Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TV Talentje! DamDemo Tegen Vertrutting & Iris

irisopdedam477.jpg"Met een vrouwelijke neger heeft GS goud in handen." PATS. Wie met zo'n zin een sollicitatie begint, is al binnen. De mail kwam van Iris (25) en mevrouw de rechten studente had het zinnetje heel slim uit de comments gehaald. Gisteren kwam ze auditie doen voor So You Think You Can Rutger? Wij stuurden haar naar de Dam. Daar was een protestdemo Tegen de Vertrutting aan de gang. Cool. Iedere weldenkend mens is het er wel over eens dat Saaimans Regeert in de hoofdstad. Rocken en bouncen doet Mokum allang niet meer, en ze zijn daar in 020 de Totale Staphorstificatie genaderd. Je verwacht dat tout hip Amsterdam op de Dam staat om boe te roepen tegen de terrasregeltjes en noem maar op. Maar nee. Het waren slechts de LSD-slikkertjes uit Ruigoord, de kinetiese creabea-raartjes van NDSM en nog zo'n klup enthousiaste Anti-MagNieters. Zeg dus maar gewoon: krakers. Succes ermee. IRIS!

Reaguursels

Inloggen

Ik val niet op bruin, hou meer van blond, dus per definitie -1

Flosdraadje | 16-11-09 | 17:38

Gewoon NEGEREN. Niks aan de hand mensen. Doorlopen

Kraakstaker | 16-11-09 | 12:12

@stadsjongen | 15-11-09 | 15:59
Excuses vanzelfsprekend aanvaard. Nieuwkomers in de stad, daartoe reken ik mijzelf niet, aangezien ik hier toch al bijna 20 jaar zit. Dat ik zelf tot de minder luidruchtige en irritant hippe menschen behoor, geef ik grif toe. Tot de klagers daarentegen behoor ik niet zo gauw, behalve als het om de verhuftering van de stadgenoten gaat.
De klaagcultuur over het fietspad heeft de verbouwing van het Rijks danig vertraagd. Combinatie van waardeloze PR, onjuiste informatie en stadsdeelridders met getrokken lans.

@Witvoedt: is u daar? Ik heb de exacte lokatie van het dronkemansfilmpje uit onze dialoog van gisteren ontdekt.

Boer in Amsterdam | 15-11-09 | 21:49

probeert niet krampachtig ironisch en gevat te zijn doet gewoon haar ding, ziet er lekker uit, is zwart dus wie weet ekstra graties soepsidie. ME LIKE!

lidlbier | 15-11-09 | 20:18

geen aanwinst, zo kan iedere student het

Ed71886710 | 15-11-09 | 17:38

-weggejorist-

mark.us | 15-11-09 | 16:53

-weggejorist-

TiTaTokkie | 15-11-09 | 16:13

@Boer in Amsterdam | 15-11-09 | 13:07

Ik heb onder het genot van een espresso'tje en een lucky strike je tegeltjes opnieuw gelezen en, toegegeven, ik kan u idd. niet betrappen op het verdedigen van het over-geruleerde beleid. Ik had mijn ergenis niet op u persoonlijk moeten laten botvieren. Hiervoor mijn welgemeende excuses.

Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat "de nieuwkomers" verantwoordelijk zijn voor de vertrutting van Amsterdam. En ja, mijn gemekker over het fietspad was een algemene aanklacht tegen het nu heersende klaagcultuur in de stad.

Met de vriendelijke groeten uit de Admiralenbuurt.

stadsjongen | 15-11-09 | 15:59

Ze weet niet eens welke partij een tomaat heeft als beeldmerk (hoop dat het een grap is trouwens anders is het wel erg sneu)!

Ivyy | 15-11-09 | 15:31

kvind haar wel zeer ok eigenlijk.... maar wat een kut onderwerp

soob | 15-11-09 | 14:29

@stadsjongen | 15-11-09 | 02:00
In de eerste plaats kunt u zich niet ergens aan 'irriteren', wel aan 'ergeren'. Verder geef ik niet de schuld aan toeristen alleen, maar ook aan de verhuftering van de Amsterdammers zelf (oud en nieuw). U mag het best met me oneens zijn om 2 uur in de ochtend, maar lees dan wel even zorgvuldig. U heeft mij nergens het over-geruleerde karakter van het huidige beleid zien verdedigen. Hooguit de stelling dat men de hand in eigen boezem moet kunnen steken waar het gaat om hoding en gedrag.
En wat is er nou weer te mekkeren over het fietspad onder het Rijks? Daar klaag ik toch helemaal niet over? Of was dat een algemene veeg naar klagende Amsterdammers? En u woont waar?

Boer in Amsterdam | 15-11-09 | 13:07

Ja!

K.Ontgat | 15-11-09 | 12:30

Lekker ding, maar toch zwakjes, Tess nog steeds nr. 1

loonslaaf_69 | 15-11-09 | 11:32

Nee!

Jef Patat | 15-11-09 | 10:25

Geil....

Anneliesje | 15-11-09 | 09:33

8/10 voor de eyecandy, maar -1 voor het onderwerp en het gebrek aan Rutgerfactor.
7/10 dus

Robbie Rotten | 15-11-09 | 09:19

-weggejorist-

patteks | 15-11-09 | 08:30

Niet het scherpste stuk gereedschap in de schuur, maar ik vergeef het haar. Op zo'n dame kan ik niet kritisch zijn.

Mouth Of The South | 15-11-09 | 07:25

Ik vind haar lief maar ik heb wat met negerinnen, is de houding of zo weet het ook niet

Uberheertje | 15-11-09 | 05:25

Lekker poppie, maar nog lang geen Rutger.
7 *

Mask | 15-11-09 | 03:17

Geen tijd om te kijken, maar met dat bekkie en die zin, moet dat goed komen.

bimaty | 15-11-09 | 02:04

@Heuvel | 14-11-09 | 19:24

Wat ik bedoel, ik irriteer me aan "boer uit Amsterdam".Hij geeft de toeristen de schuld, terwijl hij de klager is. Het staan verbod op een terras komt niet van de toeristen maar van de "nieuwe " Amsterdammers, het zelfde is met het fiestpad van het rijksmuseum, belachelijk.Te beroert om om te fietsen.

stadsjongen | 15-11-09 | 02:00

He Iris, neuken?

K.Ontgat | 15-11-09 | 01:52

Ik wil haar wel even proberen, maar dan nog is ze nergert. Stuur maar door naar de telegraaf. Maar niet voor 09.30u. Kucht. Ingang Donauweg. Even aanbellen en je bent binnen. Dan de receptie op links inchecken en doen.

JP_Nee! | 15-11-09 | 01:30

Iris +100

Doe ter Nietoe | 15-11-09 | 00:55

doe Iris herkansing met topic met mensen die wel iets zinnigs zeggen... +1/2

joh | 15-11-09 | 00:29

Ongeschikt.

JP_Nee! | 15-11-09 | 00:08

black, you'll never go back en bla die bla
maar verlies dan op z'n minst het goois accent. wat we zien is een vertrutterde hevig gepigmenteerde medemens. doable enzo maar het opzetten van een big smile is niet de standaard overtuigende interviewmentaliteit waarmee de rutger-kwaliteit is gewaarborgd. het spijt me...

J_Pnd | 14-11-09 | 23:20

Vervelend mokkel, wat.

Lava Croft | 14-11-09 | 23:07

Ik vond het niks.

Canis Spurcus | 14-11-09 | 22:29

Heerlijke mokkel. Reportage was kut maar dat doet er niet toe....

neukfoutje | 14-11-09 | 21:52

@Bijstandskoning | 14-11-09 | 20:50 En die met die roze dildo in de hand, is dat je zus?

Pietjooo | 14-11-09 | 21:50

Die hond was wel cool.

websenior | 14-11-09 | 21:45

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 20:54
De heren redactieleden hebben meer dan genoeg centjes in een potje dunkt mij om een echt irritant en onuitstaanbaar persoon als Willebrord Frequin aan te nemen. Gaat geweldig worden, beetje JP achterna lopen "waarom heb je gelogen Jan-Peter?"

Mijnheer Pastoor | 14-11-09 | 21:01

Ik wil bij de volgende poging wel eens een Hanna Tokkie-lookalike zien, of een man met hersens. De enige kandidaten tot nog toe zijn Lekkere Wijven Zonder Aanwijsbaar Talent Die Beroemd Willen Worden, of nog erger: Mannen Die Denken Dat Ze Net Zo Gevat Zijn Als Rutger (Het Edoch Niet Zijn).
Verspilling van onze kostbare tijd.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 20:54

Die twee pipo's met de ongure uitstraling, gemillimeterd kroeshaar en bontkragen; zijn dat jullie beruchte finnen?

Bijstandskoning | 14-11-09 | 20:50

Lie-hievvv...!!!

Bonnie Swart | 14-11-09 | 20:28

@ widtvoet ® | 14-11-09 | 18:23
Misschien idd een versleten linkje maar terecht want errug goed!!

Kladderaradatsch | 14-11-09 | 20:17

@Boer in Amsterdam 20:08

Staat.

widtvoet ® | 14-11-09 | 20:10

"Met artists in-and-out residence zoals:
* Marokanistan: een satirische live performance over Nederland in 2048, door het theater- en performancegezelschap Belda Roumi uit Cassablanca en gastacteurs uit Nederland."
www.ndsm.nl/
Het is maar wat je onder satire verstaat... Ik vindt het in ieder geval niet grappig.

koen_c_s | 14-11-09 | 20:10

Zij verdient een tweede kans.
Wat een sneue types kreeg ze voor de camera, om maar te zwijgen over de stereotype bontkraagjes.
Hup Iris !!!

boasatlas | 14-11-09 | 20:09

die Diana Ozon neemt haar gewoon een beetje in de zeik. In principe moet je als reporter dit soort types herkennen, dat geldt ook voor een figuur als Fabiola.

Nanker Phelge | 14-11-09 | 20:08

@widtvoet ® | 14-11-09 | 20:00
Het spijt me dat ik ook nog een leven heb, met vrienden en afspraken en alles, anders was ik vanavond even langsgefietst. Ik zal U het juiste antwoord spoedigst doen toekomen.
*Magnetronmaaltijd opendoet*

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 20:08

Heerlijk zo'n roze binnenvoering met contrast! Mijn stem heeft ze.

Chiant | 14-11-09 | 20:04

@Boer in Amsterdam 19:34

Koelkast? Lijkt me niet. Hooguit een magnetron. Maar dan wel de naam van de desbetreffende Horekafgelegenheid aub. Doen we er nog een sleutelbosje bij eauk.

widtvoet ® | 14-11-09 | 20:00

@Boer in Amsterdam 19:35

Zeker en vast. (Huisnummers waar geen sociedingen of andere gelegenheden gevestigd zijn niet natuurlijk.)

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:56

Iris is heerlijk.

dubber | 14-11-09 | 19:54

Dit vraagt om een tegendemo: tegen de verloedering. Hoewel zo'n loeder als Iris dan wel weer +10 is. Daar win je de lakenoorlog mee. Al is ze wel een beetje erg provinciaals... en dat zijn weer degenen die het uitgaansleven in de stad verpesten. Dus eigenlijk geef ik het uitgaansleven een enorme boost als ik met Iris de lakenoorlog uitvecht!

Anders nog? | 14-11-09 | 19:48

@widtvoet ® | 14-11-09 | 19:27
Rugnummers? U bedoelt huisnummers en cafenamen?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:35

@widtvoet ® | 14-11-09 | 19:20
Het is volgens GS zelf de Warmoesstraat. Het bankje zou een clue moeten zijn waar precies, maar ik ken de huisnummers niet uit mijn hoofd. Ik schat ergens tussen de Condomerie en Durty Nelly's in? Overigens is de Warmoesstraat niet heel lang, het is maximaal een minuut lopen naar het politiekantoor of het Oudekerksplein, waar altijd juten lopen. Had nou niemand even de humane inval kunnen hebben deze situatie door de politie te laten beëindigen in minder dan 8 minuten?
Krijg ik nu een koelkast?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:34

Allez, ik ga maar eens iets te eten halen en verkassen naar een andere, vooralsnog mooie stad. Ik wens u allen een fijne avond!

Heuvel | 14-11-09 | 19:34

Blonde snol is Diana Ozon. Voor de rest herkenbare types.

ad melkert | 14-11-09 | 19:28

@Boer in Amsterdam 19:22

Welnee geen quiz. Vond en vind het alleen merkwaardig dat er normaliter onmiddellijk rugnummers in de panelen verschijnen maar dit gisteren duidelijk achterwege bleef. En nu dacht ik zeau dat iemand die zijn of haar stad een beetje kent dit stante pede als basiskost op zou moeten kunnen hoesten.

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:27

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:24
Daar heeft u helemaal gelijk in! Ik rijd er dan ook met veel plezier naartoe. 's Avonds feesten en op zondag de musea bezoeken. Het weekend is geweldig, nietwaar?

Heuvel | 14-11-09 | 19:25

@Heuvel | 14-11-09 | 19:22
Gent is prachtig.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:24

@stadsjongen | 14-11-09 | 19:19
Ik vrees dat ik mij beledigd moet gaan voelen. Wat heeft u precies tegen 'provincialen'?

Heuvel | 14-11-09 | 19:24

@piquant | 14-11-09 | 19:18
Fijne maaltijd dan maar. Ik denk dat ik zelf ook maar eens wat voedsel ga vinden. Heb nog een lange reis naar Gent te gaan!

Heuvel | 14-11-09 | 19:22

@widtvoet ® | 14-11-09 | 19:20
Oh, een quiz! Leuk! Even Philmpje opladen doen.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:22

*rijkelijk peperneauten strooit in elke hoek*

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:21

Ik heb na anderhalve minuut op de rode kruisje geklikt...

deprofeet | 14-11-09 | 19:20

@Boer in Amsterdam

Nog even heel wat anders. Nu u toch zeau goed thuis lijkt te zijn in 020. Waarvanuit werd er nu gefilmd en gespoten op dat filmpje dat hier gisterenavond de voorpagina haalde? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/11/...

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:20

Het échte probleem van Mokum zijn de provincialen. Van de dagjesmensen tot de provincialen die zich in Amsterdam vestigen.

stadsjongen | 14-11-09 | 19:19

@widtvoet ® | 14-11-09 | 19:17
Lekkur!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:19

@piquant | 14-11-09 | 19:18
Gelukkig! Smakelijk!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:19

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:16
Ook ik ben intelligent genoeg om te begrijpen dat wij het over zwaaien hadden. Nu out om te eten.

piquant | 14-11-09 | 19:18

@Boer in Amsterdam 19:16

Pepernootje dan maar?

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:17

wat een trieste arrogante mensen daar in 020.
die dove mevrouw was dat niet die zangeres met die dikke titten, van de jantjes ofzo?
dan nog 2 domme bontkraagjes
en een verwaande artistiekeling die maar niet begrepen wil worden.
Het meisje dat intervieuwde deed het best aardig, leuke open persoonlijkheid, kan nog wat worden.

Onderbuik | 14-11-09 | 19:17

@widtvoet ® | 14-11-09 | 19:15
Het is zaterdagavond. Ik heb geen zin om cynische en gechargeerde samenvattingen van het door mij gezegde te weerleggen, tegenover iemand die intelligent genoeg is om mij toch wel te begrijpen.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:16

@Boer in Amsterdam 19:02

Nogmaals gefeliciteerd dan. De problemen in 020(centrum) mbt. lastige figuren lijken prima onder kontrole dus. Wat stoute toeristen hier die verkeerde gewoonten hebben overgenomen van de inheemse hufters en een dikwelkome wal tussen centrum en Finnen daar begrenzen de meest manifeste nariteiten momenteel.

widtvoet ® | 14-11-09 | 19:15

@piquant | 14-11-09 | 19:09
Oeps! Dit ging over zwaaien, niet over wippen!
*Zweet van voorhoofd wist*

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:13

Je een houding aanmeten van 'ik ben te hot om met een loser te praten' is nog niet hetzelfde als ze verbaal inmaken.

-zei m'n oma-zaliger altijd, en daar houd ik me aan-

Kladderaradatsch | 14-11-09 | 19:12

@piquant | 14-11-09 | 19:09
Kijkt nog even om een hoekje?! In 5 minuten op de fiets van Overtoom naar Amstel Hotel? Ik fietsch snel heur, maarreh.....

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:12

Lekkerheidsgewijs een stevige acht. GS, laten jullie je beoordelingsvermogen niet te veel afhangen van jullie opgetogenheid over de onverwacht toegenomen plaatselijke bloeddruk in jullie beteuterde zwellichamen? Potverdomme een rechtenstudente da's al heel wat beter dan dat vmbo-ertje van vorige week. Met een rechtenstudente vis je bij voorbaat in een wat talentrijkere poel. Maar eerlijk gezegd was dit ook volledig ruk. De opgedane kennis van het Ius Vulgaris maakt haar ipso facto niet bekwaam als microfoonvasthouder. Veel te moeilijk om dat hele filmpje helemaal uit te zitten. Ik had even het idee dat ik zapsgewijs weer dat geleuter over het spannende van het spuiten van drugs en de voedzame werking van slikken van zaad moest aanhoren. Wat jullie werkelijk zoeken is een lekkere rechtse uitgave van Harmke Pijpers. De vpro richt zich sinds enige tijd nog slechts op de adolescente mbo'er, dus dump Harmke maar bij amateurzender 'Het Gesprek'. Overigens wil ik bij deze een wijdverbreid misverstand uit de wereld helpen. Een verslag wordt NIET beter als degene die de microfoon moet vasthouden langer in beeld wordt genomen dan de bevraagde. Het tegengestelde is eerder het geval.

dadoorunrun | 14-11-09 | 19:10

Dit is toch niet stiekum die "Mijn Poeki waar is mijn Poeki" reclame he?

Eddie de Eekhoorn | 14-11-09 | 19:10

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:08

*kijkt nog ff om een hoekje*
Wippen is wippen. Binnen, langs of voorbij :)

piquant | 14-11-09 | 19:09

mompelend @mijzelf: "binnenwippen, ons conservatieve antwoord op buitensex"

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:08

@piquant | 14-11-09 | 19:02
Hahahaha! U is welkom. Ik zal naar u zwaaien als ik weer in het Amstel Hotel moet zijn.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:04

lol@ Niet stemmen op de stomme partij die al die regels verzonnen heeft? .Stomme Partij? Volgens mij waren SP ers juist aan het demonstreren.

robterdam | 14-11-09 | 19:03

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:00

Voor een "echte "Amsterdamse valt dat vrijpostige wel mee (volgens mezelf dan). Oké ik kom binnenkort weer eens langs, binnen en voorbij wippen.

piquant | 14-11-09 | 19:02

@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:59
Meer specifiek: over Finnen die een slechte invloed uitoefenen op toeristen. (dan zouden toeristen ook gaan sissen, hoerroepen en taxi's besturen, nu bezondigen zij zich slechts aan onoplettend fietsen, drugs gebruiken, zuipen en dergelijke).

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:02

@piquant | 14-11-09 | 18:57
U is vrijpostig! Overigens kan wippen niet alleen 'langs' of 'binnen', maar volgens mij ook 'voorbij'.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 19:00

@Boer in Amsterdam 18:52

Uw opmerking ging over Finnen die "te ver weg" woonden om de boel te verstieren toch?

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:59

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:55

Proost en ik wip snel weer eens langs . (of kan je alleen binnen komen wippen?)

piquant | 14-11-09 | 18:57

@piquant | 14-11-09 | 18:51
Mevrouw Piq die houdt van Cohen in een ander stadsdeel.... het wordt te ingewikkeld!
*fles pakt*

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:55

@Einde van de Domheid 18:52

Hier lijkt me een mooie volgende opdracht voor @Iris te liggen.

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:55

Leuk hoor, zo'n topic waarbij je continue een stijve hebt...

de bier | 14-11-09 | 18:55

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:52
LOL maar wel midden in de roos!!!

piquant | 14-11-09 | 18:54

@mezelf, sneller F5'en.

Heuvel | 14-11-09 | 18:53

@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:46
Ironie is altijd fijn, hulde. We hebben wel Finnen, maar die zitten toch voornamelijk achter de A10 weggedrukt. Tuigtoeristen hebben we wel degelijk, maar die kopiëren meer het gedrag van de tuigcentristen en..... wacht eens even, daar ging mijn opmerking helemaal niet over. Lees alstublieft het draadje alvorens mij in ongerede te brengen!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:52

@piquant | 14-11-09 | 18:49
Ik bood mijn excuses aan voor het verwarren van uw nickname met uw echte 'name'. Een flauwe grap waar eigenlijk geen tijd meer aan besteed moet worden.

Heuvel | 14-11-09 | 18:52

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:48
Het leuke van Rotterdammers is dat ze een geintje herkennen.
Als ze niet in het Wilders van Fortuynkoor zitten te miepen kan je met ze lachen.

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:52

@Heuvel | 14-11-09 | 18:47

Deze keer niet goed gegokt, maar had wel graag zo willen heten.

Geheimpje: mijn naam voor intimi is Piq.

piquant | 14-11-09 | 18:51

@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:46

Ik ben ook een groot fan van Cohen.

@Heuvel | 14-11-09 | 18:46

Excuus waarvoor? Ja, mijn voorouders (t/m beide grootouders) komen uit Amsterdam.

piquant | 14-11-09 | 18:49

@Einde van de Domheid 18:38

Geintje zeker?

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:48

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:46
Wat ook zijn charmes heeft, gok ik.
Alhoewel gokken mij niet al te goed af gaat.

Heuvel | 14-11-09 | 18:47

@Boer in Amsterdam 18:42

Klopt. Rotterdam is een werkstad.

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:46

Admiralenbuurt Amsterdam, ouwe!

stadsjongen | 14-11-09 | 18:46

@piquant | 14-11-09 | 18:43
Ik gokte dat piquant uw echte naam was, wie weet wat voor vrijdenkers uw, ongetwijfeld oer-Amsterdamse ouders waren! Klaarblijkelijk fout gegokt. Mijn excuses.

Heuvel | 14-11-09 | 18:46

@Boer in Amsterdam 18:39

Mogen jullie daar van geluk spreken. Geen nare Finnen of anderszins permanente tuigtoeristen in en rondom het centrum van 020 dus. Netjes. Cohen doet het goed als Centrumman blijkbaar.

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:46

@piquant | 14-11-09 | 18:45
Hahaha, Einde v/d Domheid woont op de gracht!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:46

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:44

Ha ik het daarstraks niet over bemoeials ? :)

piquant | 14-11-09 | 18:45

@Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:41
Dat moet niet al te moeilijk zijn: piquant woont tegenover het Amstel Hotel :)

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:44

Ze ziet er goed uit. Prettig om naar te kijken. Voor een jonkie doet Iris het goed. Er zit meer in. Moet nog wat meer algemene kennis vergaren. Nog wat bijschaven hier en daar. Laat RutgerT haar eens wat tips geven naar aanleiding van dit filmpje. Dan wordt het wel wat.

Fijnstoffer | 14-11-09 | 18:44

@Heuvel | 14-11-09 | 18:42
Ik doe dan toch kennelijk mijn nickname eer aan...

piquant | 14-11-09 | 18:43

@@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:36
En om bekende, tragische, redenen is Rotterdam minder een toeristenstad/museumstad dan Amsterdam.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:42

@piquant
U doet uw naam eer aan.

Heuvel | 14-11-09 | 18:42

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:39
Precies. Die kiezen ervoor in de periferie mijn auto naar het Rifgebergte te rijden.

Heuvel | 14-11-09 | 18:41

OK dan doe ik het:
Get a room!

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:41

@piquant | 14-11-09 | 18:38
Kom, U doet me blozen

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:40

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:38

LOL

piquant | 14-11-09 | 18:39

@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:36
De Finnen wonen hier te ver weg van het Centrum om de toeristen te verzieken.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:39

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:36
Echt waar?
Vertel!

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:38

@Heuvel | 14-11-09 | 18:36
Neeeeeee was niet nodig geweest . Boer uit 020 is erg communicatief.

piquant | 14-11-09 | 18:38

@piquant | 14-11-09 | 18:36
Ik buig respectvol het hoofd voor mijn meerdere!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:38

@mezelf, wat een gezwets, hij beantwoord hem alsnog, en specifieker!

Heuvel | 14-11-09 | 18:37

@piquant | 14-11-09 | 18:35
Ha, inderdaad. En nu beantwoordt hij hem al zonder dat er een vraag nodig was (ik betwijfel of mijn vraag de reden was over het uit de doeken doen van de Boer zijn Amsterdamse verleden).

Heuvel | 14-11-09 | 18:36

@Boer in Amsterdam 18:21

Mooi beeld. Dus al die toeristen die in uw stad de mores van "de" Nieuwe Amsterdammers kopieren zijn het voornaamste probleem waar u mee te kampen heeft. Slecht voorbeeld doet volgen zeg maar. En dan met name waar het hun fietsgedrag betreft. Interessant.

Hier in Rotterdam is de sfeer de afgelopen decennia watdataangaat niet zozeer door toeristen maar door buitenlanders die zich hier vrij definitief kwamen vestigen bepaald. Typisch.

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:36

@Heuvel | 14-11-09 | 18:33
Ik ben opgegroeid in Twente. Ik kwam naar 020 ter studie en ben nooit meer weggegaan, ook al voel ik me ook zeer thuis in het Oosten. Daar is de rust en de natuur en de vriendelijkheid, hier is het LEVEN! Aangezien ik niet meer kan kiezen, noem ik mijzelf dus zo. Afkomst en omgeving.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:36

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:34
Oké, maar ik ben wel een echte :)

piquant | 14-11-09 | 18:36

Wie gaat het zeggen?

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:35

@Heuvel | 14-11-09 | 18:33

Hi hi , deze vraag wil ik al heeeeel lang stellen. Klinkt ook zo raar eigenlijk.

piquant | 14-11-09 | 18:35

@piquant | 14-11-09 | 18:32
Ik zoude niet al die posts durven plaatsen vanuit Overijssel, nee :)
Woon hier sinds 1990, maar ken de stad vrij vroeg. Moest wel eens in het Amstel Hotel zijn voor mijn eerste studentenbaantjes.
Ik ben hier niet geboren en getogen, maar wel groot geworden :)

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:34

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:27
Marijke van Probo-Koala tot Wanbeheer vindt auto's vies, dus doe je best maar.

Mijnheer Pastoor | 14-11-09 | 18:33

@piquant | 14-11-09 | 18:32
Die indruk kreeg ik nu ook. Mag ik vragen, Boer in Amsterdam, waar de 'Boer' in uw naam vandaan komt?

Heuvel | 14-11-09 | 18:33

Tjee, geen mannelijke negert?

Blue Leader | 14-11-09 | 18:33

Liev klein negerrr-innetje heurrr

Tobi | 14-11-09 | 18:32

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:31
Je bent een echte Amsterdammer dus :)

piquant | 14-11-09 | 18:32

Heuvel | 14-11-09 | 18:30
En daarna een voor een de kinderen uit de auto dragen.....

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:31

@piquant | 14-11-09 | 18:29
Maar wel een fiets- en voetpaadje onder de brug door. Gefeli, dat is een mooie plek.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:31

ze is wel knap, zou d'r zeker doen. maar of het nou de next rutger is die we zoeken? denk het niet

aight.. | 14-11-09 | 18:31

blogmaster | 14-11-09 | 18:27
Oké, duidelijk.
Neem d'r nog 1.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 18:31

@Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:27
Vrouwen en een X5 parkeren?
*nu al helemaal vreest voor zijn auto*

Heuvel | 14-11-09 | 18:30

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:27
Schuin t/o het Amstelhotel. Daar waar geen trams rijden.

piquant | 14-11-09 | 18:29

pius | 14-11-09 | 18:25
Mail me als ie is *ingedaald* .

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:29

@Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:27
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:29

@blogmaster | 14-11-09 | 18:27
Doe eens bij juiste topic typen, dronken schaap.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:28

blogmaster | 14-11-09 | 18:27

Als uw blog net zo duidelijk is laat dan maar...

pius | 14-11-09 | 18:28

Mijnheer Pastoor | 14-11-09 | 18:23
Deze Heuvel is voor! Moeten we haar helaas wel dommer over laten komen.

Heuvel | 14-11-09 | 18:28

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:26
Hou toch op met dat gemiep over bakfietsen.
*Dreigt deze moeders allemaal een X5 te geven.!

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:27

@piquant | 14-11-09 | 18:21
Waar woont u dan, als ik zo vrij mag zijn?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:27

Halleeekes ,ik kan me indenken, dat ie zich klem gezopen heeft, na het behalen van het roze papiertjuh, en vervolgens door de oerlesestraat in Lilburg rijdt, en stomdronken ziet , dat hij hier niet doorkan, omdat de weg open ligt (waar niet in lilburg!!!), Of zou hij over de schouwburgring gesnort hebben?? , want die route is echt levensdangerous , voor 2 wielertjes........ gewoon 800 Euries betaluh, en over week of 3 weer ophaluh , met knippie erin,en verplichte coursus volguh..+1 voor het roze papiertjuh -1 voor niet oplettende automobilist en -100 voor gemeente Lilburg

blogmaster | 14-11-09 | 18:27

Is vertrutting geen begrip dat door Siep de Haan in het leven is geroepen?

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:26

@Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:24
"De enigen die in de weg fietsen zijn stoonde toeristen en imbeciele toeristenriksha's."

U komt niet vaak in 020, zeker?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:26

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:22

Doe ik zo beleefd tegen u krijg ik de volle laag. Dat is niet eerlijk!

*Zichzelf errug grappig vind*

pius | 14-11-09 | 18:25

Hee Amsterdam-miepers, hou eens op. De enigen die in de weg fietsen zijn stoonde toeristen en imbeciele toeristenriksha's. Zeg maar het volk dat niet vertrut is .

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:24

Met een beetje oefenen gaat dit het heus worden.
En ze heeft gelijk: een vrouwelijke negert op GS gaat het helemaal worden.

Grasgriezel | 14-11-09 | 18:24

Cortes | 14-11-09 | 18:00

Yo cortes, je hebt me toch niet uitgelachen om dat twitterdingetje toch hoop ik, haha. Ik kan anders wel een e-mail adres aanmaken, kunnen we eens kijken of er wat te fiksen valt.
Ze liever niet mijn eigen mail neer om (moverende) redenen. Of hebben ze jouw gegevens weggejorist? Opjorissen joris!
-edit Fat chance. Je heb mail op je reg emailadres -

pius | 14-11-09 | 18:24

@Heuvel | 14-11-09 | 18:19
Ik ben het ook beslist met u eens! Ze is bijzonder appetijtelijk. Over haar karakter kan ik niet veel zeggen, ze is immers aan het werk. Maar haar journalistieke qualiteiten vind ik ten enen male ontbreken.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:23

Leuke Nachtburgemeester van 020 trouwens (oprecht). Hier die van Rotterdam: www.youtube.com/watch?v=NZKkdJ9v94I

*ziet dat 't linkje zeau langzamerhand versleten is*

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:23

Heuvel | 14-11-09 | 18:19
We kunnen haar witschminken en voor Gooise door laten gaan. Maken we Wendy ook gelijk belachelijk. Ik zeg, mediacursusje geven en gewoon doen!

Mijnheer Pastoor | 14-11-09 | 18:23

pius | 14-11-09 | 18:20
Je zou smaak hebben gehad als je hem wel leuk had gevonden.

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:22

@widtvoet ® | 14-11-09 | 18:17
*het toch zwaar humor vindt dat u de veranderde sfeer in het (uitgaans)leven van 020 (deels) toeschrijft aan de komst van buitenlanders maar daarbij gemakshalve uw rap groeiende populatie meer permanente "bezoekers" volledig buiten beschouwing laat*

Het zijn ook niet alleen de toeristen, maar de bewoners zelf die verharden en de door U zo prachtig omschreven noodrem niet meer weten te vinden. En de toeristen kopiëren dat. Zie maar hoe ze fietsen. Amsterdammers rijden als mongolen, nog meer dan vroeger, dus hup! Daar gaan de toeristen ook, zonder te weten waarin ze zich storten.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:21

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:18
Meer OT dan dit kunnen we niet zijn. Vertrutting gaar het hier over. Als de bakfiets met multitaskende mensen geen vertrutting is....

piquant | 14-11-09 | 18:21

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:18

Sorry, vind hem niet leuk. Is niet persoonlijk hoor. Gewoon een kwestie van smaak.

pius | 14-11-09 | 18:20

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:18
En wat voor een negerin!

Heuvel | 14-11-09 | 18:19

Op de een of andere manier zou ik haar een kans geven, en dan bedoel ik gewoon uit puur opportunisme, want geen enkele politicus stuurt een zwarte verslaggeefster weg, hoe verderfelijk de omroep ook moge zijn.
Loont het nog om het filmpje te bezien?

Mijnheer Pastoor | 14-11-09 | 18:19

Ons aller Louske zal inmiddels toch wel meerderjarig zijn?
Iemand van het HQ zal haar telefoonnummer hebben.

anti-aanbaklaag | 14-11-09 | 18:19

pius | 14-11-09 | 18:13
Ze begrijpen het ritme niet.

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:18

@piquant | 14-11-09 | 18:14
Ze zijn overal in de stad.... ik heb nooit zo goed gesnapt waarom ze tijdens het fietsen ook bellen en sms-en. Of fietsers met grote koptelefoons. Als je al geen verkeer achter je kan zien, wil je het misschien kunnen hóren aankomen? Maar kom, ik dwaal af. Waar ging dit topic ook weer over? Oh ja, een negerin met een roze microfoon....

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:18

@Boer in Amsterdam 17:56

Meer dan een zweem zou eauk weinig verantwoord lijken. Alhoewel...

Een gemeenschap die zich dichten kan kan zich openen eauk. Verantwoord. Met ontzag voor mekanders hebben en zijn, met ontzag voor de meer elementaire regels. Vrijheid blijheid. Met altijd de noodrem binnen bereik. Kun je je vrijheden maximaal uitnutten. Voorwaarde alleen is natuurlijk wel (komtie dan) dat je die "gemeenschap" blijft zijn. Verword je tot een bijeengeraapt zootje individuen waarbinnen velen de spelregels niet meer wensen te volgen ben je de lul. Kan je het hele idee van gunnen en gegund krijgen wel vergeten. (Althans wanneer die groep nietmeedoeners te groot wordt.)

Over die veranderde sfeer in uw stad kan ik het verder idd. onmogelijk oneens zijn. Of eens. Kom er nl. nooit. Widtvoet leeft in Rotterdam (en op Schouwen). Maar naar ik me heb laten vertellen zijn de problemen hier en daar vergelijkbaar.

*het toch zwaar humor vindt dat u de veranderde sfeer in het (uitgaans)leven van 020 (deels) toeschrijft aan de komst van buitenlanders maar daarbij gemakshalve uw rap groeiende populatie meer permanente "bezoekers" volledig buiten beschouwing laat*

widtvoet ® | 14-11-09 | 18:17

Wacht maar tot dat ik door de auditie kom.. dan hoeft er niet meer gezocht te worden naar een nieuwe rutger.

Gexto | 14-11-09 | 18:17

@Heuvel | 14-11-09 | 18:14

Recessie zoooooo fijn voor een opruiming van het geteisem wat te hoge hypotheeklasten had en zich de sloep ook niet meer kunnen veroorloven.

piquant | 14-11-09 | 18:17

@Heuvel | 14-11-09 | 18:14
Dan zult u zich helemaal vermaken! De Overtoom heeft maar liefst 3 (ik zeg DRIE) haltes voor lijn 1. Vroeger reed hier ook nog lijn 6! Dat waren nog eens tijden....

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:16

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:12

Je hebt de goede voor je. De vrouwen rijden met kinderen in een bakfiets. Je kent ze....

piquant | 14-11-09 | 18:14

@Heuvel | 14-11-09 | 18:10
In dat geval: welkom in de buurt!
*fles ontkurkt*
Overtoom is wel een boulevard, Amstelveenseweg ook. Ach, eigenlijk vind ik het een fantastische plek. Zowel levendig als rustig. Ik kanker wel eens, maar diep in mijn hart is er meer voor nodig dan een stortvloed aan sissers, aso's en moehahaha-politici om me hier weg te krijgen.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:14

@piquant | 14-11-09 | 18:08
Vergeet de sloepen niet, zelden gebruiken, maar wel bezitten. De sloepen mijn waarde!
Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:10
Lijn 1 neem ik overigens graag. Niets liever dan 's ochtends de vuist ballen richting de Overtoomse 'ik ga enkel open als het Heuvel slecht uitkomt' Sluis.

Heuvel | 14-11-09 | 18:14

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:13

Nee

pius | 14-11-09 | 18:13

@kapotte_stofzuiger | 14-11-09 | 18:11

Zal ik dan maar solliciteren als zwarte piet(in)?

piquant | 14-11-09 | 18:13

Iris je bent egt wel een toffe chick, jammer dat je zo soft was. Zou best wel eens een biertjuh met je willen drinken. En neem dan dat dove blondje met dat Australische kapsel ( Sidney) mee.
Voor de rest ach wat zal ik zeggen, niet echt een klapper maar best wel leuk gedaan.
Misschien mag je volgend jaar wel op de fapfap kalender van Powned.

hero_of_heaven | 14-11-09 | 18:13

Weet je waarom zwarte mensen niet van techno houden?

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 18:13

@piquant | 14-11-09 | 18:08
Iew ja, ik ken ze. Ik heb wel eens helpen verhuizen daar. Of je in een aflevering van Gooische Vrouwen bent beland. Auto's daar zijn ook veel te groot voor de gracht. Ze knallen je met fiets en al zo tussen de paaltjes. Types die vol ongeduld met hun Gordon-bak de Leidsestraat 'oversteken', zekers?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:12

Once you go black, you never go back.

kapotte_stofzuiger | 14-11-09 | 18:11

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:07
Met boulevards doelde ik op de brede straten met de trambanen in het midden. Op de een of andere manier heeft dat een grote aantrekkingskracht voor mij. De bakfietsen, Teeuwen en Marco's heeft men helaas overal waar ik kom in Amsterdam, evenals de pizzaboeren. Jaren heb ik, maar ik vrees dat de autorijderT gedoemd is in Amsterdam.

Heuvel | 14-11-09 | 18:10

Ik zou haar nemen, GS, komt helemaal goed.

Jelotchka | 14-11-09 | 18:10

@Heuvel | 14-11-09 | 18:06
Tsja, Osdorp. Ruim en groen, maar beetje stil ook na 18 uur, toch? Ik hou dan meer van de Overtoom. Je hebt er het gedruis van de Centrumrand en de stilte van een woonwijk en het park. Dus heerlijk. hier iets huren is duur, Oud West is immers de nieuw yuppenbuurt (bijnaam Goud West), maar wellicht zullen de prijzen weer kelderen als we worden samengevoegd met West en Bos en Lommer tot Nieuw Gaza?
*erg blij is met Surinameplein als Sperrgebiet van Amsterdam*

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:10

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:02
De snelle geldverdieners, met de cabrio's en 1,3 kind die zich een etage op de gracht konden permitteren en daardoor het idee hadden, de auto langdurig dubbel te kunnen parkeren en ander proletengedrag.
Er iets van zeggen durfde bijna niemand omdat een grote bek, usance was.
Die groep weet wel erg goed te netwerken en de juiste reten te likken om macht over hun territorium te krijgen.
* truien om de nek geknoopt types*

piquant | 14-11-09 | 18:08

@Heuvel | 14-11-09 | 18:03
Hahaha, 'boulevards', hmmm. De stoepen worden voornamelijk gebruikt als parkeerplaats voor bouwverkeer en de fietspaden zijn op mysterieuze wijze sinds 2004 twee-richtingsverkeer (waarbij uiteraard de fietser aan de 'goede kant' opzij worden gescholden door sms-ende bakfietsmoeders, mannen met achterovergekamd Hans Teeuwen-haar en Marco Borsato-sjaaltjes en kudtfinnen op pizzabommerTs). Aan weerszijden (de straatjes naar het park en de Wilhelminabuurt) is het echter bijzonder goed toeven. Auto voor de deur? Heeft u een paar jaartjes? Lijn 1 gaat direct naar Centraal Station. Doet het ook.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:07

* Laagste stem op zet ..... *

Hee sweetie, hee poppetje .... zullen wij een stukje gaan rijden in Bigi's Camaro ?

Bigi Bana Boy | 14-11-09 | 18:07

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:03
Osdorp. Moest snel iets hebben met parkeerplek (ben veel op de weg de laatste tijd). Het is niet zo erg als Slotervaart of Bijlmert, maar na de zoveelste keer schade aan mijn auto wil ik er toch wel graag weg. Op de een of andere reden kunnen 'die' mensen voor geen meter parkeren.

Heuvel | 14-11-09 | 18:06

Als ik haar op de lat leg van doen of niet doen dan komt ze akelig dicht tegen "doen" aan.
Ik zeg een blijvertje.

Mongeaul | 14-11-09 | 18:04

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:59
Ah, de overtoom. Mooie buurt ook, met alle brede 'boulevards'. Zit al er al een tijdje over te denken daar een appartementje te huren. Beetje te doen met parkeerplek, of..?

Heuvel | 14-11-09 | 18:03

@Heuvel | 14-11-09 | 17:59
Waar woont u dan?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:03

@piquant | 14-11-09 | 17:57
U doelt op de schreeuwende toeristen na sluitingstijd, de voordeurpissers en dergelijke? Zijn de mensen 'die dachten zich alles te kunnen permitteren' in uw eerste zin dezelfden als zij die zich in buurtclubs verenigden verderop in uw post? Laat me raden, hoop rode spijkerbroeken zeker?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 18:02

@Heuvel | 14-11-09 | 17:53
Momenteel op de leukste plek van de stad: Overtoom, randje Vondelpark. Verder heb ik gewoond in de Jordaan (best leuk), tweemaal in Oud Zuid (oersaai) en nogmaals de Jordaan (leuk). En in mijn huidige wijk is geen luidruchtig uitgaansleven. Nooit geweest, dus vandaar mijn opmerking dat ik mij niet zal willen laten verjagen door mensen die in mijn straatje herrie willen komen schoppen onder het motto 'u woont immers in de grote stad'.
Het is een keer geprobeerd door de stadsdeelraad, maar dat heeft het nooit gehaald, Goddank.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:59

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:56
Om nog maar te zwijgen over de in andere sferen bevindende Spanjaarden die overal ineens komen bovendrijven. Gek word ik ervan!

Heuvel | 14-11-09 | 17:59

Leuk meisje, erg domme demonstratie. Wat een types. Diana Ozon die zwijgt in alle talen, Aja Waalwijk dei eigenlijk niet meet weet waarover hij praat en een paar illegale krakers. Ze bleef goed overeind toen Waalwijk haar op een woord wilde vangen. Filmpje heeft zeker 7 maal de waarde als het eerste PTT auto filmpje van Rutger.
Oja G-unite, Trouwen, kinderen krijgen en op Schiphol chocolade kopen voor je vrouw was het toch?

Einde van de Domheid | 14-11-09 | 17:58

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:50

Ik heb meer dan 20 jaar op een gracht gewoond en ik kan je meedelen dat ook daar de meeste last kwam van mensen die vonden dat, nu ze in DE stad woonden, ook maar meteen alles kon.
Natuurlijk bedoel ik niet dat je alles maar moet pikken, maar ik ken de groepen die zich hebben verenigd om de Binnenstad te "bewaken". Je hebt nog nooit zo'n stelletje bemoeials bij elkaar gezien. Ik voelde me er niet thuis, als Amsterdamse omdat ik een van de weinigen was die uit 020 komt. De rest, hoe goedbedoeld ook, heeft het vnl over het terugdringen van leukigheid. (terrasbeleid etc).

piquant | 14-11-09 | 17:57

pius | 14-11-09 | 17:56

ios is geen band maar een taalfout, typo dus!

pius | 14-11-09 | 17:57

Lekker ding, kijkt lekker weg.

Cynisch | 14-11-09 | 17:56

@widtvoet ® | 14-11-09 | 17:48
Ik bespeur een zweem (maar niet meer dan een zweem) van ironie in uw post :) Hulde! Nee, natuurlijk waren er vroeger ook kleaudtzaqqen, aso's, Tokkies en belachelijke regels. Maar er werd meer gedoogd, mensen pikten meer van elkaar en het loste zich wat organischer op. En bovendien waren er INDERDAAD minder Britse hooligans en Paddoslikkende Oosteuropeanen (ze moesten het nog ontdekken).
U kunt onmogelijk met mij oneens zijn dat de sfeer in de stad veranderd en verhard is. Hufterigheid is tot in alle lagen van de bevolking doorgedrongen. Bezoek maar eens een Albert Heijn tussen 18 en 19 uur en u weet waarover ik spreek. Die regels zijn vagina met peren, natuurlijk. Maar ze afschaffen lost het probleem van de alfabet-boerende bezoekers niet op.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:56

Cortes | 14-11-09 | 17:51

Ik heb geen twitter helaas.
En met het risico voor dom te worden versleten : ik weet niet wat 'DM-en' is.
Dat van Google ios een goed idee. Maar ik heb sowieso hulp nodig als we het echt gaan doen. Ben geen groot organiser. Ook niet erg creatief.
Maar wil me er zeker voor inzetten.

pius | 14-11-09 | 17:56

@Boer in Amsterdam
Waar woont u, ongeveer, als ik vragen mag?

Heuvel | 14-11-09 | 17:53

@widtvoet ® | 14-11-09 | 17:48

Ik heb een paar dagen geleden een online discussie gehad met iemand (jonger natuurlijk), die vindt dat wij ( ouder) er een puinhoop van hebben gemaakt en dat zij het nu allemaal beter gaan doen. ( de maatschappij).
Vooralsnog zie ik in Amsterdam dat er weinig meer over is van de tijd dat (bijna) alles kon en daar geen misbruik van werd gemaakt.

piquant | 14-11-09 | 17:51

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:44:

Ik neem aan dat de betreffende "beginners" precies weten waar ze aan beginnen, dus dan mag de lat ook op prettige hoogte liggen - en zéker niet te laag natuurlijk. Daarnaast ga ik er ook nog maar even fijntjes vanuit dat de desbetreffende personen al wel eens eerder in een camera hebben gekeken en wat dat betreft hun maagdelijkheid al eerder hebben ingeleverd. Zo niet dan zijn het daredevils :-)

Reinaert | 14-11-09 | 17:50

@piquant | 14-11-09 | 17:43
Nol is een proletenplek, die de slogan "Café Nol, altijd lol" geen eer aandoet. Je hebt op de Elandsgracht nog "De Jordaan", maar die is zó autochtoon-Jordanees, dat je meteen als stront wordt behandeld als je er niet als André Hazes-fan uitziet (die toch echt uit de Pijp kwam, maar dat is een detail). Overigens zijn de provincialen in de grachtengordel nog het beste af qua stilte. Ze hebben tuinen waar het muisstil is. De ellende zit rond de pleinen. Ligt er ook een beetje aan wie er het eerste was, in die gelduisoverlast-discussie. Wie naast een café of in de Leidsestraat gaat wonen, kan herrie verwachten. Maar als er bij mij opeens een café in de straat wordt geplempt en ik moet die overlast maar pikken 'omdat ik nu eenmaal in de grote stad woon' , kijk, dat is toch echt wat anders.....

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:50

Iris heeft goede kwaliteiten. Lekker ding ook..

denoorman | 14-11-09 | 17:49

@Boer in Amsterdam 17:27

Niet een regelarij van likmevessie, niet een gebrekkige handhaving daarvan maar het onvermogen van nieuwe groepen mensen die hier in wisselende samenstelling de afgelopen pak 'm beet dertig, veertig jaar steeds duidelijker hebben laten zien dat ze grosso modo nog maar weinig toegerust zijn om met dergelijke (losse regels, veel vrijheid, regelarij van likmedinges) verantwoordelijkheden om te gaan is het werkelijke probleem. Vroeger had je dat soort mensen nog niet en was het publiek minder plat en hard.... Als ik u goed begrijp.

Boer in Amsterdam, uw stellage hier laat maar weinig spelden toe. Hulde!

*zich blij verrast voelt*

widtvoet ® | 14-11-09 | 17:48

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:44

Beginners beginnen bij een lokale omroep (kleine gemeentes)
of bij een ziekenhuis omroep en niet bij GS die in de vaart der volkeren omhoog wil.

piquant | 14-11-09 | 17:46

Cortes | 14-11-09 | 17:40

OT.

Hey Cortes, Ik krijg het niet helemaal voor elkaar, het GS feest.
Het gros der reaguurders durft denk ik niet.
Het kan natuurlijk ook aan mijn organisatorische vaardigheden liggen, die kans is niet ondenkbaar.

pius | 14-11-09 | 17:45

@Reinaert | 14-11-09 | 17:42
Nu is het weel oneerlijk om voor beginners de lat zo hoog te leggen. Een amateur-voetballer hoeft ook geen Johan Cruyff te zijn. Maar precies om die reden had Johan Cruyff wél een carrière in zijn métier.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:44

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:27
Mee eens.
Een gros provincialen, die in het centrum wonen en klagen omdat het niet zo rustig is als ik het dorp waar ze uitkomen, ook graag even wegsturen.
Zie de Jordaan. Nog maar een decenium
geleden, bruisend en leuk, nu het truttigste stadsdeel waar nauwelijks nog een amsterdammer woont . Het is alleen nog bevolkt door studentikoze tiepes die hun bezoek meenemen naar Nol; zo echt amsterdams * zucht* .

piquant | 14-11-09 | 17:43

@zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:34:

Vast wel, misschien ook niet, ik weet niet waar haar interesses liggen (of mot ik zeggen waar ze het meeste verstand van heeft?). Blijft onverlet dat ik denk dat een goeie hoernalist alles aan mot kunnen, ongeacht het onderwerp, ongeacht de gesprekspartner.

@Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:38:

Precies. Je zegt wat ik wilde zeggen maar dan wèl to the point :-)

Reinaert | 14-11-09 | 17:42

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:38

Kijk als je anders wilt zijn dan de rest dan moet je Frenkie ver links laten liggen.

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:42

Lekker ding, maar qua interviewen heeft ze nog wat te leren.

BlijfBijten | 14-11-09 | 17:41

@HbTps 17:23
Heb jij de orginele plemp van Nilfisk gelezen?
Hij bedoelde het wellicht niet zo maar het kwam wel rot uit zijn toetsenbord, verder ben ik geen kraker, ben niet policor en stem PVV.
En Iris blijft een lekkertje maar niemand verslaat "the one and only Rutger" met zijn roze dildo!

necrosis | 14-11-09 | 17:39

het is net als de aanschaf van iets duurs. je wilt het gewoon hebben omdat het beter is dan iets goedkoops. geldt niet alleen voor dit vrouwtje, maar voor alle filmpjes. krijgen we na deze dijenkletsers mét lachsalvo ook echte mededingers te zien?

zoalshetis | 14-11-09 | 17:38

@Fleauxe | 14-11-09 | 17:23:

Ik zou het ook niet kunnen heur, no way! Normaliter lul ik iedereen de gaten in de sokken maar da's in dit verband natuurlijk meteen een doodzonde want ik zou veuls te veul aan het woord zijn en de grote kunst is natuurlijk om de "tegenpartij" aan de praat te krijgen. En da's inderdaad een kwestie van de juiste vragen stellen, met als het even kan een perfecte timing ook nog eens. En zónder vooraf voorgekauwd vragenlijstje.

Ik geef het je te doen :-) Vandaar ook mijn respect voor degenen die het wèl kunnen!

Reinaert | 14-11-09 | 17:38

Interviewen, inleven, meedenken, tactische vragen stellen om het gesprek te sturen (gebaseerd op een brede ontwikkeling), doorvragen en flink boren, articuleren, timen.... to name just a few...

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:38

Meneer de SP activist is duidelijk een parel in de kroon van de SP.
Maak hem TK-fractievoorzitter, zou ik zeggen.
Op naar de -100 zetels.

Merlot | 14-11-09 | 17:38

Leuke meid, slim ook, maar moet het journalistenvak nog wel helemaal leren.
Ik hou het nog steeds op Reggie.

Merlot | 14-11-09 | 17:36

Diana Ozon = milf

Mugger | 14-11-09 | 17:36

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:34

Wat dan ?

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:35

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:33 Pauw zegt zo weinig omdat ie ondertussen er de tekeningetjes bij moet maken, anders snapt Witteman het niet.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:35

Waarom huren jullie Frenk van der Linden niet in? Die kán tenminste wat!

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:34

Reinaert | 14-11-09 | 17:33 Met een smeuïger onderwerp was ze beter af geweest.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:34

Zeer decoratieve dame, maar van een hoog Patricia Paay gehalte.
Weerbare dames zoals Tess of jullie regelbitch Marianne daar kan je eenmediaoorlog mee winnen!

Jodocus de Krommedar | 14-11-09 | 17:33

Integrevenge | 14-11-09 | 17:29

Witteman wist ook niet dat Gordon homo was en weet nog steeds niet alles, Pauw
moet regelmatig Witteman uitleggen wat het is.

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:33

@zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:23:

Tja, da's misschien dan wel weer waar maar of het nou een krakert of een Tokkie is, je zult er als hoernalist toch mee motten kunnen dealen, al heb je nog zo weinig medewerking of interessante antwoorden te verwachten.

Een echte goeie kan nog een interessant interview doen met een baksteen. Zeg maar. En da's niet lullig bedoeld van me, het is slechts een observatie.

Reinaert | 14-11-09 | 17:33

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:29

Daar ben ik het volledig mee eens.

pius | 14-11-09 | 17:32

@pius | 14-11-09 | 17:21
En los van het waarde-oordeel over zijn werk en expressie is het een sieraad voor Amsterdam dat dat soort mensen floreren. Hij zit namelijk verder niemand in de weg, is volstrekt geweldloos en gaat gewoon zijn gang. En voor mij zijn BN-ers met een eigen TV-programma nóg meer een voorbeeld dat talent en intelligentie niet noodzakelijk zijn voor een carrière...

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:29

Die dichter was inderdaad een beetje te hoog gegrepen que intelligentie. Maar als je als journalist ook niet eens weet dat de tomatenpartij SP is, tja dan ben je gewoon misschien niet zo geschikt voor dit.

Integrevenge | 14-11-09 | 17:29

@rovertje | 14-11-09 | 17:24: Zo praat ze niet. Ze spreekt de ij uit als e, daardoor klinkt die rollende r wat geaffecteerd.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:27

Het probleem met uitgaan in Amsterdam is niet zozeer de regeltjes die je het plezier dreigen te ontnemen, maar de Tokkificatie van het uitgaanspubliek. Iedereen kan wel een potje romantisch doen over vrijere uitgaansregels in de jaren '80 en '90, maar toen had je nog geen Easy Jet - Britten, Blow-Tjechen en Zuid-Europeanen op huurfietsjes. Het publiek is verplat en verhard. Amsterdammers zelf gaan naar hun buurtcafé of bij vrienden op bezoek. De pleinen zijn voor het gepeupel van buiten de Ring. Een echte Amsterdammer pist op regeltjes en vindt er zijn weg omheen, maar doet dat met humor en gaat niet huilie doen bij de übermachten. Overigens ben ik beslist vóór het opschonen van de Wallen. De raamprostitutie, die voor burgers als u en ik een veilig ding is om je vrijheid te etaleren ('kijk mij eens in een coole stad wonen'), is in werkelijkheid keiharde mensenhandel, inclusief geweld en bedreigingen tegen bewoners en ondernemers in de buurt. En dát, dames en heren, moet met wortel en tak uitgeroeid worden.

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:27

necrosis | 14-11-09 | 17:23
Welnee, het zal wel aan mij liggen.
Trust me.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 17:26

Latujrr
word ik net als mijn Faadujrr
een Neegujrr

rovertje | 14-11-09 | 17:24

HbTps | 14-11-09 | 17:23 Nieuw nickje van de stofzuigerverkoper uit het noorden?

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:24

ps Els Iping is nog stadsdeelvoorzitter, ze stelt zich alleen niet meer verkiesbaar..
*Hhahahaha alsof ze een kans zou hebben gehad. Y
Els Iping neemt na de verkiezingen afscheid van stadsdeel Centrum.... www.elsiping.nl/

seven | 14-11-09 | 17:23

Iris is ontploft?

Jaap de Paap | 14-11-09 | 17:23

@Nilfisk 17:03
www.youtube.com/watch?v=dnE8vgNs0ug
Sick of it all - No apologies
@Teun van het Tuinpad 17:04
Wat ken je mij toch goed, ben ik zó voorspelbaar?

necrosis | 14-11-09 | 17:23

@seven | 14-11-09 | 17:19: Het was maar een tip, blijf vooral doorgaan met het aanleveren van relevante informatie.
@Reinaert | 14-11-09 | 17:19: I stand corrected. Natuurlijk is zoiets niet aan iedereen gegeven. Volgens mij zou ik het iig niet kunnen. Al dat geforceerde vrolijk doen, neh.
Rutger stelt pas de laatste 8 a 9 maanden scherpere vragen. Lijkt z'n achterban beter te begrijpen. Daaruit blijkt, voor mij, dat het wel degelijk een vak is.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:23

Reinaert | 14-11-09 | 17:21 Maar ze wordt hier wel heel erg in diep drassig water gegooid, die krakers kunnen nog niet normaal omgaan met een ervaren journalist.
Die zijn overtuigd van hun eigen gelijk terwijl heel Nederland weet dat ze fout zitten.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:23

pius | 14-11-09 | 17:21

(Meer van een overschatte en misplaatste vorm van zelfexspressie)

Moet zijn:
Meer het symbool van een overschatte en misplaatste.. etc.

pius | 14-11-09 | 17:23


necroris -1
Nilfisk +1

HbTps | 14-11-09 | 17:23

@zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:19:

Welnee, een razende reporter mot gewoon alles aan kunnen. Al is het nog zo saai, een interview met JPB bijvoorbeeld. Knollen voor citroenen verkopen, da's de grote kunst!

Reinaert | 14-11-09 | 17:21

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:03

Vind Fabiola helemaal niet orgineel.
Meer van een overschatte en misplaatste vorm van zelfexspressie.
Ik vond het niks.
Een symbool van de leegte

Fabiola is het gevolg van een relativeringsproces waarin iedereen gehoord of gezien moet worden.
Het levende bewijs dat talent niet noodzakelijk is om een zekere status te verwerven.
Heb weleens met hem gesproken.
Is inderdaad een hele aardige man, niets van te zeggen.
Maar niet echt een groot licht, en zeker geen kunstenaar.
Fabiola is gewoon een apart individu met een merkwaardige kledingsmaak die zijn tijd mee had, meer niet.

pius | 14-11-09 | 17:21

Anjin Mohammed | 14-11-09 | 17:17

Jammer voor je , maar andersom was ook niet beter geweest denkt ik .

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:21

leren articuleren en ze mag blijven. lekkertje.

zoalshetis | 14-11-09 | 17:20

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:17 Nou, niet met krakers, niet met Fabiola. Gewoon op nivo weet je wel. Ik heb het idee dat ze veel beter kan met een ander onderwerp.
Laat haar Zeurlings lastig gaan vallen over die rekeningrijtroep van 'm.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:19

@Fleauxe | 14-11-09 | 17:13:

Ja, als je 120 minuten materiaal hebt om er vervolgens een montage van 5 minuten van te maken dan zou dat zuiver theoretisch wel moeten lukken natuurlijk. Jammer genoeg heb je dan nog geen garantie dat het ook leuk is, of informatief, of wat dan ook.

De grote Barbatruc is natuurlijk om er iets flitsends van te maken, iets pakkends - al is het a priori nóg zo'n oninteressant onderwerp. En da's helaas weinigen gegeven.

Of mag ik woorden als "flitsend" en "pakkend" niet gebruiken in onze moderne tijden? Dan maak ik er toch doodleuk "flashy" en "catchy" van? Snappen ze me in de Randstad en in omroepland misschien ook nog.

Reinaert | 14-11-09 | 17:19

Fleauxe | 14-11-09 | 17:16
Ik had juist de witruimte weggelaten om ruimte te besparen. Een scherm hoogte per tegen is zo ongeveer hoe ver je met fatsoen kan gaan.. Met extra witregels zou het daar overheen gaan. ;)

seven | 14-11-09 | 17:19

Nilfisk | 14-11-09 | 17:13 Ga nog effe zo door man, dan druk ik ook eens uitroeptekentjes. Ruziezoeken doe je maar thuis in de straat, of in de kroeg of zo.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:17

Tja, ik heb ook eens een Iris gekend. Toevallig was dat ook een dame met een kleurtje. De sex was geweldig, maar de schoonfamilie was zwaar kut. 't Is niks geworden.

Anjin Mohammed | 14-11-09 | 17:17

necrosis | 14-11-09 | 17:07
Jij nare, nare man!
:)
Nilfisk | 14-11-09 | 17:10
Ach, smal is wel heel kort door de bocht.
Maar goed, Iris heeft "het" net niet, jammer genoeg.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 17:17

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:16
Wat had je zelf dan in gedachte .

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:17

@seven | 14-11-09 | 17:13: Niets mis met je tegels, maar in Godsnaam. Zet het een beetje overzichtelijk neer. ----------- tussen de 'hoofdstukken' en zo. Het oog wil ook wat.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:16

Overigens had dit meiske bij een ander event wat beter uit de verf gekomen, ik bedoel. Krakers, een interview met krakers, daar valt toch geen eer te behalen?

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:16

@Reinaert | 14-11-09 | 17:08: Als je twee uur schiet, dan blijft er genoeg 'leuk' materiaal over voor een geslaagd filmpje.
@zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:10: Nee, ik wil Hard Talk doen. Nou ja, doen. Onderdeel van zijn. Radio-format van PowNed. Maatschappelijk geëngageerde onderwerpen, in een leeuwenkuil van reaguurders, politici etc etc. Dat lijkt me echt he-le-maal geweldig.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:13

Letterlijk de erfenis van PvdA Els Iping ex stadsdeelvoorzitter Amsterdam centrum.
Amsterdam: 100 keer meer gekozen bestuurders per inwoner ivm NY en Els Iping maakt er een doods museum van met haar terrasspijkers en sluiting van allerlei ondernemingen. Video strart direct bij het fragment cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/KRO/... (Kan iemand het rippen voor dumpert?)
Els Iping van de PVDA loopt dus in dit fragment met Max Westerman (Westermans nieuwe wereld ) rond door Amsterdam en wil circa 80% van alle ondernemingen daar gewoon sluiten. (Duur is circa 9 minuten) Nog even en A'dam is echt Madurodam en met al die sluitingen is de werkgelegenheid voor verdwenen, op de controle ambtenaren na natuurlijk.. Iping is verlieft op haar ipingspijkers wnw.kro.nl/uitzendingen/aflevering2/af... (hier is ook een lnk naar de gehele uitzening)
Enkeltje GGD / gekkenhuis zou voor haar het beste zijn. Witte steriele ruimtes waar ze zich senang kan voelen. Helaas is de werkelijkheid dat er in de PvdA van haar type er vele rondlopen. Volkomen losgezongen van en geen binding meer met de realiteit.
quote 1
"Maar de wereldstad die hij zich van dertig jaar geleden herinnert is veranderd in een provinciestadje. Ondernemers klagen steen en been: niets mag nog in de stad die eens een symbool was van vrijheid. Het gemeentebestuur maakt er volgens hen ‘’één groot museum’’ van. Terrassen worden teruggedrongen, kroegen moeten op ‘’dorpse’’ tijden dicht en de wereldberoemde wallen worden opgedoekt. Stadsdeelraadvoorzitter Els Iping leidt Max rond door haar stad. Vol verve licht zij haar beleid toe ‘’Geen terrasjes op pleinen; dat is één van mijn regeltjes!’ wnw.kro.nl/uitzendingen/aflevering2/af...
quote2
"Els begrijpt de Amsterdammers. Zij hebben genoeg van die vrijzinnige stad met haar gezellige pleintjes en enthousiaste uithangborden. "Die moeten we niet," gonst het door de grachten. Vrijzinnigheid is een vies woord.

"Het zal vast de zegen van een hogere macht zijn geweest die Els Iping, als wraak op de vrijzinnigheid, heeft uitverkoren Amsterdam recht te breien." Bij de gedachte aan nog meer regeltjes glanzen de Ipingspijkers die terrassen koest moeten houden trots in het licht van de zon.

Dus rijden schoonmaakkarretjes af en aan. Els schepte erover op tegen oud RTL-correspondent Max Westerman. "Weer één van mijn regeltjes," kirde ze blij, terwijl ze hem rondleidde door het centrum van Amsterdam. Westerman concludeerde dat zelfs Almere tegenwoordig minder truttig is www.parool.nl/static/nmc/nmc/frameset/...
GS archief waarbij Els Iping in een topic werd behandeld. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/...

seven | 14-11-09 | 17:13

necrosis | 14-11-09 | 17:07
Nee het is jouw spastische antifascistische kraakpandxenofobenradar die gelijk op hol slaat als iemand het woord neger in zijn bek durft te nemen. Misschien ben ik zelf wel een neger eikel, mag het dan wel?

Nilfisk | 14-11-09 | 17:13

Op de foto een geyl koppie, in het filmpie ff wat minder......
Nah, laat maar, niet doen.
Oke, een leuke reportage met die bruine billetjes omhoog ga ik kijken maar dan mot ze wel haar smoel houden.

Jim Beam | 14-11-09 | 17:12

Maar dat woord gebruikt GS toch zelf ook vaak genoeg? Met en/of zonder T op het einde?

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:12

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 17:04
Ik vrees het ook ja... Spastisch gedoe als iemand het woord neger of negerin in zijn mond durft te nemen als hij of zij zelf geen kleurtje heeft. Over vertrutting gesproken. Geenstijl op z'n smalst dit hoor.....

Nilfisk | 14-11-09 | 17:10

Fleauxe | 14-11-09 | 17:07 Rotflol, maarre, geef jij jezelf eens op dan. Let us be the judge.

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:10

Ja als je niks bent heb je ook niks te vertellen , maar voor de rest best aardig
wel is de montage om te huilen en het camerawerk weer prul maar dat zien we
maar even de vingers , verder goed gedaan meisje.

Eurotokkie | 14-11-09 | 17:09

@Fleauxe | 14-11-09 | 17:07:

Ja, mot toch ook: niet gehinderd door enige kennis van zaken een flitsend verhaal afsteken over een volstrekt willekeurig, desnoods oninteressant, onderwerp en dan wel op zo'n manier dat de argeloze toeschouwer het nog leuk vindt eauk.

Me dunkt!

Reinaert | 14-11-09 | 17:08

@necrosis | 14-11-09 | 16:57
Done!
En inderdaad, het lucht op. Mijn weekend is weer helemaal geredt.
Ow. En ik heb ook op Iris haar rechtersterretje gedrukt, maar alleen omdat ze het zo vriendelijk vroeg.
*goede daad voorlopig weer gedaan*

Lets Kuttekrap | 14-11-09 | 17:08

Een rechtenstudente, waar heb ik dat toch meer gehoord? Moeten jullie al "Majesteit" zeggen?

zeg maar jansen | 14-11-09 | 17:08

-weggejorist-
Nilfisk 16:22

@Nilfisk 16:52/ 16:56
Blijkbaar was de Joris-van-dienst het met me eens.
En je woordenschat (achterlijke NSB'er, stomme idioot) is duidelijk beperkt.
Als je een statement wil maken, schrijf dan "bekakte negerin".
Wentel je gebrek aan taalkunde niet op mij af, ga maar dikke boehoe doen bij G-unite.
@Teun van het Tuinpad 16:53
Nilfisk is zijn FiPo kwijt en het is mijn schuld!
*grinnik*

necrosis | 14-11-09 | 17:07

So You Think You Can Rutger? --- Ha! Alsof je er iets voor moet kunnen.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:07

Vloeiende+r lul.

Reinaert | 14-11-09 | 17:04

Nilfisk | 14-11-09 | 17:03
Die kun je, denk ik, op je buik schrijven.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 17:04

En toch is Reggie, de mannelijke negerin, tot nu toe de beste.
Wanneer doet Reinaard mee?

Jackanders | 14-11-09 | 17:04

Als ik gewoon effe eerlijk mag zijn ben ik dusch niet echt onder de indruk. Praat niet echt lekker vlot maar een beetje te hakketak en gekunsteld, komt op mij i.i.g. niet lekker fris en fruitig over. Zou wat vloeiende mogen zeg maar. Enzeau.

Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer :-)

Reinaert | 14-11-09 | 17:03

Amsterdam kan heel goed zonder die types die daar demonstreren. En Iris, als je die Belg met zijn hoedje niet eens herkent, heb je in een boom gewoond je hele leven. Dat is/was Fabiola, ons beroemde 'levende kunstwerk'. Vroeger flaneerde hij in kolossale aluminium jurken over straat. Een die-hard uit de zelfexpressie-cultuur dus. Hij was origineel, constructief en overigens een bijzonder vriendelijk man, Overigens verwacht ik van een journaliste dat ze een beetje ar-ti-cu-le-ren kan als ze praat! Dus nee, ik vind je geen "jezus, wat een toffe chick". Ik zou je nog niet doen als je er enge ziektes mee kon genezen.
Het echte probleem van Amsterdam is overigens de hele tijd op de achtergrond zichtbaar: steigers, schuttingen, bouwputten zover U kijken kan....

Boer in Amsterdam | 14-11-09 | 17:03

liegende hollander | 14-11-09 | 17:00

Uw opmerking was gewoon niet grappig. Was de humorjoris.

pius | 14-11-09 | 17:03

Ik wil José nog een keer verdikke!

Scagnetti | 14-11-09 | 17:03

nee

mauryn1673 | 14-11-09 | 17:03

Waar blijven die excuses nou necrosis?

Nilfisk | 14-11-09 | 17:03

@titsme | 14-11-09 | 16:58: Onmogelijk, ik zit al ingeboekt voor Idols 18.

Fleauxe | 14-11-09 | 17:02

wel grappig dat mijn vorige bericht is weggejorist. ik mag blijkbaar geen kritiek hebben op powned / staatsomroep / percentage negerts
Dan weten we meteen wat we aan Joris hebben...

liegende hollander | 14-11-09 | 17:00

Fleauxe | 14-11-09 | 16:54
Ik nomineer u voor SYTYCJ, So You Think You Can Jureren.

titsme | 14-11-09 | 16:58

Leuk! Neem haar maar mee naar de volgende ronde.. stemadvies 9 a 10 sterren. (Oh en de laatste man die geïnterviewd werd snapt het echt. Het feit dat hij voor de camera werd gezet met een goede visie is ook al extra stemmen waard 10 dus, ook om de negatieven te compenseren)

seven | 14-11-09 | 16:57

@necrosis | 14-11-09 | 16:48

Amsterdam niet hip!?! Ben benieuwd uit welk metropool jij komt.

stadsjongen | 14-11-09 | 16:57

3 werf SLECHT!
Staren, niet alleen geen gevatte tekst ... helemaal geen tekst =s
Pff slecht!
Next -->

Gleufdiertje | 14-11-09 | 16:57

Chocolade negerette
Mooie zwarte piet
Voor jou wil ik mijn schoen wel zetten
Als jij dan je lingerieset, staan we quite

runderlap | 14-11-09 | 16:57

@De Luie NegerT 16:47
Inderdaad, en die heeft de redactie er niet voor niets bijgeplaatst.
Zet je muis op het [!] en de tekst "deze reactie is niet ok" verschijnt!
Het staat je vrij om op de mijne te drukken, wellicht lucht het op.
En nee, ik druk niet op de jouwe, niet kwetsend genoeg.

necrosis | 14-11-09 | 16:57

@G-unite 16:49

Zet 'r op je verlanglijstje. Tis er de tijd voor.

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:56

Don't call us, we'll call you.
Afgekeurd om reden van gekunsteldheid.
.
Iris, het woord "eigenlijk" moet je heel snel uit je vocabulaire schrappen. Een jurist onwaardig.

tankyouveddymuch | 14-11-09 | 16:56

Ok kak en negerin in een woord is blijkbaar racistisch. De term bekakt praten is blijkbaar niet bekend en racistisch als het bij een negerin gebruikt wordt. Bedankt necrosis stomme idioot.

Nilfisk | 14-11-09 | 16:56

Ahh nou zie ik het, da's dat meiske van "M'n pokkie, m'n pokkie!"

Conan de Rabarber | 14-11-09 | 16:55

Ik vind haar echt helemaal leuk. Ze (je, als je meeleest) mag nog best iets pittigere vragen stellen. Maar qua presentatie en self esteem een dikke voldoende.

Fleauxe | 14-11-09 | 16:54

Nilfisk | 14-11-09 | 16:52
Is er iets ?

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 16:53

G-unite | 14-11-09 | 16:49
Ooit wel eens jezelf ge-edit? Ik zie hier een ideale mogelijkheid :p

titsme | 14-11-09 | 16:53

G-unite | 14-11-09 | 16:49
U heeft meer info, kan niet anders.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 16:52

necrosis | 14-11-09 | 16:48
Ik ga het niet eens uitleggen achterlijke NSB-er. Lees het nog maar een paar keer en bied dan je excuses maar aan.

Nilfisk | 14-11-09 | 16:52

@buiswater
vrouwlijke negert

Buiswater | 14-11-09 | 16:51

Ben het eens met Teun...

HbTps | 14-11-09 | 16:51

Oh, wacht ik snap 'm. *vrouwlijke negerin* Er zit nog een plassertje aan.

Buiswater | 14-11-09 | 16:50

Damn. Ik wil met haar trouwen en baby's maken.

G-unite | 14-11-09 | 16:49

Geen jager, geen neger....

Beeeeeeeeetje oppevlakkig, niet scherp wanneer er tegenvragen komen.

Diokhan | 14-11-09 | 16:49

Dramatisch slecht, volgende kandidaat !!

paultje pil | 14-11-09 | 16:49

@Nilfisk 16:43
Ik snap het inderdaad niet, dus kom met een goede verklaring waarom ik niet nog een keer op je [!] zou drukken!
En Amsterdam is niet hip, het Sodom en Ghomorra van de lage landen is een pauperzooi geworden.

necrosis | 14-11-09 | 16:48

Ik ben nog nooit zo snel in slaap gevallen.

drama | 14-11-09 | 16:48

-weggejorist-

De luie NegerT | 14-11-09 | 16:47

Heeft ze een pruik op?

Conan de Rabarber | 14-11-09 | 16:47

Leuke meid, maar ze snapt het niet allemaal.
Vooral met die filosofische dichterT, een gemiste kans.
Maar we willen haar graag nog wat kansen geven.

fuckje | 14-11-09 | 16:47

Frisse meid, leuke uitstraling... Succes Iris!!!!!!!!!!!!!!

K. Metjes | 14-11-09 | 16:45

Dalrymple, matuurlijk!

Kapitein Sjaak Mus | 14-11-09 | 16:45

Leuk mens heur, die Iris.
Maar daar blijft het dan wel bij.

Teun van het Tuinpad | 14-11-09 | 16:45

Leuk meisje! Interview is het niet, helaas.

Jaap de Paap | 14-11-09 | 16:44

Als ze nou ook nog over Darymple was begonnen had ik gedacht:
Bigi in traverstie.
Maar neen hoor,
Dat was ze nie!

Kapitein Sjaak Mus | 14-11-09 | 16:44

wat een domme peop-hookerT zeg.
denkt ook iets te kunnen. Wat is dat tegenwoordig toch met al die rechtenstudentjes..... allemaal vinden ze zich de king of the world. Erger nog dan alle andere studenten.

gorgon10 | 14-11-09 | 16:44

met het geluid uit is het nog best een leuke reportage

flunkerT | 14-11-09 | 16:43

Dodelijk saai. En een excuustruus prima, maar wel eentje met talent graag.

titsme | 14-11-09 | 16:43

Ik heb net het boek "alleen maar nette mensen" van Robbert Vuijsje uit. Maar dat waren andere negerinnen.

stadsjongen | 14-11-09 | 16:43

necrosis | 14-11-09 | 16:40
Je snapt het geloof ik niet helemaal.....

Nilfisk | 14-11-09 | 16:43

Nederland eauk trouwens.

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:41

Extragratis tip voor komende Talenten: de wereld is greauter dan 020 en die paar km. eromheen!

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:41

Leuke dame, maar ik heb betere SYTYCR's gezien.

Zeeschuimer | 14-11-09 | 16:40

Nee!

Linnie Bierslettie | 14-11-09 | 16:40

@Nilfisk 16:22
Vuile xenofoob, moge Joris-de-almachtige je verbannen naar een gierput.
*drukt op [!] en gaat aftellen*
Iris heeft een lekker smoeltje!

necrosis | 14-11-09 | 16:40

-weggejorist-

De luie NegerT | 14-11-09 | 16:40

Vrouwlijke neger? Manlijke negerin!

Buiswater | 14-11-09 | 16:39

Zozo, die wil ik wel vaker terug zien.

King Kermis | 14-11-09 | 16:39

LOL! Zag ik daar Diana Ozonlaag?
Overigens Ruigoorders en andere vrijplaatsbewoners altijd +110.

Lets Kuttekrap | 14-11-09 | 16:37

En waar het nu over ging... Item komt niet helemaal uit de verf mi.

Sorry @Iris. Je bent een mooie en lijkt me een spontane meid maar hier kan zelfs Boetseerpiet geen chokolade van maken.

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:37

Aardige poging maar met zeurderig standaard Vinexmeisjesstemmetje waarbij je alras in slaap valt. Vervlakt het onderwerp dat leuk had kunnen zijn. Vijf sterren.

Zoetwaterpanharing | 14-11-09 | 16:35

Niet eens afgekeken.

Recht(s) Overeind | 14-11-09 | 16:34

Hai,Iris!!

Brakovich | 14-11-09 | 16:34

Plus 1 voor het laten opkomen van die doek in GeenStijlbroek op 't end.

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:33

Filmpje beetje doorgeskipped.
Is het net niet,

Overigens wat een kansloos volk daar op de dam.

lion@night | 14-11-09 | 16:32

Leuke dame hoor. Het oog wil ook wat.

pius | 14-11-09 | 16:32

He Iris, wat doe je vanavond? Zin om leuk uit eten te gaan in Parijs?
*bankrekening alvast plundert*

Heuvel | 14-11-09 | 16:28

-weggejorist-

liegende hollander | 14-11-09 | 16:28

doe is moeilijke vragen stellen

Mopho | 14-11-09 | 16:28

Iris, als je dit leest. Praat niet zoveel met je handen, ik vind het irritant.

Nilfisk | 14-11-09 | 16:28

Iris, als je dit leest. Wil je met me daten, *zwijmel zwijmel*

Nacho_Vidal | 14-11-09 | 16:26

Da's gewoon Wendy van Dijk.

koerbagh ® | 14-11-09 | 16:25

Halverwege afgezet.

N23 | 14-11-09 | 16:24

Protest Tegen de Verrutting?

widtvoet ® | 14-11-09 | 16:23

Scheids een neger!

maar16jaar | 14-11-09 | 16:22

God wat een lekker ding!!!!!

Nacho_Vidal | 14-11-09 | 16:22

-weggejorist-

Nilfisk | 14-11-09 | 16:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken