Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoge Raad VERNIETIGT uitspraak Hofstadgroep

Flex brilletje Mo Dat is dikke vette pech voor Jason, Ismail, Ahmed, Nouriddin, Yousef, Mohamed en Mohamed. De Hoge Raad heeft zojuist de uitspraak van het Gerechtshof in Den Haag, waarin werd bepaald dat de zeven voornoemde leden van de Hofstadgroep niet hadden deelgenomen aan een criminele en terroristische organisatie, VERNIETIGD. Het Openbaar Ministerie (OM) ging in februari 2008 in cassatie tegen de uitspraak van het Gerechtshof in Den Haag over de kwestie. Dat Hof sprak de zeven hakbars namelijk vrij van deelname aan de vermeende terroristische organisatie. Onterecht, volgens het OM, want de hakbars wilden wel degelijk in "een duurzaam en gestructureerd samenwerkingsverband" terreuraanslagen plegen en een islamitische staat in Nederland vestigen. Het Hof kwam op basis van het door het OM gepresenteerde bewijs in die zaak evenwel tot een andere conclusie. Jubel en jolijt alom bij de hakbars: haha, die domme Hollanders, allemaal pwnd. Nou niet dus. You can run but you can't hide. De zaak zal nu opnieuw aan een ander Gerechtshof in Nederland worden voorgelegd. Update 12:36: Kern van de uitspraak houdt in dat "het hof te strenge eisen heeft gesteld aan het bestaan en de structuur van criminele of terroristische organisaties". Dompertje voor de hakbars: het Hof in Amsterdam kan ze nu veroordelen.

Reaguursels

Inloggen

'Het vestigen van een Islamitische staat in Nederland'. Al moet ik dat met mijn blote handen tegenhouden, met een tandenborstel als wapen. Sukkels.

Uriël Fack | 03-02-10 | 21:07

Niet de uitspraak maar De Hofstadkleutergroep zelf had vernietigd moeten worden. Doodstraf herintreder.

weetjijwel | 03-02-10 | 12:20

@Jos Schmitz | 02-02-10 | 17:59:
a) wat rechtes gelukkig doen is NIET hun oor te luisteren leggen bij Geen Stijl
b) deporteren is geen onderdeel van de strafwet
c) stiekem het land uittrappen kan evenmin, want houdt in dat ze een andere land in moeten. En dat staat dat andere land niet toe. De door jou bedoelde veroordeelden blijven dus in NL

jeroentjegouda | 03-02-10 | 06:55

@Ceasarion | 02-02-10 | 12:29: je uitleg klopt, maar zal toch te moeilijk zijn voor de meeste reageerders hier ;-)

jeroentjegouda | 03-02-10 | 06:51

@Jos Schmitz | 02-02-10 | 17:59: het land uittrappen, deporteren dus, houdt in dat ze naar een ander land gaan. Welk land? Als dat land weigert ze op te nemen (waarom zouden ze ze wel toelaten, geen belang bij), kan NL ze niet uitzetten. Nog afgezien dat ons land geen straf kent met deportatie als onderdeel daarvan

jeroentjegouda | 03-02-10 | 06:48

Dikke HA HA HA

Killerwhale | 03-02-10 | 01:51

Het recht is sterker als wapens!

Don Ballin | 02-02-10 | 23:23

ucasrem | 02-02-10 | 18:43
Land verraden, daar staat een straf op, btw.

Zo jammer! | 02-02-10 | 19:56

ucasrem | 02-02-10 | 18:43
Eikol, maar dat is persoonlijk.
Jij bent er ook eentje van links die voor alles een excuus zoekt, in de hoop dat niemand je kop uit het zand trekt.
Desnoods gooi je zo iemand voor de rechtbank.
Toch?

Zo jammer! | 02-02-10 | 19:55

@Jos Schmitz | 02-02-10 | 17:59
Dan moet de politiek eerst even de wet aanpassen om zo'n uitspraak voor de rechters mogelijk te maken. Althans: daar waar het afnemen van de NL nationaliteit betreft. Voor de rest heb je een punt

-edit | 02-02-10 | 19:48

Kudtlinkse rechters. D66 Dhimmies, zijn het.

-edit | 02-02-10 | 19:38

Ik denk zelf dat de hofstad groep een organisatie is die door de aivd zelf is gecreeërd en benoemd als zodanig. Ze hebben immers via de informant Mohammed Bouyeri, een huur woning gegeven vol met afluister apparatuur. Daar mee is als het ware de hofstad groep onstaan, want alle leden woonden of kwamen immers in dat huis.

Het is misschien moeilijk hard te maken of deze organisatie echt als terreurorganisatie gezien worden volgens donners nieuwe anti tereur wetten.

Deze mensen zeggen zicht letterlijk aan de koraan wetten shaira te hebben gehouden, dat doen wel meer mensen. Maar die voeren ze alleen niet uit, daar zit hem waarschijnlijk het verschil. De daad bij het woord zetten.

lucasrem | 02-02-10 | 18:43

@Ceasarion | 02-02-10 | 12:41
Je hebt volkomen gelijk, mea culpa.
Maar Spong blijft een lul, dat dan weer wel!

Spokoynoy Nochi | 02-02-10 | 18:09

Tip voor de rechters die straks deze rifapen voor het hekje hebben staan: Naast de gevangenisstraf die jullie gaan opleggen, ontneem ze ook hun NL nationaliteit plus hun actief en passief kiesrecht. Bij Bouyeri, de moordenaar van van Gogh zijn jullie dat namelijk vergeten. En dat houdt in, dat Bouyeri niet alleen mag stemmen, maar MORGEN nog een politieke partij kan oprichten, ondanks dat ie vast zit. In principe kan Bouyeri minister-president worden. Dus kiesrecht ontnemen, plus NL nationaliteit, zodat we dit tuig na uitzitten van hun straf ONS land uit kunnen trappen en niet tot hun 67e van een uitkering hoeven te voorzien. En daarna nog volledige AOW hoeven te betalen! Even goed opletten dus, dames heren magistraten.

Jos Schmitz | 02-02-10 | 17:59

Gewoon de bijl erin. Doodstraf.

Tricephalus | 02-02-10 | 17:53

alles sal reg kom.
swah

cooleman | 02-02-10 | 17:16

de goochelaar | 02-02-10 | 16:00
Allemaal homo's bedoel je toch?

Zo jammer! | 02-02-10 | 17:15

heb je die foto van die jason met zijn hangtieten gezien. jason is een wijf.

de goochelaar | 02-02-10 | 16:00

Duurzaam terrorisme, de nieuwe Islam Jihad. Met oog voor het klimaat natuurlijk.
Want dat heeft ome Bin eauk.
Heeft er nu niemand een genetisch antwoord tegen dit soort lieden?

Zo jammer! | 02-02-10 | 15:51

-weggejorist-

heer widlers | 02-02-10 | 15:33

Laten we maar beleefd luisteren naar de uitleg in deze van mevrouw Groenteman en de dames van halal. Allah Akhbar!

Wezel | 02-02-10 | 15:27

Meri59 | 02-02-10 | 13:27

Het lijkt me vrijwel onmogelijk om geloof uit de politiek te krijgen. Iedereen, ook een gelovige, heeft het recht op (politieke) vereniging en het actief en passief kiesrecht.

Zolang gelovigen bestaan, zij vanuit hun referentiekader denken en een behoorlijk aandeel van de bevolking vormen, zullen zij een belangrijke invloed hebben op de politiek.

brp | 02-02-10 | 15:27

Zijn die terroristen al van hun bed gelicht?

Sanglier | 02-02-10 | 15:07

Nu maar hopen dat er nog rechters over zijn die niet op de payroll van links staan en gewoon recht spreken inplaats van linkskrom..

Oyibo | 02-02-10 | 14:53

Maar ondertussen heeft de flauwekul rond Jason, Ismail, Ahmed, Nouriddin, Yousef, Mohamed en Mohamed ons wel een tig miljoen aan belastinggeld gekost. Alleen om dit gajes achter slot en grendel te krijgen. Ik heb helemaal geen trek in jaarlijks stijgende 'belastingdruk' o.a. door bureaucratische geneuzel rond dit type Oempa Loempa's. Volgens mij kan dat sneller, simpeler en -vooral- goedkoper. Zet het in jouw verkiezingsprogramma en ik stem op je..!

Jerry Nick | 02-02-10 | 14:42

Een criminele daad begaan onder invloed van godsdienstige irrationaliteit of drugs zou sowieso harder bestraft moeten worden.
Nederland kan alleen gered worden van de ondergang door keiharde opvoedings- werkkampen op te richten.
Er zijn nog genoeg dijken die opgehoogd moeten worden.

Antitheïst | 02-02-10 | 14:25

@Meri59

Ja, dat kun je nou wel zeggen, geloof uit de politiek, maar m.i. zijn de groenlinksers geloviger dan de de meeste CDA-ers. Socialisme is ook een geloof. Om over milieufanaten maar te zwijgen.
Pragamatisme is niet per se verwerpelijk. Een Christen kan voor of tegen de doodstraf zijn (de Bijbel is er in ieder geval niet tegen). Een liberale denker kan tegen de doodstraf zijn zonder zijn bezwaar daartegen te willen opdringen aan andere gebieden. Heeft eigenlijk met christelijke draaierij niet zoveel te maken. (Maar wellicht vind ik dat omdat ikzelf niet tegen de doodstraf ben, en ook inzie dat het thans onmogelijk is om hem hier ingevooerd te krijgen.)

In de praktijk zou ik het nut van het CDA willen aanprijzen, omdat het een grote club lauwe christenen is, die altijd wat te zeuren hebben en daarom in iedere regering helpen om erger te voorkomen. Ze hebben vaak met socialisten geregeerd, en dan werden de ergste socialistische hobby's toch altijd wat afgezwakt. (Toen Den Uyl overvroeg, ging Van Agt met de VVD in zee.) Omgekeerd geldt hetzelfde, als ze met de VVD regeerden, gingen ze sociaal doen.
En toen kwam de fatale dag dat ze buitenspel werden gezet en we een paars kabinet kregen. De ellende die dat veroorzaakt heeft grijnst ons van alle kanten tegen. De slechtste kanten van twee seculiere geloven.
De VVD pocht nog dat ze de vermogensbelasting (was 0,8%) heeft afgeschaft. Maar paars stelde er een belasting voor in de plaats die 1,2% bedraagt (30% over fictief rendement van 4%). Belasting op FICTIEF rendement godverdomme! Marijnissen riep nog om een ander systeem dat de echte beursspeculant aan zou pakken: 30 echte procenten over echt rendement, maar Vermeend (PvdA) zei fijntjes dat hij dan niet kon innen als er geen rendement was.
En dan dat marktwerking-gelul. Marktwerking is fantastisch bij TV's en mobiele telefoons, bij spruitjes en gebakken vis. Maar niet bij de Post, het Spoor, of de Waterleiding. De Postcheque-en-Girodienst hield de banken scherp met zijn spaarbankboekjes en gratis service. Tegenwoordig...
En dan onderwijs, kan ik tot ontploffens toe boos over worden.
We hebben een grote groep zeurpieten in het centrum nodig die alle beleid afzwakken. D66 (bah!) kan daar niet in voorzien omdat zij vóór vernieuwing zijn en dus graag links èn rechts beleid steunen.

Ander voorbeeld: de zondagsluiting: de christenen willen dat omdat het in de bijbel staat. Is natuurlijk gelul. En ik wil ook graag op zondag winkelen. Maar ik vind het ook fijn als allerlei kleine kwaliteitswinkels blijven bestaan. En die worden gemangeld tussen de supermarktketen met ploegendienst aan de ene kant en de allochtone winkelier die in zijn winkeltje leeft aan de andere kant. Maar met dat argument alleen krijg je die winkels niet dicht.
(Het zal wel komen omdat ik erg conservatief ben. Mensen die dat niet zijn, zullen er een andere mening op na houden. Maar ik blijf erbij: ook als atheïst kun je CDA stemmen.)
Jezus, wat een lang verhaal is dit geworden. Sorry, hoor.

caudillo | 02-02-10 | 14:17

allah is groot en machtig, maar de Nederlandse wet tikt hem op de vingers...
gelukkig maar, dit was te belachelijk voor woorden.
Feestje!
Dat al die extreemlamitische idioten mogen imploderen en als halal gehakt verkocht worden aan die rare slagers.

0nt0pic | 02-02-10 | 14:09

Lewis Lewinsky | 02-02-10 | 12:40

Precies, dat dacht ik ook.

Maar ook de hakbars wel EN Geert veroordelen is triest. Een lans voor open doel om als schijnbaar objectief te oordelen is dit. Dit is niet goed voor het proces van Geert. De hakbars worden straks samen met de vrijheid van meningsuiting opgesloten en dan kunnen ze alsnog feestvieren, want daarom is het ze voorlopig te doen. Islamiseren die handel en dat begint bij respect voor de Islam kop dicht houden. Althans, zo voel ik dat, je kan niet in iemands kop kijken natuurlijk.

NoMinister | 02-02-10 | 14:06

Van Pruisen !! Val nou niet uit je rol. Het zijn toch uit de staatsruif etende, Dhimi-rechters, aangestuurd door HirSSch Balin, leden van de linkse kerk, volstrekt wereldvreemd en supersofties …… ? Graag een beetje consistentie in het benaderen van de rechterlijke macht.

Gilles dela Tourette | 02-02-10 | 14:03

Kijk aan, dát hakt er in - dat zullen toch minstens drie maanden lang aardig schone plantsoentjes worden, daar in het Oosterpark...

azoturie | 02-02-10 | 13:49

@Klassikl | 02-02-10 | 12:24
die handgranaat kregen ze van de geheime dienst remember?
-
En ze zijn vrijgesproken van het vormen van een organisatie omdat ze geen regels/notulen/plannen op schrift hadden.
met dit arrest kan iedere vriendengroep die stoere praat uitslaat voor 20 jaar de gevangenis in.
-
Fijne tijden leven we in. Tijdens mijn pokeravondje praten we ook over de wereldheerschappij. 1 tap is voldoende om ons op te pakken. 3 taps om ons veroordeeld te krijgen.
Ik haat dit land steeds meer

2emeREP | 02-02-10 | 13:48

gek dat ik in dat 'andere gerechtshof' ook al niet veel vertrouwen heb

Goeiesmiddags | 02-02-10 | 13:46

pielewaaier | 02-02-10 | 13:32
Komt omdat Balkenende incompetent is. Dan krijg je een incompetente staat.

kleingrutter | 02-02-10 | 13:44

hang het touw maar klaar

de beer van de meer | 02-02-10 | 13:40

Terroristische organisatie met als doel angst zaaien onder de bevolking.

kleingrutter | 02-02-10 | 13:05
Dat laatste is iets waaar de staat sinds 9/11 ook al jaren mee bezig is... of de staat nu ook al als een terrorristische organisatie mag worden bestempeld is een kwestie van interpretatie... hoewel soms....

pielewaaier | 02-02-10 | 13:32

Haha, oftewel, Wilders spreekt de waarheid volgens de rechter, en wordt vrijgesproken, en de Hofstad groep mag een paar jaar gaan brommen.

Lord_Crapsalot | 02-02-10 | 13:30

Rot toch een mooi eind op met de "zegeningen" van je islamitische staat. Allah heeft nooit bestaan en Mohammed was een varken, een pedofiele analfabeet en een moordenaar. Dat zijn nou de voorbeelden, die we zouden moeten volgen kruip aub terug in de holen waar je weg gekomen bent en ga anders eens echt aan het werk..

Big Swinging Dick | 02-02-10 | 13:30

@ Mama Mouskouri 12:59

Beetje off-topic, maar je kunt je afvragen of GS hier een topic aan gaat wijden inderdaad. De meeste climate trash was afkomstig van halfaap Van Pruisen overigens.

Dottore X | 02-02-10 | 13:29

@caudillo | 02-02-10 | 13:07
Je hebt gelijk, alleen hier ziet Balkenende het niet, hier is het plotseling haat zaaien geworden wanneer je tegen dezelfde agressor ageert. Wat klopt er dan nog van zijn overtuiging dat Saddam Hoessein een gevaar voor de samenleving was?
Vanuit zijn Christelijke geloof maakt hij verschrikkelijke draaiingen, die het overdenken waard zijn. Goedkeuren dat er in een ander land iemand ter dood veroordeeld wordt en in diezelfde zin aanhalen dat het hier verboden is. Bepaald niet Christelijk te noemen. Althans, niet volgens de 10 geboden. Dat is geloof toepassen op dezelfde manier als in de Koran. Met andere woorden, het is maar net hoe het het beste uitkomt. Zoals via de Sharia een vrouw ter dood gesteld kan worden na verkrachting. Welk geloof hangt hij nu eigenlijk aan?
Een duidelijker voorbeeld dat elk geloof per direct uit de politiek moet kon ik niet vinden.

Meri59 | 02-02-10 | 13:27

Jason, Ismail, Ahmed, Nouriddin, Yousef, Mohamed en Mohamed.

Deze namen zijn alleen te vinden in oude Zeeuwse geslachten.

chop46 | 02-02-10 | 13:18

Prachtig om die kutbaarden weer in het verdachtebankje te kunnen zien binnenkort! Het is te hopen dat het Hof nu iets beter haar best doet om belangrijke feiten te scheiden van minder belangrijke feiten:
.
- plannen van een terroristische aanslag => BELANGRIJK
- of die aanslag is gericht tegen minderheid of meerderheid => niet zo belangrijk.....
...... zomaar een graties tip!

Kas | 02-02-10 | 13:15

Halen ze nou ook die twee reeds uitgezette luitjes weer terug voor een rechtzaak?
Ik zou zeggen: "Weg is weg".

zeg maar jansen | 02-02-10 | 13:14

domheid regeert | 02-02-10 | 12:27
Inderdaad "domheid" regeert...
Hoe kun je nou Balkenende/gristen-politici die niet een verantwoordelijke zouden willen aanwijzen.... in een lijn noemen met de Irakoorlog????
Als er een ding is waar het argument van die hele oorlog om draaide, dan is het wel VERANTWOORDELIJKEN aanpakken. Immers Sadam Housein aan de strop en alle verantwoordelijke Hakbars achtervolgen die bij genocide en terrorisme betrokken waren.
Als het 'alleen' om de olie ging, dan hadden ze zich er een stuk makkelijker vanaf kunnen maken.. Beetje posten, basisje hier en daar, steden lekker met rust laten en die lui zelf laten knokken.
Maar die zinsnede.... geen verantwoordelijke aanwijzen.... Irakoorlog *proest, gier, schuddebuik*

hfakker | 02-02-10 | 13:09

Nou maar hopen dat het OM dit nu eens niet verknald.

Major Error | 02-02-10 | 13:08

Nou mooi, kunnen ze dit gezamenlijk oplossen in Amsterdam, de zogenaamde haatzaaier en de terrorist. Kunnen we mooi zien, hoe het met de gerechtelijke intelligentie van het hof in Amsterdam gesteld is.

Ik zou zeggen, openbare zittingen ook in deze. Wie oordeelt moet met zijn muil volop in de camera zitten.

Meri59 | 02-02-10 | 13:07

@domheid regeert 12.27
Balkendende voor de de echter brengen? Balkenende voor de rechter brengen? Waarom in Godsnaam? Omdat hij zei dat hij meer voelde voor Bush en Blair dan voor de oorlogsmisdadiger Saddam Hussein? Omdat hij niet genoeg gewacht had tot de UNO (je weet wel, die club van Chavez, Mugabe, Ghadaffi, Bashir en andere lichten, die club waar ook invloed door Fiji, Nauru, Monaco en Liechtenstein wordt uitgeoefend) had gezegd dat ze't er mee eens waren, omdat hij niet gewacht had tot de Veiligheidsraad (jeweetwel, die club met Rusland en China erin) Bush het groene licht gaf?
Ja, toegegeven, de Amerikanen hebben de follow-up in het 100 laten lopen. Maar had die kliek van Saddam dan aan de macht moeten blijven? Dat kun je toch niet menen!
Bedenk, o domheid, dat het in Irak de Irakezen zijn die mekaar opblazen. Sunnieten, Shiiten, allemaal Mohammedanen. Fanatici! Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat enig ander "geloof" ooit ZELFMOORDterroristen voortbracht. Je had boeddhisten die zichzelf in brand staken als protest. Maar die schaadden alleen zichzelf.
't Is dan ook niet zo gek dat we het Mohammedanisme als een soort Fascisme mogen zien dat nog enger is dan het historische Fascisme. En al die lieve islamitische winkeliertjes en oppassende hoofddoekhavistes dan? Ja, die kunnen er niks aan doen. Maar ze vallen hun fanatieke broeders ook niet erg af.
't Is ontzettend lullig, maar wel waar.

caudillo | 02-02-10 | 13:07

fuckje | 02-02-10 | 12:54
Terroristische organisatie met als doel angst zaaien onder de bevolking.

kleingrutter | 02-02-10 | 13:05

Mama Mouskouri | 02-02-10 | 12:59
LOL@pica Sarah Palin, laat ze thans zien hoe groot hij wel niet was?

Ashtrey | 02-02-10 | 13:05

Terrorisme dient altijd bestraft te worden. Haat- en angstzaaiers dienen per definitie uit de samenleving genomen te worden.
Eigenlijk na de celstraffen gellijk Nederland uitgooien wegens ongewenst.
Gewoon een statement maken.

kleingrutter | 02-02-10 | 13:03

Er is dus kennelijk 1 rechter in Nederland die de islam tsunamie ziet aankomen. Wedden dat het hof Amsterdam deze terroristen met schadevergoeding en excuses vrij spreekt? (Niet voordat ze Geert Wilders tot de strop hebben veroordeeld via een vergeten wetjes uit 1642.)

funkyd | 02-02-10 | 13:01

@VoosMatroos | 02-02-10 | 12:52
U kunt wel eens gelijk hebben. Zouden Hakbar & Co zich dan nog op schending van mensenrechten kunnen beroepen ('mensenrechten' zijn veelomvattend, vandaar...)?

@Vogelbeest | 02-02-10 | 12:51
Zo slim zijn ze niet, de rechters hebben alleen bekeken hoe het Hof de wet heeft toegepast. Achteraf blijkt dat ze de definitie van terroristische organisatie te streng heeft geïnterpreteerd. Wel, dee handgranaten, wapens en blauwdrukken van gebouwen in de Hofstadwoning geven een hoop weg....

En-el Hak | 02-02-10 | 13:00

Interessant zijspoor, maar gelukkig zijn er een aantal al veroordeeld als de misdadigers die het zijn. Met handgranaten gooien, verboden wapens rondlopen en foute plannen maken ben je toch al strafbaar. Dat het niet zo makkelijk is om iemand als lid van een terroristische organisatie veroordeeld te krijgen is eigenlijk niet zo erg. Als het maar goed gebeurt en daar heb je een goed OM voor nodig. Daar is mijn vertrouwen nou eenmaal niet zo groot in, op basis van helaas keiharde feiten in echte strafzaken.

Achterdocht | 02-02-10 | 12:59

robert1 | 02-02-10 | 12:52
Ik moet het nog zien, dat het hof in Amsterdam terroristen veroordeelt.

Dit soort klusjes doen ze graag bij het gerechtshof in Almelo, dat worden geheid maximale straffen.
Hebben ze in Den Haag de tijd om wat wetjes aan te passen en na afloop straf per direct op het vliegtuig naar Verweggistan.

Geitenwollensokjuhz | 02-02-10 | 12:58

Wild guess; hechtenis is opgeschort en Jason, Ismail, Ahmed, Nouriddin, Yousef, Mohamed en Mohamed zijn onvindbaar.

metropoliet | 02-02-10 | 12:56

@ widtvoet ® | 02-02-10 | 12:51
- Ja Erasmus Universiteit. Mooie vent! Nadat hij bij ons decaan was, is hij terecht benoemd in de Hoge Raad. Wijze man.

@Volgelbeest: gelijk en ongelijk. Slim zijn ze zeker, want ze zitten niet voor niets in de Hoge Raad. Ongelijk: het zijn geen feitenrechters... het zijn raadsheren.

Ceasarion | 02-02-10 | 12:55

Zeau!
En nu gaan we Groen Links aanklagen als ...... ja als wat?

fuckje | 02-02-10 | 12:54

Peter R de Vries al iets geschreven op zijn website ?
Vindt Peter RRrrr de Hofstad groep een gevaar voor de Nederlandse samenleving ?Heeft Peter Rrrrr al een sms gestuurt naar de advocaten van de Hofstadgroep ?
Hebben P&W al een reactie gegeven ? Femke ? Alexander ? Zijne excellentie Rouvoet ? Woutertje ? Harrie JP Potter ?

Pappie | 02-02-10 | 12:54

Het Hof in Amsterdam? Dat zijn toch die onrechters die verderstrekkend dan geëist oordeelden dat GW gedagvaard (ipv vervolgd) dient te worden hem daarbij reeds veroordelend zonder hem gehoord te hebben ?

Dat wordt vrijspraak, hoor, slaap rustig verder!

BarCruque | 02-02-10 | 12:53

Ik moet het nog zien, dat het hof in Amsterdam terroristen veroordeelt.

robert1 | 02-02-10 | 12:52

@ En-el Hak | 02-02-10 | 12:49
Volgens mij is dit alleen mogelijk als er sprake is van schending van het EVRM.

VoosMatroos | 02-02-10 | 12:52

Dinsdag, gehakbardag.

Hölzenbein | 02-02-10 | 12:51

Helaas waren dit de enige slimme rechters van Nederland. Ze krijgen straks gewoon allemaal 240 uur dienstverlening.

Vogelbeest | 02-02-10 | 12:51

@Ceasarion 12:39

Same here. EUR neem ik aan? Schappelijke, toegankelijke, intelligente kerel die Loth. Nederland zou meer juristen als Marc kunnen gebruiken.

widtvoet ® | 02-02-10 | 12:51

Hoed diep moet je als rechter je hoofd in een berg peop steklen om te durven verkondigen dat dit geen terroristen zijn maar kansenjeugd is? Gelukkig heeft de hoge raad daar een ander idee over. En nu terug naar rechters die wellicht wel hun vak verstaan. Hakbars: op naar de 20 jaar!

Sliptong | 02-02-10 | 12:50

@ web_krijter | 02-02-10 | 12:43
Ben blij dat we dit systeem hebben. Overigens is het juridisch nogal moeilijk iemand zijn nationaliteit af te pakken.

VoosMatroos | 02-02-10 | 12:50

@web_krijter | 02-02-10 | 12:43
Nope. Men kan slechts één keer naar de Hoge Raad. Dit instituut beoordeelt uitsluitend of het Hof de zaak op juiste wijze heeft behandeld. Blijkt in deze niet het geval te zijn. Na een nieuwe uitspraak van het Hof komt de carrousel dan ook stilstand. Wellicht dat de zaak dan nog in Eureopa aanhangig kan worden gemaakt, maar dat weet ik niet zeker.

En-el Hak | 02-02-10 | 12:49

Goedzo, en nu allemaal WEL 30 jaar achter de tralies AUB.

Cobra6 | 02-02-10 | 12:48

Prima. Deze gasten maken wel degelijk deel uit ven een terroristische organisatie. De handgranaten, pistolen en materialen om bommen te produceren, alsmede overzichtskaarten van gebouwen, waren in de woning aanwezig, hetgeen toch wel enigszins duidt op vooropgezet plannen van een aanslag in vereniging.

En-el Hak | 02-02-10 | 12:46

"De zaak zal nu opnieuw aan een ander Gerechtshof in Nederland worden voorgelegd."
Gaan we deze carousel net zolang volhouden en betalen totdat een linksig rechtshoofd versuft wat anders stamelt en er opeens, oh vormfoutje, oh dosiertje weg, oh gevalletje dosiertje op straat, een ander haaks oordeel komt? Het is toch zot dat weer een andere Gerechtshof een uitspraak moet verrichten over dezelfde zaak. Dit is een beetje kafkateske idioterie als je het mij vraagt. Ze zijn veroordeelt, twee keer in feite. Dat lijkt mij duidelijk en genoeg. Nu 25 brommen en dan met je tweede paspoort (de Nederlandse is dan al afgenomen) terug naar land van ideologie en overtuiging. Of klinkt dit als die Blonde Pipo?

web_krijter | 02-02-10 | 12:43

EN @spokoynoy ...

Zie voor de volledige uitspraken, waarbij de verdachten worden vermeld zoals in de pers aangeduid:
LJN BK5193 Zaaknummer 08/00695, Jason W., advocaat mr. G. Spong
LJN BK5189 Zaaknummer 08/04955, Ismail A., advocaat mr. R.A. van der Horst
LJN BK5174 Zaaknummer 08/00721, Ahmed H. advocaat mr. A.A. Franken
LJN BK5196 Zaaknummer 08/00740, Nouriddin El F., advocaat mr. A.A. Franken
LJN BK5175 Zaaknummer 09/01625, Yousef E., advocaat mr. J. Kuijper
LJN BK5182 Zaaknummer 09/01626, Mohamed El M., advocaat mr. M.L.M. van der Voet
LJN BK5172 Zaaknummer 08/00623, Mohamed Fahmi B., advocaat mr. B.Th. Nooitgedag
- meester Spong doet al lekker mee.

Ceasarion | 02-02-10 | 12:41

Het gerechtshof van Amsterdam moet de zaak overdoen.
Het hof van Amsterdam! Het hof dat oordeelde dat Geert Wilders vervolgd moest worden.
*hart vasthoudt*
www.rechtspraak.nl/Gerechten/HogeRaad/...

Lewis Lewinsky | 02-02-10 | 12:40

Het is doorverwezen naar het Hof Amsterdam.

De Hoge Raad:

vernietigt de bestreden uitspraak ter zake van de omtrent het onder 1 en 2 tenlastegelegde gegeven beslissingen alsmede de strafoplegging;
verwijst de zaak naar het Gerechtshof te Amsterdam, opdat de zaak in zoverre op het bestaande hoger beroep opnieuw wordt berecht en afgedaan;
verwerpt de beroepen van de verdachte en de Advocaat-Generaal bij het Hof voor het overige.

Dit arrest is gewezen door de vice-president A.J.A. van Dorst als voorzitter, en de raadsheren J.W. Ilsink, J. de Hullu, C.H.W.M. Sterk en M.A. Loth in bijzijn van de griffier S.P. Bakker, en uitgesproken op 2 februari 2010.

Mooi detail: van Loth - een van de raadsheren van de HR - heb ik nog college gehad ;)

check bron:
rechtspraak.nl/Gerechten/HogeRaad/Actu...

Ceasarion | 02-02-10 | 12:39

wie maakt zich nou druk om dat stel kleuters met een paar klapperpistooltjes. amateur hour troef bij die lui. wiki quote LOL 'Uiteindelijk wordt alleen Samir Azzouz in deze zaak vervolgd. In 2005 wordt hij vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs: hij was weliswaar in het bezit van een zelfgemaakte bom, maar omdat deze de verkeerde soort kunstmest bevatte zou die nooit werkelijk hebben kunnen ontploffen.'

Hesselbollah | 02-02-10 | 12:38

Overigens, wisten jullie dat er meer extreem-linkse terroristen in Nederland rondlopen dan dat er moslimterroristen zijn? Over fundamentalisme gesproken...

ZDEV | 02-02-10 | 12:38

wat een gezeik zeg dit is al middeleeuwen, maak er gewoon een poll van op geenstijl en klaar.

andre9738 | 02-02-10 | 12:38

Heren heren, dit zijn geen terroristen. Dit zijn activisten.

Koekje-dr-bij? | 02-02-10 | 12:38

-weggejorist-

telaat | 02-02-10 | 12:37

Ik twijfel of ik nu weer vertrouwen in het Nederlandse rechtsysteem moet krijgen. Geenstijl vraag uw advies in deze?

Suriboy | 02-02-10 | 12:34

Wat heeft dit nu voor nut? straks worden die gasten voor 10 jaar opgeborgen en dan komen ze na tien jaar uit de bak, extra boos op de maatschappij en dan gaan ze geen aanslagen plegen? Gewoon afschieten zeg ik, net als de Israëliers doen met kopstukken van Hamas enz.

ITEACHYOU | 02-02-10 | 12:33

Ik krijg echter wel het idee,dat het begrip criminele organisatie behoorlijk is opgerekt door de Hoge Raad;en dat betekent dus dat op zich onschuldige relaties van een ieder met iemand met crimineel gedrag,al snel tot een arrestatie zou kunnen leiden... de staat krijgt dus weer meer bevoegdheden ten koste van de rechten van de burger.... dit is touwens een proces dat sinds 9/11 gaande is en nog steeds doorgaat.

pielewaaier | 02-02-10 | 12:33

Zolang Spong zich er maar niet mee gaat bemoeien.
*geen verband, mag hem gewoon niet*

Spokoynoy Nochi | 02-02-10 | 12:32

gozahtje | 02-02-10 | 12:26

laten we hopen dat dat zo blijft.

1972jackass | 02-02-10 | 12:31

@James Lastig | 02-02-10 | 12:22
Whaha tja, ik hou er ook rekening mee.
@vraagstaart | 02-02-10 | 12:23
Wat was jou beeld van de hofstad groep? Een gezellige bridgeclub?

gozahtje | 02-02-10 | 12:31

Jammer voor de PvdA....
Moet ze weer 7 stemmen van hun voornaamste electoraat missen.

JoepMeloen | 02-02-10 | 12:31

Deze gasten hebben ons al veel te veel geld gekost. Ruimen zou het beste zijn, Julio P-methode o.i.d.

De Commander | 02-02-10 | 12:30

Eerst Geert maar eens veroordelen dan kan Spong deze schavuiten van finland door een piepklein procedure foutje wel vrijpleiten verwacht ik. Wat zal ons nationaal orakel der goede zeden mevr. Groenteman dan blij zijn zeg.

talibandenwipper | 02-02-10 | 12:29

Kennelijk is er genoeg geld binnengehaald door flitsen en andere belastingen dat ze echt tuig weer eens het leven zuur gaan maken. Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

blinde kip | 02-02-10 | 12:29

Die rechters bij het hof van cassatie zullen binnenkort wel vervangen worden door figuren uit PvdA en D66 kringen.
.
Moslimterroristen zomaar vervolgen, wat denken ze wel.
James Lastig | 02-02-10 | 12:22

- beetje domme post. Het is de Hoge Raad der Nederlanden. Benoemd voor het leven, en de enige die daar aan kan komen is de president van de Hoge Raad der Nederlanden.

Ceasarion | 02-02-10 | 12:29

Bonjour die lui toch gewoon het land uit. Dit kost klauwen met geld.

Willem VanDer Decken | 02-02-10 | 12:28

Kost dus weer een vermogen allemaal.

Koosnaampje | 02-02-10 | 12:28

Um, eh, en die nieuwe rechters, die het nu opnieuw gaan bekijken, zijn die dan, eh, niet van D66? Of eh, de PvdA of Chroen-Linksch? Dat dit ergens toe gaat leiden, moet ik nog zien. Maar we kunnen hopen. Het is een héél klein stapje de goede kant op ...
Zelf vind ik ook dat die terroristen... (o nee, dat mag ik niet zeggen).

caudillo | 02-02-10 | 12:28

Uitgedost als vrouwe Justitia herself, compleet met blind(doek)bril, de schoft.

Ashtrey | 02-02-10 | 12:28

Ach, zouden onze gristen politici zeggen: het is al bijna net zolang geleden als de Irak oorlog. Laat het verleden achter ons. Het heeft nu geen zin meer om verantwoordelijken aan te wijzen. Laten we ons liever bezig houden met de toekomst.
Niet dus. Hofstadgroep aanpakken en Balkenende c.s. ook voor de rechter brengen.
Wel achterlijk dat de hele rechtsgang zolang duurt.

domheid regeert | 02-02-10 | 12:27

Ik heb nog nooit een marokkaan op een skipiste gezien dus wat doet die smurf in godsnaam met een skibril op?

gozahtje | 02-02-10 | 12:26

@ Klassikl | 02-02-10 | 12:24
dat kan, juist in Nederland kan dat prima

Mikey is #1 | 02-02-10 | 12:25

min en min is plus.

Recht(s) Overeind | 02-02-10 | 12:24

De Schilderswijkclub... hoe enorm pre-2005.

Nee dus! | 02-02-10 | 12:24

(en natuurlijk het Hof aanklagen wegens aanzetten tot haat)

Cousin Eddie | 02-02-10 | 12:24

Ze gooien met handgranaten naar politie, vermoorden een islam criticaster en hebben plannen klaar liggen voor nog veel meer. Hoe kunnen ze ook niet veroordeeld zjin ?????

Klassikl | 02-02-10 | 12:24

Kudt, Ironieknop weer vergeten.

vraagstaart | 02-02-10 | 12:23

Geen rechter die ze schuldig gaat vinden.

ikweetnogmeer | 02-02-10 | 12:23

Stomme PvdA rechters ook! Eerst wilders aanpakken en nu terroristen!

2emeREP | 02-02-10 | 12:23

Dusss..... de Hofstadgroep is een terroristische organisatie? Mijn wereldbeeld wankelt... straks spreken ze die blonde religiefascist Wilders ook nog vrij zeker?

vraagstaart | 02-02-10 | 12:23

hou op met blij zijn. 240 uur papier prikken max

Cousin Eddie | 02-02-10 | 12:22

Die rechters bij het hof van cassatie zullen binnenkort wel vervangen worden door figuren uit PvdA en D66 kringen.
.
Moslimterroristen zomaar vervolgen, wat denken ze wel.

James Lastig | 02-02-10 | 12:22

JUSTICE.

1972jackass | 02-02-10 | 12:21

Zo'n kinderbekkie nog, die Mo.

Jaap de Paap | 02-02-10 | 12:20

misschien word er toch nog iemand wakker?

otto20 | 02-02-10 | 12:20

Allah is groot.

Koekje-dr-bij? | 02-02-10 | 12:20

Goed nieuws, hier word ik vrolijk van.. Nu nog een veroordeling voor deze terroristen..

Bezmeister | 02-02-10 | 12:20

Leg maar voor aan gerechtshof leeuwarden.

Scagnetti | 02-02-10 | 12:19

Olee olee olee, nu nog naar het schavot met dat tuig en hangen.

Dauthi | 02-02-10 | 12:18

en anders voorleggen aan de sharia of een andere rechtbank in Finland

onjeklonje | 02-02-10 | 12:18

Prima. Belachelijk dat er ooit anders is geoordeeld, maar prima dat het wordt aangepast.

Sjors W. | 02-02-10 | 12:17

Ik heb een zachte G , maar ook een harde L, voor de hofstad groep althans.

pius | 02-02-10 | 12:17

Typisch brilletje..

Goeiemaggel! | 02-02-10 | 12:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl