Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorleesmoeder in dubio: moslims slaan ja of nee?

slappie.pngEn ja hoor, daar is er weer eentje: een ingewikkeld-aan-de-multiculturele-samenleving-gerelateerd-dilemma-uit-het-basisschoolwezen. Ach, wat hebben we er al veel voorbij zien komen: Gerri Eickhof die leegloopt op de zwarte school van zijn koters, bakfietspubliek dat de gekleurde buurtschool mijdt waardoor de deuren moeten sluiten en ga zo maar door. Nieuwste case: voorleesmoeder / stukjesschrijfster Anniek van den Brand werpt in Trouw de vraag op: moet je lastige moslimskiddo's niet gewoon een tik voor hun smoelwerk verkopen? Ja, vroeger was alles leuker, dat weet Anniek ook wel. Toen speelde haar blonde zoontje nog gewoon met Mohammed en bestudeerde hij zijn besneden piemol tijdens het pissen. Multicul zoals het bedoeld is zou je zeggen. Maar dat was toen. Inmiddels is Annieks zoon zes en praat hij over 'de Marokkanen' die alleen maar willen vechten en zomaar vrij krijgen voor een zeker 'suikerfeest'. Anniek merkt als voorleesmoeder ook veel van de polarisatie. Zo wil Abdoel uit haar voorleesgroepje maar niet luisteren als ze hem corrigeert. Reden: ze is gewoon te lief! "Op zondag zit ik op de koranschool. Daar krijg ik een klap als ik niet luister. Jij praat alleen maar" aldus Abdoel. Tja. Daar zit je dan met je nette geweldsloze opvoeding-principes. Uitgelachen door een kleuter die letterijk om klappen vraagt. Wat nu?!?!?!

Reaguursels

Inloggen

Geweaun een ouwerwetse draai om de oren. hij vraagt er om.

matatwork | 17-04-09 | 22:15

Neqschot.

lijpeeijpe | 17-04-09 | 19:01

Ja! Meppen! Mep die barbaren!

Nattescheet | 17-04-09 | 17:09

Een kleine corrigerende tik tot bloedens toe lijkt me een prima initiatief: de "vorm" en "inhoud" moet je aan het publiek aanpassen; als zo'n klein rotzakje beter leert met een pak rammel..... dan moet je hem helpen toch!
Het lerarentekort zal op deze manier ook snel opgelost zijn lijkt me.

James Butler | 17-04-09 | 15:35

Leuk dat geenstijl een plekje geeft aan provincialen met creatieve gedachtes. Dan kunnen zij ook hun eieren kwijt.

elena3750 | 17-04-09 | 14:23

LOL @ knutsel. Had het niet beter kunnen verwoorden.

Sjodokus | 17-04-09 | 14:12

ongedierte dat later voor veel overlast/schade veroorzaakt moet je uitroeien voordat er jongen zijn ! als er al jongen zijn moet je die uitroeien voordat het kleintjes kan krijgen enz. hoe moet je dit nou tegen gaan ! ik weet het niet meer hoor !!!

zo!dom!dit! | 17-04-09 | 13:03

Je Duitse kennissen uitnodigen die nog een leuk vakantiepark in Polen weten en die kennis ook gelijk het vervoer ernaartoe laten regelen. Kan die Mocro leuk naar toe met z'n hele familie.

Vdewaal | 17-04-09 | 11:27

Als Abdoel groot is, kan hij de koranleraar slaan.

P.C.M. Baas1309 | 17-04-09 | 11:25

Intelligentie is normaal verdeeld. Er zijn dus ongeveer evenveel dommen als slimmen. Als geweld de taal der dommen is stel ik voor dat je wat grammatica leert.

knutsel | 17-04-09 | 07:41

En als Ab 15 is roept het zelfde tegen de buurtregiseur, buschauffeur en de gegoede burger die nog wel zijn bek open trekt..

Jolly Jumper | 17-04-09 | 00:33

@Cappucinmometsuiker: En wordt misschien door diezelfde dommen daarom wel beter verstaan als andere taal...

Helaas...

Baron von Lederhosen | 16-04-09 | 23:48

geweld is de taal van de dommen

cappucinometsuiker | 16-04-09 | 23:32

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 16-04-09 | 23:14

Snel punten sparen om terug te mogen!

Iwmac | 16-04-09 | 22:55

Die meppert op de koranschool, dat is pas een machteloos iemand. Hij-Zij= Het kan het niet met woorden redden. Het zwakkelingetje.... Het kan iemand niet met rede voor zich winnen.
Allah is trouwens ook een zwakkeling. Hij heeft mensen nodig die zichzelf (laten) ontploffen om het gods woord te verspreiden..............

wILL | 16-04-09 | 22:25

Ik snap er helemaal niks meer van.

P.C.M. Baas1309 | 16-04-09 | 22:05

Dat gekke wijf naar een psychiater sturen. Moeten ze overigens met bijna alle ouders van tegenwoordig doen. Altijd de problemen van hun kinderen bij anderen neerleggen. ALs ideale kudjup met je dasje om je nek vooral kinderen nemen als status en wel allebei meer dan 40 uur per week blijven werken om maar 5 keer [per jaar (liefst zonder kinderen) op vakantie te gaan. Ik schaam me voor deze mensen.

Nu weer even terug naar de essentie van dit verhaal. Marokkaantje klappen geven....

Strak plan ! Spuitje mag ook...

Baron von Lederhosen | 16-04-09 | 21:24

Twee vliegen in 1 klap. Niemand begrijpt het anti-autoritaire onderwijs dus maak dat onderwijs weer een keer wat ouderwetser en geef Abdoel een heldere en korte tik zodat die jongen ook begrijpt dat ie zijn muil moet houden. Zal wel weer onmogelijk zijn en dat snap ik nou weer niet.

websenior | 16-04-09 | 21:04

Haha, net goed, kudthippies.

knutsel | 16-04-09 | 20:20

Kruisigen, spietsen, onthoofden, vierendelen, flamberen, knieschot geven, opblazen en wat er dan nog over is in een varkenshuid naaien en begraven. Zal ze leren.

Natte Scheet | 16-04-09 | 19:47

-weggejorist-

walt | 16-04-09 | 19:41

Krijgen autochtone kinderen ook vrij tijdens suikerfeest?

Boer in Amsterdam | 16-04-09 | 19:38

@omwenteling
Prima idee van dat puntenpaspoort,10 punten gelijk terug sturen.
En het paspoort afgeven alvast -9 zetten.Weten ze gelijk waar ze aan toe zijn

fleurtje | 16-04-09 | 18:52

Als wij nu weer 50 jaar terug in de tijd gaan en kinderen weer gaan slaan krijgen die Islam fundis alleen maar hun zin. We zijn dan weer een stukje dichter bij de Sharia beland.

Harder aanpakken als ze ouder zijn vind ik een heel andere zaak. Als zij slaan, schoppen of spugen mag je ze wat mij betreft best even een paar flinke klappen geven, maar daarna gewoon arresteren. Puntje af van je puntenpaspoort en als de punten op zijn .nl nationaliteit kwijt en op het vliegtuig naar Marokko.

Je moet die achterlijke moslim- en koranscholen aanpakken en de ouders. Die voeden de kinderen op met de gedachte dat je klappen krijgt als je iets doet wat niet mag en als ze dan in Nederland op straat zijn doen ze alles wat ze willen want niemand geeft ze die corrigerende tik. Het probleem zit hem gewoonweg in het aanleren van rare gewoontes.

omwenteling | 16-04-09 | 18:35

Je slaat die vervelende Marokaantjes niet,en ook goed opletten dat ze niet met d'r vingertjes tussen de deur komen,dat wil nog wel eens gebeuren als ze niet goed opletten.

fleurtje | 16-04-09 | 18:20

Wie het tuig heeft binnengehaald mag het ook uitzoeken!!!!

utjungske | 16-04-09 | 18:08

Tja , onze watjes cultuur begint natuurlijk op school.

jopi | 16-04-09 | 18:07

ME op af sturen.
Hoewel. dat was de oplossing voor de hangjongeren.
Ach. je kan ze niet vroeg genoeg gezag bij brengen...

Ik weet het beter | 16-04-09 | 17:59

Wat nu?!

Slaan, hij vraagt er nog eens zelf om ook.
Welliswaar indirekt, maar dat maakt niet uit.

En waarom vergelijkt hij een 'normale' school met een koran-school?
Daar zijn we nu niet jochie, dus luisteren maar.

Klapband | 16-04-09 | 17:57

Excessief geweld toegestaan

DOM | 16-04-09 | 17:53

-weggejorist-

funkyd | 16-04-09 | 17:39

een steigerbuis op zijn smoel parkeren, zou em leren

Metselateur | 16-04-09 | 17:31

Waarom moet ik naar jou luisteren als jij toch niets doet?',vraagt hij....... omdat wij vinden dat je zonder slaag/klappen ook kunt luisteren. En je wordt er geen beter/ gehoorzamer mens van, als je geslagen wordt.

Dus Meppen die handel.

Hard Words | 16-04-09 | 17:25

Gelijk neerhoeken die handel. Gaat ie janken? Harder slaan tot ie stil is!

Aktie Henk | 16-04-09 | 17:05

Dat we der nog een discussie over hebben natuurlijk.
Vroeger deden we daar niet moeilijk over en van mij hoeft het echt niet alleen Moslim kindjes te zijn hoor allemaal, kinderen klagen worden voor de bek geslagen!

Geert Flater | 16-04-09 | 17:03

Pfiew, gevarieerde reacties, dus bijna goed topic!
Kleine Mo krijgt als antwoord dat hij op school te maken heeft met mensen die met woorden elkaar iets duidelijk maken, niet met klappen. Dit gevolgd door de mededeling dat verwijdering uit de groep volgt als hij niet luistert. Mo wil weten hoe dat werkt dus kliert door. Mo staat apart, als de klas klaar is met lezen doet Mo weer mee. Weer klieren? Weer er uit tot de volgende activiteit. Dit is geen garantie tot succes, maar is voor een voorleesmilf langer vol te houden dan voor Mo en werkt wel beter dan die laffe pipo op de zondagsschool. Daar moet grondig onderzoek naar worden gedaan, komt u maar met dat wetsvoorstel.
Als Mo thuis gaat zeiken dat-ie nergens meer aan mee mag doen dan komen ouders vanzelf wel een keer langs op school. Schiet meer op dan ouders op school ontbieden.

zeroise | 16-04-09 | 16:50

Niks slaan. Aangifte doen tegen de ouders die hun kinderen slaan of die imam. Opsluiten stelletje barbaarse apen en kinderen uit huis plaatsen. Wat een geouwehoor.. slaan van kinderen is gewoon strafbaar. Allochtoon of niet.

Ik ga me niet verlagen tot dit middeleeuws gedrag en is volgens mij ook integratie maar dan net de verkeerde kant op..

bovenste_plank | 16-04-09 | 16:49

Waarom meld zij deze mishandeling niet bij een van de vele meldpunten kindermishandeling?

Ploos van Amstel | 16-04-09 | 16:48

Slààn, en hàrd, komt anders niks van terecht

Dostranamus | 16-04-09 | 16:33

Gewoon een draai om z'n oren hoor! Of in de hoek zetten. Of over de knie, is nog een graadje erger. Knapt tie van op!

TonyM | 16-04-09 | 16:15

Een keiharde klap geven met je nijntje boek!

kettingzaag | 16-04-09 | 15:48

Vroeger.. toen ze nog met pijl en boog schoten, zette ze de kinderen met een puntmuts en een bord om de nek in de hoek van de klas.

Op het bord stond dan geschreven: " EZEL"
Misschien zouden ze dan dat woord moeten vervangen voor: "VARKEN", om de vernedering ten opzichte van de groep iets meer te benadrukken.

Tis maar een tip!

Biep | 16-04-09 | 15:38

Zo hard slaan dat ze in Marokko landen!!

Pictofan | 16-04-09 | 15:36

Joost Maghetweten | 16-04-09 | 15:28
@ Ach Joost, je kan het niet vaak genoeg zeggen, ik denk dat jij en ik er niet ver naast zullen zitten in de praktijk.

Biep | 16-04-09 | 15:34

Ik zou het niet doen, juf. Tenzij je graag bespuugd en in elkaar gebeukt wordt door een horde neefjes, broertjes en ooms van Abdoel.

jimbrowski | 16-04-09 | 15:34

Op de eerste beste boot terug naar de Sahara, incl. de vader en de moeder.
En de familie tot in de 4e graad.
Maar niet voor dat ze een welverdiende trap onder hun poepert hebben gehad!

Pete_1968 | 16-04-09 | 15:31

@ DenkZelfstandig | 16-04-09 | 15:18

Dat zeg ik, het is soms heel lastig om zo objectief mogenlijk na te denken over sommige onderwerpen.
Het is belangrijk dat je wel een gezonde balans vind in het aantal keer dat je lichamelijke straffen uitdeelt. Want geloof me, als je met regelmaat van de klok op je flikker letterlijk krijgt helpt het niet.
Ik riep op een gegeven moment tegen m'n vader: Kom op jongen, je kan zo'n vervelend kutkind veel harder slaan... kom dan! Dat was om hem af te schrikken, maar vanbinnen ga je toch wel een beetje kapot hoor.

Maar als het voor een kind heel duidelijk is dat een lijfstraf ook de ultieme straf is, zou het wel een positief effect kunnen hebben. Het is alleen vaak zo moeilijk om die juiste balans te vinden.
* goede Nick heb je trouwens, hou ik ook van, zelfstandig nadenken.

Biep | 16-04-09 | 15:28

@Biep | 16-04-09 | 15:21 " Of spreek ik voor mijn beurt? "
Nou, je was me wel net te snel af...

Joost Maghetweten | 16-04-09 | 15:28

Stel dat deze voorleesmoeder nu alsnog zou besluiten abdoel een mep te geven, dan staan diezelfde avond pa+ma op de stoep met de politie om een schadevergoeding te vragen.

Joost Maghetweten | 16-04-09 | 15:27

Kind en ouders op school roepen. Zeggen dat de bijeenkomst verplicht is omdat dit niet kan. Als ze niet opkomen dagen, kind van school trappen. Als ouders met kind wel komen (misschien zelf als school een erkende tolk inhuren en niet door het kind laten vertalen!), uitleggen dat het kind letterlijk om klappen heeft gevraagd en proberen er samen uit te komen. ofzeuw.

NelisR | 16-04-09 | 15:24

Ik ben alleen bang dat wanneer je als Autochtone voorleesmoeder een Allochtoon etterstraaltje een mep verkoopt , je toch een probleem hebt. Dan weten de ouders hoogstwaarschijnlijk de balie van het plaatselijk politiebureau waar ze aangifte van mishandeling kunnen doen razendsnel te vinden.

Om van Meldpunt Discriminatie nog maar niet te spreken.
Of spreek ik voor mijn beurt?

Biep | 16-04-09 | 15:21

@Biep | 16-04-09 | 15:05
Ik begrijp het en ik denk dat we het in de praktijk goed met elkaar zouden kunnen vinden. Je hebt negatieve ervaringen en wil dergelijke dingen voorkomen voor anderen. Snap ik. Ik heb de andere kant van de medaille gezien. Als we elkaars ervaringen combineren, kom je denk ik toch wel uit op wat ik probeer duidelijk te maken. Het is ook een verkeerd uiterste om kinderen te leren dat "de ultieme straf" altijd verbaal is.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 15:18

Moet je maar geen vleesmoeder willen zijn,
krijg je dit soort dilemma's ook niet voor je kiezen.

vander F | 16-04-09 | 15:16

Kan toch geen discussie over bestaan? Slaan, godverdomme. En hard genoeg dat de vingers erin staan.

Tricephalus | 16-04-09 | 15:16

@ H4rrie | 16-04-09 | 13:07
Ik ben voor. Al zal ik dan zelf ook waarschijnlijk eens moeten, maar ja, het moet maar.

nebulous | 16-04-09 | 15:10

Heerlijk!
Wederom een slag in het gezicht van de hippie-flippie linksmensch.
Hun Moderne Opvoedingsmethode werkt NIET voor zg. 'niet modernen'...

Ahasveros | 16-04-09 | 15:09

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 14:51

Ik probeer je wel te begrijpen, maar ik ben bang dat ik te weinig objectief kan zijn over dit onderwerp.
Ik wil geen huilebalkverhaal ophangen, morgen word ik 38, dus dat verleden ligt mooi verwerkt opgeborgen. Ik heb zelf met behoorlijk fors lichamelijk en geestelijk geweld gedealt tijdens mijn jeugd en ben vroeger op school ook van de losse handjes geweest. Omdat je leert van thuis dat dát is wat je blijkbaar moet doen wanneer dingen niet gaan zoals je ze graag zou zien.

Hee, en ik kom niet uit een 'tokkie' gezin.

Laat ik het zo zeggen: ik heb slechte ervaringen met geweld, en helemaal van volwassene op kind. Even flink uit je dak gaan, een tik op vingers... ik bedoel, je begrijpt me wel.

Ik ben niet degene die zou moeten twijfelen aan jouw positieve ervaringen, ik geloof je. Maar het ligt allemaal niet zo zwart- wit.

Biep | 16-04-09 | 15:05

Ok dan, linkse zeikerds, dan maar niet slaan, jullie je zin. Pepperspray of stroomstokken zijn misschien dan ook wat meer van deze tijd. Persoonlijk ben ik daar niet zo'n grote voorstander van, want mensen bewegen al zo weinig. Alleen even zo'n knopje indrukken om van een probleem af te komen... tja... Het maakt een mens zo laks. En laten we eerlijk zijn, dat is nou echt het probleem van de huidige maatschappij: gemakzucht. Even die armen laten zwaaien is al teveel gevraagd voor de linksche medemens. En wat een drama kunnen jullie er meteen van maken zeg, met allemaal vage excuses. Steek die handen toch gewoon lekker uit die mouwen, niet zo zeuren, anders slaag.

yiNXs | 16-04-09 | 14:58

Simpel, gewoon een corrigerende tik. Hebben wij vroeger ook allemaal gehad, en meestal terecht.

RobbieG | 16-04-09 | 14:52

@Biep | 16-04-09 | 14:39
Je ontwijkt mijn punt. Was het vroeger in Nederland zo erg voor de kinderen? Is het in Marokko heden ten dage zo erg voor de kinderen? Hebben de Marokkaanse kindjes in Nederland thuis het zo slecht? Ik denk het niet. Ik ken ontzettend veel jongelui, van allerlei culturen (ik woon in zo'n prachtwijk), en ik heb geconstateerd dat de jongelui die klappen of desnoods met de riem opgevoed zijn veranderd zijn in de meest aangename, stabiele kinderen (ik heb het dus over allochtonen). Snap je hoe ik tot mijn conclusie kom?

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 14:51

Maar wel mooi om het demasqué van de macrameeënde Vivamoeders zich zo te zien ontvouwen. Het jarenlang tegen beter weten in verdedigde brok lulkoek snoeihard in stukken te zien vallen. En je ziet het steeds meer. Denk overigens dat twee rondjes schoolplein aan een oorlel een prima optie zijn. Niets mis mee.

FustViking | 16-04-09 | 14:48

Wat nu?!?!?!
Weg ermee. Het uitschot in wording is het levende bewijs dat integratie mislukt is. NL-paspoorten afpakken, en remigreren met z'n pappie en mammie erbij. Want in het thuisland krijgt hij wel de opvoeding die hij nodig heeft, maar hier verboden is; met veel klappen dus. Het zou asociaal zijn dit kind over te geven aan onze softe maatschappij en te laten verworden tot een crimineel.

Fijnstoffer | 16-04-09 | 14:47

-weggejorist-

Pidur(c)W | 16-04-09 | 14:46

Biep | 16-04-09 | 14:12
Steeds meer schuttingen en steeds meer heggen waar we niet meer overheen mogen. En de discussie, de dialoog trekt schever en schever.
Marcouch, noch onlangs:
"We moeten mensen confronteren met geïmporteerde tradities die ongelijkheid in zich hebben. Taboes moeten we niet accepteren, we moeten het bespreekbaar maken. En wat mij betreft moet dat zelfs achter de voordeur. Geïmporteerde tradities mogen de Nederlandse verworvenheden niet teniet doen. Tolerantie mag geen onverschilligheid zijn.“

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 14:46

almachtige Britney zegt:
Hit him baby one more time.

Hollandsche Pinda | 16-04-09 | 14:41

@ DenkZelfstandig | 16-04-09 | 14:28

Moet je luisteren, ik heb het ook lastig gehad met mijn dochter toen ze 3/ 4 jaar oud was. Heb haar ook weleens hardhandig aan één been uit de albert heijn gesleept, of ouderwets aan dat kleine oorlelletje. Ook veel in het openbaar staan vloeken. Mensen kijken je dan aan alsof je een monster bent, een kindermishandelaar.
Ik ben ook niet voor het supersofte. Maar hardcore tegen hoofden aan meppen, voluit tegen kinderreetjes aantrappen of dergelijke handelingen zie ik niet zitten.

Mag je me honderd keer beschuldigen van de linkse kerk te zijn. Dat zegt overigens meer over jou dan over mij.
Mensen die nog steeds met terminologie komen die links en rechts gebruiken om onderscheid te maken tussen het goede en het kwade zijn , in mijn ogen, te gemakkelijk bezig.

Ook mensen die alle aspecten gebruiken uit WOII om het één en ander te verduidelijken zijn oliebollen. Ik veeg jullie allemaal op één hoop.

Biep | 16-04-09 | 14:39

wat nu?
Abdoel steriliseren voor dat er nog meer bijkomen.

modderfokker23 | 16-04-09 | 14:34

Heeft niets met multi culti te maken.
Alles met de jaren 60 en 70.
De huidige kinderen zijn het product van het vrije denken.
Het heeft veel goede dingen opgeleverd, maar ook juist dit soort problematiek.
Kinderen uit een andere cultuur hebben die jaren 60 en 70 niet meegemaakt zoals we dat hier hebben gehad. Daardoor heb je grote verschillen in opvoeding.
Wij vinden het niet normaal dat we kinderen slaan. Zelfs een corrigerende tik wordt al gezien als geweld. Ik ben er in ieder geval niet voor dat een voorleesmoeder of een leerkracht een kind slaat. Als iemand anders mijn kind slaat omdat ze niet luistert, dan heeft 'ie een probleem. Als mijn kind niet luistert, dan heb ik iets niet goed gedaan en zal ik dat moeten corrigeren, maar wel op een geweldloze manier. Mijn kind is mijn probleem. Zolang je dat inziet is er niets aan de hand. Punt is dat andere ouders, en heus niet alleen uit andere culturen, daar anders over denken. Ik ken genoeg autochtone ouders die hun kinderen totaal niet corrigeren, of hun kind een enorm pak slaag geven. Vooral die laatste groep kinderen ziet dat als voorbeeld en slaat andere kinderen op school, en op straat en overal waar het maar kan. En dan heb ik het gewoon over Jan met de Pet die in de Vinex wijken woont. En dat is het schorriemorrie dat met iedereen en alles op de vuist gaat.

borderliner | 16-04-09 | 14:33

@Biep | 16-04-09 | 14:19
In Marokko slaan ouders hun kinderen ook (en zonodig ook andermans kinderen). In Marokko hebben ze dit probleem NIET !
In Nederland vroeger sloegen ouders hun kinderen ook (en zonodig andermans kinderen). In Nederland vroeger hadden we dit probleem NIET !
Marokkaanse papa's in Nederland slaan hun kinderen thuis. Bij Marokkaanse papa thuis speelt dit probleem NIET !
-
En ja, ik ken diverse Marokkaanse families, ben er mee bevriend. Zij hebben gelijk en de softe Nederlanders (horend bij de Linkse Kerk) hebben ongelijk. De gezagsdragers in Nederland (ouders, politie, leerkrachten) zouden zich wat "Marokkaanser" (of: oud-Hollandser) moeten gedragen, dan wordt dit probleem opgelost.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 14:28

Twente muts | 16-04-09 | 14:21

Zou men eerst op jou moeten uittesten, om te bekijken of het inderdaad de juiste oplossing is.

Biep | 16-04-09 | 14:24

stenigen is de enige oplossing

Twente muts | 16-04-09 | 14:21

@ yiNXs | 16-04-09 | 14:04

Nou, inderdaad, het slaan van kinderen werpt bij de marokkaanse bevolking inderdaad de gewenste vruchten af! Kijk om u heen hoe meegaand en aandachtig ze zijn voor wat deze en gene te vertellen hebben.

Man , laat me niet lachen. Gewelddadigheid zaaien oogst gewelddadigheid. Kinderen gaan helemaal niet beter luisteren van slaan, zeker niet als het slaan structureel wordt toegepast.

Een kind tot 4 jaar is nog wel onder de indruk van een tik op de vingers of een pak voor de billen, maar als geweld een automatisme wordt werkt het alleen maar averechts.

Biep | 16-04-09 | 14:19

Ok, ik ben dat volk meer dan zat. Geert mijn stem is voor jou!

Darth Vader | 16-04-09 | 14:18

Hem zo'n harde klap verkopen dat hij het eerste jaar alleen maar yoghurt mag eten van de dokter.

atinho | 16-04-09 | 14:18

Ik zie het probleem niet, gewoon slaan? Zou ik ook met Nederlandse kinderen doen die niet luisteren naar mijn authoriteit als voorleespapa zonder kiddo. Sterker nog, het kutkind dat laatst de hele tijd aan mijn tafeltje in een restaurant zat te trekken zonder dat paps en mams hem corrigeerde ("Rupert, afblijven asjeblief" hielp niet vanuit mama en toen liet ze het verder begaan) heeft ook een tik gekregen op zijn pootjes. Was gelijk klaar, vader en moeder niet blij maarja, boeien, moet je je kind maar vastbinden.

Vloberto | 16-04-09 | 14:16

Toen ik nog in Utrecht woonde hadden wij één marokkaans gezin in de straat wonen (dan woon je op stand.. laat maar zeggen, als je bent opgegroeid op Kanaleneiland)
Bovenburen van dit gezin, Greet en Willem zagen met eigen ogen dat de kinderen op hun lazer kregen met een stofzuigerslang. 's Zomers, wanneer bij iedereen de tuindeuren openstonden hoorden meerdere buren wel van tijd tot tijd de een kind krijsen, het ging door merg en been en het leek niet eens meer op huilen.

We hebben toen een keer gezamenlijk besloten de politie erop af te sturen, maar ja, het hielp niets. De Marokkaanse superouders kwamen ons wel vriendelijk doch dringend verzoeken of wij rekening wilde houden met hun cultuur: zo doen wij dat als kinderen iets doen want ons niet zindt.

Het enige wat we vervolgens deden als er weer eens ijselijk gekrijst werd was over schutting en heg roepen dat ze op moesten houden.

Koranscholen: Dat het bestaansrecht heeft in Nederland is een grof schandaal, maar dat is mijn mening. Dat er op diezelfde scholen kinderen worden geslagen in Nederland word in stand gehouden door idioten die op zondag hun kinderen ernaartoe sturen en voor het grootste gedeelte accepteren dat het er zo aan toe gaat. Geen aangifte, geen aanklacht dus: er rest niets anders dan roepen over schutting en heg.

Biep | 16-04-09 | 14:12

Pearly,
Heb je ooit (langer dan een paar dagen) op een "zwarte school" gewerkt?
Je klinkt een beetje zoals Bert Brusse tot voor kort, maar sinds hij zelf de kansenwijk ingegaan is, weet hij wel beter.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 14:12

HAHAHA, Geniaal! De multiculti shit van Links is zo ONTZETTEND failliet, heerlijk om het schip te zien zinken. I love it!

K.Ontgat | 16-04-09 | 14:12

Slaan, die kudt kinderen vragen erom.

Andi | 16-04-09 | 14:10

omwenteling | 16-04-09 | 14:05
Een corrigerende tik kan echt geen kwaad heur!
Ben er zelf ook groot mee geworden en ik ram m'n kids echt niet in elkaar!

rick13 | 16-04-09 | 14:08

Kinderen hoor je niet te slaan! Ga eens die koranschool aanpakken voor kindermishandeling. Als Abdoel bij de Koranschool ook niet geslagen wordt zal hij ook beter gaan luisteren naar mensen die hem niet slaan.

Mensen die hier voorstellen dat je kinderen van 6 hoort te slaan zijn echt geschift...

omwenteling | 16-04-09 | 14:05

Niks mis met een corrigerende tik. Ik geef de tegenstanders hiervan wel een beetje gelijk, dus laten we geen voorhamers of looie pijpen gebruiken, maar een ouderwets gebalde vuist vol op de neus, dat krijgt ze zo weer in het gareel. De traditionele vlakke hand kan natuurlijk ook, maar dan wel heen EN terug. Geen kopstoten tot begin pubertijd.

@azijnseiker | 16-04-09 | 13:50
Tuurlijk, daarom is een goeie mep ook een schoolvoorbeeld van een win-win situatie: de ouder kan z'n frustratie er lekker in kwijt, en het kind luistert weer.

yiNXs | 16-04-09 | 14:04

Pearly | 16-04-09 | 14:01
Nee kopjes thee drinken doet wonderen!!!! Kom maar met uw oplossing!

rick13 | 16-04-09 | 14:03

even dit , het zijn ook een stel koeien ook zeg die denken dat geweld ,geweld oplost. geweld zorgt voor geweld denk daar maar eens overna -out-

Pearly | 16-04-09 | 14:01

@Pearly 13:49
Duidelijk, slaan is niet gewenst. Wat zijn dan uw suggesties voor stoute kinderen (zoals in bovenstaande casus)?

kapotte_stofzuiger | 16-04-09 | 14:01

Knieschotje doet wonderen!

rick13 | 16-04-09 | 13:59

zitten hier gvd zelf een stel kleuters. maar goed ik ga naar mijn werk.
aju paraplu

Pearly | 16-04-09 | 13:57

Slakkenspoor | 16-04-09 | 13:55 ga dan lekker in zo,n land wonen als je de nederlandse normen en waarde niet wilt

Pearly | 16-04-09 | 13:56

Uitgelachen door een kleuter die letterijk om klappen vraagt.
Gewoon slaan, of ie nou vraagt of niet!
Zoals al vermeld: Ies koeltoer, dus daar moet je restecp voor hebben

Slakkenspoor | 16-04-09 | 13:55

gewoon schoppen (liefst het land uit, haha)

Brakke Obama | 16-04-09 | 13:53

johan9991 | 16-04-09 | 13:51
tuurlijk joh . de kinderbescherming mag hier weleens kijken en de ouders checken die geweld oproepen tegen kids

Pearly | 16-04-09 | 13:52

azijnseiker | 16-04-09 | 13:50 klopt

Pearly | 16-04-09 | 13:51

Pearly | 16-04-09 | 13:49
Je bent deel van het probleem, niet van de oplossing. Door jouw knuffelaanpak zitten we nu met deze hele teringzooi. Bedankt, muts.

johan9991 | 16-04-09 | 13:51

Een klap toont onmacht van de ouder aan, eigen frustratie.

azijnseiker | 16-04-09 | 13:50

@Zuma | 16-04-09 | 13:31 De eerste zin van je betoog over verwijderen uit het groepsproces belooft zoveel goeds in tegenstelling tot de onderbuikreacties van 98% van de reaguurders. Waarom nou weer verpesten met je uitspraak over geweld? Geweld lost niets op, echt niet... het is alleen een brevet van opvoedkundig onvermogen... Maar goed opvoeden laten mensen tegenwoordig over aan de school en de BSO (in in het geval van veel allochtonen aan de straat) omdat ze zelf stijf staan van de stress over hun werk, de hypotheek (lees: leenhuis met onderwaarde in fenixwijk), oplopende schulden, hun image, etc. Dus wat kun je nou helemaal verwachten?

synchronicity | 16-04-09 | 13:49

kapotte_stofzuiger | 16-04-09 | 13:45
nou nee ben geen makkelijke moeder. maar als er een oppasjuf of voorleesmoeder en of dat ook mijn kinderen ooit een tik hadden ze gegeven, ik had er echt voor gezorgt dat ze nooit meer hun vak hadden kunnen uitoefenen.
werk zelf al 25 jaar met jeugd , stoute kinderen heb je overal maar ik heb nooit mijzelf hoeven te verlagen tot het slaan of zelfs een duw

Pearly | 16-04-09 | 13:49

Misschien handig om een paar breedschouderige Poolse arbeiders te laten voorlezen? Dan laat kleine Mo het wel uit z'n zwakzinnige hoofdje om strapatsen uit te halen.

Ik zeg: klappen geven. En Pa en Ma ook. Hard en vaak.

johan9991 | 16-04-09 | 13:46

@Pearly 13:39
U bent zo'n ouder die onderhandelt met zijn 3-jarige peuter?
"Als je niet meer krijst in de supermarkt krijg je een lollie"
"Toe nou, niet met wasco op de muur, mag je vanavond na sesamstraat nog een kwartiertje langer opblijven"

kapotte_stofzuiger | 16-04-09 | 13:45

Huh, MAG je kinderen niet slaan in Nederland? Er is wel een groot verschil tussen mishandeling en een tik. Is niet uit te leggen in links Nederland zeker ..
* pakt PS3 games en loopt naar het gevang *

Oerkoendoe | 16-04-09 | 13:45

geven dan...

krep fees | 16-04-09 | 13:43

In NL mag je geen corrigerende tik meer uitdelen toch?

Nog effe en we mogen geen criminelen meer opsluiten omdat dat niet goed is voor hun terugkeer in de matschappij.

En ons niet meer verweren als we bestolen worden.

SHIT, dat IS allemaal al zo.

NoMinister | 16-04-09 | 13:41

Als we zo lekker aan het cultureel integreren geslagen zijn, hoort een pak slaag er dus schijnbaar ook bij....

PisFinger | 16-04-09 | 13:39

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:37 doe dat fijn zelf we zitten hier in nederland niet ergens waar het gewoon is dat kinderen worden geslagen. hier gelden de regels van nederland . klaar.
een kind die geslagen wordt zal op den duur zelf gaan slaan of het moet lam geslagen zijn

Pearly | 16-04-09 | 13:39

Ik zeg: Swaffelen die handel!

Teun van het Tuinpad | 16-04-09 | 13:38

@Pearly | 16-04-09 | 13:34
Kruip terug onder je steen.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:37

Heeeeel snel naar een andere school. Je hoeft niet vrijwillig mee te werken aan het vernachelen van je eigen kind. Sterker nog: alle middelen zijn geoorloofd dat te vermijden.

NoMinister | 16-04-09 | 13:37

En dat weten de oudere Marokkaanse straat terroristen dus ook. Intimidatie werkt! En wat doen wij, wij bukken nog dieper en roepen laat maar komen die paal van Allah. Zwak zielig angstig overtolerant volkje wat we zijn.

StijlvolRechts | 16-04-09 | 13:35

uitzoeken wie dat kind slaat als hij niet luisterd . degene oppakken wegens kindermishandeling.zo werken we hier in nederland en niet anders.
we gaan geen kinderen slaan . en moeten het ook nooit tollereren dat ze worden geslagen .

Pearly | 16-04-09 | 13:34

Zo jammer! | 16-04-09 | 13:30

Daar heb jij ook gelijk in.
Wanneer mijn kinderen bij mijn ouders logeren en ze in bad zijn geweest durft mijn vader ze niet af te drogen en laat dat aan mijn moeder.
Een iets te enthousiast verhaal op maandagmorgen in de klas, een paar suggestieve vragen op school van zo'n lerares en je naam is naar de mallemoer.

zovoklets | 16-04-09 | 13:34

slaan en hard ook..
dat leren ze toch van die haatzaaiende baardapen op de koranschool..
nou geef ze maar wat ze willen.. het liefst heel de dag door.. voorkomt later misschien een hoop ellende..
alhoewel.. dan zullen ze wel weer janken dat een vrouw ze niet mag slaan..

de beer van de meer | 16-04-09 | 13:33

Simpel: Koranschool verbieden. Lijfstraffen zijn uit den boze.

number one | 16-04-09 | 13:32

Blanke Nederlanders en moslims moeten een voorbeeld nemen aan de niet-moslim allochtonen. Blanke Nederlanders buigen voor moslims, moslims trappen de blanke Nederlanders na en de allochtonen die kijken vanaf de zijlijn en lachen beide partijen keihard uit.
Aanpassen is iets wat moslims en blanke Nederlanders niet kennen, pak een willekeurige allochtoon bijvoorbeeld uit Ghana, Vietnam of een Surinaamse Javaan en kijk hoe goed deze het doet in deze samenleving.

Als iemand zich vasthoud aan zijn land, cultuur en leef gewoontes dan is het vrij normaal dat hij niet naar iemand wilt luisteren die een andere cultuur en/of leefgewoonten heeft. Aanpassen heet zo iets...

Haragha | 16-04-09 | 13:31

Zwavelzuur | 16-04-09 | 13:23

Hoeveel kinderen heb jij?

zovoklets | 16-04-09 | 13:31

Vroegah, toen bier nog lekker was en sex veilig. Vroegah...

Air van Boven Dorens | 16-04-09 | 13:31

Niet luisterende kinderen altijd apart zetten en uit het groepsproces verwijderen. Mensen zijn sociale dieren en als ze niet bij de groep horen dan balen ze.
als we terug zouen kunnen naar de oude inzichten dan zou ik zeggen een flinke pak rammel met een 'rietje', lineaal of de broekriem...

Zuma | 16-04-09 | 13:31

zovoklets | 16-04-09 | 13:21
Idd, feminisatie in het basis onderwijs, maar ook op kinderdag verblijven etc.
Mannen kijken wel linker uit om zich daar te vertoeven, voor je weet worden ze als pedo neer geplemt omdat ze een jochie troosten die op het schoolplein op z'n muil viel. Helemaal doorgeslagen, dit land.

Zo jammer! | 16-04-09 | 13:30

Is dat geen dierenmishandeling?

whothefuck | 16-04-09 | 13:30

flex99 | 16-04-09 | 13:20
HAHAHAHAHA.

QB (ja die.....) | 16-04-09 | 13:30

Blanke Nederlanders en moslims moeten een voorbeeld nemen aan de niet-moslim allochtonen. Blanke Nederlanders buigen voor moslims, moslims trappen de blanke Nederlanders na en de allochtonen die kijken vanaf de zijlijn en lachen beide partijen keihard uit.
Aanpassen is iets wat moslims en blanke Nederlanders niet kennen, pak een willekeurige allochtoon bijvoorbeeld uit Ghana, Vietnam of een Surinaamse Javaan en kijk hoe goed deze het doet in deze samenleving.

Haragha | 16-04-09 | 13:29

-Negeren
-Dreigen met een katholieke kostschool
-Stiekem varkensvlees voeren en vertellen dat hij nu in de hel belandt.

kapotte_stofzuiger | 16-04-09 | 13:29

klap geven. Zalvende handen werken alleen bij gehoorzame mensen. Mensen die niet willen luisteren moeten gewoon klapjes krijgen.

Drs.. Gelul | 16-04-09 | 13:29

Met een opvoedkundige tik is helemaal niks mis. Gewoon een tik uitdelen.

Semen666 | 16-04-09 | 13:28

Al dat softe gedoe. Gewoon een oorlog beginnen tegen alle moslims. Op het eind is de helft van ons en de helft van hullie weg. En dan opnieuw beginnen met multiculti. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

En als je geen zin hebt in oorlog: doe een cursus "Voorleesmoederoverwicht voor beginners"

Koos Knak | 16-04-09 | 13:28

Kopje rooibosthee voor Abdoel inschenken

Ruudje | 16-04-09 | 13:27

Tss, dat we niet geleerd hebben van al dat koloniseren in het verleden. Heeft niets goeds gedaan en nu worden we zelf een kolonie van noord afrika.

Stroopdoos | 16-04-09 | 13:27

Kinderen slaan is een vorm van onmacht.
Meteen die Koran school aanklagen en sluiten, eens kijken of Mo dan nog een grote bek heeft...

da wizard | 16-04-09 | 13:26

Meppen, slaan, schoppen, riem gebruiken, met stok zwaaien, wees alsteblieft ff creatief, maar raak dat kind.... en hard... en vaak... tot bloeiens toe....

Mr. Bullshit | 16-04-09 | 13:25

Voorleesmoeders ook pepperspray geven gewoon.

RightSide | 16-04-09 | 13:24

Tsja, nu de linksche kerk wakker maken misschien!
Ondertussen met humor kijken hoe ver je komt. Slaan doen we hier toch geweaun niet..

Stroopdoos | 16-04-09 | 13:24

Ach, op de biblebelt glijdt er ook nog wel eens een riem uit de lusjes, dus ik zeg.....
AFROSSEN die kudtkoters. En niet alleen moslimjongetjes, ook die christenfundi's die niet luisteren!m Kudtkinderen.....
"haatmodus uit"

luie hond | 16-04-09 | 13:24

De oplossing is kinderlijk eenvoudig: die zieke kankermongool die kinderen op zondag tijdens de koranschool slaat aanklagen wegens kindermishandeling. En de ouders ook. Ten eerste omdat die sowieso verantwoordelijk zijn voor alles wat met hun kroost te maken heeft, ten tweede omdat die het toestaan dat hun kind geslagen wordt.

Moeten wij ontwikkelde mensen ons ineens gaan aanpassen aan een verwerpelijk middeleeuws gebruik waar wij ons allang van gedistantieerd hebben: het slaan van kleine kinderen? Gadverdamme! Bah!

Zwavelzuur | 16-04-09 | 13:23

"Kinderen weten heel goed wat ze willen. Als je het maar wilt horen."
Dat zeggen ze bij Iederwijs.
iederwijs.nl/
"Kinderen leren zelf en vanuit zichzelf, maar niet alleen. Om te leren moet er een cultuur zijn waarin het leren ondersteund wordt en mensen zichzelf kunnen verwerkelijken. Kinderen moeten zich gezien, gehoord en begrepen voelen en de ruimte hebben om hun eigen weg te gaan."
Nou, de meest vooruitstrevende didactische inzichten van vandaag de dag geven dus een duidelijk advies: meppen, het kind vraagt erom en is er helemaal aan toe.

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 13:22

laten afrossen door leefdsgenootjes... dan leren die ook eens iets nuttigs

nielsobserveert | 16-04-09 | 13:22

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:15
Ik meen; Feminicatie.
Hoeveel mannelijke onderwijzers zie je nog op de basisschool?

Bekend gegeven dat bij een bepaald percentage vrouwen een beroep vervalt tot 'vrouwenberoep'. Op scholen is nu eenmaal zo'n 50% eauk jongeman en die worden allemaal door een vrouwelijke lens bekeken/behandeld.

zovoklets | 16-04-09 | 13:21

Stomme troela. pas toch het marktprincipe toe en lever datgene waar vraag naar is, in dit geval muilperen.

Waaligator | 16-04-09 | 13:21

@gerda456 | 16-04-09 | 13:16
Je maakt het belachelijk. Alles dat nodig is, is een gepaste en beheerste lijfstraf. Een schop onder je kont of een klap voor je kop is iets totaal anders dan iemand kreupel slaan met een honkbalknuppel.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:20

De oplossing staat op 111 teletekst: agenten in burger laten voorlezen.

flex99 | 16-04-09 | 13:20

Uiteindelijk is het ook goed voor Ab. Nu afgetuigd worden door een voorleesmoeder verkleint de kans dat ie over een paar jaar wordt neergeschoten door een buschauffeur.

hekkesluiter | 16-04-09 | 13:19

Nou als ze graag een hengst voor hun smoel willen, wat doen we dan moeilijk? Afstoffen die honkbalknuppel en flink uithalen en die praat dan voorlopig niet meer. En hij laat andere kinderen met rust, is een win-win situatie!!

gerda456 | 16-04-09 | 13:16

Gewoon voor straf een woensdagmiddag naar Teen brengen.

steven paul | 16-04-09 | 13:16

Doe eens inspectie naar die zondagsschool sturen dan.

st_joris | 16-04-09 | 13:16

Ophouden met voorleesmoeder te spelen en iets leuks gaan doen! Vraag maar of een Marokkaanse moeder het overneemt. Die zal wel meppen denk ik en haar wordt niets kwalijk genomen. Ies koeltoer.

Kathy | 16-04-09 | 13:15

Je eigen kind een corrigerende tik geven is geen probleem, maar van andere kinderen moet je met je poten afblijven.

Henry | 16-04-09 | 13:15

Echt... ik vind dat op dit punt Nederlanders veel van de Moslims kunnen leren. Het "ik sla nooit, om geen enkele reden" werkt simpelweg niet. Bij Moslim kinderen loopt het meer uit de hand op straat omdat zij thuis wel de nodige klappen krijgen, maar buitenshuis niet. Die voelen zich dus in één keer king of the hill en ze verachten die mieterige Nederlanders.
In Marokko hebben ze niet dit soort problemen met Moslim kinderen (of welke kinderen dan ook). Vroeger in Nederland ook niet. Ergens lach ik me rot, want het is juist de Linkse Kerk geweest die erop gehamerd heeft dat slaan NOOIT mag. Nee, wat dit punt betreft, vind ik dat de Moslims gelijk hebben.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:15

een stapje terug op dit dilemma is koranschool subsidie intrekken en sluiten die staat immers op NL grondgebied en dan dat jong als nog een pets voor zn knar geven.

andre9738 | 16-04-09 | 13:14

@fuckje | 16-04-09 | 13:05
Heel goed, fuckje: dat is de kern van het probleem. Als la pièce de résistance worden ze in de puberteit van de troon geschopt en kan de Nederlandse samenleving de prijs betalen.

VanFrikschoten | 16-04-09 | 13:13

Iedere leraar moet gewoon een knuppel met ijzeren pinnen onder zijn bureau hebben liggen. Kunnen ze die kruppels meteen kort en kaal slaan.

Twigg | 16-04-09 | 13:13

Nee. Geen vuile handen halen.
Dat doen hun ouders al.

Cazi | 16-04-09 | 13:12

eerst je vuist spannen en je knokkels rechtzetten en dan uithalen, vanuit je zij je vuist nogmaals dubbel zo hard spannen zodra hij zijn tanden raakt. Vervolgens hoor je enkel nog de lichtgetinte schedel kraken.

Katte Nut | 16-04-09 | 13:12

K.O. slaan, is immers cultuur...

Curse of the Scorpio | 16-04-09 | 13:12

+1 locos inderdaad

uchman | 16-04-09 | 13:11

Liga in de mond stoppen en in een apart hoekje met de Wii laten spelen.

[/Balkenendemodus]
.
[MOoOdus]
Schoolbordborstel in de smoel douwen, twee Unox partyknacks in z'n neusgaten en het Wilhelmus in z'n oren schreeuwen. Laat hem toch eens thuisvoelen in Nederland.
[/MOoOdus]

OoO | 16-04-09 | 13:11

mayor_pickwick | 16-04-09 | 13:08
De dagen van Ramadan in Nederland zijn geteld. Men weet onderhand wie hij is en waar hij vandaan komt. het werd tijd. Op de cover van zijn tape komt hij ook héél anders over als in gesubsidieerd Armani-pakje.
www.iqrashop.com/product_info.php?prod...

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 13:11

Kan ik nog lid worden GS?

winterpeen | 16-04-09 | 13:11

Het zijn er maar een paar............. ja toch?

whothefuck | 16-04-09 | 13:11

Mag stenigen dan niet? Staat volgens sommige idioten in de Koran.

Hölzenbein | 16-04-09 | 13:11

Is idd schokkend: de zoon van mijn zus zit op een gristelijke school die inmiddels zwart ziet van de finnen. Bijbelles? Doen ze niet aan. Bidden? OK maar dan wel the moslim way. Ze komen altijd te laat en er wordt nooit wat van gezegd. Altijd vrij want dan is er weer een of ander moslimfeest/treurdag.
Het ergste is dat als het jochie thuiskomt, ongepast taalgebruik hanteert (geleerd van zijn klasgenootjes) en vriendjes gaat slaan want dat schijnt op school normaal te zijn. Navraag waarom de leerkracht dat toestaand dat dat grut op zo'n leeftijd elkaar al aftuigd leert dat ze er niet zo veel tegen kunnen doen omdat ze geen trammelant willen met de ouders.
Nou vraag ik je..........

Een kennis van me is het zo spuugzat dat 'ie zijn dochter elke dag naar school brengt in een naburig dorp van 030 omdat daar alleen hollandse kindertjes zitten.

Ik snap het allemaal niet meer hoor. Altijd weer dat gezever over die Finnen.
AANPASSEN OF OPROTTEN!!!!!!!!!!

Locos | 16-04-09 | 13:10

Misschien kunnen we eens een pilot doen met het kielhalen van onaangepaste Marokkanen? Kijken of dit het gewenste effect sorteert. Ik verwacht dat ze de VOC-mentaliteit snel zullen oppikken...

Abe Froman | 16-04-09 | 13:09

H4rrie | 16-04-09 | 13:07

Beetje blowen, rondhangen en ze de weg naar de wapenkamer wijzen?

zovoklets | 16-04-09 | 13:09

De voorleesmoeder stuurt alle meisjes naar huis en leest de jongens voor uit de koran. Probleem opgelost!

hekkesluiter | 16-04-09 | 13:09

petsie pets

Je Verzint Het Niet | 16-04-09 | 13:08

rammen koeltoer komt dran

Duderoo | 16-04-09 | 13:08

Met de kop in een gevulde wasbak douwen totdat hij sorry zegt. Werkt erg goed.

xzaz2 | 16-04-09 | 13:08

Ander woord voor tollerant.
Soft.

winterpeen | 16-04-09 | 13:08

Het slaan van kinderen heeft blijkbaar weinig zin, kijk maar wat er van die marokkanen terecht komt. Ik begrijp ook de reacties niet zo goed. Marokanen = achterlijk maar slaan zoals zij zelf doen is dan wel weer goed??? Ik nie begrijp. Ouders slaan en ze de kinderen goed laten opvoeden lijkt me het meest zinvol

dus niet: | 16-04-09 | 13:08

meest trieste zin uit het verhaaltje van de voorlees-milf:
„Ik ben een muzelman”, snikte Mo, toen ik vroeg waarom hij huilde na één hap van zijn broodje knakworst met ketchup.

en dat is dus een kind van 6 jaar oud......


ik zeg, alles -preventief- bespuiten met een laagje zwijnenvet.

QB (ja die.....) | 16-04-09 | 13:08

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 12:56
Hij heeft helemaal gelijk. Tijd dat mensen met kennis van Frans en vooral Arabisch eens uit de doeken doen wat Ramadan allemaal zegt. Scheer die schapenvacht maar van de wolf.

mayor_pickwick | 16-04-09 | 13:08

- naschoolse opvang verplicht stellen
- uitleggen dat dat jongetje aangifte moet doen van kindermishandeling op de Koranschool of daar zelf melding van maken
- vooral niet gaan slaan die koeltoer willen we juist van af ?

Niet versagen maar handhaven. Duidelijk en rechtvaardig. Daar schort het aan. Verzaakt de overheid dan komt vanzelf het moment dat de onderbuik zelf gaat handhaven en dan worden de problemen m.i. heel snel alleen maar heel veel groter.

BarCruque | 16-04-09 | 13:08

Gewoon de dienstplicht weer invoeren. Dan worden Mo, Ali, Jan en Henk allemaal weer wat gedisciplineerder. Wedden dat je er dan in twee jaar uit krijgt wat ze de eerst 18 hebben aangeleerd?

H4rrie | 16-04-09 | 13:07

Kinderen die vragen ... worden (over)geslagen.

Peekster | 16-04-09 | 13:06

Mo en Abdoel zijn eigenlijk prinsjes, en die moet je me repsect behandelen.

fuckje | 16-04-09 | 13:05

Het is maar een incident...

SkivdeVisser | 16-04-09 | 13:04

Het land uit zetten, die jongen en zijn koran klasje willen blijkbaar niet integreren.

Watcher | 16-04-09 | 13:04

Cigarette | 16-04-09 | 12:58

Een kennis van mij greep laatst zo'n vervelio Marokkaantje in zijn 'winkel'. Hij pakte hem op, draaide hem rond en sloeg hem op de kont. "Niet meer doen he, berbertje!"

zovoklets | 16-04-09 | 13:03

Dikke beuk geven?

Frappant | 16-04-09 | 13:02

Alternatieve straf:
Kind voor de groep laten voorlezen.
Lachen is de beste medicijn :-)

acac | 16-04-09 | 13:02

Even bij de slager een varkenslap halen en dreigen dat je hem daarmee om de oren gaat slaan.
Dreigen dat je je schoen op zijn hoofd plant wil ook helpen bij die gasten heb ik gehoord.

Artwido | 16-04-09 | 13:02

Labelen als onhandelbaar, ADHD of autistisch, en je bent van het joch af. Met z'n 18de verjaardag lekker de wajong in, op kosten van de belastingbetalert.
Zo werkt dat tegenwoordig, als je niet mag optreden.
www.elsevier.nl/web/10228435/Commentar...

Zo jammer! | 16-04-09 | 13:01

Ik vind dat op dit punt, kinderen zo nodig een klap geven, de Moslims gelijk hebben. Dit was in NL altijd gebruikelijk onder alle generaties, behalve de huidige... en ik heb niet de indruk dat de huidige generatie kinderen er op vooruit gegaan is. Het zijn voor een groter deel dan vroeger zeurende lamstralen geworden.

DenkZelfstandig | 16-04-09 | 13:01

Ok, embed doet t niet;
kind slaat ouder: www.youtube.com/watch?v=h9BEsJPGTYI
Tja, pedagogiek is een vak. kinderen zijn slim, op sommige vlakken slimmer of geslepener dan de ouders.
Neem multicultikinderen, zijn bijna altijd slimmer dan ouders, door dat ietsje meer educatie dat ze krijgen. Alleen al door wat ze van andere kinderen, TV etc leren.
Gaat t niet al mis bij dat ouders die kinderen op jonge leeftijd teveel vrijheid geven. kinderen krijgen van alles, hoeven er niets voor te doen, ze kennen niet "nu is het genoeg", "nu is het teveel"...
Eet je hart uit.

hfakker | 16-04-09 | 13:01

Geef hem strafwerk doet ie het niet van school af klaar niet lullen .

uchman | 16-04-09 | 13:01

Wat nu? Vooral niet slaan. En die kutkoter gewoon de rest van de middag voor laten lezen, en iedere uitspraakfout haarfijn uitkouwen, en vooral laten uitlachen door alle meisjes in de klas. Laat 'm er maar achter komen dat meisjes niet slaan, maar veel echterbakser en gemener zijn.

Enneuh, voor al die losers hier die willen slaan: Tuig. Jullie verlagen je toch het nivo dat je zo graag je land uit wilt. Denk eens voordat je Geert stemt.

Nepkarel | 16-04-09 | 13:01

Is 6 te jong voor een knieschot?

Oerkoendoe | 16-04-09 | 12:58

Kwetsen tot op het bot.

Cigarette | 16-04-09 | 12:58

hfakker | 16-04-09 | 12:57

Je bent er sprakeloos van?

zovoklets | 16-04-09 | 12:58

Wat nu?
Kind uit huis laten plaatsen?

tipo | 16-04-09 | 12:58

-weggejorist-

hfakker | 16-04-09 | 12:57

Ja dat is wat als de linkse politieke garde, die altijd compleet wereldvreemd zijn, geconfronteerd worden met de werkelijkheid.

ExtremeExtremist | 16-04-09 | 12:57

Wat nu?!?!?! Gewoon eerlijk zeggen dat de koran een kudtboek is, dat is verzonnen door een geestelijk gestoorde pedofiel die dacht profeet te zijn van een denkbeeldig vriendje genaamd allah. Slaan kan altijd later nog.

Dr Mastermind | 16-04-09 | 12:56

Ephimenco is bij Trouw ook weer lekker op dreef.
www.trouw.nl/opinie/columnisten/articl...
Noemt Ramadan een censor en een fundamentalist.
Nog even en we hebben Geert helemaal niet meer nodig.

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 12:56

Met geweld is nooit iets definitief opgelost. Praten, dat is veel beter.
Als dit alles niet helpt, dan doet een natte handdoek wonderen, want dat laat geen sporen na.

Petrus de Rewa | 16-04-09 | 12:56

Gewoon negeren en zo'n jochie een visite-kaartje van het lokale schoonmaak bedrijf in handen drukken. Voor 50 cent p/uur kan heeft dat knaapje dan toch toegevoegde waarde. Iemand moet schoonmaken dus waarom geen Marokkaan?, ies geen schande ofzo.
En de politie heeft later eauk weer wat te doen.

zovoklets | 16-04-09 | 12:55

Van 3 maal daags een paar klappen voor je hersens is nog nooit iemand minder geworden....

VanFrikschoten | 16-04-09 | 12:55

-weggejorist-

Godlessness | 16-04-09 | 12:55

In de tweede klas van de lagere school had ik een juffrouw die er flink op los mepte met een liniaal.Kwam ik tussen de middag thuis kneep mijn moeder mijn armen bont en blauw. En als 's avonds mijn vader thuis kwam sloeg hij mij met een stuk hout op mijn reet.Dat waren nog eens tijden!

pim achtertuin | 16-04-09 | 12:55

[Links-modus]Is koeltoer, moet je restepc voor hebben, integratie komt van 2 kanten, BlaBlaBla.[/Links-modus]
En ga je dan mee in deze linkse verdraaiing van de realiteit, dan wordt je veroordeelt voor kindermishandeling.
Ik zeg 'zomerkampen' voor dit moslim-jeugd. Beetje militaire discipline en gevoel voor vaderland meegeven/inslaan.

Booka | 16-04-09 | 12:55

Heeft iemand er over nagedacht om betreffende koran leraar aantelklagen en op te sluiten voor het slaan van kinderen?1
Laffe hond dattie is.
Wel opvallend.... was het niet een zeker gristelijke minister die een tijd geleden de disscusie over een corrigerende tik aanzwengelde.
Die gelovigen toch he. Kinderen met eigen ideeen, dromen, intresses. Gewoon eruit zlaan!!! god voor alles!!!

DnSjaak | 16-04-09 | 12:54

Kinderen an sich zijn eigenlijk beesten; veel minder met ratio bezwangert als volwassenen en veel meer gedirigeerd door basaal, 'primitief' gedrag. Een hond geef je ook een tik als 'ie iets doet wat niet mag.
Leerproces: "Als ik dit doe > baasje boos > baasje doet mij pijn > volgende keer zal ik het laten." Het programmeren van een negatieve associatie bij bepaald gedrag dus. Niet bij alles doen, maar bij bepaalde excessen ongeëvenaard in opvoedkundige waarde. Of het nu een berber- of kaaskop aapje betreft.

Dikr | 16-04-09 | 12:54

Reeds lang bekend probleem, dat verschil in pedagogiek:
.
"One [Muslim] urchin, scarcely three years old, told me, because I objected to his perching upon my wounded foot, that his father had a sword at home with which he would cut my throat from ear to ear, suiting the action to the word.
.
By a few taunts, I made the little wretch furious with rage; he shook his infant fist at me, and then opening his enormous round black eyes to their utmost stretch, he looked at me, and licked his knee with portentous meaning. Shaykh Hamid, happening to come in at the moment, stood aghast at the doorway, chin in hand, to see the Effendi subject to such indignity; and it was not without trouble that I saved the offender from summary nursery discipline.
.
Another scamp caught up one of my loaded pistols before I could snatch it out of his hand, and clapped it to his neighbour's head; fortunately, it was on half-cock, and the trigger was stiff. Then a serious and majestic boy about six years old, with an inkstand in his belt, in token of his receiving a literary education, seized my pipe and began to smoke it with huge puffs. I ventured laughingly to institute a comparison between the length of his person and the pipe-stick, when he threw it upon the ground, and stared at me fixedly with flaming eyes and features distorted by anger.
.
The cause of this "bouldness" soon appeared. The boys, instead of being well beaten, were scolded with fierce faces, a mode of punishment which only made them laugh."
.
Richard F. Burton, "Personal Narrative of a Pilgrimage to Al-Madinah and Meccah" (1855)

Arond | 16-04-09 | 12:54

De multiculturele samenleving is echt een verrijking voor Nederland.
Weet U nog hoe saai het vroeger in Nederland was?

express | 16-04-09 | 12:53

... Op zondag zit ik op de koranschool. Daar krijg ik een klap als ik niet luister. Jij praat alleen maar" aldus Abdoel...
Ik doe alleen wat, als ik anders geslagen wordt. Leuke huisvader zal dat worden!

wiip | 16-04-09 | 12:53

Het slaan van Mo en Abdoel kan niet vroeg genoeg beginnen.

fuckje | 16-04-09 | 12:53

Slaan.
Next.

1sokkie | 16-04-09 | 12:53

Niet slaan. Wij zijn geen barbaren.

azijnseiker | 16-04-09 | 12:52

slaan, het nieuwe polderen!

Bhagwan | 16-04-09 | 12:52

Taser op het voorhoofd? Of is dat te crû? Dan opteer ik voor het middenrif.

Tennessee Whiskey | 16-04-09 | 12:52

Nee, niet slaan. Kogel is ook prima!

Kudt Chinees | 16-04-09 | 12:52

Ies koeltoer?

Mep dat jong de klas uit! Geen medelijden mee hebben anders leert-ie het nooit en kom je'm later tegen in de bus met een capuchonnetje op en een mes in z'n hand. Pas terug laten komen als-ie weet wat respect betekent.

Meautie | 16-04-09 | 12:52

Iest Koeltoer

ServerGenius | 16-04-09 | 12:51

btw: het blijkt dus dat het slaan ethish verantwoord is want het 'ies koeltoer'
en wie zijn wij dan om die cultuur niet te respecteren?
Komt noges bij dat het onder vrijheid van geloof kan vallen, en dus heeft de nederlandse wet daar niets tegen in te brengen toch?
.
Slaan? ... ik zeg : DOEN!

satcom | 16-04-09 | 12:51

Een knieschot dan maar?

Pittybrad | 16-04-09 | 12:50

Tot de middel ingraven in de zandbak en stoeptegels gooien

ServerGenius | 16-04-09 | 12:50

Niks slaan. Gewoon lekker terug naar schooltje in Finland (familie meenemen)

Nojodaaaaaaaaaaa | 16-04-09 | 12:50

tja als slaan niet helpt dan even met het stroomstoot wapen, dat zal ze leren die snoodaards

T-Bone | 16-04-09 | 12:50

Terugmeppen naar land van herkomst van ouders/grootouders enz.

Reez | 16-04-09 | 12:49

Marokkaans leren, om een beetje met Abdoel te kunnen levelen.

Zwengel | 16-04-09 | 12:49

Als geert aankomende week niet de 100 zetels haalt, weet ik het ook niet meer.

Weeraanmelden | 16-04-09 | 12:49

hit and run.. of zonder de 'and run', ook prima. Sowieso de 'hit' en hard ook! Antisociaal multikulwezen

R.Eques | 16-04-09 | 12:49

-weggejorist-

pistol-pete | 16-04-09 | 12:48

„Waarom moet ik naar jou luisteren als jij toch niets doet?” Ik begrijp niet wat hij bedoelt.

Het multiculturele drama in een notendop.

Schoorsteenveger | 16-04-09 | 12:48

alsof die kinderen het al begrijpen als er nederlands wordt voorgelezen in de klas ach wat dom van mij, zij worden natuurlijk voorgelezen in het marokaans tja multicul he aanpassen maar .aan hun gewoon bij de oren naar de gang slepen ( geld voor alle kinderen)

T-Bone | 16-04-09 | 12:48

Laten kiezen uit:
1. Liniaal
2. Kat met negen staarten
3. Stenen
4. Klein elektriek opdondertje van 380KV
5. Honkbalknuppel....

Of mag dat niet?

Hellsmurfje | 16-04-09 | 12:47

De vermoedelijke voornamen van de overvallers zijn bekend. De verdachten zouden Khalid, Hicham, Mohammed en Ali heten. Eén van hen heeft op de uitkijk gestaan. Over de vluchtroute van de daders is weinig bekend.
Was u getuige van de overval, herkent u de daders mogelijk in combinatie met de voornamen Khalid, Hicham, Mohammed of Ali, weet u waar ze wonen of verblijven of heeft u andere informatie over deze zaak?

ik zeg slaan!!!

Ch1nnY | 16-04-09 | 12:47

hit me baby

fayerabend | 16-04-09 | 12:47

Kinderen die vragen... Worden op hun bek geslagen!

Booka | 16-04-09 | 12:47

*Anniek alu honkbalknuppel in cadeaupapier aanreikt*

Multiflauwekulti | 16-04-09 | 12:46

Het kind op een positieve manier benaderen, bijvoorbeeld door te vragen of het kind niet is vergeten dat er maar één persoon tegelijk aan het woord kan zijn, omdat het anders natuurlijk maar een janboel wordt.

Als dat niet lukt: deaudmeppen!!

Bassie_ | 16-04-09 | 12:46

slaan! Met stokken!

Kleefei | 16-04-09 | 12:45

Slaan, met stokken. Tja, lastig geval, maar zijn er niet andere manieren dan slaan om iemand iets duidelijk te maken?

vitu | 16-04-09 | 12:44

Geen klappen maar geweaun uitzetten.

solidstate | 16-04-09 | 12:44

wat nu??

Riem uit de kast, en ramme!

satcom | 16-04-09 | 12:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken