achtergrond

Geenstijl

GeenStijl Infrastructurele Investeringen Top 10

muuromlimburg.jpg Handen uit de mouwen! Nederland zit in een diepe economische crisis en dat betekent maar een ding: Wouter Bos moet stante pede gaan investeren in grote infrastructurele bouwprojecten. En niet zo'n klein beetje ook. Snelwegen, bruggen, tunnels. Het maakt eigenlijk niet uit. Ten koste van alles moet worden voorkomen dat toekomstige Stakker Nederland-leden straks zonder baan voor de buis gaan liggen hangen. Dat is dodelijk voor de consumentenbestedingen. Bedrijfsresultaten stagneren. Werkeloosheid. Koopkracht giert naar beneden. Enfin, dat verhaal met die vicieuze cirkel weet u wel? En bedenkt u eens waar de BV Nederland over een jaar of vier staat. Na de recessie dus. Dan kunnen we het ons niet veroorloven om te zeggen: "Ja euh.. Ik heb geen flikker uitgevoerd. Het was toch crisis?" Met die mentaliteit was het Koninkrijk der Nederlanden dus nooit zo hoog boven de Maasklei uit gestegen. GeenStijl pakt de handschoen op en presenteert alvast een zevental direct aan te vangen bouwprojecten die de BV Nederland in een handomdraai weer uit de rode cijfers trekken. Aan u als scherpzinnige amateur-stedenbouwkundige c.q. Verkeer & Waterstaat autodidact het lijstje aan te vullen. Met de beste inzendingen vullen we de gezaghebbende GS Infrastructurele Investeringen Top 10 aan. Niet omdat het kan, maar omdat het MOET! Nederland wordt steeds armer. Begin met bouwen. NU!
De Afsluitdijk nieuwsluitdijk.jpgDodelijk saai antiek stuk asfalt. Melkoe voor het CJIB. Een lang recht stuk waar alleen Formule 1 coureurs soms hard op mogen rijden. Onze suggestie: Een paar spannende chicanes. Directe fly-overs naar de Waddeneilanden. Bij Wieringen een Travis Pastana-achtige schans. Gewoon omdat het kan. Schiphol in zee schipmonnikoog.jpgKunnen we wel net doen of het niet zo is. Maar aan Schiermonnikoog hebben we dus geen reetd. Snel wat land aanplempen. Zeven landingsbanen erop. Direct 60 kilometer zesbaans snelweg eromheen. Voila, daar is Schiphol in zee. Kijk naar Hong Kong International Airport en roep nog eens dat zoiets niet kan. Nieuw internationaal racecircuit circuithogeveluwe.jpgNu we het toch over snelheid hebben. De Formule 1 is binnen twee jaar de duurzaamste greensport die bestaat. De 24 uur van Le Mans idem. Waarom geen fonkelnieuwe Nürburgring Nordschleife aanleggen in de Gelderse bossen? Hoeft niet spectaculair. Ergens rond de 23 kilometer lang met circa 180 bochten. En die vernoemen we dan naar reaguurders. Wolkenkrabber skycrapert.jpgMet die paar lullige flatgebouwen in Rotterdam tellen we internationaal niet mee. Zet gewoon 60.000 arbeiders aan het werk om de hoogste wolkenkrabber van Europa te bouwen. Wij zetten in vanaf een metertje of 700. Natuurlijk is dat hakbargevoelig. Maar dan bouwen we hem toch gewoon extra stevig? Positief denken. Ergens midden in het Groene Hart lijkt ons wel een mooie lokatie. Een blikvanger van jewelste. Omroep PowNed huurt alvast de bovenste 6 etages. Biesbosch afdammen biesboschdam.jpgKlinkt rigoureus en dat is het ook. Maar we zitten nu eenmaal met het probleem van werkverschaffing. Iedereen die een schep kan vasthouden moet aan de slag. Waarom denkt u dat de Hoover Dam ooit gebouwd is? Een dam heeft een hoop voordelen: Energie, een recreatief stuwmeer, de A16 kan worden verbreed en we zijn ook meteen van die ellendige bevers af. Destructieve teringlijertjes. Nieuw stadion F.C. Limburg fclimburg.jpgVanaf volgend jaar zijn we weer een profclub rijker. Maar we leveren er ook twee in. En nog Limburgers ook! Dat moet gevierd worden. Limburg krijgt een fonkelnieuw multifunctioneel stadion met alles er op en er aan. Capaciteit: 160.000 bezoekers. Overdekt. Met tig aantal skyboxen, een uitneembaar veld en carnavalsmuziek uit de speakers. Gelijktijdig wordt gestart met de bouw van een 19 meter hoge muur om de complete provincie Limburg. Iedereen met een baan een zwembad baanzwembad.jpgNiet echt infrastructureel maar daarom niet minder terecht. Iedereen zonder baan gaat een zwembad graven voor mensen die nog wel geld in het laatje brengen. Wel zo eerlijk. De hardwerkende mens wil ook wel eens een middagje relaxen. Prima om het volksdeel dat feitelijk toch duimen loopt te draaien eens flink te laten zweten

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.