Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Help! Dé Overheid op de stoep

300think.jpgIngezonden mail, of u even mee wilt denken: Hallo GeenStijl en reaguurders. Ik heb een probleem. Deze week kreeg ik een brief van het Centraal Bureau voor de Statistiek, met de vraag of een 'onderzoeker' even langs mag komen om mijn COMPLETE gezin minimaal 15 minuten lang te ondervragen. Mooi is dat. Aan de ene kant wil de overheid alles al van me weten, word ik getraceerd met een ov-chipkaart en een gps-kast in mijn auto. Als ik met mijn S6 Avant na 21.00 uur in Rotterdam wat wil happen word ik aangehouden en moet ik uitleggen dat ik een ICT-zaak met 80 man heb en geen drugsdealert ben. Ja, want normaal rijden er meestal wat 'oudere mensen' in jouw type auto meneertje (ik ben 35, betaal maandelijks het nettoloon van drie éénstrepers aan belasting en wordt aangesproken als meneertje omdat ik geen babyboomer ben). Ik vul verplicht allerhande kwartaalinformatie in voor CBS op straffe van een boete. En nu willen ze thuis langskomen ook nog. Lees de brief van CBS. Maar aan de andere kant kan ik misschien eindelijk eens wat (des)informatie richting de overheid sturen, de statistiek een klein beetje de goede kant op sturen, of eindelijk de overheid voorzien van goede informatie. Ik ben in dubio. De informatiezuigende koksuckers binnenlaten, of de tiefus wensen. Help! LOL!

Reaguursels

Inloggen

Binnen laten en dan bij ieder vraag die zij stellen zeggen: "Was dat een retorische vraag?". Werkt ook bij Tele-marketeers. Zijn ze heel snel weer weg ;-)

CouchPatat | 01-12-09 | 19:23

Goedemiddag, aap-noot-mies hier. Ik kom even enquêteren voor het CBS, namens minister Rouvoet van gezinszaken. Ik zou u graag een paar vragen willen stellen, over uw schaamhaar. Wij hebben namelijk vernomen dat u over genoeg schaamhaar beschikt voor de snorren van wel drie eenstrepers. Dat vinden wij buitengewoon interessant. Zou mijn assistent Benno ondertussen uw kinderen mogen interviewen?

aap-noot-mies | 01-12-09 | 09:25

Dit meneertje heeft duidelijk aandacht te kort, ik zeg binnenlaten dus....

Joeper de poeper | 01-12-09 | 09:17

-weggejorist-

sinikje | 01-12-09 | 08:23

Arme Hoxha, jij slikt ook alles. Moet je af en toe niet hoesten?

Oncle Ouvert | 30-11-09 | 23:07

Een audi!
Whoehahahahahaha... daar rij je nog geen deuk mee in een pakje boter.
Echte mannen rijden in een truck.
www.fordvehicles.com/trucks/f150/

PenispieperT

klomp72 | 30-11-09 | 22:51

Dat doe ik als zzp'er ook.
Elmauro | 30-11-09 | 14:06
Heb er totaal geen verstand van, al dat bussiness gezooi, maar volgens mij heeft meneer A6 een BV, kent zichzelf loon toe en laat de rest van de winsten terug de onderneming instromen?
.
Maar ik denk dat je het beste de CBS visiteur binnen kunt laten en zorgen dat je een afgeleefde heroïneslet de antwoorden laat geven. Wel zorgen dat ze wat opdringerig wordt. Ikzelf heb daar als pauper het geld niet voor en verscheur dat soort en allerlei enquêtes gewoon, maar jij kunt het!

ZSU-23-4 | 30-11-09 | 22:40

De tiefus wensen. Je hebt wel wat beters te doen toch? Een fatsoenlijke auto kopen bijvoorbeeld...

Randall Flagg | 30-11-09 | 22:34

Deed ik ook! Ik krijg als ondernemer ook brieven van het CBS binnen.. die begonnen met: De Overheid veplicht u met dit onderzoek mee te werken. Of ik effe een vragenlijst met 21 pagina's wilde invullen! Nou ze konden het krijgen: retour: Omzet in NL: 1 miljard euro! Hoeveel man personeel heeft u: 200.000 man/vrouw. Uw export naar het buitenland: 6 Miljard Euro. welke bedrijfsvorm heeft u: eenmanszaak. Werkt u partner in de zaak mee: ik heb 15 vrouwen. Nar welke landen exporteert u: Ik werk Interplanair: Venus, Mars en heb een dochteronderneming op Pluto!
en het 'gekke' is: je kreeg nooit geen bedankbriefje, bezwaarschrift of iet anders!

stadsknurft | 30-11-09 | 22:31

Het zijn jokkerts. Op de brief staat dat hij uit December 2009 komt, en dat is het helemaal nog niet. Als je als Centraal Bureau voor de Statistiek nog niet eens de datum weet. Wat je ook kan doen is ze vragen of je ze een factuurtje mag sturen voor de tijd die ze met dit soort onzin verdoen. Ik krijg ook geregeld zo'n briefje van het CBS over mijn beeveetjes. Opzouten met die hap!

m4ppet | 30-11-09 | 21:53

Een S6 Avant, leg ' ns uit. Wat is dat, een S6 Avant? Is dat handig of juist gevaarlijk, nu de politie je daarom aanhoudt? En je hebt een ICT-zaak met 80 medewerkers? Zo, zo, indrukwekkend. Wat is dat een ICT-zaak? Ik dacht zo: een Informatie- en CommunicatieTechnologie-zaak. Maar ja, wat is dat dan? Je verkoopt Informatie- en CommunicatieTechnologie of laat 80 medewerkers dat voor je doen en je bent pas 35 jaar!? Onvoorstelbaar, wat fantastisch! Maar wat is dat nou, een Informatie- en CommunicatieTechnologie-zaak? Leg 'ns uit. Weet je wat, laat maar. Je toontje zegt me genoeg. Ik hoef niks meer van je te weten, ook niet via het CBS. Sterker nog, rot maar op, met je ICT-werkgelegenheid naar een land waar de overheid zich helemaal niks van jou aantrekt. En blijf daar. Ook als je ziek of behoeftig wordt.

Koning Koel | 30-11-09 | 21:49

Wat een verwende huilebalk. Klagen dat ie met z'n patserbak op de Nieuwe Binnenweg om drie uur 's nachts wordt aangehouden (zou toch veel erger zijn als ze al het tuig waar hij op lijkt in al die pooierbakken rond laten rijden). Even z'n inkomen ventileren en dan verontwaardigd klagen als vadertje staat beleefd om z'n medewerking vraagt. Pleur gewoon op naar California, Dubai of RSA.

Commander Cody | 30-11-09 | 21:10

lidlbier 30-11-09 | 20:23
Zou me als ik jou was meer zorgen maken over je Nederlandsche spelling dan je over je drie woorden Engels. Maar goed, vermoed dat als een wel bekend spreekwoord een beetje klopt je een erg gelukkig mens bent. Daar heb ik dan weer bewondering voor...

Jeen | 30-11-09 | 20:47

2002jezus die is nieuw

lidlbier | 30-11-09 | 20:36

oh en porsche/mercedes natuurlijk. maar audi kom op zeg al zie ik er verschillende staan voor een goede prijs

lidlbier | 30-11-09 | 20:34

lidlbier | 30-11-09 | 20:30

dus ik mag blijven met mijn be em doubeljoe uit 2002 ?

neemjemoederindemali | 30-11-09 | 20:34

@jeen een kadet ik ben in jaren niet zo beledigd

lidlbier | 30-11-09 | 20:30

en wat ik rij kan ik betalen (zonder financiering) dus alle stoere dirkjes hier fuck you

lidlbier | 30-11-09 | 20:27

zowiezo ben ik een bmw/ferrari man.
dit zijn de enige authentieke merken,de rest is een zeer zwaar aftreksel enzowiezo een audirijder pijpen komop zeg als er iemand een auto voor de buitenwerreld rijdt is het een audirijder mooi goed maar zeker geen bmw/mercedes keaping up apearances audirijder (waarschijnlijk verkeerd gespeld sorry)

lidlbier | 30-11-09 | 20:23

mooi verhaal, alleen beetje vreemd dat je maar belasting betaald voor 3 eenstreperts, mijn laatste btw betaling was 54K en ik moet maandelijks die klotenzooi van het cbs verplicht invullen en dat terwijl we momenteel hier maar met 20 mensen werken, maar we werken dan ook gewoon in een ouderwets conventioneel bedrijf.

neemjemoederindemali | 30-11-09 | 20:22

@jeen makkelijk onder de indruk ben ik zeker niet maar als je een (nieuwe) s6 kan rijden presteer je wel degelijk iets want elke accountant zal je een dergelijke aanschaf zwaar afraden, de afschrijving de eerste twee jaar is waarschijnlijk 80a 100.000 duizend euro dat is geen kattepis

lidlbier | 30-11-09 | 20:17

lidlbier | 30-11-09 | 19:53
Wat ben jij makkelijk onder de indruk zeg, er is meer in het leven dan een proletenbak. Met een beetje mazzel vind je dat nog een keer uit. Maar parkeer in de tussentijd lekkrrr je kadetje op een P langs de A4 en wie komt de S6 met z'n baasje langs gereden en mag je even je pijpen...

Jeen | 30-11-09 | 20:10

Lol, toevallig kreeg mevr. Zeurlinks een paar maand geleden ook een dergelijke uitnodiging door de deur, wel een variant overigens . Onderzoek zou ongeveer een uur duren, en werd niets gemeld over vragen betreffende gezinsleden, gesprek zou gaan over allerhande zaken, politiek, milieu scholing, overal mocht/moest je je mening over geven. Je moest ff een nummer bellen voor een afspraak. mevr Zeurlinks voelde er niets voor, dus reageerde niet. Paar weken later vervolgde CBS met een 'aanmaning' dat ze nog geen afspraak gemaakt had. Mevr Zeurlinks wordt daar niet warm of koud van dus de tyfus ermee. Paar weken later we hadden net de kleine zeurlinksjes op bed gedaan om ons op te maken voor gezellig avondje, staat er een senior CBS pipo aan de deur of we open konden doen. mevr Zeurlinks heeft van boven geroepen dat ie op kon tyfen, en dat ze s'avonds niet meer op dergelijk gezeur zat te wachten. CBSer nog zeggen dat ie gisteren ook al aan de deur was geweest (LB). Wanneer ie dan mocht komen, want het was wel erg belangrijk voor de statistiek, nu bij haar weigering kregen ze geen goed beeld meer. Na een nogmaals duidelijk geen tijd geen zin en wegwezen, kwam de boodschap aan. En droop ie af naar zijn kansloze CBS wagentje. Kortom denk nog maar niet dat je van af bent. Jammer genoeg kan ik die brieven niet meer vinden, maar het kan voor een ander eventueel interessant zijn dergelijk interview te fucken en eventueel te filmen ter lering en vermaak. Conclusie er vallen jaarlijks heel wat mensen 'random' in de steekbroef voor een dergelijk bevolkingsonderzoek. Intresting...

Camiel Zeurlinks | 30-11-09 | 20:08

@rieck als je als 35 jarige in een s6 rijdt heb je iets goed gedaan en waarschijnlijk is dat geen begrijpend lezen maar begrijpend delegeren

lidlbier | 30-11-09 | 19:53

Geen zin om alle 300+ advertenties te lezen, dus het kan dat dit al eens eerder gezegd is: Hoe kan iemand van 35 in een S6 rijden als hij niet eens de toets begrijpend lezen voldoende afgesloten heeft? Ik citeer: Onze medewerker stelt U vragen OVER alle gezinsleden van 14 jaar en ouder. Nergens staat te lezen dat ze thuis moeten zijn en al helemaal niet dat ze vragen moeten beantwoorden. Daarnaast: het CBS is niet alleen voor de overheid van belang. Onderzoekers en het bedrijfsleven willen maar wat graag kunnen inspelen op de markt en daarbij zijn statistieken en trends die uit dit onderzoek voortkomen van belang. Wat ik al wel heb gelezen in wat comments en waar ik het roerend mee eens ben: aandachtshoer.

Rieck | 30-11-09 | 19:41

Volgens mij is het niet verplicht (itt bedrijven helaas) dus ik zou ze gewoon laten barsten. Niet eens op reageren.

Franciscus Borchwerf | 30-11-09 | 19:33

Gebeurt ook bij bedrijven je wordt er helemaal gestoord van, serieus. Die gasten willen alles weten, maar bestanden koppelen, ho maar!
Domme, domme ambtenaren. Veel van de gegevens zijn al lang bekend belasting, sociale dienst, bevolkingsregister, etc etc. Even koppelen en ze hebben niets meer te vragen.

mental K | 30-11-09 | 19:21

Hoeft niet per se de S6 V10 te zijn. Desalniettemin goeie keus.

volautomatische_aard | 30-11-09 | 19:15

of ontvang ze naakt en verwacht dat ze zich aan jouw gevoelsmatige gelijkheid zullen aanpassen, hoe dan ook als je hier niks leuks mee kan zal je het nooit kunnen.

lidlbier | 30-11-09 | 19:13

ja fleauxe heb ik van wiki

lidlbier | 30-11-09 | 19:07

voor de volledigheid s6 5.2 liter v10 435 pk

lidlbier | 30-11-09 | 19:05

of zeg dat ie van je vader is en niet wil dat ie er achter komt dat je er stiekem mee rijdt

lidlbier | 30-11-09 | 19:00

de agent in kwestie weet waarschijnlijk niet wat een s6 (zeer zeldzaam) is en denkt met een a6 (zeer veel voorkomend) te maken te hebben prijs jezelf om je keus en zeg de afspraak af .
o en geniet van die ultra gave bak!.

lidlbier | 30-11-09 | 18:58

haha, hoe willen ze de beroepsbevolking in kaart brengen als ze bij het cbs van 9 tot 5 werken... Mensen die echt werken hebben geen tijd om tussen 9 en 5 vragen te stellen. laat staan dat ze thuis zijn...

gezocht: interviewer, geen 9 tot 5 mentaliteit.
werktijden: 09.00u - 17.00u

Universalis | 30-11-09 | 18:57

Ook al eens van die brieven gehad,laat ze lekker oprotten en van te voren bellen dat ze niet welkom zijn,als je tenminste van een voet tussen de voordeur houd om de haverklap..... CBS?? Daaaaaaaaag!

magerehein0009 | 30-11-09 | 18:41

Het gaat hier niet echt om 'de gewone man'.

Pietje Bell1 | 30-11-09 | 18:39

Sowieso filmen en plempen.
Yoast92 | 30-11-09 | 15:56

Ik zeg DOEN!

pleezie | 30-11-09 | 18:32

Wie zegt er nu dat Limburg achterloopt? Brief is gedateerd op december 2009!

pumpkin eater | 30-11-09 | 18:26

Yuksal | 30-11-09 | 17:32
Het advies van een kleuter van drie aan een enorrrrm zielepoot die alleen graag kwijt wil dat hij een enorrrrme pooierbak rijdt en aan wat nerds leiding geeft. En ondertussen dit soort trivialiteiten met ons moet delen.

Next.

Jeen | 30-11-09 | 18:10

Aandachtshoer

porcodio | 30-11-09 | 18:03

A6 avant. een tweede hanse uit de lease gekochte afgeragde leasebak zeker.
80 man personeel en dan nog maar 3 eenstrepers aan belasting betalen.
Ik zou de helft van je personeel ontslaan onder de noemer "economische reden" nu slikken ze het.

Mongeaul | 30-11-09 | 18:00

@ jeroentjegouda

Als jij dat stoer vindt: mij best.

Mij gaat het er om, om aan de kaak te stellen dat elke debiel (waaronder ondergetekende) elk antwoord kan geven op welke vraag dan ook.

Vandaar dat ik Benajmin Disraeli graag citeer wanneer het statistieken betreft:

"There are lies, damned lies and statistics"

Cor Rupteling | 30-11-09 | 17:53

vraag gewoon een stel tokkies als plaatsvervanger. dolle pret.

D.V. | 30-11-09 | 17:52

Heb ff wat opgezocht. In de privé-sfeer liggen de regels anders als in de zakelijke...
Weigeren die hap, anders loop je het risico jaren aan die gasten vast te zitten.

Hijo del Sol | 30-11-09 | 17:48

Wij doen hier al jaaren mee aan een zakelijk 'onderzoek'.
Ze willen geweaun alles van je weten, da's alles. Zakelijk ben je niet echt verplicht om mee te doen, maar je krijgt wel een boete opgelegd als je het niet doet.
Wij leveren natuurlijk de gegevens online aan, en aldus is er niemand die ze controleert. Lachen dus.... Je vult gewoon maar wat in joh... altijd goed.

Hijo del Sol | 30-11-09 | 17:45

Prof. Hoxha heeft zijn lolletje weer vandaag. Je gooit een lijntje uit...

azijnseikerT | 30-11-09 | 17:40

Al vaker gelezen, maar Rutger als huisgenoot is natuurlijk hilarisch!

Nodonut | 30-11-09 | 17:36

Wens ze de tiefus! Of wacht.. Je zou ze ook valse informatie kunnen geven! Liegen voor eigen bestwil. Ach. weet je wat? Je zoekt het dit keer zelf maar uit.

Yuksal | 30-11-09 | 17:32

-weggejorist-

rechercheur | 30-11-09 | 17:32

Ik proef een hoop jaloezie...

de s6-rijder houd het in elk geval bij de hem bekende feiten.
En in de anonimiteit worden wel heftigere vergelijkingen gemaakt.
Kijk hoe de artikelen op GS zijn geschreven.

Ik zou het onderzoek aangaan, cam in de boekenkast en maak er maar comedy van.

studiochef | 30-11-09 | 17:27

Op de één of andere manier krijg ik het gevoel dat de schrijver van deze mail een zeer naar mannetje is.

de Petomaan | 30-11-09 | 17:20

Niet mee doen aan deze gestapo praktijken

Hansvo286 | 30-11-09 | 17:10

Is toch wel grappig voor 1x? Toch? Als je inderdaad maar de statistiek de goede kant op stuurt, want hippies etc. doen al genoeg mee met dat soort onderzoeken.

prikbordpen | 30-11-09 | 17:10

@sr69 | 30-11-09 | 16:43: het cds zuigt dus niet, maar jij!

jeroentjegouda | 30-11-09 | 17:03

Het heeft totaal geen ziiiihiin!
beter besteed je de tijd aan twitteren of hyvesen...

Modder Neetjer | 30-11-09 | 17:02

had een rs6 genomen knoepert!

Dhr-vdMeer | 30-11-09 | 16:46

Haha CBS zuigt aan alle kanten... Ik vul die onzin zelfs iedere maand in en ik doe maar wat... Alsof ik op de 3e van de maand precies weet wat ik de maand ervoor voor omzet heb gedraaid... Onzinclub...

sr69 | 30-11-09 | 16:43

Lijkt me allemaal op vrijwillige basis dus ik zie het probleem niet.
@Juan Queso | 30-11-09 | 16:21
Stinkend jaloers kneusje dat je bent, je stemt zeker VARA?

Reaguurbuisje | 30-11-09 | 16:31

@ Balzakius | 30-11-09 | 16:00
Helder. Dan weet je ook vast dat er doorgaans een soort optimum is, waarbij een grotere steekproef – daarin vind ik het gebruik van die DigiD nog wel een aardige – vrijwel niets meer doet met de validiteit en betrouwbaarheid van het onderzoek.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 16:21

Gewoon allebei kudt. Zelfingenomen S6 (Avant wel te verstaan) yup is kudt, lieden van het CBS ook kudt. Ik zeg uitnodigen en laten blijven die hap, jullie zijn voor elkaar gemaakt.

En de volgende keer als ik je met 180 op de ring zie aankomen ga ik 60 rijden op de linker baan. En dan mag ik lijen dat je meeneem-sake koud wordt. Zet dat maar in je statistieken.

Juan Queso | 30-11-09 | 16:21

*Rode SP pet op hoofd zettend*

Niet zo zeuren en gewoon netjes meedoen aan dat onderzoek. Wat boeit het nou? Als op die manier gegevens beschikbaar komen die van belang zijn voor allerhande onderzoeken, waarvan de resultaten weer worden gebruikt in politieke besluitvorming, wie ben je dan om er niet aan mee te doen.

Zeker als ondernemer mag je best wat maatschappelijke betrokkenheid tonen!

*Rode SP pet ritueel verbrandend*

zoeterMeerman1975 | 30-11-09 | 16:11

Hi. Ken ik jou niet ergens van ?
Ik ben Hans aangenaam.
Wat ik doe in het dagelijks leven ?
Ik ben manager Dataverzameling.
Hé wacht, waar ga je heen ?

Balzakius | 30-11-09 | 16:09

Mensen die hun sociaal maatschappelijke lul afmeten tegen een A6 avant, de hoeveelheid belasting die ze betalen en zich hautain uitlaten over 1 strepers verdienen dit soort martelingen. Ik ken in mijn omgeving toch wel een hoop meer-dan-1-streep-verdieners die deze taal nooit uit hun bek zouden kunnen krijgen. Beetje trieste boel dit...

sniek | 30-11-09 | 16:04

Ongezien de vliegende vinkentering wensen en de deur dichtsmijten, dat zou ik doen. Vroegah wilde ik me nog wel welwillend naar de overheid opstellen, maar de overheid stelt zich al decennialang niet welwillend naar mij (de door-de-neus-belasting-betalende burger) op, dus opzouten met die hap. Ik zoek het zelf wel uit en als ik ze nodig heb rammel ik wel met de strontemmer. Zoiets!

Brouhaha | 30-11-09 | 16:01

@Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:19
Geheel logisch ook. De kosten worden hoger wanneer het aantal deelnemers toeneemt. Voordeel: Een realistischer beeld betreft de mening van "het volk". Een dergelijke volksraadpleging gebruik makend van "voor" of "tegen" zie ik natuurlijk ook niet zitten, maar een ietwat uitgebreider onderzoekje kan geen kwaad. Ik heb al verschillende objecten weg bezuinigd om de onderzoeken te kunnen financieren.
Op de vraag: Wie drukt er uiteindelijk op de knop is makkelijk op te lossen door het gebruik van bijvoorbeeld de DigiD.

Balzakius | 30-11-09 | 16:00

Vervelende meneertje hoor. En: wat is een "ICT-zaak" ?

fart majeur | 30-11-09 | 15:56

@ rudipudi | 30-11-09 | 15:39

Bij mij stuurden ze een zeer leuke stagiare langs. Heel erg prettig diepte-interview is dat geworden.

Mongoose | 30-11-09 | 15:56

Sowieso filmen en plempen.

Yoast92 | 30-11-09 | 15:56

Ook gehad laatst, niet gereageerd en kreeg toen 2 maanden later een brief met verontschuldigingen dat men niet was langs gekomen (was er een afspraak dan?!).
Als ik geluk had zou er misschien nog wel ooit een keer een brief worden gestuurd voor een nieuwe invite...

Gaat nergens over dus!

liquidliquid | 30-11-09 | 15:55

S6 meneer, u bent geweldig.

titsme | 30-11-09 | 15:53

Centraal Bureau Staatsveiligheid lijkt me meer op zijn plaats hier.

Spokoynoy Nochi | 30-11-09 | 15:46

@ Hatsi Kiday | 30-11-09 | 15:45
Geen flauw idee.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:46

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:35
De kleur?
Opdat ik bijrake...

Hatsi Kiday | 30-11-09 | 15:45

Nodig Rutger ook uit ('een oude bekende kwam toevallig langs') en hou ze de hele dag bezig.

Pikkestrijder | 30-11-09 | 15:45

Ik wil ook graag opscheppen over mijn auto en bedrijf. Daarom ben ik alvast een mailtje aan het verzinnen, zodat ik die kan opsturen naar Geenstijl en die zetten het dan als brekend nieuws op de site. Zo kan ik helemaal leeglopen, krijg ik jaloerze reaguusels en ben ik The anonieme, dat dan weer wel, Bomb.
Btw: een audi s6 is zo pauper en daarmee wordt je door je klanten al helemaal niet serieus genomen. Lutser

Tinio | 30-11-09 | 15:44

Het was vast niet de bedoeling van de briefschrijvert dat meer dan de helft van de reaguurders zijn onderliggende agenda tussen de regels door leest.

Jaap de Paap | 30-11-09 | 15:39

Die heb ik ook eens gehad. Natuurlijk niet op gereageerd. Stond er toch ineens een vrouwtje voor de deur. Toen heb ik maar gezegd dat ze mijn persoonlijke info geen reet aan ging, zeker niet als ik er helemaal niets voor terugkreeg.
Ze bleef aandringen en toen heb ik de deur maar dicht gedaan...

rudipudi | 30-11-09 | 15:39

-weggejorist-

Bass Trouble | 30-11-09 | 15:38

Ik ken die brieven en enquetes. "U vertegenwoordigt als het ware veel andere inwoners van Nederland". Ik vertegenwoordig helemaal niemand, behalve mijzelf. Rot lekker op met je datamining, Drs. Hermans. Dood aan alle drs.-en Hermans.
"I could be anybody. - No you couldn't sir, this is Information Retrieval". www.youtube.com/watch?v=LFlFIG22Y9E
Gewoon niet doen. Punt.

koerbagh ® | 30-11-09 | 15:38

Ik dacht dat ook het CBS op het Bel-Me-Niet register stond.

*klacht indienen doet*

acac | 30-11-09 | 15:38

Gaan we weer. Hoxha, een gezin bestaat uit minimaal twee personen, dus het is niet minimaal 15 minuten maar minimaal 20 minuten. Wel even als goed doorlezen voordat je een verzinsel op GS zet.

Hölzenbein | 30-11-09 | 15:36

@ Hatsi Kiday | 30-11-09 | 15:32
Een X5 it is. Het feit dat zélfs ik zoiets weet, is wellicht illustratief.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:35

Naar het schijnt overigens heeft het CBS ooit één keer zo'n brief naar De Eikenhorst gestuurd en kreeg men per omgaande vier ordners van de RVD terug met "betere vragen" en "mogelijke antwoorden".

widtvoet ® | 30-11-09 | 15:33

@ sjaakdeslinksesul | 30-11-09 | 15:10
... dus jij steekt een dikke blow op en gaat op zijn skai lederen bank wezenloos naar de tv zitten kijken.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:33

Fleauxe | 30-11-09 | 15:10
Laat het dan in vredesnaam geen zilvergrijze 535 zijn.
Een X5 ken net. Gevoelsmatig. Sinds ik Mrs. Kiday een kever kado deed rijdt zij dus in de Grand f*cking Voyager en vinden alle meisjes ondergetekende lievv.

Hatsi Kiday | 30-11-09 | 15:32

stomme patser!
het is helemaal niet relevant voor het verhaal hoeveel belasting je moet betalen of wat voor auto je onder je kont hebt.

Le Bref | 30-11-09 | 15:31

@glaaf: nee het rondrijden in zo'n auto is prima, maar om het rond te bazuinen alsof het de natte droom van elke vent is, vindt ik zielig.

Of je worst lust | 30-11-09 | 15:27

Meten is weten toch? Ik zie echt het probleem niet.
Gefrustreerde volvo-rijderts -1

Koekje-dr-bij? | 30-11-09 | 15:27

Lets Kuttekrap | 30-11-09 | 15:24
Waar of niet waar, de reacties zijn er toch; trieste afgunst.

glaaf | 30-11-09 | 15:26

oh die brief heb ik ook wel eens gehad... Had toen een keer laten weten dat ik kon meewerken omdat ik in het buitenland werkte... daarna herhaling op herhaling dat ik nog niet gereageerd had. Ik blijf niet bezig...

Heb toen toch ook geen bericht naar Geenstijl gestuurd? huh huh huh, hoe kan ik de overheid het beste pesten? Beetje flauw hoor... en intussen maar klagen dat er zoveel geld wordt verspild door de overheid.

Platzak | 30-11-09 | 15:25

Wat is het loon van een éénstreper, WTF is een éénstreper eigenlijk? Thanx voor de info. Oja, aan die zelfingenomen egotripperij heb ik dus geen boodschap. Lutser. Lekker makkelijk medewerkers van het CBS uitschelden en zelf het grootste aapje van de rots willen voorstellen. hahaha

Of je worst lust | 30-11-09 | 15:24

@glaaf | 30-11-09 | 15:20
Jij gelooft ook alles he?

Lets Kuttekrap | 30-11-09 | 15:24

@Het CDA | 30-11-09 | 15:20: niet voor een onderzoek als dit. Volens mij wel als hij als werkgevers bepaalde kerncijfers over zijn bedrijf niet aanlevert. Maar al shij die cijfers zelf in formulier invult, is zijn ICT-bedrijf niet zo groot al shij wil doen vermoeden.

jeroentjegouda | 30-11-09 | 15:23

@Cor Rupteling | 30-11-09 | 15:18: stoer hoor!

jeroentjegouda | 30-11-09 | 15:21

nou nou.. typisch dat zovelen hier he-le-maal dol worden als iemand in een wat duurdere auto rondtuft.

glaaf | 30-11-09 | 15:20

Ik adviseer om een afspraak te maken en om je hart te luchten over de moeilijkheden die je hebt ondervonden tijdens je rijexamen. Zodra hij/zij je dan vreemd aankijkt stel je op een zeer domme toon de vraag: ooohhh, heeft het CBS dan niets met het rijexamen te maken?

ITEACHYOU | 30-11-09 | 15:20

Ook weleens zo'n brief gehad. Heb meteen gebeld en gezegd dat ze me nooit meer met die ongein mogen lastigvallen. En een boete, die krijg je er niet voor.

Het CDA | 30-11-09 | 15:20

Ik heb een tijdje terug ook ingestemd met zo'n onderzoek. Komt een oude dame binnen met een overjarig laptopje die een uur lang standaardvragen over jou en over je ouders, broers, neven en kinderen afvuurt (wat voor werk doet je vader, wat voor kleur onderbroek draag je doorgaans, heb je veel vrienden, heb je vaak sex, heb je wel eens alcohol gedronken (dùh), hou je van rode wijn, gebruik je wel eens drugs, en welke dan, ken je mensen die drugs gebruiken, hoe veel auto's heb je, word je geil van Femke Halsema, hoe groot is je balkon, heb je wel eens ruzie met je zusje, heb je vertrouwen in het kabinet, ben je tevreden met de huidige stand in de eredivisie, wat voor merk plakband gebruik je, hoeveel kilometer fiets je gemiddeld in een jaar, hoeveel mobiele telefoons heb je, speel je cricket, kijk je domino day, et cetera. Ik heb haar de deur uitgezet toen ze vroeg of ik fok.nl ook bijhield.

feanfan | 30-11-09 | 15:19

Graaf van Egmont | 30-11-09 | 14:48
dat zou ook best mogelijk zijn.
Mijn vermoeden; meneer werkt ergens in een ICT bedrijf, vindt zichzelf heel wat maar wordt eigenlijk door iedereen maar wat sneu gevonden wordt, rijdt een oude Audi met aftermarket ledstrips in de voorbumper en S6 velgen en is nu bang dat het CBS zijn zelfverzonnen levensstijl gaat openbaren aan de rest van NL dmv deze enquête.

R-W | 30-11-09 | 15:19

@ Balzakius | 30-11-09 | 14:56
Een referendum lijkt me niet het aangewezen middel hier. Een keuze vóór of tégen; het motief hierachter blijft zo geheel buiten beeld.
Nog afgezien van de kosten, doen zich ook methodologische obstakels voor; middels oa. statistische weging en middeling kan men best wat valideren, maar met zekerheid zeggen wie er nu écht op die knop heeft zitten drukken, kan men niet.

Maar – misschien niet onbelangrijk – mijn eerdere reactie had betrekking op meer locale initiatieven; gemeente, stadsdeel. En van zo een questionnaire word ik maar weinig paranoia.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:19

Ons doel in het leven is slechts één ding: statistieken door de war schoppen.

Zelf geef ik telkens weer andere informatie aan het CBS. De ene keer ben ik vrijgezel en homo, de andere keer weer een heterosexuele weduwnaar.
Zo variëren mijn hoogst genoten opleiding, aantal kinderen en bruto jaarsalaris alle mogelijke kanten op.

Gewoon, omdat het kan.

Cor Rupteling | 30-11-09 | 15:18

Vorig jaar kreeg ik ook zo'n brief. Het zijn bijtertjes en ze blijven net zo lang zieken en zeuren tot ze binnen zijn. Het leverde mij uiteindelijk wel twee(!) boekenbonnen van €10,- op. Dat kunnen die enquetteurs best lijden want ze krijgen per adres een veelvoud van €10,-.

Hanxie | 30-11-09 | 15:18

@ mezelf: slaat behoorlijk uit.

#maandag#meer koffie

Tennessee Whiskey | 30-11-09 | 15:18

De 'afgunst-0-meter' slaat behoorlijk, hier. Maar enfin, zoals reeds gezegd, waarom staat er december 2009 op de brief?

Tennessee Whiskey | 30-11-09 | 15:17

Lezen is natuurlijk ook een vak. Er staat dat ze vragen willen stellen OVER alle gezindsleden, niet AAN alle gezinsleden. Het is dus prima als er maar één iemand aanwezig is...

Je zou trouwens maar 10 kinderen en een vrouw hebben (niet heel ongebruikelijk vroegah). Dan ben je 12 * 15 minuten = 3 uur bezig! :-)

Yor | 30-11-09 | 15:17

Trouwens, ik betaal geen éénstrepertjes, ik betaal driestrepertjes. Zó, en nou jij weer.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:17

(vragen en antwoorden m.b.t. de kleur schaamhaar van uw dochter(s) even er tussenuit knippen graag)
Graaf van Egmont | 30-11-09 | 14:38
Effe updaten die lijst: wie heeft er tegenwoordig nog schaamhaar?!

MR2 | 30-11-09 | 15:16

@zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:13: Waar voor je geld, bedoel je waarschijnlijk. ;
-
Nog nooit gehoord van een CPB dat, gelijk man bijt hond, even aan de keukentafel komt aanschuiven. Best wel brutaal eigenlijk. Kan niet één goede reden bedenken om ze binnen te laten.

Fleauxe | 30-11-09 | 15:16

Compensatiegedrag 2.0

Jaap de Paap | 30-11-09 | 15:15

Balzakius | 30-11-09 | 15:11 Volgens mij krijgt ie er geld voor.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:13

@Fleauxe | 30-11-09 | 15:10
Pfff. Mister BMW is in the house hoor..

Balzakius | 30-11-09 | 15:11

FUCK DE OVERHEID met hun stasi/graai ambtenaren......
In Cuba leven de mensen nog meer in vrijheid dan hier !
Wordt hoogste tijd voor een revolutie !

JoepMeloen | 30-11-09 | 15:11

Lets Kuttekrap | 30-11-09 | 15:08 Zo'n stukje gaat Ze InternetZ over, minimaal 80 man die hem zullen herkennen, in z'n nabijheid ook nog. Nee die gaat nog interessante tijden tegemoet. Z'n klanten zullen er ook wel iemand in herkennen op enig moment. Een 'meneertje' of zo.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:10

Beste briefschrijver, mijn advies zou zijn; koop een BMW.
Audi rijden is echt fout, geen wonder dat de politie je niet vertrouwt.

Fleauxe | 30-11-09 | 15:10

Hallo GeenStijl en reaguurders.
Ik heb een probleem.
Ik werk als onderzoeker bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, en vorige week moest ik naar Rotterdam om een compleet gezin minimaal 15 minuten lang te ondervragen. Nou ja, na vijf minuten ging mijnheer er in zijn S6 Avant vandoor na een belletje, vanwege 'zaken'. Ja ik ben gekke henkie niet, natuurlijk had ik door dat er een pregnante wietlucht van de vliering afkwam. Maar goed, ik schrijf dus omdat zijn vrouw het moment dat hij de deur uitging bovenop me sprong en me keihard begon af te zuigen. Nu heb ik vorige maand na hoerenbezoek een soa opgelopen, slikte ik al medicijnen maar ben ik nog steeds besmettelijk. Maar ze gaf me gewoon geen kans om een condoom om te doen en nu zit ik dus met een dilemma. Vertel ik het haar (NAW-gegevens zijn zg anoniem, maar dat zeggen we we erbij omdat anders niemand meedoet aan die enquetes) of doe ik alsof mijn neus bloed. Help!

sjaakdeslinksesul | 30-11-09 | 15:10

Als ondernemer moet je informatie aanlevren, als particulier niet. Dus wat meneertje als werkgever moet invullen, dat is nu eenmaal zo geregeld. Wat hij als particulier krijgt (onderzoekje), mag hij weigeren. Wat is het probleem?

jeroentjegouda | 30-11-09 | 15:10

Meneer is een zeikerd die poneert met zijn rijkdom op Geenstijl. Zulke onhooggevallen figuren moeten gewoon geen aandacht krijgen.

Statler en Waldorf | 30-11-09 | 15:10

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 15:06
Een lulhannes nerd die omhooggevallen is in de IT-elarij die nog niet snapt dat je met een brief aan Geenstijl volkomen de Sjaak bent.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:08

@zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:05
Meneertje kan wel meer willen maar meneertje vergeet dat niemand hier weet wie meneertje is, dus in feite heeft hij die mail voor Jan Lul met de korte achternaam zitten tikken.

Lets Kuttekrap | 30-11-09 | 15:08

Ik krijg ook die brieven van het CBS dat ik aan die enquete moet meedoen. Ik dacht, bullshit, maar toen gingen ze dreigen met niet-malse wettelijke boetes. Dus nu vul ik alles maar in. Er staat namelijk niet dat het verplicht is de juiste cijfers in te vullen.

Uriël Fack | 30-11-09 | 15:07

Hij hoeft niet mee te doen. Weigeren en niet zo zeiken. Next!

GeenZeil | 30-11-09 | 15:07

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:05

Nu wordt meneertje gezien, en gevraagd, dan is het ook weer niet goed ;)

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 15:06

Tja dit noemt men ook wel de dictatuur van het prolelariaattatatatuutututut

magic mike | 30-11-09 | 15:06

Lewis | 30-11-09 | 15:00 Maar dát is het probleem ook helemaal niet. Ja of Nee, inderdaad niet moeilijk.
Maar dan weten wij niet dat 'meneertje' een Audi heeft, 80 man personeel, veel belasting betaald en geen 'meneertje' genoemd wil worden.
Meneertje wil gezien worden, dát is het probleem.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 15:05

Merlot | 30-11-09 | 14:57
Ik schaar ze gewoon onder de categorie "kijk mijn 25 centimeter nu eens uit de broek vallen"', zijn er ook een boel van hier.

*in hoekje huilen gaat*

Jackanders | 30-11-09 | 15:04

@ Balzakius | 30-11-09 | 14:59

Ik hoop voor hem het type audi de 5.2 fsi quattro is anders rijdt hij gewoon in een doorsnee modaal bak

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 15:04

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:23
En dan nog: meewerken is niet verplicht

Matthias Reim | 30-11-09 | 15:03

"Privacy volledig gewaarborgd"? Ze kunnen bij het STEMMEN niet eens geheimhouding garanderen: <u>http://www.nrc.nl/binnenland/article2425944.ece/Ook_stemmen_per_post_niet_waterdicht</u>.

Doe ter Nietoe | 30-11-09 | 15:03

Gewoon de tiefus wensen, meneertje. No problemo.

Lets Kuttekrap | 30-11-09 | 15:03

@ Biep | 30-11-09 | 14:52
Dat 'De Overheid' – locale en landelijke initiatieven moeten we wellicht scheiden – niet ambigu kan zijn, schrijf ik ook niet.
Want inderdaad, enerzijds werkt men klaarblijkelijk aan verbetering van het ondernemingsklimaat, anderzijds is er die onmogelijke regelgeving en wat dies meer zij.
Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Tenslotte had ik het over intenties.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 15:03

hey, das grappig. die is hier in huize cloudoflogic vorig jaar gebruikt om de bbq op te stoken, die brief dan.

cloudoflogic | 30-11-09 | 15:02

Je zou haast denken dat de echte elite alleen nog Renault rijdt, al die wannabees in hun Audi.

kapotte_stofzuiger | 30-11-09 | 15:02

Pfff... praalhans en parvenu. Vandaar, dat ik niet deaud gevonden wil worden in zo'n S6. In geen enkel model van dat merk trouwens. Omhooggevallen tokkies.

tering! | 30-11-09 | 15:02

Waarschijnlijk werd je met meneertje aangesproken door je houding naar die agenten toe. Die weten ook wel dat een beetje pooier niet in een stationwagon rijdt.

Max Stirner | 30-11-09 | 15:02

Ze vragen het toch netjes? Gewoon ja of nee zeggen, ik zie het probleem niet.

Lewis | 30-11-09 | 15:00

@ Merlot | 30-11-09 | 14:57

Je hebt wel een punt ja !
Mooie kijk-mij mentaliteit hier :)

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 15:00

@Muxje | 30-11-09 | 14:26
Klopt, maar als die belastingafdracht moet aangeven dat meneer(tje) een heleboel belasting betaald, en eigenlijk het het voorrecht zou moeten verschaffen menéér genoemd te worden is daar nog wel wat op af te dingen. Ter relativering mijn opmerking dat 5000 euro p/mnd afdragen niets bijzonders is, dat doet elke gemiddelde freelancer in de IT sector ook (met 4 dagen werken p/wk).

Elmauro | 30-11-09 | 15:00

Als ik die brief lees dan is het net of je een hoofdprijs door je strot krijgt geduuwd hahahaha alle tijd die de overheid van je rooft en dat zijn heeel veel uren op jaarbasis mag best wel een vergoeding tegenover staan in een extra vast bedrag van laat ik zeggen 1400 euro per maand. En dat is niet veel, dat jast een korpschef er in een dag doorheen als onkosten.

andre9738 | 30-11-09 | 15:00

Lekker de tyfus laten krijgen die sneue onderzoeks beaubeau's. Wil je info? Doe er dan maar je best voor. En maak maar eens inzichtelijk waarom al die gegevens "nodig" zijn, behalve voor stapels en stapels rapporten waar kereltje Pechtold dan een grap met een nietje over kan maken. CBS = dé veroorzaker van de ambtelijke overmacht en werkverschaffing van NL.

Tobus | 30-11-09 | 14:59

Il vul alleen zaken correct in als ik er voordeel bij heb; bij de overheid sta ik al bekend als vals kreng.

lichtpunt | 30-11-09 | 14:59

Maar zo'n Audi is ook wel een ouwe-lullen-bak natuurlijk.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 14:59

@Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 14:56
Maar helemaal vergeten dat, als je naar buiten kijkt je bijna dood wordt gegooid door de Audi's.

Balzakius | 30-11-09 | 14:59

'Nee' volstaat denk ik.

NoMinister | 30-11-09 | 14:59

Meewerken!
Vergeet niet dat je dan (misschien) een beetje invloed kan uitoefenen door je mening te geven. Aan de andere kant, de meeste rapporten worden natuurlijk voor de bureau-la gemaakt... Inderdaad een moeilijke keuze.

Hanz Ziezo | 30-11-09 | 14:58

modderfokker23 | 30-11-09 | 14:56

angkettes :D

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 14:58

Waar maakt die vent zich nou druk om? Hij wil toch juist opvallen in z'n S6.

Bram de emmer | 30-11-09 | 14:58

uh.. datum december 2009? Het is toch nog november? een brief uit de toekomst? :D

frunk | 30-11-09 | 14:57

Voor iedereen die de briefschrijver af zit te zeiken: volgens mij probeerde hij alleen maar het toontje aan te slaan dat de redactie zelf ook altijd gebruikt.
"Ik heb dit, ik heb dat, dure auto, dure vakanties, dure vrouwen, dure vorrekiesprikkerij, zwem in het geld, en wie minder heeft is een pauper".

Geloof ik trouwens ook helemaal geen rrrrreet van.
Als je alle verhalen over hoeveel geld iedereen wel niet heeft moet geloven, moeten me een Quote 5.000.000 hebben in plaats van een Quote 500.

Merlot | 30-11-09 | 14:57

Verkapt 'kijk-mij-ik-rijd-een-S6-bak' topique

Lord of Acid 055 | 30-11-09 | 14:56

Hahaha, angkettes zijn er alleen maar zoadat ze acheraf kunnen zeggen; we hebben de bevolking zelf gevraagd heo en wat. Gewoon een indek instrument meer is het niet. Ik vraag altijd 50 euro, dat betaal ik ook m'n huisarts als ik 10 minuten van z'n tijd wil.

modderfokker23 | 30-11-09 | 14:56

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:23
Al vijf jaar niet meer

Matthias Reim | 30-11-09 | 14:56

@Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:49
Marktgegevens genereren door een dergelijk onderzoek is niet nodig. Doordat we in een democratie leven zou een online referendum een beter beeld kunnen schetsen dan een onderzoek dat gedaan wordt bij 5000 mensen thuis. (op een schaal van 16 miljoen inwoners)
Als we het aanpakken op deze manier en we indexeren de manier van het CBS op 100, ben ik er van overtuigd dat we omhoog schieten naar 700.

Balzakius | 30-11-09 | 14:56

Merlot | 30-11-09 | 14:51 Kijk, daar gaat het dus fout bij jou. Jij geeft dingen aan in dergelijke enquêtes, dat je 500 are grond hebt en zo. Ik vul zo'n ding niet eens in.
Dus ook niet of ik wel of niet 500 bunder grond heb.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 14:54

Fijne middag iedereen!
*biep*

Biep | 30-11-09 | 14:54

Zaten we ook zo te zaniken als het een lekker wijf met grote ..... auto was en ze deze brief had gestuurd?

Canarie | 30-11-09 | 14:54

-weggejorist-

geert132 | 30-11-09 | 14:53

Hoe gefrustreerd ben je als je al over de rooie raakt van een nette brief met een vriendelijk verzoek. Aan al zijn klanten het advies een ICT-bedrijf op te zoeken waarvan de baas niet zo opgenaaid is.

Sinar | 30-11-09 | 14:52

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:49
Of de overheid wil faciliteren lijkt me niet op de eerste plaats een doel van de overheid, zo fijn zijn ze niet voor de ondernemer in huidig Nederland.
Ruik jij ook wat?

Biep | 30-11-09 | 14:52

Liegen tegen de overheid is moeilijk. Ze controleren namelijk ook het getatoeerde BSN op je linkerarm.

Doe ter Nietoe | 30-11-09 | 14:52

Eigenlijk is Geenstijl de doorsnee van de maatschappij. Doe maar normaal, anders gaat je kop deraf!!!

Canarie | 30-11-09 | 14:52

zeg maar jansen | 30-11-09 | 14:44
Of een telefoontje "U heeft in een gemeentelijke enquete aangegeven dat u eigenaar bent van 500 are grond of meer; en nu hebben wij voor u .... "
WTF gggrretvrdomme??
Dat was dus ook anoniem.
Ophoeren met die datanazi's!

Merlot | 30-11-09 | 14:51

A6 Avant, ideaal voor de familie met fluffy weekendtassen en een hond. En dan nog krijg je er geen flikker in.
Laat het CBS daar eens wat aan doen; die diarree van stationwagons op de Nederlandse wegen.

CoJoNes | 30-11-09 | 14:50

@McLovin | 30-11-09 | 14:47
ROTFL.
Uw reaguursel als open sollicitatie bij het CBS

kapotte_stofzuiger | 30-11-09 | 14:50

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:48
:)

Biep | 30-11-09 | 14:49

Ik heb hem een keer zien rijden, geloof ik. Ben ik nu ook heel stoer?

plaatjesdraaiert | 30-11-09 | 14:49

@ Biep | 30-11-09 | 14:40
Bijvoorbeeld ten behoeve van het lokale ondernemingsklimaat; waarin zou de overheid kunnen faciliteren, mogelijkheden kunnen creëren, wáár is behoefte aan. Dat men daartoe éérst marktgegevens nodig heeft lijkt me evident.
Indien een questionnaire een louter controlerend karakter heeft, merk ik dat doorgaans wel. Jij misschien ook.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:49

R-W | 30-11-09 | 14:44
Ik denk dat deze blaaskaak 0 gezinsleden heeft. Is te druk bezig met zijn 80 man personeel en zijn zaak. De eventuele "drang op het roer" wordt onder zijn desk vakkundig weggewerkt door de jongste tikteef

Graaf van Egmont | 30-11-09 | 14:48

Volgende week ongetwijfeld weer een mailtje van die sneue patser. Dan heeft ""meneertje" een boete gekregen voor een kapot knipperlicht en gaat hij praten over z'n tweede huis in Marbella en dat het daar allemaal veel beter geregeld is en over z'n nieuwe zeilboot waar helemaal geen knipperlichten opzitten en over z'n prestaties tijdens het laatste toernooi op de lokale golfklub... man, man, man.

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:48

R-W | 30-11-09 | 14:44
Leuker is eigenlijk nog de stelling dat hij een s6 heeft 80 man personeel en voor zichzelf niet kan beslissen of hij een enqeute gaat invullen of niet...
het lijkt wel
www.youtube.com/watch?v=h6r0bjX4tGM

repulse | 30-11-09 | 14:48

Balzakius | 30-11-09 | 14:43
Dat denk ik dus ook, ik ben er helemaal niet zo van overtuigd dat met zulke goede intenties heeft me die bergen informatie: het gebruik ervan kan zomaar veranderen in misbruik, garanties geven ze je nooit.
Bedankt voor je antwoord, die Pa Cartwright is me toch een zúre zult..... die is vast geboren zonder reuk en smaakvermogen en lid van Stivoro.

Biep | 30-11-09 | 14:47

@Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:45
Ketamine ?

Balzakius | 30-11-09 | 14:46

R-W | 30-11-09 | 14:44 Lezen kan ie ook al niet. De vragen gaan óver z'n gezinsleden van 14 jaar en ouder, niet áán.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 14:46

*tijdelijk out is*

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:45

Canarie | 30-11-09 | 14:43
ROFL!

Merlot | 30-11-09 | 14:45

@Poster
Volgende keer je naam neerzetten, en je overbodige info achterwege laten. Alvast bedankt!

Balzakius | 30-11-09 | 14:45

Merlot | 30-11-09 | 14:44
Die heb ik heel lang niet gehoord!
;)

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:45

Merlot | 30-11-09 | 14:38 Ik ook, al dat soort zooi gaat meteen in het ronde grijze 'archief'. Anoniem zegt u? En dan drie weken later een herinnering krijgen dat ik de enquête nog niet ingevuld heb, zó anoniem is dat nou, zo'n enquête.

zeg maar jansen | 30-11-09 | 14:44

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:43
Een hele ouwe: "Van buiten bont, van binnen stront".

Merlot | 30-11-09 | 14:44

William_Gibson | 30-11-09 | 14:42
Bedankt voor de informatie. ;-)

Jackanders | 30-11-09 | 14:44

@interessant figuur, wat hebben een S6 en de 80 man personeel te maken met het al dan niet invullen van een enquête? Je kan gewoon 'nee' zeggen als je er geen zin in hebt, probleem opgelost. Je gezinsleden worden overigens per stuk 10-15 minuten ondervraagd volgens de brief dus dat kan een lange avond worden als je een groot gezin hebt (biblebelt e.o.).

R-W | 30-11-09 | 14:44

@ widtvoet ® | 30-11-09 | 14:38
Breitling. No doubt.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:44

Canarie | 30-11-09 | 14:38 Heb een indrukwekkende cv maar heb hem in de kolenmijn laten liggen, zullen we hem even halen kleppen ondertussen lekker verder over secundaire arbeidsvoorwaarden

Uberheertje | 30-11-09 | 14:43

@Merlot | 30-11-09 | 14:41
Ach.. tis elke dag een ander.. en ze hebben speciaal voor mij een snelle baan aangelegd om langs de files te rijden..
Alleen die naam... Arriva... daar moeten ze nog wat aan doen..

Canarie | 30-11-09 | 14:43

@Biep | 30-11-09 | 14:40
Wellicht commerciële belangen. Bedrijven gaan over lijken om te weten te komen wat de burger heeft of wil. Dat beide partijen in staat zijn zulke maffia-praktijken uit te voeren is algemeen bekend.

Balzakius | 30-11-09 | 14:43

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:33
Of "Hoe mooier de strop, hoe rotter de kop"

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:43

Ik geef nooit informatie aan wie dan ook, tenzij ik ervan overtuigd ben dat het zinvol is en zeker weet dat de info niet wordt misbruikt

William_Gibson | 30-11-09 | 14:42

voorheenclowned | 30-11-09 | 14:38
Eens gehoord hoe iemand zo'n onderzoeker te woord stond:
V: "mag ik u een vraag stellen?"
A: "dat hebt u zojuist gedaan"
V: "o, haha, mag ik u dan nog een vraag stellen?"
A: "tja, zo schieten we niet op hè?"

kettinghond | 30-11-09 | 14:42

Maar wie is het?

Guurt | 30-11-09 | 14:42

Canarie | 30-11-09 | 14:35
Ik heb ook mijn eigen chauffeur.
Mijn wederhelft ook, trouwens.
Hangt er van af wie van ons tweeen Da Bob is.

Merlot | 30-11-09 | 14:41

kneus met mooie auto....

lexdiforno | 30-11-09 | 14:41

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:37
Zonder twijfel met de beste intenties... wat zijn dan de goede intenties die u voor ogen hebt ten aanzien van die vraagstellingen?
Die zucht van de overheid naar persoonsgegevens is steeds schunniger vormen aan het aannemen.
Ik zou het hogere doel daarvan wel eens willen weten.

Biep | 30-11-09 | 14:40

Wie geeft zo'n blaaskalk een platform om z'n ego te strelen? Geen Stijl ????

watsinneneem | 30-11-09 | 14:39

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:30

Systeemverantwoordelijk, niet resultaatverantwoordelijk. Nuanceverschil.

MacReady | 30-11-09 | 14:39

Statistieken zijn niet boeiend, cijfertjes geneuzel wordt pas leuk wanneer de definities ter sprake komen.

repulse | 30-11-09 | 14:39

@Canarie | 30-11-09 | 14:35
Eigen chauffeur? Guusje?

Art Vandelay Ultor | 30-11-09 | 14:39

Als je tijd hebt om dat soort flauwekulmailtjes te versturen weten die 80 werknemers zich blijkbaar prima zelf te redden. Missie geslaagd: je hebt jezelf volstrekt overbodig gemaakt!

Anders nog? | 30-11-09 | 14:39

*sowieso niet wil happen in Rotterdam*

Lardeerik | 30-11-09 | 14:38

Wat voor horloge zou dat "meneertje" dragen trouwens?

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:38

Ik stel voor om op de zelfde manier te reageren als een van die godvergeten marktonderzoekers die thuis de telefoon laat overgaan.
Het grote bijkomende voordeel van deze brief is dat je kan reageren wanneer jij wil en niet als je net wil gaan eten met je gezin.
Verder zou ik niet teveel zeiken over de hoeveelheid belasting die je moet betalen, dat heeft namelijk alles te maken met je inkomen!!!
Als het je niet bevalt dan sodemieter je toch lekker op naar een land waar je geen belasting hoeft te betalen, waar je niet zal worden aangesproken door 1 strepers en waar je met je ICT zaak geen opdrachten hoeft te accepteren die mogelijk in verband staan met die zelfde overheid.
LUTSER.

voorheenclowned | 30-11-09 | 14:38

@Uberheertje | 30-11-09 | 14:37
Ik voel er wel wat voor om u te verhuren ter vermaak..

Canarie | 30-11-09 | 14:38

Ik zou hem binnenlaten maar vóór die tijd even een webcammetje of zo installeren. Na het gesprek even alles uploaden naar DumperT zodat we hier allemaal mee kunnen genieten. (vragen en antwoorden m.b.t. de kleur schaamhaar van uw dochter(s) even er tussenuit knippen graag)

Graaf van Egmont | 30-11-09 | 14:38

doskabouter | 30-11-09 | 14:33
Precies, in de prullenbak met die zooi.
En zo doe ik dat ook met "uiteraard geheel anonieme enquetes" van Verkeer en Waterstaat, Kamer van Koophandel, AID en meer van dat gajes dat zo bekend staat om hun "zorgvuldige behandeling van privégegevens".

Merlot | 30-11-09 | 14:38

@DANNY3960| 14:27
Dan is jouw kar altijd nog twee keer zo groot als een 33.

fuckje | 30-11-09 | 14:38

Als deze meneer dit al een probleem vindt dan is hij vast niet opgewassen tegen een lampje dat kapot gaat. Het zijn van die dingen die in het leven op je weg komen. Je kan er meer doen wat je wilt.

Simon_GS | 30-11-09 | 14:38

Ja leuk! Ambtenaartje pesten. Wat een niveau..... Het jammere is dat er nog een topic van gemaakt wordt ook.
Help, we hebben hier te maken met een ICTer die ze gemist hebben bij het spatten van de internet zeepbel. Doe es nog een keer schieten en dit keer raak a.j.b.

lieverdeauddanreaud | 30-11-09 | 14:37

Gatver, wat heeft de persoon het met zichzelf getroffen zeg. Egotripperij. Ik zal ook een briefje schrijven waarin ik vertel over mijn Audi. Dan kan GS dat ook plaatsen.

Kirbai | 30-11-09 | 14:37

Maarja, ik rij dan ook geen S6 Avant.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:37

Canarie | 30-11-09 | 14:35 Heb jij dan een baan voor me?

Uberheertje | 30-11-09 | 14:37

@ weedo | 30-11-09 | 14:32
Klopt. Als zelfstandige krijg ik ook van dit soort verzoeken. Zonder twijfel met de beste intenties, noem me gewoon weinig betrokken; ik vergeet het of ben te lui. En met een zeker interval krijg ik dan een herinnering, of men wil eens iets anders gaan onderzoeken. So what? Ik heb er werkelijk geen enkele last van. En dat gaat al 10 jaar zo.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:37

Uit gegevens van het CBS blijkt dat:
10% vrijwillig meewerkt;
24% wel meewerkt maar niks zegt;
18% niet meewerkt;
31% onder druk van pisteaul tegen slaap dan maar meewerkt;
17% niet mee doet, maar eigenlijk wel mee had willen doen

Dus trek je conclusie aan de hand van deze zeer betrouwbare cijfers van het CBS.

Klablong | 30-11-09 | 14:36

Ik zou zeggen doen, maar met een aantal beperkende voorwaarden!
- vooraf alle vragen eerst schriftelijk laten opsturen ter goedkeuring (wat andere eissen kun jij ook)
- je het recht voorbehouden om alsnog van het interview af te zien.
Vragenlijst on-ingevuld naar GS opsturen en vrij geven voor publicatie; we willen wel eens zien wat die CBS-chef afdeling 'data-mining' voor 'zijn' selecte groep in petto heeft..

afdankert | 30-11-09 | 14:36

Er is door een onderzoekscommissie een onderzoek opgezet waarin wordt onderzocht of onderzoekers goed onderzocht hebben of de onderzoeken goed zijn onderzocht. En op deze manier hebben we heel weinig werkloosheid.............

ITEACHYOU | 30-11-09 | 14:36

meneertje heeft het blijkbaar helemaal gemaakt.
werkt zeker voor de overheid?

Zuitschuip | 30-11-09 | 14:35

"Ik werk 100 uur per week, als zelfstandig ondernemer met 80 man personeel moet je ook wel hè."

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:35

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:33
Zit jij nou te lachen? ;)

Biep | 30-11-09 | 14:35

@Mubbenschonster 14:33

Scherp. Ze zijn bij het CBS wel vaker uiterst kreatief met cijfertjes.

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:35

Tsja, dat is natuurlijk wel wat anders dan inhoudsloze TV kijken. Ik zeg gewoon meedoen. Wel eerlijk antwoorden. Krijg je misschien nog een leuk presentje voor. (Ik heb ook wel eens meegedaan en kreeg zowaar een kicke 1GB USB-pen (Dat was toen het hippe formaat, zeg twee jaar geleden).)

Het waait wel over! | 30-11-09 | 14:35

Eigenlijk is het nooit goed.
Kraak je een huis en was je je haar niet...
Werk je jezelf de tyfus, noem je per ongeluk ter illustratie je auto, wordt je daar weer voor afgezeken.

Wispelturige heaumeaux.. dat zijn jullie..

Ik heb mijn eigen chauffeur... ben ik nu ook tov?

Canarie | 30-11-09 | 14:35

@ lijn5 | 30-11-09 | 14:21

Dat doe ík ook altijd. Maarre: 5 minuten meewerken op een uurloon van bijv. 125 € zet geen zoden aan de dijk. Dus De Gouden Tip: noem ook altijd een minimumbedrag (ik doe € 250,-) per interview/vragenlijst etc. en je bent helemaal van ze af. Stelletje klojo's....

De Literator | 30-11-09 | 14:34

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:32
ga jij je lucifer even lekker tegen iemand anders afstrijken, ik ben niet gedient van die rooie kop van je.
have a nice day, O-pa.

Biep | 30-11-09 | 14:34

*wantrouwig naar poll kijkt*

doskabouter | 30-11-09 | 14:34

@pienterknaapje | 30-11-09 | 14:30
Roffa? Puh-lease...

Art Vandelay Ultor | 30-11-09 | 14:33

Gewoon grote ronde archief, doe ik ook altijd, hoor er nooit meer iets van.

doskabouter | 30-11-09 | 14:33

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:32
Lol!

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:33

Meneer is loonslaaf met een max 20k leasebak en klust daarnaast wat bij
ontvangt een briefje van een of andere instantie en voelt zich nu heel belangrijk en groot?

the_self | 30-11-09 | 14:33

Heerlen, december 2009?? Hier is het nog steeds november.

Mubbenschonster | 30-11-09 | 14:33

Type "hoe duurder het pak, hoe groter de zak."

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:33

Hebben ze geen gastenboek?

Claude Jacque | 30-11-09 | 14:32

@ Biep | 30-11-09 | 14:30
Sjesssusss, ga je nu ook al met jezelf in de slowchat? Pffff.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:32

Dafman | 30-11-09 | 14:29
lul op
laatst kreeg ik van de gemeente een herinnering dat ik mijn anonieme onderzoek nog niet had ingestuurd.
en buitendat, alles wat je aan info geeft mag je later weer betalen met de gristenhonden in de regering

weedo | 30-11-09 | 14:32

jan-lul-de-behanger | 30-11-09 | 14:26
Geef hem die koffie pas als hij weer buiten staat!! je weet maar nooit.

kettinghond | 30-11-09 | 14:32

Gewoon een offerte sturen met gangbaar uurtarief, vooraf betalen, anders geen gesprek!

Jan Kaas | 30-11-09 | 14:31

@MacReady | 30-11-09 | 14:26 :
Stom van me. Sinds 2004 hartstikke onafhankelijk;
-
De minister van EZ is na 2004 wel systeemverantwoordelijk voor de statistische informatievoorziening van de rijksoverheid gebleven en is dus politiek verantwoordelijk voor wetgeving, budget en de randvoorwaarden op dit gebied.
-
Zodra iemand politiek verantwoordelijk is voor zo'n club dan zitten ze er met een hele dikke vinger in.

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:30

Treurig om zo'n briefje te gebruiken als kapstok om even leeg te lopen over je S6 en je ICT zaak met 80 man... MKB'er op egotrip.

Als je ze wel scherp onder je petje zou hebben, zou je die kermisbak inruilen voor een wat nettere machine - kun je zonder gemekker Roffa in om te eten, en wordt je door je klanten wel serieus genomen.

pienterknaapje | 30-11-09 | 14:30

Ben het helemaal eens met ServerGenius | 30-11-09 | 14:28

Hij moet vooral een stevige vergoeding vragen voor a) zijn tijd en b) het leveren van kostbare marketinginformatie t.b.v. de overheid. Voor niets gaat de zon op!

De Ware Vrijheid | 30-11-09 | 14:30

P.S. Als je echt zo bang bent kun je ook gewoon niet meedoen. Dat mag.

Dafman | 30-11-09 | 14:30

Biep | 30-11-09 | 14:29
*zucht*

Biep | 30-11-09 | 14:30

Gewoon een belletje met 'nee, dank u', mag ook. Het type dat altijd kankert op asociaal gedrag en gebrek aan verantwoordelijkheid van een ander, zelf nog een graadje erger is en te lomp is om het door te hebben. Ergo deze tenenkrommende ingzonden brief. Maar als je zonodig de naoorlogse verzetsheld wilt spelen kan dat ook, stumperd.

sjaakdeslinksesul | 30-11-09 | 14:30

het nettoloon van drie éénstrepers? PauperT, kom eens terug als je drie keer bruto betaalt en bent opgehouden met janken, aandachtshoerrrrrr...

groetjeshoi | 30-11-09 | 14:30

En gij geleuft da. Echte selfmade hotshots maken zich niet druk om onzin-onderzoeken. Of is dit een excuus om over je succesvolle leventje te kunnen opscheppen? Gadverdamme ga rondrijden in je S6 Avant (wat dat ook moge zijn want het boeit me geen reedt).

DeRookmagier | 30-11-09 | 14:29

Wauw gaaf zeg, mag ik eens met je meerijden. Zal me netjes gedragen hoor meneertje. Dan zou mijn droom echt uitkomen en is mijn leven compleet. Kan ik rustig sterven.

Innocenti | 30-11-09 | 14:29

35, heel veel geld verdienen en een mooie auto rijden en dan zulke bagger hardop durven te zeggen waaruit blijkt dat je ontzettend dom bent. Er is dus nog hoop voor een aantal reaguurders.....
PS begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte maar kom op zeg, je hoeft het ook niet van de daken te schreeuwen dat je zo goed bent.

ITEACHYOU | 30-11-09 | 14:29

Niks aan de hand. Ik heb er ook eens aan meegewerkt en ze vragen geen persoonsinformatie maar alleen dingen die voor statistiek handig zijn. Volblaffen met desinformatie kan, maar zal gezien de rekenmodellen al snel buiten de meewegende resultaten vallen. Er is niks Stasi aan, het is gewoon een middel om "de Nederlander" in het algemeen in kaart te brengen. Je wordt dus niet afgeluisterd o.i.d.

Dafman | 30-11-09 | 14:29

Laat ze eerst maar eens zorgen dat Rutger niet met enige regelmaat koffertjes, mappen en usb-sticks met gevoelige informatie moet terugbezorgen aan de overheid.
Gaan we daarna wel eens praten over het registreren van persoonlijke data.

Merlot | 30-11-09 | 14:28

@jan-lul-de-behanger 14:26

En dat zeau'n ambtenaar dan je hele huis onderschijt bedoelt u? Hmm.

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:28

Offerte sturen als zijnde extern ingehuurde reflectant @ 3500 euro bruto per uur. Dat zijn hele normale bedragen in die wereld. Niet vergeten dat je minimum tarief
1 uur is en dat je in volledige uren increments in rekening brengt.

ServerGenius | 30-11-09 | 14:28

De Roverheid moet altijd, overal en onmiddellijk de tyfus gewenst worden!

Neo-Cicero | 30-11-09 | 14:28

A6? ? Daar rijden toch alleen paarse broekenmeneertjes in ? ?

drs. G. Flater | 30-11-09 | 14:27

Mijn dagen breng ik door met f-5en, ben in t bezit van een Daf 66, boodschappen doe ik lopend of met de fiets en ik heb dagelijks ontlasting.

*iets mompelt over aandachtshoer*

DANNY3960 | 30-11-09 | 14:27

LOL @ koyt | 30-11-09 | 14:22

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:26

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:23

2004 belde net, ze missen je.

MacReady | 30-11-09 | 14:26

heb ik ook wel eens gehad. En als je dan zoals ik nee zeg, dan gaan ze bellen, dreigen, aangetekende brieven sturen en dan plotseling hoor je nooit meer wat. Kwestie van volhouden. In speciaalzaken en sommige manages kun je trouwens laxeermiddelen voor een paard kopen. Kun je in combinatie met een bakje koffie ook leuke dingen mee doen voor de man van het CBS

jan-lul-de-behanger | 30-11-09 | 14:26

Tjonge jonge, wat een omslachtige manier om je 'geweldige' prestaties onder de aandacht te brengen zeg!
Met een béétje creatieviteit kan je dat geweaun in ieder willekeurig draadje plempen heur, lutserT.

*Jaloers fiets poetsen gaat*

Jackanders | 30-11-09 | 14:26

@Pa Cartwright 14:23

Audirijders onder mekaar hè.

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:26

@Elmauro 14:06: Als ZZP'er weet je hopelijk ook dat het verstandig is om zo min mogelijk geld uit de zaak te halen als loon. Het echte verschil is dat als meneer zijn zaak verkoopt, hij wellicht de rest van zijn leven in de tropen kan gaan zeilen. Als jij je eenmanszaak verkoopt heb je nog niet genoeg voor een treinkaartje naar huis.

Muxje | 30-11-09 | 14:26

Ach, je wilt en gaat ze toch wel uitnodigen, maar wat extra publiek voor de ramen stelt meneertje daarbij blijkbaar ook wel op prijs... of nie dan?

erem | 30-11-09 | 14:26

S6 Avant Koning, reveal yourself!

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:25

U lijkt me een erg vervelende, zelfingenomen LUL.

plaklul | 30-11-09 | 14:25

@redactie
Doe eens bekendmaken wie deze flapdrol is.
Of moeten we gaan raden?

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:25

@Balzakius | 30-11-09 | 14:22
Inderdaad!

Backfire-topic +1

Art Vandelay Ultor | 30-11-09 | 14:24

@ widtvoet ® | 30-11-09 | 14:19
En dat die opzichtige wichtigmacherei vervolgens nog verartikelt wordt, kan ik dan eigenlijk niet zo goed duiden.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:23

@Matthias Reim | 30-11-09 | 14:03:
CBS hangt gewoon aan EZ hoor

DeBruineSter | 30-11-09 | 14:23

Mensen die vooral graag over zichzelf vertellen/schrijven altijd -1

Henry | 30-11-09 | 14:22

Wat een zuigtopic.

1sokkie | 30-11-09 | 14:22

En die vent zit nu constant te F5'en, en na elk nieuw tegeltje wordt 'ie depressiever en depressiever..

Balzakius | 30-11-09 | 14:22

'What's in it for me?', zou ik vragen.
.
En verder: kom op. 15 minuutjes. Dat haal je met die Audi wel weer in.

koyt | 30-11-09 | 14:22

Ik vraag iedereen voor een onderzoek of enquete altijd mijn standaard uurtarief. Ik zie niet in waarom de enqueteur wel wordt betaald, en ik niet. Opgerot.

lijn5 | 30-11-09 | 14:21

Domme opschepperT met je kudtsalaris. -1

Art Vandelay Ultor | 30-11-09 | 14:21

Wat zijn dat toch voor irritante klootfiolen die bij elke gelegenheid zo nodig moeten vertellen wat voor auto ze rijden, hoeveel belasting ze betalen en dat ze vooral geen babyboomers zijn. Nou lutser, je zeikt in ieder geval wel net zoals dat tuig.

Mongoose | 30-11-09 | 14:20

Jeetje wat een zure lul. Dan zeg je toch gewoon nee?

%@% | 30-11-09 | 14:19

Hij bedoelt te zeggen: ik besteed mijn opdrachten uit aan een Indiaase of Chinese programmeerfabriek waar 80 man werken. Waar overigens niets mis mee is.

Bos Hout | 30-11-09 | 14:19

Nacho_Vidal | 30-11-09 | 14:05

Heul goed idee!

Harvester | 30-11-09 | 14:19

Een heuse S6 Avant? Is het werkelijk?
Een ICT-zaak met tachtig man? Is het werkelijk?
Aangesproken worden met "meneertje"? Is het werkelijk?
Maandelijks het nettoloon van drie éénstrepers aan belasting? Is het werkelijk?

En u dacht goh, laat ik dat allemaal eens in een mail zetten en deze opsturen naar GeenStijl? Allejezus wat een kneus.

widtvoet ® | 30-11-09 | 14:19

@GeenStijl; stuur zulke mails voortaan rechstreeks door naar de brieven Mona-afdeling van de Libelle, dan kunnen de vriendinnen van zijn moeder ook lezen hoe goed ie wel niet is. Als de patserigheid er zo dik op ligt, heb ik op voorhand al sympathie voor de andere partij.

piemulspitzengefuhl | 30-11-09 | 14:19

Ik zou ze gewoon binnen laten en allemaal verkeerde antwoorden geven.

Datniet | 30-11-09 | 14:18

Biep | 30-11-09 | 14:12
En dan maar hopen dat het een Babyboomer is met een kunstgebit.
;)

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:18

Uberheertje | 30-11-09 | 14:17
Die maar lekker ruig...

Biep | 30-11-09 | 14:18

ik zou ze uitnodigen en dan ipv melkpoeder wat bluspoeder in hun koffie doen.
Gegarandeerd dat ze dan voorlopig een tijdje aan de schijterij gaan.

von sokkenstopfen | 30-11-09 | 14:17

Kan hij niet op de Wallen op visite gaan ...

Je Verzint Het Niet | 30-11-09 | 14:17

Baan voor me? Zet prima koffie. Ok doe ook vijandige overnames en aggresieve expansie

Uberheertje | 30-11-09 | 14:17

Kunnen de vragen niet op een internetsite gesteld worden?

Pisbak | 30-11-09 | 14:17

ik kreeg ik een brief van het Centraal Bureau voor de Statistiek, met de vraag of een 'onderzoeker' even langs mag komen om mijn COMPLETE gezin minimaal 15 minuten lang te ondervragen.

Antwoord: NEE

3747 | 30-11-09 | 14:16

Mr Dixit | 30-11-09 | 14:12
Zou mijnheertje dan toch zijn hele hebben en houwen vertegenwoordigen door de wapperen met een heel duur autootje?
Dat is best zielig, dat de waarde van je auto je tot een waardeloos mijheertje maakt.

Biep | 30-11-09 | 14:16

Niet verplicht mee te doen.
zie http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/informatie/deelnemers-enquetes/personen-huishoudens/verplichting.htm

Het meisje van Yde | 30-11-09 | 14:16

tafkaFM | 30-11-09 | 14:08
zoiets kwam bij mij ook naar boven

Lebowski Achiever | 30-11-09 | 14:16

Bel Peter R. de Vries, misschien zit er een leuk verhaal in en kom je op TV.

Duderoo | 30-11-09 | 14:15

80 man onder je hebben en dan hulp vragen bij deze beslissing...

madakantognie?! | 30-11-09 | 14:15

Het CBS is met een onderzoek naar buiten gekomen dat aantoont dat alle onderzoeken van het CBS onbetrouwbaar zijn. Zo ook deze.

Balzakius | 30-11-09 | 14:15

Waarom binnenlaten? Ze weten toch alles al, ze willen alleen weten of hun informatie klopt...

vagehond | 30-11-09 | 14:15

Mr Dixit | 30-11-09 | 14:12
ik heb minder dan 1 man personeel en ik ben dit jaar al 4 keer gevraagd. lijkt wel gestapo die gasten, ze weten niet wat nee betekend.

weedo | 30-11-09 | 14:15

Via het CBS heb ik vernomen dat medewerkerts van het CBS dol zijn op pizza's.

fuckje | 30-11-09 | 14:14

Tsjonge wat een sukkel zeg, er zijn er zoveel die zo'n brief krijgen. Niet lopen huilen en gewoon nee zeggen. Snap niet wat dit te maken heeft met iemands auto, belasting en big brotherpraktijken waar iedereen last van heeft.

Horkiporki | 30-11-09 | 14:14

illuvatar | 30-11-09 | 14:11
wat denk jij?... omstreeks 2020?

Biep | 30-11-09 | 14:14

Tjee, een verzoek om mee te doen aan een enquête, een verzoek dat je kunt weigeren. Wat een non nieuws.

MacReady | 30-11-09 | 14:13

u heeft het er maar zwaar mee

timelab | 30-11-09 | 14:13

Meneer vind wel dat hij zich perfect gedraagd in de samenleving

sexy-nurse | 30-11-09 | 14:13

Gewoon meedoen en onjuiste antwoorden geven. Doe ik ook altijd.

Willem4246 | 30-11-09 | 14:13

Waarom is dat 045-nummer van het cbs afgeplakt? Staat gewoon op de interwebs. En nog wat anders: elke ondernemer met meer dan 1 medewerker in dienst krijgt minimaal één keer per kwartaal zo'n brief, al dan niet met een huisbezoek. Of heeft meneertje de aandachtshoer die 80 man allemaal het afgelopen kwartaal aangenomen?

Mr Dixit | 30-11-09 | 14:12

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:09
Of chocotoff's, dat lult ook zo lekker makkelijk.... lol!

Biep | 30-11-09 | 14:12

Als je 80 man aan het werk hebt en je blijft qua belasting steken op 3 maal éénstreep - kan beter.

Natuurlijk niet binnenlaten. Ook zij denken dat je richting die 5 keer éénstreep zou moeten betalen. 't Is een list!

Hatsi Kiday | 30-11-09 | 14:12

Goh, wat ben jij succesvol zeg. Alsof het leven er om draait in wat voor auto je rijdt, hoeveel personeel je hebt en hoeveel belasting je betaalt.

Mike8354 | 30-11-09 | 14:12

Hallo *bons* openmaken! We weten dat u thuis bent mijnheer *piep*. Klaverjassen doet u altijd op woensdag, de boodschappen hebt u net al gehaald, uw drie kinderen zitten op school, uw auto reedt net via de A4, A13 naar huis. We weten dat u samenwoont en dat niet opgeeft aan de belastingsdienst, de drie poezen gesterilliseerd zijn en u ook. U deed 5 minuteen geleden nog inloggen op Geenstijl en heeft daar 3 reaguursels geplaatst.
Kom op! Opendoen! Nee? *rinkelt met sleutelbos* dan komen we binnen.

illuvatar | 30-11-09 | 14:11

Wat het CBS aan het doen is weet ik niet. Kreeg ook al een rare brief.
Ze moeten gewoon uitrekenen dat de sharia theoretisch pas in 2090 kan worden ingevoerd (als de aarde er dan nog is) en verder hoeveel babyboomers de PVV drijvend houden.

Einde van de Domheid | 30-11-09 | 14:11

Of inderdaad wat K.Ontgat | 30-11-09 | 14:09 zegt. Misschien de makkelijkste oplossing.

Bos Hout | 30-11-09 | 14:10

@ K.ontgat
Zo zouden we eigenlijk alle wereldse problemen moeten oplossen! Assfucking fuck the world!

Nacho_Vidal | 30-11-09 | 14:10

Dat CBS zuigt grote tijd! Wij gooien hier in ons bedrijf al jaren lang trouw elke kwartaal sommatie van die gekken om de omzet op te geven in de prullenmand en toch komen ze steeds weer met statistiek gegevens op de proppen, waar niemand op wacht.

Don Sputare | 30-11-09 | 14:10

Het gaat niet zo goed in de IT begrijp ik? Een S6 maar? Tsss. Ik zou maar niet mee doen met die CBS enquete, geeft zo'n slecht beeld van de branche.

iwoj | 30-11-09 | 14:10

"Graag dank ik u voor uw medewerking."
Wat is dat nu weer voor suggestieve kutzin om mee af te sluiten. Voor zover zij weten werk jij niet mee. Voor zover zij weten werk jij ze met man en macht tegen! Voor zover zij weten ben jij een grote drugsbaas die honderden tieners onder zich heeft om het moederfukking CBS tegen te werken. Graag dank voor mijn medewerking, doe effe normaal man. Ontsla die stagiair die de brief heeft opgesteld. En bedank mij dan nog maar eens voor de medewerking.

Mr. ML | 30-11-09 | 14:09

WTF: waarom willen alle reguurdertjes zo graag dat je je eingen tijd verdoet, als je zo 'tegen CBS' bent. Get a life en maak je eigen beslissingen.
p.s. van harte gefeliciteerd dat u een A6 heeft. Dat zeer belangrijke doel heb ik in mijn leven nog niet bereikt!

keverman | 30-11-09 | 14:09

Weet niet/geen mening

Bos Hout | 30-11-09 | 14:09

Biep | 30-11-09 | 14:07
Vergeet de keiharde stroopwafels niet.

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:09

Zelfs ik betaal drie eenstrepers met het belastinggeld van m'n krantewijk

Adamski9 | 30-11-09 | 14:09

Ze binnen laten en ze dan keihard in hun reet neuken.

K.Ontgat | 30-11-09 | 14:09

willen ze van mij ook. heb ze vriendelijk gebeld/gezegd dat als hier 1 enquêteur staat dat ik hem neersla.
hij komt niet.

weedo | 30-11-09 | 14:09

Gewoon doen en vervolgens een fatsoenlijke auto kopen.

Guurt | 30-11-09 | 14:09

Wat zeik je nou, paranoïde huilebalk? CBS=CBS, wat heeft dat met je patser-auto en je sneue OV-chipkaart te maken?

Cookie8022 | 30-11-09 | 14:09

Elke maand al 5000 keer geen nieuws. Waarom nu wel?

nunc_ | 30-11-09 | 14:09

Laat ze komen, kun je ze fijn vertellen hoe ontevreden je bent, lijkt me simpel, dus stop met zeiken.

Da_Vincentius | 30-11-09 | 14:08

Gaap. Kan dit mannetje met z'n auto en z'n inkomen niet zelf verzinnen dat hij 'nee' kan zeggen het verzoek? Wat een opgeblazen ego, zeg.

tafkaFM | 30-11-09 | 14:08

Overheidsenquentes kun je niet manipuleren! De overheid heeft de uitkomst namelijk al opgeschreven voordat ze gaan interviewen. Heb 2 keer een enquete mogen invullen over parkeervergunningen (op 2 verschillende adressen) en beiden samen met de buurt negatief ingevuld (geen parkeervergunningen svp). Het maakte allemaal niet uit. Als je daarnaast ook nog ziet hoe suggestief de vragen zijn, i.e. je een bepaalde kant opduwen, dan is het helemaal erg. Dus, slechts doen als je lachen wilt en ons de suggestieve vragen wilt doen toekomen.

ex-fluffer | 30-11-09 | 14:08

Je hebt 80 man personeel in loondienst en weet niet hoe je om moet gaan met zo'n CBS brief? Man, je bent een aandachtshoerrr, niet meer, niet minder.

stuyterkuycken | 30-11-09 | 14:07

Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Ik zou gewoon mijn mond houden.

alpha_mannetje | 30-11-09 | 14:07

Wie wil er uberhaupt dan in de búúrt komen van Rotterdam?

Eetlepel | 30-11-09 | 14:07

Ik zou ze fijn een flinke berg des-informatie voorschotelen.

KaiserSoza | 30-11-09 | 14:07


Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:04
Inderdaad, vásthouden die mannetjes. Ze kompleet kaalouwehoeren met de meest onzinnige klagerijen, fout informeren, tussendoor je moeder bellen, smerige koffie serveren.
Dat: en anders helemaal NIET.

Biep | 30-11-09 | 14:07

S6? Waarom geen RS6? pauperT!

kapoet maken | 30-11-09 | 14:07

Iemand die een dergelijke laatste zin schrijft kun je moeilijk serieus nemen. Wat een lul.

Superior Bastard | 30-11-09 | 14:07

Idd binnelaten, interview rekken tot een uur en vervolgens verklaren dat je niet wist wat je bezielde en je hele verklaring intrekken. Geef ze anders na afloop een sticker van GS als pleister op hun mond... ehh. de wond.

Sliptong | 30-11-09 | 14:06

Nacho_Vidal | 30-11-09 | 14:05
Of ReinaarT je plek in laten nemen.
Lache.

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:06

Doe maar dat laatste: tyfus wensen

Fluffy Bunny | 30-11-09 | 14:06

als je met een ict zaak met 80 man het nettoloon van drie éénstrepers aan belasting betaald doe je iets niet goed. Dat doe ik als zzp'er ook.

Elmauro | 30-11-09 | 14:06

@ S6 Avant rijder;
Ik lees dat het een "Belangrijk Onderzoek" is. Lijkt me nét iets voor jou.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:06

mooi toch kun je tenminste al je gal kwijt over het huidige kabinet !

iter | 30-11-09 | 14:06

Rutger ook langs laten komen, simpel

Nacho_Vidal | 30-11-09 | 14:05

In ieder geval ben je met je S6 Avant hier bij GS op de juiste plek.

cugel | 30-11-09 | 14:05

Zeker doen, alles vastleggen en tot slot ongewenst de tyfus wensen, namens het Steyleauze Reauze Leger uiteraard.

Tennessee Whiskey | 30-11-09 | 14:04

Laat ze binnen maar haal het luik van de kruipkelder onder je deurmat vandaan.

Terpetijnzeikert | 30-11-09 | 14:04

Beste mijnheer [wit balkje],

graag leg ik uw uitnodiging naast mij neer
Vriendelijke groet,

[wit balkje]

lafjes anoniem | 30-11-09 | 14:04

De overheid en overheidsinstanties moet je in alle gevallen de tyfus wensen. Nu dus ook!

OscarWilde | 30-11-09 | 14:04

Nou, meneertje is in ieder geval niet ontrevreden met zichzelf.

Pa Cartwright | 30-11-09 | 14:04

Binnen laten en compleet fout ingelicht na 6 uur laten vertrekken.

Teun van het Tuinpad | 30-11-09 | 14:04

Wat is dit nou weer voor gezeik? Je kan toch ook gewoon niet meedoen... Er wordt gewoon gevraagd of je wilt meewerken aan een onderzoek. Het CBS valt niet eens onder het gezag van een ministerie.

Matthias Reim | 30-11-09 | 14:03

Privacy volledig gewaarborgd? Roflol , allah meld Misdaad ananoniem zeker?

illuvatar | 30-11-09 | 14:03

Ik zeg doen! En even wat rattengif in de koffie.

illuvatar | 30-11-09 | 14:01

gewoon binnen laten voor een avondje authentiek vermaak. Vraag desnoods of je de camera erbij mag hebben, voor je eigen administratie :-)

Beau ter Ham | 30-11-09 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken