Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Helmplicht voor fietsers

Kijk hem eens tevreden en gelukkig zijn met zo'n veilige en oerdegelijke helm! Gordelplicht, ophokplicht, identificatieplicht, inburgeringsplicht, whats next? De helmplicht voor fietsers natuurlijk. Want ook als je van een fiets lazert zegt de schedel krak. Sterker nog: jaarlijks moeten 15.000 fietsers naar de EHBO met een gat in hun harsens. En dat kost de maatschappij handen vol geld. Laten wij daarom een voorbeeld nemen aan LJ Brinkheurst, die wel weet hoe het hoort. Over verplichtingen gesproken: een bumperplicht voor winkelwagentjes zou ook niet gek zijn. In supermarkten vallen jaarlijks twintig zwaar gewonden door die duivelsche machines. Alhoewel: een winkelwagentjesbelasting op kosten van de ondernemer sluit wat beter aan bij de belevingswereld van Balkenende III. Hoe het ook zij, wij winkelen voortaan wel met een mandje en lopen met de fiets aan de hand. Wel zo veilig.

Reaguursels

Inloggen

Laten we een helmplicht invoeren in de tweedekamer,zodat de leden is een beetje op de vuist gaan,nu zit dat volk maar te slapen en over hun tweedehuis te lullen!
Trek dan meteen hun riante reiskosten regeling in,en geef ze allemaal een fiets!

googledaddy | 13-08-06 | 12:28

Trouwens die buitenlanders motten die krengen op, van de verzekering..

Gromule | 12-08-06 | 10:05

Kom ik helemaal de auto niet weer uit....

Gromule | 12-08-06 | 10:03

ze kunnen deaud vallen met die kanker helm... ik ga toch godverdomme niet met zo'n omgekeerde po op me knar lopen.

die ene gozert... | 12-08-06 | 02:03

ik ben een beetje traag vandaag met reageren. Maar niet met de fietshelm. Die is hier al jaaaaaaren verplicht. Kudt, als het warm is, als je ff boodschappen wil doen.....
hHet schijnt dat er 50% minder fietsers zijn sindts dat is ingevoerd. Maar het is bewezen dat het helpt. Ook 50% minder ongelukken met fietsers.. stelletje lutsers

down-under | 12-08-06 | 01:04

@zutman 11-08-06 @ 11:43
Is er ergens een plomp-party die ik heb gemist?

Traag | 12-08-06 | 00:23

Jaja,in 0031 dient de burger tegen zichzelf beschermt te worden.
Wordt een dure hobby om hier te wonen.Ik fiets lekker zonder licht en al helemaal zonder helm,als ik een onderdeel van het asfalt word is het mn eigen schuld.Mijn ID heb ik ook niet altijd bij me want ik ben geen crimineel,ze geloven me maar als ik zeg wie ik ben.En als ik het fijn vind door de voorruit van een auto te vliegen,is dat ook mijn zaak.Verder loop ik lekker door rood als er geen auto staat te wachten en drink nonchelant een biertje in het openbaar.Als ik errug nodig moet piessen zoek ik gewoon een boom;dat is natuurlijk.En om helemaal een gevaar voor de samenleving te zijn,heb ik vaak een zakmesje bij me... Ik ga niet een appel schillen met een stuk glas dat in de bosjes lag.Zodra het kan,ben ik ook weg uit NL.Criminelen knuffelen en mij lastigvallen,jah hallo!

de grote Anti | 11-08-06 | 21:39

Hoe meer statistieken ze bijhouden hoe meer zogenaamd veilige 'voorstellen' de overheid ons doet. Dus als we Maurice de Hond deaudschieten zijn we van alle -plichten af?

fluh | 11-08-06 | 20:35

Qui Bono? Alweer zo'n VVD-middenstandsmatsplannetje; uit het verleden kennen we: de gele 100 km/u flapjes, het verplicht invoeren van reflector en reflecterende fietsbanden (had net zo goed geleidelijk kunnen gebeuren destijds). O ja, de bromfietsverzekering, die zou altijd rond de tien gulden blijven, in ieder geval nooit noemenswaardig verhoogd worden. Tjongejongejonge wat is het allemaal toch veilig geworden............ Hert is al toch sinds jaar en dag bekend dat een zekere categorie mensen botten breekt en ongelukken maakt en andere categorieen in veel mindere mate. Verplicht verkeersonderwijs op school lijkt mij zinniger (zou als een van de weinige zinnige onderwerpen in een inburgeringscursus kunnen gelden, net als een maatregel zinnig kan zijn die het ongeldig verklaren inhoudt van rijbewijzen die men elders op de aardkloot verstrekt bij een pakje boter).

eskatee | 11-08-06 | 18:58

Winkelwagentjes? Dat lijkt me het minste probleem. Waar de overheid wat zou moeten verbieden zijn moeders met kinderwagens en buggies die ze bij voorkeur op drukke plaatsten als winkelcentra en bij evenementen een voor zich uitrammen als een grasmaaier door het argeloze publiek. En dan is de gemiddelde boerenlul ook nog zo stom om "sorry" tegen de moeder, alsof het hun schuld is dat zo'n moeke haar nageboorte in een karretje voortduwt als een botsauto om voor zichzelf vrij baan te maken. Als iemand zich moet excuseren zijn het die moedertjes wel die het resultaat van hun geneuk voor zich uitduwen.
Meisjes: krijg je negen maanden na die waardeloze seks een kindje dan heb je voor de komende 18 jaar geen, ik herhaal GEEN sociaal leven meer. Je kunt dan niet, ik herhaal NIET meer naar Parkpop, Lowlands of Mysteryland met je buggy. Ook is het niet geaccepteerd dat je je broedsel als bumper voor je zelf gebruikt in een mensenmassa. Je moet thuiszitten en luiers verschonen, breien en aardappels schillen.
Ik pleit voor een ophokplicht of een draagzak voor moeders met kinderen die nog niet kunnen lopen. Red onze schenen en enkels: Weg met de kinderwagens en buggies.

koerbagh | 11-08-06 | 17:30

Harige Bangmaker 11-08-06 @ 12:16

Kijk... dát zie ik graag. U hebt hem en nog wel in special edition. Dat betekent: een liefhebberT en een kenner. Vanaf heden stijgt U met een turbo-stip in mijn lijst van favo reaguurders. Want een volgeling van fightclub mag van mij zelfs Jehova's Getuige zijn..... Volgende week zaterdag in de parkeerkelder van de GS- redactie... heheheheh

bottehond | 11-08-06 | 16:55

@Il Pato 11-08-06 @ 11:03
juist!

in 2007 verlaat ik ook dit kabouterland

increment | 11-08-06 | 16:06

Kan iemand ons beschermen tegen brinkhorst.éen van de laatste fossielen van Paars 1 en 2,laat die man effe lekker op zijn gemakje doodgaan

kruisridder | 11-08-06 | 15:39

Enkel oude van dagen vallen deaud neer wanneer dit met de fiets gebeurd. En daar is niets mis mee. Daar de oude van dagen die zo tegen het toch al eind van hun leven nog niet een leuke SUV kunnen betalen, wel ik bedoel zo een pauper meer of minder (…)

..Whatever | 11-08-06 | 15:30

shit, wedden dat ik m'n helm in de kroeg ga vergeten en dan met mn dronken harses om m'n plaat val.

Maaier | 11-08-06 | 14:48

Die helm past niiiiiiiiiet, nooit niiiiiiiet

als al die kudtfietserts ook niet meteen verplicht worden om die enorme plaat voor hun kop te laten verwijderen (chirurgisch of met een shovel, maakt niet zoveel uit).

pocoloco | 11-08-06 | 14:40

@mellorenz

Goed idee. Boetes op voortplanten bestaat al in China. Daar is het ook zo druk en lelijk op straat.

poelewapper | 11-08-06 | 13:43

Helmen zijn voor watjes.
En deaudgaan doen we toch wel een keertje. Liever vroeg dood dan stijlleaus levend.

lvet | 11-08-06 | 13:40

Een stalen BURKA lijkt mij het veiligst!

Mamalou | 11-08-06 | 13:37

Dus nu is mn ziektekostenverzekering extra duur geworden, mag ik er dan geen gebruik van maken.
Moet ik nu zeker ook nog een, door de overheid goedgekeurde, helm gaan kopen en over een jaar of 5 ook nog eens een fietsbewijs halen, gevolgd door een loopbewijs voor plekken buiten de verkeersluwte, gevolgd door een loopbewijs stoeploze wijken, ditect gevolgd door de aanschaf van een autorisatie om profielloze schoenen te mogen dragen binnenshuis, poeh poeh, ik ga weer porno surfen

Geile koe | 11-08-06 | 13:36

Maar goed dat Laurens Jan geen minister meer is, en het naar verwacht mag worden ook nooit meer zal worden.

Zeurders | 11-08-06 | 13:26

Ik vind 't fijn dat Den Haag nu eindelijk actie onderneemt om al die gevaarlijke toestanden uit te bannen. Dat d'r tussen nu en snel 'n woonwijk, café, gevangenis of flat de lucht in gaat telt niet, als je maar 48% van het BNP opsoupeert kan je niet alles regelen.

orca | 11-08-06 | 13:19

shit man is ook wat in nederland
rita ga die luizen is uitzetten

RedScorpion | 11-08-06 | 13:16

@RedScorpion: pas maar op want binnenkort is haar ook verboden, d'r gaan 120.000 mensen de pijp uit aan hoofdluis, per jaar, daar hoor je de kappers-maffia nooit over.

orca | 11-08-06 | 13:13

laat ze nou ff lekker ongezien de tering krijgen in dat klote den haag...
je denkt tog niet dat ik met een helmpie ga fietsen...
whaha stumpers...
ik ga alles lopend doen, anders gaat mn haar door elkaar...
whahaha sorry maar ze kunnen gewoon te ver gaan...
misschien is het wel beter om dat hele fucking den haag op te hokken!

RedScorpion | 11-08-06 | 13:11

Ze kunnen beter in de grote steden een helmplicht invoeren,al die hoge gebouwen daar donderderen regelmatig gevelplaten en brokken yzer van de kozynspanten naar beneden!Ach en Brinkhorst met of zonder helm?zien jullie het verschil?GOOGLEDADDY altyd te vinden via de link zonder daddy weet er wel raad mee!

googledaddy | 11-08-06 | 12:57

@Lemau 11-08-06 @ 12:47
zeg Joris Driepinter (wie kent hem nog...) da's natuurlijk onzin. Des te harder des te sneller scheurt ie. Beter is om je kauwgum door te slikken. Daar worden je botten lekker taai van. Of misschien kunnen er met wat DNA-gerommel koolstof-fiber in de beenderen krijgen.
He, weer een onderzoek, subsidie graag!

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:57

weet je wel wat de maatschappelijke schade is van hagel en onweer? Minstens 1000 gebouwen in de fik, met als gevolg 5000 doden en 10000 gewonden. Hagels vallen op je hoofd, van kilometers hoogte, levensgevaarlijk... Het maakt schade aan je hoofd, ogen, auto, noem maar op. Er vallen jaarlijks honderden doden door... En deze witte stuff kan gewoon vallen, alsof het niets kost... Geen accijns, geen gemaximeerde neerslag per uur... Het is schandalig. Waarom doet de overheid hier niet wat aan?

Bart218 | 11-08-06 | 12:54

Nee, gewoon hardere schedels planten. Die van mij doet geen krak als ik em tegen de straat sodemieter. Gewoon niet te snel janken en genoeg melk drinken. Worden je botten hard van!

Lemau | 11-08-06 | 12:47

Helmplicht? Laat dat asjeblieft nooit gebeuren in NL. Maar met die knotsgekke politici in dit kudt-land weet je het wel. Dat wordt geheid ingevoerd. Verdienen de fabrikanten en de belastingen weer aan. Bovendien levert het bekeuringen op. Dus helaas zal dit wel weer ingevoerd worden. Waarom niet mijn plan ook maar gelijk? Alle fietsen verplicht in zijn gehel reflecterend geel spuiten. Heb ik eerlijk gezegd minder moeite mee.

Obelix | 11-08-06 | 12:45

@orca 11-08-06 @ 12:37
JA, iedere keer dat er zo'n stoet door de staten scheurt valt er wel een dode te betreuren.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:40

D'r is veel mis in NL en dat komt door de uitvaartbranch-maffia, die moesten ze verbieden, moet je opletten hoeveel begrafenissen en crematies dat scheelt per jaar.

orca | 11-08-06 | 12:37

Hadden we het al over de walnoot gehad?
Bijnaam ook wel de valnoot.
Voorbeeld: 30 grams walnoot valt uit 20 meter hoge boom.
Impact van 60 Joules, ja! Dit komt per jaar minstens 10 miljoen keer voor in NL. Da's dus 6E8 Joules. Daar helpt geen helm tegen!
Le-vens-ge-vaar-lijk. En de overheid, die doet niets! Geen kamervragen van Gonny; nee niets. Doodgezwegen.
Het is schande.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:34

@Ledroledro: Als die helmplicht er nog niet is zou ie d'r subito moeten komen. En 'n handschoenplicht en ook 'n sokken-over-je-schoenen-plicht bij 10 graden Celcius of lager, en verplicht sneeuwkettingen rijden vanaf 1 november tot 1 maart.

orca | 11-08-06 | 12:30

@orca 11-08-06 @ 12:25
preventief ruimen, al die sparren!

Rest natuurlijk nog de kastanje. Zeker nog in zijn bolster een niet te onderschatten gevaar!

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:28

Lucas de leugenaar.
Wat krijgen we nou? Iedereen flipt hier over een helmplicht die helemaal niet bestaat. Dat kan ik helemaal niet uit het artikel of een van de links halen. Leest iedereen hier alleen maar de koppen, is het merendeel van de GS reguurders achterlijk?

ledroledro | 11-08-06 | 12:27

Ik stel voor maar direkt door te gaan naar de helmplicht voor automobilisten, en zeer belangrijk, de helmplicht voor voetgangers.

Wat las ik gisteren in de azijnzeikkrant? De ouderenorganisatie vond het niet kunnen dat tijdens warme dagen meer ouderen sterven. Dus voortaan ook alle oudjes van dagen gekoeld bewaren, dat scheelt allemaal veel geld voor een begrafenis uit.

Gekkenhuis hier.

Martentje | 11-08-06 | 12:26

Denne-appels, hoe vaak heb ik niet kamerleden gevraagd daar wat aan te doen! Per jaar vallen er 200.000 doden omdat ze 'n denne-appel op hun knar krijgen. Een helmplicht alleen voor op de fiets is niet genoeg, ook voor boswandelingen en zelfs strandwandelingen (je weet 't nooit met denne-appels) is zo'n helm noodzakelijk.

orca | 11-08-06 | 12:25

En volledig terecht! Ik stel nog meer regelgeving voor:

- rijbewijs voor op de fiets
- rijbewijs voor winkelwagentje
- rijbijwijs voor rollator
- rijbewijs voor inline skates (al zijn die zeau 2001)

Wat zal het CBR het druk krijgen. Gelukkig kennen ze daar geen wachtlijsten....

onderduikert 11-08-06 @ 11:02

@onderduikert

Hee kom weer eens boven de grond, want vadertje staat (niet te verwarren met vadertje_b) heeft afgelopen jaar alle een nieuwe melkkoe verzonnen, het kenteken voor scooters enzo... dus behalve verplichte dure rijlessen voor rollators, fietsers, in-line skaters of out-line skaters, whatever, kinderwagen- of winkelwagenbestuurders, skelterbestuurders, traktor bestuurders, steppers, enzovoort (58,50 euro per anderhalf uur, minstens 30 nodig) ook nog een theorie examen (100 euro) en een rijvaardigheidsexamen (220 euro), een rijvaardigheidsbewijs (70 euro), een HELM (70 euro), dus ook nog EEN KENTEKEN (100 euro) en iedere 3 jaar APK (50 euro) ..... .....

vadertje_b | 11-08-06 | 12:21

@orca 11-08-06 @ 12:12
Dat boek staat overigens vol met nog veel meer bedrijfs-ongevalletjes.
Je moet dat ook een beetje in de context van die tijd plaatsen. Er golden toen andere voorschriften. Als je ergens 7 keer stampend omheen liep lazerde de boel spontaan in elkaar. Om over de kwaliteit van marktkraampjes op het binnenplein van de tempel maar te zwijgen.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:18

Aquaria / aquariums, leuk voor de kinderen, not, d'r worden per jaar alleen al in NL ongeveer 14000 kleuters door goudvissen het water ingetrokken en opgevroten.

orca | 11-08-06 | 12:18

bottehond 11-08-06 @ 12:08

Ik heb de special edition.

Harige Bangmaker | 11-08-06 | 12:16

Dat is een terroristenhelm voor gekke kamerleden...

da wizard | 11-08-06 | 12:14

winkelen heb je toch personeel voor?

zakje pinda´s | 11-08-06 | 12:14

Breek me de bek niet open over de spijker, de klusmaffia houdt 't stil maar de spijker is doodsoorzaak nummer 1 binnen het religieuze doe-het-zelf-gebeuren. Is tijdje geleden nota bene 'n boek over verschenen en dat boek schijnt goed te verkopen en toch is de spijker nog steeds niet verboden.

orca | 11-08-06 | 12:12

Geldt gelukkig niet voor de scootmobiel turbo plus.

Karel kwakbol | 11-08-06 | 12:10

Harige Bangmaker 11-08-06 @ 12:06

Het genieten van ongenuanceerdheid wijst op een vervreemdingsproces. Kent U mijn favoriete film:

www.foxmovies.com/fightclub/

bottehond | 11-08-06 | 12:08

@bottehond 11-08-06 @ 12:04
"nekel = enkel... scusi"
Aaaargh. Bottehond heeft het Gonny-virus. Snel naar de dokter voor een prik!

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:07

Kees Kogel 11-08-06 @ 12:03

Nergens niet.
Dubbele ontkenning? Dus wel?

Maakt het uit. Het is ongenuanceerd. Daar gaat het om.
Leer dat nou eensch.

Harige Bangmaker | 11-08-06 | 12:06

nekel = enkel... scusi

bottehond | 11-08-06 | 12:04

Er staat nergens in dat hele artikel toch niet dat er een helmplicht staat aan te komen???
NEXT!

Kees Kogel | 11-08-06 | 12:03

@orca 11-08-06 @ 11:56
Of gewoon prikkers met ronde top verkopen. "Soms is rond beter"
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de levensgevaarlijke spijker.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 12:03

@ LeftDickLuke

Hoezeer we over (een) bepaald(e) onderwerpen flink van mening verschillen doet het me steeds weer goed als je de ongebreidelde bemoeizucht van het staatsapparaat (vrijheidsbenemerT nummero UNO) op de hak neemt. Is daar niet wat meer van te maken dan dat schoppen tegen de nekel van je? Een of andere symbolische GS-janhagel-woedendebijen- actie?

bottehond | 11-08-06 | 12:02

Nog iets, erger ik me al jaren wild aan want in potentie bloedjelink, heb al diverse brieven naar de minister-president geschreven maar nooit antwoord gekregen: te grote toetjesschaaltjes. Dat mág zomaar, je kan ze overal kopen, de Blokkert, de Xenos etc, maar realiseert niemand dan zich dat hoe groter het schaaltje hoe groter het risico op 'n te grote hap vla nemen, des te meer dooien? Ik pleit voor schaaltjes met 'n max diameter van 5 cm en 'n direct ingaand verbod op de verkoop van lepels groter dan formaat theelepel.

orca | 11-08-06 | 12:01

oprotte met al die tyfus fietser daar word je echt ziek van vooral van die wielrenners brutale apen zijn dat

cobus1 | 11-08-06 | 11:58

Van die prikkers voor in je kaasblokjes, zit zaterdagnacht de EHBO vol mee, waarom mag je die kopen als je onder de 18 bent?

orca | 11-08-06 | 11:56

Tssss. Straks moet je ook nog veilig gaan neuqen.

Harige Bangmaker | 11-08-06 | 11:56

Van die dingen ja, van die dingen!

orca | 11-08-06 | 11:55

Uhh.. ik kan nergens terug vinden dat er een helmplicht voor fietsers moet komen. En als Brinkie met een hellempje gaat fietsen moet 'ie dat toch lekker zelf weten. Dus de kop boven het artikel gaat nergens over. Maar goed, als een goed communist betaamd mag Lucas uiteraard vrolijk met onwaarheden smijten.

ledroledro | 11-08-06 | 11:55

@orca 11-08-06 @ 11:50
Onderzoek heeft uitgewezen dat er veel slachtoffers vallen door zelfbevrediging. Van nu af aan allemaal alleen nog maar hands-free fap-fap-fappen.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 11:55

Hoeveel mensen stikken er niet in de afstandsbediening? Daar hoor je Hilversum en Den Haag niet over! Ik pleit ook voor 'n afstandsbedieningsverbod. Maar ik ben er nog niet, raad 'ns hoeveel brandjes er worden veroorzaakt doordat de krant wordt gelezen terwijl je 'n peukkie rookt? 8000, per week, da's omgerekend 40x Volendam week in week uit. daarom pleit ik voor 'n verbod op het lezen van de krant terwijl je rookt, behalve als 't 'n waterpijp is.

orca | 11-08-06 | 11:54

@Lucas: Waar staat de passage over de helmplicht?

Of ben je overgestapt naar Telegraafstijl?

sammy de moraalridde | 11-08-06 | 11:51

Is ooit wel 'ns onderzocht hoeveel doden d'r vallen doordat ze struikelen tijdens het bellen? Ik gok 'n dooie of 5000, per week. Ik pleit voor 'n mobiel belverbod als je loopt, sanctie €150.

orca | 11-08-06 | 11:50

Omdat die Brinkhorst van zijn vrouw een fietshelmpje moet dragen (hij is 80% vd tijd zo bezopen als een maleier) moeten wij er ook aan geloven? Zodat hij niet meer alleen voor lul loopt? De balzak kenker voor die malloot.

Conan de Rabarber | 11-08-06 | 11:50

Niet zo slap lullen, Lucas, want in de Verenigde Staten ~ons grote voorbeeld hoe het moet~ rijden ze ook allemaal met helmpjes op. En die hoor je ook niet klagen.

broomstick | 11-08-06 | 11:49

@AUB 11-08-06 @ 11:41
Wauw, dank je! weet je wat; ik vul het gelijk online in.
Arrrgghhhhh, K*t-pdf. Niet eens met fields die je niet kunt saven, nee gewoon uitprinten en met de hand invullen. Ik heb niet eens meer een pen.
Zie je wel; het word je gewoon onmogelijk gemaakt in dit land.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 11:49

Zie je ze al fietsen vanuit de kroeg straal bezopen en een helm op?

Jan de Hertog | 11-08-06 | 11:48

Ik opteer voor verplichte amputatie van dan wel de linker, dan wel de rechter ledemaat indien die bij herhaling niet gebruikt worden om richting aan te geven.

KaiserSoza | 11-08-06 | 11:46

@Traag 11-08-06 @ 11:01:
Dus als buitenlandse nerds in de plomp springen doe jij dat ook?

zutman | 11-08-06 | 11:43

We moeten ook een asfalteringsplicht voor tuinen instellen. Je kan struikelen over tegels ed.
Helm bij het schaatsen, voetbal, hockey, turnen etc is ook belangrijk. Verplichten die hap.
Je mag alleen naar buiten met schuimrubberen kleding.
Er zijn nog veel meer verplichtingen mogelijk.

bookie | 11-08-06 | 11:42

15.000 maar, hebben ze enig idee hoeveel werkelozen er zijn ???? een zeker 20-voud die MAANDELIJKS veel meer geld kosten. ..... ja maar die hebben sollicitatieplicht !! oh ja dat is waar je zegt dat je je vorige baas beroofd hebt en nog steeds rondloopt met opgekropte agressie en een drugsprobleem en je mag weer een maandje je hand ophouden. GEEN WERK GEEN UITKERING. WERKVERPLICHTING !!!
*telt even tot 10*

holistic river | 11-08-06 | 11:41

@die ene gozert:
Die verplichting gaat er wel komen. De overheidsinkomsten zijn nog te laag omdat meer dan 60% van het BNP door diezelfde overheid weer wordt uitgegeven en oetkeringen, soepsidies en vooral ambtenarij. Er mot meer binnenkomen! En boetes vallen buiten de officiele begroting dus dat is extra mega-lekkah! KAT$JIENG!

Rest In Privacy | 11-08-06 | 11:41

Is er al onderzocht hoeveel mensen een hartaanval kregen na het openen van hun belastingenveloppe? (of wordt dat onder de pet gehouden?)

Sjakie Snel | 11-08-06 | 11:34

LucasDeLinksel, kan je het bericht over de verplichting niet vinden? of is dit uit de lucht gegrepen... komkommertje?

die ene gozert... | 11-08-06 | 11:31

@AUB 11-08-06 @ 11:24
"... en is niet met zekerheid te zeggen waarom de man viel."
Da's nogal duidelijk lijkt me. Dat was de zwaartekracht. Kijk, als daar nou eens wat aan gedaan kon worden, dan waren al die andere maatregelen overbodig. Ik wil wel even een studietje doen hoor. Waar kan ik subsidie aanvragen?

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 11:28

Is gewoon darwinisme.
Natuurlijke selectie op dikke schedels. Jan Spruijt is al geslaagd.
Er is nog hoop voor de mensheid.

BroodenSpelen | 11-08-06 | 11:28

Met 6 airbags, ABS, ESP, zespuntsgordels en een rolkooi is mijn tweewieler veilig zat toch? Helaas al 6 maanden een lekke band, dat dan weer wel...

padjakker deluxe | 11-08-06 | 11:28

Liep hij ook al niet met een groene helm in Beiroet............?

verwend pokkejong | 11-08-06 | 11:26

En een reddingsvest voor als je in 't water terecht komt.
***politieke zeikerts***

bad to the bone | 11-08-06 | 11:26

AUB 11-08-06 @ 11:24
had=was

AUB | 11-08-06 | 11:25

van da fiets moest zijn 'vanaf de fiets '

Rest In Privacy | 11-08-06 | 11:23

Allemaal SCHIJNveiligheid. Want mensen die een helm opzetten maken dat ding vaak niet goed vast. Zeker kinderen. Kinderen moeten JUIST op hun bek gaan omdat ze dan voorzichtiger worden. Die van mij fietsen zonder helm, skaten zonder beschermers en ja; dat is weleens misgegaan. Nu zijn ze veel oplettender omdat ze weten wat de risico's zijn. Zelfde als ABS op auto's en alle andere veiligheidsmaatregelen. Veel automobilisten wanen zich daar zo veilig mee dat ze onnodige risico's gaan nemen.
-
Stop de overheidsbemoeienis! Kop eens een auto van da fiets!

Rest In Privacy | 11-08-06 | 11:22

Mannetjes met helmpjes... groen wit of kanariegeel. Zou er alufolie voering in zitten?

LifeCatcher | 11-08-06 | 11:20

Hier op het eiland is de fietshelm niet verplicht, maar als je hem niet draagt en bij een ongeluk de klap met je harses opvangt en gehandicapt raakt, dan betaalt de verzekering gewoon niet uit wegens eigen schuld. De keuze is aan de fietser. Eigen verantwoordelijkheid nemen, heet dat.

Overigens is de kans op hersenschade hier aanmerkelijk groter, omdat er nauwelijks fietspaden zijn en automobilisten schijt hebben aan fietsers. Iedereen fietst hier dus met een helmpje.

Geinig is ook wel dat je hier gewoon op snelwegen mag fietsen. Let up bij elke afrit wel even op?

London Calling | 11-08-06 | 11:19

Ik ben met de helm op geboren, daarom heb ik ook zo'n vooruitziende blik.

kneuterzak | 11-08-06 | 11:19

oh dus die mannen uit de banner zijn ook fietsers

Mellorenz | 11-08-06 | 11:19

dronken mensen breken nooit wat. aangezien dat de enige toestand is waarbij ik heel misschien eventueel soms van mijn fiets af zou kunnen donderen (heb ook geen dynamo waardoor een fietsspaak in mijn oogbal komt), hoef ik nergens voor te vrezen

gáááást | 11-08-06 | 11:18

Die fietshelmpjes bieden schijnveiligheid; er zijn totaal geen eisen voor. Je kan net zo goed een emmer op je kop zetten.

John McClane | 11-08-06 | 11:17

als de Duitsers het doen, moeten wij het beter doen, kniebeschermers, elleboogbeschermers, polsbeschermers en stalen legerhelmen op.

dextar | 11-08-06 | 11:17

Doe mij maar een glimmende purple helmet.

superjan | 11-08-06 | 11:16

welke fietsers zijn nou echt het vervelendst, die mannen in veel te strakke pakjes met een veel te dure fiets die denken dat ze wielrenner zijn

Mellorenz | 11-08-06 | 11:16

ik winkel altijd met mijn integraalhelm op. ik hoef ook zelden te betalen btw.

petrova | 11-08-06 | 11:15

Als de gemeenten van Nederland nu eerst eens de fietspaden in orde maken, laten we dan nog even een poosje wachten en kijken hoeveel valpartijen er dan nog zijn. Ik zou er niet van staan te kijken, als dat met de helft zou zijn verminderd!

Zeurbeer | 11-08-06 | 11:13

@ blikjegrolsch
echt waar? dan heb je behoorlijk gelijk... linksom of rechtsom, je wordt echt wel gepakt. thanks voor de info

pietde1e | 11-08-06 | 11:12

Ik dacht dat ie altijd al een helm droeg !!

Heintje Davids | 11-08-06 | 11:11

Maar is er nou aanleiding om te vrezen dat een stel debielen gaat eisen dat je een helm draagt op de fiets, of is dit gewoon een verzameling op zichzelf staande linkjes met een tekstje eromheen?

Opa Bangepoep | 11-08-06 | 11:11

Kunnen we niet gelijk een algemeen vervoersverbod voor mensen afkondigen?
Dan raakt er niemand gewond onderweg.
Maar de meeste ongelukken gebeuren thuis....
Dan iedereen maar de hele dag stil op bed blijven liggen.
zo blijf je bezig.

Die helmen voor op de fiets zijn overbodig. Redden je leven toch niet als het erop aan komt. Als ze rijden met alcohol op veel strenger gaan bestraffen, scheelt dat meer gewonden en vooral doden per jaar dan het verplicht stellen van dom helmpje. Laat mensen zelf kiezen of ze zelf risico willen lopen. Zonder helm op fietsen kan niemand anders schaden, in tegenstelling tot alcohol in combinatie met auto's...

Aegir | 11-08-06 | 11:11

Ik heb nooit ergens last van als ik op de fiets zit. De mensen om mij heen vallen wel opvallend vaak om.

TeenEnKaas | 11-08-06 | 11:11

Rubber stoeptegels. Piepschuim aan lantaarnpalen. Overstekende bomen aan de lijn.

Jan Passant | 11-08-06 | 11:09

@TRS
Hehehe, duurde toch 3 seconden voor t kwartje viel.

DutchXTC | 11-08-06 | 11:09

Ophokplicht voor mongolen!

Maxx | 11-08-06 | 11:09

@piet1: de afgelopen 3 jaar zijn de meeste belastingen en verplichtingen uit de koker van Hoogervorst gekomen. Ik geef het toe: het klinkt heel gek voor een liberaal. Dat is het ook.
Maar u heeft uw grijze kenteken nog?
En uw PC-priveproject?
En een ziekenfonds?
ect. etc. etc.
Linksom of rechtsom, je wordt echt wel gepakt.

blikjegrolsch | 11-08-06 | 11:08

De Spartamet graag voorzien van veiligheidsgordels en integraal helm

Mellorenz | 11-08-06 | 11:08

Vraag; waarom draagt die Brinkheurst zélf geen helm? Dit gestreepte kapsel kan echt niet meer.

Gek-Saaikema | 11-08-06 | 11:06

@ blikjegrolsch
hoogervorst een linkse slapjanus? hij als rasechte vvd-er?

pietde1e | 11-08-06 | 11:06

Helmplicht voor kinderen tot 12 jaar, ben ik voor. Heb je de overheid niet voor nodig.
Als je zet hoe die kids over de weg slingeren, is een helmpje wel het minste dat ze moeten dragen.

CoJoNes | 11-08-06 | 11:05

@Oral-D 11-08-06 @ 11:00

Tenzij de duiters hun oude vertrouwde helm weer opzetten, dat zou het wel een stuk gemakkelijker maken ...

afterburner | 11-08-06 | 11:05

en daarom ben ik binnen 2jr pleitos uit nederland. daaahaaag kneusjes land

Il Pato | 11-08-06 | 11:03

Hakbars hebben vrijstelling. Die hoeven zelfs op motorfietsen geen helm te dragen, mits ze minstens 150 rijden. Niet.?.... nou even dan.

Erikje | 11-08-06 | 11:03

Met stip op drie!
"3. Bekneld tussen fietswiel, fietsspaken (7%, 4.800 ongevallen)"
We bukken allemaal wel eens om te kijken of de dynamo nog wel draait. Voor je het weet zit je met je oogkas tussen de spaken vast. RRrrrrrrrrr.
Ja, en dan helpt zo'n helm natuurlijk enorm.

Dichte wielen, dat is de oplossing. En allemaal verplicht zijwieltjes.

Atheïst tot in de ki | 11-08-06 | 11:03

En volledig terecht! Ik stel nog meer regelgeving voor:

- rijbewijs voor op de fiets
- rijbewijs voor winkelwagentje
- rijbijwijs voor rollator
- rijbewijs voor inline skates (al zijn die zeau 2001)

Wat zal het CBR het druk krijgen. Gelukkig kennen ze daar geen wachtlijsten....

onderduikert | 11-08-06 | 11:02

Waar ik woon zijn veel buitenlandse nerds. Die rijden allemaal alang met helm.

Traag | 11-08-06 | 11:01

Zo'n helm is achterlijk... maar ABS zouden ze verplicht moeten stellen

litebyte | 11-08-06 | 11:01

Waarom niet allemaal stoppen met leven, ik heb wel eens gehoord dat dat heel erg gevaarlijk is, daar ga je namelijk met 100% zekerheid dood aan.

3bier1melk | 11-08-06 | 11:00

Helmplicht op de fiets zeker nooit doen! Waarom?! hoe moet ik anders zien of er een Duitser op de fiets zit of niet? Nu weet je duidelijk wanneer je gas moet geven en wanneer je moet remmen.

Oral-D | 11-08-06 | 11:00

Heb al een rolkooi om m'n fiets gebouwd.

Dachthetwel | 11-08-06 | 11:00

@pietde1e: *kuch* Hoogervrost *kuch*
U heeft trouwens uw grijze kenteken nog?

blikjegrolsch | 11-08-06 | 10:58

Een ministervrije zone lijkt me ook wel aardig...

Gay Niaal | 11-08-06 | 10:57

winkelwagentjesbelasting op kosten van de ondernemer? ik kon me niet herinneren dat er verderfelijke linkse partijen in balkIII zitten...

pietde1e | 11-08-06 | 10:57

Heb al kreukelzone op m'n fiets met wegklapbaar stuur bij frontale aanrijding.

Major Woody | 11-08-06 | 10:56

een voortplant verbod voor bepaalde mensen zou ook niet verkeerd zijn

Mellorenz | 11-08-06 | 10:55

Hehe, wat een foto.

Schizo | 11-08-06 | 10:54

Tsss.
En de rollators met airbags vergeten ze.

G-unite | 11-08-06 | 10:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken