
Filmpje! We weten niet wie er opgehangen worden en waarom. We weten ook niet wie de touwen doorsnijdt en waarom. Kan zelfs helemaal fake zijn, want sinds
Neda kennen ze in Iran de kracht van de YouTubes. Maar zeker is dat er iets goed fout gaat daar in Perzistan.
FILMPJE.
InstantUpdate: Meer riots in AyatollahLand:
Info, foto's &
filmpjes. En omdat het feestdagen zijn, hier nog een
"pleasure video" van een Stasi die inelkaar gerost wordt. Peace mensen. Islam is vrede.
Reaguursels
InloggenHet moet mij van het hart de steun die op deze blog gegeven wordt voor een islamische zaeck te betreuren. Het is naar mijn bescheiden mening ronduit laakbaar hoe (U) Nederlanders uitspraken doet die van sympathie getuigen. Schande en schaam U, kennelijk heeft U nog niets geleerd van het verleden constateer ik. Weet dat wisseling van regime in een land zoals iran van geen enkele waarde is voor het Westen of de Christelijke cultuur. De wreedheden aldaar zullen, evenals de haat jegens het Westen, echt niet stoppen. Dit is namelijk ingegeven door de ideologie, het islamofascisme. Wat dat betreft moet ik in alle eerlijkheid en kan ik dit ook in alle oprechtheid stellen dat hoe meer van hen vallen des te beter dit is. Groen is de kleur van de haat en haat bestrijdt men alleen met het vuur en het zwaard.
Met vrindelijke groet,
AJH van Buuren
Heil Satan!
www.oldielyrics.com/lyrics/slayer/cult...
Echt vreselijk dit... Vooral voor alle Iraniers die het middeleeuwse islamitische regime spuugzat zijn, maar met veel geweld onder de duim gehouden worden.
Hé mensen van Geenstijl. Jullie zijn het aloude familiespelletje stenigingen vergeten. Ik geloof dat er in Iran alleen al 200 vrouwen per jaar gestenigd worden. Zie ook www.liveleak.com/view?i=7e2_1253181060...
Iran steeunt Gaza.
Hier nog wat cijfertjes over de vrede van Gaza:
www.theisraelproject.org/site/apps/nln...
@ Timiski | 28-12-09 | 12:28
Nee hur, precies op tijd.
Ik hoor het Hans Teeuwen al zeggen wanneer ze die touwen door knippen: "Beetje laat he?"
Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:44
Nee, helaas, Bosnie ook niet. Het gaat namelijk helemaal niet zo goed in Bosnie. Halverwege 2009 is er weer officieel gesproken in oorlogstermen (als de situatie niet verbeterd, zullen wij de wapens weer pakken) door Bosnische leiders.
Zodra de internationale troepenmacht daar de benen neemt, breekt de pleuris er uit.
Als je er bent kan het er vredelievend uitzien, maar het broeit enorm.
Maar ik durf te betwijfelen of dat direct aan de islam ligt, maar dat is weer een ander verhaal.
dnsr | 27-12-09 | 14:29
Koerden hebben het daar niet echt makkelijk. Burgeroorlog. Als je daar roept dat je Koerd bent dan wordt je gelyncht. (maar dat is een doofpot)
Zo ziet men maar weer, dat men in Iran toch ook aan Kerst doen, al hangen ze heel wat anders in de bomen op.
De CIA als ondersteuner? Dan toch niet omdat 'ze' het zo goed voor hebben met de wereld (Iran). Ach na deze revolutie komt er gewoon een ander bewind (revolutie van 1953). En of 'Ibrahim met de pet' nu door de hond of de kat wordt gebeten... Wie hielp de ayatollah Khomeini ook alweer in het zadel?
'k Vind het vanuit 'elitair Nederland' toch vrij stil. Misschien nog te vroeg? Nog even afwachten of het allemaal doorzet? Krijgen we straks de 'deskundigen' die op dat ene moment óók in de straten van Teheran stonden.
D. Bunker | 27-12-09 | 20:06
Best mogelijk dat de CIA deze opstand grootschalig steunt. Doen ze nuttig werk.
@ikzouhetnietweten | 28-12-09 | 01:26
Een andere kopie van dit filmpje (via de site van Joost Niemoller):
www.youtube.com/watch?v=TJc85Aj5Fds
Oh, ik klik op post en ik zie dat bazip zeehok dat al zei, excuseer.
Filmpje werkt niet !
filmpje werkt niet
@bottehond | 28-12-09 | 00:41
"Want" waar precies?
Ik onderschrijf, dat de mensen in Iran de noodzaak tot hervorming zien, ze zijn zeker vastberaden en het betreft niet meer een enkeling. Zouden politie en onderdelen van het leger kleur bekennen (tekens lijken/leken er te zijn) dan is dat helemaal verheugend. Maar daarmee is een dergelijke hervorming nog niet gerealiseerd.
Als deze opstand niet geheel slaagt, dan dreigt het gevaar dat het zittend regime "leert" van de huidige situatie, en per saldo teugels drie keer zo hard gaat aantrekken. Het is (denk ik) nu of nooit voor het Iraanse volk. En ik hoop dat het "nu" gaat worden.
Of slaat uw "want?" op mijn "aloude vraag"? Tja, systemen en samenlevingen worden niet in één dag gebouwd. Terecht werd opgemerkt (mogelijk door U): de vorige revolutie was een succes, totdat sommige krachten de samenleving naar zich toetrokken. Garanties dat dit niet weer gebeurt, zijn niet te geven.
En dan word ik meegevraagd om volgend jaar een huwelijk in Iran (teheran) bij te wonen. Ik denk dat die valt in de categorie "thanx but not thanx"
Maar bij-de-heer wat kunnen die vrouwen koken hee!! iemand al eens fessendjung gegeten??
HY78. | 28-12-09 | 00:33
Want?
Wanhopige Menschen zijn onstuitbaar en
Die Iraniërs zijn inmiddels eerder vastberaden dan wanhopig.
Dat stadium zijn ze voorbij. Vind je dat geen valide argument?
@bottehond | 28-12-09 | 00:00
Hij zal capabel zijn, hij heeft een draagvlak (zelfs min of meer binnen het huidige systeem, maar in ieder geval onder de bevolking), maar hij zal zich toch voor de aloude vraag gesteld zien: "hoe verander ik het systeem van binnenuit, zonder eerst opgeslokt te worden door het systeem?".
Niet gemakkelijk.
Nogmaals: ik hoop dat eea slaagt en dat de internationale gemeenschap kleur durft te bekennen (cq het eigenbelang van die steun in wil zien). Maar bloedig zal het zijn, en het is een gewaagde weg, waarvan de uitkomst niet bij voorbaat vast staat.
@ Heleen Mees
www.huffingtonpost.com/2009/07/24/iran...
HY78. | 27-12-09 | 23:44
Waarom denk je dat ze zich Sea of Green noemen?
Ze willen winnen en daarom winnen ze.
Al de doden van vandaag (Teheran alleen al 11 dooien en counting, want ze gaan gewoon door gedurende de nacht) wisten dat ze wellicht een offer zouden brengen. Daarover geen misverstand. Ze zijn de angst voorbij.
Kijk even als je wilt. Gaat over de kwaliteiten van Mousavi.
Als hij het regime en systeem afzweert steun ik hem.
De man is namelijk capabel.
www.youtube.com/watch?v=9E0fk_1tFmU
www.youtube.com/watch?v=VTK-d2XL6rU&am...
Rooftop Chants van vannavond.
@bottehond | 27-12-09 | 23:30
Of de Groenen winnen, hangt niet alleen af van (het slagen van) deze revolutie, maar met name van het vervolg, dat er aan wordt gegeven mbt inrichting van het staatsbestel, (her-)inrichten van de samenleving, herstel van vertrouwen onder de bevolking en de opbouw van een afweer tegen krachten, die die hervorming desnoods gewapenderwijs om zeep willen helpen (sorry, zal kortere zinnetjes leren typen). Maar helder is, dat als deze strijd niet gevoerd wordt, zowel het volk van Iran als de europeaan met de pet op, een zwaar probleem heeft (omdat dan gebleken is, dat internationale steun voor meer liberale geluiden binnen Iran een farce is, geen opsteker voor beide zijden).
Ik hoop van harte dat een omwenteling wordt bereikt, maar zeker is de uitkomst nog allerminst.
enduringamerica.com/
Iran is te moeilijk voor de MSM en vrijwel zo niet alle politieke partijen.
En ook te veel Vrije Burgers branden er liever hun vingers niet aan.
Vandaar deze link, perfecte updates, goeie columns etc etc.
Dagelijks even in te kijken.
Na een dag of twee weet je waar het over gaat en wat er op het spel staat.
En trust me: de Groenen gaan winnen.
We zullen ze dankbaar zijn, zíj slopen het reeël bestaand islamisme.
repulse | 27-12-09 | 15:58
Wat een raar comment.
Je staat in mijn top 10 lijstje.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:39
Beste man, hoe kom je aan die wijsheid.
Dat klopt echt niet.
Als men zich zo slecht informeert kan ik wel begrijpen waarom ik zulke enorm vijandige reacties krijg van sommigen.
Iedereen noemt ze moslims, maar momenteel zijn het toch echt mensen die voor meer vrijheid hun leven geven.
Het_leuke_zuiden | 27-12-09 | 17:24
Sterker nog: veel van de Groenen zijn zo seculier als de neten.
Het zijn niet allemaal moslims en de moslims die meedoen bieden een enorme hoop voor de Menschheid.
Want de islam MOET tot elke prijs gepacificeerd worden.
Hoe?
Door te beginnen met scheiding staat/moskee en Menschenrechten centraal te stellen.
Frederico Jacobse | 27-12-09 | 18:18
De Groenen willen scheiding moskee/staat.
De MSM onthouden ons die zeer relevante informatie, het valt je dus niet aan te rekenen dat je het weet.
Terwijl het daar JUIST om gaat en het dé reden is waarom ik ze steun.
Verdiep je er maar in, je zult zeer aangenaam verrrast zijn.
Deze lui verdienen onze steun dubbel en dwars.
Weet iemand een leuke camping in dit land? Lijkt mij een ideaal vakantieland.
Flikker op Neukgraag | 27-12-09 | 21:39 en Technic0l0r_Jozef | 27-12-09 | 21:00
As we speak schiet het Iraanse regime demonstranten door het hoofd
www.youtube.com/user/irandoost09#p/u/7...
Opzouten jullie op plaats iets zinnings!
Als GS geen interessant onderwerp vindt gaan ze maar shock video's plaatsen?? Kom op jongens, das beneden jullie niveau.
Necramonium | 27-12-09 | 19:46 // Nee dit is juist hun niveau.
Play it Loud: www.youtube.com/watch?v=px9tCJPj0wg
Feit is dat de gelukkigste moslims van deze wereld in niet-islamitische landen wonen..
Ik dacht eerst dat die mensen met geheven armen hun leuzen kracht bij wilden zetten, maar verdomd echte elke protestant is aan het filmen met een mobieltje. Het nieuwe protesteren. Ons filmt ons.
Geenstijl, ga is ff wat doen! Deze site gaat naar de TEFNOS.
Die achterlijke flimpjes van ophang iranezen... toen ik in 13 was ging ik naar Rotten.com om zulke troep te bekijken. We worden toch niet de TMF van de internets??
´Ja, zó gaat de kunst-akeligheid over in zotterny... wat ik in ´t voorbygaan bewijzen wilde. En dáárin toch zou men vervallen door te spoedig een schrijver te veroordelen, die u geleidelyk wilde voorbereiden op zijn katastroof zonder zijn toevlucht te nemen tot die schreeuwende kleuren.´(Max Havelaar, Multatuli)
CIA has Distributed 400 Million Dollars Inside Iran to Evoke a Revolution
Even wat oud nieuws oprakelen i.v.m. context.
Former Pakistani Army General Mirza Aslam Beig claims the US Central Intelligence Agency (CIA) has distributed 400 million dollars inside Iran to evoke a revolution.
In a phone interview with the Pashto Radio on Monday, General Beig said that there is undisputed intelligence proving the US interference in Iran.
The documents prove that the CIA spent 400 million dollars inside Iran to prop up a colorful-hollow revolution following the election, he added.
Pakistans former army chief of joint staff went on to say that the US wanted to disturb the situation in Iran and bring to power a pro-US government.
He congratulated President Mahmoud Ahmadinejad on his re- election for the second term in office, noting that Pakistan relationship with Iran has improved during his 4-year presidency.
Ahmadinejads re-election is a decisive point in regional policy and if Pakistan and Afghanistan unite with Iran, the US has to leave the area, especially the occupied Afghanistan, Beig added.
--
CIA, Iran and the Election Riots www.youtube.com/watch?v=GRwUZ-u6KFo
Als GS geen interessant onderwerp vindt gaan ze maar shock video's plaatsen?? Kom op jongens, das beneden jullie niveau.
Dumpert-mirror plox?
spiegel?
@Pritt Stift
Had je dit topic niet beter kunnen outsourcen? Bijvoorbeeld kunnen franchisen aan @bottehond? Ik bedoel: hij is volledig ingelezen en bovendien welbespraakt enough om er een leuk topic van te bouwen.
@Denis1337: zelden zo'n laffe opmerking gehoord .....
@barf | 27-12-09 | 18:52
Erg veel info kunt U hier
www.joostniemoller.com/2009/12/de-iraa...
terugvinden. Ondermeer een alternatieve locatie voor het verwijderde filmpje (linkjes om 17.10 uur)
Verwijderd
de googles en de youtubes kunnen het maar goed vinden met enge dictaturen
@repulse | 27-12-09 | 17:13
Na het bekijken van de laatste modelberekeningen ben ik nu toch ook positief. Dwarsligger en nestor GFS is nu ook aan het bijdraaien, andere modellen zijn en blijven gewoon consistent. Grote kans op koud en wellicht langdurig winterweer vanaf pakweg woensdag en ook is er veel sneeuw mogelijk. Het zal afhangen van details hoe de kouinval gaat verlopen.
Frederico Jacobse | 27-12-09 | 18:18
Het islamitische symbool wordt van de Iraanse vlag gescheurd. Er is dan toch hoop?
Doe niet mee met de angst propaganda machine... Wij kunnen vanaf hier niet goed interpreteren wat er daar daadwerkelijk gebeurd...
kijk deze docu eens! 'SPIN' (hoe de media werkt, waar geenstijl/spitsnieuws ook gretig aan meedoet)
video.google.com/videoplay?docid=-7344...
Prima als Ahmadinejad en zijn tuig oprotten, maar wat dan? De islam en democratie gaan nergens ter wereld samen. Dus is het wachten op de volgende moslimdictatuur.
Linksch menschen vinden dit heel normaal.
Fantastisch. Al maanden lang is de groene bevrijdingsbeweging in Iran het islamofascistische regime aan het bestrijden. Iran vecht je vrij en sleep het midden oosten mee in de bevrijding van de islamitische dictaturen.
www.amsterdampost.nl/iraniers-zijn-doo...
@HY78: dank u!
Wat een wazig filmpje. Die gasten die daar hangen zien er al behoorlijk levenloos uit, maar wat een geluk als zo'n horde mensen je ff naar beneden haalt. Dan voel je je ook wel fijn denk ik zomaar. Snel vluchten en van je leventje genieten.
www.youtube.com/watch?v=TJc85Aj5Fds
@Liroy | 27-12-09 | 17:33
Deze?
www.youtube.com/watch?v=TJc85Aj5Fds
Alleen jammer dat vaak de nieuwe regering in dit soort landen weinig beter zal worden dan de oude. Maar misschien zal het dit keer anders gaan. Al zal een nieuwe gematigde regering wel het doelwit worden van o.a. Taliban.
Iemand alternatief Youtube linkje? Die in de post is deaud.
Iedereen noemt ze moslims, maar momenteel zijn het toch echt mensen die voor meer vrijheid hun leven geven.
Stir Glenfarclas II | 27-12-09 | 17:07
COOL!!..
thnx, nu maar hopen op echt heel veel sneeuw!
-weggejorist-
Dat die reliefascisten snel het veld mogen ruimen. Middeleeuwse sadistische mongolen.
Off topic, voor-voorwaarschuwing weeralarm
Rare tijden in meteoland. Het ene computermodel zegt al dagen kwakkel, het andere blijft volhouden dat het winter wordt. Er zijn grote verschillen op de zeer korte termijn nu. Ik heb er nog een hard hoofd in, maar er wordt rekening gehouden met een klassieke winterinval waarbij het uiteindelijk streng zou gaan vriezen. Er zijn zelfs geisoleerde berekeningen die de -30 aantippen bij -18 overdag wat aantoont dat er intussen recordkoude oplossingen mogelijk zijn. Gezien het brede enthousiasme op meteoforums lijkt het erop dat er iets op komst is, don't shoot the messenger. Naast kou is een dik pak sneeuw en ijzel zoals in 78/79 mogelijk, misschien woensdag al.
Volop beeld op Aljazeera:
english.aljazeera.net/watch_now/
@Fleauxe | 27-12-09 | 16:53
Met enig sarcasme zou je kunnen zeggen, dat we weer weten, dat vrijheid een prijs heeft. Wat we nog niet voldoende weten, is dat die prijs (beveiliging, inrichting van databanken, etc etc) mogelijk een aanslag op juist die vrijheden zal blijken te zijn.
zeg maar jansen | 27-12-09 | 16:49
Ha, de enige moslims die ik heb horen zeggen 'Hier sta ik, ik kan niet anders', zijn de hangjongeren in de straat.
widtvoet ® | 27-12-09 | 16:54
Je kunt het over je moestuintje doen, dan levert het tenminste nog iets nuttigs op.
Fleauxe | 27-12-09 | 16:53
Tot nu toe verenigde bijna heel Europa zich iedere keer onder de banieren van het kruis en hielden ze op met elkaar de hersens in te slaan als de Ottomanen op de poorten van Wenen stonden te bonken. Dan trokken de christelijke veldheren samen ten strijde om den Turk eens eventjes hardhandig te laten merken dat hij niks in Europa te zoeken had, waarna ze weer vrolijk tegen elkaar gingen vechten, christenen onder elkaar.
Die kortstondige saamhorigheid is toch iets positief?
Fleauxe | 27-12-09 | 16:53
Euh.. broodjes kebab?
Fleauxe | 27-12-09 | 16:53
Unity, bij de niet Islamisten.
Denk ik.
@Mijnheer Pastoor 16:49
Paardenstront of ezelstront. Het is sowieso niet te pruimen.
Heeft iemand gisteren mijn regenjas in het café gevonden? Met dubbele voering en de knopen zien er erg apart uit.
LOL@zeg maar jansen | 27-12-09 | 16:49: Dat hoeft niet, zolang ze zich maar gedeisd houden. Men blaast wel hoog van de toren, maar wat heeft die hele Islam nu eigenlijk ten positieve bewerkstelligt in Europa?
@Ashtrey 16:47
Die twurt vooral over het boodschappenspel volgens mij.
Fleauxe | 27-12-09 | 16:47 Maar spijker maar eens 95 standpunten aan de zwarte steen in Mekka.
widtvoet ® | 27-12-09 | 16:44
Liever twitterende Verhagen dan die klungelaar Balkenende, die is al drie kabinetten over zijn houdbaarheid heen.
@progressief | 27-12-09 | 16:38
Klopt helemaal.
Het is een afgeleide (en dus offtopic) discussie wellicht, maar wat ik bedoel met radicaal: als iemand besluit een Bijbel serieus te nemen, is dat geen vrijblijvende beslissing, het heeft gevolgen. Je kiest ervoor, of je kiest er niet voor.
En U heeft volkomen gelijk, dat die individuele keuze in de Islam volledig ontbreekt.
widtvoet ® | 27-12-09 | 16:44
Mooie parallel, heeft Max hier al over getweet?
Volgens mij is de Islam ingegeven door machten die, op z'n zachts gezegd, het tegenovergestelde van Goddelijk zijn.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:39
Zolang degene die het overneemt maar de instemming heeft van de westerse mogendheden wel. Voor mij mag het gerust de zoon van de Shah zijn, aangezien die zijn opvoeding in de VS heeft genoten en hij over komt als een degelijk persoon.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:39
Onzin part deux.
@Ashtrey 16:32
Zijn manier om voeling met het gepeupel te houden. Om transparantie mbt. zijn handelen te belichamen. Wat vindt Bea daar wel niet van? God wat een lul die vent. Twaxime Verhagen.
@winterpeen | 27-12-09 | 16:17
Bij deze: www.deweekkrant.nl...
Finnen proberen een jongen met blote handen dood te slaan. Drie houden hem vast en één mag het proberen.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:34
Bedankt voor het opzoeken.
Voor echte info moet je hier zijn: search.twitter.com/search?q=iranelecti...
@Sukkels
Als de stoute moslims in Iran zijn verdreven, nemen de goede moslims het over. Er veranderd echt niks.
HY78. | 27-12-09 | 16:29
In wezen is het christendom verlicht. Daar zit het verschil. De islam legt een universele claim op het individu, welke bij het christendom ontbreekt. In de Westerse samenleving heeft het individu zijn positie ten opzichte van kerk of staat moeten bepalen.
In islamitische culturen heeft het individu nooit een keuze gehad en het bestaat daarmee in essentie niet. Het wezenlijke verschil is niet in ideologie of dogma, maar in cultuur en geschiedenis. In een ver ver verleden werd de islam anders toegepast door mensen die zich ook islamiet noemden. Sterker nog, ik ken mensen die de koran als leidraad beschouwen, maar niet delen in de 'extremistische' opvatting.
Neemt niet weg dat ik het een waardeloos en dieptriest vod vind.
@Waxli 16:23
Tja de foto van die blije kinderen van alle gezindten die gisteren gebroederlijk de voor de gelegenheid als kerstman verklede Ahmadinejad stonden toe te zingen op het grootste marktplein van Teheran bleek toch gefucked. Sekond best dan maar natuurlijk.
Heeft iemand al geroepen: Botte, kom er maar in?
Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:44
Bosnie is een "land" dat nog altijd wordt bestuurd door de buitenlanders, en volgens de destijds haastig in elkaar geflanste grondwet van het land mogen Joden niet verkozen worden in het parlement.
Nu jij weer.
@winterpeen | 27-12-09 | 16:17
Bij deze: www.deweekkrant.nl/artikel/2009/decemb...
Finnen proberen een jongen met blote handen dood te slaan. Drie houden hem vast en één mag het proberen.
widtvoet ® | 27-12-09 | 16:25
Die heeft het te druk, met twitter, dat is.
@HY78. | 27-12-09 | 16:29
Helemaal mee eens.
@bijtieakumaai | 27-12-09 | 16:23
De Islam is erg radicaal. Zoals overigens veel godsdiensten, het Christendom is in wezen eveneens een radicale zaak.
Verschil tussen bijv christendom en Islam is, dat je volgens de Islam gedood mag worden als anderen denken dat je geen model-moslim bent. Dat creeert een verstikkende religie. Zet vervolgens deze "religie" (in feite is het een dictatoriale ideologie) aan het roer van een land, en de ellende is compleet.
Ooit wel eens een gemarginaliseerd christendom gezien? Jazeker, steeds meer. Ooit wel eens een gemarginaliseerde Islam gezien en het overleefd? Kan het me niet voorstellen.
Maar dat zegt imho niet alles over de gelovigen, de moslims, het zegt alles over de giftige ideologie.
Orion83 | 27-12-09 | 16:24
Mirror (s) www.youtube.com/watch?v=LvYqOwr_nbs en www.youtube.com/watch?v=URoXkXIzJpM
Waxli | 27-12-09 | 16:23
Mensen die gered worden van een (vermoedelijk) onverdiende doodstraf, vind jij smerig?
Zou tinyurl.com/laffehond nog iets van zich laten horen over de situatie in Iran binnenkort overigens?
Eerste youtube link doet het niet
smerige foto om op de homepage te zetten
@HY78. | 27-12-09 | 16:20
Zijn er dan ook islamieten die geen moslim zijn??
Een relatief kleine groep die alle macht heeft, zou het iets met
de moslims te maken hebben??
bijtieakumaai | 27-12-09 | 16:19
Ik denk dat ze gebruikt worden
Maar daar moeten ze zelf achterkomen.
Komen ze er niet achter dan zal dit nog 1000 jaar doorgaan.
Adem | 27-12-09 | 15:42
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Wilders is een gevolg, geen oorzaak. Ook zonder Wilders gaat de pleuris uitbreken, of wordt het zonder slag of stoot een islamitische staat. De islam eist namelijk de macht op. Aan de ongelovigen de keuze tot dhimmi danwel kafir... Wilders kiest duidelijk voor het laatste, zo te horen jij voor het eerste.
-
Het is niet doordat de VS zit te roeren in de islam dat het misgaat, het is islam waarom het misgaat. Dat is al 1400 jaar zo. Eerst zijn de meeste arabieren daar al slachtoffer van geworden, de armenen, de hoofdzakelijk christelijke bewoners der Byzantijnse rijk, daarna delen van Europa (al-andalus en ottomaanse rijk in de balkan). Kopten in Egypte hebben het zeer zwaar, Sudan, Nigeria, Mauretanie en Spaans Sahara. Dit alles voordat de VS nog maar bestond. De Russen hebben de islam al aan den lijve ondervonden, o.a. in Dagestan en Tsetsjenie. Dat de islam 'rustigere' periodes heeft gekend is waar, maar dat is niet dankzij maar ondanks, mede omdat de islam in die periodes niet sterk genoeg was. Het is nu niet zozeer doordat de VS zit te vroeten (islamitische stamhoofden zijn immers zelf verantwoordelijk voor hun daden), maar voornamelijk omdat hun macht zienderogen toeneemt door de olierijkdommen (met geld is veel te koop).
Als moslim moet je wel flink fokken, anders is die islam zo weg. Die gelovigen houden wel van een stukje moord en doodslag.
1oog | 27-12-09 | 15:47
Ja joh, in plaats van kritisch over de islam te posten zullen we onze bek houden tot het hier ook zo ver is waarna we heldhaftig maar kansloos ten onder gaan. Zoiets?
@bijtieakumaai | 27-12-09 | 16:19 Nee, heeft iets met de Islam te maken.
Laatste nieuws: Basij Station on Fire/ Mourners Shot/ Military Forces Run over People/ More Martyrs persian2english.wordpress.com/
, echter de geschiedenis van Iran heeft geleerd dat een 'klein' groepje momenteel de scepter zwaait, of dacht u dat de dapper strijdende bevolking dit doet uit pure verveling?
@Ashtrey | 27-12-09 | 16:09
Dat is het probleem in ELK moslimland.
Een relatief kleine groep die alle macht heeft, zou het iets met
de moslims te maken hebben??
necrosis | 27-12-09 | 16:08
Uh, buiten het bekijken ervan, niets. Maar ik vond het nogal opvallend.
@repulse | 27-12-09 | 16:04
Ik blijf erbij: alle moslimlanden moeten zelf wat gaan doen aan hun rotgeloof. Onze mening of verontwaardiging over Iran zal geen enkel verschil maken, maar dat een jongen in Gouda helemaal kapot is geslagen door moslims hier, doet wel mijn bloed koken.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:09
Heb je nog een link over het gebeuren.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:00
En de koude oorlog dan, waardoor dit regime met westerse gelden en propaganda aan de macht is geholpen?
tipo | 27-12-09 | 16:06
Een chinees gezegde omtrent eten; wij eten alles met poten, behalve een tafel.
Wij eten alles met vleugels, behalve een vliegtuig.
Laamaa komen, the chinese will eat them!
Harry van Bommel ziet graag de Iraanse regering in stand blijven, want die financieren Hamas, het anti-joodse sentiment in de regio. Niks leukers dan joden pesten, he harry?
Iran is een moslimland en dat wilde ze zelf zo. Zoek het dan maar uit. Wat moslims onze kinderen hier aan doen vind ik 100 keer erger.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:00
Gooi het er maar uit.
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:00
Onzin, ik snap uw 'ver van mijn bed show' insteek wel, echter de geschiedenis van Iran heeft geleerd dat een 'klein' groepje momenteel de scepter zwaait, of dacht u dat de dapper strijdende bevolking dit doet uit pure verveling?
Ps : Botte,
Dank voor de links.
@repulse | 27-12-09 | 16:04
Ik blijf erbij: alle moslimlanden moeten zelf wat gaan doen aan hun rotgeloof. Onze mening of verontwaardiging over Iran zal geen enkel verschil maken, maar dat een jongen in Gouda helemaal kapot is geslagen door moslims hier, doet wel mijn bloed koken.
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 16:06
Daar alleen bij 3 Joden en een paardenkop. Als ze het al mogen.
:-(
Van de week twee dozen rookpotten binnengekregen wo. een aantal groene. Nou moek morgen toch in Den Haag zijn dus misschien maar eens even kijken of we de jongens en meisjes aan de Duinweg 20 niet als verlaat kerstkadeau op een vervroegd stukje oudejaarsavondmist kunnen trakteren.
Waarde Bottehond
Uw schrijfsels zijn zeer waardevol voor de discussie hier op Geen Stijl.
Men mag het niet met U eensch zijn.
Daar geeft U een duidelijke mening over.
Gelukkig maar.
En dat de SStaats groene Khmer mee kijkt blijkt wel uit de repro`s van Rutger.
Voor allen een goed begin van 2010.
@Jackanders 15:59
Wat heb je met de video gedaan dan?
China is de volgende.
verraad van links | 27-12-09 | 15:59
Geeft niets, het is biertijd, hopelijk ook in Iran.
;
www.youtube.com/watch?v=URoXkXIzJpM
zelfde filmpje
leefbarbaar | 27-12-09 | 16:00
Nope lees maar eens terug hoe de engelsen iran uitknepen samen met de sjah. De iraanse revolutie was een goede revolutie, helaas hebben bepaalde krachten achter de revolutie, daarna de macht naar zichzelf toe getrokken.
Blijkbaar is de "klacht" vanuit het westen gedeponeerd (Engelstalige versie is verwijderd) (moge de verantwoordelijke rat alle ledematen verliezen), deze versie is er voorlopig nog:
www.youtube.com/watch?v=LvYqOwr_nbs&am...
wie heeft een mirror?
Mekker | 27-12-09 | 15:41
Ik las vannacht iets over een last post ofzo. Maar het blijkt mee te vallen.
bottehond | 27-12-09 | 15:46
Ik zeg niet dat hier niet gesnuffeld wordt, ik vind het alleen aanmatigend om te denken dat het speciaal om jou (mij) gaat. Daarom zeg ik, grootheidswaanzin.
godsgloeiende youtube-hoeren, het filmpje is verwijderd.
Boycot youtube!!!!!!
Iran is een moslimland en dat wilde ze zelf zo. Zoek het dan maar uit. Wat moslims onze kinderen hier aan doen vind ik 100 keer erger.
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:56
Ja, ze wilden ook geen Duo-Penotti op brood.
*nergens op slaat*
'Je kunt worden opgehangen door mensen die niet eens je naam kunnen schrijven'. Afshin Ellian"(Volkskrant Magazine, 19 april 2003)
'De waarheid over de islam is angstwekkender [dan een achtelijke cultuur, red]. De islam is een structurele wantoestand die al ruim 1400 jaar alle aspecten van de opvoeding, cultuur, economie, politiek en omgangsvormen overheerst.' (Trouw)
"Deze video is verwijderd in verband met het schenden van de gebruiksvoorwaarden."
Goh ..
bottehond | 27-12-09 | 15:49
Geen zin om dit topic te gaan vervuilen, maar toch als vraag.. Ben ik de volgende die als aivd gaat worden aangemerkt, aangezien ik weinig vetrouwen heb in de krachten achter de mensen in de straat?
Gelukkig is het crisis team ook present.
verraad van links | 27-12-09 | 15:54
Vandaar dat ze Regilio maar thuis laten.
;
Geert, kom er maar in.....
Ik vind het maar raar in het filmpje dat de Iraanse stasi wegrijdt en dat het schavot onbewaakt achterblijft.
bottehond | 27-12-09 | 15:46
Goed je weer eens te lezen!
De strijd zal steeds harder en uiteindelijke bloederiger gaan worden ook in dit land.
@bottehond 15:46
Verstikkend, inderdaad, vraag de mensen aan de huiskraan maar!
En waar bleef je zolang?
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:53
Dan duurt het alleen maar langer.
verraad van links | 27-12-09 | 15:49
Ik denk dat ze niet eens de bammetjes hoefden te smeren met Leen erbij.
fleurtje | 27-12-09 | 15:38
Gaat u ook 20-01-10 naar Amsterdam?
mark twain | 27-12-09 | 15:45
Hmm welk topic was dat? misschien dat ik een b heb neergezet inplaats van een m dat zou best kunnen.
Ik geloof dat de zin had moeten zijn "ik kijk niet op een miljoen meer of minder"
(ik weet wel wat ik typ, helaas niet meer precies in welk topic..)
1oog | 27-12-09 | 15:47
Deden dit maar meer volkeren! Gaat u ook 20-01 naar Amsterdam?
Heeft de beurs al gereageerd.
Laat ze maar hangen... ze worden toch vervangen.....
Weet Geert Mak er al van?
verraad van links | 27-12-09 | 15:45
LOL
Chuck is een one man army!
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:47
Met Leen erbij is het al gebeurd voor de koffie.
@ GU
Goed dat je die Internationale Socialist een joris hebt gegeven.
Steeds als het over Iran gaat komen op diverse fora allerlei vage lui de Groene Opstand zwart maken.
Revolutie altijd +1
Misschien moet de CIA Stingers sturen naar die opstandelingen...
Ongelofelijk dapper van die bevolking, die ipv met koffiebroodje en koffietje de zondag op GS zit te F5'en en ekker stoer over de Islam en grappig proberen te doen, gewoon met gevaar voor eigen leven proberen onder het juk van dat walgelijke regime vandaan te komen.
gek misschien maar dat hele Iran kan me gestolen worden.. net zoals dat hele Turkije, dat dan weer wel.
verraad van links | 27-12-09 | 15:45
Het is dat Leen druk met zijn ellebogen is, want anders..
Mekker | 27-12-09 | 15:41
Laat maar gaan.
Iemand maakt het normaal reaguren voor botte zo onaangenaam dat ik de night shift verders oversla.
En er zijn nog steeds lui die denken dat de diverse diensten GS niet bezoeken om rond te snuffelen.
Daar verschil ik met vieze tonnie van mening.
Geheel terzijde:
Ze gaan los in Iran, mekker.
De Vrije Burger ontworstelt zich aan het verstikkend reeël bestaand islamisme.
En dat vooral ook dankzij het door de majesteit verafschuwde Internet.
@Mekker 15:41
Hij doelt ongetwijfeld op onderstaande en daarop volgende post:
Jammer dat rampstein het nodig vond om de twee uur geleden vredespijp te weigeren.
rammstein is niet mijn probleem, verre van.
U lost het maar zelf op.
Tot rammstein de vredespijp aanvaardt en verder haar draadverstikkende snavel houdt als het om botte gaat heb ik hier nietrs te zoeken.
Ik zeg dat rammstein en een paar anderen SStaatsagenten zijn.
U ende soeckt het maer uit.
* koeitje aait ten afscheid *
bottehond | 27-12-09 | 03:02
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/12/...
@repulse 15:40
Jij was het toch , die vond dat we met een biljoen mensen minder afkonden.
Ja; dat was jij.
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:43
Chuck doet het binnen een dag.
Samen met Seagal nog voor de lunch.
:)
Achterlijke geloven afschaffen. En dan bedoel ik ALLE geloven want ze zijn achterlijk, dat blijkt steeds weer.
Ashtrey | 27-12-09 | 15:37
Geef GU nog één week de tijd en hij jorist het regime in Iran weg.
;
@ Marcus Porcius Cato:
Wat je zegt kan niet. Religie en democratie gaan namelijk niet samen. De soevereiniteit ligt namelijk bij de Schepper, en niet bij het volk. Dit geldt niet alleen voor de Islaam maar ook voor het Christendom en het Jodendom. Het is daarom zinloos om te zoeken naar en Islamitische democratie, of in geval van de actualiteit: het brengen van democratie in een land met een moslim meerderheid. Wat betreft Iran, sla je de plank al helemaal mis. Iran heeft een geschiedenis die volstaat met bezettingen. Dit geldt ook voor Irak, Afghanistan, Pakistan etc. Dit is allemaal nog zeer recent. Nadat Amerika een aantal stamhoofden had gesteund tegen de russen, zijn de stamhoofden hierover in conflict geraakt, vervolgens is er een ware burger oorlog ontstaan. Bedenk wel, met nog een duidelijk knipoog naar de redactie van Geenstijl, dat de oorsprong niet in de Islaam zit, maar bij Amerika. ZIj zijn begonnen met wroeten in het Midden-Oosten. Dus ja... De VS is vrede....
Aangekomen bij de opmerkingen dat wij wel in en democratie wonen: Een democratie houd in dat wij en parlement kiezen. Een Theocratie houd in dat de staat zich bezig houd met hoe wij ons moeten gedragen (volgens de wetten van ht geloof.) Nu hebben wij twe christelijke partijen in de regering, waarvan een vicepresident zich alleen maar bezig houd met hoe wij ons gedragen, daarnaast heeft ook de rest van de regering EN het gehele parlament hier een flinke vinger in de pap. Wij zijn in feite ook een theocratie, maar we zitten nog in de ontkenningsfase. Het zal niet meer lang duren, zeker met politici zoals Wilders, voordat hier de pleuris uitbreekt.
Voor meer opheldering wil ik jullie verwijzen naar en uitzending van de Bovenkamer (player.omroep.nl/?aflID=10393632). Hier is Maurits Berger (Hoogleraar westerse Islamologie) te gast, die heel duidelijk en helder uitlegt wat de islaam is, en welke misvattingen de Nederlandse maatschappij heeft.
Adem.
Vieze Tonnie | 27-12-09 | 15:37
Wat bedoelt u met aangekondigde vertrek?
mark twain | 27-12-09 | 15:02
"Het is niet nodig om te laten zien dat je niks begrijpt."
Een stelling die jezelf keer op keer bevestigd.
Het hijskranengeloof. Heb al een paar van die video's gezien en had beter niet kunnen kijken. Ik sla deze over ....
Er wordt wat af geprotesteerd door de broeders in Nederland; voor het nodige begrip zal er vaker in Eindhoven worden verzameld.
Als ze maar daar blijven.Dit is weer zo'n laat ze er maar in filmpje,van Moham ad Latjes
Misschien hadden ze zich moeten laten informeren door hun buren(Iran met een k), die weten hoe het werkt met touwtjes enzo. Beatrix zou zeggen: Weten we nog wie onze naaste is? Hadden ze dat geweten dan was het stuk makkelijker met die touwtjes geweest.
(R)evolutie | 27-12-09 | 14:29
In Iran is het de norm om het slachtoffer op te hijsen, oftewel verstikking, ipv de nek te breken middels valluik.
Een dergelijke trage ophanging duurt doorgaans een half uur, tot enkele uren, (de ademhaling wordt niet geheel afgesloten, maar slechts beperkt) alvorens het slachtoffer de geest geeft, en is tevens uitermate pijnlijk omdat het lichaam langzaam maar zeker afsterft, hoewel het brein nog lange tijd bij bewustzijn blijft.
De kruisdood komt min of meer overeen met dit effect, alwaar het slachtoffer stikt doordat de longen langzamerhand worden dichtgeperst door het gewicht van het overhangende lichaam.
De Iraanse wijze van executeren is dus uiterst barbaars te noemen.
Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:34
Gelukkig wist hij/zij het zelf eauk al...
'was' here.
;
De redactie plaagt botte, na zijn aangekondigde vertrek, met een irantopic... De achtervolgingswaan waaraan hij lijdt is ook een vorm van grootheidswaan, dunkt me. Best boeiend, daar niet van.
* Persepolis er weer eens bij pakt *
images.google.nl/images?hl=nl&resn...
voor mij de eerste keer dat ik islamietische hang-jongeren zie op video. nu begrijp ik waarom al die die winkelcentra er zo moeilijk over doen !
GU jorist sneller dan zijn schaduw.
Ik hoop dat het lukt maar ik vrees dat er hierna weinig/niets gaat veranderen, het volk zal misschien iets meer vrijheid krijgen maar ik denk dat het nooit zal worden zoals in het westen... ik denk ook dat onder Moussavi je uit moet kijken met kritiek uiten op de regering.
@G-unite | 27-12-09 | 15:22
Een klassiek jasper-schuringaatje, erop gedoken en afgevoerd. Goed gedaan!
Hoe toepasselijk:
www.youtube.com/watch?v=ClzgWqyFMMQ
www.youtube.com/watch?v=pdyXklHL6PE
Met dank aan Bottehond
@G-unite
Dat was een héle snelle!
Ali Mousavi, Mir Hossein #Mousavi ´s nephew, was killed this afternoon #iranelection ( can anyone confirm this????) #ashura
twitter.com/sj121
here
twitter.com/samches
waarom zijn ze allemaal aan het rellen dan?
Hoelang houdt de wereld de ogen nog gesloten, vraag ik me dan af.
Om zulks als middeleeuws te beschouwen is zelfs disgraceful voor de M.E., verschikkelijk...
@Wabbit
hier heb je een wortel, braaf nu?
Anders komt deze 'Joris' met dubbelloops wegjorrising skills; msa4.files.wordpress.com/2008/08/elmer...,
necrosis | 27-12-09 | 15:24
Of met ze gaan zwemmen.
Ook goed.
Mensen onderdrukken uit naam van islam is zo 2010.
G-unite | 27-12-09 | 15:22
Duidelijk.
Goed dat er wat nieuws uit Iran naar buiten komt.
Het volk wil verandering, dat is wel duidelijk.
Yes, they can.
@Slag in de Bloemkool 15:08
Voorlopig eerst maar eens zorgen dat het het Verzet daar niet aan basale (kommunikatie)middelen ontbreekt. Mensen verdienen onze steun maar zullen het zelf moeten doen.
Die JSF's overigens zie ik voorlopig sowieso nog niet vliegen. Niet over Kabul of Baghdad en al helemaal niet over Teheran. Projekt heeft er zo langzamerhand alles van op een dramatische mislukking uit te lopen.
@mark twain
Ga eens zalm eten ofzo....
@ G-unite | 27-12-09 | 15:22
Dank u wel meneer.
*buigt*
@ Teun van het Tuinpad
Vermoedelijk niet.
www.youtube.com/watch?v=0ZDP_AoCuC0&am...
Die lui nemen nu zelfs straatnaambordjes te grazen. Doe eens ingrijpen achmadinejad, dit gaat te ver man!
Het is toch verschrikkelijk...
Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:19
Nog meer ?
quietube.com/v.php/http://www.youtube....
Iran Wave of Green / Ocean of Green versie van Clubbed To Death van Rob Dougan
HY78. | 27-12-09 | 15:19 Jammer wel dat zo'n draadje altijd wel een vervelio aantrekt.
verraad van links | 27-12-09 | 15:19
;
@ Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:19
Uw abnormale comment.
-weggejorist-
@Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:16
En uw punt is? Bent u van de Maatschappij tot Bevordering van Hoofdlettergebruik? Bent U minder goed geïnformeerd? Of bent U hier met het doel een gesprek te verstoren?
Veel plezier verder.
@Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:16
Snel met je plasje naar de dokter!
SODEP | 27-12-09 | 15:18 Dat laatste slokje, was nét teveel.
@ Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 15:16
*atoomklok cadeau doet*
-weggejorist-
Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:16
Wat jansen zegt.
@Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:16
Verder alles goed jung? Dat wijntje gister bij het diner heeft er wel ingehakt hé?
Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:16 Doet eens normaal.
Kan Koeders die lui niet wat betere camera's en filmcursusjes sturen?
-weggejorist en opgerot-
Frau Antje | 27-12-09 | 15:02
Is het alweer zo laat.
Ik wist niet dat het ongedierte voor 0:00 de deur uit mocht.
* klok nakijken gaat *
Doorgaans graait het grauw gelaten in de modderige kliekjes trog,
doorgaans.
-weggejorist-
@Wabbit_was_here | 27-12-09 | 15:12
Dat gezegd hebbende: verdiep U eens in de materie. Niet in mijn belang, maar in het uwe. OK?
Gaat lekker daaro:
www.youtube.com/watch?v=XJ6eLHfj1Mw
Volk neemt politiebureau over (goed). Ook een dode (minder).
Succes mensen!
@seven | 27-12-09 | 15:06 ,
Het grijze gelaat van het grauw doet regenten en koningen huiverend het gelaat afwenden.
Kerstman en zijn 11-jes gelukkig bevrijdt
-weggejorist-
Ze zien er al dood uit. Jammer.
Luchtig intermezzo met Steve Jobs over .... www.youtube.com/watch?v=xcjLEwZqcQI
@(R)evolutie | 27-12-09 | 15:02
Zou niet de eerste revolutie zijn, waarbij dingen gingen verschuiven nadat leger en politie de kant van het volk hadden gekozen. Goed bericht.
@ blaster | 27-12-09 | 15:08
Soooooo.... u bent grappig!
widtvoet ® | 27-12-09 | 15:06
Laat Koenders dat geld maar aan defensie geven en zet mij maar achter de stuurknuppel van een gloednieuwe JSF. Dat zal ze leren...
Iek segch nog soo: Iezlaam ies freede.. Een doot aan de ongelofigen...
"First I ran, now I fight!"
Alle hulde en steun voor de Iraanse Strijders in dienst van de Nieuwe Orde. Doe je knip eens trekken Koenders en steun het Verzet daar!
vander F | 27-12-09 | 15:04
Juliana was ook al tegen open brieven en ingezonden brieven in kranten was het niet. En stencilmachines voor burgers waren toch ook verboden.. oh wacht dat was een ander regime..
Strenge straffen in Iran -1
Strenge straffen in Nederland +1
En dat 1 dag na Kerst. Zucht... Als ze nu niet worden gestopt krijgen wij hier
in 50-100 jaar tijd net zulke taferelen te zien. Als die haatbaarden (insmallaahhakbarsnakbarallenietmosliemsmoetendeaud) het hier voor het zeggen krijgen worden we teruggeworpen tot diep in de Middeleeuwen. Nog 1 keer dan:
Islam is eerst ideologie en dan religie.
@seven | 27-12-09 | 14:47 ,
doodeng,
burgers met een mening en een internetaansluiting.
Dapper van deze mannen om hun kameraden te bevrijden. 30 jaar geleden werd Khomeini ingehaald als de Messias. En zijn aanhangers glunderden bij de foto's van verminkte Sjah-aanhangers. Aanhangers van Khomeini werden eerder in de straten afgeknald. Dit volk heeft het nodige voor de kiezen gehad.
Ik hoop dat deze generatie juist kiest en zich ontdoet van deze idioten die zeggen hun leiders te zijn. Er is nu genoeg bloed gevloeid.
Dat is mijn hoop voor hen voor 2010.
Misschien dat het dan nu niet lang meer duurt voor en een eind komt daar aan die regering.
RT @D_Sarbaz: Bsalamati: The radio caller quotes from BBC that policemen have taken off their suits and joined protestes
twitter.com/sj121
@Parsons 15:00
Het is niet nodig om te laten zien dat je niks begrijpt.
Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 14:58
Ben niet bang, maar zie M.Tw 14:58 een plempsel dumpen.
Word daar ook niet vrolijker van...
De kantonnier | 27-12-09 | 14:59
Daar doen we het voor.
*Geur van Revolutie en Verlichting opsnuift*
@all www.youtube.com/watch?v=EI6Qoo2_uMo CNN must see
Volume terug naar stand 1. Echt steadycam is het ook niet, maar wat een stelletje ontevreden gasten zeg. Groen sjaaltje om en gaan. Man met helm +1.
ISLAM IS WREED(!)
@De Huisregel | 27-12-09 | 14:50
Ik was in Kerman, Shiraz, Esfehan en Tehran. Schitterend land, legendarische geschiedenis en fantastische betrouwbare mensen.
Visum heb ik in Pakistan geregeld, dat was me een relletje zeg. Behoudens het visum is Iran absoluut reisland nummer 1!
@Wabbit_was_here | 27-12-09 | 14:51
Het aardige is, dat we hier dit soort ongefundeerde onzin zomaar online kunnen gooien, zonder repercussies. Voor U geen galg, maar een podium.
U beseft dat ook?
Maar ieder zijn mening/inbreng uiteraard.
@mark twain | 27-12-09 | 14:58
Als je niets te melden hebt, zeg dan niks.
Aargh! Als je half homosensueel bent word je daar al onthoofd. Ooit eens een verkeerde link geklikt en dat gezien. Dat staat drie dagen op je netvlies, zelfs met je ogen dicht.
@spaghettimonster | 27-12-09 | 14:58
Aan de oppervlakte misschien. De martelingen van andersdenkenden vergeten we maar even voor het gemak dan.
seven | 27-12-09 | 14:22
Zeker maar nu voor een breder publiek.
Anyway thanks voor de link vanochtend.
Natuurlijk is Bottehond er niet. Die reageert immers altijd off-topic. Dat is nu wellicht wat te veel gevraagd.
Frau Antje | 27-12-09 | 14:57
Die komt wel, wees niet bang.
jezus man wat stoppen ze in dat schapenvlees tegenwoordig
En als deze revolutie slaagt komt er weer een nieuwe garde haatbaarden en moordenaars aan de macht.
Maleisie zit met krankzinnige privileges voor moslims. Het zijn het de chinezen en indiers (bijna 50% van de bevolking) die de economie in handen hebben; en moslims die speciale privileges hebben op hoge posities in bedrijven, bij hypotheken, belastingen, studieplaatsen, regeringsplaatsen. Je krijgt de baan want je bent moslim, dat soort dingen. Een soort apartheidssysteem. Niet eerlijk, niet democratisch, en niet bespreekbaar... maar nog altijd stabiel sinds 1969.
CNN over Iran (vandaag) www.youtube.com/watch?v=EI6Qoo2_uMo
Wáár is Botte???
@ McGhanees | 27-12-09 | 14:54
Bij het uitdelen van de aardrijkskunde hersencellen hebben u waarschijnlijk overgeslagen.
*ze veel succes wenst*
Laat die ayatollahs maar lekker opzouten
27 dec: De Iraanse opstand, van dag tot dag
www.joostniemoller.com/2009/12/de-iraa...
"De protesten in Iran lijken opnieuw te escaleren. Volgens een website van de Iraanse oppositie hebben veiligheidsdiensten dit weekend vier demonstranten doodgeschoten. De website meldt momenteel dat het wordt aangevallen door hackers uit het regeringskamp.
Op verschillende locaties in Iran hebben tegenstanders van het regime van president Mahmoud Ahmadinejad zich zondag verzameld voor demonstraties. Er zou op meer plaatsen zijn geschoten door de veiligheidsdiensten, die massaal op straat aanwezig zijn om de betogingen tegen te houden." www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2949...
En over enkele dagen staat het vervolg op YouTube: menigte stenigt 2 eerder bevrijde moordenaars tot dood er op volgt.
@Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:46
Hehehe, maar ze leert de mensen wel kennen, en dan valt het allemaal best wel mee in die 'verschrikkelijke' landen. *kuch*
-weggejorist-
@ Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
Het heeft hier en daar nog wat scherpe kantjes, maar Turkije zit er redelijk dicht tegen aan.
@HY78. | 27-12-09 | 14:49:
Ik ben er ook niet gerust op, maar ik hoop het wel: De meeste enigszins ontwikkelde jongeren in dat soort landen weet heel goed hoe eea werkt, en houdt er moderne ideeen op na (wel in een moslimjasje, maar alla, het is hun land, prima dus).
Het verbaast me wel hoe lang ze het daar volhouden.
* Oproep *
Zorg toch in elk geval dat je een Tor server als Entry Node als en Middle Man draait. Als je durft, dan ook als exit node, maar daarvoor heb ik zelf het lef ook niet (wat een contrast he, met die mensen daar... *schaam*).
Saoedi-Arabië is veel erger dan Iran.
Had het geluid vol open staan... Ben nu toe aan nieuwe trommelvliezen.
-weggejorist-
Waarschijnlijk ziet 0031er in 2040 er ook zo uit, met een ander geloof aan het bewind en zonder koningshuis. Ena dan ben ik met 2040 nog optimistisch
Met een beetje geluk heeft de Mossad het hele defensie-apparaat van Iran al in kaart gebracht, en slaan de IAF en Amerikaanse grondtroepen spoedig toe!
necrosis | 27-12-09 | 14:48 Afscheid genomen in het nachtdraadje, veel gejorist daar dus het fijne is niet meer terug te lezen.
Krant van Gister | 27-12-09 | 14:28
En precies door dit soort meningen ben ik ontzettend bang dat de Sharia hier ook ingevoerd gaat worden. De barbaarse, middeleeuwse straffen worden hier al goedgepraat. Het is wachten tot de rest van de Sharia volgt.
Frits Waterfiets | 27-12-09 | 14:42
Absoluut, het is een prachtig land. Waar heb jij gezeten? Ik zat zelf, jaren terug, drie weken in hartje Teheran, wat inderdaad een hele mooie, open, vriendelijke stad is.
Shocking,
Weer geen vrouw te zien,
dan zou het er daar wel anders uit zien.
@seven | 27-12-09 | 14:42
Ik weet. Uiteindelijk moeten de mensen daar zelf de kooltjes uit het vuur halen, en dat doen ze ook, tegen elke prijs, lijkt het wel. Als buitenstaanders (en tegelijkertijd belanghebbenden overigens) moet je elk denkbaar middel aangrijpen om die lui te laten weten, dat hun daden gevolgd en gewaardeerd worden.
Tegenkant van de "nu of nooit"-gedachte: wilt U zich een voorstelling maken van de wereld, de komende paar jaar, als de opstand nu wordt neergeslagen?
Ik hoop van harte dat eea slaagt. Maar ben er niet echt gerust op.
Budapest '56 all over, zo lijkt het
zonder Russen die de boel komen verpesten dan
@Joek2004 14:31
Beter lezen, MPC zei "normaal fuctionerende" (....) regering.
Nederland valt dus af.
En waar blijft bottehond?
seven | 27-12-09 | 14:47
*grinnik*
www.youtube.com/watch?v=_TW7BzkuUKg Iran: A nation of bloggers
*Wat zou bea daar eigenlijk van vinden, bloggers? Korte en langere berichtjes over de digitale snelweg om het ondemocratische regime te ontvluchten en te bestrijden. Oh wacht, democratie.....
Geest begint aardig uit de fles te geraken daar.
@ SODEP | 27-12-09 | 14:27
Floortje Dessing is iemand die haar hele leven over de wereld kan reizen en toch nooit iets zal zien.
Ze zijn wel vroeg met kerstboom verbranden.
@ SODEP | 27-12-09 | 14:37
O.K., Bosnie geef ik dan maar het voordeel van de twijfel. Goed we hebben er de één ?
@Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:41
Hmmm, I see and agree... Bosnië dan?
@Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
Nederland. Nog wel dan.
Ik was in juli/augustus nog in Iran. De haat tegen het bewind is zeer groot. De mensen zijn ontwikkeld, modern en goed opgeleid maar worden keihard onderdrukt door de conservatieve regering. Vaak durfden mensen mij (gezonde hollandse jongen) niet aan te spreken uit angst voor politie.
Ik hoop dat er een revolutie uitbreekt en de macht weer in handen van het volk komt, dit land heeft gigantische potentie!
HY78. | 27-12-09 | 14:40
De protesten in Iran zijn ondergronds en bovengronds gewoon doorgegaan. De meer verlichte mensen daar voelen dat het nu of nooit is. Al maanden van protest tegen Mahmoud Ahmadinejad, ondanks zware vervolgingen.
islam = achterlijk
Weinig vrouwen onder de demonstranten. Die zijn het blijkbaar eens met Ahmadinejad. Zo zie je maar dat democratie in de islam toch werkt.
Police shoot relatives at public execution in Iran
CLOSE [X]
Police have shot dead two relatives of convicts during a melee that erupted at a public execution in southern Iran.
The state-owned Iran daily says the relatives, who came to watch the hanging of two convicts, started a scuffle, prompting the police to open fire.
The paper's report on Thursday says 27 other people were injured in the melee.
It says the incident took place on Tuesday afte More.. rnoon in the town of Sirjan, some 620 miles (1,000 kilometers) south of Tehran, where the two convicts were hanged for armed robbery.
The men were initially to be hanged on Tuesday morning, but a similar scuffle disrupted that execution.
Murder, rape, armed robbery, kidnapping and drug trafficking are crimes punishable with the death penalty in Iran.
www.liveleak.com/view?i=af2_1261874890...
@ Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
Een islamitisch land met een democratitisch gekozen regering en waar geen (nog) geen burgeroorlog is etc.? Nederland!
moet van allah
*Harry van bommel modus aan*
Ik ben voor Iran
-weggejorist-
dnsr | 27-12-09 | 14:29
Turkije... Mwoah... Mwoah... Mwoah... Niet echt overtuigend. Jammer ook van de burgeroorlog met de Koerden.
SODEP | 27-12-09 | 14:30
Nee, sorry, Maleisie kan nauwelijks een normaal functionerende democratie genoemd worden. Zie bijvoorbeeld deze:
en.wikipedia.org/wiki/Anwar_Ibrahim
Buiten dat is het volgens mij zo dat per definitie een vast aantal zetels aan de Maleiers (de oorspronkelijke bevolking) is voorbehouden in hun parlement.
Ik ken de reden en het verhaal achter die galgen niet. Ik neem zonder meer aan, dat de heren daar niet terecht hingen. Maar je moet in dat soort contreien erg veel lef hebben om een dergelijke bevrijdingsactie uit te voeren. Losgeslagen groepsactie of niet. Grote klasse, en waard om te ondersteunen.
zelfs dat doen ze fout!
ben benieuwd of het NOS Staatsjournaal er vanavond aan besteed...
.
echt levendig zien de 2 er trouwens niet uit.
@Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
En Bosnië ook denk ik. Al weet ik niet of dat echt als islamitisch land gezien wordt, het heeft in ieder geval wel een moslim-meerderheid.
Ooit de bakermat van de mensheid, totaal gesloopt door die klote religie.
Gelukkig hebben ze daar ook debiele telefoontjes. Kunnen wij tenminste meegenieten.
Laatste video updates vanaf deze profielen:
www.youtube.com/user/NedaSoltan
www.youtube.com/user/irandoost09#g/u
www.youtube.com/user/UNITY4IRAN#g/u
Nou, kom op Yankees, help ze even.
Jullie zijn toch vlakbij en Iran heeft bovendien geen radar meer.
@Marcus Porcius Cato 14:24
Laat "islamitsche" maar weg, een gekozen regering die normaal functioneerd is een utopie
Misschien is het daar veiliger juist vanwege deze aanpak?
Voor degene die wat achtergrond info zoeken over de oorzaken van de rellen. De verkiezingen waren fake.:
Volgens bronnen in de oppositie zou in minstens 30 plaatsen de opkomst meer dan 100% bedragen
"http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_presidentsverkiezingen_2009
Hoe Iran eruitzag zonder ayatollahs.
www.dumpert.nl/mediabase/478871/71c6ad...
-weggejorist-
Allemachtig. Deze filmpjes zeggen meer dan 1000 woorden.
@ zeg maar jansen | 27-12-09 | 14:28
Jammer dat we al die linkjes al kennen.
@Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
Maleisië misschien? Al weet ik niet precies hoe de vrijheid van meningsuiting daar geregeld is... Maar verder zou ik er zo 1 2 3 ook geen weten.
zeg maar jansen | 27-12-09 | 14:28
p'cies.
Krant van Gister | 27-12-09 | 14:28 De kans is groter dat ze er niet terecht hangen.
Hup Iraniërs! Ongelooflijk, het land waar in de jaren 70 men 1 van de trendsetters was qua lifestyle en hedendaags onder een middeleeuws bewind valt. Go Go Go!
Met een hoge dwarslaesie van de strop gered of alleen met een beetje zuurstof tekort?
Ik hoop het tweede.
Tja, die Sjah was zo gek nog niet.
Achteraf gezien dan.
Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 14:24
Misschien turkije, maar anders niet.
mischien wel terecht dat ze hangen?
+ Heel veel voor die mensen daar!!
Een echt bottehond topic.
Nou botte, kom er maar in !
Teun van het Tuinpad | 27-12-09 | 14:25 Kan ie eindelijk eens on-topic zijn.
Leuk land om op vakantie te gaan, aldus Floortje Dessing.
* Free Iran ! *
Botte, kom d'r maar in.
Kan iemand mij één ( 1 dus ) islamitisch land opnoemen waar een normaal functionerende, democratisch gekozen regering de macht heeft ? Waar geen burgeroorlog is ? Waar mensen vrij zijn hun mening te uiten zo zij dat zouden willen ? Mochten de lieden die hier afgebeeld zijn overigens gewone moordenaars blijken te zijn dan ben ik het eens met de straf die ze hier krijgen.
Jaap de Paap | 27-12-09 | 14:18
Inderdaad. Nu hopen dat er zeer spoedig ingegrepen kan worden. Ik word echt wat moe van heel die Islam namelijk. Spijtig voor de 'goede' gelovigen, maar mijn geduld is ook op.
Ik denk dat de heren aan de strop het overigens wel ineens zijn met de post van GS. Ik denk dat zij het eigenlijk wel best vinden dat ze van de strop afgesneden zijn.
Ah, linktips komen dus echt door.. ;)
Het wordt wel steeds duidelijker zo: dat is mooi. Voor wie nog twijfelt...
REAGEER OOK