Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek

camielevilsmile.jpg OMGWTFCDA! Camiel Eurlings in de bocht hoor. Onze verkeersminister mocht vanochtend in RTL Nieuws komen opdraven vanwege de megafail van de A73-tunnels bij Roermond. Uitleg voor randstedelingen. De snelwegen in Nederland lopen helemaal door tot in het uiterste zuiden van het land. De techniek is daar inmiddels zo ver gevorderd dat men tunnels kan graven. Echter, al sinds de bouw van deze gewraakte tunnel kampt het veiligheidssysteem met de ene na de andere storing. IJskoude cijfers: Het afgelopen anderhalf jaar werd de tunnel 1.800 keer afgesloten, waarvan slechts 97 maal terecht. Alle overige keren betrof het een storing in de controlekamer. Kosten van de tunnel: 300 miljoen euro. Extra kosten wegens vertragingen: 30 miljoen euro. Uiteindelijke oplossing: klik. Door deze zoveelste ICT-faal van de overheid mocht Camiel vannacht (twee jaar te laat) de tunnel officieel heropenen. En welke nu al profetische woorden sprak onze Minister van Verkeer die op het punt staat alle automobilisten in Nederland op te zadelen met een GPS-spionagekastje dat zo lek is als een mandje? "Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek." Right. Wat u zegt. Bedankt Camiel. Een beter argument midden in de discussie over rekeningrijden kunnen we niet bedenken. UPDATE: En ja hoor! Onverwachte storing nummer 1.801 is sinds vandaag een feit.

Reaguursels

Inloggen

"Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek."
Men, Men....???
Hij heeft hier toch zelf z'n klauw onder gezet, of werkt dat niet zo bij V&W ?

Zaratutstra | 02-12-09 | 12:45

Best kansloos allemaal, waarom worden die tunnels niet gewoon een meter hoger gemaakt zodat dat gedonder met net iets te hoge auto`s ophoudt. Ik weet het, het kost een paar centen extra. Maar deze faaltunnel heeft nu al meer gekost dan een meter extra.

MartinKoek | 02-12-09 | 09:32

Als je in de tunnel zit met je kastje valt het gps signaal weg dus geen registratie...
of je hebt autopech in een tunnel of onder een viaduct. oh oh dat is al de eerste boete; blijf je er te lang staan krijg je ipv de wegenwacht gelijk een enkeltje gevangenis. Dus geen tunnels en viaducten meer ;-)
Leve de nog niet bewezen techniek!

Stahlhelm | 02-12-09 | 09:06

als die vrachtwagen door zou rijden beginnen de problemen pas echt. vooral voor degenen die er vlak achter zitten. die mogen er bovenop knallen als hij vast komt te zitten of krijgen de armaturen van de verlichting door de voorruit.
Terechte sluiting deze keer. En een vette prent voor de trucker. Waarom is er niet een algeheel tunnel verbod?

antizanic | 01-12-09 | 22:48

Altijd weer mooi, politiek. Als minister is het niet eerlijk om jou af te rekenen op fouten die voorgangers hebben gemaakt. "Ze vertrouwden op totaal onbewezen techniek". Daarom wordt ook rekeningrijden pas in 2012 ingevoerd. Dan is Camiel pleite, en blijkt het een fail te zijn, kan de minister zeggen "ze vertrouwden op totaal onbewezen techniek"...

wolfjemidas | 01-12-09 | 22:43

Onbenullen in Den Haag verkwanselen de burger zijn zuur verdiende belastingcenten. Deze Den Haag clan zijn zelf de maatschappij aan het verpesten.

ICT projekten laten uitvoeren door hun eigen belanghebbende bedrijfjes van een of ander achter neefje. Hier is dus totaal geen draagvlak voor. GPS rekeningrijden is een storingsgevoelige techniek, elke burger kan straks met een GPS jammer uit china (25 euro) anoniem een paar honderd auto's storen! Vooral inzetten hoor deze technieken, en de burger voorliegen dat het allemaal voor ons eigen best wil en de natuur is.

Denaapklimtgoed | 01-12-09 | 22:10

Één voordeel ten opzichte van 2005: ik heb nu GEEN vertrouwen in totaal onbewezen techniek!

erikkie_g | 01-12-09 | 22:01

@elhombrebailando | 01-12-09 | 17:26

Typisch Hollandse praat. ha ha ha ha. Ga eens op vakantie en je ziet de echte Hollander: "nee niet doen is duur" "hebben ze geen boerenkool hier?" "ich Spreek Kein Deutch, wan is het Ontbeit eigenlik?" en ga zo maar door GATVER!

Ga maar lekker op 30 april en op Prinsjesdag naar onze koninging kijken, gaan weer miljoenen van ons naar de staat voor beveiliging, en elke Prins(es) die er komt: hup weer geld naar dat huis. En jullie botte Hollanders staan daar dan weer uren in de rij goh goh goh wat leuk!

Botte Hollanders

knoetsknoets | 01-12-09 | 21:00

@ voldemort | 01-12-09 | 12:05
Sorry voor mijn zeer late reactie. 0,1% is nog een heel voorzichtige schatting, waarschijnlijk ligt het hoger.

Krokoklaas | 01-12-09 | 20:01

De A73-tunnel bij Roermond is een verstopte poepert! Daar moet gewoon een keer een vrachtwagen met laxeermiddel in crashen!!!

CouchPatat | 01-12-09 | 19:27

De meeste politici zien alleen hoe mensen er beter van worden, niet hoe andere mensen er slechter van worden.

Ozdorp | 01-12-09 | 19:05

Estudent | 01-12-09 | 16:14
dat heb je goed gezien.
Sowieso is de regeling een eigen doodsteek als het werkt.
Kilometerheffing heeft tenslotte het doel dat de mensen minder gaan rijden.
Als dit lukt dan zullen ze dus ook fors aan inkomen mislopen.
Dit hebben ze uiteraard nog niet "voorzien" en zal resulteren in een verhoging van de kilometerheffing of de "provinciale woonbelasting)
Conclusie: Het wordt hoe dan ook duurder voor iedereen!

P-eat-her | 01-12-09 | 18:52

Ben er vanmorgen nog doorheen gereden was niets aan de hand maar er was wel weer een storing later !! Maar die tunnels dat is echt een drama ze staan er nu al waarschijnlijk 3 jaar ofzo en ze zijn altijd kapot geweest of iets mis mee zijn ze eindelijk open is ie weer kapot dat is toch echt om ziek van te worden ! En het geld wat ze er jaarlijks aan uitgeven alleen al aan de controle wat een onzin dan hadden ze die tunnels beter moeten bouwen ! De ene tunnel is nog niet eens 800m lang en de andere is dan wel best lang 4 km maar er is gewoon een fout gemaakt in het ontwerp als ze nou gewoon een vluchtstrook hadden gemaakt hadden ze niet allerlei hightech snufjes hoeven te gebruiken die en altijd kapot zijn en super duur zijn !

knikkerbal | 01-12-09 | 17:58

Hee Camiel, als je mij in mijn kont neukt wil ik ook zoenen!

odizuis | 01-12-09 | 17:53

BELANGRIJK:
Blijf mailen naar de vaste kamercommissie van Verkeer en Waterstaat:
www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissi...

De PVV heeft laten weten na te denken over steun aan een referendum over km-heffing.
De VVD heeft laten weten zo een referendum niet te steunen.
Maar vele mails kan de VVD en de andere partijen wellicht de nodige wijsheid bijbrengen.

tipo | 01-12-09 | 17:37

@knoetsknoets

Niks wordt toch door limburgers gemaakt. Daarom is iedereen bij jullie werkeloos. Limburg is ons Wallonie. Wees blij dat je geld van "ons" krijgt.

Voor de limburgers die wel normaal kunnen doen sla knoetsknoets ff inmekaar

elhombrebailando | 01-12-09 | 17:26

Camiel, voer liever dit plan uit: www.lunytune.net/snelwegen.html
Met waar nodig verdubbeling van het aantal banen op bestaande stukken snelweg.

henkdekanarie | 01-12-09 | 16:23

Mag ik even zeggen dat we een Klo.. *kuch* zeer slechte overheid hebben, die in 90% van de gevallen echt geen idee heeft waarmee ze bezig is.

Estudent | 01-12-09 | 16:14

Nee tunnels graven doen ze in 020 inderdaad stukken beter.

henkdekanarie | 01-12-09 | 16:12

Ach de tunnels zijn niet door de Limburgers gemaakt maar door jullie Botte Holle Hollanders! Jullie kunnen idd geen tunnel bouwen. Ik heb gehoord dat er speciale camera's worden geplaatst bij de Swalmen en de Roertunnel. Die registreed het kenteken van de (vracht)auto. Iedereen die niet in Limburg woont gaat Tol betalen voor elke tunnel. Mensen die uit de Rampstad komen gaan €20 per door gang betalen, de rest van Noord- en Zuid Holland €15 per doorgang. De rest van Noord nederland €5 euro. Mensen uit Gelderland, Twente, Brabant en Zeeland betalen voor beiden tunnels €1. Limburgers mogen gratuit door de tunnels. De reden waarom de Rampstad en N en Z-H zo veel betalen is, dat ze weg blijven uit Limburg. Ze zijn zo hol om 1 euri uit te geven! Opgepruimd staat netjes!. Oja, de makers van de A73 tunnels gaan ook beginnen in A'dam met de nieuwe Koennietunnel. Krijgen jullie A'dammers ook eens problemen daar!

knoetsknoets | 01-12-09 | 15:57

Die glad(j)anus van een Eurlings zouden ze onder het asfalt moeten stoppen wat een giganties klojo is dat

Hansvo286 | 01-12-09 | 14:51

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat hier niemand voor hoeft te boeten. Als ik mijn foei-u-heeft-wel-4km-te-hard-gereden-boete steevast weiger te betalen word ik op een ochtend door een hele peloton dildo's-met-een-badge uit m'n bed gesleept :-(

NetProwler | 01-12-09 | 14:36

Als een vrachtwagen te hoog is, *moet* ie toch tegengehouden worden? Lijkt me prima principe.

Doe ter Nietoe | 01-12-09 | 14:32

zijn we eindelijk verlost van die nutteloos miljarden verslindende dames die 'm voorgingen... zitten we met een kind opgescheept.
BABYFACE !!!

rovertje | 01-12-09 | 14:17

mexicaansegriep | 01-12-09 | 12:35

Jeetje ik dacht even dat u een grap maakte maar het is echt waar! Tunnels weer dicht door te hoge vrachtwagen lees ik. "Een te hoge vrachtwagen zette het beveiligingssysteem in werking". Laat ik nou toch echt denken dat de tunnels juist te laag waren want in landen waar ze wel tunnels kunnen bouwen en daar decennia lang ervaring mee hebben zoals D en B zijn ze hoger. En dan nu NL maar lobbyen om lagere vrachtwagens...

ecologiste | 01-12-09 | 14:09

wie verlost camiel uit zn lijden?

Ali Bi | 01-12-09 | 14:07

Was te duur, dat geld moest besteed worden aan de carrieres van Karla Pijs en enkele hoge ambtenaren.

ecologiste | 01-12-09 | 14:04

Briljant, en reken er op dat dat systeem nog vele, vele malen een vals alarm gaat afgeven, en uiteindelijk voor de zomer stilletjes uitgeschakeld is..... wedden?

captainobvious | 01-12-09 | 14:03

Hadden die tunnels dan niet een paar centimeter hoger gekund?

ZDEV | 01-12-09 | 14:01

Hij doet het erom. Hij gelooft er zelf niet in en zoekt uitwegen. Dus geeft hij stiekem hints weg om het NIET te doen.

number one | 01-12-09 | 13:30

Allemaal dat technische gedoe met systemen.

michzelluf | 01-12-09 | 13:24

Idd. Die technieken zijn wereldwijd in geen enkele tunnel terug te vinden. Waarom moeten wij in NL dan weer zooo innovatief veel geld uitgeven? Hoe moeilijk kan het zijn om een tunnel te bouwen waar je gewoon doorheen kunt rijden. On-ge-lo-fe-lijk!

Derzug | 01-12-09 | 13:18

Vooraf hebben politici geen benul hoe ontzettend naïef ze zijn. Achteraf hebben ze geen benul wat voor onzin ze lullen. Ofterwijl: hij spreekt zichzelf tegen.
Toch niet zo gek dat mensen het vertrouwen in de politiek een beetje kwijt zijn geraakt.

Jippie | 01-12-09 | 12:57

uiteraard betekenen deze profetische woorden, zoals altijd uit de mond van een politicus, helemaal niets als het niet in zijn straatje is.

dr.dunno® | 01-12-09 | 12:48

die houden we er in! OMGWTFCDA!
Heel erg grappig :)

ZDEV | 01-12-09 | 12:45

gps-spionagekast +1 dacht ik vanochtend ook aan, ze gaan er 8 miljoen bouwen. ik ben benieuwd naar de prijs, want in massa productie mag het niet meer dan 50 euro p.s. kosten

Manonvriendelijk | 01-12-09 | 12:38

en alweer zijn die klote tunnels dicht camiel kom maar ophttp://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091201/REGIONIEUWS01/912019982/1056

mexicaansegriep | 01-12-09 | 12:35

lol @ OMGWTFCDA!

EllaRouvoet | 01-12-09 | 12:29

@Teen | 01-12-09 | 10:13

Troll

Kees Kogel | 01-12-09 | 12:29

Zo Camiel lul je daar maar weer is uit, of wordt je het handje boven het hoofd gehouden om nog meer geld te verspillen. Het kost GVD net zo veel als ons aow tekort, maar je gaat gewoon door #plaats diverse scheldwoorden en vloeken hier#.

Tinus Trekveer | 01-12-09 | 12:26

@ Hölzenbein | 01-12-09 | 12:04
Tja, Camiel, de carriëre-politicus. Alstie overeind blijft maaktie goeie kans het ooit tot premier te schoppen.

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 12:12

@ Hölzenbein | 01-12-09 | 12:05
Nou inderdaad, Randstadrail. Perfect systeem! ;)

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 12:10

@voldemort | 01-12-09 | 12:05
Ik denk dat er in 5 minuten al een heleboel van die krengen Vriend Accuzuur tegen gaan komen.

Symmachus | 01-12-09 | 12:09

@Krokoklaas | 01-12-09 | 10:14
Gaat het systeem ook werken met 7,5 miljoen kastjes?
Dan zijn er iedere dag 7500 stuk.

voldemort | 01-12-09 | 12:05

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:50
Al eens gedacht aan openbaar vervoer in de Randstad?

Hölzenbein | 01-12-09 | 12:05

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:49
Nee, maar je moet gewoon je huiswerk doen als je hier wat kwaakt. Camiel moest helaas twee jaar de vuile was wassen die zijn voorgangster opgehangen had. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Moet IK alles voor JOU gaan duiden?

Hölzenbein | 01-12-09 | 12:04

Oh, gelukig. Het werkt wel.

tipo | 01-12-09 | 11:54

pffffffffff kut politici kosten geld....... ons geld

veel vaak en vet | 01-12-09 | 11:51

kilometerheffing-nee.nl

Dit burgerinitiatief heeft de benodigde 40.000 handtekeningen!

Er moet nu een referendum komen over kilometerheffing. Wiehoe!

tipo | 01-12-09 | 11:51

@ Hölzenbein | 01-12-09 | 11:47
Om de doodsimpele reden dat de verkeersdruk in de Randstad dat niet toelaat. Pffff... moet ik àlles voor je gaan duiden?

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:50

@ Hölzenbein | 01-12-09 | 11:47
En jawel, een Limbaniër...

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:49

How about this:

De overheid mag eerst een nieuw project beginnen als een eerder project met succes is afgerond.

Dan komt de km heffing pas op 30-FEB-2684 ;-)

acac | 01-12-09 | 11:48

@ broodje_worst | 01-12-09 | 11:40
Dat heet in GS-Nederlands: "Wel inspraak. Geen tegenspraak."

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:47

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:39
"Zoiets is in de Randstad ondenkbaar" - mwoeeeeeeehaahaahaaah... ik kom niet meer bij...

Hölzenbein | 01-12-09 | 11:47

@broodje_worst | 01-12-09 | 11:40
Het probleem is dan ook dat "de zittende orde" voor het overgrote deel bestaat uit ambtenaren. En die zijn WEL verantwoordelijk voor dit geklootviool.

Symmachus | 01-12-09 | 11:42

Het is toch wel vaak grappig dat de zittende orde de schuld krijgt van fouten welke al in het verleden gemaakt zijn buiten hun schuld om.
als je namelijk iets verder kijkt dan je neus lang is, dan weet je dat de besluitvorming al enige tijd geleden (ik meen in 2003) plaats heeft gehad en dan weet je ook dat bijvoorbeeld minsiter Eurlings pas sinds 2007 bij V&W werkzaam is (voorheen was hij werkzaam in Brussel) ?? oeps, vergeten ??
Dat minister Eurlings tov zijn voorgangers tenminste niet alleen loopt te lullen (lees vergaderen), maar ook daadwerkelijk knopen durft door te hakken en tenminste ook eens zaken uitvoert, dat lees je dan bijvoorbeeld niet.
(of op zijn minst te weinig)
Hij lijkt dus eigenlijk helemaal niet op de doorsnee politicus.!!!
Het vergelijk met het kilometer rijden vind ik hier dan ook niet op zijn plaats.
Hier zijn nog serieuze vraagstukken welke beantwoord zullen moeten worden.
Dat zal nog voldoende aan bod komen, dus daar kunnen we onze input zeker nog leveren.

broodje_worst | 01-12-09 | 11:40

@ Hölzenbein | 01-12-09 | 11:17
Dus Peijs moet aftreden om iets wat ze op een vorige kabinetspost deed? Dat zou een soort Van Ekelen (zo heette die toch) na de paspoort-affaire worden. Zit er niet in. Eurlings is alweer ruim twee jaar verantwoordelijk voor dat geklooi met die tunnel. Ik zeg niet dat hij er iets mee te maken heeft, maar iedereen weet hoe het gesteld is in Limbabwe en bouwen. Dus waar hèb je het nou weer over... Zoiets is in de Randstad ondenkbaar.

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 11:39

@Exped | 01-12-09 | 11:02
Onkundige opdrachtgever? Laat me niet lachen. Als een IT-project faalt is dat in 90% van de gevallen te wijten aan gebrekkige communicatie van de kant van de ICT-club die de klus aanneemt. Klanten hebben er vaak geen idee van hoeveel tijd/geld iets kost, en het is de verantwoordelijkheid van de aannemer om dit inzichtelijk te maken. Als ik thuis een muurtje laat stuccen kan ik toch ook niet inschatten hoeveel dat zou moeten kosten, en dan word ik toch ook link als het ineens 2x zo duur blijkt te zijn?

Overigens zeg ik dit als IT-nerd, maar ik heb in dat opzicht niet zo'n hoge pet op van mijn vakgenoten.

Symmachus | 01-12-09 | 11:36

@JaapStar: Simpel controlemiddel: camera's op vaste punten (ze hangen vandaag de dag aan elk viaduct, en staan langs elke spitsstrook), en in elke politieauto (wordt nu op kleine schaal al gedaan om gestolen auto's en onverzekerde voertuigen op te snorren), in combinatie met nummerplaatherkenning. Dus of jij je kastje nu inpakt, loskoppelt of anderszins frustreert... als je auto ergens gespot is en er is geen corresponderende boeking op de electronische rittenstaat, dan ben je de poepzuur. 4 Jaar cel max wel te verstaan. En denk maar niet dat de pakkans vergelijkbaar is met bijvoorbeeld te hard rijden; hij ligt een stuk hoger.

Muxje | 01-12-09 | 11:32

Je vraagt je toch echt af hoe moeilijk het is om zo'n klote tunnel goed functionerend te krijgen. Dikke kans dat de overheid opdraait voor het falen van de uitvoerende partij. Camiel.... volgende keer wat meer op je strepen staan!

Flowers | 01-12-09 | 11:27

+1 voor dat lekkere mokkeltje van 'm!

Mufana | 01-12-09 | 11:27

Haha, ze vergeten echter dat ZL grenst aan NRW, eat your heart out randstad. Dit wordt het nieuwe Europa, en ja in de randstad heb je dat nu eenmaal niet. Niet huilen boys, you had your run.

controle | 01-12-09 | 11:27

inside info: was een installateur die het nog nooit had uitgevoerd. Nu is het aangepast door iemand die het wel kan. Systeem is bewezen. is kwestie van goed uitvoeren

Janus Magnus | 01-12-09 | 11:26

Vieze randstad arrogantie. Toen in ons gebied de Romeinse villa's schitterden liepen jullie nog in berenvellen door het moeras.

DaG | 01-12-09 | 11:23

Techniek, ja, ok, dat zijn stoomlocomieven, optische instrumenten, de meeste vuurwapens, een hamer, lampjes, fietsen, etc. Zodra er elcheapo software in zit wordt de beste techniek mickey mouse spul, en dat gebeurt te vaak en niet alleen bij iets onbenulligs zoals een dvd speler.
Echte techniek is gemaakt van metaal en/of is analoog, maar dat terzijde.

modderfokker23 | 01-12-09 | 11:20

3010 rekeningrijden ingevoerd

fleurtje | 01-12-09 | 11:19

Camiel de Schlemiel, dank je wel!
Dank je wel voor het herisoleren van Limburg van de rest van Nederland!

Ook dank je wel dat je dat met je agressieve, afwendende rotkop en je kneuterige Limburgse accent zomaar voor de voeten van de Hardwerkende Belastingbetalert neergooit.
Dank je wel, Sjabbes!

Boris Poepnagel | 01-12-09 | 11:18

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:15
Ja je doet je naam eer aan, maar eerst even goed je huiswerk doen lutsert. Het was niet Eurlings maar Peijs die minister van V en W was toen de tunnels gebouwd werden. Het is dus wel degelijk HAAR verantwoording en volgens mij is Peijs geen Limburgse. Dus kwaaksnavel, denk eerst even na voordat je iets doms zegt.

Hölzenbein | 01-12-09 | 11:17

Kamiel zit niet echt op zijn plek als minister van verkeer...

Baaz | 01-12-09 | 11:16

Van 3 november 2007 (!) "De projecten in Limburg zijn niet de enige hoofdpijndossiers van de in februari aangetreden Verkeersminister. Hij heeft ook te maken met problemen bij de aanleg van de Betuwelijn en de Hogesnelheidslijn (HSL). Die zijn volgens Eurlings voor een deel terug te voeren op de Nederlandse neiging om bij grote projecten voor het modernste van het modernste te kiezen."

Juist. Hij weet het wel maar vergeet het als het hem beter uit komt. Een prima manier om je straatje schoon te vegen.

www.limburger.nl/article/20071103/REGI...

Beenbe | 01-12-09 | 11:16

Ramses Shaffy is deaud! Ik dagt ik zeg t even.

mediageilert | 01-12-09 | 11:16

volgens mij valt 10% extra kosten voor "onze" A73 nog altijd in het niet bij "hulliën" Betuweroute... en ga zo maar door

Gillerd | 01-12-09 | 11:14

Kamiel kan zwetsen als een imbeciel.

Fijnstoffer | 01-12-09 | 11:14

Precies, spijker op de kop. Wie kan een project van de overheid bedenken dat wel enigszins redelijk is opgeleverd qua kosten, tijd en uitvoering? Nee serieus, kan je er 1 bedenken. Waarschijnlijk niet. De overheid faalde bij het station in Arnhem, het renoveren van het Rijks, N-Z lijn in A'dam, HSL lijn, Betuwe lijn, de A2 (duurt ook al weer zo'n 10 jaar) etc. etc.

Hanz Ziezo | 01-12-09 | 11:11

Tja, wat kun je anders verwachten van een man die eerst Segways verplicht rond laat rijden met een blauwe snorfietsplaat (elektrische fietsen niet, nee, want die worden in NL gemaakt) en na een jaartje besluit dat het toch ook zonder kan.

cybersnitch | 01-12-09 | 11:09

tunnelvisie

robterdam | 01-12-09 | 11:08

Terug naar af: geen software of intelligente computersturing. Gewoon een batterij sensoren met ouderwetse electronica er achter.

@Dafman: ooit worden we verstandig en laten we die jaartallen achterwege en zeggen we gewoon: men heeft te veel vertrouwen in onbewezen politiek.

Pikkestrijder | 01-12-09 | 11:07

[email protected] van het Tuinpad | 01-12-09 | 11:00
Stutten helpt niet meer.

Lying Dutchman | 01-12-09 | 11:05

Vandaar dat hij in 2012 internet in de trein wil hebben; kost wat miljoentjes, maar in nu al achterhaalde techniek kan je dan wel vertrouwen hebben!

stom schaap | 01-12-09 | 11:05

@ JaapStar | 01-12-09 | 10:40
Er zit ook een "back-up batterijtje" in die een uur of 24 stroom genoeg levert.
Verder zullen ze wel zo slim zijn om het systeem zichzelf te laten controleren vanuit de server of hij nog wel "in de lucht is"
Maar de boete is niet voor niks € 18.000,00 bij sabotage.
Overigens zijn er op elk moment van de dag zeker 0,1 % van die kastjes defect. Dat is gewoon een wetmatig gegeven bij elektronica producten.

Krokoklaas | 01-12-09 | 11:05

1800 keer in 1,5 jaar tijd? Da's drie keer per dag of zo. De heren willen zeker geen herrie aan hun kop tijdens het eten.

zak_arme_turf | 01-12-09 | 11:04

Is Biep van haar stoel gegleden ?

dogbitedog | 01-12-09 | 11:03

We schrijven 2012:
"Men heeft in 2009 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen politiek"...

Dafman | 01-12-09 | 11:03

Techniek die faalt ? Ik denk het niet. Programmeren is ook een vak. Helaas zie ik in dat vak te veel eigenwijze nerds die het allemaal stuk voor stuk veel beter weten. Nu zullen wel een aantal mensen boos worden, maar ik ken talloze praktijk voorbeelden waar men fouten in software probeert te verhelpen met extra hardware die ook weer in de software opgenomen moet worden, met weer kans op nog meer fouten etc.
Terwijl de oplossing vaak veel simpeler en robuuster kan. Dit komt vaak omdat de programmeurs veel te ver van de praktijk af staan en denken alles te kunnen doen vanaf hun werkplek.
In dit geval zit er dan ook nog een onkundige opdrachtgever bij en dan is het helemaal dikke pret.

Exped | 01-12-09 | 11:02

"Slechts 97 maal terecht" WTF!
Een tunnel die in 1.5 jaar 97x uit veiligheids overwegingen dicht moet. Gelukkig kom ik nooit in dat deel van 0031, maar als ik er een keer heen moet neem ik liever de boot.

lieverdeauddanreaud | 01-12-09 | 11:00

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:59
Zo lek als een mandje, denk ik.

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 11:00

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:58
Heel goed dat je weer te lezen bent, leuk interessant en enerverend.
Maar ik moet helaas weer gaan.
*biep*

Biep | 01-12-09 | 11:00

Biep | 01-12-09 | 10:58
Wow! En je tunnel?

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:59

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:58
Dat zijn ze al! ;)

Biep | 01-12-09 | 10:58

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:56
Kijk aan, goed te horen.

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:58

Elendsknook | 01-12-09 | 10:26

En die zijn nog nooit ingestort ?

gladstoned66 | 01-12-09 | 10:58

Biep | 01-12-09 | 10:57
He Biep, ik kom je weer irriteren hoor. Maak je borsten maar nat.

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:58

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:56
Thanks
*plankjes ter ondersteuning tunnel zagen gaat*

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:58

Ik ben thuis hoor. Het voelt als een warm bad.

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:57

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:51
Joehoe!!
Mijn klootzak met heldenstatus is er weer!
* moorkoppen gaat halen*

Biep | 01-12-09 | 10:57

@ Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:55
zendt het voort, zendt het voort... :)

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:56

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:54
He Teun! Eindelijk geen nare xs4allproxyblokkades meer. Ik ben er weer bij hoor!

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:56

*emmertje en schepje naar Teun werpen doet*

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:56

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:54
Ik doe mee! En mijn buren ook.

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:55

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:51
Zo ventje, ben je daar..
Mogge!
Promotie gehad en toegaan tot internet gekregen ?
* door het dolle heen een tunnel graven gaat *

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:54

*gokje waagt bij lokale Chinees over wanneer de eerste storing weer plaats vinden doet*

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:53


JaapStar | 01-12-09 | 10:40 Klopt. Héél erg makkelijk. Daarom is het hele idee ook waanzin. In Duitsland zijn ze er alweer mee gestopt. Heeft nooit gewerkt.

Willianus Wortelus | 01-12-09 | 10:53

hahaha, sja dat noem ik dan een typisch gevalletje poep over je eigen brood strooien...
het is trouwens akelig stil betreffende de kilometerheffing, wordt zeker stilletjes besloten nu en dan door de strot van de automobilist gerost...

Modder Neetjer | 01-12-09 | 10:52

Precies op tijd, tunnels zijn dus kudt.

Lying Dutchman | 01-12-09 | 10:51

Ik moet eerst eens zien dat de tunnels het weekend halen.

..zapper | 01-12-09 | 10:50

Cortes | 01-12-09 | 10:44
Obstipatie zou je toch eerder verwachten bij het horen van het stemgeluid van Camiel, en nog wel zo up-close-and-personal, via oordopjes, dichtbij de hersenen. Daarbij nog de visualisatie van zijn bruine hertenogen en de hagelwitte babytanden en schijten is twee weken niet meer mogenlijk.

Maar ja, dat zijn ik en mijn darmen ;)

Biep | 01-12-09 | 10:48

Goeie Brusselmans!

Simon_GS | 01-12-09 | 10:47

Biep | 01-12-09 | 10:31
Dat klopt zeker. Maar zover ik weet zijn de veiligheidssystemen waar we over praten; systemen die meten of vrachtwagens niet te hoog zijn en/of de lucht nog wel schoon is.

emzy | 01-12-09 | 10:46

ICT + Overheid = Water + Vuur
-
Werkelijk ieder ICT project van de overheid groter dan het installeren van Windows XP op één PC loopt uit op een kostbare ramp.

Moi2 | 01-12-09 | 10:43

Dat hele rekeningrijden kan gewoon zonder kastje. Doe naast accijns een belasting op diesel/benzine en je hebt precies hetzelfde effect. Zonder faaltechniek, zonder privacyschending.

Semmo | 01-12-09 | 10:43

Neetje had haar Geeltje en Camiel heeft zijn Castje.

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:42

Gelukkig hebben ze niet zo'n veiligheidssysteem bij de tunnel van main frau....

Geiteneuker | 01-12-09 | 10:40

Krokoklaas | 01-12-09 | 10:37
Dan vraag ik me op mijn beurt af hoe hij die mail de deur uit doet. En anders krijg ik dat kastje wel gewoon los van de accustroom hoor. Moet niet al te veel moeite kosten om zo iets te saboteren.

JaapStar | 01-12-09 | 10:40

Uh, is die techniek niet door mensen ontstaan?
Ik kan het mis hebben.

Zo jammer! | 01-12-09 | 10:39

Gezien het leipe dialect van die hele pauperprovincie is het allang een stuk straatarme grond die bij Vlaanderen hoort.
Centjes terugvragen aan die corrupte kutbelgen,hek er omheen en job done.
"Doorlopen,mensen... niets aan de hand".

R.B.Scott | 01-12-09 | 10:38

@ JaapStar | 01-12-09 | 10:28
Heeft geen zin, het "kastje" stuurt onmiddellijk een email dat hij geen satellieten kan ontvangen.

Krokoklaas | 01-12-09 | 10:37

NB, kilometerheffingnee.nl heeft de benodigde 40.000 stemmen binnen. Ben benieuwd of het Camiel gaat lukken om ze allemaal onder het tapijt te vegen.

koolteer | 01-12-09 | 10:36

Men heeft bij de vorige verkiezingen teveel vertrouwen gehad in een onbewezen kabinet.

Zeddegeizot | 01-12-09 | 10:36

Maar goed dat men bij de bouw en de daarop volgende groei van het Internet alleen heeft vertrouwd op reeds uitvoerig in de praktijk bewezen techniek.

Flippo | 01-12-09 | 10:36

@Wietse112 10:30
De tunnel is het probleem ook niet, de falende electronica wel. Of wil je beweren dat ze ook dat al hadden in het Limbabwe van 3100 vc?

koolteer | 01-12-09 | 10:34


Ik, als übertechneut, ben ervan overtuigd dat dit niet KAN gaan werken.

Never. Wordt één grote geldverslindende mislukking.

Willianus Wortelus | 01-12-09 | 10:34

Laat Camiel eerst maar eens zo'n kastje in de tunnel van zijn vriendin stoppen.

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:34

Ja ik hoorde het hem vanmorgen zeggen en moest meteen aan dat rekeningrijden denken. Hij geeft hiermee toch zijn eigen brevet van onvermogen?
Wie kan de tunnels en het rekeningrijden betalen en waar wordt de rekening neergelegd? Wat is het toch een maffia.

ecologiste | 01-12-09 | 10:32

Over tunnels gesproken, mijn poort naar de randstad, staat bij een aardig buitje gewoon blank, niet waar Heer von Zeikhoven, mede-eilandbewoner? ;

Ashtrey | 01-12-09 | 10:32

emzy | 01-12-09 | 10:19
Ik heb er niet veel verstand van, maar ga toch een poging wagen:
Een tunnel in Oostenrijk gaat meestal dwars door massief steen: solid as a rock.
Een tunnel bouwen in ons zompige land, met allerlei boterzachte lagen en heel veel water, gaat toch gepaart met héél veel meer problematiek. Daar zijn toch heel veel meer veiligheidsregels en waarschuwingsmethoden voor nodig, lijkt mij.
Dat heeft niet echt veel te maken met de lengte van een tunnel.

Maar wel magistraal dat Camiel eigenlijk toch wel begrijpt hoe de vork in de steel zit: Dat je eerst de betrouwbaarheid en de techniek onder de knie moet hebben, voordat je ergens aan begint.

Biep | 01-12-09 | 10:31

@ Brusselmans
Nog nooit gehoord van de mijnen....?
3100 jaar voor christus al mijnbouw in Zuid Limburg.

ze kunnen tunnels bouwen...

Wietse112 | 01-12-09 | 10:30

Zo'n GPS-kastje, daar kan je toch gewoon een stuk lood om heen vouwen? Hoe gaan ze controleren of die krengen werken? Dat plan is niet fraudegevoelig, dat plan smeekt er om.

JaapStar | 01-12-09 | 10:28

@Elendsknook | 01-12-09 | 10:26 Rij dan voortaan lekker door De mijnen met je 2e hands hyundai anorexia.

Vogelbeest | 01-12-09 | 10:28

En dat is de 3e minister in 2 dagen die in het nieuws komt omdat hij ongelofelijk hard gefaald heeft. En ze zitten er nog steeds.

Da_Vincentius | 01-12-09 | 10:27

Ik eis rectificatie. Men groef hier in Limburg al betere tunnels voordat boven de rivieren elektriciteit was; De mijnen.

Elendsknook | 01-12-09 | 10:26

En toch heeft hij een lekker wijf. Maar goed, de overheid kan gewoon helemaal niks het is te log en te corrupt

Fragony | 01-12-09 | 10:25

Nederland wil qua veiligheid natuurlijk weer alles voor 130% geregeld hebben. Als ze in de Alpenlanden alle tunnels zo zouden beveiligen, dan waren die knakkers stuk voor stuk failliet.

Mr. Blisster | 01-12-09 | 10:24

Cameel Zeurlings.

zo dat was mijn duit

3,14mel | 01-12-09 | 10:22

Kom maar op met die GPS kastjes.
Ik heb een schroevendraaiert and I'm gonna use it!

wakkere_nederlander | 01-12-09 | 10:21

Het wachten is nu op de eerste oostblokvrachtwagen met zeil wat door de rijwind een beetje opbolt nét voor de sensor die de hoogte meet. Dan zijn ze daarna weer dicht.

zeg maar jansen | 01-12-09 | 10:21

Eurlings logica:
De KM-heffing moet komen zodat mensen minder snel de auto pakken
Wanneer pakt men minder snel de auto? Moet het dan goedkoper of duurder worden?
OT: in Oostenrijk heb je tunnels die minder goed beveiligd zijn en kilometers langer zijn als deze twee tunnels. Een beetje vrachtwagen staat met de voorkant al buiten als de achterkant nog binnen moet komen...

emzy | 01-12-09 | 10:19

Wat mij verbaast is, dat er in het aanbestedingscontract voor het ICT deel van de bouw van deze tunnel kennelijk geen clausule is opgenomen, dat degene, die zo'n ICT systeem levert aansprakelijk is voor alle kosten, die zullen voortvloeien uit een eventueel niet of niet goed functioneren van de geleverde ICT-meuk. Overheden blijken in de omgang met dit soort projecten keer op keer de nodige hardhandigheid te ontberen om dit soort zaken dicht te timmeren. Met als consequentie een onnodig hoog risisco, dat er bij calamiteiten vanuit de algemene middelen (lees : belastingopbrengsten) bijgepast moet worden. Treurig.

baba4oog | 01-12-09 | 10:19

Het zal je wellicht al zijn opgevallen als je er een keer doorheen rijdt; die tunnels zijn 2 meter te smal (oeps, foutje, vluchtstrook vergeten... spaart een paar zakjes beton). Vandaar al die extra veiligheidstoestanden.

de ouwe pik | 01-12-09 | 10:19

Die zit.

Deport | 01-12-09 | 10:18

Camiel is een Limbo-bokkelul met 6 gezichten, die tunnel moest en zou opengaan een aantal jaren geleden, Rijkswaterstaat waarschuwde, de aannemer waarschuwde, de provincie waarschuwde maar Camiel sloeg alle adviezen in de Limbo-wind. Camiel moest ff indruk maken op zijn Limbo-vriendjes....... nou dat is gelukt en wij betalen het wel weer. En nu de semi-intellectueel lopen uit gaan hangen, bokkelul.

mauryn1673 | 01-12-09 | 10:17

Roberto® | 01-12-09 | 10:16 Bier halen.

zeg maar jansen | 01-12-09 | 10:16

Teen | 01-12-09 | 10:13 En het is ook goed dat die tunnels pas open gaan als het écht veilig is. "Better safe then sorry" nietwaar?

zeg maar jansen | 01-12-09 | 10:16

Wie heeft er in godsnaam een verbinding nodig met dat stuk van het land?

Roberto® | 01-12-09 | 10:16

men heeft in 2005 veel te veel geld willen uitgeven voor systemen die op geen enkele tunnel in de wereld nodig zijn
en dan hebben we het over serieuzere tunnels dan deze twee 'duikertjes' van een paar kilometer

waarom trapt men daar telkens weer in? elke begroting voor elk groot ding is achteraf achterhaald en wordt alleen maar gebruikt om het idee goedgekeurd te krijgen
als puntje bij paaltje komt betalen wij met zijn allen de extra miljoenen of miljarden

Rebrabar | 01-12-09 | 10:15

In Limbanië was dit te verwachten, en ook met deze Limbabwaanse minister natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 01-12-09 | 10:15

Overigens mogen ze van mij alle wegen vanuit Limburg afsluiten.
Maar dat terzijde...

Canarie | 01-12-09 | 10:14

Het probleem met die GPS kastjes is, is dat het een al lang bewezen techniek is. Ik heb er inmiddels meer dan 1000 geïnstalleerd. Het werkt gewoon goed maar onfeilbaar zijn ze niet.

Krokoklaas | 01-12-09 | 10:14

Ik heb wel vertrouwen in hem. Zou mij niets verbazen als hij de opvolger van Balkenende wordt. Mijn stem heeft hij!!

Teen | 01-12-09 | 10:13

Camiel struikelt straks over zijn eigen woorden met zijn " "Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek".
Die kastjes worden zijn Waterloo.

Teun van het Tuinpad | 01-12-09 | 10:13

Camiel, twee dikke vuisten in je hol. Twee!

blinde kip | 01-12-09 | 10:12

Het wordt tijd dat we alle onbewezen technieken in Kamiel's tunnel schuiven.

Canarie | 01-12-09 | 10:12

Daar heeft weer iemand flink aan verdiend.

rugridder | 01-12-09 | 10:10

De Tunnelvisie van onze Camiel gaat de burger nog veel kopzorgen opleveren.

dogbitedog | 01-12-09 | 10:09

Ze zijn open, maar voor hoelang? En durf ik er nu wel doorheen te rijden of zal ik toch liever vertrouwen op de Napoleonsbaan?
Eurlings opent hem wel, maar is het dan nu wel veilig?

zeg maar jansen | 01-12-09 | 10:09

hij is zichzelf natuurlijk ook aan het ingraven om niet als minister te hoeven vallen.

Beau ter Ham | 01-12-09 | 10:08

Geen nood, de hoeveelheid geld die je kunt 'halen' bij de belastingbetaler is onbeperkt (in den ogen van den Llinkschmensch)
'
Daar komen we dus wel uit!

Rest In Privacy | 01-12-09 | 10:08

Nou nou, eerder invoeren dat BB kastje, wat ik je brom.

Ashtrey | 01-12-09 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken