Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrankrijk blijft spartelen

Solidair0000.jpgKraakgezwel Vrankrijk wil niet dicht. Als we Job Cohen mogen geloven, gaat hij het krakerscafé sluiten. Maar de krakers zelf vertrouwen op de rubberen ruggengraat van de Amsterdamse burgemeester en nemen maatregelen om te voorkomen dat de tent dicht gaat. Zo wordt de barploeg die mede-kraker Yoghurt tot pulp heeft geslagen, vervangen door mensen die geen bloed aan de handen hebben (tenminste, niet dat van Yoghurt). De leden van deze nieuwe frisse ploeg krijgen bovendien een cursus om met agressie om te gaan. Dat zal wel uitleg zijn over hoe je iemand blijvend gehandicapt kan slaan zónder steigerpijpen te gebruiken. Maar trap er niet in, Job. Bewijs het land een dienst en ontruim dat bolwerk van schorriemorrie nou gewoon. Want wij zoeken namelijk nog een leuk pandje voor GeenStijl Labs. Hebben we een deal?

Reaguursels

Inloggen

dicht die poeptent met criminelen "die niet gecontroleerd mogen worden per wet!?"
en weg met de gl-fractie in amsterdam. het is nu wel mooi geweest!

zoalshetis | 28-01-09 | 20:21

Nou, op de valreep nog even dan: wat weer een non issue, dat vrankrijk. Ik heb het niet zo op kraakfiguren, maar hey laat die gasten hun gang toch gaan. het zijn er maar een paar en ze zijn verder toch kansloos. Zuie ze gewoon als een stel dorpsgekken. Als ze elkaar de hersens in willen slaan, laat ze. Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen zich zo kwaad maakt om die mafkezen in dat hondehok daar. ultra linkse figuren worden altijd beschuldigd van jaloezie, maar het lijkt soms wel of al die werkers en huur/hypotheekbetalers eigenlijk heel stiekum diep van binnen ook wel graag een dak boven hun hoofd willen hebben zonder er een absurde hypotheek/huur voor neer te leggen. Ik droom er in elk geval wel van.

camiziodeltoro | 28-01-09 | 16:00

Dat wordt krap dan voor GS. Want de woningen erboven zijn wel degelijk aangekocht. Alleen de kroeg is officieel nog gekraakt.

nasty6817 | 28-01-09 | 11:45

En dan gelijk de rest van A'dam ook sluiten graag.

snokkertje | 28-01-09 | 10:43

Geenstijl Labs? Doe es vertellen.. gebeurt nie genoeg op Linkedin :-(

jabir | 28-01-09 | 04:20

Slappe bagguh allemaal.
Sluiten die bende. Eindelijk ff normaal doen.

leefbarbaar | 28-01-09 | 00:27

De politie van Amsterdam zijn ook een stelletje zwakkelingen. Na één uur praten mocht één agent erin! Godegloeiende! Na één minuut praten had de ME erbij gehaald moeten worden en hadden alle parasieten die op dat moment binnen waren met kapot geslagen knieën afgevoerd moeten worden! Daarna pakken ransel totdat de hele zaak helder is. Kost wat zweet maar dan heb je ook wat.

Eikenhout | 27-01-09 | 21:53

en dan begint Powned/GS een clubhuis voor nieuw rechts, waar dan ook want Vrankrijk schijnt geen optie te zijn, dan weten de ongefundeerd nodeloos stijlloos gekwetst aangevallen slachtoffers de nog redelijk anonieme jupjes van GS te vinden, dus er is deurbeveiliging nodig, er wordt wat heen en weer geduwd en getrokken, iemand krijgt misschien nog een zetje na van de toegesnelde Herr Mandat en dan is dat clubhuis ook gauw weer dicht...
GS, blijf nou maar lekker het stofzuigertje/afvoerputje van het internet, een beetje radicaal doen vanaf de zijlijn, met al die omroepplannen ga je je conformeren en serieus aan hoor en wederhoor doen etc.... De Tros bestaat al...

pips | 27-01-09 | 21:50

Pand is al in 1992(!!) gekocht van de gemeente...
Beetje opletten jongens!

Kwaad Bloed | 27-01-09 | 21:32

"Vrankrijk geeft toe dat hij en zijn vriend met stokken zijn geslagen, maar 'nadrukkelijk niet op het hoofd'."

O nee, dan is het inderdaad niet zo erg. *roloogt*

Doldwaas | 27-01-09 | 21:20

Hmmz, geen bovenstaande comments gelezen, te veel...
Maar eh, is dat pand eigendom van die krakers ?
Zou mij stug lijken...
haha, en daarover willen jullie een deal powned ?
Wat een armoe zeg.
Kom maar eens terug na 1 april

H2O | 27-01-09 | 20:36

Zou het werkschuw tuig nu wachtgeld gaan krijgen van theebuil Cohen totdat ze vergelijkbare gratis woon-en kroegruimte toegewezen krijgen?

R.B.Scott | 27-01-09 | 19:41

Job heeft geen ballen,maar dat zijn we gewend van de PVDA.Het zijn allemaal figuren die het met discussie willen oplossen,maar er gebeurd nooit iets.bla bla bla.en het land naar de kloten.Pleur ze eruit,en stop dat vullis d'r uitkering.

fleurtje | 27-01-09 | 19:35

"Kraakgezwel Vrankrijk": +100

Yoman | 27-01-09 | 19:29

Ik hoop dat deze legbatterij van menselijk onkruid nu eindelijk sluit!
Onze wereld is dan een betere plaats!

Eikenhout | 27-01-09 | 19:27

-weggejorist-

theo4116 | 27-01-09 | 19:26

Rubberen Job zorgt er wel voor dat dit soort onkruid wel weer een vergunning krijgt, al zijn geroep ten spijt.

joopata | 27-01-09 | 19:17

Het zit daar toch lekker afgebakend in dat vieze hol van ze. Lekker zo laten en laat in godesnaam die PVV-ers zelf de handen eens uit de mouwen steken als ze vuiligheid willen opruimen. Salon-populisten

Hammer | 27-01-09 | 18:38

Lees "Econostra' en "RaRa wie ben ik" van Peter Siebeld onderzoeks journalist en je weet genoeg wat voor een rattenhol Vrankrijk is!

ONS | 27-01-09 | 18:15

Die sneaky link naar PVV.nl is echt zó fout.

jouwmakker | 27-01-09 | 18:11

koffiemuts | 27-01-09 | 17:11
Vrankrijk heeft 21k betaald.
Bovenstaand is een voorstel.
Beetje Ghandi-esque dus erg redelijk.

Einde van de Domheid | 27-01-09 | 17:43

Helaas is Vrankrijk van de bewoners zelf. Ontruimen zit er dus niet in. Wel sluiten van de horecagelegenheid.

jullie ook hier? | 27-01-09 | 17:29

Groot gelijk, kick dat schorrie morrie eruit !
Opgerot met dat zogenaamd idealistisch drugsgebuikend feestvolk

jachtbitter | 27-01-09 | 17:18

SatchRules | 27-01-09 | 16:41 lees de perikelen rond zijn liefdesbrief eens..

van dal | 27-01-09 | 17:14

Levenslang Yoghurt een minimumlaan en ziekteaanpassingen betalen en voor altijd sluiten.(Dit hadden we toch al gehad. Meisje in vrieskist, dat is pas erg!!!!!!!!!!!!!)

Einde van de Domheid | 27-01-09 | 14:55

Sorry, maar ik vat het even niet.

Gaat Vrankrijk dit echt doen? Dat valt me dan niet tegen. In een eerder stadium dacht ik namelijk, dat Vrankrijk die kosten op de "gewone" maatschappij zou afwentelen, je weet wel, de maatschappij met de hardwerkende burgers. Licht eens toe?

koffiemuts | 27-01-09 | 17:11

laat ze daar alsjeblieft lekker zitten. Liever daar dan in een kroeg waar ik zelf zou kunnen zitten.

Snorro | 27-01-09 | 16:59

Jezus dat het uberhaupt nog op twijfel aankomt. Die lui eruit gooien! Blijf nou eens bij je woord, eerst ze gaan eruit en dan ook nog twijfelen ook..
Met het verhaal wat ze hebben: Ja we hebben ze inderdaad met stokken in elkaar geslagen, maar zijn schedelbreuk, Dat hebben wij niet gedaan... Hij viel achterover op de stoep, niet onze schuld!

Tief op vrankrijk!

Swarley.. | 27-01-09 | 16:53

@SatchRules | 27-01-09 | 16:41
Ik stel vredesbesprekingen met die man voor, want:
"EuroStaete strijd vreedzaam verder tot dit doel is bereikt en stelt zowel Nederland als Duitsland een niet-aanvalsverdrag voor."
www.eurostaete.eu/burgers.htm

tipo | 27-01-09 | 16:52

Leuke kreet van Brinkman om die tent te ontruimen, maar ontruimen kan volgens mij alleen als ze daadwerkelijk iets ontwettigs doen. Dus als ze een café uitbaten zonder de benodigde vergunningen, zullen ze de verantwoordelijken daarop kunnen aanspreken. De bewoners dat gebouw uitgooien gaat echter lastiger aangezien Brinkman lijkt te vergeten dat het pand door de 'krakers' is aangekocht. En om nou iemand zijn eigen huis uit te zetten gaat wel wat ver. Ik fiets regelmatig langs het pand en dat het tuig is, net als in een aantal in de buurt liggende panden, leidt geen twijfel, 'ontruimen' is echter een vreemde term omdat het pand niet gekraakt is. Dus Geenstijl Labs zal verder moeten zoeken, of een marktconform bod doen natuurlijk..

Huh wat? | 27-01-09 | 16:50

@tipo | 27-01-09 | 16:37

Lol!! Die man lijkt me wat in de war maar wel humor!

SatchRules | 27-01-09 | 16:41

Hou nou eens voet bij stuk en sluit die bende, liever nog sluit dat hele terroristen bolwerk van Vrankrijk.

Uruzgaan | 27-01-09 | 16:41

@SatchRules | 27-01-09 | 16:11
In Eurosteate bij Coevorden heeft een grondeigenaar zijn vrijstaat (3000m2) uitgeroepen. Sindsdien heeft hij ruzie met de burgemeester van Coevorden en met Balkenende: www.eurostaete.eu/balk.pdf
(pdf-alert)

tipo | 27-01-09 | 16:37

Cohen en krachtig optreden,drie keer raden wat er gaat gebeuren.

captainobvious | 27-01-09 | 16:17

van dal | 27-01-09 | 16:03

Beeldspraak in extremis enzo?

zovoklets | 27-01-09 | 16:14

Waar ik nou nieuwsgierig naar ben is of er nog meer van dit soort bolwerken met een "status aparte" voor wat betreft vergunningen bestaan, bijvoorbeeld in het o zo gezellige Nijmegen. Zou me niet verbazen, de burgervader aldaar heeft ook geen ruggegraat (of is het nou ruggengraat? Kudtspelling)

SatchRules | 27-01-09 | 16:11

@van dal | 27-01-09 | 16:00
Hooghangend en laaghangend fruit is geen gelijke situatie, dus artikel 1 is niet van toepassing...

tipo | 27-01-09 | 16:06

Fleauxe | 27-01-09 | 15:53 ik denk het ook, daar hoeven we niet om te wedden.

van dal | 27-01-09 | 16:06

zovoklets | 27-01-09 | 15:53 ja hoor.. tuurlijk, iki kom met een huis van ruim drie ton op de laatste honderd euri in betalingsprblemen.. echt..
jij.bent.gek.

van dal | 27-01-09 | 16:03

@ Berend

Amen

deNelis | 27-01-09 | 16:01

Eurotokkie | 27-01-09 | 15:58

Precies. Net als een goeie leraar die het niet erg vindt dat het bij een collega in de klas een keet is. Als ze bij jou maar rustig zijn.

zovoklets | 27-01-09 | 16:01

tipo | 27-01-09 | 15:57 en tot zover artikel één nederlandse grondwet..

van dal | 27-01-09 | 16:00

Berend T-Bone | 27-01-09 | 15:55

zolang het vuil maar naar 020 gaat vind ik het best .

Eurotokkie | 27-01-09 | 15:58

van dal | 27-01-09 | 15:43
Het heeft iets met laaghangend fruit te maken. De hermandad consentreert zich daar liever op, wegens targets. De Hells Angels zijn als brommerclub ook behoorlijk hooghangend fruit. Als de politie daar nu een vermoeden van misdaad (bijvoorbeeld het overtreden van het rookverbod) zou hebben, dan gaan ze toch liever bij het buurtcafeetje met brave bejaarden handhaven.

tipo | 27-01-09 | 15:57

Berend T-Bone | 27-01-09 | 15:55

Waarom zou je als Niet Amsterdammer daar een andere burgervader willen die alle ratten verjaagt?
Beter om al het tig daar te houden.

zovoklets | 27-01-09 | 15:57

Veel problemen in 020 zijn t gevolg van de superslappe Burgervader,echt zeldzaam,zo'n vuile hielenlikker.Onder zijn bewind is de hoofdstad verworden tot een grote smeltkroes van menselijk vuil.
Amsterdam,de vuilcontainer van Europa,Job bedankt.
Is t niet lastig om zonder kloten door t leven te gaan,Cohen?
Ben je te achterlijk om een ILLEGAAl cafe te sluiten?
Wat een smerige idioot,door dit soort linkse klootzakken schaam ik mij regelmatig dat ik een Nederlander ben.
Kies eieren voor je geld en sodemieter op,als je niet in staat bent om ook maar iets op te lossen.We hebben meer dan genoeg van je,sukkel !!!!
En alle ratten kunnen rustig hun gang gaan onder t toeziend oog van Job,de lutser.
Typerend voor dit kloteland,wanhopig bijeengehouden door laffe,achterbakse,schijnheilige bestuurders.

Ik pak maar weer eens een teiltje,

Berend T-Bone | 27-01-09 | 15:55

Fleauxe | 27-01-09 | 15:53
lol

zovoklets | 27-01-09 | 15:54

sobotta | 27-01-09 | 15:38
Ha ja, beetje moeilijk langskijken, als het pand nog een beetje normaal zou ogen, dan kon dat wel, maar deze buitengevel spat in je gezicht. Ik heb vroeger begrip gehad voor veel studiegenoten of anderen die kraakten en panden bewoonbaar maakten of hielden. Dit heeft daar echter niks mee te maken, dit is de anarchie van de straat, pure agressie. Moest er een keer van komen dat deze Gestapo achtige kliek zichzelf zou ontsporen. Het heeft nu lang genoeg geduurd, weg er mee.

komt dat schot | 27-01-09 | 15:53

van dal | 27-01-09 | 15:47

Je hebt een huis gefinancieerd. (heel verstandig hoor, begrijp me niet verkeerd)

Maar als je compleet bent uitgeknepen en nog maar 100,- euri schuldig bent en je kan die niet betalen verkoopt men je hele huis en niet alleen het schuurtje.

zovoklets | 27-01-09 | 15:53

@van dal | 27-01-09 | 15:48: Als je die, na een avondje zuipen hardop laat filosoferen eindigen we avond als, door de overheid systematisch gedrogeerde loonslaven van het kapitalistische Joods-Amerikaanse fascisme. Wedden?

Fleauxe | 27-01-09 | 15:53

Dat de krakers en ander tuig(vul zelf maar in)nauwelijks iets in de weg wordt gelegd komt door dat achterlijke gedogen, in het leven geroepen door juist die rubbere ruggegraden.Er bestaat zelfs zoiets als een gedoogbeleid in dit land. Eigen schuld, dikke bult dus..

tipo | 27-01-09 | 15:41

Dat is bizar. Die cafe-uitbaters kunnen de typhus krijgen.
Wel goed gedaan van ze, dat zouden meer mensen moeten regelen, dat wel.

zovoklets | 27-01-09 | 15:49

Fleauxe | 27-01-09 | 15:45 zovo klétspraat...

van dal | 27-01-09 | 15:48

zovoklets | 27-01-09 | 15:28 ik heb een huis gekócht, ik heb een koopakte, ik draag het risico en de zorg voor het onderhoud.. en ik heb iemand bereid gevonden om mij het aankoopbedrag te financieren, tegen rente. rente die ik ook weer mag aftrekken van de belasting.. met het inkomen wat we hier genereren waren we in geval van huur never nooit in aanmerking gekomen voor enig woontoeslag..
maar als het huis later moeilijk te verkopen valt is dat mijn probleem, terwijl je van een huurwoning de deur achter je dichttrekt en vertrekt..

van dal | 27-01-09 | 15:47

geen last van die mensen laat ze lekker daar zitten zeg.

Eurotokkie | 27-01-09 | 15:46

@van dal | 27-01-09 | 15:43: Borrelt er in jou ook spontaan een ' anarchist' op?

Fleauxe | 27-01-09 | 15:45

Stockton, mag het iets minder provinciaals, bitte jah!

kaasfondue | 27-01-09 | 15:45

van dal | 27-01-09 | 15:38

Ja. Enige verschil is de intentie van huurduur, weekje of jaren.
Pas wanneer je de laatste euri hebt overgemaakt issie van jou.

zovoklets | 27-01-09 | 15:45

tipo | 27-01-09 | 15:41 ik begin een wietkwekerij.. maar van te voren pas ik de vrankrijkmethode toe om met de hermandad af te spreken dat ze nooit binnen komen zonder toestemming..

als de wetgever dat soort dingen toestaat is het hek van de dam...

van dal | 27-01-09 | 15:43

@zovoklets | 27-01-09 | 15:28: Criminele activiteiten zijn wel vaker lucratief. Zwak argument, zeker uit de mond van een pro-kraker. Wat niet van jou is wordt pas van jou na aankoop daarvan. Daarom moet er een kraakverbod komen en wel nu!
@tipo | 27-01-09 | 15:29: Nog netjes van ze dat ze sporen hebben gewist, waarom zouden ze eigenlijk? Ze mogen alles.

Fleauxe | 27-01-09 | 15:42

Mmmm. Job Cohen. Eerst een vrijstaat toestaan waar geen enkele controle mag plaatsvinden. Dan ineens proberen deze rechtsongelijkheid terug te draaien, dat is minimaal onbehoorlijk bestuur. Mogelijk zal het hof in 020 deze politicus wegens onbehoorlijk bestuur willen vervolgen.

Contra | 27-01-09 | 15:42

@van dal | 27-01-09 | 15:37
De politie mag niet zonder toestemming van de beheerders naar binnen. Dat staat niet alleen in de huisregels van het cafe, maar Vrankrijk heeft die afspraak (na enkele relletjes) bij de gemeente afgedwongen. En weg waren de relletjes. Handig toch?

tipo | 27-01-09 | 15:41

-Strotgrondel- | 27-01-09 | 15:39
spic en span, voor ontruimingen en incasso's...

van dal | 27-01-09 | 15:41

sobotta | 27-01-09 | 15:38 wat ben jij dan?

van dal | 27-01-09 | 15:39

Ach waar zijn de tijden van weleer, toen Holleeder en van Houts knokploegen
onwillige krakerTs het pand uitflikkerden.. hun reputatie was zo beducht dat ze vrijwillig vertrokken.

-Strotgrondel- | 27-01-09 | 15:39

ach ach ach, GS en hun schaapjes achterban hebben weer eens niets beters te doen dan op links te schieten. Waar hebben wij het over? Over een groepje linkse mensen met idealen die jullie niet passen. Dan kijken jullie er toch langs? armzalige onnozelaars.

sobotta | 27-01-09 | 15:38

zovoklets | 27-01-09 | 15:37 nonsens. rij jij in een huurauto als er financiering op zit?

van dal | 27-01-09 | 15:38

Vertrouwen hebben in het flexibele karakter van job Cohen. Ja, zo zou ik het ook doen. Job Cohen is van de PvdA dus dat kan alle kanten opgaan. Slimme strategie.

Marcus Porcius Cato | 27-01-09 | 15:38

tipo | 27-01-09 | 15:36 waar staat in de wet dat dat pand een vrijstaat is? of is dat een vrijstaat omdat die anonieme lafbekjes vinden dat het een vrijstaat is?

van dal | 27-01-09 | 15:37

van dal | 27-01-09 | 15:32

Iemand met een hypotheek huurt (al) van de bank. Ik heb het over echte eigenaren;-)

zovoklets | 27-01-09 | 15:37

krakers, pvda bestuurders, afrekeningen binnen het milieu. Naar buiten toe vallen ze elkaar toch weer in de armen als maffiabaasjes.

Jan Passant | 27-01-09 | 15:37

zovoklets | 27-01-09 | 15:35 daarom stel ik dus voor dat de politie alsnog binnentreedt en op een CSI-manier op zoek gaat naar sporen. de onderste steen boven!

van dal | 27-01-09 | 15:36

@van dal | 27-01-09 | 15:31
Hier niet dus, want het is/was een vrijstaat. En de politie valt Belgie ook niet binnen bij een redelijk vermoeden van misdrijf.
.
Die status van vrijstaat zijn ze nu kwijt door het geweld. Geweldloze vrijstaten zijn echter wel nodig in Nederland. Om straks belastingloos te kunnen ademen, schelden, roken, drinken, gokken, hoereren en hardop lachen, bijvoorbeeld.

tipo | 27-01-09 | 15:36

Kan dat pand nu niet gewoon tot de grond toe afbranden?

m.donalds | 27-01-09 | 15:35

van dal | 27-01-09 | 15:31

Dat lijkt me ook. Was er geen rechter-commissaris en/of ME club opgeroepen die een entree-bewijs kon regelen? Desnoods de Burgemeester uit bed bellen?
Hitler lag ook te slapen toen men twijfelde bij de inval van Normandie.... (Godwin Award is voor mij!)

zovoklets | 27-01-09 | 15:35

@tipo | 27-01-09 | 15:26: Je gelooft het toch gewoon niet, jezus christus. Dit is echt nieuw voor mij, serieus. Natuurlijk wist ik dat de gemeente 020 behoorlijk laks is in haar aanpak, dat er een gat in de wet is gecreëerd ten behoeve van de criminelen had ik niet voor mogelijk gehouden. Nieuws in de categorie ' als je denk dat het niet erger kan worden' .

Fleauxe | 27-01-09 | 15:34

zovoklets | 27-01-09 | 15:30 wel eens van gehoord dat dat van de hypotheekverstrekker niet mag? bovendien zijn antikrakers krakers zonder lef. en dan geldt de wet op behoud van ellende.

van dal | 27-01-09 | 15:32

tipo | 27-01-09 | 15:29 nee, agent. u weet wat we hebben afgesproken.. eerst ruimen we alles op en daarna mag u naar binnen.. en die stomme politie accepteert dat.. terwijl bij redelijk vermoeden van misdrijf de politie mag binnentreden..

van dal | 27-01-09 | 15:31

@van dal | 27-01-09 | 15:28
Precies!

tipo | 27-01-09 | 15:30

van dal | 27-01-09 | 15:26

Weleens van anti-kraak bewoning gehoord?

zovoklets | 27-01-09 | 15:30

@Fleauxe | 27-01-09 | 15:24
Zelfs nadat de politie yoghurt op straat had gevond, mocht de politie het cafe niet betreden. In plaats daarvan kwamen de bezoekers in kleine groepjes naar buiten, waar ze gehoord werden. Pas na een half uur mocht 1 politieman naar binnen. Deze heeft verklaard dat de bar er verdacht schoon uitzag. Hij verdacht de beheerders ervan dat er sporen waren gewist.

tipo | 27-01-09 | 15:29

tipo | 27-01-09 | 15:25 ja, dat je weer gewoon kunt gaan zitten roken.. om maar een klein voorbeeldje te noemen.

van dal | 27-01-09 | 15:28

Fleauxe | 27-01-09 | 15:22

In dit Vrankrijk geval gaat het dus om onroerendgoed eigenaren, En in dit privebezit mag je m.i. ook een bar beginnen. Ongeacht welk vullis je als klanten wilt.

Kraken/Homesteaden is een uitstekend middel om enige sturing in de grond/woonmarkt te plegen en heeft een heel nieuwe bedrijfstakje opgeleverd.

zovoklets | 27-01-09 | 15:28

@MAsterG 15.06
Een bizonder correct optreden dus van de krakerts tegen die stoute Yoghurt.
Zoals sjaak al zei , t is de schuld van die brute fascitoide agent.

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-09 | 15:27

@Fleauxe | 27-01-09 | 15:24
Nee, ETA-verdachten schijnen zich daar ook op te houden. Gewoon omdat het kan.

tipo | 27-01-09 | 15:26

zovoklets | 27-01-09 | 15:20
als pand-eigenaar weet je toch wel waarom er een kraakverbod móet komen? stel in deze tijd van malaise heb jij een huis gekocht terwijl je je vorige woning nog niet verkocht hebt, er staat een bord in de tuin met "te koop" en het huis staat op internet. in deze barre tijden duurt verkoop wat langer en omdat jij er nog een hypotheekje op hebt zitten mag je van de bank niet verhuren.. de verkoop duurt langer dan één jaar... en dan hoeft het niet meer want een zootje werkschuw tuig heeft bezit genomen van jouw huisje.. da's kudt, want ze willen het "opknappen"... dat betekent dat je wanden worden begrafittiet en de voortuin betegeld voor de bakfietsen.. ze schilderen "vrijstaat" op de gevel..

succes verder met de verkoop...

van dal | 27-01-09 | 15:26

Nou, GS de ligging is prachtig, vooral als er ook ruimte voor een GeenStijl kroeg komt.

da salvo | 27-01-09 | 15:26

@van dal | 27-01-09 | 15:20
Ik heb liever het omgekeerde: Dat er in geen enkel cafe politie of andere over4heidscontrole mag komen, zonder toestemming van de beheerders. Dan is er weer rechtsgelijkheid tussen de normale horeca en het kraakcafe.

tipo | 27-01-09 | 15:25

@tipo | 27-01-09 | 15:19: Kan een voortvluchtig persoon zich daar dan veilig ophouden of mag de politie dan wel naar binnen?

Fleauxe | 27-01-09 | 15:24

@zovoklets | 27-01-09 | 15:17: Kraken is diefstal. Niemand gaat mij of wie dan ook vertellen in welke mate er gebruik wordt gemaakt van privébezit. Daar is toch geen vuistdik betoog voor nodig?

Fleauxe | 27-01-09 | 15:22

en owjah: Doe spitsnieuws eens fixen, want ze hebben al een tijdje de griep.

Siebrandt | 27-01-09 | 15:21

van dal | 27-01-09 | 15:16
Hij bedoeld waarschijnlijk kwijlen van Dal...

SwaY | 27-01-09 | 15:21

DannyV | 27-01-09 | 15:19 is ie niet van rubber dan? die ruggegraat?

van dal | 27-01-09 | 15:21

van dal | 27-01-09 | 15:18

We zijn allemaal huurders ;-)

Maar qua gestapelde stenen ben ik eigenaar en zit momentel in mijn huis aan de kust.

zovoklets | 27-01-09 | 15:20

tipo | 27-01-09 | 15:19 precies, sluiten die tent. en als ze niet dicht willen de m.e. eropaf.

van dal | 27-01-09 | 15:20

Geef die mensuh maar gewoon een vergunning, want nu kan je nog een beetje toezicht houden.

Siebrandt | 27-01-09 | 15:20

". .... vertrouwen op de rubberen ruggengraat". Aaah. Stockton leest dus ook de commentaren op Elsevier.

DannyV | 27-01-09 | 15:19

@Fleauxe | 27-01-09 | 15:13
Er mag geen politie in het cafe komen, zonder toestemming van de Vrankrijkbeheerders. Naleving van vergunningen mag niet gehandhaafd worden, want die vergunningen zijn er niet. Dat is afgesproken met de gemeente Amsterdam. Het cafe is een soort vrijstaat, met hun eigen orde.
.
Dat het uitzettingsbeleid van die vrijstaat Rita Verdonk overtreft in gruwelijkheid, maakt het allemaal wel lekker hypocriet.

tipo | 27-01-09 | 15:19

Wanneer komt er een autonoom Cafe voor rechtse mensen? Het moet niet veel gekker worden in dit land zou Geert zeggen.

Johan de Witt | 27-01-09 | 15:18

zovoklets | 27-01-09 | 15:17 jij bent een huurder, duidelijk.

van dal | 27-01-09 | 15:18

-weggejorist-

ReligionSucks | 27-01-09 | 15:18

Yoghurt heeft wel stijl.
"Hij viel stijl achterover.." www.vrankrijk.org/index.php?option=com... Verder een hele rare gang van zaken: hulpverleners bedreigd, hulpverleners weggestuurd, politie schudt slachtoffer (of hij nou fout zat of niet, slachtoffer is -ie) ruw door elkaar.
Artikeltje zegt overigens dat er politie binnen is geweest, wat ik best cru vind: als ze niet gewenst zijn, komen ze er niet in, maar zodra ze komen helpen, worden ze met open armen ontvangen. En dan nog vragen mensen in mijn omgeving waarom ik Amsterdam geen leuke stad vind.

FrontStabber | 27-01-09 | 15:17

hoe wil vrankrijk de vervanging van de barploeg aantonen? allemaal anonieme lafbekjes daar. zelfs de verklaring dat ze de barploeg willen vervangen als job over zijn hart strijkt is een anonieme verklaring..

van dal | 27-01-09 | 15:17

Fleauxe | 27-01-09 | 15:13

Wat heb jij tegen het kraak principe? Moet alles ongebruikt blijven?

zovoklets | 27-01-09 | 15:17

Kijk naar de het uiterlijk van het pand en bedenk dan eens dat als je zelf je raamkozijn of voordeur in een andere kleur schildert dan de rest van het straatje waar je woont, je onmiddellijk de Schoonheidscommissie, de Welstandscommissie, de Commissie Openbare Ruimte, de Commissie Bouwen Wonen, Bouw en woning Toezicht, Monumentenzorg enz enz op de stoep heb staan, met het dringende verzoek of je alles onmiddellijk weer even in de grauwe oude staat wil terugbrengen op straffe van een boete van enz enz

zebikboss | 27-01-09 | 15:16

ik dacht al.. waar blijft dat vrankrijktopic? dacht al dat het te maken had met de verstandhouding met campion..


Porrello | 27-01-09 | 15:11 dweilen.. met lange halen maar met korte ei.

van dal | 27-01-09 | 15:16


Job heeft iemand gebeten die over thee begon.
Is in de thee sorry doofpot gestopt.

bijtieakumaai | 27-01-09 | 15:14

Sinds wanneer heeft burgerVati Cohen überhaupt een Rückgrat?

Frau Antje | 27-01-09 | 15:14

MasterG | 27-01-09 | 15:06
"Een agent gooide de deken weg en schudde Yoghurt ruw door elkaar met woorden in de strekking van: “hé jongen wakker worden”."
Aha! Het waren dus toch de fascisten van de pliessie!

sjaakdeslinksesul | 27-01-09 | 15:13

@tipo | 27-01-09 | 15:07: Pardon? Er MAG geen politie in het cafe komen!? Zeg dat je dit verzint.
@_ILT_ | 27-01-09 | 15:07: Ernstige zaak. Nederland mag zich met ' gepaste' trots de moeder van het spreekwoord ' If you can't beat them, feed them ' noemen.

Fleauxe | 27-01-09 | 15:13


Telegraaf Media Groep terug in de krantenwijk?

Speitoptantje | 27-01-09 | 15:12

Dwijlen met de kraan open..

Porrello | 27-01-09 | 15:11

mauzzer80 | 27-01-09 | 15:07

hersenkrakertje?

zovoklets | 27-01-09 | 15:11

Aan iedereen (incl. redactie) die zich afvraagt waarom het hele pand niet ontruimt wordt:
lees nog even ladida | 27-01-09 | 14:51
De woningen zijn gewoon al jaren in eigendom (gekocht ja, met geld)

En @redactie: jullie hoeven toch helemaal niet in het centrum te zitten, Meeuwenlaan is toch ook een toplocatie *proest*

nogeentjedan | 27-01-09 | 15:10

Boeiend, wat kan mij een paar van die mafkezen schelen. Laat ze lekker in dat hok van hun.

Datniet | 27-01-09 | 15:08

@FrontStabber | 27-01-09 | 15:03: Waarom dat kraakverbod er niet doorheen wil komen is me een raadsel.

Fleauxe | 27-01-09 | 15:08

@ Fleauxe | 27-01-09 | 15:01: Het is zelfs nog iets erger dan ik zei "De kroeg in Vrankrijk heeft sinds 2002 een aparte status binnen de Amsterdamse horeca. De beheerders troffen toen een regeling met de gemeente waarin ze wel de benodigde vergunningen hebben aangevraagd, maar waarin ze de politie niet binnen hoeven te laten om op de naleving van de vergunningvoorwaarden toe te zien." (Parool: www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...)

&

"In november 1982 wordt het pand gekraakt om sloop te voorkomen ten behoeve van de bouw van dure appartementen. Illegale ontruimingen door knokploegen falen en in 1992 voorkomen de krakers een door de rechter bevolen huisuitzetting door het pand aan te kopen en in zelfbeheer (door de beheersstichting Dilemma en de bewonersvereniging Repelsteeltje[3]) te nemen." (Pedia: nl.wikipedia.org/wiki/Vrankrijk) <--- Daar staat btw weer dat ze sinds 2007 weer geen vergunning hadden.

_ILT_ | 27-01-09 | 15:07

@Fleauxe | 27-01-09 | 14:56
De bovenverdiepingen zijn officieel niet gekraakt, maar ooit in een deal gekocht. Is netjes voor betaalt, alhoewel de overwaarde van nu waarschijnlijk het veelvoudige van het betaalde berag is. Alleen het cafe bleef officieel gekraakt, omdat het alleen zo als vrijstaat kan functioneren zonder vergunningen. Anders zou er sprake van concurentievervalsing met andere horeca zijn.
.
Cohen trekt dus geen vergunning in, want er is geen vergunning, Cohen start enkel de handhavingsprocedure op die bevroren is, toen afgesproken was dat er geen politie in het cafe mag komen.

tipo | 27-01-09 | 15:07

Yoghurt (proest....) kreeg de ultieme kraak, namelijk zijn schedel. Is toch als een natte droom voor een kraker. Of noemen we ze voortaan chiropractors? In het kader van "niet benoemen maar verbloemen" (prachtwijken, nieuwe Nederlanders, Positieve discriminatie). Tuig is het.

mauzzer80 | 27-01-09 | 15:07

Zitten die spanjaarden er nog met hun mobieltjes?

..zapper | 27-01-09 | 15:07

Vrankrijk,vrijplaats voor de creatieveling,krakers en ander tuig...
but, will it burn?
/brainiac mode off

Andy Botwin | 27-01-09 | 15:05

@ mezelf
Fail. -1

FrontStabber | 27-01-09 | 15:04

Ik vind ook dat je krakers niet moet slaan met een steigerpijp.

zovoklets | 27-01-09 | 15:03

Fleauxe | 27-01-09 | 14:56
Scherp opgemerkt. Hulde. Maar al zou hij ze er wel uitzetten, dan zit er binnen no-time weer een clubje in, kun je donder op zeggen. Behalve natuurlijk als hij een paar kaalkopjes chartert om 'het onkruid te wieden'.
Zouden ze zich trouwens hebben gehouden aan het rookverbod in de horeca?

FrontStabber | 27-01-09 | 15:03

Ahh! Dus als een discotheek in -pakweg- Rotterdam verplicht 3 maanden moet sluiten omdat er bij het deurbeleid zwaargewonden zijn gevallen..... hoeft de uitbater alleen maar een andere uitsmijter in te huren en dan is het weer goed?

Waaaw! dat ze daar nooit zelf aan hebben gedacht! Of gelden er voor linkse mensen andere regels? Job?

huubster | 27-01-09 | 15:02

@_ILT_ | 27-01-09 | 14:58: Ow shit, dat is waar ook. Ze hebben het toch kunnen kopen met soepsidie van ome Job?
-
@Fleauxe | 27-01-09 | 14:56: Sta je dan, met je bek vol implantaten.

Fleauxe | 27-01-09 | 15:01


Job onze gedoog burgemeester die gaat ingrijpen dat was een grapje.

bijtieakumaai | 27-01-09 | 15:00

In zo'n uitgewoond stink pand wil toch ook zelfs GS niet dood gevonden worden.!

@ elbee3000: Die losers hebben het al in bezit, ze hebben alleen nooit een gemeentelijke vergunning gekregen voor hun linksbar. Vandaar dat het gezeik met die zure Yoghurt nogal pikant is.

_ILT_ | 27-01-09 | 14:58

Wat voor thee drinkt de gemiddelde kraker?

[email protected] Riest | 27-01-09 | 14:55

De jonge pas afgetopte gekraakte bloesemblaadjes van de ontroerendgoedplant.

hscarry | 27-01-09 | 14:58

Ander petje op, FSC verantwoord honkbalknuppeltje ipv. steigerpijp en alles is ok.
Tijd voor een nieuwe stoofpotter.

Relsmurf | 27-01-09 | 14:57

@ Ta Riest
Earl Kraak natuurlijk met een bakje linksdraaiende Yoghurt ernaast...

Mickstert | 27-01-09 | 14:57

ja en als de bordelen op de wallen nu ook beloven dat er niet meer geneuqt wordt mogen ze zeker ook openblijven.

moe de loos | 27-01-09 | 14:57

Je krijgt die gasten er met geen mogelijkheid meer uit.
Sterker nog, het is vast goedkoper om dat pand voor een schijntje aan die gasten te verkopen dan om het te ontruimen en op te knappen. Da's tenminste hetgeen waar die badboys op gokken.

elbee3000 | 27-01-09 | 14:56

Misschien ten overvloede maar Cohen gaat het pand helemaal niet ontruimen.
Lees het desbetreffende artikel in Parool maar eens.
.
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen wil krakerskroeg Vrankrijk in de Amsterdamse Spuistraat sluiten. Het café annex 'politieke en culturele sociëteit' op de begane grond van het krakersbolwerk moet met onmiddelijke ingang dicht.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...
.
Cohen wil alleen het café sluiten, het tuig mag gewoon blijven zitten waar ze zit. Zelfs als Cohen zijn poot stijf houdt blijft het een slappe zak. Criminelen nemen zonder toestemming van de eigenaar hun intrek in een pand, ze exploiteren er een horecaonderneming in en slaan als klap op de vuurpijl een bezoeker welhaast dood. Je kunt het vergelijken met het intrekken van een horecavergunning. Peanuts, dat tuig komt toch wel weer bij elkaar. Onuitstaanbaar vind ik het, schijt aan de wet hebben en nog privileges krijgen ook. En maar PVDA blijven stemmen...

Fleauxe | 27-01-09 | 14:56

Linksdraaiende Youghurt is bij voorbaat kudt

Klukkluk | 27-01-09 | 14:55

doodvanbierlala | 27-01-09 | 14:51
Wat voor thee drinkt de gemiddelde kraker?

Levenslang Yoghurt een minimumlaan en ziekteaanpassingen betalen en voor altijd sluiten.(Dit hadden we toch al gehad. Meisje in vrieskist, dat is pas erg!!!!!!!!!!!!!)

Einde van de Domheid | 27-01-09 | 14:55

bitch Vrankrijk die with grace

jabir | 27-01-09 | 14:55

Vrankrijk is toch met een F? Moss?

jappiededeur | 27-01-09 | 14:53

dicht die handel en geen geld geven aan ze omdat ze nu 'werkloos' zijn.

nopedope | 27-01-09 | 14:52

Dag kudtkrakerts. Zelfs Job wordt theedrinken zat, na verloop van tijd...

Requiescat in pace | 27-01-09 | 14:52

Vrankrijk: de nieuwe PowNed-studio voor het cultureel/ economisch praatprogramma 'Castricum Classique'.
Zelfbedruipende kunst, cultuur en economisch nieuws waar je wel iets mee kan. Aangevuld met tafel- of bargasten waar je niet 123 een zak zure onderbuikyoghurt van krijgt...

En van die RAI Uno-dames!!

*b.t.w.; ja, dit is een open sollicitatie.*

Gemene Deler | 27-01-09 | 14:52

Mooi stukje erosie van de staat. "Geeft ons uw wapens, wij geven u veiligheid", was de gedachte. Not dus. Want een paar stinkhanekammen lachen de staat en haar onderdanen uit. Moeten we dan maar weer zelf de wapens grijpen?

Zeddegeizot | 27-01-09 | 14:51

het heet dan wel kraakpand maar is al heel lang eigendom van de bowoners:

1982 - Op 14 november 1982 wordt Vrankrijk gekraakt door een groep van zo'n vijftien kraaksters en krakers en wordt sloop voor de bouw van een luxe appartementencomplex voorkomen

1992 - Vrankrijk wordt met financiële hulp van velen gekocht om ontruiming te voorkomen en komt in beheer van stichting Dilemma. De bewoners renoveren daarna het pand op vrijwillige basis, bekostigd uit de opbrengst van de huur. Het café blijft formeel gekraakt om een verlies van het politieke karakter te voorkomen.

ladida | 27-01-09 | 14:51

Laat Vrankrijk maar spartelen en een langzame dood sterven..... eerst naar de rechter, misschien een hoger beroepje.... en dan alsnog.....

hscarry | 27-01-09 | 14:50

Fout in de tekst. ruggegraat van onze Job is niet van rubber maar van slagroom.

Kingeef1975 | 27-01-09 | 14:48

Bommen op Vrankrijk

RTA | 27-01-09 | 14:47

Beetje stom: staat er 'autonoom en SOLIDAIR', sturen ze hun (ex-)vriendjes de koude wereld in alleen maar omdat ze bloed aan hun handjes hebben. Flauw hoor, en non-solidair bovendien.
Verder: +1 voor Joppie als hij de daad bij het woord voegt.

FrontStabber | 27-01-09 | 14:47

*binnen nu en vijf minuten Campion en Peter S verwacht*

Fleauxe | 27-01-09 | 14:46

Ze hebben bij Cohen z'n ruggegraat bij zijn geboorte al preventief verwijdert,dus volgende week draait dat terroristennest gewoon als altijd,maar op funda staan nog genoeg andere leuke bedrijfspanden voor een appel en een ei

Andy Botwin | 27-01-09 | 14:46

Gooi de sloopkogel er maar doorheen .

uchman | 27-01-09 | 14:46

Nieuwe barploeg... net of dat alles veranderd. Vrankrijk dicht en even gaan zoeken hoe dat pand nou precies betaald is. Amsterdam gooit alles dicht waarom Vrankrijk dan open laten?

hscarry | 27-01-09 | 14:45

toch leuk
pand ontruimt
pand leeg
pand gekraakt
krakers starten bar....
wedden :)

Arnodg | 27-01-09 | 14:45

Dan wil ik wel een keer op bezoek komen!! Als bestuurs lid uiteraard!!

Mr.News

Mr.News | 27-01-09 | 14:45

Zachte heelmeesters.
Stinkende wonden.

winterpeen | 27-01-09 | 14:44

Aan het einde van de rit krijgt het tuig nog subsidie toe ook. Wedden?

Fleauxe | 27-01-09 | 14:44

Ga je gang geenstijl ik geef jullie de toestemming om het toeteeigenen!!!

Mr.News

Mr.News | 27-01-09 | 14:44

@ mickstert

Het gebouw is waarschijnlijk toch al uitgewoon...

Owh wacht , het is dus inderdaad goed voor powned

kavinos | 27-01-09 | 14:44

Nou ben ik toch benieuwd of dhr Cohen zijn woorden kracht bijzet door de handel te sluiten. Hop, dicht en hoofdkwartier voor Powned van maken?

Mickstert | 27-01-09 | 14:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken