Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Spoeddebat Noord-Zuid Lijn 020

amsterdamspace.jpgKlik. We schakelen over naar Den Haag voor een spoeddebatje in de TK. Inzet: de FAIL die de Amsterdamse NoordZuid-lijn heet. De aanleg van de metrolijn die onder andere het hoofdkantoor van GeenStijl in Noord moet verbinden met het PowNed Café in Amsterdam Centrum ligt zwaar onder vuur. Helaas pindakaas gaat er nogal wat mis tijdens de bouw. Project is te duur en eigenlijk één grote fuck-up. We herinneren u even aan die trieste beelden van de kakkeww Familie, die opeens in Hotel Krasnapolsky moest overnachten toen hun voordeur begon te piepen. Of dat aangrijpende verhaal van het joodse meisje Anne Groenteman, die zoveel scheuren in de muren van haar Achterhuis ontdekte dat ze naar het in bevrijd gebied liggende New York probeerde te vluchten. Kunt u nu wel roepen, Amsterdams gezeik, boeien. Maar de recentelijke Einstürzende Neubauten te Keulen, waar ook aan een NoordZuid-lijn gewerkt werd, kunnen dit ogenschijnlijk saaie randstedelijke spoeddebat fris elan gaan geven. Gewoon intunen. Later kun je zeggen dat je erbij bent geweest. LIVESTREAM.

Reaguursels

Inloggen

Tjah, die Amsterdammers horen het donderen in Keulen.

Bolkestein | 12-03-09 | 01:08

Ach, die paar honderd miljoen die ze aan infrastructuur uitgeven valt in het niet bij de 20 miljard aan inkomsten door infrastructuur. Er zou potverdikke een noord-zuidlijn van Groningen tot Eindhoven aangelegd moeten worden. En snel ook. Als we niet snel beter bereikbaar worden, zijn we straks een uithoek van Europa.

datzitzo | 11-03-09 | 20:39

Haha, toen zat ik in de zaaal :)

Steefje | 11-03-09 | 18:09

Financieel is er niets aan de hand. Alle kosten worden ruimschoots gedekt door de nieuwe parkeertarieven.

echt niemand | 11-03-09 | 17:58

Pannekoek (of pannenkoek) mix erin en smullen maar

darnoc | 11-03-09 | 15:20

koerbagh ® | 11-03-09 | 11:46
Ik zeg de Quick Boys zitten er achter.

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 14:18

hoe kan het toch zo mis gaan met al die toppers in het bestuur je zou zowat denken dat het afgesproken werk is met duitsland om die fantastische hollandse historie daar ook even op CDA wijze te laten verdwijnen. CDA heeft altijd al een trekje ondergronds gehad. wat een kutland is het ook. moet ik meteen denken aan poetin die 2 anbtstermijnen heeft gedaan en van meisjes van 24 houdt maar wel al zn doestellingen heeft gehaald. Nederland heeft de balk die in zn 4e termijn zit en gewoon nog niets klaar heeft gemaakt zelfs zn eigen wijf is nog een probleem hehehehe en amsterdam heeft PVDA. gewoon afrekenen op functioneren en we hoeven dan niet te verdwijnen in een black hole

andre9738 | 11-03-09 | 12:44

euhm, boeie????? regionaal nieuws heeft nu niet echt mijn voorkeur; kom eens met echt nieuws en niet regionaalneiuws uit de provincie zoals hier of powned nieuws.

salonsocialist | 11-03-09 | 12:42

Dat plaatje is volgens mij van de Jagersfontein Mine, niet van Kimberley.

niet dat het er wat toe doet natuurlijk....

2M2 | 11-03-09 | 12:35

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:41

En ik denk zomaar dat je daarin gelijk hebt. 't Zou zowat een hangbrug onder de grond moeten worden of ongelooflijk diep en zwaar geheid/geboord (uitgaande van het gewicht) denk ik, denk ik.
Dat staat gelijk aan een danswedstrijd voor olifanten - in de sporthal tússen de dominosteentjes één dag voor "Domino-Day" (Als dat overigens betekent dat we Hans Kraay jr. niet meer zullen zien/horen stel ik dat hierbij wel voor)

Napeauleon | 11-03-09 | 12:22

@Contra daar heb jij helemaal gelijk in.

En trouwens moet die ouwe rotzooi er over 1000 jaar nog staan ?
Het houdt een keer op. Slopen die ouwe vieze, krakkemikkige stad en een moderne metropool van maken.

vhuigelaar | 11-03-09 | 12:22

Ga pannenkoeken bakken daar in 020...

GrijpStuivert | 11-03-09 | 12:12

Er zitten kennelijk een aantal Amsterdammers in de 2e kamer die niet voor de belangen van het Nederlandse volk maar voor de Amsterdammer en schaamteloos voor zichzelf opkomen. En dan heeft Guusje Nadorst het over integriteit van de lokale bestuurders. In Den Haag zelf is die ver te zoeken.

knight03 | 11-03-09 | 12:05

Mmmm. Wat een schande. Laat die Amsterdammers maar lekker zelf betalen uiteindelijk hebben ze deze linkse lutsers ook zelf gekozen.

Contra | 11-03-09 | 12:02

Amsterdam is eigenlijk ook veel te klein voor een metro.

Ariel | 11-03-09 | 12:01

Ik denk dat ze de commissie afwachten. Gok ik hoor.

PrivateHead | 11-03-09 | 11:58

vroegah, toen Duits beton nog degelijk was ...

Paardenlullenpoetser | 11-03-09 | 11:55

@ koerbagh ® | 11-03-09 | 11:46
Kijk, dat zijn berichten waar je wat aan hebt. Maar dat er bij ons voor de sluis vanochtend een file stond van 500 m, daar hoor je niemand over!

Jeff Hawke | 11-03-09 | 11:55

Ik woon in het buitenland, want niet in Amsterdam.
Maar waarom nu wel een livestream naar de Tweede Kamer en gisteren niet, toen het debat er was mbt de weigering van het kabinet om de aangenomen motie uit te voeren mbt de weigering van het VK om de heer Wilders toe te laten?

Vigil | 11-03-09 | 11:48

Napeauleon | 11-03-09 | 11:36
Probleem is dat je volgens mij, maar ik ben geen ingenieur, onder geen beding zulke grote strukturen in een slappe ondergrond kunt aanleggen op vijf meter afstand van waarschijnlijk toch al gammele houten funderingen. In de Pijp staan namelijk van oudsher niet bepaald uit de beste kwaliteit huizen en er zijn al genoeg panden die al noodgedwongen reeds een nieuwe fundering hebben gehad in de afgelopen jaren. Ik geloof eenvoudigweg niet dat er geen zettingen in de slappe veenondergrond plaatsvinden. En zeker niet in smalle straten als de Ferdinand Bolstraat.

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:41

-weggejorist-

oXoMoRonIC | 11-03-09 | 11:40

@Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:29: Fascist is de term voor jou. Dat weet je toch.

Fleauxe | 11-03-09 | 11:38

Ah, het is besmettelijk. Commissies, in kaart brengen, onderzoek doen, aanbevelingen, nog maar eens een commissie, de kaart is vergeeld dus we moeten het weer eens in kaart brengen, dan een commissie die gaat kijken of de aanbevelingen van de eerste commissie richtinggevend zijn of niet, daar moeten we dan natuurlijk over debatteren, misschien moet er een commissie of misschien wel een stuurgroep komen die de commissie controleert die de aanbevelingen van die andere commissie onderzoekt (en natuurlijk in kaart brengt), en dan gaan we die kaarten eens tegen het licht houden, een debatje over voeren, paar kamervraagjes er achteraan, je kunt niet zorgvuldig genoeg zijn. Tenslotte zit er nog maar 1.1 MILJARD van onze centen in, en die bouw kan best een jaar of 4 wachten tot al die praatgroepjes klaar zijn, en natuurlijk kost dat wachten ook minimaal 400 miljoen. Wat kan het schelen, we bulken van de centen.

Toch?

Neon | 11-03-09 | 11:37

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:29
LOL

Napeauleon | 11-03-09 | 11:36

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:27
Mijn simpele gedachte is dat wanneer je een tunnel in het wáter kunt bouwen van Fr. naar UK dat je dan misschien ook een buis in de modder kunt leggen. De huidige constructie is echter bedacht door mensen die 'm ook wilden maken dus zich beperken tot een keuze binnen hun eigen 'assortiment'.
@groot denken: ja graag
@laten wij ons voorbijstreven?: ja dus want we denken op 20% ipv. op 200%.
Maslov in de bouw

Napeauleon | 11-03-09 | 11:36

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:27
Omein.
Hoge gebouwen, grote projecten, diepe tunnels. hup bouwen.
Is goed tegen de crisis.

Isser | 11-03-09 | 11:33

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:29
Eh .............................

Rammstein | 11-03-09 | 11:31

LOL archief van amsterdam ligt ook (min of meer) op de N-Z route,

johnboy | 11-03-09 | 11:29

Napeauleon | 11-03-09 | 11:23
Ik ben helemaal geen populist .... TOCH MENSEN ?

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:29

Faalinga speekt! Geyl

pleistertje | 11-03-09 | 11:29

fuckje | 11-03-09 | 11:20
Ben ook benieuwd. Het zal wel weer in de orde van sjchandelijk en knettergek liggen.
Ik ben pro grote projekten en vind dat wij die stupide calvinistische mentaliteit eens kwijt moeten. THINK BIG wat mij betreft. Ik ben dus pro Betuwe lijn en pro HSL. Grote projekten lopen altijd uit en zijn niet te begroten. Iedereen weet dat behalve een aantal beleidsmaker klaarblijkelijk. Het enige bezwaar wat ik tegen de NZ lijn eh is dat mij het technisch nauwelijks realiseerbaar acht vanwege de specifieke ondergrond van Amsterdam. Verder niet zeiken. Kijk eens naar China. Daar jankt men ook niet maar doet men gewoon. Laten wij ons voorbijstreven of gaan wij nu eindelijk ook eens groot denken ?

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 11:27

Napeauleon | 11-03-09 | 11:23
+1

Gettipap | 11-03-09 | 11:27

Er is weinig veranderd.
Jules DeelderT:
En dan dat gemeut over die ehh... kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de ontlasting... De Stopera! Bejje dan ook in de war azzie’n gebouw zo noem? Daar kreegie helemaal de schijterij van.. Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zoveel duurder dan verwacht, dan krege die architecte bonje, werd het nog es zoveel duurder dan verwacht, krege die architecte weer bonje, ging het weer niet door of toch weer wel, werd het nog es zoveel duurder dan verwacht en nog es en toen moeset Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worde gered.... Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es wete watter hier nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar hep gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproke voele omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroke....? Ziet ik zo bleek dan? Voor mijn part breke ze die hele teringzooi daar af. Liever vandaag nog as morrege.... Ander geval: het Concertgebouw dreige in de grond te zakke.... Nou, ik zou zegge: Wees blij! Mot je net gelove...’t Hele land moes op ze kop want ONS Concertgebouw moes worde gered. Ovvie maar effe mee wou schokke...? Ja, hiero, me reet! We betale al zat an die pleurisstad. Heel Amsterdam sta op de momentenlijstst Waddachie dat dat nie kost om al die middeleeuwse optrekkies overend te houwe? Miljarde! ‘k Vinne mooi hoor, ‘k vinnet prachtig, maar van d’r eige cente. De poen die hier wordt verdiend, wordt in Den Haag verdeeld in in Amsterdam over de ballek gerot. Of wou je bewere van niet soms? Bij die ehh... kom hoe heet... o ja, die Stopera, daar blijke in ene vijftig miljoen pleite! Daar wor geen eens meer naar gezocht! Is an die strijkstok blijve hange van die bunkerbouwers... Stelletje uitnemers! Lane ze een keer gewoon gaan werreke in plaas van heel de dag zitte ouwehoere waaro ze nou weer es motte gaan knage.

Schaatser | 11-03-09 | 11:26

fuckje | 11-03-09 | 11:20
PVV wacht nog even af hoe het volk reageert om vanavond op het 20:00 journaal met een mooie metafoor te komen die in dat verlengde ligt.
Nog meer vragen waarop je het antwoord zelf weet?

Napeauleon | 11-03-09 | 11:23

fuckje | 11-03-09 | 11:20
Ja, ze waren heel duidelijk: Dit mag de burger geen geld gaan kosten.

T61 | 11-03-09 | 11:23

beter nog 2.3 mld erbij dan 2.3 mld voor niets.

(.) (.) | 11-03-09 | 11:21

Heeft iemand het standpunt van de PVV gezien/ gehoord? Ik dus niet, helaas.

fuckje | 11-03-09 | 11:20

020 was altijd al n bodemloze put. Die hebben ze nu ook aangeboord bij die ondergrondse tramlijn. Wat n (ver)zakken

pleistertje | 11-03-09 | 11:18

Don Sputare | 11-03-09 | 10:55
Het was ook een prestige project voor de bankiers van de Zuidas, die perse een eigen lijntje wilden naar het CS, uit de tijd dat ze nog een grote bek hadden.

CoffeePatch | 11-03-09 | 11:17

Napeauleon | 11-03-09 | 11:13

Zeauw waar!

E-loog | 11-03-09 | 11:15

Neon | 11-03-09 | 11:13
Stimmt.

Rammstein | 11-03-09 | 11:14

Iko Nal | 11-03-09 | 11:11

Zo diep durven z eniet te graven. Het is er koud en donker. Dat is best eng. het blijven immers oppervlakkige 020-lui.

E-loog | 11-03-09 | 11:14

Iko Nal | 11-03-09 | 11:11
Dan stuiten ze op de verborgen spelonken waar Roel van Duijn en alle andere kabouters wonen.

sjaakdeslinksesul | 11-03-09 | 11:13

Waarom linken jullie steeds naar dat suffe politiek24? Daar hoor ik het alleen, op tweedekamer.nl zie ik het ook.

Maar ik zal het wel weer verkeerd doen.

Neon | 11-03-09 | 11:13

Isser | 11-03-09 | 11:12
En niet de laatste. Wat ik je brom.

zovoklets | 11-03-09 | 11:13

Rammstein | 11-03-09 | 11:12
Ook niet.

Isser | 11-03-09 | 11:13

Rammstein | 11-03-09 | 11:11
Dat is niet de eerste keer.

Isser | 11-03-09 | 11:12

herstel, bij Stuttgart.

Rammstein | 11-03-09 | 11:12

Don Sputare | 11-03-09 | 10:55

Te weinig draagvlak, hét probleem.

zovoklets | 11-03-09 | 11:11

Ze zijn aan het schieten in Berlijn.

Rammstein | 11-03-09 | 11:11

Waarom leggen ze die metro niet gewoon 50 meter dieper in de grond? Kun je gewoon onder alles doorgraven en hoeft de halve binnenstad niet dicht.

Iko Nal | 11-03-09 | 11:11

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:57

Ja die, die had net zoveel ballen als ondergetekende

Napeauleon | 11-03-09 | 11:10

Oplossing; Tunnelgravers uit Gaza. 'Moslims graven voor moslims.'
Ontwikkelingshulp voor daar, hier gedaan en Bert K. krijgt de rekening.

zovoklets | 11-03-09 | 11:10

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:35
Dat was een flinke metrolijn.

Isser | 11-03-09 | 11:09

Uhm, dit gaat over 020? Aha. Huhhuh. Er is daar een probleem? Hummm. Zozo. Dat is niet zo mooi. Wat was eigenlijk de aanleiding om met dit project te starten? Verkeershinder, bereikbaarheid, millejeu?

Even denken. De directe kosten zijn gestegen van 700 miljoen naar ruim 2,5 miljard. Zozo. Kijk eens aan. En op voorhand was expliciet afgesproken dat de meerkosten voor 020 zouden zijn. Waarom is er nu dan discussie? Laat alle 020-stakkers maar even wat kak inhouden en lappen. Tegen de tijd dat men aldaar failliet is, koopt Dick S. uit A. met alle plezier en voor een alleszins redelijke prijs de boel op. Gooit de boel plat. Kan die stad eindelijk eens mooi herbouwd worden.

De Amsterdamse politici fucked up big time. WIe zich brandt....

E-loog | 11-03-09 | 11:09

@Bigi Bana Boy 10:33
Ik weet wat je bedoeld met de Ferdinand Bolstraat, ik ben er recentelijk vaak geweest vanwege mijn werk en mijn auto kan ik nergens meer kwijt, dus gooi ik hem aan het begin (of eind, whatever) vlakbij het hek dat de weg afsluit, midden op de zebra, gelukkig nog nooit een bekeuring gehad maar wegrijden is wél een probleem.
Ik ga er in ieder geval niet meer naartoe.
Zowiezo is Amsterdam - auto geen match!

necrosis | 11-03-09 | 11:06

PVV rules weer zoals gewoonlijk. Iedereen die dit een one-issue partij vindt praat peop.

disclaimer | 11-03-09 | 11:05

lijkt me heerlijk om eens flink te spenden van andermans centen. En omdat je ambtenaar bent hoef je nóóóóit op de blaren te zitten en als t öconomisch ff tegenzit zorgt Guusje er wel voor dat er bezuinigt (lees: meer gehaald) wordt bij diezelfde sukkels waarvan je net al het geld verbrand hebt.
Tot zover kort naar het handboek voor Ambtenaren: "Hoe kweek ik onverantwoord gedrag".

Rest In Privacy | 11-03-09 | 11:04

Mooie foto, zomer 2009 Adam, hebben ze een nieuw openbaar zwembad in de stad? Jammer dat ie nog niet vol is met water, komt vanzelf wel denk ik ...

GraDuZ | 11-03-09 | 10:59

@Ommezwaai | 11-03-09 | 10:57: Broodje halen. Die weten ook wel dat ze net zo goed Rusland ' voor de laatste keer' kunnen waarschuwen.

Fleauxe | 11-03-09 | 10:58

Napeauleon | 11-03-09 | 10:37
Was het niet niet een bekend Duits oud politicus die heeft gezegd dat men Duitsland na het verwezenlijken van zijn en Albert Speers bouwplannen niet meer zou kunnen herkennen ?

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:57

Zit ik hier te kijken naar een nutteloos debat.
Goh, is ook voor 't eerst.
*klik*

T61 | 11-03-09 | 10:57

Volle bak daar...
Waar is iedereen?

Ommezwaai | 11-03-09 | 10:57

@t61 10:49
Ja lijkt me leuk. Kunnen we gast arbeider inhuren die al een beetje nederlands kunnen. En zijn we die economische blokken ook kwijt.

two ball cane | 11-03-09 | 10:57

UBERLOL@ Wat heeft 020 aan de woorden van de PVDA? Niets!

Fleauxe | 11-03-09 | 10:57

oeh wat een spannend debat!

boeje. next.

egbert-jan | 11-03-09 | 10:56

Het nut van die lijn is natuurlijk ook inmiddels tot nul gezakt, nu er in Amsterdam Noord aanmerkelijk meer economische activiteit plaats vindt dan op de Zuid-as, waar men voornamelijk druk is met het aanvragen van eigen surseances. Overigens wel sneu om te zien hoe weinig draagvlak er kennelijk hier is als het gaat om die leipe Amsterdammers met hun eeuwige gezeik dat hun stad zo belangrijk is voor de rest van NL.

Don Sputare | 11-03-09 | 10:55

@CoffeePatch | 11-03-09 | 10:48
Het volkomen blind zijn voor hetgeen er zich in zijn stad afspeelt is wel een typisch trekje van Cohen inderdaad...

VanFrikschoten | 11-03-09 | 10:55

Het zou eeuwig zonder zijn als er een moskee of theehuis zou instorten.
Groen-Links begrijpt dat.

Fleauxe | 11-03-09 | 10:54

'.. wie af en toe 'ns doorzakt, wordt nooit 'n chag-e-rijn"

Cousin Eddie | 11-03-09 | 10:54

Neerlands nostalgie:
Amsterdam die mooie (of: grote) stad
is gebouwd op palen
als die stad eens ommeviel
wie zou dat dan betalen?

Brakke Obama | 11-03-09 | 10:53

Gewoon doorgaan met de bouw, en hopen dat dat hele kut dorp in een gapend gat verdwijnt?

captainobvious | 11-03-09 | 10:52

@T61 |10:49
Ook goed!

fuckje | 11-03-09 | 10:50

Ik bespeurde bij Paul Witteman gisteravond toch echt een kritische vraagje ten aanzien van de metrolijn aan Cohen. De beste man blijft natuurlijk volhouden dat voor de verwachte 200.000 reizigers dagelijks de metrolijn onontbeerlijk is.

Jan Boule | 11-03-09 | 10:50

Nou krijgt D66 mijn stem ook niet meer. Belachelijk dat die club voorstelt om het rijk (lees MIJ) voor de kosten te laten opdragen. Verkeerde berekeningen en onverantwoord (lees politiek gewenste) te lage kostenramingen, verkeerde aannemers, incompetent projectbeheer, etc. liggen aan dit debacle ten grondslag.
Laat die Amsterdamse bestuurders en pauperburgers het probleem zelf maar oplossen.

knight03 | 11-03-09 | 10:50

fuckje | 11-03-09 | 10:47
Doe maar een afsplitsing van N-Z Holland en Utrecht, gaat de rest vrolijk verder.

T61 | 11-03-09 | 10:49

Kijk, Charlie Haptroot heeft weer eens vragen.
"Natuurlijk" is wel het stopwoordje van die D66man pfff...

GingerAle | 11-03-09 | 10:48

VanFrikschoten | 11-03-09 | 10:45
Cohen beweerde gisterenavond bij P&W dat hij niet wist om welk bedrag het ging.

CoffeePatch | 11-03-09 | 10:48

Zak er lekker in

Cousin Eddie | 11-03-09 | 10:47

loerelau | 11-03-09 | 10:40
Zaken als grondverzakking, gif in de grond, beschermde dieren en archeologische vondsten altijd op rekening van de opdrachtgever. Die had dat moeten weten voordat de aannemer wordt ingehuurd.
Als jij een dakkapel laat bouwen en er blijken wormen in de draagconstructie te zitten waardoor het dak gedeeltelijk instort, is het ook jouw verantwoordelijkheid.

sjaakdeslinksesul | 11-03-09 | 10:47

D66 vindt dat het Rijk, en de Provincie moeten bijdragen.
Tijd voor afsplitsing van Grunn en Fryslân !

fuckje | 11-03-09 | 10:47

Laat die Amsterdammers het allemaal lekker zelf betalen, oprotten met die randstadters met hun grote bek. Alles boven de rivieren mooi de zee in laten verdwijen, stelletje grootmuilen zonder ruggegraat.

reperman | 11-03-09 | 10:46

Na Den Haag (tramtunnel) en Amsterdam en Keulen, willen de miljeuk stakkers in Antwerpen persé een getunnelde ringsluiting. Kosten x 1000, veiligheid x -100 , maar het fijnstof van een brug door de stad is echt eng...

Brakke Obama | 11-03-09 | 10:46

Gewoon doorgaan joh... niets aan het handje... (behalve een groot gat)

Frappant | 11-03-09 | 10:45

Gemeente koopt woningen Vijzelgracht
www.refdag.nl/artikel/1396825/Gemeente...
... maar we mogen niet weten hoeveel belastinggeld ons dat kost... Flikker de grondwet en de democratie ook maar in de gracht...

VanFrikschoten | 11-03-09 | 10:45

Bij de volkse stemming was de meerderheid van de amsterdammers tegen aanlegg. DUS, heeft de pvanderaa het doorgezet. Overigens, waar blijft Keau Hen nu? Als er iets goedgaat, is hij niet van het scherm te meppen, en nu is mr Rooibosthee nergens te bekennen. Verantwoordelijkheid dragen noemn ze dat.

dathoujetoch | 11-03-09 | 10:44

Mijn oplossing is een kleine aanpassing. Kantel die lijn en je hebt een boven-onder verbinding. Op die manier maak je het voor de onderwereld economie makkelijker geld naar boven te halen en vieze versa. Dit moet uiteindelijk leiden tot minder oppotting van geld in de onderwereld =stimulans lokale en nationale economie.

two ball cane | 11-03-09 | 10:43

Dat het inkapselen van lucht zo duur kan zijn he...

Multiflauwekulti | 11-03-09 | 10:43

Saaai, "mijn vraag is.."...."ja maar mij vraag is!", "ja maar mijn vraag is" , "en dan wil ik vragen aan...", "dat vraag ik me af", "ja ik ook"

stomme vragen...

timmiedinnie | 11-03-09 | 10:43

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:33
Sorry, ik ben een achteruitlezerT... Je hebt gelijk, vrijwel iedere vergelijking van de Amsterdamse NZ-lijn met Keulen gaat mank.

In Keulen boren ze grote delen, 3 x zo diep, door zand, waar wij nog graven/modder scheppen.

De enige vergelijking die overeind blijft is dat je bij projecten van deze omvang nooit alles kunt uitsluiten en een beperkt aantal aannames moet toestaan. Maar buizen laten zakken in de volatiele prut is wel hèt recept voor gelazer.

Napeauleon | 11-03-09 | 10:43

Toch snap ik het niet. Als ik iemand inhuur om een dakkapel op mn huis te zetten en hij zegt dat ik 40% bovenop de offerte moet betalen dan zeg ik ook: Dikke snikkel! Hoort zoiets niet bij de verantwoordelijkheid van de aannemer?

loerelau | 11-03-09 | 10:40

En wat is nu precies het probleem als dat dorp in blubber verdwijnt?

Biff Eagleburger | 11-03-09 | 10:40

Amsterdam wist al lang dat dit soort risico's en tekorten zouden ontstaan. Wat wil je als je rekening houdt met 4% kosten onvoorzien? Die bril was wel erg roze.. Bovendien was er niemand die het project wilde verzekeren. Deze signalen waren echter niet genoeg. Want, als zo'n groot project eenmaal op gang is, dan springt heus het Rijk wel bij hoor als er problemen zijn! En dat zou waarschijnlijk ook zo zijn gegaan als het geen crisistijd was geweest.. Maar nu is dat niet uit te leggen. Amsterdammers: Reken maar op een flinke verhoging van de ozb en andere gemeentelijke heffingen!

p0rn0 | 11-03-09 | 10:38

@Rammstein 10:21
Zout en peper dr bij?
Het project wordt vanzelf stilgelegd als de hele Vijzelgracht in het gat stort.
Laten ze bovendien eerst die andere bouwputten (de A10 bijvoorbeeld) eens afmaken.
Kutstad!

necrosis | 11-03-09 | 10:38

-weggejorist-

frenk4700 | 11-03-09 | 10:37

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:35
Dat was toch ook ten tijde van zo'n groot project?

Napeauleon | 11-03-09 | 10:37

Het zal misschien vreemd klinken, maar ik heb toch het idee, omdat er zoveel geld door het putje wordt gespoeld dat er iemand van de pvda bij betrokken is.

Karel Kruizenruiker | 11-03-09 | 10:34

Amsterdamse wijven zeiken omdat ze dat lekker vinden (moet piemol in).
Als dit project strand hebben we grote kans op kabinetscrisis, meaui!

Stroopdoos | 11-03-09 | 10:33

Ik ben helemaal pro grootsteedse projekten en al helemaal pro metro, S - en U-bahnen maar vind de NZ lijn een onvoorstelbaar gevaarlijk projekt gezien de geologische gesteldheid van Amsterdam (en het hele Westen eigenlijk). Wie Amsterdam kent, weet hoe smal bijvoorbeeld de Ferdinand Bolstraat is (heilige geboortegrond van de onvolprezen Febo by the way) en dat je daar twee metrobuizen bovenop elkaar in de slappe veengrond kan leggen lijkt mij een totale hersenschim. Een metro in Amsterdam aanleggen kan alleen in hele brede straten (die er nauwelijks zijn) en of in buurten die sowieso gesloopt zullen moeten worden. Ik zeg met pijn in het hart dat men of nu moet stoppen of dat men de panden in de Ferdinand Bolstraat moet slopen.

Bigi Bana Boy | 11-03-09 | 10:33

@Schoorsteenveger | 11-03-09 | 10:21
Hmm lekker om mee wakker te worden.

Alhowel je natuurlijk geen enkele kans ongemoeid moet laten om zoiets groots als Einstürzende Neubauten te melden. Was het bouwsel in Keulen nou niet echt nieuwbouw.

Deze vind ik beter en zelfs iets passender bij dit topic
www.youtube.com/watch?v=knUDV_ppSyE

zhirek | 11-03-09 | 10:32

brutus68 | 11-03-09 | 10:25
Minder doden ?

Rammstein | 11-03-09 | 10:32

Amsterdams gezeik, boeien.

snokkertje | 11-03-09 | 10:31

Anne Groenteman museum?
De boom van Anne Groenteman?

vragen, vragen

Napeauleon | 11-03-09 | 10:31

Moet dit niet onder 'Provinciaal' ? Oh sorry, verkeerde website....

vetser | 11-03-09 | 10:28

@mezelf
Ik bedoel natuurlijk een overschrijding van het budget.
*koffie automaat zoekt*

blinde kip | 11-03-09 | 10:27

Demografisch gezien is een verbinding van noord en zuid in elke stad volslagen overbodig. Zijn altijd twee werelden die niets met elkaar gemeen hebben.

hekkesluiter | 11-03-09 | 10:27

Geert Dales heeft zijn partij eeuwig te schande gemaakt. Bralt voor ondernemers te zijn terwijl er geen groter voorbeeld van slecht ondernemerschap is dan dit.

Einde van de Domheid | 11-03-09 | 10:25

En wat zou het stoppen van dit krankzinnige project wel niet gaan kosten?

brutus68 | 11-03-09 | 10:25

Dit is gewoon het herverdelen van belastinggeld onder aannemers die dat geld via hoeren- en cafebezoek weer terug pompen in de economie. Er moeten gewoon meer van dat projecten komen. Net zo zinnig als het aanleggen van overbodige ijsselmeerpolders en HSL en Betuwe lijnen, maar wel goed voor de economie.

Don Sputare | 11-03-09 | 10:25

Bij gebrek aan voortgang en ideeën over hetgeen in NEDERLAND aan de hand is, gaat de Tweede Kamer maar ouwehoeren over iets dat betrekking heeft op AMSTERDAM.

Ze zouden dat hele gespuis met pek en veren het land uit moeten jagen.

Maar ja, er zijn nog steeds idioten die erop stemmen bij de verkiezingen.....

De Droit | 11-03-09 | 10:24

Tja, een 10% van het budget kan gebeuren...
En 50% is al extreem maar 300%?
Kunnen ze diegenen die alles goedgekeurd hebben niet headfirst in die kuil flikkeren?

blinde kip | 11-03-09 | 10:23

Als de door Duco Stadig gerecruteerde Tjeerd Herrema maar onder geen beding terugkomt. Tjalling Halbertsma is een goede man voor de klus.

Einde van de Domheid | 11-03-09 | 10:23

Tijd voor een nieuwe hoofdstad, " the city of failures" heeft afgedaan...

MichieldeMuiter | 11-03-09 | 10:22

Ha Faalinga weer ns in de kamer. Leuke emo tv

overigens mag heel 020 verzakkeen ( liefst diep)

pleistertje | 11-03-09 | 10:22

Gewoon deaur werken

Deepeasy | 11-03-09 | 10:22

Ik eet mijn hoed op als het wordt afgeblazen.

Rammstein | 11-03-09 | 10:21

Volgens Geert Dales was alleen het verzakken van die krotjes een tegenvaller, voor de rest gaat alles volgens 'plan'.

Victor | 11-03-09 | 10:20

The Cabinet featuring Hibbeldribbel! Wordt weer lachen.

Bos Hout | 11-03-09 | 10:19

Amsterdam kan zich beter concentreren op de Wallen. Zou erg zijn als dat ten onder gaat aan Job T Cohen

Erectus Enormus | 11-03-09 | 10:19

Nog 4van die tunnels aub, doorgaan tot de hele stad verzakt.

McMikeS | 11-03-09 | 10:19

Afzinken die hap.

Zippy | 11-03-09 | 10:18

LOL@Pritt vanwege Anne Groenteman

sjaakdeslinksesul | 11-03-09 | 10:18

Natuurlijk is het feit dat er honderden miljoenen in de zakken de bouwcriminelen verdwijnen geen oorzaak van het gigantisch falen van de NoordZuid-lijn.

HetMes | 11-03-09 | 10:17

Amsterdams gezeik, boeien.

John McClane | 11-03-09 | 10:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken