Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Infrastructurele Investeringen Top 10

muuromlimburg.jpg Handen uit de mouwen! Nederland zit in een diepe economische crisis en dat betekent maar een ding: Wouter Bos moet stante pede gaan investeren in grote infrastructurele bouwprojecten. En niet zo'n klein beetje ook. Snelwegen, bruggen, tunnels. Het maakt eigenlijk niet uit. Ten koste van alles moet worden voorkomen dat toekomstige Stakker Nederland-leden straks zonder baan voor de buis gaan liggen hangen. Dat is dodelijk voor de consumentenbestedingen. Bedrijfsresultaten stagneren. Werkeloosheid. Koopkracht giert naar beneden. Enfin, dat verhaal met die vicieuze cirkel weet u wel? En bedenkt u eens waar de BV Nederland over een jaar of vier staat. Na de recessie dus. Dan kunnen we het ons niet veroorloven om te zeggen: "Ja euh.. Ik heb geen flikker uitgevoerd. Het was toch crisis?" Met die mentaliteit was het Koninkrijk der Nederlanden dus nooit zo hoog boven de Maasklei uit gestegen. GeenStijl pakt de handschoen op en presenteert alvast een zevental direct aan te vangen bouwprojecten die de BV Nederland in een handomdraai weer uit de rode cijfers trekken. Aan u als scherpzinnige amateur-stedenbouwkundige c.q. Verkeer & Waterstaat autodidact het lijstje aan te vullen. Met de beste inzendingen vullen we de gezaghebbende GS Infrastructurele Investeringen Top 10 aan. Niet omdat het kan, maar omdat het MOET! Nederland wordt steeds armer. Begin met bouwen. NU! De Afsluitdijk nieuwsluitdijk.jpgDodelijk saai antiek stuk asfalt. Melkoe voor het CJIB. Een lang recht stuk waar alleen Formule 1 coureurs soms hard op mogen rijden. Onze suggestie: Een paar spannende chicanes. Directe fly-overs naar de Waddeneilanden. Bij Wieringen een Travis Pastana-achtige schans. Gewoon omdat het kan. Schiphol in zee schipmonnikoog.jpgKunnen we wel net doen of het niet zo is. Maar aan Schiermonnikoog hebben we dus geen reetd. Snel wat land aanplempen. Zeven landingsbanen erop. Direct 60 kilometer zesbaans snelweg eromheen. Voila, daar is Schiphol in zee. Kijk naar Hong Kong International Airport en roep nog eens dat zoiets niet kan. Nieuw internationaal racecircuit circuithogeveluwe.jpgNu we het toch over snelheid hebben. De Formule 1 is binnen twee jaar de duurzaamste greensport die bestaat. De 24 uur van Le Mans idem. Waarom geen fonkelnieuwe Nürburgring Nordschleife aanleggen in de Gelderse bossen? Hoeft niet spectaculair. Ergens rond de 23 kilometer lang met circa 180 bochten. En die vernoemen we dan naar reaguurders. Wolkenkrabber skycrapert.jpgMet die paar lullige flatgebouwen in Rotterdam tellen we internationaal niet mee. Zet gewoon 60.000 arbeiders aan het werk om de hoogste wolkenkrabber van Europa te bouwen. Wij zetten in vanaf een metertje of 700. Natuurlijk is dat hakbargevoelig. Maar dan bouwen we hem toch gewoon extra stevig? Positief denken. Ergens midden in het Groene Hart lijkt ons wel een mooie lokatie. Een blikvanger van jewelste. Omroep PowNed huurt alvast de bovenste 6 etages. Biesbosch afdammen biesboschdam.jpgKlinkt rigoureus en dat is het ook. Maar we zitten nu eenmaal met het probleem van werkverschaffing. Iedereen die een schep kan vasthouden moet aan de slag. Waarom denkt u dat de Hoover Dam ooit gebouwd is? Een dam heeft een hoop voordelen: Energie, een recreatief stuwmeer, de A16 kan worden verbreed en we zijn ook meteen van die ellendige bevers af. Destructieve teringlijertjes. Nieuw stadion F.C. Limburg fclimburg.jpgVanaf volgend jaar zijn we weer een profclub rijker. Maar we leveren er ook twee in. En nog Limburgers ook! Dat moet gevierd worden. Limburg krijgt een fonkelnieuw multifunctioneel stadion met alles er op en er aan. Capaciteit: 160.000 bezoekers. Overdekt. Met tig aantal skyboxen, een uitneembaar veld en carnavalsmuziek uit de speakers. Gelijktijdig wordt gestart met de bouw van een 19 meter hoge muur om de complete provincie Limburg. Iedereen met een baan een zwembad baanzwembad.jpgNiet echt infrastructureel maar daarom niet minder terecht. Iedereen zonder baan gaat een zwembad graven voor mensen die nog wel geld in het laatje brengen. Wel zo eerlijk. De hardwerkende mens wil ook wel eens een middagje relaxen. Prima om het volksdeel dat feitelijk toch duimen loopt te draaien eens flink te laten zweten

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we limburg niet verkopen aan Belgie dan? Misschien dat we daar nog een paar knaken voor kunnen vangen.

dikkegek | 18-02-09 | 10:54

Wat ook leuk zou zijn:

De A4 opeens afkappen bij Delft, zodat je opeens niet meer kunt doorrijden richting europoort.

Hilarisch...

lustkapper | 18-02-09 | 10:36

We kunnen ook gelijk heel nederland overkappen. Hebben we geen gezeur meer over co2 en global warming enzo. Enne altijd droog weer.

zombie | 18-02-09 | 10:35

Kut Hollanders. Blijf dan ook met carnaval weg uit Limburg. In jullie opinie is carnaval: zuipen, alles wat tieten heeft betasten, en Limburgers kleineren.
Nou, dan hebben jullie het helemaal mis, maar dat zullen jullie wel nooit begrijpen, zoals wij de Hollandse humor niet begrijpen.
Nog een ander punt. Waarom zijn de huizen in Amsterdam en omstreken zo duur?? Eigenlijk zouden die de helft van de woningprijs in Limburg zijn. Hebben jullie het nog niet door. Binnenkort is de hoofdstad van Nederland Maastricht aan Zee.

Lei | 18-02-09 | 09:42

Vanaf Weert tot ongeveer Luik een tunnel, zodat ik niet geconfronteerd wordt met Limburg als ik naar de Ardennen rij.
Oh ja, een gracht rond Venlo, met Wildertz als koning daar in een Mocro-vrije staat. Kunnen alle rechtsche rakkers daar samen met de kaalkopjes de Nederlandsche Cultuur behoeden en samen 'Wien Neerlands Bloed' zingen.

Van Snikkelenburg | 18-02-09 | 00:42

Zelfs in Venlo aan zee, drinken ze ook thee, alleen doet er dan nog een mof of 2 mee .... trouwens, die mongolen die zich beter vinden omdat ze in Friesland of Limburg wonen zou ik willen aanraden om vooral zichzelf te blijven, hebben we nog wat om te lachen

Barbara Drijfzand | 18-02-09 | 00:15

Is m'n zwembad al klaar?

pli | 18-02-09 | 00:09

Geloof dat de Antillen langer bij Nederland horen dan Limburg maar goed.

Beste infrastructuele project is natuurlijk
Aanleggen van een ringdijk in de Noordzee om de Randstand te beschermen tegen zeespiegelstijging, deel leegpompen paar kolencentrales erin (dat maakt dan immers niet meer uit) , vliegveld erbij en Voila.

Graaf van Holland | 17-02-09 | 23:36

Grote infrastructurele projecten zullen zeker een positief effect op onze economie hebben. 2 baans snelwegen als belangrijke verkeersaders zijn niet meer van deze tijd. Asfalteren die handel.

The Jury | 17-02-09 | 23:29

stelletje afgezogen kamelenneukers limbug is nederland ma geen holland,wees orgineel en verzin iets leuks.. stelletje rukkende kantoor pikken leve rowwen heze en leve beppie kraft.. nederland vergeet je voor even maar limburg nooit van me leven... peace (l)

vierzefeur | 17-02-09 | 23:29

Als de mensen dit geld nou nooit als belastingen hadden hoeven betalen was het nooit uit de economie genomen en was de aanjaging er altijd al geweest...

buurvanurk | 17-02-09 | 23:28

1-hypotheek- en huursubsidie afschaffen en mogelijk maken om in een caravan te wonen, netjes stuk tuin erbij.
2-marktwerking los laten op ontslag, premies teruggeven.
3-overheid opdonderen op alle vlakken, burger dat geld laten uitgeven.
4-openbaar vervoer geheel particulier, matatu niet vol=wachten op klanten.
5-energieprijzen werkelijk marktconform laten werken, laat gazprom maar eens een offerte maken, gratis gas naar italie doorknippen, meer snelle kweek kernenergie (kennis economie he)
6-ontwik. hulp/overheidsfiguren in het buitenland afschaffen, net als koningshuis.
7-400.000 permanent werklozen de fluwelen handschoen afpakken.
8-ned. taal afschaffen; engels/frans/spaans/facultatief is beter voor economie.
9-leger ala hakbarsisch, geen dure voertuigen ed. her/der wat cellen.
10 nummer 10?, de crisis is al voorbij :)

43 | 17-02-09 | 23:14

nu de eche maatregelen: Vlaanderen bij NL voegen; kabinet opheffen en door daadkrachtige leiders vervangen. snelle verbindingen tussen economische centra bouwen; vrij bouwen in het agrarische gebied. En de nieuwe olie uit Schoonebeek zonder belasting verstrekken zodat iedereen goedkoop kan rijden op de nieuwe zesbaans wegen.

fjordman | 17-02-09 | 22:57

doe mij die racebaan maar, de zakslagbocht ;(

zakslag!! | 17-02-09 | 22:56

heel sneu dit jongens

jemoeder_ | 17-02-09 | 22:42

Amsterdamse theedrinkers in de grachtengordel voelen zich ver verheven boven Nederland, dus laten we de stad een tiental meters hoger zetten mbv zand uit de Noordzee. Hebben we geen last van Cohen en de zijnen en houden we de zeespiegelstijging langer tegen. Is er ook meer ruimte voor een noord-zuidlijn en andere tunnels met een flinke snelweg erin. En dan is er ook plek voor een flinke ondergrondse parkeergarage.
Toegang tot de elite (of er vandaan) met een mooi liftje a la de Eiffeltoren, geldt ook voor de entreeprijzen.

Voor het handje vol Amsterdammers met werk kan er vast nog een mooi optrekje in Den Haag van af.

Cheent | 17-02-09 | 22:38

Mits er (bijna) iedere door de weekse dag open track days worden gehouden op dat circuit van jullie ben ik voor.

ackZsel | 17-02-09 | 22:34

Als jullie nog dachten dat de 'JeGrootmoeder-bocht' een mooie naam was: Helaas, deze titel is al vergeven aan mijn huisgestookte Jenever...
*Samen met blindengeleidehond het vuurtje nog eens opstookt...*

JeGrootmoeder | 17-02-09 | 21:40

Graag een flink hoge muur idd, dan netjes de rest van Nederland met een schep langs de randjes afsteken en vervolgens de hele godverse boel zo met een trekschuit de Noordzee in sleuren, stelletje zeikerds.
Het strand mag van mij net na Venlo beginnen, das ook niet zo ver rijden naar Kutwijk aan zee..

Lopen kankeren over Limburg maar ondertussen wel ons bier opzuipen en wijven neuken met carnaval (nuja, niet alleen met carnaval, maar dan extra veel), stoere jongens maar weinig consequent.

tssss.

tochmaarniet | 17-02-09 | 21:34

Hey Brusselmans! Je bent vergeten een zwembad in Meppel te plannen!

Haraqiri | 17-02-09 | 21:06

1. We maken van het stadion in Limburg een appartementen complex waar iedereen uit Limburg in moet gaan wonen. Dan kunnen we in de rest van Limburg de natuur zijn gang laten gaan.

2. Minder blauw op straat, allemaal ontslaan. Van het overgebleven geld bussen en chauffeurs opleiden zodat OV een waardig alternatief wordt. Meer accijns heffen op brandstof.

3. Reiskostenvergoedingen niet meer aftrekbaar maken, het nieuwe waardige OV stimuleren.

4. Geef iedereen een gratis klokthermostaat, kost bijna nix en scheelt zo 10% aan stookkosten. Creerd ook weer banen.

5. Hef kindertoeslag op, het idee van kindertoeslag in een overbevolkte wereld lijkt me contra productief.

6. Bouw bejaarden steden met leuke voorzieningen. Die gasten hebben geld zat, er komt dus zeker vraag naar.

7. Train wat van die sterke hoge ovens mannetjes om Ayaan Hersi Ali te beveiligen, dat heeft ze wel verdient.

8. Investeer alleen in de randstad, laat iedereen hierheen komen zodat de rest van Nederland natuurgebied kan worden. Scheelt enorm in brandstof van het heen en weer rijden en in ruimte/natuur.

anton1981 | 17-02-09 | 21:04

Laat ze dit land maar lekker weggeven. Alle grensen open en nieuwe kansen voor iedereen, Iedereen is welkom, en het liefst het grootste tuig wat het ergens anders al verpest heeft en zijn kansen verspeeld heeft. Kan ik op mn gemakje mn huis verkopen en op zoek gaan naar een nieuw leven, op een tropische bestemming, Want hier doe ik niet meer aan mee als het zo doorgaat. Kijk hoe er door onze regering met geld gemeten wordt, En de werkende nederlander mag alleen maar betalen, en hoe meer je verdient hoe meer je mag betalen. Volgens mij kan alles een stuk goedkoper, zonder al die regeltjes. Als er iets bakken met geld kost dan zijn het al die kut regeltjes wel. Ik ben een huis aan het bouwen, maar voordat je 1 baksteen gemetseld hebt ben je al een half miljoen kwijt aan de kutregels van die kut ambtenaren. luie flikkers!!

Moslimextremist | 17-02-09 | 21:03

Graaf voor mij maar een kelder omringt door 2 meter gewapend beton ipv een zwembad, het liefst wel iets van een deur erin anders is het zoveel werk voor niets.

Moslimextremist | 17-02-09 | 20:51

bunbun | 17-02-09 | 19:12
Ben nu zuinig op Groningen-Limburg-Brabant etc.
Over 5-10 jaar ligt de Randstad onder de zeespiegel en moet
je misschien wel asiel aanvragen in een van deze provincies.
Er komen trouwens alleen mensen zonder strafblad in
dus 95% van de Randstad valt al af

discosmurf | 17-02-09 | 20:22

het is toch niet te geloven dat dit door iedereen maar zo geslikt wordt...
wij betalen maar en betalen maar, wouter bos loopt GVDriedubbeltjes onze euro's uit te geven aan banken.

wouter bos loopt zich hard te maken voor ING top omdat ze dubbele bonussen opstrijken want "jah, die mensen hebben ook vaak een dubbele functie verhaal..."
GVDriedubbeltjes hoeveel mensen hebben in hun baan geen "dubbele functie"...
die krijgen ook niet voor 2 betaalt, laat staan überhaupt een BONUS...
en die gasten verdienen al MEER dan genoeg....
jah in mijn ogen verdien je veel als je al 100 duizend euro per jaar heb. BRUTO....
want meer kan je toch niet uitgeven ALS normaal persoon... laten we eerlijk wezen.

we worden gewoon berooft waar we bijzitten beste mensen.....

het pakket om te zorgen dat mensen hun baan houden kost 7 miljard...
en daar doet het kabinet wel lastig om, GVDriedubbeltjes wel 22 MILJARD in ING...
dat was een goede deal... daar zou Nederland beter van worden.
dat is wat we hoorden.. EN ZIE NOU HET EFFECT.....

"ik ben ervan overtuigd dat als nederland ze scouder eronder zetten dat we er uiteindelijk sterker uitkomen dan we er in gingen.." zegt bak elende...

dat betekent gewoon weer dat WIJ weer lekker mogen betalen, en dat HUN weer lekker hun zakken vullen...

WE worden gewoon bestolen beste mensen....

DaScorpio | 17-02-09 | 20:11

kunnen ze niet meteen een muur om den haag bouwen dan hebben we ook geen credietcrisis meer

hänq dûh frisch | 17-02-09 | 20:06

Aparte wegen voor vrachtwagens aanleggen. Door de crisis rijden er nu een stuk minder rond op de weg, dus kun je dat mooi uitvoeren. Zodra de economie weer aantrekt blijkt het fileprobleem deels opgelost.

T'o Malaak | 17-02-09 | 19:32

Dit lijkt me ook een goed plan om de bv nederland uit de roodde cijfers te krijgen

* wadden eilanden en friesland + gronigen verkopen aan duitsland met in het contract de bepaling dat wat in grond zit van ons blijft.
* Limboland en Braboland weggeven aan belgie voor weinig , je hebt er toch geen donder aan.

bunbun | 17-02-09 | 19:12

Ik zou wel willen dat ze het gras op de A4 tussen Schiedam en Delft eens gingen maaien.

Ulle Ruttelflut | 17-02-09 | 18:48

HEE GS DOE ES LEZEN
Twee keer een artikeltje waarin je aardig schrijft over Limburg en nog 5 minuten Rut die zegt hoe leuk carnaval in Maastricht is. Zo 30.000 powned leden erbij.
En die muur is mss toch niet zo slim. Noord-Limburg mag Zuid-Limburg niet zo, en vice-versa.
Beste medelanders met Gouverneur: neem het allemaal toch niet zo serieus, en jezelf ook niet.

gruppenfuhrer | 17-02-09 | 18:45


Je gaat VEEL meer criminele Medelanders vangen...
De politie werkt zich drie keer in het rond:
(lees, Meer blauw op straat)
Die menschen vervoeren naar de gevangenis:
(lees, connexxion chaufeurs hebben werk)
Die menschen worden bewaakt:
(lees, veel bewakers nodig)
Die menschen moeten worden gevoed:
(lees, Keukenpersoneel hebben werk)
Die menschen moeten eten, toeleverancier voor versprodukten:
(Lees: Lidel, Jumbo en Appie hebben werk)
Die criminelen krijgen een rechtsbijstand:
(lees: Advocaten hebben werk)

Die criminelen komen na 10 jaar cel weer terug in het 'gewone leven' dus moeten intregreren en begeleid worden...
.. dus de ex-criminele Medelanders, hebben begeleiding nodig:
(lees, ... ik ga niet verder met banen creeeren)
De Rotterdamse <del>Fin</del> Ahmed Marcouch vertelde dit:
Hij wilt criminele jongeren die een straf uitzitten pas vrijlaten als zij een diploma hebben gehaald. Volgens Marcouch vallen jongeren die vrijkomen te vaak terug in verkeerd gedrag. Om kans te maken op regulier werk moeten ze daarom gedwongen worden een opleiding af te ronden.
( www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/170... )
.
na berekening zijn er 600.000 medewerkers nodig. Het aantal werkzoekenende komt uit op Minus 20.000 voor 2010.
Misschien kunnen we wat Polen inhuren?

_- ViXXeN -_ | 17-02-09 | 18:43

De Betuweroute (lengte=160 km) asfalteren en de berm (30 meter diep aan beide zijden) in vrije bouwkavels verkopen zonder bestemmingsplan = 9,6 km2 bouwgrond a 250,- Euro/m2 = eenmalig 2,4 miljard Euro opbrengst + 6% overdrachtsbelasting + jaarlijkse besparing exploitatie Betuweroute (75 miljoen/jaar) + jaarlijkse OZB, rioleringsrechten, afvalstoffenheffing, snelheidsboetes, naheffingen parkeerbelastingen en bouwlegekosten. (+/- 1 miljard Euro/jaar)

tipo | 17-02-09 | 18:42

Ik wil een kaarsrechte brug over Belgenland naar Frankrijk. Wel met een mooie geluidswal, dan hoef ik dat troosteloze landschap ook en die grauwe architectuur niet te zien. Duurt het ook niet meer tot in Frankrijk voordat ik in vakantiestemming ben.

Antigoog | 17-02-09 | 18:29

@ discosmurf | 17-02-09 | 17:44
Ja maar ik vraag me af waarom altijd wij. Wij zijn niet agressief, blazen niemand op en iedereen is altijd welkom (uitzonderingen zijn er altijd). Ik kan op zich wel tegen die opmerkingen anders was ik ook geen lid van PowNed geworden, maar de opmerkingen over een muur bouwen zijn niet bepaald orgineel.

Mark2007 | 17-02-09 | 18:22

Dat constante gezeik over Limburg begint een beetje zielig te worden.

Pantheist | 17-02-09 | 18:19

discosmurf | 17-02-09 | 17:42
.
En de mensen die al om 6 uur beginnen met werken en daardoor eerder klaar zijn dan? Doe eens niet iedereen in het zelfde hokje scharen, omdat het kan...

El_Tigre | 17-02-09 | 17:57

Prima! Vernoem aub een linkerbocht naar me... Gewoon, omdat het kan!

Rechts Tuig | 17-02-09 | 17:55

Haha!
Ik mis alleen de expansie naar het Oosten!

ZDEV | 17-02-09 | 17:51

Mark2007 | 17-02-09 | 17:29

Mark geen probleem joh , ben zelf Limbabwaan en
lach me een deuk als ik al die dingen hier lees
Moet kunnen.

discosmurf | 17-02-09 | 17:44

Linkse hobby's stopzetten, zoals ontwikkelings-'samenwerking', publieke omroep etc. De besparingen d.m.v. lastenverlichting teruggeven aan de burgers en zo de koopkracht verhogen en dus ook de consumptie.

Pokkel | 17-02-09 | 17:44

Als we nu eens beginnen met iedereen die voor 17.00 uur op deze
topic heeft gereageerd het land uit te zetten.
Dat scheelt weer een hoop uitkeringen. Kunnen wij dat geld
investeren in de economie.
Verder het paspoort van Bea en familie intrekken nu ze in Lech
zitten te relaxen en zich nergens zorgen om maken.
Scheelt ook weer miljoenen per jaar.
Verder al die zwaar gesubsidieerde baantje van die Randstedelingen
afschaffen. Werkeloosheid neemt dan wel in de randstad met
2 miljoen toe,maar die sturen we allemaal retour naar Marakesch
Het geld kun je dan aan diegenen geven
die een echte baan hebben.

discosmurf | 17-02-09 | 17:42

Iedereen met auto maar zonder baan, moet verplicht finnen terugbrengen naar land van herkomst.
Voordelen zijn legio:
- minder mondjes te vullen
- minder blauwe petten nodig
- minder gevangenissen nodig
- geen tijdverlies meer door zinloze boerkaa discussies
- veel extra panden voor de krakers onder ons (lees moskee, thehuizen, uitgeleefde achterstandswoningen,..) .
- gratis vakantie in Spanje nadat je de finnen thuis hebt afgezet.

nietlekker | 17-02-09 | 17:30

odnie, wat een goed idee een muur om limboland,
het zand halen we weg bij de duinen in noord-holland, omdat het land onderloopt, kunnen we rotterdam haven met amsterdam haven een maken, zijn we weer de grootste haven van de wereld.
op het ondergelopen land zetten we vol met windmolens, hoeft men niet zo diep te graven, dan wanneer het op zee gedaan wordt.
en odnie wordt zeemeerman of zeemeervrouw in de haven van rotterdam.
zijn eigen plekje.

shoutIdoit | 17-02-09 | 17:29

Ben eens een beetje lief voor jullie Limburgse PowNed leden! Oh ja natuurlijk rond Carnaval is het weer Limburg bash tijd. Is niet erg hoor...
*Mompelt iets met jaloezie*

Mark2007 | 17-02-09 | 17:29

Eerst maar eens de afsluitdijk verbreden.

en teruggerot | 17-02-09 | 17:27

@mezelf
.
Prutser...
Je schrijft natuurlijk: Thomassen spoortunnel natuurlijk.

El_Tigre | 17-02-09 | 17:25

Hallo GS? ik mis iets... De derde en vierde maasvlakte? (alleen zo kan de haven van Rotterdam haar plek terugkrijgen, bijkomend voordeel is de hoeveelheid windmolens die je er meteen kan neerplempen) Vergeet trouwens niet dat hiervoor ook het volgende moet plaatsvinden:
- De voorgenomen verbreding A15 x 3 (en dit keer wel tot in duitsland)
- De aanleggen van de A57 (ies N57 maar dan met meer banen etc.)
- Het aanleggen van de A4 Noord en Zuid + de aansluiting, A59/A16.
- Het aanleggen van zowel de Blankenburgtunnel als de Oranje Tunnel om de A15 te onlasten en de daarbij horende A20 natuurlijk wel verbreden.
- Het aanleggen van de Thomassenspoor tunnel.
.
Kost wat maar dan heeft die haven ook eindelijk wat...

El_Tigre | 17-02-09 | 17:24

Ik stem voor het kapot maken van een stad, iets voor defensie, dan hulp bieden, voor het medische deel van de beroepsbevolking en vervolgens wederopbouw, voor de bouwvakkerts

Overwinnaar | 17-02-09 | 17:18

Wat dachten jullie ervan dat we onze eilanden als Schiermonikoog etc aan de hakbars DONEREN.

We planten ze allemaal daar en dan is het 'Jullie krijgen het eiland, maar het zand voor de dijken willen we terug.'

Wedden dat ze dan zwemmen zonder zwemdiploma.

Dat is pas integreren!

DumpendeDenn | 17-02-09 | 17:16

wanneer kan ik me meters maken? :D

Metselateur | 17-02-09 | 17:13

Jammer, ik had gehoopt op enige serieuze en daadwerkelijk goede ideeen en dan krijg je wat van die peuterplaatjes van een racebaan op de Veluwe.

Doe dan echt goede ideeen, jullie zijn toch altijd zo slim?

Popcake | 17-02-09 | 17:13

Bouw er op A27 bij GORINCHEM nog een bruggie bij, al 10 jaar ellende!
6 banen Maastricht /Leeuwarden
6 banen Rotterdam /Groningen
8 banen Amsterdam / Arnhem Duitse grens
6 Banen Amsterdam / Oldenzaal
6 banen Arnhem A50 richting Den Bosch
Kan de Eurlings voorlopig aan de slag, niet zeiken maar doen en weg met het moralistische milieugeleuter! stilstaan leverd alleen maar onnodige emissie op!

ONS | 17-02-09 | 17:02

@ JaapStar | 17-02-09 | 16:57

Ga nog ff je aardrijkskunde basisschool bijspijkeren. De Maas is een regenrivier.

The_Challenger | 17-02-09 | 17:01

Geweldig idee. Maar wil nog een deel van de tekst uitgelicht zien en doe dat aan de hand van de simpele vraag: What the FUCK is een melkoe?

Dringt de kredietscrisis nu ook al bij jullie door, zodat jullie F7-meisjes niet meer kunnen betalen?

tadnecty | 17-02-09 | 16:59

@ _ILT_ | 17-02-09 | 16:41

Helemaal mee eens al zitten er verschillen in de variabelen

The_Challenger | 17-02-09 | 16:59

@Sendis | 17-02-09 | 16:41
Vergeten we niet dat de moffen ruimte zat hebben en dat wij elke meter moeten inplannen. Waar ik het wel eens ben is dat ze de Randstad en de overige provincies meer macht moeten geven. De centrale overheid heeft andere belangen dan de provincies.
Groots denken gaat niet in Nederland omdat er te veel belangen spelen, 7 boerderijen met wat land opdoeken gaat nog wel maar hoe wil je dat doen met een heel dorp? Succes.

Ronnie M. | 17-02-09 | 16:57

Wel grappig dat die Limbolanders zichzelf wel weer geweldig te kennen geven. Voordat de poolkap (koolpap?) smelt, smelt natuurlijk eerst al het ijs / gletsjers in de alpen. Dat komt vrolijk in de maas terecht. Ben benieuwd of je dan nog zo blij bent met je zelfgebouwde stuwdammetje en waterdichte muur aan de noordwestkant.
*Stapt in z'n 540i en zwaait iedereen gedag*

JaapStar | 17-02-09 | 16:57

gewoon eindelijk na 50 jaar ouwehoeren is die A-4 aanleggen,
tegelijkertijd een tunnel Rozenburg - Maasluis en als we dan eindelijk toch
bezig zijn doe mij dan ook maar een open verbinding Grevelingen - Noordzee, compleet met waterkrachtcentrale, jachtensluis etc, etc. Oh ja en bouw nou is eindelijk die mega kerncentrale op de ook nog even snel aan te leggen Maasvlakte 3.

glaaf | 17-02-09 | 16:56

Muur is natuurlijk ook handig als eindelijk de rest van Nederland onder water loopt. Niet dat het water ons ooit zal halen in zuid Limburg maar toch.

yreal | 17-02-09 | 16:56

@ De Mounties | 17-02-09 | 16:34

Aan je plempsel te zien ben jij Piet Bambergen van de twee. Opwarming door Co2 is al ontkracht. Door de schonere lucht in de laatste 25 jaar is er bijna geen mist meer wat ertoe leid dat de temperatuur stijgt. Het probleem is dat we dit niet mogen weten.
De vis zal niet meer voor het oprapen liggen tenzij de vrouw stopt met het slikken vn de pil. De reststoffen daarvan komen namelijk gewoon in het oppervlaktewater terecht waardoor de vissen onvruchtbaar worden.
En niet alleen de vissen trouwens...

The_Challenger | 17-02-09 | 16:54

Waarom niet een grote muur rond de rest van Nederland? In Limburg is alles goed op een groot voetbal fiasco na. Jullie vechten het maar uit wij komen er wel langzaam bovenop. Maar ik wil wel bloed zien binnen die muren het mag roze kleuren!

yreal | 17-02-09 | 16:51

Zuiderzee inpolderen met houten molens?
Zand oppompen vanonder Duitsland en België voor de algehele verhoging van Nederland? Kom maar op met je klimaatverandering!
En natuurlijk wat ons altijd al gouden eeuwen bracht: de handel in ebbenhout!!!

valsebingo | 17-02-09 | 16:51

Waarde van de Dow Jones is trouwens net onder de 8 oz goud gegaan. Bij de laatste bodem van de Dow op 20 november 2008 van 7551 was zij nog meer dan 8 oz goud waard. Koersdoel voor 2010 lijkt me 4 oz goud voor de Dow (en of dat nu Dow op 1000 en goud op 250 of Dow op 5000 en goud op 1250 of Dow op 7500 en goud op 1875 is maakt dan weinig uit).

Dollar index is trouwens positief gecorreleerd met de goudprijs sinds half januari wat kan duiden op een hogere inflatie in de niet-US zone dan in de US zone. (En dat terwijl de goudvoorrad van de Fed gelijk is aan die van Zwitserland...) Goud stijgt dan ook sneller in termen van euro's dan in termen van dollars.

_ILT_ | 17-02-09 | 16:49

Meer standbeelden bouwen, een levensgrote Femke Halsema langs de A12, Een Wouter Bos aan Het IJ, zoals het vrijheidsbeeld, maar dan met een geldbuideltje in de hand. En langs de kant een nog grotere Kant, met brede lach op de fiets langs de A2. En aan snoepreisjes is ook gedacht, zodra je opstijgt of aankomt op Aruba vlieg je door de gespreide armen heen van een levensgrote Henk Kamp

Barbara Drijfzand | 17-02-09 | 16:49

Hek om Limboland is een goed idee.
Meteen maar overdekken zodat ze niet in onze schone lucht ademen...

Sjakie Snel | 17-02-09 | 16:46

@ The_Challenger | 17-02-09 | 16:31: China's klappen zijn relatief aangezien hun staatsschuld slechts 30% van het BBP is. Daarbij financieren ze de VS voor het grootste gedeelte waardoor ze in het proces van de ineenstorting van de dollarstelsel half de VS ownen (pwned). Daarbij is zowat heel Azië plus Rusland zich in het goud aan het inkopen om de ineenstorting van het dollarstelsel op te vangen.

Zie ook: mises.org/story/2960 versus mises.org/story/3293 (sowieso interessante discussie).

CPB en CBS zijn staatsbureaus en per definitie niet objectief maar gericht op overheidsbelang (dus per definitie niet in het belang van de individuele vrijheidslievende burger). Geldt ook voor de SER en de WRR.

_ILT_ | 17-02-09 | 16:41

Groots denken, dat is het enige wat helpt. Zo legt men in Duitsland ringwegen om steden van pakweg 150.000 inwoners (digitalartstudio.de/hollwege/images/87...) waar Amsterdam en Rotterdam jaloers op zouden zijn. Helaas zijn onze bestuurders niet behept met visie dus ik denk dat we ten onder gaan als een postzegelland waar alleen gedacht wordt aan de kleinst gemeenschappelijke deler.

Sendis | 17-02-09 | 16:41

Verbind N-H met Gelderland! Spoorlijn Alkmaar (via Enkhuizen-Lelystad Dijk, kan die meteen ook verbreed worden) Zwolle/Enschede. En als we dan toch bezig zijn meteen maar een hele IJselmeerlijn instellen?

De Schorpioen | 17-02-09 | 16:40

Niet zo negatief doen over die crisis. Het ies tog fantasties voor het miljeu? Niet werken is geen CO2 uitstoot. Aarde koelt af. Zeespiegel daalt. Vis voor het oprapen. Duh...

De Mounties | 17-02-09 | 16:34

@_ILT_ | 17-02-09 | 16:11

Dat het zou gebeuren wist ik al veel langer. De goudvoorraden van de landen en de huizenprijzen/hypotheken zijn een indicatie voor dit. Globaal genomen een herhaling van de grote depressie. Deze kon wel eens veel langer gaan duren aangezien West-Europa te slim is voor een ouderwetse europese oorlog.
Een Joegoslavie-oorlog in het groot voor West-Europa ligt in het verschiet. Mocht Obama een Volkert tegenkomen dan breekt ook daar de pleuris uit. Ook China krijgt grote klappen. Die hebben eigenlijk al een krimp van 5% doordat de bevolkinggroei een economische voortgang van 7,5% verlangt.
We zijn pas begonnen en ga er bij de voorspellingen van het gekleurde cpb en cbs vanuit dat het nog iets slechter gaat.

The_Challenger | 17-02-09 | 16:31

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 16:25

Serieus, wat een mooie plannen!

NieuweBuur | 17-02-09 | 16:25

En Brabant dan?

Gexto | 17-02-09 | 16:22

@ Koningsluis | 17-02-09 | 16:12
Van welke partij verwacht jij dan iets anders?
De VVD is wat mij betreft identiek aan de CDA zonder een gggristelijk tintje, ook zij likken alles wat de USA breed laat hangen en komen op mij behoorlijk grijs over. Over de andere partijen wil ik het niet eens hebben. Je conclusie was hoe dan ook wel gerechtvaardigd en ik zal hem daarom nog een keer herhalen.
We are fucked..............

agja | 17-02-09 | 16:20

klinkt mooi allemaal, en de reacties zijn nog veel leuker.
maar we weten natuurlijk allemaal dat dit alleen de inflatie aan zal wakkeren aangezien het huidige werkloosheidsniveau niet veel afwijkt van de non excellerating inflationairy rate of unemployment..
desalniettemin erg leuk om te lezen allemaal..

daansch | 17-02-09 | 16:20

Waarom beginnen ze niet met dat windmolenpark in de Noordzee?! Werk genoeg voor de komende tijd en dat gezeik over milieu en groene energie hebben we dan ook weer even gehad. Rechts blij, links blij, arbeider blij, iedereen blij.

wijnjunkie | 17-02-09 | 16:19

Een achteroverleunende CDA gristenkliek is altijd al een gevaar geweest voor Nederland.
Diep in de reet van Amerika kijken en je daar op aanpassen is een ramp van enorme omvang. Kost even tijd om dat te realiseren.
PvdA geeft al sinds de Romeinen geld uit wat er niet is en wat alleen maar de
toestand verergert.
We are fucked..............

Koningsluis | 17-02-09 | 16:12

Een eigen ruimteveer lanceer platform. Dan blijft er ook wat teckniek te doen ! We zijn tenslotte niet allemaal bouwvakkers

jachtbitter | 17-02-09 | 16:12

We koppelen Noord-Nederland los van Zuid-Nederland en Zuid-Nederland gaat samen met Vlaanderen. Mijnen in de grote rivieren en we kunnen in het zuiden eindelijk genieten van onze eigen cultuur, zonder dat we ons steeds weer moeten verantwoorden tegenover grefo's (kabinet) en dominees zoontjes (cabaretiers).

Het CDA | 17-02-09 | 16:07

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 16:05

Ondie | 17-02-09 | 16:01
Het zijn wel degelijk argumenten (feiten buiten beschouwing).
Misschien argumenten waar jij het mee oneens bent, maar wel argumenten.
Wij daarentegen verdedigen onszelf tegen -in mijn ogen nutteloze- argumenten die jij brengt. Als jij vind dat je overal het laatste woord op moet hebben, dan houd ik speciaal voor jou op!

God bless you too!

Zachte G | 17-02-09 | 16:04

Limburg verkopen aan België?

Maserati | 17-02-09 | 16:03

Vooruit dan ff snel iets serieus. Duitsland en vooral Amerika steken extreem veel in infrastructuur èn duurzame energie. Nu is het natuurlijk knap zuur die recessie , maar als we dan toch miljarden in de economie gaan pompen doe het dan op een manier waardoor we over een jaartje of 3 er beter uit komen dan we er in zijn gegaan. Bouw weer eens een kernreactortje of 2, desnoods op schiermonnikoog (vlak naast de Schiphol 2.0 uiteraard) . Ook een leuke kans om het fileprobleem eens echt op te lossen, kom er maar in met die dubbeldekker snelwegen. Kort weg om die wijze held van vroeger maar weer eens te citeren "elk nadeel heeft z'n voordeel".....

virusz | 17-02-09 | 16:01

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 16:01

Een muur om limburg bouwen, als ik 5.73 euro heb betaald voor grappen die mijn overgrootopa al maakte ben ik vrij teleurgesteld.
Mijn idee is om een deel modaal en alles daaronder gewoon aan de dienstplicht te helpen waarna Nederland met 12 miljoen man naar de nu nog aanwezige olie opzoek gaat in landen waar ze niet weten wat ze moeten doen met al deze rijkdom. Daarbij kun je dan wat geld steken in de oorlogsindustrie, iets wat jaren heeft gewerkt in Amerika. Maar doe het dit keer goed want die paar duizend zielen van Amerika is natuurlijk niet overtuigend te noemen. En die GS plannen over infrastructuur zijn natuurlijk ook goed in te passen als aanvoerroutes. *Was liever begin twintigste eeuw geboren en revolutionair geweest*

agja | 17-02-09 | 16:00

3 kerncentrales epr 1500 MWel ieder
jsf aanschaffen onderhoudcontract voor alle europese luchtmachten regelen
paupers die de hele dag op de bank hangen hun huis en hun uitkering afpakken. zet gewoon een sporthal vol met tv's en banken en zet r n snackbar met goedkope sigarettenautomaat naast en die lui zijn gelukkig voor de rest van hun korte kansloze leven
meer oorlog voeren in verre vreemde landen en daarmee een goedkope en zekere olie en gas supply regelen
stoppen met het moraliserende domineesvingertje. alle dominees krijgen een schep en gaan maar lekker zwembaden graven idd
een stuk noordzee inpolderen. al was t alleen maar om aan te tonen dat het poldermodel wel werkt
nl en belgie samenvoegen. die crisis van 170 jaar ofzo geleden was een grote politieke blunder en dat moet maar es rechtgezet worden. al was het maar om al die raamambtenaren eens iets nuttigs te laten doen. (ja mensen, ik weet het wij hebben een hekel aan de belgen en de belgen aan ons, maar de belgen hebben een hekel aan de belgen en de nederlanders dus feitelijk verandert er niks)
ff wat snelwege doortrekken en verbreden. te beginnen de a4. en leg gelijk ook die spoorslijn tussen breda en utrecht aan. en de goederenlijn tussen rotterdam en antwerpen.
plemp t ijselmeer vol. dat meer wordt toch alleen maar gebruikt om op te spelevaren. en echte mannen zeilen op zee.
wiet legaliseren en acijns r op heffe. leverd jaarlijks miljarden op.
groot hek om 020. nieuw rijksmuseum ergens anders neerzetten
maasvlakte 3,4 en 5.

D.V. | 17-02-09 | 16:00

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:59

- Nieuwe Treinstations bouwen midden in kantoorwijken.
- Nieuwe Kantoorwijken bouwen rond treinstations
- Stadsparken aanleggen.
- Duiven centrales bouwen voor de verstrekking van gratis vlees.
- Stoep opnieuw laten betegelen & gaten in asfalt repareren in de bebouwde kom.
- Huizen opnieuw aan de buitenkant laten verven.
- Limburg onderwater zetten om er een grote stuwmeer van te maken.

Ronnie M. | 17-02-09 | 15:58

@koen_c_s | 17-02-09 | 15:47

Laat ze maar lullen, wij weten in welke provincie nog van het leven wordt genoten. Wij hebben geen last van de multikul en allemaal die onzin. Als het bij ons zomer is, wanen we ons in zuid-Frankrijk, wanneer we die prachtige glooiende heuvels zien. Van Maastricht tot Venlo ons eigen dialect en we verstaan elkaar probleemloos. Wij hebben een cultuur die onvergelijkbaar is met de rest van het land en daar moeten we trots op zijn.
Alaaf

DaG | 17-02-09 | 15:57

Ondie | 17-02-09 | 15:55
*Zucht* Wederom een bevestiging...
(vraag je schoolgeld terug)

Zachte G | 17-02-09 | 15:57

Pardon?
Terwijl jullie ransstedelingen zuchten onder het juk van de Sharia onder leiding van Markouch en Abutaleb, vieren wij het gehele jaar door Carnaval.
Gewoon, omdat het kan.
En die hangende pootjes, tja, daar zullen jullie niet mee aan komen zetten, die worden er subiet afgehakt door jullie nieuwe "heerschende klasse"
koen_c_s | 17-02-09 | 15:47

+11 voor koen! lol
-10 voor Ondies ijver om alle argumenten te bestrijden. (nutteloos)

Twigg | 17-02-09 | 15:57

Uit voorgaande comments begrijp ik dat de stip op Valkenburg staat geprojecteerd.
Daar zal de GS-redactie wel een bedoeling mee hebben gehad.
Wat ik me van Valkenburg herrinner zijn de kilometers lange grotten die daar onder de grond liggen en de touristische aantrekkingskracht van het stadje boven de grond.
Mijn voorstel is om die grotten om te bouwen tot "touristische gevangenissen." Bijv.:
- Grot 1. : daar worden de "Bankiers en Toezichthouders", -aan wie we deze
kredietcrisis te danken hebben-, geschandpaald. Touristen en dagjesmensen
mogen a raison van 15 euris entreegeld, met tomaten en eieren gooien.
- Grot 2. : daar worden de "Politieke Pluche-zitters" tentoongesteld, aan wie de
Multiculti crisis te danken hebben. Met dezelfde touristische behandeling.
- Grot 3. : daar worden de fundamentalistische jurkmannen met een "Inquisitie- of Fatwa
achtergrond" tentoongesteld aan touristen uit de bedreigde doelgroepen
( homo's, afvalligen, vrouwen, cartoonisten, etc.).
- Grot 4. : daar worden overdag de "draaideur-crimineeltjes, drugrunnertjes,
hangjongeren, tasjesrovers, loverboys, etc." tentoongesteld aan hun
slachtoffers. En s'avonds moeten ze de rotzooi in de andere grotten
opruimen.
Dit is een typisch win-win-project. Valkenburg stroomt vol met gemotiveerde touristen, en de andere steden worden bevrijd van de probleemmakers. Bovendien heeft dit
afreageren een heilende werking ( zorg besparing) op de slachtoffers in de samen-leving, alsmede een preventieve werking op potentiele probleemmakers. De besparing aan kosten voor hulpverlening is gigantisch en de verpleegsters, politie en onderwijzers kunnen weer ingezet worden voor taken waar ze oorspronkelijk voor aangesteld zijn.

Mr. Bator | 17-02-09 | 15:57

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:55

@ _ILT_ | 17-02-09 | 15:34

Laat maar lekker door die 7500 heen gaan, en daarna gaat er nog 30% af
Hier gaan we naar de 190 eind dit jaar.
Ze willen short-selling weer gaan toestaan, dat verbod heeft ons van die cijfers weggehouden.
In de tijd dat obama nog in gevecht was met hillary voorspelde ik het al nclusief de depressie die er nu toch aankomt. De dollar gaat nog een flinke klap krijgen door de letterlijke biljoenen pomp in Aamerika. Trekt de economie weer aan dan gaat de olieprijs naar 500 dollar per vat.

The_Challenger | 17-02-09 | 15:55

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:53

Oja nog een projectje: de weg Alkmaar-Hoorn-Enkhuizen-Lelystad-Zwolle (jep door een stukje circuit!) tot een mooie 6 baans 120 snelweg maken!

De Schorpioen | 17-02-09 | 15:52

Ondie | 17-02-09 | 15:48
Jij snapte mijn reply duidelijk niet, die gaten zijn de zij-deurtjes naar de buren, waar we ons eerder naartoe zullen wenden dan jullie.

Zachte G | 17-02-09 | 15:51

Gooi heel Flevoland plat, hoog het 15 meter op, en maar dáár ipv in gelderland een circuit van 288 kilometer Dan de 24 uur van Flevoland maken en klaar!

De Schorpioen | 17-02-09 | 15:51

Even snel dat tunneltje aanleggen onder Maastricht door, erger me al jaren aan. Doe dan ook maar gelijk Coen 2 , volgende maand klaar a.u.b.

andorra | 17-02-09 | 15:48

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:48

"nah potdicht. dus geen deurtje raampske etcetc.. laat maar eens zien of jullie 't zonder ons kunnen redden,
Spoedig komen jullie met hangende pootjes terug

Ondie | 17-02-09 | 15:40"
Pardon?
Terwijl jullie ransstedelingen zuchten onder het juk van de Sharia onder leiding van Markouch en Abutaleb, vieren wij het gehele jaar door Carnaval.
Gewoon, omdat het kan.
En die hangende pootjes, tja, daar zullen jullie niet mee aan komen zetten, die worden er subiet afgehakt door jullie nieuwe "heerschende klasse"

koen_c_s | 17-02-09 | 15:47

wat een pauper topic.....

Leaque of Morons | 17-02-09 | 15:47

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:47

@koen_c_s | 17-02-09 | 15:42
Ze hebben je wel diep geraakt he, hier een aai over je bol en een lekkere lolly.
Ga nu maar fijn buiten spelen en pas je wel op voor de vuilniszakken die overal in limburg rondzwerven, je weet maar nooit van wie dat lijk is.

Ronnie M. | 17-02-09 | 15:46

Op schoel leerd'n we toch allemal al dah Limbursj gewohn Duits ist?

Bonnie Swart | 17-02-09 | 15:45

@ Twigg | 17-02-09 | 15:43
Van dat carnaval hè, doen jullie dat nou ook in dat Limburg?

Pa Cartwright | 17-02-09 | 15:44

Ondie | 17-02-09 | 15:40
Er zaten nog hier en daar wat gaten, de door jullie ingehuurde buitenlanders hadden hun werk niet zo goed gedaan.

Zachte G | 17-02-09 | 15:44

@
Ik denk dat je "Suv" dan snel langs de kant staat zonder brandstof. aanvoer van buiten af.. (tis natuurlijk 't een of 't ander)(aanvoer: kunnen we ook spreken van stroom&gas *Jazeker* die sluiten we ook lekker af, en ja regenwater valt ook te drinken.
Groetjes de ''vrije staat''
Ondie | 17-02-09 | 15:33

Geen probleem hoor, dan laten we een paar hollanders over de muur klimmen die in de kolenmijnen mogen gaan werken, daarbij heeft Limburg betere connecties met Duitsland, Belgie en Frankrijk dan Holland met die landen heeft. Dus daar maak ik me geen zorgen om.

Twigg | 17-02-09 | 15:43

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:42

"@ koen_c_s | 17-02-09 | 15:17
Minderwaardigheidscomplex gaat het helemaal worden in de provincie, let op mijn woorden.

progressief | 17-02-09 | 15:24"
Pas maar op, ca. 70 jaar geleden werden onze Oosterburen ook in die hoek gedreven, denk maar niet dat de Britten of Yanks jullie komen ontzetten als de door jullie zo geminachtte "provincialen" een korte "blut ond boden" blitz houden en de gehele randstad de Noordzee in drijven.
Neem alvast maar wat extra zwemlessen, een geoefend zwemmer heeft een geringe kans om de Engelse kust te bereiken.

koen_c_s | 17-02-09 | 15:42

backwords | 17-02-09 | 15:39
Graag gedaan *maakt buiging terug* ook voor jouw re-bevestiging.

Zachte G | 17-02-09 | 15:41

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:40

Nog beter: Duitsland verplichten Heerlen over te nemen.

Obelix | 17-02-09 | 15:39

Zachte G | 17-02-09 | 15:24

Mag ik u danken *maakt buiging* ook voor de bevestiging trouwens!

backwords | 17-02-09 | 15:39

@Ondie 15:26
Mooi, goed gerekend.
Vandaag nog vertrekken uit Afghanistan.
Koenders en z'n complete departement ontslaan en opdoeken.
Integratieprojecten 90% korten.
Wouter boskabouter overplaatsen naar de gemeentelijke groenvoorziening.
En voila, het plan van Rîc hardt | 17-02-09 | 15:12 kan probleemloos uitgevoerd worden, en er is nog geld over om een ijsje van te kopen.

koolteer | 17-02-09 | 15:38

Ondie | 17-02-09 | 15:33
Onze goed gefatsoeneerde buren kunnen via de zij-deur langs komen.
Groetjes en "Alaaf".

Zachte G | 17-02-09 | 15:36

Dat zwembad idee lijkt me wel een zeer goede.

Meneer | 17-02-09 | 15:36

@Twigg
.
Super goed idee ja. Zijn we van alles in 1 keer af. Die brul-apen uit de Randstad. Heinekepis en amstelwater uit de fles weg... gewoon weg. Koningshuis verzopen. Politiek verzopen.. Geen tv vulling meer vanuit kak Hilversum. Geen gezeiks over sterkte van ijs voor die Friese vereniging die alleen friezen toelaat. Geen Ajakkes of Feyenooit meer. Goh... een hoop geldverspillers weg. Strak plan. *start moter van dikke suv al, om straks om 6 uur naar huis te rijden*.

Subtiel | 17-02-09 | 15:36

Dow gaat de 7500 testen, let op :)

_ILT_ | 17-02-09 | 15:34

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:33

We kunnen natuurlijk ook een aantal moskeeen op een booreiland bouwen. Goed voor de integratie.

*Nederlanders en de zee gaan al eeuwen samen*

Je Verzint Het Niet | 17-02-09 | 15:33

Twigg | 17-02-09 | 15:29
Met jou kan ik praten.

Zachte G | 17-02-09 | 15:31

over 4 jaar na de recessie? Dan is de 2e grote depressie bezig en staat de burgeroorlog op uitbreken in west-europa

The_Challenger | 17-02-09 | 15:31

Geweldig die muur inderdaad. Als die arrogante Hollanders gaan vluchten voor de zee, dan mogen ze natuurlijk niet binnen.
Ik doe dan ook niet mee aan de klimaat onzin. Heb een grote SUV, die 1:1 rijdt. Was de kleren altijd lekker warm, verwarming Heledag lekker hoog. Grijze stroom, en dan ook nog hopen dat China en Amerika nog lekker door blijven stoken en verspillen. Des te sneller smelt die poolkap en zijn we van Holland af. Dan komt die muur dus weer van pas.

Twigg | 17-02-09 | 15:29

Geen geld meer uitgeven..... maar kralen ! Ik heb nog een doos vol op zolder...

Subtiel | 17-02-09 | 15:29

We moeten gewoon doen waar we goed in zijn.

Iedereen op de zolder een plantage en in de kelder een lab. Gewoon alles exporteren en geld ontvangen.

english cunt | 17-02-09 | 15:29

Of het multiplier effect (visieuze circel door Brusselmans genoemd) echt zijn werk doet is zeer discutabel. Het geld dat de overheid investeerd wordt door de aannemers en haar werknemers naar alle waarschijnlijkheid voornamelijk in het buitenland worden uitgegeven. Ik zou zoeken naar een andere oplossing Wouter

De Echte Egidius | 17-02-09 | 15:28

@ koen_c_s | 17-02-09 | 15:15
Voorts lijken die Limburgse deernes allemaal op elkaar. De oorzaak daarvan laat zich vrij eenvoudig raden.

Pa Cartwright | 17-02-09 | 15:28

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:26

koen_c_s | 17-02-09 | 15:17

Gelukkig ben k dan goed bij de tijd!

DaG | 17-02-09 | 15:25

Misschien wel aardig om alle dijken en duinen een stuk of 20 meter op te hogen, just in kees.

Kets22 | 17-02-09 | 15:25

backwords | 17-02-09 | 15:19
Jij hebt humor!
Alleen bewijs jij het daarentegen elke post...

Zachte G | 17-02-09 | 15:25

backwords | 17-02-09 | 15:19
Jij hebt humor!
Alleen bewijs jij het daarentegen elke post...

Zachte G | 17-02-09 | 15:24

@ koen_c_s | 17-02-09 | 15:17
Minderwaardigheidscomplex gaat het helemaal worden in de provincie, let op mijn woorden.

progressief | 17-02-09 | 15:24

Laten we van Flevoland een leuk berglandschapmaken met skipistes enzo. En verder in iedere stad een kantoor/appartementengebouw met als hoogte (aantal inwoners)/1000. En sowieso minimaal 1 racecircuit per provincie. Als de overheid snelheidsovertredens wil aanspreken met "racen doe je maar op een circuit!", dan moet zij ook zorgen dat die er zijn.

Gauss | 17-02-09 | 15:23

Waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt.

Over 't malse korenveld, ’t lied des leeuw'riks klinkt.

Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit.

Weelderig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit.

Bloemengaard en beemd en bos, overheerlijk gloort.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Waar der vad’ren schone taal klinkt met held're kracht.

Waar men kloek en fier van aard, vreemde praal veracht.

Eigen zegen, eigen schoon. ’t hart des volks bekoort.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Waar aan ’t oud Oranjehuis, ’t volk blijft houw en trouw.

Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en rouw.

Trouw aan plicht en trouw aan God, heerst van zuid tot noord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord.

Subtiel | 17-02-09 | 15:23

Eindelijk van die ellendige bevers af... het werd eens tijd!

Zachte G | 17-02-09 | 15:22

- Ter Heijde platgooien.
- Duinen *kuch* het laagje zand ter hoogte van voormalig Ter Heijde verhogen.
- Duinen en Dijken in het algemeen versterken.
- Rivieren & Kanalen verbreden en uitdiepen.
- Nieuwe Kanaal graven van IJselmeer naar Lek.
- Containerdorpen bouwen voor werkweigeraars en probleemgevallen.
- Gevangeniseiland met militaire complex bouwen in de Noordzee ter hoogte van Den Helder.
- Grote Getijdengeneratoren bouwen in de Noordzee en in bepaalde rivieren.

Ronnie M. | 17-02-09 | 15:22

Hmm hmmm jullie zijn nog vergeten :
Friesland afsteken en richting de noordzee duwen.
Paar honderman een spade geven en graven maar. Het deel wat dan water word is ideaal om groen links en milieu defensie personen naar toe te laten gaan in een of andere onderwater stad, geen last van vervuiling zij zien ons niet wij hun niet niemand last van elkaar. en ! bij ijs een Enorme ijsbaan erbij doe we gewoon alternatief elfsteden tocht rijden.
Goed punt 2 is door het grote extra strand wat we krijgen aan de grens van groningen verklaren we dat tot Duits strand geschikt voor kuilen graven met korte reistijden. Zandvoort, scheveningen en zeeland is verboten gebied .
Ik zeg ideaaaaal ! Alleen maar Win Win situaties

White-rabbit | 17-02-09 | 15:22

Economische crisis? 10 % werklozen? Dan gaan de overige mensen toch 10 minder werken, dan heeft iedereen werk. Niet zo paniekerig doen met al die onnodige projecten die alleen de rijken spekt. We hebben helemaal niet meer wegen nodig, eerder minder. Rust wil ik. En geen kouwe drukte.

AntiSoof | 17-02-09 | 15:21

Beetje jammer,
Brusselkut schrijft dit stukje, en heeft het over Limburg ommuren. Als daar een reden voor is, dan is het om de buitenlanders buiten te houden, o.a. Belgen...

Twigg | 17-02-09 | 15:21

Ik heb net maar weer eens het verkiezingsprogramma van de Tegenpartij, Rugop '81, bekeken.

RobbieG | 17-02-09 | 15:20

We kunnen ook veel spitsstroken maken en nooit gebruiken. Of een mooie straaljager laten maken....

de drukke | 17-02-09 | 15:19

Heerlijk hoe die Limburgers (lees nep-duitsers) iedere keer weer bewijzen geen humor te hebben.
Ik stem op plan 6 alleen dan de muur twee keer zo hoog! Kunnen we het mooi volpompen en als overloopvat gebruiken als bij de rest van Nederland het water weer eens aan de lippen staat!

backwords | 17-02-09 | 15:19

@ disclaimer | 17-02-09 | 15:15
Ik krijg het gevoel dat..... nee.. ik zal me wel vergissen... Wat een goede ideeën.

l'adolescent | 17-02-09 | 15:17

@Dikr | 17-02-09 | 15:03

Haat jegens Duitsers is z&#65533;jaren '50

DaG | 17-02-09 | 15:05
klopt, je bent pas echt bij de tijd als je spuugt op de randsstad!

koen_c_s | 17-02-09 | 15:17

@Ronnie M:
Je draait oorzaak en gevolg om.

@Pa Cartwright:
Bullshit, wij hebben meer echte blondines en "burning bushes"dan jullie "smeltkroes" in een eeuw bij elkaar kunnen fokken.

@Modderkip:
Ook een prima idee.

koen_c_s | 17-02-09 | 15:15

Ik heb een aantal voorstellen die een enorme hoeveelheid werk gaan kosten en dus de economie gaan stimuleren:

- verzin een soort van kaart met een chip erin waarmee je in het OV kunt reizen
- leg een soort van spoor aan door de betuwe naar Duitsland
- in Amsterdam kan men wel een metro gebruiken tussen noord en zuid
- UWV voorzien van nieuwe automatisering
- Wijzig belastingregels, met slechts hele kleine wijzigingen zijn honderden programmeurs en managers zoet
- Bedenk veel commissies voor advies en onderzoek, levert enorme werkgelegenheid op

disclaimer | 17-02-09 | 15:15

WILDERS NU IN KAMER.

koffiemuts | 17-02-09 | 15:14

Laten we eerst maar eens 2 kerncentrales bouwen 1 in delftzijl en 1 in borselen
blijven we in ieder geval licht en warmte houden ,verder snel autos op waterstof
anschaffen ontwikkelins hulp weg,leger weg uit afganistan om te beginnen

p-aard | 17-02-09 | 15:14

Ik zeg: Nederland afsteken en richting Brazilie varen. Denk groot.

Iko Nal | 17-02-09 | 15:13

Dat is natuurlijk redelijk dommmm, ik mis de enige echte oplossing.
Hoe is de crisis in de jaren 30 uiteindelijk opgelost?
Juist, OORLOG. Hitler wist het, Rooseveldt wist het, Bush wist het.
Als je geld in het laatje wil, moet je die oorlogsmachine aan het werk zetten.
De beste R&D die je krijgen kan, en productieapparaat draait op volle toeren. Noeste, eerlijke, old-fashioned productie afgewisseld met state of the art goedjes en foefjes.
Denk munitiefabrieken naast de hoogovens, tanks van de lopende band bij Daf, APC van de lopende band bij Nedcar, nieuwe U-bootjes en oorlogsbodems uit de vele scheepswerven en met al die troep in de Rijnmond kunnen we ook nog wel wat in elkaar klussen. Philips en consorten lekker aan de R&D!
Vervolgens dienstplicht invoeren, mobiliseren die hele handel (*watnou werkeloosheid) en dan beginnen we met het ANNEXEREN van Vlaanderen, daar zitten die jongens al jaren op te wachten.
Vervolgens veroveren we zonder slag of stoot het Ruhrgebied, heeft ongeveer dezelfde bevolkingsdichtheid als de Randstad en goed voor de productie, dan, voor wat lebensraum, wellicht wat gebiedjes in het noorden van Duitsland, Denemarken? , of ten zuiden richting Schwarzwald. En dan natuurlijk PAX Hollandia invoeren.

l'adolescent | 17-02-09 | 15:13

zwembad is een erg goed voorstel.

omwenteling | 17-02-09 | 15:13

Dijken verhogen met 14 meter langs hele Nederlandse kust. En 11.000 Windmolens 300 meter voor de kust als golfbrekers. Ook langs gehele kust. Probleem deltawerken en energie opgelost.

Rîc hardt | 17-02-09 | 15:12

Begin met het koninghuis... Huppakee weg die handel. Die pandjes aan van der Valk verkopen. Lekker eten voor weinig en gaarkeukens aanleggen. In Argentinie zit van der Valk toch al en laat PWA daar nou ook van onze belastingcenten een optrekje gekocht hebben. (2,5 miljoen euro) Denk dat het opdoeken van de koningin en haar kornuiten zo maar even een paar miljard oplevert!

de drukke | 17-02-09 | 15:12

LAten ze nou eerst die a4 maar eens verlengen zoals 40 jaar geleden al werd bedacht...

j010 | 17-02-09 | 15:12

Geweldig! Vooral die muur om onze mooie provincie Limburg. Wel zo hoog bouwen dat jullie er niet meer overheen kunnen!!! Wij hoeven hier niet weg, dus die muur kan ons niet hinderen.

Rebrabar | 17-02-09 | 15:12

@DaG | 17-02-09 | 15:05
Nope, nog steeds zeer actueel.

Ronnie M. | 17-02-09 | 15:09

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 15:09

De gehele VOC armada met de hand opnieuw laten bouwen door jeugddeliquentjes uit Weesp e.o. Een gedeelte van deze sloepies deel uit laten maken van het uitzettingsbeleid, onder het mom een tochtje moet zelf verdiend worden. Een ander gedeelte van de vloot inzetten om die somalische piraatjes te enteren zoals dat vroeger ging natuurlijk met die mooie enterhaken.
Belgie annexeren is ook goed voor de staatskas !
Overigens kun je ook bankmanagers inzetten voor de handmatige bouw van de VOC schepen, die hebben tenslotte genoeg verdiend om de aankomende 50 jaar te rentenieren....

Ik zeg : morgen beginnen

de Bier o craat | 17-02-09 | 15:08

Een 6 baans TGV verbinding tussen Ameland en Schiermonnikoog

Doctor Who | 17-02-09 | 15:07

Ja of je legt een supersnelle HSL lijn aan, of een Betuwelijn. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook niks.... hehehehe

NLse alloch in Italy | 17-02-09 | 15:07

Inundatie van Flevoland. Vervolgens opnieuw inpolderen en inrichten. Maar dan met smaak.

Jaap Knasterhuis | 17-02-09 | 15:07

mischien een combi met onze wel zo mooie probleemwijken, platgooien die hap
en opnieuw dicht plavuizen.. Lijkt me genoeg werk om de winter door te komen

roekizoeki | 17-02-09 | 15:06

@Dikr | 17-02-09 | 15:03

Haat jegens Duitsers is zó jaren '50

DaG | 17-02-09 | 15:05

Ik vond het Geenstijl-eiland idee beter, hoewel dit ook al een stap in de goede richting is. Iets met PowNed-leden en exclusief premium-gedeelte?

Majoor Klets | 17-02-09 | 15:05

Ik wil wel met een herdershond aan mijn zijde langs de Limburgse muur lopen.
Ideetje.
een berg van 3000 meter bouwen op de randstad, hoeven we niet zo ver meer te reizen om lekker te gaan skiën.

ik kom van rechts | 17-02-09 | 15:05

Wat fuckje zegt. Sowieso altijd trouwens wat fuckje zegt.

Jaap de Paap | 17-02-09 | 15:03

@ TV Dominee | 17-02-09 | 15:00: Tuurlijk wordt het door hen genegeerd, ze hebben er alle belang bij! En als er personen opstaan die niet alleen aan de belangen van bepaalde deelgroeperingen dnekt, dan worden ze populisten genoemd, terwijl het net de mainstream politici zijn die op zoveel mogelijk stemmen uit zijn, newspeak ftw!?

Daarom is het van belang dat een ieder de basisprincipes van democratie XL leert kennen, een goed begin daarvoor is dit boek: www.lewrockwell.com/hoppe/hoppe4.html

_ILT_ | 17-02-09 | 15:03

@ koen_c_s | 17-02-09 | 14:53
Ja prima. Maar WIJ hebben lekkere wijven!

Pa Cartwright | 17-02-09 | 15:03

- Die sloot tussen ons en Engeland dempen
- Vlaanderen binnenvallen en assimileren
- De grens met Duitsland benadrukken door het opwerpen van een 100 meter hoge wal + diepe slotgracht onder het motto: "Nooit meer Blitzkrieg"

Dikr | 17-02-09 | 15:03

@koen_c_s | 17-02-09 | 14:53

Dat geeft me een nog beter idee.

IJsselmeer inpolderen met bijstandskoningen, dan de Randstad afsteken, al het noordwestelijk Duitsland tot Denemarken annexeren, Limburg en Brabant de keuze geven om bij België te gaan of bij de rest van voormalig Nederland, nu Frisia Majora, te blijven.

Modderkip | 17-02-09 | 15:02

Zolang er niet om de 50 meter een mini-rotonde ligt weet iedereen wat ons te doen staat.

goudbrasem | 17-02-09 | 15:01

Limburg geweaun verkopen aan de hoogste bieder, DE of BE. Welke crisis?

Stroopdoos | 17-02-09 | 15:01

@_ILT_ | 17-02-09 | 14:32:
Dat is ook hetgeen ik poogde te verwoorden. Het is simpele logica die door politici(bewust) wordt genegeerd.

TV Dominee | 17-02-09 | 15:00

en toch wordt de potentie voor Limburg als vuilnisbelt voor Noordwest-Europa nog steeds onvoldoende onderkend.

dekeurslager | 17-02-09 | 15:00

@koen_c_s | 17-02-09 | 14:53
Reacties a la koen_c_s is de reden waarom mensen provincialen uitlachen.
whehehehe

Ronnie M. | 17-02-09 | 14:59

Als we nu eens alle werkschuwe "gepigmenteerde" medemensen erug sturen naar het land van herkomst , dan is er toch niets meer aan de hand? hoeven we niet elke 60 minuten van ons werkuur er 30 af te staan aan allah?.

Mr aarsch | 17-02-09 | 14:58

Ga eens kerken bouwen ofzooh. Godt heeft alle antwoorden

PrimaDeLuxe | 17-02-09 | 14:57

Iets reëler:
- De gehele A4 eens aanleggen;
- Noordzee-eiland voor Scheveningen;
- Maasvlakte 3 aanleggen, voor als het weer beter gaat;
- Flevopolder wordt Schiphol 2;
- WCT en VCT aanleggen in het Sloegebied;
- Tunnel onder het IJsselmeer;
- Overal nieuw asfalt.
@ramses snaptnie | 17-02-09 | 14:36
Pracht ideeën. +1 voor jou.
- Verdubbeling van spoor tussen de grote steden.
- Het graven van tunnels/Kelders in de steden voor het parkeren van de auto's.
- Kritieke Kruispunten ondertunnelen voor betere doorstroming verkeer.
- Meer Scholen en Ziekenhuizen bouwen. (betere spreiding)
- Uitbreiding van wegennet waar nodig. (overal dus)

Geen land is rijk genoeg om slechte wegen te kunnen veroorloven.

Ronnie M. | 17-02-09 | 14:57

De Waddeneilanden indijken, de waddenzee leegpompen. De aanwezige zandbanken gebruiken om Texel 2, Vlieland 2 etc. te bouwen ten noorden van de bestaande eilanden. Vervolgens de leeggepompte waddenzee doorspoelen en vullen met zoet water en daar binnen twintig jaar exportpoduct nr.1 van maken. Is nederland over twee decennia het "Koeweit van de noordzee".

koolteer | 17-02-09 | 14:56

@Bijstandskoning | 17-02-09 | 14:17
Wanneer heb je een gaatje over om bij mij een zwembad te graven?

Curse of the Scorpio | 17-02-09 | 14:55

Waarom beginne we niet allemaal geweaun een eigeste publieke omroep? gaat toch ook tijd/werk in zitten.. maarja dan moeten er nog wel werkleauze zijn die kijken. Of iedereen de tv aanlaten als ze gaan werken! kan niet fout gaan!

hoppes | 17-02-09 | 14:55

Als in dat race-circuit 3 loopings komen, wil ik m'n naam er wel aan verbinden!

OoO | 17-02-09 | 14:55

Eerst maar eens gewoon de A4 bij Leiderdorp verbreden!

Abacadabracourcix | 17-02-09 | 14:54

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:47
Dat is prima, kunnen huizen mee gebouwd worden!
*grijnst*

O1 | 17-02-09 | 14:54

Dan lijkt het mij beter om Brabant en Zeeland ook aan de Vlamingen te verpatsen.
De Vlamingen kunnen de kosten verhalen op de verkoop van Waloni&#235; aan Frankrijk en Brussel aan de EU.

Als Brabo zie ik het wel zitten om voortaan Antwerpen als mijn hoofdstad te erkennen.
Limbo's zullen er niet anders over denken en Belgi&#235; wilt de Schelde nu toch echt eens gaan uitdiepen om de Rotterdamse haven naar de kroon te kunnen steken.

Alles beter dan belastingsplichtig te blijven die smerige ransstad met haar bemoeienissen en neerbuigende houding jegens ons "provincialen".
Zonder de ransstad was er geen PvdA, of multicul, of criminaliteit.
Ook waren er geen betuttelende regeltjes nodig, was geweld iets sporadisch en werdt het enkel met de blote vuist beslecht, was bier even goedkoop en vrij verkrijgbaar als kraanwater, hadden we allemaal een zwembad in de achetrtuin en was iedereen gelukkig.
Mochten de Friezen, Grunningers, Tukkers en overige onderdrukte volkeren van dit land ook onder het juk van de criminele Ornajes uit willen komen, dan steun ik ze daarmee van harte in woord en daad.
Weg met Holland!
Alaaaf!

koen_c_s | 17-02-09 | 14:53

Als jullie Groningen maar met rust laten.
Hier is het rustig, mooi, schoon, en paradijselijk.
Oftewel: Blief met joew rotpoot'n van Grunn af!

fuckje | 17-02-09 | 14:53

@Ondie | 17-02-09 | 14:40

Jij hebt een babyface achter je naam, dat betekent dat je hier je kop moet houden met dergelijke domme opmerkingen, zoals je walgelijke idee uit de comment van 14:38. Maar goed, ik schat dat je niveau niet al te hoog ligt, dus we vergeven het je deze keer wel. Ga nu maar weer fijn verder sleutelen aan je brommertje, Achmed komt je zometeen ophalen om samen bij het bushokje te gaan hangen, lutser.

DaG | 17-02-09 | 14:52

@ illuvatar | 17-02-09 | 14:48
Zuipen kun je daar inderdaad uitstekend, in dat Maastricht. Maar om dat nou een verdienste te noemen.

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:52

Alle snelwegen ombouwen tot treinbaanvakken, maar alles wat rails is asfalteren. En daarna weer terugbouwen. Dat is pas werkverschaffing.

Walter Rathenau | 17-02-09 | 14:51

Hebben jullie nou echt niets beters te doen bij geenstijl.
Dit artikel gaat echt helemaal nergens over.
Als de mensen en de bedrijven nou niet alles bij elkaar leende dan had dit niet allemaal gebeurd. Of in veel mindere mate.

atinho | 17-02-09 | 14:50

@Duivenmelker 14:43

Tijd voor oorlog idd. Maar het gaat hier nu over infrastrukturele projekten dus noer die Autobahnen komen wat dat betreft voorlopig in het vizier.

widtvoet ® | 17-02-09 | 14:49

Ik wil de "Cas Ferrot Sgeitvlak bocht".. wel met het kleine hobbeltje er in bij de apex...

Cas Ferrot | 17-02-09 | 14:49

-weggejorist-

Kim Hartveld | 17-02-09 | 14:49

Limburg, blijf bij ons! Het mooiste stukje Nederland, het lekkerste stukje Nederland, het dorstigste stukje Nederland, het dorstlessenste stukje Nederland het laastst onder te lopen stukje Nederland. Laat die randtstandlutsers maar l*llen. Die zijn nog nooit in Limbricht geweest.

illuvatar | 17-02-09 | 14:48

@mezelf
Mag op de Afsluitdijk of op het circuit. Maakt niet uit.

Bos Hout | 17-02-09 | 14:47

Verleg heel Limburg een stuk naar het zuiden (tot buiten de landsgrenzen of zoiets). Niet alleen een flik stuk werkverschaffing, het vergt ook een planning en techniek (denk bv hoe je land verlegd inclusief de Maas, maar dan toch weer laten aansluiten in Noord Brabant)

fweddy | 17-02-09 | 14:47

@_ILT_
het ging al fout met in 44 met bretton woords verdrag, en daarna ook nog eens alles loskoppelen van de goudvoorraad , dat in combi met het inflatoire beleid van overheden door maar klakkeloos geld bij te drukken.... recipe for disaster..

mallebabbe | 17-02-09 | 14:47

Gewoon wiet legaliseren, met die belasting winst kun je wel 2 maal Schiphol aanleggen.
Leg eindelijk eens wat extra snelweg aan rond alle knooppunten, zorg dat de waterwegen weer beter toegankelijk worden voor schippers zodat de export via het water een stimulans krijgt, ontsla 100.000 ambtenaren en zorg dat ze echt werk gaan doen (echt werk betekend dat je met je handen werkt en geen computer bediend). Of te wel geef ze een schop en laat ze beginnen met graven...

da wizard | 17-02-09 | 14:47

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:46
't is ook meer aapjes kijken.

Pastor Sippenhaft | 17-02-09 | 14:47

Is het niet wijzer om die hoge limbomuur aan de n.l. kust te plaatsen brusselmans
dan heb jij over 20 jaar nog droge voeten!!!

utjungske | 17-02-09 | 14:47

@Brusselmans
Wat dacht je van het heerlijk megalomane plan om in Amsterdam-Noord de huidige Amsterdamse grachtengordel te voltooien? Zit de redactie ineens in de gouden gordel: www.hetland.nl

Zo'n zwembad zie ik ook wel zitten en ik zag (als ik goed gekeken heb) dat er inderdaad zo'n paarse stip in mijn achtertuin staat.

hanzebal | 17-02-09 | 14:47

@ O1 | 17-02-09 | 14:40
Ongetwijfeld zijn er dan weer flauwerikjes die zo nodig in die leidingen moeten gaan zitten kakken ofzo.

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:47

Ik wist niet dat ze toerisme in Limburg hadden.

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:46

*Maar geen witte tornado voorstelt*

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:45

Ik wil graag dat de Bos Uit-bocht naar mij wordt vernoemd. Met eigen VIP-deck uiteraard.

Bos Hout | 17-02-09 | 14:45

@dr.spin007 14:37
Ik denk dat bijstandskoning al bangetjes in een hoekje van de kast gekropen is

Andy Botwin | 17-02-09 | 14:44

We kunnen ook gewoon een hele hoop vliegtuigjes en tankjes gaan bouwen (Fokker&Daf resurrected), een hele hoop 8-baans-snelwegen aanleggen van Schaamkuttemerveen tot aan Eijsden, en Balkellende een snor geven en Bos een giller van een stem.
Zo deden de oosterburen dat toch ook?
"Remember ?"

Duivenmelker | 17-02-09 | 14:43

Goed plan.

Yeah-banned | 17-02-09 | 14:43

@Limbabwaan | 17-02-09 | 14:35

ik ga niet camperen in Limburrug....

Drs.. Gelul | 17-02-09 | 14:43

Jullie maken wakker wanneer het af is?

The Prisoner | 17-02-09 | 14:42

STRAK PLAN heer Brusselmans. Doe die muur om Limburg ook effies waterdicht svp. Dan verzuipen wij niet en jullie wel. Ow ja... vergeet ik te zeggen... we bouwen in limburg een dam in de maas voor onze eigen energie. Laten we af en toe wat druppeltjes door voor jullie.

Subtiel | 17-02-09 | 14:42

Om enige bewindslieden maar eens te parafraseren: in tijden van crisis mag geen optie onbespreekbaar zijn. Die muur om Limburg heen, vind ik sympathiek. Dam de maas af en je hebt een mega watersport dinges. Onze Dietse vrienden te oosterzijde ook blij. Kunnen ze lekker met hun bootjes varen, alsmede alle watertoeristen, zodat we hier niet van april tot oktober in de stadsfile staan omdat alle bruggen tegelijk open moeten omdat Kap'tein Pensionado te lui is z'n mast in te klapsen.

RobbieG | 17-02-09 | 14:42

@ Beertje Colargol | 17-02-09 | 14:38: EU kent niet voor niets de bijnaam EUSSR. Misschien mijn vorige stukje over terminologie eens doorlezen.

En hoe het dwangmatig technologie doordrijven leidt tot herstel is me een raadsel. Eerst qua ideologie alles kapotmaken, en dan als het kapot aan het gaan is nog het laatste zetje willen geven. U zijt een ernstig verward, dan wel clueless, dan wel zeer immoreel wezen.

_ILT_ | 17-02-09 | 14:41

Als Limburger zijnde liever vandaag dan morgen nog die muur. Al is 19 meter wat laag, als het water straks komt klimmen de Huilanders er nog overheen. Ik zeg, ga voor de 30 meter hoog en 5 meter breed. Wellicht nog een wat ME en/of legervolk erbovenop en een hek van vijf meter hoog op stroom. (Doe maar op milieuvriendelijke stroom van een kerncentrale).

Aiii | 17-02-09 | 14:40

Alsof er in NL nog mensen zijn die een schop kunnen vasthouden? Ja die zijn er en dat zijn Polen. Doe maar iets anders verzinnen voor werkschuw Nederland. Een exportpremie bijvoorbeeld. Als een ander land een werkloze NL-er overneemt, krijgen ze er een pretpakket van hollandse bodem bij. Kaas, klompen, weed xtc en een Gazelle fiets.

Bastian | 17-02-09 | 14:40

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 14:40

Met het oog op "het weggooien van dingen die nog prima bruikbaar zijn" wil ik een leiding vanuit elk huis van mensen met een baan die rechtstreeks leidt naar Afrika. Zo wordt bijvoorbeeld dat laatste stukje banaan toch nog opgegeten en krijgt die te kleine trui toch nog een kans...

O1 | 17-02-09 | 14:40

Om kansenwijken heen hooooooge muren bouwen teneinde ongelovige varkens buiten te houden. Voor zekerheid niet in deuren en poorten voorzien; politie kan zelfs de gulp van de uniformbroek nog niet dicht houden.

pennestront | 17-02-09 | 14:39

@ Ondie | 17-02-09 | 14:38
Want alle Limburgers moeten dood?

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:39

@ mallebabbe | 17-02-09 | 14:33: Ik zie nog wel een kort herstel door het financieren van een bubbel op basis van schuld. Daarna is het afgelopen met de Dollarstandaard en zal een nieuwe monetaire wereldorde zich aandienen. Hopelijk eentje op basis van goud en 100% reserve banking. ETA: 5-10 jaar.

_ILT_ | 17-02-09 | 14:39

@dr.spin007 | 17-02-09 | 14:37

Voeg dat nog maar ff toe aan mijn comment over het dempen van het IJsselmeer, prachtidee.

Modderkip | 17-02-09 | 14:38

Allemaal oude economie mensen, trap er niet in. Dit is gefundenes Fressen (ohne Moral) voor Eelco B. en zijn beton-betonbroeders.
Wat we nodige hebben is een toekomstvisie, geen New Deal 2.0 in een vaal plastic hoesje.

Eerst hebben we gratis energie nodig: zon- en waterenergie.
Dan die overgewaardeerde onzin van de werkverschaffing: duw al die ontslagenen toch gewoon het onderwijs in. Krijgen we tenminste klassen met 8 kinderen per klas. Simpel houden en geen N-Z-lijn-achtige geldwegsmijterij.

/serious style off

Krachtmeester | 17-02-09 | 14:38

Doet paar miljard in zak:
Stimulering hoogwaardige locale vakarbeid (vergelijk het maar met dat zwembad graven, alleen schilderen, muziek, tuinaanleg, auto pimpen, aanhuis masseur/kapper etc.) Stadcentra maken ruimte voor niet-keten winkels op basis van art en crafmanship. (Dus de winkelketens aan banden!!!!)
Verder op naar de OS 2028!!!!!!!!!!!!!!
En het belangrijkste: Een Ja dat kunnen wij!- beweging. Een club mensen die niet zitten zeiken op anderen (Wilders cun suis) maar die verbanden zoeken.
Tot slot een douceurtje voor Bos. Een nieuwe regeling voor bedrijven die het moeilijk krijgen. Belastingopschorting in ruil voor aandeelhouderschap staat.

Einde van de Domheid | 17-02-09 | 14:38

Limburg +1

Kartoffels | 17-02-09 | 14:38

Protectionisme NU!
Weg met de EU, weg met het kapitalisme!
Getijden, geothermie, hydro, wind en zonne opwekking NU!
Elektrisch autopark waterstof scramjets NU!
Weg met de olie, weg met het imperialisme NU!

Beertje Colargol | 17-02-09 | 14:38

Ik stem voor een apart huis voor Bijstandskoning of in Limburg na uitvoering van plan of de zuid pool.

shitbag | 17-02-09 | 14:38

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 14:38

Het IJsselmeer dempen met bijstandskoningen lijkt me wel een goed plan.

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:37

@ "de nagel aan de doodskist te zijn voor het gehele kapitalistische systeem.
En wij doen aan Irak mee omdat dat economisch gunstig is. Foutje bedankt!
** zet alu-hoedje af **

MadDieu | 17-02-09 | 14:32"

Laten we een soort van coherente terminologie op GS gaan gebruiken. Dus als we het hebben over kapitalisme, dan spreken we van kapitalisme. Hebben we het over overheidskapitalisme/corporatisme/economisch-fascisme, dan gebruiken we ook die termen. ok ok ok?

Casusje Amerika: wat is het alternatief voor marktfascisme (Hoover en Bush)? Marktsocialisme (Roosevelt en Obama)? Of moeten we de overheid eens geheel uit de economie snijden, aangezien de bemoeienis een vortwoekerende kanker is?

_ILT_ | 17-02-09 | 14:37

Ik dacht aan het wegennnet, op sommige plaatsen gaat het van 3 naar 2 rijbanen en tegelijkertijd komt er dan een oprit aan de rechterkant, op de A4 bij leiderdorp, op de A12 op diverse plaatsen, prachtig flessenhals effect wat wel file's MOET veroorzaken. Dus bij deze worden de rijbanen minimaal 3 stroken, gewoon omdat het moet!

Karel Kruizenruiker | 17-02-09 | 14:37

@Tux t. penguin | 17-02-09 | 14:24

Maar dan heb je ook een hut in Limburg.......

Drs.. Gelul | 17-02-09 | 14:37

.. en op de Limbomuur rust een fraai gietijzeren dak van 1500 km2.
just to be on the safe side, u begrijpt tog.

dekeurslager | 17-02-09 | 14:36

@limbabwaan 14:35
Dat heet nou leedvermaak, en dat vinden we prachtig!

Andy Botwin | 17-02-09 | 14:36

Mwah.., ik vond het Amsterdamse Bos indertijd wel een goed project.

Biels | 17-02-09 | 14:36

Kom maar op met die muur om onze prachtige provincie. En dan geen enkele kaaskop meer de provincie in, randstadtuig!

DaG | 17-02-09 | 14:36

Iets reëler:
- De gehele A4 eens aanleggen;
- Noordzee-eiland voor Scheveningen;
- Maasvlakte 3 aanleggen, voor als het weer beter gaat;
- Flevopolder wordt Schiphol 2;
- WCT en VCT aanleggen in het Sloegebied;
- Tunnel onder het IJsselmeer;
- Overal nieuw asfalt.

ramses snaptnie | 17-02-09 | 14:36

Laten we toch beter eerst gewoon alles kapot maken wat we momenteel hebben. Kunnen we dat alvast gaan herbouwen. Tis soms zo simpel...

widtvoet ® | 17-02-09 | 14:36

Allemaal gezeik over Limburg.. maar waarom liggen alle campings en hotels dan in de zomer vol met jullie domme randstedelingen..? Geen inspiratie daarboven of kunnen jullie niet meer betalen.. Noobss

Limbabwaan | 17-02-09 | 14:35

@ Tux t. penguin | 17-02-09 | 14:24

In Swaziland heeft de gemiddelde 20-jarige ook een eigen hut.

captainobvious | 17-02-09 | 14:33

"en direct na de zeer elegante two ball bochtencombinatie gaan ze de cane op, het langste en dikste stuk rechte baan ooit, so de knetters!"

two ball cane | 17-02-09 | 14:33

IJsselmeer inpolderen, Randstad+ niet werkend tuig afsteken en torpederen halverwege het Kanaal, dan de rest van de wereld chanteren met de enige kaart met veilige vaarwegen door/langs die onderwaterheuvel.

Modderkip | 17-02-09 | 14:33

@_ILT_
falende overheden zijn de oorzaak van deze recessie, en door het huidige dramatische beleid zal herstel veel langer op zich laten wachten... de hete aardappel zal eens geslikt moeten worden...

mallebabbe | 17-02-09 | 14:33

Kunnen we niet gewoon ouderwets een land veroveren, en de lokale bevolking verkopen aan de hoogste bieder? Dat ging ons Nederlanders in het verleden ook heel goed af.

Andy Botwin | 17-02-09 | 14:33

@ mayor_pickwick | 17-02-09 | 14:31
Van Nijmegen naar Amsterdam, zeg je? Liever niet.

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:32

** zet alu-hoedje op **
Bin Laden werd erin geluisd en kreeg de schuld van 9-11. Als hij nog leeft dan lacht hij zich wel dood.
Blijkt uiteindelijk de reactie van Bush en de zijne -verlaag de rente om het consumentenvertrouwen hoog te houden- de nagel aan de doodskist te zijn voor het gehele kapitalistische systeem.
En wij doen aan Irak mee omdat dat economisch gunstig is. Foutje bedankt!
** zet alu-hoedje af **

MadDieu | 17-02-09 | 14:32

@ "Hey, dus als ik geld jat van mn buurman en ik leg er een mooi breed tuinpad van aan, zijn we allebei rijker geworden? Nou, dat is makkelijk geld verdienen!

TV Dominee | 17-02-09 | 14:27"

Dat is democratie (democratisch-socialisme/sociaal-democratie) in een notendop.

_ILT_ | 17-02-09 | 14:32

MAGLEVtreinen NU! Dat ding rijdt al sinds mensenheugenis rondjes op een Duitse testbaan. Alleen de Chinezen hebben genoeg lef gehad om er echt eentje te bouwen. Een paar grote lijnen in Nederland zijn genoeg. In een uurtje van Maastricht naar Groningen zou toch leuk zijn, in een half uurtje van Nijmegen naar Amsterdam ook.

mayor_pickwick | 17-02-09 | 14:31

ik vind wel dat er deurtjes moeten komen in de muur om Limburg heen...

Wel allemaal aan de Duitsche en Belgische Zijde natuurlijk, maar geen deurtjes zou zieleg zijn voor de Limbo's

RM-rf | 17-02-09 | 14:30

Als het mes dan toch aan twee kanten moet snijden, pleit ik voor de bouw van nog een flink aantal penitentiaire instellingen. Er loopt m.i. teveel veroordeeld (werkschuw)tuig nog steeds vrij en blij rond i.v.m. het cellentekort.
Fout gaan betekent voortaan in NL: meteen berechten én meteen brommen. Strak lik-op-stuk beleid! Kortom, dit bouwplan lijkt me twee of zelfs drie vliegen in één klap, toch?!

Pastor Sippenhaft | 17-02-09 | 14:30

We hebben het er wel steeds over om limboland weg te geven aan België, nu de suggestie van een negentien meter hoge muur is natuurlijk al en stap in de goede richting, maar kunnen we het niet gewoon verkopen? Maak er een soevereine staat van, voor de hoogste bieder. Ik bedoel €5,72 moet er toch mee te verdienen zijn?

*koggie*

erem | 17-02-09 | 14:29

Ter vebetering van het Nederlandse Imago, zal er vanaf 1 maart 2009 een roze kleurstof aan al het oppervlakte water toegevoegd worden, zodat leden van het ISS en het toekomstig ruimtetoerisme van Sir Richard Branson een stijlloos beeld hebben/krijgen van ons Nederland. Denk groot, weesch optimistisch!

Dit project is complementair met mogelijk te bouwen dammen (vanaf daar kan de roze vloeistof worden geinjecteerd dan wel tegen worden gehouden).

Retard Palace | 17-02-09 | 14:28

Geniaaaaal

OntzettendeArbeider | 17-02-09 | 14:27

Hey, dus als ik geld jat van mn buurman en ik leg er een mooi breed tuinpad van aan, zijn we allebei rijker geworden? Nou, dat is makkelijk geld verdienen!

TV Dominee | 17-02-09 | 14:27

@Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:24
Zekers........... sommige van ons moeten hier de boel toch draaiende houden?

Beter van niet | 17-02-09 | 14:27

Een zweeftrein van Groningen naar Vlissingen met een tussenstop in Gouda. Van Vlissingen door naar Le Havre en van Groningen naar Hamburg. Zomaar, omdat het kan.

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:26

@ProTaylorisme
Ja en we zoeken nog een reserve lijsttrekker voor de PVV. Je weet maar nooit

Balzakius | 17-02-09 | 14:26

Dijken doorprikken & niet evacueren.. Scheelt een hoop gezeik en werkgelegenheid ontstaat vanzelf wel weer bij de aanleg van nieuwe stranden, hotels aan de nieuwe kustlijn enz..

qwiebus | 17-02-09 | 14:26

* is benieuwd wie zich als eerste doodrijdt in de Bigi Bana Curve *

Travis Jr. | 17-02-09 | 14:25

Ik wil wel een haarspeldbocht

Dolle Dries | 17-02-09 | 14:25

Spaanse griep.

cram | 17-02-09 | 14:25

Nipplechip | 17-02-09 | 14:15
Ben ik met je eens, vind het ook flauw...

Besides waarom staat die stip op Valkenburg? Omdat Eurlings daar vandaan komt?
Waarom trouwens niet alsnog de Markerwaard droogleggen? Weer wat meer ruimte om te bouwen, en daarnaast natuurlijk alle dijken ophogen? Ook geen gek idee... Daarnaast sturen we wat mensen naar defensie en sturen we wat mensen als cipiers in jeugdinrichtingen en gevangenissen, zijn die tekorten ook weg...

ProTaylorisme | 17-02-09 | 14:25

@_ILT_ | 17-02-09 | 14:18: Spijker. Kop.

artbrut | 17-02-09 | 14:24

@ Beter van niet | 17-02-09 | 14:17
Heb jij nog een auto dan? Toe maar, toe maar.

Pa Cartwright | 17-02-09 | 14:24

*Scherpste bocht in nieuw aan te leggen Scheurenbergring-circuit reserveert voor de gevreesde 'Kraftmeisterkurve'*

Krachtmeester | 17-02-09 | 14:24

Kunnen die westerling lutsers het weer niet hebben dat ze 80 uur in de week op hun topbaan moeten zwoegen om alsnog hun volledige salaris over te maken naar de huisjesmelker of bank om hun bezemkast, wat zij zelf huis noemen, te kunnen bekostigen.
In Limland kan een gemiddelde VMBO'er na zijn twintigste een gezinswoning kopen.

Tux t. penguin | 17-02-09 | 14:24

recessie? waar dan?

panadol | 17-02-09 | 14:24

Kunnen we Friesland los zagen en laten wegslepen door Smit Tak? Zij uit de rooie cijfers, wij minder 'het is een taal' gejeuzel.

vriendje | 17-02-09 | 14:23

wat doet GS als het depressie is? Juist gaan ze tekenen met Google earth, bovendien ook nog kinderachtige tekeningen. Uitvreters.

-edit: hahahaha! -

Zuma | 17-02-09 | 14:23

Er moeten ook nog een aantal mensen worden uitgezet. Is daar geen begin mee te maken? Brengt naast werkverschaffing ook nog een een flinke kostenbesparing op!

Kill Le Boek | 17-02-09 | 14:23

Volgens mijn hebben we niet genoeg Peaulen op voorraad om al die bouwplannen te realiseren.

kneuterzak | 17-02-09 | 14:23

Zwembad? Doe maar zwemvijver van maken. In dit geweldige land zijn er namelijk weer allerlei regels gebonden aan het hebben van een zwembad in de tuin.

J.N. de Kabelpen | 17-02-09 | 14:23

@ BNR discussie: want de economische drijft op overheidsconsumptie betaalt uit belastinggeld. Dus als je bezuinigt dan stort de economie ineen. YEAH RIGHT.

Bedenk ten alle tijden: er is geen enkele overheidsuitgave die niet betaalt wordt uit geld dat eerst uit de productie vanuit de private sector kwam. Bezuinigingen die leiden tot minder overheidsuitgaven en en dus een belastingverlaging voor de burger, dat zal een reëel herstel inzetten.

_ILT_ | 17-02-09 | 14:23

A4 tussen Halsteren en Dinteloord in West-Brabant eindelijk eens afmaken! plannen zijn er al 20 jaar..

Tante Tinus | 17-02-09 | 14:22

@bijstandskoning 14:17
Geniet nog maar ff van je luilekkerleventje, straks zul je dankbaar moeten zijn voor elke kruimel brood die je toegeworpen krijgt. Non-valeur dat je er rond loopt

Andy Botwin | 17-02-09 | 14:22

Een rondweg om ieder gehucht. Zodat we nooit meer opgehouden worden door 30-km zones. Om de luchtkwaliteit te verbeteren beginnen we met het afsluiten van de huidige bebouwde kom doorkruisende wegen door ze om te dopen tot fietspad.

CJIB kom er maar in .....

MadDieu | 17-02-09 | 14:21

Wim-Lex wilde ooit de Winterspelen naar 0031 halen. Mede in dat kader: ik mis hier een plan om een Dutch Mountain te scheppen. Neuq de Alp! Wij hebben hier dalijk de Amsterberg (tot 3000 meter hoog geheuvelte op de plek voormalig gekend als 020).

widtvoet ® | 17-02-09 | 14:21

Maar... Maar... We zijn nog niet klaar met benoemen!

Inspiratieloos | 17-02-09 | 14:20

We heffen het parlement op, iedereen krijgt stemrecht, dus ook kinderen... (onze toekomst), parlementariers worden ingezet om de veenkolonies weer nieuw leven in te blazen door heel Drenthe af te graven tot we aan het niveau zijn gekomen dat we de olie met een emmer kunnen putten. De kustlijn wordt met 30 kilometer naar het westen verlegd door de vrijgekomen grond in Limburg. Dat betekend dat we meer Duitse toeristen kunnen bergen in zelfgemaakte kuilen althans volgens de WIldersnorm.

Hyppo Kriet | 17-02-09 | 14:20

Breng dan meteen een stalen damwandschermpje aan tussen Den Helder en Great Yarmouth en tussen Calais en Dover, leegpompen die zooi en dat arrogante k*dteiland is van ons. Nix vliegen, nix boot, gewean een snelweg. Nix Schiphol in zee, geweaun doen waar Nedeland goed in is: leegpompen en volbouwen.
Geweaun Engeland weer onderdeel van ons keauninkrijk.
Wilders het lindtje door laten knippen met een roze kettingzaag "Remember me?"

illuvatar | 17-02-09 | 14:20

projecten die veel onderhoud nodig hebben ?
Monochamie bedoel je ?

Balzakius | 17-02-09 | 14:20

Doe anders gewoon nog een Noord-Zuid lijn bouwen. Op Texel.

Pablo's ijscocar | 17-02-09 | 14:20

Wat dacht u van een diepe en brede slotgracht rond Amsterdam. Met ophaalbruggen zodat men er niet uit kan wanneer de rest van NL dat beter uitkomt.

jatochnietdan? | 17-02-09 | 14:20

De natuur zijn gang laten gaan, Noord- en Zuid Holland teruggeven aan de zee, dat scheelt een slok op een borrel.

cram | 17-02-09 | 14:19

Tunnel onder België en Frankrijk door, verboden toegang voor caravans, vrachtverkeer en andere vervoermiddelen die de 200 km in het uur niet halen. In 8 uurtjes naar Spanje knallen. Heerlijk. Ben je ook gelijk van die kutpéages af.

FrontStabber | 17-02-09 | 14:19

1 woord: Aftersales. Zoek vooral projecten uit die veel onderhoud nodig hebben. Een aan luchtballonnen opgehangen brug over het IJsselmeer bijvoorbeeld. Geheid elke week gezeik mee.

Pablo's ijscocar | 17-02-09 | 14:19

Noordzee indijken en handmatig leegpompen. Ben je tot ver na de recessie bezig.

Isser | 17-02-09 | 14:19

Even zere neus: Overheidsconsumptie met geleend dan wel gepikt geld zijn geen investeringen en zullen nooit en te nimmer tot economisch herstel leiden (eerder ondanks dan dankzij). Voorbeeldje: Betuwelijn. Ander voorbeeldje: de verlengde Depressie dankzij Franklin Roosevelt in de VS die een jaartje recessie omboog in 16 jaar despressie. L'histoire se repete, enzo.

_ILT_ | 17-02-09 | 14:18

Die laatste categorie mag ook gewoon mijn auto wassen hoor! Vrijwilligers?

Beter van niet | 17-02-09 | 14:17

Bossen afbreken en vliegvelden aanleggen? Omgekeerd dus!! Meer bomen, en Schiphol sluiten.

Dat plan van Limburg is wel oké. Dat die provincie dus moet worden afgestoken.

Bijstandskoning | 17-02-09 | 14:17

de gebelgde | 17-02-09 | 14:14
Als je geen economie hebt, kan 'ie ook niet instorten.
OT: er mag wel een bocht in het circuit naar mij genoemd worden. Als het er maar eentje is die heel veel spectaculaire ongelukken veroorzaakt.

Jimmie Dimmick | 17-02-09 | 14:17

Discussie nu op BNR Nieuwsradio!

Rodie | 17-02-09 | 14:16

Flevopolder als s'werelds grootste legale hennepplantage, de experts in teelt en gebruik wonen er toch al.

Andy Botwin | 17-02-09 | 14:16

Weesie, doe es vertellen. Is de oprichter van Stakker Nederland soms een jaloerse ex-collega?

BASinnic | 17-02-09 | 14:16

Ach, rustig maar, volgens Wouter valt het wel mee...

BarneyBoner | 17-02-09 | 14:16

Goed plan, ik stem voor. Breng wel een tunnel aan in de muur rond limburg. Die chinese troep uit rotterdam moet tenslotte naar het oosten.

gruppenfuhrer | 17-02-09 | 14:15

lol

Matzz | 17-02-09 | 14:15

Ff allemaal Limburg grappen maken..

Ha...

Ha...

Haa...

* zucht *

Nipplechip | 17-02-09 | 14:15

De BV België heeft nergens last van. Ook niet van individuen à la Wolbers of dingen als hypotheekrente-aftrek.

de gebelgde | 17-02-09 | 14:14

Briljant! Mag ik ook nog een suggestie doen?

Pablo's ijscocar | 17-02-09 | 14:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken