Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieudefensie noteert kentekens hardrijders

spieswri.jpgHet zijn de gedroomde modelburgers van flitschef Koos Spee. De echtparen die de komende tijd in ploegendienst de kentekens van hardrijders noteren. Het Brabants Dagblad beschrijft een dagje uit het leven van deze klikspanen. Ze noteren kentekens op een regionale dijkweg aan de Maas en geven deze door aan de autoriteiten. Goed, natuurlijk weten we wel dat die dijkwegen een onvoorstelbare aantrekkingskracht hebben op boomkleverts. In de zomer stikt het op die leuke overzichtelijke dijkweggetjes van de smerige vieze motorrijders, klassieke auto's en verlaagde Golfjes. Lullig, maar dat heb je nou eenmaal met een o-pen-ba-re weg. Maar wat blijkt. Het is een undercoveractie van Milieudefensie. Eén van de amateuragenten is contactpersoon van Milieudefensie. Inderdaad, Milieudefensie. Dus voor je het weet rijden er door heel Nederland arbeidsongeschikte&uitgeneukte echtparen in hun rokende Kia's door het land. Niet omdat ze ergens naar toe moeten, maar omdat ze exact 55 rijden op 60 wegen, 95 op 100 wegen en 70 op 120 wegen om zogenaamde hardrijders uit te leveren (wat helemaal niet eens KAN). Dus uit naam van de bomen, de planten en de dieren moet dit stoppen. NU!

Reaguursels

Inloggen

@mijnbescheidenmening:
Ben er stil van.. Ongelooflijk dat er er zulke NSB'ers rondlopen.
Dat soort lui moeten dagen lang in de gaten gehouden worden, zul je zien dat zij zelf een hoop van hun gedachtegoed aan hun laars lappen. Ik vind ze hypocriet en eng.

Loggy | 18-01-09 | 10:30

Mijn nu 15 jaar oude diesel gaat de deur niet uit voordat milieudefensie zichzelf opheft. Als ik genoeg verdien huur ik een student in om in die kar 24/7 rondjes om het mileudefensie-hoofdkantoor te rijden. Get a life en bemoei je met je eigen zaken!

Delphin | 18-01-09 | 05:59

Voor het milieu zelf onnodig in je auteau gaan rondrijden ... hoe dom kan een mensch zijn ?

*zet de verwarming lekker op 22 graden*

Je Verzint Het Niet | 17-01-09 | 17:58

ik stel voor : diegenen waarvan hun kenteken genoteerd wordt door deze linkschmenschen even te stopppen, hopla in z'n achteruit, parkeren voor hun auto.
Even uitstappen, fotootje maken en uploaden in de dumpert. eens kijken hoe lang ze het volhouden.

Eager Beaver | 17-01-09 | 17:23

Ik snap niet dat deze mensen zoveel vrij hebben, doe mij ook zo'n baas...
De hele dag rondrijden zonder doel lijkt me ook niet goed voor het milieu.
Het zal wel aan mij liggen, ben maar een gewoon werkmensch.

Redguy | 17-01-09 | 16:30

En wat willen ze precies doen met de kentekens? Als agent moet je al tip verbalen schrijven om een snelheidsduivel te pakken met je jaarlijks geijkte voertuigen en apparaten en de wettelijke correcties daarbij afgetrokken.

- teruggejorist - | 17-01-09 | 14:45

nertsen vrijvechten gaat ook vervelen natuurlijk

p(ate)rnoster | 17-01-09 | 14:39

@nsl | 16-01-09 | 16:22
Ik ken de situatie ter plekke. Ik kan je verzekeren dat er aan de hele dijk van 4 km maar 1 woning staat. Verder een paar eenzame boerderijen aan zijwegen. Als er ergens een nutteloze 60km zone ligt, dan is deze het wel.
In de spits willen er wel eens wat eenzame fietsers rijden. Als je deze gewoon normaal passeert is er niets aan de hand. Op de rest van de weg kan je dan gewoon 80 rijden, zoals altijd het geval is geweest. Kwestie van rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden. Dit gebeurt in de praktijk al, want het betreffende übertrieste stel geeft zelf aan dat ze buiten de spits rijden omdat iedereen tijdens de spits toch al rustig rijdt.

Remington.223 | 17-01-09 | 11:33

In de linkse DDR hadden ze ook van die verklikkers die voor de stasi werkten de zogeheten Inoffizielle Mitarbeiter .
Dat linkse tuig wil van Nederland ook een soort DDR maken.

Dunnepoep | 17-01-09 | 11:20

* !!! Wies Jongsma is contactpersoon voor Milieudefensie Bommelerwaard !!! *

Guy Fawkes | 17-01-09 | 11:00

Milieudefensie zou eens een enorme milieuboete moeten krijgen omdat ze er alles aan doen de boel zogenaamd autoluw te krijgen.Gevolgen zijn elle lange files, kilometers omrijden omdat alles verboden in te rijden is. Milieudefensiedoet ons milieu geen goed.

css.... | 17-01-09 | 07:37

Dijkjes moeten toch opgehoogd worden,dus hoger en breder,
gelijk vierbaans asfalt derover! Oplossing voor het file probleem,
en legitt 120 over de dijk! Zo niet, maak er dan een overstroomgebied
van... kunnen ze vanaf de 2de etage hardvarende recreanten naaien.

Lord ReetVeter | 17-01-09 | 02:23

Zet een Nederlander een pet op en het is een Nazi.

De La Puerco | 17-01-09 | 01:43

Ach, wat is er eigenlijk veranderd na 100.000.000+ doden sinds 1917, toen de socialisten/nationaal-socialisten/Pol Pot/Fidel Castro beweerden dat zij het beter wisten ?

De La Puerco | 17-01-09 | 01:40

Jammer, krijg nooit geen antwoord, kennelijk poneer ik alleen maar het echte grote helemaal gelijk, en tja daar over is het moeilijk over discussieren.

De La Puerco | 17-01-09 | 01:38

niet roken op cafe en carnaval, idioten die rond gaan rijden (niet goed voor milieu) om buurlui er bij te lappen. Kweetnie, rare lui eigenlijk die weten te bedenken hoe een ander ut moet doen, volgens hun.

De La Puerco | 17-01-09 | 01:32

welterusten Loggy, misschien morgen eens alle links(!) aanklikken oa die van `t brabantsdagblad. Zie je Dr. Habo Jongsma met een levend lijk wat als vrouw moet doorgaan met bloknoot en pen in de hand rondscheuren met de renault megane scenic (lekker hoog, lekker onzuinig) . de waarheid is hard, ogenschijnlijk nette mensen kunnen grootste parasieten zijn

Mijnbescheidenmening | 17-01-09 | 01:27

Jammer, krijg nooit geen antwoord, kennelijk poneer ik alleen maar het echte grote helemaal gelijk, en tja daar over is het moeilijk discussieren.

De La Puerco | 17-01-09 | 01:25

Ach, wat is er eigenlijk veranderd na 100.000.000+ doden sinds 1917, toen de socialisten/nationaal-socialisten/Pol Pot/Fidel Castro beweerden dat zij het beter wisten ?

De La Puerco | 17-01-09 | 01:19

Dit kan niet anders dan een dikke vette hoax zijn.

Loggy | 17-01-09 | 00:33

Getsie, heb ik net m'n GTI ingeruild voor een 64pk SDI, blijkt dat ie toch ook nog 140 haalt hier in m'n woonwijk. Niet dat die kindertjes niet opzij springen ofzo, maar moet ik nog oppassen voor die milieu-nazi's, jakkes bah!

dennisdemennis | 16-01-09 | 23:57

'we' = 'ze' *kuch*

OneandOnly | 16-01-09 | 23:33

Dat is dan een barslechte undercoveroperatie..... dat doen we bij de CIA wel anders!

OneandOnly | 16-01-09 | 23:32

De Gestapo-mentaliteit rukt op in Nederland.

Van Snikkelenburg | 16-01-09 | 23:28

En wat doen zij in vredesnaam in een auto als zij vurig pleitbezorger zijn van die nationaal-socialistische club. Een béétje milieuterrorist rijdt op de weg met paard en wagen..........

Groene Leeuw | 16-01-09 | 23:12

Ik zal hen eens even aan de Sociale Dienst van hun woonplaats doorgeven of zij hun extra inkomsten wel hebben opgegeven aan hen.............

Groene Leeuw | 16-01-09 | 23:10

Links is altijd extreem-links gebleven. In WO2 stond er op elke hoek van de straat iemand van Nationaal-Socialistische huize volk en vaderland te verkopen terwijl broerlief meevocht met de nazi's aan het Oostfront. En zie, de Landwachters opereren weer als uit hún goede tijden,maar nu onder de vleugels van Milieudefensie,die andere extreem-linkse terreurclub.

Groene Leeuw | 16-01-09 | 22:59

Mijn auto rijd het zuinigst en dus het schoonst tussen de 80 en de 90 kilometer per uur, dus wat wil milieudefensie nu eigenlijk? Nee, doelloos vier uur rondtoeren op een gevaarlijke dijk. Das lekker milieudefensief. En welke milieu activist kan bewijzen dat ze precies zestig rijden? waarschijnlijk hebben ze nog een forse afwijking op de kilometerteller van hun dacia.

plusje | 16-01-09 | 21:23

Even voor de duidelijkheid: Er zijn mensen in dit land die voor hun hobby autorijden, zodat ze andere mensen die van/naar hun werk rijden ,kunnen betrappen op het begaan van een snelheidsovertreding.En dat gaan ze dan in een spannende brief of telefoontje aan de politie melden??? AUTORIJDEN voor een beter MILIEU.... schiet mij maar lek.

[[[Mad.doC]]] | 16-01-09 | 21:12

@Harry Dillema

Een verkeersovertreding is geen strafbaar feit, maar een overtreding van de wegen en verkeerswet. Strafbare feiten staan in het wetboek van strafrecht.

Ennuh, dit is gewoon een compleet debiele actie van die boomknuffelende Koos Spee amigos...

Chris821 | 16-01-09 | 21:08

Mijnbescheidenmening
Jij hebt het begrepen.

Miretra | 16-01-09 | 20:26

het door miljoenen/jaar gesubsidieerde MILIEUDEFENSIE heeft de 80-ZONE er middels een spoedwet doorheen gedrukt. Afschaffen gaat niet zo snel, daarvoor zijn jarenlang onderzoeken, plenaire vergaderingen en buurtberaad voor nodig, waarbij retorische vragen gesteld worden. Met het verrassende resultaat: not in my backyard! Ik rij om de milieufrieks te pesten expres 60 op de teller in de 80 zones, opdat het file-leed dat er al is toegenomen alleen nog maar erger wordt. En zodat de milieufreaks lekker de uitlaatdampen van mijn stilstaande diesel in kunnen ademen. Einde 80 zone, dan gaat het gas erop, richting de 180. Opdat ik de weg weer vrijmaak voor het nakomende vastgelopen verkeer, en het in 120-gebieden lekker doorstroomt.

Mijnbescheidenmening | 16-01-09 | 20:22

goh wat gek dat mensen de verkeersregeltjes niet meer begrijpen. op zo ontzettend veel snel(?)wegen waar eerst 120 gereden mocht worden (ook al een limiet die ruim 30 jaar oud is/uit de tijd van de lelijke eend en de kever stamt, auto's die amper 120 haalden) is de max.snelheid nu verlaagd naar 100, 90 of soms 80 km/h. 24 uur per dag, 7 dagen per week. op superbrede snelwegen met vangrails en rijbaanscheiding. en op zo'n dijkweggetje mag je 60. ik stel voor: max.snelheid op snelweg naar 60, provinciale weg 40, op veilige stadswegen 30 en oorspronkelijke 30-zones snelheid verlagen naar 10. wedden dat iedereen gaat fietsen!!! (dat nederland failliet gaat maakt niet uit, deze boomknuffelaars zijn zelf al lekker met pensioen)

Mijnbescheidenmening | 16-01-09 | 20:18

Machtig mooie dijkjes, mag daar graag komen met de motor. Echt te hard rijden doen maar weinig mensen daar, als het fout gaat, gaat het goed fout.

Fission Mailed | 16-01-09 | 20:17

@Harry Dillema
Netuurluk, schiet je alleen geen reet mee op, het gaat om een rechtsgeldige meting. Ik hou ook van rustig rijden en als ze toch lopen te kleven heb ik vast nog wel een paar lege bierblikken om uit het raam te smijten... Plotseling remmen lukt niet meer, m'n remblokjes zijn al versleten en het vuur openen geeft altijd weer gezeik met de lease maatschappijen ;P

Radish Radical | 16-01-09 | 19:55

Harry Dillema | 16-01-09 | 19:41
Zure oude zeikerds zijn geen burgers maar zure oude zeikerds.

mail cheauvinist pic | 16-01-09 | 19:46

@jazz87

Onzin, ze doen gewoon als burger aangifte van een strafbaar feit.

Harry Dillema | 16-01-09 | 19:41

*leest stukje eerste link en komt terug naar GS*
uh... om in te halen en daarna gewoon weer maximum snelheid te rijden, dat MAG GEWOON, is niets strafbaars aan... en ze zijn geen bevoegde ambtenaren. dus het is gelijk een vormfout... en we weten allemaal wat een vormfout betekend in nederland: FAIL, iedereen gaat vrij-uit.
fijn weekend!

Jazz87 | 16-01-09 | 19:39

De meeste mensen hebben niet eens een auto nodig. Ook geen leven trouwens.

Harry Dillema | 16-01-09 | 19:37

Mensen die 65 rijden waar je 80 mag (in normale omstandigheden) die kleef ik altijd ff. Komt de boodschap over , GAS EIKEL...

sparka | 16-01-09 | 19:34

Dar wordt je helemaal gek van ,die burgertrutten die voor je precies 50 gaan rijden.Aanpassen ,maar niet hinderen.

fleurtje | 16-01-09 | 19:16

Kut, ik mag van GS ledenservice komende maanden niet verhuizen.
Goed, dan maar een stel lelijke dikke oude impotente motorrijders ondtheufden, om het hier zolang een beetje draaglijk te houden.

Miretra | 16-01-09 | 19:06

Die sufkudten hebben dus geen poot om op te staan met die shit.
En voor de rest ...... de NSB rijdt met U mee.

Wat een vreemd land is dit aan het worden.
Jammer

johnny2002 | 16-01-09 | 19:01

En wat gaan ze met die kentekens doen dan? Behangen?

padjakker deluxe | 16-01-09 | 18:50

De leverancier wist met stelligheid te melden dat het ding heel erg milieuvriendelijk is.
Dus pomp ik dat ding bij voorkeur leeg op deze milieufanaten.
Deze UZI-pistoolmitrailleur.
Toch?
Toch?

Mr. van Scorel | 16-01-09 | 18:38

Dit is ook zo'n mooi voorbeeld: een snelheidsmeter rapport van een gemeente waar de gemiddelde leeftijd boven de 50 ligt.

www.gemeentenoordenveld.nl/bestand/sne...

Kijk goed naar de cijfers.

Waar je 30 mag wordt door meer dan 36000 mensen in 1 maand tijd 40 gereden. Heeft dan die ENE wegbeheerder gelijk of zouden die 36K mensen gelijk hebben? Democratie en zo?

De top 3 hoogste snelheid kan ik verklaren: mensen zien zo'n digitale snelheidsteller (zonder flitser) en proberen de hoogste score te halen. De meter lokt dit gedrag uit.

De laagste snelheid is erger: 30 waar je 50 mag. 30 waar je 80 mag. 20 waar je 60 mag.

Waar je 80 mag wordt gemiddeld maar 64 gereden. Waar je 60 mag wordt gemiddeld 42 gereden.

Stelletje trage rukbejaarden! Ik pleit voor een minimumsnelheid. Rijd je 3x te langzaam: rijbewijs inleveren.

Het te traag rijden = uitlokking van inhalen & uitlokking van agressief rijgedrag. Ik ben benieuwd of er cijfers zijn van ongelukken die indirect veroorzaakt zijn door traagrijders.

Vaak betreft het bovendien mensen die niet opletten, een reactietijd hebben van 5 seconden, zo blind en doof als een kwartel zijn en onder de verdovende medicijnen zitten.

LE-VENS-GE-VAAR-LIJK!

mail cheauvinist pic | 16-01-09 | 18:37

Boeie. Next.

GezondVerstand | 16-01-09 | 18:32

@Koekman | 16-01-09 | 14:48
Waarom moeilijk doen ?
Lees het artikel in het BD nog eens goed door... Je kan binnen een paar seconden via telefoongids nl + google earth hun nederige stulp zien.

hier openen | 16-01-09 | 18:32

Mr aarsch | 16-01-09 | 13:54
Tijd dat die verklikkers koeien gaan tellen!

mail cheauvinist pic | 16-01-09 | 18:23

De Meppende Rechter | 16-01-09 | 17:54
Je bent knullig wijsneusje, dat wel, begrijpend lezen is ook niet je sterkste kant, ik zal je helpen...
"Juridisch hebben deze meldingen natuurlijk geen gevolgen", laat een politiewoordvoerder weten"

laardepul | 16-01-09 | 18:14

Ach, ik doe al jaren een undercover operatie waarbij ik dit soort mensen volg. Ik noteer hun kenteken, hun adres en maak foto's.

Er komt een moment dat mijn database van pas komt, als wij aan de macht zijn.

Dan introduceer ik met terugwerkende kracht een minimum snelheidswet en neem al die NSB-ers, traagrijders en milieuhippies hun paspoort en rijbewijs af.

mail cheauvinist pic | 16-01-09 | 18:12

Motorrijders zijn erg kwetsbaar.

Miretra | 16-01-09 | 18:04

Als ik mijn zx6r uitlaat op de dijk staan er ook altijd voetgangers heel actief naar mij te zwaaien...

Sgt. SuperJost | 16-01-09 | 18:02

NSB gedrag om een beetje extra koolstof dioxide minder zodat onze aarde gered worden. Boehoehoe Wat een lutsers, denken ze nou echt daar bij milieudefensie dat wij mensen het klimaat van de aarde beïnvloeden? dat is echt de grootste onzin die er is! Van alle gassen in de atmosfeer is slecht ongeveer 0,05% koolstofdioxide. Van alle koolstofdioxide die in de atmosfeer komt is minder dan 1% afkomstig van ons mensen. Wij mensen invloed op het klimaat met koolstofdioxide... yeah right!! Al Gore is gewoon een oplichter, het is niet voor niets dat er 30.000 wetenschappers een proces tegen hem aan willen spannen omdat hij de boel bedriegt. En die mensen van milieudefensie tuinen er gewoon in, laat die mensen liever iets nuttigs gaan doen en ophouden de samenleving te indoctrineren met deze leugen die de rijksten der aarde alleen nog maar rijker maakt! Als ze dan toch minder koolstofdioxide in de lucht willen hebben laat ze dan gewoon gezien de tyfus krijgen en gauw een enkeltje hemelpoort bestellen want zij zelf brengen ook koolstofdioxide de atmosfeer in.

VonDutch | 16-01-09 | 17:58

-weggejorist-

De Meppende Rechter | 16-01-09 | 17:54

Ik HAAT smerige vieze motorrijders, klassieke auto's en verlaagde Golfjes.
Ga zo deur, mildef!

Miretra | 16-01-09 | 17:53

-weggejorist-

De Meppende Rechter | 16-01-09 | 17:53

Prima aktie, aanpakken die a-sociale klootzakken die fietsende kinderen minachten.
Hoxa... je bent een LUL!

laardepul | 16-01-09 | 17:41

VA-91-NA.

jopi | 16-01-09 | 17:13

En wat stemmen leden van Milieudefensie? .................... Groen Links.
En wat is Groen Links?................. Een samenraapsel van de communistische partijen.
En wat doen communisten?.................... Iedereen in de gaten houden.
Of ze stemmen SP u weet wel, van die jodenhater Harry v. B.
En jodenhaters kennen we uit het verleden. In Nederland werden die jodenhaters geholpen door................. Ze meerdere posts hierboven.
Wat grappig dat deze puzzel ook helemaal klopt.

Jeaup | 16-01-09 | 17:09

40-NSB-45

ServerGenius | 16-01-09 | 16:55

Ik woon in Rotterdam, maak aardig wat mee, maar nu ben ik perplex. Ben nu bereid iedere gedragsvorm voor waar aan te nemen.

Ulle Ruttelflut | 16-01-09 | 16:51

prototype van de nukubu, die bijrij-mevrouw-met-kladblok. ooit een vos-cursus gedaan, daar ondanks verwoede pogingen op geen enkel front een pot mee kunnen breken, dus dan als laatste strohalm dit maar. mens, ga koken !

baba4oog | 16-01-09 | 16:42

Het zullen wel weer van die vleesetende planten zijn die vinden dat je "te hard" rijdt simpelweg omdat je harder rijdt dan hunnie. Dus 60 op een weg met een dubbele doorgetrokken streep (waar je dus 80 mag) of 55 in een 60-kilometer zone. Meer o wee als je --vanwege een oplopende irritatie-- aanstalten maakt om ze in te halen, dan weten ze ineens het gaspedaal te vinden. Ze zitten je dus gewoon bewust te treiteren.

GetintGlas | 16-01-09 | 16:37

Hoe verzin je het. Wat gaat er dan in godsnaam door je heen? Van alle leuke dingen die je kan gaan doen; naar het theater, de kroeg, uit eten, elkaar in bed achter na zitten, op vakantie gaan, naar het museum, de markt of een boek lezen. Noem maar op, 1001 dingen die leuk zijn en waarmee je anderen geen last bezorgt. En dan kies je ervoor om met je partner kentekengegevens te registreren. Ik ben sprakeloos. Hoe kom je zeau????

de vleesgigant | 16-01-09 | 16:25

@Colle Tout | 16-01-09 | 15:53
misschien wordt het dan tijd dat je even verder denkt; ok, ik maak strikt gesproken een fout door het over "hun" kinderen te hebben maar de boodschap was duidelijk dat het in dit geval helemaal niet duidelijk is wat de beweegreden is van deze mensen. Als het niet om "hun" kinderen gaat kan het net zo goed om hun kleinkinderetjes of andere kindertjes in de buurt of misschien hebben ze last van het lawaai; kortom we weten het niet en het is erg makkelijk van geenstijl om aan te nemen dat ze dit vanwege het milieu doen omdat die vrouw toevallig lid is van milieu defensie. Het lijkt mij zelf niet heel waarschijnlijk dat ze het vanwege het milieu doen want 1. dan hadden ze niet in de auto heen en weer gereden (= onnodige vervuiling) en 2. 80km/h rijden is qua brandstofverbruik efficienter dan 60km/h rijden.

nsl | 16-01-09 | 16:22

Dit artikel leverde gelijk een duidelijk gedacht op. NSB!!!!! Mongolen!

Verder, als 50% te hard rijdt, ligt dit dan aand e weggebruiker of de mogelijkheden op de weg? En als een trut precies de snelheid rijdt, gaat het mij behoorlijk jeuken en knal ik er voorbij.

Zo ook bij ons in de buurt waar ze plots een 80km/h weg in 50m/h hebben gedoopt. 1 woord: Ca$hen

diepvrieskuiken | 16-01-09 | 16:17

-weggejorist-

r nelemans1168 | 16-01-09 | 16:03

@ nsl | 16-01-09 | 15:45
Klopt maar die vrouw werkt voor Milieudefensie, zie link:
www.milieudefensie.nl/lokaal daar staat ze tussen.

Basje1738 | 16-01-09 | 16:00

Mijn hemel en dat vind je dan een zinvolle dagebesteding, korten op hun AOW!!!

SJEAN | 16-01-09 | 15:58

1. Lekker milieuvriendelijk hoor, zinloze toertochtjes.

2. Lekker milieuvriendelijk hoor, met z'n 2en in een 5 persoonswagen met de aërodynamica van een bijlmerflat.

Misschien enkeltje Gaza voor deze mensen? Ze kunnen m.i. wel een portie fosfor gebruiken.

Haraqiri | 16-01-09 | 15:54

nsl | 16-01-09 | 15:14
"hun kindertjes"?
Het wordt tijd dat jij eens een opticien bezoekt.
kijk naar de koppen op de pica, Deze figuren zijn minimaal 65 jaar oud en die hebben dus helemaal geen "kindertjes" meer.
Tenminste, dat is niet te hoopen voor die bloedjes.

Colle Tout | 16-01-09 | 15:53

Wanneer ik dus op een slechte dag zin heb om me af te reageren kan ik:
1. lekker hard gaan rijden om dat bovenstaande afreageren in dat opzicht waar te maken.
2. mijn frustratie africhten op deze stadswachters in spe.
*ergert zich nu al 3 slagen in de rondte door werken met twee microsoft pc's....

Soep | 16-01-09 | 15:52

wat deze mensen 'te hard' noemen is in mijn boekje gewoon doorrijden. dat gelazer altijd met die bejaardes in van die truttebakken. ze rijden ook nog eens in een wijfenbak met de snelheidsmeter in het midden, "Habo, denk je wel om je snelheid"; vraagt Wies..

Johnny Hotrod | 16-01-09 | 15:50

@Basje1738 | 16-01-09 | 15:23
uit het artikel blijkt helemaal niet dat ze het vanwege het milieu doen, ze kunnen het net zo goed vanwege de veiligheid doen. (ook irritant maar het is wel heel anders)

nsl | 16-01-09 | 15:45

Matthias Reim | 16-01-09 | 14:53

Pensionade met heel goed pensioen.

Dosina | 16-01-09 | 15:45

Deze betreffende dijk leent zich prima voor 80 km/h. Dit kansloze NSB stel met krap 60 op de teller rijdt in werkelijkheid dus maar 50. Gek he, dat iedereen je voorbij gaat. Moet je trouwens kijken hoe dat zwak excuus van een vent achter het stuur zit. Dit zijn nu de mensen die niet kunnen rijden en brokken veroorzaken. + 100 voor diegene die dit stel van de dijk af drukt.

Remington.223 | 16-01-09 | 15:42

Als ik m'n tweewielert een beetje opendraaien hebben ze niet eens tijd om het kenteken te noteren schat ik zo :-).

Kommissaris Rex | 16-01-09 | 15:38

Hebben ze wel een geijkte meter dan? Waar ik me altijd de tyfus aan erger zijn die mongaulen die inderdaad op hun teller exact de snelheidslimiet gaan rijden. Dan rij je dus zo 10km/h onder de daadwerklijke snelheidslimiet. Bij 50 zal dat minder zijn (misschien 5 of 6 afhankelijk van de teller)

Zit je achter zo'n debiel die "50" denkt te rijden en dan zit je dus de hele weg klem op 40 a 45 echte kilometers.

Dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met de correctie en dat er pas vanaf 4 km/h bekeurd wordt.

Op de A4 bij die traject controle is dat ook zo irritant. Gaan ze op de teller net onder de 120 rijden (dat is dus eigenlijk 110 ofzo) terwijl ik daar met 135 op de teller net op de 127km/h "in het echt" kom. Rijdt je dus wel het hele stuk 17 km/h "te langzaam". Dat scheelt op die 3km dus wel 14 seconden! LOL.

fappefras | 16-01-09 | 15:35

Onee de helft :)) -toch nog best veel-

Basje1738 | 16-01-09 | 15:34

Die spritsvingers hebben toch helegaar geen opsporingsbevoegdheid? Is het dan niet illegaal wat ze doen?

zarkon | 16-01-09 | 15:27

hoe noemden ze die verraders ook weer in de tweede wereldoorlog? Dit is toch net zoiets?? Kaalscheren en met pek en veren door de straten!!!

moe de loos | 16-01-09 | 15:27

Mja ze moeten toch wat, zo zonder oorlog. Met een briefje vol signalementen van passerende joden kunnen ze tegenwoordig natuurlijk nergens meer terecht. Dan moet je dus iets nieuws bedenken, moeten die 2 gedacht hebben. Wel gek, zij is van milieudefensie, en toch rijdt ze met dr echtgenoot doelloos met een auto de dijk op en neer. Dat blik waar ze inzitten, ik heb het opgezocht, stoot 172 -jaja HONDERDTWEEËNZEVENTIG dus- :) gram Co2 uit per kilometer. Als het tenminste een 1.6 motor is, anders is het meer. Die dijk is ruim 4km lang, 1x heen en weer rijden is dus 1.376 gram Co2. 1.3 kilo. Hulde. Ze zijn een groot deel van de middag op de dijk te vinden, terwijl je die 4 kilometer dijk bij een snelheid van 60 km/u in een minuut of 4 rijdt. Inclusief het keren aan het einde van de dijk 5 minuten. Dat betekent dat ze de dijk al snel een keer of 20 op en neer kunnen in een uur. Laten we het op 15x houden, ze zijn tenslotte oud en traaaag. Een groot deel van de middag is laten we zeggen 3 uur lang à 15 ritten van 4 kilometer. Dat is voor 1 middagje nutteloos rondrijden dus 82.560 gram Co2.
Waar is die feeks nou ook al weer van? O ja Milieudefensie.

Basje1738 | 16-01-09 | 15:23

van dal | 16-01-09 | 15:17
Dat leren van Llink die de hele wereld overvliegt op zoek naar bioparadijsjes.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 15:19

mensen die 70 rijden op een snelweg moeten deaud! ;o

Marcjah | 16-01-09 | 15:18

Merlot | 16-01-09 | 15:13 mevrouw merlot, het kan natuurlijk dat u gelijk heeft. en tóch.. dat miljeumafiamensen onnodig hun auto gebruiken.. dat mag best bekend worden gemaakt.

van dal | 16-01-09 | 15:17

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:53
Nog steeds goed!

O1 | 16-01-09 | 15:14

wat een gelul van GS, de beweegreden van deze mensen staat er helemaal niet bij in dat artikel. Het kan net zo goed zijn dat het voor de veiligheid van hun kindertjes ofzo is, hetgeen misschien waarschijnlijker is daar ze zelf ook nog eens vervuilen met hun heen en weer gerijd. >>>Inderdaad; tendentieus en ongefundeerd.<<<<

disclaimer: ik vind het uiteraard wel een irritante actie van die mensen maar het is nog volstrekt onduidelijk wat er aan de hand is.

nsl | 16-01-09 | 15:14

Fleauxe | 16-01-09 | 14:37
Het valt ook niet mee om je op vrijdagmiddag zonder alcohol door deze non-topics heen te werken. Ik zou gewoon iets nuttigs moeten gaan doen. Werken of zo. Of me inzetten voor de samenleving, of voor het milieu.

Schoorsteenveger | 16-01-09 | 15:13

Die hele milieu lobby is een HOAX ,
Vlemert | 16-01-09 | 14:59
----------------------------------------------
Ja natuurlijk.
De socialisten hebben gewoon alles geclaimd waar geen normaal mens tegen is.
Schone lucht, lieve diertjes, aardig zijn voor ouderen en armoezaaierts.
Iedereen die kritiek op hen heeft, maakt zich zodoende bij voorbaat al verdacht.
Zo hebben ze de oppositie gebrandmerkt als een stel egoistische graaierts, die het lieft heel Nederland zou asfalteren en alle dieren doodmartelen.
.
Lulkoek natuurlijk, maar je moet toch wát, als socialist zijnde?
Als je uitsluitend een lijst van mondiale economische en ecologische rampen als "verdiensten" kunt opnoemen....
En als je zegt "we zij nu eenmaal te eigenwijs om te erkennen dat we fouten hebben gemaakt, laat staan er iets van te leren, we willen dus globaal nog steeds hetzelfde als Mao, Lenin, Stalin, Honecker, Hitler, Ceaucescu, Castro, Guevara ---- alle macht aan de door ons beheerste Staat --- en u uw bek houwen"
Denk jij dan dat er veel mensen op je gaan stemmen?
.
Nou dan.
Vandaar die smerige propagandatruuk met die bloempies, zeehondjes, schone lucht en zielige mensen.
Niet intuinen, is het enige wat je er van kan zeggen.
Maar er zijn natuurlijk altijd goedgelovige idioten die zo nodig toch moeten.
Dovemansoren zijn een soort stembiljetten.
Je krijgt ze formeel om een andere reden, dan hoe ze in de praktijk functioneren.

Merlot | 16-01-09 | 15:13

Ah! BlackOSX1 is de enige die goed opgelet heeft! Jeetje, fijn dat geenstijl het originele artikel geeft. Blijkt het toch allemaal een actie van boe buurtbewoners-met-kleine-kindertjes te zijn... :)

dotter | 16-01-09 | 15:10

@Stijlloos persoon nr : nou, indirect kan het wel, zo is pas gebleken in uitzending van Wegmisbruikers. Als er veel klachten binnenkomen over een auto die op die en die weg altijd te hard rijdt, inhaalt waar het niet mag, altijd tegen achten 's morgens of rond theetijd in de middag, etc, gaat de politie gericht surveilleren. Als de bewuste automobilist dan langs zoeft, vatten ze 'm in de kraag.

jeroentjegouda | 16-01-09 | 15:06

Ik dacht altijd dat die dorpen in de Bommelerwaard 20 jaar achterliepen; Maar blijkt nu dat men daar meer dan 65 jaar achterloopt.

Koekman | 16-01-09 | 15:03

@Geile Debiel 2009 : nee, het milieu en de werld zijn van onze kinderen. Wij moeten er als goede rentmeesters op passen.

jeroentjegouda | 16-01-09 | 15:03

Ik vraag me af of dit soort acties mag gezien de wet op de privacy. Verder adviseer ik elke 'genoteerde' hardrijder onmiddellijk om te draaien en terug te rijden en de milieuterroristen hard verbaal te confronteren, te fotograveren en hun onnozele tronies vervolgens op internet te publiceren! Kijken hoe snel de anonieme burgerverneukers weg zijn! Als IK te hard wil rijden is dat MIJN zaak en zijn de consequenties MIJN consequenties. Daar heb ik geen werkschuw en anarchistisch tuig voor nodig. Aanpakken die handel en niet gelaten accepteren!

supersniper | 16-01-09 | 15:02

Ja sinds die populaire spotplek op Schiphol dicht is moeten ze iets..... Dat de dijken daar maar weer een doorbreken en die "mensen " wegspoelt!

hou-ut | 16-01-09 | 15:00

Die hele milieu lobby is een HOAX , de auto produceert nog steeds niet de helft van wat koeien aan gas produceren (en die betalen geen accijns op hun voer).

Mr aarsch | 16-01-09 | 13:54

Ja ho is, jij hebt het over co2, dat is ZO 2008
fijnstof, dát is de oorzaak van de milieuproblemen!!!!

Vlemert | 16-01-09 | 14:59

Ervoor drukken en dan 20 km te zacht gaan rijden.

Masc | 16-01-09 | 14:57

Ze noteren zich maar de kramp in hun arm.

jimbrowski | 16-01-09 | 14:56

Doe mee met de NSB!

Nietvoordekat | 16-01-09 | 14:54

maar hard rijden is toch juist goed voor de bomen en de plantjes?

ragnark | 16-01-09 | 14:53

O1 | 16-01-09 | 14:50
En... Hoe voelt 't na 5 minuten?

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:53

Uitkering stop zetten !

goodray | 16-01-09 | 14:53

vangodlos | 16-01-09 | 14:51 ik doe altijd heel zachtjes, bijna stationair.. dan horen ze je niet aankomen, en dan vlak achter ze even flink met de dubbele hoorn..

van dal | 16-01-09 | 14:53

O1 | 16-01-09 | 14:50 en nou is het al drie minuten geleden..

van dal | 16-01-09 | 14:51

Dijkweggetjes altijd op +/- 80-90 km/pu en liefst in zijn 2 of 3, zodat we continu van het maximale koppel gebruik maken én heel erg veel herrie/gevoel er bij hebben! Rijdt heerlijk en het aanzwellende harde geluid jaagt de wandelaars, fietsers en ander gespuis op tijd van de weg af!
Heerlijk! Het kan niet vroeg genoeg weer voorjaar worden!

vangodlos | 16-01-09 | 14:51

Jeej, 1 minuut geleden mijn bevestiging binnen gekregen voor PowNed!

O1 | 16-01-09 | 14:50

Goed idee, we doen een wedstrijd !!
Wie is de eerste die 'n paar foto's maakt van die K(oos) P(lee) geheimagenten.
Zo gauw mogelijk op GS publiceren.
Volgens mij wordt het dan heel leuk.

Pierus | 16-01-09 | 14:50

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:48 nee man, en ze reden allemaal op me af, het leek wel een hele bende.

van dal | 16-01-09 | 14:49

Iemand al een kenteken van die Puntmuts?

Koekman | 16-01-09 | 14:48

van dal | 16-01-09 | 14:47
Handtekeningen gevraagd?

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:48

van dal | 16-01-09 | 14:45
Haha, dan ben je pas PowNed. www.powned.tv/

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:47

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:44 en hij is niet de enigste.. ik heb er wel eens veertig tegelijk gezien..

van dal | 16-01-09 | 14:47

Motorrijders en scheurende Golfjes op de dijk zijn gewoon irritant, voetangels zijn veel effectiever...

Gifkikker | 16-01-09 | 14:45

kwetal | 16-01-09 | 14:43
Dan ben je beroemd, ik heb je in 2008 toch met enige regelmaat op de radio voorbij horen komen.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:44

Geen last van, ik rij uitsluitend spook...

kwetal | 16-01-09 | 14:43

@ Prof. HoxHa
"smerige vieze motorrijders" ?????

vangodlos | 16-01-09 | 14:43

@ Effen, Als klein kind noteerde ik ook kentekens in de vakantie, als er niets te doen was. Ik had een boekje waarin ik het jaartal, dat bij de kentekens hoorde, kon opzoeken. Op een gegeven moment kon ik aan de hand van de kentekens uit het hoofd het jaartal erbij opnoemen. Kwestie van verveling.

juriste | 16-01-09 | 14:43

Iemand riep hier dat die milieu-grefo's gelukkiger zouden zijn in Noord-Korea, laat dat nu precies de heilstaat zijn die ze hier in Nederland gepland hebben.

Ranja Drinker | 16-01-09 | 14:42

Hebben zij van Milieudefensie soms geen werk.
Iets beters dan zo'n maar een beetje mileuvervuilend rondrijden.
Het lijkt net Floortje Dessing Airways.

Pierus | 16-01-09 | 14:41

George Carlin krijgt posthuum weer eens gelijk.
"They don't care about the planet, not in the abstract they don't. ... You know what they're interested in? A clean place to live... their own habitat"
www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw

koerbagh ® | 16-01-09 | 14:41

Dosina | 16-01-09 | 14:38
Pedal to the metal zou ik zeggen, wel V-power tanken hè?

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:40

Zelf worden ze al jaren gevolgd door de politie vanwege hun acties.
Steken alles in de fik wat ze niet aanstaat.
Fokken zeldzame dieren om ze uit te zetten om projecten tegen te houden.
En over Volkert van de Graaff maar te zwijgen.
Die heeft in zijn eentje al de democratie om zeep geholpen.
Rot toch op. Nsb'ers van deze tijd zijn het.

atinho | 16-01-09 | 14:40

effen | 16-01-09 | 14:39 ik denk dat je een -edit-je tegemoet kunt zien.. als je geluk hebt..

van dal | 16-01-09 | 14:40

Daarnaast. Aan dijkwegen liggen doorgaans kleine durpkes. Met boerenjeugd. Die in golfjes en zo scheuren. Daar moet je als stadse milieudefensie knakker geen ruzie mee zoeken.

JanVergoor | 16-01-09 | 14:39

Vroeger, als kind, noteerden we ook wel eens kentekens. Gewoon, omdat het kon. Wie dan het eerste zijn blaadje vol had hartstikke blij.
En als scholier heb ik nog wel eens een ochtend langs weg gezeten voor een geeltje om kentekens te noteren. Dat was om verkeersstromen in beeld te krijgen.

Misschien dat deze mensen iets eigentijdser verdrijf moeten zoeken. Bij een callcenter gaan werken of zo. Of iets met jorissen op internetfora.

effen | 16-01-09 | 14:39

Toevallig net gekocht, wel 2e hands, dat wel natuurlijk: Audi A6 4.2 quattro*MAX VOLL*LEDER , gewoon omdat het kan. Zet deze zomer wel 3 vieaultjes extra in m'n tuin als compensatie. Rij er meestal mee op de autobahn dus flink gassen om mij bij te houden, beetje Co2 is goed voor de bomen. Voor de milieuactivisten onder u, ik amuseer mij kostelijk en hoop dat mijn vieaultjes het goed doen, zet bril op tijdens schoffelen.

Dosina | 16-01-09 | 14:38

@Schoorsteenveger | 16-01-09 | 14:31: Proost!
@HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:34: Zuurpruim.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:37

Uruzgaan | 16-01-09 | 14:34 als het van de week een beetje lekker weer is, een mooi dagje van maken.. heen over de dijk, terug over de provinciale weg, rondje weer over de dijk.. koffiedrinken ergens en dan nog een keer.

van dal | 16-01-09 | 14:37

Klilspaan, boterspaan, je mag niet door mijn straatje gaan.

aquarius | 16-01-09 | 14:37

Sinar | 16-01-09 | 14:34
Vraag het eens aan een vrachtwagenchauffeur.

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:35

@Schoorsteenveger | 16-01-09 | 14:30: Ik ben nog van de oude stempel.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:35

Wie zegt dat ze echt 60km/u rijden? Iedereen weet dat die tellers er altijd een paar km/u naast zitten.

Maar BalkCalvijnende zal trots op ze zijn, zij zijn met recht voorbeeldigen burgers.
/polygoonjournaalstem

Framoes | 16-01-09 | 14:34

Sinar | 16-01-09 | 14:34 maar van een topreaguurdert zeggen ze dat ie geen leven heeft.. snap jij het nog?

van dal | 16-01-09 | 14:34

Jammer dat het zover weg is anders had ik daar met de motor wel leuk die gasten gaan irriteren.

Uruzgaan | 16-01-09 | 14:34

Leuk verhaal voor op een verjaardag.. en wat doe jij zoal in het leven..
Nsb-er, ik krijg een harde plassert van mensen die hardt rijden. Dan schrijf ik het kenteken op en geef het aan mijn vriend Koos.
Koos en ik kijken naar elkaars plasser, vandaar deze baan.

Boedha | 16-01-09 | 14:34

Fleauxe | 16-01-09 | 14:30
Inderdaad, een fantastische dag om een kudtbui te hebben..

*VrijMiBo-en gaat*

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:34

Hoe ziek moet je in je kop zijn om dagelijks uren de weg op te gaan om anderen te hinderen.

Sinar | 16-01-09 | 14:34

van dal | 16-01-09 | 14:31
LOL

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:33

Bassie_ | 16-01-09 | 14:31 nee, verder niemand, ik denk dat iemand je voor de gek gehouden heeft.

van dal | 16-01-09 | 14:31

Fleauxe | 16-01-09 | 14:17
Ik bedoelde: ja, een Renault Scenic...

Schoorsteenveger | 16-01-09 | 14:31

@De Eeuwige Pessimist

Groot gelijk, NSB-ers zijn het, landverraders van het ergste soort, en uit welke hoek komt dit gespuis weer, juist links.
Koos Spee is echter ook geen haar beter, dat die zich van zulke taktieken bediend, altijd al achter hem gezocht, tegen de muur met het hele zootje.

Rein1808 | 16-01-09 | 14:31

offtopic:

ik heb een bevestigingsmailtje gekregen van powned.

jullie?

Bassie_ | 16-01-09 | 14:31

@HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:27: Nee hoor, het is juist een fantastische dag.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:30

Smerige milieuterroristen!
Weet je wel niet hoeveel brandstof da kost? zo vaak heen en weer rijuh?

*kachel graadje hoger zet en zwembroek aantrekt*

Geiteneuker | 16-01-09 | 14:30

Fleauxe | 16-01-09 | 14:17
Nee, een Renault Scenic.

Schoorsteenveger | 16-01-09 | 14:30

zouden wies en habo wel stilstaan bij de CO²-uitstoot die ze genereren met dat doelloos rondrijden?

van dal | 16-01-09 | 14:30

nederlandse kleinburgelijkheid, ik sta niet raar te kijken. en ik lach er ook niet om, ik niet.

ODapperDapper | 16-01-09 | 14:28

geen BOA's; onrechtmatig verkregen 'bewijs'materiaal.
automatisch niet ontvankelijk verklaard.
Valt misschien nog leeg te kloppen voor schending van de privacy; justitie mag de kentekengegevens ook niet langer dan 3 dagen bewaren, remember?
Los van de schade aan het milieu is dit voor milieuactivisten wel erg nutteloos tijdsverdrijf.
Zonde, dat er zulks volk nog vrijelijk rondloopt (-rijdt)

*scheurt weg over bospaadje in mijn hummer4*

SchlaffeWaffetheGoth | 16-01-09 | 14:27

Fleauxe | 16-01-09 | 14:22
En je hebt al zo'n kudtbui vandaag..

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 14:27

is euthanasie niet een betere optie?
een al lang verdorde schoot, en een uitgekristaliseerde grijze zeiksik tussen haar bleke doorschijnende, ongetwijfeld bespataderde oude vrouwenbeentjes

man en paard | 16-01-09 | 14:26

@Multisumus | 16-01-09 | 14:23: Het is meer een kwestie van versleten krukassen.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:25

*rijdt vanmiddag nog even met de SUV bij wouter van eck voor de deur door het plantsoen*
gewoon, omdat het kán.

van dal | 16-01-09 | 14:25

Dit doet me sterk denken aan de NSB.
Ongezien de tyfus,ratten!!

Berend T-Bone | 16-01-09 | 14:25

irriteren, uitlokken en vervolgens verlinken gaat het helemaal worden in 0031

slootschurftklootzak | 16-01-09 | 14:25

Je mag doen in je vrije tijd wat je wilt. Maar het zou mijn hobby niet zijn.

azijnseikerT | 16-01-09 | 14:23

Zalig oude zielenpieten die geheel uit vrije wil
langs gras-en bospaden proberen te speren
om plantjes en bloemetjes te zien trillen
van langsrazend jeugdige asfaltvreters
Stumperig gerimpelde beterweters
die stiekem zelf 't liefst ook harder willen
maar een snellere auto smadelijk ontberen
Staat jullie toerentellertje dan nog niet stil?

Multisumus | 16-01-09 | 14:23

Ze hebben geen opsporingbevoegdheid en geen geijkte meetapparatuur. Wat moeten de autoriteiten doen met alle kentekens die ze krijgen van milieudefensie? Precies, WEGGOOIEN. Want deze kentekens behoren NIET toe aan door bevoegde opsporingsambtenaren geconstateerde snelheids overtreders. En DUS zegt het CBP dat die kentekens niet bewaard mogen worden.

JanVergoor | 16-01-09 | 14:23

@blinde kip | 16-01-09 | 14:19: Te laat, ik heb Mosko al aan de lijn gehad.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:23

"smerige vieze motorrijders" is een pleonasme. Leer eens Nederlands. Ik zit overigens altijd keurig gedouched op de motor die netjes gepoetst is.

Het is vandaag | 16-01-09 | 14:23

Sorry voor de dubbele post, ik ben gewoon dom.
-
Als dit stel de kinderen op bezoek krijgt eisen ze dat die opbellen wanneer ze vertrekken. Miep houdt de stopwatch bij en Habo berekent alle mogelijke files en opstoppingen. Als het bezoek ook maar 1 minuut te vroeg is gaan ze op de bon.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:22

@van dal 14:14

De optie om dergelijke klembordfiguren even klem te rijden en er een beschaafde diskussie mee aan te gaan dringt zich dan mi. op maar Kvroeg het me geweaun even hardop af. Even iemand erbij naaien voor een renummeratie van zeg 20% van het uiteindelijke boetebedrag...

widtvoet ® | 16-01-09 | 14:21

Gefeliciteerd, je aanmelding voor PowNed is geslaagd.&#8207;

bennyblancobronx | 16-01-09 | 14:20

Heeft iemand toe*kuch*vallig het nummerbord van de Skoda van Hoxha?

Biff Eagleburger | 16-01-09 | 14:20

Eigenlijk zouden die verklikkerTs Lada of Trabant moeten rijden.
Toch?

Frederik Puntdroad | 16-01-09 | 14:20

Habo en Wies Jongsma 21 juli 2005
red de NPS
Natuurlijk moet de NPS blijven en Hedy de laan uit.Stop het geld van de Joint STrikefichter in de NPS en andere culturele evenementen!!!!

Ze zijn lekker actief overal...
www.omroep.nl/nps/actie/meerreacties25...

Innocenti | 16-01-09 | 14:20

kapodtrijden mot je ze, dat tuig

Niet Masjien | 16-01-09 | 14:19

@Fleauxe | 16-01-09 | 14:12
LOL

blinde kip | 16-01-09 | 14:19

cram | 16-01-09 | 14:17
LOL, bij deze wens ik "flikkert" te editten naar "dondert"

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:19

*Nu baalt dat hij automaat rijdt*

Dinosaurusfokker | 16-01-09 | 14:19

Dat soort mensen zorgen er juist voor dat ik geïrriteerd ga rijden.
Van mij mogen ze zich vanmiddag nog om een boom heen vouwen.

Michael | 16-01-09 | 14:18

Leuk stukje voor Man Bijt Hond.
NEXT!

NietLinks | 16-01-09 | 14:17

He wat leuk een paar NSB-ers die ze vergeten zijn op te halen in '45.

extra gratis tip voor deze rimpelsauriers, ga lekker communiceren met Harrie van Bommel, die loopt namelijk ook graag in bruine hemden.

QB (ja die.....) | 16-01-09 | 14:17

@Napeauleon | 16-01-09 | 14:14
LOL!!! Mijn excuus... hehe

Dibbes | 16-01-09 | 14:17

Millieu of geen millieu, ik kan het allemaal best begrijpen. Ik heb ook wel eens zin om de volgende achter-in-de-twintiger met te veel testosteron, een lelijke vriendin en een gepimpte volkswagen golf uit de jaren tachtig met vijfweg-stereo die zeventig rijdt door mijn vijftig-straatje (en zelfs dat is hier te hard) een blok beton door zijn voorruit te smijten. En dat geldt ook voor die fucking vertegenwoordigers met hun het-leven-is-een-spel attitude, hun Peek-dassen en hun lease-BMWs met ingebouwde voorrang.
.
Zie je, pakkende stereotypes maken is zo makkelijk. Populisme heet dat.

Niet voor Jan | 16-01-09 | 14:17

@ Bier-sexueel 14:09
Laat Fleauxe erbuiten.

cram | 16-01-09 | 14:17

@Winston1 | 16-01-09 | 14:14
Ik denk dat je dan IRA praktijken gaat krijgen... "Knee-Capping" werkt goed en met een rolstoel 60 rijden wordt moeilijk ;)

Dibbes | 16-01-09 | 14:16

Dit echtpaar zou een mooi laatste item voor Llink zijn. Daar is het PowNed wat de klok slaat. www.powned.tv/

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:16

Dibbes | 16-01-09 | 14:11

"ik had een bumberkleverT vóór me..."

LOL

Napeauleon | 16-01-09 | 14:14

widtvoet ® | 16-01-09 | 14:12 stel, je haalt op zo'n dijkje een langzame renault in.. en je ziet in je spiegeltje zo'n grijze muts met een klembord...
dan stop je toch even midden op dat dijkje, wacht tot ze achter je stilstaan en dan kun je dat klembordje even afpakken.. hoe moeilijk is het?

van dal | 16-01-09 | 14:14

Dat soort autorijdende milieufreaks krijgt waarschijnlijk binnenkort bekeuringsbevoegdheid ja

Winston1 | 16-01-09 | 14:14

Hun auto is een Renault (grande) Scenic. Kan die niet opgespoord worden door Rutger?

tipo | 16-01-09 | 14:13

Was moordenaar Volkert van der G ook niet afkomstig van Milieudefensie? Proberen die leden nu wat goeds te doen voor de maatschappij en te heulen met de NSBers van de KLPD?
Als Hitler in Nederland zou zijn opgestaan had een groot deel van onze landgenoten nog fanatieker meegelopen dan de duitsers. En na 60 jaar hebben ze er nog steeds niets van verleerd.

knight03 | 16-01-09 | 14:13

zegt genoeg Prius ,

p3p3 | 16-01-09 | 14:12

van dal | 16-01-09 | 14:09
Ghehe, de Koo$ $p€€-brigade kan wat mij betreft niet genoeg middelvingers krijgen.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:12

bedoelde uiteraard een strop-das, voordat ik gebanned word

Eauranje | 16-01-09 | 14:12

So what, het zijn geen beedigde ambtenaren, er wordt geen geijkte meetapperatuur gebruikt (wat overigens niets uitmaakt als zouden zij dat wel doen) , dus kan er niets mee gedaan worden. Ergo , geen prent.

me163komet | 16-01-09 | 14:12

"Kijk Mies daar gaat er weer één. Gaat zeker 5km te hard, denkt zeker dat 'ie God is."
"Oei Habo, daar staat een grootvader met zijn kleinkind de eendjes te voeren aan de rand van de vijver. Dat verpest de zelfredzaamheid van de volgels"
"Goed opgemerkt duifje, ik zal Peter en Jaike bellen. Die rammen het er wel uit bij die ouwe."
"En dat kind dan?"
"Daar hebben we andere linkse broeders voor. De voorzitter van Groen-Links weet wel raad."

Fleauxe | 16-01-09 | 14:12

Zouden die engnekken nou nog aanspraak op enige vorm van provisie kunnen maken overigens wanneer zij hardrijders aangeven obv. afdoende betrouwbaar materiaal?

widtvoet ® | 16-01-09 | 14:12

Renault (grande) Scenic. Nu de kleur nog en het kenteken.

Schoorsteenveger | 16-01-09 | 14:12

Dus dat waren ze.... had vanochtend ook weer zo'n bumperklever voor me... zwaar irritant!

Dibbes | 16-01-09 | 14:11

die verdienen een lintje.. om hun nek!

Eauranje | 16-01-09 | 14:11

Dus 2 boomkuffelaars rijden de hele dag, zonder echte reden over de dijk... Nee, das lekker voor hun geliefde millieu. Als ze dan echt stoer zijn gaan ze lekker op de fiets!

De Denkende Mensch | 16-01-09 | 14:11

widtvoet ® | 16-01-09 | 14:08 maar UP-YR-A5 zie ik er nog wel eens van komen...

van dal | 16-01-09 | 14:10

Voorbij gassen en vol op de rem trappen.

kutjemuf | 16-01-09 | 14:10

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:07 in veghel stond een snelheidscammetje die je aan de vóórkant fotografeerde.. hoevaak ik dáár niet langs ben gekomen met de motor.. altijd te hard en altijd een opgestoken middelvinger...

van dal | 16-01-09 | 14:09

van dal | 16-01-09 | 14:07
Even tegen hun bumpert kleven en je stuur een stukje draaien, kijken wie eerder van de dijk flikkert.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:09

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:07
Respect our authority!

De Eeuwige Pessimist | 16-01-09 | 14:09

@Kipz0r 13:54

Niet iedereen rijdt nieuw. (Bewuste letterkombinatie is "geschrapt" overigens volgens mij.)

widtvoet ® | 16-01-09 | 14:08

blackosx1 | 16-01-09 | 14:05
Nee, kan dat niet? Goh, ik was al bang voor een citizens arrest, maar u hebt me gerust gesteld.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:07

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:06 tikje met de volvo op de achterbumper.. gaan ze dan nog niet harder, gewoon duwen.

van dal | 16-01-09 | 14:07

Dat ze een auto hebben! O ja, het milieu waar je zelf in woont is natuurlijk het belangrijkst, en voor de rest gewoon lekker met autootje naar de stad voor werk, goedkope boodschappen, vermaak. Maar stel je voor dat mensen voor hún vermaak, bijvoorbeeld op hun motor, over het dijkje rijden waaraan jij woont...

cybersnitch | 16-01-09 | 14:07

joss | 16-01-09 | 13:59
Mijn waarde, 'vroeger' is in dit geval een tijdsbepaling die in het verleden ligt. Dit impliceert het gebruik van de onvoltooid verleden tijd van het infinitief 'heten.' De juiste zinsconstructie zou hier dan ook 'vroeger heetten' zijn, daar de 'stam +ten-regel' van de derde persoon meervoud toegepast dient te worden. Dank voor uw begrip.
Mijn complimenten echter voor de congruent kloppende zinsbouw!

De Eeuwige Pessimist | 16-01-09 | 14:07

Euroshoppert | 16-01-09 | 14:01

Ik kan d'r niks aan doen, onder de 7500 rpm rijdt die tweetakt gewoon voor geen meter.
Doe je Suz de groetjes!

Napeauleon | 16-01-09 | 14:06

Ook leuk dat het telefoonnummer van Wies op de site van Milieudefensie staat. Even bellen voor u de dijkweg oprijdt, neemt er niemand op? Dan rijden er twee Stasi lutsers veel te langzaam over de dijk.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 14:06

blackosx1 | 16-01-09 | 14:05 joh!

van dal | 16-01-09 | 14:05

Fijne objectieve journalistiek Geenstijl! Als je het originele artikel leest van het Brabants Dagblad kom je erachter dat de bewoners het zat zijn dat er TE hard wordt gereden op de desbetreffende dijk, om vervolgens de opgeschreven kentekens te overhandigen aan de gemeente en Politie, in de hoop dat er wat mee gedaan wordt. Geenstijl suggereert dat de hardrijders een prent thuis gestuurd krijgen, wat juridische niet kan.

Ga zo door Geenstijl, TOP!

blackosx1 | 16-01-09 | 14:05

Milieudefensie? Zijn dat niet die geprepensioneerde babyboomers die in de goede tijd hun rechten hebben opgeeist en die nu niet willen worden gestoord door de werkende belastingbetalende klasse?

Johan de Witt | 16-01-09 | 14:03

Euroshoppert | 16-01-09 | 14:01 echt waar? een waterkoker? 750 tweetakt..

van dal | 16-01-09 | 14:03

Nou, dan zal ik ze vast een tip geven. Vandaag rij ik om 17:15 met een noodgang over de Moerdijkbrug en als ik daar iemand met een parka jas zie staan dan zal ik even zwaaien.

recessieloos | 16-01-09 | 14:02

@ joss | 16-01-09 | 13:59

Zo heetten ze inderdaad, Nieuwe Speciale Burgerpliesies

Napeauleon | 16-01-09 | 14:02

"Ja, ik heb dus een Prius gekocht" "O leuk, wat zijn ze betaalbaar hé?"
"Daar ging het mij natuurlijk niet om, het gaat om het milieu."
-
Sure, zuinige zakken. Een beetje goedkope Jappenbak aanschaffen en -omdat het ding toevallig op (pis?) batterijen loopt- je vervolgens nog moreel superieur voelen? Flikker toch snel een eind op.

Fleauxe | 16-01-09 | 14:02

joss | 16-01-09 | 13:59 ja, en toen schreven ze namen nog met dubbele ss-en..

van dal | 16-01-09 | 14:02

Wat een heerlijk zuur stel!

Lepo | 16-01-09 | 14:01

@ Napeauleon | 16-01-09 | 13:58
Altijd lekker zo'n twinroffel. Ik ram de suz rijstkoker jankbak ook graag met 100 in z'n 1 over dijkwegen.

Euroshoppert | 16-01-09 | 14:01

*te lui is om de dieselauto te starten en daarom een flinke scheet laat*

blinde kip | 16-01-09 | 14:00

We moesten maar eens feayteausgaan maken van linkse axiegriezels.
Gewoon omdat het kan.
Wel een klus, hoor.
Het zijn er véél.

Merlot | 16-01-09 | 14:00

@ joss | 16-01-09 | 13:59

Klopt, dia is ook al zo'n 10 keer eerder gezegd..

Geenpijl | 16-01-09 | 14:00

Er schijnt in Gaza heel veel aan het milieu te sleutelen te zijn!! Iets voor milieudefensie om te gaan oplossen c.q. opruimen?

helmpie | 16-01-09 | 14:00

habo en wies.. als je bij je geboorte zulke voornamen meekrijgt ligt je toekomst eigenlijk al vast...

van dal | 16-01-09 | 14:00

95 op 100 wegen? Das heel optimistisch want meestal denken ze bij een blauw vierkant bord met een witte auto dat het 80 is.

die ene van daarzo | 16-01-09 | 14:00

Tsja, dat linkse tuig hè?
Het verraden zit ze in het bloed.
Kijk maar naar DDR, USSR, nazi-Duitsland, Roemenie, China, etc.
Alles voor het Grote Ideaal, en dood aan de Vijanden Van de Revolutie (= iedere andersdenkende).

Merlot | 16-01-09 | 13:59

Vroeger heten dit soort ( mensen ) toch N.S.B.ers ?

joss | 16-01-09 | 13:59

13-YE-RS

kras | 16-01-09 | 13:58

Ik haalde laatst ook zo'n semi-lijk in, maar ik heb zijn kenteken genoteerd hoor. 45-KM was het, dus u bent bij deze gewaarschuwd!

De Eeuwige Pessimist | 16-01-09 | 13:58

En zelf ook onnodig rondrijden, whahaha meten met 2 maten.

BloodHound | 16-01-09 | 13:58

Wies en Habo Jongsma..... Die koppen er ook bij. Gelukkig is het NSB -gedachtengoed nog springlevend.

doodvanbierlala | 16-01-09 | 13:58

milieuhatende fascisto's...

SchlaffeWaffetheGoth | 16-01-09 | 13:58

Ik zal m'n ruitenwisservloeistof even navullen, dan kan ik die milieuvliegen beter van m'n ruit spoelen, als er weer eens eentje over m'n motorkap vliegt, omdat ie zonodig 70 op de snelweg moet rijden.

PisFinger | 16-01-09 | 13:58

Lekker de hele dag in de wagen, benzine verbranden, voor een goed milieu. Klinkt allemaal erg logisch. Het zal me niets verbazen als het ook nog eens grefo's zijn. Misselijke menschen. Bah.

Euroshoppert | 16-01-09 | 13:58

Milieu defensie is een groep van klikspanen en stink een beetje naar terrorisme
Laat ze aan het werk gaan en geen steun meer krijgen van div. instanties.

gerrit5042 | 16-01-09 | 13:58

Dé kans om gericht en succesvol de juiste mensen te irriteren.

Dus met de Duc999 in z'n 2 met 130 over de dijk,
en dat 10 x gewoon omdat ik dat leuk vind

Dan doorschakel en de stress van me af ga rijden in D.

Napeauleon | 16-01-09 | 13:58

Op dijkwegen rij ik sowieso altijd in z'n 1, maar dan wel 80, om ze daar te jennen

Telegraafhoerrr | 16-01-09 | 13:57

Daarom doe ik niet mee aan de Postcodeloterij, dan maar geen 30 miljoen, omdat ze die pleurishonden van Duyvendak steunen, dus hebberige NL'ers , u steunt de terroristen die een broodnodige snelweg uitbreiding (A4) tegenhouden waardoor u iedere dag in de file staat.

The Evil One | 16-01-09 | 13:57

Kipz0r | 16-01-09 | 13:54
In de zaak Jongsma is het kenteken 09-NSB-2

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 13:57

Wat een mega trieste figuren zijn dat zeg. Alsof 80% van de KLPD er al niet mee bezig is om de asfalt-terroristen te naaien. Smerige luizen.

Fleauxe | 16-01-09 | 13:57

Helaas, ze zijn geen toezichthouders in het verkeer. Noteren kan elke boerenlul, maar het heeft geen enkel nut. Ga toch werk zoeken!

julianv | 16-01-09 | 13:56

Niet te geloven, de eerste keer dat ik ze tegenkom druk ik ze van de dijk! Vieze NSB praktijken. Ik haat Koos Spee intens, maar hier heb ik echt geen woorden voor.

LTS__zwakstroom | 16-01-09 | 13:56

Op welke manier is dit boeiend? Je kunt geen bekeuring krijgen omdat één of andere overijverige boomknuffelaar je kenteken noteert... NEXT!

Stijlloos persoon nr | 16-01-09 | 13:55

Wij noteren altijd de kentekens van de auto's die we inhalen.

tipo | 16-01-09 | 13:54

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 16-01-09 | 13:54

Kan wel iets roepen over NSB-ers enzo, maar ik word er vooral stil en verdrietig van dat dit soort mensen in NL woont. Wellicht zijn deze lui gelukkiger in Noord Korea.

SchreeuwLeeuw | 16-01-09 | 13:54

Dat is natuurlijk ook vragen om gevaarlijke inhaalmanoeuvres en levert bovendien irritatie op in het verkeer. Eigen schuld, dikke bumperklever!

De Eeuwige Pessimist | 16-01-09 | 13:54

Dit is ook nog eens gevaarlijk, zeker als zo een mongool 70 op de snelweg gaat rijden.

@ widtvoet 13:53

Tegenwoordig is het gewoon 09-NSB-0

Kipz0r | 16-01-09 | 13:54

Die hele milieu lobby is een HOAX , de auto produceert nog steeds niet de helft van wat koeien aan gas produceren (en die betalen geen accijns op hun voer).

Mr aarsch | 16-01-09 | 13:54

Wies en Habo Jongsma in hun Prius weer..

HaanzonderkoP | 16-01-09 | 13:53

Stelletje NSB'ers zijn t van milieudefensie.

Flowers | 16-01-09 | 13:53

-weggejorist-

bucephalos | 16-01-09 | 13:53

NS-SB-09

widtvoet ® | 16-01-09 | 13:53

Milieu heaumeaux moeten geweaun in hun boomhut kruipen en verder de gemobiliseerde schatkistspekkerTs met rust laten. Beetje de Stasi uithangen doen ze maar in het bos waar ze horen.

Bier-Sexueel | 16-01-09 | 13:52

Arbeidsongeschikte & Uitgeneukte Verklikkerts

Xaffier | 16-01-09 | 13:52

door dit soort berichten zet ik de motor altijd in zijn 3 waar ik 80 mag, zodat ik meer verbruik, zodat het gemiddelde van alle anderen lekker stijgt..

wat een nsberts...

Kerrigan | 16-01-09 | 13:51

F*ck ze. Ik haal net mijn demper uit m'n Z1000.

Johnnie Stalker | 16-01-09 | 13:51

*op NSB-knopje klikt*

De Eeuwige Pessimist | 16-01-09 | 13:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken