Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Den Haag subsidieert bejaarde kudtjunkies

Leipeshit00.jpg"Zojuist heeft hij zijn ochtendportie methadon ingenomen. Ook heeft hij dexamfitamine, valium en een blowtje achter de kiezen. Het is nauwelijks te merken." Welkom in woonvoorziening Woodstock, een Haags 'bejaardentehuis' voor junkies. Open sinds eind vorig jaar, dus het werd hoog tijd dat een bevriend medium een kritiekloos stuk zou schrijven. Zo wordt er met geen woord gerept over afkicken. Sterker nog, gebruiken op de kamer is de norm en er wordt in het huis zelf methadon verstrekt. Het zakcentje dat de bewoners met klusjes verdienen, wordt omgezet in hasj, coke of heroïne. "Stabilisatie van het gebruik" heet dat in welzijnswerkerslingo. Status quo is sowieso in het belang van de welzijnswerkers, want er werken er maar liefst 24, bijna één per bewoner. Vanuit de plaatselijke overheid natuurlijk evenmin een woord van kritiek, want de gemeente Den Haag betaalt mee aan het huis. "Ik ben daarnaast zo enthousiast over dit project omdat in Woodstock mensen wonen die door de stad zijn uitgekotst en die nu ervaren dat ze er wel degelijk toe doen," aldus verantwoordelijk GroenLinks wethouder en aanstaand bewoner Bert van Alphen. Fijn dat de gemeente Den Haag in deze tijden van crisis prio's weet te stellen.

Reaguursels

Inloggen

Heb niet alle comments gelezen, of het stukje in de pers gelezen (typisch reaguurder dus) maar weet wel dat er mensen zijn die niet meer kunnen afkicken, en dan is het goedkoper om ze de drugs te geven dan ze "los" te laten.
Ben het op zich dus wel met dit project eens, vind alleen wel dat er wat teveel hulpverleners zijn. Ook al ben ik nog niet zo oud dat het mij echt intresseerd, of ken ik mensen in bejaardentehuizen, ik vind wel dat ze daar beter in kunnen investeren. Ofwel: geef ze gratis drugs, doe een schoonmaakservice om de boel netjes te houden, misschien werk (als het meer opleverd dan kost) en spendeer het overgebleven geld in gezondheidszorg.

BootleggersSmurf | 01-04-09 | 05:07

Meer informatie
Johan den Dulk, manager Woodstock
[email protected]
telefoon 070-391 96 96

Herr Otto Flick | 01-04-09 | 03:18

Ben Haram | 31-03-09 | 14:07 wat is jouw probleem .dat je in een prachtwijk werkt(steenworp afstand)
oh jij hebt ze liever op straat.
nou ik niet , ik heb geen behoefte aan zulke mensen op straat.
ze zitten mij daar prima. hadden ze jaren eerder moeten doen zo,n huis.

Pearly | 31-03-09 | 20:44

blikkoek | 31-03-09 | 02:14
Als je iets verder had teruggelezen had je het al geweten.

Laat deze mensen werken in de gevangenis. Net zo lang tot ze de schuld en smartegeld en kost en inwoning hebben terugbetaald. En na aan dit bedrag voldaan te hebben kunnen we is kijken of het verstandig is om je weer vrij te laten. .
Ben Haram | 30-03-09 | 17:23

Ben Haram | 31-03-09 | 14:12

zij>zei

Ben Haram | 31-03-09 | 14:08

Pearly | 31-03-09 | 11:41
Ze vegen elke dag dezelfde prachtwijk bedoel je.
Als je niet weet waar je het over hebt en totaal geen benul hebt waar dit topic om draait bemoei je er dan ook niet mee. Ik werk op nog geen steenworp afstand en weet zeker wel wat hiet speelt en om wat voor mensen het hiet gaat. Als je dingen maar van een kant kan belichten en zoals ik al eerder zij je niet inhoudelijk ingaat op wat ik heb gezegd dan lijkt mij elke vorm van discussie met jou overbodig. Dus droom maar lekker verder en ga gewoon weer de volkskrant lezen ofzeau.

Ben Haram | 31-03-09 | 14:07

WaltherP99 | 31-03-09 | 12:01 Jou nickname kan ook wel de oplossing zijn

lilluke halve hoan | 31-03-09 | 12:36

-weggejorist-

WaltherP99 | 31-03-09 | 12:01

Dickstar | 31-03-09 | 02:32 ik heb een tijdje in afrika gewoond daar zag ik eens een dood mens opstraat liggen. na onderzoek bleek dat die man verstoten was door zijn omgeving. geloof me een dode op straat is geen prettig gezicht

Pearly | 31-03-09 | 11:43

Ben Haram | 31-03-09 | 01:27 ik ben blij dat ze daar zitten en niet de mensen lastig hoeven te vallen op straat. nu doen ze klusjes voor oude mensen . zie niet wat daar fout aan is.

Pearly | 31-03-09 | 11:41

Laat die gasten lekker op straat deaudgaan of zo

Dickstar | 31-03-09 | 02:32

@Ben Haram,
Ok, je bent het niet eens met dit verzorgingshuis. Geef is een beter idee dan. Het is namelijk wel heel makkelijk om iets of te kraken zonder met iets beters te komen.

blikkoek | 31-03-09 | 02:14

@Steerpike | 30-03-09 | 21:19

Waar maak jij uit op dat ik vind dat die mensen daar voor hun lol liggen ?
Daarnaast herhaal je jezelf.
En vervang je zwak beleid in humaan beleid. Het zwakke beleid is dat je door dit soort akties een vrijbrief voor andere junkies afgeeft om maar vooral door te gaan want dan wordt er tenminste goed voor je gezorgd.

Ben Haram | 31-03-09 | 01:36

@Pearly | 30-03-09 | 21:23

Ik geloof dat je het toch niet helemaal goed gelezen hebt.
Dit heeft wel degelijk met dit topic te maken. Het gaat hier om mensen die echt tegen willens en wetens in hun leven vergalt hebben en dat van anderen ook. Oma uit het verpleeghuis was een voorbeeld van de slachtoffers die aan deze mensen ten prooi vallen. En mijn punt is dus dat een slachtoffer er dus slechter vanaf komt als een dader en zelfs beter als iemand met een minimumloon die zich wel gewoon aanpast. En bedenk daarbij ook nog eens wat voor signaal je afgeeft voor toekomstig bejaarde junkies: Niks aan de hand Jongens, Gewoon door roken!!!

Ben Haram | 31-03-09 | 01:27

-weggejorist-

walt | 30-03-09 | 23:07

2emeREP | 30-03-09 | 21:59 dan zijn wij er toch nog om die mensen hun gevoel en verstand terug te geven:-)

Pearly | 30-03-09 | 22:36

Welkom in DE verzorgingsstaat NL. Moet je alleen wel ff junk worden ofzo.

5UCK MY D1CK | 30-03-09 | 22:12

Zo weird dat mensen tegenwoordig slechts hun manier van leven goedkeuren en al het andere via het afvoerputje willen dumpen.

een vreselijke maatschappij staat ons te wachten als die arrogantie aan de macht komt.

2emeREP | 30-03-09 | 21:59

terug naar 2 hulpverleners, dan mag het van mij.
dat gezeur over afkicken altijd, laat die bejaarden toch, goedkoper om ze stoned op de bank te laten hangen dan voor de tienduizendste keer de kliniek in te jagen.
de andere 22 medewerkers mogen billen af gaan vegen en bedden opmaken in gewone bejaardenhuizen

******** | 30-03-09 | 21:46

met=moeten

Pearly | 30-03-09 | 21:24

-d

Pearly | 30-03-09 | 21:23

Ben Haram | 30-03-09 | 17:14 wat een ongeloofliike diebielen reageren hier.
ik zeg niet direct dat jij een debiel bent maar je wijkt van het topic af .als er een topic is over andere zorgverlening kan je daar weer een mening ovder hebben
zo vind ik ook dat ouderen gehandicapten ed goede verzorging met hebben . maar daar gaat dit topic niet over

Pearly | 30-03-09 | 21:23

@Ben: "Dat zijn de mensen die liggen weg te rotten in onze verpleeghuizen." die liggen daar niet voor hun lol.
Een beschaving wordt niet beoordeeld hoe het met z'n sterkste leden omgaat, maar hoe het zijn zwaksten behandelt.
Zwak beleid in Nederland? nee een humaan beleid.
En ben je het daar niet mee eens? Verhuis dan toch.

Steerpike | 30-03-09 | 21:19

@Steerpike | 30-03-09 | 20:45
Flauwe stemmingmakerij? Amerika?
Het slappe beleid in Nl maakt dat dit soort dingen mogelijk zijn.
Met je zwakste onderdanen.Dat zijn de mensen die liggen weg te rotten in onze verpleeghuizen., maar daar sluit je dan gewoon je ogen voor . Leg mij nou eens uit wat je hiermee bedoeld.

Ben Haram | 30-03-09 | 21:10

Wat een flauwe stemmingmakerij.
Een cultuur wordt beoordeeld op de manier waarop het met z'n zwakste onderdanen omgaat. Als ik dit lees ben ik er trots op in Nederland te wonen.
Tuurlijk je kunt die mensen ook onder bruggen of op vuilnisbelten laten verrekken, maar dan moet je maar naar Amerika gaan als je dat verstandig beleid vindt.
Hulde aan Den Haag.

Steerpike | 30-03-09 | 20:45

Aktivist | 30-03-09 | 19:11
Heroine, speed, coke doen helemaal niets voor je! draait alleen tergend langzaam je nek om! En de meesten is dat toch wel een keer verteld schat ik zo

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 19:34

@ LaMeR | 30-03-09 | 18:59

Kiezen kun je alleen uit de opties die je geboden worden. Het lijkt me daarom sterk dat jij gekozen hebt om géén heroïne te gebruiken. Het lijkt me ook niet logisch dat het jouw keuze was om niet je gehele jeugd misbruikt te worden door je eigen vader/broer/pleegvader/wiemaarmeewildedoen. Ook heb je niet gekozen om je moeder niet te helpen met shopliften. Verder was het ook niet jouw keuze om geen ADHD, schizofrenie of andere geestelijke of lichamelijke ongemakken te hebben.

Sommige mensen hebben voor bovenstaande niet gekozen, maar kregen het met de paplepel ingegoten. Gratis. En tot overmaat van ramp kregen ze de keuze om iedere dag met die shit geconfronteerd te worden, of even een paar uur niet. Je begrijpt hopelijk dat je blij mag zijn dat je die 'keuze' niet kent. Met heroïne gooi je namelijk je leven weg, dat weet iedereen. Voor sommige mensen maakt dat echter weinig verschil.

Clairvius | 30-03-09 | 19:23

Aktivist | 30-03-09 | 19:11 Jij hebt óók gelijk maar 1 op 1 verzorging voor je maat en niet voor mn oma? daar wringt m de schoen! DAT kan ik niet zetten
En verder ken ik ook een paar van die jongens en hoever die zijn gevallens snap ik ook niet! alle waarschuwingen van hun "normale , blowende en zuipende maten ten spijt gingen ze door! Niet willende weten dat er spulletjes in de handel zijn waar je na een tijdje écht niet meer vanaf kan komen!
Daar zaten jongens tussen waarvan pa goedverdoeme arts is! Laat de natuur inderdaad maar zijn/haar werk doen het probleem lost zich niet meer op en heeft Volksgezondheid de prio bij de rokers gelegd! Het is iets van pappen en nathouden geworden denk ik en daar mag dus bergen geld aan gespendeerd worden! Beetje triest en sterkte met je maat! ( welgemeend)

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 19:23

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 19:11

thx 4 support, ik ga nu de junk opsporen en afrossen die mn fiets net heeft gejat.
of ik ruil m tegen een papieren enveloppe met rattengif. (kost ongeveer dat kwartje) eet smakelijk all

LaMeR | 30-03-09 | 19:19

LaMeR | 30-03-09 | 18:59
Goed zo! geef ze van katoen! Zie je hoe die Agogen opvliegen als je aan dr werk komt? Ze zijn wereldvreemd! Enne, als je voor een kwartje bent geboren.......... let's kick some ass hierzo!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 19:11

necrosis | 30-03-09 | 17:51
Mee eensch.
Het fenomeen raakt me persoonlijk omdat een goede vriend ook in de categorie valt, die lui als Lazrus actief wil termineren. Ook hij leeft nu (nog een paar jaar) op een dieet van legale drugs, waarvoor ook ik belasting betaal.
Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij gratis xanax kan krijgen van m'n belastingcenten, dan dat die centen in de zakken van een of andere bobo verdwijnen.
Niemand heeft last van hem. Van die bobo's hebben we allemaal last!

Aktivist | 30-03-09 | 19:11

Matla: ‘Ik ben mij bewust – en dat geldt ook voor mijn teamleden – dat het kwartje bij mij de goede kant uitgerold is en bij onze cliënten de verkeerde. Ik heb mazzel gehad, zij pech. Niemand wordt zo geboren.’
-
het was een keuze trut, geen kwestie van geluk, je steekt niet per ongeluk een spuit met heroïne in je bast. je sloopt niet per ongeluk een radio uit een auto, en je duwt een ander niet per ongeluk een mes in zn donder voor een paar knaken, HET IS EEN KEUZE!!! en zolang er hele volks-stammen zijn die deze softe gedachtegang volgen komen we geen ruk verder. bij de weg, ik dacht dat al die linksgangers nog minder in god geloven dan de gemiddelde reaguurder alhier, dus darwin rules. laat darwin dan ook zn gang gaan en laat de zwakkere lekker afsterven, vreet m op als je wilt, maar ga niet met onze belastingcenten tegen de natuur in. anders ben ik er niet zo zeker van dat het kwartje bij jou wel de goede kant is "uitgerold" (volgens mij valt het op de goede kant, maar ja, geef er maar een draai aan trut)

LaMeR | 30-03-09 | 18:59

Mocht het allemaal mis gaan met mij weet ik wat mij te doen staat.....

GeenSteun | 30-03-09 | 18:58

necrosis | 30-03-09 | 17:51 blij dat je t met me eens bent!
maar is toch zo! en mn hart? maak je geen zorgen! Ik doe dit voor mn rust! LOL
Kijk ik ben t ook wel eens dat er enige opvang is maar zoals zo vaak , schiet de hulpverlening weer door de bovengrens.
Maar ja, dr zit nou eenmaal een slodder geld aan vast en als het slijk der aarde ertussen komt ga je al heel vlug vliegen aantrekken toch?
Ik kan alles wel met de mantel der liefde bedekken maar uiteindelijk kom ik steeds weer tot de conclusie dat me dat als belastingplichtige een hoop centen kost. dus hulp geven aan wie t nodig heeft , maar dan wel voor iedereen 1 op 1 verzorging! dan zou ik er nog mee kunnen leven!
En Lazrus? Nix meer van gehoord!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 18:49

Als die 33 bejaarde junks ook nog langs de scholen gaan en vertellen waarom ze er zo slecht uitzien, en dat ze niks in hun leven hebben bereikt is het OK! Dat PABO-studentje dat niet kan rekenen geloven ze toch niet.

stereo | 30-03-09 | 18:47

Ik snap dat de overlast minder wordt door dit soort projecten en dat is allemaal heel leuk en aardig, maar 'goed' kan ik het toch niet noemen.

Blijf er bij dat junks van 50+ die een dagelijkse portie drugs, onderdak etc. krijgen van belastinggeld zonder afkickprogramma, terwijl de gemiddelde bejaarde eenzaam zit weg te rotten zonder fatsoenlijke zorg, een slechte zaak is.

PauperPanda | 30-03-09 | 18:06

@lilluke halve hoan 17:32
Helemaal met je eens, heb ook het nsb knopje van lazrus maar even aangetikt!
Sarcasme is leuk, lazrus is niet echt sarcastisch te noemen (laat staan "leuk").
Maar denk aan je hart, ook lazrus wordt wellicht oud (en dus overbodig naar zijn eigen mening) en wie weet hoe hard hij gaat lopen janken als hij levend in een ravijn gegooid wordt.
Overigens voor wie het niet snapt, mensen die decennia lang heroïne gebruiken vallen onder de noemer "terminaal verslaafden", verplicht afkicken wordt hun dood.
En wie meent dat dit allemaal hun eigen schuld is: kijk eens naar het aantal drugsverslaafden en vergelijk dat met het aantal alcoholverslaafden, met de nadruk op het feit dat alcohol OVERAL verkrijgbaar is!LEGAAL!!

necrosis | 30-03-09 | 17:51

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 17:38

mensen zoals lazrus brallen alleen maar wat omdat ze denken dat dat interesant is

Ben Haram | 30-03-09 | 17:48

Godwin van de maand: Tiergartenstrasse 4. Ik laat het aan anderen over de voors en tegens te bespreken.

P.C.M. Baas1309 | 30-03-09 | 17:47

Framoes | 30-03-09 | 15:16 Yeah, lekkerrrrrrrrrr! Dexies midnight runners
Werken te gek bij ADHD vroaaaaaar!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 17:42

............. Hij heeft een eigen tv met dvd-speler, audiotoren, koelkastje, een pantry met magnetron en waterkoker, een bureau met laptop....................

Vanaf morgen op Marktplaats. Zo kan baasje weer een extra tussendoortje methadon scoren.

Jeaup | 30-03-09 | 17:42

Ben Haram | 30-03-09 | 17:14
Bekend verhaal van spijker en kop..... jij snapt m, wat vond je van t hersenspinseltje van Lazrus 17.14? die is Éng! en verder gewoon in hun natuurlijke habitat laten! onder bruggen , leegstaande panden etc
En dan dat spul wat in den haag werkt de verzorgingshuizen inschoppen!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 17:38

lazrus | 30-03-09 | 17:11
Ik heb hier al veel voorbij zien komen maar jouw uitspraken doen mij denken aan Nazi Duitsland en hun leidertjes! Ik ben ook niet subtiel maar you are WAY out of line makker! Wegjorissen werkt ook niet helemaal goed volgens mij! GS doe hier wat aan! En Lazarus; Je bent een eng figuuren zou eigenlijk een preventief euthanasietje moeten krijgen! God behoede ons dat jij je voort zou gaan planten!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 17:32

-weggejorist-

qwiebus | 30-03-09 | 17:25

Om daar nog iets aan toe te voegen: Laat deze mensen werken in de gevangenis. Net zo lang tot ze de schuld en smartegeld en kost en inwoning hebben terugbetaald. En na aan dit bedrag voldaan te hebben kunnen we is kijken of het verstandig is om je weer vrij te laten. .

Ben Haram | 30-03-09 | 17:23

@WalterP99
Pak goeverdoeme je eigen verantwoordelijkheid eens een keertje !
De stelling dat dit (of een voorgaand) kl*** kabinet jongeren aanzet tot het gebruik van "bruin", raakt kant nog wal....

Grijskijkert | 30-03-09 | 17:22

wat een ongeloofliike diebielen reageren hier. Goed initiatief? Zeker weer klakkeloos de linkse maffies napraten. Deze mensen zijn van straat gehaald omdat ze de hele dag naast het haagse stadhuis overlast veroorzaken. En daar zijn onze bestuurders niet van gediend, want ze moeten de schijn ophouden dat zoiets niet voorkomt in de hofstad. Onze Mick gaf zijn slachtoffers de schuld toen hij gevangen zat en heeft er blijkbaar geen fuck van geleerd want hij is nog steeds naar ze klote. Nu weet ik dat deze mensen geen ziektekosten , gas/water/licht, internetaansluiting e.d. hoeven te betalen. Er wordt voor ze gekookt, opgeruimd en voor ze gezorgd . Tevens krijgen ze 50 euri zakgeld en kunnen ze 17.50 maal 5 in de week bijverdienen (15 uur werken in de week) =137.50 per week. Deze mensen houden dus schoon meer over dan iemand die achter een vuilniswagen hangt. Het Ironische van het hele verhaal is nog dat Mick en consorten waarschijnlijk ook nog de meest zwakke slachtoffers uitkozen omdat een beetje vent zo'n junkie gewoon omblaast. En dat deze slachtoffers dankzij Mick en Co in verpleeghuizen liggen met doorligwonden waar dan weer geen geld voor is .Terwijl dit tuig in weelde leeft met meer dan 1 op 1 verzorging . De gekken die hier dan van een goed initiatief spreken zijn echt niet goed bij hun hoofd. Om het anders te zeggen : Ik sla je oma het verpleeghuis in en steel je huis en auto leeg en dan verteld de overheid je dat je mij beter moet verzorgen dan je oma die met doorligwonden ligt weg te rotten.

Ben Haram | 30-03-09 | 17:14

-weggejorist-

lazrus | 30-03-09 | 17:11

-weggejorist-

WaltherP99 | 30-03-09 | 16:45

ik begrijp het niet. is dit nu juist een goede vervanging voor allerlei kansloze afkickprogramma's of is dit gewoon weggegooid geld?

stinkvis | 30-03-09 | 16:45

Ik zie geen bedragen, doch schat dit op een miljoen of zes per jaar. 6.000.000,- €
Ja, 't mag wat kosten, toch?

DANNY3960 | 30-03-09 | 16:28

1. Er wordt werk gecreerd
2. Die gasten stelen niks meer
3. Die gasten beroven niemand meer
4. Die gasten zijn van de straat
5. Het aantal echte junks daalt al jaren. Mensen raken niet meer aan de 'bruin'. Het is dus een aflopende zaak.
6. Deze mensen vallen je niet meer lastig voor een euro
7. Ze dragen zo wel meer bij aan de maatschappij
8. Zelfs deze mensen gun ik een normaal leven

StijlSchrijver | 30-03-09 | 16:17

Dan gaan ze toch ook niet uit stelen of beroven? En word er werkgelegenheid gecreerd, de verslaafdenzorg..

MenlerNL | 30-03-09 | 16:04

-weggejorist-

WaltherP99 | 30-03-09 | 15:40

@ Pearly,
juist moet je ze daarom lekkere pammetjes en benzo's voeren. Maarje ze hebben meestal het geld er toch niet voor dus dan houdt het op.

Ha! | 30-03-09 | 15:25

Alles beter dan geld geven aan een vliegtuig dat nog niet bestaat...

da wizard |30-3-’09| 12:47

Even los van het feit dat de eerste JSF allang heeft gevlogen en dit volstrekt normaal is in de vliegtuigindustrie, is alles beter dan 6 miljard ontwikkelingsremmend per jaar te “helpen” of de AWBZ uit te laten dijen naar astronomische bedragen, zonder ook maar iets van een behoefte op controle. Verder is 1 medewerker op 1 verslaafde compleet bezopen.

Wat is dat toch, dat het gezond verstand bij sommige mensen helemaal verdwijnt, zodra er groepen mensen zogenaamd “zielig” zijn ? Is dat gezonde verstand er gewoonweg niet ?

Dr. D | 30-03-09 | 15:21

@ Pearly | 30-03-09 | 15:05
Hebben we meteen nieuwe invulling voor die 24 arme werkloos geworden junkbegeleiders.

Tobus | 30-03-09 | 15:17

Dexamfetamine geven ze ook aan add patienten. Lekker dan.

Framoes | 30-03-09 | 15:16

Ok_Insanity | 30-03-09 | 13:35
Ok man! was kwestie van helder nadenken! en ik heb dat ding nog omdat ik met een andere nick ben gekomen! Ken je Dick for brains nog?
wel sportief dat je me slim noemt! Je bent écht de enige , LOL!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 15:07

Tobus | 30-03-09 | 15:03 geeft zo,n rommel
nu ben ik echt weg

Pearly | 30-03-09 | 15:05

@ Pearly | 30-03-09 | 14:30
De oplossing van Herman Brood, dat lijkt me inderdaad wel wat.

Tobus | 30-03-09 | 15:03

oh daag fijne dag allen ik ben werken

Pearly | 30-03-09 | 15:01

leefbarbaar | 30-03-09 | 14:57 Veel junks zijn helemaal geen Nederlanders.
dat zal je knap tegenvallen . die oude junks zijn juist blanke nederlanders

Pearly | 30-03-09 | 15:00

Pearly | 30-03-09 | 14:53 naar mijn weten is zo,n uitkering 50 euro per week .daar gaat kost en inwoning vanaf.voor niets gaat in ned echt de zon op en in china wordt de zon zelfs gemanipuleerd
Ha! | 30-03-09 | 14:54
klopt maar dit zijn bejaarden junks .

Pearly | 30-03-09 | 14:58

@lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:22
Dat denk ik ook.
Gedurende vele jaren zijn alle versaafden verslaafd gehouden, tientallen projekten hebben er plaats gevonden.
in 010 wil men zelfs ook Pools zuipers gaan opvangen, gewoon, omdat je er zoveel mee kunt verdienen.
De Pauluskerk stond op een toren van BV's allemaal bedoeld om het geld weg te sluizen.
Intussen maar junks importeren om de vraag op peil te houden. Veel junks zijn helemaal geen Nederlanders. Zal in 020 ook wel zo zijn.
Mijn zorg en sympathie ligt bij oude mensen in verpleeghuizen. Junks mag je van mij totaal plat spuiten, best, maar echte zorg moet je aan de mensen besteden, die de zorg hebben opgebouwd.

leefbarbaar | 30-03-09 | 14:57

@ Pearly
Of je het spuit of chineest het maakt niet uit, als je mehthadon hebt gebruikt heb je even geen cravings waar je bokkesprongen van gaat maken. Dat is rust voor langdurige gebruikers. Dan worden even hun cellen niet gesloopt.
We hebben nu een client die is na 10 jaar gebruik gestopt en heeft afgebouwd met een boel benzo's. Die moet nu wel 10! (lees tien) verschillende medicijnen gebruiken omdat haar lichaam geen enzymen meer aanmaakt.
Dus weldegelijk is het even rust voor de gebruiker als het alleen maar omdat je even geen geld hoeft te vinden om je fix te halen.

Ha! | 30-03-09 | 14:54

Voor zover ze niet arbeidsgehandicapt zijn, zoals Mick, kunnen de bewoners naast hun uitkering een klein dagloon (17,50 euro) verdienen door eenvoudige taken te verrichten. Ze helpen mee met het schoonhouden van de omgeving, doen de was voor oudjes in de buurt of koken voor buurtbewoners die twee avonden in de week een hapje mee eten.

kijk eens aan , wordt er toch nog wat voor de gewone oudjes gedaan. dan wel door junks maar goed

Pearly | 30-03-09 | 14:53

Pearly | 30-03-09 | 14:27
"Ik kan me niet voorstellen", nogal logisch dat dat bevooroordeeld is he. Betekent dat ik geen voorbeeld weet van een crackhead die iets nuttigs toevoegt. In de wetenschap doen ze ook aan vooroordelen, maar daar heten het hypothesen.

Nietvoordekat | 30-03-09 | 14:52

Verstandige keuze. Oudere bejaarden zullen er niet voor kiezen om nog af te kicken en de kans op terugval is ontzettend groot. Verstrek je het als gemeente, dan zorg je ervoor dat de criminaliteit in de stad aanzienlijk zal dalen. Daarbij hebben de meeste gebruikers aardig wat traumatische ervaringen meegemaakt waardoor ze zijn gebruiken. Niet iedereen heeft het even makkelijk in het leven en tevens de intelligentie/persoonlijkheid om er nog iets van te maken. Goede initiatief dit !

Aansteker21 | 30-03-09 | 14:46

begeleiden: prima, opvangen: prima. Maar niet als hulpverleners-troeteltjes in een hoekie laten snuiven, blowen en spuiten. Geef die mensen een job te doen; is voor iedereen beter en als je aan de gang bent heb je ook geen tijd om allerlei onzinnigs uit te spoken en ook geen 1-op-1 24-uurs-begeleiding/oppas nodig. Tevens komt er mogelijk dan nog wat nuttigs uit die handen. Afkicken & verplicht werken voor de gemeenschap; echt, daar wordt helemaal niemand slechter van!

Rest In Privacy | 30-03-09 | 14:42

@60CX
Ik heb het over werken, niet over hard werken....
*gaat vast cup a soupje halen, om 4 uur ben ik hier niet meer*

de veteraan | 30-03-09 | 14:37

Ik ben zó benieuwd naar mijn nieuwe WOZ vaststelling!

Tobus | 30-03-09 | 14:31

Ha! | 30-03-09 | 14:28 het is een vervanger. het lichaam hersteld echt niet zo snel .
en daarbij als iemand lang gebruikt wordt afkicken een toestand in het lichaam . zie herman brood zijn lichaam bestond uit speed toen dat wegviel viel herman zelf weg.

Pearly | 30-03-09 | 14:30

@ alle experts hierboven,
Methadon helpt nul comma nul bij afkicken. Het laat het lichaam alleen maar herstellen waardoor de gebruikers er weer tegenaankunnen.
Vooral als je een oudere amfetemine junk wilt laten afkicken moet je hem zijn normale niveau van gebruik door laten zetten.
Vervolgens prop je ze de eerste week vol met benzodiazepinen om ze vervolgens daarop af te bouwen voor een maand. Dan is het fysieke aspect voorbij en kan de therapie beginnen. Helaas zijn de meeste oudere junks toch al verstoten door hun familie en hebben ze zelf hier het geld niet voor.
Dus dan is het vooral verstandig om ze rustig weg te laten rotten in een gebruikshuis.

Ha! | 30-03-09 | 14:28

Nietvoordekat | 30-03-09 | 14:24 weet jij waarom ze aan de drugs zijn gegaan.
en wanneer misschien hebben ze heel nederland wel opgebouwd . dat weet je niet he. je oordeeld . ik ben trouwens tegen harddrugs ik vind dat er tegen de bron moet worden opgetreden de dealers ed. zodat mensen er niet eens aan beginnen.

Pearly | 30-03-09 | 14:27

Pearly | 30-03-09 | 14:21
En mensen die de zorg zouden moeten krijgen, omdat ze iets hebben wat ze zichzelf niet aangedaan hebben, die krijgen het niet. Met andere woorden: iemand die er een ongezonde verslaving op na houdt heeft in dit land voorrang over iemand die er zelf niks aan kan doen. In zo'n land wil je toch niet wonen? Slecht gedrag dient niet beloond te worden!

Overigens lijkt het me erg sterk dat een handjevol junks een waardevolle toevoeging voor onze economie waren.

Nietvoordekat | 30-03-09 | 14:24

ik vind het een goed plan en voor mensen die geen verschil zien in methadon of drugs . methadon is een vervanger dat helpt bij het afkicken. sjee geenstijl stop is met deze bekrompig heid van een tekst in deze topic.

Pearly | 30-03-09 | 14:22

Nietvoordekat | 30-03-09 | 12:37Ah, ik zie dat er toch genoeg geld is voor de zorg? Kom godverdegodver op, tering-overheid, de mensen die dit land opbouwen mogen van jullie stikken
@ Niet voor de kat.
Wie zegt dat deze mensen nederland niet hebben opgebouwd. het zijn bejaarden hoor.

Pearly | 30-03-09 | 14:21

60CX | 30-03-09 | 14:11
Hebben wij het genoegen met een woodstock-bezoeker te maken te hebben?

Nietvoordekat | 30-03-09 | 14:15

Prima toch, zij werken voor hun shotje en niemand heeft last van ze.
Je zal altijd een groep junks hebben, of je er nou zware gevangenisstraffen of boetes op zet of niet. Dan is dit wel een betere manier.

blikkoek | 30-03-09 | 14:15

Tja, we subsidieren toch ook paliatieve zorg voor alcoholisten en rokers - weet je wat dat kost ?

Niet voor Jan | 30-03-09 | 14:14

Wat een achterlijk gezwets weer. Als die praatjesmakers hier, die zeggen dat ze zo hard werken, eens een maandje junk mochten wezen, dan zouden ze wel heel anders piepen, stelletje F5 jankerds, niks beters te doen dan de hele dag op kantoor bij de baas achter je terminaaltje koekeloeren of jullie reactionaire drek over het web uit kunnen storten, bah!

60CX | 30-03-09 | 14:11

@websenior
Denk het niet, ik ben 50 en werk vanaf mijn 17e. Met een beetje mazzel mag ik tot mijn 67e doorwerken. Flikker ze maar op water en brood in de bak ofzo.
Ik heb tenminste geen zin hier aan mee te betalen.

de veteraan | 30-03-09 | 14:01

Ajoh, laat ze. We zijn toch allemaal wel eens een junkie geweest?

luigi17 | 30-03-09 | 13:58

Ik voorspel dat er over een aantal jaren ook een bejaardentehuis komt voor mensen die in het gabbertijdperk zijn blijven hangen en die dan nog elke dag knarsetandend achter hun rollator lopen.

Hobbykip | 30-03-09 | 13:54

mn balhaar

Qrillah | 30-03-09 | 13:45

Klinkt als een goed bejaardentehuis, ik mag hopen dat als ik ooit die leeftijd bereik men mij ook wil opvangen in zon hippie-opa-paradijs.

Jaja, kost centjes allemaal, ik weet dat u het er allemaal heel moeilijk mee heeft. Wees blij dat er nog een paar bejaarden in Nederland een fatsoenlijke oude dag mee mogen maken.

Phoq | 30-03-09 | 13:40

Je bent 50 en wilt met pensioen? Wordt Junk!

Slappehap | 30-03-09 | 13:39

Volgens mij is het een prima project, wat mensen helpt die anders de samenleving ook geld kosten. Nu hebben die mensen tenminste een normaal leven.

websenior | 30-03-09 | 13:38

@Paul Volkert | 30-03-09 | 13:03
Je hebt gelijk. Zonder junks zouden er helemaal geen kosten zijn. Maar goed, dat er junks zijn die ons behoorlijk geld kosten is een feit waar we mee moeten leven. Onze maatschappij heeft het meeste last van junks die op straat aan hun gerief komen. Om de kosten te drukken kun je ze het beste maar begeleiden in hun verslaving. Ik denk dat het beste kan door ze gratis te geven wat ze nodig hebben en ze te helpen aan een leven zonder drugs. In ieder geval moet die druk van dagelijks scoren verdwijnen.

O is dat zo? | 30-03-09 | 13:35

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 13:24

hahaha zegt het zwitsalhoofd :D slim, heel slim;)

Ok_Insanity | 30-03-09 | 13:35

smerige klote hippies drugs verstrekken van onze belastincenten das een mooie

Qrillah | 30-03-09 | 13:32

'Een welzijnswerker per inwoner'.
______
Het lijken gvd. wel junkiejunks !

donjon | 30-03-09 | 13:30

Laat die crackers hun eigen boontjes doppen! De overheid betaald mijn biertje toch ook niet... don't roll the dice if you can't pay the price .. maar dan met die drugskoppen

bolieman | 30-03-09 | 13:28

Krijgen we straks op GS tv ook van die praatprogramma's waar je zo lekker ongenuanceerd kan spuien? Dan word ik bekende NLer!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 13:27

Ok_Insanity | 30-03-09 | 13:14 als jij hierom al je lidmaatschap wil opzeggen dan snap ik niet dat jij géén zwitsal meer bent! Jij loopt dus al ff mee en begrijpt t principe hiero nog niet? Doe eens gauw opzeggen dan! DOEI

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 13:24

@sikkeneur 13.04

Eens. Des te schrijnender zijn dit soort berichten.
Mensen helpen ok, maar je kunt overdrijven hé.
24 verzorgers op 33 junkies, wat moet ik ermee....

Cousin Eddie | 30-03-09 | 13:22

O is dat zo 12:57
Die Hero krijgen ze niet van het tehuis. Daar krijgen ze methadon.
Dan ben je dus al geholpen. Maar daar bovenop krijgen ze ook nog eens de gelegenheid
om bij te verdienen voor hun drugs. Ben benieuwd wat voor "klusjes" dat zijn, want ze betalen dus gewoon de straatprijs.
Dat afkicken van heroine zo moeilijk zou zijn is trouwens ook een mythe.
Je bent een paar dagen beroerd, nou en? Er liggen wel meer mensen ziek op bed.

Peppie van Cockie | 30-03-09 | 13:18

@Laat ze maar zoveel gif innemen als ze zelf willen. Zo lang ze maar hard optreden tegen iedere vorm van overlast. Tegenwoordig is toch de politiek correcte norm dat deze mensen onderdeel uit moeten maken van de maatschappij. Vervolgen jatten ze alles wat los en vast zit uit hun buurt. Dat lijkt mij bij gratis verstrekking van drugs beter geregeld dus mijn zegen hebben ze.

Simon_GS | 30-03-09 | 13:12

Goh u bent iets ruimdenkender dan de slimmerik die dit verhaal gepost heeft.
Doet mij goed dat er toch nog van dit soort mensen op GS zijn. Had al bijna mn lidmaatschap opgezegd om dit kinderachtige stukje

Ok_Insanity | 30-03-09 | 13:14

Ik vind dit een veel beter project dan pak 'm beet,,, Streetdance sessies voor antiliaanse tienermoeders "om van de straat te zijn"

johnboy | 30-03-09 | 13:14

Laat ze maar zoveel gif innemen als ze zelf willen. Zo lang ze maar hard optreden tegen iedere vorm van overlast. Tegenwoordig is toch de politiek correcte norm dat deze mensen onderdeel uit moeten maken van de maatschappij. Vervolgen jatten ze alles wat los en vast zit uit hun buurt. Dat lijkt mij bij gratis verstrekking van drugs beter geregeld dus mijn zegen hebben ze.

Simon_GS | 30-03-09 | 13:12

Tja de prijs die de maatschappij betaald voor wat het is lijkt me....

Ok_Insanity | 30-03-09 | 13:11

Jesus, wat begint geenstijl reactionair te worden, Stockton, heb je soms Berlusconi's partijdag bezocht.
Laat die bejaarde kutjunks zich toch lekker kapot spuiten, heb ik er tenminste geen last meer van. Met een beetje mazzel raken die 25 hulpverleners ook nog verslaafd...

Gifkikker | 30-03-09 | 13:05

Cousin Eddie | 30-03-09 | 12:43
Mantelzorg is loeizwaar, nooit eens fijn en ongestoord op vakantie kunnen gaan of al die andere zaken die het leven leuk kunnen maken.
Reden ook dat , ondanks prima onderzoeken en behandelmethoden voor een voortijdige afbreking, mensen hun gehandicapt kind uiteindelijk toch naar een internaat oid brengen.

Bottomline: aan goede en rechtvaardige zorg hangt een prijskaartje.
Een prijskaartje die velen (nog) niet willen betalen en graag bepaald wordt door beursgenoteerde verzekeraars die dubbele winstcijfers willen kunnen tonen aan hun aandeelhouders.

Sikkeneur | 30-03-09 | 13:04

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:57

Het betaalt zich niet terug. Je vermindert hooguit de kosten, die overigens nog steeds heel hoog blijven.

Paul Volkert | 30-03-09 | 13:03

Ik wil mijn mening hierover niet uiten, het valt mij alleen op dat veel mensen bang zijn hun geliefde speeltjes ( statussymbooltjes) uit hun auto kwijt te raken.
Wat mij ook opvalt isdat; al die mensen die het zo goed voor hebben met anderen
altijd willen helpen maar wel met de centjes van weer anderen!
Hulpverlening gouden handel!!

the wanderer | 30-03-09 | 13:01

Een beetje aan de dope zitten van ons belastinggeld, belachelijk op straat gooien dat zooitje, laat ze maar hun eigen drugs regelen.

Pantheist | 30-03-09 | 12:58

leefbarbaar | 30-03-09 | 12:18
lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:22

Voor mij is het naast gewoon menselijkheid ook een rekensom. Bejaarde junks zijn niet meer te redden. Het is gewoon niet menselijk om ze te laten creperen. Zelfs al zouden ze zelf 100 keer schuld zijn aan hun eigen situatie. Ik denk dat alle Junks graag anders zouden willen als ze zouden kunnen, maar dat terzijde. Junks die op straat leven kosten de maatschappij handen vol geld. Ze maken voor 500 euro schade voor een grammetje Hero dat als dat door de overheid verstrekt wordt slechts een euro hoeft te kosten. Kortom per junk die van de straat wordt gehouden levert dat per dag honderden euro's op. Stel één begeleider op 3 junks, dan betaalt dit initiatief zichzelf meteen terug en blijft er mee over voor onze bejaarden in bejaarentehuizen. Macroeconomisch verantwoord initiatief.

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:57

@ADO-Le-Cent | 30-03-09 | 12:47

Parmaffia - lol. In Haarlem is het net zo scheef. De junks hebben als 'hangplek' de Grote Markt in het centrum. De junks willen maximaal 800 meter lopen vanaf hun hangplek. Dus zijn de dagopvang, nachtopvang en gebruikersplek/methadonuitgiftepunt rond de Grote Markt (in dure panden) gesitueerd. De gebruikersplek bevindt zich naast een duur appartementencomplex voor 55-plussers. Die mensen hadden zo'n overlast van schijtende, pissende en stelende junks. Dan zou je zeggen: verplaats de gebruikersplek of zet er een hek omheen. Maar wat dacht je wat ... er staat nu een groot hek om het appartementencomplex - m.a.w. de 55-plussers zitten nu opgesloten en de junks lopen vrij rond. Tja, keuzes, keuzes.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:54

Overigens @ poll: wat moet je invullen als je nog geen auto hebt?

Nietvoordekat | 30-03-09 | 12:54

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:43
Te triest voor dit land, dat een -slechts- 18-jarige meer van de maatschappij begrijpt dan de mensen die we inhuren om deze te vertegenwoordigen. Het klopt -nuchter en economisch- gezien wel dat pensionado's niks meer toevoegen en alleen consumeren, maar er zijn dingen die je (zeker vanuit het door links zo geclaimde fatsoen) gewoon niet kan zeggen. Maar dat veel mensen in dit land niet meer weten hoe ze prioriteiten moeten stellen, is ondertussen ook oud nieuws.

Nietvoordekat | 30-03-09 | 12:53

@Marcel van Dam
Met de huidige tabaksprijzen zijn we al aardig op weg.

Rest In Privacy | 30-03-09 | 12:53

Ik rem niet voor Bert van Alphen

Cousin Eddie | 30-03-09 | 12:52

@ Rechtstuigje en @Quadrifoglio
Pff, Ik woon gewoon verder in een nette buurt in de binnenstad van groningen. En ja soms wordt ik van die lui idd een beetje simpel.. plisie doet nix.. stuurt ze weg, miss een boete als k geluk heb. Wij mogen de rotzooi opruimen! Ze zeggen je moet het zelf maar oplossen. Ja en als ik dan zon stukje als hier boven lees gaat mijn bloed koken, moet ik ook me ook nog uit de naad werken voor zulk uitschot.. je hoeft hoeft t nie met me eens te zijn, maar lever jij je geld maar in dan en ga maar eens een weekje met zulke lui werken!! ze doen heel aardig als ze leip zijn en als t is uitgewerkt worden ze sjaggie en proberen je te rollen om dope te kopen..

Succes!!

Razzpoetin | 30-03-09 | 12:51

Als ze toch gratis spul en dak krijgen , dan mogen ze ook wel wat klusjes doen ! Kunnen ze heus wel !

Verplicht Vrijwilligerswerk haha

Vluchteling | 30-03-09 | 12:48

@justtheblues | 30-03-09 | 12:45

Dan moet je eerst meer overlast veroorzaken justtheblues. Raak even verslaafd, doe een paar overvallen, kots en schijt de stoep onder, sla bejaarden in elkaar voor een paar euro en hoppa, wellicht is er voor jou dan ook een plekje in Den Haag met volledige verzorging, gratis drugs en een stereo-installatie.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:48

Die welzijnsmaffia van ome Bert is helemaal niet gebaat met afkicken.
Afkicken is natuurlijk een vies woord bij Parmaffia, eh Parnassia.
Als jouw kind geld of iets anders steelt om daarmee snoepjes te kopen, dan probeer je dat kind te straffen of in ieder geval duidelijk te maken dat, dat niet kan.
In Den Haag openen ze een harddrugsgebruikersruimte tegenover een speeelplein.
Junks moeten blijven roven en spelen om aan hun drugs te kunnen komen en dan faciliteert de gemeente een ruimte om daar even rustig te kunnen gebruiken.
.
www.mondigeburger.org

ADO-Le-Cent | 30-03-09 | 12:47

@ Quadrifoglio | 30-03-09 | 12:04
Het onconfortabele junkenbestaan van stelen en scoren leidt zelden tot afkicken. Bejaarde junks krijg je niet meer afgekickt. Leg je erbij neer. Jongere junks zouden allereerst uit de negatieve spiraal van stelen en scoren gehaald moeten worden door op doktersrecept en onder gecontroleerde omstandigheden gratis drugs te krijgen. Tegelijkertijd moet voor deze verslaafden een methode worden gezocht om af te kicken. Het belangrijkste voordeel is dat drugs van de straat verdwijnen en de junks uit de criminaliteit worden gehaald. Zelfs al kickt er geen enkele junk af met dit systeem dan nog neemt het totaal aantal junks af als gevolg van verminderde instroom.

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:47

Eindelijk een project dat je belastinggeld waard is.
Minder overlast/criminaliteit, Junks van de straat, een dak boven je hoofd voor je laatste jaren.
Alles beter dan geld geven aan een vliegtuig dat nog niet bestaat...

da wizard | 30-03-09 | 12:47

Ik ben Jan Modaal van 41 en zoek nog een leuk opvanghuis voor mensen die het zat zijn om te werken voor iedereen die op onze kosten maar even denkt te kunnen leven als een god in frankrijk.

Rest In Privacy | 30-03-09 | 12:45

Die junkies zijn juist de doelgroep die geen financieele injectie nodig hebben.

Sethje | 30-03-09 | 12:44

@Nietvoordekat | 30-03-09 | 12:37

Je hebt gelijk. Je hele leven werken en als je dan als werkende (lees: belastingbetaler) hebt afgedaan omdat je te oud bent, wordt je inderdaad weggezet als 'last voor de maatschappij' en 'onbetaalbare kostenpost'. Zo had ik het nog niet bekeken. Beschamend eigenlijk. Je kunt dus beter een niet werkende lastpost zijn die veel overlast veroorzaakt - dan ben je ineens 'iemand die er toe doet', volgens de wethouder van GroenLinks.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:43

@rechtstuigje 12.13
"verslaving is een ziekte" zeg je? En daarom krijgen die junks zeker bijna één op één zorg?
Ga je schamen mafkees.
Mijn ouweheer heeft Alzheimer (dat is een echte ziekte) en ik moet smeken of het budget omhoog kan/mag. Wel eens van mantelzorg gehoord? Kan ik je niet aanraden

Cousin Eddie | 30-03-09 | 12:43

Prima initiatief. Goed dat deze blijk van medemenselijkheid door Geenstijl voor het voetlicht wordt gebracht. Ik verwacht nu echter onderhand wel weer eens keer een zeer kritisch stuk over de werkelijke verziekers van onze maatschappij, zoals: Rijkman Groenink, Ahmad Salam, Geert Wilders, Wim Kok, Nout Wellink, het Nederlandse Koninklijk Huis, Marokkaanse en Antilliaanse criminelen, Piet Hein Donner, Cees van der Hoeven, Willem Holleeder, corrupte rechters en notarissen, Michel Meurs, Bram Moszcowicz, Jeroen van der Veer, Hedy d'Ancona, clown Bassie etc.

Alquin | 30-03-09 | 12:42

@ diversen
Wat rechtstuigje zegt. Dit project is op zichzelf prima. Staat los van slechte situatie elders.
Het volgende topic gaat over het weer. Ik zou zeggen laad ma en/of pa in en duw ze de lentezon in. Ik kan het niet meer, maar zou het graag nog eens doen.

bakboord | 30-03-09 | 12:41

Iedereen die hulp nodig heeft moet dat krijgen. Maar 1 hulpverlener op 1 junk is wel heel erg over de top. Je kan mij niet wijsmaken dat dit niet met minder kan.

Mcfan | 30-03-09 | 12:41

Ik ben verre van links.. maar vind dit wel een goed initiatief, alleen snap ik niet waarom ze alleen Methadon verstrekken. Nu gaan ze toch nog de straat op om te scoren en houden daarmee de dealers en het netwerk daarachter in stand.
Bijna 1 verzorger per patiënt is wel schofterig veel, deze mensen moeten wel opgevangen worden maar het is een schande dat meer verzorging krijgen dan wie dan ook, ze hebben immers nog nooit wat voor de maatschappij gedaan.
Deze mensen hebben zelfs nog geld over om coke of andere troep te kunnen kopen..... dat kunnen de meeste ( oudere ) mensen zich niet eens veroorloven.
Dit is echt weer Nederlands... overal te ver in doorschieten.

hscarry | 30-03-09 | 12:41

Meneer | 30-03-09 | 12:17

Weleens van cynisme gehoord?

Sikkeneur | 30-03-09 | 12:40

@O is dat zo? | 30-03-09 | 12:06

Dat is niet zo hoor, dat mensen met 'gratis heroine' gewoon kunnen blijven functioneren. De aftakeling gaat alleen wat langzamer.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:38

Op het moment dat je als hardwerkende burger iets gaat mankeren, of puur door ouderdom verzorging nodig hebt, heb ik 1 tip voor je: slik snuif en spuit je kapot, dan wordt er WEL voor je gezorgd.

Überbottehork | 30-03-09 | 12:38

Ah, ik zie dat er toch genoeg geld is voor de zorg? Kom godverdegodver op, tering-overheid, de mensen die dit land opbouwen mogen van jullie stikken! Zodra je begint te werken, sta je meer dan de helft van alles wat je verdient af aan de overheid, die het met miljarden tegelijk over de balk gooit, en als je even niet kan werken omdat je ziek bent, kun je bij wijze van spreken de pot op! Zodra je je tijd gedaan hebt, word je gezien als vergrijzing en te pas en onpas als een "last voor de maatschappij" omschreven! Is dat verdomme een manier om je eigen burgers te behandelen?

Bah. En dan hoor ik dat mensen die te zwak zijn om van hun verslaving af te komen, en hun gezondheid willens en wetens op het spel zetten, betere zorg krijgen dan mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen. Kots op Nederland.

Nietvoordekat | 30-03-09 | 12:37

Wat voor land zijn we geworden dat rotjunks alle zorg krijgen, maar bejaarden en zieken kunnen stikken of maanden op een wachtlijst staan. Of zelfs in ziekenhuizen moet je zelf alles maar doen want er is geen personeel. Ja dat heet progressief beleid, de mensen die helemaal niks bijdragen aan de maatschappij worden vertroeteld met het geld van de werkende mensen, die dan op hun beurt gewoon kunnen stikken.

ExtremeExtremist | 30-03-09 | 12:36

dit kabinet neemt de minderen in de samenleving wel degelijk serieus gister bleek dat we de kindervrienden ook al subsidiëren. Wanneer wordt mijn drank gesubsidieerd? wat een kudt land leven we ook.

prutstert | 30-03-09 | 12:36

I said no to drugs but they didn't listen...

Frappant | 30-03-09 | 12:34

@Tommygunner | 30-03-09 | 12:30

Ik haat junkies ook. Maar wat moet je er anders mee? Het zou wel wat goedkoper kunnen, vind ik. Gewoon een kamer in een eenvoudige instelling, voldoende dope en minder hulpverleners. Dat zou toch ook wel kunnen. Het enige dat nodig is, is wat eten, voldoende drugs (afkicken lukt deze mensen toch niet meer) en een dak boven het hoofd. Ik vraag mij af wat die hulpverleners eigenlijk doen.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:34

@bakboord: ongezien de tyfus dan. D'r sterven godverdegodver gewoon mensen door slechte zorg in andere instellingen, en deze uitvreters worden na jaren nog even extra in de watten gelegd. Bijna 1 verzorger per inwoner.. godverdegodver.

mental K | 30-03-09 | 12:32

"die nu ervaren dat ze ertoe doen?" WTF! Wat voegen ze toe dan, Van Alphen?

Überbottehork | 30-03-09 | 12:31

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:27

Nee hoor ik ben verre van links, maar dat betekent niet dat ik onmenselijk ben, en ja idd in bejaardenhuizen gaat men schandelijk om met oudere en dat moet ook veranderen, maar dat staat los van dit project, dit is ook gewoon een goede manier om die mensen die laatste 2/3 jaar die ze hebben een beetje menselijk uit te laten zingen.

Over de aanpak en het aantal hulpverleners kun je debatteren, maar het is een prima initiatief waar ik graag me gemeente belasting heen zie gaan.

RechtsTuigje | 30-03-09 | 12:31

Motiverend 1 verzorger per junk. Bij mijn veel-te-hard-moeten-werkende vriendin is dat 1 verzorgster op zo'n 15 senior citizens. Maar daar is nooit geld voor. Als dank kan mijn vriendin 2 x per jaar naar manuele therapie om haar rug weer recht te laten trekken. Betalen we ook zelf. Maar ja, welkom in Nederland. Het land van omgekeerde mogelijkheden.

mauzzer80 | 30-03-09 | 12:31

@bakboord | 30-03-09 | 12:19
mijn rol? Ik was denk ik 17 toen mijn oma overleed, dus toen had ik geen rol nee. Mijn rol nu is vooroverbuigen en mij laten naaien door onze overheid die meer ziet in de opvang van junks dan in de goede en humane opvang van onze bejaarden die liggen te creperen in hun eigen uitwerpselen omdat de zuster even geen tijd heeft. Kijk je wel eens Little Britan? Dat oude dametje die de hele boel onderpist? Zo ging het er bij mijn oma in dat gesticht echt aan toe, omdat de verzorgers niet in de buurt waren als er iemand naar de WC moest die dat niet zonder hulp kon!

bananaklit | 30-03-09 | 12:30

@shitzooi | 30-03-09 | 11:57
Ook weer zo'n links trucje; de tegenstanders van linkse feestjes als dom wegzetten... Ik zou werkelijk niet weten waarom IK moet betalen voor keuzes en fouten van andere mensen. Deze mensen maken verkeerde keuzes, krijgen als dank een kamer met butler en genoeg dope om een gemiddelde houseparty gezellig te maken. Only in Holland... Ik ga je nieteens uitleggen waarom je uit je kont praat...

Tommygunner | 30-03-09 | 12:30

@Razzpoetin | 30-03-09 | 12:23
Of je gaat gewoon in een fatsoenlijke buurt wonen. Nee wacht, daar moeten we jouw soort niet.

Quadrifoglio | 30-03-09 | 12:30

bakboord | 30-03-09 | 12:19
dat is het punt niet. Het punt is dat mensen die hun zorg verdienden die niet krijgen; en de mensen die nooit iets verdienden wel.
Dat is zowel menselijk als vragen om protest. Protest van wie het geld moeten opbrengen.
Solidariteit is mooi. En het werkt ook, als degenen die daarover prediken daadwerkelijk gezien worden bij het trekken van de kar.
Dat sluit de hele pvda uit.

Jan Passant | 30-03-09 | 12:29

Enne in GeenStijlland? gaan we dat daar óók zo doen? Dan wil ik er ineens toch maar niet heen!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:28

Als die gasten in coke voorzien worden, vraag ik me toch af of het versneden is en hoeveel het versneden is, of dat ze gewoon in flakes "bediend" worden.

Omega79 | 30-03-09 | 12:28

RechtsTuigje | 30-03-09 | 12:25
Toch maar LINKS tuigje van maken dan?......

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:27

Op zich is er wel wat te zeggen voor dit project, ze veroorzaken iig geen overlast meer. En tja, wat moet je anders met die lui. Wel wrang dat wij naar verwachting tot ons 67ste moeten werken en deze mensen nooit gewerkt hebben. En dat onze bejaarden - die ook lang gewerkt hebben - er slechter bijzitten dan deze uitvreters. En verder wat filmmakert om 12:19 zegt.

Marcel van Dam | 30-03-09 | 12:26

@metal K.
Heel goed. Er is waarschijnlijk niemand die dat voor deze mensen doet. Om waarschijnlijk trieste redenen. Waarschijnlijk willen ze graag ruilen met jouw ouwe.
Nee.

bakboord | 30-03-09 | 12:26

Razzpoetin | 30-03-09 | 12:23

Jij bent een schoolvoorbeeld van een simpele ziel. gefeliciteerd pik.

RechtsTuigje | 30-03-09 | 12:25

Verslaafd zijn is een keuze.

mental K | 30-03-09 | 12:24

mental K | 30-03-09 | 12:22
YES,YOU MAY !!!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:24

Te gek voor woorden die gasten plegen of pleegden misdrijven en overtredingen iedere dag ,en worden op de oude dag ook nog rijkelijk beloond.Mijn vader heeft zijn hele leven gewerkt en nooit met de politie in aanraking geweest.
Hij heeft de laatste 2a3 jaar enkele dagen per week in een bejaardenhuis opvang gehad overdag,de rest van de week verzorgde mijn moeder hem thuis.
Ook mijn vader werd de hele dag op een stoel gezet met een natte onderbroek.
De goede man wist het allemaal niet meer ,hij was dement.
Alweer een reden om alweer op de P.V.V. te stemmen ,al moet ik op mijn knieen naar het stemhokje kruipen.

utjungske | 30-03-09 | 12:23

pff!! gewoon overdosis geven die kudt junkies, ben je van het probleem af.. Ze niet te vertrouw zijn, jatten alles bij mekaar en ze zijn vet smerig.. blehh!! Zonde van ons belastingsgeld en hoezo?? Sjitt ik kan nog nie eens subsidie krijgen voor portiekafsluiting voor junkieoverlast. Die gasten bevuilen mijn portiek, vallen de buurvrouwen lastig in en moet altijd uitkijken waar ik loop voordat je ergens intrap.. ze hebben grote bek eigenlijk luisteren pas als ik een paar klappen uitdeel... Daarom blijf ik erbij gewoon allemaal een overdosis geven!!

Razzpoetin | 30-03-09 | 12:23

Grolschje | 30-03-09 | 12:01
Rot jij anders lekker weg in je eigen kortzichtigheid.

WalterS | 30-03-09 | 12:23

@ bakboord : mijn rol is een paar keer per week langsgaan, helpen eten, en verblijden met mijn aanwezigheid. Mag ik nu klagen over fucking verslaafden (en verslaafde ex-criminelen notabene!!) die beter verzorgd worden dan menig bejaarde?

mental K | 30-03-09 | 12:22

leefbarbaar | 30-03-09 | 12:18
O is dat zo? heeft een selectief gevoel voor menselijkheid! Ik vermoed dat er een of andere hulpverlener achter die naam zit die zijn baan heeft te danken aan subsidieverslindende projecten

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:22

bakboord | 30-03-09 | 12:19
1-0 bakboord - aijnzeikers van GS

RechtsTuigje | 30-03-09 | 12:21

Geloof me, beter in zo'n huis dan op straat, dat kost de samenleving veel meer. Autoradio's, handtasjes, schoonmaken, aanhouden, in een cel stoppen, etc. Kost veul meer.

Kleine Man | 30-03-09 | 12:21

En in tegenstelling tot wat veel mensen je willen doen geloven, is verslaafd raken niet gemakkelijk. Je wordt van veel harddrugs de eerste paar keren dat je het gebruikt, ziek als een hond.
Zo veel verzorgers zie je niet in een bejaardentehuis, en dat, mijne heren en dames, is een fucking schande.

mental K | 30-03-09 | 12:20

Wenn ich welzijnswerk, sociaalcultureelwerk, opbouwwerk, vluchtelingenwerk, jongerenwerk oder straathoekwerk höre entsichere ich meinen Browning.

Pierre Snot | 30-03-09 | 12:20

Ik ben blij dat op GS eikels als Grolschje de broodnodige kritiek krijgen. En voor diegenen die liggen te mekkeren dat hun eigen moeder of oma slecht verzorgd wordt: wat is jouw rol?

bakboord | 30-03-09 | 12:19

En onze gewone bejaarden inderdaad maar creperen. Halve dagen in eigen diarree liggen omdat de verpleegster 25 patiënten heeft. Pas na een dag dood gevonden worden op de plee. Ondertussen ook nog bestolen van alles wat los en vast zit. Dit land heeft haar prioriteiten op briljante wijze verkeerd liggen.

filmmakert | 30-03-09 | 12:19

@O is dat zo? | 30-03-09 | 11:51
Jouw menselijkheid telt niet voor gewone mensen in verpleeghuizen?
Of heet jij wouter en zorg jij ervoor dat normale mensen genoeg zorg krijgen?

leefbarbaar | 30-03-09 | 12:18

Ik kom later nog wel kijken hierzo, moet mn oma in de douche gaan zetten ze hebben te weinig personeel in t verzorgingshuis................

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:17

@Sikkeneur | 30-03-09 | 12:10
Je poging tot stoer doen pakt nogal sneu uit.

Meneer | 30-03-09 | 12:17

Afkicken onder narcose, kijk da's ook een mogelijkheid.

J.N. de Kabelpen | 30-03-09 | 12:16

.. mooi. Als je versleten oude opa dement wordt en overgeplaatst naar zo'n wachtkamer van de dood (om luiers te vullen), dan laat je hem gewoon tot verslaafde zwerver verklaren. Krijgt hij tenminste een goede verzorging.

Jan Passant | 30-03-09 | 12:16

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:06
Luister, ik wil niet vervelend doen maar ik wil zeggen dat ik vroegah, alles heb aangeboden gekregen waar je maar hooked aan kan worden!
Ik rook s'avonds mn jointje ( after work) en drink mn biertje en ben nergens aan verslaafd! hoe komt dat dan?
Als je gaat beginnen over opleiding ,opvoeding dan lach ik je héél hard uit!!!
In mijn geval zou ik volgens jouw statistieken voor mn 30 al een overdose te pakken hebben! Verhaal gaat dus niet op!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:13

Beetje kortzichtig stukkie van GS, deze mensen zijn niet meer te redden en hebben al op kosten van de staat tientallen programma's door gelopen en ze zijn steeds weer terug gevallen in hun oude gewoontes omdat sommige er gewoon nooit vanaf zullen komen no matter wat je doet.

Dan vind ik de oplossing van de gemeente Den Haag (waar ik woon) prima, sinds wanneer verdienen zieke mensen geen hulp. (verslaving is een ziekte) iedereen die zegt dat die mensen "maar moeten afkicken" hebben geen flauw idee waar ze over praten.

RechtsTuigje | 30-03-09 | 12:13

@alle meedenkers:

Natuurlijk is dit beter dan die lui op straat maar als ze meer in de watten worden gelegd dan bijvoorbeeld mijn wijlen oma die het met minder zorg moest doen: opsodeflikkeren met die betutteling! Wil je zorg, dan zorg je maar dat je afkickt. Lekker gesubsidieerd de hele dag stoned zijn en dan ook nog eens de hele dag je natje en je droogje op een gouden dienblad geserveerd krijgen door een stel geitewollensokken, rot op.

Haastigen Spoedt | 30-03-09 | 12:12

Oproep aan alle Bejaarden en zieken, veroorzaak a.u.b. even een MEGA overlast door met rollator alle verkeer op te houden. Krijgen wij n.l. meer wegen = goed voor werkgelegenheid.
Kost a.u.b. ook overal waar u wilt kunnen we weer meer mensen aangenomen worden in de straat schoonmaak.

Maztadont | 30-03-09 | 12:11

funkyd | 30-03-09 | 12:06
Ga is ff buiten spelen, knul.

geen stijl-figuur | 30-03-09 | 12:10

@HaggH | 30-03-09 | 12:07

Het alternatief is niet werkeloos. Het alternatief is werk doen waar we als samenleving meer aan hebben. Aan werkverschaffing hebben we niks.

Paul Volkert | 30-03-09 | 12:10

Grolschje | 30-03-09 | 12:01
.. en dat jouw lever mag opzwellen tot 'ie uiteenspat in de krochten van je onderbuik.
Doe 'es nadenken Sjaak, voor je een mening vormt.
Dat jij nou zo'n onoverwinnelijke bikkel bent wil nog niet zeggen dat iedereen maar zo moet zijn.

Watler | 30-03-09 | 12:10

-weggejorist-

Tedro_Noir | 30-03-09 | 12:09

@Grolschje | 30-03-09 | 12:01
Hoe kom jij aan de wetenschap dat deze mensen het voor zichzelf hebben verkloot? Nog niet veel meegemaakt in het leven zeker? Raak je al in paniek als je moeder de boterhammen niet heeft gesmeerd? Zo ja, dan neem ik het je niet kwalijk.

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:09

@1sokkie:
Die bejaarden hebben toch wel iets beters verdiend? Als ik zag hoe mijn oma en de anderen daar werden verzorgd in het gesticht waar ze zat, om je te schamen...

bananaklit | 30-03-09 | 12:08

24 werknemers + 24 klusjesdoende 65+'ers:
weer 48 werkelozen minder
(Y) Den Haag

HaggH | 30-03-09 | 12:07

@ lilluke halve hoan
Drank maakt meer kapot danje lief is. Hero is minder schadelijk. De illegaliteit van Hero zorgt voor de schadelijke effecten. Studies tonen aan dat waar Junks op recept goede Hero krijgen ze zonder problemen goed functioneren

O is dat zo? | 30-03-09 | 12:06

-weggejorist-

funkyd | 30-03-09 | 12:06

bananaklit | 30-03-09 | 11:15
Het zijn toch bejaarden.

1sokkie | 30-03-09 | 12:05

Mensen helpen is niet nutteloos, erover oordeln dat is zinloos.
Miljoenen in een zinloos omroepbestel pompen ,dat is Nutteloos.

Vrolijk | 30-03-09 | 12:04

cheffaas | 30-03-09 | 11:39
jij heb m! ik wordt door Ya tu sabes als gek weggezet maar ik denk dat er heel wat meer zijn zoals wij! Mensen die de waarheid wél zien
Ik wou dat mn oma in t bejaardenhuis zo'n staf om dr heen had , maar die oudjes kan je beter een pyamadag geven toch?........

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 12:04

@O is dat zo? | 30-03-09 | 11:51
Babyboomer-logica. Lul niet zo ongelooflijk dom man. Hoe comfortabeler je het junkenbestaan maakt voor deze mensen, hoe moeilijker het wordt om er ooit nog uit te komen.
Krijg de blafhoest met je "menselijkheid". Voor jou betekent dat blijkbaar: voor eeuwig vast blijven in een spiraal van drugs, vervuiling en algemene lamlendigheid. Lekker fucking menselijk zeg.

Quadrifoglio | 30-03-09 | 12:04

M'n enige bezwaar is dat 1 alphahulp op 6 ouderen al teveel is.

done

Napeauleon | 30-03-09 | 12:03

Ik snap niet hoe je medelijden kunt hebben met mensen die het voor zichzelf verkloot hebben. Geen cent geven die lui, laat ze maar verrotten in de goot.

Grolschje | 30-03-09 | 12:01

De mounties 11.57

Hahaha!

Cousin Eddie | 30-03-09 | 12:01

Watler | 30-03-09 | 11:55

Dat bedoel ik nou godverdomme, allemaal voor de prestige van Maxime Jacques Marcel Verhagen (Maastricht, 14 september 1956) die eerst eens fatsoenlijk Nederlands moeten leren spreken voor ik hem versta, kotsmisselijk wordt je ervan dat zootje en dan komt die Stockton met zo iets onbenulligs aan, wat een flapdrol.

60CX | 30-03-09 | 12:00

iemand adres en postcode? en waar kan ik me inschrijven?

st0mpie | 30-03-09 | 12:00

De medewerkers van Woodstock hebben toch hoop ik wel een rookvrije werkplek?

Ies niet graties | 30-03-09 | 12:00

gelukkig doen ze in het bejaarden verzorgingstehuis 1 verpleegster op 25 bewoners...

Sjakie Snel | 30-03-09 | 11:58

@tommygunner...

Wie bepaalt de nutteloosheid? Wat is de definitie van nutteloosheid? Misschien komt er een dag dat jij tot dezelfde 'nutteloze' groep behoort.

Ongelofelijk de beperktheid van je denken. Maar goed, niks leuker dan lezen hoe iemand zijn eigen domheid tentoon spreidt. LOL

shitzooi | 30-03-09 | 11:57

sorry hoor ik ben behoorlijk rechts maar wat wil je dan? Deze mensen buiten laten lopen en de rotzooi op straat? denk dat dit de juiste oplossing is, of hebben jullie betere plannen? Deze gasten kunnen niet meer afkicken zo gaat het stukken beter met minder stelen en overlast en kost het de staat minder dan dat ze stelen en overlast geven.

ACE_1978 | 30-03-09 | 11:57

Alsof die mensen zonder drugs nog enig geluk kunnen ervaren.
Laat ze toch lekker spacen, in plaats van afkicken omdat anderen voor hun denken
te moeten beslissen dat dat beter voor ze is.
Het gaat om hun geluk, en als ze dat alleen maar voelen door naar de klote
te gaan, prima toch dat dat kan? Dat noem ik nou vrijheid.
Worden ze ook niet oud, zijn zij blij en wij blij, want als ze 20 jaar langer verzorgd moeten worden kost het helemaal bakken met geld.

editorxx | 30-03-09 | 11:57

De emissie van het crematorium er naast wordt gerecycled via de luchtkanalen van Woodstock. Zo blijft iedereen high tot het einde en daarna weer high na het einde. De één zijn dood is de ander zijn blow. Dit volledig klimaatneutrale mensrecycling project verdient ook wel eens een pluim. Of een snuif.

De Mounties | 30-03-09 | 11:57

Bert van Alphen: proficiat met je CV ! Je bent inmiddels bijna 55 en sinds je *kuch* studie, heb je nog helemaal niets productiefs gedaan.

fart majeur | 30-03-09 | 11:57

mag ik nog wat meer belasting betalen please?

Cousin Eddie | 30-03-09 | 11:57

@O is dat zo? | 30-03-09 | 11:51 :

Oh.. is dat zo?
Dat je echt heel veel 'pech' moet hebben om in die situatie te belanden in Nederland laten we maar even buiten beschouwing? Laten we zeggen dat 3 op de 10 daar echt door pech zitten. En hoewel het nu inderdaad bejaarden betreft, neem ik aan dat ze voor hun 65e begonnen zijn met drugs. Als ze toen al in een afkickprogramma waren gezet konden ze nu tenminste normaal functioneren, in tegenstelling tot 'relatief normaal'.

pseudonaam | 30-03-09 | 11:56

O is dat zo?
Je hebt helemaal gelijk. GS kan alleen maar bashen, wen er maar aan. Zal ze straks niet meevallen op tv....

Toetie | 30-03-09 | 11:56

Indien je de junk echt het beste wenst laat je hem/haar afkicken en help je ze de maatschappij in. Dat pappen en nathouden slaat geweaun nergens op.

Stroopdoos | 30-03-09 | 11:56

60CX | 30-03-09 | 11:43
idd
Morgen is het gezellig druk in Den Haag.
Afghanistan-conferentietje of iets dergelijk.
Gaat Rut nog een leuk stukje draaien daar?
Misschien een leuke PowNed-sticker op Hillary's handtas plakken ofzo?
Fêteert Eimert de JSF-delegatie met een groepje allochtone knuffelheaumeaux in de achterkamertjes?
Vragen, vragen. Maar ondertussen kost dat dagje een slordige 5 miljoen van onze belastingcentjes. Dus van mij mogen die oudjes er best nog één opsteken. Rest in peace, enzo.

Watler | 30-03-09 | 11:55

O is dat zo? | 30-03-09 | 11:51

Geytenwollensokken aangedaan? Als hero een medicijn wordt dan is mijn biertje en jointje natuurlijk bezigheidstherapie voor Tokkies? Dan wil ik óók subsidie! Dan maar Tokkie!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 11:55

Lijkt me een hele humane manier om verslaafde rimpelsaurissen op te vangen. Een geciviliseerde maatschappij waardig. Pressie heeft nog nooi ergens tot een afname in het aantal verslaafden geleid.

bakboord | 30-03-09 | 11:54

Gewoon PvdA, Groen links en die andere slinkse partijen blijven stemmen mensen, dan gaat ons land vanzelf naar de klote

thesherminator | 30-03-09 | 11:52

Prima initiatief. Dat heet menselijkheid. Geen enkele junk is voor zijn plezier junk. Sommige mensen zit het leven niet zo mee, vervallen in drugsgebruik en belanden in een neerwaardse spiraal waar ze op eigen kracht niet meer uit komen. Het feit dat deze mensen junk worden geeft al aan dat het om de zwakkeren onder ons gaat. Hier bij GS worden deze mensen als uitschot en criminelen bestempeld, terwijl het juist de pechvogels en verwaarloosden zijn. Deze lui zijn bejaarde junks. Dus de zwakkeren onder de zwaksten. Helpen dus. Afkicken is voor deze mensen geen optie, waarom ook. Voorzien van voldoende medicijnen (lees: drugs) kunnen deze mensen relatief normaal functioneren. Het is de slechte drugs uit het verleden die ze lichamelijk kapot heeft gemaakt. Overigens Keith Richard is ook een bejaarde junk, maar kan het zich veroorloven.

O is dat zo? | 30-03-09 | 11:51

¿Ya tu Sabes? | 30-03-09 | 11:38
No, porque sé que mi reacion fue......................

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 11:49

Voorbeeldje van selectief quoten, trouwens Stockton. Dat de criminaliteit en overlast gestaag afnemen, slaan we voor het gemak maar over. Prima initiatief, bewijst de klasse van een bevolking die ook voor haar losers weet te zorgen.

handsomedevil | 30-03-09 | 11:49

@harry1588 | 30-03-09 | 11:18:
Simpele oplossingen bestaan wel degelijk. Gewoon allemaal normaal mee blijven doen in deze samenleving. Ik moet werken voor m'n centen, dus moet eenieder die die hier capabel voor is dit ook doen. Enkel uitsluiting bij lichamelijke of geestelijke handicapten.

Ik houd ook van een biertje, dat betekend niet dat ik gratis kost en inwoning van jouw geld verdien om de hele dag knijpers te vouwen en gesubsidieerd te zuipen.

pseudonaam | 30-03-09 | 11:49

Maar voor onderdak en inkomen zijn ze niet meer afhankelijk van diefstal e.d. (of iig minder) want ze verdienen een centje bij, toch? Ik reaguur niet zonder te lezen.

Beau ter Ham | 30-03-09 | 11:48

harry1588 | 30-03-09 | 11:18

Daar denk je wel heel simpel over vriend.
Stel jezelf de volgende vraag: jij geeft de wethouder 1 euro, waar wil je dat ie euro voor wordt gebruikt.
A). lokale zorginstelling zoals ziekenhuis/ouderentehuis
of
B). drugs en spuiten kopen voor een junk.

Wat is hierop uw antwoord:

HeerserOverHetWoud | 30-03-09 | 11:48

Goed initiatief, mooi artikel (in de VK).

WalterS | 30-03-09 | 11:48

*zoekt sponsors voor zes plankjes*

Illuminator | 30-03-09 | 11:46

De naam van die toko dan ook.. "woodstock" , lekker verheerlijkend.

@pato: Wat dacht je van gewoon lekker meeparticiperen in de samenleving, of anders maar gewoon uit de samenleving oprotten (vastzetten). Zo kosten ze ons geen geld via belasting of verdwenen autoradio's.

pseudonaam | 30-03-09 | 11:45

pato | 30-03-09 | 11:41 En na een jaar of 20 heb je een miljoen van die slapjanussen aan de spuit in de een of ander tehuisje. Kosten; miljarden. Nee dus!

Stroopdoos | 30-03-09 | 11:44

Does op de trein naar Siberië zetten die lui..

ÖZ^zÿ | 30-03-09 | 11:44

Krijgen we dat gelul over bejaarden weer, wat een kutmaandag vol prietpraat van kleinburgerlijke nietsnuttende reaguurders weer, is er niks belangrijkers te melden?

60CX | 30-03-09 | 11:43

-weggejorist-

framboos | 30-03-09 | 11:42

Lying Dutchman | 30-03-09 | 11:22
Klopt! Maar dit zijn dan ook landen waar men niet zo snel een junk zal worden.
De nederlandse overheid is veel te laks mbt tot de bestrijding vd drugshandel.

c10 | 30-03-09 | 11:42

¿Ya tu Sabes? | 30-03-09 | 11:38
ja zover was ik al En dan ook maar meteen een pretpark alleen voor bontkraagjes? Speciale rijbanen voor klevers? wat's next? Slaap lekker verder!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 11:41

Eindelijk een goed project. Zouden ze voor alle junks moeten doen. Blijven ze tenminste van mijn autoradio af. Gratis dope en woonvoorzieningen voor eenieder die zichzelf naar de klote wil helpen is uiteindelijk stukken goedkoper voor de samenleving.

pato | 30-03-09 | 11:41

Op zich is het project niet slecht. Ik vraag me alleen wel iets af. Deze junks krijgen toch ook AOW of bijstand of wat dan ook, ervan uitgaande dat het legale inwoners zijn van NL. Waarom moet dit dan met subsidiegeld? Laat een stuk betaald worden door de bewoners zelf, en met iets minder verzorgers kan men wel toekomen lijkt mij. Daarnaast lees ik dat de bewoners een dagloon ontvangen voor verrichte arbeid, is dit niet een beetje krom??

bananaklit | 30-03-09 | 11:40

Wouw ik denk dat ik mijn oma ook daarheen stuur, zoveel zorg en positieve aandacht krijgen ze in deze junkysoos. Bij mijn oma in het bejaardetehuis werken ook zo'n 24 mensen, maar hebben ze wel 300 bewoners en gebruiken op de kamer? ho maar je mag er niet eens roken, da's slecht voor de longen, daar ga je dood van (reden voor veel inwoners om met roken te beginnen).
Apart toch dat de gemeente geld steekt in mensen die de wet/normen/waarden aan hun laars/spuit lappen... leg dat maar eens uit aan de ''normale'' bejaarde

HeerserOverHetWoud | 30-03-09 | 11:40

Nou en? Ze zijn toch van straat. Verwacht je van iemand die 50 jaar drugs gebruikt dat ie opeens afkickt?

Toetie | 30-03-09 | 11:39

Een hulpverlener per cliënt,
dit voorrecht is alleen voor deze verslaafden,
en straatterroristen in Amsterdam-west.
Chronisch zieken, en bejaarden, moeten het in ons land met heel wat minder doen.
Maar die hebben dan ook meestal hun leven lang gewerkt,
en zijn nooit de samenleving tot last geweeest.
En daar houden wij niet van in Nederland.

Ploos van Amstel | 30-03-09 | 11:39

Wat moeten ze dan, auto's leegroven, oude dames tasjes afhandig maken..., nee, dit lijkt mij een prima oplossing, stelletje azijnpissers.

60CX | 30-03-09 | 11:39

Die instelling alleen al: "Als ik hier ooit nog wegga is het tussen 6 plankjes".

Doe normaal, je zit daar niet voor niets. Maar nee de luie junk wil niet afkicken en vind het wel prettig zo, lekker teren op een ander zijn ballen.

Drugs is niet jou probleem. JIJ bent JOU probleem en MIJ tot last.

cheffaas | 30-03-09 | 11:39

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 11:34
Iedereen is gek, behalve jij.

¿Ya tu Sabes? | 30-03-09 | 11:38

doe mij maar een speciaal huis waar ik voor altijd bier kan drinken dat betaald word met gemeenschapsgeld

Payke | 30-03-09 | 11:37

Lul niet zo dom Stockton. Wat heb je liever dat die junks gecontroleerd gebruiken in een of ander overheidshuis of dat ze fiets, autoradio en TomTom jatten om aan die troep te komen?

Toko Bali | 30-03-09 | 11:35

Junk met crimineel gedrag? Oppakken en in speciale kam... uhh, opvangcentra zetten en cold Turky af laten kicken!
Overleven ze dat niet is dat een medische oorzaak en zijn we van een kostenpost af! Die gasten kosten klauwen met geld en daar zijn wij niet verantwoordelijk voor! Ik heb ze niet aan de spuit gezet toch?
mijn audio uit mn auto, inbraak waarbij de vetklep(pen) een drol achterlieten! (van angst?) 2 fietsen van de achterplaats waarvan één met kinderzitje!
Sorry maar verwacht van mij geen clementie voor dat uitschot!
Op dr verjaardag een overdoosje en we zijn in één jaar van een gigakostenpost af!

lilluke halve hoan | 30-03-09 | 11:34

Wordt je eigenlijk high van de pil van Drion?

Teun van het Tuinpad | 30-03-09 | 11:33

Snap de afweging wel om die kudtjunks 'dan maar' onderdak en een boterham te bieden.

Meneer | 30-03-09 | 11:33

Ik vind het een goed verhaal... om hier nou een heel topic aan te wijden :-S

TheInfamousDodger | 30-03-09 | 11:31

@gladstoned66|30-03-09|11:26
Je bent zeker stoned? Het gaat er juist om dat er een beleid moet komen dat de junkies stimuleert om af te kicken, nu worden ze alleen maar geholpen om in die sfeer te blijven.

1st Male Lesbian | 30-03-09 | 11:31

Als met zoveel van dit soort projecten ,heeft de welzijn maffia er alle belang bij dit soort projecten in stand te houden.

kuifje. | 30-03-09 | 11:31

koetmarokeen ga je schamen

gladstoned66 | 30-03-09 | 11:30

Junks krijgen bijval uit onverwachte hoek, de GS reaguurder springt in de bres voor junks die ze in hun destructieve eigenschappen steunt. Dit betekend dat, de junk zich ongestoord naar de kleauten kan helpen op onze kosten zolang hij/zij de anderen er maar niet mee lastig valt. Compassie? Nee, a-sociaal noem ik dat.

Stroopdoos | 30-03-09 | 11:30

Als ik in zo'n opvanghuis terecht zou komen, doe dan maar een overdosis heroine in m'n spuit.

Paul Volkert | 30-03-09 | 11:28

Als ik zie wat somige mensen hier schrijven ,vindt ik het niet zo vreemd dat er de laatste tijd zoveel wandaden in het openbaarvervoer zijn.Waar is het respect voor de medemens.

gladstoned66 | 30-03-09 | 11:27

Best mooi zo'n gesticht waar junkies terecht kunnen. Prima, maar toch voelt het niet goed. 24 welzijnwerkers betrokken bij dit project, het komt er dus op neer dat de bewoners niets zelf doen. En er worden wel erg veel welzijnswerkers bij betrokken, dat riekt naar belangenverstrengeling waar de bewoners de dupe van zijn. Het lijkt erop dat ze kansloos worden gehouden.

Oerkoendoe | 30-03-09 | 11:26

-weggejorist-

KoetMarokeen | 30-03-09 | 11:26

-weggejorist-

de Bruijn | 30-03-09 | 11:26

Het Leger des Heils in Den Haag is ook een zooitje, allemaal vriendjespolitiek. Een beleid van niks. Die hele hulpverleners cultuur bestaat alleen maar uit het goedkeuren van het foute gedrag van de bewoners, want o wat begrijpen wij ze toch goed. Geen wonder dat er bijna niemand succesvol terugkeert in de maatschappij. De bewoners vinden het veel te relaxt, in de maatschappij moeten ze zich weer inspannen en aanpassen.

1st Male Lesbian | 30-03-09 | 11:26

Hij heeft een eigen tv met dvd-speler, audiotoren, koelkastje, een pantry met magnetron en waterkoker, een bureau met laptop, een balkonnetje, veel daglicht en ruim zicht over de stad.

*weet het en gaat junk worden

azijnseiker | 30-03-09 | 11:25

*wat is er toch gebeurd met 'die'?*

CoJoNes | 30-03-09 | 11:25

-weggejorist-

Klintonn | 30-03-09 | 11:24

Ik deel de negatieve houding van GS absoluut niet op dit gebied. Deze mensen hadden 30 jaar geleden hulp nodig, nooit gekregen en nu zou je ze dus maar dood moeten schieten omdat ze niet funktioneren.
Ik denk dat dit project uit eindelijk meer zal opleveren dan het kost, maar daar kijkt men hier niet naar.

Anarki | 30-03-09 | 11:24

Sjonge jonge..

Verplicht afkicken, zijn we hier een politiestaat of wat? Enig idee wat een junkie aan schade veroorzaakt per jaar? De junkies welke in dit tehuis wonen geven heel wat minder schade dan die losgeslagen types welke niet in de opvang zitten, vanuit dat oogpunt juich ik dit initiatief alleen maar toe.

paradoxical | 30-03-09 | 11:24

Beau ter Ham | 30-03-09 | 11:16
Nee dus. lees ff het stukkie. Vorige week al - terecht -op m'n donder gehad omdat ik reageerde zonder te lezen.

De methadon wordt in huis verstrekt, voor dope moeten ze de straat op. Thuis kunnen ze dat gebruiken, dat dan weer wel. 3 x raden waar de dealerT zijn Porsche parkeert, nadat 'ie die Antilliaan heeft opengeharkt voor z'n verse bolletjes.

Napeauleon | 30-03-09 | 11:22

"Je kan ze natuurlijk ook op straat schoppen en ze dan laten beleden, roven of creperen onder de brug. Veel goedkoper."

Bedelen, niet beleden.

Naakte Waarheid | 30-03-09 | 11:22

-weggejorist-

WoutH | 30-03-09 | 11:22

Het houdt de junkies wel van de straat... Het heeft zeker zin. Alleen begrijp ik niet dat daar zoveel personeel voor nodig is.. Bij het leger des heils doen ze het met veel minder personeel.

Me Myself and I | 30-03-09 | 11:22

@CoJoNes | 30-03-09 | 11:20
Schokkend dat we bij ambtenaren spreken van WERKdruk...

Tommygunner | 30-03-09 | 11:22

Demente junks verzorgen lijkt mij best grappig, die blijven snuiven, blowen en spuiten.

Vloberto | 30-03-09 | 11:22

In andere landen sluiten ze junks gewoon op.

Lying Dutchman | 30-03-09 | 11:22

@lampendraaier
precies laat ze maar wat 'nuttigs' doe'n, stenen sjouwen van A naar B en daarna weer van B terug naar A.

ik moet wel toegeven dat het beter is om ze in zo'n junkiehuis te zetten dan ze op straat laten lopen waar ze zekers te weten voor overlast zorgen., maar d'r mag wel op bezuinigd te worden, de helft van de welzijnswerker ontslaan en de ook snijden in het aantal methadon dat verstrekt wordt

Schoemie | 30-03-09 | 11:21

Je kan ze natuurlijk ook op straat schoppen en ze dan laten beleden, roven of creperen onder de brug. Veel goedkoper.

Naakte Waarheid | 30-03-09 | 11:21

De laatste Nederlanders die voor hun 50e met pensioen kunnen.

godsammekrake | 30-03-09 | 11:21

@shitzooi | 30-03-09 | 11:16

Rook je eigen shit, terwijl jou ook uitkosten!

Geert kom er maar in

Dick Johnson | 30-03-09 | 11:19

Het is heel simpel:
een beetje junk kost minimaal 300 euro per dag.
Daar kun je dus rijk van worden!
Laat iedereen lekker verslaafd blijven, het gaat alleen om het geld wat je in je eigen zak kan douwen.
Geldt trouwens voor de hele zorg.
Inderdaad: een junk krijgt betere zorg dan een bejaarde! Schande.

leefbarbaar | 30-03-09 | 11:19

Afkicken moet een vereiste zijn wanneer je zorg ontvangt, waarom dat geen norm is begrijp ik ongeacht positieve punten echt niet. Dus pas een goed project wanneer de bewoners binnen 3 maanden clean zijn.

Stroopdoos | 30-03-09 | 11:19

En daar zijn alle experts op het gebied van verslaafde middelen ineens!

R0gu4 | 30-03-09 | 11:19

= win + win + win: Klote junks van de straat, oude mannetjes een dak boven hun hoofd en 24 mensen hebben een baan.

nattegeit | 30-03-09 | 11:18

over het feit dat deze mensen niet meer uit stelen gaan heeft gene het over.

gladstoned66 | 30-03-09 | 11:18

"De 24 begeleiders doen er alles aan de 33 bewoners – onder wie zeven vrouwen – het gevoel te geven dat zij hun gelijken zijn"

Dat moet lukken.

Napeauleon | 30-03-09 | 11:18

@Beau ter Ham | 30-03-09 | 11:16

Gewoon opsluiten in een kamertje van 3 bij 3 is nog goedkoper.

Als Bertus zo'n medelijden heeft kan ie ze toch elke week opzoeken... en misschien wel gezamelijk douchen...

Dick Johnson | 30-03-09 | 11:18

@shitzooi | 30-03-09 | 11:16
Het mag geen geheim zijn tot welk kamp u behoort.
De Oude Grieken gooide nutteloze figuren van een hoge berg...

Tommygunner | 30-03-09 | 11:18

Zucht. Laten sterven of laten zwerven? Als ik het goed begrijp zijn dit oude mensen. Gooi die van hun heroine af, die ze al decennia gebruiken en dikke kans dat ze dat niet meer overleven. Natuurlijk kan je dan nog steeds afvragen waarom er gemeenschapsgeld heen moet. Junkies zijn namelijk toch niks waard immers. Die kan je beter laten sterven (overdosisje he haastige spoed).
Vervelend alleen als ze door de stad zwerven en spullen stelen om te kunnen gebruiken. Vandaar dit opvanghuis. Maar geheel in de stijl van de PVV en zijn spreekbuis GS, zal het er wel op neer komen dat gevonden wordt dat die junks beter kunnen sterven of stelen dan dat 'wij' 'onze' belastingcenten er aan spenderen. Want ja als je zelf de rotzooit veroorzaakt dan moet je er ook maar mee dealen, toch?
Simpele oplossingen bestaan niet, simpele mensen wel (zoals hier elke dag bewezen wordt)

harry1588 | 30-03-09 | 11:18

mja, nog altijd beter dan dat ze je autoruit mollen voor niente-nada-niets of bejaarden beroven bij pinautomaten..
maar goed deze regering is niet zo goed met voorwaarden en subsidies.. Bankiers mogen lekker blijven graaien, junkies mogen lekker blijven spuiten.. Kan ik niet zeaun subsidie krijgen voor een reisje naar de maladieven?

Tam Tam | 30-03-09 | 11:18

En toch liever dit nog dan uitkeringen naar het Rif gebergte.

Katte Nut | 30-03-09 | 11:17

-weggejorist-

Languh89 | 30-03-09 | 11:17

Erg goed project. Een ieder die dat niet snapt; informeer je zelf eens goed. Je bent nu een voorbeeld van 'wel een mening, maar helaas geen idee hebben waar het over gaat".

shitzooi | 30-03-09 | 11:16

Wat een drukte over in omvang leptonische opvallendheden. Junks zijn voornamelijk storend als ze stelen en dakloos zijn. Die last wordt van de schouders van de maatschappij afgehaald. Is stukken goedkoper. Maar ik verwacht dat dit argument door de kortzichtige reaguurders niet opgepakt wordt.

Beau ter Ham | 30-03-09 | 11:16

allemaal naar een kamp, waar ze aan het werk worden gezet. 1 welzijnswerker met een zweep per 20 uitvreters.

lampendraaier | 30-03-09 | 11:15

Hebben ze niet een ander type spuit? Of een afkickprogramma?

JosVerbeek | 30-03-09 | 11:15

1 welzijnswerker per bewoner?! Deze junks hebben dus betere zorg/toezicht dan onze bejaarden! Over de gezondheidszorg maar niet te spreken... pfff

bananaklit | 30-03-09 | 11:15

What's next?!

roestvrijtaal | 30-03-09 | 11:15

Hey, Bert van Alphen van Groen Slinks

Jij mot er ook maar gaan wonen want je word door ons ook uitgekosts.

Dick Johnson | 30-03-09 | 11:12

Naar gekeken en begrijp deze misbruik van belastingcenten niet. Afkicken een vereiste anders ongezien de tyfus.

Stroopdoos | 30-03-09 | 11:11

Kost duur, ander injectie niet mogelijk?

Haastigen Spoedt | 30-03-09 | 11:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken