Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe huisarts, niet voor mietjes!

Doekje erbij?Capelle aan den IJssel (niet te verwarren met dat kleinburgerlijke Krimpen aan den IJssel) krijgt vanaf 1 januari een heuse medicijnman als huisarts. Zijn naam? Daniël van Santen. Daniël is sinds kort in de Here. Dankzij de Pinkstergemeente zag hij het licht en dankzij diezelfde Pinkstergemeente zal in de Capelse wijk Oostgaarde het aantal sterfgevallen onder HIV-besmette homoseksuelen de komende jaren flink gaan toenemen. Daniël windt er namelijk geen doekjes om: homo’s zijn ziek en verdienen het gewoon om te sterven. Zijn niet zijn woorden, maar die van God. Maar goed, genoeg over die handtasjes, want er is ook goed nieuws. Voor de kankerpatiënten bijvoorbeeld. Daniël van Santen gaat jullie namelijk allemaal genezen. Met zogenaamde gebedsdoekjes. Helpt echt, als je er maar voor open staat. Tests bewijzen het! Zo had Daniël last van zijn schouders en nek. Doekie erover en weg pijn. Een kankerpatiënt doorverwijzen naar een oncoloog? Niet nodig joh. Gebedsgenezing werkt zoveel beter. God geneest. Of het nu kanker is of HIV. Alhoewel, handtasjes met HIV hoeven niet op een doekje te rekenen, want dat zijn homo’s en die moeten dood. Sylvia Millecam? Daniël van Santen had haar genezen. Doekje voor het bloeden misschien, maar Daniël gelooft er heilig in. Capelle aan den IJssel kortom, is over krap twee maanden een nieuwe Jomanda rijker. En het mooie is: een consult aan Daniël wordt nog door je zorgverzekeraar vergoed ook... Kleedt u zich maar even uit mevrouw. Wat dat met die oorontsteking te maken heeft? Niks, maar God wil het zo...

Reaguursels

Inloggen

Daniël van Santen
Huisarts te Capelle aan den IJssel

Hoofdredacteur van de Trouw

Capelle aan den IJssel, 06 oktober 2008

Betreft verzoek tot rectificatie

Geachte hoofdredacteur,

Op advies van mijn beroepsvereniging, de LHV, stuur ik u deze brief met als verzoek onderstaande verklaring van mij te plaatsen als rectificatie van de onjuiste berichtgeving over mijn persoon in uw krant. Wanneer u hieraan geen gehoor geeft zal ik genoodzaakt zijn om juridische stappen tegen u te ondernemen.

Verklaring van Daniël van Santen:

Hierbij wil ik graag persoonlijk reageren op alle uitlatingen die er in de pers over mij zijn gedaan naar aanleiding van een artikel over mij in de Trouw. Dit artikel zijn de woorden van de verslaggever en niet van mij persoonlijk, ik vind dat dit artikel een totaal verkeerd beeld over mij heeft gegeven. Alle vervolg artikelen zijn op deze verkeerde interpretatie gebaseerd.

Ik ben geen gebedsgenezer, maar een regulier werkende huisarts. Ik werk volgens de standaarden van de NHG, het Nederlandse Huisartsen Genootschap, een vereniging waar ik ook lid van ben. Ik ben er van overtuigd dat je voor ziekte de reguliere geneeskunde moet bezoeken. Ik houd werk en geloof gescheiden. Ik accepteer homoseksuelen en homoseksualiteit volledig.

Met mijn interview in de trouw heb ik niemand willen kwetsen. Helaas heeft deze verslaggever dat wel gedaan door mijn woorden uit zijn verband te rukken en zo dit verkeerde beeld van mij weer te geven. Ik wil aan iedereen mijn excuses maken hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Daniël van Santen

Daniel van Santen | 06-11-08 | 13:51

Stage laten lopen in het Kakkerlakkenland onder Spanje.

AllochtoonZiek | 05-11-08 | 12:40

gevaarlijke gek !

Cinq-Marquis | 05-11-08 | 02:28

Is wel een enge verzameling piepeltjes bij mekaar op die site... Waarom lopen mij nu de rillingen over de rug?

Reykjavik | 04-11-08 | 23:59

Wel apart dat een raar figuur, die beweert gelovig te zijn, homo's discrimineert Dit wordt terecht bekritiseerd!
Maar ik lees hier opeens ook veel negativiteit/discriminatie en misverstanden over het geloof. Het wordt allemaal over 1 kam gescheerd met opmerkingen als:

"Gelovigen gaan er van uit dat ze per definitie gelijk hebben. En als je dat ontkent dan zie je ze denken: 'die zal er op de 'dag des oordeels' van lusten'."

"Verzet je waar je kan tegen de invloed van het geloof. "

"DE TYFUS VOOR ALLE GELOVIGEN"

"beginnen ze te leuteren dat god almachtig is en meer van dat seaurt prietpraat, gezond verstand gebruiken lukt niet omdat ze volkomen gehersenspoelt zijn."

Ga zo maar door. Oh en broeder, die 10% van het salaris dat gebeurt ongetwijfeld, vaak bij sektes, maar ook nog wel eens bij gereformeerde kerken.
Maar ik ken geen enkele christelijke gemeente die mensen daartoe verplicht of scheve gezichten krijgt als dat niet gedaan wordt. Dus je bent een beetje bullshit aan het "LULLEN"

Ik ben zelf christelijk en heb een goede vriend die homo is en ook nog eens (alsof dat al niet gek genoeg is) een paar moslimmannen met wie ik erg goed door 1 deur kan.

Wij vinden dat deze "huisarts" niet mag oordelen, doe het zlef dan ook niet want, dan ben je net zo slecht bezig als hem.

NB: Als ik naar Belgie emmigreer, stijgt het gemiddelde IQ in beide landen

Sensodine | 04-11-08 | 22:43

Mensen die echt in God geloven, zoals ik, schamen zich diep voor mensen als deze. Hij spreekt geen woorden van God, maar doet zich voor als God en oordeelt over mensen. God is iemand die alle mensen heeft geschapen en Hij houdt van iedereen, homo, hetero, whatever.
Dit soort mensen wordt ik echt misselijk van en van mij mag hij even een flinke beurt krijgen, volgens mij zal het 'm stiekem nog bevallen ook, haha!

Sensodine | 04-11-08 | 22:14

*gaat god vanavond helemaal kapodt bidden*

vander F | 04-11-08 | 20:24

Geloof is gevaarlijk.

Er is al zo vaak aangetoond dat gebed geen enkele invloed op wat dan ook heeft.
Lees maar eens een aantal boeken van wetenschapper Richard Dawkins, 1 boek daarvan met als titel "God als misvatting" is een aanrader!
Ook voor gelovigen, grijp deze kans jezelf te redden zou ik zeggen en lees het.

Cunard | 04-11-08 | 19:13

Die Jomando is goed zeg.
Doekle erover en weg is de pijn.
En dan ? Sterf je evengoed.

Dostranamus | 04-11-08 | 18:56

Dit soort engnekken brainwashed, labiele, wanhopige mensen. Laten erfenissen ten gunsten van zich opstellen. Verplichten zoals de meeste christelijke gemeenten 10% salaris af te dragen en collecteren zich gek tijdens diensten en bijbelstudies.
Allemaal geldklopperij en volksverlakkerij. En die kneus in dat filmpje is wel de grootste loser en labielo der medici. Nog geen 40 en verpleeghuisarts.... ga je schamen!!! kreupelhout! deugniet! engel uit de hel!

Meteen die eencellige voor het medisch tuchtcollege roepen en een beroepsverbod opleggen. Dit soort praktijken dienen met wortel en al uitgeroeid te worden!!

Broeder | 04-11-08 | 17:43

ben zelf hiv+ en wordt eerlijk gezegd behoorlijk giftig als ik dit lees. ben positief geworden niet door eroplos te neuken met iedereen maar doordat ik een relatie had die ik compleet vertrouwde en dat bleek dus niet handig te zijn.
En als ik dan hier zo lees dat er zelfs huisartsen zijn die toch een aardig opleidingsniveau hebben en waarvan je dus zou mogen verwachten dat ze iets meer zouden nadenken dan wordt ik eerlijk gezegd heel erg kwaad maar ook diep teleurgesteld. Zeker als je god er bij sleept in dit verhaal want dat heeft er geen zak mee te maken het is een virus , wel een met zeer verstrekkende gevolgen maar een virus geen state of mind of een levensbeschouwing!!!
Deze man die zich arts durft te noemen gaat eraan voorbij dat hij er is om de mensheid te dienen met een wetenschappelijk onderbouwd advies en als hij daar geen zin in heeft moet hij gewoon een ander vak zoeken: missionaris bijvoorbeeld!

j.cohen | 04-11-08 | 17:15

Capelle oostgaarde +100, en idd, balkie woont ook in oostgaarde kleine 300 meter verderop.

RuperTTT | 04-11-08 | 16:31

Misschien hadden ze deze man ook bij het onderzoek naar dat baarmoederhalskankervaccin moeten betrekken, als tegenhanger van de grote pharmaceutische bedrijven. Zou best een interessante discussie hebben opgeleverd.

Dolle Dries | 04-11-08 | 16:26

Zoals eerder aangegeven (Zeikhoven hear hear), met voortschrijdend inzicht kan er wel eens uitkomen dat typetjes zoals dit figuur, een lichamelijke en/of geestelijke afwijking hebben die misschien wel genetisch bepaald is. En dat het mogelijk behandeld kan worden waardoor dit soort waanbeelden en de religie langzaam maar zeker minder invloed gaan hebben in de samenleving.
In mijn ogen is ie geestesziek en zo een gevaar voor de samenleving...

Je laat toch ook geen TBS'ers los lopen?

obimk1 | 04-11-08 | 16:20

Kogeltje?

Springinhetveld | 04-11-08 | 16:08

*wrijft met gebedsdoekje over effectenrekening*

evilbelgian | 04-11-08 | 15:24

Kotsmisselijk wordt ik van deze mensen die beweren dat ze iedereen maar ff beter zullen maken. Allemaal opsluiten en de sleutel weggooien.

Noaluna | 04-11-08 | 15:02

In Rotterdam zit in Kralingen/Crooswijk een grote kerk van de Pinkstergemeente. Als je daar op zondag voorbij loopt dan zie veel gekleurde medelanders uit die kerk komen. Daarom is het niet verwonderlijk dat die arts in de Oostgaarde gaat zitten want daar stikt het er ook van.
Een oud collega van mij was jaren geleden van de ene op de andere dag in de here, ook bij de Pinkstergemeente. Ik kwam erachter dat zij op zondag uitzonden via TVRijnmond en besloot wat afleveringen op te nemen. Aangezien mijn collega's niet wisten dat zij bij die sekte was gaan zitten, besloot ik de video uit te delen op het werk want haar gedrag was hoogst irritant geworden. Als ik een keer GVD zei dan moest ik mijn mond gaan spoelen. Afijn de video ging over de afdeling als een soort van dagfilm. Iedereen verbaasd over haar en die sekte want daar lijkt het echt op. Hersenspoelen doen ze. Ik heb diverse mensen daar zien zitten die ik van nabij kende en die echt helemaal kierewiet werden.

basset hound | 04-11-08 | 14:29

Helpt het ook tegen een kale kop????

Frederik Puntdroad | 04-11-08 | 14:15

@ JosVerbeek
Over de dag des oordeels gesproken.... waarom vinden de gelovigen dat de ongelovigen during this lifetime al veroordeelt moeten worden als hun zogenaamde god daar later wel voor zorgt. Waar maken zij zich nou eigenlijk druk om?!! Nemen zij dan niet de Almachtige serieus??!!

datgezeik | 04-11-08 | 14:04

Eindelijk een echte huisarts?

gerrit5042 | 04-11-08 | 14:01

koerbagh ® | 04-11-08 | 13:12
Durf er zo 100 euri met Daniel om te wedden dat dat de wetenschap eerder lukt, met embryonale cellen en gedirigeerde celgroei. Hij staat dan nog aura's te kietelen.

zak_arme_turf | 04-11-08 | 13:46

@McShamus | 04-11-08 | 13:33
Nee, daarom is de wonderdokter-met-de-doekjes een prutser. Je volgt de discussie niet helemaal.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 13:40

Als geneeskunde student lopen er rillingen over mijn rug als ik zo'n bericht lees, de zoveelste kwakzalver die zogenaamd van zijn eigen 'gave' overtuigd is en mensen toch vooral aanraadt om geen vertrouwen te schenken aan reguliere artsen want die prutsers hebben maar hoogstens 12 jaar gestudeerd....

Pantheist | 04-11-08 | 13:39

@J.N. de Kabelpen: Zou je in je eigen loodgieter-voorbeeld de 'vakman' nog steeds serieus nemen als hij het 'onze vader' op gaat zeggen tegen jouw lekkende kraan?

McShamus | 04-11-08 | 13:33

M.a.w.: vooroordelen om tegeltjes te vullen en bottom-line: kom op GS niet aan vrijheid en vrijzinnigheid, behalve als het die van een ander betreft...

Sikkeneur | 04-11-08 | 12:41
Nice! Helemaal mee eensch...

Dr.Zeldenrust | 04-11-08 | 13:28

@Sikkeneur | 04-11-08 | 13:23
Dat maak jij ervan. Ik waardeer het oordeel van een vakman, dat is alles. Wat is daar mis mee? Kijk, dat is het probleem vandaag de dag, iedereen denkt overal verstand van te hebben. 'k Wil ook graag dat mijn klanten mijn kennis en kunde waarderen. Zo niet: dahaag.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 13:27

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 13:15

M.a.w.: jij laat je 'naaien' door een ieder die ergens meer vakinhoudelijk 'verstand' van heeft?

*helder beeld nu heeft van J. N. de Kabelpen*

Sikkeneur | 04-11-08 | 13:23

@fietser | 04-11-08 | 12:57
Zwitsal? No way, 'k maakte onlangs een doorstart onder een nieuwe naam.

@Lifecanbesimple | 04-11-08 | 13:14
Wie trekt hier voorbarige conclusies? Ben zelf hetero, maar zie homo- en zelfs pedoseksualteit als geaardheden. De laatgenoemde levert echter maatschappelijk onaanvaardbare situaties op (dat is wel eens anders geweest). Als homoseksualiteit en pedoseksualiteit ziektes waren, zouden ze met een kuur zijn te genezen.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 13:22

Verdonschot heeft een rake column over de kwestie. Zal binnenkort wel op SpitsNieuws geplempt worden.

Toko Bali | 04-11-08 | 13:18

@Sikkeneur | 04-11-08 | 13:01
Woon zelf in een stad en overstappen, weet ik uit ervaring, is ook daar best lastig. Huisartsentekort, je weet tog.
Mondigheid is prima, maar het oordeel van een vakman prevaleert. Maar weinigen bellen een loodgieter om vervolgens de brave man uit te leggen hoe hij zijn werk moet doen.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 13:15

@J.N. de Kabelpen:

Wat een voorbarige conclusie:
Als een walvis een zoogdier is, dan is een schelvis dit ook.

Niet dus.
Uw conclusie is zeker ingegeven uit een gevoel van haat tegenover hetrosexuelen, veroorzaakt door het feit dat uw eigen geaardheid hier ter discussie wordt gesteld.
Dat veroorzaakt inderdaad een verminderd denkvermogen.

Lifecanbesimple | 04-11-08 | 13:14

Dus geamputeerden hoeven alleen maar een doekje te halen en de benen en armen groeien spontaan weer aan? whywontgodhealamputees.com/

koerbagh ® | 04-11-08 | 13:12

Weg met deze magier!
Deze gast was jaren depressief, vond de Heer en komt nu in een geloofsmanie terecht. Dit heet "bipolaire stoornis" in medische termen. Deze baas moet geholpen worden!
In de psychiatrie wel te verstaan...

de Feester | 04-11-08 | 13:09

datgezeik | 04-11-08 | 12:06
Gelovigen gaan er van uit dat ze per definitie gelijk hebben. En als je dat ontkent dan zie je ze denken: 'die zal er op de 'dag des oordeels' van lusten'.
Wat mij betreft, ieder het zijne, en houdt het in vredesnaam in de privesfeer..

JosVerbeek | 04-11-08 | 13:06

Inteeltgodsdienstwaanzinnigesuperklaplopert.

ReligionSucks | 04-11-08 | 13:06

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:50

Huisarts kan je gewoon zelf kiezen/switchen binnen je postcode gebied, wat enkel op het 'platteland' lastig is en daar hebben de bewoners meestal geen problemen met een devote dokter.

Maar eigenlijk schrijf je tussen de regeltjes dat de burgerT een domme sukkel is en braaf naar de dokter luistert.

Sikkeneur | 04-11-08 | 13:01

Dit is goed nieuws; hoe meer geloofszwakzinnigen zich door deze genezer laten behandelen, hoe sneller we er van af zijn. Zie het eens positief! Homo's blijven toch wel weg. Natuurlijke selectie. Hahaha!

McShamus | 04-11-08 | 13:00

@ J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:52
Ongenuanceerd is goed, lieve Zwitsal, maar laat het dan wel kloppen! Want nu zeg je zoiets als:
Als linkshandigheid een afwijking is, is rechtshandigheid dat ook.

fietser | 04-11-08 | 12:57

Als je arts bent (in een verpleeghuis) en een eigen huis hebt (een apartement), dan heb je geen goed leven maar ben je als medicus finaal mislukt.

hekkesluiter | 04-11-08 | 12:57

Niet voor Jan | 04-11-08 | 12:46
Kapelle en Capelle aan de IJssel is toch heel wat anders. Kapelle ligt op Zuid-Beveland en daar komt JP vandaan. CadIJ waar het hier om gaat ligt ten oosten van Rotterdam.

Officer Barbrady | 04-11-08 | 12:53

@Ch1nnY | 04-11-08 | 12:44
Als homoseksualiteit een ziekte is, dan is heteroseksualiteit dat ook.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:52

@Sikkeneur | 04-11-08 | 12:41
Je hebt tegenwoordig niet veel te kiezen als het om huisartsen gaat. Sterker, switchen is schier onmogelijk. Het patiëntenbestand van de vorige arts ging dus gewoon over naar deze Pipo de Clown. Een prettige gedachte voor de andersgeaarde. En natuurlijk laat bovenstaande mongool zijn geloofje doorklinken waar het adviezen omtrent onder andere (het afbreken van) zwangerschappen betreft. Weg ermee.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:50

Ik ben totaal niet in de heeeeeeeeeeeeeeeere, maar wanneer gayerts hiv hebben opgelopen, vind ik ook dat er een langzaam eindje aan mag komen.

Hertog van Waterland | 04-11-08 | 12:48

Ik heb van m'n geboorte tot m'n 21ste in Krimpen aan den IJssel gewoond, scheelt niks aan. Niet zo zeiken dus.

el mero mero | 04-11-08 | 12:47

Hee, kwam onze eigenste JeePee de EmPee niet uit Capelle - ? Leuk durp hoor. Maar toch erg afgesneden van de rest van Nederland.

Niet voor Jan | 04-11-08 | 12:46

Dat homoseksualiteit een ziekte is, ben ik nog wel met hem eensch.
voor de rest is het gewoon een stomme gelovige en die zijn bij voorbaat al achterlijk.

Ch1nnY | 04-11-08 | 12:44

@ Bigi Bana Boy | 04-11-08 | 11:17
Mooi samengevat en waar! Ook dat met de artikelen over de Meningsvrijheid ging dankzij linksch al weer mis....

fietser | 04-11-08 | 12:41

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:31

Zoals ik al schreef, zolang deze huisdokter zich houdt aan zijn beroepscode is er niets aan de hand.
Daarbij ga je nog uit van een onmondigheid bij de patiënt, terwijl die vandaag de dag bijna meer van zijn ziektebeeld afweet dan de dokter zelve.
Tevens kan je je afvragen hoe homosensuelen deze arts als hun huisdokter zullen kiezen.

M.a.w.: vooroordelen om tegeltjes te vullen en bottom-line: kom op GS niet aan vrijheid en vrijzinnigheid, behalve als het die van een ander betreft...

Sikkeneur | 04-11-08 | 12:41

Arm Capelle,eerst Balkenende,nu dit.
Ooit heb ik er 4 jaar gewoond,en dat was de grootste fout van mijn leven.....

captainobvious | 04-11-08 | 12:36

@Sikkeneur | 04-11-08 | 12:21
Jawel, maar de vraag is in hoeverre de zogenaamde huisarts z'n geloofje in adviezen en diagnoses laat doorklinken. Meneer is lid van de Pinksterkneuzen, een clubje dat bekend staat om haar blinde bevlogenheid, de kans is dus groot dat hij vanuit zijn religie redeneert en handelt. Zeker ten aanzien van de homosensuele medemens.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 12:31

Nou zijn het toch die fijne betrouwbare christelijke priesters die seksuele handelingen met kleine jongetjes tot een ware kunst hebben verheven. Elk kind van boven de 4 weet het "Als je een goede pedofiel zoekt en geen prutser.... ga naar de kerk" Geen idee waarom die christenrakkers nou zo principieel worden als grote jongetjes seksuele handelingen verrichten op een andere plek dan het door christenen zo druk bezochte Anne Frank Plantsoen... Overigens van die doeken is wel waar. Ik zit hier sinds vanmorgen met een badlaken over mijn hoofd en heb uitzonderlijk minder last van vermoeide ogen. Praise the lord!!!

vraaghetmijdanniet | 04-11-08 | 12:30

Wat een ketter, die Van Santen.

Godward | 04-11-08 | 12:29

stekelige | 04-11-08 | 12:22
"Maar waarom moet iedereen ongevraagd worden geconfronteerd met die geloofsidioterie van een ander? "
"Strafbaar stellen dat gezeik!"

Denk je dat je boodschap bij Fleisch is binnengekomen?

Sikkeneur | 04-11-08 | 12:25

Voor de goede orde: ik ben in principe tegen het opleggen van verboden.
Maar waarom moet iedereen ongevraagd worden geconfronteerd met die geloofsidioterie van een ander?
Als dat type gasten niet normaal kan functioneren, laat het dan een soort amish-clan in de woestijn, or where ever, stichten en elkaar met die lamlendige waanzin bestoken.
Strafbaar stellen dat gezeik!

stekelige | 04-11-08 | 12:22

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 11:59

U heeft de linkjes in de topic niet goed gelezen?
Laatste alinea 4e linkje: "als ik uitgedokterd ben....". Aan de patiënt dan de keuze voor een second opinion, een gebedsdoekje of gewoon sowieso een andere huisarts kiezen.

Sikkeneur | 04-11-08 | 12:21

He van Santen leg eens een stapel van die doekies op je malle kop, misschien geneest het ook wel troebele hersenen.

hero_of_heaven | 04-11-08 | 12:21

-weggejorist-

Moozart | 04-11-08 | 12:18

Gewoon een hele diepe put graven, dempen en niet meer naar om kijken!

Jostie39 | 04-11-08 | 12:17

@ c10 | 04-11-08 | 11:59

Ik weet niet waar jij de afgelopen 20 jaar hebt gezeten, maar zeker niet op deze planeet..

Geiteneuker | 04-11-08 | 12:16

1 woord: Agturluk!

surmajkalot | 04-11-08 | 12:14

Als ie niet in Capelle kan werken dan wordt ie gewoon vervangend arts in andere gemeenten.
Lekker, als je dan zo'n vervanger krijgt.

Boomschade | 04-11-08 | 12:11

sjaakdeslinksesul | 04-11-08 | 12:00
Dat is duivelswerk!

Teen | 04-11-08 | 12:10


Mensen met dezelfde ideeën noemt men gematigde moslims.

bijtieakumaai | 04-11-08 | 12:09

Beëlzebul | 04-11-08 | 12:06

God maakt mensen niet homo, JIJ doet dat volgens Daniel.

Als 'ie uitgedokterd is zal 'ie je zeker aanraden om eens bij de Universele Kerk langs te gaan, zegt hij in een interview.

Hij gaat nog acquisitie plegen tijdens z'n werk ook!

Napeauleon | 04-11-08 | 12:09

@JosVerbeek
Wat JeePee betreft, kun je nagaan hoe ie zou functioneren als ie niet zou geloven ;)

datgezeik | 04-11-08 | 12:07

Zijn statement over homo's klopt toch een beetje. Homo's zijn natuurlijk niet helemaal goed afgeleverd. Kijk maar naar Patrick Jumpen.

Lying Dutchman | 04-11-08 | 12:06

Als god homo's haat waarom maakt diezelfde god mensen dan homo?? Dan moet die god wel echt heel achtelijk zijn! want er lopen er niet een paar rond hier het zijn er echt heeel veel.
Gelukkig bestaat er gen god want dan zou die toch wel compleet van de pot gerukt zijn.

Beëlzebul | 04-11-08 | 12:06

@JosVerbeek
ik vind het zo jammer dat gelovigen zich vaak zo verheven voelen boven de niet gelovigen. Soms zie je ze kijken van "ach, je weet niet beter".
Nou moet ik ook zeggen dat het in het omgekeerde geval soms ook zo is. Laat iedereen het lekker voor zichzelf uitmaken. Discussieren... prima, maar dring het een ander niet op.

datgezeik | 04-11-08 | 12:06

@Teen | 04-11-08 | 11:51
+1

Kunnen we niet een paar van Teen's Dubro doekjes nemen en deze kwijl van Santen even opwissen en bevon de plee uitwringen.

acac | 04-11-08 | 12:05

Als je in Capelle gaat wonen vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk.

Biff Eagleburger | 04-11-08 | 12:05

Grappig, in het begin van zijn filmpje zegt hij dat hij eigenlijk alles al voor elkaar had, afgestudeerd arts, een baan, een huis.
Aan het eind heeft hij een vrouw, drie kinderen, BIJNA afgestudeerd arts....??? Eindelijk een eigen huis....????

Geiteneuker | 04-11-08 | 12:04

Haha, in mijn geboortedorp was een SGP dokter die meisjes van 14 de pil weigerde en vervolgens de moeder belde als de dochter op consult was geweest en die vond homofielen ook ziek.
Gelovigen zijn echt koddig, geloven de groots mogelijke bullshit die duizenden jaren geleden door wat geitenhoedende woestijnstammen als levensfilosofie en bestaansorgine tussen het schapenneuken en elkaar de hersens inslaan door is bijelkaar verzonnen en dan noemen ze sexueel anders georienteerden ziek in het hoofd, dan heb je toch boter op je hoofd en een plaat voor je kop....

Fimbulvetr | 04-11-08 | 12:04

datgezeik | 04-11-08 | 11:59
Met z'n geloof functioneerd JeePee de MP ook voor geen meter.
Toch jammer als je denkt dat je alleen maar braaf kan zijn als je het gevoel hebt dat een skydaddy over je schouder meekijkt.

JosVerbeek | 04-11-08 | 12:02

"Dokter, er loopt steeds zaad uit m'n anus"

Dán pas geef je zo'n man een doekje, Daniël!

Napeauleon | 04-11-08 | 12:00

Hallelujah@Teen | 04-11-08 | 11:51
En God heeft mij ook een telefoon zonder snoer geschonken.

sjaakdeslinksesul | 04-11-08 | 12:00

@ T@ Riest | 04-11-08 | 11:55
"Dwazen zijn van alle tijden maar dat een verzeringsmij. de kosten vergoedt lijkt me niet juist. Of men moet van mening zijn dat het uiteindelijk winst op gaat leveren..."
.
Dat doet het ook. Ze gaan eerder dood ipv dat ze lang ziek zijn met dure medicijnen en operaties.

Carpe Noctum | 04-11-08 | 11:59

@ Dr. Zeldenrust
Nouja, onze fijne MP heeft gezegd dat hij niet kan functioneren zonder zijn geloof. Nu is dat natuurlijk prima als dat voor hem geldt, maar ergens klinkt dit naar mijn idee een beetje, dat dit voor iedereen zou moeten gelden. Daarbij lijkt het wel door een toekomstig gewijzigd wetsvoorstel alsof gelovigen van de "echte" religies verheven zouden zijn boven de niet-gelovigen. (Kleine) overheden houden steeds meer rekening met de lange tenen van gelovigen en doen maar alles om ze te pleasen. Dat mensen (binnen de regering) geloven, moeten ze allemaal zelf weten, misschien dat het inderdaad heel erg fijn is als je het geloof hebt dat er na dit leven een hemelsparadijs zal zijn, maar hou het lekker tussen je eigen muren.

datgezeik | 04-11-08 | 11:59

@Sikkeneur | 04-11-08 | 11:53
Nee. Zodra je een geaardheid als ziekte beschouwt en HIV met gebeden wil tegengaan, moet je uit het ambt worden gezet. Gaat meneer maar de alternatieve toer op, een gehele wijk met reli-onzin vergiftigen is krankzinnig.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 11:59

Wat er tot nu toe aan kankerbestrijding is gedaan schijnt ook niet echt te werken,dus laat zo,n vent lekker aanklooien.
Iedereen is vrij om zijn eigen huisarts te kiezen (denk ik).

c10 | 04-11-08 | 11:59

Ik heb laatst een paar minuutjes een doekje stevig op de neus en mond van m'n zeikende wijf gedrukt en zie...

Helemaal over!

Napeauleon | 04-11-08 | 11:58

-weggejorist-

KaKeL Kees | 04-11-08 | 11:57

6 Jaar dokterstudie? Flauwe kul! Gebedsdoekje en klaar!

Right.

tele2 | 04-11-08 | 11:56

god haat capelle aan den ijssel. god haat de wereld.

ganzo | 04-11-08 | 11:56

Alle vrouwen onder de dertig moeten zich uitkleden,en boven de dertig kan hij aan hun tong zien wat ze mankeren.

fleurtje | 04-11-08 | 11:55

Dwazen zijn van alle tijden maar dat een verzeringsmij. de kosten vergoedt lijkt me niet juist. Of men moet van mening zijn dat het uiteindelijk winst op gaat leveren...

T@ Riest | 04-11-08 | 11:55

Typisch gevalletje van verkeerde beroepskeuze

tele2 | 04-11-08 | 11:54

Schorsen en nooit meer laten werken zo'n gek.
NHG kom in actie!

superjan | 04-11-08 | 11:54

Ben ik blij dat ik van Capelle naar Krimpen ben verhuisd!!!???

Stekkerdoos | 04-11-08 | 11:54

Dat de raad van artsen of whatever er voor instantie is hier niks tegen doet?

Solero | 04-11-08 | 11:53

Ieder zijn geloofs- en levensovertuiging, toch?
Zolang deze dokter zich naar patiënten aan zijn beroepscode houdt, is er niks aan de hand. Patiënten die geloven meer baat te hebben bij een gebedsdoekje, soit! (iets met vrijheid... enzo)

Vrijzinnigheid met een veroordelend vingertje... oeps!

Sikkeneur | 04-11-08 | 11:53

Wat loopt iedereen toch weer te zeuren. Probeer eerst eens zo'n doekje voor je oordeelt. Ik heb laatst Dubrodoekjes gekocht om mijn badkamer mee schoon te maken. Ik geloofde er eerst helemaal niet in, maar mijn badkamer is nu superschoon en ruikt de hele dag naar citroentjes. Zo zie je maar!

Teen | 04-11-08 | 11:51

Getuigenis van meneer van Santen

http://www.ikgeloofinwonderen.nl/home.php?persoon=daniel

eng...

TheSnout | 04-11-08 | 11:50

c10 | 04-11-08 | 11:43
Je begrijpt het punt niet.

spanarchist | 04-11-08 | 11:50

Sinds wij ons tot de Heerenliefde hebben bekeerd voelen we ons erg tot het kruis aangetrokken...

VanFrikschoten | 04-11-08 | 11:49

datgezeik | 04-11-08 | 11:47
Vertel eens, waarin moet jij volgens onze overheid geloven?
Behalve dan dat het kudt gaat met de economie.

Dr.Zeldenrust | 04-11-08 | 11:48

Ik voelde me een beetje down, zat gewoon niet lekker in mijn vel. Toen vroeg ik aan de Heere of hij mij wilde helpen en spontaan viel mijn oog op mijn portemonnee, die ik gebruikt heb om een paar biertjes bij de nachtwinkel te halen, waarna de avond toch nog goed verliep. Loof de Heere!

sjaakdeslinksesul | 04-11-08 | 11:47

@ Dr. Zeldenrust
ach de hele regering dringt het volk al religies op. Dus een arts, tja waarom ook niet....

datgezeik | 04-11-08 | 11:47

Just my opinion | 04-11-08 | 11:27
np - opmerkingen die ik zelf met liefde had willen plaatsen, kan ik moeilijk boos om worden.

zak_arme_turf | 04-11-08 | 11:46

@Ballenman | 04-11-08 | 11:22 en @redactie GeenStijl
.
Geweldig idee, kan GS niet een inzamelingsactie doen voor "God bestaat niet" banners op bussen in bijvoorbeeld Den Haag, Rotterdam en Amsterdam?
Ik zou hier iig 50 Euro voor geven.

Carpe Noctum | 04-11-08 | 11:45

*aluhoetje opzet*

SwaY | 04-11-08 | 11:44

@ Bigi Bana Boy idd, misschien maar even aan EHB voorleggen. Misschien kan ie artikel 137/147 (weet niet precies meer welke het nou is) daar in veranderen, ipv dat andere achterlijke voorstel....

datgezeik | 04-11-08 | 11:44

btw, als die mafketel daadwerkelijk jeepee, ehb en al die andere maffiosi gaat behandelen met wonderdoekjes als ze een heftige ziekte hebben en daarna massaal overlijden denk ik dat ik toch ga overwegen me te onderwerpen aan god, dat zou voor mij toch een reden zijn om te geloven dat er toch iets waar is van wat in dat dikke boel staat

neemjemoederindemali | 04-11-08 | 11:43

'Homo's zijn ziek' en moeten dood? Als mensen ziek zijn moet je,als (huis)arts zijnde, (proberen te) genezen. Wind er geen doekjes om,daar ben je huisarts voor. Sukkel!! Je hebt die eed niet voor niets afgelegd.

lichtpunt | 04-11-08 | 11:43

@spanarchist | 04-11-08 | 11:37
Die problemen die jij aanhaalt zijn toch echt niet veroorzakt door de gristenen hoor!

c10 | 04-11-08 | 11:43

Homo's zijn ziek? Niet zijn uitspraken verdraaien GS. Hij zegt dat homoSEXUALITEIT, dus het praktiseren ervan, volgens de Bijbel zonde is. En dat staat er ook. Homo's zijn nu eenmaal zo geboren, dus niet ziek. De meeste christenen zien het als een kruis, dat gedragen dient te worden door zich te onthouden van sexualiteit. Als mens gun je ieder het zijne, maar als je als christen de Bijbel serieus neemt, dan kun je er weinig anders over zeggen.
In zijn vakgebied zou hij echter niet horen te moraliseren, maar gewoon neutraal zijn werk doen. Het zou me wat moois worden als ieder arts zijn ideologie/godsdienst aan patienten opdrong.

Dr.Zeldenrust | 04-11-08 | 11:43

@dienstweigeraar... | 04-11-08 | 11:42
A happy tissue or a sad tissue?

CoJoNes | 04-11-08 | 11:43

Da's er eentje van artsen zonder grenzen.

labberdonia | 04-11-08 | 11:42

Zegt ie dat homeaux ziek zijn? In die link staat dat hij vindt dat homeausexualiteit een zonde is. Net als fappen waarschijnlijk.
*nog een doekje pakt*

dienstweigeraar... | 04-11-08 | 11:42

Zulke labiele geesten lul ik binnen 10 minuten uit de kleren...

VanFrikschoten | 04-11-08 | 11:41

F. von Zeikhoven | 04-11-08 | 11:37
Hear, hear. +1. Religie is een psychische afwijking die net zo behandeld dient te worden als het geloof in kabouters en aliens.

Bigi Bana Boy | 04-11-08 | 11:40

Ballenman | 04-11-08 | 11:22
Het NL Humanistisch verbond had een sterke (radio)campagne een paar weken terug. Ik weet niet meer precies hoe of wat maar het was iets met "zijn we aan de Goden uitgeleverd". Helaas lijkt het HVB mij een nogal tamme brave club, maar gelijk hebben ze natuurlijk wel. Anno 2008 is de sprookjesfiguur "God/Allah" weer helemaal terug en kom je steeds vaker deze hersenschim tegen in het publieke debat en in oa de 2e kamer. Het is onvoorstelbaar hoe die een comeback heeft weten te maken na bijna verdwene te zijn geweest. We moeten ons met hand en tand verzetten tegen reli idioten die steeds meer ook ons dagelijks leven beinvloeden (oa via wetgeving door CU en CDA).

We zijn zo gewend aan het verschijnsel geloof dat het moeilijk is om er eens objektief en afstandelijk naar te kijken. Als je dat wel kunt besef je hoe angstaanjagend het eigenlijk is dat zoveel invloedrijke en belangrijke mensen (denk aan de presidentsverkiezingen in de VS) zich laten leiden door een volstrekte waanleer daar het geloof is.

Bigi Bana Boy | 04-11-08 | 11:39

Daniël van Santen verkeert in een permanente psychose. Daar zijn medicijnen voor. Geef die klootzak even een beroepsverbod.

J.N. de Kabelpen | 04-11-08 | 11:39

Geloofswaanzin.... gek word je ervan!

datgezeik | 04-11-08 | 11:38

Ik heb het pas al een keer ergens anders geplempt. Dit soort (uitwassen van) religie horen thuis in de volgende DSM-classificatielijst, de DSM V. Ik hoop echt dat de psychiatrie nou eens het lef gaat krijgen om religie aan te pakken. Christenbroeders die ongelovigen hel en verdoemenis toewensen en moslims die mensen van de Westertoren willen flikkeren, kunnen dan meteen de PAAZ in. Deze voorlopig nog huisarts heeft gewoon keihard godsdienstwaanzin. Als hij blijft volhouden dat doekjes genezen, en hij bedoelt dat niet als placebo-effect, dat lijdt deze meneer aan wanen. En daarvoor moet hij met een Rechterlijke Machtiging behandeld worden, want hij is erdoor een gevaar voor anderen. Officier van Justitie of psychiater met het lef om de RM aan te vragen, kom er maar in. Of dat dwaallicht moet zijn artsentitel vrijwillig inleveren. Zijn god geeft hem wel weer wat anders te doen. Ook al kost het hem z'n leuke huis en z'n huwelijk met z'n zorgzame, weliswaar niet aan hem gelijke, vrouw.

F. von Zeikhoven | 04-11-08 | 11:37

Zou ook een goede zijn voor het CDA. Kredietcrisis, integratieprobleem, slecht onderwijs, voedselbanken, bejaarden- en ziekenzorg ver onder de maat? Ff bidden en alles is opgelost. Met zo´n mentaliteit kan je zelfs MP worden.

spanarchist | 04-11-08 | 11:37

Nou, die kan zijn baantje als huisarts wel shaken..., hij mag geloven wat hij wilt vam mij, maar om doekjespraktijken op argeloze patienten los te laten, gaat wat te ver. Laat hem maar lekker een praktijk als alternatief genezer beginnen, mogen mensen zelf weten of ze naar deze mafketel gaan of niet.

brutus68 | 04-11-08 | 11:37

Nerd..

Leutje | 04-11-08 | 11:37

En dan te bedenken dat dit soort zwakzinnigen toegang krijgt tot je Elektronisch Patientendossier.

CoJoNes | 04-11-08 | 11:37

wat een achterlijke randdebiel, net als al die andere creationisten. Als je ze verteld dat de zondvloed onmogelijk gebeurt kan zijn en dat er geen enkel bewijs voor gevonden is beginnen ze te leuteren dat god almachtig is en meer van dat seaurt prietpraat, gezond verstand gebruiken lukt niet omdat ze volkomen gehersenspoelt zijn.

evolutie? bestaat niet, is maar een theorie en zelfs darwin heeft gezegt dat zijn theorie niet klopt. we zijn allemaal voortgekomen uit die joker met zijn ark 5000 jaar geleden. met die mensen valt eenvoudig niet te praten, zelfs de joden vervolging is voorspelt deaur ene izchel of zo, reeds duizenden jaren geleden, het ultieme bewijs dat alles wat in de bijbel staat waar is. pfffff, mag ik ff een teiltje??

Jomanda, kom er maar in

neemjemoederindemali | 04-11-08 | 11:36

Religie blijft een zieke kip die maar niet wil sterven. Doekie erover en de nugget is weer fit Lol

Syk | 04-11-08 | 11:35

@zak_arme_turf | 04-11-08 | 11:31
Toch bij deze mijn welgemeende excuus voor de opmerking. Uw opmerking deed mij glimlachen. Er zijn toch nog mensen die niet gelijk geïrriteerd zijn!

Just my opinion | 04-11-08 | 11:34

Dat uitkleden voor oorontsteking gedeelte is weer een verzinsel van G.S.
Verder lijkt het mij wel een prima huisarts, hopelijk doet hij niet moelijk tijdens het receptjes uitschrijven.

c10 | 04-11-08 | 11:33

Ik krijg van gene zijde door dat ik nu echt moet gaan verhuizen. Balkenende heb ik doorstaan, maar dit gaat te ver.

chop46 | 04-11-08 | 11:33

Just my opinion | 04-11-08 | 11:27
Helaas, webcam staat ontluikend bloempje te stop-motionnen, 1 beeldje per minuut. Schattig - itt tot mijn tronie, idd.

zak_arme_turf | 04-11-08 | 11:31

Ik ken nog wel een leuke kapper die z'n leegte wel wil vullen.

Idioot.

Mike Oxlong | 04-11-08 | 11:29

Capelle a/s ijssel woont daar die oliebol van Balkenende niet? Die moet dus maar ff snel van huisarts wisselen.

Willem VanDer Decken | 04-11-08 | 11:28

Weer iemand die het overduidelijk niet helemaal begrepen heeft. Doekie erover en genezen? YEAH RIGHT!

Kapitein Haak | 04-11-08 | 11:28

Hehe,

Daniel:"Ik had álles; goeie baan, koophuis - waarin ik woonde - maar toch een leeg gevoel... ja... een leeg gevoel".

Bubba en Steve konden je daar ook vanaf helpen, Daniel, sneller en vrijblijvender. Hebbie d'r daarom nu zo'n hekel aan?

Napeauleon | 04-11-08 | 11:27

There's a sucker born every minute and there's a crook born every hour to take care of sixty suckers...

adminitor | 04-11-08 | 11:27

@zak_arme_turf | 04-11-08 | 11:22
Zet die webcam dan ook uit...

Just my opinion | 04-11-08 | 11:27

w00t, ik kom (oorspronkelijk) uit Krimpuh aan de Greppel. Prima jeugd gehad, maar ik ga er noooooit meer naar terug :D

Laffe Anonieme Haas | 04-11-08 | 11:27

Ongeloofelijk ziek deze man

McHuub | 04-11-08 | 11:26

Is hiv in plaats HIV.

Zyprexa20mg | 04-11-08 | 11:26

Uit de bundel rare jongens die nederlanders de gedigt huisarts

Huisarts
Een zweefneef
in de
heere
als huisarts
alleen
in
Cappelle aan de eicel

JosVerbeek | 04-11-08 | 11:25

Kwakzalvers zijn van alle tijden.
En diegene die er in geloven en sterven, tja iets met Darwin en zo.

Carpe Noctum | 04-11-08 | 11:25

thank god mijn doc is atheist!

De Niet Amerikaan | 04-11-08 | 11:25

Ballenman | 04-11-08 | 11:22

Gironummer?

Napeauleon | 04-11-08 | 11:25

Mag wat mij betreft de lijfarts worden van JP, WB, EHB, en de rest van de meug. Oh ja, sterilisatie is ook nergens voor nodig, houdt die naald, scalpel of eendebektang gewoon even in god's ligt, zeg amen, en hop naar de volgende patient...

adminitor | 04-11-08 | 11:25

Gebedsdoekje leggen. Jawel exclusief bij Daniël van Santen spelenderwijs genezen!

kekpiemelindebek | 04-11-08 | 11:23

Sylvia Millecam, kom er maar in!

OoO | 04-11-08 | 11:23

*doekje over monitor hangt*
prevelementje
*doekje weer weghaalt*
nee, rotkop staat er nog

zak_arme_turf | 04-11-08 | 11:22

"niet te verwarren met dat kleinburgerlijke Krimpen aan den IJssel"

weinig rakere typeringen gelezen op gs :D

balle eis korakas | 04-11-08 | 11:22

Nicole Trustfull fapfapfap

Mister Write | 04-11-08 | 11:21

Woonde Balkenende daar niet ook? Heeft ie alvast een klant.

Oud_en_wijs? | 04-11-08 | 11:21

Logisch dat de zorgverzekeraar dit betaald, ernstig zieken die bij zulke gasten op de stoep staan gaan onherroepelijk deaud, dus zijn ze goedkoper.

Bier-Sexueel | 04-11-08 | 11:20

Doekjes voor het bloeden? Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden enzo.
Een zweefneef als huisarts, weer eens wat anders.

JosVerbeek | 04-11-08 | 11:20

Capelle aan de IJssel, SUCCES!

Geert, kom er maar in!

Remmiesz | 04-11-08 | 11:20

EHB leest u even mee ivm de toepassing van uw fijne nieuwe wetje ?:
"DE TYFUS VOOR ALLE GELOVIGEN, het zijn zonder uitzondering allemaal achterlijke middeleeuwse idioten". Als ik nu niet kwalificeer voor vervolging dan weet ik het niet.

Bigi Bana Boy | 04-11-08 | 11:19

Waar blijven de kamervragen van de PVV?

Bodde | 04-11-08 | 11:18

*ook van deze gasten moe wordt...*

ODapperDapper | 04-11-08 | 11:17

Ja God is weer helemaal terug anno 2008. Daar moet ik de linkschmenschen uit de jaren 60 toch posthuum credits geven. Die hebben destijds het geloof door de plee gespoeld (om het vervolgens weer vanwege hun policor overtuigingen weer toe te laten via de Islam). Het wordt tijd voor een anti-clericaal offensief. God, Jaweh, Boedah en Allah terug in hun hok. Verzet je waar je kan tegen de invloed van het geloof.

Bigi Bana Boy | 04-11-08 | 11:17

Inspectie voor de Gezondheidszorg kom er maar in! En leg even uit waarom zulke malloten huisarts mogen zijn?

deropofderonder | 04-11-08 | 11:17

Als je die mongolen door de Amsterdamse grachten ziet gaan, kan je moeilijk ontkennen dat ze behoorlijk ziek zijn.

Kale Karel | 04-11-08 | 11:16

Lekker, nog zo'n kwakzalver erbij. Wat de beste man zelf gelooft is zijn zaak, maar het probleem is dat er altijd een heel leger geestelijk oncapabele mensen bij zo'n halfzachte gebedsgenezer op de stoep staan met alle gevolgen vandien!
Het is dan ook erg fijn om te lezen dat de 'behandelingen' van deze softie-Mengele geheel door de zorgverzekeraard wordt gedekt. Ik maak in het vervolg dan ook resoluut twee euro per maand minder over!

esnaider | 04-11-08 | 11:16

Wat doet Rutger nu in zn DB7dan? Burnouts maken?

Aid | 04-11-08 | 11:16

*biedt Daniël alvast een doekje voor het bloeden aan. Hij zal het nodig gaan hebben als de partner van een door hem behandelde overleden kankerpatient het gebedsdoekje anaal komt inbrengen*

Hugo's Boss | 04-11-08 | 11:16

doekje er over en weg Daniël van Santen

llLuuk | 04-11-08 | 11:15

Misschien moet die beste meneer eens een doekje op zijn kop doen; want daar binnen is het ook niet helemaal gezond, dunkt mij...

dlseth2 | 04-11-08 | 11:14

Die doekjes zijn eerst door Daniel zelf volgeyoghurt?

Alcoholic | 04-11-08 | 11:14

dacht ff te lezen 'doekle erover en weg pijn'.
*walgt van zichzelf*

baba4oog | 04-11-08 | 11:14

Helemaal met die huisarts eens! Kan de basisverzekering ook omlaag! Alleen maar winnaars!

Just my opinion | 04-11-08 | 11:13

Idiote kwakzalver, Yomanda is voor minder gedagvaard.

doskabouter | 04-11-08 | 11:13

"niet te verwarren met dat kleinburgerlijke Krimpen aan den IJssel"

LOL!!!

blikjegrolsch | 04-11-08 | 11:13

fapdoekjes..? die worden bij menig reaguurder per pallet geleverd... wat is dáár nou weer zo bijzonder aan?

erem | 04-11-08 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl