Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Drukte in Leeuwarden: boetes duurder

CJIB00.jpgHet Centraal Justitieel Incassoburo heeft het poepdruk met bekeuringen schrijven. Dat begint inmiddels zo in de papieren te lopen dat het CJIB binnenkort 6 euro aan administratiekosten gaat toevoegen aan uw verkeersboete. Dat is natuurlijk peanuts, maar percentueel lijkt het al een stuk meer. Zo gaat een boete voor minimaal te hard rijden van 19 naar 25 euro. Dat is een prijsverhoging van bijna één-derde. Bezwaar maken tegen de administratieve kosten kan niet. Klagen mag wel, maar dat is hooguit goed om even uw gal te spuwen. Protest aantekenen tegen een verkeersboete is toch al een gotspe. Dankzij de Wet Mulder mag het OM uw schuld veronderstellen zonder dat eerst uw onschuld is onderzocht, en u verplichten om de boete te betalen voordat een rechter zich hierover heeft gebogen. Verkeersovertredingen vallen namelijk niet meer onder het strafrecht, een constructie die gewoon is goedgekeurd door Europa. Bukt u even?

Reaguursels

Inloggen

Ik dacht dat je de boetes kreeg van justitie. CJIB is helemaal geen beslissings orgaan. CJIB is bovendien een efficiente organisatie en geen bureaucratisch aangelegenheid, anders kreeg je je boetes 3 tot 12 maanden later (zoals vroegah). Je kan net zo goed gal gaan spuwen over TPG voor bezorgen van kutpost bij je thuis.

harrynac | 25-06-09 | 14:08

Met zijn allen een week lang niet te hard rijden. Dat voelen ze meteen in de protemenee.... Zal ze leren.

Getson | 23-06-09 | 12:50

nederland wordt zo langzamerhand onleefbaar, niet zozeer door al onze lastpakjes die tot 's avonds laat op straat hangen... maar des te meer door al dit soort ongein, als ik nu nadenk over het geld dat ikzelf op jaarbasis binnen haal en hoeveel daaraan opgaat door belastingen, dan gok ik dat ik in totaal zo ongeveer 1/3e tot de helft van wat ikzelf jaarlijks te besteden heb, minimaal aan deze kudtstaat moet betalen(bruto loon, BTW, accijns, enz.), de boetes zijn ook onderdeel van de staatskas en aangezien die ook elk jaar met 35%!! stijgen heb ik het onderhand echt helemaal gehad met dit kudtland, straks krijgen we wilders ook nog eens een keer met z'n capriolen waardoor je hier in NL helemaal niet meer goed kunt toeven en je verzekerd bent van een facistische toekomst zolang deze mafkees zoveel bepaalt hier( niet dat de rest beter is hoor, het is allemaal schijtbagger in D.H.)!
Je geld pakken ze al jaren af ( want je betaalt in verhouding ong. 3x zoveel belasting als buiten de Eurozone) en je vrijheid die zijn ze nu ook al jaren (stukje bij beetje zodat ze denken dat je het niet merkt) aan het wegkapen!
ZO dat moest ik toch echt even kwijt, kudtstaat,kudtregering oprotten met dat getuttel en die jatpraktijken! krijg maar de **********!!!!!!!!!!

Pappa Pat | 23-06-09 | 12:09

De rechter heeft mij op 6 februari (2009, dat wel) in het gelijke gesteld. Maare.. m'n 130 euro "borg" willen ze maar niet teruggeven. Binnenkort schakel ik de deurwaarder in. Proberen althans. Zal wel niet lukken. In dit fascistish land hebben alleen ambtenaren rechten. En criminelen natuurlijk ook. Oh ja en minderheden.

Luisfigo | 23-06-09 | 12:08

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 10:32

Administratiekosten; moet je dat ook na een winkeldiefstal betalen? of een beroving? Mishandeling?

Prof_Bukmaar | 23-06-09 | 07:02

Geenstijl is hier een klein beetje hypocriet. Allerlei criminelentuig wensen jullie een standrechtelijke executie zonder tussenkomst van een toga, maar als een simpele verkeersovertreding door Justitie wordt afgehandeld dan is de aarde te klein? Even de juiste verhoudingen weergeven mensen!

Warhoofd | 23-06-09 | 02:54

Simpel : Betalen met internetbankieren een week voor het eind van de 1e vervaldag en een foutje maken [ 2 cijfers wisselen of zo ] in het betalingskenmerk.
Krijg je na tig weken een aanmaning [ met verhoging ] Fax sturen van bankafschrift: ik heb betaald, kijk maar. Drie weken later: excuusbrief van die teringlijers dat ik inderdaad tijdig betaald had, de aanmaning onterecht was en werd teruggedraaid. Hoeveel werk er in deze procedure gaat zitten weet ik niet maar als iedereen het nou eens zo gaat doen.....

Wat_een_kudtnick | 23-06-09 | 01:41

Het is heel makkelijk
Bewijs maar dat die kosten daadwerkelijk 6 euro zijn..
Ik betaal voor de boete, voor de overtreding zoals dat in de wet staat. Niet voor administratie. Kunnen ze dat niet bewijzen dan betaal ik het ook niet.

Moeder Gans | 23-06-09 | 01:05

volgens mij betaal ik die lamzakken al.......

lachen | 23-06-09 | 00:30

Jezus Lady T(rut), is dit jouw site wel?

uitderuifvreter | 23-06-09 | 00:05

Oh en nog wat..
Pliesies hoeven geen sirene of lampjes aan te hebben als ze te hard rijden. Soms hebben ze namelijk liever niet dat je weet dat ze eraan komen
(denk aan een overval, verkrachting om maar eens wat te noemen)..
Is dat ook weer uit de wereld.

Lady T | 22-06-09 | 23:44

Uhm.. en nu roepen dat de politie hiervan gaat profiteren of dat zij hier iets over besloten hebben? Haha.. De salaristabellen zijn openbaar en schrikbarend.

Zoveel macht hebben ze helaas ook weer niet. Dit wordt besloten door de politieke partij van uw keuze!

Administratiekosten zijn trouwens ook niet iets nieuws. Denk aan deurwaarders, rekeningen te laat betalen, nieuw abo-tje of sluit maar nieuw internet af..
Zorg er gewoon voor dat je die bekeuring niet krijgt. Altijd zonde geld, zeker in deze tijden..

Lady T | 22-06-09 | 23:39

nee, het is weer eens helemaal duidelijk hoor; regels zijn regels behalve als het regels zijn waar we last van denken te hebben, dan zijn regels geen regels.

eigenlijk is links en rechts hetzelfde; alles naar eigen straatje l.llen....

sarkaasticus | 22-06-09 | 23:33

Gewoon allemaal gaan WOBben. Levert je niets op, maar altijd prettig dat je voor die 6 euro toch wel weer een stuk of 4 ambtenaren een half uurtje werk hebt bezorgd. Ik WOB standaard, ze mogen van mij verzuipen in een oneindige berg papier. Als het moet laat ik het nog voorkomen ook. Kost niks (alleen wat vrije tijd) en zo'n poppekast met van die zwarte jurken en witte befjes is toch veel leuker dan die van Katrien en Jan Klaassen?

koffieboer | 22-06-09 | 23:32

Het blijven hufters. Maar zelf de regles volgen schijnt voor die klootzakken toch erg moeilijk te zijn. Werd afgelopen week op de A27 ingehaald door een V50 van de KLPD. Geschatte snelheid 145 bij HMP 81,4 (daar is 100 toegestaan). Geen blauw licht, geen sirene, gewoon snel naar de McDonalds want de watjes hadden honger. Ik zeg: lekker beroep blijven aantekenen, laat ze maar zweten!!

Snorry! | 22-06-09 | 23:10

@Antigoog | 22-06-09 | 20:24
---
Dat voelt klote... uitgewoond voelen...

Gripzz | 22-06-09 | 22:45

Triest....

2 jaar geleden zei rechts populistisch Nederland nog: Regels zijn regels, maar als men nu de regeltjes zelf heeft overtreden, dan wil men opeens weer wel allerlei bureaucratische rompslomp hebben omdat men onder zijn boete uit wil. Beetje laf, wees een sportieve vent (of vrouw) en betaal uw prent.

Linkse Lul | 22-06-09 | 22:38

Gewoon WOBben.
Schrijven en nog eens schrijven en dan over het geschrevenen wat correcties doen waar ze op moeten reageren en dat een paar brieven.
Laatst een boete van 32 eurie. De cursus WOBben voor beginners was een koopje... Waar kan je nog voor 32 eurie een workshop volgens ;op
Denk dat die lusters een veelvoud kwijt waren aan het beantwoorden van mij brieven, stukken opzoeken, opsturen, missende stukken opvragen met een aantal extra relevante vragen. Alle communcatie en verandwoordelijkheden liggen bij het CVOM dus verwacht ik ook alle post vanuit het CVOM. Al het geschrevene dat niet vanuit het CVOM komt (zoals politie en aanverwante organisaties), beschouw ik als niet verstuurd/niet relevant. En dan weer een brief de deur uit. 1 boete is zeker wel een kilo of 2 papier waard. Gouden tijden voor TPG.

Gripzz | 22-06-09 | 22:38

Mag ik dan ook zoenen???
Dat doe ik graag als ik genaaid word...

Gripzz | 22-06-09 | 22:28

Binnen 2 minuten de bekeuringen gehad op dezelfde weg, bezwaar gemaakt alsmede een kopie van het ijkrapport opgevraagd. Bezwaar werd ongegrond verklaart, en het ijkrapport....? Ik zal me wel vergist hebben en had rijkrapport op moeten schrijven, altijd leuk.

Implant | 22-06-09 | 22:26

a.s. zaterdag is weer de jaarlijkse grote bereveren dag... op het achterwiel naar de TT... kunnen de bromsnorren en moraalridders weer geschokt klagen over zoveel stijlloze burgerlijke ongehoorzaamheid... joehoe!!!!

DikkeLeo | 22-06-09 | 21:57

In ieder ander Europees land zouden de brandende autobanden al over de snelwegen liggen;de Nederlander kijkt nog even over de schouder of hij zijn broek niet wat verder kan laten zakken.... en daar gaan geen verkiezingen ooit iets aan veranderen....

azoturie | 22-06-09 | 21:41

hoe is het eigenlijk met de verpakkingsbelasting?

Toasti | 22-06-09 | 21:35

Ongelofelijk wat een beleid hier in Nederland.
Even gewoon 6 euro administratie kosten invoeren.
Het word de hoogste tijd voor nieuwe verkiezingen.

Landsbelang | 22-06-09 | 21:00

@ koerbagh ® | 22-06-09 | 17:27
Wow die prijzen van de t-shirts zijn al klassejustitie! ;-)

great bay | 22-06-09 | 20:53

6 euro, voor iemand die nog geen 1500 euro per maan heeft?

R.C. Williams | 22-06-09 | 20:41

Het loopt de spuigaten uit met die pret belasting hier. De boete zou als reden moeten hebben mensen minder hard te laten rijden, zo laat Koos zo maar even blijken dat het puur om de cash te doen is.

Dhr. Bart | 22-06-09 | 20:37

Boetes zijn onzin en spekken alleen de staatskas, als je echt (maar dan ook echt) wil dat mensen niet te hard rijden dan tuig je door heel Nederland een trajectcontrole op of iets dergelijks..

Hetzelfde met roken, als de overheid echt zou willen dat we massaal stoppen, dan kan dat.. bijvoorbeeld opnemen als harddrug in de Opium wet..

Hypocrieter als de overheid kan het bijna niet..

Paling en Co | 22-06-09 | 20:30

Ik ben blij met de prioriteiten die de politie stelt. Ik ben blij dat er boetes van 8kmh te hard worden geven op de snelweg. Wij hebben het namelijk als samenleving/maatschappij gewild.

Ferdinandt | 22-06-09 | 20:27

Ben al jaren zo hard genomen door Kok en Balkenende, dat ik deze penetratie niet eens meer voel.

Antigoog | 22-06-09 | 20:24

@KevinBeun | 22-06-09 | 20:07
Die truc heb ik ook al eens toegepast in het verleden, maar dat schijnt nu niet meer te werken. Ze houden die extra centen gewoon.

puntkomma?! | 22-06-09 | 20:15

Gewoon 50 cent teveel betalen, dan moeten ze helemaal moeite doen om die 50 cent weer aan je terug betalen. flinke kans dat de administratieve kosten je kleine boete (tot 50 euro geloof ik) overtreffen dus naai je de overheid vanzelf.

KevinBeun | 22-06-09 | 20:07

Niks mis met de wet Mulder. Het voorkomt dat de rechterlijke macht belast wordt met mensen die weten dat ze fout zitten, maar die domweg geen zin hebben om te betalen. Wie zijn zaak voor wil laten komen, kan dat na het betalen altijd doen, en krijgt zijn geld terug als hij in het gelijk wordt gesteld.

bintang | 22-06-09 | 20:01

WOB WOB WOB, uitweg uit de mulder waanzin om toch nog bewijs te krijgen.

Zie www.flitsservice.nl

blacktip | 22-06-09 | 19:59

@ZDEV 19:21
Troost je met de gedachte dat de wetgevers bezig zijn met regelgeving om overmatig medicijngebruik strafbaar te stellen in het verkeer, gelijk alcohol ge- of misbruik (te denken aan Benzo's en anti-depressiva).
Voorlopig toch maar niet teveel inhalen op een 80 weg, die hebben vaak een doorgetrokken witte streep (of dubbele witte streep) en dat kost de nodige pecunia's.
Je zult het helaas moeten doen met het feit dat we in een klein landje wonen met onevenredig veel inwoners en ditto autobezitters.
En Drenthe heb ik veelvuldig bezocht vanwege mijn werk, ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat Drenthe nog lekker rijden is vergeleken met Amsterdam, je kan er niet rijden want: te druk, je kan er niet parkeren want: geen parkeerplaats, heb je een parkeerplaats dan betaal je de hoofdprijs (meer parkeer- dan andere pliessie).
Je TomTom is daar geen cent waard want A'dam is één grote bouwput en wanneer je op de plaats van bestemming bent blijkt de straat afgesloten wegens bouw van de Noord-Zuidlijn, overigens zijn Den Haag en Rotterdam (Weena, R'dam centraal) minstens zulke nachtmerries.
Drenthe is zo slecht nog niet.......

necrosis | 22-06-09 | 19:59

De komende verkiezingen zal het volk afrekenen met het roversduo Bakellende en Bos.... De alsmaar stelende overheid, die de ballen niet heeft om echte problemen op te pakken krijgt z´n trekken nog wel thuis.
Eerst moeten we verlost zijn van het het allergrootste GAJES...... Namelijk het TUIG, wat zegt ons thans te vertegenwoordigen in dit Gristen-Gruwelkabinet en de 2e (slaap)kamer. Nog heel even en dan zijn wij (Hardwerkende ECHTE) Nederlanders verlost van deze gruwels.
Laatste peilingen maken mijn dag weer helemaal goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JoepMeloen | 22-06-09 | 19:58

Help Koos de winter door.

catchem | 22-06-09 | 19:56

Er moeten nog veel meer boetes gegeven worden voor langzame linkerbaanrijders, bumperklevers en traag de snelweg opkruipende invoegers.
En natuurlijk een executiepeleton voor mensen die hun richtingaanwijzer niet aanzetten bij het verlaten van een rotonde.

Elisabeth2 | 22-06-09 | 19:56

@phappert | 22-06-09 | 19:51
Uit je laatste zin blijkt gelukkig waar je onkunde vandaan komt.
Dat scheelt.

Hoezeu1 | 22-06-09 | 19:56

*doet kurk in anus, en gaat racen*

Blue Leader | 22-06-09 | 19:55

@ Merlot | 22-06-09 | 19:45
Applaus!
.
@ Hoezeu1 | 22-06-09 | 19:46
Hulde

uitderuifvreter | 22-06-09 | 19:53

@overVecht

Eh... ja? wat bedoel je, ik ga toch niks posten wat ik niet meen?
Ik vind dat gezeik over boetes ronduit triest, rij dan gewoon langzamer, ik heb zelf geen auto en ik ben blij ook

phappert | 22-06-09 | 19:51

Maar mensen toch... dragen wij niet allemaal graag een steentje bij aan gruwelijke gristelijke gratis-schoolboekplannen?
Dat is nl. waarvoor ze de automobilist op dit moment uitknijpen om in de meeste gevallen flutboetes. tot 15km/h te snel.
kijk>>> www.geldenrecht.nl/consumenten/vervoer...
.
Waarschijnlijk was e.e.a. niet genoeg, daarom nog maar es een verhoginkje erover heen.
Hoppa, 12.000.000*6=72.000.000 extra in kas met 1 simpel wetsvoorstelletje.
.
Ik vraag me werkelijk nog af hoe lang in NL dit zo nog vrolijk voort kan gaan vooraleer de burger er echt genoeg van heeft?
Het lijkt wel de spreekwoordelijke pan met kikkers....
74.125.77.132/search?q=cache:pR3A-5wWd...
Scroll naar kikker.
.
Aangaande de lui die hier schrijven "moet je maar niet te hard rijden"
Wat een non-argument, rijd eens op de autoweg of waaarever, continu veranderd de snelheid, 120, 80,100,70,60,50,30,15. Het enige dat je als automobilist zowat kunt doen is gewoon met de flow mee rijden.
Dat kost je zeker 1 a 2 bekeuringen per jaar.
Is dat terecht of niet? in mijn ogen is het pure afpersing gedaan door de overheid.
Al die lui die zeuren over 130 rijden, die rijden in DLD ook stug 120 tot enorme ergernis van onze oosterburen.

Hoezeu1 | 22-06-09 | 19:46

K..dt ben vanmiddag geflitst, ohw is nog niet kan ik nog even sparen voor de volgende boete.

misswhateverdude | 22-06-09 | 19:46

Als van te voren wordt bepaald hoeveel bonnetjes er zullen worden uitgeschreven, zijn het géén sancties voor gepleegde overtredingen (boetes) meer.
Er wordt immers tot oplegging besloten vóórdat de overtreding gepleegd is.
.
Het zijn daarom stomweg stiekeme belastingen.
En met deze "administratiekosten" zorgen ze er gewoon voor, dat het boetebedrag klare winst voor onze ambtenarenjunta wordt.

Merlot | 22-06-09 | 19:45

Kunnen die club van 350.000 parasieten die overheid heet weer lekker verder met uitvreten... bah.. wat een eng volk.

synchronicity | 22-06-09 | 19:42

@Rejer
Ze zeiden dat ze nog nooit zo veel geld hadden binnen gehaald dan in 08.
.
En dit jaar krijgen ze nóg meer binnen. Fijn toch? Dat salaris van Paul de Leeuw moet toch ergens van betaald worden? En het wachtgeld voor Ella Vogelaar? En wat dacht je dat er voor kosten zijn gemaakt voor de vliegtaks die nu weer afgeblazen is? En wat denk je dat de OV-chipkaart nog gaat kosten? En dan is er ook nog een oninbare vordering op Eveline Graaikens! Nee, die boetes moeten wel omhoog om dit soort tegenvallers op te vangen.

MAD1950 | 22-06-09 | 19:41

En hoe waren die administratieve kosten voorheen gedekt? Ordinaire boete-verhoging dus, alleen wordt op deze manier het parlement omzeilt. Dan zouden CDA, PvdA en CU dus in de kamer de boeteverhoging moeten verdedigen. En ze hebben al zo weinig stemmen ...

woppo | 22-06-09 | 19:37

@phappert | 22-06-09 | 19:36
Zelfs nog enger...

Hij krijgt betaald om te zeggen wat hij niet vindt...

Jij post hier gratis om te iets te zeggen wat je ook echt meent!??

overVecht | 22-06-09 | 19:37

@ sarkaasticus | 22-06-09 | 19:21
Duh!

uitderuifvreter | 22-06-09 | 19:37

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 22-06-09 | 19:36

Moeilijk he... je gewoon aan de maximumsnelheid houden...
Als die paar kilometer per uur toch niks uitmaakt, waarom rijdt iedereen dan niet gewoon een paar km/h langzamer???
Ja ik weet het ben net die vent van wegmisbruikers

phappert | 22-06-09 | 19:36

* checkt snel even de draad of niemand anders de opmerking al gemaakt heeft *

Zeg Stockton, ik hoop voor je dat je je bewust van popie-jopie-taalgebruik bediend hebt... want boetes die duurder worden, daar heb ik nog nooit van gehoord...

Houthakkert | 22-06-09 | 19:34

@sarkaasticus | 22-06-09 | 19:21

Iets te hard rijden op een bv. provinciale weg vind ik iets anders dan al rijdens op je achterwiel, ziekte roepend, met 90 km/u door een woonwijk racen.

overVecht | 22-06-09 | 19:34

Toch zijn de flitsbobows best wel ok. Ze staan altijd op dezelfde plaatsen en ze rijden undercover altijd in dezelfde auto's. Zo weet iemand die veel km's maakt en altijd te hard rijdt precies waar die de keramische remparachute uit moet gooien. Dat is toch wel mooi; ik doe gewoon m'n werk en die flitsbobo ook. Per saldo heb ik nooit last van ze en bekeuren ze alleen mensen die weinig km's draaien of die toch niet opletten. Voor dat laatste verdien je het gewoon om bekeurd te worden, en voor dat eerste is er hoop; gewoon meer gaan karren, dan krijg je ook meer rijervaring en rij je veiliger. En flitsen voor de verkeersveiligheid? HAHAHAHA! De overheid is helemaal niet voor onze verkeersveiligheid. Argument? BPM. Voor euri 10.000 koop je in D een auto met 5-sterren NCAP-test; hier door de BPM koop je voor dat bedrag er 1 met 3-sterren; Dus U rijdt u maar lekker te pletter; wij incasseren wel!

BitchSuperSoaker | 22-06-09 | 19:34

Ik heb een brommer, gelukkig kan ik niet te hard rijden:)

Maar wildplassen is toch al fiks(90 eutjes:O!) dus dat word nu 96 meen ik...

jesrr | 22-06-09 | 19:33

Meer boetes betekent meer geld voor het CJIB. Meer geld voor een eventuele administratielul?

baronbreekijzer | 22-06-09 | 19:33

necrosis | 22-06-09 | 18:25

Kom eens voor de lol in Drenthe langs. Al die bejaarden hier zitten zo onder de versuffende medicijnen dat ze 50 rijden op een 80-weg.

En dat is verrekte irritant. En gevaarlijk, want de mensen die wel netjes 80 willen rijden gaan inhalen. Mocht dat mis gaan, dan krijgt nooit de slome bejaarde de schuld.

Oh zat ik maar een maandje bij de politie. Ik zou elke slak zijn rijbewijs afnemen. En elke flits-collega voor luie flitsnicht uitmaken.

ZDEV | 22-06-09 | 19:21

consequent stelletje reactionairen hier. Alle finnen moeten zich aan de wet houden maar ow wee als we dat zelf niet doen en een boete krijgen. dan schreeuwen we moord en brand ......

sarkaasticus | 22-06-09 | 19:21

We gaan naar fascisme.

Liberty Wolfe | 22-06-09 | 19:20

Zolang onze overheid de burger niet serieus neemt, neem ik de wet niet serieus.

ZDEV | 22-06-09 | 19:16

Strak plan! Eerst overal de snelheidslimieten omlaag zetten. Dan wat stroken afpakken (iets met blabla spits). Dan volbouwen met camera's en trajectcontroles. En KASSA!

Zeddegeizot | 22-06-09 | 19:15

gelukkig MOETEN we ook allemaal te hard rijden

sarkaasticus | 22-06-09 | 19:10

@ necrosis | 22-06-09 | 18:56
Vrouw niet meer. Niet dood hoor maar ze had wel gelijk...

uitderuifvreter | 22-06-09 | 19:07

Mensen mensen, gewoon niet te hard rijden...

Tikkietegek | 22-06-09 | 19:04

necrosis | 22-06-09 | 18:56
Ik zou het niet weten van de alpenhoedjes. Als ik ook maar het minste geringste vermoeden heb dat ik ergens een schim van een Volvo 340 opvang, maak ik een noodstop en wacht even een kwartiertje om bij te komen van de schrik.

Elisabeth2 | 22-06-09 | 19:03

@Elisabeth2 18:29
Wijze woorden, ik?
*gaat spontaan blozen*
Overigens dragen de meeste oude mannetjes geen pet, maar hebben ze een Alpenhoedje op de hoedenplank van hun volvo 340 liggen (klinkt dat bekend?)
@JosVerbeek 18:31
Ik heb het even opgezocht en inderdaad de N9, voor insiders: the widowmaker!
Veel keus heb je echter niet wanneer je van Zuid-Holland naar Marinevliegbasis "de Kooy" moet.
@uitderuifvreter 18:31
We hebben duidelijk een verschil van mening en dat mag (nog wel).
Ik weet niet of je vrouw en kinderen hebt maar het lijkt me niet erg prettig als zij straks op jouw begravenis staan en de tekst op je steen luidt: hier rust uitderuifvreter, hij HAD gelijk........

necrosis | 22-06-09 | 18:56

Ja inderdaad ik las het gister al op FOK! (kuchintkuch)

geëxcommuniceerde | 22-06-09 | 18:55

@ LoopseTeef | 22-06-09 | 18:50
Tis moeilijk voor te stellen maar ze baestaan!

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:55

Ik, als burger, breng 6 euro administratiekosten in rekening vanwege betaling per acceptgiro. Iets met gelijke behandeling enzo.

disone | 22-06-09 | 18:54

Wat dacht je van de jufrouw die van het weekend 't café uitliep om naar huis te rijden maar weer terugkwam met de woorden; "Geef mij nog maar een biertje want ze staan verderop te controleren..."

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:53

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:45
OK noem er eens drie, .... nee noem er eens twee......... nee noem er maar één die wel kan rijden dan. En zelf doe ik niet meetellen............... alhoewel scheurneus.

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:50

Het geld voor de zoveelste pardon regeling (en de financiele gevolgen daarvan = lees huursubusidie, uitkering, zorgtoeslag etc. voor mensen die nog nooit een uur in NL hebben gewerkt laat staan belasting betalen) moet ergens van betaald worden (= lees de werkende Hollander die naar zijn werk toevallig bij een inhaalmanouvre 7 km/u te hard rijdt).

Je Verzint Het Niet | 22-06-09 | 18:48

Lang leve de democratie en Europa.

oxided | 22-06-09 | 18:47

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:36
LOL. Toch klopt het wel vaak van vrouwen.

Elisabeth2 | 22-06-09 | 18:47

@ LoopseTeef | 22-06-09 | 18:36
Hihi, voor Loopse Teef of Lizzy uitgemaakt worden wel dan? Het zijn nu eenmaal vaak vrouwen, leuk of niet. Ik ken overigens zat meiden die wel kunnen rijden hoor.

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:45

Alleen de boetes doe onder "wet mulder" vallen... Dus als je met 250 langs de kant wordt gezet ben je goedkoper uit want dan heb je geen 6 euro administratiekosten.

Sinclair | 22-06-09 | 18:44

jammer dat je niet kan klagen via een 0800 nummer )-:

Je Verzint Het Niet | 22-06-09 | 18:42

-weggejorist-

ONS | 22-06-09 | 18:37

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:35

dat laatste hoort Lizzy dan weer NIET graag

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:36

@ Elisabeth2 | 22-06-09 | 18:29

Klopt, oude mannen met pet, mensen met fietsen achterop, mannen met baarden en veel vrouwen van allerlei pluimage...

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:35

Maar de grote vraag is: Mag de overheid verplicht administratiekosten rekenen? Is er iemand met een juridische achtergrond die dat provinciale besluit even terug de negorij in slingert?

Einde van de Domheid | 22-06-09 | 18:33

necrosis | 22-06-09 | 18:25
Je bedoeld de N9? Dat is inderdaad zo'n typische weg om verschrikkelijke veel gas te geven, lang en recht. Als het daar fout gaat, gaat het goed fout..

JosVerbeek | 22-06-09 | 18:31

@Conan de Rabarber | 22-06-09 | 17:29
De Juten waar jij over spreekt hebben niet voor deze maatregel gekozen. Deze MOETEN van de staat bekeuringen schrijven. Het aantal te schrijven bekeuringen is per politieregio middels een contract vastgelegd. Als deze cijfers niet worden behaald komt er ook geen extra geld. Als een autoverkoper zijn aantallen per maand niet verkoopt dan vliegt deze er ook uit. Heel jammer maar helaas wel waar.

sannyisback | 22-06-09 | 18:31

@ necrosis | 22-06-09 | 18:25

Haha ZIJ reed te dicht voor mij. Ik was er zelf bij! En met roken ben ik nog niet begonnen. En ja die hartaanval zal er desondanks inderdaad nog weleens van komen...

uitderuifvreter | 22-06-09 | 18:31

necrosis | 22-06-09 | 18:25
Wijze woorden. Als ik achter zo'n dwaallicht (vaak oude mannen met een pet op) zit op een 80 KM weg en ik kan niet inhalen, dan zucht ik even diep en denk dat het toch wel een veilige snelheid is en ga er rustig op afstand achter hangen. Zo'n weg duurt niet eeuwig.

Elisabeth2 | 22-06-09 | 18:29

@uitderuifvreter 17:51
Zij reedt te dicht vóór jou? Jij reedt te dicht áchter haar!
Op een 80 km. weg is men niet verplicht om 80 te rijden, het is een maximumsnelheid die wordt vastgesteld door de wegbeheerder ivm veiligeheid (de meeste verkeersdoden vallen op deze wegen), de regels voor minimumsnelheid liggen wat lastiger, die wegen zijn alleen voor voertuigen die een bepaalde snelheid kunnen, en mogen halen (een brommer die 110 kan mag dus ook niet).
En kwaad worden heeft geen zin, zeker niet voor je eigen veiligheid.
Zelf heb ik ooit iemand ingehaald die "slechts" 70 reedt waar 80 toegestaan is, via de naastgelegen busbaan met 120 km/ uur.
Wat bereik je hiermee?
Als ik gepakt zou zijn was dit de uitkomst:
1 - 40 km te hard en dus geregistreerde overtreding (duur)
2 - rechts inhalen (duur)
3 - gebruik maken van een busbaan met een voertuig dat niet als zodanig gekwalificeerd is (kosten onbekend)
Ik ben zelf koerier geweest en liever wat minder snel dan een hartaanval of een ongeluk!
Tip: volgende keer een parkeerhaven opzoeken, rustig een sigaretje roken en daarna weer met 80 doorrijden, beter voor je portemonee en je eigen veiligheid.
En als je mij niet geloofd, google dan eens op die beruchte weg tussen Alkmaar en Den Helder, daar zijn heel wat levens voortijdig tot een accuut einde gekomen, niet voor niets hangen er op dergelijke wegen brute posters met als tekst: soms is scheuren écht het einde.....
Succes

necrosis | 22-06-09 | 18:25

Ook interessant, eerstvolgende boete na de verhoogdatum betalen min die zes euro en het dan voor laten komen. Kijken wat de rechter dan zegt over de rechtmatigheid van die 'administratiekosten'...

F. von Zeikhoven | 22-06-09 | 18:24

Stelletje leipo's zijn het... Staan ze achter een paal, niet eens in cognito. Als je niet aan je pommel zit te freubelen dan zie je dat toch gewoon? Volgens mij zie je dit in het Friesche landschap van verre af al staan en is een bekeuring daar, zeer niet nodig (of je moet een pommelfreubelaar of vogelaar zijn) maar principe blijft principe, we moeten dokken om het feit dat we moeten dokken.

whatsinaname | 22-06-09 | 18:22

schoften zijn het

Meister Jäger | 22-06-09 | 18:21

Nog even en we betalen administratiebelasting over de belasting van de administratie van de administratie. Hierna wellicht overurenbelasting over de belasting voor alle belastte administratiebelasting administrateurs.

whatsinaname | 22-06-09 | 18:18

Crusher | 22-06-09 | 18:14

En ik maar denken dat cruise-control niet is uitgevonden voor landen als Nederland. Laatst nog geprobeerd om op de A1 en A50 mijn cruisecontrol in te zetten, maar dat strand meestal al na 2 km omdat iedereen zijn eigen 120 km/h aanhoudt.

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:17

Tegenwoordig heb ik cruise control en krijg geen bekeuringen meer, die teringratten in de berm mogen wat mij betreft rotten in de hel.

Crusher | 22-06-09 | 18:14

JosVerbeek | 22-06-09 | 18:11

als je niet zo ver weg zat zou ik je komen helpen....... graties, dat spreekt

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:13

Maar...??? Betalen we die politie niet al? Van onze belastingcentjes? Ik ben ongeveer de helft van mijn inkomen gewoon al kwijt aan onzin waar ik niet om vraag. Moet er dan nog meer betaald worden voor administratieve krachten waar we allemaal al voor betalen? Of moeten we de mensen betalen wie deze regeltjes verzinnen? Just a question.

whatsinaname | 22-06-09 | 18:12

Bullshit, direct na je boete een tactisch geschreven klaagschrift de deur uit.. dan betalen en een bezwaarschrift in elkaar flansen! 9 van de 10 keer maken de dienders vormfouten en krijg je het bedrag vrolijk teruggestort. Kwestie van eventjes je erin verdiepen..

Vulgaris Magistralis | 22-06-09 | 18:11

Wat een onzin. De boette is een en al administratie, zekers als hij automatich van de flitspaal tot op je deurmat beland. Belastingtechnisch is hij niet aftrekbaar omdat de boette 100% belasting is.
Straks gaan ze er nog gevarengeld aan toevoegen vanwege het toegenomen agressie onder de burgers vanwege de weggevallen koopkracht en ieder alleen nog voor zijn vaste lasten werkt.

Jabalinero | 22-06-09 | 18:11

Wat ik nu graag eens zou willen doen: met glow-in-the-dark verf 'Belasting is diefstal' op alle belastingkantoren van Nederland klodderen...

JosVerbeek | 22-06-09 | 18:11

Ik mouse'te net over een link maar de URL verscheen niet onderin de statusbar en toen moest ik er opnieuw met de muis overheen... Dat vond ik toch wel een stuk erger hoor.

Albert K. | 22-06-09 | 18:11

uitderuifvreter | 22-06-09 | 17:57
Sowieso, van mensen die te traag rijden op een N-weg zou het rijbewijs moeten worden afgenomen. Het is een volkomen begrijpelijke reactie, ik ga mensen die te langzaam rijden ook altijd in de nek zitten 'hijgen'.
StijlVoorover | 22-06-09 | 18:02
En doordat je voor crimineel wordt uitgemaakt zijn velen te bang om het gas eens stevig in te trappen en worden vrachtauto's met 96,3 kilometer per uur ingehaald, met alle risico's van dien. Het flauwekulargument dat de wegen door te flitsen veiliger worden kan dus ook gewoon in de prullebak.

JosVerbeek | 22-06-09 | 18:10

Administratiekosten gaan het helemaal maken dit jaar. Ook de belastingdienst zet bij zijn aanslagen al meteen een rentepercentage op het bedrag. Of je nou op tijd betaalt of niet. Dieven zijn het allemaal

LoopseTeef | 22-06-09 | 18:09

@RL, inderdaad... veiligheid (mijn hoela) stond net nog dat we zo veilig zijn hier op de weg met het otootje. mompelt iets van centetrekkers, wolven, lijkepikkers

whatsinaname | 22-06-09 | 18:07

Gelukkig kan je, als de zaak geseponeerd word, zelf ook een rekening aan ze terugsturen voor jouw administratiekosten. En die zijn 18,76 euro.

Sinar | 22-06-09 | 18:06

Trouwens wel duidelijk waarom die Falk uit dat EU-vonnis failliet gegaan zegt te zijn. Die pipo dient mateloos lang nadat z'n zaak is voorgeweest een klacht in. Komt vervolgens met een heeeeeeeele grote kudt-smoes (gebrouilleerd) en wordt dus beleefd het bos ingestuurd door het EU-hof van Justitie. Benieuwd wat er gebeurd met zo'n klacht alstie wordt ingediend door iemand die het wel snapt....

F. von Zeikhoven | 22-06-09 | 18:04

Ik hoor zo vaak in mijn omgeving dat mensen echt dit (***) Holland wil verlaten... Vraag me af waarom.... zucht...

whatsinaname | 22-06-09 | 18:04

vostro | 22-06-09 | 17:47
Koos Spee, André Regtop, Femke Halsema, Karst T., etc. Ideeën zat.

Generaal P. | 22-06-09 | 18:03

ik eiges | 22-06-09 | 17:31

Nee, mij niet. Bezwaarschriften die worden ingediend gaan sowieso al niet langs het CJIB. Die gaan naar de 'Centrale Verwerking Openbaar Ministerie' (die dan standaardbriefjes terugstuurt namens een OvJ). Bovendien spreken we hier over een maatregel die niet de notoire overtreders treft (of die nou 370 of 376 Euro moeten betalen boeit hen niet). Men treft de kleine overtreders die even niet hebben opgelet en gepakt worden met 4 km/u te hard het hardst omdat er daar veel van zijn. Er zijn 10,5 miljoen WAHV (Mulder)-boetes per jaar en ruim 700.000 "transacties". Dus reken maar uit, dat type boetes verhogen met 31,6% levert alleen al voor die 2 categorieën 67,2 miljoen euro per jaar extra op. Dat doet men omdat men dringend extra inkomsten nodig heeft en erop rekent dat allerlei brave burgers denken dat zij daar zelf niet door getroffen zullen worden omdat zij hun best doen allerlei regels na te leven. Bovendien verkoopt het nog makkelijker als men zegt dat het voor de veiligheid gebeurt natuurlijk. Maarja, we hebben nou al zo weinig ongelukken omdat iedereen vrijwel elke dag in de file staat.

RL | 22-06-09 | 18:03

Nog even en we krijgen het kwartje van de balkbekeuring erbovenop.

whatsinaname | 22-06-09 | 18:03

Kblijf bukken....

L. Hannes | 22-06-09 | 18:03

net nog een ondernemer gesproken die binnenkort, volkomen onschuldig en al 20 jaar goed voor het inkomen van 30 medewerkers (en dus een enorm pak betaalde belastingen), op voorhand even in het strafrechtbankje gezet word.

Dus, welkom in NL: als je een goed vindbare, oppassende en belastingbetalende burger (=easy target) bent dan worden allerlei lullige en minder lullige vergrijpen je keihard (want verzet is praktisch zinloos) zwaar aangerekend en wordt door een uiterst efficiente incasso-machine het geld uit je zak geklopt en waagt men het om je gewoon (omdat het kan) voor crimineel (echt gebeurt bij geloof ik 20 km/h te hard) uit te maken.

Dat is natuurlijk allemaal scherts en bedoeld om het toch wat te laten lijken; het gaat natuurlijk allemaal maar om 1 ding: die zalige stroom euro's moeten richting den haag blijven vloeien en aangezien het vangen van echte criminelen geld kost en ook een stuk moeilijker is dan een machine acceptgiro's uit laten kakken halen we het dus bij......

JUIST! Bij U!

Rest In Privacy | 22-06-09 | 18:02

Nog even, en je moet het uurloon van de bekeurende agent ook gaan betalen.

Amen | 22-06-09 | 18:01

Gewoon de bestuurlijke weg kiezen, ga al je boetes Wobben(Wet openbaarheid Bestuur). De struikrovers moeten na jouw verzoek de relevante informatie aan jou toezenden. Kost ze toch al snel 45 minuten werk, en bij een flitsboete krijg je de foto er mooi bij, voor boven het bed.

kabila | 22-06-09 | 18:00

en, allemaal happy met Europa? Laten we vooral meer 1 worden. Geen eigen regels meer, die Hollandse regelgeving is op zich al op het belachelijke af, kunnen we nu ook nog bukken voor achterlijkheden van andere landen. Makkelijker kunnen we het niet maken.....

whatsinaname | 22-06-09 | 17:59

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:55
De franse overheid houdt er een snelle rekensom op na: hoeveel Fransen worden er per jaar in Nederland bekeurd en hoeveel Nederlanders in Frankrijk???? Die Nederlanders in Frankrijk worden hier wel meteen staande gehouden en kunnen boter bij de vis doen. Ik denk niet dat de Franse regering een heel overheidsapparaat gaat optuigen om zoiets als elkaars verkeersboetes te innen. Hebben ze gewoon een hekel aan.

LoopseTeef | 22-06-09 | 17:59

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:51

Gewoon een factuur sturen naar CJIB ovv diverse werkzaamheden t.b.v het invullen van de door uw ingezonden acceptgiro a € 240,- per 15 minuten.
Tevens op de factuur, verwijderingsbijdrage voor het papier wat ze je toegestuurd hebben, jij moet immers afvalheffingen betalen in de gemeente.

vostro | 22-06-09 | 17:58

@ vostro | 22-06-09 | 17:52
Het gaat om de schuldvraag; dat mens reed veel te dicht voor me. Waarom krijg ik het bonnetje dan?

Maar je hebt wel een punt met dat relatieve, dat mens ging zo langzaam dat ik aan die 10 cm tussenruimte meer dan genoeg had om tijdig te kunnen stoppen.

uitderuifvreter | 22-06-09 | 17:57

Door een fout in de kenteken notering ben ik vorig jaar 8 maanden bezig geweest om uit dat CJIB systeem te komen. En off. v. Justitie durfde zelfs nog met droge oogjes te beweren dat ik moest betalen omdat ik te laat had gereageerd. de LUL!
Uiteraard betaal ik braaf als ik fout ben geweest, maar in dit geval dus niet.
8 maanden, diverse herinneringen en dito telefoontjes verder was ik er (hopenlijk) vanaf.
Geen wonder dat de boetes omhoog gaan, wat een incompetent volk is dat zeg.
Zijn vast op cursus in Iran geweest, bij de ayatholla's!

Mask | 22-06-09 | 17:56

LoopseTeef | 22-06-09 | 17:47
Boetes uit Zwitserland (*flits* bij Lausanne) krijg je anders keurig netjes thuisgestuurd, vanuit Karlsruhe. Hoe doen die Fransozen dat dan?

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:55

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:51

parkeerboetes zijn ook al belasting geworden. Dadelijk de snelheidsovertredingen nog.

LoopseTeef | 22-06-09 | 17:54

uitderuifvreter | 22-06-09 | 17:51

in beroep gaan - afstand tot de voorligger is relatief

vostro | 22-06-09 | 17:52

Heeft iemand Koos Spee al om zijn mening gevraagd?
En waar kan ik aandelen CJIB kopen, de boete industrie is "booming", hoezo crisis?

necrosis | 22-06-09 | 17:52

Als iedereen nu eens massaal weigert om die boetes te betalen, dan ben ik benieuwd of het OM/justitie genoeg mensen op de been kan krijgen om dan het zaakje te innen. De overheid is zonder problemen op de knieën te krijgen, mits zo'n actie goed gecoördineerd wordt...
*Boetes verkapte belasting, en belasting diefstal doet vinden*

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:51

Verleden week aangehouden door zo'n lul omdat er een vrouwtje 65 reed op een 80 km weg. Ze reed godverdomme zo dicht voor me dat ik € 180,- moest betalen!!! Kwaaier kun je mij niet krijgen.

uitderuifvreter | 22-06-09 | 17:51

Interessante jurisprudentie, die EU-uitspraak. Het wachten is nu op de in de GBA geregistreerde huiseigenaar die wegens het op de weg gooien van allerlei zooi door krakerTs vanuit zijn eigendom op de bon geslingerd wordt. Dit om de opsporende, vervolgende en rechterlijke autoriteiten niet op een onacceptabele wijze te belasten in het geval de pliesie het krakerTs-schorriemorrie niet in de kraag kon vatten...

F. von Zeikhoven | 22-06-09 | 17:50

BitchSuperSoaker | 22-06-09 | 17:47

dus jij gaat voor 140 euro aan lood opsturen zodat ze 20 euro aan porto moeten betalen.

vostro | 22-06-09 | 17:49

Is het fries?
Uitmelken dan maar.

Klapband | 22-06-09 | 17:48

Generaal P. | 22-06-09 | 17:35

vul dan wel als afzender de naam en het adres in van iemand die je niet zo aardig vind.

vostro | 22-06-09 | 17:47

*Iets mompelt over echte misdaad en prioriteiten stellen*

JosVerbeek | 22-06-09 | 17:47

Alle nederlandse bonnen op mijn franse kenteken heb ik hier op de plee hangen. Kan ik me nog eens lekker het schompes lachen als ik zit te kakken.

LoopseTeef | 22-06-09 | 17:47

@generaal P: TNT verwerkt pakketpost tot 30Kilo! Dus gewoon een staaf lood verzenden naar die paupers.

BitchSuperSoaker | 22-06-09 | 17:47

Horror Kokochka | 22-06-09 | 17:31
Dat is precies de soort debiele reactie waar de overheid op hoopt. Net als mensen die met het grootste gemak hun privacy opgeven onder het mom van "Ik heb toch niets te verbergen."

Timooooo | 22-06-09 | 17:46

OveRRRheid, weet niet waar de r voor staat maar daar komen we er met zijn allen wel uit.

Fragony | 22-06-09 | 17:46

Kan duitsland ons niet ff annexeren? 30 km/h te hard op de autobahn-> euri 20!
En daar hebben ze dus schijnbaar wel efficiente ambtenaren! Echt te bezopen voor woorden, maar in onze socialistische heilstaat is het inderdaad denkbaar, en dus realiteit.

BitchSuperSoaker | 22-06-09 | 17:45

Net via Hyves & Twitter het kenteken van Bertwin Tiemersma gevonden.
*valse platen maken gaat*

hekkesluiter | 22-06-09 | 17:41

De overheid is echt je vriend niet.

de tandarts | 22-06-09 | 17:40

Als wij als volk dit graaigedrag van de overheid willen stoppen moeten wij dat zelf afdwingen. Zolang de Nederlanders op dit soort a-socialen blijft stemmen verandert er nooit wat.

Had-je-me-maar | 22-06-09 | 17:39

U wilde zwaardere straffen? Alstublieft. De overheid; @ your service.

Otis B. Driftwood | 22-06-09 | 17:36

Raar, de zaken gaan goed en dus gaan de prijzen omhoog? Moeten de trouwe klanten niet beloond worden met een korting?

Synecdoche | 22-06-09 | 17:36

Eenvoudig: bij elke bekeuring standaard 9,9 kilo oud papier (of iets anders, gebruikt kattengrind of zo) opsturen naar: CJIB, antwoordnummer 7075, 8900 WC Leeuwarden. Portovrij voor jou. Niet voor CJIB.

Generaal P. | 22-06-09 | 17:35

Ik buk alleen voor rechts.

jopi | 22-06-09 | 17:35

@HoeraHoera | 22-06-09 | 17:33. Kan je wel. Google hoeveel boetes er jaarlijks worden uitgeschreven en vermenigvuldig dat met 6. Zoveel euro'tjes levert dit ongeveer op. OK?

John McClane | 22-06-09 | 17:35

Ik staak. Ik rij alleen nog maar te zacht.

lekker moeder | 22-06-09 | 17:35

Kan iemand even uitrekenen wat ze dit gaat opleveren in Leeuwarden?

HoeraHoera | 22-06-09 | 17:33

Leeuwarden laat zien waartoe de overheid in staat is. Als burger heb je vrijwel geen poot om op te staan ook al heb je het grootste gelijk aan je kant krijg je het juridisch toch niet. Men blijft gewoon op het standpunt: regels zijn regels. Punt uit. Klinkt ook heel logisch maar de werkelijkheid zit vaak anders in elkaar. Maar daar hebben ze geen boodschap aan.

ecologiste | 22-06-09 | 17:33

Hard zwoegende ambtenaren +1
Realiteit is altijd anders; ambetenaren zijn lui -1
Conclusie; administratiekosten zijn onzin, een pak slaag is alles wat nodig is -1
___________
-1

Lutser 2.0 | 22-06-09 | 17:32

Ze importeren hele volksstammen,en de kosten zijn voor de autobestuurder.

fleurtje | 22-06-09 | 17:32

-weggejorist-

Horror Kokochka | 22-06-09 | 17:31

@RL
men noemt dit een verhoging vanwege de administratieve kosten die het afhandelen met zich meebrengt.

aangezien half nederland zijn best doet om die administratieve lasten zo hoog mogelijk te krijgen, lijkt me die consequentie vrij logisch.
dat lijkt jou niet?

ik eiges | 22-06-09 | 17:31

Overigens is de wet Mulder al ouder dan de internets as we know them, maar toch bedankt voor de uitleg, anders was het stukje wel erg kort geworden.

John McClane | 22-06-09 | 17:30

Die ouderwetse acceptgiro's ook altijd, kost klauwen vol geld. Tijd om de boel te digitaliseren, met je Digid je bekeuring betalen. Eventuele aanmaningen per email ontvangen, etcetcetc.

RoyalFlusher | 22-06-09 | 17:30

Je zou toch maar voor iedere overtreding een rechter onder ogen moeten zien, zouden we 10x meer rechters nodig hebben.

blikkoek | 22-06-09 | 17:30

Let's A-bomb Leeuwarden. Veel vliegen in 1 klap

vetser | 22-06-09 | 17:30

De juten zijn veranderd van galante ridders die het volk beschermen in roofridders die diezelfde bevolking hartstochtelijk plunderen.

Conan de Rabarber | 22-06-09 | 17:29

Ze kunnen allemaal de touwtyphus krijgen!! Verkeersboetes zijn sowieso vaak onzin! (Behalve dan door rood rijden en mensen aanrijden natruurlijk)

Nonbeliever | 22-06-09 | 17:28

Onzin!

Artikel 2, eerste lid, WAHV stelt slechts dat het mogelijk is de strafrechtelijke feiten(!!) administratiefrechtelijk af te doen. Feiten behoren dus wel tot het strafrecht.

Bovendien is de constructie door EU goedgekeurd omdat 1) opzet niet in de delictsomschrijving nodig is (kan niet bommen of je opzettelijk door rood heen reed, als het licht maar rood was); en 2) je onschuld (namelijk afwezigheid van alle schuld of overmacht) in de procedure aangetoond kan worden.

Voorts is administratiekosten ridicuul! Dat zit al verwerkt in de boete en zou dus niet afzonderlijk moeten.

Beau ter Ham | 22-06-09 | 17:28

Shit man, die boetes kostten al zo vet duur!

John McClane | 22-06-09 | 17:26

-weggejorist-

Horror Kokochka | 22-06-09 | 17:25

Leuk blaadje die NJB!
*neemt direct abbootje*

Bjoert | 22-06-09 | 17:25

"Duitse nummerplaten uit het vet haalt"

Stroopdoos | 22-06-09 | 17:25

ik eiges | 22-06-09 | 17:22

Wahahaha, ja en die waren er vast ook de oorzaak van dat de boetes in de laatste 10 jaar al 4 keer eerder verhoogd zijn. Het gaat gewoon om inkomsten, om niks anders.

RL | 22-06-09 | 17:25

-weggejorist-

Horror Kokochka | 22-06-09 | 17:25

Boete betalen en in beroep gaan met zoveel mogelijk tekst en plaatjes en voorbeeld situaties laat ze maar werken voor hun geld.

vostro | 22-06-09 | 17:24

boetes duurder?
boetes HOGER

M.A. ten Aaier | 22-06-09 | 17:22

met dank aan alle LAMZAKKEN die zo graag 'zand in de motor' wilden strooien om door bij elke boete protest aan te tekenen en in beroep te gaan.

ambtenaartjes druk -> meer ambtenaartjes
meer ambtenaartjes -> hogere boete

verassend hoe dat werkt he?

ik eiges | 22-06-09 | 17:22

"Dankzij de Wet Mulder mag het OM uw schuld veronderstellen zonder dat eerst uw onschuld is onderzocht"
Hoe wilde je anders het geven van verkeersboetes in de praktijk een beetje goed regelen.

Calpa | 22-06-09 | 17:21

Gewoon een auto kopen&verzekeren in Spanje, klaar is Kees...

Fluffy Bunny | 22-06-09 | 17:21

spuit 11

glebber | 22-06-09 | 17:20

jammer dit..

Leeany | 22-06-09 | 17:20

Snelheidsbelasting. Altijd leuk.

Terror Teuntje | 22-06-09 | 17:18

Hm laatst was ik daar nog op excursie... Ze zeiden dat ze nog nooit zo veel geld hadden binnen gehaald dan in 08.

Rejer | 22-06-09 | 17:18

Is er geen partij tegen de politiek?

ingelogd | 22-06-09 | 17:17

Ik als Leeuwarder distantieer me van de genomen maatregelen.

KarelKopKaas | 22-06-09 | 17:17

Liever niet, ben nog een beetje nauw

Helemaal niets | 22-06-09 | 17:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken