Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WesterscheldeGate. Belgen neuken terug

dakwaterhelp.jpg Zeg Jan Peter! Heb je nu dan eindelijk je zin? De doorgaans zo lekker introverte Belgen hebben een manier gevonden om Nederland dwars te zitten. Er staat zoals bekend nog een rekeningetje open vanwege de niet nagekomen belofte om de Westerschelde uit te diepen. Nederland heeft zich al sinds de oudheid verplicht die vaargeul eens in de zoveel tijd uit te baggeren om zo de Antwerpse haven bevaarbaar te houden. Maar een combinatie van Hollandse milieumaffia en krankzinnige sentimenten van onze Zeeuwse MP verhindert dat momenteel. Ondanks drie rapporten van deskundigen die zeggen dat die stomme Hedwigepolder allang onder water gezet had moeten te worden, blijft JeePee nare dromen over 1953 houden bij alleen al het idee. En dus matst hij de Zeeuwen in ruil voor gespannen betrekkingen met ReserveNederland. Maar die pikken dit onvervalste staaltje polderprotectionisme niet langer. Betekenden de tegenacties van onze zuiderburen vooralsnog niet meer dan een paar minder verkochte pannetjes Zeeuwse mosselen. Inmiddels hebben ze in Antwerpen echt munitie. Jullie de Westerschelde niet uitdiepen? Gooien wij de sluizen voor de binnenvaart *kuch* toevallig dicht voor onderhoudswerken. Nanana. Lekker puh. Eigen schuld, dikke bult. Wie de bal kaatst. Etcetera. Check vooral ook even die poll onder het artikel. Mijnheer Balkenende, de poppenkast in uw hoofd begint dit land knaken te kosten.

Reaguursels

Inloggen

Leaque of Morons heeft helemaal gelijk , het gaat niet om natuur herstel of compensatie , maar om de bescherming van Antwerpen . Het ontpolderen dient ervoor om een soort van uiterwaarden te creeeren . Nu is er nog sprake van 600 hectare ontpoldering . In de toekomstige verdiepingen is er sprake van 3000 hectare ontpolderen , te zot voor woorden om zoveel goede landbouwgrond op te offeren voor de expansiedrift van de Antwerpse haven

widerstand | 26-09-09 | 09:20

Stuur Henk Westbroek erop af.
Dat zal ze leren.

Cor Rupteling | 26-09-09 | 00:32

Gewoon uitdiepen die westerschelde, kunnen de bootjes er weer door.

Geen polders onder water zetten en dergelijke flauwekul. Vogels kunnen al naar het naastgelegen Land van Saeftinge. Die Hedwigepolder is prima zoals ie is. Ben er een aantal keer geweest (naar Doel.) Zo'n kunstmatig natuurgebied zal vast weer verboden toegang worden. Toeristen trekt het ook niet aan, het Land van Saeftinge komt ook bijna geen hond, toeristen gaan allemaal naar west zeeuws vlaanderen, naar de noordzeekust en 't zwin enzo.

cabbit | 25-09-09 | 16:05

De Belgen hebben groot gelijk. Alleen proleten en achterlijke nationalisten steunen Balkenende in dezen.

cultheld | 25-09-09 | 13:39

Even een paar feiten op een rij wbt de Hedwigepolder en de Westerschelde. (Ik woon op zo'n 2 KM van deze enorme prachtige Getijderivier en polderlandschap en ken wat inside info)

In de Hedwigepolder wonen welgeteld 2 mensen. Daarnaast is de eigenaar van al dat land daar(dat is er maar een namelijk) een rijke boer van BELGISCHE nationaliteit. Volgens ingewijden lacht die man een breuk in zijn onderbroek want hoemeer er over geruzied wordt hoe hoger de grondprijs van dat stukje aardappelland.
De Belgen hebben de naastgelegen polder al gereedgemaakt om onder water te zetten zoals de afspraken uit 2005 voorschrijven. Als de Hedwigepolder ook onder water komt te staan dan creeer je een langgerekt stuk zoutwatercultuur wat aansluit op het Land van Saeftinge(Groot schorrengebied in de Westerschelde) Zo krijg je een prachtig nieuw natuurgebied, uniek in de wereld.. Tevens een plek om bij zeer hoge waterstand water te kunnen bergen en een prachtige buffer om de groei van de Antwerpse haven tegen te gaan. Dit levert veel nieuwe eco toeristen op wat voor veel werkgelegenheid gaat zorgen in Zeeland(Zeeuws Vlaanderen). Al met al +10 zoals jullie zeggen.... Dit wordt dus ondersteund door de Zeeuwse milieu partijen. Het zijn juist de inwoners van Zeeuws Vlaanderen die tegen de ontpoldering zijn, ik begrijp niet waarom want het land behoort niemand toe behalve die rijke Belgische boer!! Het ligt verscholen in een uithoek van Zeeuws Vlaanderen waar bijna niemand komt. De Kerncentrale van Doel ligt er praktisch tegenaan gebouwd. Moet wel zeggen dat het een mooi stukje NL polder is... Die uitdieping van de Westerschelde dient gewoon te worden uitgevoerd want afspraak is afspraak en zeker in Zeeland.... Enige nadeel van de verdieping is dat de stroomsnelheid omhoog gaat zodat er bij grote stormen hogere waterstanden bereikt gaan worden(Zijn in Westerschelde al de hoogste van NL) zodat de kades van Antwerpen straks flink onder water komen te staan. Zelfs het onderlopen van de stad Antwerpen is een reele mogelijkheid. De Zeeuwse dijken worden nu net op Extra Delta hoogte gebracht dus voor NL is er weinig overstromingsrisico... De Belgen hebben nog vrijwel geen verdediging tegen dit nieuwe gevaar..... Maar dat is hun pakkie aan....

Leaque of Morons | 25-09-09 | 11:45

Ben het helemaal eens met België. En van mij mag de grens bij Bergen op Zoom en Breda ook dicht. Hebben we tenminste niet meer de busladingen zuipende, pissende en brullende Hollanders over de vloer. Om nog maar te zwijgen van de sleurhutten op de ring van antwerpen die alle verkeer hinderen. "Nouw, het worrrrrtttt pas vakantie als we de rrrrrring van anttttwerrepuh achter ons hebben." Voor mij hoef je er helemaal niet meer op, op die ring, bitch!

tummes | 25-09-09 | 10:16

Het is een verzwegen feit, dat niet alleen de gereformeerde JP probeert de veelal gereformeerde Zeeuwen te paaien met halve beloftes en mooie woorden. Ondertussen naait, liegt en bedriegt hij links en rechts iedereen. Niet alleen in deze zaak is hij onbetrouwbaar, het is de meeste onbetrouwbare politicus sinds decennia.
Deze zaak kost ons geled, straks veel geld. Want de Belgen hebben gewoon gelijk: niet verder kudtsmoesjes verzinnen, maar gewoon doen wat er beloofd, afgesproken en vastgelegd is.
De havenbaronnen in NL steunen JP aan alle kanten. Groeide Antwerpen de laatste 15 jaar veel harder dan bijv. Rotterdam, Amsterdam of andere havens omdat de Belgen zich niet laten hinderen door bedilzucht, regeldrift en persoonlijke klaar-kom acties van overheden. De havenbaronnen hebben nog steeds niet door, dat ze het ventje JP een klereklap om zijn oren moeten geven en zijn regelnichten van de rest van de overheden erbij, in plaats van jaloers te zijn op de Belgen en ontwikkelingen te traineren en te vertragen.
JP had het over de VOC mentaliteit... Nou, als er 1 is die dit om zeep helpt, is het wel Bakellende en zijn bedil- ren regelzuchtige overheid, inclusief leugens, bedrog, intimidatie, afluisterpraktijken en verdere democratisch ongecontroleerde bananenrepubliekpraktijken..

blaster | 25-09-09 | 09:28

En die TGV kan Nederland helemaal vergeten !

Polantw | 25-09-09 | 09:25

haven schepenen +1
JP -1

deropofderonder | 25-09-09 | 09:14

Groot gelijk die Belgen. Je hebt je aan je afspraken te houden.

eis | 25-09-09 | 09:01

Sommige politici hopen nog steeds op het gezegde van uitstel komt afstel. Helaas JP je doet maar eens wat. Belgen ,tja eerlijke tegenactie ^^

shineoutlove | 25-09-09 | 08:22

Goed zo Belgen, laat ze maar eens een poepie ruiken. Altijd dat gezeik in dit k*utland.

C.Mill | 25-09-09 | 08:03

Knap stukje Brusselmans, laatste zin is een mooie uitsmijter.

@apennootje 06:53
Hoe slecht de sluis bij Maastricht ook is, op de Bovenschelde heb ik een jaar of acht geleden een complete bolder van de sluismuur getrokken. En dan deed ik nog niet eens afstoppen. Wat dat betreft is België een derde wereldland in europa. En in Wallonië heb je dan ook nog eens die arrogante franstalige sluiswachters. Heb er een jaartje gevaren. Is vooral goed voor een flinke dosis adrenaline bij "vloedregime" en voor je lachspieren als de Belgische hulpdiensten in actie moeten komen bij zinkende schepen. Vandaar ook dat dit alleen maar een politieke actie kan zijn. In België kennen ze de betekenis van het woord onderhoud niet, laat staan dat ze het plegen.

koolteer | 25-09-09 | 07:41

@ Pi de la Belgique | 24-09-09 | 21:34
Als jullie dan die kudt sluis van jullie bij Maastricht eindelijk een opknappen na 25 jaar !! zeuren en niks doen kunnen we misschien tot zaken komen.

Een sluis die zo rot als kaaf is,waarvan al decennia lang gesproken en beloofd wordt om een nieuwe sluis te maken maar waar door lamlendigheid nooit wat van komt. Rot lekker op met je dreigementen.

Trouwens elke schipper met een beetje verstand ging allang via Hansweert naar de Schelde.
Jullie missen wel met je stomme apengedrag miljoenen aan inkomsten van havengelden. Flikker toch lekker op met je achterlijk land.

apennootje | 25-09-09 | 06:53

Ik snap wel dat ze zich genaaid voelen, wij voelen dat ook met al die regeltjes. Alleen laten wij het gewoon over ons heen komen.
Kun je na gaan wat dat gedoe ons allemaal weer kost.

mennie | 25-09-09 | 06:49

Als het waar is dat het expres gedaan wordt vanwege het uitdiepen, dan zullen ze zichzelf in de vingers snijden lijkt me zo.. ze krijgen bepaalde goederen dan ook niet meer. Als Nederland de Westerschelde dichtgooit voor alle Belgen, wat willen ze dan nog doen? De haven van Antwerpen komt dan bijna geheel zonder werk te zitten, Nederland heeft Rotterdam altijd nog.
.
.
@QZNYWRLD | 25-09-09 | 02:03
Mag je me toch eens uitleggen waarom wij een lesje krijgen, het zal uiteindelijk bij hunzelf zeer gaan doen als ze de goederen niet meer geleverd krijgen en geen handel meer kunnen drijven over de zeevaart.

Dutz0r | 25-09-09 | 06:02

Het arrogante NL krijgt hier een lesje. Helemaal terecht! Geweldig!

QZNYWRLD | 25-09-09 | 02:03

Goeie reclame voor ons, die vette spelfout in de tweede comment.
Dank je, Beau ter Ham...

Randfiguur | 25-09-09 | 00:57

@huppelkudtje

Wat jij zegt!

Stelletje arrogante flikkers. Nou nou nou wat hebben jullie een goede smaak pff. Stelletje onverstaanbare, irritante, lelijke, licht ontvlambare, zeikende sukkels. Sodefilkker een eind op met je kutland.

El Rey | 24-09-09 | 23:45

Die belgen zouden zich eens af moeten vragen waarom NL
-de HSL tot antwerpen moest betalen
-een groot gedeelte van de kosten voor gebruik van de ijzeren rijn op moet gaan hoesten, terwijl de concessie voor gebruik van deze lijn in 1976 al is verlopen
-tol voor vlaamsche wegen zou moeten gaan betalen als dit plan niet af was geschoten door de eu
en nu kennelijk ook nog een stuk van nota bene zeeLAND onder water moet gaan zetten voor een haven waar NL geen economisch belang bij heeft

..en wat dat vooringenomen calimero volk voor ons? Geen ene ruck, we kunnen een grote muil van ze krijgen.

huppelkudtje | 24-09-09 | 23:36

Welk land maakt er dan ook een havenstad die niet direct aan zee ligt. Suffe kut belgen ga zelf lekker die westerschelde uitbaggeren.

Blitz20VT | 24-09-09 | 23:31

Gewoon NU uitdiepen afspraak-is-afspraak en het besluit over het onder water zetten van die polder eerst glas-plas-was.

Blokletter | 24-09-09 | 23:29

Ze hebben ook superstoere praatjes die belgen. Moet je eens op standaard.be kijken.

Laat hun vrachtverkeer belasting betalen, we gooien de binnenvaart dicht. Een hollander naait je altijd, ze willen gewoon de banen in rotterdam beschermen.

Allemaal gelul, ik denk dat de meeste mensen (ik iig wel) gewoon dachten van; lache zo'n haventje in belgie, zullen wel allemaal zeilboten liggen. Weet ik veel dat dat ding belangrijk voor hun economie is. Ook niet erg logisch toch? Zo'n haven in het midden van je land. Meer een goede plek vooreen vliegveld ofzo.

Ik ben voor gewapende strijd. Maar de pest is dat als we daar binnenvallen, we ze ook moeten bezetten. We hebben de antillen al, nog een bodemloze put hebben we niet nodig.

El Rey | 24-09-09 | 23:06

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 24-09-09 | 22:35

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 24-09-09 | 22:26

Mooi, die poll. Ik heb uiteraard "ja" gestemd. De val van Europa begint in Belgenland! Ik hoop dat ze ergens tussen nu en het moment van losbarsten van de grote veldslag onze Balk met zijn vriendjes nog naar huis weten te sturen.

sjaakdaak | 24-09-09 | 22:04

Die belgen hebben groot gelijk.
Kunnen we dat hele zeeland die kado doen aan ze?
Met als extratje limburg?

Echt waar? | 24-09-09 | 22:01

Laat die rechtzaak eventjes behandelen door het hof van Arnhem ( je weet wel, van het verlenen van de vluchtvergunning van die Turkse crimineel). Krijgen die milieufreaks de kous op de kop en de rechters aldaar bevelen dat heel Nederland onder water gezet moet worden. Opgelost !!
Heh .... dit was toch niet zo moeilijk om op te lossen JP !!

EvertsNL | 24-09-09 | 21:57

De moeder van alle oorlogen

OpusDei | 24-09-09 | 21:55

Flikker toch ff lekker op met die zogenaamde 'historische' afspraken. Eenzijdig 5 jaren geleden gemaakt en notabene ondersteund door een Limbo! Dat de Middelburgse ambtenaren die ZVl weggegeven hebben nog niet gelynched zijn is een godswonder. Lekker makkelijk in Middelburg (leer eerst maar eens gemeenschap geld beheren, lutsers). Te slap om echte besluiten te nemen en dan moeten wij nieuwe natuur aanleggen? Te stom om voor den duvel te dansen. Wel een mooie positie voor de lokale plucheridders: Geen verstand, geen verantwoordelijkheid, geen geweten, maar wel een salaris en pensioen... De lokale bevolking betaald het gelach van de groene leugen en bestuurlijke onkunde.

Net niet... | 24-09-09 | 21:53

*Hoofdstuk 2 van boek naar aanleiding van het roepen van ppk door le brusselhomme heeft* -weggeGregoriusdT-

Geweten/ dag des oordeels : Wanneer de fillem afloopt volgt de recensie..
Poppenkast : Zonder steen des aanstoots geen samenleving.
mens: een zak bagger gezegend/vervloekt met een geweten.

hallevvezool | 24-09-09 | 21:52

Ach dat gezeik met de Belgen en hun haven in het achterland. Dicht die Westerschelde NU. F*ck de Belgen. Stelletje huigelaars. Moet je als Nederlander een proberen zaken te doen daar. Wordt je constant genaaid en is al jaren zo. +1 voor het open houden van de Hedwigepolder.

GSpot | 24-09-09 | 21:46

Oh, gaan we het zo spelen. Dan halen wij Dickie Advocaat per direct terug. Dus weer geen EK voor belgie.

Hans=Bobderooy | 24-09-09 | 21:43

Zeg gasten,

Beschamend, internationale afspraken niet nakomen. Vooral Vlamingen zijn de dupe van hiervan.
Walen zijn ook al dikwijls gemaakte afspraken niet nagekomen.
Achterna niet huilie huilie komen doen zoals onze franstalige landgenoten.

Groeten uit het Vlaamse Belgenland

Pi de la Belgique | 24-09-09 | 21:34

ik stelt een massa kogel fittie voor

2223656 | 24-09-09 | 21:13

Aiaiai da's niet zeau gunstig lijkt mij zo. Die verbinding is volgens de meeste Nederlanders een stuk meer waard dan dat fakkin' stukje verlaten, modderig zeeland. Naïef van Balkenende. Hoewel de relatie NL en B niet zo heel goed is, lijkt het mij toch echt dat je het van je buren moet hebben. Dus niet zo kinderachtig allebei en gun elkaar vrije handel verdomme!

Waffelizer | 24-09-09 | 21:03

wat moet je doen om afgezet te worden?

weedo | 24-09-09 | 20:54

Bull fucking shit.. je kan de westerschelde wel uitdiepen, wat er by the way over 5 jaar weer hetzelzelfde bij ligt.. het is en blijft een rivier die zichzelf "aanpast"
maar de sluizen van antwerpen zullen te klein worden voor de grootste containerschepen waar het ze zo om gaat...
terwijl je niemand over dit nieuws hoort... www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/a...

wat trouwens het 5e grootste containerschip van de wereld is...

cnossen | 24-09-09 | 20:50

Eigengereide gristen hond... help het land nog maar naar de kloten... Nee denk groot, denk EU. ODT voor je leugenachtige eikel.

UOYKCUF | 24-09-09 | 20:32

Jeepee! doe us niet zo dom, begin met scheppen!
Afspraak is afspraak. (niet sterkste punt van JP, ik wacht nog steeds op dat zoet)

Roeieber | 24-09-09 | 20:08

Wat Barend Braakbal zegt.
En deze MP wil ons beleren over fatsoen. Wat doet de ykol? Ruzie zoeken met de buren. Over niks. Een calvinistische (=relifascistische) leugenaar die beloften breekt, dat is het.

Fijnstoffer | 24-09-09 | 20:07

Ik heb een beter idee:
Extra belasting heffen op alle schepen die over de Westerschelde varen.
Dan piepen die Belgen wel anders.
Eerst de HSL met ons geld in Belgie aanleggen en dan nog zeiken dat wij voor hun onze Westerschelde moeten uitdiepen.
Dach et nie

jaapaap5 | 24-09-09 | 19:57

Balkenende met een roeiboot voor de kust van Somalie afzetten. Moslim negerts daar zullen dan iets ander "uitdiepen". Slappe handel.

funkyd | 24-09-09 | 19:51

Ingrijpen in deze afvallige provincie.

oplichter | 24-09-09 | 19:40

Oppassen! Snelle jongens die Belgen:
In België komt 96 procent van alle mannen tijdens een vrijpartij binnen zes minuten klaar. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Luik. (Sp*tsnews.. ahum). Dichtslibben doen ze dus echt niet aan..

Ricolááá | 24-09-09 | 19:35

Afspraken maken en vervolgens gewoon helemaal niet nakomen.
Ach, we zijn wel meer gewend van Balkie. Jammer alleen dat hij te laf is om af te treden, had 'm capabeler ingeschat.

Uomo Universalis | 24-09-09 | 19:26

belgie aanvallen

Mrvis | 24-09-09 | 19:26

El Rey | 24-09-09 | 19:15

als belgen iets NIET zijn dan is het praatjesmakers. als je je bek ver genoeg opentrekt in NL. krijg je alles gedaan. de koning van Marokko, bijv. trekt zijn bek open, en de Antillen waar we ons al jaren door laten chanteren kunnen er ook wat van. Om van de Turken nog maar te zwijgen.

ministerpronk | 24-09-09 | 19:25

En de film 'De Storm' in a movietheatre near you... het is allemaal geen toeval!!

Ricolááá | 24-09-09 | 19:25

"Rijdt zonder wegenvignet nog even snel de grens over om voordelig(er) te tanken" en vermoedt een complot omtrent alle Paul Jambers berichtgeving in de media....
Maar allez Jefke, die Belgische meiskes hè ; )

Ricolááá | 24-09-09 | 19:22

Lekker dan.. En nog met de belgen mee lullen hier ook :(

Van mij kunnen ze lekker de tyfus krijgen met hun eeuwige gezeik over Nederlanders. Flikker die Westerschelde maar helemaal dicht, zal ze leren die fucking praatjesmakers

El Rey | 24-09-09 | 19:15

Hollandse milieumaffia? Je bent slecht geinformeerd voor een journalist Brusselmans... Alles was in kannen en kruiken, ook met de milieumaffia, totdat de christelijke vriendjes van Balkenende uit de Hedwigpolder zich begonnen te roeren. Toen gingen de oorspronkelijke afspraken van tafel. Wel even het e.e.a. correct weergeven Brusselmans, niet te populistisch doen hoor.

60CX | 24-09-09 | 19:11

Wraak: Westerschelde uitdiepen en tegelijk versmallen. Dat slib moet toch immers ergens heen...

Van Steggelen | 24-09-09 | 19:05

ja dat is nou echt slim de binnenvaart dichtgooien. dan komt er helemaal geen vreten,lcd tv, ipod belgie meer in :S. rare jongens die belgen

rvg | 24-09-09 | 19:01

Binnenkort mogen we dus dikke tol gaan betalen as we door Belgie moeten reizen.
Bedankt JP.

SyntaxError | 24-09-09 | 18:59

De Vlamingen hebben gewoon gelijk. Punt!

Barend Braakbal | 24-09-09 | 18:49

Kunnen we het rampenkabinet van JPB niet volledig vervangen door Belgen?
Twee vliegen in een klap.

Dostranamus | 24-09-09 | 18:44

heb even meegestemd in die poll. ten faveure van onze Vlaamse vrienden natuurlijk. waarom wel voortdurend die geitenneukers en armenen-killers tegemoetkomen en een goede buur niet?

ministerpronk | 24-09-09 | 18:43

België zit eerder in de positie dat ze heel netjes moeten vragen of Ned alstublieft de Westerschelde wil uitdiepen. Als ze zo gaan doen, laten we hem toch lekker dichtslibben. Groeit Rotterdam ook weer.

Officer Barbrady | 24-09-09 | 18:41

We hebben allang weer teruggeslagen, zij krijgen Dick Advocaat....

laardepul | 24-09-09 | 18:27

Morgen mosselen.

Zo jammer! | 24-09-09 | 18:14

Is Belgie niet al failliet? Kan iemand dat land ff aankopen, ik vind de ardennen wel mooi in de herfst.

crankshaft | 24-09-09 | 18:08

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:38
Leuk ... we zijn het toch nog eens geworden!

James Lastig | 24-09-09 | 17:48

Reinaert | 24-09-09 | 17:46
;)

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:48

* In het kader van de nakende ondergang de slijter bezoeken gaat *

** Out for an hour **

Reinaert | 24-09-09 | 17:46

@Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:36:

Bij Zeeuwsche questies is een dubbele portie God altijd welkom dus niks aan de hand. Of 'ie nou wel wil of niet wil, God is daar toch altijd de Sjaak, ook op Zondag.

* Prevelt wat vaags - memento mori, luctor non emergo *

Reinaert | 24-09-09 | 17:40

James Lastig | 24-09-09 | 17:32
En daarmee maakt u een vlijmscherpe analyse van de stand van zaken waar ik helemaal achter sta.

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:38

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:30
U heeft een fijne discussie met uzelf?
Ik zeg altijd maar zo ... Een schizofreen is nooit alleen ;-)

James Lastig | 24-09-09 | 17:38

Reinaert | 24-09-09 | 17:30
Je hebt gelijk.
Ik was te snel.
;)

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:36

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:27
Het gaat niet om beloften maar om een internationaal en ondertekend verdrag, een bindend contract dus.
.
Dat er kostbare landbouwgrond opgeofferd moet worden is natuurlijk volslagen idioot. Maar dat komt dan weer van Europa waar JP zo graag naartoe wil.
.
Een normaal mens zou die Schelde uitbaggeren en vervolgens een dikke middelvinger naar Europa opsteken. En als Europa dan nog reageert fijntjes melden dat NL volgend jaar een beetje minder aan dat EU circus gaat betalen.
.
Maar JP wil zo graag een intenationaal baantje dat ie zijn buitenlandse collega's te vriend moet houden. Die gesneuvelde jongens in Afghanistan zijn tenslotte ook gewoon wisselgeld in de onderhandelingen voor JP's volgende baantje.

James Lastig | 24-09-09 | 17:32

The Patriarch | 24-09-09 | 17:30
Ga eens heel vlug je mond spoelen met scheldewater jij!

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:31

@Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:28:

Het is niet "omdat God het wil" maar "indien God het wil". Zoek de nuance.

Deo volente, that is.

Reinaert | 24-09-09 | 17:30

-weggejorist-

The Patriarch | 24-09-09 | 17:30

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:20
Ik heb helemaal geen vriendjes in de regering, wil je wel eens voor jezelf spreken?
Als ik een preek wil open ik wel een fles miswijn en hou ik zelf een verhaaltje voor mijn gemeente, vlegel die je er bent.

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:30

@James Lastig | 24-09-09 | 17:14:

Schadeclaims neerleggen omdat een getijdenrivier (!) niet altijd perfect doet wat "men" van die rivier verwacht is op z'n minst nogal dubieus. Niet kansloos, maar toch.

Daarnaast speelt het milieu wel degelijk een rol. In 0031 that is, in 0032 heeft men daar over het algemeen schijt aan, dat klopt dan wel weer.

Van 0031 mag verwacht worden dat de Schelde bevaarbaar wordt gehouden, dat is ook de afspraak. Maar een dictaat vanuit Antwerpen of Brussel is not done, zo werken internationale afspraken nou ook weer niet. Het kan niet zo zijn dat de hele Schelde op Belgisch begeren verandert in een levensgevaarlijke betonnen vaarbak waaraan milieu en mensch ondergeschikt gemaakt worden.

Jij vaart ook dus jij zou beter moeten weten als het op beheer aankomt. Denk ik dan maar als hopeloos romanticus en onverbeterlijk wereldverbeteraar.

Reinaert | 24-09-09 | 17:28

James Lastig | 24-09-09 | 17:25
Bijna goed.
Ik miste op het end " Omdat god het wil "
Verders niks mis met je tegel.
;)

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:28

Overigens ben ik van mening dat JP zich gewoon aan zijn beloften moet houden, zowel naar zijn eigen bevolking als naar onze Vriendelijke Vlaamsche Buur. We zullen er zelf op de een of andere manier ook wel wat aan verdienen.

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:27

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:20
U wel ja ... ggristenen hebben graag regeltjes en anderen die voor hen nadenken en hen vertellen wat ze moeten doen en laten. Op die manier hoeven ze zelf geen verantwoordelijkheid te nemen.
.
Mensen die wel zelf kunnen nadenken hebben liever politici die dat ook doen en die zich niet door een sprookjesboek laten leiden. Of dat nu liberalen, socialisten, groenen of rechtsen zijn is minder relevant.
.
Maar u heeft in NL zowel ggristenen als moslimvriendjes in de regering. U moet volgens uw bekrompen ideeën in het paradijs wonen. Een hele regering die zich laat leiden door sprookjesboeken, die geen enkele beslissing durft te nemen en die de volgende generatie opzadelt met torenhoge problemen.

James Lastig | 24-09-09 | 17:25

Bad-Karma | 24-09-09 | 17:21
Die had je waarschijnlijk toen ook wel. Maar dan alleen zoemen bij der Untermenschen hé. Kudtvliegen.

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 17:25

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:10

Begin jaren 40 lag Scheveningen al vol met moffenhoeren (zie soldaat van Oranje), er is eigenlijk niks veranderd. Behalve die vliegen dan.

Bad-Karma | 24-09-09 | 17:21

James Lastig | 24-09-09 | 17:15
Niet voor het een of ander, maar ik word liever geregeerd door een gematigd gelovige dan door een socialist

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:20

Onze zuunige Zeeuw J.P. dacht misschien dat de zeespiegel sneller zou stijgen. Waar blijft de bagger uit de Westerschelde? Als dat in de Hedwigespolder terecht moest komen had ik het nog gesnapt.

Paus Urbanus II | 24-09-09 | 17:20

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:12
Geef ik een keer een compliment, is het weer niet goed.
Weet je wat, bekijk het maar met je getier.
Staat je goed.

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:16

En de schepen worden alsmaar groter. Over een paar jaar kan die sloot weer worden uitgediept.

Gewoon een eiland/ haven bouwen voor de kust voor de grote schepen en vandaar de rest verdelen met kleinere boten. Dat bouwen is ook goed voor de Grisis!

Hup handjes uit de mouwen.

Veritastiesch | 24-09-09 | 17:15

@Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:14
Klopt ... randdebiele ggristenen vind je overal in Europa.

James Lastig | 24-09-09 | 17:15

Alle geweigerde schepen gewoon voor anker gooien zodat de hele zooi naar Antwerpen verstopt raakt. Kudt Brabo's, 't Is dat ze goed bier maken, maar voor de rest....

Zippy | 24-09-09 | 17:14

@nietsist | 24-09-09 | 17:09
Als jij Brusselmans fouten wilt verbeteren dan zou het handig zijn als je zelf wel je feiten op een rijtje hebt.
.
Wat nou geen stuiver ??? De Antwerpse haven heeft al voor ruim 70 miljoen aan schadeclaims liggen van bedrijven die investeringen hebben gedaan omdat zijn zwart op wit hadden (van BE en NL) dat de haven voor grote schepen bereikbaar zou zijn, hetgeen dus nog steeds niet het geval is.
.
Die rekening zal zondermeer aan Nederland gepresenteerd worden, desnoods via een Europese rechtbank. Die kosten komen dus gewoon voor rekening van de NL belastingbetaler.
.
Samenvattend, U bent een zwitsal lutser, niks van aantrekken.

James Lastig | 24-09-09 | 17:14

James Lastig | 24-09-09 | 17:09
Vandaar dat alle Vlaamse katholieke zieltjes braaf op het CD&V stemmen.

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:14

Bullshit.
Balkenende heeft het licht niet gezien en zal dat ook nooit zien.
Maar het is mesjogge om met bloed, zweet en tranen op zeer veroverd land weer te verzuipen omdat de de grote bek van de milieumafia tegenwoordig serieus genomen wordt. De rapporten van de deskundigen ten spijt (laat me raden, allemaal van de Wageningse hogeschool).

stoomloc | 24-09-09 | 17:13

@nietsist | 24-09-09 | 17:09
Jouw stukje zit ook vol fouten.

Agent327 | 24-09-09 | 17:13

Gooien wij toch de Westerschelde en het kanaal van Terneuzen naar Gent dicht? Ligt meteen hun hele economie stil, laat ze het zelf maar komen doen!

HetRechtePad | 24-09-09 | 17:13

@ Teun... die schaduw van je nek zeker... maar da's niet belangrijk. Als het zo moet, dan liever bij België.. Landverraders!

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:12

kudos voor de belgen ....

Je Verzint Het Niet | 24-09-09 | 17:11

@ Bad-Karma: Ja... ghb-tampons worden daar gebaggerd van bewusteloze wanna-bee important posertjes, die daar massaal op hun badhanddoekje proberen bruin te worden.. met zouteloze minimal op de achtergrond.. Die strontvliegen zitten daar idd. niet voor niets...

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:10

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:06
Gezien uw nick verbaast het me niet dat u het met opperfarizeër en huichelgristen JP eens bent. Normale mensen maken afspraken en komen die dan ook gewoon na. In het Vlaams hebben ze een prachtige naam voor mensen zoals JP en u ......
nl.wikipedia.org/wiki/Tjeef

James Lastig | 24-09-09 | 17:09

Sneu stukje Brusselmans, vol met fouten ook. Ten eerste zijn het echt niet alleen nederlandse schepen die door het kanaal tussen terneuzen en gent varen. De belgen zelf zijn net zo hard genaait hierdoor. Verder heeft de verdieping waar dit over gaat nog geen enkele haast. De schepen waar deze verdieping voor bedoeld is liggen nog op de tekentafel. De haven van antwerpen loopt dus geen enkele stuiver mis. In nederland gaan grote infrastructuele projecten nu eenmaal traag omdat iedereen inspraak heeft. Dit is dikke pech voor die belgen

Overigens pakt de vlaamse regering dit alleen maar aan, omdat ze zo hun eigen falen betreft binnenlandse politiek, met name de staatshervorming kunnen verhullen.

samenvattend, belgen zijn lutsers, niks van aantrekken

nietsist | 24-09-09 | 17:09

Die Westerschelde had al lang uitgediept moeten zijn. Vort, snel doen, zodat we de Belgen weer lekker kunnen bashen over onterecht gezeur.

FirstAnnual | 24-09-09 | 17:08

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:04
Het doet pijn hé.
Verworden tot een schaduw van je habitat.

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:08

bah het lijkt wel of we voordurend met kleine kinderen te doen hebbben

dyon4smile | 24-09-09 | 17:08

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:04
Ik zeg toch niks over Scheveningen? Ben best vaak in Cadzand-Bad geweest. Prima te doen daar. Overigens, je weet best wel dat ik het niet meende dat Zeeuws Vlaanderen dan maar naar de kelder moet.

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 17:07

Gooi er gewoon een bom op, op de Westerschelde dan :D

FOne | 24-09-09 | 17:07

Terecht van ze! Beetje oudtestamentisch, maar dat is meestal wel zo effectief ipv het poldergeneuzel

BeverViS | 24-09-09 | 17:07

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:04

Die strontvliegen in scheveningen zijn daar, omdat ze daar wel baggeren.

Bad-Karma | 24-09-09 | 17:07

De laatste keer dat we de Schelde blokkeerden was dit het hoogtepunt:
nl.wikipedia.org/wiki/Keteloorlog
Deze keer hebben de Vlamingen echter geen Oostenrijkers om ze te helpen... Toegeven aan die chanteurs? Dan liever de lucht in!

Mijnheer Pastoor | 24-09-09 | 17:06

Tuurlijk Steilloos.... Net zoveel als de Achterhoek of Limburg of Friesland... Trouwens, Cadzand heeft een mooier strand dan het stronvliegerige Scheveningen...

Optimel Prime | 24-09-09 | 17:04

Het verdrag uit de 19e eeuw spreekt alleen van het bevaarbaar houden van de Westerschelde voor de bootjes die er toen ook op voeren (wat feitelijk inhoud niet afsluiten met dijken. Er staat niets over uitdiepen omdat de allergrootste containerschepen die haven over die oorspronkelijke modderstroom niet kunnen bereiken...

seven | 24-09-09 | 17:03

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:59
Het rommelen aan nick's ook niet.

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 17:03

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:59
Maar wat heb je er dan aan? Beetje haaientanden zoeken in Cadzand, maar dat is het ook wel.

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 17:02

@ Tiet van het Teutpad: is gewoon niet handig om te beweren dat z-vl gewoon maar effe gedumpt moet worden richting de vlaamse regionen.. getuigd niet echt van een goed capabel vermogen tot nadenken...

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:59

Maar DAT pikt de VOC niet. Dus gaan de Belgen het schip in. Dat gingen ze al bij het losmaken van de Nederlanden en dus nu nog een keer.

JanVergoor | 24-09-09 | 16:59

Veel keyboard problemen vandaag.

CoffeePatch | 24-09-09 | 16:58

Godverrrrrrrrr! Kudtkeyboard! moet natuurlijk @ Optimel Prime | 24-09-09 | 16:49
zijn.

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:53

Floris08 | 24-09-09 | 16:42
Van Teun blijf je af!

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:53

Yeah, go go Belgen. Laat JP maar eens een poepie ruiken. Beloven en niets doen, ach ja dat zijn we van hem gewend.

munchener freiheit | 24-09-09 | 16:52

Vroeger in de V.O.C tijd hadden we België ook geholpen !!

FOne | 24-09-09 | 16:52

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:49
Laat ik nu totaal geen boodschap hebben aan jouw mening.

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 16:51

In plaats van uitdiepen nu die sloot helemaal dichtgooien.

Sinar | 24-09-09 | 16:49

Een beetje binnenvaartschipper vaart toch dwars door zo'n sluis heen?

Bad-Karma | 24-09-09 | 16:49

Lekker bezig PJ

Victor Vlam | 24-09-09 | 16:49

en Teun van het Tuinpad moet ook maar eens kopje onder geloof ik. Heb je hem weer.. Zeeuws-Vlaanderen terug afstaan aan de belgen.. weet je wat? Ik heb er nog niet eens een probleem mee.. Sukkel!

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:49

Veel polders zijn al verloren gegaan, en er staan nog een flink aantal polders op de nominatie om opgeheven te worden. Dit ondanks dat er over enkele decennia zeer grote voedseltekorten te verwachten zijn volgens onderzoeken van de UN food program. Voornamelijk door de grote bevolkingstoename. Maar wij zetten het beste landbouwgebied van west Europa gewoon blank met zout water. Met uiteindelijk wereldwijd minder voedselproductie en grotere tekorten dan noodzakelijk en dus welicht ver weg van ons, extra doden.
Netwerk over een polder die onder water gezet wordt. Nutteloos, maar goed voor die paar villa’s die een bevriende ontwikkelaar eromheen wil bouwen. cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/NCRV...

Ook een ander project het Wieringerrandmeer is hetzelfde idee, villa’s voor bestuurders en bevriende projectontwikkelaars onder de noemer natuur, ten koste van voedselproductie. www.wieringerrandmeer.nl/
Letterlijk vruchtbaar land wat generaties aan gewerkt hebben om het droog te malen, of te bewerken ne te verbeteren permanent vernietigen.

seven | 24-09-09 | 16:48

vind je het gek... de belgen gaan echt niet wachten tot eind januari 2010. dit kost ze gewoon goud geld! antwerpen word hierdoor gewoon flink genaaid.. de prutsers in de tweede kamer gaan volgend jaar pas nog eens 'discussiëren' of het door kan gaan. niks ervan, nederland moet gewoon zaken afhandelen en niet om de pot heen draaien.

Optimel Prime | 24-09-09 | 16:46

even massaal nee stemmen op die POLL dus!!!

PasMaNNi | 24-09-09 | 16:45

@James Lastig | 24-09-09 | 16:37:

Je hebt gelijk als je zegt dat het stinkt. Waarheid als een koe, met dien verstande dat dit een kip met meerdere eieren is. Het eitje Balkenende stinkt nog wel het meest. H2S.

Zie ook mijn comment @16:39 qua meer realistische insteek.

Reinaert | 24-09-09 | 16:43

Reinaert | 24-09-09 | 16:39
Ja, als je het zo bekijkt is het wel handig dat Antwerpen ook een haven heeft. Hartelijk bedankt voor de uitleg.

Bad-Karma | 24-09-09 | 16:39
LOL

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:42

binnenvaarTschippers natuurlijk, want zo hard varen ze momenteel niet binnen met de crisis en alles

Heldpesk | 24-09-09 | 16:42

Belgen, jullie hebben gelijk

jan-lul-de-behanger | 24-09-09 | 16:41

En gelijk hebben ze.
Misschien kunnen ze ons gelijk verlossen van Zeeuws-Vlaanderen.

Teun van het Tuinpad | 24-09-09 | 16:41

illuvatar | 24-09-09 | 16:37
Brrrr. Wikipedia. Je hebt vast wel iets wat meer betrouwbaar is dan dat.
*Zelf ook zoeken gaat*

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:40

F*ck de Belgen, dommer volk is er niet te vinden op deze aardbol

CHS42 | 24-09-09 | 16:40

nou die poppenkast van jeepee kost al jaren geld. en nu een frietje met!!!

lovekila | 24-09-09 | 16:39

@ illuvatar | 24-09-09 | 16:18

welk schoolgelt?

ballena | 24-09-09 | 16:39

@Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:35:

Als je alle overslag van Antwerpen naar Rotterdam zou verplaatsen dan zou je een stevig deel daarvan alsnog per auto of binnenvaartschip richting zuiden moeten vervoeren.

Gevolg: immense files. Vooral op de weg, maar ook op het water.

Conclusie: goed dat Antwerpen een haven heeft. Goed voor iedereen dus.

Reinaert | 24-09-09 | 16:39

Hölzenbein | 24-09-09 | 16:38
Wat dat betreft (het inrichten en uitrusten van kelders) hebben de Belgen alvast een grote voorsprong.

John Muts | 24-09-09 | 16:39

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:35

Ja, ik snap ook niet waarom Denemarken het kattegat niet dichtgooit met zeemijnen om zo Stockholm dwars te zitten.

Bad-Karma | 24-09-09 | 16:39

@Stroopdoos | 24-09-09 | 16:00
Liet u een boer of bedoelde u binnenvaarschippers met bulk-lading?
Gewoon even voor de volledigheid zeg maar?

Heldpesk | 24-09-09 | 16:38

O jee, oorlog tussen NL en BE, da ga nie goe (gaat alvast de kelder uitrusten met bedden en levensmiddelen).

Hölzenbein | 24-09-09 | 16:38

@Reinaert | 24-09-09 | 16:29
Nogmaals ... met de originele plannen, inclusief milieucompensatie was niets mis. Ook de milieugroepen waren akkoord. Het zijn JP en huichelbende die eenzijdig hebben besloten de plannen te veranderen NADAT alle afspraken al gemaakt en ondertekend waren.
.
Daarop reageren de milieugroepen geheel terecht en de rechter geeft hun nu gelijk. Als JP zich alsnog aan de oorspronkelijke afspraken zou houden dan was het allang in orde. Maar er spelen kennelijk Zeeuwse belangen.
.
Voordeel is wel dat JP zijn internationale ambities wel kan opbergen als hij een simpele internationale afspraak als deze al niet eens kan na komen.

James Lastig | 24-09-09 | 16:37

@Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:35
Heb je niet opgelet in de geschiedenisles bij de onafhankelijkheid van België?
Gelukkig is er nog wikipedia.

illuvatar | 24-09-09 | 16:37

Ooooh stagaire, hacken die poll! Komaan!
Even de belgen "overtuigen" dat het helegaar geen handelsconflict waard is.
Komaan, Oranje Boven!
*stemt Neen*

Koekje-dr-bij? | 24-09-09 | 16:35

Trouwens, waarom hebben ze die afspraken eigenlijk gemaakt? Dat is toch extreem nadelig voor de handelspositie van Rotterdam? Kan iemand dat even uitleggen?

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:35

@Niet voor Jan | 24-09-09 | 16:27:

"Wegenvignet" kan iedere boer roepen - ook de nitwit en semi-belg Eurlings.

Genoeg mogelijkheden om elkaar het leven zuur te maken lijkt me. Alleen werkt dat vervolgens allemaal contraproductief dus schiet niemand er iets mee op.

Westerschelde-probleempje gewoon in den minne schikken en oplossen en verder niet zeuren. Waarbij ik dan wel even wil aantekenen dat Antwerpen niet (eindeloos) bepaalt hoe diep het Nederlandsche deel van de Westerschelde behoort te zijn natuurlijk.

Reinaert | 24-09-09 | 16:35

go belskes, geef die balkenende een schop in zn ballen

aight.. | 24-09-09 | 16:34

De Derde Wereldoorlog gaat beginnen.

Steilloos ten Onder | 24-09-09 | 16:33

OORLOG!!!

Binnenvallen dat land en de friet weer in gewoon frituurvet bakken!!!

Motörhead | 24-09-09 | 16:33

in dat hoofd past net een skippybal (met een touwtje) en hier trekt bea aan overdag vooral op maandag, terwijl er helemaal niets gebeurd. Thuis voor JP de B ook al niets nieuws. Zelfs met het licht uit van zn eigen vrouw is zn korte lontje niet te vinden. Laat god eens spreken en iets fatsoenlijks neerzetten voor de burgertjes want dit willen wij als burgers echt niet. Vlaams is ok en wallonie voor Frankrijk. Nu de taxhervormingen nog.

andre9738 | 24-09-09 | 16:33

Laat die Belgen maar lekker zélf graven.
Daarbuiten:
Zeeuwse gistenhondpolitici altijd -100000

Sleurhut | 24-09-09 | 16:33

na de Cuba crisis nu dit. WO 3 is niet ver weg

Ir. Wilhelmus | 24-09-09 | 16:31

Ik vind het achterlijk dat we hier afspraken over gemaakt hebben, een beetje de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven verzwakken. Gewoon niet doen dus! En aangezien de Belgen ook schijt hebben aan afspraken (ze gaan even een paar honderduizend illegalen van een verblijfsvergunning voorzien terwijl er volgens mij een Europese afspraak was na zo'n zelfde geintje in Spanje dat landen dat niet meer zouden doen) zeg ik: Fuck de Belgen!!

SatchRules | 24-09-09 | 16:31

Erg triest dat JP alleen de stoere man kan uithangen als het om zijn eigen stokpaardje gaat, en dat de economie waarvoor "wij allen offers moeten brengen" de dupe is. Anderzijds gaan we dat half failliete Belgie natuurlijk niet opeens serieus nemen.

John Muts | 24-09-09 | 16:31

@PietHeyn | 24-09-09 | 16:28
De Belgen hebben gewoon groot gelijk, afspraak is afspraak. Uitbaggeren die bende. Het zou andersom eens moeten zijn.
Ik begrijp ook niet dat een eeuwenoud verdrag ondergeschikt is aan een nieuwe milieucompensatiewetgeving.

illuvatar | 24-09-09 | 16:30

De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
zegt het vertrouwen in het kabinet op,
en gaat over tot de orde van de dag.

Floop1E | 24-09-09 | 16:30

Niet Belgie maar Balkenende is het probleem. Alweer.

Bixier | 24-09-09 | 16:29

@James Lastig | 24-09-09 | 16:14:

Blijft staan dat ook de rechter zich er mee bemoeid heeft (in 0031). Huichelarij of niet, kennelijk heeft de milieumafia wel een poot om op te staan. En daar gaat ook JP zo maar even geen verandering in brengen, al wil 'ie nog zo graag en al heeft 'ie nog zo veel beloofd aan het gespuis in de Zuidelijke Nederlanden.

Bovendien is het niet alleen het milieufront maar zijn er ook particulieren die de gemaakte afspraken niet echt zien zitten, dus de weerstand is wel degelijk breder.

Hoe het ook zijn moge, JP heeft sowieso zijn hand overspeeld door onlangs aan de Belzen te melden dat 'ie de boel "wel even zou regelen". Zo werkt dat niet.

Reinaert | 24-09-09 | 16:29

Gewoon net als in 1585: blokkeren die hele Westerschelde. Als ik op vakantie moet dan rij ik wel via Duitsland ipv via België.

PietHeyn | 24-09-09 | 16:28

@random gast | 24-09-09 | 16:25
In ieder geval niet de bomenknuffelaars en gristenpolitici, toch?

kapotte_stofzuiger | 24-09-09 | 16:27

Die Belgen hoeven alleen maar te zeggen: 'wegenvignet' en JP staat al weer strak in de houding hoor. Daar zijn geen sluizen voor nodig. Dat gezegd zijnde, laat die polder eens snel onderlopen !

Niet voor Jan | 24-09-09 | 16:27

Wordt dus tijd dat we even laten zien wie hier ook alweer de baas zijn in de Benelux.

random gast | 24-09-09 | 16:25

En nu gooien wij een paar Greenpeace betonblokken in de Schelde en een ketting er over?

DavidC | 24-09-09 | 16:24

Hulde voor de Belgen. Wanneer komt de Neerlandse burgerij ook in opstand:
-toevallig blijken er heel veel auto's met motorpech over de vluchtstrook te sukkelen
-toevallig heeft iedereen te vieze vingers
-toevallig een karbonade festijn op het plein naast de moskee
-....

kapotte_stofzuiger | 24-09-09 | 16:22

@CoffiePatch |16:20
Nee, daarop heeft Grienpies het alleenrecht.

fuckje | 24-09-09 | 16:22

fuckje | 24-09-09 | 16:17
Die gaan betonblokken storten in de Westerschelde.

CoffeePatch | 24-09-09 | 16:20

Vanmorgen al op Radio1, nu ook opgepikt door de 'nieuwe media'

niet voor de hond | 24-09-09 | 16:19

*met rietje op bleaute billen ballena|24-09-09|16:15 tetst*
betekend ts.. ts.. ts.. ga je schoolgeld eens terugvragen, hop hop.

illuvatar | 24-09-09 | 16:18

Maar wat vindt Miljeudefensie ervan?

fuckje | 24-09-09 | 16:17

Weg met Belgie!

DarkBever | 24-09-09 | 16:17

Waarom zouden we de concurrent van de haven Rotterdam helpen?
Laat die Belgen maar lekker zelf een kanaal naar de Noordzee graven.
Hebben we in NL ook gedaan.

Zzzzooooffff | 24-09-09 | 16:16


tis eigenlijk te gek dat wij hebben de belgen beloofd hebben een haventje dat 60km landinwaarts ligt en wat concurrentie voor rotterdam betekend, dat WIJ dat moeten uitbaggeren
welke idioot heeft dat verzonnen?

ballena | 24-09-09 | 16:15

W e
A re
R ight

buurvanurk | 24-09-09 | 16:15

Als wij er niet door kunnen dan zij ook niet. Op naar Rotterdam. Ik denk dat ik daar maar een 'frietkot' begin. Zal wel geld opbrengen.

F**k op met die verdieping. Je gaat jezelf toch geen oor aannaaien door Antwerpen voor te trekken boven Rotterdam.

Zullen jullie Randstedelingen niet leuk vinden wordt het één grote getto.

Surfie333 | 24-09-09 | 16:15

Bixier | 24-09-09 | 16:14 Afdammen die Westerschelde!

zeg maar jansen | 24-09-09 | 16:14

@Reinaert | 24-09-09 | 16:07
Wel even het gehele plaatje bekijken. De plannen zoals die waren overeengekomen waren door alle instanties goedgekeurd. Daarop is die internationale afspraak gemaakt.
.
DAARNA heeft de Nederlandse regering (de Zeeuw JP dus) besloten dat het milieu compensatie aspect anders moest. Daarop zijn vervolgens de milieu-organisaties naar de rechter getrokken en die hebben nu gelijk gekregen.
.
Als de huichelbende van JP zich aan de originele plannen had gehouden was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Kortom, het is een probleem vanm huichelende politici (wat had je dan verwacht) en gesubsidieerde milieu-organisaties.

James Lastig | 24-09-09 | 16:14

Zo vaak kunnen we dit geloof ik niet zeggen, maar onze Belsenburen hebben ditmaal groot gelijk.

Bixier | 24-09-09 | 16:14

dicht gooien die westerschelde gaan er meer scheepen naar rotterdam , meer geld voor ons

henk¿ | 24-09-09 | 16:12

+100 voor de Belgen. Wordt godverdomme eens tijd dat Den Haag haar afspraken eens nakomt.

Aldgisl | 24-09-09 | 16:12

Hollanders winnen land uit het water, we zijn een volkje van drooglegging van polders. Dijkenbouwers.
Dus een polder onder water zetten is tegen de natuur in.

zeg maar jansen | 24-09-09 | 16:11

Ons zeeuwen bin zuinig hé

Karel Kruizenruiker | 24-09-09 | 16:11

sluiten die westerschelde, kijken hoe ze dan piepen!
(waarschijnlijk met wegenbelasting voor de vrachtauto`s die door belgie rijden maar toch...)

siske | 24-09-09 | 16:11

Hé da's raar!
Als ik bij die poll op 'ja' druk, zijn het er opeens nog maar 2405 die dat (met mij incluis) deden; 5 minder dan wat jullie postten.
Wie verneukt nou wie?

Tiel | 24-09-09 | 16:10

Gewoon geen vracht met bestemming België meer aannemen. Laten de Belgische schippers dat maar komen halen, kijken hoelang die sluizen dicht blijven.
En met het niet uitdiepen van de Westerschelde zullen die Belgen in de toekomst veel moeten komen halen in Rotterdam.

zeg maar jansen | 24-09-09 | 16:09

Aanvallen!

Fleauxe | 24-09-09 | 16:09

Gewoon eerst graven en daarna over het milieu zeiken.

Vogelbeest | 24-09-09 | 16:08

Hoewel de landverraders uit 1830 geen ongelijk hebben, zeg ik: Bring it on!

Kampfgeschwader 200 van de Vliegbasis Twenthe is startklaar voor een onvervalst stukje shock and awe.

TukkerTerrorist | 24-09-09 | 16:08

Gewoon weer een blokkade oprichten á la 1585. Kijken wie dan de langste adem heeft...

debully | 24-09-09 | 16:08

@James Lastig | 24-09-09 | 16:04:

Die "huichelende milieugroepen" hebben vooralsnog gelijk gekregen van de rechter. De nederlandsche (k*dt-)rechter that is, maar goed, het doel heiligt de middelen.

Normaliter heb ik het ook niet zo op de milieumafia maar in de gegeven situatie ......

Reinaert | 24-09-09 | 16:07

PSU aan het opzoeken gaat

de Bleek | 24-09-09 | 16:07

Brusselmans,
Wederom een veer in je r**Dt, voor dit mooie stukje.

Frau Antje | 24-09-09 | 16:06

bericht voor Vlissingen: er komt waarschijnlijk een frontale aanval vanuit het zuiden.
Het volk staat achter jullie!

Hezzy | 24-09-09 | 16:06

Kom op JeePee, voltooi de delta-werken en leg die Westerschelde dam aan.

CoffeePatch | 24-09-09 | 16:05

@SatchRules | 24-09-09 | 15:57
NL moet de Westerschelde uitdiepen omdat dat jaren geleden al is overeengekomen. Kwestie van afspraak is afspraak. België betaalt daar fors aan mee. Het Belgische gedeelte van de uitdieping is allang klaar en als het aan België gelegen had hadden ze de rest ook gedaan. Het probleem ligt inderdaad bij huichelende CDA ministers en gesubsidieerde milieugroepen.

James Lastig | 24-09-09 | 16:04

Wanneer laat De Balk expres een tankertje in de Westerschelde muur-vast-lopen?

web_krijter | 24-09-09 | 16:04

De schuld ligt niet bij die Belgen, maar bij dat half-bakken gedoog beleid van NL. Met iedereen vriendjes worden om daar uiteindelijk de zakken mee te vullen.
Kijk naar Verhagen die ineens "onze jongens" dood wil laten blijven schieten in Afghanistan. Eén keer raden: straks een mooi baantje voor hem of zijn vriendjes bij CDA/PvdA ? Gokje ?

Kamervraag | 24-09-09 | 16:04

+1 voor de Belgen

Kutwijf Bert | 24-09-09 | 16:01

heeft Belgie nou een regering dan?

Lebowski Achiever | 24-09-09 | 16:01

lekkere bagger instelling hebben die belgen.

Swans | 24-09-09 | 16:01

Kunnen die Belgen niet zelf een geultje graven naar zee? Hebben wij toch ook al een paar keer gedaan?

Jammer hoor! | 24-09-09 | 16:00

België is en blijft een opstandige provincie. Met pretenties, dat dan weer wel.

Maar laat ze zelf een kanaal graven als ze zo nodig een directe verbinding met open water willen hebben. En laat Balkenende naar Antwerp gaan en een van Speykje doen.

Reinaert | 24-09-09 | 16:00

En dit komt ook op een goed moment. De binnenvaartschippers (bulk) hangen hier momenteel en masse tegen het faillissement aan. *Domme Belg is zeau dom nog niet amai*

Stroopdoos | 24-09-09 | 16:00

Gelijk hebben ze. Nu de grensovergangen nog dicht voor onderhoud.
We kunnen toch geen militairen naar België sturen. Die zitten allemaal in Afghanistan.
Oh nee. De mariniers moeten weg uit Curacao vanwege bezuinigingen. Dan kunnen die naar Belgié.
De mariniers op Curacao worden vervangen door de landmacht. Elke 3 maanden een lichting. Dat kost natuurlijk niets Dat is dus echt bezuinigen door de overheid.
Nee ik verdenk de PvdA er van de mariniers om zeep te willen helpen voor dat ze bij de volgende verkiezingen zelf de grond in worden geboord.

Boomschade | 24-09-09 | 15:59

aue aue dat weuord eurlog

smallU | 24-09-09 | 15:59

Toch blijft het een raar verhaal dat NL een polder onder water zou moeten zetten om het uitbaggeren van de westerschelde te compenseren. Als de Belgen zo nodig 24 uur per dag met reuzeschepen in hun haven willen komen, waarom zetten ze dan zelf geen polders onder water ? Kunnen de trekvogels daar fourageren, want daar schijnt het om te gaan.

Andreas B. | 24-09-09 | 15:59

*de = te

Comred | 24-09-09 | 15:57

Waarom moeten wij die Westerschelde eigenlijk uitdiepen? Kunnen ze dat zelf niet? En betalen we dat ook nog? Ik zeg: dempen die sloot! Is nog beter voor de Rotterdamse haven ook.

SatchRules | 24-09-09 | 15:57

Waarom zou een schip zoiezo naar antwerpen gaan als je ook naar Rotterdam kan?

Kwik | 24-09-09 | 15:57

Ik geef ze groot gelijk.

die ene van daarzo | 24-09-09 | 15:57

En volkomen gelijk hebben die belgen. Zorg er maar voor dat die arrogante kut christen doet wat die moet doen.

Dauthi | 24-09-09 | 15:57

Goed stuk Brusselmans. De Belgen hebben gelijk. En ook in het geval van de Ijzeren Rijn spoorweg trouwens.

Bigi Bana Boy | 24-09-09 | 15:56

De havencommandant heeft dit op eigen houtje beslist.
De gemiddelde Belgische ambtenaar is over te halen anders te besluiten als je in de achterbak van zijn auto een paar jerrycans benzine zet en voor een privégesprek zijn kantoor binnenloopt met een borstzak vol eurobiljetten.

wat @All | 24-09-09 | 15:53 zegt

__dictatuur | 24-09-09 | 15:55

Nou en? Er was toch al geen hond die daar door wilde gaan. Vuile gore kudtsluizen uit het jaar tabak
Lekker dicht laten dan komen de reders buiten de sluizen vanzelf in opstand. Een Zeeschip kost een vermogen aan havengeld.

apennootje | 24-09-09 | 15:55

dan zal ook wel spoedig dat snelweg vignetje voor Ollanders worden ingevoerd

Don Sputare | 24-09-09 | 15:55

Als Nederlander sta ik 100% achter de Belgen. Gooi die grens maar helemaal dicht. Groot onderhoud en dan net zo snel werken als in Nederland, want dan loopt het zeker weer uit (Betuwe-lijn, HSL, Noord-Zuidlijn, uitbaggeren Schelde, etc.)

lammelul | 24-09-09 | 15:55

dart zat eraan te komen...

Air van Boven Dorens | 24-09-09 | 15:55

en ze hebben groot gelijk

de beer van de meer | 24-09-09 | 15:54

En het roestige autotje tuft maar door.

Reez | 24-09-09 | 15:54

+veel voor de Belgen !!

Al Bundie | 24-09-09 | 15:53

ach die paar binnenvaartschepen is minder erg dan die enorme tankers die Antwerpen niet binnen kunnen.... als dit het spelletje wordt laat die belgen er dan lekker in zakken.

All | 24-09-09 | 15:53


het kostte al knaken want Wim K. heeft die dikke HSL vanaf de grens naar antwerp door ons laten betalen destijds
dit kan er ook nog wel bij

ballena | 24-09-09 | 15:53

Haha! Gelijk hebben ze, die Belgen!

Sperti | 24-09-09 | 15:53

Gewoon schandalig, uitbaggeren dat ding, dat gezeik om niets.

Kaas de Vies | 24-09-09 | 15:53

Powned door Belgen, eigenlijk de erg voor woorden. Maar omdat het toch alleen maar om die Zeeuwen gaat +1 voor Belgenland.

Comred | 24-09-09 | 15:53

dit gaat ongetwijfeld lijden tot de totale ondergang van België

Beau ter Ham | 24-09-09 | 15:53

Dan voel je je genaaid.

Krie | 24-09-09 | 15:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken