
Kijk: wéér een plannetje van minister Jacqueline Cramer (VROM, PvdA) dat de versnipperaar in kan, blijkens de Televaag vanmorgen. De oerhollandse bal gehakt blijft voorlopig gewoon waar-ie is: op het menu van de verschillende Haagse ministeries. Oké, lusten kennen we niet, maar het is natuurlijk goed nieuws voor alle Edgars. Zelfs een verplichte vleesloze dag voor Rijksambtenaren zit er niet in, zo blijkt uit
antwoorden van minister Gerda Verburg (LNV, CDA) namens het kabinet op vragen van Marianne Thieme (PvdD). Het kabinet vindt ook dat het bij officiële diners goed gebruik is om de culinaire rijkdom van Nederland te presenteren passend bij de gastvrijheid van ons land, dus ook daar geen vegetariese gerechten. Breng de Berehappen Pinda maar binnen!
Reaguursels
InloggenZojuist uitstekend gedineerd met VARKENSrollade en twee glazen WIJN.
Op mijn toilet ligt op de spoelbak een op ruw en absorberend papier gedrukte versie van een bepaald boek dat mij dit wil verbieden.
Als je al die vleesloze gezichten ziet van die Groen Links vegetariërs.. Dan vraag je Je af of geen vlees eten wel zo geweldig is. Daarbij.. Heb je ooit een ander beest horen zeggen dat het zielig is om andere beesten op de vreten? Als de (voor)mensheid miljoenen jaren geleden enkel uit Groen Linksers Had bestaan.. Dan was het Heel snel afgelopen met de mens. Moet je eens aan zo'n sabeltandtijger vragen of die geen vlees meer wil eten vanwege de beschadiging natuur. Mensen kunnen zichzelf iets inbeelden, Dat is het probleem.. Net als met geloof en zo. Als alle koeien in India heilig zijn.. Waarom trekken de koeien van over de Hele Wereld dan niet Massaal richting India?
Oh, en ik maar denken dat ze alleen witte broodjes kaas en een glaasje melk krijgen, die buitenlandse gasten van kamerleden...
Kijk, dat is nou links fascisme ten voeten uit: ZIJ zullen wel even voor jou bepalen wat je eet, en wanneer je het eet. Zoals ze ook al willen bepalen wat je denkt. En wanneer, of, hoe vaak en hoe lang je autorijdt. Of nog liever: gedwongen met het paupervervoer gaat. En dan natuurlijk waar je woont, en met wie.
.
Straks willen ze ook n**kvrije dagen/nachten/weken invoeren, want kindertjes zijn slecht voor het milieu tenslotte. Natuurlijk mag je ze wel uit Afrika halen, want dat is wel goed voor het milieu, vooral voor het criminele...
.
Hmm, ik bedoel: minder vlees is wel gezond op meerdere manieren. Lekker stuk zo, sorry.
Halal-voedsel in de gevangenis en vegetarisch bij de overheid. Neeeeee, we zijn helemaal niet te tolerant tegenover dwang vanuit absolutistische ideologieen. Nee hoor, helemaaaal niet. Tsjongejonge, wat een land, wat een bestuurders. Gelukkig maar de reactie laat toch een barst na, en dat is winst voor de fanatici. Helaas. De volgende keer za er minder commotie zijn en daarna denken de meesten: ach, als ik er op kortere termijn maar geen last van heb. En zo verandert de maatschappij stapje voor stapje zonder dat we ingrijpen in de onderliggende structuren die dit trachten te bewerkstelligen. Neemt niet weg dat minder vlees niet gezond is op meerdere manieren. Dat dan weer wel. Maar de overheid moet zich daar niet zo mee bemoeien en de vrijheid in acht nemen die een groot goed is, veel groter dan hetgeen zij trachten te bewerkstelligen.
culinaire rijkdom van nederland? ROTFLMAO, kom maar op met die stamppot en snert.
ik ben vegetarier, dus ik vind het vervelend en onbeschoft als er alleen vlees op het menu staat, maar dit soort 'verplicht vleesloos' is echt overdreven bemoeizucht: laat de tokkies zich maar lekker volproppen met gehaktballen, natuurlijke selectie doet de rest wel.
@reageerbuis | 30-01-10 | 13:17
ja, en hij was ook tegen roken (als jongeman was hij nog wel ketting-roker trouwens) en voor intensief sporten. dus als je een luie bankhanger met sigaret bent dan is dat anti-nazi-activisme. daar gaan we weer met Godwin's law.
vooruit dan maar:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_vegetari...
(zoek naar Plato en Ghandi en Tesla en vele anderen)
Gerechtigheid!
Ik dwing vegetariers niet om een dag van de week wel vlees te eten.
Ik accepteer dan ook nooit en te nimmer dat een vegetarier mij verplicht een dagt van de week geen vlees te eten.
Wat denken die lui wel niet?
Tja Jacqueline, als je haar maar goed zit hé meid?
vegetariese? vegetarische misschien??
Nou, meneer Poetin, dit staatsbanket bestaat uit een voorgerecht van zeewier, gevolgd door een spinazieburger met spitskool, en een nagerecht van bevroren tofu met sprinkhanen. U bent namelijk het proefkonijn van de meest onbeschofte minister van Nederland.
Hoog tijd voor nieuwe verkiezingen. Dit stelletje incapabele milieu/dieren activisten heeft zo langzamerhand wel genoeg brokken gemaakt.
Beter dat ze CO2 gaan maken op onverdiend wachtgeld, dit verkilde klimaat kan het gebruiken.
Eating Animals (Dieren Eten voor de anti-kosmopolieten onder ons) van Jonathan Safran Foer. Doe eens lezen en geef dan uw mening over vlees en de bio-industrie waar 99% van de kip, 90% van de piggies en 75% van de koeienbeesten vandaan komen. Het is een ongelooflijk irritant kudtcliché, maar een betere wereld begint... En daarom mag de overheid best een beetje het goede voorbeeld geven *linzensoep slurpt*
Ik zat zelf te denken aan een aantal heerlijke Israëlische gerechten op de kaart.
Waarom proberen sommige mensen altijd de idiootste ideeën van wat ze zelf denken of willen aan andere mensen op te leggen?
Het lijkt gòvedomme wel religie.
Zolang je mensen zelf laat kiezen of ze orgaandonor willen worden, laat je ze zelf kiezen wat voor beest ze het liefst dood en warm op hun bord willen zien*. Die haagse bemoeizucht maakt me compleet onpasselijk. Flikker toch een end op met dit reli kabinet.
*in het geval van sushimi, dood en koud, maar ja vis is geen vlees volgens sommigen.
@theo4116 | 30-01-10 | 13:12
En wie bent U dan wel, dat U zich met mijn menu denkt te moeten bemoeien?
/offtopic
Koerbagh=Jacqueline (K)Cramer?
In het krantenartikeltje bovenaan zegt Cramer: "Mensen zijn een beetje proefkonijnen".
@koerbagh ® | 30-01-10 | 12:00
"..... maar België is een fijne proeftuin voor dat soort social engineering)."
Frappante eensgezindheid, zou ik zeggen........
@Theo4116
Ben je dit gewoon aan het nablaten van de folder van een of ander vegetarisch milieu clupje of heb je ook cijfers en berekeningen.
Begrijp ik goed dat alleen het besluiten al 'in een klap' die besparing oplevert? Da's fenomenaal, dan besluit ik het wel effe 16 miljoen keer.
Een mens is een omnivoor, onze hersenen hebben echt niet zo'n snelle ontwikkeling meegemaakt door het eten van sla.
Enne, een ieder die op basis van milieu overwegingen besluit geen vlees meer te eten... denk je dat ze op Noordeinde ook maar een moment overwegen hun reebiefstukje over te slaan, of es een keertje minder te vliegen?
@reageerbuis: Inderdaad, en verder was hij ook nog zwaar tegen roken (vergelijk met Horeca-rookverbod), pro excessieve bewapening (JSF), moslimvriendelijk (Guusje TH. Job C etc.) en niet te beroerd om zich in te mengen in oorlogen waar hij niets mee te maken had (Afganistan). We gaan toch echt op veel fronten die kant op...
Merlot | 30-01-10 | 10:48 Iets met spijker en kop.
Van te veel groenvoer krijg je een paardenbek en een daarbij passende kont en je wordt zo dom als een ezel. Je bent een rund als je met groenvoer stunt.
Hitler was ook een vegetariër.
bron: www.xs4all.nl/~jeroenvu/gwv/hitler.htm...
Van mij mogen ze de gevangenis keukens wel vegetarisch maken, die gasten daar hebben het niet verdiend om vlees te mogen eten.
-weggejorist-
Hoe vaak moet het nog gezegd worden: vegetariërs hebben géén smaak (hoeveel absolute toprestaurants in de wereld hebben een puur vegetarische keuken? antwoord: geen enkele) en die 'enorme bijdrage' van vleesconsumptie aan het 'Co2-probleem' is lang niet zo definitief bewezen als de antivleeslobby ons wil doen geloven. Wat Thieme betreft: ze is een enge Zevendedagsadventist die van mening is dat de oude Mozaïsche wetten strikt geïmplementeerd zouden moeten worden in het dagelijks leven. Bijna net zo gruwelijk als de conservatieve Moslims waar altijd maar tegen geageerd wordt.
tss, als het de muppetshow zou heten zou het nog wel hilarisch zijn, denk ik. Maar helaas, dit zijn 's lands bestuurders ... Zucht..
Marianne Thieme is een beetje hypocriet omdat ze wil verbieden de hongerlijdende dieren in de winter bij te voeren want dat zou niet natuurlijk zijn. Ze is ook tegen dierproeven, tenzij die van haar geldschieter zijn.
www.nrc.nl/binnenland/article1777659.e...
Het belangrijkste argument tegen vegetarisch eten vind je hier:
potdorie.blogspot.com/2009/04/vegetari...
Kijk, dit is dus het probleem met 'proportional representation": debielen als Thieme hebben maar een relatief handjevol stemmers nodig om als volksvertegenwoordiger gekozen te worden, en kunnen vervolgens een kabinetsperiode lang iedereen's tijd verspillen met dit soort quatsch. Hoe leggen we aan het buitenland uit dat we in Nederland een partij voor dieren hebben?
@Merlot | 30-01-10 | 12:32
Wat een geweldig idee...
@Merlot | 30-01-10 | 12:31
Die groene knolamaniet zijn de Übermenschen, je kunt ze vergelijken natuurlijk :-)
Voor mij zijn het fladderende beesie's, namelijk acherontia atropos die je zo dood kunt trappen :-)
Zou dit topic gaan ontaarden in een westrijdje toprecepten posten, vegetariers tegen vleeseterts?
Lijkt me wel leuk.
@Merlot | 30-01-10 | 12:17
Dat is een feit, die over het algemeen al eeuwen zo gebruikt wordt. Er is altijd baas boven baas. Maar wanneer opperbaas teveel aan de laagste baas gaat trekken, krijgt hij problemen die zijn namelijk in de meerderheid. Dat is die Übermensch zich maar al te goed bewust, vandaar dat hij ook ontzettend rondstrooit met "zoethoudertjes". Op dit moment strooit deze linkse Übermensch daar rijkelijk mee in de media, opletten geblazen dus.
Meri59 | 30-01-10 | 12:25
EIgenlijk is Europa overwoekerd door drie giftige gewassen.
De Blauwe Monnikskap; de islam-groene knolamaniet en de Rode Taxusbes.
@koerbagh ® | 30-01-10 | 12:00
Tja, iedereen zijn meug natuurlijk, betreft uitroeiing, geeft wel veel werkgelegenheid.
Dan heb ik toch iets meer met social engineering in deze. We hoeven daarbij geen proeftuin aan te wijzen. Europa is wat dat betreft één grote tuin met excotische overwoekering van "Blauwe Monnikskap".
Ik vindt Marianne Thieme een goed voorbeeld van een lust object.
Lekker om te consumeren ;-)
Twee vleeseters onder elkaar.. Al Pacino belt naar een italiaans restaurant.
Whaha..
www.ebaumsworld.com/audio/play/1293/
Meri59 | 30-01-10 | 12:05
Regels en wetten zijn bedoeld voor Untermenschen.
Evenals harde arbeid,
Anders verliezen wij ons maar in ledigheid. hebzucht en ontucht.
Zijzelf, als Ubermenschen zijnde, zijn moreel dermate superieur dat ze zich niet aan de hoor henzelf gemaakte regels en wetten hoeven te houden.
Meri59 | 30-01-10 | 12:13
So story teller what's the moral of this story?
Geniet, maar eet met mate... ;)
Merlot | 30-01-10 | 12:09
En dat beleefde informeren naar je 4e chakra, en of de energie te harden was op het laatste naveldansfestival... maar inderdaad: voor halloumi e.d. moet je verder dan de appie.
o/t: Carel Brendel heeft op ter Horst's radicaliseringsonderzoek gereageerd:
www.hetverraadvanlinks.nl/Trendanalyse...
En Wilders zelf ook, op de VK opiniepagina's...
Vorige post was voor Ashtrey | 30-01-10 | 12:08
Meri59 | 30-01-10 | 12:04
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gatver! Geweldig filmpje! hahaha
Kan het mens Cramer nu eindelijk eens afgevoerd worden naar een holistiese pottenbakkerscommune op de Falkland-Eilanden?!
@Martinello | 30-01-10 | 12:05:
Reform-zaak? Daar verkopen ze gereformeerd voedsel of zo? Ik koop mijn vlees meestal bij de slager.
Godzijdank dat dit niet doorgedrukt is! Wederom een voorstel van een 'uber' activist die ook nog eens iets te vertellen heeft...
Jaap de Paap | 30-01-10 | 11:59
Ik ga daar ook regelmatig naar toe voor produkten die elders moeilijk te krijgen zijn.
Tamari, miso, tahin, zonnebloempitten en boekweithoning, dat soort zooi.
Ik draag hun vale lappen-uniformpje niet, en heb mijn haar niet in één van de voorgeschreven alternatieve piekencoupes, en bedien me niet van hun ideologisch jargon.
Moet je ze zien kijken.
Alsof je lepra hebt.
Meri59 | 30-01-10 | 12:04
LOL moest gelijk hier aan denken; www.youtube.com/watch?v=Y2Bs1ZZ-7b8
Een maaltijd zonder vlees, ik moet er niet aan denken...
Behaard smaalkopje | 30-01-10 | 11:38
Triest....
Merlot | 30-01-10 | 11:38
Kloppet. Vraag wel eens aan studenten wat ze gaan stemmen. Wij stemmen
"natuurlijk" Groen Links, want die doen iets aan het milieu zeggen ze dan.
Als ik dan vertel dat de partner van Femke in een oude stinkende vervuilende roestbak rijdt kijken ze je wat schaapachtig aan...
@Merlot | 30-01-10 | 12:03
Ja, daar heb je een mispunt gevonden bij mij, maar wat je niet mag verkopen, mag je toch ook niet eten? ;)
mangopit | 30-01-10 | 12:00
Voornamelijk het observeren van vegetariers hebben mij tot die conclusie doen leiden. Vroeger of later gaat het overgrote deel eruit zien als lijken en vaak zijn ze ook humeurig en meer van dat soorts.
De mens heeft dierlijke eiwitten nodig voor DNA replicatie.
Ik haal mijn vlees meestal bij de reformzaak.
@Ashtrey | 30-01-10 | 11:57
De KV-tax is één grote parodie natuurlijk, dat zou wel veul belastingcentjes opleveren tijdens carnaval. Maar het effect van het benoemen van de KV-tax is groot :-)
Ik ga soft-drugs niet vergelijken met eten, tot nu toe is er bij eten namelijk weinig criminaliteit te ontdekken, mits bij very corpulente mensen. Dan vind ik het soms crimineel voor de gezondheid, maar over het algemeen vreten die dat zelf op geloof ik.
Meri59 | 30-01-10 | 11:48
Het gaat ze niet om een eetverbod.
Het gaat ze om verkoopverboden.
Want deze mensen zijn behept met een even ongeneeslijke als irrationele haat tegen degenen die hen onderhouden: het bedrijfsleven.
Hoeveel energie kost dat nou eigenlijk om van die nodeloze vragen te beantwoorden?
Heej redaksie, het is hier geen Noord-Korea!
-edit tiep eens weggejorist en opgerot...-
@Meri59 | 30-01-10 | 11:57 :
Ik vind dat alle Belgische rappers moeten worden uitgeroeid. (Niet alleen Belgische trouwens, maar België is een fijne proeftuin voor dat soort social engineering).
@Martinello
Waar baseer je dat lichamelijk en geestelijk zwakker op??
koerbagh ® | 30-01-10 | 11:54
Dan moet ik jou dus doodzwijgen of, als dat niet lukt, moet ik jou, jouw familie en iedereen die denkt zoals jij zwart maken, ridiculiseren, aanklagen en vergelijken met Hitler en de NSB. Te veel werk.
Merlot | 30-01-10 | 11:57
Same here. Al mag ik de karikaturen wel graag observeren in de reformzaak. Dood aan de plastic tasjes! Met hun gele perkamentkoppen.
CoffeePatch | 30-01-10 | 11:51
Eerst is de Partij voor de Mensen aan de beurt.
Een volk dat geen vlees eet is geestelijk en lichamelijk zwakker, wat de controlezieke socialistische dictators goed uitkomt.
Neemt niet weg dat ik helemaal voor een diervriendelijker vleesindustrie, zonder allerlei kunstmatige rommel ben.
Jaap de Paap | 30-01-10 | 11:55
De meeste vegetariers en bijna-vegetariers die ik ken, zijn helemaal geen linkse terroristen of bijna-terroristen.
Meri59 | 30-01-10 | 11:48
Zit er eigenlijk een wezenlijk verschil tussen dit en de KV-tax, eigenlijk niet, toch?
Ik mag graag een hapje vlees tot mij nemen, maar blijkbaar mag dat niet (altijd).
Werkt alleen maar stimulerend, iets wat 'niet mag' is altijd extra lekker.
Of zijn de statistiekjes met oog op softdrugs hier & foreign countries soms een leugen?
@koerbagh ® | 30-01-10 | 11:54
Gij lijkt die Belg wel zulle, die neukert die rapt...
Een tofu-burger is best om te eten als je die serveert met een goede jus van vlees.
koerbagh ® | 30-01-10 | 11:51
Op het toilet van Minister Sjakkelien, Sjorsijienaa Verbaan en Marianne Thieme.
Typisch Den Haag, het volk aansporen om minder vlees te eten, maar zelf een goed voorbeeld stellen ho maar...
Merlot | 30-01-10 | 11:45
Grappig eigenlijk ook, en gewoon eigen keus: niets aan de hand dus. Moet altijd wel lachen om die venijnige blikken bij; "Maar je draagt wel leren schoenen? NOU?"
Lol.
@spanarchist | 30-01-10 | 11:49:
Maar ik ben dan ook een nieuwe rechtsradicale systeemhater. Neuk het systeem enzo. En bevolkingsgroepen beledigen, dat mag ik ook graag doen.
koerbagh ® | 30-01-10 | 11:44
Voorlopig vind je in de biowinkels vegetaries kattenvoer.
Arme beesten.
Maar ik ben het met je eens.
Ik vind om diezelfde reden ook, dat Volkert van der Graaf en Mohammed Bouyeri op een dieet van uitsluitend varkensfrikandellen en speklappen gezet moeten worden.
Kiezen tussen accepteren of doodgaan.
Zij hebben immers ook ons hún gedachtengoed opgelegd, met voor sommigen van ons de dood tot gevolg.
An eye for an eye ... ik ben er niet tegen.
@koerbagh ® | 30-01-10 | 11:51
Haha, ja joh? :-)
Het wordt tijd voor een partij voor de planten.
@Meri59 | 30-01-10 | 11:48 :
Rioolfilter. Ze controleren je peop. Echt waar, dat doen ze. Dus voortaan als je vlees hebt gegeten: elders kakken.
[OT}
Zelfs Trouw heeft wel eens wat waar je een beetje om kunt glimlachen.
www.trouw.nl/multimedia/dynamic/00288/...
[/OT]
koerbagh ® | 30-01-10 | 11:44
Een zeer rechtse opmerking. Alleen de moreel superieuren (links) en de ware gelovigen hebben de waarheid in pacht en mogen daarom dus zaken verplichten, als de intellectueel en moreel minder begaafden (rechts) hun inferieure meningen aan anderen op gaan leggen is het einde zoek.
Nou denk ik niet dat je mensen 1 dag per week kan verplichten geen vlees te eten, hoe controleer je dat? NAW registratie bij aangekocht vlees?
-wegejorisd-
Bakito | 30-01-10 | 11:40
Dad moedt wel ieds heel erchs geweesd zein, Jiros.
Jaap de Paap | 30-01-10 | 10:59
Wij eten ook maar weinig vlees.
Terwijl we toch echte liberalen zijn, en nog geen geen mili-fuck van die linkse bedriegers/graaiers/intoleranten moeten hebben.
Zo zie je maar weer, hoe "de soosjalen" ook dit thema voort hun abjecte ideologie geclaimd hebben, om er het heilige boontje mee te kunnen uithangen.
Het regentisme van de pvdallah reikt al al zover dat dat vleesloze gratenpakhuis zich durft te bemoeien met het menu. Toch vind ik dat er over dit heikele onderwerp weer KRAMERVRAGEN moeten worden gesteld. Als zelfs de ministers al het gezamenlijke miljeuwstandpunt loochenen MOET er eenvoudigweg wel sprake zijn van een ernstige vertrouwensbreuk die funest is voor de regeerbaarheid van on land.
Zo, nu haast. Eerst lekker de Cayenne S warm laten lopen, sneeuw/ijsvrij maken met een spuitbus en dan heel hard naar een hele verre slager voor een paar mooie T-bones! Mag best een paar onsjes meer zijn slager! Dat smaakt vandaag EXTRA lekker.
Vooropgesteld: Ik heb niks tegen een vleesloze maaltijd voor vegetariers. Maar als carnivoren worden verplicht 1 dag per week zonder vlees te doen, lijkt het me toch rechtvaardig als vegetariers verplicht worden 1x per week een balletje gehakt of biefstukje te eten. Toch?
Weet zo'n vegatarische doordrammer, eet gewoon vlees die ouwe doos van een Cramer is ook vies van een worst op zijn tijd
Hebben we het hier over eten of bevolkingsgroepen?
Betreft België, een leuke rapper dan maar even neerplempen hier.
www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/d...
-wegejorisd-
Dit was gewoon een proefballonnetje, de eigenlijke bedoeling was verplicht stellen van halal voedsel. Tegenvallertje, maar het wordt er nog wel door gedrukt hoor. Rechtsom zal het niet lukken, dus het zal toch linksom worden.
Een levensstijl dwing je niet af maar leer je.
Wanneer je mensen minder vlees wilt laten eten, dan moet je het niet met een regel af doen maar meer educatie geven via allerlei media. Mensen laten zien wat de alternatieven zijn. Je kunt mensen eenvoudigweg leren om maaltijden te bereiden waar geen vlees of minder vlees bij gebruikt wordt.
Nee, hier willen ze maar al te graag de eigen ideeën opdringen en dat werkt over het algemeen averechts bij voedsel.
Wanneer je dieren wilt beschermen tegen ophokken en fokken dan moet je het in europees verband doen en bij de bron aanpakken.
eerstneukendanpraten | 30-01-10 | 11:29
De aanhangers van deze abjecte ideologie hebben de woorden sociaal en asociaal tot synoniemen gemaakt.
Maar dankzij de ongehoorde dagelijkse propagandatsunami in onderwijs en media, weten een heleboel mensen dat nog niet.
@eerstneukendanpraten | 30-01-10 | 11:15 Herfkens is een hoer, QED ...
Overigens spreekt het weer eens boekdelen dat NERGENS in welk medium dan ook enig gewag wordt gemaakt van wat er in Brussel aan de hand is: Daar is de complete industriële hogeschool Isib voor een groot deel van de lessen uitgeweken van Anderlecht naar het centrum van Brussel wegens een al maanden durende golf van overvallen rond station Brussel-Zuid op Isib-studenten door een bende kudtmarokkanen, zie knack.rnews.be/nieuws/belgie/hogeschoo...
Wat opvalt is ...
... dat, hoewel de directeur van Isib stamelend en hakkelend van ellende bij Phara het verhaal mocht komen doen, het hem letterlijk VERBOTEN was de afkomst van de overvallers te vermelden ...
... dat geen enkel Belgisch medium heeft willen/durven melden dat het marokkanen zijn die studenten aanvallen en beroven ...
... dat het hele feit verder succesvol doodgezwegen wordt: zelfs SN heeft het niet opgepikt.
Ik verbaas me er al dagen (niet) over ...
@spanarchist | 30-01-10 | 11:32
Inderdaad gaat richting de socialistische heilstaat. Woensdag gehakt dag, maandag vis ...
@Merlot | 30-01-10 | 11:25
Bedankt voor dit leermoment van vandaag.
@Teh! | 30-01-10 | 11:24
Mijn opa at elke dag vleesch en kon tot hij op zijn 86ste deaudviel nog zwaar werk verrichten of iemands arm breken.. Zet je toch aan tot denken,door de eiwitten (cel-generatie) word je tenminste geen kwijlend kasplantje maar blijven je spieren kracht behouden.Oke,uiteindelijk zegt je hart 'genoeg geweest nu'.. Maarja,live life to the max hmm.
Ik ga eens vlees van die japanese keizer bestellen denk ik..
Het schijnt behoorlijk vettig te zijn,maar dat zijn uhmm.. onverzadigde vetten.
Gehakt is voor tokkies,alhoewel je dit vlees in perfect gehakt zou kunnen draaien.
www.nicetomeat.nl/nl/wagyu.php
Teh! | 30-01-10 | 11:24
Ze kunnen er wel zonder, en ze willen er wel zonder, en ze doen er ook regelmatig zonder.
Ze willen alleen niet dat één of andere domme kutminister, die nog te stom is om een leugen te herkennen wanneer die voor haar uitgespeld wordt, hen van alles dwingend gaat opleggen.
Eén dag per week geen vlees, één dag per week verplicht shoarma of cous-cous eten en één dag per week spruitjes omdat die zo gezond zijn. Heerlijk, die betutteling.
Merlot | 30-01-10 | 11:23
Nice talking: +1
Als ze alleen erg sociaal voor mekaar en zichzelf zijn kun je wellicht eerder spreken van Asocialen...
We hebben ook eens een keer een minister gehad die wilde dat we de was deden bij de buren ( Alders - die mombakkes )
@behaardsmaalkopje: zou zjakkelien d'r eigen dochter ook hebben laten vaccineren?
www.bkb.nl/tessacramer
(@necrosis: dochterlief lijkt mij beter 'te doen' dan d'r mamma..)
Wil iemand misschien nog een foto van mamma's vriendje zien?
In een volgend kabinet moeten we maar eens gaan regelen dat de Volkerts en de Cramers van deze wereld bedolven worden onder regeltjes en een hun onwelgevallige levensstijl opgedrongen wordt.
Ashtrey | 30-01-10 | 11:10
aangezien we blijkbaar met z´n allen bij jou eten, zorg ik voor de balanssnacks.
plantaardigmaandag.files.wordpress.com...
Wisten jullie trouwens dat "Vegetarism" een woord uit de taal van de Cherokees (Tasalagi) is?
Het betekent: "Can't Hunt".
Trieste mensen daar in de 2e kamer die niet een dag zonder vleesch kunnen.
Mogen ze allemaal komen te overlijden aan darmkanker en dicht geslibde aderen.
necrosis | 30-01-10 | 11:16
Quid pro quo, tuurlijk mag dat je weet wat je ervoor moet doen (de [!] met rust laten, ofcourse) ;)
JosVerbeek | 30-01-10 | 11:18
We eten rond 7, ik hoor je wel aan komen 'brommen'.
ALs ik Minister Sjakkelien zie, moet ik altijd denken aan het boek "Niet Spreken Met De Bestuurder" van Gerard van Westerloo.
Van Westerloo is één van de heel weinige PvdA-ers die ooit in eigen boezem heeft getast.
Hij beschrijft in dit boek feilloos de oorzaak van de neergang van de PvdA: onverdraaglijke vingertjezwaaierij, bedilzucht en elitarisme.
Westerloo interviewt in het boek Amsterdamse trambestuurders, die zwaar worden geteisterd door de politieke correctheidsterreur van de Amsterdamse PvdA bestuurders en andere correctelingen.
Eén van de trambestuurders probeert de gehate politiek correcte bedillers een naam te geven:
"Het was makkelijk om ze aan te wijzen, je had meteen in de gaten of het er één was of niet.
Maar het was moeilijk om ze allemaal samen een naam te geven.
"Geitenharensokken" had hij een tijd lang gedacht.
Maar dat klopte niet. DIe liepen graag in de natuur, en hij was zelf ook ontzettend op het milieu.
Ze zaten overal.
Als een olievlek hgadden ze zich over Nederland verspreid.
"Droomkoninkjes" was veel te aardig.
De PvdA was er een broeinest van, maar ze zaten evengoed bij de VVD.
"Wereldvreemden" was ook geen goed woord, want zo gek waren ze niet of ze regelden voor zichzelf de betere baantjes.
Tien tegen één dat je er, als eenvoudig trambestuurder, een tegenover je had als je getest werd.
En dat het er een was die jou de cursus omagng met de passagier gaf.
De Gemeenteraad zat er vol mee, wethouder waren ze geworden.
"Politieken" dan?
Ook niet; ze zaten net zo goed op kantoor jouw rooster te verbeteren.
Op de TV voerden ze het hoogste woord, en de kranten schreven ze vol.
Ze wisten alles precies, dus hoefden ze niet meer te luisteren, hooguit nog naar elkaar.
Er moest een naam voor zijn.
De beste die hij kon bedenken was toch: SOCIALEN".
(Uit: "Niet Spreken Met De Bestuurder", door Gerard van Westerloo, Bezige Bij)
@verraad van links | 30-01-10 | 11:20
die wil waarschijnlijk afvallen en gaat een speciaal dieet volgen in Noord-korea.
Vegetariers, zijn de meest hypocriete menschen die ik ken.
Afgelopen week nog een leuke reportage gezien van Wouter Klootwijk, eauver geitjes veur de melk, maar wat gebeurt er met de bokjes?
Niets tegen vegetariërs,
behalve als ze hun wil ook aan anderen willen opleggen.
LOL@Kwatz | 30-01-10 | 11:17
Stoned een varken afschieten en dan opeten...
"Informeren", niet "reguleren" als het niet direct schadelijk is, kudtsocialist!!
OT
LOL!
www.telegraaf.nl/buitenland/5919369/__...
Is dit de voorbode van Cramergate?
Zo ist, doe mij nog maar een Jos Brinkie....
Mensen die lekker eten laten staan omdat 'het miljeu' er van kapoDt gaat zijn sowieso gestoord. Ik neem hun portie er wel bij.
Ashtrey | 30-01-10 | 11:10
*zichzelf doet uitnodigen*
widtvoet ® | 30-01-10 | 10:54
Ghehe. Geert spreekt klare taal. Wellicht onderwerp voor 'n volgend topic geenstijl?
'Heimweeschotel' vind ik trouwens een mooi woord.
Naast de Drugs en Wapen Dealers ... krijgen we ook nog Vlees Dealers in dit land...
Ga zo even een lijntje Kip scoren
@Ashtrey 11:10
Mag ik aanschuiven vanavond?
Dat vlees = CO2 verhaal gaat denk ik meer om de Braziliaanse koeien die voor zover ik weet ook hier in de hamburgers verdwijnen en waar grote hoeveelheden regenwoud voor afgebrand worden. En de reden dat men het niet wil zal inderdaad meer het "verplicht" kaartje wat aan dit initiatief hangt zijn.
Behaard smaalkopje | 30-01-10 |
Helemaal mee eens. Nog niet zo heel lang geleden was er ook een PVDA minister in opspraak. Zeg niet dat Cramer een even grote randdebiel is, maar het geeft wel het niveau aan van PVDA bewindslieden. Trouwens de hele PVDA kliek,
altijd een vette -1.
11:04http://weblogs.nrc.nl/newyork/2008/01/14/herfkens-vindt-het-best-een-provinciaals-debat-allemaal/
Waarom proberen de socialisten en de confessionelen mij als atheïstische conservatief-liberaal goedverdoemme altijd hun eigen idealen op te dringen en af te dwingen?
Antidemocratische staatsgevaarlijke lieden zijn het.
Ik blijf bij mijn woorden: Zjakkelien is een lievv Gilfje, maar ze moet nodig naar de kapper.
*duikt onder voor doodsverwensingen*
'cramer bemoei je met je eigen zaken'. +1
Culinaire rijkdom? Aardappelen links boven, groente rechtsboven, balletje gehakt beneden, jus er overheen en prakken maar.
Het stuk gelezen..
Dus daar houden die piepeltjes in Den Haag zich mee bezig....
Nou dat geeft het niveau aan van die dierenambulance tokkies.
Iedereen moet zich naar hun wensen schikken.
Bichon Frisé | 30-01-10 | 11:05
Eensch, het zou zelfvernietiging zijn om geen vlees te eten, besides wat overtreft nou zeau snel een medium gebakken ribeye steak? www.thebeefman.com/images/ribeye7.jpg
*zeau naar slager in het centrum goat*
toon medeleven, eet minder vlees...
Ober,doet U mij maar een flesje cuvée de prestige..
Voor hoofdgerecht friet en een gehaktbal graag want dan ben ik toch al lam.
Wel half om half gehakt graag.
Oja,en appelmoes..'En zo'n leuk sterretje in de dame blanche als desert.
'Nooit echt gesnapt waarom mensen gehakt zo lekker vinden.. Maarja,tradities zijn er om voort te zetten.
Het is ogenschijnlijk een lullig verzoek, om onze gewaardeerde regenten op een vegetarisch dieet te zetten, maar ik vind het een beangstigende ontwikkeling.
Het door de strot douwen van (evt. bindende) richtlijnen met betrekking tot wat vrije mensen in een vrij land wel en niet mogen eten is het betreden van een glibberige verglijdende schaal. De betutteling loopt zowat de spuigaten uit tegenwoordig. Het moet toch niet gekker worden dat deze uit de hand gelopen hobbypartij, die feitelijk niks meer is dan een ultiem fenomeen van decadentie en een teveel aan vrije tijd van enkele fanatieke linksmensen aangevuld met hier en daar een verdwaasde zevendedagsadventist, de werkende mensch wel even gaat vertellen wat hij wel en niet mag eten. En deze arrogante club is het stadium van stimuleringsmaatregelen voor het gemak alvast gepasseerd en meteen doorgestoten naar de afdeling verbieden. Aan de andere kant, laat de PvdD ook eigenlijk maar een paar zetels extra pakken, versplintering van de linkerflank kan nooit kwaad.
Wisten jullie al dat de 3FM actie 'Het Glazen Huis' van 2009 indirect (nou ja, bijna rechtstreeks, eigenlijk) de partijkas van de Dierenpartij gespekt heeft?
Van de dikke 7 miljoen Euro die is opgehaald gaat Unicef muskietennetten kopen bij het bedrijf van Nicolaas Pierson, die met een bijdrage van tenminste 300.000 euro Marianne Thieme's Dierenpartij zowat heeft opgericht.
www.volkskrant.nl/binnenland/article35...
Ik ga van geluk een frikadel halen!
widtvoet ® | 30-01-10 | 10:54 *kweekzalmtosti met Emmenthaler, tomaat en gebakken champignons verorbert en hetzelfde doet*
@eerstneukendanpraten | 30-01-10 | 10:41
Volgens mij zal dat niet smaken ... wat een zuurpruim die vrouw.
Damn ga je eens druk maken over dingen die er toe doen, gestoorde politiek hier.
Waar het kabinet zich al niet mee bezig houdt ... en het ergste is nog dat ze er nog dik voor betaald krijgen ook.
Ashtrey | 30-01-10 | 10:54
Jacqueline en Marianne beweren dat het eten van vleesch bijdraagt aan zelfvernietiging. En toch zijn we gemaakt om dieren te proeven. Ik sta niet paf wanneer doorgeslagen miljeuxfundi´s de PvdK(annibalen) uit de grond stampen.
Moet GS tegenwoordig verplicht elke zaterdag een televaag artikeltje plaatsen?
triest hoor
Vanavond lekker foie gras eet aangevuld met een goede fles champagne.
culinaire rijkdom
Als toeristen mij vragen welk van de gerechten op de menukaart van mijn stamkroeg echt-Hollands is, moet ik de bittergarnituur noemen. Ik krijg dan altijd kwaaie gezichten.
Let op de allesonthullende laatste zin van het artikel:
Jaqueline Cramer: "Mensen zijn een beetje proefkonijnen" ...
Deze verachtelijke opvatting is 100% illustratief voor het gedachtengoed van de smerige heksjes Cramer van deze wereld, is een 100%-valide verklaring voor wat het wijfje in Kopenhagen heeft uitgespookt met uw belastingcenten, is volstrekt in lijn met hoe de plucheplakkende elite over het algemeen over u denkt, met hoe bijvoorbeeld een pluche-puppet als Ab Klink in eendrachtige samenwerking met de kwakende RIVM-kikker Coutinho uw en mijn puberdochters willen vaccineren "tegen baarmoederhalskanker" ... proefkonijntjes godbeter't, die dan een spulletje krijgen ingespoten waarvan letterlijk niemand weet of het werkt omdat het pas een paar jaar bestaat terwijl baarmoederhalskanker zich doorgaans pas manifesteert na het 30e levensjaar ... maar dat maakt niet uit, want:
"Mensen zijn een beetje proefkonijnen" ...
Waarom willen die Linkse priesters toch altijd dat iedereen HUN gelijk volgt? Als we een rechts kabinet kirjgen, krijgen we toch ook geen allochtone vrije week, of een belasting pauze jaar. Dir linkse rakkers weter er wel dit soort zieke voorstellen (bijna) doorheen te jagen, net als de autoloze dagen en meer van dat soort onzin. Doe wat je wil, stelletje softies, maar val mij er niet mee lastig en leg mij niets op. Ik bepaal ZELF wanneer en hoeveel vlees ik eet, en wanneer en hoe lang ik in MIJN auto waar naar toe rij. Fuckin' moralisten.
Merlot | 30-01-10 | 10:55
Collectief biologisch kokke'rellen' tegen the meatsystem.
Geef die mensen een hutje op hei, kijken hoelang ze biologisch kunnen surviven.
Vitaal, doe normael...
Het wordt tijd voor een gezonde bourgondische wind in het gekgeworden groene & veganistische Den Haag.
Ik stem de volgende verkiezingen op de Partij voor de Carnivoren.
Help!
"De koe" wordt weggezet als boeren/ winden latende klimaatcatastrofe.
Red het milieu en slacht alle koeien (of zoiets)
Nog even en de koe staat op de lijst van beschermde diersoorten die alleen nog maar in het lokale dierenpark te bewonderen is.
En wat betreft Zjakkelien, die komt ernstig vleesch tekort, bij voldoende giften ben ik bereid (voor volk en vaderland) hier verandering in te brengen.
Its a dirty job...... etc.
Doneer gul!
We moeten mensen leren eten. Denk aan de mogelijkheden !!!
Ik hoop dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van de dolgedraaide milieulobby. Afvoeren naar het slachthuis.
Merlot | 30-01-10 | 10:55
Ohw got... Dat is zo erg. Ik eet al twintig jaar geen vlees, maar als ik die kleur krijg priem ik een koe aan een cocktailprickertje en snack 'r in één keer op.
JanRap | 30-01-10 | 10:52
Al lang standaardprocedure in Bestuursland.
Bestuurd wordt er lang lang niet meer door de Boven Ons Gestelden.
Alleen nog maar macht geconsolideerd, geld binnengeharkt en betutteld.
Vegetariers vreten zoooooo verrekte smerig! Vegoburgers smaken naar zout, en groentenprut is niet om binnen te houden.
Een bewindsvoerder die zich drukt maakt om een broodje bal - met mayo graag-.
Waar gaat 't heen met Nederland.
Martinello | 30-01-10 | 10:46
Ik weet wat je bedoelt.
www.kollektieframpenplan.nl/indexb.php...
Bichon Frisé | 30-01-10 | 10:52
Please do explain.
*roereitje, bakon, worstjes en wat witte bonen in kaassaus opscheppen doet en de ingezonden brief van Geert in de VK van vandaag leest: extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho... *
gelukkig kan je in een broodje bal stoppen wart je wil, niemand die het merkt
Mooi om te lezen hoe Gerda die Thieme in de antwoorden afserveert en op haar plaats zet.
vlees = zelfmoord?
Jezus nog aan toe, hartstikke dure mensen zitten hier hun kostbare tijd aan te verkwispelen. Ik dacht dat we met onze zieltogende economie wel andere prioriteiten hadden.
mosselscheten waren toch ook zo slecht voor het milieu, hoor je niemand meer over vandaag de dag.
Môgge overigens.
Broodje Bal in het truckerscafé, hollands glorie.
Waarom kan een wetenschapper het verschil niet zien tussen de korte en lange koolstofkringloop? Zolang je in koeien en varkens geen olie stopt, stoten ze helemaal niks slechts uit. Dat blijft allemaal in verhouding tot elkaar.
geen-vlees-dag is weer zo'n onzin verhaal van de CO2 lobby. minder vlees, minder koeien, minder CO2. logica van een koe. dat CO2 verhaal is net zo geloofwaardig, als minister Cramer zelf: Bemoeizuchtig, belerend en betuttelend. Laat ons met rust, en doe mij nog een lekkere kalfskroket.
Ik denk dat men meer de pest heeft aan dat "verplicht" dan aan die "vleesloze dag".
De overheid is moreel failliet.
Cramer illustreert uitstekend dat een gebrek aan vlees een verwoestende uitwerking heeft op neurale functies.
Heeft die ingedroogde Brandnetelkudt niets anders te doen ?...
Overregulering en anderen jouw mening opdringen. Ook van die nare linksche eigenschappen.
Ik wil wel eens een dag zonder lijkbleke, ingevalllen vega radicalen.
Jullie mogen dan van de televaag zijn, gebruik eens andere bronnen -1.
Wie gelooft tegenwoordig uberhaupt nog dat er vlees zit in een gehaktbal?
Cramer is toch die grijze duif met dat kalkoenennekje?
Ik moet altijd lachen om vegetariers met hun leren schoenen en riemen en bank. En met de melk die ze drinken en de kaas die ze eten. Daar zijn koeien voor nodig, heel veel koeien. Maar er worden net zoveel koeien geboren als stieren, toch zie je die nauwelijks in de wei. Wat daarmee gebeurd? Precies, maar wat zijn we toch lief voor de diertjes he? Wordt dan veganist, weet je zeker dat je vroegtijdig sterft aan een pijnlijke konijnenziekte.
dat mensen met zulke bizarre ideeen ons land regeren, het is toch te zot voor woorden.
jammer. goed initiatief!
Cramer is zelf ook niet te pruimen.
Alsof er geen belangrijkere zaken zijn!
Laten we Marianne Thieme opeten. Zij we ook van dat gezeik af...
REAGEER OOK