Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TéTuu! Brandweer haalt vrachtwagen in

watklopthierniet.jpgCheck bovenstaande screenshot. Dit is hét bewijs dat de vangrail nabij Klazienaveen helemaal aan de verkeerde kant van de weg staat. Sterker nog, de hele snelweg is omgedraaid, verkeerd en op z'n kop, inclusief de vluchtstrook. Gelukkig is de brandweer niet voor één gat te vangen. FILMPJE en u snapt het ook... Update: Brandweercommandant Emmen zegt dat het helemaal niet MAG.

Reaguursels

Inloggen

Hee :-) dat is ons in de buurt.
Wel enorm jammer dat ze die man in de brandende auto niet hebben kunnen redden.
Gelukkig kon het jongetje van 9 worden door een passant.

johnny2002 | 04-06-09 | 15:51

pyromaantje | 03-06-09 | 19:01
Dat blijf je houden en valt ook niet goed te praten, net zoals deze actie. Maar jij bent nu ruim 25.000 vrijwilligers over 1 kam aan het scheren. Deze chauff erkent zijn fout en heeft op zijn kop gehad. We zijn allemaal mensen en maken fouten. Laten we blij zijn dat het goed is afgelopen en er van leren ipv elkaar af te zeiken.

WH521 | 04-06-09 | 13:52

Filmen in je zijspiegel terwijl je een vrachtwagen bestuurt ken ook niet. Dat tweede filmpje is afschuwelijk.

DeRedelijkheidZelve | 04-06-09 | 01:20

Hmm, hier ook nog maar ff dan:

"De brandweerauto was via de A37 onderweg naar een ernstig ongeluk." - Idd, maar gelukkig liep het goed af deze keer.
Ik ben hier ook niet op tegen hoor, maar de snelheid lag hier toch echt te hoog.
Zie je het gebeuren dat er achter een vrachtauto een auto rijd die plotseling niks meer doet of bijv aan de kook raakt?
Wat doe je dan?
Idd de vluchtstrook op.
Sta je toch ff raar te kijken!
Bijkomend voordeel: Met een beetje geluk zijn er nog een paar brandweermannen in staat je direct uit je auto te knippen.

steelpannetje | 03-06-09 | 23:00

Heerlijk stuk snelweg vlakbij mijn huis, erg breed, hier rijdt normaal nauwelijks verkeer. niks aan de hand dus. Ook een gouden plek voor $p€€ zijn mannen, die staan er zo een beetje dagelijks.

Krokoklaas | 03-06-09 | 21:44

Koude chinees is toch ook niet te vreten???

Die Aardige Draak | 03-06-09 | 21:38

Sh@ankster | 03-06-09 | 19:10 eerst heb je het over "eigen verantwoordelijkheid nemen" dan praat je het goed dat een hulpdienst met een tonnenzware vrachtwagen met zeker 100km/u tegen het verkeer in over de vluchtstrook rijdt waar auto's op 20cm tegemoet komen met 120 km/u, en "alle regels negeren" is op z'n minst enorm overdreven, het is simpelweg niet te bewijzen dat de beelden met een mobiele telefoon gemaakt zijn. Dus waar heb jij en hebben al die andere snel oordelende reaguurders het over.
Gelukkig relativeer je ongewild met jouw vooroordelen je stelling dat
"Het is juist door mannen als Koos Spee" zou komen dat "de verkeersdoden drastisch zijn afgenomen de laatste jaren".
Ik denk dat je jezelf beter kunt laten nakijken, uit zelfbescherming, al heeft dat naar mijn bescheiden mening weinig zin meer gezien dergelijk commentaar.

Mijnbescheidenmening | 03-06-09 | 21:05

Snelste weg naar de chinees...

JMR | 03-06-09 | 21:01

Zojuist op de website Dagblad van het Noorden:

De spookrijdende auto was 16 mei via de A37 op weg naar een ernstig ongeluk op deze autosnelweg. Bij dit ongeluk kwam een persoon om het leven.

Gert-Jan Stuivenberg, brandweercommandant in Emmen, wist volgens eigen zeggen op de dag na het ongeluk al dat een van zijn chauffeurs in de fout was gegaan. "Dit had nooit mogen gebeuren, want hiermee bracht hij het leven van zichzelf, zijn collega's en andere weggebruikers in gevaar. Dat het toch is gebeurd, is een gevolg van een misverstand.

Van de meldkamer kwam het bericht dat de weg was afgesloten, maar dit bericht was bedoeld voor een andere brandweerauto op een andere rijbaan. De chauffeur die in de fout ging, had bij het zien van tegemoetkomende auto's de brandweerauto stil moeten zetten en de meldkamer om instructies moeten vragen."

Stuivenberg heeft de chauffeur tot de orde geroepen. Of er sancties zijn genomen, wil hij niet zeggen. "Het is in alle hectiek gebeurd en de chauffeur heeft onbewust onveilig gehandeld. Hij ziet ook zelf heel goed in dat hij dit anders had moeten doen."

Blake Bier | 03-06-09 | 20:08

**edit pyromaantje | 03-06-09 | 19:01 **
WH521 | 03-06-09 | 18:41
ja kunnen de vrijwilligers over mee praten door met 100Km/h door een woonwijk te scheuren om de auto te halen voor een automaatje dat toch 99 van de 100 keer loos is.
is net zo erg als wat er in het filmpje te zien is zo niet erger omdat je privé auto niet herkenbaar is als hulpverlenings voertuig.
**herinnert zich vaag een filmpje op wegmisbruikers over een vrijwillig brandweerman in Nijmegen**
heb niets tegen vrijwilligers [zo ben ik 20 jaar geleden ook begonnen] maar ze moeten af en toe wel geremd worden in hun enthousiasme.

pyromaantje | 03-06-09 | 19:17

dat probeer ik hier ook duidelijk te maken.
reden te meer omdat je met een voertuig van 16ton met een zeer hoog zwaartepunt door de watertank [DENNIS brandweervoertuigen uitgezonderd] manoeuvres maakt die niet bijster goed voor de stabiliteit van de auto zijn.
en ik ben ook blij voor dat jochie dat ie nog leeft en vind het ook k*t dat ie zijn vader moet missen door dit ongeval maar de betreffende chf & bevelvoerder hebben naar mijn mening een risico genomen dat niet goed te praten valt.
.
Stormingsoul | 03-06-09 | 18:20
krijg meer en meer het idee dat jij bij deze uitruk betrokken bent geweest!!!

pyromaantje | 03-06-09 | 19:12

Mijnbescheidenmening | 03-06-09 | 18:48 Slap hoor.... Het redden van levens vergelijken met iemand die in de auto van baas lekker wil scheuren. Koos Spee is hard nodig omdat het domme volk weigert een eigen verantwoordelijkheid te nemen. Het is juist door mannen als Koos Spee dat de verkeersdoden drastisch zijn afgenomen de laatste jaren. Die vrachtwagenchauffeur is een goed voorbeeld van dit volk. Als een ware NSB'er juist voor een 'leuk' filmpje, zelf alle regels negeren, voorzien van commentaar. Waarom filmde meneer niet het ongeluk? Omdat dan aan het licht was gekomen dat het zogenaamde 'schokkende' beeldmateriaal niet schokkend was en hij of zij zijn 5 seconds of fame moest missen. Hetzelfde als al die verstandelijk gehandicapten die foto's plaatsen van een politieauto op de stoep of op een invalide parkeerplek. Jezus, laat je toch es nakijken.... Wat doe jij dan voor de samenleving? ben jij onfeilbaar?

Sh@ankster | 03-06-09 | 19:10

pyromaantje | 03-06-09 | 19:01
Ik begin het na lang wikken en wegen meer met je eens te zijn. De vluchtstrook is niet perse heel breed voor zo'n brandweervoertuig. Als ie op een ongelukkigmoment met de wieltjes in de berm raakt dan kan hij maar zo de weg opschieten. En ik kan nog wel een paar andere scenario's bedenken ondertussen. Ik begrijp dat je risico's neemt om levens te redden, maar dit risico kon wel net even te zijn.

MarinusCopy | 03-06-09 | 19:07

Zerk | 03-06-09 | 17:26
levensredden gaat niet voor alles kerel....
eigenveiligheid dat gaat voor alles en iedereen!!!!!!!!!!!!!
.
WH521 | 03-06-09 | 18:41
ik geef alleen mijn mening je kunt alleen duidelijk merken dat er hier "vrijwillige boere brandweerlieden" tussen zitten die niet begrijpen wat het is om de verandwoordelijkheid over 5 andere levens te dragen in geval van nood situaties.
********************************************************************************************************************
er zijn al mensen die roepen bah bah regeltjes bah bah nou ze zijn er niet voor niets en ja regels zijn er om gebroken te worden maar in dit geval zijn er een paar regeltjes te veel gebroken mijn inziens

pyromaantje | 03-06-09 | 19:01

al die opmerkingen "zal wel nodig zijn geweest" of "zal wel een goeie reden gehad hebben" met als hoogtepunt quutje | 03-06-09 | 13:20 wat een gekanker op de vrachtwagenchauffeur die gewoon gelijk hoort te hebben in het land waar ubermoraalriddels als Koos Spee door ministeries en alle "gezag" op handen en voeten gedragen wordt! De betuttelende video's en voorschriften in het verkeer zijn in geen enkele manier te combineren met het gedrag van deze brandweerman! 80-100 op de vluchtstrook tegen een auto die netjes 120 rijdt maakt een klap bij 200-220 km/u. Ik wil het hier best mee eens zijn, maar dan ook PER DIREKT de limieten op de snelwegen vrijgeven!

Mijnbescheidenmening | 03-06-09 | 18:48

Pyromaantje loop toch niet zo te piepen man.
Haaglanden is niet Nederland. Dat men daar ultra strak volgens de procedure's en regels leeft, betekend niet dat heel Nederland zo werkt.
Nood breekt wet en soms moet je regels overtreden om een goede hulpverlening te kunnen geven, helemaal in de buitengebieden heb je soms geen andere keus.

Lekker collegiaal bezig, je collega's openbaar afzeiken zonder zelf de feiten te weten.

WH521 | 03-06-09 | 18:41

Ik ben in die streek geboren en een poos getogen, vreemd dat daar nooit wat
gebeurt(de)!
Politie te druk met koffie ipv achter meldingen aangaan, en wil iedereen te vriend houden (ons kent ons)
Alberto Stegeman, kom er maar in!

Prof. Enskedeee | 03-06-09 | 18:34

Zo rij ik elke dag naar mijn werk hoor.
Lekker rustig op die eenbaans weg.

nockerdoeme | 03-06-09 | 18:33

pyromaantje | 03-06-09 | 16:12
sinds C2000 zijn de richtlijnen zo verandert dat de TS in directe verbinding dient te staan met de politie eenheid die de weg heeft afgesloten!!!!!!

Ja, ga je weer. Sinds de invoering van C en P2000 HOORT.
Welke wereld leef jij?
Mensen horen ook niet door rood te rijden,

Hoevaak ben ik al wel niet niet doorgepatched met een andere wagen in dezelfde inci groep, terwijl het wel HOORT.

Stormingsoul | 03-06-09 | 18:20

pyromaantje | 03-06-09 | 16:12
en wat ik van hem begreep heeft de betreffende bevelvoerder en chauffeur hier al een berisping over gehad.

en als die door zijn handelen de vader net had kunnen redden had hij een lintje gekregen... hoe hypocriet zijn we soms in dit land....

Zerk | 03-06-09 | 17:28

pyromaantje | 03-06-09 | 13:54
ok nu rijd jouw vrouw op die weg ze verschiet rijd inde sloot breekt daar door haar nek en zit de rest van haar leven in een rolstoel met dwarsleasie wat doe je dan.......

Ja, wat-als. Wat als ze iets harder hadden gereden en het leven van de vader hadden kunnen redden? Nu is er een jongetje wat voor altijd zijn vader moet missen. Wat als..... Wat als er een metereorietenregen op het dak van mijn vrouw haar auto komt als ze 140 per uur op de snelweg rijd?

pyromaantje | 03-06-09 | 13:54
regels zijn nog steeds regels ook als het om spoed gevallen gaat en brandweer heeft voorbeeldfuctie en daarbij het is levengevaarlijk.

Regels zijn regels. Bah. Ik wordt ook wel een keer moe van die regeldrang van sommige mensen...

pyromaantje | 03-06-09 | 13:54
als een chf bij mij op de post dit flikt is het de laatste keer dat ik bij hem instap en dan zal ik ook bij de leiding aangeven het hoe en waarom,

Dat is je eigen keuze. Dring het niet op aan mensen die wel tot hun uiterste willen gaan om anderen te redden....

Zerk | 03-06-09 | 17:26

Als de brandweer het nodig vindt om met sirene en zwaailichten aan de verkeerde kant van de weg te rijden hebben ze daar een zeer goede reden voor en als je zelf ooit in een brandend gebouw zit wil je ook dat ze zo snel mogelijk bij je zijn dus elke seconde telt!

TijnZ | 03-06-09 | 17:03

Zullen ze vast niet zomaar voor de lol doen. Brandweer +veel.
En vrachtwagenchauffeur -1 voor filemn achter het stuur i.p.v. autorijden

Waldorf | 03-06-09 | 16:51

Dan kan er dus een hele kleuterklas in een brandende bus zitten, maar als je eerst mij van je voorruit moet schrapen loop je meer vertraging op dan als je (bijvoorbeeld) met 30 km/u langs de file voor het stoplicht gaat.

MarinusCopy | 03-06-09 | 16:31

pyromaantje | 03-06-09 | 16:12
Ik ben het dus met je eens dat de "doel heiligt alle middelen"-schreeuwers niet echt goed nadenken. Ik heb dus zelf dit jaar nog bijna een politiebusje weg kunnen koppen die me in een onoverzichtelijke bocht al spookrijdend tegemoet kwam met 70 km/u of zo. Dat was een dubbeltje op zijn kant uiteindelijk en dat lag niet perse aan mij. Je hoort een sirene kijkt om je heen en 2 seconden voor de inslag doemt dat busje voor je op. Dat is dan gewoon russische roulette spelen met hele zware kogels.

MarinusCopy | 03-06-09 | 16:25

@pyromaantje:
een TS ? Bedoel je een TankSpuitAuto?

Bolkestein | 03-06-09 | 16:25

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 15:39
Het had beter geweest als je na Plank. Mis. Klaar met je. Geen reactie had gegeven.
.
Ik snap heel goed dat je niet alles mag doen om bij een ongeluk oid te komen. Sterker nog, de kans dat je dan uiteindelijk met 2 ongelukken zit is niet ondenkelijk. Ik geloof je op je woord dat dit eigenlijk niet mag, maar aan de andere kant denk ik dat het risico niet heel groot is. Het is een overzichtelijke situatie waarbij je eea al een eind van tevoren ziet aankomen. En als je het dan aan ziet komen moet je wel hersendeaud zijn om dan maar te besluiten om te gaan SMS-en. Wat wel een groot gevaar is als een van de tegemoedkomende auto's panne krijgt en dusdanig afgeleid is dat hij de auto zonder goed te kijken op de vluchtstrook zet. Maar dan is het een kwestie van: hoeveel risico mag je precies nemen. Risicoloos kan gewoon niet daar moet je een soort grens voor hebben.

MarinusCopy | 03-06-09 | 16:16

heb het er net met de wachtcommandant over gehad en die waren er al over geïnformeerd en wat ik van hem begreep heeft de betreffende bevelvoerder en chauffeur hier al een berisping over gehad. en wat al gezegd word ja misschien fout in communicatie maar dan had die TS moeten stoppen en wachten tot er geen verkeer meer rijd.
klinkt hard als er mensen levens op het spel staan maar in die TS zitten ook 6 levens en liever 1 leven verloren dan 6!!!!!!!!
.
Stormingsoul | 03-06-09 | 14:53
sinds C2000 zijn de richtlijnen zo verandert dat de TS in directe verbinding dient te staan met de politie eenheid die de weg heeft afgesloten!!!!!!
.
MarinusCopy | 03-06-09 | 15:25
nee maar in dit geval heb je een snelheid TS 100 Km/h + en voertuigen die met 120km/h rijden geeft een leuke klap als er 1 niet zit op te letten.
en dan gaan eigen veiligheid toch voor.
.
mibo | 03-06-09 | 15:08
een politieauto/ambu mag 40 km/h harder dan toegestane snelheid bij spoedeisende ritten kruispunten moeten zij indien rood stapvoets oversteken.
brandweer voertuigen in de vorm van vrachtwagens mogen 20 km/h harder dan toegestane snelheid.
.
en het maakt niet heel veel verschil tussen hard rijden en met normaal verstand rijden vooral niet als je een voertuig van 16ton onder je kont hebt.
.
en ja ik kan er over mee praten voor mijn carriere als bevelvoerder was ik manschap en reed ik zee regelmatig met prio1 door het verkeer dus ik weet hoe mensen kunnen reageren.

pyromaantje | 03-06-09 | 16:12

Nooit begrepen waarom klokkenluiders het moeilijk krijgen? Lees de comments.

rootkapje | 03-06-09 | 15:49

@Marinus;

Plank. Mis. Klaar met je.
Integendeel, ik maak zulke dingen van dichtbij mee. Als je het niet wilt snappen, hoop ik dat het je een keer overkomt, een paar ton aan gewicht wat rakelings langs je suist. Kijk je uit dat je op dat moment toevallig niet net een stukje vluchtstrook meepikt? Omdat jij aan je radiotje zit te prutsen of je vriendje zit te smsen? Of net moest niezen?
Of voor een ander uit moest wijken?

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 15:39

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 15:18
Ik denk dat er in de communicatie iets is fout gegaan en dat er besloten is toch door te rijden. Iets waar ik best wel in kan komen als je weet dat iemand levend aan het verbranden is op dat moment. Maar wellicht ben jij zo iemand die, als er aan de overkant een kind in brand staat, Eerst naar het zebrapad 30 meter verderop loopt om over te steken?

MarinusCopy | 03-06-09 | 15:25

@Storminsoul 14.53;

Nee, zodra de chauffeur ziet dat er nog verkeer rijdt, moet hij stoppen, omdat het meldkamerbericht foutief blijkt. Je gezonde verstand blijft toch hopelijk wel bij iedere rit overrulen, mag ik hopen? Het is cowboygedrag en je mag van geluk spreken dat het goed is gegaan.

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 15:18

geenstijl, doe nou eens niet zo zielig, misschien moet de brandweer wel ergens heen? het is iig zo belangrijk dat de chauffeurs hun eigen leven op het spel zetten. dat moet al iets zeggen toch? ik heb het echt gehad met jullie de laatste tijd.
maak maar gewoon rugter-tv, en hou je voor de rest een beetje koest.

Bobel | 03-06-09 | 15:12

Dit is altijd de discussie van hoeveel risico mag je nemen om levens te redden. Mag een Ambulance/brandweer/politie met 150 door rood licht knallen als ze weten dat dat misschien de enige kans is om een leven van iemand te redden?
Als ze zich allemaal keurig aan de regels houden heeft het voeren van zwaailicht geen zin en zullen er jaarlijks een hoop meer mensen sterven.
Ik denk dat we het maar aan de beoordelingscapaciteiten van de chef in kwestie moeten laten zolang het goed gaat en vooral niet teveel af moeten geven op mensen die (bijna) dagelijks hun leven op het spel zetten voor anderen.

mibo | 03-06-09 | 15:08

pyromaantje | 03-06-09 | 14:43
En als nu net de melding is gekomen dat de snelweg afgesloten zou zijn, en dit nu niet het geval blijkt te zijn?
Ik snap je punt hoor, maar in dit geval is er waarschijnlijk sprake van een vervelende samenloop van omstandigheden waardoor dit heeft plaatsgevonden. Eigenlijk mag het alleen op een afgesloten weg, en natuurlijk heeft iedereen zich te houden aan artikel 5, maar soms loopt er eens iets mis in de communicatie. Wat dan? Omkeren en nog meer tijd verliezen?

Overigens -1 voor de nutteloze stemmingmakerij van GS. Had eerst even verder gezocht. Iets met graven waar het stinkt enzo, jullie claimen daar heel goed in te zijn.

Heau even | 03-06-09 | 14:53

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 14:36

En ja dit mag beslist wel, als de meldkamer zegt dat de weg afgesloten is door de politie en ze er tegen in mogen.
Ligt de verantwoordelijkheid bij de meldkamer, die geeft de toestemming.

Goedzo boys

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:53

Wel raar dat er geen rook te zien is terwijl de brand dichtbij zou zijn.

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:49

ben gelukkig niet [meer] de enige die er zo overdenkt :).
.
trouwens mijn medeleven nog voor de familie van verongelukte man

pyromaantje | 03-06-09 | 14:43

Koos Spee, kom d'r maar in! Hoe zit 't nou precies?

JanRap | 03-06-09 | 14:11

Haha, kudo's voor deze :)

Frelis Inna | 03-06-09 | 14:43

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 14:36
Nee, dat maakt het allemaal veiliger: nog meer voertuigen op de vluchtstrook tegen het verkeer in.

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:42

verantwoord = onverantwoord.
.
-1 voor mijn reaguursels

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:39

En nee, dit mag beslist niet, tenzij; onder politiebegeleiding en/of afgesloten snelweg. Als er verkeer rijdt geldt; stoppen. Maar dit terzijde.

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 14:36

zeghet | 03-06-09 | 14:32
Dan mag veel, niet alles, maar dit is naar mijn idee zeker niet bijzonder verantwoord.

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:36

@bobbarien. Ik snap je argument, en je hebt natuurlijk gelijk. Maar deze bluswagen rijdt met 100+km?? autos die 120km+ rijden tegemoet.. Ik vind het nogal een situatie die men daar creëert. Iemand hoeft maar even te schrikken of er staat iemand op de vluchtstrook met wat voor reden dan ook...

Als er een levensgevaarlijke bedreiging ontstaat stuurt je chef je ook geen brandend gebouw binnen, want eigen veiligheid gaat voor. Niemand zit op dode brandweermannen te wachten right? Daarom verbaast me ook dat de brandweer zoveel risico neemt op een snelweg in de tegenover gestelde richting. Ze nemen niet alleen risico voor hunzelf, maar andere weggebruikers.

Ik zit hier met een dubbel gevoel, snap allebei de kanten van het verhaal.

wat denk je dat de reden is om daar te rijden? Zo te zien, 2 baans weg.. weinig afslagen en dit de snelste methode?

niet waar | 03-06-09 | 14:36

Als een tegemoetkomende vrachtwagen even een slinger maakt, door spoorvorming, of ergens wordt een uitwijkmanouvre gemaakt, is de ravage niet te overzien. Heb je 6 dode brandweermensen en de tegemoetkomende slachtoffers erbij. D'r zal een bus met kids aan komen rijden.. of jij met je vrouwtje.

Herr Schnübbels | 03-06-09 | 14:35

Kom op GeenStijl, eerst even beetje journalistiek doen, voor stemmingmakerij op te zetten; Brandweer was - zoals in vele comments staat - opweg naar een spoedgeval om iemand uit een brandende auto te knippen.
Dan mag alles! Dus ook tegen het verkeer in rijden op de vluchtstrook!

zeghet | 03-06-09 | 14:32

Iets vertrouw ik niet van het filmpje.. want het derde cijfer moet een 3 of 4 zijn bij zulke voertuigen van de brandweer (TAS) op enkele uitzonderingen.. En het nummer is ook niet terug te vinden in de database van voertuigen..

Daka | 03-06-09 | 14:30

Laat die chauffeur lekker op zijn eigen weghelft letten in plaats van filmpjes te gaan schieten. Je hoort 'm nog zeggen "kén toch niet!". Nee, inderdaad, dat kén niet, sukkel. Weet jij veel of die brandweerauto zo het snelste bij de rampplek is en zo mensenlevens kan redden? Als het goed is, rijdt er namelijk toch niemand anders op die vluchtstrook (behalve filmende truckers misschien, die niet op hun eigen stuur letten).

- bijzonder veel voor de trucker. Als je de kans kreeg, reed je zelf zo. Zak patat.

Boer in Amsterdam | 03-06-09 | 14:30

mw. blaauw van draet | 03-06-09 | 14:20
De pest is dat vrachtwagenchauffeurs denken dat ze betere chauffeurs zijn en dus wel van alles kunnen doen tijdens het rijden zonder dat het gevaarlijk wordt. Dat is altijd een fijne gedachte als er weer eens een trekker-oplegger je bijna plet tegen de vangrail omdat meneer de prachtchauffeur koffie aan het zetten is terwijl hij worstbroodjes is zijn oven propt

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:25

De brandweer (net als het artsengilde) is een van de weinige uniforms waar ik nog echt respect voor heb, maar dit is wel erg dubieus... Dit is gewoon levensgevaarlijk en deze chauf verdiend een flinke boete!

gozahtje | 03-06-09 | 14:25

i rest my case er zijn altijd mensen die vinden dat het geoorloofd is.
als 1 van mijn chf het doet stap ik niet meer bij hem in wat ik al zij want ik zorg er wel voor dat hij niet meer voor in komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik als bevelvoerder heb de eindverantwoording en ik had het niet gedaan.
de veiligheid van mijn mensen gaat boven alles.
.
en ja ook wij nemen wel eens risico's maar dat zijn wel overwogen risico's en ik denk dat hier niets weloverwogen is maar gewoon een snelle niet overwogen beslissing en puur op gevoel is gegaan en dat gelukkig goed is afgelopen!!!!!!!
nogmaals i rest my case.

pyromaantje | 03-06-09 | 14:25

Welgericht aan pyromaantje | 03-06-09 | 14:13
natuurlijk hierboven.

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:24

Ik heb genoeg mensen uit auto's moeten knippen om te weten dat elke seconde kan tellen!
Dus als mensen willen zeiken omdat wij snel bij een ongeval willen zijn ga vooral je gang. Uiteindelijk krijgen mensen later hulp doordat door dit soort geneuzel wij straks niet eens hard meer mogen rijden. denk eens na mensen!

bobbarian | 03-06-09 | 14:21

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:09
''Echte'' Regio.
Goed dat je vanuit haaglanden je collega's in Drenthe kunt bekritiseren terwijl je dr geen eens bekend bent en ookal niet met de situatie of mensen.
Niet alleen goed, maar ook nog eens ontzettend laf en zwak.

Maar als jij begint over een ''echte'' regio weet ik al waarom je ook zo kunt praten

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:21

Zo veel mensen reden er niet op de snelweg daar en gezien de ernst van het ongeluk lijkt mij volkomen gerechtvaardigd. Nee dan vanuit je vrachtauto filmpjes gaan opnemen, lekker verantwoord is dat.

mw. blaauw van draet | 03-06-09 | 14:20

Brandweer +1
Vrachtwagenlutser -150.
Euro welteverstaan.

1sokkie | 03-06-09 | 14:20

Ja? En die TiéTuu dan?

vilmer | 03-06-09 | 14:19

wat voor voertuig dan ook "met sirene en/of zwaailichten"

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:18

Er zijn ook mensen die bij het horen/zien van wat voor voertuig dan ook een soort paniekreactie hebben en daardoor de mist ingaan. Dat is gewoon een risico en is hier mi niet veel groter.

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:17

Als je het filmpje in de dumpert lees, moet uiteraard "ziet" zijn, sorry.

Stomstom | 03-06-09 | 14:15

Als je het filmpje in de dumpert lees, dan heb ik zoiets van; nou, nou die durft. Er zijn altijd wel van die eikels die het te laat in de gaten hebben. Maar als je de foto bekijkt van die uitgebrande wagen, dan denk ik; waarom kan die brandweerwagen geen 150km/h p/u. Jezus, wat mij betreft is alles geoorloofd als het om redden van mensen gaat.

HULDE voor deze mannen, ze bonken voor ons over s' heren wegen.

Stomstom | 03-06-09 | 14:14

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:09
nee ik ken die boerenfluit regio niet.
ik kom uit een echte regio namelijk regio haaglanden.

pyromaantje | 03-06-09 | 14:13

Koos Spee, kom d'r maar in! Hoe zit 't nou precies?

JanRap | 03-06-09 | 14:11

aigt maar dit filmpje is al 4 dagen oud..!!

vierzefeur | 03-06-09 | 14:10

Ik heb wel een keer gehad dat een politiebus die in volle vaart in een onoverzichtelijke bocht me spookrijdend tegemoet kwam. Als ik een seconde later had gereageerd dan had ik hier misschien niet gezeten. Dan heb ik wel zoiets van: dat is stompzinnig onverantwoord, maar hier zie je de brandweerauto al ver van tevoren aankomen.

MarinusCopy | 03-06-09 | 14:10

pyromaantje | 03-06-09 | 14:02;

Je hoeft me niks te vertellen van COBA.
Als je enig idee van de regio zou hebben, zou jij ook weten dat er een brandweer post in klazienaveen staat, en eentje in zwinderen.

Het stukje klazienaveen is AANZICHTELIJK dichterbij, dan zwinderen.
Zoveel aanzichtelijk dichterbij dat je daar inderdaad de snelweg oprijd en er al zowat bent, en de andere auto er 9 minuten over doet.

Lees het bericht even.
Zoon en vader in auto verbranden in auto.

Dan ben jij dus het type dat rustig eerst naar knooppunt holsloot rijdt en dan terug om vervolgens de lijkenresten uit de auto te spuiten, ipv te doen wat deze brandweerauto doet, die volgens de meldkamer ook nog doorkrijgt dat de snelweg door de politie al afgesloten is?
En dit misschien wel het laatste restje auto's is wat er doorheen gekomen is na de afzetting?

Ga toch fietsen asjeblieft

Stormingsoul | 03-06-09 | 14:09

Dept.X | 03-06-09 | 13:59
hier is het goed gegaan maar zoiets kun je in mijn ogen niet goed praten.
en nee ik heb geen mailtje verstuurt als dat is dan weten ze het toch al..........
.
maar blijf nog steeds van mening dat ik het levengevaarlijk en onverandwoordelijk vind.
.
ja het is erg dat er iemand in een brandende auto zit, maar ja ook wil graag sávonds thuis weer bij vrouw en kinderen aanschuiven na een uitruk

pyromaantje | 03-06-09 | 14:08

Beste GS, is het niet een beetje goedkoop om topics te maken van dumpert filmpjes? Hebben jullie tijd- of geldgebrek? Kijkt Weesie niet meer over jullie schouders??

Datum en tijd: | 03-06-09 | 14:06

Mr aarsch | 03-06-09 | 14:01
.
snap ik maar zie mijn reactie van 14:02.
.
maar je kunt het ook zo bekijken als er een automobilist verschiet om dat er een vrachtwagen van 16ton tegen het verkeer in komt en dat hij daardoor aan zijn stuur trekt die brandweer wagen ramt heb je helemaal geen hulp ja pas na 10 minuten.
.
ander punt kan zijn dat die boeren daar achterlopen op de feiten en niet volgens COBA principe uitrukken [wat ik me niet kan voorstellen]
.
@redactie geenstijl plaats volgende keer ook link van betreffende melding er bij voor de duidelijkheid!!!!!!!!!!!!!!!

pyromaantje | 03-06-09 | 14:05

Stormingsoul | 03-06-09 | 13:54
daarom word er op autosnelwegen ook volgens plan COBA aangereden naar een auto ongeval.
om dit soort fratsen te voor komen.....
.
COBA houd in dat van af het ongeval de 2 dichtstbijzijnde op en afritten worden gepakt.
daaromheen worden dan 2 Tankautospuiten 2 hulpverlenings voertuigen, 2ambu's, 2 officieren van dienst en diverse politie eenheden geallarmeerd.
die dan via de normale weg de snelweg op gaan en dus op elkaar toe rijden.
dit om te voorkomen dat de voertuigen op de verkeerde rijbaan uitkomen ivm verwarring in welke richting het ongeval is gebeurt.
.
alleen je hebt van die personen die vinden dat ze alles in het werk moeten stellen om er voor de andere eenheden te zijn want ze zouden maar eens iets missen.
.
wij hebben heel vaak de pech dat het op de andere rijbaan gebeurt dan waar wij rijden dan heeft het andere korps het werk en helpen wij waarnodig en niet nodig gaan we weer terug naar onze post

pyromaantje | 03-06-09 | 14:02

@pyromaantje ,

Ik Kan me wel vinden in regels en het naleven ervan , echter het betrof hier een voertuig dat in berand stond MET een slachtoffer er nog in dan is die ene minuut soms het verschil tussen leven en dood .
Dat in het achterhoofd houdende vind ik het zeker WEL een geldige reden om tegen het verkeer in te vliegen !

Mr aarsch | 03-06-09 | 14:01

Die auto's die de brandweer op dezelfde weghelft tegemoet rijden zijn zelf net langs het ongeluk gereden en zouden dus niet al te erg moeten schrikken van een auto met zwaailichten en meteen begrijpen waarom dat is.

Sinar | 03-06-09 | 13:59

pyromaantje | 03-06-09 | 13:54
Fijn dat niet alle brandweerlieden zo zijn.

Dept.X | 03-06-09 | 13:59

@pyromaantje

Die auto's hebben niet voor niets een OORVERDOVENDE toeter op hun dak.

Frelis Inna | 03-06-09 | 13:59

+1 voor de brandweer, de gasten doen goed werk.
-1 voor lutsers die te dicht op autosport gaan staan en het gek vinden als ze omvergekegeld worden.

Z | 03-06-09 | 13:57

pyromaantje | 03-06-09 | 13:22

Gatverdamme, wat een achterlijk bericht. Ik krijg daar echt jeuk van. Als er een zeer ernstig ongeluk / brand gaande is, dan mag je over de vluchtstrook. Ongeacht wat jij denkt dat wel of niet mag. En daarnaast, je eigen collega's willen verneuken? De brandweer heeft ongetwijfeld zulke frustratie door drempels / achterlijke verkeersregels dat ze niet snel genoeg te hulp kunnen schieten. Als je een echte brandweerman was, had je dat ook geweten. En nou wil jij ze erbij naaien? SCHAAM JE.

Frelis Inna | 03-06-09 | 13:56

Pyromaantje, dat jij volgende keer in dat autowrak mag zitten en levend wegfikt.

Ja hier meldkamer, de snelweg is afgezet door de politie.
Ok bedankt,

Meldkamer, er rijden nog steeds auto's, wij stoppen hier en laten die man kapot branden tot er echt geen auto meer langs rijdt en de politie alles heeft afgezet.
Zeg maar tegen ze zoontje dat ie van de laatste 3 minuten moet genieten.. we horen het wel als alles helemaal afgezet is.

Stormingsoul | 03-06-09 | 13:54

-weggejorist-

vierzefeur | 03-06-09 | 13:54

Zerk | 03-06-09 | 13:46
ok nu rijd jouw vrouw op die weg ze verschiet rijd inde sloot breekt daar door haar nek en zit de rest van haar leven in een rolstoel met dwarsleasie wat doe je dan.......
.
regels zijn nog steeds regels ook als het om spoed gevallen gaat en brandweer heeft voorbeeldfuctie en daarbij het is levengevaarlijk.
.
als een chf bij mij op de post dit flikt is het de laatste keer dat ik bij hem instap en dan zal ik ook bij de leiding aangeven het hoe en waarom,

pyromaantje | 03-06-09 | 13:54

Stormingsoul | 03-06-09 | 13:45

Is volgens mij niet de zelfde brandweerauto als op het filmpje

LTS__zwakstroom | 03-06-09 | 13:52

Instant Update
Ik hoop toch niet dat het stipje rechts op 00.04 een Noorse woelmuis is want dan zijn de rapen pas echt gaar.

magirus | 03-06-09 | 13:50

R-W | 03-06-09 | 13:36
maar het is geen noodzaak om te gaan spookrijden geloof me als 1 persoon geschrokken was zijn auto door dit k*t geintje in de sloot had geparkeerd dan waren die chf en bevelvoerder aan de hoogste boom opgeknoopt en hadden ze waarschijnlijk nooit meerde binnenkant van een brandweervoertuig gezien.
.
bij ongeval op de snelweg word er vanaf 2 zijden uitgerukt je dus je rijd elkaar tegemoed.
bij brand kun je de normale weg pakken en ga je over het vieaduct.
.
allen heb je van die boere lutsers die brandweer chauffeurtje spelen en een tussen doorgang weten waardoor ze 1 min sneller TP zijn.
.
meteen het korps uit trappen bij zo'n akkefietje.
.
-100 voor chf en bevelvoerder

pyromaantje | 03-06-09 | 13:49

Brandweermannen altijd + 1, om het in dumpertstijl te zeggen.

JosVerbeek | 03-06-09 | 13:49

jezus, als dat toch mis gaat he....

macflipper | 03-06-09 | 13:47

pyromaantje | 03-06-09 | 13:22

Vlieg jij even in de fik idioot. En dan hopen dat de brandweer te laat is omdat ze niet mogen spoorkijden in een noodgeval...

Zerk | 03-06-09 | 13:46

Uit het commentaar van Dumpert:
" Ik heb de discussie hierover elders mee gekregen. Er was een auto achterop een vrachtwagen geklapt en in brand gevlogen. Zoontje was er reeds uitgehaald alleen zat de vader nog bekneld. De brandweer had door gekregen dat de snelweg afgesloten zou zijn. Dit was echter (nog) niet gebeurd. Als ze in de normale rijrichting waren gereden hadden ze behoorlijk om moeten rijden. Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs maar is een vervelende samenloop van omstandigheden. De bestuurder is hierbij ook overleden.

www.halloemmen.nl/profile/RedactieHall...

Zerk | 03-06-09 | 13:45

+n

draadloze toetsenborden -1

MarinusCopy | 03-06-09 | 13:43

Voordeel dan weer wel is dat alst misgaat, je instant uit het wrak gesneden kan worden...

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:42

pyromaantje | 03-06-09 | 13:22
Matennaaier!

writers | 03-06-09 | 13:41

Ik kan 1001 redenen bedeken waarom die brandweerauto daar rijdt en veel van die redenen zijn nog goed ook.

MarinusCopy | 03-06-09 | 13:41

Ik mis de gedenknaald bij het updatefilmpje -1

MarinusCopy | 03-06-09 | 13:38

@ pyromaantje | 03-06-09 | 13:22:

het zal mij eigenlijk aan mijn reedt roesten waar en hoe ze (mogen) rijden zolang er sprake is van noodzaak. Iets anders is het zoals het bericht van een tijdje terug, politie die door rode verkeerslichten rijdt omdat de frietjes anders koud worden mag wat mij betreft hard aangepakt worden.

R-W | 03-06-09 | 13:36

-weggejorist-

kneuterzak | 03-06-09 | 13:35

Het begin van het einde werd bij Fleischbaum ingezet toen hij een stukje van schoolkrantniveau schreef over foutparkerende politiemensen in functie.
Ik zie nu hetzelfde symptoom bij de huidige opperredacteurbaasführer.

niet voor de hond | 03-06-09 | 13:34

Oh jee, iemand "overtreedt" een verkeersregel: STENIGEN!

kapotte_stofzuiger | 03-06-09 | 13:33

vrijwillige brandweer, lekker enthousiaste honden +1
vrachtwaggel sjouwfeur -1
publiek bij rally, niet eauveral met je snottert veuraan gaan staan -1

kneuterzak | 03-06-09 | 13:32

Wat krijgen we gvd nou

Tobi | 03-06-09 | 13:32

Achter het stuur filmen.. dan ben je pas een lutser.

Frau Antje | 03-06-09 | 13:32

Hands free gefilmd?

Gallisch | 03-06-09 | 13:32

Nog meer driftlutsers: www.vkmag.com...
Harry Turtle | 03-06-09 | 13:22

Hahaahaa! Heerlijk! Die vind ik wel leuk, daar war het publiek als poppetjes door de lucht vliegen is mij te ranzig

Bosmaaier | 03-06-09 | 13:30

200sx dus

Braakbal | 03-06-09 | 13:29

Nood breekt wet, zegt men dan toch?

Bosmaaier | 03-06-09 | 13:28

@ update; ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er bij zulke evenementen (ook rally bv) toeschouwers in buitenbochten mogen en gaan staan.

R-W | 03-06-09 | 13:27

Rukte uit naar de brand in Exloo waarschijnlijk zie www.newspower.nl, (daar was het volledige brandweerkorps van Drenthe aanwezig), volkomen onlogische weg overigens. Als die wagen over het viaduct komt en er staat iemand was ie aan gort geweest

snollie.pollie.nl | 03-06-09 | 13:27

@quutje | 03-06-09 | 13:20
Topografisch niet echt onderlegd Quutje, Klazinaveen ligt in Z-O Drenthe!

DeLex | 03-06-09 | 13:24

Inderdaad, het nieuws is op. De inspiratie ook trouwens. De laatste weken en maanden komt GS in de meeste gevallen niet veel verder dan kutpasta en grasparkietjournalisme.

Bergverzet | 03-06-09 | 13:23

-weggejorist-

pyromaantje | 03-06-09 | 13:22

Kan iemand even de finnen erbij betrekken? Anders is het zo'n eenzijdig bericht.

LTS__zwakstroom | 03-06-09 | 13:22

Niet zo zeiken. Vooral in uithoeken als friesland / groningen is dit soms de enige manier om een incident locatie (snel) te benaderen. Een vangrail doorknippen duurt nl te lang... Dit moet juist een les voor diegene die niet snappen waarom de boetes voor rijden over de vluchtstrook zo hoog zijn. ResPeCt voor die gast achter het stuur iig.

quutje | 03-06-09 | 13:20

Een vangrail nabij Klazienaveen... als reincarnatie bestaat, gun ik JP dat bestaan.

sjaakdeslinksesul | 03-06-09 | 13:18

@Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 13:13
Bij ons in Engeland ook; echt: allemaal !
(nou ja, behalve de brandweer dan)

Bakschuif | 03-06-09 | 13:18

ohje ohjee er borrelt van alles op! iets met foute christenhonden brandweerwagens de hel en zelfmoordpogingen.

ICallSoWhat | 03-06-09 | 13:17

Omdat het weer maar eens kan blijkbaar.

De Bellig | 03-06-09 | 13:17

Vrachtwagenchauffeurs altijd -1, brandweer hulde!

LTS__zwakstroom | 03-06-09 | 13:17

Hoxha, het nieuws was op?

Frappant | 03-06-09 | 13:17

lolz

Stylo.. | 03-06-09 | 13:14

Bij "ons" in Duitsland is dit de normaalste zaak van de wereld.

Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 13:13

Jezus, dat is schrikken als je ineens een brandweerauto met 120 op je af ziet rijden

Matthias Reim | 03-06-09 | 13:13

Alleen al een telefoon in de handen kost tegenwoordig €150,-

DeLex | 03-06-09 | 13:13

dat die mobilist (auto/bus/vrachtwagen) zich eens bezig houdt met rijden ipv filmen. Brandweer rijdt daar vast niet voor de lol met zo'n snelheid tegen het verkeer in.

R-W | 03-06-09 | 13:13

What the........

Flowers | 03-06-09 | 13:13

Boeie. Ik wil Hoxha wel is horen als zijn huis in brand staat.

Jliax | 03-06-09 | 13:12

Zal toch wel een reden voor zijn??? ongeluk aan die kant van de weg bijvoorbeeld. Laat die domme klootviool chauffeur zijn aandacht bij het verkeer houden ipv te filmen en, "dat kan toch niet" te brabbelen.

Rechtdoordeplee | 03-06-09 | 13:11

Zal vast wel over nagedacht zijn..

deurwaarder | 03-06-09 | 13:09

Gezien het regenweer lijkt het me wat overdreven van die spuitgasten om links uit te rukken.

DonQ. | 03-06-09 | 13:09

bij gta kan dat ook gewoon

Coenie | 03-06-09 | 13:08

Waarom zou dat niet mogen? Daar is een vluchtstrook toch voor?

Frelis Inna | 03-06-09 | 13:08

Stoere lui die firefighters. Ik mag dat wel.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 13:07

whoeha, waar is de brand?

Vogelschwanz | 03-06-09 | 13:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland