Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kom er maar in, Geert Wilders

vakje helemaal rood makenWij buigen niet naar links, en wij buigen niet naar rechts. Fair and balanced, zoals het hoort. Daarom heeft GeenStijl / NieuwNieuws twee politici van uiteenlopende signatuur bereid gevonden wekelijks een bijdrage te leveren aan het politieke debat middels een column. Vorige week besteeg Harry van Bommel (SP) de stijlloze kolommen. Vandaag is de beurt aan Geert Wilders van de PVV om te excelleren in het speciale verkiezingskatern "TK 2006" op NieuwNieuws. De column getiteld "Papa Bos en de Allah-vrezende schaapjes" van Wilders vindt u HIERRR. Enne joehoe, kaalkopjes! Reaguren mag, want de comments blijven gewoon open; de huisregels blijven gewoon van kracht. Einde mededeling.

Reaguursels

Inloggen

@Middlewight 12-09-06 @ 14:26
Die laatste zin van je geeft de indruk dat je vindt dat iedereen die een (al dan niet) foute mening geeft het verdient om bedreigd te worden... Erg democratisch..

OokVaag | 13-09-06 | 11:45

@de Grote Anti: sorry, maar Turkije sjeesde al de wereld én half Europa rond toen Nederland nog moest ontdekken dat een zeilschip eigenlijk zoiets is als een héél grote houten schoen met een zakdoek er aan vast. Waar denk je dat die malle Wilders zijn kapsel (gaan we weer) vandaan heeft? Juistem: Mozart. En door welk land laat deze algemeen erkende pijler van de Europese en bij uitbreiding Westerse 'hoogcultuur' zich nou toch toevallig in heel veel van zijn werken hebben laten inspireren? ... We got a winner!!! Dus snel even je mond spoelen over Turkije en minder naar die domme Haagse poederdoos luisteren, en we zijn weer helemaal vrindjes.

veest van pim | 13-09-06 | 02:45

@schaamstreek: tegen het zere been? Ocharme. Vraag Joris straks maar om er een kusje op te geven. En 'waarvan ik nu al weet dat botte er op een zeer vernuftige manier op gereageerd zou hebben'? Over aannames gesproken. Ik zou als ik jou was toch nog eens die smekerige post van je van 12:09 @ 20:57 herlezen. Als je zelf niet ziet hoe je daar als een kruiperig keeshondje tegen het been van de lognazi zit op te rijen om hem op zijn beslissing - ingegeven door comments van bottehond, niet van jou - te doen terugkomen, dan vrees ik dat je niet eens tegen je zin de bitch van die tunnelvisionaire grossier in armtierige paupertirades speelt, maar dat je echt naar die klavierverslaafde autist opkijkt omdat je zelf nog niets vernuftigs zou kunnen verzinnen als Wubbo Ockels je linker- en de bionische arm van Stephen Hawking je rechterhersenhelft tussen duim en wijsvinger namen en zachtjes kneedden. Waarom denk je in godsnaam dat het bodemloze, repetitieve gewauwel van bottehond 'vernuftig' is? Omdat het nooit on topic maar altijd ad hominem is? Of omdat er op alle foute plaatsen beletseltekens tussen staan die moeten suggereren dat zijn kromme zinnen meer betekenen dan wat er staat? Ga toch weg. Wissel maar snel mailadressen met hem uit: nu hij hier geband is, heeft hij vast meer 'vernuftige... policor... compleet ondergravende... meesterlijk geformuleerde ... charges' voor je dan je aankan. Veel plezier ermee en hou ze vooral goed bij.

veest van pim | 13-09-06 | 02:41

@Kaan78
Zomaar een vraagje,besef jij wel dat je met ons kan communiceren dankzij de westerse drang om elkaar te leren kennen?
-
En btw,nederland heeft de wereld rondgevaren toen Turkije nog handjeklap deed om een gram zout.Turkije..*kuch* Leuk land en alles,maar gaat niet naast uw pantoffels lopen..

de grote Anti | 13-09-06 | 02:07

@Kaan78
Wat een verhaal, waar gaat dit over, sociaal gedrag? Fatsoen? Beleefdheid?
Ik wordt dagelijks (EXPRES) overeden door kinderwagens waar een tent achter loopt, of genegeerd, of omgeduwd...... erg fatsoenlijk allemaal.

Ik ben opgegroeid tussen de gastarbeiders en had vrienden van Turkse, Marokaanse en urinaamse afkomst. Niemand droeg een hoofddoek of hing opelijk het geloof aan, ik wist niet eens van het bestaan en ik kwam bij hen gewoon over de vloer..... geen enkel probleem. Maar de laatste jaren worden wij Nederlanders geprovoceerd, het zijn net kleine kinderen, proberen grenzen uit en wij zijn o, zo welwillend om het iedereen naar de zin te maken... maar je krijgt er rotkinderen van, verwende nesten!

css | 13-09-06 | 01:38

@ Daikan 12-09-06 @ 16:05

Ik heb misschien van 5 a 6 verschillende IP's gereageerd alleen wel altijd onder dezelfde nick. Er is geen reden om dat te veranderen. Waar doel je eigenlijk op. Dat ik een andere nick nodig heb om jou van een antwoord te voorzien?

Gelukkig komen mijn wortels uit een beschaving die wel hoog aangeschreven staat bij mensen die nog naast hun eigen bord voor hun hoofd kunnen kijken.

Ieder mens heeft een bord voor zijn hoofd. Het zit hem in de breedte.

Nog wat quote's
Voltaire:

"De grote Turk regeert vredig over twintig naties met verschillende godsdiensten. Turken hebben Christenen geleerd hoe gematigd te zijn in vrede en mild bij een overwinning".

Philip Marshall Brown:

"Ondanks de grote overwinning die zij hebben behaald, hebben de Turken heel genereus aan de volkeren in de overwonnen gebieden het recht op zelfbestuur gegeven overeenkomstig hun eigen regels en tradities".

Politis:
(Griekse Minister van Buitenlandse Zaken in de regering van Premier Venizelos)

"De rechten en de belangen van de Grieken in Turkije zouden niet beter beschermd kunnen worden door enige andere macht dan de Turken".

J.W. Arnold:

"Het is een onweerlegbaar historisch feit dat de Turkse legers nooit tussenbeide gekomen zijn in de religieuze en culturele aangelegenheden in de door hen veroverde gebieden".

De Duitse Generaal Bronsart:

"Tenzij zij ertoe worden gedwongen, zijn de Turken het meest tolerante volk ter wereld ten opzichte van mensen met een ander geloof."

Zelfs toen Napoleon Bonaparte een revolutie wilde ontketenen onder de Armeense Katholieken van Palestina en Syrië om steun te verwerven voor zijn invasie in 1798-1799, antwoordde zijn Ambassadeur in Istanboel, Generaal Sebastiani: "De Armeniërs zijn zo tevreden met hun leven dat dit onmogelijk is".

Jij vind dat ik 500 jaar achterloop. Dat mag je best vinden. Ik verwonder ook niet dat je een Wilders volgschaap bent.
Je gaat op een politieke partij stemmen die nog niet eens zijn eigen boekhouding op orde kan brengen:"Ik had het misschien beter moeten uitzoeken"

Op het gebied van technologisch speelgoed hebben "jullie" even USA als leidraad nemen 50 jaar voorsprong op bijvoorbeeld Turkije. Alle inhaalpogingen tot spijt loop je dat niet in. Ook niet in een tijdspanne van 10 jaar.

Maar wat betreft morele waarden en omgang en sociale aspecten lopen jullie een jaar of 200 achter op de rest van de wereld. Ik zie het nog wel gebeuren dat over een jaar of 10, iedereen in het Westen "Pedo" zijn wel OK vinden. Dan ben ik toch wat blij dat we hierin achterlopen.
Kom dan niet met die onzin argument dat Aisha 9 zou zijn,. Je gelooft niet in de Islam en ook niet in de Hadith, maar dit wil je zeker WEL GELOVEN?
Ook dat ik nog wel bij mijn buurman over de vloer mag komen in Turkije, dit terwijl mijn buurman in Nederland liefst zo min mogelijk met mij te maken wilt hebben. Hopelijk blijven wij Turken nog lang uit deze individualisatie en modernisatie zodat ik de rest van mij leven nog een beetje kan omgaan met sociale mensen.

Beschaving kan je niet opeisen door wapens, maar door gerechtigheid. Ook jegens de zwakkeren in de samenleving.

Kaan78 | 12-09-06 | 23:22

Geert W. ten voeten uit. Niet echt origineel. Geloof niet dat de redactie van Sesamstraat dit zou goedkeuren. Maar ja, wat de PVDA betreft. Die hebben gefaald en zullen falen in deregering, dus is hun partijprogramma maar één ding waard: Een enkele reis naar de papierversnipperaar.

nadenkeniseenkunst | 12-09-06 | 23:12

@veest van pim 12-09-06 @ 21:21
Ahh, meneer van de aannames. Wijsheid nog immer in pacht lees ik? Botte heeft geen sokpoppen nodig en buiten dat is die rol al helemaal niet voor me weggelegd. Wel kan ik de posts van @botte waarderen en lees ze graag maar waar het mij hier om ging is simpelweg bovenstaand topic waarvan ik weet dat hij daar op een vernuftige manier op gereaguurd zou hebben. That's all, dude.

schaamstreek | 12-09-06 | 21:40

@veest van pim 12-09-06 @ 21:21
.
Je moet eens met Donner gaat praten, die heeft ook geen problemen met de invoering van de Sharia. ;-)

Achtertuyn | 12-09-06 | 21:32

We moeten ook maar eens wat minder éénmansfracties en kamerleden die voor enkel zichzelf vertegenwoordigen gaan subsidiëren, niet 'Geert'? Als je alleen voor jezelf in een 'volksvertegenwoordiging' zit, misbruik je de parlementaire democratie om je eigen reet in het pluche te houden. Zou Nederland niet Veel Beter zijn als de echte Wilders ook weer een echte baan nam?

veest van pim | 12-09-06 | 21:26

Ter zake: Beste GS, krijgt Udo, pardon Marco Pastörs nu ook een column?
Ter zijde:
@schaamstreek: had-ie eerder aan moeten denken, dan hoefde hij jou nu niet voor z'n karretje te spannen om de kastanjes voor hem uit het vuur te halen. Ik zou er persoonlijk voor passen sokpop te spelen voor een aandachtsverslaafde kneus die in z'n eigen Tourettetypetje is gaan geloven, maar dat ben ik maar. Dus, oom, als je dit leest: prettige vakantie. Neem je tijd maar, dat zal je goed doen. En GS ook.

@reconquista: het haar is nochtans het enige uit mijn stuk waar je op ingaat. Niet belangrijk? Over het kapsel van GW zou een psycholoog zich eens moeten buigen. Want er klopt iets niet als iemand die voortdurend zijn bek vol heeft over eigen identiteit en eigenheid en 'wij authentieke Nederlanders versus die anderen die zich maar aan onze eigenheid moeten aanpassen" zich zelf niet eens kan verzoenen met z'n eigen natuurlijke haarkleur.

veest van pim | 12-09-06 | 21:21

Joris, die ban van @bottehond??........ ehhhhmm, hij wil wel graag reaguren. Kan dat even? Gewoon voor 1 avond als proef? Je moet nl. weten dat dit topic hem warm aan het hart ligt en dat het niet goed voor z'n algehele gesteldheid is om langs de zijlijn te hangen zonder een blaf te laten horen. Zou je er op z'n minst over na willen denken..... misschien?

schaamstreek | 12-09-06 | 20:57

@kruT 12-09-06 @ 13:31 : Mijn idee. Nog liever Kouwes. ... maar waar hebben we het over...

Achtertuyn 12-09-06 @ 20:19 : Het is even schrikken he? ;) 1 voordeel heeft GW wel : niemand hoeft meer een domme Nijntjes-versie te maken die het publiek begrijpt. Dat heeft ie bij zijn geboorte meegekregen, dat schrijftalent.

TM | 12-09-06 | 20:27

Ondanks het feit dat dit stukje strookt met de denkbeelden van Geert Wilders, vind ik het van een dusdanige lage kwaliteit dat ik eigenlijk geneigd ben om aan te nemen dat dit niet door hem is geschreven is.

Achtertuyn | 12-09-06 | 20:19

Go Geert Go!! Fuck de schapenneukers!!

drol3 | 12-09-06 | 19:58

@shoufshoufadhd 17:54

*verslikt zich in de avondhap*
ROFLOL, maar dat was je bedoeling vast niet!

speaks softly, but.. | 12-09-06 | 19:03

Go Geert!

Von Puttuh | 12-09-06 | 18:59

Hij had het over hoofddoekjes.. zolang hij meyt zo'n kutkapsel rondloopt, mogen moslims van mij met hoofddoekjes lopen. Verder vind ik dat hersenloze neofacisten naar oost Duitseland gestuurd moeten worden. Opzouten peroxidekop!!!!!!

Boeddhi | 12-09-06 | 18:58

@ gj_stijl
ha mooi!
dan zijn we het daar al over eens
heb je er al eens nagedacht over de mogelijkheid dat het 'algemeen bekend' is omdat iedereen dat maar ongefundeerd loopt te roepen
ik denk niet dat het echt strookt met het islamitische gedachtengoed namekijk, der zullen echt wel een paar immams zijn die die onzin uit lopen te kramen, maar wat mij betreft is dat hetzelfde als Geert Wilders zijn uitspraken, haatzaaien over de rug van een godsdienst dus

de adoptievader | 12-09-06 | 18:15

geert leeft en de pvda beeft!!!!

shoufshoufadhd | 12-09-06 | 17:54

Aardig geschreven column. Ben er nog niet uit wat ik ga stemmen.
PVDA was het sowieso al nooit.

Murder One | 12-09-06 | 17:02

@Eagle_Eye, nou, radicale imams zijn toch zeer in trek, geloof ik. Net zoals klapvee voor de PvdA.

Daikan | 12-09-06 | 16:47

Dat eeuwige gezwets over de islam. Het enige waar hij gelijk in heeft is onnodige subsidies, maar daar vallen wel meer subsidies onder dan het voeren van een bepaald geloof. Zo zijn subsidies voor kunstenaars, boeren, e.a. ook erg onnodig.

Als je een beroep kiest waar geen brood in te verdienen valt, dan wordt het tijd dat je wat anders gaat doen.

Eagle_Eye | 12-09-06 | 16:45

@ Colossi, met dat laatste ben ik het zeker eens. Ik zeg ook niet dat de linkse vrijeschoolkindertjes van GL en PvdA het beter doen. Die tonen evenmin begrip voor degenen die last ondervinden van het mislukte integratiefeest. Het probleem vind ik alleen dat beide partijen niet verder willen kijken dan hun eigen beeldvorming en vergeten dat wat zij denken precies is wat de andere partij ook denkt. Rara, hoe zou dat nou komen? Nou, omdat mensen en groepen elkaar altijd het gevoel teruggeven wat zij van de ander hebben gekregen. Hoeft niet per se objectief te zijn, maar toch. Voorbeeld: wij denken hier in het Westen "wat is er toch mis met onze levensstijl? Hier kan je toch doen wat je wilt, het geloof uitdragen wat je wilt??? *Als je je maar aan de regels houdt van onze normen en waarden? " In de Islam denken ze: "de Profeet zegt 'ik mijn geloof jij jouw geloof, *als je je maar aan de regels van de Islam houdt '* . De Islam is toch prachtig? Waarom snappen die ongelovigen niet dat hij zo snel mogelijk overal ingevoerd moet worden?" Kortom, geen van de partijen denkt wezenlijk op een andere manier, alleen de normen en waarden verschillen. Ik weiger me zonder meer in te laten met het idee dat mijn eigen cultuur per se beter of slechter is dan die van een ander. Is een gevaarlijk idee, zorgt voor wereldoorlogen enzo.

Daikan | 12-09-06 | 16:40

Geert heeft weer gelijk. het nieuwe idee van Wouter Bos is achterhaalt. Het heeft bewezen dat het niet werkt, kijk naar de subsidie van de islam scholen, het geld is op en resultaat nul. Qua kennis en kunde blijven de Finnen sachter bij de huidige bewoners van dit land.
Onze Wouter doet het aleen om de Finse stem te winnen. met bijna 1 miljoen Finnen in Nederland kan hij alleen op deze manier nog de grootste partij van nederland worden. De PVD-5e colonne. Suomi.

Johannes Gerbrand | 12-09-06 | 16:36

EDIT: dit soort uitspraken slaat op Donner en zijn sharia en Zalm met zijn halal hypotheek.

Colossi | 12-09-06 | 16:34

Colossi 12-09-06 @ 16:16
Hutu's vs Tutsi's........ dat is wel een erg extreme vergelijking als we de genocide van 1994 erbij nemen. Toen zijn er ruim een miljoen mensen over de kling gejaagd vanwege onlusten op religieus vlak. In dat geval vind ik dat er met man en macht moet worden gewerkt aan het leefbaar houden van de samenleving. Dit op basis van nuchter verstand en praktische oplossingen voor het integratievraagstuk, en niet door haatgevoelens en polarisatie openlijk te koesteren. Sta pal voor westerse waarden en grijp alleen in als aan deze principes geweld wordt gedaan. Gelovigen mogen zelf weten wat voor uitlatingen ze doen, zolang ze hun woorden maar niet in daden kunnen omzetten. Daar ligt mijns inziens de bescherming van de westerse levensstandaard!

Geek Mystique | 12-09-06 | 16:33

@Daikan 12-09-06 @ 16:23:
Voor ondelringe haat hebben we geen politici nodig, dat lukt ons zo ook wel.

Wat is er voor nodig om te snappen dat moslims en Nederlanders niet compatible zijn? Alle pogingen ten spijt, is het een verloren zaak. Zij willen niet en wij ook niet. Door de politiek gedwongen, buigen wij al veel te vaak en te lang naar de 'eisen' die worden geuit door een groep die geen millimeter aan de kant gaat en pas rust als het hier ook zo'n godvergeten klotezandbak is met hoofddoeken en kromzwaarden.

Daar ergeren zich velen kapot aan. Vooral als ze door hun eigen politici nog eens een mes in hun rug krijgen door dit soort uitspraken.

Colossi | 12-09-06 | 16:32

@Colossi, je vergeet in je voorbeeld dat het onderscheid tussen Hutu's en Tutsi's ooit op vrij willekeurige Lombroso-achtige basis is gekozen door de Belg. Jouw voorbeeld is juist een veel betere illustratie van de andere kant van deze medaille: de tweestrijd die onstaat door 'opgelegde'/gestimuleerde haat van dombo's zoals Wilders enerzijds en islamisten anderszijds.

Daikan | 12-09-06 | 16:23

@veest
Ik vind iemands haar niet zo belangrijk in verkiezingstijd,het gaat mij meer om de inhoud.Maar ieder het zijne!!

reconquista | 12-09-06 | 16:21

Ondertussen is de échte Geert Wilders vergeten subsidie aan te vragen voor zijn praatgroepje:
www.nu.nl/news/823791/11/Groep_Wilders...
Niet meer zeuren dat je geen geld hebt voor beveiliging dus Geert...

Patrick Bateman | 12-09-06 | 16:20

@zuivergeweten 12-09-06 @ 16:17, wat maakt het uit, we zeiken hier toch elkaar af??? Voor een goede rel heb je toch geen goede reden nodig, alleen maar een goede aanleiding ;-)

Daikan | 12-09-06 | 16:19

en de bos bloemen gaan naar fuckje!
zij had het al door na de 'SP' column: 05-09-06 @ 14:00
Leuke stunt geenstijl, nu met de billen bloot, leuk is leuk geweest...

zuivergeweten | 12-09-06 | 16:17

@Geek Mystique 12-09-06 @ 15:55:

Ik zeg dat Nederlanders niet toleranter zijn dan andere volken en leg de oorzaak uit van dat fabeltje. Die befaamde tolerantie is bullshit.

Is tolerantie nodig? Ja, totdat het vormen aanneemt zoals hier en nu in 0031. Nu is het een etterend gezwel, een Hutu vs Tutsi broeinest, onder het mom van tolerantie. Dit is echter opgedrongen en niet uit vrije keuze.

Colossi | 12-09-06 | 16:16

@reconquista: maar niet van zijn kiezers, die hij voor idioten verslijt. En niet van de moslims, over wiens rug hij door die idioten naar een zekere toekomst in het pluche gedragen wil worden. 't Is wat je 'houden van' noemt, natuurlijk. En nou heb ik wel weer genoeg over die operettespeler geschreven en gelezen. Ik moet telkens als ik 'm zie aan Prince George uit Blackadder III denken. Is er toch nog iets leuks aan die geperoxydeerde proletenpijper.

veest van pim | 12-09-06 | 16:15

@reconquista, nee, GW houdt niet van dit land, hij denkt alleen maar dat oog-om-oog-tand-om-tand een oplossing is voor dit probleem. Maar het is tenminste makkelijk te verkopen als vaderlandsliefde, zeker voor naieve mensen.

Daikan | 12-09-06 | 16:12

@Big Gay Allah: kritiek op je idool, dat ligt moeilijk he? Laat 'n baard staan en ga vlieglessen nemen. on topic: wàt? Zijn Geer en Goor uit elkaar? Dat is het bewijs: het is goed mis met Nederland! Laat iemand daar alsjeblief snel een anti-moslim tienpuntenplan over schrijven, dan wordt alles weer zoals weleer! Snèèèèlll!

veest van pim | 12-09-06 | 16:12

Beetje zielig om Wilders programma als kaalkopjes gedachtengoed te bestempelen,Die man houd gewoon van dit land

reconquista | 12-09-06 | 16:10

@Kaan, jij bent zeker Crazybomb? Ander nickje, ander IP'tje? Ik snap dat je je onderdrukt voelt. Als ik met een tijdmachine ineens 500 jaar vooruit zou moeten gaan in de tijd, zou ik me ook knap onprettig voelen. Alleen heeft dit gedachtenexperiment voor mij tot gevolg dat het 2506 is en voor jou dat het 2006 is. Jammer man, ophoerrrrren.

Daikan | 12-09-06 | 16:05

Colossi 12-09-06 @ 15:45
'Dit fabeltje wordt door de politiek angstvallig in stand gehouden, ten koste van haar eigen bevolking.' Wat is dit voor klets? Tolerantie is tot op zekere hoogte een absolute levensvoorwaarde om de maatschappij bijeen te houden. Je wilt toch ook niet dat allerlei uiteenlopende bevolkingsgroepen elkaar op leven en dood gaan bevechten, puur omdat ze elkaar niet kunnen luchten of zien? Alleen de radicale (separatistische) elementen binnen welke levensovertuiging dan ook moeten in het gareel worden gehouden. Dat is de kern van een 'samenleving'. Niet een stel apenstammen die elkaar gaan bevechten om territorium!

Geek Mystique | 12-09-06 | 15:55

@ de adoptievader
Geen idee welke bladzijde exact, maar is algemeen bekend (google maar raak) Het is gewoon de normaalste zaak bij die gasten.
Het is niet verplicht trouwens, je hebt het over 'moet' slaan.
Maar je bent daar volledig vrij in. Toch een soort vrije godsdienst dus, gematigd zou je bijna zeggen :)

gj_stijl | 12-09-06 | 15:52

M@t 12-09-06 @ 15:26:

Als je....(vul in naar believen)... dan breekt de pleuris uit.
Misschien moet dat dan maar een keer, want het buigen naar dat tuig is 99% van de autochtonen al jaren goed zat.

"Waar is toch die beroemde tolerantie gebleven"? Nog zo'n gevleugelde uitspraak. Nederlanders zijn geen haar toleranter dan elk ander volk. Dit fabeltje wordt door de politiek angstvallig in stand gehouden, ten koste van haar eigen bevolking.

Colossi | 12-09-06 | 15:45

trouwens, dat gebied waar al die fundementalistische moslims nu zitten, is toevallig ook het gebied waar wij het grootste gedeelte van onze cultuur en geloof aan hebben ontleend, dus femke halsema had nog best een punt

de adoptievader | 12-09-06 | 15:40

@ gj_stijl
zeg mij waar in de koran staat dat je vrouwen moet slaan dan, asjeblief

de adoptievader | 12-09-06 | 15:37

wat een verschil tussen wilders en Van Bommel

wcrol | 12-09-06 | 15:35

Kaan78: goed zo. Blijf er in hangen.

Hommel | 12-09-06 | 15:34

@Hommel 12-09-06 @ 15:22

Volgens mij is dat juist een teken dat ik heel goed ben geintegreerd.
Ik neem termen van jullie over.

Kaan78 | 12-09-06 | 15:32

Colossi: die lui zitten hier, en we komen er niet van af. Ook al wil je dat. We moeten er dus iets mee. En dat is zorgen dat ze integreren. Anders blijven ze lekker doorfokken en komen er steeds meer problemen. Met andere woorden: wil je dat er nog veel meer NL-haters in Nederland geboren worden, moet je vooral niets aan integratie doen. Zitten we met hetzelfde probleem als nu maar dan véél groter en dan wordt jouw schrikbeeld werklijkheid. Is dát wat je wil?
En integratie bedoel ik dan ook letterlijk - en niet dat softe geouwehoer. Lees de colum van Hikmat Mahawat Khan, ook op geenstijl.

Hommel | 12-09-06 | 15:31

De werkelijkheid is natuurlijk dat we moslims vooral niet moeten pamperen en subsidiëren... aldus Geert.

weet u meneer wilders, dat we dit al jaren doen? en wat denkt u meneer wilders, wat er gaat gebeuren als we dit niet meer doen? heeft u daar al over nagedacht meneer wilders?

ik wel, ik zal je vertellen... dan breekt de pleuris uit!

M@t | 12-09-06 | 15:26

Hommel 12-09-06 @ 15:22:
Flikker toch eens op met je integratie. Die klerelijers willen niet, snap dat nou eens. Ze willen alles dat riekt naar NL kapot maken en de sharia invoeren. Donnert zal ze daar wel een handje bij helpen.

Colossi | 12-09-06 | 15:25

Kaan78: let wel: ik heb niets met de ideeën van Wilders. Maar als ik jouw comment lees, valt meteen op dat je het over 'wij' en 'jullie' hebt. Houdt dat vol en je weet zeker dat integratie mislukt.

Hommel | 12-09-06 | 15:22

Bunt: lang over nagedacht?

Hommel | 12-09-06 | 15:18

Als je nu regelmatig hier op GS komt, dan is het toch niet zo moeilijk om een column te schrijven die de meeste van ons voor zoete koek slikken.

Karel Kruizenruiker | 12-09-06 | 15:16

En zo is dat eerst de grote probelemen aanpakken en dan de kleine dus het onderwerp is zeer toepasselijk. Goedzo geert ga zo door

kloot viool | 12-09-06 | 15:14

Ik denk dat niemand bezwaar zou hebben als Wilders een hoofddoek zou gaan dragen. Ik weet niet waarom je iemand anders zijn hoofdbedeksel niet gunt.

Daarnaast erg orgineel en slim bedacht Wilders. Van Wilders volgschapen omgebuigen tot Allah-vrezende schaapjes.
Eerst even de rolverdeling afspreken.
Wij zijn de geitenneukers en jullie de volgschapen. Ik snap dat een schaap zijn met het vooruitzicht van 1 miljoen geitenneukers niet echt plezierig is. Maar verzin eens zelf wat.

En O my god....
Papa Bos?
Ben je over zijn knie gelegd of zo? Doe es normaal doen... ( Ow ok dom van mij, we hebben het over Wilders)

Sinds wanneer ben jij Islamkenner geworden? Ik zou zeggen sluit je aan bij de ChristenUnie.

Kaan78 | 12-09-06 | 15:10

nou, dat begint goed hier. effe een stukkie over demagogie, wordt dr gelijk afgepleurd. les gehad van GW?

. | 12-09-06 | 15:09

Ik vind eerlijk gezegd dat links allochtonen discrimineert,
door ze niet voor vol aan te zien, in het knuffelhoekje te drukken.
Daarbij hebben we het eigenlijk niet over alle allochtonen maar 'bepaalde' allochtone groeperingen.
Het lijkt me logisch dat je eerst die groepen identificeert die problemen hebben, kijkt waarom deze groepen problemen hebben tenopzichte van allochtone groeperingen die blijkbaar geen of minder problemen ervaren.

Dan aanwijzen waar de pijnpunten zitten, waar men vervolgens gericht acties op kan ondernemen.

Ik ben nog geen politieke partij tegengekomen die die bovenstaande acties heeft ondernomen,
of heb ik iets gemist?
Enlighten me.
iemand?

vander F | 12-09-06 | 15:05

@Folkert Meinhof 12-09-06 @ 14:06

al begin jaren '80 waarschuwden linkse partijen in NL voor het gevaar dat de Turkse Grijze Wolven en de Marokkaanse Amicales in NL vormden, maar rechts was daar doof voor en wuifde het weg

glasbek | 12-09-06 | 15:04

Hommel,
Rommel schrijf je niet met een h.

Bunt | 12-09-06 | 14:57

Colossi: leeg je onderbuik voortaan even gewoon op het toilet. Dank je.

Hommel | 12-09-06 | 14:52

Als Geert zo kon schrijven kreeg hij de pulitzerprijs.
hoax.

Don Pazzo | 12-09-06 | 14:50

@de adoptievader
1. Ik weet niet waar jij de laatste honderd jaar gezeten hebt, maar met 14 jarige ballen is al heel lang verbeauden. Dus de term 'tot voor kort' lijkt me misplaatst.
Maar de islam is dus wel degelijk achterlijk omdat zij gewoontes als het slaan van vrouwen nog volledig onderschrijven. En dan kan je niet aankomen met een verhaal dat het in een ander tijdsbeeld heel normaal was.

gj_stijl | 12-09-06 | 14:48

Politici zijn gewoon niet te vertrouwen. Ik las op depaal.blogspot.com ook al een stukje over die verdomde zakkenvullers. Weg er mee !

De Paal | 12-09-06 | 14:47

Zolang niet-moslims als brandstof dienen voor het heilige vuur en als slaaf mogen worden op elke wenselijke manier, is het begrip gematigde moslim nogal naïef. Gematigd betekent dat ze zich rustig houden, da's iets anders dan afstand nemen van iets.

Marokkanen krijgen geen kansen in deze maatschappij? Negen van de tien zijn in geen bedrijf te handhaven met hun enorm grote bek, minachting voor alles dat Nederlands riekt en onwil om orders van vrouwen aan te nemen. Dat veel van hen ook alles steelt dat los en vast zit, is min of meer een open deur. Werkgevers proberen dat een paar keer en bedanken daarna voor de 'eer'. Die mag je niks kwalijk nemen. Hier liggen bij de beveiliging ook regelmatig foto's van rifspul dat weer een doodsbedreiging richting chef heeft geuit bij de minste of geringste kritiek.

De probleemgroep is dom, lui, crimineel en heeft een enorm ego zonder de persoonlijkheid om die te ondersteunen.
Niemand anders is schuldig aan hun situatie, dus hoeven wij er ook niet voor op te draaien.
Als individuen zich willen ontworstelen aan hun lot, moet op individuele basis worden gekeken of en hoe ze geholpen worden. Blind zakken met geld gooien naar een groep, heeft nooit iets positiefs opgeleverd.

Wat links doet is autochtonen discrimineren en een schuldgevoel aanpraten en dat zal ze zuur opbreken. Naar mijn mening is dit subversief en zelfs landverraderlijk.

Geert, je bent vanaf dag één een lichtend voorbeeld. Niets dan respect voor je volharding, inzicht en opvattingen.

Zalm overweegt 'halal' hypotheken, want moslims hebben iets tegen rente. Daar is een makkelijker oplossing voor: gewoon je pauperflat blijven bevuilen en je muil houden.

Colossi | 12-09-06 | 14:41

GW praat voor een deel peop, en is er overduidelijk weer alleen op uit angst te zaaien in het belang van zijn eigen rukpartij. Ik zal niet ontkennen dat de radicale islam een gevaar is, en dat die dreiging serieus moet worden genomen en allerminst ontkend, zoals menig linkse partij graag doet. Maar GW lult als hij zegt dat er geen gematige islam is. Voor zover er je al van één islam kunt spreken. Je hebt gematigde mensen, en agressieve fundamento's. Geertje doet het voorkomen alsof we er het beste aan doen de Islam in zijn geheel uit te bannen, en hoewel je dan misschien zeker weet dat de fundamento's ook uitgeroeid worden, heiligt dat doel misschien niet de middelen. Bovendien zorgen rukkers als Geertje er alleen maar voor dat moslims zich alleen maar meer onderdrukt en vernederd voelen. Juist de gematigde moslims zullen deze bewoordingen alleen maar lezen als "wij zijn tegen de Islam". Ik praat terrorisme niet goed, en ik heb een teringhekel aan fundamentalistische hakbars en kudtfinnen. Maar mensen zoals GW maken dit probleem alleen maar erger, terwijl ze behalve "zij zijn fout roepen" nooit met een echte oplossing komen.

Daikan | 12-09-06 | 14:40


De ware Islam pleit voor een wereldwijde Islam. Ja, en het ware Gristendom pleit voor een wereldwijd Gristendom.
De gematigde Islam bestaat niet; er bestaan alleen gematigde moslims. Gematigd Gristendom bestaat ook niet er bestaan alleen gematigde Gristenblaffers. In beide gevallen kun je je afvragen of dat wel echte gelovigen zijn. De echte gelovigen kunnen niet gematigd zijn: die offeren hun kind op, omdat injecties ingrijpen in Gods schepping is. De enige hoop ligt in het besef, dat geloof een interpretatie is en moet zijn en dat het heilige boek geschreven is in een tijd lang geleden.

Wilders maakt zich er wel makkelijk vanaf: net zoals oerlastige kinderen of dikke mensen niet zo geboren zijn, maar zo gemaakt/geworden zijn. Demens gaat zover als hy kan. De koning van Togo woog 200 kg en begon een dieet omdat hij door zijn troon dreige te zakken.
Natuurlijk moet je moslims en gristenblaffers strenger aanpakken: tegen die immam die zei en schreef dat homo's van een flagebouw moesten worden gekieperd is TEN ONRECHTE niets gedaan. Tegen de Bisschop die verbood dat een klein meisje dat was verkracht geaborteerd zou worden is ten onrecht niet opgetreden door het centrale gezag van Rome Beide proleten hadden de gevangenis in gemoeten, maar liever meteen het graf in.

Kortom: ook Wilders is een stomme lul, evenals Wouter Bos. De gedogende Nederlandse samenleving krijgt wat ze verdiend: brutale marokkaantjes en diefachtige drugsgebruikers.
Wordt het dan toch SP stemmen? Brrr, eng voor het eerst in mijn leven!

Bunt 12-09-06 @ 14:11:
je bent natuurlijk geen haar beter. Een progresieveling is iemand die niet laat merken hoe diep en in wiens reet hij kruipt en zorgt dat zijn hemd schoon blijft.

Satan Loves You Too | 12-09-06 | 14:35

koerbagh 12-09-06 @ 14:21
Helemaal mee eens! De column van Geert is typerend voor de handelswijze van populistische politici. Wel zaken benoemen en de strategie van andere partijen afkraken zonder er vervolgens adequate oplossingen tegenover te zetten. Wat een beroerd redenaarstalent Geert! Als je dan toch onzin overtuigend aan de man wil brengen, verdiep je dan eerst in Cicero en niet van die Goebbels-achtige onzin!

Geek Mystique | 12-09-06 | 14:35

Kort door de bocht maar Geert heeft helemaal gelijk... er is maar een islam en dat die haat islam die een groot aantal van die haatpredikers iedere vrijdag naar hun achterban schreeuwt dat het westen dood moet dat alles dood moet wat niet achter hun pedoprofeet (dood en verderf zij met hem) aan loopt.. Geert mijn stem heb je, en van mijn vrouw anders krijgt ze klappen ;-)

Lachende Scheerkwast | 12-09-06 | 14:35

geert heeft wel een redelijk infantiele stijl van schrijven. Maar ja wat verwacht je ook van iemand die afkomstig is van beneden te rivieren...

Noodles | 12-09-06 | 14:35

Gonny komt ur mar inn...

Z.K.H.Prins Carnaval | 12-09-06 | 14:32

@sloper

nou, volgens mij is de tweedeling tussen soenieten en shjiiten, er (min of meer) een tussen meer en minder gematigt, bovendien zijn de meeste islamitische bosniers net zo islamitisch als de meeste nerderlanders christelijk zijn, behoorlijk gematigt dus.
islam is niet een vaststaand iets, maar een religie die uit zoveel sub religies bestaat dat je (volgens mij) zeker kan spreken van gematigde islam

of zit je te woordenneuken ofzo, hopelijk begrijp je wat ik bedoel dan

de adoptievader | 12-09-06 | 14:32

Zoveel dommigheid verzamelen in 1 column! Daar moet je echt Geert Wilders voor zijn:
www.volksblog.nl/?p=869
En dan lopen zeuren dat je beveiligingsproblemen hebt...

Middlewight | 12-09-06 | 14:26

Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet echt helemaal thuis voelen. quote:

Nee den hollander slaat zijn vrouw nooit hè Geert? den hollander moord liever zijn hele gezin uit als het hypotheekje niet meer opgehoest kan worden.

de nakketikker | 12-09-06 | 14:25

Help Pim, help!

Michiel van den Berg | 12-09-06 | 14:24

Ja, ok... Geert is niet van de PvdA en moet er niks van hebben... Dat weten we nu wel. Maar wat wil Geert zelf? Het is voor een politicus die verkozen wil worden niet genoeg om te zeggen wat je niet wilt en de ander verkeerde ideeën hebben. een columnist kan daar nog mee weg komen, maar dit zegt helemaal geen f*ck. Problemen benoemen is al een jaar 5 geleden gebeurd. Ook dat weten we nu wel. Het enige wat deze column duidelijk maakt: Geert heeft ook geen oplossingen en roept maar wat, dus als verkiezingspraatje tamelijk nutteloos.

koerbagh | 12-09-06 | 14:21

het lukt me niet een vraag aan Geert te posten inzake zijn ubercolumn.
Dus doe ik het hier maar...

Geert Wat is eigenlijk de stand van zaken ten aanzien van Europa (en de grondwet)? Wat wordt denk je de next move van de pvda het cda en Barosso om ons dat gedrocht door de strot te duwen. En wat ga jij dr tegen doen?

superjan | 12-09-06 | 14:21

De verwijzing naar leninistische vrienden bij het 8-uur journaal is een duidelijke hint dat deze column van de redactieburelen van GS komt en niet van onze hooggeblondeerde Islam-basher zelf...

Patrick Bateman | 12-09-06 | 14:17

Onze minister van Justitie: "Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?" Volgens de bewindsman 'telt de meerderheid'. "Dat is nou juist de essentie van democratie." Waarom vechten wij ( pardon: bouwen wij op) in Afghanistan?????

Shani | 12-09-06 | 14:15

De aanhangers van de Linkse Kerk kruipen uit angst zo diep in de reten van de moslims dat zelfs hun hemden er bruin van worden.

Bunt | 12-09-06 | 14:11

Ik zie Wilders en zijn 'aanwinsten' Fleur Agema, Hero Brinkman en Dion Graus, nou niet samen tot een oplossing komen. Geen capaciteiten, vooral egootjes die uit zijn op eigen macht en media-aandacht.

Fleur Agema: zwalkend tussen overheidscarriere en filosofische zweefvluchten
www.fleuragema.nl/

Hero Brinkman, 'buurtsmeris en krakerhater'
www.elsevier.nl/login/login_preview_e....

Dion Graus, voormalig met ruzie vertrokken programmamaker van TV-Limburg, de Goebbels van de groep
limburgmedia.web-log.nl/limburgmedia/2...

Zeurders | 12-09-06 | 14:08

Geert is geweldig :)

ramramramram | 12-09-06 | 14:07

@ Lucky Luciano 12-09-06 @ 14:00

En jij valt in de categorie 'dombo's die het woord chromosoom niet goed kunnen spellen'. Een bezoekje aan Hans Anders zou overigens ook geen kwaad kunnen...

LJBrinkhorst | 12-09-06 | 14:07

Tolerantie heeft Nederland kapotgemaakt. In de jaren '60 is een hele generatie babyboomers opgegroeid die van pappa en mamma de uitwassen van het nationaal-socialisme hebben meegekregen. Resultaat was dat een hele generatie een tik naar links meekreeg. Meer dan 40 jaar heeft Nederland een "onnatuurlijk" links klimaat gekend en heel veel dingen zijn daardoor kapotgemaakt, met name op het gebied van de immigratie. De zelfschaamte als gevolg van W.O. II is diep geworteld in het gedachtegoed van de PVDA. Allochtonen zijn vertroeteld als een meisje dat door haar vader op een speelplaats uit het oog is verloren en haar arm vervolgens heeft gebroken. Alle discussie over het feit dat allochtonen hun vrijheid misbruikten, is decennia lang onmogelijk geweest. Allochtonen en dan in het bijzonder moslims hebben van deze vrijheid dankbaar gebruik gemaakt. Niks aanpassen aan het land waar ze heen emigreerden. Moskeen bouwen, nog orthodoxer leven als in het thuisland en handophouden. De PVDA maakt het mogelijk. En de PVDA zal het altijd mogelijk blijven maken. Er is een rare (paradoxale)situatie ontstaan waarin de 'linkse' progressieve fascismeverwerpers van weleer, de verdedigers zijn geworden van de nieuwe fascisten. De progressief als onderdrukker van de autochtoon. Ik zag dit eens mooi verwoord op een ander weblog:
"So fascism is the new anti-fascism?
Socialism means embracing fundamentalist religion?
Terror is the new peace."
Http://www.meervrijheid.nl/index.html?de_progressief_als_onderdrukker.htm

En p.s., het NOS-journaal is ZEKER links, vrijwel alle Nederlandse (TV) media trouwens. Gelooft u mij niet? Geloof dan Hans Laroes (hoofdredacteur van de NOS) zelf. Op de website van de NOS stond op de pagina waar de personalia van Laroes weergegeven waren in het verleden de volgende zin te lezen: "Het is bijna onmogelijk om je bij het maken van nieuwskeuzes niet enigszins te laten leiden door je eigen visie. Wij vinden GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda". Deze zin is inmiddels door de hypocriet verwijderd.

Folkert Meinhof | 12-09-06 | 14:06

@fuckje
Geef straks even een samenvatting, voor de werkende mensch danwel.

Don Quichote | 12-09-06 | 14:06

@ adoptievader..... de gematigde islam bestaat ook niet.... gematigde moslims wel.... maar die worden uitgekotst in de moskee...

sloper | 12-09-06 | 14:06

@gj_stijl

1. ja, dat is vrij bekend geloof ik

2. dat deze vreemde 'vreemde gewoontes' in een ander tijdsbeeld helemaal niet zo vreemd zijn, en dat het tot voor kort ook in europa normaal was om met 14 jarigen (of veel jonger) te ballen.
in het kader van de discussie vind ik het dus als punt niet bijdragen mbt tot islam/profeet = achterlijk

blijft wel dat je inderdaad een feit constateerd, dat dan weer wel

de adoptievader | 12-09-06 | 14:05

Dr R. Clavan: Dat dan weer wel ;)

Hommel | 12-09-06 | 14:04

Iemand met een fapselkapsel moet niet lullen over hoofddoekjes.
Ik zou willen dat hij er eentje ging dragen.
Doet toch gewoon pijn aan je ogen?

Jim Beam | 12-09-06 | 14:04

-offtopic-
Gonny gaat straks in het vragenuurtje vragen stellen.

fuckje | 12-09-06 | 14:03

Wat een gezeik over dat Geert geen oplossingen aandraagt.. hallo.. het is een COLUMN, dat is een kort stukje waarin je op een leuke/originele manier je blik op zaken geeft, voor inhoudelijke zaken moet je in z'n verkiezingsprograma kijken www.geertwilders.nl/images/stories/pdf...

BigGayAllah | 12-09-06 | 14:03

@ De StoorZenDer 12-09-06 @ 13:59

Dit is dus een van de zinnen waaruit blijkt dat dit een HOAX is

Apollo | 12-09-06 | 14:02

@Hommel: Sesamstraatfiguren? Fleur Agema is toch een fantastisch ding man, daar kan geen Grover tegenop. Hey Geert, weet jij of Fleur op dit moment vrijgezel is?

Dr R. Clavan | 12-09-06 | 14:02

Wilders is net als al zijn voorgangers een perfect beeld van tever rechts geslagen mensen. Ik denk dat ie qua uiterlijk naadloos aansluit op mensen als Janmaat, Herben, Nawijn, Fortuyn, Bush en andere idioten die een gromosoom te veel hebben gekregen

Lucky Luciano | 12-09-06 | 14:00

"onze leninistische vrienden van het acht-uurjournaal"

muahahahaha.

De StoorZenDer | 12-09-06 | 13:59

remeber G. : you can't have the cake and eat it too .. al kan het wel maar dan moet je het wel heeeeel slim spelen .. succes !

Draaitafel Demagoog | 12-09-06 | 13:58

Ik sluit me aan bij zuivergeweten
Die column is een HOAX

Niels Holgerson | 12-09-06 | 13:57

@ Ghosthawk 12-09-06 @ 13:15, Hij heeft er meer dan 1 heaur

Apollo | 12-09-06 | 13:56

Geert, mijn geestelijke natte droom. Wat is die man toch heerlijk.

Dr R. Clavan | 12-09-06 | 13:56

Voor ik het gelezen had, was ik het er al mee eens ;)
En na het lezen helemaal. Raak, scherp, treffend. Go Geert Go!!!!

superlutser | 12-09-06 | 13:55

Echte ouderwetse demagogische retorica. Maak ieder maar bang, dan luisteren ze wel. Dat zie je die Islamitische leiders ook doen, en dan zie je die geitenneughers er zonder na te denken achteraan hollen. Lees de column van Hikmat Mahawat Khan. Die snijdt wél hout.
En voor het overige: heeft iemand al gezien wat voor mongeaulen WIlders in zijn partij binnen heeft gehaald? De groep Wilders bestaat uit Sesamstraatfiguren. Dat wordt dus niks.

Hommel | 12-09-06 | 13:53

de combinatie geert wilders en 'consumeren'..... *rilt*
.
neemt niet weg dat hij op bepaalde punten wel een potje breekt maar hij verassend.. ehm mild is.

Gl**f | 12-09-06 | 13:51

Geert, erg jammer allemaal. Jammer, jammer, jammer. (x354)

Wanneer draag je nou eens iets constructiefs aan?

Bugger_Me | 12-09-06 | 13:50

De pvda zuigt idd, daar heeft geertje een punt. Maarrr ik hoor hem niet over zijn eigen oplossingen hiervoor. Ergens tegen aanschoppen is wel erg makkelijk.

mallesander | 12-09-06 | 13:50

GEERT RULES !!!!

haagsuh aujevah | 12-09-06 | 13:49

@Caano 12-09-06 @ 13:41

En Bos is dat in 't kwadraat.

bad to the bone | 12-09-06 | 13:47

@ fuckje en Don Q.
wellicht een idee voor een nieuwe poll?
Is de column van Geert nep?:
a ja
b ja
c maakt niks uit, want geer en goor zijn uit elkaar

zuivergeweten | 12-09-06 | 13:42

wilders is kut

Caano | 12-09-06 | 13:41

@de adoptievader
Wou je zeggen dat je het wel wist dan ? Ik constateer alleen een feit.
Het verrast me alleen niet, omdat hij er meerdere vreemde gewoontes op na hield.
Maar wat heefte een islam profeet met europese vorstenhuizen te maken.

gj_stijl | 12-09-06 | 13:41

Koetjesenkalfjes 12-09-06 @ 13:31
Bij FOX News zeggen ze ook dat ze "fair and balanced" zijn, zijn die nu ook politiek correct?

theedrinker | 12-09-06 | 13:38

er geen gematigde islam bestaat?
wat een kwetsende onzin, heeft die man uberhaubt wel een keer een boek gelezen ofzo
volgens mij bazeert hij zijn verkiezingsprogamma op hart van nederland en wat hij op de camping hoort

de adoptievader | 12-09-06 | 13:36

Geert, Sie treffen den Nagel auf den Kopf...

mijn stem heb je..

BigGayAllah | 12-09-06 | 13:34

Nu we het toch over de Laffe Linkse Kerk hebben:
-
"Niemand hoeft zich geheel aan te passen aan dé Nederlandse cultuur, al is het maar omdat die niet bestaat."
-
Deze zin staat in het concept verkiezingsprogramma van GroenLinks.

Bunt | 12-09-06 | 13:34

@fuckje 12-09-06 @ 13:23
Dat is zeker maar is dat geoorloofd, zijn er afspraken gemaakt met Harry en Geert? Vreemd.

Don Quichote | 12-09-06 | 13:34

@roerganger 13:15
Weet u wel het verschil tussen assimileren en integreren?
Joden zijn gedurende honderden jaren geassimileerd geweest in Nederland.

minik | 12-09-06 | 13:32

allemaal stemmingmakerij, het ongenoegen en de tegenstellingen zullen alleen maar groter worden.

Tony S | 12-09-06 | 13:32

Zelden zo een slechte column gelezen!

kruT | 12-09-06 | 13:31

"Wij buigen niet naar links, en wij buigen niet naar rechts. Fair and balanced, zoals het hoort."
Dus, eh... hartstikke politiek correct. Give me a break and act real, zoals het hoort.

Koetjesenkalfjes | 12-09-06 | 13:31

@ed..,
Zeker weten! Drie dagen in de week. En dan op zondag nog Hugo Borst:-)

fuckje | 12-09-06 | 13:31

tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend

crisis? what crisis? | 12-09-06 | 13:30

link is dood

cecotto | 12-09-06 | 13:29

dit snijdt (alweer) meer hout dan de meewaaierij van wouter windvaan. mijn stem heb je, geert.

LiamP | 12-09-06 | 13:28

@gj_stijl

nah, doe niet zo dom, hoe lang is dat nou geleden?
in ieder geval trouden ze in de europese vorstenhuizen ook gewoon met kleuters hoor.

niet bepaald iets islamitisch dus

de adoptievader | 12-09-06 | 13:28

Ik zeg: stijlbreuk! Dit is toch niet de toon die GW eerder aansloeg?!
Wat mij betreft heeft ie hiermee afgedaan.
NEXT!

downplayer | 12-09-06 | 13:27

@fuckje
dacht dat jij wel gecharmeerd was van sylvain...

ed.. | 12-09-06 | 13:25

Mensjes, die "columns" van Bommelmans en Wildmans zijn pennevruchten van GS-redactieleden, net als die van Ephimenco en Fleurrr Woudstra.
Iemand die slechts een beetje Nederlands kan lezen ziet dit toch direct?
Kom er maar in, Bert Graat en Wim Heitinga!!

fuckje | 12-09-06 | 13:23

@vlaflip
stem bos... en ben de klos

ed.. | 12-09-06 | 13:23

empe04 12-09-06 @ 13:16
fik je het even te donwloaden in mediaplayert
alvast bedankt

harry de leipe | 12-09-06 | 13:21

Wat toch weer een dommigheid verzameld in 1 column!
´Alleen jammer dat wijkagenten allang de baas niet meer zijn in veel probleemwijken.`

Hoe dacht hij dat te gaan oplossen? Dat probleem zit hem vaak in de opvoeding en dat zijn toch de ouders? Die creeëren probleemjeugd! En omdat de maatschappij steeds meer verhard en verarmd zullen er steeds meer probleemgezinnen (dus probleemkinderen) bijkomen!

Gooi je haar los.. stem Bos

Vlaflip | 12-09-06 | 13:21

@pritt

moeha, de comment blijven open? is dat nieuw?

hama | 12-09-06 | 13:17

Geheel OT, maar niet minder interessant: nieuw videomatreiaal van de WTC ramp, incl het instorten, gefilmd uit nabijgelegen appartement op 36e verdiepeing. (136Mb mov-file!) www.revver.com/view.php?id=59686

empe04 | 12-09-06 | 13:16

Je kan maar beter duidelijk zijn, zal Geert gedacht hebben.
Dat die profeet Aisha consumeerde was wel nieuw voor me, geen verrassing echter.

gj_stijl | 12-09-06 | 13:15

Dappere man, simpel ogend columnpje... dommigheid om te roepen dat wij onze vrouwen moeten slaan omdat anders vele moslims zich niet thuis zullen voelen, met zo'n column stoot je mensen af die normaal gesproken best iets in zijn ideeen zouden zien. Jammer.
Hard (!) aanpakken, opleiden en zorgen dat ze net zo'n goed leven krijgen als de rest van Nederland dat is de enige manier om eroor te zorgen dat ze het grote sprookjesboek niet meer geloven (gelijk aan de christenhonden).
Ze gaan toch -helaas- niet meer weg dus laten we er maar het beste van gaan maken. Overigens is nog geen enkele groep ooit geassimileerd in een samenleving dus die hoop kunnen we wel laten varen.

de_grote_roerganger | 12-09-06 | 13:15

Geert is gewoon jaloers dat hij niet net zo'n haar heeft als Wouter Bos

Ghosthawk | 12-09-06 | 13:15

"Alleen jammer dat wijkagenten allang de baas niet meer zijn in veel probleemwijken."
-
je bedoelt toch niet Hero Brinkman, het paradepaard van PVV, de aggressieve ex-smeris die zeer heldhaftig binnenviel bij kinderpartijtjes en waarvan de bewoners van betreffende wijk nog steeds op zoek zijn naar de dienstpet van de beste man.
-
mooie volksvertegenwoordiging zijn jullie, een giller

badabingbitch | 12-09-06 | 13:15

Geert is de Nederlandse reïncarnatie van Winston Churchill.

Dennis Verhulst | 12-09-06 | 13:13

Mooi!

DeRuk | 12-09-06 | 13:09

En hij doet het weer ....

Professor Plons | 12-09-06 | 13:09

Geert is zeker geen kaalkopje

LibertasSimplex | 12-09-06 | 13:06

Briljant! Heerlijk zo een column!

Dennis Verhulst | 12-09-06 | 13:06

Gaat goed, server ligt er nu al uit ......

Professor Plons | 12-09-06 | 13:06

Geert, doe eens iets aan dat fabselkapsel van je.

Traag | 12-09-06 | 13:05

Gezien zijn eigen kapsel, snap ik niet dat Geert tegen hoofddoekjes is...

Punta | 12-09-06 | 13:04

En gelijk heeft ie.

LibertasSimplex | 12-09-06 | 13:04

ik ben niet van de sp lullo's

harry de leipe | 12-09-06 | 13:03

wel kaal, geen kopje

Kale | 12-09-06 | 13:02

Amen!

Redwatch | 12-09-06 | 13:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken