Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doe de Wilders Diss

g33rT.jpgLiestwaar ze répèt, zeggen de Fransozen. Wij hebben gewoon het StaatsJournaal waar de geschiedenis zich herhaalt. Was het eerst politiek redacteur Job Frieszo die met het partijprogamma van de Centrum Democraten stond te zwaaien om Pim Fortuyn een kopje kleiner te maken, nu hebben ze bij de NOS redactiejoker Peer Ulijn. Hilarische Peer schitterde zondagavond met deze guitige bijdrage in het Achtuur Journaal. Hoe haalde die smerige rechtse Geert Wilders het toch in zijn malle hoofd om de Kamer te vragen die lieve grappige aardige vredelievende Mohammed Anas Noorani Siddiqui het land uit te willen zetten? Geert... Gek! Hadden we trouwens al gezegd dat het NOS Journaal het propaganda-orgaan van de PvdA is?

Reaguursels

Inloggen

de NOS en de NPS moeten gewoon UIT het publieke bestel worden gehaald, ze hebben namelijk geen leden.
Geert Wilders is misschien narcistisch, maar altijd beter dát dan een politiekcorrect fossiel.

Onderbuik | 12-09-06 | 13:37

-weggejorist-

ForzaBarca | 12-09-06 | 03:19

Wat een gezeik. Eerst was het journaal te links-elitair (lees: te moeilijk voor a-politiek nederland). Nu worden politieke items op een jip en janneke manier verteld is het nog steeds niet goed.

Mememntomori: Ik denk dat de kans niet zo groot is.
.
Moslims in Nèderland beseffen dat de Nederlanders op het randje van een burgeroorlog staan.
Eèn aanslag - of dat nou om een persoon [als Theo van Gogh] of om een groter target gaat, is genoeg om de hel te laten losbreken tussen moslims en niet-moslims.
.
Wat moslims in het buitenland met Nedrland van plan zijn: Gèèn idee.

filter | 12-09-06 | 01:42

ik heb een vraag die hier niks mee te maken heeft..

hoe groot is de kans dat een terroristische in nederland plaatsvind deze week? en hoe groot is die kans dat dit in 2006 nog plaatsvind?

het liefst een beetje een onderbouwde reactie..

mementomori020 | 12-09-06 | 01:27

Het staatsjournaal kent haar voorbeelden
.
Josef Goebbels, de Nazi minister van propaganda bedacht indertijd "de grote leugen". De grote leugen werkt als volgt. Als je een speciaal doel wilt bereiken, bedenk je een grote leugen, die je steeds herhaalt, totdat mensen gaan geloven dat het wel waar moet zijn wat je zegt. Op dat moment is de leugen geen leugen meer, maar is de leugen de nieuwe waarheid geworden.

vrijheid-van-spreken | 12-09-06 | 01:21

bubka 12-09-06 @ 00:59

Ook zij die niet Gristelijk opgevoed zijn zijn gristenen in opvatiing: vergeving, broederschap, liefde... incl. voor de samaritaan en bovendien het slecht begrepen andere wang verhaal... atheisten in w. europa zijn jeauds-kristelijk- humanistisch... allemaal...

bottehond | 12-09-06 | 01:02

@bottehond
De laatste dan, nee, wij verschillen absoluut niet van mening over het tirannieke karakter van de islam, wel over het feit dat mensen, die slechts uit naam, zie hierboven én jouw link, bereid zouden zijn om alles wat ze hier ook hebben leren waarderen en opgebouwd hebben, in de waagschaal te stellen, dat is iets wat er bij mij niet inwil...
By the way, gelovig opgevoed? Dan weet je dat ook het Christelijk geloof in zijn zuiverste vorm heel je leven bepaald en vormgeeft, ook overheersend...

bubka | 12-09-06 | 00:59

@bottehond
Zinnige link trouwens, heeft de man wel gelijk in, bevestigt ook mijn beeld dat men in naam moslim is, maar er niks meer aan doet...
En uit angst voor sociale uitsluiting of erger het maar zo laat...
Goeie vraag wat je daar aan zou moeten doen, als eerste zou ik het bijzonder onderwijs verbieden en, net als die kerel voorstelde, godsdienstles over alle geloven verplicht gaan stellen, tís een beginnetje...
Maar nou ga ik pitten, 6 uur is het weer dag voor deze proletarier, hattie maar door moeten leren!

bubka | 12-09-06 | 00:48

bubka 12-09-06 @ 00:33

Dan verschillen we in ieder geval van mening inzake het absoluut tirannieke karakter van de islam. En vrijwel alle reservisten zullen buigen. In onderwerping.

bottehond | 12-09-06 | 00:45

Ik denk dat Hitler nooit aan de macht had kunnen komen en zijn waanzin ten uitvoer had kunnen brengen als Duitsland niet in zo'n economische catastrofe terecht had gekomen. Ik denk dat Clinton gelijk had toen hij zei, vrij vertaald, het gaat om de economie, om banen, om welvaart...
Ik wil geloven dat je in de achterstandswijken een goede kans maakt als radicale imam, absoluut, maar ik weiger te geloven dat de moslim die hier iets gemaakt heeft van zijn bestaan, bereid is dat allemaal op te geven in afwachting van het kalifaat, of hoe ze dat ook mogen noemen...
Natuurlijk, uitzonderingen op die regel te over, Mohamed Atta, Binladen noem maar op...
Maar dat zijn, voor mij althans, uitzonderingen, ik hoop en geloof dat naarmate het economisch beter gaat met de gemiddelde allochtoon dat hij, net als bij elke andere godsdienst gebeurt is, eieren voor zijn geld kiest en het grote kalifaat maar een beurtje laat overslaan..

bubka | 12-09-06 | 00:33

bubka 12-09-06 @ 00:14

Nee... je indruk deel ik. Dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is dit:

www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?...

Aan wiens kant zullen die moslim- reservisten vechten als het er op aan komt? Wat zou jij doen? Zelfs zónder die dwingende religie, die altijd bij je is? Ik heb in feite medelijden met moslims. Zij kunnen niet volledig vrij zijn. Ondanks dat velen van hen dat willen. Vraag maar aan de moslim reaguurders. Lees het artikel maar. En denk jij dat "wij" of "zij" de islam kunnen veranderen. Ergo: het gaat niet om individuele moslims. Het gaat om de islam. Díe is onze vijand...

bottehond | 12-09-06 | 00:22

@bottehond
Welzeker praat ik met ze over deze dingen, sterker nog, ik heb mijn "das kapital", komt je bekend voor, geruild met een koran van een lieftallig moslimmeisje, en ik ga ze zeker overhoren. Die koran is voor mij een makkie, mohamed heeft namelijk de halve bijbel overgeschreven en die is er wel ingestampt vroeger...
Maar mij valt juist op dat de meesten, ook op mijn werk, het geloof nog steeds aanhangen, maar meer zoals heel Frankrijk nog katholiek is, één keer dopen, communie en begraven worden door meneer pastoor...
Maar misschien heb jij andere ervaringen?

bubka | 12-09-06 | 00:14

ventus_aqualis 11-09-06 @ 23:46

Spread the word, zou de profeet zeggen.... je weet inmiddels dat dit dolend volkske met het juiste sentiment tot alles, zelfs tot rede, te brengen is?

bottehond | 11-09-06 | 23:59

De NOS had van de week ook al een item dat: 'De Nederlanders zijn integratie-debatten moe' heette.
.
Op linkse EN rechtse sites zie je het tegendeel: Nederlanders hebben nog steeds geen antwoord gekregen over hoe de heren politici denken de integratie problematiek aan te pakken, dus zijn we helemààl niet moe om er over te debatteren.
.
Geen wòòrd trouwens hoe de NOS aan die bewering kwam. Geen bron - niks.
.
Ik denk dat het in het kader : "Wij MAKEN nieuws dat we graag zelf willen horen" was.
.
Klachten?:
www.nosforum.nl/
[hoewel ik er van overtuigd ben dat de klachten rechtstreeks de NOS prullebak ingaan]

filter | 11-09-06 | 23:57

@.bottehond 23:18
Ik word dat genuanceer zo zat. 'Ze zijn niet allemaal zo', 'De meesten zijn vredelievende burgers, die een normaal leven willen leiden' etc. etc. Elke keer weer breekt mijn houten poot als dan zoiets als in de Taibah moskee gebeurde met een liefdevol sausje wordt overdekt. Maar vis die niet te vreten is wordt toch niet lekkerder van een in allerhaast gefabriceerd sausje. We worden met open ogen belazerd en doen die ogen graag dicht. En ik wil niet bij die 'we' horen, maar je wordt - net als voor 2001 - een roepende in de woestijn.

ventus_aqualis | 11-09-06 | 23:46

bubka 11-09-06 @ 23:26

Don't worry. Ik ken er een behoorlijk aantal. En praat me ze over deze dingen. Hell... eentje wilde me zelfs bekeren. En jij? En praat je met ze over deze dingen?

bottehond | 11-09-06 | 23:42

.. Whatever 11-09-06 @ 15:21
"we gaan geert stemmen, weet iemand het programma van die vent"
Tsja, het is zo'n schot voor open doel, te makkelijk, 'k doe't nie ook...

bubka | 11-09-06 | 23:33

@bottehond
Ken jij eigenlijk veel moslims persoonlijk? Je hebt het er altijd over en je denkt dat ze diep (of minder diep) in het hart allemaal jouw extreme variant aanhangen ven de islam, maar heb je dat ook kunnen staven in je naaste omgeving? Theorie en praktijk liggen, zoals je weet, nogal ver van elkaar en zeker in het onstoffelijke...

bubka | 11-09-06 | 23:26

ventus_aqualis 11-09-06 @ 22:29

Ben je het met me eens dat het nog erger is dan we dachten?

bottehond | 11-09-06 | 23:18

-weggejorist-

de grote boze wolf | 11-09-06 | 22:48

'Voor de voornamelijk Surinaamse moslims van de Taibah moskee is Nooradi een held', aldus de vervangpeer van Marga van Praag.
.
Meestal plaatsen we boosaardige moslims in een zanderig Noordafrikaans/Aziatisch of tropisch Aziatisch leefmilieu. Hier gaat het om Surinaamse moslims die een radicale kanselschreeuwert uitnodigen rond de elfde september.
.

Op wie bij mij nog aan boord komt met het verhaal dat er ook nog goede moslims zijn laat ik de valse scheepshond los om hem/haar over de kling te jagen.

ventus_aqualis | 11-09-06 | 22:29

-weggejorist-

Hans Anders | 11-09-06 | 21:54

de honden blaffen... 11-09-06 @ 21:02

Dude, wat doe jij?

bottehond | 11-09-06 | 21:34

Nu dan toch maar Wilders stemmen in november. Als hij het fout doet kunnen we hem de volgende x altijd weer weg stemmen.

cugel | 11-09-06 | 20:56

Gefundenes Fressen, dude... en Wilders is volkomen besides the issue... narrow escape? Daggutnie. De ethische superioriteit claimenden zijn weer eens ontmaskerd.... bedienen zich van ondemocratische en bijna fascistische manipulatie... Nuf said.

bottehond | 11-09-06 | 20:37

@Hans Anders 13:13: tjah, als jij het zegt... Zoek maar ff op 'Wilders' in de comments hier, ik heb al een keer of honderd geschreven wat ik ervan vind. Blij dat ik op tijd met reaguren ben gestopt. *geeuwend af*

veest van pim | 11-09-06 | 20:31

Vadertje 11-09-06 @ 17:24

U wenst nog een voorbeeld: gisteren ook weer, zoals altijd: de linkse politici worden met voor- en achternaam genoemd. "Rechtse"(kuch) politici slechts met de achternaam. Gisteren was het: "wouter bos" en "balkenende"... en dat is geen incident... ttv. kok was het altijd: "premier kok" en bolkensteijn of brinkman of lubbers.... Je suggereert (en niet als enigen) dat dit calimerogeblaat is... think again... zelfs de netcoordinator heeft zich kritisch over deze materie uitgelaten.... heb jij enig idee van manipulatie? Misschien vertrouw jij mensen en instituties te veel. Lees er eerst iets over, als je wilt.

bottehond | 11-09-06 | 20:00

@Hans Anders
Daar sluit ik mij graag bij aan.

Chiant | 11-09-06 | 19:54

Aussie 11-09-06 @ 19:15

Het NOS journaal wordt voor zeker 95% betaald door Nederlanders die niets maar dan ook niets met de Goebbelse propaganda machine van doen willen hebben. Het inkomen van 99% van de linkse stemmers bestaat immers uit belastinggeld dat parasitair wordt rondgepompt maar dat geen enkele meerwaarde heeft gegenereerd.

Ik denk dat staatsjournaal een verkeerde naam is want het links journalistiek geteisem blijft bij de journaals en de omroepen de dienst uit maken. Mocht homo Bos onverhoopt tot de regering toetreden, dan zal dat beslist tot een grote ontslaggolf bij het links journalistiek geteisem te weeg brengen, immers over je vrienden valt er niets negatief te verzinnen.

Als je toch negatief over je vrienden schrijft, dan wordt je gewoon geroyeerd door de NVJ, trekken ze je perskaart in, waardoor je blijvend werkeloos wordt.

Hans Anders | 11-09-06 | 19:48

@Aussie
Welnu, Staatsjournaal vind ik dan ook weer zo zo. Dat zou impliceren dat deze jokkebrok-zender de boodschap van kabinet Balkenende zou verkondigen en dat lijkt mij toch bijzonder sterk.
Ik zou het liever noemen de Nederlandsche Omroeporganisatie der Seaucialisten. Of: Nepotisme, Opportunisme en Stemmingmakerij.

Chiant | 11-09-06 | 19:47

Comme tout le monde, j'ai mes défauts
J'ai pas toujours les mots qu'il faut
Mais si tu lis entre les lignes
Tu trouveras dans mes chansons
Tout ce que je n'ai pas su te dire

Chiant | 11-09-06 | 19:41

Schandalig dat het NOS-journaal zo ontzettend links gekleurd is! Het begint klaarblijkelijk echt op een links propagandaorgaan te lijken, nota bene terwijl dit onder meer wordt betaald met belastinggeld van rechtse kiezers. Wordt tijd dat ze het omdopen in het Staatsjournaal.

Aussie | 11-09-06 | 19:15

Sacha de Boer is toch niet links he?

LibertasSimplex | 11-09-06 | 19:05

stem des volks 11-09-06 @ 17:28:Het is Siddiqui helemaal niet.Het is Chriet Titulaer.

de honden blaffen... | 11-09-06 | 18:54

Ongelofelijk dit nieuwsitem. Geert Wilders in de hoek zetten en vervolgens een hakbar, waarvan zelfs de Azijnbode (!) zegt dat hij radicaal in het kwadraat is, neerzetten als ideale schoonzoon. Je kunt het niet eens zijn met Wilders, maar dit overschrijdt elke grens. Peer, veel beterschap jongen, maar ik denk dat je zo geindoctrineerd bent dat je niet meer te genezen bent...

die hofstadtgruppe | 11-09-06 | 18:13

Moslims zijn niet te vertrouwen en het NOS journaal is de islam al jaren links gepasseerd. Ben benieuwd hoe hard ze janken als hun koppen eraf gaan over een paar jaar, want Peer je kunt je kop wel in een Moslim aars steken tot de poep uit je tenen komt je blijft een kafir en die gaan eraan zoals wij allen weten

Wouter Boslim | 11-09-06 | 18:06

beetjejammer 11-09-06 @ 12:02
Misschien is Wilders niet zo'n slimme man, maar hij is wel de enige vent tussen dat stelletje pappen-en-nathouders daar in de Tweede Kamer!

Brouhaha | 11-09-06 | 18:01

Wat is er met Mohammed Anas Noorani Siddiqui aan de hand? Heeft hij drugs genomen? Of is ie een ander boek gaan lezen? Nog niet zo lang geleden riep hij toch moslims op om Amerikanen en hun bondgenoten (Europa dus) te doden. En nu is ie ineens voor vrede??? Wat een ommezwaai. Mogen imams eigenlijk liegen??? Zal wel.

stem des volks | 11-09-06 | 17:28

"Hadden we trouwens al gezegd dat het NOS Journaal het propaganda-orgaan van de PvdA is?"

Hadden we al gezegd dat Geen Stijl eens aan onderbouwing mag doen? Ik zie nu alleen één filmpje dat zowel juist als onjuist zou kunnen zijn, en jullie geven geen enkel bewijs voor de onjuistheid.

Vadertje | 11-09-06 | 17:24

NOS hoernalisten, gaa eens deaud

BroodjeGeyt | 11-09-06 | 17:20

Nokken nou over het haar van Geert, hij had vanochtend gewoon geen tijd om zn haar te kammen omdat hij eenzaam ten strijde trok tegen Mohammed Ananas.

Geert ftw.

Schef | 11-09-06 | 16:52

Geertje het Heertje

glasbek | 11-09-06 | 16:44

En dan dat vunzig linkse weerbericht!

Koetjesenkalfjes | 11-09-06 | 16:35

Beides... het topic ging over de schandalige (ik gebruik die kwalificatie zelden) berichtgeving van het NOS- hoernaal.... Ik vind dat de laroes- posse dit keer gewoon veel te ver is gegaan....

bottehond | 11-09-06 | 16:33

Ja zo is het, doodsbedreigingen zijn o zo fijn, daar zit iedereen op te wachten.

Generaal Pardon | 11-09-06 | 16:22

De enige reden dat Wilders zijn nek uitsteekt is ter meerdere eer en glorie van hemzelf (gold voor Fortuyn trouwens ook m.i.).
Dat de man doodsbedreigingen krijgt (die hij trouwens lekker breed uitmeet om zichzelf status te verwerven) doet nix af aan het feit dat het een niet zo slimme man is met ongenuanceerde en slecht onderbouwde standpunten.

beetjejammer 11-09-06 @ 12:02

Nou : dít is je kans. The audience is listening.... Fileer Wilders maar, zou ik zeggen.... als je zoiets beweert en je geeft daarvoor zelf geen onderbouwing maak je nul indruk en is je bijdrage dan ook volkomen ende volstrekt overbodig en wellicht eerder te kwalificeren als luie stemmingmakerij...... maar ik ben de beroerdste niet... kom maar op met je betoog.... ik wacht hier wel.....

bottehond | 11-09-06 | 16:17

Geertje komt er niet er fortuynlijk vanaf. De azijnbode schreef van het weekend dat Bos de enige echte erfgenaam van Pim is. Mooi toch? Komt alles weer goed.

Yooy | 11-09-06 | 15:53

Ik prijs nu al de dag dat Peer Ulijn zijn ingewanden tegen zijn snor plakken, zijn hart op zijn rug bungelt, zo laag dat de honden erbij kunnen. Peer, Peer, Peer. Goeie ouwe socialistische Peer. Gelukkig ken ik moslims die erbij waren, en die naderhand de echte ambities van de man-met-de-pretoogjes mochten vernemen. O ja, Mohammed Atta was ook zo'n vriendelijke man in de omgang, Peermeneer.

Jahoor | 11-09-06 | 15:38

Alleen al het feit dat ze geert aan die islamiet koppelen, de islamiet als een prima vent wegzetten zou afdoende zijn lijkt me, dan maken wij als burger wel even de koppeling naar geert zijn betoog. Nu komt het er een beetje op neer dat we achterlijke debielen zijn. Misschien volgende keer met nijntje werken in het hoernaal, nijntje zegt dit andere konijn is een tyfus hond, maar kijk het andere konijn met zijn pretoogjes, volgens nijntje zijn dat geen pretoogjes, maar nijntje is een lutser kindertjes.

..Whatever | 11-09-06 | 15:25

Als je op zn site kijkt kun je van alles vinden over zijn programma...

ProfKartoff | 11-09-06 | 15:23

lara 11-09-06 @ 10:27 exact, dit is triest, erg triest. we gaan geert stemmen, iemand het programma van die vent?

..Whatever | 11-09-06 | 15:21

Ze zijn een beetje dom (om maar in de termen van Minima te blijven).

multi-gelul | 11-09-06 | 14:35

Met al die haatzaaierij is de NOS gevaarlijker voor Wilders, dan menig hakbar.
.
Fortuyn werd vermoord door een hetze van links..........

filter | 11-09-06 | 14:32

MAXIMO 11-09-06 @ 14:14
Aha. Mijn geweten is weer even gesust na de (ruimhartige) donatie aan het AIDSfonds vorigwe week.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 14:31

Wilders is de beste! De enige politicus met lef! Hij is ook de enige die nog een vuist durft te maken tegen zulke kereltjes. Ik kijk nu al uit naar zn column!

ProfKartoff | 11-09-06 | 14:22

Wilders staat er zeker goed voor in de laatste peilingen. Daar moet het NOS natuurlijk een stokje voor steken. Het is nu pas september dus we kunnen de komende weken tot aan de verkiezingen nog veel smerige, linkse propaganda over ons uitgestort krijgen door dit nos plebs. Des te meer een reden om nooit meer links te stemmen.

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 13:49 Je bent niet de enige die de vergissing begaat dat die bepaalde groep te beïnvloeden is. Verwijderen uit onze samenleving door export naar het land van het tweede paspoort is een betere optie. Kunnen ze daar door hun geloofsgenoten worden heropgevoed of door de regering aldaar in de nor worden gezet. Zij wij er in ieder geval vanaf.

Shani | 11-09-06 | 14:18

@MAXIMO 11-09-06 @ 14:07
Suid-afrika?

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 14:12

sjaakdeslinksesul 11-09-06 @ 14:02
Toch wel in Nederland en niet in Zuid-Afrika mogen we hopen?

MAXIMO | 11-09-06 | 14:07

@de nakketikker 11-09-06 @ 12:54
Welkom op GS, Paul Rosenmöller.

Dömper | 11-09-06 | 14:03

MAXIMO 11-09-06 @ 14:00
Dumdiedum, I found my true love in cellblock H, dumdiedum

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 14:02

francoise smokeglass 11-09-06 @ 13:47
In combinatie met langere opsluiting lijkt me dat weer geen goed idee aangezien ze dan weer eerder radicaliseren al zullen er natuurlijk ook liefkozingen plaatsvinden.

MAXIMO | 11-09-06 | 14:00

@ Noodles
Neehee, doosjes rozijnen, natuurlijk (lekker).

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:51

@francoise: Chips?
@sjaak. Were living the life baby ! ;)

Noodles | 11-09-06 | 13:50

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 13:47 Jammer. :))

Shani | 11-09-06 | 13:50

P.S. @ Shani
Het hoeft je overigens niet te spijten. Ik heb veel plezier in mijn werk. Alleen is er voor idealisme niet veel plaats (in het begin dacht ik dat ik deze groep de weg kon wijzen.... woehahaha).

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:49

Noodles 11-09-06 @ 13:40
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. De beschrijving die van het paradijs wordt gegeven in de koran is naar huidige maatstaven ook vrij belachelijk: stromend water, een tuin, veel fruit, groene gewaden, gouden armbanden en hoge ligbanken. In de context van 8e eeuwse bedoeinenstammen was dat idd een paradijs, nu heeft iedere sociale huurder stromend water, een ligbank en een bek met gouden tanden.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 13:47

@ Shani 11-09-06 @ 13:44
Och, het was niet voor een cijfer, maar ter kennismaking. Daar kun je toch moeilijk een nul voor gaan geven.
@ MAXIMO 11-09-06 @ 13:39
Misschien moeten we gevangenen voor de zekerheid toch maar met zijn zessen in één cel zetten. Dan hebben ze wat afleiding.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:47

Hitler had ook pretoogjes, was lief voor dieren en zelfs vegetarier.
Hij tekende een pact met de Britse premier Chamberlain in 1938.
En wat zei die laatste:
'My good friends, for the second time in our history, a British Prime Minister has returned from Germany bringing peace with honour. I believe it is peace for our time.'
Een jaar later stond de wereld in brand.

de_profeet | 11-09-06 | 13:46

@ francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:54 Uit principiële overwegingen de opdracht niet goed uitvoeren? En dan weet je niet wat je moet doen? Binnen een schoolsituatie hoort dit te leiden tot een dikke, vette nul voor de opdracht. Klaar. Deze "principiële" overwegingen zijn alleen een methode om stapje voor stapje de macht van de Ueberreligie duidelijk te maken. Op naar het Europese kalifaat. Het spijt me dat je in zulke omstandigheden les moet geven. Ik zou eens een camera in de klas hangen en dit gedrag filmen, "ter leringh ende vemaeck" van de Nederlandse burger die nog steeds gelooft dat het alleen de radicale islam is die voor problemen zorgt.

Shani | 11-09-06 | 13:44

@ Noodles
Ik weet wat ik ga uitdelen als ik jarig ben....

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:43

lol het is weer gezellig.
Ik las van het weekend een stukje over de vertaling van het woord maagden vanuit het arabisch of in welke taal het ook is geschreven. En nu blijkt dat men niet zeker weet of het 72 maagden betreft of, want dat kan ook afhankelijk van interpretatie, rozijnen betreffen.
De schrijver van dat stuk beschreef de scene waarin de 'martelaar' in de hemel komt en ipv 72 maagden een doosje rozijnen vindt wat op hem wacht.

Noodles | 11-09-06 | 13:40

francoise smokeglass 11-09-06 @ 13:26
Je hebt gelijk, maar ik bedoel dan niet dat we moeten straffen zoals in Egypte of elders. Gewoon een verhoging van de strafmaat waar nodig.
Zoals voor moord, doodslag, verkrachting, corruptie, fraude etc.
En het mooie van Nederland is dat ze moeten werken voor hun centjes tijdens hun gevangenschap zodat er weinig tijd over blijft om te denken aan andere dingen dan hoe je van je koffiezetmachine een bak/grill plaat maakt.
Niet zoals in Frankrijk bijv. waar de gevangenen echt radicaliseren.

MAXIMO | 11-09-06 | 13:39

@ KreezyfoeL 11-09-06 @ 13:32
Wel jammer dat je niet bij mij in de klas zit. Dan had je geweten hoe je 'marokanen' wél moet schrijven (zie je eigen stukje hierboven). Om nog maar te zwijgen over je zinsbouw en interpunctie-gebruik.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:38

@KreezyfoeL 11-09-06 @ 13:32
Jemig sukkeltje kom jij ook weer eens kijken. Als je de thread eerst helemaal zou lezen zou je erachter zijn gekomen dat de reaguurder waar jij je aantijgingen tegen doet helemaal niet zo onwelwillend staat tov van marokkanen en moslims. Stuur je mocro-buddys dus maar liever mijn kant op ik weet er wel raad mee. eerts een staaf dynamiet in jouw uitgewoonde vossehol proppen en daarna boem boem. Crazyfool en zijn 50 maagden in een klap richting paradijs

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 13:37

francoise smokeglass 11-09-06 @ 13:24
Nederland is ook een kutland, en jij hoort als leraar les te geven en verder je mond houden, toevallig dat je alleen marokanen eruit pikt, zou ik maar niet teveel doen anders staan er straks 50 man voor jou klaslokaal die jou dringend willen spreken.

ps. jij bent zeker die dikke leraar met bril van GS-dump.

KreezyfoeL | 11-09-06 | 13:32

@ MAXIMO 11-09-06 @ 13:21
Pas op met die straffen: langdurige gevangenschap kán gevaarlijk zijn (je weet wel, dan gaan ze denken).

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:26

@ Noodles
Ideeën als 'Vol = vol' en 'Nederland voor de Nederlanders' zijn een beetje eng en kortzichtig. Ik heb helemaal niets tegen andere kleuren, andere talen, andere geloven. Ik word wel kriegel van mensen die hier geboren zijn en bekrompener zijn dan de mensen die nog in het land van herkomst wonen. Waar heeft alle emancipatie toe gediend, als er een stel middeleeuwers wordt geboren die niet willen horen.
En wat ik helemaal niet snap: HOE is het mogelijk dat je hier geboren bent en geen normaal Nederlands spreekt? De stukken die ik van mijn leerlingen krijg... Da's echt niet grappig meer (ik weet het wel, het is een combinatie van opvoeding, te kort schietend onderwijs en falende politiek).
En waar ik boos van word: Nederlanders zijn vies, Nederlanders zijn gierig, Nederland is stom, Nederland is een kutland, Nederlandse vrouwen zijn hoeren etc. etc. Maar je mag dan weer niet vragen wat deze Marrokkaanse rotjongens nog in Nederland doen (heb ik weleens gevraagd, maar dan krijg ik als antwoord dat ze 'nog wel eens een keer terug - hoezo terug? Ze zijn hier geboren - naar Marrokko gaan, maar dat ze hier meer geld tot hun beschikking hebben.').

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:24

sjaakdeslinksesul 11-09-06 @ 13:04
Boeiende analyse die ik tot op een bepaalde hoogte deel.
Mijn inziens is niet het probleem dat ze hun geloof in vrijheid belijden maar dat er een algemene normvervaging en schofterigheid in Nederland is ontstaan waardoor deze gasten aan hun eigen kader een voorbeeld nemen.
Denk dat je al een heel eind komt als we hier in Nederland de straffen omhoog gooien en iedereen gelijk behandelen.

MAXIMO | 11-09-06 | 13:21

@ francoise. Precies! En iedereen vond hem eng dom en niet diplomatiek omdat hij de issue dat er steeds meer niet westerse allochtonen in Nederland kwamen op de politieke agenda probeerde te zetten. Natuurlijk waren alle rechts extremistische mongeaulen er als eerste bij om te zeggen dat hij gelijk had, en werd er vanaf links flink op hem gepeopt omdat hij iets zei wat direct geassocieerd werd met de Tweede Wereldoorlog en andere zaken die worden beschouwd als politiek incorrect.
"Wij" (nederland) waren toch al veel verder, iemand die dit soort denkbeelden had moest gewoon deaudgezwegen worden, en dan zou het vanzelf wel goedkomen.
Nou, we hebben allemaal gezien waar het toe geleid heeft. Pas toen Bolkenstein soortgelijke uitspraken ging doen, waarin hij o.a. zei dat de Nederlandse cultuur wat dat ook mag zijn, beschermd diende te worden en het 'probleem' van immigratie aangepakt diende te worden, heeft het nog jaren geduurd voordat het een mainstream punt was geworden in de politiek.
Nu hebben de PvdA en GL het er zelfs over. Best vreemd, ende ironisch te noemen.

Noodles | 11-09-06 | 13:13

Middlewight 11-09-06 @ 11:41

Het is de toon die de muziek maakt en de NOS waarschuwde de VVD kiezers die nog twijfelde met het wijzen op de fascistische mentaliteit die Verdonk door datzelfde journaal voortdurend wordt toegedicht door de opzettelijke en volledige weglating van elk argument dat die mening zou kunnen ontkrachten.

veest van pim 11-09-06 @ 11:42

Wilders en andere 1-mansfracties gedragen zich als volksvertegenwoordigers en de andere TK leden vooral als partijvertegenwoordigers die als hersendode kadavers de partijpolitiek moeten volgen anders vliegen ze eruit.

Arjan 11-09-06 @ 12:11

Als het artikel leest waaruit deze citaten komen wordt duidelijk gemaakt dat wie kan werken zal werken, dat die klaploper van een Marx dit mogelijk anders bedoelt zou hebben komt niet voort uit de "Parijse brieven" waarin Marx probeert zijn idioterie te verdiepen om daarmee ook bij critici met een wetenschappelijke achtergrond geloofwaardigheid te verkrijgen.

De reden van mijn bijdrage was ook dat alle linkse landverraders één ding gemeen hebben en dat is "Liegen en bedriegen, daarbij niemand ontziend oftewel geloof wat ik zeg maar houdt mij er niet aan" Hitler, Mao en Stalin kwamen met linkse praatjes aan de macht maar ontpopten zich al snel tot mensvijandige monsters die genegen waren om hun gehele bevolking uit te roeien om hun geloofwaardigheid te bewijzen. Homo Bos, Femke en Jan hebben dezelfde draaikonterij, machtsgeilheid op NL schaal is daarbij de fascistische drijfveer.

Hans Anders | 11-09-06 | 13:13

@ sjaakdeslinksesul 11-09-06 @ 13:04

Klinkt als een goed plan. Helder en logisch. Ik ga het zeker uitproberen (waarom bedenk ik zoiets zelf niet?).
Waar ik overigens van baal, is dat die meisjes niet protesteren. Die accepteren het, houden die idiote ideeën in stand door te zwijgen.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:12

@ Noodles 11-09-06 @ 13:01
Nou je het zegt... Janmaat. Volgens mij de eerste in het naoorlogse Nederland (midden jaren '80?) die werd geconfronteerd met een aanslag met politiek motief (is zijn vriendin toen niet in een rolstoel terecht gekomen?). Sindsdien was het rustig, tot de moorden op P. Fortuyn en T. van Gogh.
Wat de denkbeelden van Janmaat waren, weet ik eigenlijk niet precies. Hij was eng, dom en niet bepaald diplomatiek.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 13:07

Overigens heeft Femke wel bijna evenveel snor als Adolf...

Gay Niaal | 11-09-06 | 13:07

@ Noodles
Ik denk dat Femke liever ziet dat de experimenten op Verdonk en Wilders gedaan worden...

Gay Niaal | 11-09-06 | 13:06

Noodles 11-09-06 @ 13:03
Tuurlijk niet, dan zouden ze dat op Paul en op Femke moeten toepassen.

MAXIMO | 11-09-06 | 13:05

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:54
Er spelen dus twee zaken een rol: onwil om zich te voegen naar autoriteit en latente superioriteitsgevoelens. Alweer een combi van religie en rebellie. Voor mij zou het heel simpel zijn: je geeft een opdracht, deze wordt niet uitgevoerd naar de letter, en dan is het dus tijd voor represailles. Als je namelijk in het geven van een simpele opdracht geen enkele melding maakt van levensbeschouwelijke overwegingen, hoort het er in de uitvoering ook niet toe te doen.
Ik denk dat veel problemen in dit land met de islam voortkomen uit de onduidelijke spelregels die opgesteld zijn. Het ene moment wordt erg veel getolereerd van moslims, het andere moment wordt juist hard tegen ze aangeschopt (ik kijk ook naar mezelf), en dan wordt weer geroepen dat ze gediscrimineerd worden, met als gevolg dat ik weer wat harder enz...
Maar uiteindelijk zal er erg duidelijk tegen ze gezegd moeten worden dat hun geloofsovertuiging in het private en niet het publieke leven thuishoort en deze regel dient consequent en rechtvaardig nageleefd te worden.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 13:04

lol @ gay niaal. Daarom vonden de nazis dat de experimenten maar op joden moesten worden gedaan. Vind groen links dat ook?

Noodles | 11-09-06 | 13:03

Gay Niaal 11-09-06 @ 12:55
Hitler was inderdaad ook antroposoof.
Maar geen GL'er..

MAXIMO | 11-09-06 | 13:02

Die baardaap-imitatie-mussolini moet bij de grens gelijk weer weggestuurd worden.We hebben hier genoeg moslimgeestelijken,eigen tulbanden eerst!!

Yammie | 11-09-06 | 13:02

@francoise: Serieus, super interessant om je ervaringen te lezen. Geen rapporten over integratie maar praktijk ervaring.
Jaren geleden toen Hansje Janmaat opkwam met zijn Centrum Democraten werd die gast systematisch genegeerd in de kamer. Ik geef toe dat ik toendertijd ook dacht dat die gast echt alleen racistisch bezig was, maar achteraf gezien moeten we toch erkennen dat hij 'on to something' was.
Hetzelfde is denk ik met Wilders het geval, het taboe dat rustte op "uberhaupt zeggen dat de islam fout kan zijn" is enigszins weg, maar het bestaat toch nog. Items als deze dragen er alleen maar bij dat men denkt dat het probleem nu wel opgelost is. Mensen zien niet in wat voor invloed en macht mensen als die Pakistani hebben op hun achterban die in een Westers land woont.

Noodles | 11-09-06 | 13:01

heldje 11-09-06 @ 12:50
Idd, het spat er van af, moest er ook om lachen, dat mensen dat niet zien zet je toch aan het denken in wat voor virtuele omgeving je bent beland.

MAXIMO | 11-09-06 | 12:57

Hitler was niet zomaar links; hij was zelfs groenlinks. Meteen in 1933 werd vivisectie verboden en in 1934 de vossenjacht. Goring sprak over “de martelingen en het onverdraaglijke lijden in experimenten met dieren” en liet weten dat “degenen die nog steeds denken dat zij dieren kunnen behandelen als een gebruiksvoorwerp dat zij bezitten” naar een concentratiekamp zullen worden gestuurd. De nazi’s waren actieve natuurbeschermers en richtten diverse Nationale Parken op. Hitler was natuur- en dierenliefhebber, vegetariër, sinds de aanvang van zijn politieke carrière niet-roker (daarvoor rookte hij twee pakjes per dag), geheelonthouder en aanhanger van de homeopathie. Zijn regering voerde campagnes voor het eten van volkorenbrood, streekproducten en groenten en fruit van het seizoen. De nazi’s ondersteunden ook de biologisch-dynamische landbouw en de SS-leider Himmler bezat een eco-boerderij.

Gay Niaal | 11-09-06 | 12:55

francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:45
Ongeveer ja, alleen voegde Hitler de daad bij het woord na het al uitvoerig te hebben geplanned tijdens zijn gevangenschap.
De ideoloog van degene die de fascistische Islam aanhangen is overigens gestorven in gevangenschap.
nl.wikipedia.org/wiki/Said_Qutb

MAXIMO | 11-09-06 | 12:54

@ veestdude
whooooohooo eindelijk eens iemand die reageert op mijn zinloze bijdrage,
gelukkig heb je de laatste 2 zinnen ook gelezen ;) Lenin deed dat idd niet.. van Marx kan ik me helemaal nergens een leidinggevende functie herinneren behalve op de barkruk... Stalin daarentegen....

@ maximo.... mijn leider?? nee bedankt, ik zal proberen in het vervolg mijn eigen mening te vormen...

@ bottehond... goedbedoelde argeloosheid.... ik blijf m mooi vinden

jan pepernoot | 11-09-06 | 12:54

@Dömper: 11.39

Meer dan dat.

de nakketikker | 11-09-06 | 12:54

@ Noodles 11-09-06 @ 12:44
Het probleem zit heel diep. Het is lastig een oplossing te vinden.
Moslim-meisjes vinden in de Islam soms hun identiteit terug. Een leerlinge van me droeg eerst hoofddoeken en tunieken. Nu draagt ze van die jurken met puntmutsen. Het lijkt een soort verzet. Ik vind het geen gezicht, het stoort me (net zoals ik me stoor aan meisjes die half naakt in de klas zitten).
Ik stoor me ook aan moslim-jongens die bij een opdracht in de les (een leerling moest - zwijgend - de klasgenoten van groot naar klein zetten. Hij deed dat alleen bij de jongens, de meisjes negeerde hij), uit principiële overwegingen de opdracht niet goed doen. Ik weet niet wat ik er mee moet. Als ik er wat van zeg, stuit ik op verzet. Ik weet dat ik me heel boos (machteloos) zal voelen. Als ik niets zeg, ben ik een lafbek.
Ik probeer hen de ogen te openen, maar dat lukt me niet goed. Frappant is trouwens dat de moslim-allochtonen (meestal 20+ jaar) die slechts sinds een paar jaar in Nederland zijn, véél vrijer en moderner zijn dan de derde generatie moslim-allochtonen die hier dus geboren zijn (jonger da 20 jr.)
Althans, dat merk ik in de klas.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:54

@Veest: Heb je het artikel nou gelezen? De liefdeprediker Noorani die jij zo graag in je Anas zou willen voelen is de mening toegedaan dat een ieder die niet 5x per dag bidt als afvallige mag worden beschouwd en als zodanig gestraft. Strafmaat voor een afvallige? De deaud.

Rest In Privacy | 11-09-06 | 12:52

Gister gemist. Maar dit is bijna Goebbelsiaans. Journalistiek niets waard, maar propagandistisch een pracht stukkie werk.

FriescheHengst | 11-09-06 | 12:51

Ik vind die Peer wel humor hebben. Sarcase druipt er van af. lol

heldje | 11-09-06 | 12:50

@ MAXIMO 11-09-06 @ 12:40
Als ik het goed begrijp, was Hitler net zo'n reli-freak als de huidige Imams die roepen dat ongelovigen bestreden moeten worden. Geweld uit naam van God. Er is niet veel veranderd, alleen zijn snorren nu uit en moet je een baard dragen...

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:45

"Door types zoals jullie gaat het land naar de knoppen" een vaak gehoorde kreet die niet onderbouwd wordt en dus weggelaten kan worden.

Ik vind dat als je het probleem dat fundamenteel islamisme vormt voor de Nederlandse samenleving onderschreven dient te worden en dat er naar gehandeld moet worden. Niet door alle moslims het land uit te gooien, maar propageerders van het extremistische gedachtengoed toegang tot ons land te ontzeggen. Je kan zeggen wat je wilt, maar nederland is wel degelijk verandert sinds de peop in de ventilator is gegooid. Mensen durven niet meer in het openbaar duidelijke uitspraken te doen over terrorisme, of over de islam uit angst dat ze zelf ff moeten bellen met John. Dusssss, dat is een feit en de oorzaak is ook wel duidelijk, wat minder duidelijk is, is hoe dit opgelost moet worden.
Een ding is duidelijk, door het te verzwijgen of te doen alsof er overdreven gereageerd wordt wordt het alleen maar erger.

Noodles | 11-09-06 | 12:44

bottehond 11-09-06 @ 12:35
Juist niet Botte, juist door types zoals jij gaat dit land naar de knoppen.
Gelukkig vormen jullie een minderheid en worden types zoals jij niet meer zo serieus genomen door de meerderheid v/h volk die het zat zijn om standaard mening van deze hysterische verweesden te moeten horen.

MAXIMO | 11-09-06 | 12:39

ben ik ook een dhimmie als ik niet weet wat een dhimmie is?

Noodles | 11-09-06 | 12:39

@ bottehond 11-09-06 @ 12:37
slecht geslapen vannacht?

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:39

@jan pepernoot: 'volksocialistisch', dat was Adolf Hitler. Tenminste, dat was één van de warrige begrippen waaronder hij zijn wanen aan de kiezers verkocht. Ik kan me overigens niet herinneren waar Marx of Lenin precies de georganiseerde vervolging en uitroeiing van joden, homo's, zigeuners, bejaarden, zieken en politieke tegenstanders als socialistisch vastlegden, of het ongebreideld met geweld innemen van buurlanden als 'Lebensraum' voor de Duits/Noorse übermensch. Je bent overduidelijk slecht geïnformeerd: het is bijvoorbeeld onzin dat de Duitsers niet wisten wat er aan de hand was. Ze wisten het maar al te goed: de S.A. wond er tijdens haar bezoekjes geen doekjes om. De rest van je bijdrage staat ook vol met volslagen onzin en dingen die te goor zijn om te herhalen. Gelukkig verklaren je laatste twee zinnen veel. Beterschap.

veest van pim | 11-09-06 | 12:39

@bottehond...

amen

jan pepernoot | 11-09-06 | 12:38

veest van pim 11-09-06 @ 11:39

Ga jij eens heel gauw deaud... meneer Coeman... lispelende dhimmie... neqschot voor jou.....

bottehond | 11-09-06 | 12:37

Zelden zulke schandalig defensieve reacties van een aantal polikor- sekteleden (klooteaug, smokeglas en demagoog bv) gelezen op GS als bij dit topic. Als duvels in een wijwatervat. En dat durft zich onafhankelijk denkerT te noemen. De ontkenning druipt er van af. Face it, lutsers, er is weer een masker van jullie taqquia afgedonderd. Een ieder die overeenkomstig de dhimmies hierboven genoemd reaguren: je zet jezelf enorm te kakken. En bent te verstrikt in je eigen weerstand om dat te beseffen. Dank zij jullie goedbedoelde argeloosheid gaat 0031 naar de kloten.

bottehond | 11-09-06 | 12:35

Wat beetje jammer 12:09 zegt.
En wat ik 11:39 zei.
Dat dekt dit onderwerp wel voor mij. Next.

veest van pim | 11-09-06 | 12:33

Hitler was best socialistisch... De plannen die hij in de eerste jaren dat hij aan de macht was uitvoerde kwamen rechtstreeks van de Socialistische schrijftafel.. vandaar dat veel duitsers niet echt doorhadden wat er daadwerkelijk gebeurde... En daarnaast... toen A.H begon met het uitlokken van de Europese landen vond het merendeel van de Duitse bevolking dat hij z'n langste tijd al gehad had..
Alleen die kampen.. en dat probleem dat hij had met die Joden... gelukkig maar dat we bevrijd zijn door vijf heldhaftige Marokaanse piloten destijds.. anders hadden we helemaal geen joden, islamieten, negerts of hindoes in nederland gehad... en ja.. Ik vind shoarma, couscous, rotti NIET te vreten..
VOlgens mij moeten wij in nederland wat minder rekening houden met alle medelanders die we hebben en eens een keer schoonschip maken... en ja.. Ik haaaaat politiekcorrect F.U.A.

jan pepernoot | 11-09-06 | 12:32

francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:25
:) En ik heb al zo weinig vrienden; hier je sjokomel zonder Bailey's.

MAXIMO | 11-09-06 | 12:30

@DT71: wil je 'liefde' buiten een topic over Geert Wilders houden? Ik krijg al beelden zat bij die dark room-opmerking van Gay Niaal en bovendien heb ik de blote Ravoo van Ongeletterde Boer nog niet verwerkt.

veest van pim | 11-09-06 | 12:29

@MAXIMO 11-09-06 @ 12:19
Zo zie je maar weer: drank maakt meer kapot dan je lief is.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:25

DT71 11-09-06 @ 12:17
Hitler was een die-hard gelovige, geen socialist.

MAXIMO | 11-09-06 | 12:23

francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:08
Dacht dat we vrienden waren toch? Waarom laat je me hier dan met een biertje staan als een uithangbord?
Het is al na twaalven en 1 biertje *hik* moet kunnen na de lunch.
Wilders is per slot van rekening toch nog niet aan de macht..
Of wou je soms een sjokomel met Bailey's?

MAXIMO | 11-09-06 | 12:19

hitler was een nationaal-socialist. Nuance verschilletje ;)

Noodles | 11-09-06 | 12:19

Hitler was overigens een socialist. Een diehard socialist. Zei hijzelf ook al:
-
"We are socialists, we are enemies of today's capitalistic economic system for the exploitation of the economically weak, with its unfair salaries, with its unseemly evaluation of a human being according to wealth and property instead of responsibility and performance, and we are all determined to destroy this system under all conditions"
-
(Speech of adolf Hitler, May 1, 1927. Quoted by Toland, 1976, p. 306)
-
Het had Jan Marijnissen kunnen zijn, Wouter Bos, zelfs Osama bin Laden, maar zeker geen Geert Wilders of een politicus van 'rechtse signatuur'.

Rest In Privacy | 11-09-06 | 12:17

@Hans Anders,

"Therefore we demand:

11. That all unearned income, and all income that does not arise from work, be abolished. "

Dit gaat niet over uitkeringen maar over geld dat die vuile kapitalisten "oneerlijk" verdienen met rente en winst. Dit komt rechtstreeks uit Markx' Das Kapital.

Arjan | 11-09-06 | 12:11

"De islam is tegen terrorisme, in de Islam is de vrouw gelijk aan de man, wij haten geen Joden, geen Amerikanen en andere ongelovige honden, homo's hoeven niet brandend van flatgebouwen gesmeten worden... uhm" draait de camera nog???

Ed Cetera | 11-09-06 | 12:11

@ MAXIMO 11-09-06 @ 12:06

Doe mij maar een pakje sjokomel.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:08

francoise smokeglass 11-09-06 @ 12:01
Zolang je de eerste en de laatste met ja kan beantwoorden is het goed, elke andere combinatie maakt ons direct vrienden.
Biertje dan maar?
*plop* *plop*

MAXIMO | 11-09-06 | 12:06

@Noodles .. kom zeg .. iemand die tegen je schreeuwt maakt gewoonweg meer indruk dan een kalm iemand .. zo simpel werkt dat ..

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 12:06

Ze zijn zo lief mijnheer. Ze blazen je op voor niets en dat staat allemaal te lezen in hun groot vertelseltjes boek. Oogjes dicht en snaveltjes toe,wel te rusten , slaap zacht .

Vreugdevol | 11-09-06 | 12:02

@ chupa333 11-09-06 @ 11:24
De enige reden dat Wilders zijn nek uitsteekt is ter meerdere eer en glorie van hemzelf (gold voor Fortuyn trouwens ook m.i.).
Dat de man doodsbedreigingen krijgt (die hij trouwens lekker breed uitmeet om zichzelf status te verwerven) doet nix af aan het feit dat het een niet zo slimme man is met ongenuanceerde en slecht onderbouwde standpunten.

beetjejammer | 11-09-06 | 12:02

@wegkwijnenaanzee 11-09-06 @ 11:58
Ben jij de nieuwe Volkert?

Dömper | 11-09-06 | 12:01

@ MAXIMO 11-09-06 @ 11:57
jeetje, ik kan niet alles met 'ja' beantwoorden.
Vrienden?

francoise smokeglass | 11-09-06 | 12:01

GoedemorgenDezeMorge 11-09-06 @ 11:59
Dat weten we nog niet.
Zwakzinnigen krijgen toch immers subsidie?

MAXIMO | 11-09-06 | 12:00

@MAXIMO 11-09-06 @ 11:48: maar dat dan wel allemaal zonder belastinggeld

GoedemorgenDezeMorge | 11-09-06 | 11:59

lol @ sjaak. Wat een duivels dilemma!

Noodles | 11-09-06 | 11:58

Geert en Mohammed hebben één ding gemeen, en dat is dat ze bijde een gevaar voor onze samenleving kunnen zijn. De NOS doet daar vast binnenkort weer verslag van.

wegkwijnenaanzee | 11-09-06 | 11:58

Als we Geert gewoon ook een keer een weekendje in een darkroom zetten met wat allochtone schandknaapjes wordt dit gefrustreerde bleeknichtje vast een stuk rustiger... Zo deed Pimmetje Horlepijp het ook!

Gay Niaal | 11-09-06 | 11:58

francoise smokeglass @ 11:52
Euh, ehh, ben je toevallig vrouw, nederig en lekker?
Anders vrienden dan maar?

MAXIMO | 11-09-06 | 11:57

@Noodles 11-09-06 @ 11:40
Het was of Peer Ulijn of Marga van Praag.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 11:57

om eerlijk te zijn denk ik dat Geert met zijn Partj nog wat wellicht 2 a 3 zetels (en dat is nog positief) kan behalen.
Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat jij valt voor de 'hij roept tot vrede op' truc, had toch iets meer van je verwacht op basis van je posts....

Noodles | 11-09-06 | 11:57

@Noodles ... hij roept iig niet op tot vrede zoals die tulband ! daarnaast heeft hij een redelijk draagvlak bij de bevolking ondanks dat niet iedereen op hem stemt .. of wilde jij dat ontkennen ? das ook de reden dat andere partijen dingen van hem overnemen die hij op de agenda zet .. maar om op dat draagvlak terug te komen .. dat zou weleens naar stemmen kunnen omslaan .. zeker in deze periode ! over propaganda gesproken !

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 11:53

MAXIMO 11-09-06 @ 11:48
*bloost*
... wil je met me trouwen?

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:52

Wilders is toch ook niet serieus te nemen, hij en die noorani hebben meer gemeen dan ze beiden zouden willen, maar dat heb je met extremisten.

Beiden zullen binnenkort weer verleden tijd zijn en de wereld draait door of door....

reteke_edje | 11-09-06 | 11:51

*logt in en zet aluhoedje op*
Als NOS het propagandakanaal is van de Pvda dan is Geenstijl en dan vooral de posts van Pritt het propaganda-orgaan van Verdonk, EénNL, PVDV en de PVDN.
Overigens wat francoise smokeglass zegt @ 11:22 en 11:14 klopt als een bus.
*logt uit en zet aluhoedje af*

MAXIMO | 11-09-06 | 11:48

@veest
je vergeet voor het gemak, dat Mat Herben een (U)lijntje met Pim heeft, dus dat kadavervolgen is betrekkelijk.

CoJoNes | 11-09-06 | 11:45

Is iemand dat kapsel van Geert opgevallen? Had die ochtend zeker geen tijd om zijn haar te kammen. Ik dacht dat ie zijn haar zo belangrijk vond.
'k Vond het trouwens ook een dramatisch slecht item op het journaal.

makkie | 11-09-06 | 11:45

@veest van pim 11-09-06 @ 11:39
Jouw reactie verschilt niet veel meer dan die van Pritt, behalve dan dat hij nog enige vorm van humor heeft.

Dömper | 11-09-06 | 11:45

@Hans Anders: als de term 'kadavervolgers' toepasselijk is op één partij, is het wel de LPF. En Wilders 'echte politiek' bedrijven? Wat een onzinnige opmerking. Zolang je niet onderbouwd definieert wat 'echte politiek' dan wel is en waarom die van Wilders 'echt' is en niet 'vals', is zo'n zin gewoon wat ze is: een holle verkiezingsslogan die bedacht lijkt te zijn door een beschonken pimplist.

veest van pim | 11-09-06 | 11:42

geert wie?

kolonel.klootoog | 11-09-06 | 11:41

Nos jornaal propaganda-orgaan van PvdA: laten we reeel zijn. Hier klopt dus echt niks van. NOS was de gene die ging roepen dat Verdonk lijsttrekker vvd was geworden. Voordat ze was gekozen. Maurice de Hond is de gene wie zegt dat Balkenende populairder is dan Bos. www.volksblog.nl/?p=858 Net hoe je het bekijkt, maar volgens mij is NOS iedereen behalve PvdA z'n propaganda orgaan...

Middlewight | 11-09-06 | 11:41

@francoise:
True het is dus gewoon een falen van de hoofdredacteur die de verkeerde journalist op een bepaald onderwerp zet. Door Peer 'ik ben net zo luchtig als almeerse alpen' Ulijn op dit onderwerp te zetten laat hij na het merendeel van de Nederlandse bevolking dat dit onderwerp op het Journaal ziet van de juiste context te verschaffen en worden m.i. de verkeerde accenten gelegd.

Maar goed dat is het goed recht van een eindredacteur, en ik ben slechts een puny reaguurder. Hans 1- Noodles 0

Noodles | 11-09-06 | 11:40

@de nakketikker 11-09-06 @ 11:30
M.a.w. je hebt dus geld zat?

Dömper | 11-09-06 | 11:39

De leerling overtreft zijn meester. De ranzigheid van deze worp van Pritt Stift is zelfs niet meer in teraBlokzijl te meten. Na dit staaltje drekschrijverij is Fleischbaum voortaan Pritt Stifts eigen mini-me. Allemaal achter Wilders aanhossen, ook gij, media, of er zwaait wat! Wat? Piept de NOS iets over Wilders dat naar kritiek zweemt? Hou me tegen, mijn vingers jeuken! Hier dat klavier! Ravoebbels, iemand?

veest van pim | 11-09-06 | 11:39

Noodles 11-09-06 @ 11:25

De TK is geen weerslag van de NL maatschappij. In de TK zitten vooral hersendood gemaakte kadavervolgers. Fortuijn wilde in zijn discussie met Wiegel toentertijd (1988) dat alle kamerleden 1-persoonsfracties zouden worden. Herben draaide uit pluch geiligheid het LPF gedachtengoed de nek om. Wilders en andere 1-persoonsfracties bedrijven echte politiek.

Hans Anders | 11-09-06 | 11:38

@ Noodles 11-09-06 @ 11:29
Ja maar.... het is gewoon Ulijns stijl om zo een reportage te maken. Ik kijk wel vaker het 8-uur journaal (ik vind dat nog steeds beter dan het kleuterjournaal van RTL) en merk dat Peer áltijd zo praat en áltijd luchtig doet (hij legt dingen soms zo symplistisch uit, dat ik het ook snap). Ook als het financiële berichten betreft. Hij zal heus wel vinden dat Geert een eikel is, maar ik zie er geen hetze tegen Geert in. Wel een mooie balans tussen wat Geertje zei dat Imam zou doen en wat de Imam dan in werkelijkheid deed (ook al was ook dat weer te verwachten).

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:35

Dan toch maar op 'm stemmen. Dat is in ieder geval een tegenstem aan 't adres van de linkse-omroepen.

bad to the bone | 11-09-06 | 11:35

Als de NOS objectief had willen zijn had ze ook even moeten vermelden dat de opgestapte voorzitter van het CGI (contact groep islam) Hikmat Mahawat Khan het als moslim volledig eens is met Geert Wilders en zich verbaast dat niet meer partijen ome Geert hebben gesteund. Gematigde moslims kunnen dit soort radicale idioten namelijk missen als kiespijn. ZEKER als er een brug geslagen dient te worden tussen moslims en niet-moslims.
--
De brief:
-
"Dubbelhartigheid, onverschilligheid of naiviteit van de politiek?" een open brief van Hikmat Mahawat Khan, oud voorzitter van Contact Groep Islam (CGI).

-
8 september 2006

-
Met verbazing heb ik kennis genomen van het ontbreken van de steun voor de motie van Kamerlid Wilders om de Pakistaanse geestelijke leider Noorani zijn visum af te nemen en het land uit te zetten.
-
Is dit misschien het zoveelste bewijs van de politiek die alsmaar roept maar op cruciale momenten steeds bakzeilt?
-
Vorig jaar hebben de kamerleden Griffith en Hirsi Ali ook al vragen gesteld over de opruiende toespraken van de heer Noorani. Minister Donner was toen ook al weifelend in zijn antwoorden. Het is jammer dat mevrouw Griffith toen ondanks herhaaldelijk verzoek van mij niet heeft doorgepakt.
-
De moskee organisatie World Islamic Mission (WIM) is al in meerdere berichten in de afgelopen periode in opspraak geweest. Noorani heeft eerder opgeroepen tot het aansluiten bij de Mujahedeen en om te strijden om vervolgens in het paradijs te komen. De oproepen van hem worden wijd verspreid door onder andere de distributie van DVD's in Amsterdam door de Taibah moskee (WIM). De invloeden vanuit Pakistan op de ontwikkelingen in de wereld is inmiddels bekend bij een ieder ( Metro London 2005, Heathrow 2006, link Al Qaeeda).
-
Hoe is het dan mogelijk dat de WIM als organisatie, met de Pakistaanse Noorani als hun geestelijke leider met bestuursbevoegdheid, in alle vrijheid steeds in herhaling kan blijven vervallen en kan doorgaan met de boodschap van Noorani?
-
Als de politiek van de gemeenschap en met name van moslims verwacht dat zij waakzaam zijn voor opruiend gedrag dan mag de gemeenschap inclusief moslims van dezelfde politiek verwachten dat die wel optreedt als het zover is.
-
Wat is dan anders de noodzaak van alle ophef vanuit de politiek over terrorisme etc? Is dit dan niet het beroemde dweilen met de kraan open of de vaak zo bekritiseerde dubbelhartigheid bij de politiek?
-
Wellicht ten overvloede maar dit gedrag van de Tweede Kamer heeft bevestigd dat ik het aan het rechte eind had om te stoppen als voorzitter van het overlegorgaan met de overheid.

-
Met vriendelijke groet,

-
Hikmat Mahawat Khan
-
Oud voorzitter van Contact Groep Islam (CGI)

Rest In Privacy | 11-09-06 | 11:31

@Dömper

Precies.

de nakketikker | 11-09-06 | 11:30

Dömper 11-09-06 @ 11:23
Of je het nou via de belastingdienst betaald of dat je een televaag of iets van de sponsors van GS koopt uiteindelijk betalen we er allemaal aan mee. En zie hier weer allemaal in balans....... ohm.........

whatdafok! | 11-09-06 | 11:29

Geen wonder dat die man pretoogjes heeft. Hij stikt van het lachen om de Nederlandse onnozelheid!

Shani | 11-09-06 | 11:29

@kneuterzak en francoise.
Leuk gevonden, maar je vergeet dat het merendeel van de mensen die dit item hebben gezien het zonder de context van GS zien...

Noodles | 11-09-06 | 11:29

Toch wel apart; denk bij eigenlijk alle recente Geertuitspraken: heeft ie ALWEER gelijk.

PvdA voortaan maar BOTHH gaan noemen, bunch of tree huggin' hippies >:(

superlutser | 11-09-06 | 11:28

sjaakdeslinksesul 11-09-06 @ 11:25
ach welnee, dat zou je helemaal niet doen. Zo ben jij niet...

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:28

@ francoise smokeglass 11-09-06 @ 11:22

Juist geformuleerd, even hitsen en het gepeupel hapt.

kneuterzak | 11-09-06 | 11:27

@de nakketikker 11-09-06 @ 11:24
Jij vreest om slapend je geld te verdienen?

Dömper | 11-09-06 | 11:26

@demagoog:
Denk je niet dat je iets teveel invloed bij Geert neerlegt als je zegt dat hem gelijk geven de verhoudingen tussen het Westen en Moslims verslechtert? Die gast heeft al amper invloed in de Tweede Kamer, laat staan op internationaal niveau. Tuurlijk is is al es op TV geweest bij BBC e.d. maar daar wordt hij als extremist beschouwd. In Nederland gaat hij meer uitmaken van de mainstream, omdat het midden steeds breder wordt.
Waarschijnlijk is de functie die Geert vervult in nationale politiek die van Agenda setter. Hij zet bepaalde issues zwaar overtrokken misschien, op de agenda die dan door de grotere partijen worden overgenomen en die dan deel uitmaken van het politieke programma van de VVD ofzo.

Noodles | 11-09-06 | 11:25

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 11:22
Dan zou mijn reactie zijn: Pritt vuile T***gh**rrr, flikker op met je linkse kudtpraatjes en ga je zakken vullen bij het staatshoernaal! Tussen dat goelagtuig zul je je wel thuisvoelen, vuile rooie agitpropper!
Terwijl ik nu toch heel redelijk ben in mijn comments.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 11:25

@Dömper 11.19

Het zelfde als jij vrees ik, ook geen kut te doen.

de nakketikker | 11-09-06 | 11:24

ik vind gewoon echt dat er nie zo lullig over geert moet gedaan worden.. door welke nederlander dan ook..

hij durft het wel aan zn nek uit te steken.. voor ons,.
de vorige die dat deed was pim... en die is er nou niet meer.

bedoel wie van jullie, die zo op wilders zeiken, zou zo zn eigen leven risceren voor je medemens....

chupa333 | 11-09-06 | 11:24

Geert, je haar danst.

CoJoNes | 11-09-06 | 11:24

Super Geert !

Salvatore Riina | 11-09-06 | 11:23

whatdafok! 11-09-06 @ 11:20
Met het vershil dat Geen Stijl niet met belastinggeld gefinancierd wordt.

Dömper | 11-09-06 | 11:23

Enne.... er wordt nogal angstig gedaan als het gaat om beïnvloeding van moslims door griezelige, baardige mannen met tulband op. De GS-lezers laten zich ook beïnvloeden: door anonieme, puisterige computernerds (behalve Lucas dan he;-)) die de toon zetten en daarmee de lezer bevooroordeeld naar een filmpje laten kijken. Wat als de toon van GS was geweest: "zie hier het ironische item van het NOS-journaal waarbij zeer voorspelbaar de Muzelman met tulband een politiek correcte preek houdt, nadat Geert Wilders in de Kamer vragen over de (on)gewenste aanwezigheid van deze Imam had gesteld:?

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:22

@Noodles 11-09-06 @ 11:19
T.o.v. de opmerking van Draaitafel Demagoog.

Dömper | 11-09-06 | 11:21

Is t'ie ook al een kopje thee wezen drinken bij Cohen ?

OpaWizzkid | 11-09-06 | 11:21

jazzcat 11-09-06 @ 10:54

Volgens onderstaand verkiezingsprogramma kan Hitler geen linkse politicus zijn geweest, maar wel een linkse rat die rechtse argumenten gebruikt om de in het midden zwevende kiezers te paaien:

9. All citizens of the State shall be equal as regards rights and duties.

10. The first duty of every citizen must be to work mentally or physically. The activities of the individual may not clash with the interests of the whole, but must proceed within the frame of the community and be for the general good.

Therefore we demand:

11. That all unearned income, and all income that does not arise from work, be abolished.

Parasietenverzamelaars zoals Bos, Femke en Jan zullen nooit van uitkeringsgenieters vragen om een soort sociale dienstplicht, als maatschappelijke tegenprestatie, te vervullen.

Hans Anders | 11-09-06 | 11:20

Als het NOS journaal de propagandamachine van links is dan is Geenstijl dat van rechts. En zo is alles weer in balans..... ohm!...... en voor iedere hyperventilerende doemdenkers haal eens heel ff diep adem en hou dat ff voor een uurtje in! Daar word je heeeellll relaxed van namelijk!

whatdafok! | 11-09-06 | 11:20

Overigens volkomen respectloos van Peer om een geestelijk leider te omschrijven als:Een man met een vriendelijke uitstraling, twee pretoogjes met een tulband op.
Tis wel een Imam, ja?
Fatwa voor Peer.

CoJoNes | 11-09-06 | 11:20

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 11:14
Peer is volgens mij ook maar een levensgenietert, die houdt van alle dingen, dieren en mensen, vandaar dit item. Hij doet gewoon zijn dolle ding op TV, doek en schrift. Punt is dat er ook nog ene Hans Laroes en redactieraad zit die het niveau en onafhankelijke karakter van de journalistieke bijdragen in de gaten dienen te houden en dit in hun ogen gewoon goed doen.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 11:20

@Noodles ... das gewoon een andere point of view .. ik kan ook heel anders tegen me buurman aankijken dan jij .. Want ik ben ook van mening dat wilders gelijkgeven per defintie de verhoudingen tussen moslims en het westen verslechterd ... dus kinderachtig ? denk het niet .. het gaat uit eindelijk om het groter geheel .. maar das mijn point of view .. op een microniveau zullen de verhoudingen wel veel anders liggen

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 11:20

@de nakketikker 11-09-06 @ 11:17
Heb je een vrij uurtje, of ben je aan het spijbelen?

Dömper | 11-09-06 | 11:19

@Domper: het sarcasme ontgaat me even. Bedoel je ten opzichte van mongeaultjes of Wilders' Kapper?

Noodles | 11-09-06 | 11:19

Waarom zijn het altijd de socialisten die het voor ons nette burgers moeten verpesten.

Gekke_Gert | 11-09-06 | 11:18

@Noodles 11-09-06 @ 11:13
Pas op, je klinkt nou wel heel erg racistisch (Draaitafel Demagoog 11-09-06 @ 11:10)

Dömper | 11-09-06 | 11:17

Wat zeiken de rechtsjes nou over het linkse staatsjournaal, begin dan zelf een journaal! geld hebben julie toch zat. probleem opgelost.

de nakketikker | 11-09-06 | 11:17

@ flipsen...

wat nou oprotten naar limburg... waar kom jij dan vandaan..?

geert.... echt HELD!
en dat die moslims niet te vertrouwen zijn wisten we al lang.. en dat ze voortdurende liegen.... dus zo raar was t nie wat die vent zei....
alles wat ie goedkeurd.. keurt ie dus in feite af.. en vice versa.

chupa333 | 11-09-06 | 11:17

@whatdafok
Ik zal even wat feitjes opnoemen die de NOS iig had moeten vermelden om ook maar iets van journalistiek te bedrijven ipv de Goebbels methode. Ik kom trouwens net terug van de griep dus beterschap, het schijnt te heersen.
.
Zijn partij steunde osama om de Amerikanen en hun bondgenoten te doden.
.
"Ook eiste Siddiqui eerder de doodstraf voor lasteraars van de profeet en organiseerde hij aan het begin van het jaar felle antiwesterse protesten in Pakistan tijdens de ophef rond de Deense Mohammed-cartoons."
.
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuw...

controle | 11-09-06 | 11:16

Na enig nadenken (jaja, dat kostte enige moeite) kom ik tot de volgende conclusies:
1. Peer Ulijn praat altijd zo, dus ook bij dit onderwerp. Er is dus geen sprake van een hetze tegen Wilders en zijn domme partij-genoten en Wilde Stemmers ("Dan zet je om acht uur het Journaal aan voor het nieuws. En dan krijg je Peer Ulijn. Die nieuwsberichten met een Tati-smaakje maakt. Opgeleukt nieuws. Brrrr.", aldus Kuitenbrouwer op zijn website: www.hedenlands.nl/log/archives/2006/03...).
2. De toon is lichtelijk ironisch, omdat Peer ook niet gek is (welke radicale figuur met enig verstand laat zich voor televisie verleiden tot radicale uitspraken als aller ogen op hem gericht zijn?).

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:14

@demagoog: de kinderlijke toon alsof we hier te doen hebben met een of ander figuur uit Sesamstraat (welke van de twee?).
Door Wilders en die gast tegenover elkaar te zetten in de reportage wordt de suggestie gewekt dat Wilders volkomen uit zijn nek lult en het zo een vaart wel niet zal lopen. Als er beelden uit het verleden (bijv een speech in pakistan of iets meer info over de organisatie waar die voor staat) worden vertoond onstaat een totaal ander beeld en dan lijkt Wilders niet op een mongeaultje dat zich druk maakt om niets. (oké met zn kapsel misschien weer wel, maar inhoudelijk iig niet)

Noodles | 11-09-06 | 11:13

Het is weer zover: de propaganda-machine van de Partij van de Allochtonen, de wegvoorbereiders van de definitieve overheersing van de Islam in Nederland, draait op volle toeren. Het Hoernaal van de Nietzo Onafhankelijke Staatspropaganda brengt weer donkerrood gekleurd nieuws!

Brouhaha | 11-09-06 | 11:12

.. zapper 11-09-06 @ 11:10
Bijna, een artistiek kaalkopje met martiale snor (?). Zou Peer ook wel eens leren broeken dragen?

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 11:12

Gisteren gemist. Maar dit is te tendentieus voor woorden. Dat de NOSS zich linx van het midden bevindt weet ik. Dat ze pretenderen objectief te zijn, maar daar wel eens wat moeite mee hebben weet ik ook. Maar dat ze het er zoveel dikke meters opleggen, priceless!! 'Lieve man met pretoogjes en een tulband op zijn hoofd' En alleen maar de Engelse variant van een speech voor de pers uitzenden. Niet erbij halen wat deze man al heeft verkondigd en een handtekening onder een fatwa heeft staan om de yanks en de joden uit te roeien. 'islam meand peace and is the only religion against terrorism!' Muhahahaha!! Dat zien we dagelijks om www.memritv.org

Rest In Privacy | 11-09-06 | 11:11

@Gies van Agt .. nope
@controle .. ik vertrouw per defintie niemand .. weet niet waar jij die conclusie vandaan haalt .. ik reageer alleen op jullie rascistische reagluursels .. das alles !
@noodles .. welke toon ? wilders mag toch zijn zegje doen ? en die gebaarde man toch ook ? hoe had het journaal dan moeten reageren ? met sirenens en zwaailichten ? het is het staatjournaal FYI .. als de staat vind dat deze man het land in mag en zijn zegje mag doen wat heeft het journaal daar dan over te zeggen ? als deze man echt fout is dan is het echt de staat die hier een fout maakt .. Als het journaal deze man alle propaganda willen geven die hij wilde dan hadden ze heel wilders niet genoemd .. je kan nu zelf bepalen wat jezelf vindt .. tis gewoon een objectieve verslaggeveing van 2 meningen ... zolang jullie neit zeggen hoe het wel had gemoeten, moet je gewoon je mond houden !

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 11:10

Kunnen die religieuzen gewoon wat minder aandacht krijgen.
Kunnen de atheisten wat meer aandacht krijgen. Ik voel mij namelijk extreem beledigd als iemand weer over het bestaan van God begint.

Lafayette | 11-09-06 | 11:10

@Lachende Scheerkwast 10:52
De verkiezingscampagnes zijn eigenlijk al begonnen en als we ervan uitgaan, dat de peilingen (in dit geval van M. d'Hondt) meestal gunstig zijn voor links, c.q. de PvdA, dan zou je kunnen stellen, dat het met links eigenlijk hemaal niet zo goed gaat. Bovendien zien we dat de hele politiek correcte meute krampachtig, dus alle dhimmipartijen, druk bezig is de multicul problematieken, net als voorheen, zo veel mogelijk te negeren. En ja, een kat in het nauw maakt nu eenmaal rare sprongen al of niet met behulp van het Bosjournaal.

Romanus | 11-09-06 | 11:10

@sjaakdeslinksesul van een zottekop met witte manen?

..zapper | 11-09-06 | 11:10

Muhahaha:
ware liefde, een paard
alles paard
alles echt paard
alles mooie paardestaart
en altijd kammen
altijd manen
altijd grote vlammen
en paard
vooral paard
paard
En nu een keer raden van wie dit gedicht is?

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 11:07

controle 11-09-06 @ 10:58
Oke als niemand anders hapt dan doe ik het wel........... voel me vandaag toch al klote dus dit kan er wel bij.
Vertel! Jij hebt dit natuurlijk helemaal tot de puntjes zitten uitzoeken?! En staat er nog wat juizy in?! Wat wij allemaal moeten weten of nog niet wisten?!

whatdafok! | 11-09-06 | 11:06

Met pretoogjes nog wel.

Multikuli | 11-09-06 | 11:06

Tja viel ook zwaar tegen wat die Mohammed te melden had, peace and understanding, snap het azijngehalte van dit stukje dan ook wel, maar pas op want straks is Geenstijl de azijnsite.

Zwadderneel | 11-09-06 | 11:06

@Noodles 10.59

Wilders maakt zichzelf wel belachelijk, dat hoeft het journaal niet te doen.
van de kijker, gezien het "luchtige" toontje over toch een onderwerp waar veel mensen vragen dan wel angst voor hebben b. een totaal gebrek voor respect voor Wilders Het bewijst maar weer eens dat het wereldbeeld van de journaalredactie zich beperkt tot het mediapark, en het lezen van de Azijnbode...

brutus68 | 11-09-06 | 11:05

@ Gies van Agt 11-09-06 @ 11:02
Tja, ik moet je eerlijjk bekennen, ik had er nog geen. Uiteraard komt daar nu wel verandering in.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 11:05

@Badeendje 11-09-06 @ 10:55
Boomknuffelen met Peer?

-=PyP=- | 11-09-06 | 11:04

om doodziek van te die staatszender, ik zit eigenlijk te wachten tot de permanente scolling banner met pvda-propaganda op alle drie de staatszenders wordt ingezet. dat is dan een mooi moment om ned 1,2,3 richting kanaal 997,998, en 999 te programmeren

QB (ja die.....) | 11-09-06 | 11:03

iemand die er zo vriendelijke uit ziet kan niet onschuldig zijn! en dat volgens mijn onderbuik, en mijn onderbuik heeft altijd gelijk!

kolonel.klootoog | 11-09-06 | 11:03

@francoise smokeglass 11-09-06 @ 11:01
Wie NIET?

Gies van Agt | 11-09-06 | 11:02

@tray hornay 10:57
Dit was zeker het teken voor de nos-cellen om in actie te komen.

controle | 11-09-06 | 11:01

Ik ben benieuwd wat deze vriendelijke man heeft gezegd toen de pers de moskee uit was.
Het NOS-journaal moet zich in ieder geval diep schamen, objectiviteit was heeeel ver te zoeken. Ze hadden op zijn minst moeten vermelden wat deze man allemaal al heeft geroepen.

Hodja | 11-09-06 | 11:01

Alsof die lieverd met die pretoogjes niet weet dat de media meekijken, dat de AIVD meeluistert en hij de kans loopt het land uitgezet te worden.
Zou Peer echt zo naief zijn?
Of gewoon dom.

luisindepels | 11-09-06 | 10:59

@demagoog.

Ten eerste heeft Hitler hier niets mee te maken. En ten tweede gaat het hier vooral om de toon die wordt gehanteerd in de reportage. En je kan niet ontkennen dat die behoorlijk subjectief is.
Granted, dat argument van extremist en binnenkomen van Nederland, maar het gaat er m.i. om dat Geert Wilders volkomen belachelijk wordt gemaakt door het journaal en dat dat niet de functie is van het NOS Journaal.

Noodles | 11-09-06 | 10:59

@draaitafel 10:54
Nee, Hitler zou jaloers zijn op jouw vertrouwen een man in te schatten op basis van een grote publiciteitsstunt. Misschien moet je je eens verdiepen in de fatwa die hij ondersteunt heeft. Maar dan moet je weer onderzoek doen, das lastig.

controle | 11-09-06 | 10:58

Tjonge Thjonge, die Geert is ook weer es zijn nest uitgestapt zonder z'n haren te kammen...... dat kan toch niet ..... onze hoop in bange dagen...

Tomahawk33 | 11-09-06 | 10:58

Go, Geert, go! Go, Geert, go!
Gogo-gogo-go!
Go, Geert, go. Go, Geert, go!
Go all the way to ruling Venlo!

lawzie | 11-09-06 | 10:58

Je zou de toon van Peer ook ironisch kunnen uitleggen.
Daarbij hoop ik voor Peer dat ie op de hoogte is van deze discussie alhier. Lijkt me een giller als er over een itempje van een paar minuten de hele ochtend (en misschien wel middag) over je gepraat wordt.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 10:57

@controle,
De vooringenomen verachting die ze hebben is eigenlijk fascistisch.

Tray Hornay | 11-09-06 | 10:57

@jazzcat 11-09-06 @ 10:54: die ga ik ff lezen als mijn baas nog een spoedklus heeft :-)

GoedemorgenDezeMorge | 11-09-06 | 10:57

@Draaitafel Demagoog 11-09-06 @ 10:54
Heb je het artikel uit de Volkskrant al gelezen? Toch niet de krant die Geert Wilders leest...

Gies van Agt | 11-09-06 | 10:57

Enige waar de nieuwe verkiezingen straks over gaan = ben je voor of tegen moslims ! bin laden e.a. mongolen .. alvast bedankt !

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 10:56

@Noodles .. als dit een extremist is dan was ie het land echt niet ingekomen . dan had ie op een lisjt gestaan waar de amerikanen het niet mee eens zouden zijn .. dussss
En vooral die : dit is hem dan ! de enge man ! is een prima voorbeeld wat een debiele de meeste van jullie reagluurders zijn .. al heeft het een tulband en wilders zegt dat ie slecht is .. dan is ie ook slecht .. pfff .. hilter zou jaloers zijn geweest op dat soort vertrouwen !

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 10:54

De toonzetting van het bewuste itempje is ronduit schandalig, en heeft in mijn ogen niks met serieuze journalistiek of objectiviteit te maken. Hoe dit itempje er ooit doorheen is gekomen is een raadsel, en toont het ware gezicht van Laroes & z'n linkse maatjes. Ik verwacht van het journaal objectieve berichtgeving, geen flauwe humor. Wat mij betreft wordt die Ulijn met een grote boog van de journaalredactie geschopt, als ie grappig wil zijn,
moet hij dat maar bij een campingzendert gaan doen. Overigens ben ik absoluut geen fan van Wilders...

brutus68 | 11-09-06 | 10:54

@ GoedemorgenDezeMorge

Hitler is niet rechts maar links!!! zie
www.freerepublic.com/focus/news/114313...

Verder had Hitler misschien geen guitige pretoogjes, hij was wel aardig voor kinderen.

jazzcat | 11-09-06 | 10:54

Ik heb sinds Job met zijn cd-programma niet meer zo'n overduidelijke propaganda gezien. Ze zijn toch bang voor Geert lijkt het.

controle | 11-09-06 | 10:53

Het hoernaal bericht ging natuurlijk helemaal niet meer over wat die moslim in Nederland kwam doen. Het ging over dat Wilders een eikel is en dat hij iets slechts had gezegd over een hele aardige moslim. En dat is nu het niveau van het nos hoernaal.

GoedemorgenDezeMorge | 11-09-06 | 10:53

Ik zag het gisteren ook op de NOS, wat een onderschatting van je publiek, ik wist niet wat ik hoorde. Kijk maar weer naar RTL daar lopen ook gekken rond, maar ze doen het voor minder geld en beter.

Amsterdammer | 11-09-06 | 10:53

Ik had die uitzending gezien. Gatverdamme wat is de NOS toch een pvda-propaganda machine.

Ion Susai | 11-09-06 | 10:53

met alle respect maar het lijkt erop dat Geert Wilders zo onderhand de enigste is in die lulkamer die serieus inziet welke gevaren de islam met zich meebrengt. Dat lulverhaal van die haatzaaier neemt toch niemand serieus mag ik hopen... want achter de schermen roept hij dood en verderf tegen alles en iedereen die in zijn ogen tegen die "vrede lievende" godsdienst is die de islam schijnt te zijn... En daarbij: zolang moslims in de minderheid zijn zegen ze precies wat "wij" willen horen maar zodra ze in de meerderheid zijn.... maak dan je borst maar nat... Trouwens Bin Laden heeft ook pretoogjes vooral toen de Twin Towers instorten 5 jaar geleden... Islam = Vrede... YEAH RIGHT, MY ASS!!!

Lachende Scheerkwast | 11-09-06 | 10:52

@dolerend 11-09-06 @ 10:50
Hoho, de Islam volgens onze vriendelijk baardaap leert je respect te hebben voor de medemens (zelfs de niet moslims, met enige aarzeling) en is het enige geloof dat terrorisme afkeurt...*cynisme mode off*

Gies van Agt | 11-09-06 | 10:52

Geiteneuqert..

huibie | 11-09-06 | 10:52

een geniaal idee van de overheid een website in het leven te roepen waar de onderbuik ongegegeerd kan uitborrelen. de stoom is afgeblazen en dan weer fijn aan het werk :)

SloopKogel (wie zijn | 11-09-06 | 10:52

Je kan het interpreteren zoals je wilt, je kan de lieve pretoogjes, het kleutertje-luister-stemmetje etc .ook als een sarcasme opvatten

BP Richfield | 11-09-06 | 10:51

@dolerend 11-09-06 @ 10:50
Woef

Dömper | 11-09-06 | 10:51

Wilders heeft gelijk. Het soort van Noorani heeft maar één doel, de onderwerping cq vernietiging van de ongelovige westerse honden.

dolerend | 11-09-06 | 10:50

Heeft Wilders al losgeld uitgeloofd? Ben benieuwd welk dier er straks weer aan een hek hangt.

Antira | 11-09-06 | 10:50

@draaitafel.

Goedemorgen, leuk u hier ook weer eens te zien. Los van het feit dat Geertje ook niet de meest begenadigde intellectueel is, kun je niet ontkennen dat dit een super gekleurde voorstelling van zaken is.

Noodles | 11-09-06 | 10:50

@Gies van Agt 11-09-06 @ 10:47
... en het scheelt weer een Page-Down (of scrollwiel) rsi ;-)

Dömper | 11-09-06 | 10:49

Wie durft nu nog te ontkennen, dat moslims leugenaars zijn?

peacemaker | 11-09-06 | 10:49

Ach, het is toch wel duidelijk. Afgelopen vrijdagavond was er in NOVA een discussie tussen Mark Rutte en Wouter Boslim. Clairy Polak gaf consequent Wouter Boslim het laatste woord zodat hij z'n punten kon scoren zonder dat Mark Rutte daar een tegenwoord aan gaf. En dan vinden ze het gek dat ze als links worden omschreven.

Anthony_Zeus | 11-09-06 | 10:49

hahahaha.. de 'landgenoten' reagluurders zijn ook weer wakker !

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 10:49

Het is inderdaad goed dat iedere halve zool mag zeggen wat ie wil. Het is aan de kijker om te relativeren en een eigen mening te vormen. Het vervelende is dat er altijd mensen zijn die écht geloven in onzin. Dat is frustrerend, omdat je nauwelijks tot zulke mensen kunt doordringen. Net zoiets als bij socialisten: ze zijn overtuigd van het eigen gelijk en wíllen niet luisteren en/of open staan voor andere meningen.
Het lijkt wel een onbegonnen zaak om met (semi-)radicalen in discussie te gaan.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 10:47

@Dömper 11-09-06 @ 10:45

OK! Ik dacht laat ik het makkelijk maken, maar de leesbaarheid neemt inderdaad wel af...

Gies van Agt | 11-09-06 | 10:47

Wel mooi gemaakt item: Kijk hoe lief deze moslimman is en kijk hoe gemeen Wilders is. Kijk wat voor een goede boodschap de moslimman heeft en kijk hoe slecht de boodschap van Wilders is. De Publieke omroep van de Arbeid speelt alleen maar in op het sentiment van de kijker. Dit is propaganda, dit mag niet.

Uifeltje Gnuiffeltje | 11-09-06 | 10:46

Vertrouw nooit een man die zijn haren verft

Traag | 11-09-06 | 10:46

Toch, het NOS gedraagt zich steeds krampachtiger. De scheuren die ontstaan zijn worden alleen maar dieper. Volgens mij verkeert het NOS in een crisis, met name sinds het Groenhuizen debacle. Diverse trainingen en heidagen van consultants enzo zullen dit niet kunnen voorkomen.

Tray Hornay | 11-09-06 | 10:46

Het staatsch journaal berichtte in 1933 ook dat adolf van die pretoogjes had en zo'n gezellige kindervriend was....

Ur2ezY | 11-09-06 | 10:46

als het een extrmenist was kwam ie heel nederland niet in .. daarnaast zijn de vingertjes weer terug zo te zien ! En prit .. 8 uur journaal 't propa orgaan van de pvda ? was toch van die moslim nieuwszender ??? of heb ik het nou mis ?

Draaitafel Demagoog | 11-09-06 | 10:44

Dit is nou een typische reflex van links Nederland. Hitler was rechts, dus alles wat tegenwoordig met rechts te maken heeft, moet men man en macht bestreden worden.

En dan die treiterige toon van het journaal ''Dit is hem dan, de enge man. Een vriendelijke uitstraling, twee pret oogjes en een tulband op.' Gewoon walgelijk. Dit is pure propaganda voor de eigen linkse gemeente. Als ik een abonnement had op het journaal had ik hem opgezegd (jaren terug al overigens). Wat een vieze zelfbevlekkende bende. Objectieve verslaggeving... me reet. Dit wordt toch met belastinggeld gedaan? Laat het journaal de volgende keer even lekker gefinancieerd worden door PvdA, GroenLinks en SP?

GoedemorgenDezeMorge | 11-09-06 | 10:43

Hans Laroes, kom er maar in!

empe04 | 11-09-06 | 10:42

Ik ben blij in een land te wonen waar zo'n dubbelhartige gladakker gewoon toegelaten wordt om zijn zegje te doen.
Als een democratie al dreigt te bezwijken onder de voorspelbare vuiligheid die sommige halvegaren in het openbaar menen te moeten lozen dan is die democratie toch ten dode opgeschreven.
Maar als hij zijn zegje heeft gedaan moet die malloot wel zo snel mogelijk weer opsodemieteren naar Limburg.

Flipsen | 11-09-06 | 10:42

Sorry voor de copy/paste actie, maar ik vond het artikel uit de Volkskrant bij nader lezen wel de moeite waard in het licht van de discussie over een guitige man met tulband en pretoogjes...

"Radicale Noorani mag spreken, zijn critici niet
Achtergrond Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg

AMSTERDAM - De moslimorganisatie World Islamic Mission moet niets hebben van de ahmadiyya’s, de verlichte stroming in de islam. ‘Ik ga nog liever dood dan dat ik ze als moslims beschouw.’

Nederland zal de radicale Pakistaanse moslimleider Mohammed Anas Noorani Siddiqui dit weekeinde in de gaten houden als hij in de Taibah-moskee in Amsterdam een conferentie leidt. Dit beloofde minister Donner van Justitie donderdag in een debat met de Kamer, die verbaasd was dat de geestelijk leider een visum had gekregen.

Mocht Noorani strafbare uitlatingen doen, dan kan hij volgens de minister op een lijst van ongewenste personen worden gezet. Nederland zal hem vervolgens de toegang kunnen weigeren. Een motie van het Kamerlid Wilders om dat visum alsnog in te trekken en de man direct het land uit te zetten, kreeg onvoldoende steun.

Noorani is de geestelijk leider van de World Islamic Mission (WIM), waarbij de Taibah-moskee is aangesloten. In bestuurlijke zaken heeft hij een vetorecht. Hij is aanhanger van de radicale Pakistaanse partij JUP, die zich in 1998 openlijk achter Osama bin Laden schaarde. De toenmalige secretaris zette een handtekening onder de verklaring van Bin Laden over de vorming van het ‘islamitisch front ter bestrijding van joden en kruisvaarders’.

Het is onwaarschijnlijk dat Anas Noorani strafbare uitlatingen zal doen in Amsterdam. Haatzaaiende en radicaliserende teksten en preken worden, zeker na de aanslagen van 11 september 2001, niet meer in het openbaar uitgesproken. Maar berichten over de radicaliserende invloed van de Noorani’s duiken al jaren op in Nederland. Anas Noorani’s vader, de in 2003 overleden Maulana Shah Ahmed Noorani, kwam eind jaren negentig al in opspraak wegens het aanzetten tot geweld.

Vorig jaar februari besteedde het VPRO-programma Het geluk van Nederland negatieve aandacht aan de Taibah-moskee. Het programma toonde fragmenten van een dvd, waarop is te zien hoe Noorani in Pakistan oproept tot de jihad. Verder kwam de imam van de Taibah-moskee in beeld, die fulmineerde tegen de ahmadiyya’s (een verlichte stroming binnen de islam). De imam schold ze uit voor hypocrieten en ongelovigen, die een groot gevaar vormen voor de islam en die fel moeten worden bestreden.

Destijds werden Kamervragen gesteld. Justitie nam toen genoegen met de verklaring van de Taibah-moskee dat de bewuste dvd’s waren uitverkocht. En dat het bestuur niet verantwoordelijk was voor verspreiding ervan.

Tot grote frustratie van henzelf lukt het critici van binnenuit de WIM en van de Nederlandse ahmadiyya-beweging niet de overheid te alarmeren. Steeds weer komt de WIM weg met het argument dat zij de Noorani’s alleen op geestelijk gebied volgt. En dat zij met de Pakistaanse politiek niets te maken heeft.

Nederlandse rechters hebben critici die eind jaren negentig waarschuwden voor radicalisering zelfs een spreekverbod opgelegd. In een brief aan de Volkskrant schrijft een Zwolse moslim, die anoniem wil blijven: ‘Onze imam heeft een spreekverbod, omdat de Nederlandse rechtsstaat vindt dat hij de geestelijk leider (het betrof destijds vader Noorani, red.) niet mag beschuldigen van het uiten van haatoproepende en beledigende uitspraken. Wij hebben met videobeelden aangetoond dat de bewering van onze imam op waarheid berust. Maar volgens de Nederlandse rechtsstaat is de uitspraak van de geestelijk leider dat niet-islamitische Nederlanders als reuen en teven leven, niet zo erg.’

Naar aanleiding van de brief had de Volkskrant gesprekken met de Zwolse moslim, die destijds actief was in de jongerenafdeling van de WIM-moskee. Eind jaren negentig werd daar volgens hem negatief gesproken over het Westen. Hij was erbij. ‘Er werd gezegd dat Nederlanders leven als honden, omdat ze niet trouwen. En dat wij moeten leven zoals in Pakistan.’

Hij, de dissidente imam van destijds en tientallen Zwolse Surinamers distantieerden zich van de maatschappelijke en politieke uitspraken van Noorani. De groep heeft zelfs korte tijd de moskee bezet. Omdat vader Noorani absolute zeggenschap had, mocht de Pakistaanse leider het opstandige bestuur (inclusief de imam) ontslaan.

De dissidenten moesten de moskee uit, die ze zelf hadden gefinancierd en gebouwd. De imam uitte in het tv-programma B & W zijn verontwaardiging over het vonnis en herhaalde dat Noorani aanzet tot geweld. Dat laatste mag hij van de rechter, op straffe van een dwangsom van maximaal 25 duizend euro, niet meer publiekelijk herhalen. Het spreekverbod geldt nog steeds.

De Volkskrant publiceerde destijds als eerste over de extremistische kanten van de Pakistaanse fundamentalist. Onder meer over een incident in Suriname, waar Noorani tijdens een bezoek opriep de huizen van aanhangers van ahmadiyya’s in brand te steken en hun knieën te breken.

Hikmat Mahawat Khan, oud-voorzitter van de ahmadiyya-organisatie Ulamon, dringt al jaren – vergeefs – aan op maatregelen tegen de WIM. Hij wil dat de WIM wordt gedwongen publiekelijk afstand te nemen van de radicale uitspraken van Noorani. Khan: ‘Die ideeën beïnvloeden de moslims hier ook. Dat ondervinden onze aanhangers dagelijks.’

Vrijdag stuurde hij een open brief aan de Tweede Kamer met de kop ‘Dubbelhartigheid, onverschilligheid of naïviteit van de politiek?’ Khan in de brief: ‘Als de politiek van de gemeenschap en met name van moslims verwacht dat zij waakzaam zijn voor opruiend gedrag, dan mag de gemeenschap inclusief moslims van dezelfde politiek verwachten dat die wel optreedt als het zover is.’

Dat de WIM de Pakistaanse geestelijke nooit publiekelijk zal afvallen, wordt duidelijk in een gesprek dat de Volkskrant in juni had met Mohamed Gaffar, ondervoorzitter van de WIM en algemeen secretaris van de Taibah-moskee. Gaffar maakte duidelijk dat hij en zijn aanhangers Noorani adoreren. Zijn kinderen hielden meer van Noorani (de vader) dan van hem, zei hij. En wat de ahmadyya’s betreft: de WIM zal hen in geen enkel moslimoverleg accepteren. ‘Onze boeken en onze geloofsovertuiging verbieden dat.’ Hij wil zelf nog liever naast een ongelovige worden begraven, zei hij, dan op een islamitische begraafplaats naast een ahmadiyya te moeten liggen. ‘Ik ga nog liever dood, dan ze als moslims te moeten beschouwen.’
"

Gies van Agt | 11-09-06 | 10:41

Wel mooi gemaakt item: Zie je de lieve moslimman, zie je hoe gemeen Wilders is. Zie je de lieve moslimman, zie je hoe gemeen Wilders is. Zie je de lieve moslimman, zie je hoe gemeen Wilders is. Zie je de lieve moslimman, zie je hoe gemeen Wilders is. Zie je de lieve moslimman, zie je hoe gemeen Wilders is.--> Publieke omroep van de Arbeid moet gewoon kapot.

Uifeltje Gnuiffeltje | 11-09-06 | 10:41

Blijkbaar mogen moslims wel frikandellen eten. In de hemel voor hem geen maagden, maar een portie frikandellen die nooit op gaat.

waarheid_maakt_vrij | 11-09-06 | 10:40

Toch zou de waarde van het journaal als propaganda-machine een stuk groter zijn als het niet zo zou opvallen...

Patrick Bateman | 11-09-06 | 10:39

Deze vent heeft zeker nooit in de Koran gelezen. (9:5 “Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, torture them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war.) Wat een vrede he? O. Misschien ook wel. Liegen om je vijand te misleiden Takyya noemen ze dat geloof ik.

L1 | 11-09-06 | 10:38

Ugh, die nep indianen bedient zich ook van de gespeleten tong tactiek. Lekker vredelievende teksten uitkramen in het Engels waar de camera's bij zijn, en achter gesloten deuren in het Arabisch of welke andere onverstaanbare taal ook een compleet tegenovergestelde boodschap uitdragen.
Tijdens de oorlog tussen Israel en Hezbollah vielen de westerse media als achterlijke inteelt kindjes voor de propaganda trucs van de Hezbollah (ook toegegeven door een van die gasten van CNN) en hier gebeurt in feite hetzelfde.

Noodles | 11-09-06 | 10:38

Die Peer heeft de intelligentie van een gebraden kip. En inderdaad, zoals eerder Pim stevast werd afgebrand zonder na te denken, doet de NOS dat nu ook met Geert.
Van nadenken krijg je hoofdpijn.

waarheid_maakt_vrij | 11-09-06 | 10:37

@ Gies van Agt 11-09-06 @ 10:33
Waarschijnlijk straaldie hij zoveel pret uit, omdat de NOS langs komt en het zo gezellig vindt in de moskee: allemaal lieve mensen die goed doen en goed ontmoeten.

francoise smokeglass | 11-09-06 | 10:37

tamelijk infantiel toontje inderdaad van die verslaggever, vast een pvd-arabieren stemmer.
Blijkbaar moet nederland vertrouwen hebben dat het allemaal vanzelf goed komt met die enge moslim-terroristen.

Onderbuik | 11-09-06 | 10:35

Nee, dat die man altijd rond 11 september komt is een teken aan de wand! En hij heeft ook nog eens de oorlogsverklaring van Bin Laden ondertekent ( Bullshit natuurlijk, hij zou dan gelijk door de Amerikanen zijn opgepakt, dunkt mij ). Wilders is een slap aftreksel van Fortuyn. Waar Fortuyn tenminstte nog een charismatische persoonlijkheid was, is Wilders toch niet echt een persoon aan wie je het landsbelang zou willen toevertrouwen.

Pariah | 11-09-06 | 10:34

Jezus, ik had gister geen journaal gekeken maar als je dan de toon hoort die wordt gekozen bij het commentaar. Verschrikkelijk!
En wat Wilders zegt, dat iemand die een fatwa van Bin Laden ondertekend tegen Joden en het Westen hier niets te zoeken heeft, daar is toch niets mis mee? Tuurlijk Wilders kan erg dom zijn, maar hier zegt hij iets waar ik het volledig mee ens ben.

Noodles | 11-09-06 | 10:33

Blommenkinders leg die stiletto's weg
Vergeet die bloedige taferelen
Want geuren en kleuren zijn de nieuwe wereldmacht
Vechten gaat zo gauw vervelen
Ah, heerlijk, deja vu, prachtig weer erbij, *gaat even skinny dippen*

gentle giant | 11-09-06 | 10:33

mmm lkijkt op chriet titulaer.. respect voor chriet; is mijn held.

salonsocialist | 11-09-06 | 10:33

Uit de Volkskrant:

"Hij is aanhanger van de radicale Pakistaanse partij JUP, die zich in 1998 openlijk achter Osama bin Laden schaarde. De toenmalige secretaris zette een handtekening onder de verklaring van Bin Laden over de vorming van het ‘islamitisch front ter bestrijding van joden en kruisvaarders’.

Het is onwaarschijnlijk dat Anas Noorani strafbare uitlatingen zal doen in Amsterdam. Haatzaaiende en radicaliserende teksten en preken worden, zeker na de aanslagen van 11 september 2001, niet meer in het openbaar uitgesproken. Maar berichten over de radicaliserende invloed van de Noorani’s duiken al jaren op in Nederland. Anas Noorani’s vader, de in 2003 overleden Maulana Shah Ahmed Noorani, kwam eind jaren negentig al in opspraak wegens het aanzetten tot geweld."

Werpt een enigszins ander licht op de pretoogjes van de beste man...

Gies van Agt | 11-09-06 | 10:33

@-=PyP=- 11-09-06 @ 10:29
aaah Georgina, wat leuk dat je er ook bent. Koekje erbij?

Juan Zaque | 11-09-06 | 10:33

Peer Ulijn is een Sled!
En hij is gewoon jaloers op Geert z'n haar.

Atheïst tot in de ki | 11-09-06 | 10:32

De NOS valt, ondanks krampachtige pogingen om als 'integere objectieve nieuwsbrenger', geregeld door de mand als PvdA-propaganda-instituut.

Een beetje zoals Gretta, die in 'De leugen regeert' hilarisch op haar bek ging door in 5 minuten tijd drie keer "de j..., eh, Israëlis's..." uit haar grafbek te reutelen. En daarbij stug volhield geen jodenhaatster te zijn.

zum kotzen | 11-09-06 | 10:31

Het commentaar doet me denken aan sesamstraat als meneer aart uit zoon dikkie dik boek zat voor te lezen , Meneer aart had meer zinvols te zeggen.

de rotte appel | 11-09-06 | 10:30

'een publiciteitsstunt was het waarschijnlijk een beetje wel', aldus peer.'
Waarschijnlijk?
Een beetje?
Misschien is Peer wel een beetje naïef?

francoise smokeglass | 11-09-06 | 10:30

Ik geloof dat Osama ook zo'n vriendelijke uitdrukking heeft....

-=PyP=- | 11-09-06 | 10:29

Geertje aan de Top hij heeft iedergeval veel werk te doen bij dat PvdA Journal.... Waar veel belastingcentjes zitten...

Sinnert | 11-09-06 | 10:29

Inderdaad. Nooit lag het er zwaarder op dat ons journaal niet objectief is.

Dada_ | 11-09-06 | 10:28

helaas kan het geluid hier niet aan. Los daarvan: als ik die Siddiqui zie wil ik dus nooit meer van Moslims horen dat wij de varkens zijn.

sjaakdeslinksesul | 11-09-06 | 10:27

met een v

menn0 | 11-09-06 | 10:27

is toch niet te geloven dat NOS journaal alleen die toon van het commentaar al, alsof je naar het kleuterjournaal luistert. Flikker op met alle Mohammeds Anas Noorani Siddiqui

lara | 11-09-06 | 10:27

eeeeeeeeeh... wat is er eigenlijk precies zo erg aan dit item?

c_to_the_cizzle | 11-09-06 | 10:27

"Hadden we trouwens al gezegd dat het NOS Journaal het propaganda-orgaan van de PvdA is?"

Ja. En ik ben de tel ook al kwijtgeraakt.

Flipsen | 11-09-06 | 10:26

Ja dat hadden jullie al eens gezegd volgens mij.
Wie wil er nu niet zo`n aardige man als oom of zo?
Met zijn pretoogjes. Goede reportage die laat zien dat alle vuiligheid uit het westen komt. De islam is tenslotte de enige religie die elke vorm van geweld heeft veroordeeld, volgens oompie.

De Intrigant | 11-09-06 | 10:26

Daarom kom ik iedere dag terug op geenstijl voor het meest recente, onafhankelijke en relefante nieuws.

menn0 | 11-09-06 | 10:26

-twee pretoogjes met een tulband op- Wolf in schaapskleren.

Don Quichote | 11-09-06 | 10:25

Ach gut. Wat een zielige man die Anas. "Een man met een vriendelijke uitstraling, twee pretoogjes met een tulband op.", aldus Peer.

CoJoNes | 11-09-06 | 10:25

van de buis af met dat gewauwel zeg. "Partir c'est mourir un peut" zeggen de fransen ook toch? Of "kom maar op het podium en zuig mijn pik". Of was dat een andere frans?

Juan Zaque | 11-09-06 | 10:25

waar blijft zijn column trouwens?

zuivergeweten | 11-09-06 | 10:25

Pvd5 = Partij van de 5eColonne

BASinnic | 11-09-06 | 10:24

Geert is een ophitserige hondelul, die perfect zijn achterban vertegenwoordigd. Leve Mohammed Anas Noorani Siddiqui!

andriol | 11-09-06 | 10:24

Sneer naar geer

Berk | 11-09-06 | 10:23

Toffe peer

nunu | 11-09-06 | 10:23

Geert roeleert!

Stijlicoon | 11-09-06 | 10:20

Ik heb ook medelijden met de Geert-adepten hoor.

Traag | 11-09-06 | 10:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken