
Ontzettend verhelderend stukje tekst in het jaarverslag van de Commissie Gelijke Behandeling. Dit huilie huilie-orgaan voor handenweigerende ambtenaren, burka-dragende zwemjuffen en andere gekken die op grond van religieuze tradities van alles
EISEN heeft onderzoek gedaan en wat blijkt? De Nederlander is in principe tegen discriminatie, maar niet in alle gevallen. Hypocriet? Nee hoor, gewoon een staaltje helder denken waar menig politicus of theedrinkende burgervader nog wat van kan leren. Wanneer het gaat om homo- of vrouwendiscriminatie zegt de Nederlander namelijk zeer stellig: optreden, moet niet kunnen zoiets. Maar dan komt het. De commissie ziet veel minder
maatschappelijke steun voor religieuze groeperingen (moslims én gristenen), aangezien die zelf ook vaak dol zijn op het discrimineren van vrouwen en ongelovigen. Tadaa! Gewoon gevalletje 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' dus. Ooit een bekend spreekwoord maar tegenwoordig wat naar de achtergrond verdrongen door o.a. onze regering en hun geliefde Godje. Een Godje waar je overigens niet genetisch in gelooft, maar waar je voor
KIEST. Tot zover het goede nieuws. Want waar de meeste Nederlanders alles redelijk op een rijtje hebben vindt de voorzitter van de CGB nog steeds dat een gristenschool best een homo mag weigeren. Maar dat die lui
wereldvreemd zijn wisten we natuurlijk al.
Reaguursels
InloggenAls ik ze hier discrimineer heb ik er geen lol an. Christenen komen toch niet op Geenstijl ?
Om te beginnen maar eens alle praktiserende gelovigen ontslaan...
van lith de jeude | 13-06-09 | 09:38
Dit soort discriminatie is altijd eenzijdig.
-weggejorist-
Duidelijk een feit geconstanteerd in deze topic,....... een waar christen is niet tegen homo's is niet haatdragend tegenover derden in onze samenleving,....... duidelijk dat eigenlijk niemand weet wat het betekent om christen te zijn,..... een hoop geblaat hierro maar zeer laaaaag niveau van kennis van zaken,..... plaat voor de kop reactie's!
@ You On A Gin | 12-06-09 | 20:32
Kan zijn schat, maar nog niet door mij in deze context. Is cynisch bedoeld en om aan te geven dat dit net zo'n onzin uiting is dan wanneer je het woordje niet achterwege laat. Kortom: het is niet erg moeilijk om iedereen in zijn of haar waarde te laten zonder te kwetsen.
@woppo | 12-06-09 | 20:18:
geloven is iets dat je doet zonder er zeker van te zijn dat 'iets' of 'het' ook daadwerkelijk bestaat of er is.
Wanneer je weet dat er iets is of bestaat geloof je niet meer want dat wéét je het. Capice?
De gulden regen: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet." staat wel in de bijbel, maar de bijbel is niet de eerste bron waar deze tekst in gevonden is. Er zijn veel oudere teksten over ethiek, uit zowel het verre oosten, midden oosten en Europe waar deze gulden regel in beschreven staat. De bijbel heeft hem gewoon geplagieerd, ouderwets knip en plak werk.
People who don't want their beliefs laughed at, shouldn't have such funny beliefs.
Sinterklaas bestaat niet.
@Weisse rose | 12-06-09 | 19:21
Mevrouw Weisse, we zijn het helemaal eens, op het feit na dat ik religie -waaronder Kerk valt- als instituut beschouw. Ik keur geloof niet af, sterker ik geloof zelf, zij het niet in een enkel opperwezen.
@pius | 12-06-09 | 22:09
Ze hebben zelfs genetische ziektes. Wat wil je nog meer? Als germaan ook een religie was geweest, was je misschien ook wel een religieus en rasechte germaan.
In de van dale:
jood de; m,v joden aanhanger vh jodendom
 Jood de; m,v Joden nakomeling van Israël (d.i. de door God aan de aartsvader Jakob gegeven naam)
aartsvader dus. Het woord Jood heeft gewoon een dubbele betekenis. Zo moeilijk is het niet.
definieerde, sorry laat en zo....
my anal pony | 13-06-09 | 01:01
Afhankelijk van je huilniveau heeft het me 9-22 jaar gekost. met 8 jaar defineerde ik mijn eerste twijfel over god, met 30 jaar vervloekte ik jezus en veegde ik mijn reet af met de bijbel. Zelf zet ik mijn ontkering op 21 jaar. Geloof is een krachtige drug denk ik
correctie: VOOR iedereen
MarinusCopy | 13-06-09 | 00:42
Overigens hulde van iedereen die zich heeft weten te ontworstelen aan de ketenen van welke opdringerige religie dan ook. Dit meisje gaat slapen, morgen weer een dag om ons op te winden over de ellende in 0031. Trusten allemaal
my anal pony | 13-06-09 | 00:32
Ach, er zijn goeien. Wel is het algemeen bekend dat de door finnen beroofde oude dametjes nooit antieke hoofddoeken zijn. Het profiel van die "ouwe hoeren" is in het gemeen: blank, westers en niet beroofbaar zonder dat je 2 neefjes bij je hebt. De finnenreligie is vergelijkbaar met de ideologie van ene Adolf H.
MarinusCopy | 13-06-09 | 00:27
Ja ik vrees dat ze -als het erop aankomt- alles en iedereen vervolgen, behalve zichzelf
Jaap4896 | 13-06-09 | 00:17
Ik ben zelf een ex-christen. Ik weet van heel dicht bij hou jouw soort denkt. Ik weet ook dat de enige oplossing voor de godsgelovigen murwslaan is. Die virulente geestesziekte van je moet in de hand gehouden worden.
my anal pony | 13-06-09 | 00:18
Moslims vervolgen traditioneel ook christenen. Zeg maar de religieuze superpredator.
Jaap4896 | 13-06-09 | 00:17
U heeft zelf een onzichtbaar holmaatje? Vervolging van christenen door homo's heeft nooit plaatsgevonden. Vervolging van homo's door christenen begon op de dag dat de romeinen links werden en stopten met het voeren van christenen aan leeuwen. En afhankelijk van je jankniveau stopte het in NL ergens tussen 1730 (laatste grote homovervolging compleet met creatief doodmartelen van flikkers) en 2001 (openstelling van het huwelijk voor homo's)
MarinusCopy | 13-06-09 | 00:06
Een nieuwe en nóg ergere variant ja... Hoog tijd dat die zogenaamde commissie wordt afgeschaft
-weggejorist-
my anal pony | 13-06-09 | 00:00
Voltaire zei ooit "Christenen voelen zich al vervolgt als ze niemand kunnen vervolgen"
.
Moslims zijn de nieuwe variant op het thema christen, maar wel van eindbaasniveau zeg maar.
MarinusCopy | 12-06-09 | 23:45
Ik vat 'm. Waarschijnlijk redeneert commissie 'gelijke' behandeling idd zo...
my anal pony | 12-06-09 | 23:28
Omdat het iemand tot in het diepst van zijn ziel kwetst als je hem (haar telt niet mee) verbied vrouwen te onderdrukken en/of nichten van de Dom af te flikkeren. Zeker als je ook nog kritiek hebt op Mo's tedere ontmaagding van een 9-jarig meisje is dat bijzonder kwetsend.
Geef één goede reden waarom de maatschappij ze zouden moeten steunen. Iemand?
Bigi Bana Boy | 12-06-09 | 23:00
Er zijn (nu nog) zat abrahamieten in dit land. Maar ik kan me de tijd nog herinneren dat meer dan de helft van de stemmen naar de gristenhonden ging. Dat is nu wel anders.
Nog altijd een voornamelijk sekulier en ruimdenkend volk dus. Dat doet mij goed.
Maar wie zijn dan die lui die nog altijd massaal CDA blijven stemmen ?
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33
De gulden regel is tamelijk universeel en niet bepaald een uitvinding van de gristenhonden. Gristenhonden hebben de gulden regel de laatste 2o eeuwen vooral ook genegeerd.
festini | 12-06-09 | 16:25
ik heb 1 keer met een meisje (ik was 14 zij 15 voor mensen pedo beginnen te schreeuwen) in bed gelegen. Het vingeren was verdraagbaar maar toen het mondelinge gedeelte was aangebroken heb ik afgehaakt. Ik vond dat diplomatieker dan haar de kut vol kotsen. Sexis nu eenmaal een kwestie van smaak.
pius | 12-06-09 | 22:23 je snapt het echt niet he
jammer joh ik vond het leuk je te lezen maar dat je dit niet weet maakt je echt wel dom. ik ben weg daag
Pearly | 12-06-09 | 22:21
met alle respect maar uw goal is afgekeurd!
pius | 12-06-09 | 22:09 zo nu maak ik even het winnende goude arrogante doelpunt/
joden zijn slim byv dat is al een biologische kenmerk
ik ben weg nu dus als je andwoord geeft lees ik het later wel
magentaplacenta | 12-06-09 | 20:16
ik heb geen idee maar het snijd geen hout en semieten zijn niet alleen joden maar dat wist u al denk ik.
woppo | 12-06-09 | 19:49
Mijn dank, volgens de definitie van de rabbi (objectief), Betekent het dat ik tot het nederlandse ras behoor, verre van overtuigend dus. De joden hebben geen biologische kenmerken die hen tot ras maken, het is een volk geen ras.
Geen Stijl , super comment !!
Gratzz..
Bij deze wil dan ook graag iedereen die niet gelooft zeggen dat het minderwaardige wezens zijn en geen enkel recht van spreken hebben. Zij zijn debielen die zwalkend door het leven gaan.
HIL | 12-06-09 | 19:50
-
Ja maar, lieverd, dat is al zó vaak gezegd. Beetje oud nieuws heur.
@HIL | 12-06-09 | 19:50
"Weten doen ze ook niets want als ze 'het' kunnen bewijzen valt er niets meer te geloven omdat we het dan weten."
leg uit aub.
pius | 12-06-09 | 18:53
Ah kom op pius, wat een poep is dat.
Natuurlijk bestaat er een joods ras, vanwaar anders antisemitisme?
Gezegend is de dag dat we van dit primitieve raamwerk verlost zijn. Ik ben die mongolen die denken dat ze beter weten dan de rest waar we vandaan komen meer dan zat... terug naar de pedo pastoor met die lui: pijn is fijn..
Yes! Het debat wordt door CGB eindelijk goed gevoerd! Zeker als refdag er zo over schrijft.
Bij deze wil dan ook graag iedereen die niet gelooft zeggen dat het minderwaardige wezens zijn en geen enkel recht van spreken hebben. Zij zijn debielen die zwalkend door het leven gaan. Zij geloven nl. dat er niets is om in te geloven, dat geloven ze zélf toch niet hoop ik? Weten doen ze ook niets want als ze 'het' kunnen bewijzen valt er niets meer te geloven omdat we het dan weten. Kortom: ga echt werk zoeken i.p.v. zinloze items keer op keer tegen beter weten in te plaatsen.
@pius | 12-06-09 | 18:53
Een link voor meneer:
judaism.about.com/od/orthodoxfaqenkin/...
@Pearly | 12-06-09 | 17:30
Ja, ik discrimineer autoverkopers, politici, spammers, beroepscriminelen dagelijks.
En-el Hak | 12-06-09 | 18:48
In uw comment aan Ivoren toren heeft u het over de KERK mijn stelling is dat de kerk een instituut is net zoals Groen Links een instituut is van het geloof in Man made climate change met als paus Al Gore. Een instituut draagt een gedachten goed uit net zoals de tweede Kamer de belichaming is van ons geloof in de democratie. Dit wil niet zeggen dat een instituut niet te corrumperen is. En in die corruptie fouten maakt net zoals Bakellende, Boslim en knaapje Pechtold die dagelijks maken.
Dat wil niet zeggen dat de het geloof in democratie per definitie fout is.
2009 | 12-06-09 | 18:53dank u
pius | 12-06-09 | 18:53 ik gebruik geen woorden van andere mensen dus linken doe ik niet aan . je kan het zelf opzoeken.
voor de laatste maal
er zijn veel niet gelovigen joden of een paar joden die ergens anders tot bekeerd zijn het blijven joden
ik ben nu echt weg,
ga zelf eens op onderzoek uit. daag
Wat nou als een homo ongewild in de WW terecht is gekomen? Als hem/haar een baan aangeboden wordt op een christen/moslim school via het CWI mag hij dat niet weigeren want dan wordt hij gekort op de uitkering. Da's dan toch ook discriminatie?
Pearly | 12-06-09 | 18:50
Het joodse ras bestaat niet!!! Geeft u mij 1 link waarin bewezen woord dat het joodendom een ras is pleazze , eet smakelijk anyway
Pearly | 12-06-09 | 18:50 eet smakelijk! :)
pius | 12-06-09 | 18:48 oja en hoe verklaar je dan dat veel joden geen enkel geloof aanhangen ook het joodse geloof niet.
maar goed ik ben eten . zoek het zelf op zou ik zeggen
Pearly | 12-06-09 | 18:16
pearly toch... necrosis heeft het volledig bij het rechte eind heur! Het jodendom is een religie en geen ras, is dat helder!
@Weisse rose | 12-06-09 | 18:38
Nee, ik heb geloof en religie in de antwoorden aan onder meer Ivoren Toren niet uit elkaar getrokken. Is dat belangrijk? Lijkt me niet. Waar het om gaat is dat op basis van religie allerlei claims op de maatschappij worden gelegd. Dat moet stoppen. Het zou zonde zijn als atheïsten, ietsisten, whatevva-isten zich eveneens gaan bezondigen aan schisma's en het doel uit het oog verliezen.
Dr.Zeldenrust | 12-06-09 | 18:41 Er zijn voldoende homo's+lesbo's die werken op christelijke scholen, maar het merendeel van die scholen maakt daar geen probleem van, behalve fundi's natuurlijk.
Poe poe GS, het is toch wel heel erg he, met die homo-haters. Wel eens dieper onderzoek verricht naar beweegredenen enzeau? Kom je er ineens achter dat er geen homo wil werken op dat soort scholen. Problem solved. Tenzij je het leuk vind om dat drammerige toontje te blijven aanhouden. In dat geval wens ik jullie veel succes. NOT.
En-el Hak | 12-06-09 | 18:19
In uw reactie op Ivoren toren laat u dit onderscheid anders niet merken. Of u bent zeer snel tot inzicht gekomen en hebt dit niet goed kenbaar gemaakt of u bent net als Wouter Bos, een gebrek aan ruggegraat.
@Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:53
ONDANKS het christendom kwam de wetenschap tot bloei. De Kerk kan inderdaad tot inzicht komen, maar het is een stroperig proces. En je kunt niet met droge ogen beweren dat ze de vooruitgang heeft ondersteund.
necrosis | 12-06-09 | 18:32 eetsmakelijk
-weggejorist-
Ik vind niet dat je gelovigen per se moet discrimineren, tenzij ze daar impliciet om vragen, zoals iedereen die op het CDA, CU op SGP heeft gestemd danwel langs de deuren gaat als evangelist of Jehova getuige of lid is van de EO.
In die gevallen is er geen grens te stellen voor welke manier van afbranden, neerknuppelen, minachten dan ook en is het woord discriminatie veel te zwak.
Andere gelovigen zoals Jomanda volgers gaan vanzelf dood.
Alleen degeen die gelooft dat de zon morgen weer opkomt en ondergaat laat ik met rust.
@Weisse rose | 12-06-09 | 18:11
Integendeel, u is zeer helder. Ik maak echter een andere indeling en schaar instituut Kerk echter onder religie: stelsel van regels door mensen bedacht. Geloof: wijze om de wereld te kunnen duiden. Religie: collectivistisch. Geloof: individualistisch.
@necrosis | 12-06-09 | 18:09
Wel een hele vreemde Kaifeng chinees
en.wikipedia.org/wiki/Shi_Kefa
necrosis | 12-06-09 | 18:09 volgens mij snap jij het woord ras niet
necrosis | 12-06-09 | 18:09 ik sta je netjes te woord en leg je het netjes uit
@Capt. Iglo | 12-06-09 | 16:56
Met een kerk / moskee hoofddoekje cricifix heb ik geen enkel probleem. Maar ik deel idd je mening dat het een persoonlijk iets is en dat je er anderen niet mee moet lastig vallen...
necrosis | 12-06-09 | 18:0 een jood die zich bekeerd tot de islam blijft een jood.
En-el Hak | 12-06-09 | 18:02
De strekking van mijn comment is aan u voorbijgegaan het Instituut Kerk is wat anders dan geloof of religie. De kerk heeft idd mensen tegen gewerkt maar vanuit hun geloofsovertuiging konden mensen als Copernicus, Galileo, van Leeuwenhoeck, Spinoza (Jood), wel degelijk wetenschap verrichten.
@Pearly 17:51
Voor de zoveelste keer: joods is GEEN ras, je begint me een beetje te irriteren.
Voor een slachtofferrol zit je op de verkeerde site.
Hitler noemde de joden een ras, ik noem ze echter mensen met een bepaalde spirituele insteek, net zoals gggristenen en moslims.
Iemand die als "jood" geboren wordt en zich bekeert tot de islam is in mijn ogen nog steeds een MENS en geen jood/ afvallige jood/ moslim!
Vergeet overigens niet te vermelden dat je jezelf nooit een jood mag noemen als je MOEDER niet joods is, de rol van de vader is namelijk van minder belang.
Verpest mijn weekend niet en kom eens met argumenten waarom joden een ras vormen en geen religieuze kliek.
Nomaals: katholieken, protestanten en grefo's zijn ook geen ras.
Homo sapiens is een ras, met diverse uiterlijke kenmerken (qua huidskleur bijv.)
Dát is genetisch bepaald, geloof niet!
Joden hebben geen afwijkend DNA van andere mensen/ gelovigen, dus kom met wat beters en niet dezelfde bullshit zonder onderbouwing.
Je zuigt, en je weet het.........
Pascal9919 | 12-06-09 | 17:57lady,s night is meestal een lesbo avond of vrouwen die geen zin in mannen hebben
2009 | 12-06-09 | 18:00
Het duidt in elk geval op een lichte verschuiving in het discours, en dat is pure winst.
@Weisse rose | 12-06-09 | 17:54
Vertel dat aan mannen als Galileo, die slechts zijn tegen gewerkt. Natuurlijk is er een onderscheid tussen geloof en religie. Geloof zorgt ervoor dat mensen hun bestaan kunnen inrichten. Geloof in wat dan ook, biedt mensen houvast. Religie is een pervers systeem dat erop is gericht is mensen in toom te houden en haar opvattingen, desnoods op agressieve wijze, te verbreiden. Het is dan religie dat me tegen staat.
De huidige maatschappelijke discussie gaat vooral over begrenzingen aan de vrijheid van godsdienst, stelt de CGB vast. Het neveneffect is dat vooral problematische kanten van godsdienst aandacht krijgen. De kogel is door de kerk.
Schoorsteenveger | 12-06-09 | 16:46
.
Laten we dit hopen. Ben erg blij met deze ontwikkeling.
breiz | 12-06-09 | 17:49
Hier precies is de gevoelige plek. Een relativistisch standpunt dat van een hogere orde dient te zijn dan de absolutistische standpunten. Dan worden eeuwenoude theologische en filosofische disputen opgerakeld, dan moet alles wat door een paar enkelingen reeds ten einde is gedacht opnieuw tot gespreksonderwerp worden gemaakt. Dan zijn er figuren als Ramadan die hier slim op inspelen en het absolutisme van de Islam slinks naar voren proberen te schuiven als oplossing voor alle problemen van een samenleving die er nou juist in geslaagd was zich te ontworstelen aan allesbepalende waarheden. De Gristenen ruiken in deze atmosfeer kansen en proberen er op risicovolle wijze het uiterste voor zichzelf uit te halen, en de socialisten leven in de illusie al die importgelovigen tot slachtoffers en daarmee makke schapen te maken.
Wat een gezeur zeg. Discrimineren wordt over al gedaan.. Ladies night in een casino... Waarom geen Whites only night?
@En-el Hak | 12-06-09 | 16:43
Ook u maakt de klassieke fout door geen onderscheid te maken tussen het instituut Kerk en de haar gedachtegoed.
Juist dankzij de kerk konden wetenschap en technologie in Europa tot bloei komen. Na de val van het Romeinse rijk bewaarden de kerk de Latijnse taal dat zodoende de lingua Franca van de wetenschap kon worden in de Middeleeuwen.
De eerste draaibare bureaustoel werd gemaakt in opdracht van de enige Nederlandse Paus.
De technologische stimuli werden geleverd door de kerk bij de bouw van monumentale werken zoals kathedralen. Waarvoor theorie nodig is zoals, meetkunde etc en technologie, kranen ijzerlegeringen,
Da Vinci opereerde onder bescherming van de kerk.
Het geloof maakt verre reizen mogelijk in 52 AD verrezen de eerste Assyrische kerken in India. De Nestorianen kwamen tot in Japan voor 850 AD. Het was een priester die de zijde rups naar Europa bracht.
Marco Polo kon in Bejing rekenen op een basis van Italiaanse ex-pats.
Inquisitie en heksenverbraning zijn uitvindingen van het Instituut de kerk en niet gelieerd aan de boodschap van het geloof.
@Joris
U maakt mijn dag weer goed (mbt Flokkie), hulde!!
(Dat mag ook wel eens gezegd worden)
necrosis | 12-06-09 | 17:43 katholiek is een geloof
joods is een ras en geloof
@Schoorsteenveger | 12-06-09 | 17:44
Ja in dat opzicht heb je wel gelijk. Ik ben dan ook wel voor enige dwang van overheidswege in deze. In de zin dat de overheid volledig seculier wordt en dit eist van allen die subsidie ontvangen. Maar helaas is onze overheid in deze volledig schizofreen en begint door te slaan naar religiewaanzin. Maar ja dat is onder leiding van Hirsch Ballin, Rouvoet en Balkenende, en ook Pseudo-Refo'tje Bos niet te vergeten.
necrosis | 12-06-09 | 17:43 nogmaals wij joden zijn een ras. ik ben gelovig ,zowel protestands als joods geloof.er zijn genoeg joden die niet gelovig zijn maar toch jood tot hun dood.
een beetje jood herken je aan uiterlijke kenmerken.
wij lijken allemaal wel wat op elkaar net als chinezen byv
dat je dit niet wist vind ik vrij dom.
En zo is het maar net!
Gelovigen die een streepje voor hebben qua meningsuiting in Nederland -1
breiz | 12-06-09 | 17:27
Het is een hele zware klus. In het hoofd van de gelovige is het niet zomaar mogelijk om de relatie mens-god te scheiden van de relatie mens-mens. De multiculti-optimisten menen dat zoiets vanzelf gebeurt, dat een gelovige zijn geloof als een privé-hobby gaat beschouwen en voor de rest bereid is braaf als geïntegreerd verlicht burger zich te onderwerpen aan de algemene regels. Dat is een optimisme dat totaal ongegrond is, dat zich naïef baseert op de idee dat een moderne samenleving bestaat uit autonome individuën die bij alles wat ze denken en doen zelfstandig en in vrijheid beslissingen nemen.
De gelovige echter leeft in een andere wereld, een wereld waarin God hem vraagt om aan zijn Wil te gehoorzamen, en die Wil strekt zich uit over de samenleving als geheel en bepaalt volledig de relatie mens-mens. Althans, dat blijft die gelovige vinden. Je moet hem dus dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit, decennium in decennium uit, eeuw in eeuw uit, blijven vertellen, soms met harde hand, in het uiterste geval met geweld, dat dit niet meer het geval is. Dat die God van hem voor de rest van de wereld nooit bestaan heeft dan wel morsdood is verklaard.
@pearly 17:22
Nogmaals: er bestaat geen "joods ras", net zo min als dat er een "ggristelijk" ras bestaat.
Religie krijg je niet mee tijdens je geboorte, daarmee word je geïndoctrineerd!!!
Religie is GEEN onderdeel van je DNA.
Snap je het nu, ik heb als kind op een katholieke basisschool gezeten maar ik ben een fulltime anti-religieus vervelend ventje.
Ben ik volgens jouw definities nu van het katholieke "ras".
Kom maar met betere tekst en uitleg, mensen met een haakneus zijn bijvoorbeeld niet per definitie jood, neuzen gaan hangen gedurende de jaren onder invloed van zwaartekracht, net zoals flinke borsten bij vrouwen, en aangezien "hangtieten" vaak voorkomt bij Afrikaanse vrouwen zou ik dus de conclusie mogen trekken dat elke vrouw met hangtieten "Afrikaansen" zijn?
Dus nogmaals: je praat poep.
@Joris
HELP, Flokkie 17:17 verpest mijn reaguurdersplezier met scriptshit en popned shit.
Maak aub gebruik van de Grote Gum en joris hem naar het Catshuis, please....
Een buschauffeur in Tilehurst heeft de blinde George Herridge (71) zijn bus uitgezet omdat een vrouwelijke passagier en haar kinderen heftig reageerden op Herridges blindengeleidehond. De moeder werd razend en schold hem uit in een vreemde taal. Het kind schreeuwde en sloeg om zich heen.
ethan_joy | 12-06-09 | 17:33
waarom werd die moeder met kinderen niet de bus uitgezet je gaat toch geen blinde eruit zetten.als het verhaal waar is sporen ze in engeland dus blijkbaar niet
Rode Kruis symbool doet te veel denken aan kruistochten, dus een ander symbool gebruiken
Engeland, juni 2009
De Labour onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Bryant, stelt voor om het rode kruis logo van het Rode Kruis, te vervangen door een rood kristal.
www.nieuwreligieuspeil.net/node/2809
Blinde en zijn geleidehond uit bus gezet
Engeland, juni 2009
Een buschauffeur in Tilehurst heeft de blinde George Herridge (71) zijn bus uitgezet omdat een vrouwelijke passagier en haar kinderen heftig reageerden op Herridges blindengeleidehond. De moeder werd razend en schold hem uit in een vreemde taal. Het kind schreeuwde en sloeg om zich heen.
www.nieuwreligieuspeil.net/node/2808
Ivoren Toren | 12-06-09 | 17:12
Maar ze hebben wel veel invloed. En dan weet je ook dat een Refo meisje geen verkering met een vriendin kan hebben.
-worden
iemand discrimineren op wat voor reden dan ook, is zo dom. worden na de gelovigen ook bepaalde beroepen worden gediscrimineerd ? beroepen zijn ook een keuze
religie kan me gestolen worden, maar het artikel rept ook over discrimineren op ras. Lijkt me geen goede zaak. Discrimineren op basis van religie lijkt me ook niet wenselijk overigens, tenzij er eisen worden gesteld die niet bij de baan passen; bv weigeren handen te schudden als accountmanager. Maar dan is het feitelijk ook geen discriminatie meer naar mijn idee.
Vraagt zich hierbij dan wel af waar stopt deze discriminatie van andersdenkenden ten aanzien van de religieuziteit bij het niet eerder rusten, voldongen feit zijn niet meer dan irrationele tweederangs burgers? Waarna je er de klok op gelijk kunt zetten dat er een soort Restauratie-emancipatiestrijd losbarst, waarbij de andersdenkenden met de eigen wapens bestreden wordt, vanuit een der basisopvattingen van de moderne democratie Liberté, Egalité, Fraternity, en het dan niet altijd de koppen van ,,domme gelovigen,, zijn die rollen, omdat de moderne andersdenkende wordt gezien als de verpersoonlijking Ancien Régime? Het kan immers verkeren wanneer de achilleshiel Westerse democratieën zich rucksichtlos laat gelden, daar getuigen nog de diverse overblijfselen democratieën in het Midden Oosten van met name Iran, wanneer het harmoniemodel overboord wordt gezet, ten faveure van de ,,z.g. rationeel denkende mens,, zeker zulke ontwikkelingen worden voor onmogelijk gehouden in Pays Bas, zoals er toen ook waren, die de Reformatie toentertijd voor onmogelijk hielden!
@Schoorsteenveger | 12-06-09 | 17:17
Volledig mee eens, maar volgens mij is het niet zo'n zware klus eigenlijk. Het gaat volgens mij gewoon om de uitleg van het art. vrijheid van godsdienst. Ik zie namelijk ook niet geheel wat de inbreuk is op de vrijheid om te geloven dat homo's pervers zijn, door te verbieden dat homo's niet om hun geaardheid ontslagen mogen worden. De gelovigen hebben nog steeds de vrijheid om dit te geloven, ze mogen alleen niet inbreuk maken op de vrijheid van anderen. Het discrimineren van homo's wordt onterecht gezien als een uiting van geloof, immers het verandert niet de relatie van een gelovige met zijn god. Geloof is relatie god-mens, discriminatie is relatie mens-mens, geloof is dus niet relatie god-mens-mens.
geenstijl er zit een scipt op deze pagina . alles loopt er van vast
Ik bedoel: ongelovige Marokkanen, Turken, Spanjaarden, Fransen, Engelsen etc. enzo zijn gewoon welkom. homo´s ook.
Zolang ze maar niet geloven.
Wat een heerlijk vrij gevoel geeft dat.
Please Joris, doe es Perma ip ban doen voor babyface flokkie aub.....
Als iemand dus iets invult bij religie op het sollicitatie formulier mag je hem/haar dus gewoon weigeren.
Mogen zij tenslotte ook als er iets staat wat ze niet bevalt.
Prima.
Mooi.
Eindelijk ongestraft weigeren en ontslaan.
HOERA!
necrosis | 12-06-09 | 17:12
er bestaan ook ongelovige joden.
dus er is een joden ras en een joods geloof en/of gecombineerd
@Flokkie - Nee, dat mag nog steeds niet...!
Enne, volgens mij is de website van de PVV hier allang bekend.
Flokkie: -10
@Zeddegeizot | 12-06-09 | 17:09
Waarom niet? Subsidie komt uit de belastingen die door iedereen in Nederland worden betaald, ook homo's, vrouwen die broeken dragen, atheisten, etc. Hier hebben de gristenen geen probleem mee. Maar het is wel wrang als diezelfde belastingen in de vorm van subsidie, gebruikt wordt om te discrimineren tegen dat deel van de bevolking.
breiz | 12-06-09 | 16:56
Exact. Maar we hebben het hier over zaken die nooit maar dan ook nooit in den brede zijn doorgedacht. Een religie gaat uit van een absolute waarheid. Een seculiere staat is bereid om een groepering die zo'n absolute waarheid aanhangt te beschermen, maar dat kan enkel op voorwaarde dat ook andere groeperingen met hún absolute waarheden die bescherming genieten. Ergo, die staat dient verschillende absoolute waarheden náást elkaar te dulden, en dat kan alleen als zij ten opzichte van die waarheden een meta-standpunt inneemt.
Het grote probleem nu is dat die staat geen moeite heeft om zich relativistisch op te stellen door al die waarheden tussen haakjes te zetten, maar dat elk van die groeperingen eigenlijk nog steeds vindt dat de eigen waarheid bóven de relatieve waarheid van de staat gesteld moet worden, want de eigen waarheid is het Woord van God. De hier gevestigde godsdiensten hebben geleerd om die overtuiging niet hardop uit te spreken of in elk geval er politiek en maatschappelijk gezien geen beroep op te doen, maar dat is met geknars der tanden. Een import-godsdienst als de Islam is daar wat vierkanter en botter in, die zegt hardop van de vrijheid van godsdienst gebruik te maken om de Wil van Allah in te voeren, die zegt hardop niet bereid te zijn want niet in staat te zijn tot compromissen.
De Linkse Kerk denkt nog steeds dat een extra schepje relativisme het geloof in die absolute waarheden zal temperen. Mooi niet dus.
Enige oplossing: keihard en ondubbelzinnig de scheiding van Kerk en Staat duidelijk houden, en keihard elke religie de illusie ontnemen dat de eigen waarheid nog ooit als voor iedereen geldende absolute waarheid zal worden genomen. Dat is een heel zware klus.
-weggejorist-
+1 voor dit geenstijl artikel.
helder, waarheidsgetrouw, scherp.
hier kan ik me nou echt in vinden.
fatima, ik weet zeker dat het niet over is. kijk eens om je heen.
Maar mag een homo ook weigeren om op een christelijke of moslim school te werken....?
@ saugleistung | 12-06-09 | 17:06
Dat weet ik ook wel. Maar die groepen zijn stuk voor stuk kleiner dan de RKK en de PKN.
@Pearly 16:26
Je slaat de plank volkomen mis, joden zijn geen ras, ggristenen en moslims zijn ook geen ras.
Het ras is nog altijd de "homo Sapiens", daaronder vallen alle mensen.
Geloof heeft niets met ras, neus/ baardlengte te maken.
De homo sapiens is het enige levende wezen dat loopt te wedijveren met andere wezens van gelijke oorsprong vanwege geloof/ het ontbreken van geloof.
Vergelijk mensen niet met andere levende wezens, neem honden, daarvan kun je zeggen dat er verschillende rassen bestaan, vergelijk een chihuwawa maar eens met een Deense dog.
Dat mensen onderling verschillen is duidelijk maar geloof is daarin een grote factor.
Heb jij wel eens een haai zien wegzwemmen omdat zijn prooi niet gristelijk of halal was.
Lul niet zo dom.
De grootste vijand van de mens is de mens zelf.
Ik geloof niet in een god of opperwezen maar als die wél zou bestaan dan was de "mens" de meest mislukte creatie ooit.
Ooit de curve van vossen/ konijnen gezien, die houden elkaar in evenwicht, de mens plaatst zichzelf boven alle vormen van leven en bepaald welke soort er in leven blijft en welke soort moet worden uitgedund cq uitgeroeid.
Nog vragen?
-weggejorist-
breiz | 12-06-09 | 17:05
Deels eensch. Subsidie ontvangen betekent niet 1/1 dat je je aan dezelfde regels moet houden als de overheid.
En-el Hak | 12-06-09 | 16:53
De toenmalige angst van de gelovigen was, dat ze na de scheiding van Kerk en Staat in het verdomhoekje zouden belanden en door diezelfde staat zouden worden afgeserveerd. Om ze gerust te stellen dat ze op hun gemak langzaam uit mochten sterven heeft die staat toen de garantie gegeven hen verder niks af te nemen of te beknotten. 'Vrijheid van godsdienst' betekende niet het ongebreideld en stelselmatig uitrollen van een strategie om 'de Wil van God' of 'de Wil van Allah' als hoogste criterium ingang te doen vinden, ten koste van die beschermende staat en daarmee ten koste van andere groeperingen, maar daar dreigt het nu wel op uit te draaien. De Wil van God mag het nooit winnen van de Wil van de Staat.
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:53
Naast Katholieken en PKN zijn er nog heel veel Protestanten (m.n. Gereformeerden en Evangelischen) die daar wel heel veel moeite mee hebben, er is pas nog een nieuwe stichting opgericht met de naam Christho:
www.nd.nl/artikelen/2009/juni/02/nieuw...
De krant heeft het zelfs over tientallen groepen die zich bezighouden met homo`s in de kerk.
Onderaan deze pagina worden enkele genoemd:
www.nd.nl/dossiers/diversen/homoseksua...
Dit geluid hoor je heel weinig in de media:
www.humanistischverbond.nl/weblogvoorz...
@Zeddegeizot | 12-06-09 | 16:59
Een overheid die subsidie verstrekt aan een instituut dat discrimineert is juist dat andere verhaal. Discriminatie, okay, maar niet gesubsidieerd door de overheid. Diezelfde scholen met de bijbel, moeten zich in Vlaanderen houden aan de voorschriften van de Vlaamse overheid. Doen ze dat niet raken ze hun subsidie kwijt maar ook de accreditatie van de diploma's.
@ Katte Nut | 12-06-09 | 16:56
Simpel. Omdat ze dom zijn.
www.standejong.nl/2009/06/10/raad-van-...
17:00 geweest, komt er nog een vrijmibo?
Capt. Iglo | 12-06-09 | 16:56
Ja goed geloven kun je collectief doen maar ook in je eentje , ik denk
dat in het eerste geval het moeilijk is dit onzichtbaar te maken voor
andere die niet geloven.
Poepus | 12-06-09 | 16:59
So true.. Daarom denk ik ook geloof haaks staat op vooruitgang voor een ieder, of je nu gelooft of niet. Maar met name in extreme kringen, is het "veiliger" om achter een achterhaald paragdigma te staan.
Maar goed, ik hoop dat wij geen roepende in de woestijn zijn ;-)
@Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:53
ONDANKS het christendom kwam de wetenschap tot bloei. De Kerk kan inderdaad tot inzicht komen, maar het is een stroperig proces. En je kunt niet met droge ogen beweren dat ze de vooruitgang heeft ondersteund.
Hellsmurfje | 12-06-09 | 16:54
Als atheïst discrimineer ik soms ook wel atheïsten, heur. Vooral als daartoe aanleiding wordt gegeven. Dan ben ik iig tenminste consequent.
* naar de tuin holt, i.v.m. lekker weer *
Prima dat een Gristenschool homo's mag weigeren. Prima van CGB. Kom nou. Als ik me inschrijf voor een datingsite, dan wil ik alleen reacties van wijven, niet van aarsrimmende snorren dankuwel. Als een Moskee een imam zoekt, dan moet het geen wijf, en geen nicht zijn. Prima. En een gristenschool moet de kleinburgelijk benepen overtuiging kunnen hebben dat ze geen praktizerende anusrammer voor de klas wil. Gevalletje "practice wat you preach". Discriminatie tussen burgers: Niet zo hard janken. Discriminatie door overheid: Compleet ander verhaal.
Goed stukje Mutsaerts; dank je wel.
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:53
Dat komt omdat wij de verlichting hebben gehad, het heeft dus niks met het Christendom te maken. De verlichting heeft ons juist verlost van het fundementalistische Christelijke gedachtengoed. Hoezo ontwikkelingen tegenhouden? Protest tegen stamcelonderzoek, klonen , claimen dat we alles al weten waardoor onderzoek naar het onstaan van het universum niet meer nodig is, alle kritiek en enorme weerstand die het Christendom blijft bieden tegen de zonder twijfel bewezen evolutietheorie. Feit is trouwens dat het aantal atheisten in Nederland gestaag groeit, iets waar ik eerder een connectie samen met wetenschappelijke vooruitgang tussen zou trekken.
Ik kan me vaag herinneren zo'n onderzoek te hebben ingevuld.
Desondanks klopt dit natuurlijk, keuzes van religieuzen moet je kunnen bekritiseren maar bij geaardheid of geslacht kun je dat niet verantwoorden. Keuzes die die vrouwen of heaumeaus maken dan uiteraard weer wel. Maar dat heeft weer niks met hun geaardheid of geslacht te maken. Die spreekwoorden zijn helder en logisch maar de overtuigd gristen of Moslim is een schitterend voorbeeld van opvreten van de eigen staart.
@Ivoren Toren
Waarom roepen ze dan dat het tot hun geloof behoort ???
@ Hellsmurfje | 12-06-09 | 16:54
Religie zou in het openbare leven helemaal geen enkele rol moeten spelen, dat is iets persoonlijks en doe je maar thuis, dan kan er ook niet gediscrimineerd worden.
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:53
-
De laatste drie eeuwen, dat klopt.
Wat gebeurde er ook alweer in de 17e eeuw? Juist.
@Schoorsteenveger | 12-06-09 | 16:46
Interessant om te zien is de reactie van de religieus geïnspireerde politicus. Terwijl de maatschappij bezig is met de grenzen van de vrijheid van godsdienst, is die politiek vooral bezig met de grenzen van de vrijheid van meningsuiting (gericht tegen die godsdienst).
De vrijheid van godsdienst is een achterhaald concept in deze tijd en hoort niet meer thuis in de wet. Religie was voorheen een geval van absolute waarheid, nu is het er één van relatieve ideologie.
@ Katte Nut | 12-06-09 | 16:49
Vrouwenbesnijdenis staat niet in de koran.
mental K | 12-06-09 | 16:49
Dus dan maakt iemand anders een keuze voor je wat betreft homosexualiteit ?
@Geil Kippetje | 12-06-09 | 16:31
Dat geeft dus een atheïst nog steeds niet het recht om reli'gieuzen in het algemeen te discrimineren. Op het moment dat een atheïst dat doet is hij geen haar beter dan het geen hij tegen ageert. Discriminatie door wie dan ook tegen wie/wat dan ook moet verboden zijn.
Als we gelovigen mogen discrimineren dan mogen al die chrrrrrrrristelijke omroepen verboden worden en de kerk gesloten worden, dat zou goed nieuws zijn.
@ En-el Hak | 12-06-09 | 16:43
Conservatisme is van alle tijden en van alle gezindten. Feit is dat juist in het christelijke Europa de wetenschap de laatse drie eeuwen tot volle bloei is gekomen. En ook over homoseksualiteit en vrouwenrechten wordt in de katholieke kerk en de PKN veel genuanceerder gedacht dan vroeger, en zeker veel genuanceerder dan bij de islam. Dus hoezo ontwikkelingen tegenhouden? Je leest te veel Nicci French. "Onderzoek alles, behoud het goede." (1 Tessalonicenzen 5:21)
@Schoorsteenveger | 12-06-09 | 16:46
Juist. De Vrijheid van Godsdienst is ooit bedoeld om discriminatie en vervolging van gelovigen te voorkomen. Momenteel ontlenen gelovigen privileges aan de Grondwet, dat is de omgekeerde wereld. Mensen -natuurlijk is het overgrote deel van Nederland ongelovig, vaag gelovig of ietsist- worden deze situatie zat.
holy shit
@Eurotokkie
Ben het helemaal met je eens. Maar je wordt in ieder geval niet voor de gek gehouden met sprookjes.
Eigenlijk is het heel simpel. Moslism verzonnen ooit om vrouwen te besnijden zodat ze niet mee vreemd zouden gaan. Als je immers geen jeuk hebt ga je ook niet buiten de deur neuqen. Dit heeft men opgenomen in de koran zodat er nooit geouwehoer over zou zijn. Gristenen vonden het nodig om homo's te weren in hun bijbel terwijl in de romeinentijd dit heel normaal was. En zo zijn er legio voorbeelden te noemen dat godsdiensten misbruikt worden om mensen om allerlei redenen in het gareel te houden.
Dus afschaffen die bende en we zijn weer een stuk vrijer in deze wereld.
Logisch, het volk krijgt altijd gelijk, en belangrijk nog, godsdienst is een keuze en homosexualiteit niet. Punt.
En hup, daar gaan we weer...
www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/...
Katte Nut | 12-06-09 | 16:43
Dat wil niet zeggen dat ongelovige poes lief zijn.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'
Frappant, dat is toch echt een uitspraak die óók door Jezus Christus is gedaan...
@ Alcoholic | 12-06-09 | 16:29
Lol. vriend(in) op vakantie?
Wat wel grappig is, en eigenlijk een belangrijke stap ook al is het een kleine, is dat de CGB verdomd goed door begint te krijgen waar de schoen wringt en waarom, om eens een zijstraat te noemen, de PVV zo gemakkelijk aan zijn kiezers komt. De huidige maatschappelijke discussie gaat vooral over begrenzingen aan de vrijheid van godsdienst, stelt de CGB vast. Het neveneffect is dat vooral problematische kanten van godsdienst aandacht krijgen. De kogel is door de kerk.
Fantastisch stuk! Eindelijk worden we wakker!
Ik roep al jaren dat het te idioot voor woorden is dat gelovigen meer rechten hebben dan mensen die niet geloven. Daar komt nog is bij dat juist deze groep het niet zo nauw neemt op uitspraken over o.a homo's en ongelovigen.
Dit artikel is een stap in de goede richting!
De Canadeesch | 12-06-09 | 16:41
Het gaat hier dan om de orthodoxe joden die geven vrouwen ook geen hand.
@Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33
Sure. Op de onderdrukking, de heksenverbranding, het martelen van wetenschappers, het tegenhouden van ontwikkelingen en totale mufheid na hebben we veel aan het christendom te danken. De geboden en uitspraken uit de Bijbel zijn ook niet het exclusief terrein van het christendom; ze komen slechts voort uit logica en zijn al eerder beschreven in oudere zienswijzen.
Islam, Christendom, Hinduisme, Jodendom, Bhoedisme, en ik zal er nog wel een paar vergeten.... EEN POT NAT. Mensen zouden eens dat deel 1 van zeitgeist moeten kijken. Ze hebben wel degelijk gelijk dat het allemaal voor maar 1 doel verzonnen is. Men zou Godsdiensten moeten verbieden. Dan ben je van een hoop gezeik af.
@ Reinaert | 12-06-09 | 16:38
Mooi gezegd.
Dat is precies de hypocrisie van Wilders: Wel de Islam bashen omdat die vrouw- en homo-onvriendelijk is, maar geen enkel commentaar op onze "joods-christelijke traditie", die vaak ook behoorlijk antivrouw en -homo is. Religie is inderdaad een KEUZE en de scheids mag wel weer eens ingrijpen in het grijze grensgebied van on kabinet: "scheiding van kerk en staat"!
-weggejorist-
@Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33:
Mooi gesproken. Helaas is en blijft de praktijk weerbarstig en da's nou net het probleem. Ik keer met alle liefde iemand de andere wang toe - maar niet om vervolgens voor een tweede maal bespuugd te worden. Da's me namelijk te gortig.
Ik maak dus onderscheid wie ik wel en wie ik niet de andere wang toe keer. En ja, daarmee discrimineer ik dus eigenlijk al. Al was het maar uit puur zelfbehoud.
"Gewoon gevalletje 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' dus. Ooit een bekend spreekwoord maar tegenwoordig wat naar de achtergrond verdrongen door o.a. onze regering en hun geliefde Godje "
***********************************************************************************************
Dit spreekwoord komt ook uit de bijbel; Matteüs 7,12
Het komt zéker niet uit de koran.
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33
-
Ja, tof man! Een uitdrukking, wh00p-tee-fucking-d00!
En dat concept bestond nog helemáál niet voordat de bijbel werd geschreven door *kuch* Godt.
@Eurotokkie | 12-06-09 | 16:30
Is waar, de meest vooruitstrevende moslim is nog half niet zover als de protestant die slechts met Kerst de kerk bezoekt. Onder de genoemde christenen schaar ik dan ook alles wat tussen Rouvoet en Van der Vlies zit.
Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Religie is een keuze en over een keuze valt te twisten. Je kan dus bekritiseerd worden hierover. Aangezien religie bestaat uit lucht kastelen zonder enig fundament willen relifreaks niet dat ze worden aangevallen op hun keuze omdat ze zich niet kunnen verweren met feiten. Een potje huilen en klagen is dan veel makkelijker.
Hoe uit dergelijke discriminatie zich?
Geen christenen willen aannemen voor een bepaalde functie?
Geen hypotheek verstrekken aan een islamitisch gezin?
@ Ivoren Toren | 12-06-09 | 16:33
Tijden veranderen, nu houden ze ontwikkeling voornamelijk tegen...
Jezus zei: "Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten." (Matteüs 7:12)
Dat bekende spreekwoord is gewoon een vrije vertaling van een bijbeltekst. We hebben hier in het westen meer aan het christendom te danken dan veel atheïsten willen weten.
@ Hellsmurfje | 12-06-09 | 16:26
Volgens mij is dát nu juist wat moslims ende gristenen doen..... Een klassiek geval van pot verwijt de ketel.
En-el Hak | 12-06-09 | 16:29
vind de Christenen met Moslims vergelijken een beetje A&P
Het wemelt in dit land van stichtingen, adviescommissies en subsidieslurpers.
Met een eigen CAO, pensioenrechten, en een berg aan emolumenten.
In feite werkverschaffing en rondpompen van geldstromen.
Het doel is secundair, de aflossing van hun eigen hypotheekje, opel astra, eigen gezinsinkopen, en vakantie naar de camping primair. THE HORROR !
( Apocalypse Now )
Sorry, moest even taalneuken...
Christenen en moslims, can't live with 'em, can shoot them.
"Een Godje waar je"
Uuhm, een godje is geen naam. Ook staat het niet aan het begin van de zin dus --> kleine letter.
Christiani ad leones, Christianae ad lenones !!
Hellsmurfje | 12-06-09 | 16:26
positieve discriminatie dus ook ?
religie.....*zucht*....
Ik word hier zo kotsmisselijk van.. Er zijn nog zoveel mensen die zo bekrompen denken. Laat iedereen lekker in zijn/haar waarde.
*danst voorbarig en trekt idem biertje open*
Discriminatie in welke vorm door welke groep dan ook moet verboden zijn... Anders is het ongeacht wat je waar van vindt, meten met 2 maten.
alleen moslims en christenen mogen gediscrimineerd. of mag je ook een hindostaan of zelfs een tibertaanse monnik discrimineren of iemand die het joodse geloof aanhangt( er zijn ook joden niet van geloof , maar van ras jood).en alle andere geloven?
mag je ook iemand die in zichzelf geloofd dan discrimineren. vragen vragen.
ik ben nog steeds trots op onze eerste grondwet
-edit kan geregeld worden..-
Homo zijn accepteer ik. Maar met zoveel mooie vrouwen om je heen je piemol in een harige ars stoppen van een ander piemoldragend iemand snap ik nog steeds niet..
enohPi | 12-06-09 | 16:22
blank worden kan tegenwoordig , zie michael jackson , ghe
Gediscrimeerd worden kun je alleen op iets dat je zelf niet kunt kiezen. Kwestie van de juiste keuzes maken dus.
Kijk, de eerste homo die zegt dat je fout bent als je hetero bent moet ik nog tegenkomen. Daarom laat ik ze ook doen wat ze willen. Wederzijds respect.
Een religieus persoon (hieronder reken ik ook milieu-fanatici) daarentegen wil je echter overtuigen van zijn gelijk. Je ziel moet gewonnen worden. En dat pikken we niet.
grapjes maken over christenen wordt een beetje saai.
Godje? Hm.. Ik prefereer 'hun onzichtbare vriendje'.
Het toverwoord is 'grondslag'. Je moet een grondslag hebben, van religieuze of levensbeschouwelijke aard, die ook nog eens erkend wordt door de rechter, en dan mag je discrimineren en haat zaaien dat het een lieve lust is.
Klinkt een beetje als Immanuel Kant.
*links naar CGB stuurt
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=kapo...
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=mosl...
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=gris...
Ja, okee, dan, nuttig?
Dit bevestigt mijn vermoedens.
het is in ieder geval in de richting! kudo
Dit is het belangrijkste issue van 2009 en ik zou graag zien dat het - insha'allah - in 2009 ook godverdomme opgelost zou worden.
"Je zocht op kapotte_stofzuiger maar dat was nou niet direct een term die op deze site te vinden is."
*zich gediscrimineerd voelt.
* weer voer voor komende zondag heeft *
Geslacht, seksuele geaardheid, huidskleur, schoenmaat enz. zijn zaken waar de persoon in kwestie niets aan kan doen. Het is dus volgens art 1 van de grondwet (nog ?) verboden om daarop te discrimineren.
.
Religie is een KEUZE. Als iemand er dus bewust voor kiest zich op een bepaalde manier te gedragen dan loopt ie het risico dat anderen dat niet accepteren. Dat heeft niets met discriminatie maar alles met gedrag, actie en reactie te maken.
Goed inzicht. Toleratie werkt twee kanten op. Ik ben tolerant voor religie zolang zij hun bek houden over vrouwen, homos, shoppen op zondag en evolutie. Moslims/Christenen die hun eigen ding doen, prima. Moslims/Christenen die mij mijn ding willen afnemen, kop eraf. Dat noem ik gelijke behandeling.
Catch 22..
Ik geloof niet dat dit door christenhonden wordt geaccepteerd.
Ik weet niet wat jullie hier nog doen, maar ik ga even een terrasje opzoeken.
Geenstijl je bent een hoer!
Mag dit nu?
REAGEER OOK