achtergrond

Geenstijl

PERSBERICHT: "SOA populairder dan VARA"

soakliniek.jpgNederlanders hebben liever een seksueel overdraagbare aandoening (SOA) dan de Vara. Dat blijkt uit een groot onderzoek, gehouden onder 10.000 Nederlanders. Dit opmerkelijke feit maakte GS Poll Survey, het marktonderzoeksburo van GeenStijl, vanochtend bekend. Lezers van de populaire weblog werd middels een poll op de site voor de keus gesteld: Soa of Vara, en de respons was opmerkelijk. Van de 10.000 respondenten geeft bijna 60% de voorkeur aan een enge onderbroekziekte boven een cabaret of een gezellige familie-comedy met een Turk er in. Dr Aernout Pakhuijsch, immunoloog verbonden aan de VU, is verbaasd over de uitkomsten. "Het zegt wel iets over de maatschappij, dat mensen een etterend geslachtsdeel prefereren boven een cabaretvoorstellling of een aflevering van De Leugen Regeert. Vreemd, het kan toch niet zo zijn dat het merendeel van Nederland liever pus op de intiemdelen heeft dan naar een programma van Felix Meurders kijkt? Ik schrik daar buitengemeen van." Bij SOA-kliniek InTeamCare in Veldhoven verbaast men zich niet over het nieuws. "Er komen hier soms meisjes binnen met de vraag; dokter, heb ik Vara? Dan kunnen we ze geruststellen. Het is maar een SOA. Ja, het ziet er vies uit, maar het is prima behandelbaar. Je bent er zo vanaf." Vara-voorzitter Vera Keur wilde niet reageren, en verwijst door naar de afdeling Persvoorlichting.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.