Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live zwaaien naar Donner en Dekker

Het Burning Man FestivalDag des Oordeels vandaag in de Affaire Schiphol-brand. Het akkefietje, dat waarschijnlijk twee bewindslieden de kop gaat kosten omdat er op Schiphol-Oost ergens een pictogrammetje "UIT" en een emmer zand ontbraken. Tenminste, als het aan de advocaatjes van de 26.000 Gezichten-mafia ligt. Over die pyrofiele Syriër, die 11 doden op z'n geweten heeft, hebben we het natuurlijk niet. Die gast kon er immers niets aan doen dat de berg toiletpapier in de fik vloog toen hij z'n peuk er in uitdrukte. Een "rotstreek" noemde De Geus dat gisteren, en toen weer niet trouwens. Dan schakelen we nu over naar RTL7 voor de live persconferentie van het grote onderzoeksrapport. Of luistert Radio 1 online. Gentlemen, place your bets. De zwakste schakel is... De belangrijkste conclusies:
  • De locatiedirecteur van het cellencomplex op Schiphol-Oost en de hoofddirectie van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lieten hier de steken vallen.
  • Al tijdens de brand liep het niet goed. Mensen uit de vleugel K, waar de brand woedde, werden na hun redding bij de celbewoners in vleugel J opgesloten. Zij zaten gezamenlijk in een luchtkooi, die echter dichtbij de plek lag waar de brand hevig woedde.
  • De directeur van het complex was niet voorbereid op een massale evacuatie van bewoners. De centra wisten de eerste dagen soms niet wie ze opvingen, ook omdat de betrokkenen soms valse namen opgaven of niet meewerkten.
  • Tijdens de brand was er acute zorg maar al in de eerste uren na de brand was er niet veel aandacht meer voor medische klachten zoals ademhalingsproblemen door de rook.
  • De dagen en weken erna werd voor de vroegere bewoners van de vleugels J en K het detentieregime nauwelijks aangepast, terwijl hulpverleners dat wel adviseerden. Er was geen extra aandacht, geen extra activiteiten en geen ruimere bezoekregeling.
enzovoort...

Reaguursels

Inloggen

Nu moet Verdonkhoerrr nog aftreden!

Miggerd | 21-09-06 | 22:58

Kijk het is simpel een gevangenis hoort brandveilig te zijn
Als er ongelukken door komen is de staat verantwoordelijk
Zij is immers bevoegd mensen op te sluiten
En niet aankomen met ze zaten er niet voor niets jammer dus.
We kennen hier geen doodstraf .
dit is niet links of rechts maar gewoon een constatering.
Kijk als men de gevangenis zo ontworpen had dat
alleen de idioot was gegrild die het vuurtje had aangestoken.
had men voor mij niemand naar huis hoeven sturen.
Dat ik persoonlijk niet rouwig er om ben dat donner is opgebonjourd
heeft andere redenen

van de kraats | 21-09-06 | 21:02

At Commentaarderer: 200 % met jou eens, man!

Ik ben echt niet Sinterklaas/Joop den Uyl links, maar een beetje meer mededogen en humaniteit in dit kapitalistische reclameblok dat Nederland heet, zou wel op zijn plaats zijn.

Of moeten wij Amerika achteraan, waar je voor 5 dollar een kutbaantje hebt, terwijl aan de andere kant van het spectrum men niet weet wat ze nu weer eens met hun overdadige dollars moeten gaan pimpen?

Korrelig Oorsmeer | 21-09-06 | 20:29

De brandstichter was niet de enige schuldige aan die 11 doden.
Dat is duidelijk.
-
Vollenhoven bij de linkse 11.000 gezichten maffia indelen is te krankzinnig voor woorden.
-
Dit zijn asielzoekers en natuurlijk is er dan geen mededogen op GS voor hun lot.
-
Maar kijk eens naar de reconstructies en zeg nog eens dat de bewaarders goed gehandeld hebben Rita.
-
Dit zou een bom moeten zijn onder het normen en waarden mannetje. De overheid heeft zich niet aan de eigen regels gehouden. Als dat geen aftreden waard is heb je pas echt last van regentenmentaliteit.
-
Er waren minder of geen slachtoffers gevallen als er meer aandacht geweest was voor brandveiligheid.
-
Iedereen hierboven die het beter weet zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan hoe ze zouden reageren als een bekende van hen opgepakt en levend verbrand is doordat de overheid een zooitje containers met uitzendkrachten beschikbaar stelt voor hun detentie.

commentaarderer | 21-09-06 | 19:37

brandstichter is de schuldige. ze hadden zijn celdeur gewoon dicht moeten laten toen die brand in zijn cel uitbrak. was neit de hele gevangenis afgefikt...

Cadzand | 21-09-06 | 19:19

Ik durf te stellen dat wanneer er 11 autochtonen verbrand waren er niet zo'n heisa zou zijn ontstaan.

de honden blaffen... | 21-09-06 | 19:18

@RuQje
Iets zegt me dat als het een partij stemmen gaat kosten dat het CDA is. Ook VVD trouwens, weer (verbazingwekkend!) een zeperd van Rita, die al na een paar dagen wist te melden dat er "adequaat gehandeld" was...
@ Ion Susai, laat ik me nou springlevend voelen, ijzeren soesje, en dat blijft voorlopig wel even zo...

bubka | 21-09-06 | 17:16

AAn Padjakker de Luxe: ik weet wat je wilt zeggen, maar het ging er eigenlijk om dat Nederland een politie-controlestaat aan het worden is.
En Op Schiphol werkt racistisch personeel.
Trouwens WANNEER VALT VERDONK NU EENS?
Ik ben dat oppurtunistische racistische K-wijf goed zat.
Puur op emotionele gronden.
En dat zachte ei van een P. Balkenende ook.

Nog even ander onderwerp wacht tot de eerste bodybags uit Afganistan terugkomen, kijk hoe ze zich daar weer uit gaan draaien.....

Soms denk ik dat dit land wordt bestuurd door een stelletje amateurs, die steeds dezelfde fouten maken.

Korrelig Oorsmeer | 21-09-06 | 17:15

De belangrijkste conclusie is weggejeaurist door VanVeleheauven: het was niet de schuld van Rita!

OversteKarremans | 21-09-06 | 16:37

Dat gaat Wouter stemmen kosten, zonder Donner is het CDA veel meer dope !!!!!!

RuQje | 21-09-06 | 16:23

Alle reaguurders van linkse signatuur moeten KAPOT!

Ion Susai | 21-09-06 | 16:02

-weggejorist-

Puntplompzak | 21-09-06 | 15:55

Ik moet alweer een doos tissues halen. Behalve geiten nemen willen jullie ook dat iemand iets in mijn bruine duwt!
Vanmiddag zijn mijn ballen (=verstand) leeg, zijn de ministers weggelopen en is het asielzoekersprobleem opgelost.
O nee, dat asielzoekers probleem moet nog behandeld worden. Ik stel voor een cursus voor alle potentiele asielzoekers die 0031 in willen komen. Mogelijk in de nieuwe gevangenis ook een kamer om van geiten of schapen te genieten.... Meehhnn ik zou zelf opgesloten willen worden.
ps roken moet wel mogen.

Pigha Lal | 21-09-06 | 15:23

@Pigha halal ik wens jou op je volgende reis iemand toe die even een paar grammetjes bruin in je koffer duwt.

Jan Boel | 21-09-06 | 15:13

talk dirty to me baby

Pigha Lal | 21-09-06 | 15:08

@Pigha Lal
Zo, jij bent geen inthecloset-nsbér, je komt er vol trots voor uit. Jammer, dat de oorlog al geweest is en je daar niet fout in hebt kunnen zijn. En met dat 'iets bevruchten' bedoel ik een vrouw, want misschien lukt het je nog om een schaap te bezwangeren, aangezien je over dezelfde intelligentie beschikt. Alhoewel, ik nu een hoop schapen beledig.

Flodder | 21-09-06 | 15:06

Stijlloos: en ben je ook blij voor die 11 anderen wiens zaad...

Pigha Lal | 21-09-06 | 14:54

Burgers zijn weer verantwoordelijk voor het aannemen van de ministers dus uiteindelijk zijn alle burgers gewoon schuldig. Iedereen aftreden!

frenkelfrank69 | 21-09-06 | 14:54

@ Gekke Gerritje
Dacht daar ook te laat aan, maar er valt over te twisten. Want eicel en zaadje versmelten tot een. Dus je zou ook het zaadje als bevrucht kunnen zien. Maar ik geef toe, een bioloog zou me waarschijnlijk inderdaad op mijn 'fout' wijzen.
Dus herstel: Ben blij dat dat haatzaaiend zaad nooit iets gaat bevruchten.

Flodder | 21-09-06 | 14:53

@Flodder 21-09-06 @ 14:43
Niet om het een of ander, maar zaad bevrucht eitjes, zaad wordt zelf eigenlijk nooit bevrucht.

Gekke Gerritje | 21-09-06 | 14:47

juist, je blijft mij maar opwinden maar ging het niet over die pyromane illegale asielzoekers?

Pigha Lal | 21-09-06 | 14:45

Ben blij dat dat haatzaaiend zaad nooit bevrucht zal worden.

Flodder | 21-09-06 | 14:43

-weggejorist-

Pigha Lal | 21-09-06 | 14:42

-weggejorist-

Flodder | 21-09-06 | 14:41

@flodder
Je maakt me geil

Pigha Lal | 21-09-06 | 14:38

@Pigha Lal
Jij bent echt te dom om te poepen. Zoek eens het woordje empathie op , want jij schijnt het niet te hebben. Kaalkopje, vuile stinkracist dat je bent.

Flodder | 21-09-06 | 14:33

Alleen Arieb en neemjemoederinde hebben nog enig verstand van zaken. Als gedetineerde / verblijver in zon complex draagt de overheid verantwoording voor jouw veiligheid. Er is ook al eerder aangegeven dat de het voor gevangenen daar toegestaan was om te roken omdat ze geen echte gedetineerden waren. Dat iemand vervolgens de boel in de hens steekt kan dan gebeuren. Dat er vervolgens 11 mensen omkomen door fouten in procedures, gebrek aan training / ervaring en onterecht uitgegeven brandvergunningen ed. is onacceptabel en hier dienen op hoger niveau wel koppen voor te rollen.

oppie | 21-09-06 | 14:31

In het rapport van professor Flapoor is tot in detail beschreven dat een parkerschroef in het stalen dak door de brand spontaan 2 slagen tegen de schroefrichting in heeft gemaakt waardoor een dakvenster bijna een millimeter verschoof en door het aldus ontstane luchtspleetje de buitenlucht was te zien waar de rook in verdween. De brand is niet ontstaan als gevolg van een technische oorzaak maar wel in het beddengoed in een door één persoon bewoonde cel en heeft zich daarvandaan verspreid. Maar het is toch moeilijk om uit te spreken dat de bewoner schuldig is aan het ontstaan van de brand.
Kan die parker nog gebruikt worden om Flapoors hersenhelften te koppelen?

ventus_aqualis | 21-09-06 | 14:11

gevallenverstand 21-09-06 @ 13:20
Dat is falende overheid. Rita met haar grote mond over correct handelen, alles eraan gedaan mag van mij als eerst weg. Doooeeeiiijjj Rita, Daaaaaagg! opzoutttteeeeehhhh!
.
Wat ik me nu afvraag... neem je jezelf nog serieus nadat je zoiets opschrijft? In plaats van een objectieve beoordeling roep je gewoon dom om het vertrek van iemand waar je een hekel aan hebt.

Gekke Gerritje | 21-09-06 | 14:01

Laat me raden: die Albanees heeft inmiddels een permanente verblijfsvergunning, huis en spaarrekening gekregen.

looprekje | 21-09-06 | 13:59

En ze zijn weg!!!

Patrick Bateman | 21-09-06 | 13:56

de mensen hebben er WEL zelf voor gekozen.
- Wie bolletjes in zijn reet stopt (=haram) of
- wie illegaal geluk komt zoeken in 0031 moet weten dat
hij in een cel kan komen waar een medecelgenoot hem in de fik kan steken

EN OOK

waar G links hem geld wil geven als hij het overleefd!

Pigha Lal | 21-09-06 | 13:55

Kijk goedkoper kan het altijd, maar word het dan ook goed?

gevallenverstand | 21-09-06 | 13:55

@Pigha Lal 21-09-06 @ 13:37
Ja, zelf verantwoordelijk voor het feit dat ze in de cel bracht. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze zelf voor hun brandveiligheid moeten zorgen. Als het goed is maken de bewaarders het hun onmogelijk daar zelf voor te zorgen.
.
Als ik dronken op straat word gevonden dan mag ik een nachtje in de politiecel logeren. Daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. Ik hoop wel dat men er dan voor zorgt dat ik de volgende dag er weer levend uit kom.

Gekke Gerritje | 21-09-06 | 13:54

Op NL1: "Extra journaal om 14:00"
Jammer van die tijdrit.

Pastoor Poncke | 21-09-06 | 13:54

Echt belachelijk ! Die linkse pianospeler moet gewoon lekker in zijn paleis blijven. Die illegaal heeft de handel in de hens gezet en nu moet Donner in de WW.

lenny | 21-09-06 | 13:51

@Pigha Lal, eigenlijk te dom voor woorden maar denk niet dat die mensen daar zelf voor gekozen hebben om daar te zitten en veroordeeld omdat je van ver komt om hier wat rotcenten te verdienen.
@gevallen.. inderdaad maar mag je dan weer niet van kampbeul spreken?

Jan Boel | 21-09-06 | 13:51

Donner is zich al aan het inschrijven bij het CWI:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/09/donner_en_dekker_weg_bij_catsh.html

Patrick Bateman | 21-09-06 | 13:46

Koetjesenkalfjes 21-09-06 @ 13:39
AhdequaedtT Jazeker, Ahdequeadt, dat zij ze. daarom moet ze weg. Het was een afgeknepen amateurzootje en een overheid past dat niet, daarom dient ze dat heel serieus te nemen. Ik stem voor Donner en Verdonk. (Donner mag wel terug als staatssecretaris aan de hand van Plooy/Teeven oid.)

gevallenverstand | 21-09-06 | 13:44

@gevallenverstand 21-09-06 @ 13:20
Was het niet 'adekwaat' handelen, volgens verdonk?

Koetjesenkalfjes | 21-09-06 | 13:39

ik vind anders helemaal niet dat de overheid verantwoordelijk is voor mensen die opgesloten worden.
Wie opgesloten wordt is daar namelijk zelf voor verantwoordelijk!!

Pigha Lal | 21-09-06 | 13:37

In de jaren tot negentienzeventig was het heel gewoon dat verdiepingsvloeren van hout en plafonds van zachtboard werden gemaakt. Als daar brand komt gaat het van onder naar boven als een fakkel. Maar wel volledig goedgekeurd door de overheid.
Er staan nog heel wat huizen waar dat nog steeds zo is, terwijl in de achterliggende tig jaar de overheid geen enkele waarschuwing naar de bewoners/eigenaren heeft laten uitgaan over de brandgevaarlijkheid. Ordinair gezegd zal het de overheid aan de reet roesten hoe het er daar uitziet.
Mag ik nu aan het rapport van professor Flapoor ontlenen dat de overheid verantwoordelijk is voor de gevolgen van brand in dergelijke huizen?

ventus_aqualis | 21-09-06 | 13:36

Ik heb het niet zo gevolgd, maar ik zie nu op TV dat de dader de ramp heeft overleefd. Weet iemand wat er met hem is gebeurd?
.
Ik vind trouwens dat de overheid inderdaad een serieuze verantwoordelijkheid heeft om te zorgen dat mensen die opgesloten worden veilig zijn. Ze kunnen er namelijk niet zelf voor zorgen.
.
Of daar ook ministers voor moeten worden weggestuurd? Een lastige vraag. Gaat over verdeling van verantwoordelijkheid en staatsinrichting.
In ieder geval zou het praktisch gezien in dit geval slecht zijn voor Nederland. We zitten vlak voor de verkiezingen. Als nu een nieuwe minister wordt neergezet op het departement dan heeft hij die 2 maanden nodig om in te werken en wordt er dus effectief niets nuttigs gedaan. Na die 2 maanden komt er weer een nieuwe.

Gekke Gerritje | 21-09-06 | 13:35

Sorry, Dekker nog vergeten.
Ook weg secreet...

wcrol | 21-09-06 | 13:34

InStijl 21-09-06 @ 13:26
Dat had hij allang kunnen doen. Net als bij de Schiedamse parkmoord/NFI had hij veel eerder in kunnen grijpen. Og je het wilt zien of niet, 0031 heeft een groot probleem op het gebied van justitie. Daar is een pro-aktief beleid nodig, geen beleid van 'ik zie wel of ik ermee wegkom/ straatje schoonvegen/ knappe redeneringen.

gevallenverstand | 21-09-06 | 13:33

Rita weg, Donner weg, en al dat klote rechts volk.
Niet omdat het hun schuld is, maar omdat het hun geen zak intereseert.

Rita en andere lowlife, maar plaats voor ministerpresident Bos, minister Femke en minster Jan.

We gaan linksaf.

wcrol | 21-09-06 | 13:33

Haalt wat glazen en gaat naar toilet

KoosGewetenloos | 21-09-06 | 13:27

Klaas de Vries zei het al na de ramp in Enschede: een minister moet niet aftreden, maar optreden. Als Donner nu aftreedt, duurt het weer een half jaar voordat er een minister is die voldoende ingewerkt is om echt wat te kunnen uitrichten. Daarom moet Donner blijven, zodat hij nog voor de Verkiezingen bij Justitie orde op zaken kan stellen.

InStijl | 21-09-06 | 13:26

Ik ken ook marokanen, antilianen, surinamers die zijn opgepakt voor diefstal! Pure discriminatie.
OK, ik laat mij gaan maar hoe zit het met donnert en die deakkert?

Pigha Lal | 21-09-06 | 13:21

Zeg Chileen, als 007 of Zorro brand in zijn cel sticht dan mogen er geen 11 mensen meegeroosterd worden. Dat is falende overheid. Rita met haar grote mond over correct handelen, alles eraan gedaan mag van mij als eerst weg. Doooeeeiiijjj Rita, Daaaaaagg! opzoutttteeeeehhhh!

gevallenverstand | 21-09-06 | 13:20

@Korrelig Oorsmeer 21-09-06 @ 12:51
Lekker voorbeeld weer hoor, die Surinaamse collega van jou. Misschien wist je het nog niet, maar identificatieplicht geld voor iedereen. Hoe belachelijk het ook is, het is zo, en daar mag je vriend Donnert ook voor bedanken. Maar je collega is geen uitzondering en dat ie gepakt heeft zegt niks over rascitische handelswijze van politie en/of overheid. Ik ken toevallig ook 2 blanke nederlanders die voor het niet tonen van hun ID een boete hebben gekregen, omgekeerde discriminatie dan maar?

padjakker deluxe | 21-09-06 | 13:19

de zoveelste campagne tegen vuur-werk

buchtinpakskes | 21-09-06 | 13:08

maar aan het hoofd van donner tijdens de troonrede te zien heeft-ie nog wel flink last van brandend maagzuur

borderlijntje | 21-09-06 | 13:08

borderlijntje... ik loop achter alles aan.. net als Donner... wilde ook blussen toen het vuur al uit was...

vandalicus | 21-09-06 | 13:07

@ vandalicus 21-09-06 @ 13:03
maar als inteleectuel ben ik net een nanosekonde sneller nietwaar

borderlijntje | 21-09-06 | 13:06

"De overheid moet haar eigen regels naleven."
Dat is wel de duurste aanbeveling ooit!
Kost een paar centen hoor: traininkje hier, voorzieninkje daar...
Belastingbetalert, maak je borst maar nat!

Maagzuur | 21-09-06 | 13:06

Sinds de PNVD-volkskrantblog... doe ik geen Volkskrant meer...

vandalicus | 21-09-06 | 13:05

dachten wij hetzelfde boderlijntje?

vandalicus | 21-09-06 | 13:03

Ja Donner wilde wel... door de Sharia in te voeren... maar helaas... ik zeg invoeren Sharia, (lol,... maar dan wel voor de doelgroep)

vandalicus | 21-09-06 | 13:01

Donner gaat uit van de sharia. Dan is levend roosteren de gebruikelijke straf voor een valse naam opgeven, toch?

borderlijntje | 21-09-06 | 13:01

@Pigha Lal
Jij bent echt grappig.

Flodder | 21-09-06 | 12:59

In andere landen is het detentie beleid veel beter geregeld.
Hoofd afhakken en dan vrijlaten.
Nederland steekt daar maar magertjes bij af.
Donnert doe iets..

Pigha Lal | 21-09-06 | 12:57

tichtus 21-09-06 @ 12:53
Als jij al tot die conclusie kan komen dan had Donner toch ook wel kunnen bedenken dat er de mogelijkheid bestaat om als gevangene de cel in de fik te zetten.
Kortom, de verantwoordelijke moeten opstappen...

MAXIMO | 21-09-06 | 12:56

Blijft toch het moeilijk weg te hikken feit dat 11 van de 11 hun cel NIET in de hens gestoken hebben. De heffe des volks die hier reaguurt wil graag de syries-albanese vreemdeling die de fik begon ophangen, vierendelen, brandmerken en vervolgens uitzetten en wellicht is zo'n terugtocht naar de middeleeuwen wel bevorderlijk voor de integratie van het islamitische volksdeel dat zoals bekend graag naar openbare steniging en executie kijkt, maar wie door de overheid opgesloten wordt in afwachting van uitzetting heeft toch recht op 'n brandveilig gebouw. Waar soms lui zich met hun eigen stront insmeren, zich misdragen in 't vliegtuig en alle andere truuks uithalen om de uitzetting te bemoeilijken is het toch niet zo'n moeilijke conclusie dat een van die lui ook ooit wel eens de cel in de fik zal steken. Lijkt me dat je daar vooraf best wel een beetje rekening mee kunt houden...

tichtus | 21-09-06 | 12:53

Wat een hoop ranzige reacties! Het leven van een buitenlander is maar bar weinig waard voor een hoop Geenstijlbezoekers. Niveau is erg gedaald op dit weblog, flikker op naar Fok en ga daar het racistje uithangen. Ik moet er echt van kotsen. Het onderzoek wijst gewoon aan dat drie verschillende overheidsinstanties hopeloos gefaald hebben. En waarom: omdat ze zich niet aan de gestelde regels houden. De wrede ironie van een kabinet met het mantra: Regels zijn regels. Andere mantra is: Burger moet eigen verantwoordelijkheid kennen en nemen. Ik zou zeggen steek de hand deze keer maar in eigen boezem. Kutkabinet.

Flodder | 21-09-06 | 12:52

Mag je in het Hilton dan niet roken?

Pigha Lal | 21-09-06 | 12:51

Die detentiecentra worden gerund door onbekwaam, lees: uitzendbaantjes-personeel, die geen instructie of bevoegdheid heeft om in te grijpen als het fout gaat en ersnel gehandeld moet worden.
Men deed geen cellen open omdat ze dan eventueel zouden kunnen ontsnappen.

Ook redde men liever zijn eigen hachie.
Geen heldendom voor Euro 7,98 per uur...

Het is een schande hoe men hier met mensen met een kleurtje/illegalen enz. omgaat.
Ik spreek uit ervaring, mijn collega (Surinamer) werd onlangs staande gehouden, moest I.D. laten zien, 50 Euro boete, op het Rembrandtplein, een week geleden.

Wat een land.
Wanneer komt er eens een algemene protestactie uit de bevolking tegen dit Big Brother gedoe?
Ook flitspalen, trajectcontrole, etc. loopt de spuigaten uit.
Saboteer die boel nou eens met z'n allen.

Korrelig Oorsmeer | 21-09-06 | 12:51

Onder een linkse regering had dit drama nooit plaatsgevonden. Uitgeprocedeerde criminelen werden dan tijdelijk opgevangen in het Hilton.

Nevermind | 21-09-06 | 12:50

een glas, een plas en alles....... of ?

arie_bombarie | 21-09-06 | 12:48

neemjemoederindemali 21-09-06 @ 12:38
Hulde! Je hebt gelijk. Als dit was in Volendam of Enschede had plaatsgevonden dan hadden al die Fokkers ook niet Donner met de mantel d'r liefde bedekt.
Maar nu het illegalen en/of bolletjesslikkers zijn, tsja, dan maakt het opeens niet uit voor de simpele xenofoobjes.

MAXIMO | 21-09-06 | 12:44

Weg met die kloothommels.

Dada_ | 21-09-06 | 12:44

Brekend nieuws:
Brand in het Catshuis!

Maagzuur | 21-09-06 | 12:41

ik las: "niet genoeg ontsnappingsmogelijkheden"
Dit ging toch over de gevangenis?

Pigha Lal | 21-09-06 | 12:40

Hoe ver moet je afzakken om directeur van een cellencomplex op Schiphol-Oost te willen worden?
Dan vraag je toch om moeilijkheden!

JudgeJuly | 21-09-06 | 12:40

De ministers moeten gewoon blijven zitten om:
bos, femke en jan te pesten

Pigha Lal | 21-09-06 | 12:39

Wat een hoop simpele reactie's hier. Ik wil een aantal reaguurders graag melden dat fok.nl speciaal is opgericht vor domme reactie's.
Dhr. Donnert is verantwoordelijk voor het beleid. Als het beleid zo is dat er bij een, in aanvang simpele brand, 11 deaden vallen omdat de boel niet brandveilig is en er niet/geen voldoende ontsnappingsmogelijkheden zijn en vervolgens ook nog eens te weinig/geen bewaarders (gediplomeerd graag) dan rest er maar 1 conclusie. OPZOUTEN! Dat iemand de brand aanstak, al dan niet moedwillig, doet helemaal niet ter zake ofschoon deze man natuurlijk wel de 11 deaden op zijn geweten heeft samen met onze Donnert

neemjemoederindemali | 21-09-06 | 12:38

@ArieB 21-09-06 @ 11:58
Ik zeg Amen. Ik dacht altijd dat de gemiddelde reaguurder hier intelligent genoeg was om zelf wel te kunnen verzinnen dat je geen fatsoenlijk bestuur van wat dan ook, zonder verdeling van verantwoordelijkheden. In Nederland ligt de verantwoordelijkheid van ieder overheidsorgaan bij een ministerie, en wie staat er aan het hoofd van een ministerie? De minister...
'
Waarom is de minister verantwoordelijk, en niet de ambtenaar die de fout maakt: omdat er nou eenmaal EEN minister is, en een HELEBOEL ambtenaren. En omdat die ENE minister in zijn EENTJE de ambtenaren kan vertellen wat ze moeten doen en ze desgewenst kan ontslaan. Daarom zou een minister doorgaans ook zorgvuldig moeten worden gekozen... Gaat de boel 1x plat, dan komt de minister meestal nog wel weg. Gaat het 2x fout dan is het exit, want dan is de minister schijnbaar niet in staat zijn ambtenaren hun werk goed te laten uitvoeren...

padjakker deluxe | 21-09-06 | 12:34

Die lui hadden in Nederland nix te zoeken. Ze mogen blij zijn dat we ze nog op een fatsoenlijke manier proberen uit te zetten. Maar tegen lui die moetwillig de boel in brand steken valt moeilijk beleid te ontwikkelen. Dit is weer pure politiek, alle linkse partijen weer huilen hoe erg het allemaal is in Nederland.

Oculus Malus | 21-09-06 | 12:31

vandalicus 21-09-06 @ 12:16

Is ook geen gemakkelijk vraagstuk en er wordt inderdaad misbruik van gemaakt, en dat keur ook echt niet goed ofzo. Maar ken voorbeelden ten over van de andere kant.

En heel afrika intereseert ons geen reet, laat ze maar deaud gaan daarzo, en vervolgens plukken wij ze wel leeg. Maar daar oorlog gaan voeren nee joh je militairen oplaten draven voor een stel negers, kom op dat doe je toch niet, en buiten dat we gaan alleen als er olie is anders niet.

Zwifstifdt | 21-09-06 | 12:29

tsja, een zeer zorgvuldig en uitgebreid rapport. Maar de oorzaak van de brand kan men niet met zekerheid achterhalen.. Knap staaltje onderzoek lijkt me dat. Dhr. van Vollenhoven heeft in ieder geval een mooie film gemaakt met zijn nieuwe digitale camera!

Ron Corleone | 21-09-06 | 12:24

Men vergeet heel simpel dat er in een van die cellen een crimineel zat die brand stichtte in de hoop nog meer te kunnen jatten.
Al dat linkse tuig maakt zich druk over het lot van die crimineeltjes. Ze zouden zich beter druk kunnen maken om de gewone man, die maandag maar moet zien hoe ie op zijn werk komt omdat er weer es een staking is.
Dat ze nu wat oplopen die crimineeltjes is jammer,maar de oplossing is simpel niet jatten en als je hier illegaal bent zsm opsodemieteren. Was je nu nog in leven

Duivel666 | 21-09-06 | 12:23

Pff, wat een opgeklopte melk dit. Deze hele sheauw is voor sensatie-geilende Telegraaf/sbs6 klanten. Uberhaupt belachelijk dat we van die centra moeten bouwen, als die gasten nou gewoon weg gaan als ze zijn uitgeprocedeerd, ik bedoel, wij bouwen zo'n lelijk centrum, we betalen de ticket voor die gasten... en nog huilen. De Media stelt me weer teleur met deze fuss om niks. En Pieter, rot op naar je gouden kooi.

Heau_Meau | 21-09-06 | 12:21

Tijdens Prinsjesdag blikte het Radio 1 Journaal graag vooruit naar vandaag.
Zouden ze vandaag ook vooruitblikken naar de Algemene Beschouwingen ?

drs Marcel van Dam j | 21-09-06 | 12:19

Zwifstifdt:
ik weet ook nog de voorbeelden, dat de politiek gevluchte Tamils uit Sri Lanka na een alhier gegund asiel terugkeerde voor vakantie naar Sri Lanka.
kwestie Gumus vergeten; met dik geld terug en waar vinden we hem... wederom in Amsterdam. We hebben nu eenmaal gekozen dat uitgeprocedeerde (!) asielzoekers terug gaan. Misschien zit de crux hem wel in andere politiek. Beter buitenland beleid? Indurven grijpen in landen zoals Sudan, Rwanda? voorkomen?
Maar dat interesseert ons kennelijk minder ($$$), of de hele linkse politieke vleugel zal wel weer gaan steigeren omdat er dan geweld gebruikt moet gaan worden.

vandalicus | 21-09-06 | 12:16

Tendentieus, ongefundeerd en buitegewoon kwetsend.

OversteKarremans | 21-09-06 | 12:14

Tjeeses hoe demissionair kan je raken. Regeltmakerrts kunnen niet eens aan hun eigen regelts voldoen, hebben er lak aan, negeren die, handelen er niet naar. Ieder fatsoenlijk mens die normen en waarden hoog in het vaandel heeft'en te pas en onpas 'regels zijn regels' galt moet zich heul diep gaan schamen en direct zijn conclusie trekken. Zo'n nachtmerrie wens je zelfs nog niet de burelen van GS.

Jan Boel | 21-09-06 | 12:12

Sinds wanneer geloven we hier de meuk van die incompetente flapoor, waar nog nooit iets zinnigs uit is gekomen. Heb de man een aantal keren ontmoet en zelden een ijdeltuit zo vol van zichzelf gezien.

Lucifer | 21-09-06 | 12:11

Vuurtje iemand?

HARAM | 21-09-06 | 12:10

Het meest zwarte scenario zeggen ze op ned 1.
dat klopt.

De Intrigant | 21-09-06 | 12:07

vandalicus 21-09-06 @ 12:01

Ja zo lust ik er ook nog wel een paar, de leugen van de asielzoeker is altijd leuk om te lezen.

Tot dat je wordt terug gestuurd naar een door de nederlandse regering benoemd veilig land en bij aankomst wordt opgepakt en vermoord, waarom je hebt een mening en dat mag niet

Zwifstifdt | 21-09-06 | 12:06

en hij kan ook nog piano spelen

djgreenman | 21-09-06 | 12:06

@yorrit: van mij mochten er na de Volendambrand wel wat bewindslieden uitvliegen. Daar zijn door verschillende overheidsinstanties allerlei fouten gemaakt en zijn er zaken moedwillig onder tafel geschoven, haast op het criminele af. De vergunning van het Hemeltje had al lang ingetrokken moeten zijn. Heel wat erger dan stomme incompetentie van een gevangenisdirecteur.

Muxje | 21-09-06 | 12:02

Zwif... helemaal met je eens ! gelukszoekers zijn geen criminelen... behalve als wij ze voor de 4e keer moeten uitzetten.

vandalicus | 21-09-06 | 12:01

@OpenDeur 21-09-06 @ 11:52
Je hebt gelijk, maar het kan met veel minder regeltjes: Een rookverbod bijvoorbeeld zoals het in elk regeringsgebouw geldt..

OokVaag | 21-09-06 | 12:01

Femke komt klaar op TV 1.

fuckje | 21-09-06 | 12:01

Hans Anders 21-09-06 @ 11:51

Houd niet van allochtonen knuffelen ben geen gl of partij van de allochtoon aanhanger, en dronken rond dit tijdstip ook al niet.

Maar in een beschaafd land, wat ik nog steeds denk dat nederland is, houd je rekening met de menselijke waardigheid.

Criminelen moet op sluiten, maar wel in een brandveilig pand dan voorkom je dit soort ongein.

Uitgeprocudeerde asielzoekers sluit je voor vertrek niet op tussen crimininelen, wat hebben die mensen gedaan behalve hier heen komen????

Ze mogen hiet al niet blijven zorg er dan voor dat ze normaal kunnen vertrekken.

Zwifstifdt | 21-09-06 | 11:58

* schraapt de keel, vanwege vieze smaak * Een aantal reacties zijn hier toch wel van een bedenkelijk (laag) niveau... Het is heel simpel.... de overheid is verantwoordelijk voor het opsluiten en dus de veiligheid van deze mensen.... Als er zaken structureel niet kloppen (die voorafgaand aan de brand al meerdere malen waren aangekaart) dan is de minister uiteindelijk verantwoordelijk... Die heeft verzuimd om het te regelen en dus.... WEGWEZEN...

ArieB | 21-09-06 | 11:58

tja... en dat wordt er helemaal voorbijgegaan aan de vrijgekomen rookontwikkeling; deze is namelijk slecht voor het milieu !! De norm van de luchtkwaliteit.... ook de milieu-minister moet dus opstappen !!! gna gna

vandalicus | 21-09-06 | 11:58

moraalridder ik bedoel weefridder wil in oplossingen denken.
bedoel je de "uiteindelijke oplossing"?

Pigha Lal | 21-09-06 | 11:57

@Ventilatorje 21-09-06 @ 11:27
Je mag ook (volgens mij) helemaal niet in je cel roken, maar alleen in een daarvoor bestemde rookruimte of de buitenplaats...
maar soms smokkelt men nog wel eens de lucifers en sigaretten mee de cel in... de controle is gewoon volkomen kudt...
zo stond ik op de buitenplaats zelfs een joint te roken die ergens onderin mijn pak shag zat, geen bewaker die het me zag roken of de geur aan mij rook.... (ik zat voor graffiti.. hehe)

Alcoholic | 21-09-06 | 11:55

Een merendeel van de mensen die op schiphol vastzat, zat daar enkel omdat ze illegaal waren. Dat is geen misdaad! En dan mag je van de overheid verwachten dat ze je iig niet laten wegbbq-en als je medegevangene de hens in de tent zet. Bij de Volendam brand ga je toch ook niet de schuld geven aan degene die sterretjes aanstak?!

yorrit | 21-09-06 | 11:55

Gisteren eindelijk een Audi rijdert gezien die zich aan de maximum snelheid hield. Deze zal wel een aantal malen door Koos Spe persoonlijk in zijn sterretje genaaid zijn voordat hij begreep hoe het moet. Als je hier als asielzoekert in afwachting van je uitzetting wordt opgesloten (omdat je hem anders smeert) is het niet verstandig om al rokend op je uitzetting te wachten. Is nie slim nie nee. Boeala boeala. Voortaan zetten we al die prachtvolken met een zak vol kralen en spiegeltjes op de eerste de beste tjoeki tjoeki boot richting takki takki bos. En geen gelul meer achteraf.

Erikje | 21-09-06 | 11:54

@Hans Anders
Andere discussie maar ik vermoed van wel als er onderzoek naar gedaan word. Waar onderzoek naar gedaan word en waarom wel en niet lijkt idd soms wel een soort loterij. Dat vind ik ook erg slecht.

spooky | 21-09-06 | 11:54

Zucht, een crimineel maakt een brandje en het kost de Belastingbetaler weer een aardige duit. Hoop gezeik om niets, het is nu eenmaal een ramp, en daar gaan dingen fout, het is niet allemaal te regelen, als we wel gaan proberen alles te regelen gaan we weer naar 100000 en 1 regeltjes.

OpenDeur | 21-09-06 | 11:52

Zwifstifdt 21-09-06 @ 11:45

Licht jouw verantwoordelijkheid eens toe want volgens mij ben je dronken van een slechte kwalitiet van allochtonenknuffellithees.

Hans Anders | 21-09-06 | 11:51

Altijd dat gelul om schuldvraag... laten ze liever in oplossingen denken.

_waverider_ | 21-09-06 | 11:51

~Johan, doe eens werk zoeken.

Ventilatorje | 21-09-06 | 11:50

[quote]In an effort to curb malicious comment posting by abusive users, I've enabled a feature that requires a weblog commenter to wait a short amount of time before being able to post again. Please try to post your comment again in a short while. Thanks for your patience.[/quote]

Vreemd, dat zie ik nergens in de huisregels... Hm. moet je ook maar net weten. Hoe dan ook, vind de uitspraak van Rita-fan ronduit racisitisch. Aangezien ik niet zeker ben van de raciale voorkeuren van de GS redactie, stel ik voor Rita-fan weg te boe-en! BOEE!

timmi | 21-09-06 | 11:48

Wordt rooibosdrinker/schenker Job verantwoordelijk gemaakt voor het Bos en Lommer debakel, zijn dienst heeft immers de leges geaccepteerd maar de controlle op de bouwplaats overgelaten aan brugklassers?

Wordt Leers verantwoordelijk gemaakt voor de doden bij die balkon afbreek ellende in Maastricht of was dat Minister Peys?

Hans Anders | 21-09-06 | 11:48

Allemaal lopen ze te piepen als er een paar illegalen in reauk opgaan. Reauken in overheids gebouwen was toch verboden. Dat ze daarbij trappen naar ministers die er toch geen moer aan kunnen doen stemt me droevig. Per jaar gaan er vele malen meer legalen op ons onvolprezen wegennet naar het hiernamaals. Veel erger.

Erikje | 21-09-06 | 11:47

Niet te geloven dat er nog steeds figuren zijn die minsters verdedigen die verantwoordelijk zijn voor deze brand. Verdonk voor het opsluiten van uitgeprocudeerde asielzoekers tussen criminelen, heel apart begrijp ik nog steeds niks van. Donner die vanuit justitie deze schending van de menselijke waarde mogelijk heeft gemaakt, en als laaste dekker die geen verstand heeft van huisvesting.

Ach het maakt toch allemaal niks uit, waren toch maar illegalen en criminelen, uitschot waar maak je je druk om............

Zwifstifdt | 21-09-06 | 11:45

Als die criminelen niet crimineel waren geweest en
als die illegalen thuis waren gebleven,
was er niets aan de hand geweest.
Hoeveel hebben die gasten ONS inmiddels al gekost?
Zelfs *meester* van Vollenhoven moet betaals worden hoor.

~Johan | 21-09-06 | 11:42

Er zijn iig geen onschuldige slachtoffers gevallen.

Nevermind | 21-09-06 | 11:42

pfffffff

timmi | 21-09-06 | 11:42

Als een pyromaan in zijn cel mag roken is dat vragen om moeilijkheden...

Attila23 | 21-09-06 | 11:41

@Esc0bar 21-09-06 @ 11:22
Aan je taal gebruik en je domme reactie te lezen ben je hier zelf ook nog niet zo lang en had je wat mij betreft ook wel in die brand mogen omkomen.... Nep Colombiaan..

Jack Daniels | 21-09-06 | 11:40

Donner moet sowieso oprotten, is het niet hiervoor dan wel voor de 20 TBS-ers die er tijdens zijn ambtstermijn zijn ontsnap, zijn Sharia geneuzel, zijn idee om alle coffeeshops weer dicht te gooien, en andere geweldige wetten als identificatieplicht voor iedereen boven de 16 en harder optreden bij overtredingen als de straat oversteken waar geen zebrapad is.

padjakker deluxe | 21-09-06 | 11:40

Waarom klaagt niemand over MAAR 11 doden?
Waarom kon niet het hele probleem worden opgelost er waren immers meer dan 11 illegalos en dieven op het complex?
Waarom was de brandweer er te snel bij?
Waarom mogen ze met biljarballen gooien zonder dat ze doodgeschoten worden?

Vragen en allemaal vragen.

Pigha Lal | 21-09-06 | 11:40

@rita-fan
Kan jij niet luisteren, het gaat niet over schuld!

spooky | 21-09-06 | 11:38

@escobar, DIAF

Bugger_Me | 21-09-06 | 11:38

@ed.. 21-09-06 @ 11:13
Bingo! Maar ik wil wel serieus omgaan met het onderzoek hoe graag ik Dekker ook weg wil hebben. Dekker heeft niet in dit dossier alleen maar op elk vlak elke regie op de ruimtelijke ordening verloren. Donner is ben ik bang politiek verantwoordelijk hoe jammer ik dat ook vind want ook als GL stemmer vind ik hem èèn van de beste politici van dit kabinet.

spooky | 21-09-06 | 11:37

Alleen in NL worden er mensen aangevallen omdat iemand anders een brand heeft gesticht welke de dood veroorzaakt van andere mensen...

Laat de nabestaanden van de brandstichter de schadevergoedingen ook even betalen!

Laurence | 21-09-06 | 11:32

@ Fuckje
Helaas is het systeem in 0031 zo dat als ambtenaren het verkloten, de minister moet opstappen. Nooit wordt zo'n gevangenisdirecteur eruit gebonjourd (hooguit weggepromoveerd tot minister van vreemdelingenzaken).
Dit onder het motto: Als de minister er vanaf wist is hij medeschuldig en als 'ie het niet wist is 'ie incompetent.

Patrick Bateman | 21-09-06 | 11:31

-off Topic-
Weet iemand nog hoe die site heet waar ze aankondigen dat de wereld weer eens zou vergaan op 12 sept

Jack Daniels | 21-09-06 | 11:30

Als Donner nu zou aftreden zou hij een martelaar worden van het merendeel des volks.... eigenlijk zou het slim zijn van hem om af te treden :-))

lenny | 21-09-06 | 11:29

Er heeft er maar eentje echt schuld en da's natuurlijk die k*dt-theedoek.

rita-fan | 21-09-06 | 11:27

Rooken is ongezond.
Hing er btw een deugdelijk en meertalig waarschuwingsbord voor de gezondheidsrisico's bij het Roken aan de wand, voorzitter flapoor? Minister Donner? Mmm?

Jan Passant | 21-09-06 | 11:27

fuckje, ik heb ook nooit "gezeten". Evengoed is het van den zotte dat gedetineerden mogen roken op hun cel. 1 peuk, elf doden. Ongezcht of ze daar een brak systeem hebben. Roken doe je maar op de luchtplaats, punt.

Ventilatorje | 21-09-06 | 11:27

Die van Vollenhoven moet lekker in zijn paleis achter zijn piano blijven zitten.
Wanneer je in Nederland brand steekt en er een paar afbranden heeft de minister het gedaan....
Wat doet die aan het koningshuis gelinkte flapoor eigenlijk in een commissie die een raport uitbrengt wat politieke conclusies met zich mee brengt....

lenny | 21-09-06 | 11:26

Ondanks dat de Geus niet mijn favoriet is, is hij wel de enige die zegt hoe het wel is gegaan. Je kan namelijk geen ministers de schuld geven als die asieligezoeker zelf zijn cel in de hens heeft gezet.

Hulde aan De Geus!

Mallebroodje | 21-09-06 | 11:25

Ben benieuwd of onze allochtonenknuffelaars van links nog zullen proberen om behalve Donner ook ijzeren Rita definitief te lozen. Ook al zitten we vlak voor de verkiezingen, een minister die tot aftreden wordt gedwongen komt niet meer terug !

OpaWizzkid | 21-09-06 | 11:25

Na vandaag zit Donner uitgeblust thuis en is Verdonk opgebrand....?

Zeddegeizot | 21-09-06 | 11:24

Jammer dat de Geus niet onder druk niet bij de waarheid blijft.

bad to the bone | 21-09-06 | 11:24

spooky 21-09-06 @ 11:08

Nee, inderdaad, Jan Lul leidt het onderzoek

Vrouw Haverkamp | 21-09-06 | 11:23

@Ventilatorje,
weet ik niet, ben nooit opgesloten geweest, behalve een keertje op school.
Maar de reaukert heeft schuld.
Heel Nederland is verrot, bij elk gebouw komen onvolkomendheden aan het licht, meestal als het te laat is.
Het kalf en de put-verhaal.
Op deze manier kan je elke week wel een nieuwe Donnert benoemen en weer wegsturen.

fuckje | 21-09-06 | 11:23

waarom om so klein iets aftreden, paar mensen die deaud sijn, die hier toch nier horen te sijn. als dat so doorgaat kunnen we elke week naar de stembus

Esc0bar | 21-09-06 | 11:22

@ed ik stem pnvd...
Deze partij heeft tenminste een duidelijk standpunt.
*schopt zichzelf voor deze uitspraak*

SANCA | 21-09-06 | 11:20

@fuckje, in jeugddetentie mag (mocht?) men vanaf 14 jaar roken.

Ventilatorje | 21-09-06 | 11:19

de regering is toch al gevallen, wat gaat ie dan doen? 'aftreden' ? de regering NOG een keer laten vallen? vervroegde verkiezingen uitschrijven?

donner draagt verantwoordelijkheid. bijvoorbeeld om te verhoeden dat nederland aan de sharia ten onder gaat. Snapt ie niet. Geeft niets. Laat het volk kiezen.

brullioo | 21-09-06 | 11:19

Liever dat zíj aangepakt worden dan die arme bewakers die ongetraind en onvoorbereid hun best hebben gedaan!

Patrick Bateman | 21-09-06 | 11:18

Chileen, niet zo zuur doen.

Van je opsomming zou ik het als verantwoordelijk bestuurder behoorlijk warm krijgen.

Kudos voor van Vollenhove, die heeft tenminste zijn rug recht gehouden tegen de stroom in.

Doei, Donner!!

Bugger_Me | 21-09-06 | 11:17

*gaat in de kantine even een peukie doen*

Armageddon | 21-09-06 | 11:17

fuckje: "En Donnert kan toch niet elke crimineel met een brandende peuk in de gaten houden?"

Nee, maar hij dient er wel voor te zorgen dat de mensen die voor hem werken zo goed zijn opgeleid en geinstrueerd dat als een crimineel zijn cel in de hens steekt, niet meteen de halve gevangenis inclusief 11 andere gedetineerden in rook opgaan.

QStel | 21-09-06 | 11:17

Er is verdoemme overal een reaukverbod en crimineeltjes mogen reauken?
Rare wereld.

fuckje | 21-09-06 | 11:15

@spooky
Fatsoen is geen probleem, nu nog de concentratie.

di9 | 21-09-06 | 11:15

@spooky,
wat prins flapoor zegt is al lang bekend.
En Donnert kan toch niet elke crimineel met een brandende peuk in de gaten houden?
Donnert mag blijven!

fuckje | 21-09-06 | 11:14

@spooky
november: sp, gl of pvda?

ed.. | 21-09-06 | 11:13

De poll slaat helemaal nergens op, er is geen onderzoek gedaan naar de schuldvraag. Er is onderzoek gedaan naar fouten of nalatigheden waar politici wel of niet verantwoordelijk voor zijn. De commissie bepaalt de gevolgen geeneens dat doet de politiek weer. Dus waar slaat dit op????

spooky | 21-09-06 | 11:11

Kunnen we het fatsoen wellicht opbrengen eerst naar dhr Vollenhoven te luisteren? De commissie doet niet voor jan lul onderzoek.

spooky | 21-09-06 | 11:08

Ik word nu al ziek van Femke en Jan die straks weer oraal gaan schijten: iedereen is schuldig behalve die pseudo-criminele afgewezen brandende-sigarettenpeuken-gooiende strontasielzoeker. Braak big time.
* pakt revolver om bank te gaan overvallen om emigratie te kunnen betalen.

Montgomery Burns | 21-09-06 | 11:07

*pakt popcorn*

Armageddon | 21-09-06 | 11:06

OK dus. Als een lijp een vuurtje begint, krijgt ie, naast een volledige aflaat, het ook voor elkaar, met hulp van een stuk of wat politieke oppertunisten, dat een totaal ander de verantwoordelijkheid krijgt. Koren op de molen natuurlijk voor die azijnpister Femke die al bij voorbaat als een grijse gier aan het rondcirkelen was rond iets waarvan ze dacht "dat kan wel eens vies gaan stinken, zo niet, doe ik alsof het heel erg stinkt". Met het befaamde "den Uyl" bekakte stemmetje en het gevoel overdragend dat zij al dagen niet kon slapen wordt de zaak eens krokedillentranend voor de microfoon gezalfd. Yuck!

Jawel | 21-09-06 | 11:05

En nog iets... als Donner en Dekker opstappen, krijgen we dan nog voor de verkiezingen het kabinet Balkenende IV?

QStel | 21-09-06 | 11:05

Tja... lastig hoor... Ik dacht dat mensen in Nederland genoeg hadden van de excuus-cultuur van Paars? De overheid heeft hier gefaald, dus de verantwoordelijken moeten weg (of vinden we het nu wel genoeg als ze hun excuses aanbieden?) en ja, dat zijn o.a. Donner en Dekker. Verdonk niet lijkt me.

QStel | 21-09-06 | 11:04

kudt albanees. Waarom moet iedereen opdraaien voor die mongeaul.

superjan | 21-09-06 | 11:04

Ben benieuwd welk standpunt Femke gaat innemen.

Multikuli | 21-09-06 | 11:03

In plaats van zich te willen bewijzen moet die gekke *meester* van Dollehoven zijn frustraties maar op Bea afreageren. Of op Ria Rijs.

~Johan | 21-09-06 | 11:02

@mgv het is een drama en toch ook weer heel grappig dat je kunt posten een minuut na elkaar... bel de krant.

rickson | 21-09-06 | 11:02

... scusi, < /i > was tijdens het reaguren al geplaatst.

Oorlof | 21-09-06 | 11:02

Neheeeeee, ook niet rtl7, ned1 is the place to be

LifeCatcher | 21-09-06 | 11:01

Sja, echt soepel heb je de boel natuurlijk niet geregeld als bij een brandje elf man overlijden. Maar om daar ministers voor naar huis te sturen... lekker Nederlands weer. Bij de weg, Pritt, doe eens italic-tagje afsluiten?

Oorlof | 21-09-06 | 11:01

Zijn we nu dan eindelijk van die dinosaurus af? Zou het CDA alleen maar meer stemmen opleveren, zonder die dominee.

FriescheHengst | 21-09-06 | 11:01

Met plastic schotjes bouw je geen brandveilig gevangenis/detentie-centrum.
De verantwoordelijken moeten daarom gewoon opstappen.

MAXIMO | 21-09-06 | 11:00

He pritt, zit je soms alleen op de redactie?

sjaakdeslinksesul | 21-09-06 | 11:00

het blijft een 'rotstreek', maar met goede voorbereiding kun je toch elke rotstreek aan? het levert natuurlijk veel humor op als er nu nog ministers moeten opstappen. politiek gezien was balkenende dan echt een ramp.

DFT | 21-09-06 | 11:00

Nederland 1 dus...

LifeCatcher | 21-09-06 | 11:00

Pieter, kom er maar in!

Tuig | 21-09-06 | 10:59

grappig! ik post om 10:58 onder iets wat om 10:59 geplaatst is... rara hoe kan dat. Joris?

mvg | 21-09-06 | 10:59

Ik geef Donner voor de eerste keer gelijk als hij NIET aftreedt.

~Johan | 21-09-06 | 10:59

ja ja, nederland in ultima forma: afschuiven.

mvg | 21-09-06 | 10:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl