Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Benoemen & Oplossen met Annemarie Jorritsma

anniejorritsma.jpg Dat is nog eens doorpakken. Burgemeester Jorritsma (VVD) van Almere heeft dé oplossing gevonden tegen alweer de 22e (!) full armed winkeloverval sinds september. Meer agenten? Betere beveiliging? Hardere aanpak steelboefjes? Welnee. Als het aan Tante Annie ligt verdwijnt zo snel mogelijk de mogelijkheid om in supermarkten cash af te rekenen. Echt waar. We maken geen grappen. Dat zei ze vandaag in antwoord op vragen over de golf van gewapende overvallen in Flevoland. "Als er geen cash meer in de kassalades zit, wordt overvallen zinloos" aldus de immer visionaire ex-Minister. En om te voorkomen dat het probleem zich verplaatst verzoekt Jorritsma winkeliers in een straal van 300 kilometer vriendelijk doch dringend ook maar te investeren in dure alternatieve betaalsystemen. Zucht. Maar natuurlijk. Als er geen meisjes meer met minirokjes rondlopen worden ze ook niet meer verkracht. Als we loverboys een andere naam geven houden ze wel op. Zo'n uitspraak past naadloos in het advies van de Amsterdamse politie maar geen tassen meer op de bijrijdersstoel te leggen wegens een overschot aan Noord-Afrikaanse italo-dieven. Vooral niet de problemen oplossen maar oorzaak en gevolg omdraaien. Zo kennen we Jonkvrouw van Goedpraterij tot Commissariaat weer. Geef de politie van dat lachwekkende gehucht goedver eens een schop onder de aars en ga boeven arresteren. Illegale pompzak! Mislukte druipkaars! Incompetente troela!

Reaguursels

Inloggen

Ella Vogelaar II?
Geenstijl, jullie hebben een nieuwe missie! Stuur Rutger eropaf als hij uitgebuikt is van z'n MC anaconda.

Stevie_Ray_Vaughn | 14-11-08 | 14:04

Krijg 'n beetje stoute gedachte als ik Jorritsma zo zie staan met die microfoon,ze speelt ermee denk ik.

fleurtje | 13-11-08 | 19:44

Niet meer contant kunnen betalen? Het kan in Almere.

Zwart gat | 13-11-08 | 12:34

En nog de groeten van opa taxi Mevrouw Jorritsma.

wiers | 13-11-08 | 12:19

hoe the f*ck kunnen zwervers dan nog iets kopen :o ?

DirtyDude | 13-11-08 | 12:15

Joritsma geloofd ook nog in Sinterklaas.

wiers | 13-11-08 | 10:45

tja.. daar los je de criminaliteit niet mee op natuurlijk.. die zoeken een nieuw werkterrein.. gewoon een willekeurige burger mes op de strot en laten pinnen.. hebben toch allemaal een pinpas op zak dan..

bovenste_plank | 13-11-08 | 10:31

Wat een aanstelleritus allemaal. We snappen het gewoon niet, toch Anne-Marie? Gewoon anderen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden.. En aangezien mw Jorritsma nogal wat op haar kerfstok heeft, kan ik mij best wel voorstellen dat ze er niet op zit te wachten om zelf ook aangesproken te worden op haar wandaden. Ies siempel, toch?

MopperSmurfin | 13-11-08 | 10:19

wat is dat mens vet, als we haar nu eens droppen in een 3e wereldland kunnen hele volksstammen er dagen van eten.

Onderbuik | 13-11-08 | 10:05

Jezus christus. Wie neemt dit soort suffe wijven aan?!
-
hammerbrain | 13-11-08 | 08:06 , jij hebt zooo enorm gelijk!

Ohja | 13-11-08 | 09:39

Gewoon het geld afschaffen en weer gewoon net als vroeger met zout betalen.
Daar is ook genoeg van in de wereld dus dat probleem is dan weer opgelost.
Verder is het wel zo dat wie in zo'n suf gehucht als Almere gaat wonen vanzelf crimineel wordt. Dus afbreken die stad, evenals Lelijkstad, en gewoon die polder weer onder laten lopen.

knerf | 13-11-08 | 09:24

De regering moet u beschermen. Maar dat doet de regering niet.

Waarom betaald u dan nog langer belasting?

de staat is als een sekte:
iedereen moet meedoen, afvalligen worden opgesloten
heilig boekje (de wet)
priesters (pliesie)
de paus (rechters)
de 'vrijwillige bijdrage' (belasting)

en het eigenlijk niets leveren...

de staat is als een sekte, waar je van jongs af aan ingesjord bent.

Zodra de staat niet meer de burgers beschermd, maar uitbeent, moeten wij PRONTO van de staat af!

de nederlandse staat=FACISME (lees: groepsdwang)

U mag, als u geluk heeft, 15 kruisjes zetten, de helft van uw geld inleveren, en uw SMOEL houden (want klagen is ILLEGAAL)

zoals de paus in de middeleeuwen iedereen uitkneep en op de brandstapel zette, zonder tegenprestatie, zo knijpt nu de staat iedereen uit, sluit iedereen op die klaagt, en levert de staat totaal geen tegenprestatie.

Ik ben de staat eigenlijk net zo zat als het geloof.

WAAR kan ik mij UITSCHRIJVEN als 'lid' van de nederlandse 'samen'leving? En WIE heeft mij LID gemaakt? Welke middeleeuwer heeft mijn RECHTEN kado gedaan, aan de staat? En als de staat mij niet beschermd, mag ik dat dan ZELF gaan doen?

hammerbrain | 13-11-08 | 08:06

Help, wat een ongelooflijk stomme zeekoe zeg. Wanneer gaat nu de politiek eindelijk eens gewoon zien en toegeven dat onze maatschappij harder wordt en dat ze daar als zodanig op moeten reageren ipv met hun kop in het zand thee drinken met JP en het boeventuig dat dat soort dingen doet.

Pikkestrijder | 13-11-08 | 07:49

goeie van de vvd... eindelijk weer.
geen cash = geen oppertunity

ook eens kijken van de andere kant,
pinnen of chippen geen probleem, als het maar nix extraas kost

Chris Z. | 13-11-08 | 02:25

<quote> kassalades</unquote>
kas salades in de supermarkert? Lekker toch?

JumboXL | 13-11-08 | 00:51

Jorritsma, moet ik altijd aan denken als ik te zwaar getafeld heb, plakt en is niet weg te krijgen.

Dosina | 13-11-08 | 00:44

Er is een verhaal over een farao die na slecht bestuur 7 plagen aan zijn broek kreeg,
gelukkig heeft jorritsma voor elke plaag een oplossing.............

das boot | 12-11-08 | 23:19

Er is een verhaal over een farao die na slecht bestuur 7 plagen aan zijn broek kreeg,
gelukkig heeft jorritsma voor elke plaag een oplossing.............

das boot | 12-11-08 | 23:14

is die ene hesencel van haar ook nog ziek......... zielige [email protected]#$%^&*(

janboem | 12-11-08 | 23:07

Was dat niet die ene mevrouw die haar eigen watervoorziening stiekum onder haar huis had laten bouwen ? En bijvoorbeeld privacy van de rokende almeerders heeft verneukt ?

illegalized1 | 12-11-08 | 22:56

En vrouwen met korte rokjes vragen erom om verkracht te worden. Zo kunnen we nog wel doorgaan.

Lafayette | 12-11-08 | 22:44

Dit plan is de capitulatie voor dat dievetuig.
Geef elke winkelier een vuurwapen is nog een beter oplossing.

Lafayette | 12-11-08 | 22:44

Vind het eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee

Perrywinkle | 12-11-08 | 22:30

Bij gebrek aan cash, nemen ze dan toch iets anders?

Sigaretten, portemonnees van de klanten, mobieltjes van het personeel, etc. etc.

Stelen en/of beroven is net zo'n verslaving als roken.

Heb je het eenmaal in je vingers dan kom je er weer heel moeilijk vanaf.
Waarom gaan werken als het makelijker kan?

Nog even en de winkelcentra worden gesloten, wordt er geen post (pakketjes) meer bezorgd en wordt het onmogelijk om nog in je auto te rijden. Je zou tenslotte iemand kunnen aanzetten tot diefstal van je auto(radio).

Toch nog eens nadenken over de aanschaf van een noodpakket!

***Mollie de Hond*** | 12-11-08 | 22:19

Als we nou eens een kernbom op ons eigen landje gooien, zijn we ook in één letterlijke klap af van criminaliteit... goed plan, toch???

Jopie Peerhoofd | 12-11-08 | 22:14

De familie Jorritsmahoudt idd niet van keliengeld, vraag maar aan d r broertje, de briljante bouwer/projectontwikkelaar die zich voor een aantal miljoenen vergist had, ja ja Annemarietje dat was ik nog niet vergeten , net zoals je dochter die wat was het ook alweer commissaris was van een of andere tent, rot tog een end op vetklep.

Uw Verzekeringsadvis | 12-11-08 | 22:11

@Beertje Colargol | 12-11-08 | 21
Ordo ab chao.

Martinello | 12-11-08 | 21:53

Ik denk dat die lelijke trol last heeft van het water dat ze illegaal oppompte.

basset hound | 12-11-08 | 21:36

De VVD is een elite partij, die doet dus mee al onze vrijheden af te pakken. De criminaliteit houdt men bewust in stand zodat men dit soort maatregelen kan nemen, meer controle over ons kan krijgen. Met deze maatregel kan men precies zien WIE wat koopt. Zo kan men elke beweging van elk poppentje in de gaten houden. Nu al op stations, op vliegtuigvelden, in winkelstraten, in winkelcentra (mall), via geld opnemen pinmachine, via treinkaartje trekken, en nu dus ook al in de supermarkt. Beetje bij beetje gaat onze privacy eraan, m.a.w. onze vrijheid. Dit land wordt sinds 9/11 omgevormt in een controlestaat, m.a.w. gewoon de DDR, alleen zijn de muren nu elektronisch. Dan weet je meteen waarom 9/11 plaatsvond. Een oud idee in een nieuw jasje, en dat geldt ook voor 9/11 zelf, kristallnacht was namelijk ook een aanslag onder valse voorwendselen om het systeem totalitair te krijgen. Dit is het mechanisme achter het socialisme, tirannie in de meest extreme vorm.

Beertje Colargol | 12-11-08 | 21:27

Smurfin heeft in Almere in de super wel eens een auto naar binnen gehad. Toen ineens stonden er paaltjes en vervolgens was het hulpmiddel een voorhamer. Op klaarlichte dag btw. En da's al heel wat jaren terug. Doen ze nou nog steeds aan symptoombestrijding daarzo? Ik weet wel een oplossing voor Bijlmere hoor.

zeiksmurf | 12-11-08 | 21:25

Als dank voor haar ongekende tolerantie en sympathiek stemgedrag mbt Allochtonië krijgt het Nederlandse volk er een schitterend gestapo achtig repressie politiestaatje bij. Je eerste gedachte bij die infantiele polonaise vvd ster is 'direct tegen de muur' De tweede alreeds geordende gedachte is de troostrijke wetenschap dat dit mormel ook eens verwijnt 'als een ademtocht in de mist op een mistige november morgen.
Amen.

vinque | 12-11-08 | 21:23

Dure betaalsystemen? Cash kost veel meer dan plastic. NON ITEM.

Hek van Dam | 12-11-08 | 21:21

Ik heb een idee... een supermarkt op internet. Geen winkel, geen kassa gedoe alleen een zwaarbeveiligde vrachtauto, en we zijn gewoon van dat hele supermarkt probleem af. :D

Snurpy | 12-11-08 | 21:17

Mooi klusje voor Fredje Teeven om die dame eens aan te pakken. Ik mag Teeven tot nu toe wel.

Bigi Bana Boy | 12-11-08 | 21:13

-weggejorist en opgerot-

Prins Pils | 12-11-08 | 21:06

Die denkt ook met dr reet.

Als je de kassa's leeghaalt, zit je nog altijd met die spullen in die supermarkt. Sommige dingen zijn best wel duur. Die moet je ook weghalen. Alleen wc-papier en zo kan blijven staan, heb je teveel van nodig voor een beetje opbrengst.

Ze moeten wel die pinmachines wat sneller maken dan. Voor een pinbetaler helpen ze bij de Ab hein drie contantbetalers

RockTheParty | 12-11-08 | 21:05

slipbowl | 12-11-08 | 19:11
Om nou gelijk alles te overrulen met "aluhoedjes" praatjes gaat me iets te ver.... MAAR........ ff google checken en er komen toch wel wat merkwaardige verbanden naar boven.

gerritHiemstra | 12-11-08 | 20:59

Afgelopen 5 a 6 jaar heb ik volgens mij vrijwel nooit met cash betaald in de supermarkt, gewoonweg omdat ik nooit meer dan een tientje op zak heb... Dus echt wennen zal het niet worden voor mij.

Rated R. | 12-11-08 | 20:55

Ik reken inmiddels al ruim een jaar af zonder pinpas. Niemand hoeft te weten waar ik de hele dag uithang en het gaat niemand iets aan wat ik waaraan uitgeef. Lang leve cash, fuck mobieltjes.

Houtbar | 12-11-08 | 20:52

Kijk en daarom is zij nou burgemeester en wij geweaun reaguurders. Ik stel een stappenplan voor. Dit jaar stoppen we met pinnen, in 2009 stoppen we met boodschappen doen en in 2010 gaat er helemaal niemand meer de straat op. Ben je van al het gezeik af.

zooishettoch | 12-11-08 | 20:49

Wat heeft het allemaal voor zin als dieven geen straf krijgen in dit land. Wat hebben dieven feitelijk te vrezen. Ze verliezen een paar dagen de vrijheid om verder te stelen in ruil voor een aangenaam(warm, droog, sanitaire voorziening, maaltijd etc.) verblijf in een cel... als er geen tekort is.

Libertarian | 12-11-08 | 20:45

@NoMinister | 12-11-08 | 20:19: Inderdaad, links zijn is een misdrijf!

Fleauxe | 12-11-08 | 20:34

Dus abobo en zijn matties gaan nu bij de pinautomaat naast de supermarkten staan? houd inderdaad de rotzooi wel buiten ja.

En qua bejaarden, sorry, maar als je niet weet hoe een pincode in te toetsen of met een pincode overweg kan, ben je al zover heen dat je in een rustoord moet zitten, waar de verplegers boodschappen aan de hand van een lijstje voor je gaan doen, die dan je wijsmaken dat ze de SRV-man zijn, valt mooi samen met het dagelijkse toneelspel waarin je die lijken wijsmaakt dat ze er fit en vitaal uitzien en je ze 20 jaar jonger in zou schatten.

Ploertendodert | 12-11-08 | 20:32

jorritsma je lult als een kip zonder kop,ik heb geen pin alleen al voor het stelen
niet.Hoe moet ik dan betalen en velen met mij.Iedereen wil geen pin als die mensen die kletsen dat het goed is,ja als je jong bent.Als hij gestolen word wie vergoed dat
Kassa,s moeten het geld meteen weg kunnen sluizen en niet in de kassa houden
Ikheb wel meer burgemeesters zo dom horen kletsen ,ach het valt wel mee
overdreven niks aan te doen enz.

omas | 12-11-08 | 20:27

@Jaap de Paap |20:17
'k Wist het niet zeker meer. Goed volk dus ;-)

fuckje | 12-11-08 | 20:25

nattebever | 12-11-08 | 20:21 Zowel het nummer als de video. www.youtube.com/watch?v=2SoW5-tLe-U en ik pak je tolerantie comment op als compliment.

Rammstein | 12-11-08 | 20:24

Zelfs op TV komt ze verschrikkelijk dom over.
Wie geeft die tut dan ook een eigen programma...

da wizard | 12-11-08 | 20:23

Rammstein | 12-11-08 | 19:40
Dat zet ik op m'n to-do lijstje. Kan nu even niet teveel herrie maken (slapende Berserker, vandaar). Ik doelde met die tolerantie overigens meer op jou als ivl-personage dan op de band, maar ik zal eens gaan luisteren.

Ik zal je dat dan nog laten weten. Heb je een paar favo-nummers, dan houd ik me aanbevolen.

nattebever | 12-11-08 | 20:21

bijtieakumaai | 12-11-08 | 20:16
Pij lieverd, geen jurk.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:20

Fleauxe | 12-11-08 | 20:11

Fatsoenlijk rechts? Als iemand zich zo durft noemen mag ie van mij deaud.

Het impliceert namelijk dat er ook onfatsoenlijk rechts is. Typisch links. Er is alleen maar onfatsoenlijk links, zonder uitzondering dus ze maken van hun eigen barre negatieve, domme en slechte 'zijn 'een schertspunt richting de mensen waar we alleen nog maar op kunnen hopen. Je kunt het tenslotte niet over onfatsoenlijk links hebben, dat is een pleonasme. En fatsoenlijk links een contradictie in termino. Kortom: ze zijn zelf onkwetsbaar voor deze toevoeging. Deaud aan links!

NoMinister | 12-11-08 | 20:19

fuckje | 12-11-08 | 20:15
JazekerT, dichtbij. Grunneger.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:17

piquant | 12-11-08 | 20:14
Ja, da's ook weer zo iets, met dit weer. Nou ja, indien ooit honger: je weet de weg. Iets anders dan pinda's, ranja en oren heb ik niet te bieden, zoals het een pijdrager betaamt.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:17


Jaap de Paap
Mooie jurk alleen jammer dat ze je maat niet hadden.

bijtieakumaai | 12-11-08 | 20:16

Badeendje | 12-11-08 | 20:12

Hahahhaaaaaa, beadnkt u bent een heer (of een mijd natuurlijk)

kwark001 | 12-11-08 | 20:16

@Jaap de Paap |20:13
Toch ook Noorderling?

fuckje | 12-11-08 | 20:15

@Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:11

mwa om voor pinda's en ranja de deur uit te gaan....

piquant | 12-11-08 | 20:14

Wat is dat toch met linkse mensen; dat categorisch ontwijken van het, daardoor steed groter wordende, allochtonenprobleem? Nederland word aan de ieslam overgeleverd door doodsbange linkerts...

Salsadippert | 12-11-08 | 20:14

Schreibmischane | 12-11-08 | 20:01
Ook gij, Schreib, zijt welkom. Met z'n drieën op de bank, nootjes, chips en fitties. Ranja en sjokomel. Wat is het leven prachtig.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:13

Op verzoek van kwark001 | 12-11-08 | 20:08

Dames en Heren boefjes, Almere en omstreken even mijden op uw route. U bent gewaarschuwd.

Badeendje | 12-11-08 | 20:12

@NoMinister | 12-11-08 | 20:05: Met acties zoals die van Jorritsma zie ik het nog wel goed komen met fatsoenlijk rechts.

Fleauxe | 12-11-08 | 20:11

NoMinister | 12-11-08 | 20:09

De weg lijdt naar de meiden die moeten lijden en zich verbeiden in het mijden van meiden...

kwark001 | 12-11-08 | 20:11

piquant | 12-11-08 | 19:53
Schuif gerust aan hier, jaap heeft genoeg en deelt graag.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 20:11

Badeendje | 12-11-08 | 20:06

Waarheen lijdt de weg?

NoMinister | 12-11-08 | 20:09

Badeendje | 12-11-08 | 20:06

Dat weet ik niet. Maar ik ga in ieder geval geen meiden mijden.

kwark001 | 12-11-08 | 20:08

kwark001 | 12-11-08 | 20:02

Oh, zijn vrouwen daar niet toe in staat in almere? Nooit geweten.

Badeendje | 12-11-08 | 20:06

@Schreibmischane | 12-11-08 | 20:01

Ik wist niet dat je van paars met donkerrood houdt:)

piquant | 12-11-08 | 20:06

Fleauxe | 12-11-08 | 19:58

Tsja, optreden... Ik zag laatst een recente foto van Maxima, Wallage en nog wat tuig en toen wist ik het weer: het gaat gewoon hartstikke fout hier. Onomkeerbare kwaal.

NoMinister | 12-11-08 | 20:05

Verbied boodschappen doen, dan heb je die smerige finnen mooi te pakken!!

leefbarbaar | 12-11-08 | 20:03

Badeendje | 12-11-08 | 20:00
Wat hebben meiden daarmee te maken?

kwark001 | 12-11-08 | 20:02

dagrunge

als je dat niet overkomt ben je zowieso labiel

slipbowl | 12-11-08 | 20:02

oops sorry, Piquant...
leuk jurkje trouwens

Schreibmischane | 12-11-08 | 20:01

NoMinister | 12-11-08 | 20:00

30 kudo's...........

kwark001 | 12-11-08 | 20:01

flaptop | 12-11-08 | 19:56

Dames en Heren boefjes, Almere en omstreken even meiden op uw route. U zei gewaarschuwd.

Badeendje | 12-11-08 | 20:00

voor beninhet2

slipbowl | 12-11-08 | 20:00

Het is allemaal de schuld van the Beatles.
Iedere tiener en jong volwassene uit de jaren '60 van de vorige eeuw heeft er enige vorm van hersenbeschadiging aan over gehouden.

dagrunge | 12-11-08 | 20:00

Hopsakee... de bouncer blijkt ook weer in opperbeste stemming.
-snel zak chips en drinken mee naar binnen sneakt, en naast Jaap neerstrijkt-

Schreibmischane | 12-11-08 | 20:00

Politici? Tsja... Als ze al de waarheid spreken hebben ze beveiliging nodig. En bij niemand gaat dan een lichtje branden. Liever liegen, dat is respectvoller. Knettergek.

NoMinister | 12-11-08 | 20:00

vooral voor oranjes zijn ze goedkoop uit

slipbowl | 12-11-08 | 19:59

wattenstaafje | 12-11-08 | 19:56

U vraagt, wij draaien.

G-unite | 12-11-08 | 19:58

@Rammstein | 12-11-08 | 19:50: Gaston komt het persoonlijk langs brengen.
@Badeendje | 12-11-08 | 19:50: Nou een Baco gaat er wel in.
@NoMinister | 12-11-08 | 19:52: Die open vleeswond doet me niet zoveel. Zo lang ze het addergebroed maar van de straten veegt.

Fleauxe | 12-11-08 | 19:58

Jorritsma heeft een soort 'Knoop in je zakdoek voor beroepsfraudeurs' op RTL Z, Jorritsma Blikt Vooruit, ofzo.
Vond het altijd al een gotspe, die titel, maar na dit verhaal zou het bij wet verboden moeten worden. Wat een ontieglijke muts.

CoJoNes | 12-11-08 | 19:58

dna betalen is de toekomst!

beninhet2 | 12-11-08 | 19:57

-weggejorist-

wattenstaafje | 12-11-08 | 19:56

Nou nou... niet zo afgeven op onze Tante Annie. De pliesie in Almere is echt wel bezig heur...
Zelfs in opperste staat van paraatheid!!! Zie link...

www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/art...

flaptop | 12-11-08 | 19:56

Volgens mij zit er een geheime werkgroep van de fiscus achter deze overvallen...

NoMinister | 12-11-08 | 19:55

Dong! Ronde 1

Badeendje | 12-11-08 | 19:54

@Jaap de Paap | 12-11-08 | 19:50

Mmmm , ik doe mee, maar wel in een jurk. *vergeten eten te halen en geen zin om de deur uit te gaan*.

piquant | 12-11-08 | 19:53

Fleauxe | 12-11-08 | 19:49

Sorry fleauxe, maar die homo's haten vrouwen meestal stiekum, dus jou vertrouw ik niet!

Ze heeft een kut en is burgemeester. Wie gaat er nou zo flauw zijn op details te letten? Ze is ook minister van verkeer geweest ennuh... nou ja, laat maar! Maar wel een minister met de juiste genetaliën!!!

NoMinister | 12-11-08 | 19:52

Hoe haalt ze 't in d'r hoofd? Stel je toch 'ns voor dat we zomaar de 21e eeuw instappen en gaan pinnen in de supermarkt. 't moet toch niet gekker worden...

Khaaz | 12-11-08 | 19:51

[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Haagse_Aad | 12-11-08 | 19:51

Fleauxe | 12-11-08 | 19:49

Suggestie, iets te drinken en te knabbelen bij?

Badeendje | 12-11-08 | 19:50

*doppinda's, ranja klaarzet; korte broek enz. voor kwark en 60 fittie*

Jaap de Paap | 12-11-08 | 19:50

60CX | 12-11-08 | 19:45

En verder hebben principes geen moer te doen met wetgeving KNUL!

kwark001 | 12-11-08 | 19:50

Fleauxe | 12-11-08 | 19:49 Misschien kan ze bedragen aan de overvallers overmaken zodat ze het overvallen opgeven ?

Rammstein | 12-11-08 | 19:50

Misschien is het slim als de ondernemers alvast wat geld klaarleggen in een schaaltje. Zo kan de overvaller makkelijk bij zijn geld zonder het winkelend publiek te storen. Zo lossen we het toch ook op? Yes we can!

Fleauxe | 12-11-08 | 19:49

60CX | 12-11-08 | 19:45

Ga in een kartonnen doos wonen en doe je auto weg. Laat de kinderen niet naar school gaan en neem geen mobieltje mee, flapdrol!!

kwark001 | 12-11-08 | 19:49

Burgemeester zijn van Almere bewijst haar incompetentie.

azijnseikerT | 12-11-08 | 19:46

kwark001 | 12-11-08 | 18:10

Ik ben je knul niet flapdrol, moge dat duidelijk zijn. De rest vind ik allemaal gelul, je moet pragmatisch zijn in situatie als deze en dat is Jorritsma. Wettig en pricinpieel koop je op dit moment weinig voor. Jij speelt met je principiele gezeik alleen die overvallers maar in de kaart. BAH!

60CX | 12-11-08 | 19:45

@Rammstein | 12-11-08 | 19:41: O yeah, alive and kick'n.

Fleauxe | 12-11-08 | 19:42

@Schreibmischane | 12-11-08 | 19:37: Hij deed prikkeldraad, de lul.

Fleauxe | 12-11-08 | 19:41

Fleauxe | 12-11-08 | 19:29 Gelukkig, je bent er weer.

Rammstein | 12-11-08 | 19:41

nattebever | 12-11-08 | 18:56 Dan zou je meer naar hun muziek moeten luisteren. Het is inderdaad een uitermate tolerant sextet.

Rammstein | 12-11-08 | 19:40

@Fleauxe
-koel doekje op voorhoofd Fleuxe legt-
Heeft Joris je pijn gedaan ?
Best snel terug van je reces...

Schreibmischane | 12-11-08 | 19:37


-=PYP=-
Denk je dat je de meerderheid meekrijgt?

bijtieakumaai | 12-11-08 | 19:37

Ik vind haar wel potent!

-=PyP=- | 12-11-08 | 19:34

een 24-uurs klok instellen voor alle bontkraagjes, scooterrijders, kransenvoetballers en alle andere Noord-Afrikaanse italo-dieven.. als het niet op straat loopt, kan het ook geen overvallen plegen.. toch mevr. Jorritsma????????

kippeNeukert | 12-11-08 | 19:34

inconpetent is ook competent

slipbowl | 12-11-08 | 19:34

Dit komt nooit meer goed.

Jeremia | 12-11-08 | 19:34

in een straal van 300 kilometer...

Nederland is ongeveer 300 kilometer van Noord naar Zuid, en van Oost naar West zo'n 200 kilometer. En dan wil zij, dat die winkeliers die binnen die straal van 300 vallen, haar probleem gaan oplossen. Die heeft echt een klap van een windmolen gekregen.

Badeendje | 12-11-08 | 19:33

Ik vind haar wel competent!

-=PyP=- | 12-11-08 | 19:30

@seven | 12-11-08 | 19:26: Nee hoor dat staat daar he-le-maal los van. Ik denk gewoon echt dat een financiele regeling met de schavuiten goed zal doen. Het is ook gewoon onze schuld natuurlijk, geen idee waarom maar het ís onze schuld. Laat Ella Vogelaar anders eens even naar deze casus kijken, Ella is een doortastend politica.

Fleauxe | 12-11-08 | 19:29

@Beëlzebul 19:08
Uitgezakte trut?
Hoe weet jij dat dan, is ze behalve een leugenaar en fraudeur ook nog een verkrachtster?
Of ben jij een masochist?
@all
Tante Annie kan het niet helpen, ze heeft waarschijnlijk last van het "borrel st. Clair" syndroom, ze is vrouw en onbekwaam dus uitermate geschikt voor landelijke/ lokale/ Europese politiek.
Guusje ter Horst zag dat het goed was......

necrosis | 12-11-08 | 19:28

Bij nader inzien..... verbied infantiele politici, millieu terroristen, islamitsche terroristen, misbruik van uitkeringen, flitsers, het Europese Parlement, de PVDA (die had ik eigenlijk al gedekt), import van ongeletterde bruiden, de Europese Commissie, laffe politie agenten, laffe rechters etc etc etc etc Tabé ik ga naar James Bond. Eens kijken hoe hij over dit soort zaken denkt.

una paloma blanca | 12-11-08 | 19:27

Politici en bestuurders, komen heden ten dage niet veel verder dan symptoombestrijding. Doet het allemaal leuk en aardig voor de bühne, zonder dat je mensen voor het hoofd stoot, maar de oorzaak blijft gewoon bestaan.
Pak verdomme de oorzaak eens aan, verhoog de pakkans van criminele activiteiten!
Dan blijven wij tenminste verschoond van al dit zinloze geneuzel.

Herman Flipsen | 12-11-08 | 19:27


GaatDeGoedeKantOp
GaatDeFouteKantOp met dit land.

bijtieakumaai | 12-11-08 | 19:27

Fleauxe | 12-11-08 | 19:25
Je bent na je ban tot inkeer gekomen? ;)

seven | 12-11-08 | 19:26

Op Lelylaan staan bij de tramhalte borden waarmee wordt afgeraden om je mobiele telefoon te gebruiken, want: 'Use it, loose it'. Ik verzin dit niet! Kan iemand mij uitleggen hoe je dan met 112 moet bellen als je wordt bedreigd door bijvoorbeeld een Fin? (Als je tenminste nog de verwachting had dat die iets voor je kunnen betekenen)

Braille | 12-11-08 | 19:25

Je kunt toch ook gewoon met die boefjes gaan práten. Kopje thee, de culturele oorzaak achterhalen, vakantie naar Marokkije en een klopje op de schouder. Ik denk dat dat de beste oplossing is.

Fleauxe | 12-11-08 | 19:25

Lekker Jorritsma... Je bent in beeld!
Doe Volgelaar ook maar weer even erin gooien met haar geweldige oplossing met criminele Antillianen...
Of Ter Horst met haar onbelast rijden voor abtenaren met neven functies en extra vrijedag voor ambtenaren...

Bos, ik snap je helemaal met je plan om vrouwen voorrang te geven in het bankwezen...

Damn, wat een land. Trots kan je er al bijna niet meer op zijn... :(

GaatDeGoedeKantOp | 12-11-08 | 19:20

Bos moet Jorritsma aan het hoofd zetten van een van de staatsbanken, daar kan alleen maar veel goeds van komen.

romax | 12-11-08 | 19:20


Is veenlijk al geweest?

bijtieakumaai | 12-11-08 | 19:18

wat een idioot verhaal, word zo iemand niet beschermd door ambtenaren of spindokters tegen het uiten van dit soort kolder?

superjan | 12-11-08 | 19:17

@KloekindeBroek
Als jouw plan erdoor komt wordt ik ook crimineel, 3x Balkellende norm is dik 4 ton, dan beloof ik plechtig nooit meer stout te zijn.
*Gaat vast op zoek naar een LCD van 180 cm doorsnede*

necrosis | 12-11-08 | 19:15

Benoemd worden wel, multie commisariaat

slipbowl | 12-11-08 | 19:14

Schreibmischane | 12-11-08 | 18:44
Ik denk dat je dan eerder de verkrachter moet dwingen. Gadver.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 19:13

Elisabeth2 | 12-11-08 | 19:01
Tijdcode op hek en sniper? If they raise the stakes, so will we.

seven | 12-11-08 | 19:11

gerritHiemstra

een goed verstaader heeft maar een half woord nodig

slipbowl | 12-11-08 | 19:11

Dit gaat hoog eindigen in de 'randdebiele suggesties door struisvogelpolitiek bedrijvende bestuurders top 100' van 2008.

koyt | 12-11-08 | 19:09

3werf hulde @ Brusselmans

Nizi | 12-11-08 | 19:08

Uitgezakte trut!
(die waren jullie nog vergeten)

Beëlzebul | 12-11-08 | 19:08

Tja zo kan je inderdaad nog wel ff doorgaan, allochtonen een andere naam geven, terroristen.... www.elsevier.nl/web/europeseunie/euwil...

Die naïve rolmops kan zo het Europarlement in

Ze moeten spreekbuizen verbieden zodat infantiele politici geen achterlijke uitspraken meer kunnen doen. Zo.... dat is er uit!

una paloma blanca | 12-11-08 | 19:08

Niemand meer een dvd speler,flatscreen,pc,homevideo,sieraden,of iets van waarde meer in huis!!
Inbraken zijn dan opgelost !!
Dat zal ze leren, die boeven !!

slim blontje | 12-11-08 | 19:08

Elisabeth2 | 12-11-08 | 19:01

Betrapt.................

kwark001 | 12-11-08 | 19:07

@Schreibmischane
Ken jij iemand die Jorritsma wil verkrachten?
Ik zou haar nog niet doen als ze de laatste vrouw op aarde was, dan ga ik nog liever de abdij van Westmalle in, daar brouwen ze het beste bier ter wereld (de Tripel)
*burp*

necrosis | 12-11-08 | 19:07

@kwark001 | 12-11-08 | 19:01
Alleen om te bouwen dan, want benoemen is ze niet erg goed in.

Agent327 | 12-11-08 | 19:05

-weggejorist en opgerot-

Henk0031 | 12-11-08 | 19:05

Ik heb een plan! Gewoon iedere boef/crimineel elk jaar 3 x de balkenende norm uitbetalen, onder de voorwaarde dat hij/zij niet meer steelt, maar lekker lang op vakantie gaat. Problemen opgelost en waarschijnlijk zijn we veel goedkoper uit dan alle voorzieningen voor 'andere goede plannen', heropvoedingen, buurtwerkers, extra geld politie, maatschappelijke en politieke discussies... En hoe weten we dan dat ze crimineel zijn? Gewoon paspoort laten zien.

KloekindeBroek | 12-11-08 | 19:03

En weer is de New World Order een stukje dichterbij dankzij onze vriendin uit Almere... Niet normaal en hoe opzichtig!!

gerritHiemstra | 12-11-08 | 19:02

kwark001 | 12-11-08 | 18:59
(Psssst, jij kweekte toch orchideeën op zolder? Witlof heeft geen licht nodig)

Elisabeth2 | 12-11-08 | 19:01

Zsniks bzonders, rekende toch al nooit nie af.

Pierus | 12-11-08 | 19:01

slipbowl | 12-11-08 | 19:00

Om te bouwen misschien?

kwark001 | 12-11-08 | 19:01

Annemarie is gek geeft hiermee toe de krimminelen geen geld geen roof dus stelen ze wel wat anders.

gerrit5042 | 12-11-08 | 19:01

Waarom denk dat die bouw verwante doos in almere zit

slipbowl | 12-11-08 | 19:00

Onze Nationale Kakelkalkoen heeft weer wat.

Bertus Bolknak | 12-11-08 | 18:59

zak_arme_turf | 12-11-08 | 18:56

Bij nader inzien... Ik kweek witlof op de donkere zolder. Maar bedankt voor de tip, wil geen 10 agenten binnen hebben voor een portie witlof...

kwark001 | 12-11-08 | 18:59

De volgende stap is, dat we alle criminelen gewoon VERPLICHTEN een eigen (mobiele) pinautomaat aan te schaffen!

Maxime | 12-11-08 | 18:59

@Elisabeth2 | 12-11-08 | 18:57
dan ook een verbod op baby's!

Schreibmischane | 12-11-08 | 18:59

seven | 12-11-08 | 18:54
Creatief bedacht, maar krijg je weer gijzelingen. Alle baby's van winkelend publiek worden uit wagentjes geraust en als schild gebruikt.

Elisabeth2 | 12-11-08 | 18:57

Rammstein | 12-11-08 | 18:38
Soms denk ik wel eens 'Was ik maar zo tolerant als Rammstein'. Dat zou me de nodige bans besparen.

3 strikes = out (bij voorkeur uiteraard het land uit). Hoewel het in Almere ook een optie kan zijn om de daderTs bij de vissen te laten gaan slapen.

nattebever | 12-11-08 | 18:56

kwark001 | 12-11-08 | 18:53
Er *bestaat* wel (zelfs 1-kant op werkende en doorzichtige) IR-stoppende folie, jusf FYI... [ahem].

zak_arme_turf | 12-11-08 | 18:56

Hebben ze geen politie in Almere om dat tuig aan te pakken?
"Jorritsma zegt...." en draait alles om (familie van WouterT)
Necosis zegt: pak iedereen op die er verdacht uitziet, schuldig, tot het tegendeel bewezen is!
En gejat van een Amerikaanse film over een "killercop" : you have the right to remain silent.... forever

necrosis | 12-11-08 | 18:56

En zware straffen, zodat iedereen die het overweegt er toch maar vanaf ziet.

seven | 12-11-08 | 18:55

Oké, echte oplossing. Automatische ondergrondse hekken rondom het winkelgebied. Bij overval komen deze met een druk op de knop vanzelf omhoog. Waarna de bbe / politie op hun gemak de daders kunnen arresteren.

seven | 12-11-08 | 18:54

zak_arme_turf | 12-11-08 | 18:50

Shit! Kost me een vermogen aan alufolie.

kwark001 | 12-11-08 | 18:53

en boezemvriendin henk koop

slipbowl | 12-11-08 | 18:52

stiekum niveau vogelaar borst verdonk : lerares frans

slipbowl | 12-11-08 | 18:51

prodigy | 12-11-08 | 18:48
Infrarood-zoekers, om te kijken wie er lampen aanheeft, kunnen ze idd vanuit heli makkelijk dwars door dak heen zien tegenwoordig.

zak_arme_turf | 12-11-08 | 18:50

@Martinello | 12-11-08 | 18:47
Yep. Of Groenlinks, Christenunie, D66, SP.

Lewinsky | 12-11-08 | 18:49

@kwark001 | 12-11-08 | 18:10
In de avond ook, ik heb alleen het idee dat het niet voor overvallen is maar dat ze op zoek zijn naar plantages.

prodigy | 12-11-08 | 18:48

@Lewinsky | 12-11-08 | 18:44

Inderdaad, die bovenlaag bestaat uit mensen die zich in de onderlaag presenteren als CDA, PVDA of VVD.

Martinello | 12-11-08 | 18:47

Lekker kortzichtig allemaal weer, en typisch Nederland-centristisch denken. Als ze in een straal van 300 km om ons heen hetzelfde doen, hebben WIJ hier geen last, nee - maar die gasten IN die straal, wel. Geen probleem, zegt Jorritsma - we maken er 600 van. Logisch, toch?

zak_arme_turf | 12-11-08 | 18:47

Ik ken haar goed, kalf dat geen tegen spraak duld.

slipbowl | 12-11-08 | 18:47

Lewinsky | 12-11-08 | 18:44

Zo is dat!

kwark001 | 12-11-08 | 18:46

Winkeliers hier in het dorp hebben dat ook gepromoot om zelfs voor heel kleine bedragen te pinnen. Vanuit hun standpunt heel terecht want zij kunnen zich bij een overval een versuffing bellen naar de politie zonder dat er vlug iets gebeurd. Maar je verwacht zulke uitspraken niet van een burgemeester. Die moet gewoon een keihard beleid hebben om de misdaad naar beneden te brengen.

Elisabeth2 | 12-11-08 | 18:45

@Martinello | 12-11-08 | 18:43
We zitten met een bovenlaag die ver over zijn houdsbaarheidsdatum is.
Die hele regentenkliek moet naar huis gestuurd.

Lewinsky | 12-11-08 | 18:44

Ik ben benieuwd hoe ons aller Annemarie piept als ze verkracht wordt, alvorens ze gedwongen wordt haar rekening leek te trekken bij een pinautomaat.

Alle vrouwen aan de kuisheidsgordel; en een algeheel verbod op pinautomaten !

Schreibmischane | 12-11-08 | 18:44

Meineed, dat zou eens uitgezocht moeten worden....

kwark001 | 12-11-08 | 18:43

Ik geloof niet meer in de toeval van al die dwaze maatregelen van diverse politici die we over ons heen gestort krijgen.

Martinello | 12-11-08 | 18:43

Henkieee, nou niet de varkens gaan beledigen he?
Ik hou wel van een varkenshaasje op zijn tijd hoor...

Locos | 12-11-08 | 18:42

Schaf sociale huur en huurtoeslag af. Probleem opgelost. Wie zijn het trouwens? Antillianen zeker?

prodigy | 12-11-08 | 18:42

We kunnen ook alle spullen gratis maken voor iedereen! Dan hoeft er ook niemand te stelen. Gewoon even winkel binnenlopen en netjes vragen of je een bepaald artikel mag hebben. Ligt toch enigzinds op lijn met het idee van die dikke zeug!

Henkieeee | 12-11-08 | 18:41

Benoemen,verbieden,spoeddebat,terugdraaien... Kost wat,maar dan heb je ook niks.

lichtpunt | 12-11-08 | 18:41

@stekelige 18:08
sukkel?
Hoezo? de steelboefjes willen geen A-merken, die willen cash!
Of dacht je dat ze een overval plegen om een pot Calvé pindakaas ofzo.
En schelden is ook niet liev!
@seven
sterkstroom op een kassa zetten mag niet want dat is poging tot doodslag, bovendien kan er iets fout gaan waardoor zo'n leuk kassameisje geëlectrocuteerd wordt, dat is zonde van het meisje, behalve als Jorritsma achter de kassa zit.
Zou haar trouwens veel geld kunnen opleveren want ik ken nog een goede truc om je familie en vrienden goedkoop van dure boodschappen te voorzien maar dat zal ik maar niet schrijven anders komt Joris weer langs.....

necrosis | 12-11-08 | 18:40

60CX | 12-11-08 | 18:05

................... je laat je fiets toch ook niet staan zonder 'm op slot te zetten, ja dat kon vroeger wel, jaar of dertig, veertig geleden, tijden veranderen................


Vanonder welke steen kom jij gekropen??

DANNY3960 | 12-11-08 | 18:40

betere trainingen aan personeel geven heeft vaak ook zin.
als elk blond geil kassameisje haar hersens zou gebruiken (zie: stortkoker om geld naar de kluis te verplaatsen) dan zijn de kassas al een stuk leger dus minder aantrekkelijk als doelwit. Biljetten van meer dan 100 euro worden zoiezo niet aangenomen dus is er nooit meer dan 50 euro aan wisselgeld nodig per kassa. Laten we dus zeggen 4 kassas met totaalinhoud van200 euro, (mogelijke buit) is dus verwaarloosbaar. Het personeel in een "niet nader te noemen electronica zaak" krijgt met zo'n buit zelfs een presentje van het hoofdkantoor.

jemoederkijktmee | 12-11-08 | 18:39

Als het beestje maar een naam heeft.
*schudt hooft*

(R)evolutie | 12-11-08 | 18:38

Elisabeth2 | 12-11-08 | 18:36
Zero Tolerance, one hundred percent Tazer.

Rammstein | 12-11-08 | 18:38

Yes, we can!

Conan de Rabarber | 12-11-08 | 18:36

patat - generatie: "Spring in het zwembad en...." ?? Er is geen "en..." nadat ze gesprongen heeft: zwembad leeg.

Locos | 12-11-08 | 18:36

Rammstein | 12-11-08 | 18:31
Nou, inderdaad. Zero tolerance.

Elisabeth2 | 12-11-08 | 18:36

koerbagh ® | 12-11-08 | 18:17

Hoi Koer, geen boeiende opponenten meer...?

Sikkeneur | 12-11-08 | 18:34

Val toch kapot met je homofiele maatregelen !! *gaat zich die schamen als gristenlander*

dennisdemennis | 12-11-08 | 18:34

Vroeger zou ik een reactie als van Jorritsma kwalilificeren als "politiek correct" of "cynisch". Maar ik vrees dat dat te naief is en nog te welwillend. Want dan ga je nog uit van de oprechtheid van zo iemand. Dat is echter teveel krediet. Nu gebruik ik gewoon de termen "corrupt" en "crimineel" .

metanderewoorden | 12-11-08 | 18:33

-weggejorist-

kippeNeukert | 12-11-08 | 18:33

Jorritsma heeft het goed voor met de burgers daar,er was 'n jaar of wat geleden een prijsverhoging van de kabel daar,zij was de laatste die ertegen protesteerden,en waarom ? zij had een commisariaat bij de betreffende kabelaanbieder,
Geld stinkt niet he, plumpudding.

fleurtje | 12-11-08 | 18:33

Niet te geloven. Spring in het zwembad en trek een paar baantjes, mal wijf, misschien dat je daarmee je nuchtere Hollandse verstand herwint.

patat - generatie | 12-11-08 | 18:32

@seven | 12-11-08 | 18:30 * grijnst * Neuh, bedankt, mr. president!

Lewinsky | 12-11-08 | 18:31

fuckje | 12-11-08 | 18:26 Één deel uit grensgebied mexico, andere deel NYPD. Succes verzekerd.

Rammstein | 12-11-08 | 18:31

Mislukte druipkaars!

hahahaha

kippeNeukert | 12-11-08 | 18:30

Lewinsky | 12-11-08 | 18:26
Nee, wel presidentiële ambities.
Sigaarje?

seven | 12-11-08 | 18:30

Jonkvrouw van Goedpraterij
hahahahahaha

hou op, ik lach me dood!

kippeNeukert | 12-11-08 | 18:29

seven | 12-11-08 | 18:25 Eigenlijk best knap, dat je zo kunt denken.

Rammstein | 12-11-08 | 18:29

"Freule van Dorpspomp tot Nevenfunctie"
moehahahahahaha

kippeNeukert | 12-11-08 | 18:29

Gewoon in iedere supermarkt een loket van de sociale dienst. Probleem opgelost.

Superior Bastard | 12-11-08 | 18:28

@seven | 12-11-08 | 18:25 Burgemeesterambities?

Lewinsky | 12-11-08 | 18:26

Alstublieft............. Meneer Obama, mogen we even een jaartje 1.000 agenten van U lenen? Misschien kunnen ze Nederland wat leren.

fuckje | 12-11-08 | 18:26

-weggejorist-

open_deur | 12-11-08 | 18:26

Er zijn meer van dit soort oplossingen te bedenken:
Horlogediefstal? Draag geen horloge's meer.
Diefstal mobieltje? Ga thuis bellen.
Diefstal trouwring? Wie trouwt er nog tegenwoordig..
Fietsendiefstal? Lopen is gezond.
Sportschoenendiefstal? van Lier / van Bommel is ook chique.. en niet gelieft bij het scootervolk..
Woninginbraak? Neem dan ook geen plasma tv..
Gerolt? Neem alleen een lege portemonnee mee.

seven | 12-11-08 | 18:25

En waar moeten die overvallers dan heen met hun contante geld? Beetje kortzichtig van Jorritsma.

tipo | 12-11-08 | 18:25

Kunnen we dit monetair genie aan IJsland kado doen?

Lewinsky | 12-11-08 | 18:24

Dit is de omgekeerde wereld. Die Jorritsma is te gek om los te lopen en negeert het probleem volledig.
Het probleem is dat een aantal mensen niet willen werken voor hun geld maar dit met geweld steelt. En denk je dat die mensen ineens tot inkeer komen als er geen contant geld meer in Flevoland is? KNETTERGEK! Dan vertrekken ze naar een andere provincie, gaan benzinepompen overvallen etc. De oplossing is die lui grijpen. De burgemeester moet de politie en alle andere betrokken juist aanmoedigen en alle mogelijk steun beloven. Incompetente trut!

+1 voor GS!

Eikenhout | 12-11-08 | 18:24

Dit is ook hoe het softdrugs gedoodbeleid ooit is ontstaan.

frickY | 12-11-08 | 18:24

Als Jorritsma zou voorstellen racisme tegen te gaan door alle niet-Westerse buitenlanders te verbieden zich in een straal van 300 km. van Nederland te begeven zou ze heel wat meer instemming krijgen.

spanarchist | 12-11-08 | 18:24

@Prof_Bukmaar | 12-11-08 | 18:20
Helaas, zee koeien kunnen behoorlijk goed zwemmen.

Agent327 | 12-11-08 | 18:23

Gewoon allemaal naar de Voedselbank. Hoef je nooit te betalen en heb je geen probleem. Voor je flatscreen hoef je ook al niet te betalen. Je hebt pas een probleem als je een kroeg runt.

stekelige | 12-11-08 | 18:22

Als we de stop uit die polder trekken zijn we ook weer van deze zeekoe af..

Prof_Bukmaar | 12-11-08 | 18:20

Nee, lekker, moet je dan ook pinnen bij de straatkrantverkoper?

gentle giant | 12-11-08 | 18:20

@ 18:17:
"te stigmatiseren" m/z "te benoemen", maar het punt lijkt me gemaakt.

koerbagh ® | 12-11-08 | 18:19

"... en legt het stigmata (wederom) bij een (nader niet te benoemen) bevolkingsgroep."
@Sikkeneur | 12-11-08 | 17:56 :

Met "bevolkingsgroep" doel je dan op het dievengilde? Wat is er stigmatiserend aan om het dievengilde te stigmatiseren als dieven? Da's ongeveer hetzelfde als een bakker verwijten dat hij brood bakt.
Of eh.... bedoel je wat anders? Aangezien het verder niet benoemd wordt leg jij dan meteen een racistische link in je hoofd dat Brusselmans een etnische groep bedoelt? Wie heeft er dan een ziek racistisch brein, Brusselmans of jij?

koerbagh ® | 12-11-08 | 18:17

@Lewinsky
wat dacht je van "Jorritsma de wereld uit".
Kan zij geen ambassadrice worden op Mars, kan ze daar lekker waterputten gaan boren.
Daar zijn nog geen wetten dus mag ze liegen, boren, meineed plegen, etc.
Ik gun het haar van harte, zolang ze maar wel betaald voor de brandstof voor haar raket, uiteraard met meineed toeslag (+50%)

necrosis | 12-11-08 | 18:17

@60CX | 12-11-08 | 18:05

Niet iedereen wil of kan pinnen en zolang cash een wettig betaalmiddel is, ben ik van mening dat winkels dat moeten blijven accepteren. De overvallers moeten worden aangepakt, niet de klanten.

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 18:16

Het bewijs maar weer eens dat de politici geen problemen willen oplossen. De prio ligt hier al lang niet meer en ook niet bij het aanpakken van criminelen. Problemen oplossen kost immers geld en dat kan beter besteed worden aan allerlei kansloze projectjes en subsidies.

Wat wordt trouwens het nut van geld in je portemonnee? Als winkels alleen toestaan met PIN te betalen, zoeken de criminelen een volgend slachtoffer: een plek waar wel geld te vinden valt.

KapiteinClaus | 12-11-08 | 18:15

Een pinpas meedragen is ook een risico. Als we zo redeneren als deze troela kunnen we beter meteen in onze kist gaan liggen. Als we nou gewoon allemaal doodgaan is er ook geen criminaliteit meer. Probleem opgelost! En ook geen golbal warming meer, geen oorlog meer, helemaal niets. De aarde is weer woest en ledig. En Jorritsma zag dat het goed was.

metanderewoorden | 12-11-08 | 18:14

Blij dat ik niet meer in NL woon. :P

blaffer | 12-11-08 | 18:14

@ Prikker
Ik weet niet of het met al die overvallen überhaupt verstandig is om je kleine meisje helemaal alleen de hoek om te sturen..

always bring a towl! | 12-11-08 | 18:14


Ze kijkt erbij als een koe die op een mol staat te herkouwen.

bijtieakumaai | 12-11-08 | 18:13

Hoe stuur ik dan m'n kleine meid om 'n boodschapje bij de super om de hoek ?
Toch zeker niet met mijn pinpas want dat valse kreng trekt me helemaal leeg.

Prikker | 12-11-08 | 18:11

Past perfect in de oplossing voor hangjeugd: de avondklok. We gaan de volgende fase in, waarbij onze Finse vrienden eindelijk toegeven dat er een probleem is, maar het dan logischer vinden dat het wordt opgelost door de maatschappij. Want dat ben ik niet, dat ben jij...

Mr Dixit | 12-11-08 | 18:11

@ 60CX
"... verzoekt Jorritsma winkeliers in een straal van 300 kilometer vriendelijk doch dringend ook maar te investeren in..."
De wijde omtrek van 300 kilometer?
Lijkt me wel dat dat betrekking op mij heeft heur...

always bring a towl! | 12-11-08 | 18:10

cassiere scant: beep! "Dat is dan 19,95.... O, u wilt contant betalen? Dat kan..." *rammelt wat aan haar kassa* beep! "Zo, dat wordt dan 21,50"

Locos | 12-11-08 | 18:10

60CX | 12-11-08 | 18:05

Ik woon vlakbij Almere. Je praat poep. Elke morgen deze week rond 8.00 uur een helicopter over de stad. Lachen man, helpt echt.
Een paar overvallen oplossen van de 40 zijn er 2. Dat is 5%
Laat me niet lachen knul, contant is een wettig betaalmiddel. Een pinpas MAG geaccepteerd worden en is GEEN wettig betaalmiddel.

Ga Jorritsma maar eens vragen hoe dat met die meineed zat lullo.

kwark001 | 12-11-08 | 18:10

Èèn goede manager en de gemeenteraad.
Dan hebben we geen enkele duffe burgemeester en zijn domme wethouders meer nodig.
Dàt zal vele problemen oplossen.
Te beginnen in Almere.

Dostranamus | 12-11-08 | 18:10

Nou nou, ... zo tekeer gaan tegen Tante An (zo wordt ze binnen de familie genoemd) moet dat nou? Laten we niet vergeten ze is ook bewoonster van een wonning meteen illegale bron. Zij redeneert dan zo van, ja, die bron was daar, en mijn man dacht dat ik wel de andere kant zou opkijken als we huis en bron aan elkaar koppelden. Maar ja, welke kant moet je dan opkijken? Hij wist dat ook niet. dus zei ik: "Dan kijk ik dit keer wel door de vingers..." en toen was opeens die koppeling er, met bron en woning. Dat de raad kwaad werd is mij ook als een verrassing bij heldere hemel over mij heengekomen... Over geenstijl gesproken... Ze mogen in de raadsbankjes blij zijn dat wij, de gemeente, nog de koffie voor ze betalen! WIllen ze de rambam krijgen, nou dan gaan we naar de Dam, om de woorden van Herman Bode maar eens te gebruiken!

Hyppo Kriet | 12-11-08 | 18:10

ADO-Le-Cent | 12-11-08 | 18:04
Erg leuk lol.

dickel | 12-11-08 | 18:08

@necrosis | 12-11-08 | 18:02
Je vergeet de A-merken, sukkel.

stekelige | 12-11-08 | 18:08

Jorritsma? Zak eens in de stront zover je erboven sta .....

Aleen niet te diep, dan kom je in het grondwater, dan verstop je je eigen pomp ...

AllochtoonZiek | 12-11-08 | 18:08

Hear! Hear Brusselmans!

Kniftig | 12-11-08 | 18:06

stupid people should not breathe, jorritsma doe eens langzaam uitsterven

Patrick Zweedsey | 12-11-08 | 18:05

Ach gutgutagut, wat een commentaar weer, wonen jullie in Almere of Flevoland, zo nee, hou je klep dan want het heeft dan toch geen betrekking op jullie.
Zo ja, je moet toch ergens beginnen en dan vind ik dit niet eens zo'n slecht voorstel. Je laat je fiets toch ook niet staan zonder 'm op slot te zetten, ja dat kon vroeger wel, jaar of dertig, veertig geleden, tijden veranderen.
Waarom nog contant betalen, als iedereen plastic heeft en je met deze maatregel overvallers het moeilijker maakt?
Wel zou ik verwachten dat de recherche van de 40 overvallen tenminste er een paar moet kunnen oplossen en wat daders aanhouden.

60CX | 12-11-08 | 18:05

@kwark001 | 12-11-08 | 18:01
goed he?
nederland uniek in

st0mpie | 12-11-08 | 18:04

En de steelboefjes blijven dan thuis op de bank zitten?
Nee hoor, die gaan bejaarden beroven van hun pinpas+code of ze gaan skimmen zodat ze hun eigen pas van onze bankrekening hebben.
De oorzaak van het geldgebrek van die gasten is het feit dat een uitkering te weinig is om een nieuw mobieltje te kopen, een Golf GTI, een scooter, plasma tv, PS3, snuiffie, drank, etc.
Dus alle bovenstaande verbieden of de uitkering met 200% verhogen!
En kan die kuttekop grondwater/ bouwfraude incl. haar hele familie niet weggejorist?

necrosis | 12-11-08 | 18:02

st0mpie | 12-11-08 | 18:00

Maar is de doofpot ingegaan. Vrumd.

kwark001 | 12-11-08 | 18:01

Er zijn trouwens een aantal andere praktische bezwaren. Als ik mijn zoon of dochter naar de supermarkt stuur voor een boodschap, geef ik toch liever cash mee dan mijn pinpas, dito met zakgeld etc etc. Ook supermarkten zullen niet meegaan in dit plan (al zouden ze maar wat blij zijn om van dat gekloot met cash af te zijn), uit het oogpunt van klantvriendelijkheid.... Compleet waanidee van Jorritsma dus....

brutus68 | 12-11-08 | 18:00

@kwark001 | 12-11-08 | 17:59
even uit mn hoofd had t met haar man te maken

st0mpie | 12-11-08 | 18:00

Geweaun iedereen laten pinnen... kost toch geen drol meer. Als het zo wordt opgelost waarom niet! Het enige probleem is dan dat bankpasfraude exorbitant gaat toenemen... dus bij nader inzien: toch maar NIET.

Jopie Peerhoofd | 12-11-08 | 18:00

@harl | 12-11-08 | 17:58

Waarom zo lang wachten?

piquant | 12-11-08 | 17:59

Maar weet iemand hoe dat zat met die meineed van Jorritsma? Ik dacht in de bouwfraude?

kwark001 | 12-11-08 | 17:59

En langzaam blijven wij zinken. Criminaliteit wordt gedoogd, zelfs gestimuleerd. Het geweld blijft escaleren en hoe tegelijkertijd worden de koppen nog verder in het zand gestoken. Wij moeten er maar aan wennen!
Hoe kun je in dit land wakker zijn, ogen in je kop hebben en nog niet op PVV stemmen? Ik snap er niets meer van. Na de volgende verkiezingen ga ik waarschijnlijk inpakken.

harl | 12-11-08 | 17:58

Krachtstroom op die kassa's zetten tijdens een overval.. Effectief en voordelig.

seven | 12-11-08 | 17:58

@kwark001 | 12-11-08 | 17:50
Slechts voor een uurtje, niet langer natuurlijk.

Agent327 | 12-11-08 | 17:58

Ik vind het wèl een goed idee. Munt- en papiergeld is niet meer van deze tijd.

Laat trouwens onverlet dat de daders natuurlijk keihard aangepakt moeten worden...

Ik heet geen Nick | 12-11-08 | 17:57

Allemaal dikdoenerij van Jorritsma.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 17:57

Wat een intellect zeg.

braadlap | 12-11-08 | 17:56

ik probeer ook dit weer aan mijn buitenlandse collega's uit te leggen, zal wel weer niet lukken

beroepswerkeloze | 12-11-08 | 17:56

Los van zijn betoog richting het ridicule voorstel van Mw. Jorritsma, is de rest van mannekepis zijn betoog idem te ridicuul voor woorden.

Gelegenheid maakt de dief is zo oud als de mensheid en legt het stigmata (wederom) bij een (nader niet te benoemen) bevolkingsgroep.

Sikkeneur | 12-11-08 | 17:56

Jorritsma: Zo, weer een probleem de wereld uit!

Lewinsky | 12-11-08 | 17:56

Het is steeds erger aan het worden. Het PVDA virus (waar Vogelaar een bekend chronisch geval van is) is zich aan het verspreiden.
* Kenmerken van het PVDA virus:
* Instant hersen halvering
* Geen mogelijkheid meer om buiten grenzen te denken
* Alles verdraaien en altijd gelijk willen krijgen ook al lul je uit je nek.
Mocht u dit herkennen raadpleeg meteen een arts, die kan u vertellen dat het te laat is.

überbrain | 12-11-08 | 17:54


Als ze wat te klagen heeft bouwt ze maar haar eigen muur.

bijtieakumaai | 12-11-08 | 17:52

Waren de boeren 40 jaar geleden al van plan,alleen naar binnen om te pinnen.
Maar mevrouwtje nu kunnen we niet meer kloyen met zwart geld en niets meer jatten uit de kassa dus we zijn toch maar tegen,al vind ik pinnen heerlijk bij de finnen.

opiejopie | 12-11-08 | 17:52

@Agent327 | 12-11-08 | 17:38

Dat dacht ik ook, maar winkels mogen briefjes van 500 EUR weigeren of een zak 5 cent muntjes, dus ik neem aan dat ze in hun recht staan als ze alle contante betalingen willen weigeren. Ik zou dan weer weigeren om nog iets in die winkel te kopen, maar dat wordt een ander verhaal.

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 17:52

Laf, laf, laf. De roep om een hard beleid wordt steeds groter, maar helaas is de politiek doof, blind en -nogmaals- laf, laf, laf.

Hypocritus | 12-11-08 | 17:52

* vraagt sinterklaas een grote zak *

Gat in de markt!

piquant | 12-11-08 | 17:51

Jorritsma,het wijf met selectief geheugenverlies,het wijf dat water steelt,het wijf dat te stom is om voor de duvel te dansen.
Ze zit daar in Almere op haar plaats,daar is namelijk niets meer aan te verpesten!

René from the Café | 12-11-08 | 17:51

walgelijk type die Jorrisma en types met zo'n kop mag je gewoon ding noemen ipv Annemarie

st0mpie | 12-11-08 | 17:50

@brusselmans
- steelboefjes-
Dè opmerking van de week: +1000000

necrosis | 12-11-08 | 17:50

Ze zal Enschede en de munt in Utrecht dan ook wel sluiten. Natuurlijk ook het GWK want mensen buiten de euro zone zorgen maar voor een pin pas en een credit card.

Agent327 | 12-11-08 | 17:50

Dan kan je dus net zo goed het verschijnsel cash geld in zijn geheel afschaffen, welkom in de wondere wereld van Annemarie...., laat ze zich eens gaan richten op een fatsoenlijke (lees harde) aanpak van de kansenjeugd in 036 die achter deze overvallen zitten gaan richten, of leef ik dan weer in een wondere wereld??

brutus68 | 12-11-08 | 17:50

Agent327 | 12-11-08 | 17:48
Eerst in je hand spugen alvorens deze uit te reiken helpt ook wel eens. Islamiet worden is voor mij geen optie, krijg ik namelijk geen rente.

kwark001 | 12-11-08 | 17:50

Lewinsky | 12-11-08 | 17:49 Kampioen Makkelijk Doen

Rammstein | 12-11-08 | 17:50

Voor openbare functies komen blijkbaar enkel gedeformeerde wezens in aanmerking.

Sidi Tammentis | 12-11-08 | 17:49

Jorritsma. De uitvinder van het ei van Columbus. Beschermvrouwe van de buizenpost.

Lewinsky | 12-11-08 | 17:49

Boomschade | 12-11-08 | 17:47

Dan gaat ze banken verbieden cash geld uit te betalen?

kwark001 | 12-11-08 | 17:49

@kwark001 | 12-11-08 | 17:47
Op dat moment zou ik spontaan islamiet worden, dan mag het niet.

Agent327 | 12-11-08 | 17:48

En Wouter Bos zoekt speciaal vrouwen voor in de top van de banken.
Let op; Jorritsma krijgt straks een baan bij een bank en schaart zich bij het "deskundige" vrouwenclubje met Vogelaar, K of Cramer, Na/Ter Horst etc.

Boomschade | 12-11-08 | 17:47

Agent327 | 12-11-08 | 17:44

Als, ik zeg uitdrukkelijk ALS, ik haar een hand zou geven, tel ik mijn vingers na.

kwark001 | 12-11-08 | 17:47

Dat er aangepakt wordt is geweldig maar geld is een wettig betaalmiddel. En dit gaat deels helpen ik bedoel de hele voorraad sigaretten is ook steelbaar en van waarde.

Dhr. Bart | 12-11-08 | 17:46

Gewoon alle supermarkten in Almere sluiten, ook geen overvallen meer.
DAAR hoor je Jorritsma dan weer niet over!

blikjegrolsch | 12-11-08 | 17:46

@KaiserSoza
Ben jij ook zo'n irritante bejaarde met trillende handjes die 19,95 afrekend in stuivers en dubbeltjes bij de supermarkt en wanneer de kassiere alles heeft nageteld en er mist nog 10 cent, alles weer (langzaam) in je portemonee stopt en een lap van 20 te voorschijn tovert, terwijl er 3 geiriteerde klanten achter je staan?
Zo ja, dan is u niet liev!

necrosis | 12-11-08 | 17:46

..... en daar gaat-ie weer .... !!!!

Rammstein | 12-11-08 | 17:46

Als alle kindertjes maar wel om acht uur binnen zijn.

Hasjhies? | 12-11-08 | 17:45

Agent327 | 12-11-08 | 17:38 +1

vraaghetmijdanniet | 12-11-08 | 17:45

Annemarie-Jorritsma-modus on/ "Dat probleem lost de (super-)markt wel op!" /Annemarie-Jorritsma-modus off

Alquin | 12-11-08 | 17:45

Jorritsma: Als we allemaal islamiet worden, hebben we ook geen problemen met de integratie meer.

Lewinsky | 12-11-08 | 17:45

Volgescheten worstenvel?

Big Ern | 12-11-08 | 17:45

@kwark001 | 12-11-08 | 17:43
Die Jorritsma, ja. Wekt toch veel vertrouwen, nietwaar?

Agent327 | 12-11-08 | 17:44

Hulde @ Brusselmans voor klinkende woorden. En wie het er niet mee eens is, die weet het gat van de deur wel te vinden, niet?

VanFrikschoten | 12-11-08 | 17:44

Heb het altijd al een vies wijf gevonden.

dickel | 12-11-08 | 17:44

Ik erger me juist aan winkels waar je alleen met contant geld kunt betalen, zoals snackbars. Ben er meerdere malen weggegaan met een knorrende maag omdat ik alleen plastic op zak heb.
Ik erger me overigens ook aan linkse fossielen zoals het gedrocht van Almere.

de Bree | 12-11-08 | 17:44

Appie H begon er aantal maanden geleden ook al over, kas geld mag dan een wettig betaalmiddel zijn, maar ja das toch peanuts om te veranderen wat ik u brom, dit is gewoon een volgende stap in de zekere uitmoording van het kasgeld en iedereen lekker aan de traceerbare pinzooi.

Dr. Anderzz | 12-11-08 | 17:43

Net zo'n weekdier als die Rutte!

Ma Flodder | 12-11-08 | 17:43

Jorritsma? Jorritsma? Was die niet verdacht van meineed? En is dat in een onderste lade beland?
Jorristma? Die de wet aan haar dikke laars lapt met een waterpomp?

kwark001 | 12-11-08 | 17:43


Die Jorritsma begint steeds meer te pvda en.

bijtieakumaai | 12-11-08 | 17:42

ja tuurlijk en hoe lossen we dat op met een pin storing net als vandaag bij de ns mag je dan voor niks mee ? en bij de super krijg je zeker dan de boodschappen voor niks ?

ijzerehand | 12-11-08 | 17:42

Brusselmans +1
Agent327 | 12-11-08 | 17:38 +1

Weer een stapje van onze roverheid naar totaalcontzroll.

Lucifer | 12-11-08 | 17:41

Geld in een kas-salade? [vervelio]

kapotte_stofzuiger | 12-11-08 | 17:41

de burgemeester die haar nieuwe huis zodanig heeft gebouwd dat ze even ilegaal water kon gebruiken, nou nou nou wat zijn we goed bezig..... om nog maar te zwijgen van haar aannemers familie.

afperser | 12-11-08 | 17:41

Klinkt als een open sollicitatie naar het burgemeesterschap van Amsterdam.

Achterdocht | 12-11-08 | 17:40

-weggejorist-

Prins Pils | 12-11-08 | 17:40

het is toch niet te geloven dat zo 'n minkukel met haar grote bek maar carriere blijft maken in NL. Diep in de bouwfraude/ pomp van 30 meter in de tuin tegen alle voorschriften! ze komt er mee weg. Toen Neelie Kroes minister was had ze de meeste problemen met dit takkewijf en nog wel van de eigen VVD!. Herinneren we ons nog de ondervragingen in de bouwfraude- ze wist zich niks te herinneren- en als afsluiting tegen de commissie dreigen: pas op want wij als 2e kamer gaan de commissie aanpakken.en dan wordt ze nog eens voorzitter van de Nederlandse Gemeenten. Vliegt naar DUBAI want in haar proletendorp moeten ook van die eilandjes komen. WE HEBBEN EEN DIRECTE STRAALVERBINDING MET ONZE ANNEMARIE IN DUBAI!! weet niemand meer van de vergoedingen aan de gezagsdragers van ALMERE met die PVDA er uit den Haag.Dat is de pest in dit land we lullen over alles maar nooit wordt er iemand op zijn gedrag aangepakt en er uit geflikkerd zoals het hoort in de normale maatschappy.Het is een dom varken- maar die heeft meer verstand.WEG ERMEE

frenchy | 12-11-08 | 17:40

Ja, en als we allemaal onze tanden en kiezen laten trekken, hebben we daar ook nooit meer last van. Hoepel toch op, jij achterlijke tante!

koffiemuts | 12-11-08 | 17:40

Agent327 | 12-11-08 | 17:38
Scherp!

cugel | 12-11-08 | 17:39

Kunnen ze de burger nog beter in de gaten houden mbt hun koopgedrag en daar hun artikelen op aanpassen! Ja slim hoor Jorritsma......

Just Look Around | 12-11-08 | 17:39

Aangezien contant geld een wettig betaal middel is mag je dat niet weigeren. Dus weer eens een lek luchtballonetje van mevrouw grondwater.

Agent327 | 12-11-08 | 17:38

nederlandse afloop: glas plas was

beroepswerkeloze | 12-11-08 | 17:38

Brusselmans +1

vraaghetmijdanniet | 12-11-08 | 17:38

Is dat lekker, zo'n kassalade?

OmeletDuFromage | 12-11-08 | 17:37

Stuur Rutger maar op de boefjes af met zn shotgun.

Big Ern | 12-11-08 | 17:37

Met zulke VVD'ers aan het bewind heb je geen PvdA'ers of GroenLinksers meer nodig om het land naar de kl##te te krijgen.

Diareeremmer | 12-11-08 | 17:37

Heeft Joris een ma?

Sheik Yerbouti | 12-11-08 | 17:36

Probaat middel zou ook kunnen zijn om bij Lelystad de dijk door te prikken, hebben ze zelfs geen snelheidsovertredingen meer op de A6! Ik zeg win-win!

KaiserSoza | 12-11-08 | 17:35

Terechte kritiek. Pooierboys is ook een goed idee.

cugel | 12-11-08 | 17:34

Ik betaal altijd liefst in kleingeld, tot op de cent.

KaiserSoza | 12-11-08 | 17:34

"Vooral niet de problemen oplossen maar oorzaak en gevolg omdraaien."
De oudste bestuurstruuk.

Ron de Weijze | 12-11-08 | 17:33

Laten we ook allemaal doodgaan, dan kan niemand meer wat van de ander jatten...

Rico Tampeloerus | 12-11-08 | 17:32

Wel goed plan. Nu sta je een kwartier te wachten omdat degene voor je met kleingeld wil betalen.

il barbiere | 12-11-08 | 17:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken