Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Militair gesneuveld in Uruzgan

Brekend nieuws. In Uruzgan is naar nu bekend is geworden een militair gesneuveld. Het is de het 18e Nederlandse slachtoffer sinds de missie in Afghanistan begon. Het Ministerie van Defensie houdt om 16.00 uur een persconferentie over de precieze toedracht. Al het contact met Kamp Holland is nu verbroken, de satellietverbindingen worden nu voor andere zaken gebruikt dan het doorstralen van een GeenStijl-reportage natuurlijk. Dus logischerwijs is de voor vandaag geplande reportage van Rutger komen te vervallen. ReSpect voor de boys in Uruzgan, waartoe nu ook onze Rutger, Dennis en Ruud behoren. De 24-jarige Mark Weijdt is omgekomen door een bermbom. Een andere militair raakte lichtgewond.[dit bericht is na 16.00 uur bijgewerkt met informatie vanaf de persconferentie]

Reaguursels

Inloggen

Niet voor Jan Lul maar voor niets.

HarleyD | 21-12-08 | 15:56

ALs je nu stelt dat "we"daar lekker weg moeten weet je in ieder geval zeker dat al die gasten voor Jan Lul zijn gestorven...

Momindz507 | 21-12-08 | 13:17

-weggejorist-

HarleyD | 20-12-08 | 18:03

@De J | 20-12-08 | 04:34| Quote: "Deze mensen vechten voor jouw vrijheid"
-
Neen. Ik was- en ik blijf vrij. Voor mijn vrijheid hebben mijn Opa's en hun makkers gevochten. Ik gedenk dat nog ieder jaar. Waar genoemde soldaat voor heeft gevochten weet niemand. En de mensen in weet-ik-veel-i-stan die zogenaamd beter zouden moeten worden van de Nederlandse militaire inbreng aldaar stellen het klaarblikkelijk ook niet op prijs.

Zwavelzuur | 20-12-08 | 17:00

"gestorven voor zijn vaderland" "gestorven voor de vrede" etc. etc.
Zalig zijn de armen van geest!

laardepul | 20-12-08 | 11:38

e's five foot-two, and he's six feet-four,
He fights with missiles and with spears.
He's all of thirty-one, and he's only seventeen,
Been a soldier for a thousand years.

He'a a Catholic, a Hindu, an Atheist, a Jain,
A Buddhist and a Baptist and a Jew.
And he knows he shouldn't kill,
And he knows he always will,
Kill you for me my friend and me for you.

And he's fighting for Canada,
He's fighting for France,
He's fighting for the USA,
And he's fighting for the Russians,
And he's fighting for Japan,
And he thinks we'll put an end to war this way.

And he's fighting for Democracy,
He's fighting for the Reds,
He says it's for the peace of all.
He's the one who must decide,
Who's to live and who's to die,
And he never sees the writing on the wall.

But without him,
How would Hitler have condemned him at Dachau?
Without him Caesar would have stood alone,
He's the one who gives his body
As a weapon of the war,
And without him all this killing can't go on.

He's the Universal Soldier and he really is to blame,
His orders come from far away no more,
They come from here and there and you and me,
And brothers can't you see,
This is not the way we put the end to war.

Imsure | 20-12-08 | 09:28

RIP en respect voor iedere man vrouw en jongen daar.........

*stil*

semper penis | 20-12-08 | 08:36

Respect

bunbun | 20-12-08 | 06:55

Ik wil bij deze de nabestaanden de komende tijd veel sterkte toewensen. Mark heeft gevochten waar velen van ons niet in staat toe zijn! JUIST.

Het is voor het goede doel ! veel mensen gaan ouwehoeren over weer een Nederlandse dode .. dat klopt vergeet 1 ding niet deze mensen worden getraind voor dit soort operaties ... wapenkennis, survivalen , gevaren toeslag 24 uur per dag , nettosalaris tussen de 4,000 en 9,000 euro per maand afhankelijk van je rank. Daar kiezen ze voor ... en ze weten wat de gevolgen kunnen zijn. En ja militairen betalen geen zorgverzekering, deze komt uit het potje van defensie.

Paul Kesrey | 20-12-08 | 04:42

Voor gevallenen in alle oorlogen hebben we dodenherdenking. Zou maar weer eens gekoppeld moeten worden aan een vrije dag i.p.v. koninginnedag.

Zwavelzuur | 19-12-08 | 23:38

Wat ben jij een vuile klootzak. Deze mensen vechten voor jouw vrijheid en zij zullen meer bereiken dan jij in je pauperleven.

Ik wil bij deze de nabestaanden de komende tijd veel strekte toe wensen. Mark heeft gevochten waar velen van ons niet in staat toe zijn! Bedankt!

De J | 20-12-08 | 04:34

huh? Ik dacht dat het een opbouwmissie was.
Best link dan , scholen bouwen

groente_en_fruit | 20-12-08 | 03:23

Het blijft een gevaarlijk en moedig beroep, dat blijkt. Sterkte voor de nabestaanden.

seven | 20-12-08 | 02:55

damn he... mijn broer net vandaag terug gekomen daar vandaan... deze man was van de nieuwe lichting die zijn taken overnam.... zo komt het echt akelig dichtbij...
BTW er staat omgekomen door een bermbom, van wat ik heb gehoord waren ze verwikkeld in een vuurgevecht waarin Mark op een mijn/IED stapte... iig sterkte aan vrienden en familie...

Blitzkrieg | 20-12-08 | 01:48

-weggejorist-

ik-hier | 20-12-08 | 01:22

Mooi geschreven. Het zal vast heel ander zijn als je het meemaakt.
Sterkte familie en vrienden

Stuk_Tuig | 20-12-08 | 00:27

Hoe je ook wend (went?) of keert, het blijft gezeik. Als je er als millitair voor kiest iets minder, maar 90% van de slachtoffers zijn toch gewone mensen. Mannen, vrouwen, kinderen. Mensen die gewoon hun leven willen leven. Niets meer, maar zeker niet minder. Niet leuk.

Relsmurf | 20-12-08 | 00:19

NL heeft niks te zoeken in Afghanistan. Dat roep ik al jaren. Al die NL-doden kun je op het conto van Balkenende schrijven. Laat die lul maar in persoon aan de familie gaan uitleggen waarom die jongen voor de kat z'n kut is gestorven.
Nabestaanden, sterkte!

nattebever | 19-12-08 | 23:46

Broadcaster | 19-12-08 | 19:43
Helemaal mee eens Broadcaster. Maar om zo reactionair te reageren op het stukje van "ons" Rutger, als in nuken die handel daar, is wel heel kortzichtig. Door de eeuwen heen hebben we (de mens) wel bewezen dat ook dit niet werkt. Helaas moet ik er bij zeggen. dit gezien vanuit beide standpunten.
Feit blijft, dat wij daar inderdaad niet horen te zijn. Mochten ze er behoefte aan hebben elkaar te mangelen, laten gaan. Hoe pijnlijk ook voor degene die er echt niets mee hebben te maken.
(Eenieder die mij wil affakkelen wegens vaagheid oid., doe je best).

Relsmurf | 19-12-08 | 23:39

@ik-hier | 19-12-08 | 18:55 |
-
Ik herdenk alle mensen die gestorven zijn aan kanker, verkeersongelukken en andere zaken waar ze niet betaald en bewust het risico voor hebben willen lopen. Wanneer krijgen die aandacht?

Voor gevallenen in alle oorlogen hebben we dodenherdenking. Zou maar weer eens gekoppeld moeten worden aan een vrije dag i.p.v. koninginnedag.

Zwavelzuur | 19-12-08 | 23:38

Van mijn part joris je me weg, maar beroepsrisico is beroepsrisico. Als er een brandweerman of agent overlijdt door het uitoefenen van zijn beroep staat niet heel GS en de rest van Nederland op zijn achterste benen (is wel nieuws, maar niet zo groot). En dat terwijl die wel iets belangrijks doen voor ons allemaal. Oorlog en Het Leger draait niet om diplomatie en praten in rede. Oorlog voer je, en het leger zet je in als, dat allemaal niet meer lukt. De definitie van oorlog is het zaaien van dood, verderf en terreur. Dat is dus nu gebeurd. Wen er maar aan. Tijdens een oorlog worden er niet alleen maar smart-bombs op gebouwen gegooid na kantooruren als er niemand meer is. Oorlog betekent het vernietigen van de vijand. Net zoals brandblussen omgaan met vuur betekent en politiewerk betekent: het bestijden van criminaliteit. Dat is gevaarlijk werk.

Maar de politie en de brandweer hoor je daar nooit over mekkeren. Het Leger wel. Zou dat komen omdat de Nederlandse beroepsmilitair grootdeels 40 uur in de week zijn wapen zit te poetsen en, gelijk een kantoorklerk, zit in zit te sukkelen tijdens het wachten op de VUT?

Het spijt me voor de familie en vrienden van de gesneuvelde. Sterkte gewenst de komende tijd. Maar het spijt me ook dat er onevenredig veel aandacht aan gegeven wordt.

Zwavelzuur | 19-12-08 | 23:32

En já, wat mij betreft moeten we ons blijven inzetten voor internationale veiligheid. Dat is overigens niet alleen een Nederlandse verantwoordelijkheid. Dit moet een Europese aangelegenheid zijn. Ik besef terdege dat Europa meer van slap ouwehoeren is dan van daden, zo kunnen we lekker met zn allen de schuld op Amerika afschuiven, maar het blijft een schande. Na WOII hebben we met zijn allen in Europa enorm op defensie bezuinigd, dit was enkel mogelijk omdat Amerika bescherming bood gedurende de koude oorlog. Als Amerika ons had laten stikken, dan hadden we een groot deel van de effort die nodig was voor de wederopbouw moeten steken in een groot staand leger, in militaire technologie etc. We moeten Amerika nog steeds dankbaar zijn en we moeten wat mij betreft nog steeds dat kleine beetje wat we hebben beschikbaar stellen. Als alle Europese landen dit hadden gedaan, of als er unaniem voor de invasie in Irak was gekozen, dan had Amerika ook een stuk minder doden. Achtien Nederlandse soldaten gesneuveld en elke soldaat is er één teveel, hoeveel Amerikanen zijn er al voor ons gestorven? En dan heb ik het over de hele afgelopen eeuw.

We moeten verdomme een eenheid vormen, nu meer dan ooit.

Bar Kochva | 19-12-08 | 22:17

You win some, you lose some... Of je sneuvelt, of je hebt een dik salaris, een auto en een geweldig pensioen. En de kans dat je sneuvelt is nog altijd zeer gering. Het is klote echt waar, maar een kritische noot is op zijn plaats. Het is een beroepsleger. Er is geen dienstplicht. Laat dit een waarschuwing zijn voor allen die denken even stoer in dienst te treden. Defensie zit tegenwoordig vuistdiep in geenstijl, geen probleem, maar dit zijn de mogelijke consequenties.

Het is heel vervelend voor de militair in kwestie, voor zijn collega's en voor zijn nabestaanden. Het moet echter geen aanleiding zijn om aan welke missie dan ook te twijfelen. Óf je hebt een leger en je investeert hierin en je geeft de soldaten die het risico willen lopen een dik salaris en je zeurt er verder niet over. Óf je schaft dat hele leger af. Sentimenten moeten echter nooit een rol spelen in dergelijke zaken. Het leger moet altijd inzetbaar zijn als het politieke apparaat hier om vraagt. Een soldaat stelt geen vragen, daar tekent hij voor.

Natuurlijk kan je ook kiezen voor dienstplicht.

Bar Kochva | 19-12-08 | 22:06

Gelukkig krijgt Balkie, uitgenodigd op het witte huis, binnenkort een 'indringend en ontroerend' persoonlijk verzoek van Barack Obama: of wij nog effe een paar jaartjes willen blijven - op eigen kosten, dát dan weer wel. En daar gaat Balkie dan voor de vorm nog even een paar nachtjes over slapen en daar gaat de kamer nog wat over sputteren - en daarna 'wordt het mandaat verlengd' tot 2014 (-maar ' natuurlijk ook geen dág langer') You read it here first, folks!

azoturie | 19-12-08 | 21:57

En dan te bedenken dat we deze oorlog zijn ingelogen....

www.911truth.org (en vele andere sites)

Het wordt tijd at Geenstijl een kritische blik werpt op het ontstaan van deze oorlog, oftewel op de amerikaanse leugens!

Ik heb ongelijk! | 19-12-08 | 21:55

Prima reclame weer voor het leger... Dit ongeval toont aan dat ook deze oorlog in Afghanistan dodelijk is, en dat mensen die voor het Nederlandse leger kiezen voor een betaalde baan dom bezig zijn. Wanneer houdt GS eens op met het promoten van leger en marine, kunnen jullie geen minder oorlogszuchtige bedrijven bedenken om je te laten sponsoren? Jullie jagen jongeren de dood in!

vikkie | 19-12-08 | 21:39

Veel sterkte, je was een dappere jongen. Iemand waar dit land en Oeroezgan iets aan had.

Het is OEROEZGAN en niet Uruzgan, we nemen klakkeloos het duits over. Hoxha weizig dat eeven aub

Ir. Roodpiemel | 19-12-08 | 20:46

Gestorven in de strijd om de vrede.
Rest in Peace.

Jelle. | 19-12-08 | 20:45

R.I.P sterkte voor de familie leden en anderen naasten

Pearly | 19-12-08 | 20:38

R.I.P.
Steun onze jongens daar, ook al zouden ze er volgens sommigen niet moeten zitten.

*plop* | 19-12-08 | 20:27

@Relsmurf
Broadcaster | 19-12-08 | 17:45
Blijft toch je zoon, hoe je het ook bekijkt. Toch een kwestie van dat hij zijn eigen weg kiest, of je het nu mee eens bent of niet. Ik kan me voorstellen dat het niet altijd even makkelijk zal zijn.

Dat zeg je heel goed, alles behalve makkelijk.
Maar mijn welopgevoede zoon en dochters, eigen vlees en bloed zie ik niet graag in handen van diegenen die niet weten wat ik voel.
Niet aan mensen (als je ze mensen kunt noemen) die vanuit een wit huis in Washington of een Catshuis in Den Haag veilig achter de linies aan de poppetjes trekken. Mijn minachting voor dat soort volk is onbeschrijfelijk.
Uit dat allemaal uit de naam van die zogenaamde god waar jij in gelooft Balkenende, je bent een vreselijke schoft.

Broadcaster | 19-12-08 | 19:43

Het probleem lost zich vanzelf op.

Frits Noten | 19-12-08 | 19:43

En die drol van een Balkenende nog met droge ogen verklaren om te overwegen de "missie" voort te zetten, terwijl hij weet hoe de vork on de steel zit.

unbeliever100 | 19-12-08 | 19:32

En dat alles voor een paar pijpleidingen voor de Amerikanen.

unbeliever100 | 19-12-08 | 19:28

-weggejorist-

ik-hier | 19-12-08 | 18:55

Rust in vrede,

en dat diegenen zullen boeten voor hun daden.

Ventus | 19-12-08 | 18:50

@ Broadcaster | 19-12-08 | 17:45
Blijft toch je zoon, hoe je het ook bekijkt. Toch een kwestie van dat hij zijn eigen weg kiest, of je het nu mee eens bent of niet. Ik kan me voorstellen dat het niet altijd even makkelijk zal zijn.

Relsmurf | 19-12-08 | 18:38

Gecondoleerd

R.I.P

Hondelulz | 19-12-08 | 18:18

-weggejorist-

ik-hier | 19-12-08 | 18:13

Rust zacht.

Vind het erg dat het ook nog eens gebeurt is bij een missie die toch nooit zijn doel zal bereiken.........

ScantraxxRootz | 19-12-08 | 17:55

Mocht mijn zoon, thans 17, ooit besluiten in het leger te gaan om van vrij mens omgebouwd te worden tot soldaatje; om vervolgens zijn ziel in de handen te leggen van zogenaamde wereldleiders........
Dan laat ik hem gaan en dan komt hij nooit meer terug, dood of levend.
Althans niet bij mij, want dan heeft hij tegen zijn ouders gekozen en zijn lot
verkocht aan misselijk makende mannetjes van het allerlaagste soort.
Corpulent generals safe behind lines
History's lessons drowned in red wine
Poppies for young men, death's bitter trade
All of those young lives betrayed
All for a Children's Crusade
(Sting)

Broadcaster | 19-12-08 | 17:45

Sterkte aan de familie!

NieuweBuur | 19-12-08 | 17:43

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:08
Zo bedoel ik het ook. Ik sla niemand over, ook mezelf niet.

Laten we eerlijk zijn, als de Nederlandse regering al tijden geleden het lef zou hebben gehad om het hoofd uit de aars van Amerika te trekken, zouden 18 families -en dat zijn veel mensen- waarschijnlijk een goed oud en nieuw kunnen vieren.
Ik zeg, wegwezen uit die zandbak, en wel zo snel als mogelijk!

Jackanders | 19-12-08 | 17:33

@ bakoenin | 19-12-08 | 17:24

Lazer toch op zeurkous !

De Droit | 19-12-08 | 17:31

R.I.P.

Ongelofelijk zwaar om precies vóór de feestdagen dit te moeten ondergaan. Sneuvelen is al een drama, maar je wenst de nabestaanden, collega's, vrienden en bekenden toch bijzonder veel sterkte toe in de komende dagen, weken, maanden.

Wij mogen wel bijzonder trots zijn deze mannen en vrouwen die dit moeilijke werk ver weg van huis doen.

Ik lijk wel Balkenende, maar allez.

De Droit | 19-12-08 | 17:30

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:09
Nee serieus, wat jij in je comment van 17:01 zegt kan heel goed kloppen.
Prettige kerstborrel gewenscht, geniet en drink met je maten.

JosVerbeek | 19-12-08 | 17:29

@ st0mpie | 19-12-08 | 17:12
Dank je.
Vind de reakties vooralsnog redelijk correct.

Prikker | 19-12-08 | 17:26

Ben benieuwd hoeveel mensen er vandaag in het verkeer zijn omgekomen .
Of is dat sterven minder belangrijk ?

bakoenin | 19-12-08 | 17:24

Sterkte aan de nabestaanden
R.I.P.

klaas beunhaas | 19-12-08 | 17:14

RIP

ExtremeExtremist | 19-12-08 | 17:11

Part of the job.
Evengoed KUT voor alle betrokkenen. Sterkte toegewenst.

RIP

ps. Wegwezen daar

DrogePoepSteek | 19-12-08 | 17:10

@JosVerbeek | 19-12-08 | 17:07
Ja ja, Jos, dat zeg je alleen maar om van me af te zijn, haha. Ok, kerstborrel begint. Ciao!

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:09

@wierdeau
Mag ik het schandalig vinden dat mensen een politieke discussie uitvechten over de dood van een jongeman die bereid was zijn leven te geven voor ons allen.

Dat mag je uiteraard maar de zinsnede "voor ons allen" gaat niet op.
Niet iedereen staat er 4kant achter, ik zeker niet.
Ik wil niet dat jonge mensen sterven omdat ene slapjanus van een J.P.B. en consorten de kont van de VS likken.
Het gaat om mensen niet om soldaatjes.

Broadcaster | 19-12-08 | 17:08

@Jackanders | 19-12-08 | 17:07
Thanks man, ik ben namelijk Nederlander.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:08

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:01
Daar heb je een punt. Mee eensch

JosVerbeek | 19-12-08 | 17:07

Ik hoop dat 'we' daar nog even blijven met 'ons' legertje, straks schiet zon kameelrijder een kogel af en vang ik die hier helemaal in Nederland!

Moeder Gans | 19-12-08 | 17:07

R.I.P , sterkte voor alle betrokkenen.

Jackanders | 19-12-08 | 17:07

Met alle respect voor de omgekomen militair, onze aanwezigheid in Afghanistan is niet om "democratie" te brengen, eventueel met vrede! Het is eerder om de wereldwijde aanwezigheid van westerse mogendheden te benadrukken. Met alle belangen die daarmee gediend zijn.
Ooit een documentaire gezien over een dorpje in Afghanistan. Local zegt: 'Hollanders brengen de ene week hulp en opbouw voor een school, de andere week gaat er een bom in wegens zogenaamde aanwezigheid van talibanstrijders.' Dat men daartegen gaat vechten kan ik geheel begrijpen.
De zogenaamde 9-11 terroristen van het WTC in USA waren voornamelijk Saudies. Voor zover ik weet worden die nog steeds in de watten gelegd door het westen.
Niet als waarheid, slechts een mening mijnerzijds.

Relsmurf | 19-12-08 | 17:05

@ skogen88 | 19-12-08 | 16:37
Doe 'ns 'n linkje ?

Prikker | 19-12-08 | 17:04

@JosVerbeek | 19-12-08 | 16:56
Ok, satellietgeleidde kruiskoppen, computergeleidde tomahawks, iets simpels als een nachtkijker, apache gevechtshelikopters die met één druk op de knop 1600 salvo's lossen. Dat hebben armere landen niet, dus moeten ze zich bedienen met mijnen/bermbommen of terrorischtische aanslagen. Ze lopen niet voor Jan met de korte achternaam met bommen onder hun jas naar een grensovergang. Hadden ze bommen met satellietontvanger of afstandbestuurbare raketten, dan hadden ze zichzelf niet opgeofferd.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 17:01

Nederland zit vooral in Afghanistan op verzoek van de VS. In ruil daarvoor krijgen onze politici dan weer hulp bij het vinden van leuke baantjes.

Paul Volkert | 19-12-08 | 17:00

@wierdeau | 19-12-08 | 16:51
Je vergeet dat je op een hoernalistiek discussieforum bent en niet op een condoleance-pagina.
En de discussie moet zo vaak herhaald worden tot mensen na gaan denken en onze regering 'ns beginnen aan te spreken op hun gedrag. Aangezien dat nog niet mag (van Balkenende en zijn parlementair Irak-onderzoek bijvoorbeeld) moet die discussie keer op keer herhaald worden... In het belang van de democratie en onze vrijheid.
@ skogen88 | 19-12-08 | 16:48
Ik zie de parallel niet... en verder vind ik je hele bijdrage niet zo zinnig.

Prikker | 19-12-08 | 17:00

Respect voor deze soldaat. Gelukkig heeft ie volgens Balkenende zn leven voor nederland gegegeven. Kuch kuch.. wie heeft er nou bloed aan zn handen Balkenende? dat is nr 18. De hele oorlog is begonnen op leugens, waarom moet Nederland zo blind achter de VS en UK aanlopen?

keizeradmiraal | 19-12-08 | 16:59

"deze jongen heeft zijn leven gegeven voor Nederland"

Nee helemaal niet!

Deze jongen is gestorven voor de walgelijke Christelijke kruistocht waar onmensen als Balkenende goed aan denken te doen door deze te voeren over de ruggen heen van jongens die bereid zijn te sterven voor hun eigen land, maar die niks te maken hebben met een stel Afghanen... Hoe professioneel ze ook zijn. Zo'n oorlog win je nooit... Die mensen vechten voor hun leven, daar kan je niet van winnen, niet zonder uit te roeien.

Kniftig | 19-12-08 | 16:59

Wat zei de grote filosoof Ozzy Osbourne ook alweer?

Politicians hide themselves away
They only started the war
Why should they go out to fight?
They leave that role to the poor

kuttekrap | 19-12-08 | 16:58

Holy shit, Druten... Komt nu wel erg dichtbij.
Respect voor de jongens daarzo!

Sgt. SuperJost | 19-12-08 | 16:57

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:48
Dat moet je zelf weten. Ik snap net zo goed als jij dat in de 'boze wereld' mensen niet met de ogen knipperen als door hun toedoen iemand het slachtoffer wordt van zo'n wapen. Ik blijf er bij dat het een unfaire handelwijze is. Dat is het verschil tussen beschaafde mensen en barbaren.

JosVerbeek | 19-12-08 | 16:56

wierdeau @ 16:43

Help me even. Hoe ben ik enigzins gebaat bij zijn dood of zijn handelingen als soldaat? Volgens mij helemaal niet, behalve dat het me geld kost als belastingbetaler...

Kniftig | 19-12-08 | 16:56

@skogen88 | 19-12-08 | 16:37
gadverdamme, gelezen,ziek volk, ipnummertjes zal tjibbe van hun wel niet hoeven

st0mpie | 19-12-08 | 16:55

-weggejorist-

Coen P. B. te A. | 19-12-08 | 16:54

@wierdeau | 19-12-08 | 16:43
Het is onmogelijk politiek en de dood van deze jongen los te koppelen. Welk land laat nu z'n kinderen vechten in het hellhole dat Afghanistan heet? Kijk naar de historie en ken de toekomst.Afghabistan is er zelfs nooit in geslaagd een stabiele regering te vormen. Sterker, dat land heeft nooit een regering die door alle volken en stammen werd erkend, gehad. Geen wonder dat de Taliban in slechts enkele maanden vrijwel geheel Afghanistan in haar bezit kreeg; de stamleiders zijn alleen geïnteresseerd in behoud van de macht op hun grondgebied. Maakt dan niet uit of Karzai of mullah Omar boven hen staat.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 16:53

R.I.P. deze jongen heeft zijn leven gegeven voor Nederland, niks anders dan respect en sterkte voor de nabestaande.

Jaimy Fox | 19-12-08 | 16:52

@prikker

Of je dat nu werkelijk vindt of niet. Feit is dat militairen uitgezonden worden op verzoek van de door ons democratisch gekozen politici.

Ik blijf het niet kies vinden om over de dood van deze militair een politieke discussie te starten. Dit kan beter op het moment dat de militair begraven is en de familie afscheid heeft kunnen nemen. Om nu op dit moment zijn dood aantegrijpen voor een politiek statement heeft voor mij meer iets van lijkenpikkerij.

wierdeau | 19-12-08 | 16:51

Wat doet iemand uberhaupt vrijwillig in Uruzgan, ben je helemaal gek geworden ofzo?!

Moeder Gans | 19-12-08 | 16:48

@JosVerbeek | 19-12-08 | 16:45
Jos, ik blijf bij mijn reaguursel van 16:16. Zo gaat het nu eenmaal in de grote boze wereld.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:48

Tjah, Prikker, wat deden die Amerikanen en Canadezen ook alweer in 1944 om Frankrijk zomaar binnen te vallen, gatver wat een enge mensen wonen daar zeg.
Het lijken wel noormannen. En wat leuk dat jouw saoedische vrienden zoveel hulp geven aan die arme landen.
Ugh

skogen88 | 19-12-08 | 16:48

@wierdeau | 19-12-08 | 16:43
Idd....... deze mensen vergeten dat onze jongens OOK voor onze vrijheid vechten. Maar voor hun blijft het natuurlijk allemaal een ver van mijn bed show. Erg kortzichtig zijn ze .........

Hobbykip | 19-12-08 | 16:45

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:16
Ik ben bang dat het niet helemaal duidelijk geformuleerd heb. Wat ik bedoel te zeggen is dat de taliban er buitengewoon laffe strijdmethoden op na houden. Ze zullen nooit in staat zijn om een westers leger te overwinnen (zelfs niet het Nederlandse speelgoedleger), maar hun handelwijze heeft niet tot gevolg dat de militairen zich prettiger zullen voelen.

JosVerbeek | 19-12-08 | 16:45

mijn medeleven...

Phuzzie | 19-12-08 | 16:44

@ wierdeau | 19-12-08 | 16:43
tuurlijk. Succes ermee.
Ik ben 't alleen niet met je eens dat ze het (=hun leven geven) voor ons allen.
Da's een politieke leugen.

Prikker | 19-12-08 | 16:44

Wat doen we daar eigenlijk nog?
Sterkte aan de nabestaanden iig.

MarV | 19-12-08 | 15:56

Zulke dingen moet je tegen die jongens daar niet zeggen, die hebben echt hart voor hun taak. Mijn broertje heeft er ook 4 maanden gezeten, blij dat hij terug is. Hulde aan onze jongens en sterkte aan alle betrokkenen :(

Count von Cunt | 19-12-08 | 16:44

Mag ik het schandalig vinden dat mensen een politieke discussie uitvechten over de dood van een jongeman die bereid was zijn leven te geven voor ons allen.

R.I.P.

wierdeau | 19-12-08 | 16:43

Broadcaster | 19-12-08 | 16:23

ik sluit me er helemaal bij aan !
we hebben ook niets te zoeken in afganistan

vidamax | 19-12-08 | 16:42

@Teen | 19-12-08 | 16:33
Van de Belgen had ik ook meer verwacht.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:41

het is geen plicht jongens . tekenen voor het avontuur en als je pech hebt ga je nu eenmaal . heb er persoonlijk niets bij .in ww2 gebeurde hetzelfde alleen het cao heette vrijheid en het avontuur stond voorop

r00nus | 19-12-08 | 16:41

Zo vreselijk om je kind te moeten verliezen, op welke manier dan ook. Heel veel sterkte toegewenst aan de ouders, familieleden en vrienden van deze soldaat.

koffiemuts | 19-12-08 | 16:40

Het is een zinloze zaak zolang "wij" er met te weinig mensen en middelen aanwezig zijn. zal wel komen doordat politici een symbolisch daad willen stellen, maar het geld liever aan andere zaken besteden.

k. hanke | 19-12-08 | 16:38

@ Sir Galahad the Pure | 19-12-08 | 16:23
Zolang dat onder een vlag gaat van de VS die zich zelf als zware terroristen in het Midden Oosten gedragen (denk ook 'ns aan Irak) kàn en màg de missie nooit succes hebben. Wij collaboreren nu alleen maar met de grootste criminelen in het Midden Oosten.
En onze collaboratie is alleen maar gemotiveerd uit de verwachtte politieke voordelen die we daarmee denken te behalen door het braafste jongetje van de klas te zijn. Zo lang wij de VS blijven steunen in Afghanistan zijn we nèt zo fout... net zoals we in Irak waren.
Je moet alles zien in de context waarin 't plaatsvindt... zonder de Amerikaanse invasie van Irak had Afghanistan ben ik met je eens dat de inzet in Afghanistan best legitiem had geweest, maar dóór de invasie van Irak kan de inzet in Afghanistan nooit zinvol zijn. We vechten nu voor de oppermacht en het recht van de VS om zich te misdragen zoals zij dat willen.

Prikker | 19-12-08 | 16:38

Moet je die geweldige medelanders commentaar horen geven op marokko.nl

skogen88 | 19-12-08 | 16:37

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:27
Jij haalt er allemaal dingen bij die er m.i. niet toe doen.

tasmaniandevil | 19-12-08 | 16:36

Het is toch algemeen bekend dat het roepen dat zoiets zinloos is voor de boys and girls daar heel frustrerend is... Nou lees je dus in het stuk van Rutger dat ze daar allemaal noemen dat er veel is bereikt; kun je je afvragen hoe objectief dat is met het leger als hoofdsponsor.... maar stel dat... Er wordt dus daar een en ander bereikt.
En dan hier vanaf ge gisten stoel roepen dat het nutteloos is... alsof je daar iets van weet, iets over kunt zeggen.
Die Balkenende is zo gek nog niet, ik zeg het.

hfakker | 19-12-08 | 16:36

Zinloos geveld...!

laardepul | 19-12-08 | 16:35

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:21
Als jij daarom kan lachen, ga gerust je gang.

Elisabeth2 | 19-12-08 | 16:34

@ Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:27
Klopt Lying Dutchman, maar vlak Femke Halsema niet uit. Die had ook wat kunnen doen en dan bedoel ik niet winkelen.

Teen | 19-12-08 | 16:33

-weggejorist en opgerot-

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 16:32

RIP. Nu weg daar. Is geen vredesmissie. Is geen opbouwmissie.

Is Balkenende-laat-zich-door-Bush-in-de-bips-batsen-ten-koste-van-levens-missie.

mail cheauvinist pic | 19-12-08 | 16:31

@Bixier | 19-12-08 | 16:27
Bepaal jij dat?

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:30

JungleBunny | 19-12-08 | 16:22

Hele tijd geleden over nagedacht. Zal eens herdenken.

zovoklets | 19-12-08 | 16:29

KUT

Innocenti | 19-12-08 | 16:29

Zeker respect voor de jongens maar niet voor de oorloghitsers...

links tuig | 19-12-08 | 16:28

BP Richfield | 19-12-08 | 16:21

Bedankt voor je zinvolle bijdrage maar wacht er voortaan even mee.

Bixier | 19-12-08 | 16:27

@Teen | 19-12-08 | 16:25
Precies Teen, maar daar denken de mensen niet aan. Laten we wel zijn, het is gewoon de schuld van de PVDA en de Marokkanen.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:27

En Balkenende bereidt ons al voor op verdere militaire inzet na 2010,
via het Obama effect.

vander F | 19-12-08 | 16:26

Verschikkelijk. Mijn respect gaat uit naar Mark en medeleven naar vrienden en familie.

De Eeuwige Pessimist | 19-12-08 | 16:25

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:19
Misschien de PvdA? Als die partij een betje ruggegraat bezat was dit allemaal niet nodig geweest.

Teen | 19-12-08 | 16:25

DEZE TEKST IS NIET VAN MIJ, MAAR WERD HIER BIJ HET VORIGE URUZGAN SLACHTOFFER DOOR EEN REAGUURDERGEPLAATST.
Ik vind hem heel toepasselijk:
Minister-president, welterusten.
Slaap maar verder in je veilige Catshuis.
Denk maar niet te veel aan al die oude mensen,
eenzaam kwijnend in een kil verzorgingshuis.
Denk vooral niet aan die wereldoorlog-doden
en die helden die ons land hebben bevrijd.
Dweep veel meer met Allah's Heilige Geboden
die u zeker als goed christen wel belijdt.

Denk maar niet aan Nederlandse frontsoldaten,
doelloos stervend in de Afgaanse nacht.
Laat die blonde xenofobe kwal maar praten,
Minister-president, slaap zacht.

Droom van de islam en de vrede,
droom maar van uw multikulti-ideaal.
Dat nooit zonder bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u WEL lukken zal dit maal.
Denk maar niet aan al die stakkers die verrekken.
Die door 'strijders' zijn beroofd of zijn vermoord.
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
en geloof van al die tegenstand geen woord.

Muzzelmannen en bloedige gevesten
houden reeds 's lands getto's in hun macht
Voor de onderwerping van het vrije westen.
Minister-president, slaap zacht.

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
van de jihad oorlog die zo geheid gaat komen
en u vragen waarom u 't zover liet gaan.
Want u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van 't beleid.
Die 't gegraai en het gehuichel niet vergeten
en graag een leider zien die Neerlanders begrijpt.

Droom maar niet van die ondankbare mensen,
droom veel liever van Groot-Brussel en van macht.
Denk vooral niet aan die vele oprotwensen.

Minister-president, SLAAP ZACHT!

Broadcaster | 19-12-08 | 16:23

@ Prikker @ 16:11
Juist jij verkondigt bullshit. De interventie van Afghanistan in 2001 was heel terecht, want daar waren daadwerkelijk trainingskampen van Al Qaida (een terreurorganisatie - tegenwoordig in verre staat van ontbinding - die verantwoordelijk was voor verschillende aanslagen, niet alleen op 11 september 2001). Dat was de reden van de VS om dat land binnen te vallen. Dat deden de VS natuurlijk niet voor Afghanistan zelf (waarom ook?), maar uit eigenbelang. Het was toen alleen maar logisch dat Nederland die interventie steunde (aangezien jihadistische trainingskampen ook voor Europa alleen maar ellende opleveren). Nu is de Nederlandse steun echter dubieus, omdat de Nederlandse regering de taliban in Afghanistan bestrijdt, maar in Nederland zelf pleit voor talibanisering (vooral de CDA'ers in de regering).

Sir Galahad the Pure | 19-12-08 | 16:23

R.I.P.

HaanzonderkoP | 19-12-08 | 16:22

@zovoklets | 19-12-08 | 16:18

Ook als je niet gestemd hebt, heb je nog steeds gekozen. Denk daar maar over na.

JungleBunny | 19-12-08 | 16:22

Het wordt misschien eens tijd dat "zo'n papagaai","we zijn het schoothondje van Amerika,we zijn het schoothondje van Amerika,we zijn .....",ergens op trapt.Zijn we misschien een tijdje verlost van dit soort simpel geleuter.

Ronaldo_ | 19-12-08 | 16:22

-weggejorist-

El Letoso | 19-12-08 | 16:22

[email protected] | 19-12-08 | 16:19
Cynisch bedoeld toch?

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:21

Vervelend beroepsrisico.
Dood. Over. Geen wolk, geen eeuwig licht, alles over. Hij merkt daar dus niets van.
Vervelend voor de nabestaanden, veel sterkte.

BP Richfield | 19-12-08 | 16:21

Al eeuwen een strategisch, dat is waarom; liever in democratische handen dan dat het een financiële opiumkassa is teer financiering van allerlei engere regimes.
is toch helder, ik zie echt geen twijfel hierover.
Deze man is voor een goed doel gestorven; ballans in Centraal Azë, het is van 'hen' of van 'ons'.
oorlogen zijn niet netjes, zijn ook niet altijd te voorkomen.
Stel dat Luxemburg een enorm drugsland zou zijn ter financiering van allerlei bomcellen die hier bruggen en gebouwen op (willen) blazen, dan zou het al concreter worden niet, om daar eens te gaan roeren.
Nu is het een onzichtbaarder, moeilijker te peilen vijand, ook weer onderdeel van hun tactiek; onzichtbaarheid en onaanspreekbaarheid.
Wat denken de mensen hier die roepen dat het zinloos is daar te zijn: dat de aanslagen op niet-moslim westerlingen niks met Afghanistan te maken hebben? Of dat de aanleiding is dat we daar zitten? Dat het daarmee onze eigen schuld is?
kijk eens op de kaart en het is toch duidelijk dat Afghanistan van wezenlijk belang is om aanwezig te zijn?
maps.google.nl/maps?rlz=1C1GGLS_nlNL29...

hfakker | 19-12-08 | 16:20

JosVerbeek | 19-12-08 | 16:14

Bullshit.

zovoklets | 19-12-08 | 16:19

Vreselijk nieuws. Weer een familie ondergedompeld in verdriet en rouw voor een jongeman.

Elisabeth2 | 19-12-08 | 16:19

@Teen | 19-12-08 | 16:17
Ja, kunnen we misschien in de tussentijd even iemand anders beledigen, Teen?

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:19

R.I.P. mijn welgemeende condoleances aan de familie, nabestaande en vrienden van deze man.

Ik hoop dat we in 2009 heel snel onze mensen uit die zandbak daar weghalen. We hebben er niks te zoeken er is niks te halen en zodra we weg zijn is het daar zo als het was voor de oorlog. Het is zo zinloos om daar te zijn.

Bassie forever | 19-12-08 | 16:19

haal ze allemaal weg man !!!

sterkte voor nabestaanden

aait | 19-12-08 | 16:19

Voor diegene die wel stemmen. Hoe voelt dat nou?

zovoklets | 19-12-08 | 16:18

K*T,

RIP

sterkte voor de nabestaanden... ( Houd het dan nooit een keer op )

SwaY | 19-12-08 | 16:17

Laten wij nu stoppen met reaguren totdat er meer duidelijkheid is, anders kunnen we nog iemand kwetsen.

Teen | 19-12-08 | 16:17

Nederland moet zo snel mogelijk weg daar. Een student is door het regime van Karzai tot levenslang veroordeeld vanwege het vergrijp 'dowloaden van de universele verklaring van de rechten van de mens'. Het is volstrekt onbegrijpelijk en onacceptabel dat Nederlandse militairen daar hun leven moeten riskeren. Voor de volledigheid: de kwestie met de student is door dhimmi Verhagen afgedaan als 'een binnenlandse politieke aangelegenheid van Afghanistan'.

GezondVerstand | 19-12-08 | 16:16

@JosVerbeek | 19-12-08 | 16:14
Ja, tuurlijk Jos, slaap lekker verder. Technologie is wel eerlijk? Maar als je daar nou eens geen geld voor hebt?

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:16

Heeft iemand al RIP gezegd? Bij deze: ik weet niks te zeggen.
Dikke doei!

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 16:16

risico van het vak..... R.I.P.

ServerGenius | 19-12-08 | 16:16

@JungleBunny | 19-12-08 | 16:11
Ja, logisch, rekenkundig raakt mijn theorie natuurlijk kant noch wal.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:14

*Minuutje stil is, en familie, vrienden en collega's van deze militair condoleert*
Bermbommen vind ik echt ongelofelijk laffe wapens. Als je zonodig militairen moet vermoorden, doe dat dan in een man tegen mangevecht. Maar daar zijn de talibannetjes te laf voor, bah.

JosVerbeek | 19-12-08 | 16:14

@Alleen Stijl | 19-12-08 | 16:10

Leuk als je dat als familielid in een reactie op Geenstijl leest. Zou ik zeker waarderen als familie/vriend/kennis zijnde. NOT.

Imhotep | 19-12-08 | 16:13

r.i.p heel veel sterkte voor de familie ,nabestaanden,en de soldaten in Afganistan.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen... Dan dooft het licht.

free ride | 19-12-08 | 16:13

@elevator | 19-12-08 | 16:10
Precies ....... de mensen die schreeuwen dat we daar weg moeten gaan zijn gewoon erg kortzichtig.

Hobbykip | 19-12-08 | 16:12

@Lying Dutchman
In Nederland zitten ook meer Nederlanders...

JungleBunny | 19-12-08 | 16:11

triest voor de familie, hierbij mijn welgemeende concoleance.

Verder hoop ik dat "onze leiders" *braak* gauw besluiten om troepen terug te trekken uit een zandbak waar we niets te zoeken hebben

neemjemoederindemali | 19-12-08 | 16:11

-weggejorist en opgerot-

struinhaas | 19-12-08 | 16:11

@ Sir Galahad the Pure | 19-12-08 | 16:08
Bullshit, we zijn daar om onze politieke aspiraties met militaire inzet te ondersteunen... niets nobels daaraan. Gewoon 't schoothondje spelen van Amerika. En ach... dat mag wat mensenlevens kosten. Slaap lekker Jan Peter.

Prikker | 19-12-08 | 16:11

Het gaat om de 24-jarige sergeant Mark Weijdt, die te voet op een geïmproviseerd vuurexplosief was gestapt.

Voor het geval dat hier familieleden zitten die in het ongewisse verkeren.

Alleen Stijl | 19-12-08 | 16:10

R.I.P. !
DE jongens zorgen er daar voor dat er hier geen oorlog of aanslagen zijn .

elevator | 19-12-08 | 16:10

In Nederland vallen per dag meer doden door moord, verkeer en geweld. Statistisch gezien zit je daar dus veiliger.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 16:10

Geef het leger carte blanche en wraak onze slachtoffers!

VanFrikschoten | 19-12-08 | 16:10

RIP.. {stilte}.. en wegwezen daar... we hebben er niets te zoeken.

Prikker | 19-12-08 | 16:08

-weggejorist-

Alleen Stijl | 19-12-08 | 16:08

Balkenende omschreef het gisteren mooi. De gevoelens die dit soort berichten weer losmaken op het moment dat dit soort berichten vrijkomen.

Ook ik heb diep respect voor de militairen in Afghanistan.

topcat | 19-12-08 | 16:08

"Wat doen we daar eigenlijk nog?", vraagt zich MarV @ 15:56 af. Dat is geen slechte vraag. In principe zitten de Nederlandse militairen daar om Afghanistan te behoeden voor een terugval naar het taliban-tijdperk, toen Al Qaida daar nog trainingskampen had en vrouwen er in blauwe vuilniszakken over straat liepen. Ondertussen pleiten de belangrijkste voorstanders van de missie in Afghanistan echter voor de talibanisering van Nederland. Denk daarbij aan CDA-kopstukken als Balkenende, Verhagen, Hirsch Ballin en Donner (die ook wel als "neo-NSB's" bekend staan). Die lieden verklaren nog net niet islam-critici als Wilders, Hirsi Ali en Jami vogelvrij, maar het scheelt niet veel.

Sir Galahad the Pure | 19-12-08 | 16:08

Weet je, gepaste stilte zou mooier zijn...

JungleBunny | 19-12-08 | 16:07

Vreselijk. Sterkte.

Rammstein | 19-12-08 | 16:07

@Rechtsetterbakje | 19-12-08 | 15:56

Bermbom net gemeld op rtl

Hamburger Jansen | 19-12-08 | 16:07

R.I.P. :(

Aussie | 19-12-08 | 16:06

R.I.P.
Ik heb diep respect voor onze jongens daar ......... Sterkte allemaal + nabestaanden

Hobbykip | 19-12-08 | 16:06

Poontang!

R.I.P.

Abe Froman | 19-12-08 | 16:06

-weggejorist en opgerot-

Alleen Stijl | 19-12-08 | 16:06

Tjee... sterkte hoor voor zijn familie en collega's daar. Altijd klote, die war on terror.

Moriaantje | 19-12-08 | 16:06

Gecondoleerd voor de familie en directe collega's. Respect voor allen daar.

alsmargeilismagalles | 19-12-08 | 16:05

*Zucht* Nog maar een keer: sterkte en ga daar toch weg jongens. Deze missie is mislukt, maar dat kon elk weldenkend mens vooraf melden. Afghanistan is namelijk geen land, maar een verzameling stammen.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 16:05

@ sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 15:58
Dus.. deze soldaten hadden dus maar beter thuis op de kazerne moeten klaverjassen van onze belastingcenten? Deze man is militair geworden met het volste besef dat dit vak risico's met zich meebrengt, waaronder de dood. Rust in vrede soldaat..

Spritz Spritz | 19-12-08 | 16:05

R.I.P

.:ðimi.^ | 19-12-08 | 16:05

Sterkte aan alle manschappen daar, en de nabestaanden!

gnimmel | 19-12-08 | 16:05

sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 15:58
100% mee eens. Afghanistan is een mission impossible en we hebben er totaal niets te zoeken.

tasmaniandevil | 19-12-08 | 16:05

Triest nieuws, dat had van Middelkoop, De Hoop Scheffer of Balkenende moeten wezen. Altijd makkelijk om een ander onder de wapenen te roepen voor het verhogen van je eigen status of het in praktijk brengen van je wereldvreemde ideeen over het brengen van democratie en welvaart in een oorlogszuchtig en achterlijk land. Maar ik verwacht niet dat bovengenoemde personen ook maar enigszins beseffen dat zij moreel verantwoordelijk zijn voor de dood van deze soldaat.

sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 15:58

Hier ga ik keihard in mee!
Over dat oorlogszuchtig en achterlijk wil ik t niet eens zijn.., HOE weet jij dat??

Volgens mij is er daar oorlog omdat de stakkers die ons regeren daar iets willen hebben, waar ze liever niet met teveel geld voor betalen. Levens zijn minder waard voor ze.IMHO

Rhodos | 19-12-08 | 16:04

rip.

Flowers | 19-12-08 | 16:03

R.I.P. En alle sterkte voor de nabestaande!

laazje | 19-12-08 | 16:03

Echt erg dat er jongemannen doodgaan voor zoiets nutteloos. Als zo'n missie zo lang duurt blijkt wel dat een overgroot deel van de bevolking daar geen vrijheid wil anders waren ze al lang door hun manschappen heen.

omwenteling | 19-12-08 | 16:03

R.I.P.

dhr. A. Naal | 19-12-08 | 16:03

Sneu dat al dat vuile werk opknappen voor de Amerikanen helemaal geen zin heeft en dat er dus Nederlanders voor niks sterven.

Butts | 19-12-08 | 16:02

R.I.P. ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.
Respect voor onze jongens en meiden die hun leven wagen voor de goede zaak.

Jopie Peerhoofd | 19-12-08 | 16:02

kutkut!

de vleesgigant | 19-12-08 | 16:02

Gestorven voor het vaderland! Hulde!

Sterkte aan de familie en vrienden , en sterke voor de boys daar!

Clinisch Clowntje | 19-12-08 | 16:02

Voor het vaderland gestorven; mijn medeleven.

hoocheecoochee | 19-12-08 | 16:02

@ sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 15:58
Hear, hear!!

Teen | 19-12-08 | 16:01

@Kniftig | 19-12-08 | 15:59
Ik denk een zwarte.
R.I.P.

Duikduivel | 19-12-08 | 16:01

RIP. Nu kan Balkenende zoals hij gisteren bij P en W zei weer bij de ouders op bezoek om uit te leggen waarom.

Aardappeleter | 19-12-08 | 16:01

En dat dan vlak voor kerst...

Pat3401 | 19-12-08 | 16:01

Volgens Balkenende ontstaan hieruit geweldige ontmoetingen tussen de verschillende ouders van de slachtoffers, zelfs overzee. En dat schijnt naast het verdriet ontzettend warm en prachtig te zijn.
Ik maak geen grap, dat zei hij gisteren bij P&W.

Rest In Privacy | 19-12-08 | 16:00

Sorry voor domme opmerking,
Sterkte aan de mannen en de familie! R.I.P.

Het is geweldig wat jullie daar doen alleen de mensen in Den Haag willen dat niet inzien.

Rechtsetterbakje | 19-12-08 | 16:00

OMG, hebben ze Rutger een gun gegeven?

thefonz | 19-12-08 | 16:00

hey! geenstijl doe ns effe wachten met publiceren tot het ministerie met n verklaring komt.. oelewappers! vele gezinnen zitten nu vol in de stress of het niet hun relatie is..
geen stijl -1

tuurlijk! | 19-12-08 | 16:00

Deaud en ook nog een keer voor helemaal niets. We hebben niks te zoeken in die zandbak. De inboorlingen willen onze aanwezigheid niet, behalve om ons geld. Als we er vertrekken zal blijken dat we daar NIETS bereikt hebben.

Pigsbutt | 19-12-08 | 16:00

Waar is die mooie banner gebleven met die tanks, --> Jij --> Rutger.

gtax | 19-12-08 | 16:00

Wim-Lex | 19-12-08 | 15:58
De mestkever kan aardig aggresief worden in paringstijd. Ook die beestjes bestuderen is niet geheel zonder gevaar.

JaapStar | 19-12-08 | 15:59

-weggejorist en opgerot-

PaterPaddo | 19-12-08 | 15:59

Hoe staat het met de bodycount van de taliban eigenlijk?
We moeten wel boven de 1:100 uitkomen anders doen we echt iets verkeerd he.

Beëlzebul | 19-12-08 | 15:59

Treurig. Gecondoleerd en sterkte aan de jongens daar!

datgezeik | 19-12-08 | 15:59

R.I.P.

Alcoholic | 19-12-08 | 15:59

Wat voor lintje krijg je eigenlijk hier in Nederland?

Kniftig | 19-12-08 | 15:59

trouwens ook respect voor geen stijl die weer als eerste de feiten heeft
niets op andere sites

Arnodg | 19-12-08 | 15:58

Mannen en Dames sterkte daar

DeLex | 19-12-08 | 15:58

sterkte aan de familie...
Misschien moet ik wel blij zijn dat het verslag van Prutger een dagje uitgesteld wordt.

JaapStar | 19-12-08 | 15:58

Supertriest; sterkte aan alle nabestaanden.

Maar we zijn er natuurlijk niet heen gegaan om madeliefjes te plukken of het paringsritueel van de mestkever te bestuderen. Part of the job.

Wim-Lex | 19-12-08 | 15:58

Rechtsetterbakje | 19-12-08 | 15:56
Ik zag daar ook al direct een causaal verband in.

Siebrandt | 19-12-08 | 15:58

Triest nieuws, dat had van Middelkoop, De Hoop Scheffer of Balkenende moeten wezen. Altijd makkelijk om een ander onder de wapenen te roepen voor het verhogen van je eigen status of het in praktijk brengen van je wereldvreemde ideeen over het brengen van democratie en welvaart in een oorlogszuchtig en achterlijk land. Maar ik verwacht niet dat bovengenoemde personen ook maar enigszins beseffen dat zij moreel verantwoordelijk zijn voor de dood van deze soldaat.

sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 15:58

Sterkte aan de mannen en de familie! R.I.P.

hoeheddegedahgedoahn | 19-12-08 | 15:57

Geenstijl is dit keer supersnel.

petteflat | 19-12-08 | 15:57

RIP, sterkte voor de nabestaanden.

Datniet | 19-12-08 | 15:57

-weggejorist-

badmutsen | 19-12-08 | 15:57

Gecondoleerd

nootzaak | 19-12-08 | 15:57

Idd respect voor de jongens daar. R.I.P.

Imhotep | 19-12-08 | 15:57

Kut!

Respect voor iedereen daar en sterkte voor de nabestaanden van de omgekomen militair.

Zlat | 19-12-08 | 15:57

Wat doen we daar eigenlijk nog?
Sterkte aan de nabestaanden iig.

MarV | 19-12-08 | 15:56

RIP

Arnodg | 19-12-08 | 15:56

Zozo, das sneller dan nu.nl en teletekst...

The Concrete Mixer | 19-12-08 | 15:56

RIP!

Skidmark_015 | 19-12-08 | 15:56

-weggejorist-

Rechtsetterbakje | 19-12-08 | 15:56

Niet weer he... R.I.P.

Jouwleraarnederlands | 19-12-08 | 15:55

R.I.P.

Luliezer | 19-12-08 | 15:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken