Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sinterklaasje kom maar binnen...

banthisevilman.jpgDit is Sjeik Qaradawi. Meneer heeft fatwa’s uitgevaardigd waarin zelfmoordaanslagen worden goedgekeurd. Ook verdedigde hij de doodstraf voor homo’s volgens islamitisch recht. In een Amerikaanse rechtszaak is recent een foto opgedoken waarop de prediker is te zien naast de leiders van de terreurorganisaties Hamas en Hezbollah. Qaradawi staat aan het hoofd van de ’Union of Good’, een liefdadigheidsfonds dat onlangs door de VS op de terreurlijst is geplaatst om steun aan Hamas. Hij speelde ook een rol in de Deense cartoonrellen. De sjeik, die bekendstaat als ideoloog van de Moslim Broederschap, werd begin dit jaar de toegang tot Groot-Brittannië ontzegd en is al langer persona non grata in de VS. Een nogal dubieus type dus. Maar niet voor de PvdA. Want kroonprins Ahmed Marcouch nodigde deze haatbaard direct na de moord op Theo van Gogh uit om een brug te slaan tussen alle Amsterdammers. Om zijn reiskosten te bekostigen vroeg Marcouch zonder blikken of blozen ook nog even tevergeefs 150.000 euri subsidie. En u maar zeuren over de sponsoring van een schaatsneger. Voor dat geld kun je Shani drie jaar lang laten klapschaatsen...

Reaguursels

Inloggen

@ campion | 20-12-08 | 17:40
En dan de taal die de -kuch- "civiel ingenieur" uitslaat met dat afschuwelijke accent.
Dan lijkt Marcouch wel afkomstig uit Wassenaar.
Proest !

wachtmeester de bruy | 21-12-08 | 09:44

Het lijkt wel een soort Koefnoenparodie, zoals hij bijna stikt in zijn spuug.

campion | 20-12-08 | 17:40

ethan_joy | 20-12-08 | 00:58 Je had het over 'verbaal afbranden'? Waar heb je het over? Ik heb het over jouw aanbeveling laatst, in de topic over een of andere vage Sinterklaasterreur- hoaxbrief in de Bijlmer om 'Vrankrijk in de fik te steken'.

campion | 20-12-08 | 17:20

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:56

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:45

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:44

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:43

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:41

-weggejorist-

ethan_joy | 20-12-08 | 15:40

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 20-12-08 | 14:46

Voor de Partij Van De Allochtonen is niets te gek!

Roto | 20-12-08 | 14:41

Muzelmanfundamentalist Marcouch + muzelmanachterban horen in Guantanamo Bay, samen met de pvda.

wachtmeester de bruy | 20-12-08 | 09:41

kabouter kakbar

moddertje | 20-12-08 | 06:14

@ Aboutaleb zolang jij over deze kwestie geen openheid van zaken hebt gegeven blijf ik jou dit nadragen

ethan_joy | 20-12-08 | 02:45

Zat Bottehond toch goed met zijn analyse. Marcouch slaat misschien wel harde taal uit tegen straatterroristjes voor de bühne, maar is in feite een middel wat op termijn erger kan blijken dan de kwaal. Een verkapte islamist.

seven | 20-12-08 | 02:45

Lewinsky | 19-12-08 | 23:24 das net zoiets als: Aboutaleb wil om veiligheidsredenen niet reageren, aldus het dagblad.http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/Afvallige-Aboutaleb-bedreigd-door-terreurneef.htm

ethan_joy | 20-12-08 | 02:13

campion | 20-12-08 | 00:36 huh nee ik had het over verbaal afbranden wat inmiddels op diverse sites gebeurd is, maar ik vond gs nogal tam hierin, en dat is iets heel anders dan oproepen om Amsterdam dan maar in de brand te zetten zoals Athene nu in brand staat: home.hetnet.nl/~c.brendel/Gezellig.htm...

ethan_joy | 20-12-08 | 00:58

ethan_joy | 19-12-08 | 19:29 Hoe voorspelbaar, 'hunnie doen het ook'. Ja, so? Je weet best waar ik het over heb. Of wilde je beweren dat jij je er niet aan bezoldigd heb?

campion | 20-12-08 | 00:36

Rot op, Mark Koeskoes! "Tegen elsevier.nl zegt Marcouch dat Al Qaradawi een 'gerespecteerde autoriteit' is, die 'inspirerende dingen heeft gezegd over moslims en de samenleving'." www.elsevier.nl/web/10216707/Nieuws/Ne...

Lewinsky | 19-12-08 | 23:33

teruggejorist - | 19-12-08 | 21:25

Wie het belang van deze demasqué van Marcouch niet in ziet begrijpt iets niet. Lijkt mij, heaur. Maar goed: de SStaatsmedia negeren het pontificaal en de couranten van de stichting demokratie en media eveneensch. Niets publiceren wat de eigen kaste en haar malle ideologie kan schaden, dat spreekt.

bottehond | 19-12-08 | 22:49

Storm in een glas water dus?

- teruggejorist - | 19-12-08 | 21:25

Je heb hemel en de hel.
Je heb de engel en de duivel
Je heb het gristen en je heb de ISLAM

No Repl@y | 19-12-08 | 21:15

campion | 19-12-08 | 18:53 Deze letterlijke oproep tot brandaanslagen was niet de mijne hoor lieffie :http://keesjemaduraatje.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/12/19/griekenland3_2.jpg keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...

ethan_joy | 19-12-08 | 19:29

campion | 19-12-08 | 18:53 ow vandaar

ethan_joy | 19-12-08 | 18:54

ethan_joy | 19-12-08 | 16:07 Die Albayrak is een handtasje, dus wat nou. Trouwens, je post wel vaker @ mij maar dat heeft geen zin verder, want ik communiceer niet met jou. Ik communiceer niet met mensen die oproepen tot brandaanslagen.

campion | 19-12-08 | 18:53

Je kletst dus onzin dat je niets tegen moslims (en 20% van de wereldbevolking) hebt, wat ook blijkt uit je laatste zin.
Als je echter een verbod bedoelt op de uitwassen van religieuze groeperingen die zich baseren op een extreem-fundamentalistische interpretatie van hun godsdienst, ga ik wel met je mee.
Sikkeneur | 19-12-08 | 13:01
Moslims die actief de islam onderschrijven heten islamieten, en ja daar heb ik iets tegen, en wat je maar niet in hoofd kunt krijgen is dat er geen gematigde islam is.
Ik klets geen onzin dat er moslims zijn waar ik niets tegen heb, dat zijn diegenen die in de praktijk niet godsdienstig zijn. En daar ken ik er ook een heleboel van, die zijn dan in naam moslim om hun geloofsgenoten niet voor het hoofd te stoten (anders hebben ze een probleempje snap je?).
Het bewijs dat deze moslims bestaan zijn er, ik heb die in mijn familie, plus ethan_joy | 19-12-08 | 14:04 laat je daar praktijk-voorbeelden van zien.

de^mol | 19-12-08 | 18:14

Sikkeneur | 19-12-08 | 17:37 En los daarvan is het nogal schunnig om de moord op Theo van Gogh www.degezonderoker.nl/indexc.html (Update 06-11-2006) te gebruiken om je broeder van de moslimbroederschap binnen de amsterdamse poorten te loodsen en daar nog subsidie voor te durven vragen ook. Ik hoop dat de vvd woord houdt en deze draaideur islamist zn NL paspoort afpakt en retour zend richting Marokko

ethan_joy | 19-12-08 | 18:00

Sikkeneur | 19-12-08 | 17:37 Ik ben ff uitgegoogled maar als je zelf ff zoekt dan lees je tal van mensen die hem die uitspraak in de mond leggen en dat plukken ze niet uit de lucht dunkt me
www.google.nl/search?q=wouter+bos+marc...
nou ja 2 dan: home.hetnet.nl/~c.brendel/Krakeling.ht... en home.hetnet.nl/~c.brendel/Sharon.htm Zoals jij waarschijnlijk ook weet steunt woutertje marcouch in zijn plannen het openbaar onderwijs te islamiseren, een plan waar onze dochters als eerste het slachtoffer van zullen worden ( kom ik op terug )
En eh heb gelukkig nog geen bril nodig verder maar evengoed bedankt voor het aanbod

ethan_joy | 19-12-08 | 17:54

@Sikkeneur
Bos kiest voor wat hem het beste uitkomt.
Voorlopig is dat de orthodoxe meute of dat nou Turken of Marokkanen zijn. Zoals een slager zijn worsten draait zal een politicus als hij eeuwig zijn kont naar de zon draaien en zn hypocriete grijns
(wie kan nog een grijns van een glimlach onderscheiden) naar Mekka.
Waar een lijk is (kredietcrisis) juicht de aasgier (Bos)
Bersiap!

vinque | 19-12-08 | 17:47

sinterklaas kapoentje, gooi es met je schoentje

stumper | 19-12-08 | 17:42

ethan_joy | 19-12-08 | 15:44

Je kan het tot in den treure negatief blijven labellen, maar als je de speech en het artikel in de Pers www.depers.nl/binnenland/212524/Bos-to... leest, kiest Bos toch duidelijk ook voor een verscherping van het debat wat wel en niet wordt getolereerd.
Jij hebt je al ingegraven en bekijkt de wereld met halo-bril.

Sikkeneur | 19-12-08 | 17:37

Laat die kamelenboy lekker optiefen.

fleurtje | 19-12-08 | 17:23

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 17:10 Jij bent echt de Domheid voorbij, heel ver voorbij

ethan_joy | 19-12-08 | 17:16

Maaier | 19-12-08 | 15:30

Zo zal ik dat nooit geformuleerd hebben. Ik heb bijvoorbeeld op een moslim gestemd bij de vorige verkiezingen. Jij ook?
Ze zijn wel (vrijwel) allemaal deel van de Ummah en als het er op aan komt valt nog maar te bezien welke kant ze kiezen. Ze worden anno 2008 wel gezamenlijk terug geherderd de kudde in.
En dat heeft natuurlijk ook alles te maken met het feit dat de SStaat de islamisten ruim baan geeft en zelfs alom faciliteert met soepsidies. Denk bv. ook aan de volstrekt verkeerde strategie om Ayaan te laten vallen. Het is maar één voorbeeldje dat ik noem. Op die manier veroordeel je niet zo fanatieke moslims tot de islamisten.
Jammer dat je mijn ter zake zeer genuanceerde woorden verdraait om je eigen standpunt in stand te kunnen houden. Ik zou zeggen: stick to the facts en laat je niet steeds verleiden om de boodschappers aan te vallen.
Je beweert ook nu weer iets dat je helemaal niet weet. Je hoopt het. En dat is iets anders, ook al geloof jij er nog zo vast in.
Ik heb je in ieder geval nooit op een doorwrochte analyse van je gratuite en oh zo gemakkelijk gemaakte statements kunnen betrappen.

bottehond | 19-12-08 | 17:12

ethan_joy | 19-12-08 | 16:52
Ik waardeer je reply (en ook de observaties van je vrouw.)
Maar hier moet de vingerwijzende stropopveroordelende, projecterende chaoticus bottehind toch zelf even op replyen. (Nou ja moet, dat nou ook weer niet maar er moet iets even in zijn geest gebeuren. Hij is Marcouch, van Gogh is tot. Hoe wendt hij dit aan ten faveure van de Salafistische Islam.....?

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 17:10

Pas toen de PVDA erachter kwam dat de islam geen vrijzinnige tak kent gingen ze volop achter de orthodoxie staan. Hoe ver kan je buigen (totdat het knapt) om stemmen te trekken?
Gelukkig kan een wolf niet eeuwig zijn aard verbergen en zien we uiteindelijk de onmogelijk heid van de linkse/islam alliantie in.
De islam van Marcough moet Europa uit.
De brutaliteit om subsidie aan te vragen voor het zoveelste project dat direkt gevaar voor Nederland betekent kan ook niet ongestraft blijven.

vinque | 19-12-08 | 16:59

Een echt fijne aanwinst voor Nederland. Vooral de niet-Moslims, homo's, vrij-denkers zijn weer de klos door dit zo achterlijk tuig. Dat het nog rond kan lopen zeg.

Iwmac | 19-12-08 | 16:53

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 16:47 Dan voer je m sluipenderwijs in

ethan_joy | 19-12-08 | 16:52

Moeilah. Je ergert me.
Als gelover in een samenzwering kun je vast ook een beetje profilen.
Stel je voor je bent Marcouch.
Van Gogh ligt op straat.
Je wil de radicale Islam, de totale macht....
Wat doe je??

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 16:47

ethan_joy | 19-12-08 | 16:07
Stel ik had journalistiek gestudeerd en mezelf heel kritisch vinden, dan zou ik me toch een aantal dingen gaan afvragen, zoals:
- zijn er familiebanden, was er een lobby en hoe kwam dat contact tussen Opstelten en die Erol Albayrak tot stand
- Hoe succesvol was die Erol dan in Istanbul
- Welke personen hebben er voor gezorgd dat deze turkse modeontwerper de nederlandse missen mocht aankleden
- Waarom reageert er niemand op dit duidelijke kuizen van deze verkiezingen
Maarja sinds kritische voorheen linkse journalisten tegenwoordig moeten vrezen voor hun baan bij te kritische berichtgeving rond het multi culti drama, en de rest allemaal jaagt op goed betaalde PR baantjes bij bedrijfsleven en vooral de overheid kunnen we niet meer vertrouwen op de oude media en is wantrouwen op zn plaats

ethan_joy | 19-12-08 | 16:41

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 14:40
Schoorsteenveger bepaalt zelf zijn doelen wel. Het doel hier was om een einde te maken aan een domheid, namelijk dat weerwoord nodig zou zijn als feiten vaststaan. Als ik in die opzet geslaagd ben, heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 16:28

Herman Jansen | 19-12-08 | 10:49 Maar Ken Livingstone en deze haatbaard hadden ook een groot gemeenschappelijk herkenningspunt. Het zijn allebei jodenhaterts.

campion | 19-12-08 | 16:05

ethan_joy | 19-12-08 | 15:44

Dank voor het online zetten van de toespraak. Heb m opgeslagen en zal er de nodige linkschmenschen mee om de oren slaan als het over Bos, Marcouch of PvdA in algemeen gaat.

Wat betreft de inhoud: om te huilen wat hij zegt over de Islam, Marcouch etc.. Tragisch is volgens mij dat Woutertje zelf eerder neigt naar de seculiere* tak van de partij (hoewel die tak erg klein geworden is) en brengt hij daar zinnen voor het voetlicht waar hij zelf niet helemaal achterstaat! Onder druk van de moslimkiezer en een groot deel van het partijkader - de vroegere arbeiderspartij PvdA in 3 decennia ernstig is geïnfecteerd door de aanhangers van de profeet - moet hij echter zo'n wanstaltig verhaal houden.
Zou me niks verbazen als die partij echt uitelkaar spat of er in ieder geval een afsplitsing komt. De kleine groep seculieren die de partij nog rijk is zal op een gegeven moment toch de knoop moeten doorhakken.

* seculier: in deze context bedoeld als het deel dat een gezonde, kritische houding heeft ten opzichte van het geloof van de profeet.

Houthakkert | 19-12-08 | 16:04

Ik denk trouwens dat Marcouch vooral een egotripper is, die zich de Tariq Ramadan van de lage landen waant. Hij wil zo populair mogelijk zijn bij iedereen en vreet daarom van alle walletjes, overal mooiweer spelend.

campion | 19-12-08 | 16:03

Ik geloof niet dat elke moslim in de NL politiek een islamistische infiltrant is. Ik weet wel zeker dat dat voor een Albayrak niet geldt, bijvoorbeeld. Maar Marcouch wel.

Grutte klier | 19-12-08 | 09:36 De Palestijnse strijd primair een vrijheidsstrijd? Daar die 'vrijheidsstrijd' inmiddels gedragen wordt door de Qaradawi's van deze wereld, kun je wel concluderen dat de vrijheidsstrijd inmiddels hartstikke secundair is. Twintig jaar geleden zag je nauwelijks een Palestijnse met een hoofddoek. Nu lopen ze er allemaal bij als Barbamama. It's the grand califate, stupid.

campion | 19-12-08 | 15:59

Marcouch is een wolf in schaapskleren. Een mooiprater met een verborgen agenda die blijkbaar willens en wetens door de PvdA wordt gefaciliteerd.

Aussie | 19-12-08 | 15:45

*kuch*

PVV: Marcouch is wolf in schaapskleren - Kamervragen
vrijdag 19 december 2008

Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor WWI over de ware aard van Ahmed Marcouch.

1.)
Hoe beoordeelt u het dat PvdA' er Marcouch met belastinggeld een sjeik naar Nederland wilde halen die zelfmoordaanslagen verdedigt, warme contacten onderhoudt met Hamas en Hezbollah en homoseksuelen met de doodstraf wil bestraffen? *

Het vervolg: www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

frenkie4alllll | 19-12-08 | 15:42

Maaier | 19-12-08 | 15:30 daar moet botte dan maar antwoord op geven, mijn punt is dat het marcouch wens is alle moslims daar bevattelijk voor te maken, en dat het binnen de pvda in de div stadsbesturen wemelt van dat soort islamisten

ethan_joy | 19-12-08 | 15:33

Lang geleden dat iemand je bijviel moellah....

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 15:32

ethan_joy | 19-12-08 | 15:26

Misschien. En dat is een kwalijke zaak. Maar dat maakt niet alle moslims bevattelijk ervoor, zoals Botte tot in den treure beweert.

Maaier | 19-12-08 | 15:30

Maaier | 19-12-08 | 15:19 Juist de islamisering van ons openbaar onderwijs, een zeer gevaarlijk initiatief wat bedoeld is om de vele moslimkinderen op die school wier ouders niets om de islam geven alsnog bij de kudde te voegen, mijn vrouw heeft een klas vol moslimkinderen wier hartjes allemaal vol verwachting klopte bij het naderen van 5 december en allemaal ouders die het spel meespeelden. En juist DAT is wat fundamentalist Marcouch dwars zit, dat gewone moslims niets met zijn extremistische imams (2e extremist inmiddels zie home.hetnet.nl... en ; www.volkskrant.nl... te maken willen hebben en gewoon een leuk bestaan willen opbouwen hier in Nederland . Dat GUNT marcouch die mensen niet, juist die gewone moslim is zijn prooi waar hij zn tanden in gezet heeft, dat is zijn missie (onder salafistische dwang) die gewone moslim die zich helemaal niet met extremisme bezighoud, terugbrengen naar de fundamentalistische leer van de islam

ethan_joy | 19-12-08 | 15:26

Maaier | 19-12-08 | 15:19

In die redenering waren er al geen ongelovigen meer...

Sikkeneur | 19-12-08 | 15:23

ethan_joy | 19-12-08 | 14:46

Ik heb het gelezen. Niet geheel duidelijk of het de woorden van de auteurs zijn, dan wel dat Bos zich ooit zo over Marcouch heeft uitgelaten.

ethan_joy | 19-12-08 | 14:57

Er worden ook dagelijks spruiten gegeten, om dit als bewijs te zien dat er een spruitjeslucht hangt over Nederland is ook een brug te ver.

Sikkeneur | 19-12-08 | 15:22

ethan_joy | 19-12-08 | 14:57

Behalve als je elke moslim die geen ongelovige vermoordt ook meetelt, want dan is Bottes kruistocht potsierlijk.

Maaier | 19-12-08 | 15:19

(een aanname waar je bewijzen bij zoekt)
@ van de Domheid | 19-12-08 | 14:47 Die bewijzen zoekt hij niet maar die dienen zich dagelijks aan.

ethan_joy | 19-12-08 | 14:57

Moellah Bottehond.
Je bent niet alleen de gedankeinpolizist van GS maar je projecteert ook gedachte die er helemaal niet zijn. Dat boeit je geen ene reet want de meelezers kunnen jouw projectie niet verificeren.
Ik heb nooit enige sympathie voor Marcouch gevoeld.
Maar ook geen antipathie. Nog steeds niet. (Alhoewel ik vind dat zijn situatie door deze (politieke doodsteek?) openbaring uiterst wankel is geworden.
Naturiljk is er een Islaiseringsagenda. Zekers, maar e is ook een homoficatie-agenda, een allemaalaandefetishagenda, er zijn zoveel agenda's.
De ergste agenda vind ik de cultuur van de domheid. En in jouw obsessie (een aanname waar je bewijzen bij zoekt) vind ik jouw enorm kwetsbaar voor alle bedreigingen. (Behalve de radicale Islam dan...)

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 14:47

Sikkeneur | 19-12-08 | 14:24
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...
"Hierin pleit de stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Slotervaart, volgens Wouter Bos ‘een gouden PvdA-talent’, ervoor de islam een vaste basis in het openbaar onderwijs te geven. Wij zijn benieuwd of Berman dat pleidooi in alle officiële EU-talen laat vertalen voor de sociaal-democratische fractie, en daarna gaat uitleggen hoe het betoog van Marcouch zich verhoudt tot het seculiere gedachtegoed van de sociaal-democratie."

ethan_joy | 19-12-08 | 14:46

Trouwens nog eem mooie van Mnr Qaradawi
www.newstatesman.com/200501240019
"Al-Qaradawi's words are worth quoting. In a sermon broadcast on Qatari television (and reported, for example, by the Times and the BBC) he declared: "People must ask themselves why this earthquake occurred in this area and not in others. Whoever examines these areas discovers that they are tourism areas . . . where the forbidden acts are widespread, as well as alcohol consumption, drug use and acts of abomination . . . and sexual perversion . . . Don't they deserve punishment from Allah?""
-
www.nieuwreligieuspeil.net/node/93

repulse | 19-12-08 | 14:44

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 14:21
Je doel zou moeten zijn Marcouch uit positie te brengen. Bozer worden aan de borreltafel (of hier) mag best, maar het lost niets op en draagt bij aan mens eigen verzuring.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 14:40

Sikkeneur | 19-12-08 | 14:24
www.tvblik.nl/uitzending/profiel-ahmed...
"De idealen van Ahmed Marcouch werden bij uitstek gevormd door zijn persoonlijke geschiedenis. PvdA-leider Wouter Bos noemt hem in Profiel dan ook ‘een klassieke sociaal democraat’. Bos: “Net als Aboutaleb. Jongens bij wie het politieke verhaal ook het verhaal van hun eigen leven is.”

-
www.depers.nl/binnenland/212524/Bos-to...

"We zijn trots op Marcouch als hij met imam Fawaz in het openbaar debatteert en laat zien dat je tegelijk een goed moslim en een goed burger van Nederland kan zijn. In de woorden van Marcouch zelf: “liever een baan dan een baard!”’

-
Wil je er nog meer? Het mooiste aan het hele verhaal is dat de pvda top wist van de banden tussen marcouch en het moslim broederschap. Net zoals ze het wisten van tariq ramadan, reken er maar op dat dit suk nog heel vaak terug zal komen. Net zolang tot de pvda van de aardboden verdwenen is.

repulse | 19-12-08 | 14:38

ff googlen dan
momentje

ethan_joy | 19-12-08 | 14:30

ethan_joy | 19-12-08 | 14:23

Kan je dat ook staven, want ik heb dan een en ander gemist.

Sikkeneur | 19-12-08 | 14:24

Sikkeneur | 19-12-08 | 14:19 Marcouch is de held van Woutertje Bos, het voorbeeld van geslaagde integratie en de kroonprins van de pvda

ethan_joy | 19-12-08 | 14:23

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:10
Ik heb slechts gezegd dat hier geen situatie is waarin van 'hoor' en 'wederhoor' sprake kan zijn. That's all. U plaatst mij desondanks een een rijtje van 'dames' zonder dat hier, naar mijn idee, aanleiding toe is. Integendeel.
Zie Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:10
"Ik zie zijn gestotter met belangstelling tegemoet."
Welnu, zijn eerste reactie is inderdaad gestotter: "Marcouch zegt die standpunten van Al-Qaradawi verwerpelijk te vinden, maar wijst erop dat de geestelijke ook positieve uitlatingen heeft gedaan."
Ik zie ook niet in waarom het mij niet zou zijn vergund om aan de borreltafel te gaan zitten verzuren en ik meteen zou moeten gaan eisen dat Marcouch aftreedt. Waarmee evenwel niet gezegd is dat ik dat geen goede zaak zou vinden als dat zou gebeuren, maar dat is weer een andere zaak.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 14:21

ethan_joy | 19-12-08 | 14:13

Kan je dit svp nader toelichten.

Sikkeneur | 19-12-08 | 14:19

En dat alles mede mogelijk gemaakt door socialist Woutertje Bos

ethan_joy | 19-12-08 | 14:13

@Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:10
Menig socio - of psychopaat heeft goede kanten, die bieden echter geen tegenwicht aan sadisme en pure slechtheid. Het getuigt van een gigantische treurigheid om de goede zijde van een islamofascist te benadrukken. Maar laten we eerlijk zijn, het kon -en kan- Marcouch geen bal schelen dat Qaradawi niets anders dan de zoveelste haatbaard is. Hij wilde meneer de Talib naar Nederland halen opdat Marcouch' aanzien in de moskee en in de Marokkaanse gemeenschap zou groeien. In the end is Marchouch gewoon een verrader. Kijk uit voor deze slangtong.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 14:10

NSB Handelsblatt, Trouw en de Azijnbeaude melden , voor zover ik na kon gaan, niets over deze onthulling.

**

Einde aan de Domheid | 19-12-08 | 13:38

Een inschattingsfout? Integendeel. Die move van Marcouch past precies in de hem toegedichte strategie. Je probeert je keutel nu in te trekken, maar het is en blijft glashelder dat jij je fetish voor wat jij nuance noemt en je strijd tegen islamcritici belangrijker vindt dan de feiten. Hier draai je je niet uit. Ik had eerlijk gezegd enige eerlijkheid van jouw kant verwacht omtrent je onnozelheid betreffende Marcouch in het bijzonder en de islamiseringsagenda van de moslimbroederschap in het algemeen. Beetje dom van mij om je noger in te schatten dan gerechtvaardigd blijkt.

bottehond | 19-12-08 | 14:06

ed van de Domheid | 19-12-08 | 13:38 u is Siciliaan? Dat gaat over de islamisering van ons openbaar onderwijs, een zeer gevaarlijk initiatief wat bedoeld is om de vele moslimkinderen op die school wier ouders niets om de islam geven als bij de kudde te voegen, mijn vrouw heeft een klas vol moslimkinderen wier hartjes allemaal vol verwachting klopte bij het naderen van 5 december en allemaal ouders die het spel meespeelden. En juist DAT is wat fundamentalist Marcouch dwars zit, dat gewone moslims niets met zijn extremistische imams (2e extremist inmiddels zie home.hetnet.nl/~c.brendel/Homos.htm en ; www.volkskrant.nl/binnenland/article13...) te maken willen hebben en gewoon een leuk bestaan willen opbouwen hier in Nederland . Dat GUNT hij die mensen niet, daar hij een radicale extremistische agenda voert met zn gespleten slangentong

ethan_joy | 19-12-08 | 14:04

@Prins Pils |19-12-08| 13:57
In eerste zin moet zijn: drie PvdA politici

Prins Pils | 19-12-08 | 14:03

Kamervragen!

Dommelsch | 19-12-08 | 13:58

Sikkeneur | 19-12-08 | 13:53
Ja, naast de grote 3 (Pim, Rita en Geert) is Abou daar moeiteloos aan toegevoegd.
(Waarvan bij de eerste 3 kan worden opgemerkt dat het ook nog politieke mutanten zijn.)

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:58

PVDA WAKE UP!
Door toedoen van Taqiyya-Ridder Ahmed Marcouch zijn dit jaar al drie PvdA vertrokken omdat zij zich niet meer konden vinden in de doelstellingen van Marcouch. Met journalisten en camera’s in de buurt speelt Marcouch het spelletje van de verlichte moslim, maar zonder journalisten komt zijn ware aard boven en volgt hij samen met zijn buitenlandse broeders een eigen geheime agenda. Dat zelfs een moslimbroeder hem in het televisieprogramma van P&W verwijt dat hij met dubbele tong (Taqiyya) spreekt, spreekt boekdelen.
Pvda kom nou eindelijk eens uit jullie coma!

Prins Pils | 19-12-08 | 13:57

commentaarderer | 19-12-08 | 13:17

Sinds het begin van de grootste ramp in de na-oorlogse geschiedenis van 0031, dik 3 decennia geleden, hebben de linkschmenschen thee gedronken met de haatbaarden en hen geen strobreed in de weg gelegd bij het tentoonspreiden en verspreiden van hun verderfelijke en verknipte cultuur en religie. Erger nog: ze hebben er alles aan gedaan om het te faciliteren. Resultaat daarvan is dat de samenleving (sociale cohesie) zeer ernstige schade is toegebracht, er vele honderden miljarden euro's zijn uitgegeven om het de haatbaarden naar de zin te maken (integreren met behoud van eigen cultuur, noemden ze dat) zonder enig positief resultaat (eerder averechts) en het land voor eens en voor altijd te maken heeft met de geweldsdreiging die van de aanhangers van de pedoprofeet uitgaat (ook dat kost enorm veel geld).

Ga je dus maar heel diep schamen vanwege de bullshit die je verkondigt, LutserT!

Houthakkert | 19-12-08 | 13:55

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:38

Tav job-hopping geeft Aboutaleb aan heel goed geïntegreerd te zijn en een moderne man geheel naar model GS-doelgroep. www.stepstone.nl/home_fs.cfm?contentpa...

Sikkeneur | 19-12-08 | 13:53

Van dat elsevierfilmpje krijg ik geen geluid Ethan. Maar de kop van die man staat me niet aan. Bovendien vind ik Elsevier een van de grootste azijnpissers van dit land. Daar heb ik net zo'n hekel aan als aan religieuze fundamentalisten. Capice?

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:48

ethan_joy | 19-12-08 | 13:43
Natuurlijk is het een inschattingsfout geweest. Ik zit alleen moellah botte te stangen vanwege zijn domme inschatting van mij.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:46

Toont ook gelijk weer aan hoe betrouwbaar dat linkse volk is, het paard van troje binnen halen op kosten van de belasting betaler. ahmed marcouch als je het hier niet bevalt pleur je toch lekker op naar die middel eeuwse zandbak. En neem je criminele maatjes ook gelijk ff mee.

kutjemuf | 19-12-08 | 13:38

bottehond | 19-12-08 | 13:20
Geachte Moellah,
Vanwaar je projectie van mijn liefde voor Marcouch?
Kan me dat niet herinneren.
Verder heb jij een sloom baantje in de polder. O, het gaat er emotioneel soms heftig aan toe, maar nu je er toch om vraagt.
Als je als bestuurder iets meemaakt als de moord op van Gogh dan maak je een momentbeslissing. Als iemand dan 3 jaar later komt aanzetten met nieuwe feiten (cartoonrellen, fbi-lijst, persona non-grata) dan is dat debattechnisch een handigheidje. Maar het snijdt natuurlijk geen hout.
In mijn vorige comment vond ik dat Marcouch een grove inschattingsfout had gemaakt. Wat er nu nog overblijft is weinig.
Ik kan mij geen mening over Marcouch herinneren, ik ben daar open in.
Heb wel iets tegen Aboutaleb maar dat heeft niets met Islam maar met zijn hijgerigheid en job-hopping te maken. (GS nam dat woord over en zo was het goed...)

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:38

Maar het was al gezien:

De neoliberale excuus-Truus uit Brokopondo, Griffith en de klimaatpositieve diender, Meijboom lieten de steeds radicalere Marcough zijn demagogie openlijk bedrijven. Zondag, Buitenhof, debat over de hoofddoekenkwestie bij de politie. Het zwakke tegengas van Griffith en de nogal aandoenlijke politieman met zijn privé mening kwam niet verder dan de geijkte ‘kerk en staat’ scheiding en de vergelijking van Griffith dat in Marokko en Turkije óók geen hoofddoeken bij de politiemacht zijn toegestaan. De stadsdeelvoorzitter maakte direct zijn eerste punt door te roepen:
“Wat heb ik met die landen te maken, ik ben in Nederland” SIC!!

Kort daarna begon de pvda demagoog warm te draaien en te suggereren dat moslima’s nooit bij de politie zouden kunnen komen. Dus alle moslima’s dragen een hoofddoek? Of vrouwen zonder hoofddoek kunnen vanaf nu geen moslim meer zijn?
Even later maakte Ahmed de opmerking dat niemand van de Turken of Marokkanen ooit meer bij de politie gaat werken omdat hun ‘zusters’ daar ook niet welkom zijn.
Let u even vooral op het gebruik van het woord zusters i.p.v. zussen wat veel meer dan een bloedband suggereert. Dit was een hele griezelige opmerking.

De sharialievende Marcough werd geen strobreed in de weg gelegd bij Buitenhof.
Voor de tweede keer riep hij:
‘Mevrouw, mevrouw Turkije en Marokko zijn voor ons geen model!!!’SIC!!2

(Dat is nog eens modern meeliften in het democratische bestel!!!)

Mevrouw Griffith moet als allochtoon bij de VVD schijnbaar nog wennen aan tegengas. Ze deed er verder het zwijgen toe.

Buiten dat juridische geblaat van ‘scheiding tussen kerk en staat’ zou men ook kunnen zeggen dat de moslims niet moeten denken dat ze binnen 25 jaar ons hele land kunnen omvormen naar hun gewoonten. Laat staan dat die gebruiken continu in het publieke domein worden opgedrongen.
M.a.w ‘Moslima? Prima! Maar laat de hoofddoek thuis.

vinque | 19-12-08 | 13:26

En Shani is een parel voor de mensheid. Quaradawi een etterzweer door satan uit zijn bare anus gekrabd.

vinque | 19-12-08 | 13:20


Einde aan de Domheid | 19-12-08 | 13:10

Je verslaving aan die zogenaamde "nuance" van je (nota bene op dit dossier) is grotesk. Je bent voor Rede, noch feiten vatbaar. Serieus: in mijn ogen duidt dat op een gebrek aan intellectuele integriteit.
Jouw kampioen van de "geslaagde" integratie van moslims valt nu van zijn voetstuk.
Beetje sneu om dat op toevallige voorbijgangers af te reageren.
Je hebt je vergist in Marcouch. Het zou je sieren als je dat ruiterlijk toegaf. Wedden dat je daar het lef niet toe hebt?

bottehond | 19-12-08 | 13:20

Hamas een terreur-organisatie? GS na defensie nu ook al de slippendragers van de Zionistische lobby???
Wat is er mis met het praten met radikalen overigens? De hoogste militaire leiders zijn het er inmiddels over eens dat dat de enige goede strategie is. Alleen het volk gelooft nog in de oorlogsretoriek van Bush cs.

Verder is er geen opgeleid mens meer te vinden wat nog denkt dat isoleren en bombarderen het beste wapen tegen terreur is.

Er zal toch echt ook thee gedronken moeten worden, en geluisterd.

commentaarderer | 19-12-08 | 13:17

pvda: als je voor een dubbeltje geboren maken wij een kwartje van je, echter wel eerst ruim 50% van dat dubbeltje inleveren.
En wat ben je dan? juist nog geen stuiver waard, dat kwartje soupeert dan de pvda wel voor je op www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

ethan_joy | 19-12-08 | 13:16

Ht Parool laat zich over het algemeen goed informeren. Toen hier iedereen aan het briesen was over die 'doodbedreiging' van die ambulancebroeder was het Parool allang de wijk in geweest en had met omstanders, dader en zijn familie gesproken.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:15

Of het een leugen is of niet, het is een beoordelingsfout die politieke consequenties zou kunnen hebben erger dan het afwijzen van de subsidie.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:13

@ van de Domheid | 19-12-08 | 13:10 Dat is een leugen waar zelfs jij doorheen zou moeten kunnen prikken

ethan_joy | 19-12-08 | 13:12

pavloviaanse

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:11

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:10
J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 10:11
van dal | 19-12-08 | 10:16
Shalome | 19-12-08 | 10:33
de honden blaffen... | 19-12-08 | 11:06
de^mol | 19-12-08 | 11:52
bottehond | 19-12-08 | 12:19
Geachte Dames,
U wilt niet het commentaar van Marcouch horen.
Ik begrijo daaruit dat U het genoeg vind een beetje te morren en te klagen zonder iemand weerwoord te geven.
Laten we eens zien wat het weerwoord is:
"De gemeente wees de subsidieaanvraag af, mede vanwege de omstreden reputatie van Al-Qaradawi. Die bouwde hij op, onder meer na uitspraken over homo's. Ook toonde hij begrip voor Palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen.

Marcouch zegt die standpunten van Al-Qaradawi verwerpelijk te vinden, maar wijst erop dat de geestelijke ook positieve uitlatingen heeft gedaan. Zo veroordeelde hij de terreurdaden van Al Qaida en de moord op Van Gogh, en riep hij moslims op te integreren en de taal te leren. ''Dat geluid sprak ons aan, en daar wilden we het graag met alle Amsterdammers over hebben.'' (HET PAROOL)

Dan moet je niet gaan zitten miepen of zoals de pavlovaaans moellah bottehond gaan schelden, maar dan moet je het vertrek van Marcouch eisen. Zo gaat dat in een democratie. Aan de borreltafel zit je alleen elkaar maar te verzuren.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 13:10

Burgemeester Rotterdam heeft (familie) banden met de moslimbroederschap

ethan_joy | 19-12-08 | 13:07

150000 euro? Ik hoop dat dat bedrag voor een verblijf inclusief openbare executieplechtigheid bestemd was. Dan wil ik best lappen hoor.

JaapStar | 19-12-08 | 13:07

Kop bovn dit artikel had eigenlijk moeten zijn: pvda geïnfiltreerd door moslim broederschap (geheel in hun stijl)

ethan_joy | 19-12-08 | 13:05

de^mol | 19-12-08 | 11:52

De Islam (letterlijk overgave of onderwerping aan God) is een religie gebaseerd op een metafysisch figuur wiens 'Leer' via de Profeet is vastgelegd in de Koran en Hadith.
Een moslim is een aanhanger van de Islam en geeft zich vanuit fundamenteel en principiële overweging over aan God's (een metafysisch en voor menigeen niet bestaand entiteit) wil en wetten. Kan je ip ook van christenen en joden etc. zeggen.
M.a.w. het zijn de aanhangers van de 'Leer' gebaseerd op een metafysisch figuur die in hun dagelijks bestaan uitvoering geven aan die 'Leer'.
Een boek of geloof in een metafysisch figuur (die an sich niets doen) kan je wellicht verbieden, maar daarmee verbied je niet dat aanhangers hun fundamentele en principiële overgave aan hun godsdienst in hun dagelijks leven ten uitvoer willen brengen, aangezien het moslim zijn synoniem is aan de Islam.

Je kletst dus onzin dat je niets tegen moslims (en 20% van de wereldbevolking) hebt, wat ook blijkt uit je laatste zin.
Als je echter een verbod bedoelt op de uitwassen van religieuze groeperingen die zich baseren op een extreem-fundamentalistische interpretatie van hun godsdienst, ga ik wel met je mee.

Sikkeneur | 19-12-08 | 13:01

mogen wij als niet moslim ook een fatwa uitspreken nou dan weet ik wel een hele goede
daar zijn hun fatwaas niks bij

omas | 19-12-08 | 12:57

DokterBlaat | 19-12-08 | 12:27
juist, op die manier kun je heel snel de goedwillenden van de kwaden scheiden. Tevens snappen die gasten die maar roepen dat je zo 'een hele groep wegzet' enzovoort geen snars van groepsprocessen. De angstigen onder hen zullen binnen die groep namelijk nooit opstaan om tegen hun leiders op te staan. Is nog nooit gebeurt, dus waarom nu wel.
Sterker, het is een schande van vooral mensen die geleerd hebben kritisch te denken (de links-mensch noem ik hem voor het gemak maar even), dat zij die moslims die onder die islam-terreur lijden niet proberen te beschermen maar dat zij eigenlijk juist de 'terreur'-leiders in bescherming nemen door het telkens te down-playen wat er onder naam van islam gebeurt: homo-haat (veel slachtoffers on de homo-moslims), enzovoort.

de^mol | 19-12-08 | 12:57

Marcouch heeft grootse visioenen om Europa te islamiseren. Zo blijkt hij de islamitische kolonisator van Europa, Ibn Zijad aan te roepen om jonge moslims in beweging te krijgen:

kwoot
‘Omdat die VOC-mentaliteit van Balkenende Marokkaanse jongeren niet aanspreekt, gebruik ik een ander voorbeeld. Voor het Westen misschien niet leuk. Dat is Tarik ibn Zijad, de moslimberber die aan wal kwam bij Gibraltar. Hij kwam daar met 1.200 man en zei: jongens, alle bootjes verbranden. En vervolgens: twee dingen, achter je is de zee, en voor je is de vijand. Dus het is óf strijden óf terug zwemmen. Kies maar. Dat is de mentaliteit die deze jongens nodig hebben.’
ontkwoot

Meer duiding van de moslimbroederschap van Marcouch en Tariq Ramadan:

nl.novopress.info/?p=942

bottehond | 19-12-08 | 12:31

de^mol | 19-12-08 | 11:56
ik ben het met u eens, verbied het geloof, dan kunnen ze zelf kiezen wat ze willen, of aanpassen en blijven of niet aanpassen en opzouten.

DokterBlaat | 19-12-08 | 12:27

www.elsevier.nl/web/politiek/cohenmosl...

Job heeft iets uit te leggen: inzake de Westermoskee beweert hij in 2007 dat de moslimbroederschap ongevaarlijk is.
Nu blijkt zijn college een jaar eerder één van de capi van diezelfde moslimbroederschap "omstreden" te vinden (en hem te duur te vinden. Wát een krankzinnig "argument").
Stuur Rutger daar maar eensch op af.

bottehond | 19-12-08 | 12:24

En dan te bedenken dat onze Duitse buren ooit een Berufsverbot voor Scientology-leden hadden ingesteld voor publieke functies, terwijl Hubbards leer vele malen onschuldiger is dan die van Mo de Stedenverdelger.

Marcouch maakt in ieder geval geen geheim van hoe serieus hij de leer van Mo neemt, en dat een ooit atheïstische partij als de PvdA dergelijk adderengebroed aan de borst koestert, toont het faillissement van politiek-correct in Nederland aan.

Zware Guy | 19-12-08 | 12:18

dood.

steenpuist | 19-12-08 | 12:16

Marcouch werd jarenlang aangeroepen door de islamapologeten als voorbeeld van hoe het ook kan. Een gematigde moslim die aan de weg timmert en toont hoe een succesvolle integratie verloopt. Zijn lippendiensten aan de Westersche Beschaving werden gedronken als mede voor de getormenteerde ziel van die idioten die het fenomeen islam maar niet precies konden inpassen in hun onnozele wereldbeeld en bepaald niet goed wisten omgaan met islamcritici.
Nu valt hun icoon met donderend geraas van zijn voetstuk.
Marcouch: een wolf in schaapskleren.
Sometimes I hate to be right.

bottehond | 19-12-08 | 12:13

uhh 11.43
Deze man staat aan het hoofd van een organisatie die door de VS op de terreurlijst is geplaatst. Ook is hij persona non grata in de VS en is hem de toegang tot groot brittannie ontzegt.
Zegt genoeg lijkt mij. Maar slaap gerust verder.

Dostranamus | 19-12-08 | 12:11

Mangoost | 19-12-08 | 11:59 Marcouch is het gevaar, deze slang introduceert islamitische hagepreken in onze samenleving en we zullen nog heel lang de haat die daar geventileerd word moeten ondergaan, en dan vooral onze dochters die niet meer zo als jij vrank en vrij naar de disco en cafe kunnen

ethan_joy | 19-12-08 | 12:07

Hoe komen al die dikke randebielen in zo'n overheidsfunctie! Ze moeten toch echt de screening even aanpassen daarzo.. Achterlijke henkies.

Leutje | 19-12-08 | 12:06

"Voor dat geld kun je Shani drie jaar lang laten klapschaatsen..."

whoehahahahaha... De vrijdag begint goed !!!!!

Niertje | 19-12-08 | 12:04

Hij heeft met die Buddha-beelden laten zien hoe de vlag waait: eerst veroordeelde hij die beslissing, maar toen men met een beetje modder ging gooien ('afgodsbeeld-vereerder') mochten ze opeens wel stuk. M.a.w hij zal altijd zijn oor te luisteren leggen naar kritiek aan conservatieve zijde, en indien nodig, bakzeil halen - nou, dan ben ik wel uitgeluld. Next.

zak_arme_turf | 19-12-08 | 12:03

Dit is niet alleen eng, maar ook nog eens gevaarlijk. Als dit soort terreur-persoontjes voor veel geld hier op vakantie komen en in de States tot persona non grata worden verklaard met goede redenen, moeten we ons afvragen wie er verantwoordelijk voor is waarom ze wel doodleuk in Nederland kunnen rondlopen zonder dat deze wordt doorgestuurd naar Sjors Dubbeljoe als monster zonder waarde. Dus ik heb vragen aan onze NCTB, Tjibbe Joustra, want hij is verantwoordelijk voor terreur-bestrijding in NL en hij stond erbij en keek er naar. Knettergek is dit.

Mangoost | 19-12-08 | 11:59

Uhh | 19-12-08 | 11:46
zo uit z'n nek lullen doet-ie niet mr. Beiden willen immers all joden naar de eeuwige jachtvelden sturen.

de^mol | 19-12-08 | 11:56

Grutte klier | 19-12-08 | 10:14
Einde van de Domheid | 19-12-08 | 10:08
ik ben wel bang voor de islam. Mag dat? Ik heb 15 jaar dagelijkse praktijk-ervaring opgedaan met islam aanhangers on de moslims. En zolang je die gasten maar ruim baan geeft gaan ze maar door en door.
Voor uw nuancering, je zult juist de islam keihard moeten bekritiseren, sterker ik ben persoonlijk voor een verbod op de islam in Nederland. Begrijp me goed, niet voor een verbod op de moslims. Je zult die moslims gewoon op scholen onze normen en waarden moeten leren, tegengaan dat ze die woestijngeluiden opsnuiven in moskeeen enzovoort. Dan zal een groot deel tegen de tijd dat ze volwassen zijn makkelijker het besluit kunnen nemen zich af te wenden van die doods-cultus.

de^mol | 19-12-08 | 11:52

@dr.spin007 | 19-12-08 | 10:54

Nou echt. Daar sla je de spijker toch recht op zijn kop mee. Goring en Qardawi. Hoe kom je erop. Is op GeenStijl het mantra hoe minder je weet hoe meer je uit je nek lult?

Uhh | 19-12-08 | 11:46

Wat moet prins bernart met een witte muts op?

cognitieve dissonant | 19-12-08 | 11:45

@Dostranamus | 19-12-08 | 11:40

Je kunt niet iemand een terrorist noemen omdat hij een baard heeft en moslim is. Helaas. In jouw zieke fantasiewereld zou dat een wenselijk iets zijn maar gelukkig is dat nog niet zo.

Uhh | 19-12-08 | 11:43

Marcouch, waarom staat deze man nog niet op de terroristenlijst?
Onmiddellijk persona non grata verklaren en uitzetten.
.
Als Heesters iets over massamoordenaar Hitler zegt staat iedereen op zijn achterste benen en is het meteen wereldnieuws. Als Marcouch een haatzaaier/terrorist met dezelfde mentaliteit (als die daar de kans voor krijgt) uitnodigt en daar ook nog eens zonder blikken of blozen € 150.000 voor wil hebben wordt er verontwaardigt gereageert naar degenen die daar een vraagteken bij zetten.
Dit land is ziek, doodziek.

Dostranamus | 19-12-08 | 11:43

Shalome | 19-12-08 | 10:33 Waarom opent het nos journaal bijv niet eens met dit item: www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
Leven we in de 21 ste eeuw blijkt er nog steeds op grote schaal slavenhandel te bestaan

ethan_joy | 19-12-08 | 11:40

Fascinerend hoeveel onwaarheden er in een stukje tekst kunnen staan. Niet dat er ook maar iemand iets weet over die man of over zijn uitspraken. Behalve dan wat ene Fleischbaum overschrijft van de Telegraaf van GB. Maar dan heb je als GeenStijler al genoeg achtergrondinfo om eens flink te poepen uit je mond.

Uhh | 19-12-08 | 11:40

Marcouch, waarom staat deze man nog niet op de terroristenlijst?
Onmiddellijk persona non grata verklaren en uitzetten.
.
Als Heesters iets over massamoordenaar Hitler zegt staat iedereen op zijn achterste benen en is het meteen wereldnieuws. Als Marcouch een haatzaaier/terrorist met dezelfde mentaliteit uitnodigt en daar ook nog eens zonder blikken of blozen € 150.000 voor wil hebben wordt er verontwaardogt gereageert naar degenen die daar een vraagteken bij zetten.
Dit land is ziek, doodziek.

Dostranamus | 19-12-08 | 11:40

ik ben die Marcouch wel eens tegen gekomen in de trein, 1ste klas natuurlijk, ik keek 2 seconden naar hem of hij het was zegt ie gelijk op een niet zo'n vriendelijke toon: "Wat zit je nou te kijken, man?", gelijk gedroeg die zich als een aap, ik dacht nou dan zal het vast niet die vriendelijk man op TV zijn geweest, thuis op internet plaatje opgezocht en ja hoor het was hem wel.

DokterBlaat | 19-12-08 | 11:39

de honden blaffen... | 19-12-08 | 11:06 dan mag carel brendel in jou studielijst niet ontbreken natuurlijk: home.hetnet.nl/~c.brendel/Marcouch8.ht... (dossier achmed marcouch) en dan te bedenken dat deze aanhanger van de moslim broederschap ons seculiere openbaar basisonderwijs wenst te kapen, zodat al onze dochters daar als !HOER! bekend zullen staan

ethan_joy | 19-12-08 | 11:35

En dan zijn er nog mensen die op de PvdA blijven stemmen; onbegrijpelijk.

kuifje. | 19-12-08 | 11:25

Marcouch.... Tareq Ramadan..... Aboutaleb...... Wouter Boslim....... Een hele gevaarlijke combinatie.... Gaat u allen rustig slapen, er is niks aan de hand! Ik herhaal: er is niks aan de hand! De PvdA heeft het beste met u voor!

Houthakkert | 19-12-08 | 11:24

Verbouwereerd over hoe zorgvuldig dit weer buiten het nieuws is gehouden. Vroeger hadden we een actualiteitenrubriek 'Achter het Nieuws'. Het is hoogste tijd voor een opvolger, 'Buiten het Nieuws'.

Ron de Weijze | 19-12-08 | 11:23

Marcouch snapt het: als je de kloof tussen moslims en niet-moslims wilt overbruggen, dan doe je dat met een haat-sjeik..
.
"Union of good".. haha, dit is wel de eerst moslim met humor ;)

Tam Tam | 19-12-08 | 11:22

Deze man mag zeggen wat ie wil, vrijheid van meningsuiting lijkt me.
Dat ie vervolgens geliqideerd wordt door de CIA, daar heb ik dan ook weer geen moeite mee..

reperman | 19-12-08 | 10:57

Herman Jansen | 19-12-08 | 10:49
Pleit dat voor Marcouch, of juist niet? Is me niet helemaal duidelijk.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:55

Het zou net zoiets zijn als, ter verbroedering na '40-'45, Herman W. Göring uit te nodigen...

dr.spin007 | 19-12-08 | 10:54

Marcouch is de gevaarlijkste politicus van het land, heb ik al vaker geroepen. Lekker PVDA blijven stemmen en heel nederland zal worden geregeerd door haatbaarden. Ongelofelijk gevaarlijke ontwikkeling. Ik heb geen ongeintegreerde niet sprekende haatbaard nodig om een brug te slaan, ik wil geen brug en al zeker geen een die op instorten staat door toedoen van deze teroristen.

peetje | 19-12-08 | 10:51

De marxistische ex-burgemeester van Londen Ken Livingstone knuffelde deze baard, zelfs na de aanslagen van 7 juli 2005.

Herman Jansen | 19-12-08 | 10:49

Kapitein Sjaak Mus | 19-12-08 | 10:11
Alle informatie die ons kan helpen om een genuanceerder beeld te vormen inzake de vraag wie zich schikt naar de wetten van onze seculiere Staat der Nederlanden en wie zich niet wenst te schikken is wat mij betreft welkom.
Uit dien hoofde ben ik benieuwd, ook met terugwerkende kracht, naar de motivatie van Marcouch en de andere heren om deze meneer, ook al zou het veel geld gaan kosten, naar Nederland te halen. Daar moeten zwaarwegende overwegingen aan ten grondslag liggen.
Ik zie vooralsnog niet in hoe, vlak na het afslachten van van Gogh, deze meneer had kunnen helpen om een brug te slaan tussen moslims en niet-moslims, maar ik laat me graag door Marcouch bijspijkeren in kennis en inzicht. Naar mijn bescheiden mening is er een enorme kloof tussen de positie die Theo van Gogh innam en de positie die Quaradawi inneemt, en is er een diepe afgrond tussen de wijze waarop wij onze samenleving hebben vormgegeven en de wijze waarop Quaradawi de samenleving wil vormen. Een brug slaan betekent hier luchtfietsen, want de overkant is zelfs met een verrekijker niet te zien.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:42

@ Einde der domheid
Marcouch heeft me al zo vaak beduveld dat ik niets meer van die man moet hebben. En ik ben voor niemand bang en voor islamitische woestijnvolkeren al helemaal niet. Maar hun toegeknepen wereldbeeldje zorgt voor de grootste ellende in hun thuislanden en daar hebben ze geen vrede mee. Tis mij een raadsel waarom ze ervoor op de vlucht slaan en dezelfde tragedie elders proberen in te voeren, terwijl ze zelf zo territoriumdriftig zijn al de neten.

Shalome | 19-12-08 | 10:33

Ik vind 150K voor een brug in Amsterdam helemaal niet zoveel...
Maar ja, denkend aan de NZ-lijn zal het in de praktijk wel een veelvoud worden...

Meneus | 19-12-08 | 10:33

AH, de Televaag heeft ook het WOBben ontdekt? Of heeft Amsterdam die stukken meteen na het eerste telefoontje op de fax gezet...

F. von Zeikhoven | 19-12-08 | 10:31

Is toch stokoud nieuws? Theo is toch al 10 jaar dood??
Doet GS nu ineens oude koeien uit de sloot halen, oppoetsen en komkommertijd opvullen??

borderliner | 19-12-08 | 10:29

Een aardige ontboezeming van insider Eddy Terstall (PvdA) over Marcouch op de website van de PvdA Amsterdam.

“Met een groot aantal dingen wat betreft scheiding kerk en staat ben ik het niet eens met Marcouch.“
„Ik heb met Ahmed stevige en open gesprekken hier over. We zijn het over veel dingen niet eens. Hij is de man van Tariq Ramadan ik die van Scheffer. (maar hij wonderlijkerwijs weer ook van Scheffer)
Ahmed is een dierbare vriend. Hoewel we op punten van seculariteit elkaars tegenpolen zijn. Ahmed zal geen sta-in-de-weg zijn bij de invoering van elementen van de Sharia.
eddy terstall
www.hetvrijevolk.com/?pagina=6346

frenkie4alllll | 19-12-08 | 10:28


Het blijven pvdalen met de reet naar mekka.

bijtieakumaai | 19-12-08 | 10:26

*mompelt nogmaals iets over Marcouch en de 5e colonne*

tuurlijk! | 19-12-08 | 10:26

van dal | 19-12-08 | 10:23

Binnenkort komt er een nieuw monument voor het stadhuis van Rotterdam.
Troje aan de Maas.

dr.spin007 | 19-12-08 | 10:26

dr.spin007 | 19-12-08 | 10:22 het is al open ook.

van dal | 19-12-08 | 10:23

aquarius | 19-12-08 | 10:20 het gaat hier niet om uiterlijkheden.

van dal | 19-12-08 | 10:22

Sytze zegt: het Paard van Troje staat al op het Binnenhof.

dr.spin007 | 19-12-08 | 10:22

Grutte klier | 19-12-08 | 10:14 ik kende een nederlands meisje, ging naar zuid-afrika. ze ontmoette daar een belg uit antwerpen.. ze kregen verkering.. ook al omdat antwerpen vlakbij was...

eenmaal terug in hun beider thuislanden is de relatie kapot gelopen op de afstand...

van dal | 19-12-08 | 10:21

Als ik zo'n rotkop had zou ik die zelf afhakken en op sterk water zetten.

aquarius | 19-12-08 | 10:20

@ grote regelneger | 19-12-08 | 10:18
@ sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 10:12

grote regelneger | 19-12-08 | 10:19

Mwoh, vind Herman Philipse beetje de pendant van figuren als sjeikh huppeldepup: weinig vermogen om over de grenzen van eigen benadering te kijken.

grote regelneger | 19-12-08 | 10:18

sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 10:12 ja, maar anderhalve ton is dan wel wat veel voor een discuzeurtje..

van dal | 19-12-08 | 10:18

Ahmed Marcouch, PvdA wolf in schaapskleren.
What's new?

ZSU-23-4 | 19-12-08 | 10:17

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 10:08 ik heb geen moslimangst, absoluut niet. maar marcouch hoef ik inderdaad niet te horen.

van dal | 19-12-08 | 10:16

@ grote regelneger | 19-12-08 | 10:05

Ik denk dat dat vooral komt doordat wij niet beseffen dat een moslim in nederland zijn identiteit vooral ontleent aan het feit dat ie moslims is en veel minder aan het land van herkomst. Voor hen zijn een moslim uit de zandbak en eentje uit 020-Gaza precies hetzelfde en hebben ze dezelfde belangen. Mensen die losgesneden worden van hun nationalistische roots verbinden zich met min of meer gelijkdenkenden met een andere herkomst.

West-europeanen en Amerikanen doen in bijvoorbeeld Azie of Afrika precies hetzelfde: Hier vertrouw je een Fransman niet verder dan je hem kan schoppen, maar in een vreemde cultuur is ie je beste kameraad.

Grutte klier | 19-12-08 | 10:14

De zwakte van een godsdienst ligt in al die zaken die een open debat juist begunstigen: vrijheid van meningsuiting, logische en valide argumentatie, overtuigingskracht, gebruik van de rede. Laat die sjeik aub naar ons land komen. En zet er dan iemand als Herman Philipsen of Max Pam tegenover en zend het primetime uit.

sjaakdeslinksesul | 19-12-08 | 10:12

Deze meneer zou een stuk opknappen met Descates, Erasmus en Gilette. Maarre..... (correct me if I'm wrong)

Wat staat hier nou eigenlijk? Enge man is na moord op Theo van Gogh uitgenodigd om te komen spreken. Gevraagd werd een flink bedrag. Terecht geweigerd. Drie jaar later is de man uit het Verenigd konikrijk geschopt. Mag al een tijdje (hoe lang eigenlijk?) niet naar Amerika.

We hebben het dus over iets dat vier jaar geleden speelde. Snel stukje journalistiek van Dode Bomen Blaadje, overgetikt door Vleesboom...

Kapitein Sjaak Mus | 19-12-08 | 10:11

@Einde van de Domheid | 19-12-08 | 10:08
Marcouch is een fascist, daar luistert immers niemand naar.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 10:11

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 10:08
Ik zie zijn gestotter met belangstelling tegemoet.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:10

Klein uitglijdertje van Ahmed.. Jammer, dacht dat ie juist zo goed bezig was met harde aanpak voor Mocro's etc.

KabbelendKontwater | 19-12-08 | 10:10

Vredesbrug, ongeschoren tulband, PVDA; 150.000 €urie

bommetje in jas, stuk of wat maagden, hersens op je voorruit; PRICELESS!!!

*zucht* ik had nooit moeten leren lezen, had me een hoop ellende gescheeld

Lord Typealot | 19-12-08 | 10:09

Sikkeneur | 19-12-08 | 10:00
Inderdaad. Hoe meer ongenuanceerdheden, des te hoger rijst de ster van Sikkeneur, en wellicht die van Freek. Ik wil je graag helpen:
*dominee-in-de-kaart-speel-modus on*
Nederlands paspoort afpakken en meteen het land uitflikkeren.
*dominee-in-de-kaart-speel-modus off*

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 10:09

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:35
Shalome | 19-12-08 | 09:36
van dal | 19-12-08 | 09:37
bananesoes | 19-12-08 | 09:43
Jullie zijn zo blind in jullie Moslimangst dat jullie niet eens meer Marcouch willen horen stotteren en wat nog meer.

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 10:08

Ik blijf het zeggen, er zijn veel te veel mensen op deze aardkloot.
Er moeten er minstens 4 miljard deaudt.

ReligionSucks | 19-12-08 | 10:08

*roept een fatwa uit tegen Marcouch*

tovenaarvanTatabanya | 19-12-08 | 10:06

Grutte klier | 19-12-08 | 09:57

Dat is precies het pijnlijke, dat PvdA-bestuurders het idee hebben dat dit soort haatbaarden een bijdrage kunnen leveren aan het nederlandse integratiedebat. Kwestie bevetsigd in ieder geval weer eens dat PvdA (Marcouch, Vogelaar etc)
echt geen flauw benul heeft waar ze mee te maken hebben, laat staan dat ze problemen kunnen oplossen.

grote regelneger | 19-12-08 | 10:05

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:57

Jammer dat het er zo weinig zijn, vind je niet?

Sikkeneur | 19-12-08 | 10:00

Er is niets gebeurd dus waar gaat het over?

antizanic | 19-12-08 | 09:58

Sikkeneur | 19-12-08 | 09:53
Dat soort commentaren doet de afgewogen woorden van Sikkeneur en wellicht ook die van Freek extra schitteren. Dat dan weer wel.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:57

@ grote regelneger | 19-12-08 | 09:54

Ik zie daar ook niet veel nut in, nee. Maar Marcouch blijkbaar wel en vanuit dat perspectief vind ik deze man niet eens zo'n slechte keuze.

Grutte klier | 19-12-08 | 09:57

Discussie over deze creep lijkt me zinloos. De britten gingen stuurden ten tijde van de eerste volkerenmoorden nog hun PM op de thee met Hitler. Geen Europees land islamiseert zichzelf harder dan dat eiland zonder ruggegraat.
Als ze dáár al niets van deze haatbaard moeten hebben... brrrrrrr.

Koekje-dr-bij? | 19-12-08 | 09:56

Rode Broeder Livingstone van Londen is ook een fervent aanhanger van deze haatbaard.

"In 2005 schreef Jonathan Freedland een artikel met over Ken Livingstone’s sympathie voor sjeik Yusuf al-Qaradawi, die herhaaldelijk zelfmoordterroristen had geprezen - toegegeven, niet die in het Londense openbaar vervoer, maar die in Israel."

frenkie4alllll | 19-12-08 | 09:56

@ ExtremeExtremist | 19-12-08 | 09:50

In Syrie en Egypte is het ook verboden te zeggen wat je denkt, of om uberhaupt te denken. Democratie is daar volstrekt onbekend, mensenrechten ook. Dat die club daar verboden is zegt dus niet zoveel.

Grutte klier | 19-12-08 | 09:56

Grutte klier | 19-12-08 | 09:36

Interessant. Verklaart echter niet waarom uitgerekend deze baas - met opvattingen die binnen het OOSTEN gangbaar zijn - in het WESTEN bruggen zou kunnen slaan.

grote regelneger | 19-12-08 | 09:54

KarelKopKaas | 19-12-08 | 09:50

Kijk, dit zijn nu inhoudelijke en genuanceerde comments die naar mijn bescheiden (en wellicht ook Freek's) mening zo ontberen in topics.

Keep up the good work!

Sikkeneur | 19-12-08 | 09:53

ik wil rutger wel eens een interview zien doen met zo'n meneer

Arnodg | 19-12-08 | 09:52

van dal | 19-12-08 | 09:37
Vrouwen dol op wederhoor? Die is echt nieuw voor mij.
Hier is 'wederhoor' niet van toepassing, want er is geen 'hoor'. Er is een brief aan het college van B&W, mede ondertekend door Marcouch, bewijs dat op verzoek van de Televaag is vrijgegeven en nu openbare informatie is.
Marcouch weigert commentaar, zo lees ik in diezelfde Televaag, dus ja, wat moet je dan? Wachten op een onderzoek van Ernst & Young naar de authenticiteit van de handtekening?

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:51

van dal | 19-12-08 | 09:44
Mijn zoon heeft Chinese maaltijden bezorgd voor een Chinees restaurant. Over het algemeen ben ik het wel met je eensch, maar dat ze hard werken en niet religieus ge-inspireerd zijn vind ik al een hele opluchting.

cugel | 19-12-08 | 09:51

Kijk een verband met "vriend" Tariq Ramadan is er ook weer. Allemaal mannen met een dubbele agenda.
.
Sjeik Qaradawi was dan het zwaarste geschut van de conferentie, maar interessanter was de Zwitserse hoogleraar filosofie Tariq Ramadan, een fel voorvechter van een Europese islam. Onlangs nog maande hij de moslims in zijn gehoor tijdens een lezing in Amsterdam niet voor inspiratie en raad naar Mekka en Kairo (de sunnitische Azhar-universiteit) te kijken, maar eigen islamitische leidscentra te ontwikkelen. In het Midden-Oosten is de situatie immers volstrekt anders dan in het westen.
.
De vraag drong zich op wat de volstrekt Midden-Oosterse inspiratiebron Qaradawi dan daar naast hem deed, maar daarover zweeg hij gisteren (al deed hij niet mee met het applaus bij Qaradawi's binnenkomst). Wel provoceerde Ramadan zijn gehoor met de waarschuwing de hoofddoek geen obsessie te laten worden, niet ,,het centrum van de islam te maken''. De hoofddoek is ,,niet onder de belangrijkste zaken'', zei hij.

frenkie4alllll | 19-12-08 | 09:51

Volgens Cohen is de Muslim Brotherhood geheel ongevaarlijk...
De Muslim Brotherhood is verboden in landen als Syrie en Egypte...
Marcouch wilt een radicale moslim die bevriend is met terroristen en zelfmoordaanslagen bejubelt 'een brug laten slaan tussen alle Amsterdammers...
De Pvda zit vuistdiep in de radicale islam...
Marcouch doet aan taqiyya...
www.islam-watch.org/Warner/Taqiyya-Isl...

ExtremeExtremist | 19-12-08 | 09:50

WEG met die haatbaard!!!... en ook met de PvdA trouwens

KarelKopKaas | 19-12-08 | 09:50

Bier-Sexueel | 19-12-08 | 09:45

Ik bedoel maar....

Sikkeneur | 19-12-08 | 09:49

Marcouch is zelf aanhanger van de Moslimbroederschap, niet zo raar dus..

p0rn0 | 19-12-08 | 09:49

@ Shalome | 19-12-08 | 09:38

Mijn punt is dat als je er voor kiest met iemand in dialoog te gaan in de hoop zo meer tot elkaar te komen (en daar kiest de heer Marcouch blijkbaar voor) dat deze man nog niet eens zo'n slechte keuze is om daarin de mening van orthodoxe moslims te verkondigen. Je weet immers dat hij meent wat ie zegt en daar ook nog wel enigzins over heeft nagedacht. Met een draaikont hoef je uberhaupt niet te praten, da's alleen maar zonde van de thee.

Grutte klier | 19-12-08 | 09:48

Waarom kijk ik hier niet van op, vraag me zelfs af wat de nieuwswaarde is, nieuw zijn dit soort gevallen niet meer, integendeel, het grootste deel van subsidies wordt voor mijn idee op gelijke wijze verprutst. Beter geen aandacht aan besteden, is beter voor hart en maag.

..zapper | 19-12-08 | 09:48

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:41
Dat kunnen wij in het Westen ook goed: de maffia's van Italië, Amerika, Rusland en de drugskartels uit Zuid Amerika doen niet veel onder voor de Chinezen en de Yakuza.

cugel | 19-12-08 | 09:47

is er nog koffie?

@WiN™ | 19-12-08 | 09:46

@ witwas | 19-12-08 | 09:16
Afstand aarde-maan gemiddeld: 384.450 Km
Omtrek maan: 10.916 Km
Kilometervergoeding ( 0,19 de Km )
Voor anderhalve ton kan die goof na bijna 2 maan-orbits nog terugkomen ook!
(en dat wilden we juist niet). Vergoeding is dus een tikkie aan de ruime kant.

JanRap | 19-12-08 | 09:46

De Unie van Goed Fout.

knutsel | 19-12-08 | 09:45

Vroeger toen ik nog klein was, waren dit soort berichten nog verrassend... echt waar!

OokVaag | 19-12-08 | 09:45

Sikkeneur | 19-12-08 | 09:43
Ze hebben het ooit wel geprobeerd, maar omdat het niet lukte en ze het bleven proberen stierven ze uit.

Bier-Sexueel | 19-12-08 | 09:45

Ahmed Marcouch heb ik nooit vertrouwd. Heb al vaker gezegd: iedere moslim in de politiek, justitie, politie of andere gezaghebbende instantie is een infiltrant.
De Nederlandse Overheid blí'jft blind.

grote haas | 19-12-08 | 09:44

cugel | 19-12-08 | 09:35 maar ook bij aziaten, als bijvoorbeeld chinezen, komt integratie bijna niet voor. we hebben geen last van ze maar samenwerken is er niet bij. probeer jij maar eens een baantje te krijgen bij een chinees restaurant bijvoorbeeld.

van dal | 19-12-08 | 09:44

@Einde van de Domheid | 19-12-08 | 09:31
HELD!!!! bedankt!!

bananesoes | 19-12-08 | 09:43

Interessant topic.

Zou heb ik ooit eens gehoord dat dodo's niet kunnen vliegen, wellicht dat de redactie hier ook eens een keer een avondvullend topic aan wil wijden, opdat dit nooit wordt vergeten.

Sikkeneur | 19-12-08 | 09:43

Dat is de opa van Achmed en Mohammed uit de achterstandswijk! (Tevens oom, broer en zwager)

Bier-Sexueel | 19-12-08 | 09:42

@ superjan | 19-12-08 | 09:35
Geld wordt altijd over links weggesmeten. Vandaag twee maal.
*met stichtelijke kerstliederen zijn bloeddruk naar beneden probeert te krijgen*

Multiflauwekulti | 19-12-08 | 09:42

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:26
De meesten uit het verre Oosten hebben ook wel iets beschaafds. Ik weet de van de Japanners in de oorlog en de Chinese communistische dictatuur. Maar de gewone Chinesen en Japanners zie je zelden zich slecht gedragen. Geen Mocro,s of Antillianen zogezegd.
cugel | 19-12-08 | 09:35

Dat weet ik. Ben erg blij met onze aziatische vrienden. Daar heb je idd. geen last van. Vergeet alleen niet dat chinezen erg goed zijn in georganiseerde misdaad op het hoogste niveau. Daar kan menig terreur-sjeik nog wat van leren.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:41

*BUSTED*

Dubbele agenda Meneer Marcouch?

papadopoulos | 19-12-08 | 09:40

@ grutte klier
Daarom moeten die islamitische woestijnvolkeren ook niet tussen Europeanen komen wonen. Laat ze maar lekker met elkaar hun eigen afgrijselijke leven leven.

Shalome | 19-12-08 | 09:38

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:35 einde van de domheid is een policor ambtelijk vrouwtje, en dan kun je eigenlijk geen wederhoor genoeg toepassen, zo zijn vrouwen nu eenmaal, dol op wederhoor.

van dal | 19-12-08 | 09:37

Hmmm, even er vanuit gaande dat die wikipedia entry correct is, behoeft dit enige nuance:

De man is behoorlijk rechtlijnig in zijn opvattingen. Vanuit zijn (religieus) perspectief geeft hij vrij consequent aan wat volgens hem wel en niet mag. Zo verbiedt en veroordeelt hij aanvallen op burgers, waaronder die van 11 september 2001, behalve in conflictgebieden waar die burgers wezenlijk deel uitmaken van het militaire apparaat.

Hij stelt dat Israel een gemilitariseerde samenleving is waar iedereen elk moment kan worden opgeroepen voor militaire dienst, inclusief vrouwen, en dat zij daarmee in feite militaire doelen vormen. Dat is een redenering waar wel het een en ander op af valt te dingen, maar ook weer niet heel veel. En wat Amerikaanse burgers in Irak betreft heeft de man ronduit gelijk: Vrijwel al het amerikaanse burgerpersoneel in Irak maakt op enige wijze deel uit van de bezettingsmacht.

Natuurlijk zijn zijn standpunten over bijvoorbeeld homoseksualiteit naar westers oordeel barbaars en middeleeuws maar deze zijn onder moslims heel normaal. Je zult niet veel moslims vinden, ook geen verlichte, die een ander standpunt aanhangen aangaande seksuele zaken. Laten we eerlijk zijn, tot 50 jaar geleden dacht men er in Nederland net zo over..

Dat de man van het ondersteunen van terrorisme wordt beschuldigt is dan ook meer politiek ingegeven dan op feiten gebaseerd. De man steunt de strijd van de palestijnen die toch primair een vrijheidsstrijd is. Dat wij de middelen waar de palestijnen zich van bedienen als terroristisch aanmerken is puur subjectief. Je zou hetzelfde kunnen stellen voor bijvoorbeeld de klusterbommen waarvan de Amerikanen en Israeli zich bedienen.

Kortom: De man heeft een eng religieus wereldbeeld maar is wel consequent en rechtlijnig in zijn oordelen en handelen. Dat is met de meeste moslims wel anders.

Grutte klier | 19-12-08 | 09:36

@ Einde der Domheid
Het verzoek staat in een brief aan B&W en die is vrijgegeven.
Maar moet de inhoud van die brief betwist worden omdat het om moslims gaat? Schiet je weer in je oude reflex?

Shalome | 19-12-08 | 09:36

*kuch* de graaiende man van Femke *kuch*

superjan | 19-12-08 | 09:35

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:26
De meesten uit het verre Oosten hebben ook wel iets beschaafds. Ik weet de van de Japanners in de oorlog en de Chinese communistische dictatuur. Maar de gewone Chinesen en Japanners zie je zelden zich slecht gedragen. Geen Mocro,s of Antillianen zogezegd.

cugel | 19-12-08 | 09:35

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 09:31
Er hoeft terzake niets meer bewezen te worden. De kwestie is zonneklaar.

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:35

sjimmy's uit Engeland?

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:35

nou als de dhimmi's in engeland het al een engerd vinden, dan moet het echt een hele nare mijnheer zijn.

superjan | 19-12-08 | 09:34

Waarom gaan wij niet daar wonen? Maken we van Mekka een speeltuin en aangezien iedere moslim daar minimaal 1 keer in zijn/haar/het leven heen moet, zie ik als inhalige Nederlander kansen. €1500 entree a.u.b. Zo kunnen we een anti-terreurfonds openen. Kopen we radicalen gewoon om om hun eigen soort deaudt te maken. Oh nee, dat doen ze in 99% van de gevallen al. Nou ja, dan is het mooi meegenomen. Lekker zakcentje om op de beurs stuk te gooien.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:34

*OT* Femke komt er maar in.........
.
'Partner Femke Halsema maakt misbruik hulpgelden Haïti'
Graaigedrag en opgeblazen ego's van de sociaal bewogen filmer Hans Fels en fotograaf Robert Oey (partner van Femke Halsema) hebben een muziekproject op het straatarme Haïti aan het wankelen gebracht, volgens de organisator
www.telegraaf.nl/binnenland/2830752/__...

frenkie4alllll | 19-12-08 | 09:34

in elk geval 20% korting op het vliegend tapijt, toch best handig die haatzaaier

Coen P. B. te A. | 19-12-08 | 09:33

Tieten en moslims; die voorpagina lijkt net GS. Andersom eigenlijk, de krant was eerder.

El-Sevir | 19-12-08 | 09:33

Rebrabar | 19-12-08 | 09:21
Inderdaad opmerkelijk:
"Het verzoek is na intern beraad door het college afgewezen, mede om de omstreden reputatie van Qaradawi. Dat bevestigt een woordvoerder van burgemeester Cohen."
Lijkt me toch dat we op z'n minst kunnen gaan vragen aan Cohen wat zijn opstelling in deze is geweest. Van Marcouch weten we het inmiddels.
www.elsevier.nl/web/10212965/Nieuws/Po...

Schoorsteenveger | 19-12-08 | 09:32

Waarom moeten we eigenlijk ook nog het hout voor onze brandstapel aanslepen?

rkh | 19-12-08 | 09:32

Geachte redacties van de Telegraaf en Geenstijl.
Als profi's hebben jullie vast Marcouch om commentaar gevraagd. Immers, als jullie dat niet zouden doen staat dat een beetje knullig (grinnik) Je zou de indruk kunnen wekken dat er zonder wederhoor gepolitiseerd zou kunnen worden en dat is vast niet de bedoeling (hihi)

Einde van de Domheid | 19-12-08 | 09:31

Wellicht zou het zinvol zijn om de Russen te vragen om in hun Goelag Archipel long-stay door de EU betaalde zeer nette opvoedingskampen voor muzelaars en haatbaarden in te richten. Kampen dus waarin vrij onderling contact nauwelijk mogelijk is en waarin 16 uur per dag een engeltalige Bijbel op 60 dB wordt voorgelezen door een electronische stem. De achterlijkheid van die haatbaarden en hun volgelingen komt immers vooral voort uit hun onwetendheid over de rest van de wereld. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat de wet op het vrijelijk mogen uitdragen van religies enigzins wordt aangepast.

Pedomo heeft door Zaïd laten optekenen dat iedere eigen interpretatie van zijn uitspraken een doodzonde is die met hellevuur wordt bestraft omdat dat wordt gezien als een nieuwe profetie. Hij heeft immers zichzelf tot de laatste profeet gekroond. Het is dus volgens de muzelgids niet toelaatbaar dat muzelaars worden verleid tot het aanhoren van duivelse haatbaarden in de haathutten of via de media.

Het gedwongen omscholen van muzel haatbaarden tot gelovige Christenen is dus feitelijk een daad van grote menslievendheid.

Hans Anders | 19-12-08 | 09:31

Ahmed Marcouch, een gevaarlijk man die zich slingerend van links naar allah door het leven beweegt.

Superior Bastard | 19-12-08 | 09:31

Waarom dan niet meteen Osama bin Laden?

grote regelneger | 19-12-08 | 09:30

De PvdA is een franchise-organisatie. Iedereen mag meedoen als het maar klanten oplevert.

rkh | 19-12-08 | 09:28

Inderdaad niet te hard roepen dat moslims insecten zijn. Daar win je geen stemmen mee. En een paar honderdduizend stemmen mislopen is natuurlijk niet fijn. CDA/GristusUnie is gewoon bang. Altijd onder de mantelzorg van de dominee geleefd. Wel allemaal unisex-kapsels.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:30

zooishettoch | 19-12-08 | 09:09
De storm neemt af maar extremisme kan minder worden. Geloof dit gezalf dus niet en al helemaal niet als er het woord marokkanen in voorkomt want dan betreft het staatsleugens.

T@ Riest | 19-12-08 | 09:30

En hop. Weer een landverreader in het zonnetje gezet. Marcouch oprotten nou. En vergeet Abou talib en Allbairak niet mee te nemen.

Hasjhies? | 19-12-08 | 09:29

wao-ertje | 19-12-08 | 09:22 Maar het feit alleen al dat iemand voor dit doel denkt deze subsidie aan te kunnen vragen! Dan is er toch iets goed fout.

cugel | 19-12-08 | 09:29

Er was ook een PvdA-kamerlid, Martijn van Dam, dat het vreemd vond dat minister Verhagen een visum weigerde aan de president van Hamas, Ismail Haniyeh, die op 5 mei 2007 zou komen spreken over het recht op terugkeer. Het PvdA-bestuur distantieerde zich niet van deze maloterie.

Omdat Verhogen voet bij stuk hield, was het uiteindelijk aan Dries van Agt om de Nederlandse joden op die datum een trap-na te geven. Mijn walging over Van Agt overtreft nog mijn weerzin tegen Van Dam.

Arrabinekoeterine | 19-12-08 | 09:29

* gooit schoen naar Marcouch *

Dommelsch | 19-12-08 | 09:29

Met de houding, manier van denken en doordrammen van de PvdA in de oorlog, zou je hebben gezegd, die PvdA-club, dat zijn en stel NSB'ers, ja dat zou je dan zeggen... nu denk ik het alleen maar.

WimDorsman | 19-12-08 | 09:28

iedere westerling die moslimfundi's ondersteunt stenigen aub

Patrick Zweedsey | 19-12-08 | 09:28

De PvdA is een franchise-organisatie. Iedereen mag meedoen als het maar klanten oplevert.

rkh | 19-12-08 | 09:28

Maar nu even serieus. Moslims schreeuwen idd hard en krijgen daarom alle aandacht. Dat de Chinezen de hele wereld overnemen komt straks als een donderslag bij heldere hemel. Die schreeuwen namelijk niet. En dat alles duurt maar tien minuutjes.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:26

Voorspelling 2009
Achmed Marcouch burgemeester Islamsterdam.

wiener melange | 19-12-08 | 09:26

150.000 Euro? Natuurlijk, hebben ze voor die haatbaard een privejet met zwembad en bar aan boord willen laten aanrukken. Ze hadden hem beter op de rug van een varken kunnen laten reizen, en dan ergens te hoogte van Zwitserland een tunneltje laten instorten, zodat het bloed van die 2 beesten zich had vermengd.
Maar nu even serieus, Marcouch is daar gewoon mee weg gekomen? Het is er niet van gekomen, maar alleen het idee al van zo'n pvda-ert.

Dr.Zeldenrust | 19-12-08 | 09:26

Brug slaan tussen Amsterdammers?? Zeker om die verheerlijkte zelfmoordaanslagen te vergemakkelijken. Iedereen op een rijtje en springen maar. Ik zeg Mach 4, baard er af, mutsje inleveren en driewerf 'FOEI'.

Multiflauwekulti | 19-12-08 | 09:25

Wel grappig; iedereen in één keer weer op de kast.

*geeft de kerstboom nog wat water*

struinhaas | 19-12-08 | 09:25

150.000 Euro? Natuurlijk, hebben ze voor die haatbaard een privejet met zwembad en bar aan boord willen laten aanrukken. Ze hadden hem beter op de rug van een varken kunnen laten reizen, en dan ergens te hoogte van Zwitserland een tunneltje laten instorten, zodat het bloed van die 2 beesten zich had vermengd.
Maar nu even serieus, Marcouch is daar gewoon mee weg gekomen? Het is er niet van gekomen, maar alleen het idee al van zo'n pvda-ert.

Dr.Zeldenrust | 19-12-08 | 09:25

Lekker. Ik neem zoethouDthee.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:25

@ChasesCharm | 19-12-08 | 09:20
Onderschat vooral de verblijf-kosten niet.

uninvited guest | 19-12-08 | 09:25

als je ze al gaat uitnodigen kan je gelijk doekle opdoeklen.

sohofuel | 19-12-08 | 09:24

Wat Marcouch wil, dat weten we allang.
En dat de PvdA (en trouwens ook het CDA) daar blind voor zijn, ook dat weten we allang.
Hup Geert! Mijn stem heb je.

En nu is het genoeg! | 19-12-08 | 09:24

Ik vind 150.000 pleuro voor een bezoek van deze heilige der heiligste een schijntje, moet ik zeggen. Het is toch fanatstisch om eens een levend fossiel te ontmoeten? Iemand die potverdorrie nog eens een boek gelezen heeft.

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:24

Iemand thee?

Lumix82 | 19-12-08 | 09:23

Doe es dat verhaal over Polanski plaatsen?

John McClane | 19-12-08 | 09:23

Hij heeft de subsidie toch niet gehad? Nou dan!
(was natuurlijk z'n bankrekening vergeten in te vullen, dus onvolledig dus afgewezen, volgende keer beter oplettu, sjeik!)

wao-ertje | 19-12-08 | 09:22

Ach laat ze lekker schreeuwen.
Op dicovery zei ooit iemand "the one who screams loudest is the one with most fear".
Dus alle moslims zijn van nature bange mannetjes.

Mr aarsch | 19-12-08 | 09:22

Ik vraag me af hoe deze psycho bruggen wil slaan; gebouwd van afgerukte ledematen?

Shalome | 19-12-08 | 09:22

Ik stel voor dat de Heilige Hoge Raad van Geen stijl een Fatwa uitvaardig tegen de tegenstanders van Geenstijl. Of with their heads!

mauzzer80 | 19-12-08 | 09:21

het is opmerkelijk dat deze subsidie niet is toegekend, verbazingwekkend eigenlijk

Rebrabar | 19-12-08 | 09:21

Tering heee, dat is wel haatzaaien in die krant... goeiesmorrugus!

JanRap | 19-12-08 | 09:21

Partij van de Asocialen
Partij van de Anti-Democraten

mail cheauvinist pic | 19-12-08 | 09:21

@ witwas | 19-12-08 | 09:16

Afstand aarde - maan ( 365.410 km )
Kilometervergoeding ( 0,19 de km )
365.410 x 0.19 = 69.427,9

150.000 vergoeding...

( The man has a point )

ChasesCharm | 19-12-08 | 09:20

Wat een gemiste kans op intercultureel dialoog

Fragony | 19-12-08 | 09:20

stuur die haatdragende marcouch meteen maar terug. zo'n man hebben wij hier niet nodig

effelagge | 19-12-08 | 09:20

Ik moet elke keer bij zo'n bericht weer denken aan de woorden van een vriend met joodse roots: vertrouw nooit een arabier...

darkfiber | 19-12-08 | 09:20


Het verbaast me wel weer dat het jullie zo verbaast.

bijtieakumaai | 19-12-08 | 09:19

Ik ben trouwens benieuwd wanneer het gedweep met deze wezel eens ophoudt. Het begint steeds onnozeler over te komen dat 'mensen als Marcouch' als goed voorbeeld genoemd worden.

waskuip-admiraal | 19-12-08 | 09:16

Aangezien de standaard reiskostenvergoeding € 0,19 per km bedraagt kan je die sjeik voor 1,5 ton ruimschoots naar de maan laten reizen.

witwas | 19-12-08 | 09:16

Van deze meneer krijgt Jeroen Pauw een stijve piemol.

hoepla | 19-12-08 | 09:15

Nee, doe mij maar thee. Of twee.

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 09:15

Iets met glas en een plas....
*hopeloos*

777bas777 | 19-12-08 | 09:15

@waskuip-admiraal |09:12
Vanmorge staat Marcouch op de voorpagina van de papieren " Trouw ", als ambtenaar van de burgelijke stand, hij sluit een huwelijk tussen twee gescheiden moslims.
Hoe progressief en ingeburgerd!
Ik zou hem hinderlijk willen volgen.....

fuckje | 19-12-08 | 09:14

Maar waarom dan deze kop boven dit artikel? Sinterklaas staat bekend als iemand die van alles voor niets weggeeft. En dat slaat totaal niet op die haatzaaiert.
Slaat dat 'Sinterklaas' dan op Marcouch? Die is al binnen.

*focust maar weer op de inhoud van het bericht*

uninvited guest | 19-12-08 | 09:13

Chocomel iemand?

OoO | 19-12-08 | 09:13

150,000 maar ? Hoeveel explosieven kan je daar van kopen ?

f*ck away off | 19-12-08 | 09:12

Doe het dan goed en portretteer Marcouch voor wat hij is. Een geslepen crypto-fundamentalist. Politie met hoofddoekjes, islam-onderwijs op openbare scholen en idd, deze Qaradawi. Marcouch noemde hem in een interview een autoriteit, en volgde zijn opvattingen blind.

waskuip-admiraal | 19-12-08 | 09:12

Wie is de Chef? ....

Niet Masjien | 19-12-08 | 09:11

PvdA.... als we NOVA moeten geloven scoren ze nu zelfs 3 zetels meer in de peiling dan dat ze nu in de 2e kamer bezetten.

Dit land is terminaal....

Dommelsch | 19-12-08 | 09:11


Shani ik neem alles terug.

bijtieakumaai | 19-12-08 | 09:11

De vertaling voor 'een brug slaan' is dan ook vrijwel identiek in het Arabisch voor 'een brug opblazen'.

Iko Nal | 19-12-08 | 09:10

Een nieuwe schoen-target?

Psycotix | 19-12-08 | 09:10

Dus dat komt er op neer dat de PVDA terroristen steunt.
Steun je niet kost het de moslim stemmen.

gerrit5042 | 19-12-08 | 09:09

Ik hoor net op het nieuws dat radicalisme in de moskeeen afneemt en dat met name Marokkanen afstand nemen van extremisten. Zeg daar dan wat over. Die haatbaard kwam uiteindelijk toch niet dus waar hebben we het over.

zooishettoch | 19-12-08 | 09:09

Wanneer je een heel leven lang van alles verboten wordt, word je daar een ontzettend gefrustreerd manneke van. Een goed voorbeeld is de Islam, welke een vrij leven compleet indamt tot een zeer beperkte bewegingsruimte. Het gevolg; een grote groep zeer gefrustreerde mensen die overal tegenaan schoppen, waar hun Imam toestemming voor geeft (dat dan weer wel).

Eagle_Eye | 19-12-08 | 09:08

PvdA...
.
*zucht*

Carpe Noctum | 19-12-08 | 09:07

Wil iemand meneer Sjeik Dinges flink in ze poepert nemen dan?

Naschrift | 19-12-08 | 09:06

hmm, nu wordt het lastig, wat wil ik liever zijn, schaatsneger of terreursjeik...

verpauperaar | 19-12-08 | 09:05

Wat een enge man.

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 09:04

Kabouter Plop rot op!

Dirk Tang | 19-12-08 | 09:04

Eindelijk een tieten topic!

Zoloft | 19-12-08 | 09:03

Marcouch, wolf, schaapskleren, etc.

NeefSteef | 19-12-08 | 09:03

Lekker snoepje daar links, mooie rondingen.

bananesoes | 19-12-08 | 09:02

Kopje dan danwel koffie maar?

deropofderonder | 19-12-08 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken