek | 11-02-10 | 12:01

In Amsterdam is het ook zo gegaan....

Superior Bastard | 11-02-10 | 11:59

@ balzakius
ik ben het wat dat betreft met ymmv eens.
ik ken niet een persoon die de tijd zou nemen
om naar het lokale stembureau te gaan om
daar in te vullen wat de nieuwe burgemeester
allemaal voor competenties moet hebben.
En daarnaast de personen waaruit gekozen kan worden,
worden nog steeds ondemocratisch voorgedragen
en de burger heeft geen invloed op die keuze
over de uitslag wordt niet gediscussieerd
WAT HEBBEN DIE COMPETENTIES DAN VOOR NUT
ik zie hier echt de toegevoegde waarde niet van

overal n mening over | 11-02-10 | 11:57

@Uni-burger | 11-02-10 | 11:56
Met 1000 v/d 1000 topics waar mensen hun stem kunnen laten horen.

Balzakius | 11-02-10 | 11:57

@Hoxha: Mooie post dit! +1 (geweldig: "Voor mensen met enig intellect is het een belediging van hun intelligentie en voor hele domme Amersfoorters is het ook een belediging van hun intelligentie.")

synchronicity | 11-02-10 | 11:56

ach je zal maar een fietsenhok-burgemeester hebben....

Mr aarsch | 11-02-10 | 11:56

Niks mis met burgers proberen te betrekken in het democratische proces. En dat zou zeker GS moeten weten met 7 van 10 topics die gaan over een gesloten overheid.

Uni-burger | 11-02-10 | 11:56

@Dolle Dries | 11-02-10 | 11:53
Die vergeet ik niet. ghehe

Balzakius | 11-02-10 | 11:55

@ymmv | 11-02-10 | 11:52
Het kan een opstap zijn voor burgers die dachten dat politiek een enorme drempel voor zich had. Ik vind het geen slecht idee. Een kind leer je ook eerst cijfers laten herkennen voordat je met formules begint.

Balzakius | 11-02-10 | 11:55

Prachtig, die man in het filmpje. Pak koekjes pakken, niet uitdelen (nee, alle voor ons eige) en weer terugleggen. Politicus (nou...) ten voeten uit: pakken wat je pakken kan.

FrankVeer | 11-02-10 | 11:53

Balzakius | 11-02-10 | 11:52
U vergeet vrouw.

Dolle Dries | 11-02-10 | 11:53


@Het waait wel over! | 11-02-10 | 11:49
Lol.

Ik denk dat het iets toegankelijker wordt.
De nieuwe burgemeester moet ditte hebben :

-hyves
-twitter
-faceboek

De nieuwe burgemeester moet dit kunne:

-prate
-schrijve
-maile
-krabbelen
-discus. diskus.. ruzie maken

De nieuwe burgemeester moet dit zijn

-liev
-aardig
-dope
-neger
-moslim
-atheïst
-agnost

Balzakius | 11-02-10 | 11:52

Dat is niet de schuld van d'66 maar van de PvdA.
DIE heeft de echt gekozen burgemeester getorpedeerd omdat ze als de dood waren dat:
1. de baantjesmachine die burgemeesterspost heet zou verdwijnen
2. de burger echt inspraak zou krijgen

Als je wil zeiken over het ondemcratische aspect van een benoemde burgemeester moet je bij alle partijen BEHALVE d'66 zijn.
Domoor!

JanVergoor | 11-02-10 | 11:52

Balzakius | 11-02-10 | 11:41
Hoezo kunnen competentiekeuzes de politiek interessant maken voor burgers? Die competenties zijn zo nietszeggend dat ze voor elke gegadigde kunnen opgaan. Het valt toch niet hard te maken of de uiteindelijke burgemeester daadwerkelijk die competenties heeft. En zelfs dan nog, hoort het niet om heel andere dingen te gaan zoals kennis, ervaring, managementkwaliteiten, etc. Burgemeestersposten in Nederland worden enkel uitgedeeld aan de politieke baantjesjagers in de gevestigde politieke partijen. Je hoeft niets te kunnen, maar wel de juiste mensen te kennen. Op basis van de politieke machtsverhoudingen wordt bepaald welke PvdA/CDA/VVD/D66/GL-"toppers' burgemeester of Commissaris van de Koningin worden.

Stemmen over competenties is schijndemocratie in optima forma.

ymmv | 11-02-10 | 11:52

Moet de nieuwe burgemeester een netwerker zijn, een sterke leider, een boegbeeld voor de stad of juist sociaal in de omgang?

Nee, doe maar gewoon een autistische slappe lul, die geen reet geeft om de stad en geen beslissingen durft te nemen.

John McClane | 11-02-10 | 11:51

(herhaling)

Het stembiljet komt er als volgt uit te zien:

Geef hieronder de kwaliteiten aan waarvan u vindt, dat de nieuwe burgemeester van Amersfoort over moet beschikken*:

A: Een netwerker, een sterke leider, een boegbeeld voor de stad en sociaal in de omgang.

* Stembiljetten die niet volleidg zijn ingevuld of waarop meerdere keuzes zijn ingevuld, zijn ongeldig.

Het waait wel over! | 11-02-10 | 11:49

@overal n mening over | 11-02-10 | 11:43
Je verwachting is dat het niet veel uithaalt. Dat kan. Dan vraag ik op mijn beurt: Waarom niet ? En wat verwacht je dan voor negatief resultaat ?

Balzakius | 11-02-10 | 11:47

Wat is het ook een achterlijk type volk he! *proest*

Morkovich | 11-02-10 | 11:46

Het stembiljet komt er zo uit te zien:
-----------8<-------------
Geef hieronder de kwaliteiten aan waarvan u vindt dat de nieuwe burgemeester van Amersfoort over moet beschikken*:

[O] Een netwerker, een sterke leider, een boegbeeld voor de stad en sociaal in de omgang.

* Een niet volledig ingevuld stembiljet, of een stembiljet met meerdere antwoorden, is ongeldig.

Het waait wel over! | 11-02-10 | 11:46

lion@night | 11-02-10 | 11:41
Juist.

Superior Bastard | 11-02-10 | 11:45

srry was @ balzakius
had verkeerd gekeken

overal n mening over | 11-02-10 | 11:44

*CV opleuken doet en brief schrijft

Dolle Dries | 11-02-10 | 11:44

Doe mij die burgemeesterspost maar, ik kan helemaal NIETS maar dan kan ik dus ook niets fout doen.
Maar ik wil wél in mijn betonstadje in de randstad blijven wonen, dus graag een Audi A8 met chauffeur in de secundaire arbeidsvoorwaarden.

necrosis | 11-02-10 | 11:44

@ lion night
op zich heb je wel gelijk.
en op zich is het een dappere pogingn om de
bevolking bij gemeentebestuur en burgemeesters
gebeuren te betrekken.
Denk alleen niet dat het veel uithaalt.
Ik denk niet dat mensen hierop zitten te wachten.
ik vind dit een hele slechte afkapping van het gekozen burgemeester
schap
wat ik overigens wel een goed standpunt vind

overal n mening over | 11-02-10 | 11:43

t is toch allemaal vriendjes politiek

overal n mening over | 11-02-10 | 11:41

@overal n mening over | 11-02-10 | 11:38
Je kan je ook afvragen waarom die mensen bij de gemeenteraadsverkiezingen niet op komen dagen. Dit soort competentie-keuzes kunnen(!) politiek interessanter maken voor burgers. Wellicht dagen ze dan de volgende raadsverkiezing wel op.
Helaas ben jij tot nu toe net zo kortzichtig als de mensen waar ik het hierboven over heb. => "Waarom zouden ze voor deze flauwekul wel kiezen.
burgemeester zijn is toch alleen maar een baantje voor oud ministers en dat soort bobo's "

Balzakius | 11-02-10 | 11:41

@ Superior Bastard | 11-02-10 | 11:38
Dat alles dan wel weer onder toezicht van een commissie die weer verantwoording dient af te leggen aan de NVG die op haar beurt de uitkomsten vervolgens zal afstemmen met het ministerie van Binnenlandse Zaken die bij twijfel of onduidelijkheden daar een debat zal over voeren in de Tweede Kamer.

Rest In Privacy | 11-02-10 | 11:41

Kan dat niet hier via een poll?

efjee | 11-02-10 | 11:41

Ik ben voor burgemeesters met een cowboyhoed.

Bos Hout | 11-02-10 | 11:40

Zou wel een stunt zijn als ze dan weer een man kiezen.

jankerd | 11-02-10 | 11:40

dit krijg je ervan als je voorstellen half uitvoert. Burgemeesters kiezen... tja, dat kan, maar dan moet er wel wat te kiezen zijn. Met andere woorden: de burgemeester moet wel onderdeel gaan uitmaken van de gemeenteraad en meer/andere bevoegdheden krijgen. Doe je dat niet, handhaaf dan de huidige situatie: benoemen. Maar dan heb ik eigenlijk liever gewoon een manager. De burgemeester maakt toch geen onderdeel uit van de raad? Dus waarom heeft ie dan een politieke kleur nodig?

Overigens ben ik hardcore D'66-er, maar de gekozen burgemeester en referenda heb ik nooit begrepen. Dat soort specifieke keuzes kun je niet aan de gewone burger overlaten.

hanz71 | 11-02-10 | 11:39

Ja logisch, gekozen burgemeester mag niet van de wet. Bovendien is die 'verontwaardiging' van GS wel erg laat, zo is het bijv. ook in PvdA-stad Groningen gegaan. Is gewoon een idee om mensen toch enigzins mee te laten beslissen over een burgemeester.

Koops | 11-02-10 | 11:39

Ik denk dat het beste is als we iemand nemen met sterrenbeeld Waterman. Intellectuele en sociale vermogens zijn namelijk belangrijk voor een burgemeester. Verder zijn idealisme en spontaniteit, onbevooroordeeldheid, alsook een abstracte en koude benadering van emoties van anderen, gekoppeld aan een sterke vrijheidsdrang persoonkenmerken die de voorkeur moeten genieten.

Marcus Porcius Cato | 11-02-10 | 11:39

D'66 is een partij voor mensen zonder ruggegraat en principes.

Haarkopje | 11-02-10 | 11:39

dus de inwoners moeten die competenties gaan kiezen.
Ze komen bij de gemeenteraadsverkiezingen al bijna niet opdagen.
Waarom zouden ze voor deze flauwekul wel kiezen.
burgemeester zijn is toch alleen maar een baantje voor oud ministers en dat soort bobo's

overal n mening over | 11-02-10 | 11:38

Echt D66? Dan moet er een referendum over een referendum over de competenties komen, gevolgd door een diepgaand onderzoek naar de uitkomst.

Superior Bastard | 11-02-10 | 11:38

En fan van de Zangeres Zonder Naam, is dat geen voorwaarde van Pechtold?

Hakkepof | 11-02-10 | 11:38

Als hij maar goed kan declareren.

Watunflater | 11-02-10 | 11:37

De enige vereiste om politicus te worden is het niet gehinderd worden door competenties.

van Nazareth | 11-02-10 | 11:37

geniaal, dus als je voor een van die eigenschappen kiest, zullen de anderen er niet in komen? man, man, man, wat een aanfluiting

Wubbe Friezen | 11-02-10 | 11:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl