"Roma kennen een disproportioneel hoge criminaliteit, extreem hoog schoolverzuim en ze geven overlast. De bij de Roma door de eeuwen heen gegroeide tradities en wetten, staan vaak haaks op de Nederlandse regels, normen en waarden. Er worden tal van problemen gesignaleerd bij een deel van de Romabevolking, zoals armoede, illegaliteit, lage arbeidsparticipatie, uitkeringsafhankelijkheid en discriminatie. Daarnaast kennen we sociale uitbuiting van Roma-kinderen die op straat muziek maken of anderszins wat muntjes trachten te krijgen. De drie belangrijkste problemen met Roma zijn disproportioneel hoge criminaliteit, extreem hoog schoolverzuim, en overlast. Roma zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Zo laten cijfers van de gemeente Nieuwegein zien dat een groot aantal Roma valt onder de categorie veelplegers. Onder die groep zijn relatief veel Roma jongeren. Van de Roma jongeren onder de 18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking uit die leeftijdscategorie is dat 2%. [Einde Quote]. Is dit bovenstaande txt afkomstig uit een nieuw PVV-plamflet? Of zo'n stom
GeenSteil verzinsel? Lees verder! Het kan nog veel ernstiger
Boven de 18 jaar heeft naar schatting ruim driekwart van de Roma [in Nieuwegein] een strafblad vergeleken met 15% van de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie. Daarnaast stuit de politie vaak op 12-minners die ingezet worden voor criminele activiteiten. Het behoud van een buitensporig uitgavenpatroon dat voortvloeit uit de Roma-cultuur, maar dat niet in overeenstemming is met inkomsten op bijstandsniveau, leidt tot schulden, en helaas ook tot criminaliteit. Naast commune criminaliteit, geweldcriminaliteit en verkeersdelicten, komen onder de Roma vooral vermogensdelicten voor.
Een groot aantal Roma-kinderen gaat niet of niet regelmatig naar school. Daarnaast is de schatting dat een aantal Roma-kinderen niet het best passende onderwijs volgt omdat zij door achterstanden en achtergrond vaak slecht toetsbaar zijn. Er is regelmatig langdurig schoolverzuim door allerlei omstandigheden binnen de families en tijdelijke verblijven in het buitenland. Na het basisonderwijs haken er veel af. Er zijn maar weinig Roma-jongeren bekend die een afgeronde opleiding hebben, hetgeen zich ook uit in de participatie op de arbeidsmarkt, die in veel gemeenten zo goed als nihil is.
Bij het schoolverzuim speelt verder een rol dat in de Roma-cultuur meisjes (11-15 jaar) zo vroeg mogelijk moeten huwen. De familie-eer mag niet op het spel worden gezet door na het bereiken van de vruchtbare leeftijd de school te bezoeken. Daarnaast speelt ook mee dat veel ouderen het nog steeds niet nodig vinden dat kinderen naar school gaan om te leren lezen en schrijven omdat de Roma geen schriftelijke traditie kennen. Het Romanes, de taal van de Roma, is van oorsprong een spreektaal en geen schrijftaal.
Roma-gemeenten signaleren verder dat de lokale Romabevolking overlast veroorzaakt in de zin van geluids- en parkeeroverlast. Als gevolg van deze overlast zijn er veelvuldig burenruzies en slechte tot vijandige relaties met mensen uit de woonwijk.
Ook overlast heeft een culturele achtergrond. Het komt regelmatig voor dat Roma-gezinnen andere familieleden uit binnen- en buitenland voor een lange periode opvangen. Huizen zijn niet berekend op langdurige inwoning door familie met talloze familieleden. Deze overbewoning leidt tot de bovengenoemde problemen.
Was getekend (PDF Bewijs) Minister van Wonen, Integratie en Wijken, Eberhard van der Laan (PvdA).
En nu zijn de Roma
boos op de minister vanwege bovenstaande tekst van zijn hand.
Reaguursels
InloggenDit joetoep filmpje van het domste blondje aller tijden kan er ook nog wel bij:
www.youtube.com/watch?v=8xAn60OEfsg
Let vooral op de begripsvolle reacties....
ahh de roma's ....
Het volk netjes tijdens openeningstijden complete kleding collectie's weghaalt bij de v&d .
die bij de ikea op de parkeerplaats staan en je zogenaamde messen / bestek koffers wilen verkopen
die hun mooie gouden sieraden (ahum) willen verkopen omdat het slachtoffer zijn geworden van zakkenrollers..
geen tijd voor school kinders vandaag gaan jullie met opa mee ... voor een prima lesje geld verdienen in nederland !!!
Hmpf. Kom net terug uit Bulgarije... Daar is het hetzelfde verhaal. Bouwvallen, maar met een gestolen teelevee en een antenne op het dak. Wel grappig, ze jatten daar zelfs gietijzeren hekken voor gebouwen vandaan voor de opbrengsten van het oud ijzer.
heel dat gezeik met die woonwagens omdat ze geen huur willen betalen..
ik zeg.. laat ze wegenbelasting betalen over die zware gevallen.. kijken hoe snel ze huur willen betalen..
we hebben vrienden in hongarije, en zelfs daar hebben ze een vreselijke hekel aan roma en sinti zigeuners.
K.U.T.roma's. Eerste regel in hun grondwet is het (goddelijke) recht om te stelen.
ja, je zou kunnen denken dat het stukje stigmatiserend is, maar ik denk dat de lichtbruingetinte medemens (fin) deze feiten ook niet kan verdoezelen net als de zwarte mannen op het plein in rotterdam.
cijfers en feiten liegen niet
Uit de PDF geknipt:
"De [ROMA-]gemeenten verwachten allereerst dat het Rijk de urgentie van de
problemen deelt. Daarnaast verwachten zij van het Rijk om geïnformeerd
te worden over de raakvlakken met bestaande beleidstrajecten op rijksniveau
of beleidstrajecten die in ontwikkeling zijn. Ook vragen ze het Rijk
om pro-actief en creatief mee te denken over oplossingsrichtingen en
ondersteuning bij het vinden van oplossingen.
!!!!! Voorts verzoeken de «Roma-gemeenten» financiële ondersteuning van het Rijk voor de aanpak van de problematiek. !!!!!
Het Rijk wil de «Roma-gemeenten» stimuleren
binnen het kader van het generieke beleid de mogelijkheden die dat beleid
hen biedt zo effectief mogelijk te benutten."
Daar GAAN we weer ...... 'the devil, as always, is in the details"
Het zal mij benieuwen of, als er een zoek- ( «Roma-gemeenten» ) en-vervang ( «Antillianen-gemeenten» of «Marokkanen-gemeenten» ) gedaan zou worden, dit een wezenlijk verschil in percentages op zou leveren.
Hoogstwaarschijnlijk kost het nog enige decennia en enkele honderden miljoenen knuffelopvoedkunde alvorens deze opdracht verstrekt wordt ...
Tja ..... beetje oud nieuws zeg .. wat de normale burger al jaren weet , daar komt een minister nu mee aanzetten .
Kan je zien dat het kabinet en de bevolking ver van elkaar afstaan.
"En nu zijn de Roma boos op de minister vanwege bovenstaande tekst van zijn hand."
************
Terwijl hij het alleen maar stiekum over de moslims wilde hebben.
De lafbek
Volgens onze beleidsbepalers valt het allemaal reuze mee. Wij moeten die mensen leren begrijpen want ze hebben nu eenmaal een andere cultuur. Wat dat betreft passen ze helemaal in ons multiculti landje. Als er al iemand aan moet passen zijn wij dat natuurlijk!
@ vanhetgoor | 26-08-09 | 12:34
Zo te zien aan je taalgebruik en je verdraaide kijk op de realiteit ben je zelf een Roma.
Check, check, check, klopt allemaal.
hoe zo'n komkommer en oude wijn in nieuwe zakken bericht zulke leuke reacties kan losmaken haha. GS is Goed!
ps statler.... wat is segregatie ??
. . . En dan spreken we nog eens niet over het speciale belastingstarief ( ik geloof 6% itt 21% voor de gewone burger), verkregen door intimidatie van ambtenaren.. . . . . . . .
Als van der Laan dit zegt is dat het benoemen in best mogelijke sociaal christelijke traditie en derhalve noodzakelijk om tot verbetering van een maatschappelijke onwenselijke kwestie te komen.
Als Wilders dit zou zeggen is het een xenofobe uiting van zijn neo-facistische gedachtengoed die racisme en segregatie binnen onze maatschappij probeert te stimuleren en onrust probeert op te wekken.
Jongens en meisjes... dat is duidelijk, tòch?
Wat een reactie van dat luie tyfus gepeupel. ze 'krijgen sowieso te weinig kansen en rechten'??? OMGWTFLOL???? Als ik dat zinnetje goed interpreteer, bedoelen ze dus eigenlijk dat, terwijl ze liggen weg te rotten op hun rug vol doorligplekken, verwachten ze dat de kansen en rechten naar hun toe rennen? Leren, werken, zweten, mededogen tonen, deelnemen, etc... .dat moeten ze. Nietsnutten.
@Willianus Wortelus | 26-08-09 | 18:27
Ik weet anders uit eigen ervaring dat ze ook bijzonder bedreven zijn in het intimideren en bedreigen van buurtgenoten én als geen ander de wet kennen voor wat betreft hoever ze kunnen gaan voordat ze (bewijsbaar) gepakt kunnen worden.
Hier loopt ook zo'n klootzakje rond, die altijd andere jochies met een honkbalknuppel bedreigt. Hij weet daarbij echter donders goed dat ie dat moet doen zonder getuigen van 12 jaar of ouder en altijd een honkbal bij zich moet hebben. Dan is hij namelijk gewoon aan het honkballen en zijn de beschuldigingen altijd misverstanden. En hij weet ook dat een officier van justitie geen verklaringen van kinderen jonger dan 12 jaar mag meenemen in een strafdossier.
Zo geslepen zijn ze.
Ze weten echter ook de taal van hun meerderen op waarde in te schatten, want toen ik het beu was heb ik het snotaapje in zijn oor gefluisterd dat ik NIET van de politie was en als hij nog één keer in de buurt zou komen dat ik hem zijn tong uit zijn muil zou rukken en hem er net zo lang mee op zijn reet zou meppen tot deze paars zag. Ik heb hem daarna weken niet meer gezien, maar nu is ie de boel weer aan het verkennen. Ik zal hem denk ik binnenkort maar weer eens op een begeleidingsgesprekje trakteren. *onderwijl glas- en rechtsbijstandsverzekering checkt*
klop op google maar eens: morro en gemeente best in. . . . Zul je zien wat het de gemeenschap het heeft gekost om deze cia-gezochte bende uit Best weg te krijgen. Hulde aan het gemeentebestuur. . . NOT! Ps. Zo dom is kampvolluk nou ook weer niet als ze voor wietkweek zeecontainers onder de grond plaatsen!
@4sure | 26-08-09 | 19:17
En Hitler was ook een lul, want hij liet zijn generaals nooit uitpraten.
Wat voer jij nu weer voor zwaktebod als argument aan? Bovendien zijn de Roma waar het hier over gaat ook gewoon Nederlanders.
"ut is allemaal zwaar overtrokken en overdreven"....... hahaha
Noem het gewoon kampers. Inderdaad, iedereen heeft last van ze en iedereen haat ze. Allemaal opsluiten, niks dan problemen met dat tuig.
Nederlanders zijn ook niet leuk en zijn hier in Zwitserland ook een stelletje non integrators die geen woord frans of duits spreken
'Roma zijn crimineel.'
'Water is nat.'
Hoeveel van die asociale teringlijers hebben we nu in 0031 ?
Eikenhout | 26-08-09 | 15:08 Zigeuners kweken geen wiet. Geen een. Daar zijn ze te stom voor. Zigeuners zetten argeloze burgers dusdanig onder druk dat ze verzilverd koperdraad moet kopen als puur zilver en messing draad als goud.
Zigeuners bellen op een zonnige dag in een rustige buurt bij omaatjes en opaatjes aan en houden die aan de praat terwijl de kinderen via de achterdeur het hele huis leeghalen. Dat zijn zigeuners.
Opmerkelijk; je bent toch een nazi als je dit soort dingen durft te zeggen?! jaren lang geen kwaad van al onze medelanders, en nou ineens mag de werkelijkheid benoemd worden? Wat volgt? Balkende is een loopjongen van Barak Hussein Osama ...
Kunnen ze lezen wat er staat dan?
Ik haal de was altijd binnen als de kermis komt!
Ook in Italië zien ze allemaal verkeerd:
www.ad.nl/buitenland/2436206/Nemen_van...
Flashback 2006:
www.volkskrant.nl/binnenland/article15...
Noi non siamo sporchi Romani
www.youtube.com/watch?v=KTzH9BfVoho
Flashback 1994:
www.trouw.nl/krantenarchief/1994/08/18...
Toen mocht de waarheid ook niet gezegd worden.
Hebben ze dat gezegd of opgeschreven......
Overigens is het hele verhaal een open deur, nu bevestigd door cijfers.
Vraagje: als de PVDA de PVV rechts wil inhalen, mag dat dan ook populisme heten ? 1) Nee, want de PVDA zegt alleen maar slimme dingen. 2) Jha, dat is ook populisme maar als een Linkse partij het doet is het minder erg. 3) Jha, maar om zieltjes te winnen mag je je principes best opzij zetten. 4) Anders...
@Gs... das al jaren bekend hoor; evenals het feit dat E. van der Laan een zwetser is. Hoe durft die man daar nu pas mee aan te komen. Volgende week komt hij ons zeker vertellen dat 80% van de Antillianen een strafblad heeft. Over Marokkanen zal hij dit overigens niet schrijven gezien het feit dat een deel van het electoraat uit die hoek komt.
schilderij van zigeunerkind met traan ; een klassieker !
Is dit nieuws?
Daar staan ze in heel Europa toch al honderden jaren om bekend?
Roma's worden standaard gediscrimineerd in Roemenie en Hongarije, en worden weggezet als IQ-loze holbewoners. Meestal worden ze niet toegelaten op scholen en in speciale Roma klasjes gezet, ongeacht hun prestaties of niveau. Feitelijk ligt daar de kern van het probleem, waar we nu hier mee te maken hebben. Dit heeft mijn Roemeense ex-vriendin al eens in geuren en kleuren verteld, maar stond van de week ook in de verdieping van Trouw:
www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/...
Roemenie voert een actief beleid om de Roma te motiveren te gaan emigreren. Tot aan door de regering gesponsorde televisiespotjes aan toe. En verhalen hoe gemakkelijk je in West-Europa of Canada een uitkering kunt aanvragen.
Bereid je maar voor op de komst van nog honderdduizenden Roma naar Nederland.
niks nieuws, dat er goede maatregelen genomen worden zou daarentegen WEL nieuws zijn..
Vooral in de zomermaanden zetten gitanes de gendarme van elk Frans gehucht op scherp... Het devies; Wegknuppelen voordat ze ook maar één luifel aan hun sleurhut hebben bevestigd.
Ik ga ar dan ook vanuit dat er een gedegen onderzoek aan dit relaas is voorafgegaan?
Driekwart? Valt me nóg mee met dat volk...
Arme Roma's.
Doen ze het en dan krijgen ze ook nog de schuld.
Hoe oneerlijk.
Ja, Oost-Europa is maar wat blij dat die personen naar een ander plek kunnen om "zichzelf te zijn" (politiek korrekt schrijven is niet makkelijk*).
*strafbaar zijn wel tegenwoordig, dus impliceren we maar een beetje.
-zucht-
Percentages zie ik wel... maar waar zijn deze van afgeleid? Over hoeveel Romapeople gaat het hier? Hoe groot is die groep in heel Nederland? En hoe staan de verhoudingen in % Marokkaan VS Roma in Nieuwegrap? Wat een laf bericht. Over de Marokkaan/Turk/Antilliaan mag je niks zeggen, maar de Roma wel... want die vormen toch geen bedreiging. Laffe zet van de .... wie kan het ook anders... de pvda.
Ik woon zelf al heel mijn leven in Nieuwegein en ik kan dit beamen. Vroeger op de basisschool in groep 3 werd mijn nieuwe jas al gestolen. De meester wist direct wie dit had gedaan en is hem persoonlijk voor mij terug gaan halen bij de Roma familie thuis. Op die leeftijd gaat het dus al mis. Jaren later had mijn moeder net een flink contant bedrag gepint voor een cadeau, dit werd (achteraf gezien) heel listig door twee Roma's uit haar tas gestolen, niks aan kunnen doen ondanks aangifte.
Verder weinig te maken gehad met criminaliteit van andere 'groepen' hier in Nieuwegein, maar altijd overlast van die mensen waar ze ook komen. Ook jonge tiener meisjes met drie kinderen is heel normaal, de oudere mannen rijden ondertussen rond in de dikste auto's.
Goed dat dit benoemd wordt, MAAR nu nog de daad bij het woord voegen!
-weggejorist-
En het is nog allemaal waar ook! Dat woonwagentuig wil zelf helemaal niets doen om bij de dragen aan de Nederlandse samenleving waar ze ondertussen wel maximaal van profiteren.
Diefstal? Eigendomsrecht erkennen wij Roma niet. Dat is verzonnen door rijke mensen. Wiet kweken? Uitkeringsfraude? Criminaliteit? De Nederlandse wet geldt voor ons niet want wij zijn Roma en maken lekker zelf uit wat we wel of niet doen.
JoepMeloen | 26-08-09 | 09:36
Denk dat de politiemensen zelf ook wel meer zouden willen doen tegen de criminaliteit van marokkanen en roma maar dat ze de middelen niet hebben die door de politiek geleverd zouden moeten worden, namelijk de mogelijkheid om die gasten langdurig te verwijderen uit de samenleving via gevangenis of deportatie.
Als jij bij de politie werkt en je weet dat de criminelen eerder op straat staan dan jij klaar bent met het papierwerk eromheen, hoe hard zou jij dan nog je best doen daarvoor? En als ze je daarna met een hele groep terugpakken als ze je tegenkomen in je eentje (of tweeen), wat doe je dan?
Hoewel ik die politie ook een stel kansloze knuppels vind die alleen veilige verkeersbekeuringen kan uitschrijven kan ik het wel begrijpen waarom ze zo zijn in dit land.
"Het probleem is dat Roma's geen thee drinken"
@ koffieboer 10:21
Misschien kan de PvdA het ditmaal met een bordje goelasj proberen?
Vervang het woord Roma-gemeenschap door Moslim-gemeenschap en het klopt ook.
Was al bekend toch?
En dan rest de hamvraag ... "en nu" ?
Hier in de buurt woont ook zo'n gezin.Zoontje heet Al Pacino,dan weet je al genoeg.Oudere zusje moest op haar 11e van de basischool want ze moest oppassen op de kleine kinderen in huis en de hele dag de zooi opruimen.Vader is een gekende vuurwapengevaarlijke crimineel die de schoolleiding zo onder druk heeft gezet dat die geen stappen durfden te nemen.Kind zit nu dus al 3 jaar "leerplichtig" thuis.Geen instantie durft daar naar binnen.
Hmmmm,
Als Wilders zoiets zegt/schrijft wordt die direkt uitgemaakt voor de nieuwe Adolf H. door de rest van de politieke linksche kerk en als een PvdA`r het doet hoor je er niemand over.
Selectieve verontwaardiging....?
Toen ik nog in Vianen woonde, een meter of 400 bij zo'n kamp vandaan totaal geen last gehad. Vriendelijke lui, altijd in voor een babbel.
Het zou me niet verbazen dat ze daar ook die niet geintegreerde dief hebben uitgehangen en dat de bevolking ze daar ook zat zijn. Nu zitten wij met deze parasieten opgezadeld.
slashd | 26-08-09 | 14:04
Dat klopt inderdaad. De Roma's zijn meesters in het binnen 8 uur inpakken van hun hele inboedel en dan vetrekken ze vaak naar Frankrijk voor 2 maanden. Dit gebeurt altijd nadat ze het vermoeden hebben dat die Yugoslavische groepering in Nederland is om ze op te zoeken.
Dit is dan ook hetgene wat beschreven word als 'familie omstandigheden' die voor het hoge schoolverzuim zorgen.
hulde aan deze PVDA minister die problemen bij de naam noemt en ze ook nog eens aanpakt. zullen we dat ook niet vergeten?
Karel Kruizenruiker | 26-08-09 | 09:24
===================================
Klinkt alsof hij dat pak voor een feest heeft gekocht dat dat weekend was, daarna besefte hij dat hij veel geld uitgegeven had voor een eenmalig iets.
Big fucking suprise. Als ik iets nodig heb ga ik ook langs de kampers, veelal ook aardig mensen hoor. Je moet alleen geen ruzie met ze krijgen.
Dit heeft te maken met een conflict tussen de Roma en een andere Yugoslavische groepering die al jaren 'jagen' op de Roma.
teengeil | 26-08-09 | 13:34
Het zou me niet verbazen dat ze daar ook die niet geintegreerde dief hebben uitgehangen en dat de bevolking ze daar ook zat zijn. Nu zitten wij met deze parasieten opgezadeld.
Roma, nog erger dan Marokkanen. Naja, die laatste groep doet meer aan bendevorming en straatroof, Roma meer aan diefstal.
I fucking hate Pikeys.
@ steven paul | 26-08-09 | 09:57
LOL! had jouw post nog niet gelezen: Excuus
Boontje komt om zijn fucking loontje. Als je dit zegt over een fin dan is de kamer te klein met pvda prominenten als Eberhard van der Laan in de buurt. Nu doet ie het zelf, dan mag hij daar van mij best op aangesproken worden. Als heeft hij natuurlijk het volste recht hierop. Het is zelfs zijn taak!
Het zijn hele enge mensen... Alles wat er staat is idd gewoon 100% waar! Ik ga er verder niet op in, want ze verdwijnen toch niet. Ze planten zich voort als K'nijnen!
Van der Laan is wel de enige goeie PvdA-er. Waarschijnlijk waarderen ze binnen de partij daarom zijn werk niet.
Zigeuner = Ziehende Gauner = stelende reiziger.
en het vierde kwart hebben ze niet weten te pakken...
Zigeuners: uitschot.
Wat stigmatiserend weer, we willen met zijn allen een Multiculturele samenleving toch ? Dat heeft de overheid in het verleden via een bindend referendum netjes aan de Nederlanders gevraagd toch ? Dat van die wens om Multicuktureel land te worden ?
Om nou bij het minste of geringste te gaan zitten klagen is echt weer iets voor autochtone Tokkies.
@ ecologiste
De AIVD houdt zich volgens mij alleen bezig met het verzamelen van inlichtingen.
Ik ben zelf 'helaas' opgegroeid in Nieuwegein waar de Roma bijna allemaal in huurhuizen geplaatst zijn die braaf door de gemeente betaald worden.
De gemeente Nieuwegein heeft vanaf 1978 31 miljoen euro uitgegeven aan een groep van ongeveer 500 Roma.
Ik woonde hemelsbreed op 50 meter afstand van een gezin met 12 leden.
Het aantal schietpartijen dat ik dat ik in al die tijd heb gehoord is niet op 2 handen te tellen. Buurtbewoners die bedreigd werden was aan de orde van de dag. Zelf heb ik mijn basisschooljaren doorgebracht met een jongen van de Roma die elk jaar verplicht overging omdat de school er ook vanaf wilde. Dit terwijl hij in de laatste klas van de basisschool nog bezig was met lesmateriaal uit het 4e jaar.
Het is een bevolkingsgroep die zelf absoluut niet bereid is om te integreren en dat dan ook nooit zal doen. Het maakt geen reet uit welke coach/sociaal werker er op gezet word. Ze hechten te veel waarde aan de eigen cultuur en 'haten' de Nederlandse normen en waarden.
Ik zeg uitzetten die bende naar een deel van voormalig Yugoslavie want ze beschouwen zichzelf als Yugo's. Saillant detail is dat uitzetting naar Yugoslavie het enige is waar ze bang voor zijn. Dit heeft te maken met een conflict tussen de Roma en een andere Yugoslavische groepering die al jaren 'jagen' op de Roma.
31 jaar later kan de Nederlandse staat de conclusie trekken dat ze te maken hebben met een groep die absoluut geen deel WIL uitmaken van de Nederlandse samenleving.
Dus...
En ik woon in zo'n zogenaamde 'roma-gemeente' zigeuners zijn idd duidelijk aanwezig, maar echt last van heb ik er niet van.
DRIEKWART van de Roma zijn crimineel tuig?!!? Jesus fucking Christ!
En mensen zeuren over Marokkanen... Ali en Mohammed zijn nog engeltjes in vergelijking met de zigeuners :(
-weggejorist-
Veel Roma's zoals veel moslims vormen een hechte groep en zijn daarom machtiger dan NL-ers. je bent bang niet voor 1 maar voor wanneer een gelieerd persoon wraak komt nemen wanneer je ook iets over hun criminele daden.
Waarom niet gewoon de AIVD erover heen laten gaan?
De linkse kerk loop weer eens achter de feiten aan; en uiteindelijk doen ze weer niets met deze cijfers.
@Johannes Dux | 26-08-09 | 11:52
"de Roma sterk etnocentrisch en endogaam zijn"
Dat zijn dus de Roma waarvan dus 3 kwart crimineel is.
De rest van de Roma zijn niet zichtbaar omdat ze hier niet mee te koop lopen.
Je spaanse buurman, of die indisch ogende jongeman, of dat meisje van de kinderdagverblijf met dat donkere haar, of die directeur met die donkere ogen....
geloof me nou maar... ik ken ze nl wel en weet waar ik het over heb.
Die etnocentrische en endogame Roma waar jij het over hebt worden door deze mensen "ola - zigeuners" genoemd. zeg maar het equivalent van de "tokkie"
Dit was allang bekend; vreemd dat sommige mensen er nu pas achter komen.
die lui gaan hun hele leven nooit naar school, maar owee als iemand met een 'normalere' achtergrond een zeiltocht wil maken, dan staan er ineens een leger ambtenaren klaar om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurd.. als de overheid nou gewoon toegeeft dat ze de hoop op verbetering allang hebben opgegeven. vroeger wisten ze nog mensen te vermaken met hun 'kunsten'.. nu pakken ze gewoon je geld..
Wat een krom tyfus land leven we toch in. Als men weet dat er zoveel criminelen en illegalen onder de Roma leven. Pak ze dan op en pleur ze het land uit. Neem hun bezittingen af en weg met die kudt kampers. Of je past je aan of je pleurt op, simpel.
Geert kom er maar in.
Om van hun schnitzels maar niet te spreken......
Is Van der Laan het antwoord op de PVV? Of wordt ie na de verkiezingen door de echte PvdA publiekelijk afgefakkelt? ( "Nee, die Van der Laan spreekt niet namens de PvdA. Dat wilden we al eerder zeggen maar het kwam er even niet van." )
De PvdA en hun links-fascistoïde handlangers spraken altijd van "mobiele etnische minderheden", wanneer het zigeuners betrof. Maar dit geldverslindende onderzoek is natuurlijk weer huilen met de pet op; iedere politieman/vrouw en andere betrokkenen hadden dit kunnen vertellen.
'k stond eens bij een tankstation net buiten Eindhoven, richting Antwerpen, een broodje te eten bij m'n auto. Stopt er een mercedes aan de zijkant van dat tankstation. Stapt er een jochie uit, loopt gelijk mijn kant op, spreekt onverstaanbaar, gebrekkig engels/duits/pools/oekraïns/zigeuner-achtig en probeert mij een horloge aan te smeren. Heb ongeveer 300 keer nee moeten zeggen, 'k wou dat ventje echt onder de grond vegen.. Furfeelunt geweaun.
Maar ze kunnen wel lekkere sauzen maken!
.
*BBQ vast aansteekt*
Die van der Laan deugt. Nooit gedacht dat ik dat van een PvdA-minister zou kunnen zeggen, maar fact = fact.
Kan mij nog uit mijn voetbaljeugd herinneren dat zigeuner kampen om de een of andere reden vaak gelegen waren naast/bij voetbalvelden, zowel "thuis" als "uit". Altijd (!!) ellende met als ultieme hoogtepunt dat ik een keer twee van die gasten, hooguit 8 (!) jaar, betrapte terwijl ze bezig waren met het insmeren van mijn brommert met, hou u vast, hun eigen stront. Het moge niet getuigen van moed mijnerzijds maar je haalde het niet in je hoofd om die gastjes op te pakken en verhaal te halen bij hun ouders. Het feit dat er uberhaubt nog iets van overheidswege wordt gedaan voor dit lage volk was/is voor mij onbegrijpelijk. Het enige wat gedaan zou moeten worden vanuit overheidswege is het verplicht steriliseren opdat dit ras snel vanzelf uitsterft.
Ik herinner nog een incident met die zelfde Coco Petalo. Die had een standplaats nodig voor een groep zigeuners en die zijn toen met z'n alle op een voetbalveldje in Amstelveen gaan staan en de politie durfde ze niet weg te sturen.
Dit is wereldwijd bekend, ga maar een Italie kijken daar weten ze hoe ze die caravan sletten aan moeten pakken...
Rare jongens die Roma...
De meeste grote organisaties hebben als slogan een statement wat precies weergeeft wat ze NIET doen: "Let's make things better", "I'm lovin' it", "Geen cent teveel". Uitzonderingen daargelaten ("Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend"). Zo heeft iemand ooit verzonnen dat Nederland maar beter "Je maintiendrai" in zijn blazoen kon zetten. Of zou die persoon "Je maintiendriais" hebben bedoeld ?
@ James Lastig
Ik ben ook blij dat jij uit dit "debiele Nederland" bent vertrokken.
Ik ken verschillende Roma-families. Het zijn aardige mensen. Een familie die ik ken zijn keurige mensen, nooit met politie in aanraking geweest en alle drie de zoons zitten keurig op school en zijn gehoorzaam en goed in sport.
Bij sommige Roma's komt het echter voor dat men heel erg veel werk verricht om iets geld te verdienen, helaas hebben ze niet door dat het nutteloos is, en tegen de wet. Als men met iets meer hersens had gewerkt dat zou men de juiste richting hebben kunnen zoeken, iets legaals gaan doen en geld echt zelf verdienen zonder dat er iemand het slachtoffer van wordt.
Doordat men zich steeds gepakt voelt, wil men niets met de maatschappij te maken hebben. Daardoor zoekt men steeds iets op om geld te verdienen ten koste van een ander. Dit heeft tot gevolg dat men steeds weer opnieuw wordt buitengesloten.
Ik wil Van der Laan wel eens vertellen wat hieraan gedaan kan worden. Het is revolutionair en niet alledaags. Maar het doorbreekt deze cyclus van uitkeringen, geluk zoeken in geld spenderen, verslaving, rood-staan en armoede.
Als Van der Laan informatie wil dan moet hij me maar eens bellen. Er is maar één Vanhetgoor waarvan het nummer niet in de gids staat.
@Mr Dixit | 26-08-09 | 12:18
niet voor niks verkozen tot lelijkste stad van NL..
Heb jaren gelden eens voor een verzekeraar gewerkt en een van de sterke verhalen die de medewerkers daar hadden was over zigeunerkoning Coco Petalo. Tijdens een hitte golf was een kachel om gevallen en toen was een sta caravan uitgebrand. En hij kwam het geld wel even incasseren. Ze waren nog nooit zo bang geweest en hebben toen snel de politie gebeld en durfden pas uren later weer naar buiten toen zeker was dat iedereen weg was.
Maak daar maar 98% van alle zigeuners van. Wapens, drugs, mensenhandel noem maar op, voor de echte "roma" dagelijkse kost.
-weggejorist-
Potverdorie, is HEvD | 26-08-09 | 12:06 me net voor! Ennieweetjes, het echte nieuws is als ik het goed begrijp dat 15% van de inwoners van het pittoreske Nieuwegein een strafblad heeft. Want dat Roma's een vijandige relatie hebben met hun buren is ook niet vreemd, volgens mij hebben Nieuwegeiners onderling per definitie een vijandige relatie. Een jaar geleden belandde ik per ongeluk in een soort van winkelcentrum midden in deze banlieu van Utrecht. Aan de hand van deze ervaring verbaast het me dat de inwoners elkaar niet massaal uitmoorden of zelfmoord plegen. Nieuwegein, alweer een Nederlandse plaats die je binnen een uur alle levenlust ontneemt.
Wat u hierboven leest is slechts een klein topje van de ijsberg. Roma criminelen doen aan contra-observatie, identiteitsvervalsing, valsmunterij, ontduiking van alles wat ontdoken kan worden, en zijn beledigd als ze erop aangesproken worden. Slechter EN gehaaider dan de gemiddelde capuchonfin.
-weggejorist-
Ik ben toch wel voorstander voor het verbreden van het spoor.
Dit was slechts een oefenrapportage door vd Laan. Met search & replace kan dit rapport zo worden aangepast om de Marrokaanse gemeenschap samen te vatten.
ik weet het nie, maar volgens mij is het hoog tijd om ze weer te gaan registreren....
Vandaar dat je ze ook geen "Roma" maar gewoon weer Zigeuner (Ziehende Gauner=Rondtrekkende schurk) moet noemen.
Deze naam hebben ze door de eeuwen heen eerlijk verdiend.
@ Broeder
Maar misschien wint de PvdA daarmee wel een groot aantal autochtone stemmen terug.
Electoraal een groep die niet echt interessant is dus een beetje krachttaal over 3000 mensen is o.k.
Doe nou eens zulke uitspraken over Marokkanen en dan je poot stijf houden, van der Laan (doet ie niet want dan is de PVDA in de grote steden ineens een hoop zetels kwijt...)
Ik heb Roma op school gehad. Ze hadden leerplicht maar leerden eigenlijk niets. Gingen gewoon naar school omdat het moest. De meisjes waren een jaar of 10 en liepen met hoge hakken en terroriseerden de andere kinderen. Zonder te vragen haarspelden uit haren trekken en er meteen op meppen als er geprotesteerd werd. Het was echt een heel ander slag volk. We bleven altijd een eind uit de buurt,ook uit de buurt van het 'schooierskamp' (zigeunerkamp)
@ Swedish Chef
Ik ben geen Frans Bauer-expert, maar bij mijn weten is onze geliefde volkszanger een kamper/reiziger en geen Roma. Het is uiteraard niet uit te sluiten dat Bauer of eender welke Nederlander wat zigeunerbloed door zijn aderen heeft stromen, maar aangezien de Roma sterk etnocentrisch en endogaam zijn, lijkt me dit niet erg waarschijnlijk.
Stelend rotvolk is het, toen ik laatst in Barcelona op een willekeurig terras plaatsnam stonden er meteen groepjes lichtgetinte kinderen (hooguit tien jaar oud) te kijken waar ik mijn tas neer ging zetten. Natuurlijk met de draagband om de poot van mij tafel heen geslagen en tussen mijn benen in.
.
De vrouwen zaten langs de kant van de Ramblas te bedelen, soms in groepjes van 20 tegelijk. En de mannen? Die zaten in de caravan de winst uit te tellen. Focking pikies. De waarheid mag best gezegd worden.
Niemand in dit land heeft een probleem met zigeuners, men wil er alleen niet naast wonen of mee worden geconfronteerd.
Aan wie zou dat nou liggen?
De problemen voor de minister van integratie liegen er niet om, maar die cijfers wil de PvdA helemaal niet weten. Laat staan dat ze deze cijfers weten..
De tabel laat voor verschillende bevolkingsgroepen zien
welk percentage van die bevolkingsgroep in een jaar per jaar dus werd
verdacht van het plegen van een misdrijf statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...
Deze cijfers bestaan niet in het woordenboek van de PvdA.
En deze cijfers ook niet.
Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict.
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36
Deze ‘absoluut schrikbarende cijfers’ heeft Frank Bovenkerk woensdag tijdens zijn afscheid als hoogleraar criminologie aan de universiteit Utrecht gepresenteerd www.volkskrant.nl/binnenland/article12...
Laat staan dat ze dit soort boeken ooit gaan lezen..
Indringend boek over Marokkaanse jongens uit West
volgens het boek loopt het aantal dat in Amsterdam in aanraking komt met de politie op tot zeventig procent. www.parool.nl/parool/nl/26/BOEKEN/arti...
Gelukkig zijn mijn vrienden Sinti.
@Swedish Chef | 26-08-09 | 11:32
Man houdt toch op met je endlosung. De feiten onder ogen zien betekent nog niet dat de gaskamers weer van stal gehaald worden. Zigeuners hebben een probleem in een wereld die steeds meer gericht is op indeling. Een wereld die alleen de welvaart die wij nu kennen kan brengen wanneer iedereen doet wat er van hem of haar verwacht wordt. De moderne gaskamer wordt gevormd door de terreur van het consumentisme waar wij allemaal het slachtoffer van zijn (ja laat mij ook eens een keer slachtoffer zijn mensen :).
Dit gezegd hebbende wil ik erop wijzen dat de solidariteit die greoide onder een homogenen bevolking destijds nu onder druk staat omadat er een toenemend aantal mensen zonder kans op deelname wordt binnen gehaald.
De nazi's van nu zijn paradoxaal genoeg de geborneerden die rucksichtlos het multicul verhaal overeind proberen te houden tegen iedere logica in. Als jij dit aanhangt en uitdraagt schaar ik jou onder de groep endlosungs uitlokkers. Het gaat je alleen niet lukken... kein endlosung soll statt finden herr obersturmbahn fuhrer Swedish Chef !
ik wou net zeggen, ipv Roma kun je Mocro neer zetten en de cijfers wat aan passen, bedenk maar welke kant op.
Waar zijn die rapporten?
En wat gaan we nu doen aan de hand van dit rapport?
Oh ja, PvdA, dus draaitkonten maar...
@Langehalensnelthuis | 26-08-09 | 11:40
Vijfendertig jaar na dato en dan nog zo'n naam kiezen. Sommige wonden gaan NOOIT dicht.
Vadertje staat dacht even dat tuig manieren bij te brengen door ze hier naar Nl te halen. ROFLMAo
@Bernd Holzenbein, wat een top nick. Sjappoo. Dat was toch die schwalbekonig tijdens de WK 74 finale waardoor Gert Mueller zijn penalty binnenschoot bij een volledig nietreagerende Jongbloed? Wat een eikel was dat.
Maar goed ik ben het met je eens 0049 is het nieuwe 0031. Daarom ben ik ook voor naamsveranderingen in het NL, bijv pindakaas moet worden aardnootboter, begane grond moet worden aardgeschot, alles goed moet worden alles paletti, hooligans moet worden schlachtenbummler, vriend moet worden koempel, softpornfilms moet heten Heissen Jeans in Tirol und so weiter.
Ben geen Duitser maar een beetje ordnung kan in 0031 geen kwaat.
Mahlzeit
Hölzenbein | 26-08-09 | 11:29
Zigeunerschnitzel
Duitse Herder
Jodenkoek
Polonaise
Nickerbocker
Blanke Vla
Geniet van deze woorden nu ze er nog zijn :-)
@Johannes Dux | 26-08-09 | 11:02
Het gaat hier niet om dat ik het verschil niet weet tussen Zigeuners en reizigers (kampers zoals jij ze noemt).
Het gaat er hierom dat ik weet dat Frans van zigeunerafkomst is.
Dat willy wortel dit betwist en quasi grappige bewoordingen probeert te gebruiken om zijn eigen gelijk te bewijzen neemt niet weg dat ik iets weet dat hij niet weet.
Dit om de simpele reden die ik in mijn eerste betoog ook uiteenzet
(Swedish Chef | 26-08-09 | 10:32)
dat de meeste zigeuners nooit zullen zeggen dat ze zigeuner zijn omdat dit voor hen op sommige momenten in de geschiedenis niet zo goed uitpakte..
Door de sfeer die nu gecreeerd wordt door een minister die met de zigeuners op de proppen komt als afleiding voor echt grote problemen is de stap naar een endlosung weer dichterbij.
Lees de comments maar, door die kleine stapjes lijkt zo'n eindoplossing steeds minder erg....
Anti links/rechts | 26-08-09 | 11:13
"Bij Roma onder de 18 heeft 25% een strafblad? Pff; dat niks; onder Mocro's is dat 50%!"
minstens ja
ennuh:
-Roma berber bevolking 0031: 2000
-Rif berber bevolking 0031: 2000.000
Verschil moet er zijn
Ja, en negerzoenen mag niet meer maar zigeunerschnitzel wel. Wie doet daar eens iets aan?
Eberhard is trouwens een typische roma naam :-)
@ KLF | 26-08-09 | 11:17 : Vd Laan is een Hij...
Hulde voor deze man die, ondanks van PvdA huize, de dingen bij de naam noemt.
Een zwervend Roma-ntisch bestaan wie wil dat nou niet? Makkelijk scoren voor PvdTweede Kans. De Roma kun je van alles en nog wat de schuld geven die hebben toch al een slechte naam, zijn niet vertegenwoordigd in ons parlement hebben geen gesubsidieerde baantjes, ze ssssssssisssssen niet naar onze vrouwen en neuken tenminste onze vrouwen niet. Andere bevolkingsgroepen van rond de Mediterranee mag je niet benoemen, nee dan breekt de hel los in linkschdragend 0031. Weet je ik moet helemaal niets meer hebben van die socialisten. Ik kan er gewoonweg niet meer tegen. Ze denken dat ze met hun denkwijze de juiste denkwijze te pakken hebben, maar dat is niet zo. Rechtsstemmers zijn in hun ogen campingbewoners, kleine zelfstandigen en achtergestelden, ook dat is niet zo. Maar ja zo lang de linkschelite blijft theedrinken in Oud Zuid en het oldboysnetwork blijft handhaven zal hun inzicht ook niet veranderen ook niet na een grote verkiezingsnederlaag straks bij de Gemeenteraadsverkiezingen. Het is die jaren 70 generatie die idealisme en socialisme verheerlijkt tot in den treure. Maar wake up dat kan niet meer in deze tijd mensen luisteren alleen maar met een korrigerend tikje en niet met een tweede kans.
Pffffffff tijd voor witbier
@SatchRules | 26-08-09 | 11:06
Maar dat is voor de linkse gestapo een makkelijke prooi. Zigeuners oprollen ruikt naar dicriminatie en daar is de PvdA als de dood voor.
Waarom denken zoveel mensen dat Eberhard van der Laan een vrouw is?
En wat gaat er nu gebeuren? Massale heropvoedingskampen mag ik hopen?
Tijdje in tsjechie gewoond en daar zijn de gipsy's, roma en wat al niet meer zij vrij duidelijk en in flinke getalen zichtbaar aanwezig in de maatschappij. Nu ben ik de meest ruim denkende liberale unit die je je kan voorstellen, maar deze mensen doen werkelijk - niets - wat ook maar iets bijdraagt een welzijn van gemeenschap, henzelf, laat staan hun eigen gezin! Een Ado supporter met mes in zijn hand in een donker steegje, vind ik minder bedreigend dan drie roma kleuters die om me heen bengelen :)
Hopelijk heeft miss vd laan dan wel een oplossing (wens haar oprecht suc6), want dit probleem signaleren kan iedereen die weleens buiten den-haag komt.
Laatst nog bij Het Gesprek een emotioneel interview met beroeps Sinti Lalla Weiss gezien, waarin ze stelde dat er helemaal niets van waar is.
www.hetgesprek.nl/archief/2422
Bij Roma onder de 18 heeft 25% een strafblad? Pff; dat niks; onder Mocro's is dat 50%!
Iemand film 'Drag me to hell' gezien? Dan weet je voldoende over zigeuners...
SLECHTS drie kwart crimineel?
Geloof er niks van.
Weer zo'n downplayende door linksche ambtenaren geschreven stukje..
@wakkere_nederlander | 26-08-09 | 11:04
Misschien kan je eens toelichten waar die verdraaide waarheden en vooroordelen dan uit bestaan? Eigenlijk zijn die Roma koorknaapjes die door Satan Eberhard in een kwaad daglicht worden gezet of zoiets? Ik hoor het graag.
Driekwart maar? Dat valt dus nog mee! Ik dacht altijd dat 100% van de zigeuners crimineel was....
Cinema Roma in Wijchen is wel een aanrader trouwens...
LaMeR | 26-08-09 | 11:01
Zo zeg was je oma geen fan van Adolf?
Die gekke oma toch...
Wat ik ook niet begrijp, als er een meisje van 13 met ambities de wereld rond wil varen dan worden alle leerplichtregels uit de kast getrokken, terwijl dit soort gajes blijkbaar geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:52 Het is gewoon niet leuk om van die enorme blunders te maken, dat kan ik me best voorstellen.
Ik wil je hierbij mijn oprechte excuses aanbieden voor de vorm waarin ik je Fail aan het grote publiek heb kenbaar gemaakt. Ik zal de volgende keer wat voorzichtiger met je tere zieltje zijn.
*vult Swedish Chef in bij kolommetje beheerst op de inhoud aanpakken*
@wakkere_nederlander | 26-08-09 | 10:47
lol, daar heeft u een punt!
Ik discrimineer niet!
Ik constateer alleen de feiten!
Vanuit het artikel in de Trouw:
"Er wordt door iedereen over ons gepraakt, maar nooit naar ons geluisterd", zegt Jovanovic in Trouw.
Juist. 'Gepraakt'. Het Nederlands is naast een spreektaal, ook een geschreven taal. Vraag is, wie is het aan te rekenen, de zigeuner of de journalist?!
En alweer een bevestiging van de brief van Eberhard:
www.bndestem.nl/regio/ettenleur/542500...
Roer | 26-08-09 | 10:52
"Heeft de PvdA iemand benoemd die dingen door taboes heentrekt, is het weer niet goed. Past niet binnen het PvdA-beeld: schuldig-aan-alles-ondanks-dat-ze-nooit-alleen-regeerden."
Ach man dat tekent juist de lafheid van de PvdA.
Dat stuk van vd Laan is zo eenzijdig belicht dat de partijdigheid er van afdruipt.
De PvdA is een partij van geen daden maar woorden.
Zij betichtten Fortuijn en Wilders om hun zeer zorgvuldig geformuleerde analyses betreffende de problemen in dit land.
Maar zelf komen ze met pamfletten als deze....
Vol verdraaide waarheden en vooroordelen.
Een al jaren bekend verhaal voor iedereen die beroepshalve met deze mensen te maken heeft (gehad). Er zijn miljoenen aan besteed om ze 'in het gareel' te krijgen, maar waar geen wil is, is geen weg. En is het kwart, dat niet crimineel zou zijn, niet gewoon iets slimmer dan zich te laten pakken? Inmiddels hebben ze kennelijk wel zoveel geld 'verdiend' dat ze dure vrijstaande woningen in nieuwbouwwijken (Lelystad) kunnen kopen en daar nu voor ergernis zorgen. Maar het benoemen van het probleem is nog niet de oplossing ervan. Na alle studies en subsidies heeft kennelijk nog niemand een pasklaar antwoord hierop. Net als bij wespen moeten we maar gewoon accepteren dat ze er zijn en dat ze zo zijn. Ze zullen hun nut wel hebben.
En dan links altijd maar huilen over de Roma-discriminatie in Oost-Europa. Zij weten al eeuwen wat voor een volk het is...
Ik moet altijd lachen dat de allergrootste Tokkies altijd het meeste hechten aan hun familie-eer.
@Willianus Wortelus | 26-08-09 | 10:48
Probeer je me nu met grote woorden te overschreeuwen om de schijn van gelijk aan jouw kant te krijgen?
Niet proberen knul.. ik weet waar ik het over heb.
Gewoon iets van iemand met kennis aannemen is geen schande.
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:52
Met alle respect vrees ik dat Willianus Wortelus toch gelijk heeft. Er is een hemelsbreed verschil tussen Roma en kampers.
bij ons in de buurt is zo'n zigeunerkamp. als mn fiets weg is weet ik waar ik die moet halen(al 2x gemoeten).
LOL Robert Irving III | 26-08-09 | 09:11
Die roma komen altijd boos over.
zigeuners en woonwagenbewoners is de enige groep die ieder voorooordeel wat we tegen ze hebben, bevestigt.
Eberhard van der Laan +1!
-weggejorist-
Nou Geert, na de criminele Moslims snel de Criminele Roma aanpakken. Wordt het hier geen tijd voor een Three Strikes wet. Grotere minder luxe gevangenissen en meer blauw op straat.
@ Ironisch Naakthuisje | 26-08-09 | 10:14
Dan is het probleem "cellen overschot", ook meteen opgelost!
"Boven de 18 jaar heeft naar schatting ruim driekwart van de Roma [in Nieuwegein] een strafblad vergeleken met 15% van de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie"
Dit getal over de overige Nieuwegeiners verbaast me meer dan dan die Roma-cijfertjes. Hoeveel zou het eigenlijk zijn in de rest van Nederland? Iemand cijfers?
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er iemand achterover valt van verbazing en ergernis dat dit de harde cijfers zijn en dat deze gegevens naar buiten komen. We weten dat allang, alleen zulke dingen hardop zeggen, dat mag (kan) in Nederland niet.
Daarom gaat er zoveel niet goed in Nederland. We vinden dat we prima communiceren, maar weten niet dat dit in Nederland zo goed mogelijk langs elkaar heen praten is. En we polderen ons suf.
Hè, ik zou bijna medelijden met mezelf krijgen.
(PS: Uit deze cijfers blijkt dat er oon nog 'normale' Roma's zijn. En dat zijn gewoon hele prettige mensen)
Mooi schilderijtje op de pica. Rembrandt?
@doskabouter | 26-08-09 | 10:48
Dies op vakantie: twitpic.com/f9gle
Obelix | 26-08-09 | 10:49
En toen? Hoe is dat verhaaltje verder gegaan?
@Willianus Wortelus | 26-08-09 | 10:48
Probeer je me nu met grote woorden te overschreeuwen om de schijn van gelijk aan jouw kant te krijgen?
Niet proberen knul.. ik weet waar ik het over heb.
Gewoon iets van iemand met kennis aannemen is geen schande.
Heeft de PvdA iemand benoemd die dingen door taboes heentrekt, is het weer niet goed. Past niet binnen het PvdA-beeld: schuldig-aan-alles-ondanks-dat-ze-nooit-alleen-regeerden.
Geef ze maar weer 600.000 euro oprotpremie de man, om 3 maanden uit de gemeente te vertrekken..... Daarna zijn ze weer terug. Wanneer was dat ook al weer? 2002? 2003?
Heeft Peters dat geschreven, "WOEDEND"?
Waar is Pritt Stift eigenlijk gebleven?
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:45 Klets niet! Der Franzel ist ein Kampert!
Wat een ongelofelijke MegaFail was dat zeg, denken dat kampertjes en Roma's hetzelfde zijn. Ik zou niet graag in je schoenen willen staan nu. Wat een blunder.
kippeNeukert | 26-08-09 | 10:38
Klopt.
Dat is de zwarte kant van de zigeunertraditie.
Maar het illustreerd precies wat ik wil aangeven:
Het hoort bij onze eigen geschiedenis.
Wat je oma er niet bijverteld heeft is dat bromsnor de veldwachter die gasten daarna helemaal in elkaar mocht rossen zonder zich daarvoor te moeten verantwoorden. (en terecht)
Maar goed: Ik wil liever op de nostalgische manier beroofd worden dan door een rifaap met een gun.
@Willianus Wortelus | 26-08-09 | 10:40
Frans Bauer is daadwerkelijk van zigeunerafkomst..
@Fleauxe | 26-08-09 | 09:17
Het is misschien jouw bekrompen hercencel en die van vele anderen die het verschil niet kent tussen werkelijk progressief denken en traditioneel socialisme, kapitalisme, liberalisme en welke andere religie dan ook. Iemand die werkelijk progressief denkt wil groene oplossingen voor het milieu maar is niet allergisch om toch voor kernenergie te zijn. Iemand die werkelijk progressief denkt is tegen de doodstraf maar schuwt niet om streng en rechtvaardig op te treden. Iemand die werkelijk progressief denkt is voor een sociale samenleving maar begrijpt dat ondernemende mensen de enige weg naar vooruitgang zijn. Mensen met een chronisch gebrek aan hersencellen denken dat er één oplossing is voor alle problemen, één ingestraald wondermiddel tegen alle kwalen en één geloof dat alle andere geloven ongeldig maakt.
@ Swedish Chef
Frans Bauer is beslist geen Roma. Het is een complete misvatting dat alle woonwagenbewoners zigeuners zijn. Zigeuners (o.a. Roma en Sinti) vormen een aparte etnische groep met onder meer een eigen taal, terwijl de meeste woonwagenbewoners afstammen van gewone rondreizende Nederlandse dagloners.
Tegelijk staan ze toe dat Roma kinderen nooit een school van binnen zien.
Pure dieskriminazi.
Mark d'Aviano | 26-08-09 | 10:25
Niet waar. In onze zeer bewuste stad hebben ze ooit eens een poging gedaan om een speciale school voor Roma kinderen op te zetten.
Konden ze lekker in eigen tempo leren .Speciale groen -geitenwollen sokken linksche leraar voor ze aangesteld met een speciaal budget natuurlijk.
En nu mag jij raden waar dat budget aan opgeklaut was..........................................................
Aan SLAAPZAKKEN EN KUSSENS omdat die jong nooit naar bed gingen en dus gewoon de hele dag op school lagen te maffen.
Een inval in een willekeurig woonwagenkamp blijkt ook altijd een succes!
Ach ja........
Dat genuil over die paar oud-ijzer scharrelaars. Als je er zo af en toe een keer de M.E op afstuurt hou je ze wel kort. Ik maak me véél grotere zorgen over een andere groep!
-weggejorist-
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:32 ROFLOL!! Fail !
Kampers en Roma's door elkaar halen? Ben je niet goed snik? Elke kamper in Nederland HAAT de Roma's. En nu ga je jezelf schamen in een hoekje.
75% Is dat veel?
Typische tokkie mentaliteit, boos worden op feiten.
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:32
Boefje, zigeuners komen helemaal niet uit Zweden....
@Oswald C. Esquire 10:15
Volgens mijn bescheiden mening druipt het sarcasme van Fimulvetr 9:53 comment af.
Een Roma is hij zeker niet want die kunnen niet lezen/ schrijven
En verder vind ik het dieptriest dat we met 3 koningshuizen opgescheept zitten:
Bix c.s, de koning van marokkokije en de koning van de roma's......
Kom op Eberhart, nu moet je doorpakken!
@wakkere_nederlander | 26-08-09 | 10:34
horen thuis in het NL landschap??
Ik kan de verhalen/waarschuwingen van mijn oma nog goed herinneren:
Vroeger belde ze aan bij de boerderijen, terwijl de kinderen via de achterdeur de boel leeg stalen..
Veel is er niet verandert!
Was het maar kermissen en straatmuziek.
Ik dacht dat eerder dit jaar werd gemeld dat wat roemenen (allemaal zigeuners) enzeau ierland verlieten omdat hun huizen met stenen werden bekogeld in Belfast. Als iemand met een lading bakstenen morgen om 5 uur bij de roma's in Amsterdam staat, wil ik wel helpen met gooien.
Thas | 26-08-09 | 09:47
De meeste Roemenen zijn zeker geen zigeuners, hoor. Veel zigeuners hebben weliswaar een Roemeens paspoort, maar er lopen hier toch ook veel bontkraagjes rond met een Nederlands paspoort.
Ik ben benieuwd wat dhr. Van der Laan nu gaat doen. Beleidsplannen ontwikkelen om de Roma terug te sturen naar India?
Wie enig inzicht wil verwerven in de gedragingen van Romagemeenschappen, raad ik aan om het hoofdstuk 'Diaspora Peoples' in Kevin MacDonalds werk 'A People that Shall Dwell Alone' eens te lezen. www.amazon.com/People-That-Shall-Dwell...
Ik stop acuut met mijn baan. Want het is in dit land veel eenvoudiger om te stelen en als veelpleger bekend te staan. Krijg je aandacht van alle linkschmenschen en de hulpverleningsmaffia.
In mijn - oude - versie (zeg maar acac 1.0) dacht ik nog dat mensen die iets misdaan hebben in de bak belanden en gestraft worden.
Maar gelukkig heb ik nu het PvdA licht gezien. Acac 2.0 gaat vanaf nu te hard rijden, met een pistool op agenten schieten, hard hooligan roepen, zijn buurmeisjes compleet uitwonen, op de stoep voor het stadhuis schijten en alles stelen wat leuk is.
Als dan zo'n domme 1.0 wout komt, roep ik DISCRIMI-NAZI en wordt meteen weer door wat lieve linksmeisjes genuffeld.
En als ik dan nog zin heb ga ik een beetje op GS de troll uithangen en alle PVV stemmers vertellen dat ze toch niets kunnen maken, omdat overal de linkschmenschen als vijfde colonne ingegraven zijn.
Wie nu denkt dat Eberhard van de Laan ook maar een Roma meisje naar school gaat brengen, dat er maar een Roma stopt met stelen en gaat werken, dat er plotseling Nieuwegein een leefbare stad zonder tuig wordt is nog in zijn 1.0 dromen blijven hangen.
T'is in ieder geval beter dan Vogelaar met haar kleurige outfitjes en zoetsappige gebrabbel.
Swedish Chef | 26-08-09 | 10:32
"Dit is hetzelfde als zeggen dat 3 kwart van de nederlanders die in criminele families opgroeien crimineel is en de conclusie trekken dat dan 3 kwart van de nederlanders crimineel is."
.
Uhm, nee. Dat is dus gewoon heel wat anders.
@Swedish Chef | 26-08-09 | 10:32
Trots op Frans Bauer?? moehaha tokkie!
kippeNeukert | 26-08-09 | 10:24
Wat betreft jouw analyse over de rif-berbers: amen (mooie opsomming ook trouwens)
Onze eigen zigeuners daarentegen, ongeacht wat je er van vindt, horen gewoon al eeuwenlang thuis in het Nederlandse landschap. Zij hebben met hun circussen en kermissen en straatmuziek kleur aan onze geschiedenis gegeven.
Oorspronkelijk kom ik uit Nieuwegein en dit is o zo WAAR.
Al vele en vele jaren trouwens.
Zodra ze kunnen lopen, moeten ze mee en gaan ze met z'n 10en een winkeltje binnen, die 3 man personeel heeft. Diefstal is aan de orde van de dag.
Op de basisschool komen ze soms, maar vaker niet.. of dan weer wel en dan weer niet.
Ze kunnen wel huilie doen, maar dat is bullshit want het is gewoon waar.
Feiten:
Zigeuners (Roma & Sinti) wonen in nederland sinds 1400 zoveel.
Oorspronkelijk komen ze uit India en ze zijn om verschillende redenen verspreid over de hele wereld, zoals de joden.
80% vd zigeuners zullen nooit zeggen dat ze zigeuner zijn en gaan
volledig op in de maatschappij (wonen ook niet in een woonwagen). In hun paspoort staat niet dat ze
Roma zijn en het staat nergens geregistreerd.
Enkele bekende voorbeelden waar nederland trots op kan zijn:
Silvia Toth
Mariska Veres
Frans Bauer etc
De Roma waar hierover wordt gesproken zijn diegenen die rondtrekken, en een dergelijke levenswijze hebben die ze in veel problemen brengt.
Van die groep is dus 3 kwart crimineel. DUH!
Dit is hetzelfde als zeggen dat 3 kwart van de nederlanders die in criminele families opgroeien crimineel is en de conclusie trekken dat dan 3 kwart van de nederlanders crimineel is.
www.youtube.com/watch?v=R7_MOzVMmBM
En blijf godverdegodver van de dope af.
Waarom betaal ik eigenlijk nog netjes mijn hondenbelasting?
Gewoon op het CDA blijven stemmen.
Die besteden elk jaar opnieuw miljoenen aan de zigeuners, grotere en duurdere auto's enz.
Ze hoeven maar een kik te geven en het CDA trekt z'n portemonnee alweer open.
Want stel je voor, als er eentje in opstand komt...
en omdat het niet politiek correct is om over marokkanen ook maar iets negatiefs te melden (zijn hakbars weet je), terwijl die al tijden lang een veel grotere 'pain in the ass' zijn, gaan we lekker stoer doen over Roma's.
'
stoer!
@ James Lastig | 26-08-09 | 09:12:
mee eens, maar waar je nu bent is het veel beter?
Waar ben je dan naar toe gegaan? Utopia?
Hier in Oostenrijk zijn ze echt niet veel beter hoor ...
Jeblijftjeverbazen | 26-08-09 | 09:42
Voor mij is Van der Laan gewoon een minister die de verkiezingen voelt naderen en op het 'volksgeluid' inspeelt. Het lijkt op veel internet- en telefoonproviders: zolang je nog klant moet worden (of meer moet aanschaffen) heb je binnen een dag positief antwoord op je vragen. Ben je eenmaal gecontracteerd dan kun je meestal lang wachten. De buit is immers binnen. Ook in de politiek een herhaald patroon.
Leerplichtambtenaren houden razzia's op Schiphol om blanke kindertjes te pakken die een dag te vroeg op vliegvakantie gaan.
Tegelijk staan ze toe dat Roma kinderen nooit een school van binnen zien.
Pure dieskriminazi.
www.ad.nl/binnenland/2993897/Roma_hebb...
De PvdA heeft een probleem gesignaleerd.
Dus we gaan weer verder tot de orde van de dag...
Als je echt iets van Zigeuners wilt begrijpen dan adviseer ik de film Gadjo Dilo te zien.
De film gaat over een Franse jongen die op zoek is naar Zigeunermuziek.
.
www.youtube.com/watch?v=6RiOMVmSWFI&am...
www.youtube.com/watch?v=83q2slH1sjI&am...
.
Wat duidelijk zal worden is dat de cultuurverschillen met een land als Holland
onoverbrugbaar zullen blijken.
Roma's uit Roemenie? of Roma's uit het rif?? Ik haal die twee altijd door elkander.
-beide zijn nomaden van oudsher.
-beide kennen geen schrift, slechts een spreektaal
-beide spelen pimp voor hun dochters(die ze als een stuk voorverpakt vlees bij de slager aanbieden)
-beide zijn over vertegenwoordigd in de gevangenissen/criminaliteit.
-beide hebben generaties lang geen scholing gehad, wat na een gesprek van 10 sec. onmiddellijk duidelijk is.
-beide hebben behaarde/besnorde vrouwen.
-beide worden in land van herkomst, nog dommer/crimineler weggezet dan dat wij dat hier doen. (onlangs startte de koning van marokko een integratieproject voor de berbers, daar deze niet in de huidige marrokaanse samenleving mee kunnen komen) (moet bekennen dat het ook wel een heeeel modern land is.. moehaha)
-Beide zitten eeuwen vastgeroest in culturele waarde, verantwoordelijk voor al hun ellende.
Conclusie: bedankt linkse ouders/ vrinden voor het uit koloniaals schuldgevoel, binnenhalen van dit tuig dat ons veel meer kost dan het ooit op zal leveren!
''dood aan het socialisme, leve het kapitaal!''
Ik heb er nog nooit 1 gezien dus.
Durven ze wel dit is natuurlijk niet zon grote groep.
Verander die bestandnaam van dat pdfje eens naar "opendeuren.pdf"
Ja, maar is dit dan niet heel erg stigmatiserend ?!?
goh een tekst van van der laan waar ik ik niets op aan te merken heb, sterker nog,
hij heeft groot gelijk.
een plusje krijg je jongen!
Roma en Sinti zijn van oorsprong rondtrekkende volksvermakers.
Kermis, circus en straatartiesten maar vooral levensgenieters.
Echter passen deze mensen totaal niet meer in het 100% geregelde en geordende Nederland. Natuurlijk heeft elke linkse PvdA-er een tyfus hekel aan een bevolkingsgroep zonder vast postadres en een keurig sluitende boekhouding.
Zelfs het "bedelen" zoals in het stuk het maken van straatmuziek wordt gekenschetst hebben wij in 0031 aan banden gelegd en mag in principe alleen met vergunning. Echte bedelaars daarentegen kunnen zich melden bij de sociale dienst voor gratis geld.
Het begin is er, we mogen er eindelijk openlijk over praten, een reuze stap voorwaarts, als je dit 10 jaar geleden had verkondigd was je ongeveer op de brandstapel geëindigd.....
Voorlopig is van der Laan, ondanks dat ie een PVDA-er is, voor mij een held.
Jeblijftjeverbazen | 26-08-09 | 09:42
Zolang Van der Laan geen uitgebreide excuses namens de hele PvdA aan Wilders maakt, is al het "goede" wat hij doet doorzichtige windowdressing en volksverlakkerij.
Het probleem is natuurlijk dat Roma's geen thee drinken. Dan was het zo op de PVDA manier opgelost.
@Bergverzet | 26-08-09 | 10:14: De beste methode zou zijn om alle progressieve mensen te interneren. Beetje mosterd na de maaltijd, zo' n halve bekering van een progressieve ziel. Donderstaal een eind op, jullie ranzige soort heeft jarenlang de tijd gehad. Heropvoeden werkt niet meer bij een tot op het bot geïndividualiseerde samenleving, men accepteert geen gezag meer. Uitzetten is wel degelijk mogelijk en bijzonder wenselijk. Jouw oplossing is alle problemen wegstoppen en daarna weer mooi weer spelen. Gadverdamme, wat ben jij een ranzig figuur.
Oswald C. Esquire | 26-08-09 | 10:14
U is nieuw hier?
Aanpassen of wegwezen. Ik heb nog nooit wat positiefs met de Roma meegemaakt. Alleen maar problemen.
Ik ga nu gewoon zitten wachten op een PvdA'er die vdLaan's woorden afzwakt door te zeggen dat Nederland een land is met Joods-Gristelijke-Moslim-Roma wortels.
Breng Rutger maar vast in stelling .........
heropvoedingskampen
@Bergverzet | 26-08-09 | 10:14
Daar is van alles mis mee, maar desondanks het kan wel eens de oplossing zijn
Hier in 020 hebben de zigeuners zich als marokkanen vermomd
Dat geeft natuurlijk wel een vertekend beeld
@Necrosis
Vertel die Fimbulvetr es ff de waarheid.
Kritiek op zigeuners betekende meestal dat het naoorlogse verzet massaal in een kramp schoot. Kun je nagaan hoeveel onwelgevallige rapporten er in de loop der jaren in een la zijn verdwenen. Hieperdepiep voor de scharensliep.
Met Roma (ja, allemaal, de uitzondering mag zich melden) kun je simpelweg geen afspraken maken, dat is al jaren bekend in Nieuwegein. Waar de Roma iets verwachten van de samenleving (gemeente) wordt direct op de strepen gestaan en gewezen op de rechten die zijn hebben, voortvloeiend uit het Nederlanderschap. Wanneer je omgekeerd iets verwacht van een Roma krijg je standaard nul op het rekest omdat dat niet past binnen hun Roma zijn.
Uit een afgesproken pakket van wederzijdse maatregelen wordt door de Roma direct aanspraak gemaakt op hetgeen zij krijgen en wordt hetgeen zij moeten geven vergeten. Na het krijgen stopt onmiddelijk het geven, want de buit is binnen en waarom zou je je dan als Roma nog inzetten om de afgesproken maatregelen te realiseren.
Ben eens gaan speuren naar positieve berichten over Roma, maar heb ze niet kunnen vinden, of de positieve berichten die aanvankelijk groots neergezet werden, bleken tijden later eigenlijk toch niets voor te stellen.
Nederland moet eens inzien dat je mensen die niet willen veranderen, niet kunt veranderen. Daarom onmiddelijk stoppen met allen Roma projecten en gewoon de wet toepassen, hetgeen betekent dat volgens de door de Raad van Kinderbescherming gestelde normen, nagenoeg alle kinderen uit huis geplaatst zullen worden en volgens ons Strafrecht nagenoeg alle overige Roma leden achter slot en grendel verdwijnen.
Ok. We zijn het er allemaal over eens dat bepaalde groepen in de samenleving een probleem zijn. Als we een oplossing voor dit probleem zoeken dan zijn we het er ook allemaal over eens dat dat geen de ons welbekende "Endlösung" moet zijn. Wat dan wel? Uitzetten? Het uitzetten of terugsturen van bijvoorbeeld Marokkanen of Roma is in de meest gevallen praktisch gezien onhaalbaar. Zo hebben de Roma nou niet echt wat je noemt een thuisland en zal een land als Marokko niet echt meewerken om het uitschot van ons te softe hippieklimaat terug te nemen. Terecht overigens want in de arbeidsmigratiecontracten die Nederland destijds met de thuislanden heeft afgesloten stond dat gastarbeiders zich na een bepaalde periode definitief mochten vestigen met het recht op gezinshereniging. Dan moet je niet na 30 of 40 jaar opeens gaan zeuren dat je spijt hebt van die destijds gemaakte afspraak. En nou ook niet gaan zeuren dat dat allemaal de schuld was van de PvdA want het was de gezamenlijke verantwoording van kapitalistische multinationals en de socialisten die dit allemaal zo graag wilden. Wat dan? Misschien is het dan toch een goed idee op massaal te gaan heropvoeden. Juist ja ik durf met mijn progressieve achtergrond gewoon het woord hetopvoedingskamp in de mond te nemen. Daar is namelijk niets mis mee. Als je in de maatschappij niet goed functioneerd dan moet daar iets aan gedaan worden. Goedschiks of kwaadschiks, zoland de meerderheid van de bevolking er maar achter staat. Is dat discriminatie van minderheden? Ja dat zal wel maar zo zit democratie vanuit haar diepste oorsprong nu eenmaal in elkaar. Het enige systeem waarin niet wordt gediscrimineerd is anarchie en daar zitten we nou ook weer niet echt op te wachten. Kortom heropvoedingskampen, maar wel op één voorwaarde. U, de Nederlandse normale burgert, GS lezert of ieder zich zichzelf respecterende anders denkende mongeaul gaan dat wel gezamenlijk vanuit fikse belastingheffingen betalen. Alle asociale tokkies en lastige Finnen in een kamp en flink disciplineren. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Dus PVV optiefen met het lokkertje van de belastingverlaging.
@Fimbulvetr | 26-08-09 | 09:53
Dus jij denkt serieus dat stelen beter is dan werken, dat bedelen beter is dan school, en dat wonen in een stacaravan met zijn 10en beter is dan dat iedereen een normaal huis heeft?
Goh, apart...
Van der Laan is een gevaarlijk man.
Miata | 26-08-09 | 09:20
Ah, goed dat je het even meldt.
hmmm... jongens jongens en hopelijk ook wat meisjes, laten we die zielige kans arme mensen het nou niet nog lastiger maken dan dat ze het al hebben. ik zat met veel van dat soort jongetjes in de klas en ik was blij dat ze er niet al te vaak waren, en toen ze op een gegeven moment helemaal niet meer kwamen was de rust in onze klas werder gekeerd!
en van die overlast buiten op straat heb nooit last gehad ik woon simpelweg 4 straten ipv. 3 straten van zo'n kampje!
Nogal goedkoop huilie-huilie-boe-boe-gedoe van die Roma. Dat stuk van Van der Laan bevat niets anders dan de naakte waarheid. Laat die Roma vooral boos worden op zichzelf. Ze hebben dit schrijven te wijten aan hun klote-cultuur en aan een fuck-mentaliteit die nodig moet veranderen. Ze hoeven echt niet te veranderen in 'normale' mensen, maar als liegen, bedriegen, idioterie, wangedrag en criminaliteit vaste prik zijn in je cultuur, moet je toch echt de hand in eigen boezem steken. Dat moet zelfs een Roma kunnen begrijpen en erkennen, en zoniet dan ben je niet meer dan een rondtrekkende apenbende die ingeperkt moet worden.
Die van der Laan is toch nog wel van de PvdA he? Hij zegt zulke realistische dingen dat ik een beetje aan het twijfelen ben. Waar zijn de prachtwijken en de kansenmensen gebleven?
Odi profanum vulgus et arceo!
Ik heb die gasten van het Rosenberg trio altijd al verdacht gevonden.
Met rara geriedel.
Ik eet geen roma tomaten dus meer dat begrijp je zeker wel.
Daar bij die molen!
Hehe, eindelijk rust voor Finnen =)
'Driekwart zijn crimineel.' Beet je gênant dat de topictitel van een artikel over schoolverzuim al fout is geschreven.
**Een kwart van alle zigeuners is dus slimmer dan de pliessie.**
steven paul | 26-08-09 | 09:57
lol
Wat fuckje 09:31 zegt.
@Hemzelf
hahahahahahaha, wat een positieve benadering;-)
Vette pech voor Eberhard dat nou juist die éne zigeuner die kan lezen het artikel onder ogen kreeg.
Eigenlijk is meer voor de hand liggend dat Ella V. het uit rancune aan die Roma-roedel heeft voorgelezen.
Als je ouders je Eberhard hebben genoemd, moet je toch wel permanent geirriteerd in het leven staan.
Al dit soort informatie was al lang bekend bij iedereen met een realistisch (lees: geen linkse vertroebelde geest ) wereldbeeld. Alleen zo jammer dat ze bij zo'n PvdA pas achter dit soort dingen komen als het te laat is en de berg vuilnis groter is dan de wagen mee kan nemen.
Een jaar of 20 geleden was de uitkomst bij een soortgelijk onderzoek nog 100% criminaliteit, dus er wordt wel degelijk vooruitgang geboekt.
Ze kunnen WEL mooi gitaar spelen.
Weinig Roma in de PvdA achterban, vandaar.
Gaarne een zelfde analyse van van der Laan over Antillianen en Marokkanen.
Hard aanpakken en blijven aanpakken. Wanneer staat er eens iemand op om te zeggen dat wij NIET alle culturele uitwassen tolereren. (iemand die het niet telkens op de islam gooit want zo ken ik er nog wel meer)
Een kwart van alle zigeuners is dus slimmer dan de pliessie.
De bedel-Roma's zijn meestal een goed georganiseerd bedrijf, waarin de vrouwelijke familieleden worden ingezet als bedelaar. Kinderen gaan niet naar school omdat ze de hele dag op staat moeten zitten en zielig kijken. Het bedelen kan honderden en soms zelfs duizenden euro's per dag opleveren (in groepsverband), doorgaans veel meer dan je zou verdienen met werken. Oplossing zou zijn om geen geld te geven aan deze bedelaars. Of bedelaars systematisch op te pakken hun situatie te bekijken, eventueel de ouders te vervolgen, of de kinderen uit huis te plaatsen.
Ik heb meer last van Marokkanen als van die Roma's, maar ja over Marokkanen mag je dan weer niets zeggen van de PVDA want dat is dan niet waar.
Twee jaar geleden kwam er een Romafamilie in de straat van mijn ouders wonen. Mijn God in de hemel. Gemiddeld 4 keer per week politie in de straat. 50 verschillende gezichten per week. Vies, smerig, dealen, stelen, (vooral) vervuilen, schijt hebben aan iedereen. Zo erg dat Marokaanse buren zijn verhuisd. Roma's zijn echt de ergste randdebielen van de samenleving.
Hussein | 26-08-09 | 09:49
Van der Laan is een realist die zijn uitspraken baseert op keiharde feiten.
Reken maar dat hij ze ook liever niet had gedaan.
Dus nu krijgen we een war on pikeys? Doen die Gristenmalloten toch nog iets vermakelijks met het opdringen van hun 'normen en waarden'.
www.youtube.com/watch?v=Y2tGUVSBdU4
Niks nieuws onder de zon, Felicio de Vriendelijke Zigeuner zei het al: "want heus, dit lijf kan niets".
Dat geldt toch voor alle kampers?
Ook totaal geen nieuws. Dit weet iedereen al jaren, nee eeuwen. Zigeuners zijn met afstand het meest criminele volk ter wereld. Zigeuner kinderen leren stelen voor ze kunnen praten en lopen. Het valt alleen vaak niet zo op, omdat in de meeste landen relatief weinig zigeuners wonen (bijv. hier in vergelijking met Marokkanen).
Eén enkel land waar ze wel in grote getale wonen is Roemenië. Daar worden ze dan ook intens gehaat door de rest van de bevolking.
Overigens hebben de Ieren er wel oplossingen voor:
www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?a...
necrosis | 26-08-09 | 09:47
Ben je gek, de Roma's zijn een verrijking voor onze cultuur. Het feit dat ze andere normen en waarden hebben en ongeletterd zijn, doet ons een spiegel voorhouden. Is het wel normaal om je kinderen naar school te sturen? Is een kind niet gelukkiger als ze voor wat muntjes bedelt, viool of accordion speelt? Waarom werken als je ook kunt stelen? Waarom in een eensgezinswoning huizen als je prima met drie families kunt wonen in een stacaravan. We zijn zo materialistisch, zo regelzuchtig, zulke verwende aan veiligheid, orde en bescherming verslaafde mensjes geworden. De Roma's schudden ons wakker uit die sub-urbianachtmerrie en bieden ons een ander perspectief. Ze zijn een verrijking voor onze cultuur!
@Melchior
Ah, dat verklaart een hoop. Had op zijn minst wel wat populistisch getier verwacht hier vanochtend.
Neemt niet weg dat ik deze actie van Van der Laan een goede zet vind.
@Zuma | 26-08-09 | 09:48
Geef ze toch een stukje eigen land aan de overkant van de middelandse zee, lekker hokken met lotgenoten en een omgeving boordevol cultuurverrijkers.
En nergens iets vergoeielijks over "bijdrage aan de cultuur" ivm leuk gitaar spelen?
Dat één Europa met open grenzen, maar niet gekoppelde justitiële dossiers, is een walhalla voor de Roma.
Blank meisje niet naar school: Voorpagina nieuws
Gekleurd meisje niet school: geen nieuws
Nep of niet, ik geloof het!
Zie Verenigd Koninkrijk, zij kampte daar met zelfde probleem. Dus zette ze bij gemeenten voorzieningen en geld opzij om deze o zo zielige mensen te helpen. En wonder boven wonder.......... maken ze compleet misbruik van het systeem. Particuliere verhuren hun huizen aan de gemeente, die pleuren er een zigeneur gezin in zonder dit aan de verhuurder te melden. Vervolgens terrroriseren ze de hele buurt, slopen ze het huis van alle waardevolle voorzieningen voor de verkoop en als ze uit huis gezet worden, mag de overheid ze weer anoniem ergens anders neer plempen zodat het circus daar overnieuw kan beginnen.
Bovenstaande brief is geen mening, het zijn harde feiten.
Zigeunerschnitzels, mogen die nog wel?
@JanRap | 26-08-09 | 09:42
er is destijds behoorlijk opgeruimd nav die registratie. Fijn dat Rouwvoet c.s. het nog eens dikjes over gaat doen
De Pechtold D66-blabla tactiek:
We moeten nu niet opeens doen alsof het probleem nu pas ....
Ik vind het goedkoop om nu opeens, terwijl we al jaren ....
Natuurlijk is er een probleem, dat ontken ik ook niet, maar ....
Laten we eerst eens kijken naar ....
Ik ben meer voor een substantieel en .....
Kijk, ik heb ook geen instant oplossing voor dit probleem ....
Die van der Laan is dus gewoon een ouderwetse rascist!!!!!!
Schande! We mogen alleen maar hopen dat de Hoge Raad niet slaapt.
ach, laat ze toch eindelijk romanistan stichten. kan het direct op de lijst van de us en plat gebombardeerd worden.
Let op: Roma wil geld. (wedden ?).
Proberen jullie iets dommere bezoekers op weg te helpen naar jullie site met dat GeenSteil ailias?
DeRoma zijn geen klootjesvolk, het is een normaal volk zonder eigen land zoals er daar meer van rond lopen op deze aardbol. Het probleem van dit volk is dat ze niet integreren omdat ze zich niet verbonden voelen met het land waar ze gevestigd zijn. Dat levert op z'n beurt weer onaangepast en crimineel gedrag in de hand, ze kennen geen verantwoordelijkhidsgevoel jegens hun medemensen buiten hun eigen volk. Ik weet niet zo een twee drie een oplosing hiervoor maar in ieder gval pak ze in godsnaam aan als ze de wet overtreden. Dat gebeurt nu nog veel te weinig. Verder geef ze een land of zo ergens in het voormalige oostblok. Kunnen ze daar hokken zonder verjaagd te worden.
@Melchior C Balthasar | 26-08-09 | 09:44
Nee ze is geloof ik Hongaars,maaaar Wilders weet waarschijnlijk zelf niet helemaal hoe het zit dus richt hij voorlopig niet zijn pijlen op die regio.
@Fimbulvetr 9:41
Roma's, ga er eens uit.......
-weggejorist-
Roma is zoals U weet een verrijking van de Nederlandse cultuur.
Ach nee, zigeuners die crimineel zijn? Het moet niet gekker worden...
@c10 | 26-08-09 | 09:41: Is zij een zigeunerin dan?
Lees net op Spitsnieuws dat in Nieuwegein iemand in zijn been is gestoken. Hoe groot is de kans procentueel, dat de dader dan een Roma is??
Iets in mij zegt dat van der Laan binnen afzienbare tijd tijd zal worden weggepromoveerd naar Zimboeloegeristan...
Jee dat zeg je toch ook niet zomaar in het openbaar? tss
Vogelbeest | 26-08-09 | 09:36
"... etniciteit van criminelen registreren..."
Ooit werden zigeuners met een Z-formulier geregistreerd, maar dat gaf heibel.
Hoe zat dat ook al weer?
Superior Bastard | 26-08-09 | 09:35
Klopt, ze zou haar familie natuurlijk niet afvallen.
De bevindingen over de Roma's zijn een open deur. Maarrrrr dat van der Laan dit nu zo duidelijk durft te publiceren vind ik geweldig.
Nu kan iedereen wel weer roepen dat van der Laan niets gaat doen, maar de oplossing van het probleem ligt voor een groot deel in de onderkenning ervan. Jarenlang hebben alle politieke partijen hun ogen gesloten voor dit soort zaken. Als we er niet over praten bestaat het probleem ook niet.
Van der Laan is de eerste minister die dit zo duidelijk durft te benoemen, daarmee ontstaat bewustwording, de oplossingen in welke vorm dan ook volgen op termijn. Zeker weten. Hoop alleen dat we niet totaal doorslaan naar de andere kant.
Het begin is er, we mogen er eindelijk openlijk over praten, een reuze stap voorwaarts, als je dit 10 jaar geleden had verkondigd was je ongeveer op de brandstapel geëindigd.....
Voorlopig is van der Laan, ondanks dat ie een PVDA-er is, voor mij een held.
Hé, híj heeft dus mijn rapportje! ik was 'm al kwijt...
kereltje Pechthold, kom er maar in....
@Melchior C Balthasar | 26-08-09 | 09:36
Ik denk eerder dat de afkomst van zijn vrouw hier mee te maken heeft.
Zou er dan niemand binnen de PvdA zijn die zich verantwoordelijk voelt voor die mensen? Jarenlang hebben ze de boel maar de boel gelaten, kinderarbeid en ongeletterdheid erbij op de koop toenemend. Maar het moment breekt nog niet aan dat de PvdA in zwaar weet zit of de Roma's moeten het ontgelden.
-
Hoe ongelofelijk brutaal ben je door te willen scoren met je eigen falen?
Weg met links!
Iedereen die anders is dan de rest is een potentiele klant voor hulpverleningsindustrie en welzijnsprojecten (PvdA) en dat werkt meestal averechts omdat de hulpverleners een te beperkt wereldbeeld hebben.
Is Yolanthe ook roma?
@Stennis | 26-08-09 | 09:34: Geert heb ik hier nog nooit over gehoord. Misschien heeft het ermee te maken dat zigeuners geen moslim zijn.
De PvdA voelt de hete adem van Geert Wilders in de nek en opeens gaan ze iets doen. Nu nog de etniciteit van criminelen registreren en dan blijkt opeens dat "de normen en waarden" van De Nederlander niet verandert zijn door de jaren heen. Alleen de geimporteerde gebrek aan normen en waarden vertekenen het beeld nogal.
Roma jeugd crimineel ?
Neen dat is niet waar....... Ik zie de politie alleen maar autochtone jeugd bekeuren voor het niet hebben van een achterlicht of geen fietsbel of geen ID bij zich hebben....
Ook zie ik heel vaak van die uitgestreken lieden (agenten en nog erger)voorheen langdurig werklozen nu boa) in de struiken liggen om de hardwerkende eveneens autochtone ECHTE Nederlander bekeuren wegens het overtreden ''halsmisdrijf nr 1'' ,namelijk te hard rijden. Ik dacht dat (simpele)verkeersovertreders de enigste criminelen in dit land waren. Heb ik het dan helemaal mis..... Is die geweldige politie in dit land helemaal dan tot helemaal niets meer in staat.... dan alleen maar flutovertredingen scoren......... Wat een baan.....
Lijkt wel of het barst van de Melketiers bij de politie...... en die Roma Jeugd, dat Marokkaans straattuig, Criminele Antillianen en veel ander gespuis..... dat valt allemaal best mee.....(volgens linkse burgemeesters en meekwekkende slappe korpschefs)...... en de prestatiecontracten ook......
Maar..... eh met de ´´verkeersveiligheid gaat het hardtstikke goed.
Daar heeft die (geridderde) debiel van Spee toch maar voor gezorgd.
Dit zou Vogelaar niet gezegd hebben.
Onze debiele overheid staat er bij en kijkt er naar.
Duizenden ambtenaren doen hun werk niet.
Alle wetten en regels worden overtreden, maar verder dan gedogen komt het spul niet.
Toch krijgen alle hogere ambtenaren er ieder jaar meer geld bij en ontspoort de samenleving ieder jaar meer. Onderzoekjes doen en rapportjes schrijven vanachter een bureau.
Bezem.
Zijn dit ook Roma? Zo ja, is er sprake van een groot dilemma.
www.youtube.com/watch?v=h2JvkbERSIQ
tsss, de Geert roepers zijn laat wakker vandaag.....
NL gedraagt zich als een goede tuinier, alles boven het maaiveld wegknippen, maar dus ook onkruid wieden.
De vinger op de pijnlijke plek leggen.. het lijkt het lijkt het lijkt Wilders wel.
Wie doet hier iets aan dan?
Wedden dat we dit topic over een paar jaar wederom zien?
De Raad van de Kinderbescherming gaat dit weekend overwerken dus nadat ze de 13-jarige wereldzeilster achter de tralies hebben gewerkt en hun ouders uit hun ouderlijke macht gezet.
Kafka in Nederland !
@Sliptong | 26-08-09 | 09:24
ik ben óók boos, maar hoe kom ik daarmee in de krant? (retorische vraag, als local met een baan weet ik ook wel dat ik mijn kop moet houden, werken en afdragen nondeju!)
Slecht gevallen...
De open deuren worden weer keihard ingetrapt!
In ieder geval proberen de Roma ons niet met een misdadige ideologie te bedreigen, en daarom heb ik ze liever om me heen dan de volgelingen van Allah en Mo.
@G-unite 9:09
En dat ben ik 200% met je eensch, de meeste trekzakspelers kunnen niet eens spelen, een beetje geschoold accordeonist zou er van aan de Prozac gaan!
necrosis | 26-08-09 | 09:22 Ik kom vaak in Hongarije waar ze geen probleem-Finnen maar probleem-Roma hebben en wat betreft de overlast gevende Roma klopt het HELE stuk. Jammer om te zien dat je niet meer naar oost-Europa hoeft om dit soort waanzinnige bevolkingen en "culturen" waar te kunnen nemen. Ook daar weten ze niet hoe dat tuig aan te pakken en daar zijn ze helemaal niet zo van de policor als hier dus ik houd mijn hart nog vast voor Nederland.
Overbodig om nog even te benadrukken dat het woord ' maatregelen' niet voorkomt in het stuk. De PvdA heeft na veertig (40!!!!) jaar falend beleid het stadium van benoemen bereikt, een beetje verstandig mens wacht niet nog eens veertig jaar op de oplossingen.
Persoonlijk vind ik de parkeeroverlast het meest storend
ach ja, socialisme en nationaal socialisme, wat is het verschil? De Nazi's en hun handlangers vermoordden gedurende de Tweede Wereldoorlog naar schatting 400.000 Roma in de Porajmos, parallel aan de holocaust. De Nazi's zagen de Roma als asociaal en vonden de Roma geen Europees volk, verder werden ze gezien als crimineel. nl.wikipedia.org/wiki/Roma_(volk) Speelt Van Der Laan leentje buur? Gaan er nu PvdA deelraadbestuurders ook Van Der Laan op Twitter met Hitler vergelijken? Ik ben benieuwd....
Robert Irving III | 26-08-09 | 09:11
Maken?
Dus land uit klaar scheelt een hoop geld en overlast.
@zeg maar jansen | 26-08-09 | 09:25
waarom? zoals ik al zei, titel/onderwerp staat me niet aan/boeit mij niet... Lees in t vervolg mijn hele comment als je er over wilt klagen...
Hongaarse politici, politie en de Hongaarse Garde inhuren, en het probleem is in mum van tijd opgelost.
@Robert Irving III | 26-08-09 | 09:11
Hoe doe je dat? tomaten maken.
In de vorige eeuw was er in Veendam een ambtenaar die hetzelfde over de zigeuners beweerde. Die werd ontslagen!
Deze man maakt het niet lang meer in de PvdA, maar HULDE!
@Eberhard, zoek de "Ayaan-route" eens op, dan kom je uit bij een partij waar benoemen en bouwen zoals het hoort WEL gewaardeerd wordt.
van een kale kip kan "justitie" niets plukken dus verwacht niet minder flitsacties in en rond nieuwegein.
Ik vind deze Eberhard echt 1000x beter als Ella. Nu is dat niet zo moeilijk, maar ik had niet verwacht dat het ook echt mogelijk zou zijn bij een PVDA'er
*traan van ontroering wegpinkt. Wonderen bestaan*
Miata | 26-08-09 | 09:23 nou, léés die lange stukken dan.
Brief goed lezen.
Er staat dat de Roma deze problemen zelf signaleren.
Binnen de Roma (niet meer dan 3000 mensen) zijn er dus verschillende groepen die totaal verschillende meningen verkondigen namens alle Roma.
Ondertussen heeft wel heel nederland wel eens last van die groep gehad.
Dus: met de Roma die de problemen wel onder ogen willen zien aan de slag gaan, de rest volgt wel en zo niet, dan hebben ze pech.
Kneuterzak heeft het over Petalo... die was vroeger ruimschoots vertegenwoordigd in Amstelveen, ik heb vroeger een verhaal gehoord van een kledingszaak die mooie 3 delige pakken verkocht. Op een vrijdag middag komt Petalo een pak kopen, hij betaalt netjes maar..... de maandag daarop komt hij terug het pak was toch niet wat hij er van had verwacht en wilde zijn geld terug. Maar u heeft hem gedragen dus ik neem dat pak niet terug, zei hij heel stoer... oh nee vroeg Petalo, kijk even door je winkelraam als je wilt.... en toen zag hij daar 4 Petalo's dreigend naar binnen kijken met een paar honkbalknuppels zwaaien. De man heeft het geld toch terug gegeven......
"Leuke poging,Eberhard-babyharses-vander Laan.
Maar met het intrappen van deze wijd openstaande deur ga jij je pathetische PvdA niet redden."
heeeej, de WAARHEID, het staat er gewoon, door onze overheid geschreven.. Kan dhr. Van der Laan ook van die leuke stukjes schrijven over andere 'overlastgevende' bevolkingsgroepen? Wellicht dat er op basis daarvan actie ondernomen kan worden (passend beleid)!
*schrikt wakker uit droom*
Er is ook een goede tweede bevolkingsgroep maar dat vermeld het rapport niet.
Tja, als je dit leest ga je toch aan 100% sterilisatie denken. Dan zijn we er in 1 generatie vanaf. Opgeruimd staat netjes, nietwaar?
De waarheid doet zeer. Moslims zijn boos, negerts zijn boos, krakers zijn boos, Roma's zijn boos. Iedereen is boos. Waarom? Omdat ze geconfronteerd worden met hun afwijkende veelal criminele gedrag. En als je zo vol van je eigen gelijk bent wordt je boos. De woorden onbegrepen, gediscrimineerd, hokjesgeesten, polariseren gebruik je dan om de signaleerders te demoniseren tot ordinaire racisten en xenofobe figuren. Een kat in het nauw....
Sorry gemeente
Ik heb "Bezit is 90% eigendom." altijd een uitzonderlijk creatief toepasbaar principe gevonden.
@zeg maar jansen | 26-08-09 | 09:22
Ik denk dat ik al een stukkie langer kan lezen dan jij...
Ach, ze noemen je in dit land al crimineel als je eens een kraakje hebt gezet of een "tuintje" op zolder hebt. De zigeuners die ik ken zijn allemaal erkende autohandelaren. Toppertjes met een ouderwets arbeidsethos.
@r2p2 | 26-08-09 | 09:20: Er niets van zeiden!!?? Nou en of er wat van gezegd is, maar dan kwamen de linkse moraalridders weer ' racisme' roepen. Maar nu zit links zelf in zwaar weer dus dan mag er wel een bevolkingsgroep opgeofferd worden.
Bah, wat zijn linkse mensen toch smerige sujetten, kwam iemand ons maar van ze verlossen.
@ F. von Zeikhoven | 26-08-09 | 09:16
Tuurlijk met alle soorten smaakjes.
Moettie wel even naar Germanski komen. Wel bijna geen Roma's hier.
De pliesie Amstelveen heeft Koko en consorten nog nooit durven aanpakken.
Het kamp vlak bij het gemeentehuis overigens ook niet. Miljoenen heeft de gemmente uitgegeven om de terreinen op te knappen om de arme zigeuners in grote villa's op rolschaatswielen te laten wonen.
Ik heb op "lees verder" geklikt en las dingen als "zo jong mogelijk worden uitgehuwelijkt" en "familie eer".
Weet je wel zeker dat dit over Roma's gaat, Hoxha, het klinkt zo bekend!
@Lying Dutchman 9:08
U werkt in de plantsoendienst? of heeft u een taakstraf?
*trekt grijns, necro - Lying: 2 - 0*
Miata | 26-08-09 | 09:20 je kúnt niet eens lezen.
-weggejorist-
Dus nu mag ik hier ook weer gewoon zeggen dat die Roma's gewoon één grote criminele organisatie zijn zonder weggejorist te worden?
"Want registratie van Roma is sinds de Tweede Wereldoorlog verboden." ? Say What ?
@James Lastig | 26-08-09 | 09:12 > Waar zit je dan ergens als je geen last hebt van Roma ? De Noordpool ? En als je zo blij ben weg te zijn, waarom blijf je dan NL-sites lezen ?
- Kom Eberhard, vooruit... jij moet de kar gaan trekken.
* Oke Wout, zal m'n best doen om zoveel mogelijk open deuren in te trappen.
nog even en ik ga voor de PvdA stemmen. +1.
Het is natuurlijk absurd dat we er zo lang niets van zeiden. Iedereen heeft recht op zijn of haar levensstijl maar moeten wij daar voor betalen?
Titel spreekt me niet aan en veel te veel tekst over een, naar mijn mening, saai onderwerp. Ga ik dus niet lezen :)
Româh leg tog in Italiejâh?
Trugsturâh!
Hoera voor Eberhard!
Je ziet die kinderen her en der in 020 zitten, met zo' n trekzak en een jong onschuldig gezichtje. Dat ziet er leuk uit tot er plotseling zo' n harige gorilla langs komt, het hoedje vol muntjes ophaalt en even tussen d' r tieten graait. Dan weet je; dit is een andere cultuur, totaal anders zelfs. Hoort dat in Holland? Nee. Maar er hoort zo veel niet in Nederland. Liever die roma's dan Marokkanen.
F. von Zeikhoven | 26-08-09 | 09:16 ja, dat wordt minimaal een aanrijding met een huurauto.
Dit is een vernuftige afleiding van de problematiek met de Marokkanen en Antillianen.
@ apennootje | 26-08-09 | 09:15
Hebbiejookthee? (heeej, nieuwe nick?)
mw van der Laan is zeker slachtoffer geworden van een zakkenroller.
@ kneuterzak | 26-08-09 | 09:13
Zal wel een rouwadvertentie voor Van der Laan worden. En voor de grefobedreigpliesie, dit is géén dreigement, maar een echo van de praktijken die ons Koko er medio jaren '80 opna hield om z'n kinderbijslag aan te vullen.
"Een groot aantal Roma-kinderen gaat niet of niet regelmatig naar school."
en dan is een doodnormaal 13 jarig meisje dat de wereld rond wil varen ineens een probleem...
Kopje koffie iemand?
Ik vind de Minister nog redelijk positief....
Dat is nog eens benoemen. Komt het dan toch nog goed met Nederland?
Stel je moet als linksdragend partij flink doen om tegenwicht te bieden aan de groeiende populariteit van de PVV, MAAR je achterban bestaat grotendeels uit Finnen en Finofielen. Wat doe je dan? Juisssttt. Je zoekt (en vindt) snel een groep die lijkt op de Finnen qua ontsporende cultuur en gedrag maar die geen deel uitmaken van je stemvee.
Verkiezingsstrategieen zijn zo simpel.
En ze stemmen PvdA!
Kwam er trouwens vorige week vrijdag bij ons k'toortje in 070 Transvaal ineens zo'n Roma-meiske van een jaar of tien met een hoofdoekje om naar binnen schuiven en om geld vragen... Het maakt ze echt geen reedt uit kennelijk. Waar is Jeugdzorg als ze ècht nodig zijn?
je vraagt je af, wát heeft van der Laan het licht doen zien?
Petalo komt er maar in.
o... k, doe dat nu eens voor alle bevolkingsgroepen (hint), aangezien dit gewoon discriminaaaasie is, toch?
*handjes vouwt en aureooltje boven hoofd krijgt*
Maar het is wel de waarheid.
Vroeger kon je nog wel eens voor wèhnâg je messen bij ze slijpen. Nâh..., wèhnâg...
Dus een Roma meisje van 11 jaar dat niet meer naar school gaat = OK
En een zeilstertje van 13 dat tijdens haar zeiltocht zal leren = Niet OK
.
Ik ben iedere dag weer blij dat ik uit dat debiele Nederland ben vertrokken.
Onder de 18 hebben 25% van de Roma's een strafblad.
En dat noemt men oververtegenwoordigd, check de finnen eens (onder de 18).
Ze maken wel lekkere tomaten.
-weggejorist-
Die overige niet criminele 25% is zeker zwanger?
Vervang Roma door Marokkanen, en je hebt dezelfde bewering. Alleen is het dan wel discriminerend.
Wanneer waren die verkiezingen nou?
Keer het eens om en maak er een succes verhaal van. Een kwart alle zigeuners niet crimineel.
Zozo, en dat voor een PvdA'er... Nu nog actie ondernemen, en je herkent de PvdA niet meer! (of eberhardje moet zijn wijze uitspraken even gaan nuanceren natuurlijk...)
Wat een zooitje ongeregeld die kampers!
"De Arnhemse officier van justitie M. van Elsdingen deed tijdens een requisitoir in 2004 tegen een Roma uit Ede de volgende uitspraken: "Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben.""
Zie je wel, Freek? Wij zouden dit nooooooit zeggen! Tis je eigen PvdA die het doet....
-weggejorist-
Niks aan doen mensen ... ies koeltoer en het houdt de (s)linksmenschen bezig.
Een meisje van 13 die wil gaan zeilen, daar moet je je mee bezig houden. Zo'n meisje heeft de (s)linksmenschen niet nodig en dat meisje moet dus kapot gemaakt worden.
Het zou al een stuk helpen als de accordeon verboten zou worden.
Wat mij dan weer verwonderd ,dat de Roma gemeenschap nu boos is.Maar wie heeft ze dit dan voorgelezen.
Ah, er is post!
Troika hier, Troika DAAR !!
Roma == klootjesvolk
Populisme!
<vul hier je vergelijking in met WOII>, dan ga ik alvast met het boek van Anne Frank zwaaien voor de pers.
Hoezo boos? Hebben ze het gelezen dan?
Verder veel succes vandaag, ik zit in de buitendienst.
Is dit nieuws ?
Ok, nu iets nieuws graag.
REAGEER OOK