Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kruistochten, welke kruistochten?

Say goatcheese...Bye Bye, zwaai zwaai voor excuus-allochtoon Erdinc Sacan. Meneer is namelijk zojuist door het politburo van de PvdA van de kieslijst gehaald. Zijn ontkenning van de Armeense holocaust is namelijk niet helemaal lekker gevallen bij onze nationale windvaan. Niks geen Kamerzetel dus, dat wordt gewoon weer fulltime bruidjes importeren. Het wachten is nu op het CDA, die eveneens twee mollen op de kieslijst heeft staan. En niet alleen voor de Tweede Kamer, neem Muzaffer Bozaslan, CDA-Turk te Venlo. Volgens hem is die hele Armeense holocaust een hoax. En wie het tegendeel beweert, is rechtsradicaal en bezig met een nieuwe kruistocht. Die overigens nooit hebben plaats gevonden...

Reaguursels

Inloggen

PERBERICHT SACAN:
Het onderstaande is de persbericht van Erdinc Sacan, die gisteravond van de PVDA kandidatenlijst is geschrapt door de PVDA omdat hij een andere mening was toegediend over de Armeense kwestie.

"Het spreekt voor zich dat ik tegen elke vorm ben van genocide dan wel geweld, ongeacht tegen welk volk of bevolkingsgroep dit is gepleegd. Dit heb ik altijd en overal zo luid mogelijk geuit. Ik vind het echter niet verantwoord om als kandidaat volksvertegenwoordiger en zonder grondige studie ter zake, een stellig standpunt in te nemen over de Armeense kwestie. Ik was dan ook enigszins opgelucht toen ik gisterenochtend in Trouw het interview met mijn partijgenote Nebahat Albayrak las. Haar formulering en standpunt bleken immers gelijk aan de mijne. Ik heb dit direct aan het partijbestuur kenbaar gemaakt. Men nam hier echter geen genoegen mee. Naar mijn gevoel werd er met twee maten gemeten. Ik kreeg niet de ruimte die kennelijk anderen wel werd gegund. In plaats daarvan werd ik door het partijbestuur nog dezelfde ochtend onder druk gezet om binnen een half uur een beslissing te nemen.

De exacte woorden van een sms van 09:53 uur d.d. 26/09/2006 luidde: ”Ik bel je om 10:15. Dat is je allerlaatste kans. Ik verwacht een ‘ja’ op twee vragen: 1. Steun je het standpunt van de tweede kamerfractie dat in Armenië een genocide heeft plaatsgevonden? 2. Zul je dat bevestigen als de pers ernaar vraagt? Ik wil ook per e-mail een schriftelijk antwoord op deze twee vragen.”

Ik betreur deze houding van de partij ten zeerste, dat ik om deze zaak ben geslachtofferd. In een radio-uitzending van vanochtend (27 september) zei Europarlementariër voor Groenlinks, Joost Lagendijk, desgevraagd naar zijn mening, dat partijen niet van individuele kandidaten mogen verlangen dat zij een standpunt innemen over deze kwestie, waarover wereldwijd politiek maar tevens wetenschappelijk nog zoveel discussie bestaat. Ik heb mij vooral gestoord aan de manier waarop ik door de partij ben afgeserveerd. Bij het CDA hadden zij tenminste nog het fatsoen dit met hun kandidaten uit te praten in een persoonlijk gesprek. Bij de PvdA werd ik door middel van SMS en telefoon voor het blok gezet. Dit terwijl ik jarenlang mij voor de partij heb ingezet en mij aan haar heb gecommitteerd."

Kaan78 | 28-09-06 | 06:40

@ Kaan78 26-09-06 @ 23:55

Wat nou ondemocratisch, Tonca en Elmaci schijten dusdanig bagger voor de lange arm van de Turkse staat, dat ze direct nadat ze zich voegden naar het standpunt van hun partij in een Turkse krant bekend maakten dat ze het er 'persoonlijk' anders over dachten.
Persoonlijk vind ik het prima dat er mensen zijn die een historisch feit ontkennen. Maar doe dat dan in een partij die daar achter staat. Richt dus gewoon je eigen partij op en zorg dat je daar zetels mee binnenhaalt. Lukt de SGP ook, dus kom naar beneden en sla je slag.

@ ShullBit 27-09-06 @ 10:50

Als de EU die eis heeft geschrapt, dan zal dat eerder zijn om de nu al onafwendbare toetreding van Turkije tot de Unie te versoepelen en zeker niet omdat de EU vindt dat 'het niet is gebeurd'.

LJBrinkhorst | 27-09-06 | 15:38

Nee man, er zijn geen criminelen en verkrachters in dit land. En ik ontken ook dat er een pedofielen partij is.

marlinn | 27-09-06 | 12:16

@Kaan78 26-09-06 @ 23:55
Je haalt de woorden uit m'n mond.

Vandaag is tevens de eis van de EU aan turkije geschrapt waarin wordt ge-eist dat turkije de holocaust erkent. Turkije hoeft dus niet iets te erkennen, omdat de EU er ook achter is eindelijk dat het niet is gebeurd.

Dit is het beloofde land voor misdadigers, pedofielen, criminelen, verkrachters etc etc. Sta je achter de waarheid, wordt je overal uit getrapt. Te triest voor woorden.

ShullBit | 27-09-06 | 10:50

Gooi ze maar op de lijst die knuffelallochtonen, ff een degelijke screening ho maar.

oppie | 27-09-06 | 10:07

Hulde nu ook voor het CDA: ze halen hun grijze wolven van de kieslijst. Zie www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/artic...
Ja Tonca, Elmaci en Sacan, wij hebben geen behoefte aan jullie haatdragende praatjes. En als we de Turkse belangen willen gaan dienen, gaan we wel in Turkije wonen.
En ook mooi om te zien hoe Tonca elke dag weer wat anders zei:
- eerst de genocide op de Armeniers ontkennen
- dan ondertekenen dat je het toch erkent
- dan in een Turks blaadje ontkennen dat je het hebt erkent.
Voor Tonca geldt: een dag niet gelogen is een dag niet geleefd.

waarheid_maakt_vrij | 27-09-06 | 08:38

Hoe zit het eigenlijk met de nummer twee op de lijst van de Partij voor de Allahtonen? Mw. Albayrak schijnt ook moeite te hebben met het toegeven van de waarheid. En hoeveel leugenachtige waarheidsontkenners zitten er eigenlijk in de diverse gemeenteraden?

Tijd voor een grote schoonmaak!

Big Pete | 27-09-06 | 08:16

*HET zin sorry

michiel | 27-09-06 | 08:08

Kruistochten waren voorlopers op de vierdaagse, geen enkele kwaad in de zin. Wat zeurt hij nou.

michiel | 27-09-06 | 08:07

Turken, welke Turken?

DanteG | 27-09-06 | 07:42

fuckje 26-09-06 @ 18:26
Da's heel goed want dan zijn Turkestan en Marokkistan verplicht om ze op te nemen als we ze hier eruitschoppen

Aktivist | 27-09-06 | 07:29

Nieuwe kruistochten. Gaan de Christenen Israel weer proberen te bevrijden? Zal het huidige volk blij mee zijn.

Repperdeklepklepklep | 27-09-06 | 03:13

stuur toch die Turk naar mongolie!!!

Barzani | 27-09-06 | 00:56

Kruistocht is als je gulp openstaat. Als die Bosatlasz daar last van heeft, moet het hem zelf dicht doen.
Dus Of het tocht niet dus hij laat het zo, Of hij wil dat wij aan zn gulp gaan zitten. Ik hoop het eerste.
Dus die kruistochten, die hebben nooit plaatsgevonden

LibertasSimplex | 27-09-06 | 00:32

Dit geeft weer wat meer vertrouwen. De maatschappelijke druk op PvdA en CDA is gelukkig groot genoeg om ervoor te zorgen dat een aantal heel erg foute turken van de kieslijst geschrapt worden. Zal de zon uiteindelijk toch nog op gaan in dit land? Ik zou afbreuk doen aan mijn gekozen nick als ik daar in geloofde. Maar het moet zeggen dat ik met deze ontwikkelingen erg blij ben.

Jeremia | 27-09-06 | 00:27

zullen we alle holocaust ontkenners dan ook maar weren uit de politiek? Exit nieuw rechts

regelnuker | 27-09-06 | 00:23

Wat een ondemocratisch land is Nederland ook.
Als je beweert dat de verzonnen en vermeende en gefalcificeerde Armeense genocide niet is gebaseert op feiten, verdragen, rapporten, in lijn van de geschiedenis, maar benoemd wat het is namelijk eenzijdige christen oorlog propaganda, dan hoor je dus niet thuis in een ondemocratisch land als Nederland. Wil je echter wel een Pedo partij oprichten. Dan moet dat natuurlijk wel kunnen.

Wordt tijd dat in Nederland eens een rechtvaardig bewind komt met een echte democratie. Zoals het nu eruit ziet, gaan bevolkingsgroepen alleen nog meer uit elkaar staan.

Kaan78 | 26-09-06 | 23:55

"Het Stem" Mwhawhawhahahaha!!!!!!!!! Leer ies nederlandts.

bd | 26-09-06 | 23:28

UPDATE: CDA heeft ze ook vd kieslijst getrapt (zie nos.nl)

Bloedhoest | 26-09-06 | 22:31

@Hans Anders 26-09-06 @ 21:12
ontrokken? mag de hollander geen plezier meer hebben aan het berbergras?

daskapitalist | 26-09-06 | 22:05

One down. En de anderen op de PvdA - wachtlijst schuiven hierdoor weer lekker op.

Dat schiet dus lekker op. Wie volgt?

mr. Frans Witglas | 26-09-06 | 21:55

Naast kinderbijslag en WAO uitkeringen verdwijnen ook grote hoeveelheden zwart verdient geld richting Marokko en Turkije. Veel daarvan wordt door uitkerongstrekkers met wietteelt en drugshandel verdient. Ik denk dat het eerder 5 dan 3 miljard is wat aan de NL economie onttrokken wordt t.g.v. Marokko.

Hans Anders | 26-09-06 | 21:12

Zal GS al klachten hebben ontvangen vanwege het plaatsen van een mobiel nummer?

Hodja | 26-09-06 | 21:06

Akabei 26-09-06 @ 18:13
En jij denkt zeker dat ze zich schamen voor die massamoord.

AllahOGaybar | 26-09-06 | 20:44

Wat eeen GS gezeik weer. Een topic over genocide wordt omgebogen naar,
zie eens hoe wij genaaid worden door Vinnen.
Doe es wat aan het Vinnen trauma.
Maar als een Anatolischedalturk hier iets loopt te verkondigen waar zelfs een grijzehond vragen bij stelt. Dan hoort dat hele zooitje dalturken niet thuis in de EU.

Streichholz | 26-09-06 | 20:22

@fuckje 26-09-06 @ 19:29
misstanden zijn onvermijdelijk, ok, ik was kort door de bocht.
Je passie verwondert me bij tijd en wijle.

Don Quichote | 26-09-06 | 20:11

Hebben jullie trouwens gezien hoe makkelijk die #2 sloerie van de Pvd Allochtonen eraf komt in Trouw? Daar komt ze weg met de opmerking dat die genocide niet goed bewezen is omdat het bewijsmateriaal ondeugdelijk is. Zeg maar hetzelfde van president Ammanadinagab van Iran beweert over de Holocaust. Het is allemaal ene hoax!

Nepkarel | 26-09-06 | 19:58

@vanderF,
Allemaal? Beetje kort door de bocht, mijn waarde :-)

fuckje | 26-09-06 | 19:58

Heeft ie tenminst tijd om Svetlana voor me te regelen :P

Vladimir | 26-09-06 | 19:56

@fuckje 26-09-06 @ 19:42,
d'accord, die principes zijn ook ruk hoor.

vander F | 26-09-06 | 19:51

@vanderF,
ok, je hebt gelijk, ik heb me kennelijk vergist in het bedrag, waarvoor mijn excuses.
Het gaat me dan nog steeds om de principes, zoals ik hierboven een aantal keren heb genoemd.

fuckje | 26-09-06 | 19:42

@fuckje 26-09-06 @ 19:18,
misstanden aankaarten is prima,
maar wel bij de feiten houden en geen demagogische fantasieen spuien,
zo diskwalificeer je jezelf, nergens voor nodig.
Jij kunt beter ; )

vander F | 26-09-06 | 19:36

@Don Quichote,
ok, zal tegenover jou geen misstanden meer aan de kaak stellen.

fuckje | 26-09-06 | 19:29

ach @fuckje
Het wordt je allemaal teveel en je moet eens flink uithuilen. wat reiki-oefeningen doen en ontspannen.
Meid, je neemt alles zo -buiten proportioneel- serieus.

Don Quichote | 26-09-06 | 19:24

als je kruis tocht moet je je gulp dichtdoen

Paulos | 26-09-06 | 19:23

@daskapitalist 26-09-06 @ 19:15,
naar de kindjes van voor 1 april 2002/2003.
afijn, fuckje had het over miljarden stromen richting riff,
op een totale begroting van 3 miljard voor kinderbijslag,
is nu al door jou teruggebracht naar 30 miljoen voor Marokko en Turkije samen.

vander F | 26-09-06 | 19:20

@vanderF,
ok, die cijfers zullen dan wel kloppen. Maar het geldt, als ik goed lees, voor kinderen die na 1 juli zijn geboren, voor oudere kinderen gaat het kennelijk gewoon door.
Maar het gaat me niet om een hoeveelheid euri maar om het idee dat we altijd maar over ons heen laten lopen, met dubbele paspoorten, kinderen in de ambassade in Syrië, ik word bijna moe om steeds dezelfde dingen aan te halen.

fuckje | 26-09-06 | 19:18

@momfer
gebeurt wel vaker dat ik de goede orde mis ;)

Don Quichote | 26-09-06 | 19:17

@vander F 26-09-06 @ 19:13
eerste kwartaal dit jaar werd al 7,5 miljoen gestuurd naar marokko en turkije.

daskapitalist | 26-09-06 | 19:15

@daskapitalist
85 mil in 2002 enkel naar Marokko, 70 mil in 2004 totaal, dat wordt je vrolijk van.

Don Quichote | 26-09-06 | 19:15

Don Quichote 26-09-06 @ 19:08

Voor de goede orde: die link was bedoeld om jouw punt te ondersteunen :-)

monfer | 26-09-06 | 19:14

binnen de eu, excl nl, was het bedrag zelfs minder dan 40 miljoen in totaal.

daskapitalist | 26-09-06 | 19:13

Duss fuckje,
wel de feiten even controleren.
"Jaarlijks maakt ons land voor ongeveer 85 miljoen euro aan uitkeringen (incl. kinderbijslag) over naar Marokko."
en deze regeling is in 2003 gestopt.

vander F | 26-09-06 | 19:13

@fuckje
Wat die huizen betreft volkomen gelijk, feauteaux van collegae bevestigen dat beeld.

Don Quichote | 26-09-06 | 19:11

@Don Quichote 26-09-06 @ 19:03
totaal marokko+turkije was in 2004: 30 miljoen. in totaal werd voor 40 miljoen aan kinderbijslag uitverdeeld buiten de eu in dat jaar.

daskapitalist | 26-09-06 | 19:11

@momfer:
-Het kabinet is van plan om geen kinderbijslag meer naar Marokko te sturen voor kinderen die na 1 april daar worden geboren.
Marokko blijft weigeren om mee te werken aan controle op fraude met uitkeringen.-

Jaarlijks maakt ons land voor ongeveer 85 miljoen euro aan uitkeringen (incl. kinderbijslag) over naar Marokko. Er werd hier gesproken over miljarden.

Don Quichote | 26-09-06 | 19:08

@vanderF,
volgens "Trouw" staat het op www.directedemocratie.eu
Heb zelf nog geen tijd gehad te kijken.
Wat betreft die kinderbijslag, ook al zou het minder zijn, in principe is elke euro kinderbijslag naar Marokko een euro teveel.
Waarom zou Nederland kinderen in een ander land moeten onderhouden?
In datzelfde verhaal werd duidelijk dat van dat geld riante huizen werden gebouwd, aangezien de levenssstandaard en de prijzen daar onvergelijkbaar laag zijn.

fuckje | 26-09-06 | 19:07

Die kinderbijslag naar Marokko is toch in 2002 al afgeschaft of ben ik nu gek?

Don Quichote | 26-09-06 | 19:03

@fuckje 26-09-06 @ 18:52,
geen trouw hier, maar trouw loopt duidelijk achter.
De jaarlijkse uitgaven kinderbijslag is een flinke 3 miljard euro,
lijkt me stug dat alle Nederlandsche kinderen in Marokko wonen..

vander F | 26-09-06 | 18:59

@veest van pim 26-09-06 @ 18:44
geloof jij in de holocaust?

daskapitalist | 26-09-06 | 18:58

@vanderF,
herinner me niet meer welk programma het was, maar de inhoud is me wel bijgebleven.
Trouwens, heb je dat D.D-artikel nog kunnen opspeuren?

fuckje | 26-09-06 | 18:52

@veest is als zo'n vrijstaande (onderverhuurde woning) aan de drongelse wetering waarvan de pui versiert is met de spreuk:
Lang gezocht, toch gevonden.

Don Quichote | 26-09-06 | 18:50

@ali Bi
Ga s deaud

oakie | 26-09-06 | 18:48

@fuckje 26-09-06 @ 18:37,
miljarden?
doe eens onderbouwen!

vander F | 26-09-06 | 18:48

@veest,
doe eens kijken nu naar ned.1.
leuk landje!

fuckje | 26-09-06 | 18:47

@fuckje 18.37

Mee eens. Wat mij betreft mag dat dan ook, een soort van "take it, or leave it"-politiek. Maar ja, je weet tog, ies niet lief.... Het is ook volstrekt onzinnig, zo'n dubbele nationaliteit. Het zou natuurlijk ook een voorwaarde moeten zijn, wil je een Nederlands paspoort, dan moet je je "vorige" nationaliteit opgeven. Wat betreft ben ik voor het Amerikaanse model.., dus een Nederlands paspoort?? Dan wel met alle rechten en plichten die daarbij horen..

brutus68 | 26-09-06 | 18:47

wat is holocaust?

Ali Bi | 26-09-06 | 18:46

Nu moet het CDA ook eens laten zien waar ze voor staan, en dan niet met zo'n laffe stemverklaring. Een grijze wolf als Tonca en zijn Turkse meeloper horen niet bij een nederlandse christelijke partij als het CDA.
Weg met Tonca! Ga maar lekker radicale ideetjes verspreiden in andere landen, maar wij hebben geen behoefte aan je gedraai en gelieg.

waarheid_maakt_vrij | 26-09-06 | 18:45

Die CDA'ers hebben inmiddels al zo goed als ingestemd met het partijstandpunt, dus probleem opgelost wat dat betreft.

gek kuikentje | 26-09-06 | 18:45

@fuckje: demagoochemert met je 'miljarden euri Nederlands kinderbijslaggeld'. Goedkoop (!) hoor. En je 'belang van Nederland zelf'... Ik dacht dat je slimmer was dan uit die goedkope Smitkretologie spreekt. De GS-redactie heeft je overschat. (Inter-)nationale solidariteit heeft niks te maken met de braafste en de liefste te zijn. Internationale handel evenmin, zoals Frans van Anraat en de hele Israël-lobby in Den Haag (heel Den Haag dus) je desgevraagd wel zullen vertellen. Je karikatuur van het brave gulle landje versus de boosaardige riff-uitvreters is niet meer dan dat: een karikatuur. Als je nog een béétje van het verstand hebt waarvan ik tot nu toe dacht dat je het had, weet je zelf beter dan die bedompte en achterlijke Nederland-is-een-eiland-mentaliteit die uit je stukje spreekt. Spruitjeslucht heet het geloof ik in het Nederlands.

veest van pim | 26-09-06 | 18:44

Oh ja, lang niks van @vreest gehoord.

monfer | 26-09-06 | 18:44

Negationisme moet weer uit de strafwet. Geert, doe dààr eens wat aan, lutser.
De aarde is plat.
God bestaat.
Fleischbaum heeft dit stuk nooit geschreven.
9-11 is nooit gebeurd.
Fortuyn heeft nooit een taart met peop in z'n ponem gehad (anders had-ie die wel lekker opgesmikkeld).
Klaag me nou maar aan.

veest van pim | 26-09-06 | 18:38

@brutus68,
ja ok. Maar moet Nederland nu echt altijd en overal het liefste, braafste landje van de wereld zijn? Wist je dat er jaarlijks miljarden Euri Nederlands kinderbijslaggeld naar de Riff gaat?
Laten we eens opkomen voor het belang van Nederland zelf.

fuckje | 26-09-06 | 18:37

@vander F
Hallo, we hebben toch Kingdom of Heaven. We zitten hier niet meer in de klas van 1990, de huidige geschiedenislessen staan op dvd. Er liggen al scripts klaar voor WO II notabene.

Titus (Julie Taymor - 1999) van Shakespeare heeft dan wel weer educatieve waarde.

Don Quichote | 26-09-06 | 18:34

vanderF, die Wikizeikerts hebben zich nooit in geschiedenis verdiept. Laat staan zich ervoor geïnteresseerd. Blaat maar met de meute mee, en klaar.

Ventilatorje | 26-09-06 | 18:33

@fuckje 18.26

Een theorie is wellicht een economische reden. D.m.v. het behouden van het Marokkaanse paspoort blijft er een band met het moederland, en dus automatisch met de familie aldaar. Marokko drijft op een groot gedeelte op de deviezen die binnenkomen van de emigranten die naar Europa zijn gegaan....

brutus68 | 26-09-06 | 18:30

@anchorman 26-09-06 @ 17:44

"Klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt" reactie.....!!!

laardepul | 26-09-06 | 18:29

*geeft;@mvg 26-09-06 @ 17:50, toch wel gelijk*
In welke eeuw leven we nu? nou? en qua denken? misschien nog ver voor de kruistochten?
*ziet eauk dat niet iedereen generaliseert*

Attila23 | 26-09-06 | 18:26

@0900,
de Marokkaanse regering verdomt het om het Marokkaanse paspoort in te laten leveren. Vraag me niet waarom, het is zo.
Ook al ben je van de 5e generatie, en hier geboren, je bent en blijft een Marokkaan.

fuckje | 26-09-06 | 18:26

"De arabieren bemoeiden zich dus in het begin nauwlijks met de organisatie in de veroverde gebieden en waren alleen uit op buit om hun eigen economische positie te verbeteren.
Overeenkomstig de wet van de profeet werden de arabieren zelf ook belastingplichtig en waren derhalve ook betrokken bij de uitgaven voor de gemeenschap.
Hiervan was de soldij voor de troepen het belangrijkst (Ahum... vrede? Moeha!)
( de Grote wereldgeschiedenis, Winkler Prins, deel 3 blz 93/94, elsevier nederland bv 1975 dit om de wiki afzeikerts de wind uit de zeilen te nemen)

Afijn, zeuren over kruistochten en plunderingen... dit is evengoed toepasbaar op de veroveringsoorlogen van de muzelmannen.

vander F | 26-09-06 | 18:25

@koerbagh,
precies! Maar dat zal een langdurig stappenplan worden, de "vriendschap" tussen koning Mohammed 2 met ons vorstenhuis e.d., maar om te beginnen zouden gemeenteraadsleden, en ook de stadsdeelgemeenteleden ( die van mij onmiddellijk mogen worden afgeschaft, maar dit terzijde), leden Prov. Staten en leden van 1e en 2e Kamer uitsluitend de Nederlandse nationaliteit mogen bezitten.

fuckje | 26-09-06 | 18:24

@koerbagh 26-09-06 @ 18:18
Die hebben ze ook alleen nog maar zodat we ze bij een wetswijziging naar dat andere land terug kunnen flikkeren.

0900 | 26-09-06 | 18:24

@fuckje 26-09-06 @ 18:09:
Sterker nog, wat mij betreft mag een Nederlander geen 2e nationaliteit hebben. Punt uit.

koerbagh | 26-09-06 | 18:18

Turken hebben een schaamte-cultuur waarin liegen heel gewoon is.

Akabei | 26-09-06 | 18:13

@roku
Had m4life je voor ongelovige uitgemaakt?

controle | 26-09-06 | 18:09

Ja hoor eens,
een van de doelen van de kruistochten was het gajes, gespuis en werkeloze huurlingen het land uit te krijgen.
Door deze verdoemde zondaars een totale kwijtschelding hunner zonden ( en mooie plunderingen in het vooruitzicht) voor te spiegelen kreeg Paus Urbanus II (een vurig bestrijder der ongelovigen, met name de mohammedanen in Spanje) een vet leger op de been om de muzelmannen het heilige land uit te schoppen.

niet te bevestigen bronnen spreken over wel 600 000 omgerkomen kruisvaarders.
Wel is zeker dat in Frankrijk door het definitieve vertrek van zoveel roerige elementen de binnenlandse rust aanzienlijk werd bevorderd.

(de Grote wereldgeschiedenis, Winkler Prins, deel 3 blz 143, elsevier nederland bv 1975)

vander F | 26-09-06 | 18:09

@Draaitafel Demagoog,
inderdaad, apart, te gek voor woorden.
Mensen als Laetitia Griffith zijn een aanwinst voor ons Parlement, mensen met twee paspoorten, dubbele nationaliteit, zouden NOOIT in het Parlement mogen platsnemen.

fuckje | 26-09-06 | 18:09

De HoloHOAX is een Hoax :D

RooKuuU | 26-09-06 | 18:06

@fuckje .. heb ik ook gezien ! maar de casus Kamerlid Lazrak is wel een aparte eerlijk gezegd !

Draaitafel Demagoog | 26-09-06 | 18:04

Armeense holocaust? Geen idee.
Maar lieden die zich heden ten dage anno 2006 nog opwinden over "kruistochten" van zo'n 1000 jaar geleden, ja, die zie ik wel in staat tot het plegen van de meest weerzinwekkende gewelddaden.

Jan Passant | 26-09-06 | 18:03

@hans anders
Ken je de jizzah? Dit was de belasting die Joden en christenen moesten (geloof niet dat die nog actief is) betalen aan de moslims. Die financierden daar hun expansie mee. Op een gegeven moment mocht je je niet meer bekeren omdat ze het geld zo nodig hadden.
.
9: 29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
.
Daarnaast vormden rooftochten een belangrijke bron van inkomsten. De perfecte mens (mohammed) gaf het goede voorbeeld.
.
48: 18. Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning. 19. En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs; 20. Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.

controle | 26-09-06 | 18:01

@Hans Anders 17:54
Dat kan dan wel zo zijn maar dat is nog geen bewijs voor kruistochten.

minik | 26-09-06 | 18:00

Telegraafhoerrr 26-09-06 @ 17:35

Kruistocht in spijkerbroek gelezen zeker? Vroeger ging men een geloof waarderen om zijn economische waarde en zelfredzaamheid. Al in de tijd van de eerste muzelmensen bleek dat muzelanisme economisch niet kon bestaan (een parallel met het socialischme) zodat struikroven, moord en doodslag als inkomstenbron in het struikrovershandboek van de muzelmens werd opgenomen. Ook in de oudheid was de Jood een spaarzaam en zakelijk type, dus daar was veel te roven, het struikrovershandboek van de muzelmensen werd dan vooral gericht op de Joden. De grote kw-allah kon vanuit de verste moskee (Al Aksa) alleen maar de Joden en Christenen zien dus werden zij de hoofdpersonen in zijn struikrovershandboek. De armeniers waagden het om kw-allah gelijk te stellen aan een gore struikrover en daarom moesten ze gedood (en beroofd) worden natuurlijk.

Hans Anders | 26-09-06 | 17:54

@ lafayette: dat waren geen kruistochten maar rooftochten. Achteraf mogen we daar heel blij mee zijn: de Venetianen hebben hiermee uiteindelijk wel veel Christelijk erfgoed veilig gesteld.

wijsvinger | 26-09-06 | 17:53

Nou dan kan die kaasvretende hakbar zich weer storten op de ramadan. Zijn cv was nu toch al niet zo veelzeggend. Daar gaat wouter moslim zijn campagneallochtoon.. Bye bye zwaai zwaai

[G]eenstijl | 26-09-06 | 17:52

@Lafayette 17:48
Colateral damage is van alle tijden.

minik | 26-09-06 | 17:50

jongens jongens...
een beetje in die kruistochten geloven, enkel en alleen omdat het in de wiki staat... *schudt hoofd treurig* hoe kunnen jullie zo weinig kritisch zijn...

mvg | 26-09-06 | 17:50

maffe turk kan niet eens schrijven

loze stijlloze | 26-09-06 | 17:48

vander F 26-09-06 @ 17:45
Wikipedia is HOAX

oakie | 26-09-06 | 17:48

vander F 26-09-06 @ 17:45
En niet lang daarna gingen Kruistochten niet om het beloofde land maar om geld. Byzantium werd dus aangevallen en compleet leeggeroofd. In Venetie zijn er nog genoeg gebouwen rijkelijk behangen met spul uit Byzantium.

Lafayette | 26-09-06 | 17:48

ze hebben natuurlijk even gerekend bij de Partij voor de Allochtoon: Hoeveel zetel levert het op als hij blijft zitten en hoevell levert het op als ie weggaat? Een makkie voor Mauriesdehond. Nu, het resultaat van het onderzoek is duidelijk en deze figuur wordt dus weggejorist uit de lijst. Klaar. Punt.

jan-lul-de-behanger | 26-09-06 | 17:47

Kruistocht. Klinkt eigenlijk als een uitje. Zoiets als een rondje langs de wallen.

Lafayette | 26-09-06 | 17:45

De tijd voor de kruistochten
De oorspronkelijke verovering van Palestina door islamitische strijdmachten had nauwelijks een storende werking op de pelgrimage naar de heilige plaatsen van de christenen, zoals Jeruzalem, Bethlehem en Nazareth. In het jaar 1009 echter liet de fatimidische kalief van Caïro, Hakem, de H. Grafkerk vernietigen.
(Wikipedia)
???????
De Islam was toch vrede?
De Paus lulde toch uit z'n nek?

Oorzaak van de kruistochten
Het beslissende verlies van het Byzantijnse leger tegen de Seltsjoekse Turken in de Slag bij Manzikert in 1071 zorgde voor de eerste bedes om hulp en troepen uit het westen. Het was dus niet alleen een heroveren van Jeruzalem, maar een bijstaan van het Byzantijnse leger tegen de Turken, een tegenhouden van gebiedsuitbreiding van de islam, en een vermeerdering van de invloed van het westen in het oosten, waar op gemikt werd.

Verdomd, het begint akelig bekend in de oren te klinken...

vander F | 26-09-06 | 17:45

Heet die man echt mukaffer. Wat doet hij hier eigenlijk. Hij kan beter met de grijze wolven in het bos huilen. Maar ja bos moet hem nu ook niet meer, een rechtsradicaal in de PvdA, dat vindt woutertje niet fijn.
Misschien kan hij hem overdoen aan GroenLinks, dat is toch een zooitje

anchorman | 26-09-06 | 17:44

De hele politiek onder jp balkenende is ook een hoax heeft nooit bestaan.

harry de leipe | 26-09-06 | 17:44

Zeg Fleischbaum, ik heb ook kruistocht in spijkerbroek gelezen, maar om nou te gaan beweren dat dat echt gebeurd is... dat gaat me een beetje te ver hoor. geloof jij alles wat er in boeken staat?
*mompelt*
kruistochten ha! een tocht naar z'n eigen kruis zal hij bedoelen!

mvg | 26-09-06 | 17:43

goedzo, er hoort überhaupt geen allochtoon in de 2de kamer te zitten. Ik snap wat die partijen met die turken en mocro's moeten... behalve dan zieltjes winnen onder de allochtonen. Want in Turkije en andere hakbarlanden komt ook geen buitenlander in het parlement en al helemaal geen "gristenhond". Dus optyfen met al die hakbars op de kieslijst, ook jij Pastors...

Lachende Scheerkwast | 26-09-06 | 17:39

Armeense genocide? Je bedoelt deportatie van een zwikkie landverraaiers wat een beetje uit de hand is geleaupen?

Rest In Privacy | 26-09-06 | 17:37

@ fuckje: verander alsjeblieft je nick een keer. Laetitia is inderdaad een van de weinige rationeel ingestelde Nederlanders.

wijsvinger | 26-09-06 | 17:37

Vooruit, ik wil het woord genocide best terugnemen,
het was een massaslachting met dodenmarsen en al.
Zo beter?

vander F | 26-09-06 | 17:36

De kruistochten waren een werklozenproject, uitgespreid over een aantal eeuwen, bedacht door de clerus (met zijn eigen agenda), in samenwerking met een aantal edelen dat er genoeg van had om steeds maar weer de eigen vrouw te moeten wippen, met als doel de herovering van het heilig land (waar toen alles bij elkaar genomen alleen wat schaapherders woonden en een grote groep lieden die daar eigenlijk ook niks te zoeken had)

Telegraafhoerrr | 26-09-06 | 17:35

"De Armeense genocide had plaats in 1915, toen Turkije streed aan de zijde van Duitsland." Daarom zitten er in Duitschland zoveel turken. Het wordt tijd voor Kreuz(berg)tochten.

wijsvinger | 26-09-06 | 17:31

joris !! wat nu ??
Oakee:
Alle TK-allochtonen met zo'n instelling een eigen bankje: negeerbankje...
** mag die wel ?? **

oakie | 26-09-06 | 17:31

Er was geen Armeense holocaust.
Zo dat sluit mij uit van toenadering door de PvdAllochtonen.

bad to the bone | 26-09-06 | 17:30

Kruistocht is dat niet een ander woord voor scheet?

lijn5 | 26-09-06 | 17:29

Maar ik ben blij dat Laetitia Griffith op een hogere plaats terugkomt. Een geweldige vrouw!

fuckje | 26-09-06 | 17:29

Kruistochten? Was dat die beroemde optocht in de jaren '80 toen iedereen de rakettenvreesch aanhing?

Jan Passant | 26-09-06 | 17:28

-weggejorist-

oakie | 26-09-06 | 17:28

Mijn stem gaat naar Wilders

al Sasr | 26-09-06 | 17:28

@Professor Plons,
mee eens! Gisteravond bij Prem, het Kamerlid Lazrak, dat iedere dinsdag wordt ziekgemeld door Wijssglasss ( " voor de hele week") zit heerlijk en (lichamelijk ) kerngezond vakantie te vieren in Marokko. Van ons belastinggeld, ja inderdaad.

fuckje | 26-09-06 | 17:27

@ Plons

Nee, gelukkig zijn ALLE nederlandse politici fantastische volksvertegenwoordigers die noooooooit een dubieus standpunt verdedigen.

viktor kanzyani | 26-09-06 | 17:27

Kaan78 eat your heart out!!

minik | 26-09-06 | 17:25

-weggejorist-

al Sasr | 26-09-06 | 17:25

Mooi!

Ventilatorje | 26-09-06 | 17:23

Oei, leestekens vergeten.

Hans Anders | 26-09-06 | 17:23

Wanneer snappen die politieke partijen nu eens dat Marokkanen en Turken in dit land alleen maar voor heibel zorgen en dat ze in de politiek al helemaal niks te zoeken hebben.

Professor Plons | 26-09-06 | 17:23

Niet gestikt? interpunctie is nog legaal.

southdakota | 26-09-06 | 17:22

Hij ontkent, genocide, en wij doen kruistocht..??? Erdinc Sacan, voel je, je wel lekker???

Lijkt meer een hedendaagse kruistocht vanuit de moslims, om telkens maar te beginnen over "de kruistocht".
Kortzichtige kudt turk dus, dacht ik zo!

Erdinc Sacan, de nieuwste voorlopen in de kruistocht tegen de westerse wereld!

szol2001 | 26-09-06 | 17:22

Snel een reactie neer plempen mag niet dus doe ik het ook niet want dit onderwerp is te belangrijk om onbeantwoordt in het geenstijlarchief opgeboregen te worden en daarom moeten wij allen druk uitoefenen bij het cda om deze misgassers die aan oudmarxistische onkenningsspelletjes meedoen te verwijderen van de kieslijst, ook die cda-er die vanmiddag dat stelletje linkse piskijkers dat vooral op basis van een jongetje dat door de daden van zijn moeder in Zeist wordt opgesloten om vooral de deur open te zetten voor alle gelukzoekers die vergeten zijn hoe zij heten en waar zij woonden alsook wie hun buren waren en waar zij op school gezeten hebben zodat zij een verblijfsstatus krijgen en een successtory worden voor mensensmokkerlaars.

Hans Anders | 26-09-06 | 17:21

Dat gebeurt ook soms met die GS-reaguurders. Af en toe worden berichtjes gewoon "nooit gebeurt". En die holocaust? Mwaha. Weggejorist!

Dada_ | 26-09-06 | 17:19

Pfft.. alleen dankzij de kruistochten hebben de turken hun huidige grondgebiedje kunnen veroveren. Ze moeten ons op hun blote knietjes danken.

Napoleon I | 26-09-06 | 17:18

-weggejorist-

Borat Sagdiyev | 26-09-06 | 17:18

Telegraafhoerrr 26-09-06 @ 17:16
Koekkoek
;-)

oakie | 26-09-06 | 17:17

Geef hem maar een kameelzetel.

Rosario | 26-09-06 | 17:17

de pvd5 kan dus wel iets !! Goed zo !!
Ennuh... de kruistochten zijn ook een verzinsel van de pinguins en hun tali-aap-baarden , toch...???

oakie | 26-09-06 | 17:16

Bedankt voor die bloemen!

Henk de Denktank | 26-09-06 | 17:16

Kruistocht? Ik dacht dat dat met Larry Flint te maken had.

Lafayette | 26-09-06 | 17:16

Die kruistochten zijn natuurlijk in de loop der eeuwen wel een beetje aangedikt, om ook maar een duit in het zakje te doen

Telegraafhoerrr | 26-09-06 | 17:16

Ik erken het bestaan van Erdinc Sacan NIET! muuuuuuhahahaaaaaaaaaa

Alcoholic | 26-09-06 | 17:15

Slavenhandel ook nooit plaatsgevonden zeker?

viktor kanzyani | 26-09-06 | 17:14

Tot mij spijt moet ik toegeven dat ik dit een goeie zet vind van de PvdA.
Nu het CDA nog!

fuckje | 26-09-06 | 17:14

Erdinc, ik krijg Natasja toch nog wel he?

reaguurschuur | 26-09-06 | 17:14

Wat een apekop.

Kilojoule | 26-09-06 | 17:13

Het stem, leer eens Nederlants

T-pot | 26-09-06 | 17:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken