
En weer een politiek vehikel dat vakkundig door een Minister uit Grijs 1 om zeep wordt geholpen. We hadden al Tineke Faalinga met de miljardenverslindende OV-chipkaart. Ella Faalelaar met de Wijken & Kozijnen. Natuurlijk Ab Faal met het rookverbod dat er maar nooit doorheen wil komen. Minister van Censuur & Cartoonproblematiek Hirsch Faallin. En vanaf heden kan Andre Roufaal van Jeugd & Gezin eveneens aan dat rijtje prutsers worden toegevoegd. Vandaag in Trouw het totale
demasqué van deze schaamhaarteller van de GristenUnie en zijn politieke stokpaardje. Miljoenen worden er in de nieuwe Jeugdcentra van Rouvoet gepompt. Maar door alsmaar toenemende bureaucratie, wachtlijsten en versplintering van zorg en verantwoordelijkheden wordt geen kind beter van dit megalomane project van de GristenMinister. Lees
hier over de regelrechte nachtmerrie van regelingen, doorverwijzingen, indicatiestellingen, voorzieningen, instellingen en bestuurslagen die de onderzoekers aantroffen. Wachtlijsten groeien en niemand begrijpt iets van het doolhof van hulpverleners. GeenStijl
waarschuwde al een tijdje geleden voor de handel en wandel van Rouvoet's
griezelige registratieambtenaren. En nu valt dus te lezen hoe effectief de gedwongen piemeldata van uw zoon eigenlijk is. De oppositie in Den Haag dringt al een tijdje aan op een parlementair onderzoek, maar wij fluisteren met kinderstemmetje: Impeach deze incompetente koekenbakker. Doe het voor de kleintjes...
Reaguursels
Inloggenok, voor één keer neem ik 't voor 'm op. Al die wachtlijsten in de zorg is te wijten aan de eeuwige verplichte schrijverij. Komt door de verzekeringen. Die willen weten waar hun geld naar toe gaat. 33% écht werk, en 67% rapportage. Is echt waar!
"Door alsmaar toenemende bureaucratie, wachtlijsten en versplintering van zorg en verantwoordelijkheden wordt geen kind beter".
Wilders heeft al "lang" geleden aangegeven 25% van de ambtenaren te ontslaan als hij het voor het zeggen krijgt.
Dus iedereen die vertrouwen heeft, heeft geduld.
Brrrrrrrrrr................... enge man die Rouvoet. Zieke maffe club waar ie uit komt..., die enge Miskoop van Defensie zit ook bij die Griten/Gruwels. Dit hele kabinet bestaat uit oenen van het hoogste nivo. Ik begrijp echt niet, dat die gasten zelf door hebben, dat het volk hun compleet uitkotst. Graaien, bedriegen, het volk verlakken, bestelen, bedonderen, betuttelen en met allerlei kloten-smoesjes zogenaamde ''Normen en Waarden'' besef opdringen. Zich zelf verrijken met matsbaantjes, als het weer eens cpl uit de klauwen giert. Let maar op die Bakellende geilt al weer naar een (dikbetaald) baantje in Europesche Commissie en die leugenaar Bos zal wel bij Nederlandse Bank of de ING een matsbaantje krijgen. Net als die (salon) socialist Kok ! Het wordt nu echt de hoogste tijd, dat die roversbende plaats maakt voor nieuwe politiek !
Doei
@ tocqueville | 10-06-09 | 10:21
'Inderdaad de menselijke maat is zoek.
Het probleem lijkt mij ook te zitten in de manier van aansturen en de hiërarchie.
Er zijn genoeg mensen die de problemen aan de basis willen aanpakken.
Ik ken mensen in de zorg, bij de politie, in de milieuwereld, het onderwijs.
Daar wordt overal keihard aangestuurd maar de mensen worden vergeten. het zijn de gewone werkers die onze samenleving zouden kunnen vormgeven, maar ze worden in hun werk belet door de managers en hun aanstuurders. Het is ongelooflijk hoeveel human resources worden verspild door machtswellustelingen in de overheid en semi-overheid. Er zitten erbij die mensenharten gebroken hebben, die gezinsgeluk verbrijzeld hebben en zelfs die mensenlevens op hun geweten heben. Vrolijke mensenlevens zuur gemaakt. Ik vraag me af hoeveel gebroken mensenlevens een figuur als Harry Borghouts op zijn conto heeft.
Ik vind dat de aanstuurders mee moeten helpen met de handen aan het bed. en mensen moeten nooit ontslagen kunnen worden omdat een hogergeplaatste zijn macht misbruikt.
@ danceart | 10-06-09 | 12:53
Alle drie komen ze van de VU: JPB, Bos en Rouvoet. VU is de enige algemene protestantse universiteit van Nederland. Ik heb niets tegen deze universiteit. Wat ik wil duidelijk maken dat is dat alle drie een protestantse achtergrond hebben. Helaas vertonen protestanten vaker zuur gedrag. We zijn van jongsafaan zondaars en mogen onze handen stijf dichtknijpen dat we nog leven. We moeten sober zijn.
Als je deze mentaliteit hebt is er weinig lol aan. Dit in combinatie met de CDA-Pvdainfiltratie in de overheid, de kortzichtigheid en de giganteske inhoudsloze arrogante strebermentaliteit om hogerop te komen plus de megagraaimentaliteit van de laatste twintig jaar zijn zo ongeveer de veroorzakers van het leed dat je opsomt.
En wanneer je arm bent is en niet in een condominium teruggetrokken in weelde en rust kunt leven dan is het nog niet zo erg als je een gezellige buurt hebt met leuke cafeetjes en openminded people en de belasting op alcohol uiterst laag zou zijn. Maar dat mag niet.
Gezellig! We moetn zeker allemaal leven als de bijbelbelters zeker.
Oh was het nog maar 1970 en konden we het nog een keer overdoen zonder de opportunisten.
oh wat een vreselijke foto
aldus zijn vrouw.....;)
Mag ik mijn brutoloon gewoon houden alsjeblieft?
Ik doe er namelijk wel wat zinnigs mee.
Kerk en staat zijn in Nederland gescheiden. Ik vind het hoogtijd worden dat Religie en politiek strikt van elkaar gescheiden zijn. Heeft 'in the end' helemaal niets met elkaar te maken alleen deze gristenregering maakt er een griezelige brij van. De afdeling Jeugd & Gezin van vriend Roupoet is daar een goed voorbeeld van.
Smerige graagcultuur van dit kabinet. Zieltjes en macht proberen te winnen en het leven van ALLE BURGERS ZUUR MAKEN.
Tijd dat dit kabinet afgezet wordt, wegens wanprestaties (zwaar understatement voor de miljarden verliezen die direct gelinked zijn aan de "acties" van dit kabinet).
Dit kabinet moet zich schamen! Tijd dat de VVD zeer snel terug op het toneel verschijnt.
Velen kunnen wel kansloos afgeven op rechtse partijen, maar men kan het niet ontkennen dat men het sinds jaren nog nooit zo slecht hebben gehad:
- Criminaliteit is extreem gestegen
- Woningnood is gestegen
- Aantal en lengte files zijn gestegen
- Importbruiden e.d. zijn enorm gestegen
- Financiele nood is enorm gestegen
- Onderwijs daalt in kwaliteit
- Werkloosheid is gestegen
- Vervuiling is toegenomen
- Men wil van alles en nog wat verbieden (internet censuur, downloads, roken, drugs, danceparties, actie games, vuurwerk!!!)
- Geloof krijgt steeds meer invloed en macht boven de democractie
Noem mij AUB 1 ding wat al dan beter is gegaan dankzij dit kabinet? ik sta echt open voor positiviteit, maar heb deze niet kunnen terugvinden bij dit kabinet
Wanneer zien mensen nu eens in dat het helemaal niet de bedoeling is om mensen te helpen. De enige die geholpen worden zijn CU/Pvda/CDA leden die nu fijn een duurbetaalde baan hebben in deze burocratiemolen.
kwant | 10-06-09 | 09:07
Klopt en dan trots op het verworven keurmerk,proest!
* uitziet naar pica van lul met vingers *
Die foto geniaal.
Ben hier zo klaar mee, tijd voor verkiezingen jongens.
Balkende premier laten, moeilijke dossiers aan de PVV-ministers overlaten.
Merlot | 10-06-09 | 11:33
Benieuwd daarom wat ze met zo'n rapport van Paas doen!
Eerste gele kaart voor Fleauxe voor het maken van vervelende Jodengrapjes. Mag niet hé?
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:30
Ok, ik heb dus het e.e.a. gemist. Een obstinate Fleauxe? Moeilijk te geloven, maar sterkte ermee.
De pica is toch wel erg grappig...
*out*
Merlot: Vind ik dan....
Merlot | 10-06-09 | 11:33
Ik weet zeker dat je gelijk hebt. STERK comment.
En waar is iedereen mee bezig? Niet met het zielige gezin, maar om te zorgen dat hij een plaatsje hoger komt.
Triest. maar de realiteit van deze maatschappij.
Ik zie het om me heen overal gebeuren. Sterker nog, ben er zelf ook mee bezig.
Merlot | 10-06-09 | 11:33
De zieligheids industrie is niet de jeugdzorg Merlot.
Je schrijfsels zijn groot en eenduidig maar missen realiteitszin.
Fleauxe | 10-06-09 | 10:30
Sorry voor de late reply.
Hebben wij issues?
Who cares.
Ik heb geen analyse maar ik wacht de evaluatie af en als dat niet bevredigend is de parlementaire enquete.
Ik heb geen zin om de hele boele onder spanning en op titlt te gaan zetten om daar politiek gewin uit te slepen en zou dat buitengewoon ondemocratisch vinden.
Prestatiecontracten zijn bij voorkeur de domheid die sinds Fortuyn debet zijn aan de grote publiekswrevel omtrend de politiek.
De pliesie vangt geen slipperige straatcriminelen maar staat echter een boom zijn door de politiek (en door mensen als jij) opgedrongen prestatie-contract te voldoen.
Wil de politie dat?
Nee dat wil de politie niet!
Wat wil de politie dan?
De politie wil voor de veiligheid van de burger zorgen!
Waarom doet de politie dat niet?
omdat ze aan een prestatiecontract moeten voldoen. De politie word door de politiek aangestuurd en niet andersom.
De VVD kenmerkt zich vooral door stoicijns uitgaven te weigeren. Ze zullen best wel eens voor een uitgave stemmen, maar dat kan ik me even niet herinneren.
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 11:29
Natuurlijk, alles wat je ten dienste staat optimaal inzetten om evidente problemen te lijf te gaan, dat lijkt me een gezonde houding. Maar ik heb desondanks niet zo'n hoge pet op van de menswetenschappen, zeker niet zoals die vanuit de ivoren torens worden vormgegeven.
Rouvoet vecht (tevergeefs) met het monster dat hij zelf heeft helpen scheppen: de Zieligheidsindustrie.
Ruim 24.000 zorginstellingen en -instellinkjes.
Allemaal met een eigen dirrekteur, twee onderdirrekteuren, vier assistent-onderdirrekteuren, voor iedereen een woordvoerder, nee twee woordvoerders, vijftien projectmanagers, twintig trajectbegeleiders, zevenenveertig regiomanagers, vierenvijftig voortgangsmonitors, etc etc etc etc etc.
.
Rouvoet heeft een poging gedaan om die bende een beetje overzichtelijk te maken en samen te voegen.
Zodat je niet meer 37 verschillende instelling op één disfunctionerend gezin hebt, waarna het alsnog moord en doodslag wordt.
.
Maar al die vetbetaalde baasjes en bazinnetjes zagen er niks in, dat hun vetbetaalde luizenbaantjes door verstandig reorganiseren zouden komen te vervallen.
En ze zijn héél machtig, want dankzij de speciale wetgeving voor ambtenaren, die ambtenaren vér boven de wet voor het populus plaatst, zijn ze nauwelijks te ontslaan.
.
Maar daar wisten de baasjes en bazinnetjes wel wat op ...
"Laat ons gewoon zitten, maar maak gewoon nóg een bestuurslaag boven ons die ons gaat "verenigen".
En zo geschiedde.
De belastingebetaler betaalt, dus wat kan hun het schelen.
Bovendien levert het verse, nog "hogere", nog beter betaalde baantjes op om naar toe te promoveren.
Dan schuift de hele elite van het Zieligigheidsindustrie-monster een plaatsje naar boven, en komt er ruimte aan de onderkant.
En die ruimte is zeer gewenst, want de linksebabyboomer-kleinkinderen zijn onderhand ook klaar met hun superlichtgewicht geitenwollensokken flauwelkulopleidinkjes, en eisen, net zoals hun grootouders en ouders voor hen, "instroommogelijkheden" .
.
Allahlujah.
Looft de Grote welzijns-Dirrekteur in de Heemel.
Heil Marx.
Daar kan Andreetje de biddende Lulneus echt niet tegenop.
.
Pikant voorbeeld: zie hier het organogram van ICare, één van de 24.000 zorginstellingen - en zéker niet de grootste.
Kijk maar eens hoeveel poten dat al heeft.
Allemaal met eigen dirrekteuren, onderdirrekteuren, assistenonderdirrekteuren, projectmanagers, woordvoerders, voortgangsmonitors, regiomanagers, trajectbegeleiders etc...
En dat is er dan nog maar ééntje.
www.icare.nl/repository/104724/organog...
.
Deze bende zakt alleen in elkaar door een revolutie of een oorlog, denk ik.
Pogingen om het op bescchaafde wijze te reorganiseren, heeft veel weg van het olifantenverblijf van Artis proberen schoon te maken met een theelepeltje.
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 10:55
Dat jij verder een issue met religie hebt daar kan God niets aan doen.
Religie is wel of niet in-sync met God, daar kan God ook al niets aan doen.
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 10:55
Ik zie voor mezelf een bestuursmethodiek waarin ministers informatie uit het veld meenemen, methodieken wereldwijd meenemen en onderzoek laten doen (bijvoorbeeld door Universiteiten) om dit toe te passen. (Als Universiteiten zich daarvoor lenen dat is...)
Op die manier voorkom je dat locale clowns al hun persoonijke theorietjes gaan testen en na heel veel faal en geld worden vervangen door andere clowns die hùn theorietjes weer gaan testen.
Misschien is dat een goede replacement voor het gebrek aan de corrigerende werking van parlement en pers.
Dat er genoeg geld naar jeugdzorg gaat en dat met een andere organisatievorm veel te winnen is, is helder. Grootste probleem in deze is hoe gaat het georganiseerd worden, want mensen die kiezen voor de zachte sector blinken doorgaans niet uit in organisatietalent en besluitvorming. Besluiten nemen kost deze mensen vanwege hun specifieke karaktereigenschappen veel tijd en moeite, dat maakt ze een willig slachtoffer voor de schepping van extra bestuurslagen die als hoogste doel hebben zichzelf in stand te houden.
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:55
Nee, je moet het aan de objectieve wetenschap overlaten om richting te geven aan het beleid. Dan gaat het vanzelf goed. Wetennschappers zijn per definitie onbevooroordeeld en hebben een heldere blik op de werkelijkheid van alledag.
Neem nou onze blogwetenschapper en huisantropoloog Martijn.
religionresearch.org/martijn/2009/06/0...
Die is zelfs in staat om op objectieve wijze het feit dat Fawaz boos is op Netjes en het interview met haar daarom maar van zijn web site heeft gehaald te duiden als het gevolg van een wijd om zich heen slaande 'islamneurose'. Kijk, dan maak je je niet onsterfelijk belachelijk, dan leg je de objectieve vinger precies op de zere plek en schep je helderheid. Leve de wetenschap.
@haagse bil | 10-06-09 | 10:45
nou nee, niet bepaald... Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen die er anders tegenaan kijken dan jij.
haagse bil | 10-06-09 | 10:54
Helaas, een zeldzame met uitsterven bedreigde soort.
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:28
Ach, komop. De oppositie loopt reeds te zeuren over een parlementaire enquête omdat het allemaal zo goed gaat. En paralllel aan de nog lang niet afgeronde inventarisatie van zijne excellentie heeft de VNG maar alvast een commissie laten vertellen wat de minister al lang had kunnen weten en waarnaar hij al lang had kunnen handelen. Je zou verwachten dat de Hand van God zijne excellentie vanaf dag één van zijn roeping een duwtje in die goede richting had gegeven. Maar nee, zijne excellentie slaat niet elke dag in verwondering en met een open geest de Bijbel open, zoekend naar inzicht en wijsheid, nee al prevelend slaat hij zelfgenoegzaam en met de waarheid in pacht dat boek elke avond dicht. Geen visie, geen doortastendheid, geen voortvarendheid, slechts prekerigheid en een blik op oneindig die wijsheid suggereert maar in feite niets anders dan leegheid toont, het soort leegheid dat God zo prefereert.
haagse bil | 10-06-09 | 10:40
Voegt daaraan toe.
Een universiteit heeft ook geen belang bij de uitkomst van een onderzoek.
Een politicus, manager, omroep etc. wel.
Er word nergens zoveel gemanipuleerd als met onderzoeken.
Maar NIET op Universiteiten.
Die maken zich onsterfelijk belachelijk als ze dat doen!
@ jatochnietdan? | 10-06-09 | 10:48
"dienstverleningseconomie".....? Ik bedoel gewoon zakelijk ingestelde, in het bedrijfsleven geharde en resultaatgerichte managers. Nee, geen snelle makelaars- en bank types, zeker niet. Maar juist die mensen die met gewoon hard werken (geen 40 uur, maar zoveel als nodig is) iets hebben bereikt.
Toch grappig. Een enorme collectie kinddossiers waar de gemiddelde pedo een priapisme van zou krijgen. Niet bij iemand van Stichting Martijn. Maar van de overheid. Onder leiding van een vrome gristen.
haagse bil | 10-06-09 | 10:40
Achterhaalde gedachte.
Managers zijn net zo ego-gevoelig als politici.
De enige manier om geen tijd te verkwisten is alle kennis aan boord nemen.
Solisten kunnen wel goed dozen, of bankproducten verkopen. Dat dan weer wel.
Kortom, managers, bedankt!
Dit zat er natuurlijk dik in. Heb pas geleden nog 'ns zo'n centrumpje mogen bezien en een coördinator mogen interviewen. Op de vraag 'hoe werken jullie nu eigenlijk?' kon ze al nauwelijks antwoorden geven en 'nemen de partijen in het werkveld jullie wel serieus?' werd als impertinent gezien. Pure gebakken lucht, ontsproten uit de allergristelijkste meurbek. Niet meer dan een Wibratasje. Instanties doen al jaren hun werk, maar nu moeten ze dat onder vlag van het CJ en G doen. Soi.
haagse bil | 10-06-09 | 10:40
U bedoelt met managers dat lamentabele middenkader uit de Nederlandse dienstverleningseconomie? Nou daar wordt NL beter van. Vast wel.
@ Capt. Iglo | 10-06-09 | 10:24
Goed beschreven.
De lutsers blijven inderdaad steun houden. Dat wijt ik toch vooral aan de policorre niet-kritische staatsmedia, en aan de te grote desinteresse van veel mensen.
@ relatief | 10-06-09 | 10:42
Wonderbaarlijk! Wellicht ver buiten Nederland en verstoken van alle moderne communicatiemiddelen geleefd dan?
Maar u, onderdaan van het koninkrijk der Nederlanden begrijpt het niet.
Een Nederlandse minister hóéft helemaal niet competent te zijn. De juiste politieke kleur is genoeg.
@haagse bil | 10-06-09 | 10:06
nop! 38
@ Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:37
Als ik het kabinet was zou ik minder met universiteiten werken. Ook minder met onderzoekers en overige vertragende factoren. Ik zou échte managers (uit het bedrijfsleven bijvoorbeeld) de klus in kaart laten brengen en vervolgens de problemen laten aanpakken. Als het kabinet daar vandaag mee zou beginnen zijn we dit jaar nog klaar schat ik zo in.
haagse bil | 10-06-09 | 10:33
Gefeliciteerd met Uw anti-opmerkingen. Maak ons wakker als u iets toe te voegen heeft.
=
Het is na te lezen dat ik gewoon met Fleauxe doorcommuniceer.
Als iemand zegt 'op die toon praat ik niet met je' dan kan de ander doorgaan of een andere toonsoort kiezen.
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 10:11
Ik ben overigens wel uitermate teleurgesteld geweest in het achterlijke plan van Arie Slob om het creationisme op ALLE scholen in te voeren.
De schriftgeleerde.
Maar wat Rou betreft zie je het iets te duister in. Het artikel meld goede wil en is eigenlijk een momentopnamen tussen het oude en een poging tot een nieuw beleid in.
Als ik het kabinet was dan zou ik meer met Universiteiten werken. Universiteiten onderzoek laten doen over vanalles en nog wat. Ik zou dan tenminste zeker weten dat alle kennis voorhanden aan boord is. De kunst is niet alles te weten, maar op basis van alle kennis die te verzamelen is goede beslissingen te nemen.
@ Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:30
"Ik wilde hem shut-uppen. Zo debatteren we niet met elkaar.".................
Mij wil voorkomen dat er na het "shut-uppen" helemaal niet meer gedebatteerd wordt.
@Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:03: Goedegoremorgen zeg, hebben wij even problemen of niet dan!? Enfin, als ik even door je oerwoud aan onzin heen lees ontwaar ik het argument; deze partijen zijn slecht voor de situatie op Jeugd en Gezin omdat ze niet willen investeren in nieuwe maatregelen? Maar dat is wel héél erg globaal genomen, alsof de VVD nooit instemt voor iets wat geld kost. En met name de PVV is een warm voorstander van een beter jeugdzorg, en is bereid daar flink in te investeren. En tot zover de politiek, want daar zou het niet om moeten gaan.
Als jij, met je grote roeptoeter nu eens een oplossing zou voorstellen. Niet alleen maar 'la-la-la-geld, maar een concrete wijziging in de aanpak. Voorbeeld;1) koren van het kaf scheiden. Recidiverende hopeloze gevallen opsluiten, zo blijft er meer tijd over voor de gevallen waar nog wél succes mee te behalen valt. 2) prestatiecontracten; jeugdzorg moet de hete adem maar eens in de nek voelen, en niet alleen als er lijken in de Maas drijven 3) groter budget voor de kinderrechter 4) risicogroepen belonen wanneer deze na het vijfentwintigste levensjaar nog steeds geen kinderen hebben.
Lying Dutchman | 10-06-09 | 10:20
Omdat Fleauxe mij nogal behoorlijk grof antwoordde dreigde ik met herposten van een aantal grapjes over de Joden eerder gemaakt. Ik wilde hem shut-uppen. Zo debatteren we niet met elkaar. (Overigens de 'grapjes' zijn destijds al na 3 uur weggejorist.)
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 10:11
Lekkere volzinnen. Prachtig.
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 10:11
Wederom compliment voor je schrijfstijl.
Afgaande op het artikel in Trouw zijn de bedoelingen goed.
Zoals ik al eerder zei is er nog nooit een Minister van Gezinszaken geweest en de methode die Rou toepast vind ik nog niet zo slecht.
(Bij een vluchtelingenkamp dat overvol raakt word ook wel eens gekozen voor de bouw van een geheel nieuw vluchtelingenkamp omdat de problemen soms niet meer door aanbouw en uitbreiding op te lossen zijn...)
Een bestuurlijke keuze met een evaluatie aan het einde van de zomer.
Daar kun je iemand niet voor naar huis sturen.
Wat heeft hij gedaan, indexeren, beleid gemaakt, geimplementeerd en na een jaar een evaluatie gepland.
=
De hele tendens van het bovenstaan artikel is buitengwoon stemmingmakend en in deze fase van evolutie/economie niet bevorderlijk.
Het is een kluster aan drogredeneringen. Microkritiek, opgeblazen en gebundels met maar een uitkomst.
Het kabinet Wilders/Rutte.
De vvd KAN het even niet, dat hebben ze de laatste tig jaar aangetoond en de interne reorganisatie is nog niet zodanig op stoom dat er nu naast een kabinet van nieuwlichters ook nog de helft word bevolkt door mede-veroorzakers van het maaste faalbeleid.
Ik zie ruimte voor een Obama-esque beweging in Nederland. Weg met deze zure X-generatie en babyboomers! WIe gaat het doen?
@ Lying Dutchman | 10-06-09 | 10:22
Maak van je hart vooral geen moordkuil.
Wel leuke nick overigens.
Staat 'm goed, die balzak binnen lik-bereik.
@ Fijnstoffer
Ben het helemaal met je eens. Maar blijkbaar steunt een grootdeel van NL ze toch en blijven ze dat doen, bij de EU verkiezingen bleef het CDA de grootste, wel een klein verlies maar toch en CU won zelfs iets. En zo gaat het al jaren, het CDA bakt er helemaal niks van maar ze blijven toch de steun houden van een grote groep, zolang dat zo is zal er weinig tot niets veranderen. En de CU tja, dat die groeien vind ik persoonlijk onbegrijpelijk, maar ze zijn in principe klein genoeg om je er geen zorgen over te hoeven maken, aleen jammer van de manier waarop ons stelsel is ingericht dat ze nu ineens "macht" hebben...
@ Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:13
"Je zegt dat er enorm veel ruis in het gebruik van het budget zit."
Dat zeg ik helemaal niet, sterker nog, jouw jargon is te lachwekkend.
Wat ik zeg is dat er in NL veel te veel mensen in zorg en onderwijs aan buro's en rond vergadertafels zitten en - het ergste - continu 'op cursus' zijn om te leren hoe ze nog meer kunnen vergaderen, plannen maken, dingen ingewikkeld maken etc.
@haagse bil | 10-06-09 | 10:12
Om over jou maar niet te beginnen. Stomme nick ook.
@ecologiste | 10-06-09 | 09:23
Dat is één van de zaken waar de SP een punt heeft, alleen hun oplossing is niet echt realistisch (soort superverzorgingsstaat als antwoord maakt het alleen maar erger). Dat was overigens ook een van Fortuyn's speerpunten: 'de menselijke maat is zoek'. Het probleem lijkt hem vooral in de manier van aansturen en hiërarchie te zitten waardoor dit soort initiatieven stranden en veel publieke voorzieningen te langzaam meeveranderen met de maatschappij.
@Einde van de Domheid & Fleauxe
Jullie discussie is niet te volgen voor de gewone medemens. Het lijkt wel op ik ergens reaguursels mis. Is niet lekker kijken zo hoor.
Rouvoet 'doet een Vogelaartje' ;-)
Ik heb die Roufaal van Jeugd & Gezin, en zijn hele partij, al eens een meeltje gezonden, waarin ik hem er op wees dat hij zich als zodanige minister grondig zou moeten bemoeien met problemen die de gezinnen en kinderen werkelijk diep raken en kunnen raken; zoals bijvoorbeeld de beerput waarvoor de Koerd Baybasin als zondebok levenslang onder idioot streng regime is opgesloten, hoogstwaarschijnlijk ten onrechte.
Maar dat raakt het doofpottenrijk van het CDA, waar Hirsch Faallin koning is. En dan zwijgt Roufaal kennelijk als het graf. Gristelijke fundi-politiek .... Bilderbergersche mannen-broeders onder elkaar; om van te kotsen; men houdt zich liever bezig met calvinisme, schaamhaarregistratie, privacy killing, en het in gevaar brengen van de eigen achterban door het faciliteren van de religie van vrede.
Bos Hout | 10-06-09 | 10:06
Je zegt dat er enorm veel ruis in het gebruik van het budget zit.
Wie kan dat oplossen?
Wat voor belang heeft Rouvoet (immers kleine partij, kan alleen groeien door succes) om dit in stand te houden?
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 10:03
Zo uw reaguursels eens teruglezend zie ik dat "einde van de domheid" maar niet komen. Integendeel.
Einde van de Domheid | 10-06-09 | 09:49
Nee, ik geloof echt niet in wonderen. Integendeel. Rouvoet is een exponent van een groepering die altijd de mond vol heeft over hoe onze samenleving te gronde gaat als gevolg van het verlies van normen en waarden. Hij berijdt hetzelfde stokpaardje als Balkenende en alle gristenen die met de Bijbel onder de arm hun manende vingertjes driftig bewegen richting eenieder die beweert het zonder God te kunnen rooien. Nu gaat hij op zijn bek. Kijk, dat je iets niet meteen in een vloek en en zucht en met een poep en een scheet geregeld hebt, dat snappen we allemaal. Maar dit rapport is vernietigend, kan nergens een lichtpuntje ontdekken, nog niet de minste aanzet tot een beter beleid, niets helemaal niets. Het wijst alleen maar op verdere verzanding.
Het is op zichzelf al treurig dat een onafhankelijke commissie moet doen wat een regering zélf als eerste zou moeten doen: constateren wat er evident mis is. In plaats van honderd dagen met de kermis het land door te trekken om vast te stellen hoe de kiezer tevreden gehouden moet worden had zijne excellentie het basiswerk kunnen doen waarvoor hij is aangesteld, waarvoor hij betaald wordt, waarvoor hij door God is geroepen. Maar hoogmoed komt voor de val. De man die te zeer geroemd werd als model-politicus, als dossier-kenner, als harde werker, doelgericht en effectief, blijkt niet meer te zijn dan een pennenlikker, een administrateurtje, een ambtenaartje die met opgeheven hoofd tevreden naar huis gaat als zijn bureau weer mooi opgeruimd is en al zijn mooie plannetjes netjes opgeborgen zijn in de daartoe bestemde ordners. Zoals hij zijn Bijbel leest, zo voert hij beleid.
Geldverspilling inderdaad. Jeugdzorggeld kan beter direct naar het achterstandsgezin, want die kunnen het geld goed gebruiken. De meeste probleemgezinnen lijden armoede en dat wordt niet opgelost door hulpverleners van Jeugdzorg.
De staat wil dat iedereen gaat werken (man & vrouw), om vervolgens te gaan zeuren dat de kinderen niet goed genoeg worden opgevoed... Wat wil? Tegenwoordig worden kinderen vanaf een maand of 6 in een opvang gedumpt om dat pa en ma moeten of willen werken en dat werken wordt door de staat gepropageerd, dan kan je niet verwachten dat ze ook nog eens hun kinderen goed en strak opvoeden, het is het 1 of het ander... Maar goed, over 20 commissies en een parlementair onderzoek komen ze daar misschien ook een keer achter.
Leuk stukje Brusselmans, een lach en een traan is nooit weg in de vroege ochtend.
En die grrristenen? Laat die alsjeblieft opbokken naar het rifgebergte, samen met de marokkanen. Kunnnen ze kruistochtje spelen met elkaar. doei
@ relatief | 10-06-09 | 10:04
U bent zeker pas 15?
@ Einde van de Domheid | 10-06-09 | 09:49
"Wonderen gebeuren door aandacht, vergaderen, beleidsplannen, budget verdedigen, entousiasmeren implementeren, communiceren."
??????
Dat is nou juist het grote probleem hier: mensen die hulp moeten verlenen zijn de laatste 25 jaar op staatskosten op cursussen management, vergaderen, communiceren en meer van die onzin gestuurd. Daar is het misgegaan: we creeren instellingen, lagen en maatschappelijke middenvelders die zichzelf en elkaar bezig houden ipv dat alle geld en energie gaat in hulp voor mensen die dat nodig hebben.
Wat een zuur stuk zeg... Voor mij een van de betere kabinetten van de laatste 30 jaar
Fleauxe | 10-06-09 | 09:57
Hou eens op met je rauwe taalgebruik.
Ik ben geen WIldersaanhanger en niet van die gore taal gediend.
Wat mij betreft stemt heel Nederland voor dat soort taalgebruik maar ik ben er geen deel van. K?
ALLE maatregelen kosten geld. Soms kun je iets wat slimmer doen, maar over het algemeen kost beleid geld.
De VVD (CDA iets minder) is nogal prominent in het afwijzen van alles dat de staatsschuld vergroot. Wilders doet daar nog een schepje bovenop. (Waarmee ik niet uitsluit dat het jeugddossier in een klap ook op de PVV agenda zou kunnen verschijnen. Het is immers complex en heeft een lange voorgeschiedenis, dus roepen aan de wal dat het sneller beter en goedkoper moet zal zeker weer een paar zetels opleveren!)
@Einde van de Domheid | 10-06-09 | 09:54: Waar komen de Joden plotseling vandaan?
Had in 2007 te maken met Bureau Jeugdzorg, hopelijk was dat de laatste keer van m'n leven. Pas toen ik bij het 14e telefoongesprek in 4 weken aangaf wel even bij hun langs te willen komen als zij het verdomden naar mij toe te komen, waren ze bereid om in de benen te komen.
Falend beleid? Uit dit kabinet? Nee toch?
*koffie halen doet*
@Einde van de Domheid | 10-06-09 | 09:49: Welke 'dingen' ,die op de agenda moeten, worden tegengewerkt door liberale of anti-islam partijen?
Leuk artikel Brusselkut.
En leuke foto. Heeft ie dan wel een geschoren? Zal wel lekker jeuken.
Ach Rouvoet lijkt me best een aardige peer, doordeweeks dan wel, maar een ministerspost die een paar jaar geleden niet bestond en een centrum dat er ook niet was dan kan je toch op je vingers natellen dat dit alleen maar meer bureaucratie met zich meebrengt. Een tijd terug heeft Zembla een keer een uitzending gehad over jeugdzorg. Ik schrok me te pletter, de stroperigheid van het systeem en de "hulpverleners" die alles behalve de patiënt centraal stellen, om gek van te worden als het jouw kind is. Rapportje hier, rapportje daar en het helpt niets.
Roflol
Goeie foto synthese.
Zijn vrouw eauk blij. Nooit meer gesnurk en dubbele win kans.
Fleauxe | 10-06-09 | 09:51
Ga ergens anders je humor over Joodse mensen etaleren.
Heb je nog een citaatje van jezelf nodig?
ouder | 10-06-09 | 09:49
Goed punt.
Misschien moeten we een maatschappelijk debat hebben over 'decentralisatie'. Een kostbaar en niet altijd functioneel ideetje van de babyboomers.
Op zijn minst zou Rouvoet een sterke 'kinderregisseur' mogen krijgen (Vgl Coordinator Joustra) om de dingen extra vaart te geven.
Godspeed Rou!
en die Ijslanders maar zeggen dat wij geen grote piemols hebben..
Schrijnend indeed, maar toch echt onze eigen schuld. Eerst van de jaren 70 tot eind jaren 80 een leven zonder moraal of verantwoordelijkheid preken, tsja, daar krijg je problemen mee. Vandaag de dag zitten kinderen achter tralies en bestaan er ouders die om het jaar een nieuw probleem op de wereld zetten. Kinderen leven soms in armoede, komen vroeg in aanraking met criminaliteit. Soms ontvangen ze uberhaubt geen liefde en warmte vanuit de familie. Dat zou moeten veranderen, maar elke bereidheid ontbreekt. De vraag is dus niet hoe we dit moeten oplossen maar wie. Is er nog iemand te vinden die het lef heeft de jeugdzorg op de schop te gooien? Wie durft het aan om de helft van die tofu-vreters op straat te knikkeren?
-
@Einde van de Domheid | 10-06-09 | 09:43: Fuck off, ga ergens anders fappen op Wilders.
Schoorsteenveger | 10-06-09 | 09:25
Goed geschreven!
Alleen, je bent alleen teleurgesteld dat er geen wonderen gebeuren.
Wonderen gebeuren door aandacht, vergaderen, beleidsplannen, budget verdedigen, entousiasmeren implementeren, communiceren.
Kortom, ook goede werken zijn gewoon 'werken'.
En met de tegendruk van met name liberale en anti-Islampartijen duurt het lang voordat je dingen door de agenda hebt.
(Ik had gisteren met seven een discussie over het asielbeleid van Cohen, dat werd pas effectief nadat het kabinet was verdwenen, zolang kan het dus duren, 8 jaar.)
(Voor de volledigheid zal ik erbij vermelden dat seven vond dat het een etalage-maatregel was die alleen door Verdonk 'handen en voeten' kreeg....... Zeg nou zelf, Verdonk?)
De grootste geldsmijterij in de jeugdzorg zit in de decentrale organisatie. Laten ze nu slim zijn, al ht geld dat nu in de jeugzorg wordt gestopt op een hoop gooien en dat stoppen in 'e'en landelijke organisatie bijvoorbeeld de Raad voor de Kinderbescherming. Met al dat gld en de mensen kan je die organistie verbeteren, weet iedereeen waar hij naar toe moet en kan er bij rampen ook niet meer naar elkaar gewezen worden. Het is simpel maar niemand zal het wel durven.
Geert heeft gelijk ... het kabinet moet opstappen !!
OT:
Lol! Fawaz is boos op Netjes.
www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....
"Wie zich laat leiden door angst en druk vanuit de extremistische hoek verdient het niet om zijn interview op een betrouwbare site als al-Yaqeen geplaatst te hebben."
ondanks die lulneus blijft ie een kut christenkop hebben
Joh, leuk.
Cheert doet Jan-Peter en Wouter en Vehikel GS de kleine André.
Nederlandse jeugdproblemen zijn massief. (incest, mishandeling, psychische zorg om er een paar te noemen.)
NIEMAND interesseert dat.
Echt werkelijk NIEMAND.
Waar gaat het grootste debat van NL op dit moment over?
Het grootste debat van Nederland gaat over 'OF DE ISLAM TEVEEL TE ZEGGEN KRIJGT'
Da's natuurlijk allemaal mooi en prachtig maar je zal als kind met een psychisch probleem maar in een cel zitten omdat er geen opvang voor je is.
Boeie toch?
Enfin, Rovoet is de eerste Minister die als taak heeft om daarvoor te zorgen. (Hebben jullie geen Ministerie voor Jeugd en Gezinszaken vroegen buitenlanders ons al...)
Hoelang staat Rovoet aan het roer en wat zijn de beloftes/verwachtingen.
Maar belangrijker:
Wie van de PVV gehorigen zou die taak (beter) kunnen doen?
Als er een derde wereld in Nederland was dan heette die 'kinderland'.
@ethan_joy | 09:33 Jeezus wat een pruilsmoel! *ervan schijten moet*.
Waarschuw ff ;)
hoe kunnen mensen zo dom zijn...
De eigenaar van enge Rouvoet's gelegenheidsneus gaat een behoorlijk bedrag aan smartegeld eisen,want het is niet niks om op dit hopeloos stuk vreten gemonteerd te worden.
Dit sujet wordt door niemand serieus genomen. Infantiele Efteling figuur, alle aandacht ervoor is teveel.
VNG-voorzitter Annemarie Jorritsma? Hee die kennen we ook nog ergens van, hoe zou ze, wat zeg je? wat? geneukt? neeee zou ze statenjacht.web-log.nl/photos/uncatego... noooooit doen voor zo'n mooi baantje
Doe het voor de kleintjes, ja. Ik kan hier verdomme volmondig over meepraten, het is te schofterig voor woorden. Ik heb ruim 9 maanden terug een kind van 14 in huis genomen, omdat hij thuis mishandeld werd (zowel psychisch als fysiek) en tot op heden heeft het arme joch niets dan ellende over zich heengekregen van de mensen die hem juist zouden moeten helpen om zijn leven op poten te zetten de gruwelijkheden uit zijn verleden te verwerken. Zelfs het weerzien met zijn broertje, waar hij stapelgek op is, werd tot voor kort volledig gefrustreert, zodat hij zelfs in die zin geen positieve afleiding kreeg. Het is nog veel erger dan jullie hierboven beschrijven, dat kan ik je wel vertellen. Ik kan me hier zo, zo, zo zóó boos om maken!
-weggejorist-
Goedbedoelde flauwekul is het. Zonde van al het geld.
Opbokken!
en ondertussen zijn er honderden kinderen die niet worden geholpen... en daar wordt niets aan gedaan. Ik dacht dat die kinderen de toekomst waren voor dit kabinet.... van de wal in de sloot of van de regen in de drup, zeg het maar... elke oplossing die nu nog wordt bedacht is voor een hoop kids al te laat! t is niet alleen de schuld van het kabinet, maar ook van de mensen die op ze hebben gestemd! En bedankt, ook namens de kleintjes!
Donder de Boslim Lutser er dan eauk gelijk maar uit met z'n mooie lulplaatjes
economie.nieuws.nl/558814/bos__sterke_...
Je zou verwachten dat God's vertegenwoordiger in dit kabinet er werk van zou hebben gemaakt om vanuit een diep gewortelde traditie van naastenliefde, mededogen en opofferingsgezindheid de heilzame werking van een diep en oprecht geloof aan te tonen en te doen neerdalen over al die ongelukkige jeugdigen die vastlopen in een verderfelijke geseculariseerde hulpverleningswereld waaruit alle godsvrucht met felheid en fanatisme door atheïsten en christenhaters was weggezogen.
Maar nee, zijne excellentie komt, nu hij eindelijk als minister het goddelijke licht in de duisternis van een ontkerkelijkte, kille, gevoelloze, gematerialiseerde wereld had kunnen brengen, niet verder dan opsmuk, ijdele plannen, luchtkastelen en gebakken lucht.
Alles is ijdelheid, zo staat in de Bijbel te lezen.
Ik voorzie een zeer ongezonde toekomst voor alle rouvoetmeisjes!
De afstand tussen de werkelijkheid in het veld en de papieren werkelijkheid van de elite is enorm. Op die afstand is een mensenleven slechts een cijfer. Betrokkenheid, emotie, gratuite menselijk contact wordt door de managers vakkundig genegeerd. Of het nu in de zorg is, het onderwijs, het milieu, de politie, you name it. Dit zegt trouwens de SP al jááren.
Kan het kabinet niet aangeklaagd worden voor het om zeep helpen van dit land? Zou toch een leuk proefproces zijn lijkt me. Misschien wat voor spong, die heeft daar ervaring mee. Wel lastig om een rechter te vinden natuurlijk.
Gisteren ook al een column van Martin Sommer in de VK over FaalPvdA: extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho..., en nóg snappen ZE het niet dat men PVV stemt..
Rouwvoet, je neus druipt. Dat krijg je als je je neus in zaken steekt die niet van jou zijn.
Incompetentie in de jeugdzorg wordt al jaren beloond ipv bestreden. Rouvoets plannetjes veranderen daar helemaal niets aan. Weer een typisch gevalletje gebrek aan realiteitszin van dit kabinet.
dat valt me toch weer rouw op mijn dak hoor...
Uit praktisch oogpunt was zo'n gristenminister die op onze kleintjes moet passen blijer geweest met een lul op zijn knie....
Het blijft echt een nachtmerrie die alleen in de USSR past: De lengte van de pielemans van je zoontje moet in een centraal overheidsdossier. Bij weigering kan je 's nachts van je bed worden gehaald. Brrrrr.
Hoeveel mensen heb je nodig om bij iemand in zijn broekje te kijken. Mijnheer Rouvoet, u bent een hele vieze mijnheer.
Mooie feauteau... Nu nog een vagina op 't gezicht van Balkenende en we zijn klaar....
Steek je neus maar in je eigen zaken, haha!
Het is weer eens duidelijk, met geloof kan je niet functioneren
Geertje schop jij nog eens wat terror in die kamer en zorg dat die hele flikkerse boel voor het weekeinde nog omdonderd! Belastingslurpers, stuk voor stuk!
Parlementaire onderzoek = nieuwe verkiezingen :)
Het is wel een herkenbaar verhaal van Paas. In Slotervaart waar zich regelmatig vele instanties met 1 gezin bemoeien daar heeft men ook vanuit het Stadsdeel een regisseur aangesteld. Maar als je dan praat met andere instanties dan blijken die ook een regisseur aangesteld te hebben omdat ze door de bomen het bos niet meer zien. Men creert gewoon een extra laag regisseurs. Dan vraag je je af hoe de laag gaat heten die men daar dan weer boven zet.
Whahahaha Rouvoet met z'n penis hoofd!
Super fotoe. Ik kwam niet meer bij!!!! G-E-W-E-L-D-I-G !!!
---
Offtopic, maare hoevaak post die Rutger een filmpie? Wacht al paar dagen op een nieuwe. Doet die gozert allemaal?
Jullie vergeten:
- Falertje Bos door ongebrijdeld miljarden in banken te pompen zonder daar op voorhand al de graaicultuur ter discussie te stellen.
- Jan Faler Balkenende vanwege het feit dat hij graag een VOC kapitein wil zijn.
- Eimert van Falerkoop omdat hij een notoire dienstweigeraar is en nu minister van kanonnenvlees.
- Guusje ter Dorst voor het vrouwen eerst beleid.
- Sharon Faalstra voor niets meer dan het gedrocht dat het is.
Vast nog veel meer.
er is iets met z'n neus
*/GristenModus ON
Meer regels, meer ambtenaren, meer gelijksoortige vriendjes op het zachte pluche (is beter dan die harde kerkbanken).
En die krijg je nooit meer weg dus een investering voor de toekomst!
*/GristenModus OFF
de bureaucratie in de zorg is inderdaad te gek voor woorden, ben zelf hulpverlener en al die nieuwe regelingen die door dit kabinet zijn ingevoerd maken het dat steeds meer klanten de weg niet meer weten, en ik mij steeds meer moet aanpassen aan bureaucratie die niet helpen voor de klant. alle regels die worden ingevoerd werken niet voor de klant, en worden uitgevoerd om het uitgevoerd worden. naar mijn idee interesseert de overheid zich totaal niet om de kwaliteit van de hulpverlening, maar slechts om de kwantitatieve cijfertjes die hulpverleningsinstanties moeten bieden om in aanmerking te komen voor subsidie. het is een triest spel dat gebaseerd is op egoïsme en aanzien, de desbetreffende ministers zouden hun eigen belang: "goh kijk is wat ik nou weer heb bedacht" overboord moeten gooien en kijken naar dat wat er daadwerkelijk in de praktijk nodig is en waar behoefte aan is.
*een
Ik zie een lul met een heel groot gezwel....
wat en lul....
Hoe is het met zijn dochter?
Is toch niet gek wanneer je bij elk kind een 2600 vragen tellende lijst moet gaan bijhouden, inclusief een schaamhaartelling en penislengtemeting. Heb een soort van meelij met mensen die in de jeugdzorg werken.
Rouvoet zit met z'n hersens bij de kerk en niet bij zijn werk.
Opzouten met die vent.
Ga je woninkje verbouwen Andre, dan kun je weer met vergunningen rotzooien.
-weggejorist-
En als ie liegt groeit zijn neus
Verbannen naar Mekka die Rouwevoet
REAGEER OOK