Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Luuk Koelman: Kassa!

Twee jaar wachtgeld: onbetaalbaar Een uitgebreide inleiding op onze huiscolumnist is deze week niet echt nodig. Net als iedereen in Bananenrepubliek III windt hij zich op over riante wachtgelden en Mokum Mobielers die vlak voor reces nog even wat zakken vullen op kosten van het volk wat zij vertegenwoordigen. Maar wat u niet wist en Luuk Koelman wel, is dat Jezus zag dat het goed was. Kortom, zakkenvullen heerst! Kassa We beginnen klein. Mijn warme felicitaties voor ex-LPF’er Gonny van Oudenallen. Ze werd vrijdag beëdigd als lid van de Tweede Kamer en mag zich nu al verheugen in een meer dan riante wachtgeldregeling. Het volk spreekt er schande van: 170.000 euro voor een paar maanden als eenmansfractie aanwezig zijn in de Tweede Kamer. Ik begrijp niet wat daar schandalig aan is. Gonny laat juist zien dat zij als politica prima in staat is voor haar eigen belangen op te komen. Dat is de basis, want als je als politicus niet in staat bent om voor jezelf te zorgen, hoe kun je dan ooit voor je kiezers zorgen? Of, om het maar eens naar onze christelijke traditie te vertalen: was het niet Jezus die zei: zonder liefde voor jezelf, is er ook geen liefde voor anderen? Nou dan! Nee, het kan altijd erger. Neem nu Hans Smolders, net als Gonny ooit lid van de LPF. Bekend als de chauffeur van Pim Fortuyn die vergat zijn baas uit de baan van het schot van Volkert van der G. te trekken. Smolders leidde in 2002 enkele maanden een vegeterend bestaan als Tweede Kamerlid voor de LPF en streek vervolgens zijn wachtgeld op. Tegenwoordig is hij gemeenteraadslid in Tilburg namens zijn ‘Lijst Smolders’ en maakt hij stampij over het wachtgeld van nog geen duizend euro per maand dat een aantal gepensioneerde gemeenteraadsleden krijgt. Smolders zelf kreeg ruim vijf keer zoveel. Of nog erger. Alexander Pechtold, bestrijder van de werkloosheid in grote steden. Nu zelf ambteloos burger te Den Haag. Zijn inkomen is de komende twee jaar ook veilig gesteld dankzij de wachtgeldregeling. In het eerste jaar krijgt hij een uitkering van tachtig procent (9400 euro per maand) van zijn ministersalaris doorbetaald en in het tweede jaar zeventig procent (8200 euro per maand). Daar verbleekt Gonny bij. En ook hier geldt: wel rechten maar geen (sollicitatie-)plichten. Daar zal Alexander blij mee zijn. Kan hij de komende maanden ongestoord met een emmer behangplak en een kwast op stap: fijn D66-affiches plakken. Toch zijn dit allemaal peanuts. De financiële hoofdprijs is voor Jan Peter Balkenende en zijn doorstartende ministersploeg. In maart stelde onze premier dat er “alle reden” was de ministerssalarissen met dertig procent te verhogen. “Maar vanwege de gevoeligheid van het onderwerp doen we het niet voor onszelf, maar voor een volgend kabinet.” En laat dat nou net Balkenende III zijn. Misschien niet helemaal volgens de normen en waarden van de gemiddelde Nederlander, maar Jezus begrijpt het gelukkig wel. Luuk Koelman

Reaguursels

Inloggen

Makkelijk hoor. Als je in Nederland iemand wil diskwalificeren, meld je gewoon wat ie verdient. Dan heb je meteen vijf miljoen maatschappelijk teleurgestelden achter je.

fonz | 10-07-06 | 10:23

Die laatste alinea slaat nergens op.

Guido | 09-07-06 | 22:48

@campion; ik heb zo'n boekje wel. Je mist niet veel...

Roep Toeter | 09-07-06 | 16:28

Over zakkenvullen gesproken, ooit heb ik Luuk Koelman een tientje ofzo overgemaakt na die Grettatoestand en dan zou je z'n boekje krijgen. Nooit ontvangen. Dusseh, Luuk?

campion | 09-07-06 | 16:13

Kut is kut zei de boer en hij las nog een column.

Shareholder | 09-07-06 | 15:31

@Accuboormachine 09-07-06 @ 11:55
quote: "jajaja, in Den Haag geven ze een hele nieuwe betekenis aan de term 'Werken voor je geld'."

Moehaahahahaha!!
Wat is dat nou voor tenenkrommende humor man!!!!
Het lijkt wel uit een oudejaarsconference van Seth Gaaikema met z'n wiebelhoofd vol zweterig schaamhaar en zo'n schele glimlach op zijn smoel "Moejes luisteren joh, tiswat in die politiek, hebbie Pechtold gezien, Alexander Pechtold....."

Nee echt een toppertje.

ffberg | 09-07-06 | 14:58

@Accuboormachine 09-07-06 @ 13:24

Volgens mij is deze column het topic. Mag ik daar alsjeblieft een mening over hebben. Ik zeg overigens nergens dat Luuk een slechte columnist is, ik zeg dat hij een slechte column heeft geschreven, en dat hij veel beter kan, kijk maar eens op zijn site.
Als je in een column over graaiers in de politiek opeens de chauffeur van Pim, die met gevaar voor eigen leven achter een gewapende moordenaar aangerend is, afschildert als een lafaard, ben je als columnist er niet helemaal bij.
Als iedereen van jou alleen maar mag meeklappen, of anders zijn bek houden zit je op de verkeerde site. Je mag toch van een columnist van GS verwachten dat hij een stukje schrijft wat op zijn minst enigzins prikkelt en amuseert. Ik vond jouw post nog interressanter en dat zegt wat.

ffberg | 09-07-06 | 14:22

@ffberg 09-07-06 @ 10:53

Een beetje off-topic, vindt je niet? Hou je praatjes voortaan voor je, tot je zelf met wat beters op de proppen komt. ik vond je post buitengewoon kinderachtig, en arrogant "goh, wat ben jij slecht, IK kan dat veel beter!" alsjeblieft zeg.

Accuboormachine | 09-07-06 | 13:24

Ik zag gisteren op MTV dat Meneertje Pechtold redelijk werd gedisst door Patty Brard. Maar voor die 10 ruggen per maand zou ik dat ook wel eens willen ondergaan.

Kingeef1975 | 09-07-06 | 12:35

En leuk om te zien dat ik ik nu meer verdien dan Pechtold
--
Daten?

G-unite | 09-07-06 | 12:18

@luuk>goed nieuws. Je eerste niet verkrampte column voor Geen Stijl.
Een prima 7-tje. Ongedwongen en feitelijk met een interessante eyeopener op t eind.

En leuk om te zien dat ik ik nu meer verdien dan Pechtold, maar dat terzijde.

superjan | 09-07-06 | 11:56

jajaja, in Den Haag geven ze een hele nieuwe betekenis aan de term 'Werken voor je geld'.

Accuboormachine | 09-07-06 | 11:55

Kom op man! Dat goedkope gezeik over dat loon! Dit zijn absolute flut bedragen! Dit is nogsteeds niets in verhouding tot wat de mensen verdienen die een positie met amper een tiende van de verantwoordelijkheden hebben in een gemiddeld groot bedrijf. Ik vind het geen bizar hoge bedragen voor mensen die een land regeren. Sterker, ik vind het ERG weinig. Van mij mogen ze!

De achterlijke beslissingen die ze soms maken kost meer, ga daar eens in neuzen als je iets nuttigs wil doen. Betuwe lijn bijvoorbeeld?? De "wat voor eikel ben jij" campagne? (wel retecool spel voor MSN trouwens, baksteen kaas en eieren, geweldig idee!). Om nog maar niet te beginnen over de gemiddelde subsidiespons.....

Maar een beetje blijven miepen over hun loon is echt goedkoop. Als het echte zakkenvullers waren gingen ze wel bij een multinational werken ofzo. Ze hadden meer verdient waar ik werk, zonder twijfel.

yiNXs | 09-07-06 | 11:52

@ Koelman
Had je niet veel tijd? Wat een ontzettend slechte column, Koelman.
Ik schreef op de lagere school nog betere opstellen.
Als je wat te pissen hebt doe het dan scherp, niet deze slappe hap. Ik heb weleens wat beters van je gelezen, bijvoorbeeld die anti-agressiecusus voor Ad de straatveger www.koelman.com/columns/archief/2006/0....

ffberg | 09-07-06 | 10:53

Volgens mij krijgen politici een maandelijkse schadevergoeding en zijn ze ook niet in dienst bij de staat of andere overheden. Politicus zijn is dus feitelijk een erebaan en is bestuurder een dienstverband.

Ministers zouden dus net als CvdK en Burgermeesters bestuurders moeten zijn, komen ze ook in aanmerking voor afvloeingsregelingen en gouden handdrukken bij tussentijds vertrek, te betalen uit de schadevergoedingen die de wegsturende politici krijgen, omgeslagen over alle politici die persoonlijk voor de motie van afkeuring gestemd hebben, eventueel incl. de persoonlijke faillietverklaring van die politicus.

Als het uiteenvallen van de coalitie de oorzaak is van een voortijdige werkeloosheid van een minister, dan moeten de ministers van de coalitiebreker uitgesloten worden van alle uitkeringen (behalve de bijstand) immers men is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar werkeloosheid en als ministers via een interim periode werkloos worden dan dienen te politici van de coalitiebreker op te komen voor de werkeloosheidsvergoedingen van die minister(s), desnoods leidend tot een persoonlijk faillisement van die politici, waarbij de actio pauliane teruggaat tot 1 jaar voor de plaatsing op de kandidatenlijst.

Wellicht raken we dan ook af van al die kansloze en uitgekotste politici die nu vooral de oppositiebankje vervuilen met hun aanwezigheid.

Hans Anders | 09-07-06 | 10:39

I.d.d. Problemsolver, dat zei ik hier vorige week ook al maar dat schijnt er niet echt in te gaan. zal wel niet belangrijk zijn dan.
Off-topic: Onze Luuk heeft het niet zo op de LPF. Voor wat hem betreft hadden ze echter nog wel met 26 man in de kamer mogen zitten want dan heeft hij i.i.g. weer een poosje (schrijf)werk. lekker makkulluk tog?

gigi gorgonzola | 09-07-06 | 10:36

GODVERDOMME, hoe vaak moet ik het nog zeggen! Het is geen BananenREPUBLIEK, maar een BananenMONARCHIE.

Problemsolver | 09-07-06 | 10:15

Wie zonder inkomen zit werpe de eerste steen

Jan Passant | 09-07-06 | 09:15

Waarom staan er twee namen onder dit stuk? Zoiets van: " We proudly present"?

fuckje | 09-07-06 | 08:59

Uit de kunst om een stuk te schrijven van een half A4-tje waarin: A: Jezus verkeerd wordt gequote B: De schrijver de feiten rondom de dood van Pim Fortuyn onjuist weergeeft. C Een mislukt rekenaar blijkt. Grote klasse O0

War On Errorism | 09-07-06 | 08:50

who the vuk is die koelman eigenlijk.

Onderbuik | 09-07-06 | 08:43

-edit niet schreeuwen-

jefke | 09-07-06 | 08:21

@Z K H Vleesvalei

Gonny is zeau 80 ties

BroederBeer | 09-07-06 | 08:18

Niet lullen maar zakken vullen

monaco | 09-07-06 | 08:00

Lucky Luuk, ga doorrrr, pen met je roestige spijker het slijk der aarde op papier en nagel 't aan een kerkdeur.

Volgende keer wil ik ook de Stijllloze lijst van grootste profiteurs van Nederland, dat kunnen we vast wel aan je toevertrouwen. Ga ik alvast wat gal opsparen.

BroederBeer | 09-07-06 | 07:54

Turkije een imago-probleem? Begin eens bij jezelf!

kruT | 09-07-06 | 07:38

Gonny Rules! Werkelijk ik heb haar zelfs nog life gezien op tv. Wat een domme vrouw. God mag weten wat voor randdebielen er nog meer uitkomen voor de LPF. Die van As is ook al zo'n lompe boer. Fijn wanneer partijen echt in contact komen met het volk (en de vastgoedsector.) De vastgoedsector dat zijn pas echt oplichters. Een flatje doet tegenwoordig 200.000 euri. Dat ligt niet aan de grondprijs of de bouwkosten het is gewoon woeker. Bah

eierdop | 09-07-06 | 06:42

hele diepe zucht

Q-einheit | 09-07-06 | 02:44

Beste mensen, dat wachtgeld voro gemeenteraadsleden bedraagt inderdaad 1000 euros en van het moment dat je 1 euro inkomsten heb wordt die 1 euro daar van afgetrokken. Jem oet een verklaring tekenen dat je leke euro die je verdient aangeeft aan de gemeente zodanig dat zij deze kunnen aftrekken van je wachtgeld. Het is dus geen bijkomend inkomen maar een vervangend inkomen zoals een bijstandsuitkering of een ww-uitkering - dat is alles. Een wethouder krijgt zowat 75.000 euro op jaarbasis - een raadslid bruto een kleine 18.000 euro voor een grote gemeente - dat is het,

Beregoed | 09-07-06 | 02:16

Ik zet dit allemaal meer weg in de trend van :

Arbeid adelt, maar Adel arbeidt niet.............

En laten we wel wezen, de gasten waar we het over hebben zullen nooit echte arbeid verrichten!
Stel je voor dat ze ( weer ) vieze handen krijgen..............

Meeler | 09-07-06 | 01:34

@goudbrasem
Hier de info www.echtezuidlaarderbol.nl/ en hier het resultaat www.gemeinsamlernen.de/solill/Arbeitse... *Heeft er nu al weer zin in*
Dat wachtgeld wekt geen eetlust op (zie crixus @ 23:16) en Joris is nog aan het bijkomen van het slapen op de Dam, dien ten gevolge deze onaangekondigde zijweg.
@Duitse helm
Volgens mij wel (kan het eens officieel opzoeken). Je vergeet dat je respectievelijk 80% in het eerste jaar en 70% in de daarop volgende jaren krijgt, en dat alles wat je in die tijd verdient van het wachtgeld wordt afgetrokken. Dan is het toch geen moeite om je a la Lazrak gewoon elke vergadering ziek te melden en de volle 100% te vangen? En daarna uiteraard alsnog minimaal twee jaar wachtgeld ;-)

DiagnosisTyphus | 09-07-06 | 00:55

@crixus 09-07-06 @ 00:17 Daar moet je ook niet heen gaan om te zuipen en vreten en 50 e ct betalen voor het zeiken.
Maar zorgen dat die faciliteiten daar van je bedrijf staan (al dan niet zelf aanwezig)

harry de leipe | 09-07-06 | 00:48

@DiagnosisTyphus
Kan mij niet voorstellen dat je bij het opgeven van je zetel recht hebt op wachtgeld. Je bent immers vrijwillig weg gegaan. Anders zouden zo'n hondered parlementariers per regeringsperiode wel opstappen.

Duitse helm | 09-07-06 | 00:45

CoJo had vroeger geen dorpsfeest?
@daskapitalist
En bij ritueel varkens slachten wordt geen bier geschonken...

DiagnosisTyphus | 09-07-06 | 00:40

What the Fuck is een Zuidlaarder bol en waar bemoeit die jezus zich toch steeds mee. Ik dacht dat dit topic ging over wachtgeld?
Geef mij trouwens maar de Heideweek in Ede.

goudbrasem | 09-07-06 | 00:39

Roept den leus vanonder uw neus : "Graaien is het credo"

Shareholder | 09-07-06 | 00:38

of heidecultuur natuurlijk...

daskapitalist | 09-07-06 | 00:36

@CoJoNes
ach ja, poldercultuur of ritueel varkens slachten. dan weet ik het wel.

daskapitalist | 09-07-06 | 00:35

Jezus moet ook deaud.Als ie dat al niet is.

Zure prak | 09-07-06 | 00:30

Dorpsfeesten zijn zo ongeveer het dieptepunt van de Nederlandse cultuur. Met de Noodhollandse kermissen als rock bottom.

"Haha, ik kan een hele gekke meid zijn hoor, ik ben niet altijd zo keurig, hahaha, je moet me maar eens tegenkomen op de .........(vul een kudtdorp in) -er nacht."

CoJoNes | 09-07-06 | 00:28

@daskapitalist
Als het even kan, beide natuurlijk.
@crixus
Integendeel, het is er hoogtij voor hetereau man en vrouw.
Het moge duidelijk zijn dat die ZL-bol voor de dag erop is, als de nuchterheid weer heeft toegeslagen. Die neem je dus ook niet voor halve prijs aan het eind van de dag mee, tenzij je je de hele dag lam tussen de knollen wilt begeven.
Of de Rodernacht beter is dan die van Zuidlaren, die uitdaging ga ik nog wel eens aan.

DiagnosisTyphus | 09-07-06 | 00:27

@DiagnosisTyphus 08-07-06 @ 23:54:
Zuidelaardernacht is voor heaumeaux... Helemaal als je een zuidlaarderbol aanschaft. Die roof je of je neemt ze aan het eind van de marktdag voor de helft van de prijs mee. Bovendien neem je vette vis na een dronkenmanstocht. De vitaminen, onverzadigd vet en zink is goed tegen een kater de volgende dag.
En de Rodernacht is heel veel beter dan het surrogaat feestje in Zuidlaren.

crixus | 09-07-06 | 00:17

Rodernacht, Zuidlaardernacht, Winschoternacht... what's the difference?
Bier, hamburgers en muziek, de rest is vrij in te vullen. Beetje meer Duitsers hier misschien... maar die hebben hun eigen plein, kein problem.

winshots | 09-07-06 | 00:14

@DT
bol of snol?

daskapitalist | 09-07-06 | 00:13

Luuk ken ik wel, maar wie is in godsnaam nu jezus?

de Japanner | 09-07-06 | 00:06

Hé, een beetje lief tegen de Zuidlaardernacht graag. Ik heb me er altijd goed vermaakt. En die Ankie look-a-likes komen pas in de ochtend, als ik nog snel een Zuidlaarderbol aanschaf en snel huischwaerdsch keer.
Maar als Rodernacht zoveel beter is, waag ik me daar wellicht ook eens aan ;-)

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 23:54

Weer een kutstukje.

Rosario | 08-07-06 | 23:45

@Diagnosis Typhus,
Zuidlaardernacht is voor Ankie van Grunsven-look-alikes :-)

fuckje | 08-07-06 | 23:42

@DiagnosisTyphus 08-07-06 @ 23:38:
Zuidlaardernacht is voor mietjes.

crixus | 08-07-06 | 23:40

In september is er op elke dinsdag wel wat te beleven.
@fuckje
Meer dan op Zuidlaardernacht?

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 23:38

Na de Rodernacht is Roden nooit meer zoals Roden vroeger was.
Wij gaan een stuk in de nacht zuipen :-)

fuckje | 08-07-06 | 23:36

@DiagnosisTyphus 08-07-06 @ 23:20:
Nee da's de 4e dinsdag in september.

crixus | 08-07-06 | 23:34

Huh reaguur ik nou op mezelf? Het moet niet gekker worden...
dat was bedoeld voor daskapitalist 08-07-06 @ 23:14
(toch eens een cursus pik-en-pleur gaan volgen)

winshots | 08-07-06 | 23:25

Als ik kijk hoe in bovenstaand stukkie 2 keer Jezus er aan zijn lange haren bijgesleept wordt, dan vind ik Luuk nogal een GS crowd pleaser. Of heb ik gewoon het voor de hand liggende niet gezien: Luuk=Lucas (overigens een bijzonder christelijke naam).

Weest gegroet | 08-07-06 | 23:24

@winshots 08-07-06 @ 22:46
ik bedoel tijdens de periode dat ze politicus (bewindsman/vrouw) zijn.
Z.K.H.Prins Carnaval 08-07-06 @ 23:11 heeft daar een beter idee van.

winshots | 08-07-06 | 23:23

@crixus
Is het alweer Rodernacht geweest dan?

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 23:20

@Mexicano
crixus kennende ligt de prioriteit eerder bij neauva.

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 23:18

@Mexicano 08-07-06 @ 23:02:
Nee, daar is de maaltijd na deze berichtgeving niet aan toegekomen. Het kwam spontaan weer naar boven. M.a.w. het komt me m'n neus uit en ik kots erop.

crixus | 08-07-06 | 23:16

@winshots 08-07-06 @ 22:46
dat gebeurt toch al, politici die het "goed" doen worden na hun carriere beloond met een commissariaat bij een groot bedrijf, zie Kok.

daskapitalist | 08-07-06 | 23:14

Kunnen die politici niet gewoon een jaarcontract krijgen en na een jaar beoordeelt worden om vervolgens weer een jaar te presteren met tussentijdse evaluatie-gesprekken wel te verstaan, dat is toch de normale gang van zaken als werknemer?

Z.K.H.Prins Carnaval | 08-07-06 | 23:11

@fuckje 08-07-06 @ 21:33
Mijn onzekerheid als freelancer is ook niet afgedekt met een wachtgeld regeling of ww alleen met bijstand. Dus je moet gewoon zelf geld sparen! En als je geen werk hebt werk zoeken. Heel simpel.
Als je slim genoeg bent voor een baan als politicus heb je zeker de opleiding, intelligentie en talenten om snel een andere baan te vinden.

Corleone | 08-07-06 | 23:06

@DiagnosisTyphus 08-07-06 @ 22:49
Ik denk dat crixus weer een bruine truin aan het breien is, en dit keer een lange trui. Of bruine soep. Dat kost soms wat meer tijd.

Mexicano | 08-07-06 | 23:02

Tis effe wachten, maar dan heb je ook wat!

Z.K.H.Prins Carnaval | 08-07-06 | 22:59

@crixus
Ach ja. Als belastingbetaler waren we nog het beste af als die PvdA-eauverleaupstert gewoon haar zetel had gehouden en met haar nieuwe partij was gaan meestemmen.
Ook zoiets raars: waarom heb je een voorkeursstem als je slechts een kwart van de kiesdeler hebt behaald? M.i. heb je pas recht op een voorkeursstem als je de gehele kiesdeler hebt behaald. Natuurlijk stemt het gros van de kiezers op de lijsttrekker, maar dan moet de kiezer dat maar gewoon niet doen. Met de gehele kiesdeler als minimum voor een voorkeursstem voorkom je ook dat er meer voorkeursstemmen zijn dan te verdelen zetels.

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 22:49

Ik stel voor: prestatie-beloning voor politici, te beoordelen door het bedrijfsleven en de vakbonden.

winshots | 08-07-06 | 22:46

@Haarlemmerolie
dat komt omdat de directe democratie vrij alom aanwezig is in new hampshire. dan hoef je ook geen politici te betalen.

daskapitalist | 08-07-06 | 22:41

Waarom is er eigenlijk geen topic over Duitsland-Portugal vanavond?

Mexicano | 08-07-06 | 22:37

En gaan jullie op 22(?) november allemaal weer braaf stemmen op die Haagse parasietenbende? Hoe minder mensen komen stemmen op dat gajes, hoe minder legitiem hun macht is, of 'mandaat' zoals ze het zelf noemen. Tot dusver is er geen partij die werkelijk bereid is om er de bezem door heen te halen en waarvan je op je klompen voelt dat men nog weet wat integriteit is. Wat vergoedingen betreft: de parlementariers in de Amerikaanse staat New Hampshire krijgen een jaarsalaris van $100,- Dat lijkt er meer op.

Haarlemmerolie | 08-07-06 | 22:36

@Barbapoeppa 08-07-06 @ 22:15
Het lijkt op wanpraktijken. Maar is dat ook zo? Het zijn regelingen die zijn getroffen op basis van een onvaste baan die je accepteert met alle rsicico's die daaraan kleven. Wat dat betref heeft fuckje 08-07-06 @ 21:33
het in mijn ogen prima verwoord.

Mexicano | 08-07-06 | 22:29

SuperG 08-07-06 @ 21:49
Kijk, 30% salrisverhoging voor de ministers is getalsmatig natuurlijk niet zoveel op jaarbasis in euri uitgedrukt. Reken dat een uit voor de ambtenaren voor het onderwijs, dan wordt het andere koek.

Stel dat alle alle rijksambtenaren die verhoging zouden krijgen, dan zou het bgrotingstekort toch fors toenemen, als we al niet failliet zouden gaan.

Mexicano | 08-07-06 | 22:23

Gonny is net als Lazrak een op geld beluste HOERR!! Maargoed. Dat politici voor zichzelf daar zitten weten we nu zo onderhand wel. De VVD voorop.

Ned Flanders | 08-07-06 | 22:15

Het eerste stuk van Koelman op GS wat van mij een voldoende krijgt. Een dikke zeven omdat het de wanpraktijken van de wachtgeldregeling in het Haagse aan de kaak stelt.
.
[Cato mode on] Een pedopartij mag geen bestaansrecht hebben. [Cato mode off]

Barbapoeppa | 08-07-06 | 22:15

Zeau, genoeg wat mij betreft over dat stelletje dieven & parasieten daar op het Binnenhof. Tijd om eens stijlloos bierrr te gaan drinken, en achter de BreeZaahh's aan te zitten van m'n zuur verdiende geld, zeg maar het welbekende zoet..., ies feest hier in downtown 035, dus tot latert...

brutus68 | 08-07-06 | 21:59

Goed stuk Luuk!

laffer | 08-07-06 | 21:54

Goed stuk Luuk!

laffer | 08-07-06 | 21:54

@Mexicano
Ik vind 30% ook prima, maar niet als het uit de koker komt degene die de rest van Nederland op de nullijn heeft gezet. En daarbij: in (bijvoorbeeld) het onderwijs lopen de salarissen ook kilometers achter. Krijgen die nu ook een correctie van 30% ineens?
Of is dat dan ineens slecht voor de economie?

SuperG | 08-07-06 | 21:49

@fuckje 21.33

Je zegt hetzelf, je kiest ervoor..., het is dus een bewuste keuze, niemand zal je dwingen de politiek in te gaan, met alle risico's die daaraan vast zitten.
Als ik bv. coach van Ajax wordt (wat btw eigenlijk een goed plan zou zijn), weet ik van tevoren dat het een baan is, waarbij je het risico loopt dat je er voortijdig uitgeschopt wordt. Daar dek jezelf dan voor in, door bv. een afkoopsom, of een ander soort regeling. Ook dat is altijd in principe een prestatie-contract. Zoiets zou met politici eigenlijk ook moeten gebeuren..

brutus68 | 08-07-06 | 21:45

Ik zeg: pleite hier! Cloggert heeft vandaag zijn koffertje gepakt om 6 weken lang Canada onveylig te gaan maken! En om eens te kijken of het daar goed wonen is natuurlijk...

Cloggy3 | 08-07-06 | 21:42

@DiagnosisTyphus 08-07-06 @ 21:28:
In aanvulling: Voor 1 kamerzetel (à 65.000 kiezers die LPF hebben gestemd en er niet eens een LPF-er voor krijgen) wordt het dubbele aan wachtgeld betaald.
€ 340.000 : 65.000 = € 5,23 per LPF kiezer voor die zetel. In totaal hebben bijna 550.000 mensen op de LPF gestemd en aangezien de hele fractie in November uit de kamer verdwijnt lijkt het me niet onredelijk dat zij het wachtgeld à (8+1zetel) x € 170.000 = € 1.530.000 extra aan belasting gaan ophoesten.
Dat is slechts € 3,00 (nog niet eens) per LPF-kiezer, of wel 1 pakje Aldi-shag. Nou dat lijkt me ook niet erg. Nu alleen nog even zorgen dat de LPF stemmers zich vrijwillig bij de belastingdienst als zodanig bekendmaken. ;-)

crixus | 08-07-06 | 21:40

Ja, eigenlijk hebben alleen fatsoenlijke politici als Lazrak en Pormes recht op wachtgeld. Maar es even wat anders, hoe oud is die Koelman eigenlijk? 17, 18? Gezien het middelbare-schoolniveau van die columns. Of colums? Opstel komt meer in de buurt.

Branie | 08-07-06 | 21:40

@brutus 68,
ik zie het toch anders. Als iemand bv vanuit een vaste baan in het bedrijfsleven of de zorg, onderwijs, noem maar op, voor de onzekerheid kiest van een politiek bestaan mag dat risico best worden afgedekt. Je politieke loopbaan kan van de ene op de ander dag afgelopen zijn, zowel als wethouder of als kamerlid.

fuckje | 08-07-06 | 21:33

@Duitse helm
Kost dus wel extra, want die dame vangt nu OOK wachtgeld.

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 21:28

Gonnie heeft de plaats van een andere dame ingenomen. Had deze dame niet het besluit genomen naar de PvdA te stappen, had niet Gonnie maar zij dat geld gehad. Kost ons dus niets extra.
Is het al bekend geworden dat Balkie inderdaad die 30% pakt, of doet hij dat nog niet? Sinds we nu in verkiezingstijd zitten is er een grote kans dat zijn kabinet die 30% niet pakt. (En ik heb Wouter nog niet horen zeggen dat hij die verhoging niet gaat accepteren, maar dat is weer een ander verhaal.)
Dus Luuk, we moeten er nog maar even van uit gaan dat je de zaak goed ziet, maar zover is het nog niet.
Dit keer krijg je een euro'tje van me.

Duitse helm | 08-07-06 | 21:24

Dat zelfs de LPF deze dievegge niet wilde hebben binnen haar fractie zegt al genoeg over het niveau van deze mevrouw. Als ik die Van As weer de afgelopen tijd zo bezig zie, gaan al mijn nekharen overeind staan, vreselijke man, over een "Pietje Paardenlul" gesproken..
Maar goed, met een beetje mazzel zijn we na 22/11 af van dit stukje erfenis van Pim, het enig politieke talent wat de LPF heeft voortgebracht is Eerdmans. Ben het niet altijd met hem eens, maar deze jongen is wel bevlogen & oprecht met z'n vak bezig...
On topic, het is natuurlijk te gek voor woorden dit soort regelingen. Het is ingewikkeld, maar er mag bij politici best wel meer gekeken worden naar wat er gepresteerd wordt. In het geval van kereltje Pechtold is dat niet veel, en daar mag ie best op afgerekend worden, zo gaat het elders ook.
Verder denk ik dat het salaris van ministers en dergelijk gespuis niet al te hoog moet zijn, dit om evt. gold-diggers buiten de deur te houden. Ook voor JP geldt dat het zoet na het zuur komt, ook hij blijft niet eeuwig MP, en gaat daarna gewoon incasseren met een paar leuke baantjes, en dat is dan de bonus van z'n politieke loopbaan..

brutus68 | 08-07-06 | 21:18

Langzamerhand wordt koelman appelmoes leuker dan de honomieme columnist.

berluscottero | 08-07-06 | 21:17

centjes zijn leuk om te hebben, maar als een ander ze heeft... och och och...

alweestrak | 08-07-06 | 21:17

zeg Koelman, doe eens even rekenen..?
170.000 euro delen door 24 maanden.
Hoezo verbleken.

photto | 08-07-06 | 21:13

@Tarak,
volgens mij heb je gelijk. Bovendie zat Smolders toen in een heel andere situatie.

fuckje | 08-07-06 | 21:13

Ik ook, maar ik schrijf duizend keer beter dan dit geneuzel.

count von ziegenpuss | 08-07-06 | 21:13

Ik probeer voor de lol ook weleens een columnpje te schrijven, maar ik verbleek bij de schrijfkunst van de heer Koelman. Hulde voor Luuk.

Driekoplopers.web-log.nl

Driek Oplopers | 08-07-06 | 21:07

Wederom een magere column. Bij Metro was Koelman al niet leuk om te lezen, ik begrijp dan ook niet waarom geenstijl hem in dienst heeft genomen.

Tarak | 08-07-06 | 21:02

Hans Smolders heeft toch afgezien van de wachtgeldregeling?

Tarak | 08-07-06 | 21:01

Wat ben je serieus dit keer, Luuk.
Ben ik eigenlijk niet van je gewend...

T1NKY | 08-07-06 | 20:58

Ik vraag me af wat Koelman voor deze column vangt...

Grasgriezel | 08-07-06 | 20:53

het haar van sharon dijkstra is opeens niet rood meer. pvda toch bang om als een stelletje zakkenvullers bekend te staan?

daskapitalist | 08-07-06 | 20:52

-Edit: slechte cabaretiers staan lager op de sociale ladder en moeten gewoon hun falende mondje houden of voor kappersblaadjes schrijven.-

kezie | 08-07-06 | 20:51

-> QZNYWRLD: bedragen zijn bruto. De ontvangers moeten er nog belasting over betalen, maar de meesten zullen wel zo slim zijn geweest om met een mooie hypotheek een flinke aftrekpost te regelen. Overigens vind ik de bedragen niet overdreven hoog (ik vind dat het landsbestuur een flink salaris mag verdienen); wel raar is de riante wachtgeldregeling zonder dat daar een sollicitatieplicht tegenover staat.

smoelwerk | 08-07-06 | 20:43

Met die verhoging van ministersalarissen komen er misschien een fatsoenlijke mensen in het kabinet, die anders in het bedrijfsleven zitten, want daar komen de euro's vandaan!

JekkerDaJek | 08-07-06 | 20:40

Ik heb trouwens de Maiden toespraak van Gonny gemist gisteren, en ik ben bang dat het er ook niet van gaat komen.

wereldVreeeeed | 08-07-06 | 20:40

Misschien heeft ze na deze periode gewoon weer een baan. Kortom, niets aan de hand en iedereen kletst elkaar maar na. Papagaaiengedrag/

wimmus | 08-07-06 | 20:39

"En laat dat nou net Balkenende III zijn"

Hoho, D66 heeft het kabinet laten ploffen. Balkenende wilde gewoon door!

Hakbarrr | 08-07-06 | 20:38

Koelman, normaal vind ik je columns grappig, deze keer struikel ik hier toch wel over:
"Bekend als de chauffeur van Pim Fortuyn die vergat zijn baas uit de baan van het schot van Volkert van der G. te trekken."
Die man heeft dus achter Volkert van der G. aangerend nadat die Pim had neergeschoten met risico op eigen leven, Volkert had dat pistool nog bij zich en bedreigde hem daar ook mee. Dankzij Smolders is die lafhartige linkse rukker gepakt...
Eerder een held dus!

DirtyDude | 08-07-06 | 20:38

Misschien heeft ze gewoon weer een baan na deze periode. Niets aan de hand en iedereen kletst elkaar maar na. Papagaaiengedrag.

wimmus | 08-07-06 | 20:37

Stem op mij!

Beasjt 669 | 08-07-06 | 20:36

De opzet was om na de verkiezingen van mei 2007 het dan aantredende kabinet een salarisverhoging van 30% te geven, ongeacht welk kabinet dat zou zijn.

Als je kijkt naar de salarissen van managers in het bedrijfsleven steekt het salaris van de ministers daar schraal bij af.

Op zich heb ik dan ook geen moeite met een verhoging, maar 30% ineens is wel een hele grote stap.

Mexicano | 08-07-06 | 20:31

de oplossing is simpel. stemt allen op dit rooie gevaar en ze blijft lekker zitten in de kamer.

-Edit: nee, niet zo schreeuwen...-

hans39 | 08-07-06 | 20:31

Leuk slot. Niet dat het zover komt, maar als gedachteexcercitie goed. Het graaien gaat door. Overigens, wat ik me altijd afvraag wanneer ik deze bedragen lees, zijn genoemde bedragen inclusief of exclusief? Wat houdt men uiteindelijk netto over aan deze regeling? En speelt het feit dat er in feite oneervol ontslag is verleend geen rol?

QZNYWRLD | 08-07-06 | 20:27

Vergeet niet dat er ook nog iets staat als "Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering". Kortom: als zijne voormalige excellentie Pechtold na november weer ministert wordt, krijgt hij het vanaf dan niet meer.
Neemt niet weg dat het om belachelijke bedragen gaat (vooral vanwege de duur van minimaal twee tot maximaal zes jaar als een minister langer dan drie maanden heeft gezeten). Meer uitleg hierrr www.parlement.com/9291000/modulesf/gpq...

DiagnosisTyphus | 08-07-06 | 20:13

De Haagse kaasstolp stinkt

Lobo | 08-07-06 | 20:06

zucht.. kutpolitici.
:(

Farouk | 08-07-06 | 19:56

Gelijk hebben ze. Graaien is het credo, en laat de rest van het plebs maar rotten in hun Opel Astra Hel. Met een paar mooie beloften bij de verkiezingen is het vol wel weer zo stom om op ons te stemmen. En de echte veranderaars in ons midden (Pastors, Verdonk, Wilders) die snoeren we wel de mond voor die tijd.

ErachterKijkerd | 08-07-06 | 19:56

Driewerf hulde voor Gonny!

Ardi Bacardi | 08-07-06 | 19:54

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen