Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Levenslang wachtgeld voor Boris!

(lucas fotoshopalert) Nieuw leven, nieuw uiterlijk Draaikonter, George Michael-lookalike en karakterman Boris Dittrich zegt vaarwel en gaat iets in de sfeer van ontwikkelingssamenwerking doen alhoewel hij voor een ministerschap altijd wakker gebeld mag worden. En die zoektocht wordt door u betaald beste burger, want Boris heeft exact twaalf en een half jaar op een zeteltje gezeten. En dat is op de dag af nauwkeurig lang genoeg voor een eeuwig pensioen uit de schatkist, zegge en schrijven 70 procent van zijn salaris. Uiteraard is het volstrekt toeval dat hij uitgerekend nu D66 verlaat: Tijdens zijn vakantie op een zeilboot in Thailand kwam hij plotseling op dit briljante idee. Maar ik verlaat de politiek met een goed gevoel. Waaruit blijkt dat ook een ervaren politicus nog wat van een amateur als Gonny kan opsteken. Toch fijn voor Boris zo'n hoop poen. Boris, koop er een een ruggengraat van!

Reaguursels

Inloggen

Ja,slim zijn ze wel bij D66 want vieze loesepoes gaat ook lekker de wachtgeld regeling in,op zoek naar een leuk jobbie bij de UN of VN want daar kan je lekker veel geld verdienen toch,af en toe op reis mag je op de foto met een uitgehongerd kindje,gatverdamme ik wordt daar kotsmisselijk van nu gaat dus bijna de gehele fractie van D66 de wachtgeldregeling in,behalve Bakker die stijfkop wil nog zijn kamerpensioen opkrikken!
D66 als u geeft om andere mensen,zou een leuke slogan zijn toch,
beter is eigenlijk D66 wij denken aan ons wachtgeld u ook?

googledaddy | 07-08-06 | 10:26

-weggejorist-

Charon | 06-08-06 | 14:30

heheh eindelijk verlost van de pedante pisnicht , die D66 omtoverde van sociale liberaal naar ultra conservatieve partij

god behoede het land dat die nooit minister word , het zou een ramp zijn

cafe de wereld | 05-08-06 | 11:38

Fuck Joris! Het is om het even, als hij in de politiek zit heb je last van hem en nu die niets doet hebben we nog steeds last van hem.

Gigantic Titanic | 04-08-06 | 23:32

Hij wil ook 'iets' met de vn doen... mooie bijna fictieve banen die je een mooi leven bieden...

Peterstan | 04-08-06 | 23:05

Nou eh, wij (moeten) werken gewoon door hoor tot ons 67e.nix vanaf je 50e doorbetaald en ook niet als je daarvoor al vanaf je 18e hebt GEWERKT!

witchdoctor | 04-08-06 | 21:45

hij moet eens flink door Loesewies in zijn kud geborist worden...

Onderbuik | 04-08-06 | 21:15

Het begint met een n, eindigt op eqschot, en Boris Dittrich heeft 't dubbel en dwars verdiend. Rara wat bedoel ik?

zum kotzen | 04-08-06 | 20:33

Zeg, wat gaat mevrouwtje Van der Laan eigenlijk vangen?

winshots | 04-08-06 | 19:50

Grappig en toepasselijk ook dat hij dit aankondigt als DE VIEZE MAN. Ik krijg er ook ballen van in mijn buik.

Irene | 04-08-06 | 18:25

-weggejorist-

plofje | 04-08-06 | 18:11

Prachtig die Dittrich. Een paar weken geleden werd hij geinterviewd en zei hij dat hij alles precies weer zo zou doen als hij dat eerder gedaan had. Daarna werd hem gevraagd naar zijn verdiensten; "euthanasie, homohuwelijk, softdrugsbeleid, multiculturele samenleving, de stalkingswet (!), Afghanistan." Vooral onderwerpen waar we internationaal, hetzij (laten we het aardig zeggen) omstreden om zijn (of beter; bekend staan als pispaaltje.) Dank je Boris voor die verdiensten!

Boris had ook een mooie quote voor de grote leidersverkiezing van D66, die zijn draaikonterij mooi onderstreept;
interviewer "Op wie stemt u?"
Boris; "Lousewies, die is de betere, maar Pechtold is ook goed. Dat zou ook goed zijn."
Geweldig, ik zal je missen. Succes in de binnenlanden van Oegoeboegoe bij de N'Kwama stammen. Hopelijk ben je daar meer op je plaats. Doeidoei

jimmy | 04-08-06 | 17:32

zakkenvuller!

jack! | 04-08-06 | 16:58

@Spuyt12 04-08-06 @ 15:27

Ik wilde alleen erop wijzen dat het al eerder gezegd was op déze site, en wel door mij :)
Zie ook: 66.249.93.104/search?q=cache:KFC9DDB7J...
Dat heb ik dan weer wel gelezen, Astronaud’s post op geencommentaar.nl vreemd genoeg niet...

Don Juan | 04-08-06 | 16:49

Als Blousewies nou eens in de'r toekomstige overvloedige vrije tijd gaat proberen heaumeau Boris weer op het rechte pad te krijgen heeft dit geheel toch weer enige nut.

OpaWizzkid | 04-08-06 | 16:24

@ spuyt12: ook best, maar als je het reglement wél lijst, kun je conluderen dat hij recht heeft op een pensioenuitkering van 70% (dat is heel wat anders dan wachtgeld) tot zijn 65e en daarna (net als iedereen) een normaal pensioen gebaseerd op zijn arbeids verleden. Bovendien had dit ook al gegolden als hij er een jaar geleden meer gekapt was want de regeling geld voor kamerleden die de afgelopen 12 jaar 10 jaar in de kamer hebben gezeten. Dittrich zit ruim ttwaalf jaar in de politiek, waarvan een dikke 11 in de tweede kamer (www.tweedekamer.nl).

Ik weet het, ik heb te weinig écht nuttigs te doen...

Jeff van Kinsbergen | 04-08-06 | 15:49

@Lekker belangrijk;

Goed te weten dat dit nieuws inmiddels ook in Brabant is doorgedrongen....

laardepul | 04-08-06 | 15:43

Ik kan me niet herinneren dat de redactie van GS ooit iets heeft gerectificeerd. :-)

Spuyt12 | 04-08-06 | 15:41

@ redactie: hebben jullie het regelement überhaupt wel gelezen? Wijs mij dan even waar het precies staat? (Ik vind Dittrich een ijdele fluim, laat dat duidelijk zijn, maar dit item raakt kant noch wal).

Jeff van Kinsbergen | 04-08-06 | 15:38

Ha Astronoud, jij ook hier? :-)

@Don Juan: Moet je toch eens doen, andere sites lezen. Kan je wereldbeeld verruimen :-)

Spuyt12 | 04-08-06 | 15:27

@astronoud 04-08-06 @ 15:12

das een andere site en die lees ik niet, dus ik zie de relevantie niet. De pensioenwet voor ambtsdragers is van 10 december 1969, dus eigenlijk was Juliana, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz. de eerste...

Don Juan | 04-08-06 | 15:22

En lekker op de VVD en de gristenhonden blijven stemmen dan krijg je 52 euro van de energiemaffia terug terwijl de zelfbenoemde elite zijn zakken maximaal afvult. Zijn jullie nou zo godvergeten stompzinnig of hebben we soms een gifgas aanval gehad die iedereen ontgaan is? (En deblokkeer m'n IP adressen eens een keer stelletje zure zeikerts)
mvg

blikbier | 04-08-06 | 15:21

PRONK ????

q18 | 04-08-06 | 15:11

ehm... ik kan schandaliger tijdsbesteding bedenken dan VN-mensen-in ontwikkelingslanden-helpen-werkzaamheden..
Go Boris!

ecoRienus | 04-08-06 | 15:03

@ blikbier 04-08-06 @ 14:55
Amen.

Tuig | 04-08-06 | 15:01

@henkdijkstraal 04-08-06 @ 14:58

Dat zei ik dus al...

Don Juan | 04-08-06 | 15:00

@ Lekker Belangrijk© 04-08-06 @ 14:53
Ja het kan allemaal in dit landje. Bananen republiek No.1. Voor de mensen die het nog niet wisten... We zijn het Belgie van begin jaren '80: politieke moorden, corruptie en kindervrienden. En ohja, we blijven dikke vrienden met de *kuch* Israel *kuch*: de nieuwe - door God gezonden - wereld orde. Kansloos dit land.

Tuig | 04-08-06 | 15:00

@Spuyt12 04-08-06 @ 14:43

Spuit 12 geeft ook modder. Zie mijn comment @ 14:26

Don Juan | 04-08-06 | 14:59

Kan de eerste reaguurder die niet zou doen als Ditrich zijn hand opsteken?

spooky | 04-08-06 | 14:59

GeenStijl lukt uit zijn nek. Dat is toch jammer voor ze.

Even de feiten:
Op basis van artikel 52, lid 3 van de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Appa) heeft Dittrich recht op een uitkering tot zijn 65ste.
Een kamerlid moet gedurende de laatste 12 jaar tenminste tien jaar in de Kamer hebben gezeten om bij het stoppen op zijn/haar 50ste in aanmerking te komen voor 70% van het laatstverdiende loon.
Boris Dittrich komt met zijn twaalf jaren daar ruim aan. Daarnaast is hij van 21 juli 1955. Dit betekent dat hij vorig jaar al oud genoeg was én genoeg dienstjaren had om tot zijn 65ste een uitkering te verdienen. Hij kan dus nu al opstappen om in aanmerking te komen. Sterker nog, hij had kunnen opstappen toen hij terugtrad als fractievoorzitter.

Waarop baseer ik dit? Op het stuk dat GeenStijl zelf linkt.

Artikel 52, Duur van de uitkering

3. Indien de belanghebbende ten tijde van zijn aftreden de leeftijd van 50 jaar heeft bereikt en hij in het tijdvak van twaalf jaren dat direct aan zijn aftreden voorafgaat ten minste tien jaren kamerlid is geweest, wordt de uitkering voortgezet tot het tijdstip waarop hij de leeftijd van 65 jaar bereikt.

Artikel 53. Bedrag van de uitkering

1. De uitkering bedraagt gedurende het eerste jaar 80% en vervolgens 70% van de berekeningsgrondslag.

henkdijkstraal | 04-08-06 | 14:58

Welkom in de bananenrepubliek der zakkenvullers. De tering met Nederland en dat het zo snel mogelijk mag onderlopen.

blikbier | 04-08-06 | 14:55

@ GS Redactie...

Kijk ff naar de Spuyt12 04-08-06 @ 14:43 post. Hahahaha! Amateurs.

Tuig | 04-08-06 | 14:47

Boris blijft natuurlijk een opportunistisch mannelijk geslachtsdeel met vingers. Blij dat ie weggaat, als ie maar niet weer van mening verandert...


Don Juan 04-08-06 @ 14:26


Je hebt gelijk. Voor hetzelfde geld is dit een politieke dreiging om zo de PVDA alsnog over te halen om tegen de missie te stemmen :P

swift1.6 | 04-08-06 | 14:47

Ze zijn allemaal zo integer, zelfs w. cock die begon over het grote genante graaien. Na een jaar had die een baantje waar ze zich zelf 26 % opslag gaven. Maar hij zei vroeger al ; Het is hard maar ( terloops) verdedigbaar, STILTE 2 minuten STILTE.

q18 | 04-08-06 | 14:46

Hakbarrr 04-08-06 @ 11:59

de ware reden is dus dat viezeloes een leugenaarster is (net als dat wijf wat AHA vervang voor de VVD) die niet tegen haar verlies kan.
Een partij behoort 1 lijn te hebben, anders weet de kiezer niet waar hij aan toe is.

swift1.6 | 04-08-06 | 14:44

Zucht, wat zou GeenStijl doen als ze de kans zouden krijgen om zo lekker wat geld te verdienen?

BlueCircle 04-08-06 @ 11:53


Iedereen zou die kans grijpen, maar niet iedereen zit tegen de bevolking te verkondigen dat het nou eenmaal zware tijden zijn waarin bezuinigd moet worden op het minimum loon, de sociale zekerheden etc en of ze ff wat langer willen werken.

swift1.6 | 04-08-06 | 14:40

Art 52 lid 3: Indien de belanghebbende ten tijde van zijn aftreden de leeftijd van 50 jaar heeft bereikt en hij in het tijdvak van twaalf jaren dat direct aan zijn aftreden voorafgaat ten minste tien jaren kamerlid is geweest, wordt de uitkering voortgezet tot het tijdstip waarop hij de leeftijd van 65 jaar bereikt.

Dus Boris had maar 10 jaar kamerlid hoeven zijn, niet 12, en heeft 2 jaar te lang gewerkt. Twee mogelijkheden: Boris heeft de wet niet goed gelezen, maar meneer is rechtert geweest dus dat lijkt me niet, of Geenstijl is wederom tendentieus, etc, etc bezig. Niet dat ik daar iets op tegen heb...

Boris blijft natuurlijk een opportunistisch mannelijk geslachtsdeel met vingers. Blij dat ie weggaat, als ie maar niet weer van mening verandert...

Don Juan | 04-08-06 | 14:26

Leuk man, vanachter je scherpje een grote smoel opentrekken over deze D66 vent. Het komt een beetje over als schoppen om te schoppen. De toon waar dit stukje mee inzet vraagt ook alleen maar om reacties van zielige rechtse, anti-politieke kanslozen. Dus, zeik nog wat meer over zijn wachtgeld, zijn mislukte carriere en wat nog meer. O ja, zijn geaardheid, ook zoiets waar je kennelijk nog iets over moet melden.

De Dokter | 04-08-06 | 14:22

-weggejorist-

loppa | 04-08-06 | 14:15

Voor 2 ton per jaar wil ik best in de kamer zitten, voor welke partij zal me aan m'n pluche reet roesten. Lekker beetje keuvelen met "rooie neus" Weisglas en dat heerlijke vooruitzicht op die riante wachtgeldregeling.

Lekker Belangrijk© | 04-08-06 | 14:11

@ DiagnosisTyphus: ik (Spina) lach me ROT om je bijdragen op het kidsforum.

(Sorry, even off-topic).

Bries | 04-08-06 | 14:10

Boris nodigt jullie allemaal uit om hier hem geluk te wensen met zijn nieuwe carriere als gepensioneerd ambtenaar... www.borisdittrich.nl/reactie.html

cousin | 04-08-06 | 14:08

Onlangs, in 2004 was ik 25 jaar bij een bedrijf werkzaam, maar IK kan er niet mee ophouden, en dat geld voor de overgrote mederheid van de werknemers.
Als ik zelf ontslag neem, wat Boris dus ook heeft gedaan, krijg ik niet zo'n grote uitkering.
Als ik daarnaast elders ander werk vind, stopt mijn uitkering, en geniet ik het salaris wat ik van m'n nieuwe werkgever krijg.
Wat nou gelijkheid!!

theoneandonly | 04-08-06 | 14:06

vind het niet zo erg, als je kijkt wat managers en directeuren verdienen in het bedrijfs leven. Onze directeur (ziekenhuis) is na een half jaar dienst verband de deur gewezen met 300.000 pleuro's

jammer dit | 04-08-06 | 14:03

Zo hij is fijn,,,waar waren we ook alweer. ohja bij Boris, nou die mag samen met loussepoes lekker de wachtgeldregeling in. Want wie wil die twee nou nog hebben.

milfie seis | 04-08-06 | 13:54

Had de Mossad GS even op rood gezet!

Waar is die propaganda e-mail uit ISRAEL gebleven, waar zijn de foto's....?

laardepul | 04-08-06 | 13:51

@Traag
Shit

miss.demeanor | 04-08-06 | 13:51

Servertijd is gefixt

G-unite | 04-08-06 | 13:50

@miss.demeanor 04-08-06 @ 13:47
Zolang het niet onder een contract of cheque is vind ik het best

Traag | 04-08-06 | 13:49

alleen de server tijd is nog in de war, en daarna de serverruimte verlaten zodat je niet meer de kabeltjes kan lostrappen.

milfie seis | 04-08-06 | 13:49

tis nu alweer wintertijd bij GS?

Grote Pier | 04-08-06 | 13:47

@Traag 12.26
Gaaf!! Deel je dan ook handtekeningen uit??
*vreugedansje*

miss.demeanor | 04-08-06 | 13:47

?

Grote Pier | 04-08-06 | 12:43

Kan ik die 15 minuten geenstijl.nl ook nog ergens declareren?!

De StoorZenDer | 04-08-06 | 12:41

De volgende keer als ik Kwekkeboom-race houd dan mogen jullie hier best gewoon doorgaan hoor. (@13:44)

Traag | 04-08-06 | 12:40

hehe we zijn d'r weer

Don Quichote | 04-08-06 | 12:40

Nog maar een keertje dan: dit land is kansloos, en Nederlanders zijn professionele amateurs (vooral in Den Haag).

Tuig | 04-08-06 | 12:40

Zet meteen het klokje even goed

kneuterzak | 04-08-06 | 12:40

hadden we even geen stijl

SoepKip | 04-08-06 | 12:40

tijd van server klopt nog niet

wu wei | 04-08-06 | 12:40

Was het servertje een beetje down of zat er een Peaul aan de knoppen

kneuterzak | 04-08-06 | 12:39

Lucas had je weer op de rode knop gedrukt?!!!

De StoorZenDer | 04-08-06 | 12:39

Blijf f5'en :S

Hans van Diemen | 04-08-06 | 12:38

Waar waren jullie nou?

milfie seis | 04-08-06 | 12:38

test test test

wu wei | 04-08-06 | 12:38

Zijn we er weer?

G-unite | 04-08-06 | 12:38

Maar nu eerst Kwekkeboom-race!

Traag | 04-08-06 | 12:29

Hij wil iets in Europa gaan doen zei ie in Netwerk..

vast vakantie houden

janjoker | 04-08-06 | 12:28

Ja, maar Boris en man gaan publiekelijk afzien van dit recht. Nietwaar Biroz? Oh, niet dus...
-
Nee joh, gaan gezellig in stemmig beige en twee fietsen achterop de Astra door de spits op de Veluwee fietsen.

classNotFound | 04-08-06 | 12:28

Oh jongetjes en beste vrinden. Gonny kan fluiten naar haar centen.
uit betreffende artikel en wetsbepaling aangaande wachtgeld.
.
3. Wij, de Raad van State gehoord, kunnen bepalen dat geen uitkering wordt toegekend, indien de belanghebbende:

a. zich in vreemde krijgsdienst of in vreemde overheidsdienst heeft begeven en naar Ons oordeel zich daardoor uit Nederlands nationaal oogpunt beschouwd onwaardig heeft gedragen;

b. wegens enig strafbaar feit is veroordeeld waaruit naar Ons oordeel blijkt dat hij zich uit Nederlands nationaal oogpunt beschouwd onwaardig heeft gedragen.
.
Punt B lijkt me volledig van toepassing op onze huisjesmelker.

Billy Batenburg | 04-08-06 | 12:27

Het weekend van 11 t/m 13 aug ben ik in 020, wellicht valt er een meet-and-greet te regelen.

Traag | 04-08-06 | 12:26

Dus als hij geen andere baan neemt krijgt hij geld. Winwin situatie. lekker tot zijn dood op bed liggen = slapend rijk worden.
Een andere baan nemen is extra verdienen.

blikjegrolsch | 04-08-06 | 12:25

@Traag... Maar wat voor fan!

*Superjan vind traag Toppiejoppie en dans rond de technobureautafel*

superjan | 04-08-06 | 12:24

Uit interview Lousewies
„Hij (Pechthold) heeft me uitgelegd hoe hij de fractie wil leiden. Hij wil een strakke regie. Hij gaf het voorbeeld van de SP waar Jan Marijnissen de politieke lijn bepaalt.

Is nie so moeilijk in een 1-mans fractie "Kereltje Pechthold"

Vanes | 04-08-06 | 12:22

Ik vind dat we Lucas moeten voordragen voor de Nobelprijs voor de literatuur of zoiets. Boris, koop er een ruggegraat voor, briljant gevonden.

OpaWizzkid | 04-08-06 | 12:20

Dit leg je niet uit aan de burger die tot zijn 65ste tegen beter weten in moet solliciteren....

koyt | 04-08-06 | 12:20

Ik ben blij om te weten dat mijn en mede reaguurders- belastingcentjes goed besteed worden de komende jaren.

Tobus | 04-08-06 | 12:20

Als Boris ooit een echte baan zoekt, ik kan nog wel een slaafje gebruiken hier.
@Traag:Nou,vooruit dan,3!!

miss.demeanor | 04-08-06 | 12:18

Dittrich moet DOOD!!

drol3 | 04-08-06 | 12:17

@OokVaag,
Ja, lijst Kereltje.

fuckje | 04-08-06 | 12:17

Zo, ik heb keihard een trouwe fanbase van 1 personen. w00t!

Traag | 04-08-06 | 12:16

Quote Bob Edwards: Now I know what a statesman is; he's a dead politician. We need more Statesmen.

Djokur | 04-08-06 | 12:16

@fuckje 04-08-06 @ 12:06
eenmansfractie nummertje 5 dus? .. of 4, of 6, ik ben de tel al kwijt..

OokVaag | 04-08-06 | 12:16

Koop er maar een touw voor.

braadlap | 04-08-06 | 12:13

Lucas, hij krijgt dat geld alleen als hij geen andere baan neemt, eikel.

joyce1981 | 04-08-06 | 12:13

Het is 'zegge en schrijve' zonder 'n' dus.
Twee keer AANVOEGENDE WIJS.

vet | 04-08-06 | 12:13

Lidmaatschap D´66: 100,-

Vakantie Thailand: 2.000,-

Onder het genot van een Thais hapje besluiten dat je je politieke carriere aan de wilgen hangt en lekker gaat ´pensioneren´: onbetaalbaar!

Zizeau Zinleaus | 04-08-06 | 12:12

@isnatuurlijkookzo: aha, vandaar dat de regeling langer dan een half jaar duurt.

blikjegrolsch | 04-08-06 | 12:11

@makkie

En dan tot de conclusie komen dat dat bij elkaar minder is dan de raad van bestuur kreeg die Ahold bijna over de kling jaagde.

Isnatuurlijkookzo | 04-08-06 | 12:10

Ga er nou gewoon eens van uit dat hij nooit langer dan een half jaar gebruik gaat maken van die regeling.

Isnatuurlijkookzo | 04-08-06 | 12:08

@superjan 04-08-06 @ 12:02

OK, jij wint. Ik moet toch eigenlijk het meest lachen om Roberto Fransisco.

KaiserSoza | 04-08-06 | 12:08

Boris, je heb peop aan je sik

bwahaha | 04-08-06 | 12:08

Ze zijn ook allemaal hetzelfde... en de hele dag meer linkse leugens verkopen terwijl ze zelf geen haar beter zijn

kruisridder | 04-08-06 | 12:06

Frits Wester zojuist op RTL7. Niemand wil met Pechtold samenwerken, that's why!

fuckje | 04-08-06 | 12:06

@toeterdude
Boris is zo homo als Lousewies vies is.

Montgomery Burns | 04-08-06 | 12:05

Hoe bont moet je het dan WEL maken om je wachtgeld afgenomen te krijgen ?

Prikker | 04-08-06 | 12:05

Lucas,

het is natuurlijk hullshit en te makkelijk populisme: hij stop na de volgende verkiezingen, da's heel wat anders. En wachtgeld is nou eenmaal normaal. Volgens mij zijn er geen politici die jarenlang alleen maar hun wachtgeld cashen. Indien dat wel zo zou zijn, moet er sollicitatieplicht komen.

import 04-08-06 @ 11:52

ik vind het juist integer van Dittrich. Een rechter die politicus is geweest, heeft echt een te uitgesproken profiel om nog als onpartijdig beoordeeld te worden. Correcte move van Boris.

Maaier | 04-08-06 | 12:04

Kan GS niet een mooie pagina maken met de top100 van creatieve en succesvolle zakkenvullers op kosten van de belastingbetaler?
.
Criterium voor een notering is niet alleen veel geld opstrijken, (zoals die Essent-dief die gisteren in het journaal stond te vertellen dat de consument beter wordt van de fusie. Hij bedoelde één bepaalde consument, hemzelf), maar vooral dat je ermee wegkomt en dat het creatiever is dan alleen hard onderhandelen.
.
Uit mijn hoofd: Gonny, Boris, Brinkhorst, Kok, Nijpels, Peper, Neelie

makkie | 04-08-06 | 12:04

@Oezbeek: eerst zeur je over een half jaar en dan moeten wij ook nog eens voor jou namen gaan zoeken. Sterf eens.

blikjegrolsch | 04-08-06 | 12:03

Toeterdude> ... on the receiving end.

superjan | 04-08-06 | 12:03

is Beauris ook heaumeau???

Toeterdude | 04-08-06 | 12:02

@ubertjeLOL @ traag maar dan vanwege... Boris. Keep the soul alive.

Superjan.. Ik vind Traag de gaafste
Kaiser.. Nee Ik vind Traag de gaafste
Superjan.. Nee Ik!
Kaiser.. Nee Ik vind Traag de allergaafste
Superjan... Nee maar ik vond Traag het eerst het gaafst.
Kaiser... NEE IK!!!!

superjan | 04-08-06 | 12:02

@De Oezbeek,
dat was Rijpstra van Tynaarlo, die droplul die Sport in de Grondwet wil......:-(

fuckje | 04-08-06 | 12:00

@ De oezbeek;

Rijpstra

laardepul | 04-08-06 | 11:59

@swift1.6 04-08-06 @ 11:48

Het kan ook op een andere, veel DEMOCRATISCHE en LIBERALE manier. Iets wat je zou verwachten bij de DEMOCRATEN... Kijk maar eens hoe het eerst ging, en wat de ware reden is van het vertrek van Viezelous:

www.nu.nl/news/795198/11/Lousewies_van...

Hakbarrr | 04-08-06 | 11:59

"Maar ik verlaat de politiek met een goed gevoel"
Als ik op zijn leeftijd ook al m'n pensioen zo goed voor elkaar heb, zal ik er niet anders over denken. Daar kan Gonny van OnzinBrallen nog een dikke punt aan zuigen.

DiagnosisTyphus | 04-08-06 | 11:59

Wel slim dat ze allemaal in 1 keer gaan. Dan valt het niet zo op.

superjan | 04-08-06 | 11:58

LEZEN lullo's. Al bij 12 jaar geldt dat je tot je 65 betaald wordt. Er is --voor onze lieve Telegraaflezertjes-- nog wel een VVD-er te vinden die burgemeester werd en eerst nog 3 maanden in de kamer bleef (als burgemeester) zodat hij precies de 12 jaar vol had. Ik kan hem zo snel niet meer vinden, maar ik vertrouw er op dat jullie dat wel kunnen.

De Oezbeek | 04-08-06 | 11:57

En er is niemand die 1000 euro biedt voor Boris achter een trekhaak?

Traag | 04-08-06 | 11:55

@Breinstein 04-08-06 @ 11:51

Ja, dus? U placht te zeggen:"Boris ga es deaud"?

KaiserSoza | 04-08-06 | 11:55

Eindelijk een verstandige keuze van Bi-Bah-Boris: ik zie hem ook veel liever rondjes rennen in een strak broekje met zijn holmaatje in het Vondelpark des 020's. Kom op Borat: rondje 33.4!

JudgeJuly | 04-08-06 | 11:54

De ratten verlaten inmiddels het zinkende D66-schip..
Dat spul rond zijn mond, is dat nou zwart zaad?

BroncO | 04-08-06 | 11:53

Laten we niet vergeten wat hij allemaal gedaan heeft in het LANDSBELANG.

q18 | 04-08-06 | 11:53

Zucht, wat zou GeenStijl doen als ze de kans zouden krijgen om zo lekker wat geld te verdienen?

BlueCircle | 04-08-06 | 11:53

Daar moet een ander heel wat langer voor werken of aanwezig zijn op kantoor!
*zucht, ik had de politiek in moeten gaan*

BrilSmurf | 04-08-06 | 11:52

Niet terug naar de rechterlijke macht, dus?
‘Heb ik overwogen, maar daarvoor ben ik te bekend en te geprofileerd. Dan zou ik in een toga in de rechtszaal tegenover een verdachte zitten die zegt: ‘‘U bent die man die zich heeft ingespannen voor het spreekrecht van slachtoffers."
Ja, en dan komt de aap uit de mouw want dan zeft ie: "En nu moet je je kop dicht houden..."
12,5 jaar ingespannen, resultaat 0,0 , toch maar die ruggegraat kopen=LOL.

import | 04-08-06 | 11:52

"Artikel 11. Einde en verval van de uitkering

1. De uitkering eindigt met ingang van de dag volgende op die, waarop de gewezen minister is overleden."

Breinstein | 04-08-06 | 11:51

Ik wist niet dat Pechthold in een Swift 1.6 reed. Nu wel...

Ongeletterde Boer | 04-08-06 | 11:50

na 12,5 jaar pas? Op Aruba krijgen ex-ministers na 4 jaar al levenslang pensioen. En de minister-president daar (Oduber) verdient ruim 3x het magere loontje van JP.... Da's pas graaien!

crisis? what crisis? | 04-08-06 | 11:50

Maar voor Boris is er achter de schermen wel misschien wel een functie weggelegd bij de PnvD. Jody Bernal heeft de verkiezingsleus in zijn stupide dronkenschap al geformuleerd: Hoe dichter bij de nul... Is Tonino al geconsulteerd? Hij zou een leuke opvolger worden van Donner. Heb je in ieder geval geen wereldvreemde minister van justitie meer.
.
[Cato mode on] Een pedopartij mag geen bestaansrecht hebben.
[Cato mode off]

Barbapoeppa | 04-08-06 | 11:50

En dan vraagt dit kabinet ook nog dat wij tot ver na 65 willen doorwerken en wij, zo dom als het achtereind van een varken, pikken dit ook nog. Het volk krijgt de leiders die het verdient: inhalige, leugenachtige, kankeraars, dat is.
Maar Boris geniet in de Tokkies zal het circus waardige vervangers zien.

Jan Boel | 04-08-06 | 11:50

Bries 04-08-06 @ 11:49
Geer, Goor, Froog en Boor

swift1.6 | 04-08-06 | 11:50

Misschien een zangduo met ons aller Jody B. Of Ali B. Of Mohammed B.

Bries | 04-08-06 | 11:49

Hakbarrr 04-08-06 @ 11:42

Een leider hoort nou eenmaal te leiden. Niemand verplicht je om lid te zijn van een partij.
En zo voorkom je natuurlijk gedoe zoals de LPF.

swift1.6 | 04-08-06 | 11:48

Uit respekt voor de kiezer had meneer Dittrich toch best, of een jaartje eerder, dan wel een jaartje langer z'n stinkende best mogen doen voor het geld, door precies nu te stoppen, geeft hij blijk van verregaande minachting voor Nederland en haar inwoners, zo simpel ligt het. Absoluut fatsoenloos.

KaiserSoza | 04-08-06 | 11:47

Pechtold wil dus net als Marijnissen de partijfuhrer worden: wie niet wil luisteren en durft tegen te spreken wordt eruit geflikkerd á la Lasbak

Karel de Vries | 04-08-06 | 11:47

wat een boeventronie heeft die met die baard zeg! (nou ja hij die de baard past trekke hem aan) waarschijnlijk laat hij hem twee vuisten dik groeien en vliegt hij een boeing 747 (mes) in de rug van het nederlandse volk

irritatione | 04-08-06 | 11:46

@ Hakbarrr

Ok, jij hebt gewonnen...

Robje | 04-08-06 | 11:45

Niks democratie! Niks Liberaal! Optyfen Pechthold!
Hakbarrr 04-08-06 @ 11:36
.
Laat ik het iets anders formuleren:
Niks democratie! Niks Liberaal! Optyfen Democraten 66!

Barbapoeppa | 04-08-06 | 11:45

Van welke meesterschildert is die pratende kudt afkomstig?

Kale Karel | 04-08-06 | 11:44

Ik wil wel bekennen dat ik ooit nog eens op een blauwe maandag op Draaikonten'66 heb gestemd (maar dat was i.i.g. nog ergens midden jaren vijftig, dus vergeef me). Ik dacht dat ze wel een aardig alternatief waren voor die ingekakte politici. Maar toen bestond de SP nog niet en toen wist ik niet wat ik nu weet: na 40 jaar totale uitverkoop. Eerst al het gedachtengoed weggedaan, toen de rechte rug verkwanseld ("nee, met zo'n verlies kunnen we niet deelnemen aan de regering", zei Boris nog) en nu ook de principes overboord.
Totaal verschrikkelijk zielige vertoning. Met terugwerkende kracht opheffen die partij, subsidie intrekken en terugvorderen, en alle leden het Nederlanderschap ontnemen!
HAFMO bedankt!

Ongeletterde Boer | 04-08-06 | 11:44

Er stappen er meer op, die partij loopt helemaal leeg.
104 Teletekst vr 04 aug
***************************************
Pechtold betreurt vertrek D66'ers

***************************************
` D66-lijsttrekker Pechtold betreurt
het dat Boris Dittrich en Lousewies van
der Laan de Tweede Kamer verlaten.

Dittrich zei gisteren dat hij na de
verkiezingen niet terugkeert en Van der
Laan maakte vanochtend haar vertrek
bekend.Ze wil lijsttrekker Pechtold
"niet voor de voeten lopen".

Volgens Pechtold stopt Van der Laan
vooral vanwege persoonlijke redenen.Ze
zou toe zijn aan een nieuwe uitdaging.
Van der Laan zegt dat Pechtold geen
moeite heeft gedaan om haar voor de
fractie te behouden.Ook het Kamerlid
Ursie Lambrechts houdt het voor gezien.
Bert Bakker overweegt te stoppen.

Mazzeltov | 04-08-06 | 11:44

dan begrijp ik ook waarom hij perse mee wou doen aan de bezuiningen van dit kabinet.

Nou Pechtold, jij wilt de kloof tussen burger en politiek sluiten?
Leg eens uit waarom je partijgenoot nu geen klote meer hoeft te doen terwijl hij een riant pensioen int en waarom de burger tot z'n 65ste moet sollaciteren naar een baan waarvan iedereen weet dat ie toch nooit aangenomen wordt maar anders z'n uitkering verliest (na jarenlang wel gewoon betaald te hebben)

swift1.6 | 04-08-06 | 11:44

Graaiers en zakkenvullers, allemaal! Hij heeft dan tenminste zijn sociale huurwoning netjes opgezegd. Toch?

nakman | 04-08-06 | 11:44

Ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Criticast | 04-08-06 | 11:43

@Robje 04-08-06 @ 11:38

Ja, en is dat democratisch?? NEE
Is dat liberaal?? NEE

Kortom Pechthold praat shit als hij zegt dat hij meer democratie wilt, maar even wat meer dan de gewone burgers. Walgelijke vent!

Hakbarrr | 04-08-06 | 11:42

Wat een armetierig gereutel over geld weer. Als je geld hebt, praat je er niet over. Als je geen geld hebt, woon je weer zo ver van me vandaan dat ik het niet hoef te horen.

bastyboy | 04-08-06 | 11:42

George Michael? George Baker??

Hoe staat het eigenlijk met die Grootste Zaankanterverkiezing?

Feldmeister | 04-08-06 | 11:42

Wie de fuck is Boris nou weer?

kruT | 04-08-06 | 11:41

Pechtold wil strak. Vandaar dat Viezepoes en Boris "SayNoToClitoris" weggaan.

Montgomery Burns | 04-08-06 | 11:41

Wordt Boris nu lid van de PNVD?

Karel kwakbol | 04-08-06 | 11:40

Die wachtgeldregeling, wanneer gaat die de prullenbak in? Wat een parasieten.

Lobo | 04-08-06 | 11:40

Boris, Keep the Soul Alive!

Traag | 04-08-06 | 11:40

Als het zo gemakkelijk is, dan schoppen jullie talentrijke geenstijl-redacteuren en -lezers het toch allemaal gemakkelijk tot kamerlid/fractievoorzitter van een regeringsfractie? Waarom nog voor een bedenkelijk hongerloontje rommelen in de marge? God helpt jullie heus wel. O nee, die is dood.

friedrich nietzsche | 04-08-06 | 11:39

@q18 04-08-06 @ 11:38
Bagdad.

bad to the bone | 04-08-06 | 11:38

Ach, anders was hij wel weggestemd na de verkiezingen, ben benieuwd naar het aantal zetels.......

PiesBeter | 04-08-06 | 11:38

@ Hakbarrr

Die Pechthold bedoelt dus dat hij de regie in handen heeft, zoals Jan Marijnissen de hele koers van het SP bepaalt.

Robje | 04-08-06 | 11:38

Waar is de eerste burgemeester post vrij?

q18 | 04-08-06 | 11:38

Hij heeft er voor gewerkt.
Het is hem gegund.

UncleBenz | 04-08-06 | 11:37

- WeggeBorist - ;-)

Pijken Likker | 04-08-06 | 11:37

Misschien kan hij gaan ijsdansen bij SBS6, of bij RTL4... of toch maar bij SBS6. Eigenlijk toch bij RTL4. Ok, ok, drie afleveringen bij SBS6 en drie afleveringen bij RTL4.

Montgomery Burns | 04-08-06 | 11:37

Heerlijk, zonder enige gene de staatskas tillen.... je moet maar durven. Alle kamerleden zouden verplicht stage in Bagdad moeten lopen.

Kingeef1975 | 04-08-06 | 11:37

Pechthold is ook een scheinheilige hond: Op zn website:

"Verder bouwen aan een sterke progressief liberale partij. Dat is en blijft D66!"

En wat Viezelous:

"Pechtold wil een strakke regie, zegt Van der Laan. In een gesprek met Van der Laan over een mogelijke rolverdeling na de verkiezingen gaf hij het voorbeeld van de SP, waar Jan Marijnissen de politieke lijn bepaalt"

Niks democratie! Niks Liberaal! Optyfen Pechthold!

Hakbarrr | 04-08-06 | 11:36

TRIEST. Hopenlijk worden kiezers wel wakker.

Wishful thinking I guess!

bad to the bone | 04-08-06 | 11:36

w00T Lucas, jij bent vaardig met Paint! Kuddo's hoor!

Traag | 04-08-06 | 11:36

"Boris, koop er een een ruggengraat van!" Hahaha. Beste opmerking van vandaag.

Ongeletterde Boer | 04-08-06 | 11:36

In Thailand... Aha!

Robje | 04-08-06 | 11:35

Alle politiek zuigt grote tijd.
Hij heeft gelijk! ik zou ook graaien als ik zo makkelijk aan geld kon komen zonder dief te heten.

Brederodekater | 04-08-06 | 11:35

't is net een pratende kut met die geitensik

Markoe | 04-08-06 | 11:34

Die fucking tapijthapper moet op vier augustus even flink worden toegezongen tijdens zijn debat met Femke!

MG. | 04-08-06 | 11:34

Lucas, als dit waar is, heeft Boris zich zojuist onder Gonny van de kiloknaller gepositioneerd. Haar werd de poet in de schoot geworpen.
Hij doet dit met voorbedachte rade.

superjan | 04-08-06 | 11:34

Kun je nagaan wat het de schatkist bespaart als we Volkert een dagje op gericht proefverlof sturen!

..zapper | 04-08-06 | 11:31

Hij heeft er ook keihard voor ge.... eeeeehh... eeeehh.... gekletst?

superjan | 04-08-06 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken