Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielzoekers halen neus op voor Fries kudtdorp

kudtdorp100.jpgTwijzel, Friesland. Een schitterend lintdorp gelegen aan de doorgaande weg Leeuwarden - Groningen. De huizen kosten er geen drol en hebben oprijlanen waar je zes auto's kwijt kunt. De melkboer zet nog glazen flessen gepasteuriseerde melk op de stoep, de SRV-wagen rijdt er nog. Elk weekend kun je in deze contreien foekie foekie doen met geile boerenmeisjes op de parkeerplaats van de uitstekend bereikbare regiodixo bar-dancing QuatreBras. Je zou toch zeggen. Daar wil je als Nieuwe Nederlander graag wonen. Rust & ruimte voor weinig. Maar nee. De 26.000 Gezichten met een verblijfsvergunning kijken het gegeven paard in de bek en schudden nee. Check bericht: Asielzoekers willen niet in Achtkarspelen wonen. Volgens Rijksregels moeten er 48 Neo-Nederlanders in het idyllische Achtkarspelen gedetacheerd worden. Maar helaas, de poging om ook bij die stugge Friezen de geneugten van de multiculti samenleving door de aars te drukken, strandt op de arrogantie van de nieuwkomers. Je bent natuurlijk niet uit booming Afghanistan gevlucht om terecht te komen in fokking Peter Tuinman Country. Het verklaart wel waarom Achtkarspelen opvallend scoort op onze Allochtoon-0-meter. Kom op, Pardon Gezichtjes! Stap in die niche. Dat chinees-restaurant kan wel wat concurrentie gebruiken. Twijzel or bust.

Reaguursels

Inloggen

Als voor hen de keus zou zijn Twijzel of terug zouden ze waarschijnlijk eieren voor hun geld kiezen. Maar als ze ook maar iets van een keuze hebben zullen ze voor iets anders gaan. En terecht ook. Ik neem aan dat ze hier een toekomst willen opbouwen, en hoe vind je werk in zon stinkgat? En zonder auto is zo'n dorp zonder supermarkt met alleen maar bejaarde boeren toch onleefbaar?

The Jury | 08-03-09 | 20:38

In 's-Gravenhage (regio 2525) woonden op 30 september 2007 16100 mensen, waarvan 13895 niet-westerse allochtonen (86.3%).

kan iemand die meter uit 2007 eens updaten....

Paul Kesrey | 07-03-09 | 23:20

Ik kan me voorstellen dat je daar als asielzoeker niet heen wil. De Wâlden zijn de Goelag archipel van Fryslân.

Mugger | 07-03-09 | 21:00

Mooi zo. Blijft Fryslân toch nog de mooiste regio om te leven -behalve Leeuwarden dan-.

Aldgisl | 07-03-09 | 15:22

Ik heb bij 8kapselen gewoond, en geef ze geen ongelijk. Niet voor niets trekken de autochtonen er massaal vandaan.
Kijk maar eens naar vergrijzingsstatistieken. Staan ze in de top5.

grmbl | 07-03-09 | 15:22

-weggejorist-

Gunba | 07-03-09 | 11:57

Eikenhout | 06-03-09 | 11:44

Door natuurlijke selectie kom je er van zelf achter dat je als Randstedeling hier niet thuis hoort.
Jullie hebben je bek altijd open maar zeggen niks, jullie denken ons iets te kunnen leren omdat jullie uit het westen komen en denken beter ontwikkeld zijn, helaas is dat niet het geval zie je aftocht uit Frystaat Fryslan.

F.Fluitketel | 07-03-09 | 11:33

Na maandelange omzwervingen waarbij velen gevallen zijn. En anderen uitgehongerd, dorstig en krachteloos verschrikkelijke ontberingen hebben geleden. Komt de sterk uitgedunde groep aan in Nederland. Waar ze een vorstelijk onthaal krijgen en een verblijfsvergunning. En dan weiger je een woning. Dat rijmt niet met elkaar.
Het lijkt me toch meer dit:
Lekker met het vliegtuig naar Nederland gekomen, geld zat omdat de mensen in eigen land helemaal niet zo hulpbehoevend waren. In tegenstelling tot landgenoten die wel hulpbehoevend zijn, maar daardoor geen geld hebben om hier te geraken. Dan heb je wel eisen bij een toegekende woning. Want in het land van herkomst had men toch ook een bepaalde standaard.

Moraal van het verhaal is: We zijn niet de gewone man van die landen aan het helpen. Maar de elite. Dezelfde elite die schuld heeft dat die landen niet meer prettig zijn om in te wonen. Het is zoiets als dat Femke Halsema het vliegtuig neemt naar de States als asielzoeker. Omdat Nederland te islamitisch is geworden. Het moet toch niet gekker worden.

Smarties | 07-03-09 | 11:15

Dit speelde na de "bevrijding" van Iran door Khomeiny (nota bene met behulp van het Westen) ook al toen "asielzoekers" uit Iran weigerden om vanuit het asielzoekerscentrum naar een dorp in de provincie te verhuizen.
De heren wensten alleen te verhuizen naar Amsterdam omdat ze het leven in een grote stad zoals "kuch' Teheran gewend waren.

wachtmeester de bruy | 07-03-09 | 07:32

"kudtdorp or bust" dit plan hadden we eigenlijk al veeeeeeel eerder op moeten zetten.
Dan hadden we geen last gehad van al die asociale nep-asielzoekers die hier dit land lopen te verpesten.
- voor de duidelijkheid;
tuig zoals "ayaan hischi ali" als dat der echte naam wel is, die leugenachtige tyf...(achwat, vul zelf maar wat scheldwoorden in).
Of schorem zoals die Jami de afval-moslim. dat beetje zielig loopt te doen omdat ie eerst al triest van z`n geloof afstapt. en vervolgens zielig loopt te doen omdat hij een poef op z`n neus krijgt als ie mohammed gaat beledigen.
-
en dan nog wat; er is dan ook meteen meer ruimte voor ECHTE asielzoekers, die werkelijk met een reden hier komen. en`t fijne ervan is als je DIE mensen helpt, zijn ze nog dankbaar ook.

Charly_Trippo | 07-03-09 | 01:55

Niet alleen god haat Nederland... de allochtonen ook!!!

Stellingios | 07-03-09 | 00:03

Ik wil eigenlijk ook liever in een vrijstaande villa met 40 hectare grond om me heen wonen. Kunnen ze dat ook ff regelen?

my anal pony | 06-03-09 | 23:57

Is toch GVD niet normaal hier in dit kloteland.
Deze geluk... ahumm asielzoekers worden (helaas) met open armen ontvangen en in de watten gelegd,durven deze criminelen en uitkeringstrekkers in spe ook nog eens hoge eisen te stellen.
Opsodemieteren,en vlug!!!
Geertje aan de macht!

pit | 06-03-09 | 22:32

Ik stel voor om dit als "lakmoesproef" in te voeren in de asielprocedure, en wel als volgt:
vraag 1: bent u economisch vluchteling?
nee: door naar vraag 2.
ja: u pleurt direct op.
vraag 2: U zult dan wel getraumatiseerd zijn. Mogen we u huisvesten in het rustgevende Achtkarspelen?
nee: u hebt gejokt bij vraag 1; u pleurt direct op.
ja: sorry, Achtkarspelen zit al vol. U...(vul maar in)

knakenpoetser | 06-03-09 | 20:34

Korfbalclub Olympia uit Twijzel heeft nog een spelerstekort?

hertoginvanbads | 06-03-09 | 19:53

Is er niet een verlaten booreilend in Nederlandse wateren waar die parasieten kunnen wonen???

Bodhisatva040 | 06-03-09 | 19:40

Werelds...(pakt ondertussen spullen in)

retezweeds | 06-03-09 | 19:16

De enigste Allochtoon die ze daar ooit hebben gezien is zwarte Piet ,gelukje voor Bos en Balkenende,die plukken daar d'r stemmen uit die boerengaten.

fleurtje | 06-03-09 | 18:12

Mooi, ik hoef die troep hier niet zo nodig. Hebben we niks aan, alleen maar ellende.

Jelle. | 06-03-09 | 17:54

Het is meer doordat het AZC in het naburige Kollum is gesloten, dit vanwege de vele opstand van o.a de burgers uit de omgeving. Na de moord op marianne vaatstra (99,99% zeker dat die een asielzoeker was i.v.m de wijze waarop dit meisje vermoord is) is het AZC gesloten.

En nog een probleem, ze bevinden zich midden in het gebied van de Friese Wouden (De Wâlden), daar moet je geen asielzoekers neer zetten.. is hier algemeen bekend hoe de mensen uit de Wâlden reageren, niet met een praatje nee direct rechtoe-rechtaan. Daarom is de hele omgeving hier ook buitenlands vrij :)

Aleuh | 06-03-09 | 17:52

Maar natuurlijk; als je naar hier komt en een uitkering krijgt waar hardwerkende belastingbetalers elke ochtend voor in de file mogen staan om dat op te brengen, mag je toch eisen stellen?!

thispissesmeoff | 06-03-09 | 17:21

Echt belachelijk, only possible in NL denk ik.

B0rat | 06-03-09 | 17:05

Dan niet, opgerot dan maar. Wat een geluk voor de mensen die daar wonen.
Een parasietenvrije gemeente.

hero_of_heaven | 06-03-09 | 16:39

Ze zouden de Nederlanders op hun knieen moeten danken voor het feit dat ze hier kunnen en mogen zijn (let wel, UIT(!)geprocedeerde asielzoekers, mensen die hier keer op keer van de rechter en IND te horen hebben gekregen dat het in eigen land veilig genoeg was; met andere woorden: dwarsliggende profiteurs). En dan nog eisen stellen ? Begin eens te wonen waar er plaats is, ga eens keihard integreren en werken om zodoende de plek te betalen waar je dan zo graag wil wonen. Profiterend tuig (maar was al bekend want anders vertrek je gewoon als duidelijk is dat je hier echt niet thuishoort). Zow.

Rest In Privacy | 06-03-09 | 16:19

Hier scoren we beter met de allochtoon-o-meter.. slechts 0,3%

cornholio | 06-03-09 | 16:16

Nederlanders willen er ook niet wonen anders waren de huizenprijzen wel hoger... en welk werk is er nou te vinden in die regio.. Ze komen van zandbak in de blubber terecht..

Donk | 06-03-09 | 16:11

Ik zeg: Geert Wilders 78 zetels... NU !

Een Soort Iets | 06-03-09 | 15:22

Nou! Dan het land maar weer uit zeker !? :D

Ok_Insanity | 06-03-09 | 14:42

steek ze waar ze thuis horen . in de gevangenis .

golddigger | 06-03-09 | 14:32

F.Fluitketel | 06-03-09 | 14:17
"Ik woon al 25 jaar tussen de friezen en versta er noch steeds geen reedt van!
Ken je nagaan! Als ik mij was zou ik ook verdommen er te gaan wonen.'
*
*
Ik neem aan dat U geen commentaar heeft op allochtonen die al 10 jaar in Nederland wonen en dan amper nederlands spreken? Het is namelijk nog veel triester als U na 25 jaar nog steeds de taal van de streek waar u woont nog niet eens verstaat.

R-C.T.C. | 06-03-09 | 14:24

Ik woon al 25 jaar tussen de friezen en versta er noch steeds geen reedt van!
Ken je nagaan! Als ik mij was zou ik ook verdommen er te gaan wonen.
deterrarist | 06-03-09

Even je oren na laten kijken bij een specialist, dombo.

F.Fluitketel | 06-03-09 | 14:17

Geef ze een tent en zet ze af op de vuilstortplaats, is zoiets als wonen in appie hein voor hen.....

JGR | 06-03-09 | 14:11

Zo'n 10 jaar in de toekomst is heel Europa ( Zo heette Eurabië toen) bezet door soldaten van Allah, de Islamitische übergod. Heel Europa? Nee een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de Islamstrijders in de omliggende legerplaatsen bepaald niet gemakkelijk...
-
(Vrij naar Uderzo en Goscinni)

Fucci | 06-03-09 | 14:11

Ach hier in Limburg valt het ook nog wel mee. Volgens de Allochtoon-0-meter wonen hier in het pittoreske Griendtsveen ook maar 5 niet-westerse allochtonen!
Downside is wel dat je dan in Limburg woont...

Ietsiemandeenpersoon | 06-03-09 | 14:08

Gelukkig, wat moeten die lui hier ons mooie landje te verpesten.
Laat ze liever naar de randstad gaan, daar is alles toch al kut.

R-C.T.C. | 06-03-09 | 14:01

@Flipski | 06-03-09 | 10:23

Grappig dat je dat zegt, aangezien de Zwaagwesteinders minstens éénzelfde reputatie genieten in de omgeving.

MacReady | 06-03-09 | 13:54

Zoo, eerst dat restaurant maar eens even een "uitstekende" recensie gegeven.

lejmo | 06-03-09 | 13:45

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je eisen gaat stellen aan de woonplek van je nieuwe thuisland, wat ik nog fnuikender vind is dat het ook nog sympathie opwekt bij enkele figuren die ik op de radio heb gehoord. Als je bent 'gevlucht 'en nu veilig bent dan is dat toch het meest voorname?, en of je dan tijdelijk een huis in Twijzel krijgt of de Randstad woont moet niets uitmaken. Als je als vluchteling toch graag weg wilt uit Twijzel dan werk je maar totdat je geld hebt om een leuk huisje in de Randstad te kunnen kopen, dat moet iedereen in dit land. Bovendien is decentralisatie beter voor de integratie.

Zwart gat | 06-03-09 | 13:35

@ jeanmondo

denk je nou werkelijk dat de plaatselijke jeugd hier weg wil ?? wat een onzin .....
als we de afsluitdijk over zijn hebben we al heimwee...

wij zijn trots op friesland en daar komen die bosapen echt niet tussen .
we voeren ze aan de varkens ( als die ze teminste lusten... :$ )

bagger73 | 06-03-09 | 13:31

Ben altijd voorstander tot het helpen van mensen, maar als dit zo is mogen ze dit wel afstraffen. Gaat echt nergens over.

dutchdj | 06-03-09 | 13:29

@ jeanmondo | 06-03-09 | 13:18
Is een prima omgeving hoor..
Deze "plaatselijke jeugd" vindt het een prima omgeving. Je moet de mensen een beetje leren kennen. Prima lui. Sommige sporen niet echt. Maar goed dat heb je in elk dorp.
.
@ alle Friesland haters. Friezen zijn trots op de eigen identiteit. Trots is iets wat veel Nederlanders niet meer kennen tegenwoordig. Die jaloezie begrijp ik helemaal.

Flipski | 06-03-09 | 13:26

joh, dan rotten ze toch maar weer op naar hun eigen land.
ik vindt het belachelijk dat die lui klagen, ze hebben kennelijk niet echt zo`n reden om asiel te zoeken, anders zouden ze wel wat dankbaarder zijn om op een rustig plekkie te wonen.

Charly_Trippo | 06-03-09 | 13:22

gevalletje: retour afzender

Jeklo | 06-03-09 | 13:21

Het is daar ook gewoon kut, de plaatselijke jeugd wil er volgens mij niet eens blijven wonen... Wat heb je daar ook te zoeken als je geen middenstander of boer bent?

jeanmondo | 06-03-09 | 13:18

Tsja, als je die gelukszoekers (daar kunnen we nu dus echt over spreken zonder overdrijving) het idee geeft dat ze iets te eisen hebben, dan krijg je dat.
Ondertussen zijn het wel mazzelpikken, die Friezen.

brulkikker | 06-03-09 | 13:17

over 10 jaar is nederland over genomen door deze zieke geesten... , behalve friesland dat krijgen ze nooit

bagger73 | 06-03-09 | 13:17

*Geert tevreden achterover leunt... kan niet meer misgaan*

R.B.Scott | 06-03-09 | 13:13

Ik zeg, "Wilders"

NorrieMan | 06-03-09 | 13:12

Centraliseer asjeblieft die opvang, ik doe maar een gooi, in de Randstad. Dan blijven wij er van verschoond.

Sendis | 06-03-09 | 12:56

@Alquest: In zijn periode wel, staat alleen niet in verhouding, want wij hadden maar een zeer spaarzame allochtoon her en der voordien, in het westen wemelde het toen al van de bontkraagjes.. dus een beetje een kansloze comment, vindt u ook niet?

Fucci | 06-03-09 | 12:55

toch scoort 8382 nog steeds beter op die allochtoon-o-meter.

je postbode | 06-03-09 | 12:51

In Friesland vreten ze nog zendelingen, daar heb je niets te zoeken.
Los daar van; ben je net ingeburgerd, heb je Nederlands geleerd, kun je die Friese wartaal niet verstaan, schiet niet echt op natuurlijk!

laardepul | 06-03-09 | 12:48

@Fucci | 06-03-09 | 11:50
@edit dikke doej!- | 06-03-09 | 12:19
@alle andere friezen
Blijkbaar gemist, maar bij zijn afscheid meldde Ed Nijpels dat ie zo trots was dat Friesland meer dan andere provincies asielzoekers had opgenomen. Heeft hij toch geen last van in zijn villa. Was natuurlijk politiek (krab rug), en zie nu, Nijpels voorzitter taskforce huisvesting pardonner.

Alquest | 06-03-09 | 12:48

Quatrebras is heldhaftig, (ook) zonder asielzoekers

Asterix | 06-03-09 | 12:40

Waar verhaal meegemaakt van een "chirstelijke" Irakees:
1. Zielig doen bij imigratie dat je gediscrimineerd wordt in Irak doordat je christen bent.
2. Mariabeeldje in je kamertje ophangen
3. Zijn gekochtte spullen effe uit zicht geplaatst
4. Gemeentetroela komt langs en laat een cheque achter van € 2.500,00 voor inrichtingskosten
5. Spullen weer terug zijn kamer in
6. Mijnheer twee weken vakantie Jordanie.
7. Terug in 0031 om te "werken"
8. Na twee weken met het armpje in mutella hangen als ziektewet langs komt en ...
9. voor de rest vakantie....!!!

Het zijn niet de gelukzoekers die het fout doen. Ze worden zo in de watten gelegd in 0031.

NLse alloch in Italy | 06-03-09 | 12:32

Laat ze er dan maar blijven. Wij wonen er super tussen al die geyle boeredochters.

real Wiking | 06-03-09 | 12:28

Misschien gewoon Rode Kruis tentjes in een Twijzels weiland zetten, dan voelen ze zich beter thuis. Die stomme stenen huizen van de Infidels ook! Wat moet je daar nou in?

supersniper | 06-03-09 | 12:25

Ljit se mar moai weiblieuwe!

-edit dikke doej!- | 06-03-09 | 12:19

@Eagle_Eye | 06-03-09 | 12:05
IDD, je schiet jezelf in de voet als je het op wil lossen.

Mongeaul | 06-03-09 | 12:16

Heu ja, zitten liever in een wijk waar je gewoon je eigen taaltje kan blijven praten, waar je niet hoeft te integreren, waar een of andere linkse sjakie je helpt om de formulieren voor de soos in te vullen....

Snap deze asielzoekers wel, alleen, ik WIL ze niet snappen, mogen hun handen dichtknijpen dat ze hier ueberhaupt toegang krijgen en dan nog een muil ook, door dat slappe linkse gedoe worden we gewoon in de bek gescheten...

Zaatdragend | 06-03-09 | 12:12

Hou ze maar mooi daar in het westen !

Berno | 06-03-09 | 12:12

Ligt dat niet dicht bij Harkema? Die mensen zijn daar sowieso niet goed wijs.

Sjeiki | 06-03-09 | 12:11

Fryslån Boppe;
Blattar yn´e Groppe!

-edit dikke doej!- | 06-03-09 | 12:10

'azielzoekers'

Mulimans | 06-03-09 | 12:07

En wat het mooie is aan zo'n subsidieclubje; Ze zijn absoluut niet geïnteresseerd in het oplossen van dit 'probleem'. Ze hebben liever dat zo'n man na 1 jaar subsidie slurpen er nog 4 jaar achteraan knoopt. Zolang er van dit soort 'problemen' ontstaan, des te harder lachen de subsidieclubjes....

Eagle_Eye | 06-03-09 | 12:05

@reade romke: Hast gelyk, Leaver dea as slaaf! Fryslân Boppe!

Fucci | 06-03-09 | 12:01

Had ik ergens gehoopt / verwacht dat er toch wel *iemand* zou komen met de Immigration Act of 1924.. Is toch jammer... toch onderdeel van het verhaal.
En als ik links ben.. hmmm... dan heeft Wilders de volgende verkiezing 143 zetels..

Alquest | 06-03-09 | 11:58

Stuur ze terug naar de zandbak waar ze vandaan kwamen, moet toch niet gekker worden in dit land!

Malibu Stacy | 06-03-09 | 11:58

@Hollanders: de enige die zich hier in ons mooie Fryslân niet willen aanpassen zijn de Hollanders. Het is gewoon te triest voor woorden dat ze onze taal niet leren. Maar wel zeuren over buitenlanders en dat zij zich niet aanpassen. Kijk eerst ook eens naar jullie zelf.
Wanneer worden wij eens onafhankelijk voordat hier allemaal Hollanders wonen?

reade romke | 06-03-09 | 11:58

Eikenhout 06-03-09 11.51
+1 Amen

wallie100 | 06-03-09 | 11:56

Ja, hallo, daarvoor komen ze niet uit Afrika hierheen! Ze zijn hier gekomen omdat ze te horen hebben gekregen dat de straten hier met goud geplaveid zijn. DAAROM hebben ze een kudtverhaaltje opgehangen over politieke vervolging in eigen land, nadat ze pas 4000 mijl verderop eindelijk een land in Europa vonden waar ze werden toegelaten, want je snapt natuurlijk wel dat een vluchteling in heel Afrika geen plekje kan vinden.
Nee, het dichtstbijzijnde land waar je veilig bent ligt in Europa, het liefst is dat Nederland. Daar wonen ook sukkels die in je sprookjesverhaal trappen, en die je vervolgens, als zogenaamde arme zielige vluchteling, geheel grateloos eten, een woning waar je plaggenhut thuis niet aan kan tippen, en een riante uitkering geven. En dat luxe leventje heeft natuurlijk weinig glans in Kudtjekrabbedijke of Slipsnifterbant.
.
Wanneer houden we nu eens op om "politieke vluchtelingen" van de andere kant van de aardkloot hier binnen te halen? Afrika is groot genoeg om een plekje dichterbij te vinden, tenminste als je echt politiek vluchteling bent. Alles wat hierheen komt gaat het maar om 1 ding: meevreten uit de vleeschpotten van Egypte.

Brouhaha | 06-03-09 | 11:54

@Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:09 : U bent blind? Of heaumeau? In Friesland wonen ontzettend veel lekkere wijven, en ze zijn nog blond ook.. een paradijs voor elke ziende heterosexueel!
LutserT

Fucci | 06-03-09 | 11:54

Uit de gedigtepaspoort 'Royal Flush Kingdom of The Airplane Toilet', de gedigt:

'Bij pathologische Twijzel niet indalen'

De Postcodekanjer
en de Straatprijs vielen
in Twijzel
Alleen de groenteboer
en de bakker hadden
wat loten
Het AZC niet nee
Dat was de dag daarvoor
gesloten

Krachtmeester | 06-03-09 | 11:53


@ Alquest | 06-03-09 | 10:37

Steek jij die Linkse Propaganda maar in je reet!

1. Vergelijkingen tussen eerdere immigranten zoals Joden, Ieren, Italianen enzovoort slaan helemaal nergens op. De groepen waren in verhouding tot de bevolking klein.
In Nederland bestaat de bevolking van de grote steden inmiddels voor tientallen procenten uit immigranten of kinderen van immigranten.

2. De immigranten van toen droegen iets bij aan het land en werden niet gepamperd. Wij laten ieder jaar complete groepen kanslozen toe die we tot hun dood toe moeten verzorgen!

Immigratie is één grote geldverslindende put van ellende. Het kost miljarden aan onderwijs, criminaliteit, huisvesting, gezondheidszorg, justitie enzovoort......

En wat levert het op? GEEN RUK!

Eikenhout | 06-03-09 | 11:51

Hmm, dus ze willen wel in Nederland wonen, maar dan alleen in een regio die ze zelf mogen uitkiezen? En wij werken daar aan mee?
Het moet ook niet gekker worden. BTW Ben blij dat ze niet naar Friesland komen, laat het hier nog maar even overwegend autochtoon blijven.. krijgen we ook geen "incidentjes".

Fucci | 06-03-09 | 11:50

Wel grappig. Een hakbar die Fries spreekt. Zoiets als: Woel oe ien brodje swarma? Oet Moan. Lachen. Voor de rest: retour afzender, 10 postzegels op voorhoofd en per expresspost terug naar het fantastisch vaderland.

mauzzer80 | 06-03-09 | 11:45

/me copy Ten tweede, CTRL-F, plakt Ten tweede en vind alleen eigen reaguursel...

Alquest | 06-03-09 | 11:44

Ik wil ook niet in Friesland wonen!

Ik heb er jarenlang gewerkt. Er zijn ook wel Friezen die wel ok zijn maar verhoudingsgewijs is het een vervelend volkje.
Heb je een team. Zet er een Fries in en het gedonder begint.

Ik word kotsmisselijk van die superieure houding van veel Friezen. Achterstandsprovincie. Geen allochtoon te bekennen en nog laag scoren met hun basisonderwijs. Wat een drama! Zelfs een uitgeprocedeerde Gongolees wil er niet wonen.

Eikenhout | 06-03-09 | 11:44

Alquest | 06-03-09 | 11:25

Ten tweede...

Blijven zoeken.
[/paarse broek]

Napeauleon | 06-03-09 | 11:41

Uiteraard willen de allochtonen bij elkaar wonen, geen gedoe met een andere taal leren, eigen volk winkeliers en zelfs een krantje in jouw taal.
Als je op die manier je eigen omgeving en koeltoer naar Nederland kan importeren, ga je toch niet naar een of ander bleekneuzendorp waar je een minderheid bent en je moet aanpassen.
Omdat ik dichtbij het afgebrande winkelcentrum in Zaandam-Poelenburg woon (wij noemen het Türkistan), ben ik even naar de grote brand gaan kijken. De meerderheid in Türkistan is allochtoon,dus je waant je in het buitenland zonder dat je een gevaarlijke vliegtocht (wie durft nog met een vliegbedrijf te vliegen, die niet eens wil leren van eigen fouten?). Ook ik heb de Lombroso typetjes in groepen zien rondlopen en begrijp niet waarom er geen wetswijziging komt die de brandweer toestaat de capuchonnetjes van de oren te spuiten als ze de bluswerkzaamheden verhinderen.

tayana | 06-03-09 | 11:38

Shalome | 06-03-09 | 11:03
Het is een beschrijving van gedachten/meningen en feiten toendertijd. Dat heeft geen huidige politieke dekking.

Wbt belasting, dat valt wel mee, het is veel erger geweest:
www.elsevierfiscaal.nl/nieuwsoverzicht...
Wbt mokkend, heetgebakerd, frauduleus, ongeletterd, onopgevoed, agressief, crimineel, ontevreden uitschot.
Tja, ik voldoe aan vier van genoemde eigenschappen, en noem dat prosument. ik denk ook dat, behalve ongeletterd, alle eigenschappen hier op geenstijl wel vertegenwoordigd zijn.. ;)

Alquest | 06-03-09 | 11:37

goed geschgreven geenstijl.

naai ons allemaal maar lekker op met je kut berrichtjes

inmiddels heb ik een hekle aan buitenlanders en aan geenstijl.

doemijeenbiertje | 06-03-09 | 11:33

Ze kunnen er wel een huisje van peop en modder bouwen, net als in hun thuisland, kom daar maar eens om in de Randstad.

Aldebaraan | 06-03-09 | 11:32

BigBabou
Lijkt me niet zo vreemd, met die clustervorming schep je bruggenhoofden van waaruit je autonomie kunt afdwingen. De Nederlander financiert het wel.

Sjeng de helle | 06-03-09 | 11:30

Dit gebeurt ook in het dorp hier (Schoorl, 1.7% allochtonen). Komen huizen vrij, gemeente vordert ze, maar de allochtonen willen ze niet, die willen in de stad wonen.
.
Ze willen gewoon in kansloze ghetto buurten wonen, waar hun kinders niet verlokt worden tot allerlij Nederlandse gebruiken. Stel je voor, straks worden ze nog beleefd!

BigBabou | 06-03-09 | 11:27

Napeauleon | 06-03-09 | 11:01
Ik was van plan iets met Uw opbouw (Ten eerste.. maar er is geen ten tweede..), uw concreetheid (gebruik van ''feitelijk'), uw niet-benoemen (een behoefte, de opbouw, groepen), uw valse conclusie (om overheersing van geconcentreerde groepen te voorkomen dienen groepen zich te concentreren?), uw aanname dat groepen bewust gedrag vertonen, uw stilistiek (hoofdletter midden in zin, uw totaal onbegrijpelijke logica en uw onvermogen te begrijpen dat een 2e,3e,4e,5e of 6e generatie niks van doen heeft met motivatie van de 1e generatie en uw blijkbaar ruime defiinitie van ''keus'. Echter, ik denk dat er geen beginnen aan is.
Ik ben blij voor uw dat uw buurmeisje/vriendin/vrouw/stadsgenoot van grote schoonheid is, en ga ervan uit dat zij uw kwalificatie 'stuk' met trots draagt.

Alquest | 06-03-09 | 11:25

Ik geef ze gelijk. Friesland is kut, net als de Friezen. Irritant kutvolkje.

random gast | 06-03-09 | 11:23

Flikker toch op met die lui. Stelletje smerige simulanten. Als je echt, echt hebt moeten vluchten om je hachje te redden dan accepteer je dankbaar wat je wordt aangeboden en je maakt er wat van.

doe eens niet | 06-03-09 | 11:20

Teun van het Tuinpad

Misschien missen ze nog iets? Zoals "beter een fuut in mien kuut dan m'n ogen uut!"

Sjeng de helle | 06-03-09 | 11:17

van dal 11.04
Is waar. Laten we het speekwoord voor de vliegers "wie zeikt die blijft" dan maar als waarheid aannemen.

wallie100 | 06-03-09 | 11:17

- Waar bemoeit onze staatsoverheidsdienst zich mee. Deze mensen hebben een verblijfsvergunning en mogen wonen waar ze willen.
- Welke ambtenaren hebben tijd voor dit geneuzel. Alsof er in Achtkarspelen werk is voor 48 geintegreerde nieuwnederlanders. Laat ze lekker bij hun oom in de bakkerij in Rotterdam gaan werken in plaats van geld krijgen en op de bank zitten.
- Wie heeft uberhaupt deze mensen binnengelaten en een vergunning gegeven? Volgens mij is het al weer aardig rustig in Irak.
Dit afgezien van de totale onbeschoftheid van onze nieuwe gasten. Je gaat maar lekker terug als het niet bevalt in Friesland.

Zoutige | 06-03-09 | 11:16

Sjeng de helle | 06-03-09 | 11:13

rare jongens die AsielzoekerTs.
Doen we alles om het ze naar het zin te maken, is het nog niet goed.

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:15

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 11:11
Doutzen is niet meer van de Friezen.
Ze is van ons allemaal.

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:13

@ Driebierennogtwee | 11:08
Ik weet wel zeker dat ze geen terreur, moord of verkrachting wacht in hun land van herkomst. Ze zijn gewoon gelokt door vrolijke verhalen van hun vrienden, familie en kennissen over hun 365 vakantiedagen per jaar in hun 'eigen wijk' in een Randstad die door Nederlanders wordt gefinancierd, en dat willen zij dus ook. Ze hebben ook al gehoord dat je in Nederland gewoon moet zeuren als immigrant, dan krijg je alles voor mekaar.

Shalome | 06-03-09 | 11:13

Teun van het Tuinpad
Die staan er al, richting Lauwersoog incluis dorp om urban-warfare te oefenen.
Je kunt ook nog kiezen MA 155, Leopard YPR en Gehpard.

Sjeng de helle | 06-03-09 | 11:13

@Napeauleon | 06-03-09 | 11:08

je hebt gelijk, het had aarsbaard moeten zijn, zeer scherp. Mea culpa.. lutser

AartBaard | 06-03-09 | 11:12

Zet ze in Limburg, dat is toch al verziekt

Prof. Cor Rupt | 06-03-09 | 11:11

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:09
Doutzen is anders wel een enorm lekkere meid, ook uut Fryslân......

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 11:11

Misschien moeten we een paar tanks neerplanten in het Hoge Noorden.
Om de 3 uur het luchtalarm laten afgaan.
En de vrouwen daar in boerka's laten lopen.
Voelen ze zich thuis.

Dat van die vrouwen moeten ze zowiezo doen, die zien er niet uit.

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:09

Bij weigering terugsturen, vraag me af wat Wilders hier van *vin(dt)
*doorhalen wat niet van toepassing is.

Mongeaul | 06-03-09 | 11:09

Beste vreemdeling,

U heeft twee opties:
A: Wonen in een mooi en rustig dorp ( Mits zij binnen een aantal weken werken hebben anders gaat optie B automatisch in werking)
B: Retourtje thuisland ( Grote kansen terreur, moord en verkrachting inbegrepen)

Ongelofelijk! Je krijgt een kans, en dan ben je nog kieskeurig ook.. Zo wanhopig ben je dan toch ook weer niet ofwel? Ondankbare honden.

driebierennogtwee | 06-03-09 | 11:08

AartBaard | 06-03-09 | 11:05

Vertaal 't effe wil je...
Quatrebras, is dat "van vier kanten erin"?
Is het misschien toch Aarsbaard met typefoutje?

Napeauleon | 06-03-09 | 11:08

wallie100 | 06-03-09 | 11:04 tractor met platte kar, en dat is ook meteen waarom je die neergestorte turken niet hoort klagen over die methode van vervoer na de vliegtuigcrash vorige week.

van dal | 06-03-09 | 11:07

Diep treurig verhaal. Laten we eerlijk: 99% van de gepardoneerden zullen nooit en te nimmer werken. Enkele reis bijstand voor de rest van hun leven. Ze zijn analfabeet of hebben platvoeten. Ook 80% van hun kinderen zullen nooit en et nummer werken vanwege dezelfde reden. Hun kleinkinderen idem dito. Waarom zou je die nixnutten dus toelaten tot de bruisende omgeving van R'dam of A'dam, waar al een groot huizentekort is voor de werkenden? R'dam zal ze niet toelaten vanwege de R'damwet, geen inkomen. Dus laat ze maar lekker nix gaan doen in Friesland. Misschien wat stront opruimen dat van de dijk is gewaaid.

Tiet Quitulaer | 06-03-09 | 11:06

hahaa, ûs moaie quatrebras! die asielzoekerts weten niet wat ze missen..

AartBaard | 06-03-09 | 11:05

Misschien dat mijn flatje in de rivierenwijk in Deventer meer is wat ze zoeken. De schotelantenne van de vorige bewoner hangt er nog dus ze kunnen er zo in.
Dan neem ik dat huisje in Achtkarspelen wel....

ren-forrest-ren-e | 06-03-09 | 11:05

van dal | 06-03-09 | 11:01
Da's waar, mar iek wiel gratiez.....

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 11:05

Niet tevreden> terug naar je kapotgeschoten huisje van leem. Met betrekking tot het openbaar vervoer hebben ze een punt, zal waarschijnlijk in land van herkomst beter geregeld zijn met een ezelkar ofzo?

wallie100 | 06-03-09 | 11:04

Isser | 06-03-09 | 11:01 nee, het is de reactie van de asielzoekert, naar het fries vertaalt..

van dal | 06-03-09 | 11:03

Het bewijs dat asielzoekers vaak tot de slimmere menstypes behoren,wonen in Friesland.... kom op zeg.

captainobvious | 06-03-09 | 11:03

@ Alquest | 10:37
Ouwe linkse koek.
Er was werk in Amerika en de immigranten waren ook bereid om te werken. De noodzaak tot werk noopte de mensen ook tot creativiteit om zelf werk te creëren om hun brood te verdienen.
Ze kwamen niet zoals in Nederland in een miljardenverslindende molen terecht van huisvesting, onderhoud, ziekenzorg, en uitkeringen. Als Italianen dezelfde instelling hadden gehad als de immigranten in Nederland, was heel New Jersey één groot kerkhof geweest.

Kortom: elke vergelijking met Amerika gaat in rook op. Amerika werd er beter van, wij hebben al 70 tot 100 miljard ingeleverd om de immigranten hier te kunnen laten wonen, en de ellende die ermee gepaard ging heeft ons voorheen aangename land veranderd in een belastinghel voor Nederlanders vol mokkend, heetgebakerd, frauduleus, ongeletterd, onopgevoed, agressief, crimineel, ontevreden uitschot.

Shalome | 06-03-09 | 11:03

De eisen van de ex-asielzoekers in kwestie:
- driekamerflat in de randstad met 8 stapelbedden
- schotel op het balkon (en een waslijn)
- Aldi, halalwinkel en een Action om de hoek
- uitkering met extra vakantiegeld
De problemen op dit moment in Twijzel zijn voor deze ex-asielzoekers:
- huis te groot, teveel onbetaald schoonmaakwerk
- alleen publieke omroepen te ontvangen op tevee in het theehuis
- de locale kruidenier in Twijzel is niet halal en ruikt zelfs 'n beetje naar varken
- geen geld genoeg om land van herkomst te bezoeken, je gaat gaat de dictators aldaar toch missen

Pastor Sippenhaft | 06-03-09 | 11:03

van dal
Ik heb repsect voor de Friezen.
Gewoon, omdat zij die onzin verstaan.

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 11:02

henriette | 06-03-09 | 10:52
tuurlijk is er verschil, maar volgns mij is dat relatief. Mensen willen een 'beter' leven dan hun omgeving. 'Vroeger' at de adel wel 1, soms wel twee keer per week vlees, dat is nu armoede. Verder denk ik dat juist de nl. vrije toegang tot scholen meer grip geeft op je eigen leven dan het US-systeem. Ook: ik ben erg voorstander van de idee dat je beschaving afmeet aan hoe de zwaksten behandeld worden, hoe Amerika met zijn (arme) zieken ongaat vind dan ook minimaal onbeschaafd. + www.barackobama.com/issues/healthcare/...

Alquest | 06-03-09 | 11:02

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 11:00
koop er gewoon een woning, voor de prijs hoef je het niet te laten..

van dal | 06-03-09 | 11:01

Alquest | 06-03-09 | 10:50
U schrijft: "het is dus blijkbaar nodig voor immigranten om 'samen' te wonen voordat de overstap naar 'de andere cultuur' te maken..."

Ik gun u de conclusie maar deze sluit niet aan op het stuk.
Ten eerste hadden deze immigranten een keuze die werd onderhouden door de Amerikaanse overheid als zijnde een behoefte maar feitelijk goed voor de opbouw. Ten gevolge van het concentreren van één groep dienden andere groepen hetzelfde te doen om overheersing te voorkomen.

Dat Economische redenen aanzetten tot het stellen van voorwaarden lijkt me logisch. Als je echter vlucht voor kogels en/of ander geweld dan is dat niet meer aan de orde. Je kiest niet voor "naartoe" maar voor "weg".

Ik ken het stuk.


Napeauleon | 06-03-09 | 11:01

van dal | 06-03-09 | 10:59
Ok, ik trap erin:
vertaalt. Jij hebt mijn paarse broek aan.

Ja?

Isser | 06-03-09 | 11:01

Goede zaak. Blijft het tenminste lekker rustig hier in Friesland.

Kruiddamp | 06-03-09 | 11:01

Die huizen kosten echt niks daar, tsjek die funda eens: www.kootstra-kootstra.nl...

Keeske | 06-03-09 | 10:53
Vage foto.

winterpeen | 06-03-09 | 11:01

Brakke Obama | 06-03-09 | 11:00 omdat de politie de boeven herkent natuurlijk..

van dal | 06-03-09 | 11:01

Waarom biedt de gemeente Achtkarspelen mij geen weauning aan eigenlijk? Ik zou niet weigeren en integreer sneller dan uitgeprocedeerde Congolese Bokito's.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 11:00

Ze zijn bang voor de friezen, de politie op TV zegt immer ook altijd:
FRIEZ!

Brakke Obama | 06-03-09 | 11:00

Hoeveel Friezen willen eigenlijk naar Afghanistan emigreren??

Mongeaulie waarsguwt | 06-03-09 | 11:00

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 10:50 fries verstaan is helemaal niet moeilijk, neem nou: "jouw myn parsje an fikkie".. je begrijpt fikkie, en dan begrijp je de rest terug.

van dal | 06-03-09 | 10:59

deterrarist
Dat begrijp ik niet. Na een jaar kon ik die lui prima verstaan en zelfs in enige mate in hun taal antwoord geven. Het waren stuk voor stuk prima en loyale collega's en vrienden, door en door betrouwbaar.

Sjeng de helle | 06-03-09 | 10:58

Isser | 06-03-09 | 10:37
Jonge mensen passen zich makkelijker aan, maar wie hier komt wonen, zijn ouderen, die hun leven voortzetten zoals ze gewend waren. En ook boeren met grote bedrijven, ze nemen de stank mee.

vanguster | 06-03-09 | 10:57

Goed nieuws, blijf maar lekker weg. Ga maar lekker in die stink-randstad wonen bij de rest met een schoteltje aan de muur van je kleine flatje. Ik raad de provincie Friesland aan om vooral de saaiheid van onze provincie wereldwijd te promoten, want zo te zien is dat een machtig wapen om de barbaren buiten te houden.

Perv | 06-03-09 | 10:57

Dom dom dom, zo maken ze geen enkele kans op de Simke Kloostermanprijs.
Of deden ze dat toch al niet?

Dostranamus | 06-03-09 | 10:57

van dal | 06-03-09 | 10:55
Maar niet boos.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:55

Ik woon al 25 jaar tussen de friezen en versta er noch steeds geen reedt van!

Ken je nagaan! Als ik mij was zou ik ook verdommen er te gaan wonen.

deterrarist | 06-03-09 | 10:55

van dal | 06-03-09 | 10:50
Ueberlol, maar on-eens.
Als ex-randstatter, meerdere keren in die provincies vertoeft. Ok wil er niet wonen, maar het is er zo.... uhhhh stil. Lekker hoor. En inderdaad mocht je uit een door oorlog verscheurd gebied komen. Is het erg therapeutisch daar te wonen.
Ergo: Zeikasielzoekers.

Isser | 06-03-09 | 10:55

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:53 het is bar..

van dal | 06-03-09 | 10:55

Doet me denken aan dat verhaal dat er een stel asielo's tijdelijk in een bungalowpark onder gebracht moesten worden. Dat weigerden ze pertinent omdat ze uitkeken op koeien en vroeg gewekt werden door kippen.
Staat me ook nog iets bij dat ze in Arnhem of omstreken uit ontevredenheid hun verblijfplaats maar in de fik staken zodat men ze wel ergens anders moest onderbrengen.

Conan de Rabarber | 06-03-09 | 10:54

van dal | 06-03-09 | 10:52
Nietus! Maar van een Volvorijdert verwacht ik ook niet enig inzicht in de barcultuur van het noorden.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:53


Veel te ver van schiphol.

bijtieakumaai | 06-03-09 | 10:53

van dal | 06-03-09 | 10:50
En daarom geldt er ook "zuup'n en op de wieven kruup'n".

Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:52

Kyokushinkai | 06-03-09 | 10:52 hangt ervanaf hoeveel vrijheid van meningsuiting je neemt.

van dal | 06-03-09 | 10:52

van dal | 06-03-09 | 10:49

Met een wind- en waterdichte alsmede kogelvrije container op de Maasvlakte ook.
Kogelvrij omdat er niet geschoten wordt dan hè.

Napeauleon | 06-03-09 | 10:52

@Alquest | 06-03-09 | 10:37
Interessant stuk, maar het verschil tussen het hedendaagse NL en de USA ten tijde van de Italiaanse immigratie is te groot om als leidraad te kunnen dienen. Bovendien is de toekomstvisie van beide landen anders. In de USA is het niet problematisch als je van de honger sterft of dat je geen goede gezondheidszorg kunt betalen, want je hebt je leven in eigen hand. In NL is het de taak van de staat om ervoor te zorgen dat er niemand van de honger sterft en heeft iedereen toegang tot gezondheidszorg. Ik heb nog niet gelezen dat beide landen die gedachte drastisch wilden wijzigen.

henriette | 06-03-09 | 10:52

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:51 dat mag, maar toch is het zo.

van dal | 06-03-09 | 10:52

Vrijheid van meningsuiting geldt op Geenstijl kennelijk niet voor iedereen.

Kyokushinkai | 06-03-09 | 10:52

van dal | 06-03-09 | 10:50
Oneensch!

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:51

Isser | 06-03-09 | 10:49 groningen of friesland, één pot nat. gurende wind, plat land en geen fuck te doen.

van dal | 06-03-09 | 10:50

Napeauleon | 06-03-09 | 10:41
Ik had enige voorwaarden genoemd om het te kunnen begrijpen. Als je daar niet aan voldoet.. zul je ook wel niet begrijpen dat ik niet echt onder de indruk ben van je comment.
Isser | 06-03-09 | 10:43
Wel grappig, niet goed begrepen.

Alquest | 06-03-09 | 10:50

Ah, nu snap ik het.
Het is gewoon het dialect.
Die mensen hebben jaren lang hun best gedaan om de Nederlandse taal machtig te worden. Spreken nu perfect Nederlands en kunnen daar weer opnieuw beginnen.

Teun van het Tuinpad | 06-03-09 | 10:50

Blijf van Friesland af! Dit gebied is nog origineel al is het niet voor iedereen "leuk".
Mooi gebied met mooie mensen die er een onorthodoxe maar desondanks eigen cultuur aan overhouden. Friesland boppe!!

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:50

Heel veel duidelijker kan het niet worden: het gaat om economische vluchtelingen. Linea recta retour naar het vaderland, kijken of ze daar wel prettig wonen.

Goldfinger | 06-03-09 | 10:49

maar, als ik toch gevlucht was uit een oorlogsland, met alleen een sleetse trektas met oude kleren.. dan zou ik met een huisje in achtkarspelen wel blij zijn..

van dal | 06-03-09 | 10:49

@van dal | 06-03-09 | 10:43
Verwar jij je provincies niet?

Ondie | 06-03-09 | 10:37
Moeilijk woord hè, tegelverontreinigend, vooral op een site als GeenStijl.

Isser | 06-03-09 | 10:49

Napeauleon

Moi,Moi, In drenthe heb nog jaren in Assen in de kazerne vertoefd.
Must doar altijd kieken noar de Wichjes, ze laipen d'r schier bie. Maar remmen dow ik doar allain veur schiere vrouwluij en wilde zwienen.

Sjeng de helle | 06-03-09 | 10:48

van dal | 06-03-09 | 10:46
Ze willen daar ook niet veel mensen, alleen een paar die de rust en het uitzicht kunnen waarderen. Niet de doelgroep asielzoekerts zeg maar, die wonen liever in een flat want dan is de schotel dichter bij de satelliet.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:48

Waarom moeten we nou ook dit soort dorpjes slopen...? Ik vind t heerlijk om door dit soort kleine plaatsjes heen te rijden -volgas, dat dan weer wel- en niets anders dan bleke gezichten te zien.

Lepo | 06-03-09 | 10:48

Dit is gewoon onderdeel van de inburgering. Altijd weigeren als je gratis en voor niets daarna iets beters aangeboden krijgt. Is onderdeel van de Nederlandse cultuur inmiddels. Niets mis mee. Als ze niet naar Friesland willen, dan is dat hun goed recht. In rechten zijn "we" goed.

Oerkoendoe | 06-03-09 | 10:48

Denken we er mooi van af te komen door ze in Friesland neer te plempen, willen ze niet. Ondankbare honden.

appeltjeQ | 06-03-09 | 10:48

Als alternatief hebben we nog Staphorst in de aanbieding.

winterpeen | 06-03-09 | 10:47

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:45 een stad met tot nu toe 150 inwoners of zo.. kaveltjes genoeg..

van dal | 06-03-09 | 10:46

Sjeng de helle | 06-03-09 | 10:42

Damn, you're good...
Moi? 2e generatie Drent in de randstad.
U roeleert derhalve (op Noordelijke talen dat is...)

Napeauleon | 06-03-09 | 10:45

Ik geef ze groot gelijk!

royalprop | 06-03-09 | 10:45

van dal | 06-03-09 | 10:43
Onder water ja.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:45

disclaimer | 06-03-09 | 10:23
Pcies, laat maar zien dat het echt nodig was, economische "vluchtelingen" mogen nog niet welkom zijn, al is het alleen al omdat het woord "verantwoordelijkheid" ze vreemd is. Zie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/...

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:43

blauwe stad.. daar is ook nog ruimte genoeg...

van dal | 06-03-09 | 10:43

Alquest | 06-03-09 | 10:37
Dus als ik je goed begrijp wil je een koffiehuis voor Italianen van de arbeidersklasse in Twijzel gaan beginnen. Nou succes dan maar hè.

Isser | 06-03-09 | 10:43

Geluks/Asielzoekers kennen het gezegde "je mag een Fries paard niet in de bek kijken" natuurlijk nog niet.

Krokoklaas | 06-03-09 | 10:43

@ Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:36
Integreren kun je ook overdrijven.

progressief | 06-03-09 | 10:42

Napeauleon | 06-03-09 | 10:39
Thnkx. Ik wist het echt niet. Heb het hier voor het eerst van iemand gehoord.

Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:42

sjaakdeslinksesul | 06-03-09 | 10:32 *proest*

Fragony | 06-03-09 | 10:42

Napeauleon
Is dit nait Gruninger toal mien Jong. 'N puut is een zak Jaaaaa
En tuuten bunnen dat nait kippen Dus een kip foeken is dat nait Tuutprikken?

Sjeng de helle | 06-03-09 | 10:42

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:41

Alquest | 06-03-09 | 10:37

=protectionisme op 12.000 km afstand. Typisch dat juist de Italianen daar zo'n mooi voorbeeld van zijn. Derhalve niet representatief.

Napeauleon | 06-03-09 | 10:41

Maar goed, als je uit het boemlauwe, decadente, hippe, trendsettende en bruisende dorpsleven van Afghanistan komt kan ik mij wel voorstellen dat je niet naar Friesland wilt :

www.mtreiten.com/soldier/images/Valley...

Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:41

@fuckje Groningen stad is ook wel weer iets anders.

Ariel | 06-03-09 | 10:40

noobie | 06-03-09 | 10:32 geen vingers, dus ook geen tik. geen erkenning van de raad voor de journalistiek, dus ook geen tik. en vinnie the v heeft die vernielingen gewoon gepleegd alleen mogen ze er volgens de niet erkende raad niet zo over schrijven..

van dal | 06-03-09 | 10:39

Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:36
Puutje Piep'n = Zak-zuigen

Zal jij niet weten, schijnheiligerT

Napeauleon | 06-03-09 | 10:39

Verschrikkelijk ja, maar niet zo verschrikkelijk als het tenenkrommende programma op rtl4 net. Manon gaat er vuistdiep in tijdens haar interview en overlaadt Peter vd Vorst met zoveel complimenten dat hij er geen raad mee weet... Ik weet dingen waar ze beter in is...

Tommygunner | 06-03-09 | 10:39

Gewoon asielzoekers bij aankomst hun eindbestemming Friesland vermelden.
Waarschijnlijk keren ze direct terug op eigen kosten (naar waar ze thuis horen).
problem solved.

Brakke Obama | 06-03-09 | 10:38

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:37

Dit verhaal kwam ik laatst tegen, en is té veelzeggend om hier even niet te noemen. Het is wel voor de 'doorbijters', want lang en niet altijd even gemakkelijk. En engels, maar ja.. hoogopgeleid toch..
Het is een beschrijving van de 1 t/m 5 generatie Italianen in Amerika. Onder de link enige interessante passages geplakt. Grappig om te zien dat zoveel argumenten/angstbeelden/actie en reactie 100 jaar geleden ook al niet nieuw waren... Wbt topic.. het is dus blijkbaar nodig voor immigranten om 'samen' te wonen voordat de overstap naar 'de andere cultuur' te maken...

www.uta.fi/FAST/US2/PAPS/db-italy.html...

Italian men came to America just to earn money, rather than to settle and begin a new life. A few Italians did return home, but it was usually just to get married or to visit. But eventually many Italian men decided to settle permanently in America, so their wives and children joined them. As a result, the image of Italian families became more common in 19th century America.

The "family" included all those relatives whom Americans would consider very distant cousins, aunts and uncles, e.g. what would commonly be referred to as an "extended family".

The institution of the family was a strategy to survive. Family members were expected to suppress their individualism and to work for the family. The family was the economic unit in which each member had a specific role.

Every member of the family was supposed to help the family. Daughters and sons cooked, cleaned, gardened, and looked after younger brothers and sisters. Aunts, uncles, cousins, and grandmothers often lived in the same house.

Italians lived in ghettos in which the chief places of social activities were the church, the social clubs, and the cafés. Italians met regularly in these clubs and societies to engage in a wide spectrum of social activities ranging from music and literature to politics.
There were two different types of cafés: coffee-houses and café-chantants, which were also called café-concertos. The café-chantant was a coffee-house where, besides coffee, alcoholic beverages were also served. Here the Italian working class used to meet on Sundays. Those cafés proved to play an important role in the community life. They were a place of entertainment, where on Sundays some musicians with a singer accompanied by a guitar and mandolin played well-known folk songs and music.

The customs and Catholic faith of Italian immigrants were often feared by the "original" populations within which the Italians lived. As Catholic immigrants (Italians, Poles, Hungarians and Slovaks) became more and more numerous in 19th century America, Protestant Evangelists feared that Protestant America would be submerged. Indeed, such a large number of Catholic believers would have greatly affected the American society. Most Evangelists believed that Catholicism was an oppressive, superstitious and aggressive religion which would enter the public schools.

Alquest | 06-03-09 | 10:37

vanguster | 06-03-09 | 10:34
Ah, dit kan een interessante worden:
Hollanders passen zich niet aan? Aan wat precies?

Isser | 06-03-09 | 10:37

Jaja, als ze nou een taal spraken die normaal verstaanbaar was voor MIJ, dan wil ik er ZEKER wel wonen ja! zw het laatste stukje Paradijs in Nederland..... Wilders Paradise..

truster | 06-03-09 | 10:37

Niet zeiken en anders alsnog optieften. Een gegeven paard kijkt men niet in de bek.

Cobra6 | 06-03-09 | 10:36

Het is weer tijd voor mijn vaste Friesland grap.
Niet naar Friesland willen ? Terwijl er toch zo veel te doen is ....

Kaetsen, Schaetsen, Firljeppen, Skûtjesielen, Foekjebeff'n.

Oh ja, en Puutje Piep'n uiteraard, al weet ik nog steeds niet wat dat precies is.

Bigi Bana Boy | 06-03-09 | 10:36

Ik woon swischen die Freisen, wel een beetje aan de rand,... maar had het beter niet kunnen doun. Het blieuw vreemd. Ik snap die Turken wel!

deterrarist | 06-03-09 | 10:36

Hollanders passen zich hier ook niet aan, wat dat aangaat zijn ze gelijk aan asylzoekers

vanguster | 06-03-09 | 10:34

Ondie | 06-03-09 | 10:31
Klopt, maar die bagger die jij plaatst is tegelverontreinigend, dus het gaat mij helaas wel aan.

Isser | 06-03-09 | 10:34

Achtkarspelen MOET 48 neo-Ned-gezichten vinden?

Mag ik een loods met 48 Chinezen voorstellen? Zou me een hoop vrachtkosten schelen. Hebben ze meteen werk en dan krijgt die plaatselijke Chinees geen concurrentie maar klanten.

Heeft 'ie tenminste een business in plaats van een hobby

Please?

Napeauleon | 06-03-09 | 10:33

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:32

Waarom wordt er niet gewoon een riotgun op hun hoofd gericht met de vraag of ze even hun spulletjes in de MB 190 D uit 1840 willen pakken en naar het Noorden willen vertrekken? Mogen ze gelijk hun familie meenemen uit de rest van Nederland.
Vervolgens is het gewoon een kwestie van Friesland lossteken en af laten drijven.

FrontStabber | 06-03-09 | 10:32

@fuckje | 06-03-09 | 10:29
Ik ook, kan niet wachten op de soap: "wat wordt de hoofdstad".

Isser | 06-03-09 | 10:32

Wat is er gebeurd met opvang in de regio? Ga in een land wonen die dichter bij je cultuur en moederland ligt. Dan kun je ook weer eerder en makkelijker terug als het weer veilig is.

azijnseikerT | 06-03-09 | 10:32

Ja, want als ze in een grote stad wonen, kunnen ze naar het museum, de opera, toneelvoorstellingen, bibliotheken en wandelen in natuurgebieden. In zo'n kutdorp kun je eigenlijk alleen maar op een straathoek gaan hangen met je vrienden of thuis via de satelliet naar programma's uit je land van herkomst kijken.

sjaakdeslinksesul | 06-03-09 | 10:32

Groot gelijk, ik ben 1 keer in Friesland geweest. Wat een stelletje debielen wonen daar. Gatverdamme!

Teen | 06-03-09 | 10:31

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:31

Ja in dat soort dorpen valt het natuurlijk ook erg op dat je geen f#ck bijdraagt aan onze maatschappij en alleen maar loopt te profiteren.

jappertje | 06-03-09 | 10:30

"... Je begrijpt het ook wel. Wat moet zo iemand nou in Kootstertille of in Twijzel..."

Ja, tuurlijk, let's bend over backwards om aan elke idiote gril tegemoet te komen en overal begrip voor te hebben. Begrip is prima maar komt van de verkeerde kant.

Rest In Privacy | 06-03-09 | 10:30

Van een inteeltland naar een inteeltprovincie. Ze zouden zich er juist thuis moeten voelen.

Superior Bastard | 06-03-09 | 10:30

Ik heb jarenlang in die omgeving gewoond, het is er prachtig! Maar ja, je kunt geen buschauffeurs molesteren, en winkeliers beroven. Je kunt wel in de buurtsuper met je vingers in de potten pindakaas roeren en dan terugzetten. Het mooiste was de toestroom van asielzoekers uit Somalie. Ik heb heb nog nooit zoveel bling bling bij elkaar gezien, dat die dozen om hun strot hadden hangen. En dat terwijl Pa ( warlord) in Somalie zijn belangen ( oorlogje) aan het behartigen was, was moeders met koters en aanhang op gesoebsidieerde vakantie in Nederland. Binnenkort kunnen we ons weer vergapen aan deze toevoeging van van onze cultuur.

Sjeng de helle | 06-03-09 | 10:30

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:30

Ondie | 06-03-09 | 10:27
get a fucking life

Isser | 06-03-09 | 10:30

@T W |10:24
Eigenlijk ben ik voor een zelfstandige Republiek GroFrieDre.

fuckje | 06-03-09 | 10:29

Hou es op met al die orginele teksten als: "dan ga je toch terug waar je vandaan komt" en al die varianten. Fuck, er wil echt helemaal niemand in dat poldermoeras Twijzel wonen behalve een paar halve gare locals. Ik geef ze gelijk!

The Bishop | 06-03-09 | 10:29

Vergeet dan niet het mooiste te vermelden, namelijk dat de lokale bestuurders de asielzoekers groot gelijk geven:

Wethouder Sjon Stellinga: ,,Je begrijpt het ook wel. Wat moet zo iemand nou in Kootstertille of in Twijzel. Het ligt echt niet aan onze gastvrijheid.”

Ook Sietse Miedema (CDA) die de kwestie aankaartte, geeft de ex-asielzoekers groot gelijk. ,,Ik weet uit ervaring dat er in die dorpen niks te beleven valt.”

MausSaster | 06-03-09 | 10:28

Gewoon een doos voor deze kieskeurige asielkneuzen en die politici op het schavot. Wat nou niks te beleven.

henriette | 06-03-09 | 10:28

Twijzel, geen Twijfel!
Laat die nieuwkomers toch ook niet het platteland verkloten. De steden zijn toch al opgegeven (helaas!).
Ik woon in een dorp in Vlaanderen op een half uur van Gent en Antwerpen, zonder allochtonen, asielzoekers en nagenoeg geen criminaliteit. Het gemeentebestuur probeert dat zo te houden, maar links heeft liever gedeelde smart.

Brakke Obama | 06-03-09 | 10:28

Ze wonen liever in een omgeving waar ze hun eigen cultuur kunnen uitdragen en taal kunnen spreken, zoals in sommige wijken in de grote steden nu meer regel dan uitzondering is. Integreren werd bij het verstrekken van een generaal pardon niet vermeld, dus doen we dat gemakshalve maar niet. Waarom aanpassen en meedoen als je met een riante uitkering, gemeubeld appartement, subsidies en veel graties een heel leven lui lekkerland kan vieren?

Eagle_Eye | 06-03-09 | 10:27

Kim Hartveld | 06-03-09 | 10:20
Snappen ze niet dat dat uitkeringen gewoon uitgekeerd worden dan? Ik bedoel, een gemeente zegt niet van; sorry de uitkeringen zijn op voor dit jaar.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:27

In het noorden wonen al hele horden economische vluchtelingen: Hollanders dus

vanguster | 06-03-09 | 10:27

@JumboXL, ja hoor, daar zijn die congolezen ook echt van op de hoogte.Was natuurlijk dagelijks in het nieuws op RTL Congo.

drijflijk | 06-03-09 | 10:27

@CoffeePatch | 06-03-09 | 10:25
Zodat iedereen toch een paar knuffelnegerts heeft?

Lying Dutchman | 06-03-09 | 10:27

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:27

Erg hoopvol vind ik de comments niet, de "nieuwe" Nederlanders willen niet in boerengehuchten gaan wonen maar zitten liever "bij elkaar" in een grote stad (ghetto vorming).
Op deze manier integreren ze nooit, op straat praten ze in hun eigen taal zonder dat je weet of ze jou de "jan-kanker" toewensen.
En wat is er mis met werken op het land ipv een uitkering in 010/ 020?
Spreiding van allochtonen is geen misdaad en weigeren van een baan is misschien hetzelfde als weigeren van een woonplaats.
Zelf had ik ook liever in Bloemendael gewoont maar als autochtoon heb je helemaal geen filkker te zeggen.
Met dank aan de zachte sector.....

necrosis | 06-03-09 | 10:26

Lying Dutchman | 06-03-09 | 10:23
Daar zijn ze al mee bezig. Uit die Leeuwarder courant: Om toch aan het aantal van 48 te komen, probeert Achtkarspelen nu uitgeprocedeerde Congolese gezinnen naar de gemeente te halen.

CoffeePatch | 06-03-09 | 10:25

Ik kan me wel indenken dat iemand liever niet daro gaat wonen. ‘t Is niet ver van de plaats waar Marianne Vaatstra is vermoord, nu bijna 10 jaar geleden, waarvan asielzoekers in ruime mate de schuld kregen in de publieke opinie.

JumboXL | 06-03-09 | 10:25

Twijzel is wel kudt maar een gegeven paard in de bek kijken hoort niet. Enkele reis me dunkt

Erectus Enormus | 06-03-09 | 10:24

@ fuckje | 06-03-09 | 10:08

Beaam, willen ze hier niet wonen? Des te beter! NEXT!

Friesland +1
Asielzoekers -1
Asielzoekers die weigeren in Friesland te wonen +1
---
+1

Tennessee Whiskey | 06-03-09 | 10:24

@ Ondie | 06-03-09 | 10:21
Zal ik je het telefoonnummer van Dikke geven? Dikke Van Dale?

Multiflauwekulti | 06-03-09 | 10:24

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:22

Hmmm, goed idee: doe de asielzoekerTstest: wie 't volhoudt voor een jaar mag blijven, de rest mag vrijwillig terug naar land van herkomst. Soort van catch-22.

disclaimer | 06-03-09 | 10:23

Ik woon vlakbij Twijzel.. (Zwaagwesteinde.... voor de mensen die tussen Leeuwarden en Groningen reizen met de trein misschien bekend..) Twijzel is nou niet echt een heel speciaal kut dorp of iets dergelijk. Kan me wel voorstellen dat buitenlanders niet graag in deze regio willen wonen. Het buur dorpje Twijzelerheide (jaja de originaliteit in namen is ontroerend) is niet geheel "normaal". Die hebben al een beruchte naam in deze omgeving.. Dat wil wat zeggen dames en heren want deze omgeving kenmerkt zich door criminaliteit en agressie. Als ze een AZC in Twijzelerheide zetten of in bijvoorbeeld Twijzel dan staat die er geen week. Aan de andere kant.. Er wonen ook wat buitenlanders in Zwaagwesteinde.. Prima geïntegreerd en hele prima leuke mensen. Maar ik kan me de terughoudendheid van die mensen voorstellen..

Flipski | 06-03-09 | 10:23

Ze hadden bij voorbaat al niet toegelaten mogen worden. Hebben we het bonnetje bewaard? Kunnen we ze nog ruilen?

Lying Dutchman | 06-03-09 | 10:23

Als ik in het lommerijke Twijzel zou wonen, wil ik die graaivluchtelingen ook niet in het durp.

Isser | 06-03-09 | 10:23

-weggejorist-

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:22

Paar "knusse" containers op de Maasvlakte neerzetten en het klimaat de rest laten doen. Alleen echte vluchtelingen zouden daar blij mee zijn.

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:22

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:21

@joris, kunt je niet een automatische comment van mij plaatsen met als inhoud 'wat een ongelofelijk kutland is dit toch dat dit allemaal kan' onder elke topic? Dan hoef ik dat niet steeds te typen....

Ga lekker terug naar het land van herkomst als 't je niet zint hier.

disclaimer | 06-03-09 | 10:20

-weggejorist-

Kim Hartveld | 06-03-09 | 10:20

@Ondie | 06-03-09 | 10:19
heb ik dat woord verzonnen? Nee toch?

drijflijk | 06-03-09 | 10:20

[Totaal ongepaste modus aan]
Ik zou het ook wel weten, 5 mensen die ik kan beroven, of duizenden. Dan is de keuze snel gemaakt.
[/Totaal ongepaste modus uit]

Ben Zine | 06-03-09 | 10:20

Ik vind de rust hier wel prima. Mooi zo laten. :)

Kartoffels | 06-03-09 | 10:20

Friesland is haram ?

De Droit | 06-03-09 | 10:19

Rust, vrijstaande huizen en een Chinees zonder Michelin Ster... gadverdamme. Klinkt erg naar allemaal. Ach toe mevrouw Albayrak, doe toch iets, deze mensen hebben stress!!
(Wat overruled eigenlijk een generaal pardon? Een koninklijk pardon?)

Pastor Sippenhaft | 06-03-09 | 10:19

komen ze van de regen in de drup....???
Waar ze vandaan komen, daar is de situatie toch veel erger?

Top 5 nationaliteiten bezetting centrale opvang* op 1 januari 2009
Irak 5.737 29%
Somalie 4.402 22%
Afghanistan 1.512 8%
Iran 697 3%
Sovjetunie 481 2%
Som van de overige 7.302 36%
totaal 20.131 100%

Bron: www.coa.nl/NED/website/page.asp?menuid...

wiip | 06-03-09 | 10:19

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:19

Nee? Wat nou NEE! Ondankbaar kudtvolk.

n0hh | 06-03-09 | 10:18

vind je het gek.. die gasten gaan gelijk in hongerstaking
"stuur ons terug!"

drijflijk | 06-03-09 | 10:18

Twijzel? Ligt dat niet naast Juinen?

tummes | 06-03-09 | 10:17

-BARNI- | 06-03-09 | 10:15
In 0031 zijn ze dat klaarblijkelijk wel, achterlijk! Desalniettemin zijn de autochtone Friezen hier waarschijnlijk wel erg content mee.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:17

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:17

Hou ze lekker bij jullie zelluf in de randstad. Wij redden het hier prima zónder!

The man in black | 06-03-09 | 10:17

-weggejorist-

Papafumeunezwarepiep | 06-03-09 | 10:16

Gewoon op straat zetten, stelletje ondankbare ...

Booka | 06-03-09 | 10:16

Ik hoor net op het nieuws dat de vliegtuigmaatschappijen een prijzenoorlog beginnen. Nog goedkoop ook om die mensen gewoon terug te sturen!
-
Die mensen hebben werkelijk niets te eisen wat mij betreft. Ze komen hier, er wordt opvang en een woonplaats geregeld, en dan weigeren ze.. Te schandalig voor woorden.
-
Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd zou moeten worden.

Heau even | 06-03-09 | 10:16

-weggejorist-

panadol | 06-03-09 | 10:16

tja... het is graag of niet!
Ze zijn nou niet echt in de positie om eisen te stellen.

-BARNI- | 06-03-09 | 10:15

een multicultuur! een multicultuur! Mijn koninkrijk voor een multicultuur!

Fragony | 06-03-09 | 10:14

Gelukkig maar! Dat ze nog heel lang weg mogen blijven.

Ben Zine | 06-03-09 | 10:14

Mooi. Ik lees dat ik wél ga verhuizen?
Altijd al in 1962 willen wonen. Mijn papa zegt dat het toen heel mooi was in Nederland. Ff van dichtbij bekijken zeg ik!

Multiflauwekulti | 06-03-09 | 10:13

Ik begrijp het wel, de Friezen staan bekend om hun harde en noeste arbeids moraal welnu, de ogen die de asielzoeker dan dwingen tot de zelfde mentaliteit, roept ongenoegen op bij deze mensen en daar zitten deze luie econmische vluchtelingen niet op tewachten. Vandaar dat ze er niet willen wonen.

langeleugenaar | 06-03-09 | 10:13

als je ze wil laten inburgeren moet je ze niet naar friesland sturen natuurlijk... dan versta je ze nooit meer.. zelfs niet als ze 'nederlands' proberen..

goeiemoggel! | 06-03-09 | 10:13

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:12

Friesland is prima, nix mis mee, zelfs aangenaam vanwege de rust en totale gebrek aan files en andere randstedelijke ongemakken. Gewoon allen in de C3 terug naar wherever the fuckistan. Arrogantie belonen met een gratis vliegreis.

Stroopdoos | 06-03-09 | 10:12

Laat ze lekker de randstad vervuilen i.p.v. it moaie Fryske heitelân

citywok | 06-03-09 | 10:12

-weggejorist-

mh_1204 | 06-03-09 | 10:11

PVV +2 zetels.

Vogelbeest | 06-03-09 | 10:11

Algemeen bekend dat er in het hoge noorden nog kannibalen en koppensnellers wonen, dus ik begrijp die asielzoekers wel.

sjaakdeslinksesul | 06-03-09 | 10:10

Laat ze maar kiezen tussen Fryslân, Afghanistân, Irâk of een andere zandbak.

Bier-Sexueel | 06-03-09 | 10:10

Waar moet ik asiel aanvragen voor z'on soepsidie woning in Fryslan? Ik wil wel een
perceeltje met eigen aanleg steiger voor mijn bootje a.u.b. kan dat?

ServerGenius | 06-03-09 | 10:10

De meeste gelukszoekers zijn hier naar toe gekomen ,omdat er hier wat te halen valt.
.
Daarom kan je alleen maar deze toestroom verminderen als er niet meer te halen valt voor deze groep.
.
Maar zolang het hier '" tafeltje dek" is voor deze mensen , zal de grote toestroom blijven bestaan; met alle gevolgen van dien.

kuifje. | 06-03-09 | 10:10

"Dit is toe nu toe voor slechts drie gelukt. "
Hahahaha,.. dus 3 van de 5 die er wonen zijn nog nieuw ook...

Alcoholic | 06-03-09 | 10:10

Ik snap al niet dat Friezen in Friesland willen wonen....

Alcoholic | 06-03-09 | 10:09

laat ze daar dan lekker blijfen..

Doe terug of z0!

kleinewaker | 06-03-09 | 10:08

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:08

Heerlijk wonen hier, in 't Hooge Noord'n !

fuckje | 06-03-09 | 10:08

Dan ga je toch terug?
Moeilijker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...

Weeraanmelden | 06-03-09 | 10:07

Simpel 2 woorden "Economische vluchtelingen" goed lulverhaal en dan in de sociale hangmat duiken. the never ending story in NL...

Bluto Blutarsky | 06-03-09 | 10:06

Dit is al decennia aan de hand, verklaart meteen waarom de Randstad en bepaalde gemeenten met dominante groepen migranten kampen. Volgens mij zijn asielzoekers hier naar toe gekomen vanwege de veiligheid, toch? Nu, veiligheid vind je in Achtkarspelen. Als je 'iets te doen' wilt hebben, pak je het vliegtuig terug naar de mestvaal waar je vandaan komt.

J.N. de Kabelpen | 06-03-09 | 10:06

OT: Marianne Thieme ongezien gefeliciteerd met je verjaardag!

e.claudius | 06-03-09 | 10:06

Twijzel, geweldige plek

SuperKnurft | 06-03-09 | 10:05

geef tent en zeg..... mazzel

bende1000 | 06-03-09 | 10:03

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken