Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Publieke Omroep: F*ck de Telegraaflezer

Telegraaf? Ik lees het Reformatorisch Dagblad!Alarm, de publieke omroep slaat ALARM! Schijnt namelijk dat dertig procent van u de publieken al geruime tijd LINKS laat liggen. Dat zijn omgerekend bijna 5 miljoen kijkers. Reden: EénVandaag, Netwerk en Nova bedienen te weinig 'de lezers van De Telegraaf'. Roepen wij al jaren, maar blijkbaar heeft Henk Hagoort sinds kort ook een tv op zolder. De zwaar gereformeerde voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep stelt dat het maar eens afgelopen moet zijn met het driemaal daags in beeld vertalen van de Volkskrant. Eerder brak minister Plasterk al een lans voor de aanhangers van Wilders en Verdonk (Telegraaflezers). Deze groep weigert af te stemmen op bovengenoemde actualiteitenrubrieken en houdt zich op de hoogte dankzij DWDD en Hart van Nederland. En dat lieve mensen, heeft volgens Hagoort alles te maken met het feit dat De Telegraaf nu eenmaal niet de best gelezen krant is op het Mediapark. Ja, je kunt Hagoort veel verwijten, maar niet zijn gevoel voor understatement. Oplossingen daarentegen heeft Hagoort dan weer niet. Het blijft bij de constatering dat iets journalistiek niet helemaal goed gaat, "wanneer kijkers voortdurend het idee hebben dat zij zich moeten schamen voor hun denkbeelden." Leuk geprobeerd Henk, maar nu weer terug in je ivoren toren. Want de hoofdredacteuren van Nova, Netwerk en EenVandaag herkennen zich namelijk totaal niet in jouw kritiek: "Je kunt immers niet iedereen bereiken met één programma," stelt Carel Kuyl van Nova. Sterker nog: "We zijn geen doorgeefluik van de burger," aldus Herman van Gelderen van Netwerk. Heeft de EénVandaag-hoofdredacteur misschien ook nog iets te zeggen. Zeker, zo stelt Jan Kriek, "wij gaan niet voor de kijker op de knieën." Precies Jan, waarom zou je ook, de jaarlijkse omroepbijdrage stroomt toch wel binnen. Discussie gesloten...

Reaguursels

Inloggen

Politiek en media zijn altijd links-niet links tegestellingen waarbij de links adepten altijd menen dat niet links voor wel-dom staat.

Alleen dat zou voor de politiek al een gegronde reden moeten zijn om de subsidie aan de PO volledig te stoppen dan wel te kanaliseren tot uitsluitend programma's die voor minstens 95% overeenkomen met de omroepverenigingsstatuten en de controle daarop dient plaats te vinden via een dagelijks kijkerspanel.

Zolang de PO nog in zijn huidige vorm bestaat dienen alle journaals en opinierubrieken uitsluitend door omroepen met leden verzorgt te worden waarbij het betalend ledental de verdeelsleutel zou moeten zijn. De NOS zou dus een puur fascilitaire functie moeten krijgen.

Hans Anders | 17-10-08 | 13:38

Eauver dat heeele mediapark in Hilversum zouden ze met helicoptersch een betonnen sarcofaag moeten storten, zoalsch in Tsjernobil met die kerncentrale.

wachtmeester de bruy | 17-10-08 | 05:05

Ach ja, vanavond bijvoorbeeld. Hoe Sacha de Boer verzucht tegen collega Schilham hoe het toch mogelijk is dat de PVV bezwaar maakt tegen Aboutaleb.

De Geus | 17-10-08 | 00:56

De Telegraaflezers hebben toch Shownieuws voor de dagelijkse actualiteiten?

Kyokushinkai | 16-10-08 | 23:15

De programma's gaan te veel over nederland als in; politiek en jannie van om de hoek, niet boeiend dus

ui | 16-10-08 | 22:47

Reden: EénVandaag, Netwerk en Nova bedienen te weinig 'de lezers van De Telegraaf'.

dat begrijp ik niet helemaal. Moeten ze het Jeugdjournaal makkelijker maken? Dan gaan de tokkies waarschijnlijk eindelijk weer wat meer kijken, maar ik denk dat je dan de peuters kwijtraakt.

******** | 16-10-08 | 22:08

@ Hans Anders
Jaaa hoor!
@@Sanius
Ik vind ook dat mensen die zich niet verdiepen in politiek überhaupt moeten stemmen. Tevens dindt ik dlad mensen die slechd Nederlans schrijfe huist moete stemme!!

Ulle Ruttelflut | 16-10-08 | 20:36

Zoals de regeling met het bijzonder onderwijs is tov het openbaar onderwijs, zo zal er ook een gelijke regeling dienen te komen voor de commerciele omroepen tov de po. Dus de miljard Euro sam/sam verdelen over beide omroep types.

Hans Anders | 16-10-08 | 20:15

Ik kijk al helemaal geen TV meer, zijn toch enkel waardeloze programma's te zien.

Wel jammer dat ik er GVD voor betalen moet!

G. Patton | 16-10-08 | 19:59

Wat een gezeik! Dan starten ze toch gewoon zelf een omroep!

Kiuchi | 16-10-08 | 19:49

Zelfs het publieke journaal is al een kwelling met die man die altijd uhh zegt.

cosmosluller | 16-10-08 | 19:12

Telegraaf lezers zijn paupers. Net zoeits als SBS 6 kijkers. Tokkies van het ergste soort. Daar moet de publieke omroep boven staan. Daarbij is er al een speelkwartiertje voor de verstandelijk gehandicapten, sinds de TROS die muziekprgramma's maakt.

wankingjacko | 16-10-08 | 18:49

GeenStijl=Telegraaf. Dezelfde medewerkers, enkel onder een ander naampje !!

Bleaker | 16-10-08 | 18:47

Dit zouden we toch nooit van de NOS verwachten: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

Maarja, ook niet van de Telegraaf of GS, want oh-oh, defensie... daar kom je niet aan.

Gallisch | 16-10-08 | 18:26

Media met duidelijke Nederlandse taal is nu eenmaal moeilijk te bevatten voor SBS kijkertjes. Dat hebben ze niet mee gekregen tijdens hun opvoeding. Het denken en redeneren word met succes de kop ingedrukt. Oppervlakkigheid tiert welig en dat komt de verkoper goed uit. Schapen gedrag zeg maar.

Zaaddonor | 16-10-08 | 17:54

Nou ja, die bewuste mijders hangen niet rond op GS, toch een surplus lijkt mij?

Sikkeneur | 16-10-08 | 17:54

De zich weldenkend wanende meute (zie draad) bevestigt alle "vooroordelen" die er omtrent hen heersen. Naar nu blijkt geheel terecht. Ik ben werkelijk benieuwd hoeveel newbs als professie het stervend beroep van hoernalist hebben of anderszins belanghebend zijn. Zou die beroepsgroep inderdaad volledig losgezongen van de Burger? Het lijkt er wel op als ik de reacties boven als exemplarisch voor die kleine kaste mag beschouwen.

Even denken waar "links" ook weer over ging. Ah! Het verhefen van de massa. Volgens mij halen deze luiden eerder hun neus op voor de door hen zelf bedachte massa.

Wie anno 2008 nog steeds meent dat er een waterscheiding is tussen weldenkendheid en politieke keuze, keuze voor bepaalde media etc etc is volstrekt onderdeel van de problemen zoals we die hier bediscussieren.

DE gekwote medewerkers van de staatsomroep beseffen overigens kennelijk niet dat de Burgers waar ze zo op neerkijken en zich nadrukkelijk van distantiëren wél hun broodheren zijn. Mijn diagnose luidt: de publieke omroep is ziek tot in haar botten.

bottehond | 16-10-08 | 17:19

Wie leest in godsnaam de Telegraaf voor het nieuws? Maar voor de Tokkies die dat wel doen is er goed nieuws, met de Amsterdamse politieprogagandachef als hoofdredacteur van Netwerk wordt dat televisierubriekje vast net zo fair en balanced als TG.

onderzoekert | 16-10-08 | 17:09

Sanius | 16-10-08 | 15:55

Citaat: Ik vind daarom dat ze juist programma's als Hart van Nederland moeten afschaffen omdat dit totaal geen tegenhang biedt aan de 'linkse' verdiepende actualiteitenprogramma's.

Het valt voor commerciele zenders niet mee om te concureren tegen de belastinggeld verbrandende linkse flut programma's. Ook in dit topic kun je leren waarom: Links is doorgaans hersenloos links en het beconcureren en heropvoeden van met onnoemelijk veel belastinggeld van een volledig gezombificeerde linkse massa kan niet vanuit de reclameopbrengsten betaald worden.

Als de PO informatieprogramma's goed genoeg zouden zijn en daardoor werkelijk een substantieel draagvlak onder de bevolking zouden hebben, dan is subsidie aan dit linkse propaganda apparaat feitelijk diefstal van belastinggeld en staatssteun aan linkse politieke idealen. Beiden zijn bij wet verboden.

Als ik werkelijk gepensioneerd zal zijn zal ik via reeksen van proefprocessen alle linkse propaganda, die via de NOS en haar linkse poliepen wordt verspreid, net zolang aanvechten totdat uitsluitend ideele publieke omroepen nog gesubsidieerd zullen worden voor de uitbreng van hun echte statutaire verenigingsnieuws.

Hans Anders | 16-10-08 | 17:08

Die Plassterk begint me steeds beter te bevallen. In tegenstelling tot veel partijgenoten is hij niet bang. En realistisch. Ook vrij uitzonderlijk voor de PvdA.

Dirk Zijn! | 16-10-08 | 17:06

Een knieval voor Telegraafvuilnis, dat nooit. Kermispubliek als gemiddelde Nederlander? Laat ze in vredesnaam werken aan hun algemene ontwikkeling. Het journaal wordt al op mavo 3 niveau voorgelezen. Mag het even?

N=1 | 16-10-08 | 16:59

@niet voor jan 15.36
Dat schrijven voor je demente grootmoeder, vind ik nog wel meevallen met de telegraaf. Hun taalgebruik komt op mij, grote leek weliswaar, vrij natuurlijk over. Bij het NOS journaal is daarentegen wél duidelijk te merken dat ze hun best doen om het zo laagdrempelig mogelijk te houden. Opvallend simpel idioom en voor de grootste onbenulligheden worden al graphics gebruikt. Komt op mij, al langer, als neerbuigend over.

waskuip-admiraal | 16-10-08 | 16:25

Altijd al uit Philip Freriks's mond willen horen met wie Ellemieke Vermolen nu weer de 'lakens deelt'.
Ja, de PO zou een stuk hoogstaander zijn als zij zich meer op de lezers en kijkers van Zwakker Nederland bv. zouden richten. Netwerk die op zoek gaat naar caravan bezitters in de laatste christelijke commune in Jemen, NOVA die op bezoek gaat bij Corry en de ruzie met haar nieuwe buurman Barry. Als het programma doordrenkt is met linksche mening opzadelerij, haak ik ook snel af, maar alsjeblieft laat Netwerk en Eén vandaag lekker 'moeilijk' zijn in de ogen van Tokkie.nl. Kwaliteit is keuzes maken.
Kansloos stukje product placement dit, het moge duidelijk zijn dat Fleisch de touwtjes niet meer in handen heeft.

Linkse Zakkenvuller | 16-10-08 | 16:14

@Brynnar | 16-10-08 | 15:40 :
Jouw kortzichtigheid zal beloond worden. Dit is de ware repliek van de linkse kliek. Niets is te hoog gegrepen van die gesubsidiëerde linksche papegaaien omroepjes echter geven ze een te eenzijdig beeld van... alles.
Bij gebrek aan een ander geluid komen velen bij de Televaag maar ook bij het NRC of de Elsevier. Geniet jij maar van die links-lullen-rechts-vullen clubjes terwijl dit land er geen tiefus mee opschiet. O jij geyle oogkleppuhkontebonkert.

ReligionSucks | 16-10-08 | 16:02

Ik kijk graag naar verdiepende programma's als Nova en ik zou het enorm kut vinden als ze het niveau naar beneden gaan trekken omdat ze anders bang zijn dat er te weinig mensen kijken.
Het ligt niet aan de programma's dat weinig mensen ernaar kijken, maar aan het niveau van het volk in Nederland. Ik vind dan ook dat mensen die zich niet verdiepen in de politiek überhaupt mogen stemmen.
Ik vind daarom dat ze juist programma's als Hart van Nederland moeten afschaffen omdat dit totaal geen tegenhang biedt aan de 'linkse' verdiepende actualiteitenprogramma's. Het volk wordt er alleen maar dommer van en de kans dat populisten zoals Wilders populairder worden neemt toe.
De politiek van tegenwoordig gaat steeds meer de Amerikaanse kant op. En dit is te danken als zenders als SBS6.
Of zoals Bill Hicks zei in de jaren 90 "We'll give the people American Gladiators, so they won't think about what's happening in Iraque!"

Sanius | 16-10-08 | 15:55

-weggejorist-

Brynnar | 16-10-08 | 15:40

@Garret Weldon | 16-10-08 | 14:57
Uw analyse van Amerika is niet helemaal correct. Er bestaat juist een grote afkeer van de linksige europamindend priusrijdende coast states intellectueel. Ik geef toe dat obama waarschijnlijk gaat winnen, geholpen door de idd linksige media maar als hij een keer betrapt zou worden op het eten van een macrobiotische hamburger is ie kansloos, dat dan weer wel. Als je in de binnenlanden van texas met een verkeerd brilletje op begint te zeiken over broeikaseffect of de schuld van de witte man word je subiet achter een four wheel drive gebonden bij wijze van texaanse variant op het kringgesprek.

der Mann | 16-10-08 | 15:36

bottehond | 16-10-08 | 13:33
.
Ik maak wel degelijk een belangrijk punt: veel mensen hier vinden NRC en Volkskrant ivoren torens, waar ik juist de houding van de Telegraaf neerbuigend vind. Schrijven zodat je demente oma het nog kan begrijpen, vanuit een kien marketing gevoel voor het onderwerp en gelardeerd met product- en people-placement is niet 'schrijven voor het volk'. Dat is niet 'schrijven voor de onderbuik', dat is gewoon een reclameblaadje maken ! Wie kwaliteit maakt, maakt keuzes. Wie keuzes maakt, kan niet iedereen te vriend houden.

Niet voor Jan | 16-10-08 | 15:36

nou nou, dit topic maakt nogal wat los bij degenen die niet de televaag lezen. Of was dat misschien de bedoeling Fleisch? Misschien wat extra hits scoren op geenstijl.nl.

Mories | 16-10-08 | 15:32

Is geenstijl ooit niet eens overgenomen door... uh.... juist ja...
Dank u

Pepijn Goudpalm | 16-10-08 | 15:28

-weggejorist-

dondermuis | 16-10-08 | 15:23

Voor telegraaflezers is er ook al ruim overschot aan actualiteitenrubrieken op tv:
- RTL Boulevard
- Editie NL
- Royalty Watch
- Hart van Nederland
- Shownieuws

Het hele idee van een publieke omroep is dat er ook programma's op tv komen waar niet per definitie geld aan verdient moet worden. Zodat wij als kijken niet doodgespammed worden met het nieuwe album van jantje smit of over het songfestivalnummer van ruud de wild. Telegraafnieuws is er al genoeg op de commercielen.

Dr. Fonz | 16-10-08 | 15:14

Mensen moeten nu maar eens snappen dat veel, heel veel journalisten zich een andere klas mensen wanen dan de 'burger' want op die laatste groep, daar kijken ze gewoon op neer. Ze zijn er al jaren mee bezig om niet 'de' waarheid maar vooral 'hun' waarheid over het voetlicht te brengen, lees: bij de 'burger' door de strot te duwen. Hetzelfde principe zie je nu in Amerika, veruit de meeste prominente nieuwszenders en kranten zijn overtuigd links wat zich momenteel uit in het uit de wind houden van de linkse presidentskandidaat terwijl de conservatieve kandidaat het vuur na aan de schenen wordt gelegd. Een rap toenemend aantal Amerikanen voelt zich dan ook niet meer serieus genomen door de pers en keert zich er vanaf. Waardoor alleen lezers en kijkers overblijven die of uit ideologisch oogpunt eens zijn met de journalist of niet in de gaten hebben dat ze worden bedonderd, in ieder geval niet alle informatie krijgen die ze zouden moeten krijgen om tot een afgewogen oordeel te kunnen komen. Internet biedt een uitkomst, zelf kijk ik al jaren niet meer naar de publieke omroep (commerciële omroep ook niet, behalve soms een film) en kranten lees ik ook niet meer. Al m'n info haal ik van internet, dan heb ik oneindig veel meer bronnen tot m'n beschikking om zelf ergens over te kunnen oordelen. Ik ken mensen die al hun info binnen krijgen via het plaatselijke dagblad en de publieke omroep, daar kun je dus geen enkele discussie mee voeren. Het zijn net schapen die in een met prikkeldraad afgezette wei zijn uitgezet en denken dat ze vrij zijn, die geleerd hebben voorgekauwde hapklare brokken lekker te vinden. Ergens heb ik medelijden met ze, tegelijkertijd maakt het me doodsbenauwd voor de toekomst. Want het gaat wel om een grote groep gemanipuleerde mensen, die je eigenlijk alles wijs kunt maken. Bijvoorbeeld dat het koningshuis of nog vier jaar Balkenende goed voor ze is, dat Wilders een racist is, dat kapitalisme niet deugt en socialisme wel, dat het milieu in elkaar dondert etcetera en vervolgens krijgen ze dan een hapklare politieke oplossing aangereikt, wat vrijwel altijd gepaard gaat met nog hogere belastingen en uiteindelijk wordt er nog niks opgelost.

Garret Weldon | 16-10-08 | 14:57

Een ieder die de tijd heeft om de eindeloze letterbrei van de "kwaliteits"kranten te lezen is feitelijk werkloos, overbodig of een raamambtenaar. Een ieder die meent dat hij/zij, dankzij de eindeloos herhaalde inprenting door de eindeloze letterbrei van de "kwaliteits"kranten, een eigen mening heeft is feitelijk een hersenloze zombie.

De enigzins oppervlakkige weergave van het nieuws door de Telegraaf geeft de lezer volop de gelegenheid om zelfstandig een eigen mening te vormen. Dat vereist echter wel enige oefening van geheugen en onderscheidingsvermogen.

Een ieder die de meent dat de meningsvorming via de eindeloze letterbrei van de "kwaliteits"kranten te verkiezen is boven het zelfstandig denken zou het kiesrecht wegens ernstige geestelijke invaliditeit ontnomen moeten worden.

Hans Anders | 16-10-08 | 14:55

@jeMoeder: inderdaad, de Telegraaf die léés je niet, die kijk je.

zeiksmurf | 16-10-08 | 14:31

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat de hele Nederlandsche Televisie er uit komt te zien als nu op de Reutel- en SBS netten. Verder: Telegraaf-lézers lijkt me in wezen nogal een discrepantie. Overigens kijk ik van 19.30 graag naar en het RTL en het NPS nieuws.

MacB | 16-10-08 | 14:24

Kun je de Telegraaf ook lezen dan? Die is toch alleen voor mensen die genoeg moeite hebben met een schreeuwerige kop en plaatjes?

JeMoeder!!! | 16-10-08 | 14:21

@ Prikker
als je als een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje zei mn moeder vroeger al...

yokiamy | 16-10-08 | 14:18

je kunt wel zien welk concern jullie salaris betaalt: de enige plaatjeskrant van Nederland. De Krant met nietszeggende paginavullende chocoladekoppen. Waar ALARM en NOODKLOK dagelijkse kost zijn (anders kijkt helemaal niemand meer). Waar het loodgehalte per pagina de gemiddelde jaren-70-mercedes-uitstoot méér dan goedmaakt. Kortom: de campingkrant van ( caravanrijdend ) wakker Nederland.

zeiksmurf | 16-10-08 | 14:18

@ yokiamy | 16-10-08 | 14:06
***NEWSFLASH*** Ja.

Prikker | 16-10-08 | 14:16

Er zijn nog mensen onder de 55 die naar de publieke omroep kijken?

Vuurwezel | 16-10-08 | 14:15

genuanceerden

Jan Passant | 16-10-08 | 14:15

Vooral wanneer groepen genunaceerden elkaar treffen en ervaringen van wijsheid uitwisselen is het moeilijk om den Tegraaf te verdragen.

Jan Passant | 16-10-08 | 14:15

Noujagoed. Vroeger moest ik altijd om GS lachen.. Nu kom ik hier nog steeds graag alleen waar ik vroeger kudos gaf trap ik nou iemand op zn bek. Maakt mij niet uit. Lachegierebrulle. Alleen vraag ik aan de redaktie, hebben jullie die film gezien over die gozer die zn ziel aan de duivel verkocht voor geld? Verdomd hoe heet ie ook al weer?

zooishettoch | 16-10-08 | 14:13

neemjemoederindemali | 16-10-08 | 13:58

Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van die gristenjuntapraatjes van je.
We hebben serieuze problemen in Nederland en die los je niet op door net te doen alsof die door de in jouw ogen onbeschaafde Nederlander veroorzaakt worden. Dát is wat JPB en zijn Etzioni vrinden ons wijs willen maken. Wie daar in mee gaat is geen knip voor zijn neus waard. JPB en zijn gristenjunta maken van Nederland een fluwelen dictatuur. En de staatsmedia en jij zijn daarbij opmerkelijk genoeg uiterst behulpzaam. Wie volgt hier nu de Grote Leiders?
dat zijn stemmers op de establishementspartijen en de consumenten van de agitprop en desinformatie van de MSM.

bottehond | 16-10-08 | 14:11

* neemt telegraaf abonnement *

-NOT!-

Teleurgesteld | 16-10-08 | 14:08

Hmm Geenstijl is toch van de Televaag ?
Ik lees geen Televaag, maar reaguur wel eens zo nu en dan op deze webzijde, ben ik nu dan ook officieel een Tokkie of een Kamper of een Allochtoon?

yokiamy | 16-10-08 | 14:06

fijn, televaag items in NOVA, daar zat ik op te wachten!

*not*

Broxy | 16-10-08 | 14:00

bottehond | 16-10-08 | 13:52

Tuurlijk, ik vroeg het me alleen ff af. Btw, gisteravond nog ff gekeken naar een interview van en paar jaar geleden met Gerrit v/d Valk en de reden van zijn succes.

Zijn leus is: " oren open, ogen open, mond dicht en handjes laten wapperen" Het hele probleem in Nederland is simpel dat ome Gerrit niet alle nederlanders heeft opgevoed

neemjemoederindemali | 16-10-08 | 13:58

neemjemoederindemali | 16-10-08 | 13:47

Ik reaguur overdags en in de vroege avond zelden, maar heb nu vakantie. Mag het?

bottehond | 16-10-08 | 13:52

@ Laura Ingalls 13:34
Er was beloofd dat het onafhankelijk zou blijven en dat we er niets van zouden merken... Je bent overigens wel erg snel met je conclusie dat iedereen die het er niet mee eens is een VK-lezer is die het plebs wil afzeiken.... calimero complex lijkt me niet nodig hoor... zonde

zws-vl | 16-10-08 | 13:51

De staatsmedia maken het zichzelf weer eensch moeilijk.
Eerlijke berichtgeving over bv. de EUSSR en de islamisering en de risico's die we lopen met het beleid ter zake zoals Den Haag dat aan ons op wil leggen zou al een hele stap vooruit zijn.
Dáár zitten heel veel Menschen op te wachten.
Dit dossier speelt zich precies af langs de breuklijn die Nederland tot op het bot verdeelt.
En ik weet heel zeker dat er een snel groeiende groep LinkschMenschen en intellectuelen is die het onder het tapijt moffelen van de publieken meer dan zat is. Die menschen kunnen namelijk denken en wat mij betreft beter dan het establishment en haar likkers, de lezers van de Azijnbeaude, Trouw en NSB Handelsblatt, to name a few. You get my drift.
Het heeft al lang niet meer te maken met domoren die zich afkeren of ethisch minder begaafd zijn. Die tijden zijn voorbij.

bottehond | 16-10-08 | 13:51

Kom steeds meer tot de conclusie dat de televaag aanzienlijk meer kwaliteit heeft dan de azijnbode. Merk dat ik met de dag anti-intellectualistischer wordt. Dat vervelende snoevende toontje van leugenachtige gutmenschen die de azijnbode bevolken steekt steeds schriller af tegen de oprechte domheid van de televaag. Azijnbode wordt steeds ondraaglijker, nu weer met hun niet te onderdrukken triomfantelijke onheilskoppen over credietcrisis met als verborgen boodschap: vrije markt is slecht, witte man is slecht, overheid is goed. Blurp.

der Mann | 16-10-08 | 13:49

Ons geld en dus onze programma's over het paard getilde @@#$% zeg ik dan netjes.

veel vaak en vet | 16-10-08 | 13:49

bottehond | 16-10-08 | 13:32

Er is een moment dat je werkt ipv reaguurt?

neemjemoederindemali | 16-10-08 | 13:47

@ Einde van de Domheid | 16-10-08 | 13:40
Hij had hem daar neer neergelegd zodat jouw hersenen zouden ploffen.
Dan was er echt een einde domheid gekomen.

solidstate | 16-10-08 | 13:42

Ik was laatst nog bij iemand die een telgraaf op tafel had, ze schaamde zich er wel voor, maar hij lag er!

Einde van de Domheid | 16-10-08 | 13:40

@ ProW | 16-10-08 | 12:23
"Wij gaan niet voor de kijker op de knieën." Je kunt natuurlijk ook je eigen graf graven, zet die consument (kijker) eens centraal man, doe eens als een bedrijfje denken ofzo...

Daar komt het subsidie spook weer om de hoek kijken. Die zorgt ervoor dat je als publieke omroep helemaal niets hoeft aan te trekken van het volk. Gewoon je linkse indealen laten betalen door de burger.
Dat vervolgens niet iedereen erachter staat, dat kan hun dan natuurlijk niet boeien... Geld krijgen ze toch wel...

Man zonder jas | 16-10-08 | 13:35

maar wat doen al die verantwoorde linksige VK-lezers dan hier op deze door de Telegraaf overgenomen, en volgens hen dus zwaar besmette, website.
of is het gewoon lekker om af en toe eens even het plebs flink af te zeiken, als verantwoord linksigmens zijnde?
of is het gewoon lekker om af en toe eens even je morele superioriteit te kunnen laten blijken door groots te vermelden dat je VK-lezer bent?

Laura Ingalls | 16-10-08 | 13:34

Niet voor Jan | 16-10-08 | 13:32

Nee, dude. Hier wurm je je niet meer onder uit.

bottehond | 16-10-08 | 13:33

waskuip-admiraal | 16-10-08 | 13:21

Hagoort volgt gewoon de lijn van de gristenjunta. U is geklassificeerd als maatschappelijk gevaar. Dit is zoals het establishment ons ziet:

www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/...

kwoot
Diametraal daartegenover staat een andere ’nieuwe’ groepering die Motivaction heeft ontdekt. Dat zijn de buitenstaanders. Ze zijn niet positief ingesteld, maar afkerig. Ze hunkeren naar erkenning (’respect’), ze wantrouwen de overheid. Humanistische idealen delen ze niet. Lampert: „Ze hebben een lage tolerantie, wantrouwen buitenlanders en andersdenkenden, ze willen winnaars volgen, hebben een kort lontje en zoeken snelle bevrediging. Ze hebben geen beeld van een betere wereld, maar kennen alleen een slechte wereld. Ze zijn ongelukkig met zichzelf en met de wereld, en ze hebben geen hogere zingeving.”

Ze hangen geen geloof aan en zijn ook geen humanisten. Ze scoren, aldus de WRR-publicatie die vandaag verschijnt, op alle Schwartz-waarden (zie grafiek over levenshouding) laag: ze willen zich niet inleven in anderen, bemoeien zich nauwelijks met hun buurt en al helemaal niet met mensen in andere werelddelen, leggen weinig contacten en hebben een geringe neiging tot presteren.

Een op de vijf Nederlanders valt in deze niet-religieuze en niet-humanistische categorie ’buitenstaanders’. Onlangs vertelde Kronjee over deze buitenstaanders aan Amerikaanse collega’s. „Die schrokken en zeiden: je mag je er wel ongerust over maken. Zó’n grote groep ontevredenen.”

En Kronjee ís bezorgd. „Deze mensen leven in een omgeving waarvan ze de normen niet aanvaarden. Ze kunnen makkelijk vervallen tot anomie, wetteloosheid. Waar ik van schrik: dat ze de politiek wantrouwen én aan hun werk geen identiteit ontlenen. Je moet uitkijken dat ze hun werk niet kwijtraken, maar het is duidelijk: de slogan ’werk, werk, werk’ is niet voldoende.”
ontwkoot

bottehond | 16-10-08 | 13:32

bottehond | 16-10-08 | 13:28
.
Botte, 1) Je kunt de Telegraaf overal kopen, het is echt niet moeilijk om een pastische te maken; iedereen met meer dan twee hersencellen kan 'm lezen en zoiets neerpennen, de Telegraaf is (helaas nog steeds, en immer meer) lachwekkend in haar neerbuigendheid naar haar lezers toe, aangenomen tenminste dat ze volgeschreven wordt door mensen die *wel* naar school zijn geweest. En 2) Ik ben geen 'belanghebbende van de media Nomenklatura'. Ik lees ook de Telegraaf.

Niet voor Jan | 16-10-08 | 13:32

ik hoor het de directie van philips al zeggen, "we gaan niet voor onze klanten op de knieen" * belt philips ff met vraag wanneer deze uitspraak gedaan gaat worden en koopt een partij puts*

neemjemoederindemali | 16-10-08 | 13:32

'Telegraaf'?
Is dat de nieuwe spelling volgens GS?
Ik maar denken dat het in GS-spelling 'Televaag' moet zijn...

ykeltje | 16-10-08 | 13:31

-weggejorist-

Dissonante | 16-10-08 | 13:29

Niet voor Jan | 16-10-08 | 13:22

Typisch de bizarre reactie vergeven van de vooroordelen en zelfingenomenheid van een belanghebbende van de media Nomenklatoera.

NvJ: hartelijk dank. Een beter illustratie was niet denkbaar geweest.

bottehond | 16-10-08 | 13:28

@ The Evil One: De beste manier om aan te geven dat je de betekenis van het woord 'objectief' niet kent, is het te gebruiken.

HH handelaren: mocht u deze wijsheid op een tegeltje willen branden, gaarne de helft van uw opbrengst naar Rutger's Strapatsen, hoeft die jongen ook niet meer zo zwaargesponsord het vertrek van een oceaanrace te bezoeken.

SheriffSharif | 16-10-08 | 13:27

In elke straat heb je ongeveer één Volkskrantlezer... waarom dan zoveel zendtijd op de publieke omroepen ?.....

MichieldeMuiter | 16-10-08 | 13:26

Okee... iemand nog een ufo gezien de afgelopen dagen?

O1 | 16-10-08 | 13:25

@Alfred E. Neuman | 16-10-08 | 12:53
Slim! Links moet gewoon hetzelfde gaan denken als recht. Zo los je alle meningsverschillen eenvoudig op. Dat niemand daar eerder op gekomen is.

Getson | 16-10-08 | 13:24

Ja leuk, NOVA in Telegraafstijl; Clairy Polak die duidelijke pauzes tussen zeer langzaam uitgesproken woorden legt, en nooit meer dan honderd woorden in een stukje heeft. Iedere dag een gesproken column of Wiegel nog een scheet heeft gelaten, en veel filmpjes van het koninklijk huis. Product-placement in de artikelen ('waarom heeft Unilever nu weer een nieuwe soep geproduceerd ? NOVA gaat op onderzoek uit.'), chocoladeletters hadden ze al, dus waarom niet. Oh, daarom niet.

Niet voor Jan | 16-10-08 | 13:22

Eelcontrast | 16-10-08 | 13:17
Inderdaad! Net zoals een Volkskrantlezer op zoek is naar een kritische benadering van rechts, het bedrijfsleven en de verenigde staten en graag eenzijdig voorgelicht wordt over de milieuproblematiek, het succes van de multi-culturele samenleving en politieke analyse.

Fimbulvetr | 16-10-08 | 13:22

Dat ik de publieke omroep niet leuk vindt, betekent niet dat ik uit arremoe maar SBS of Matthijs' Grote Voorleesshow ga kijken. Dan kijk ik liever helemaal niks.

Dat hij denkt dat SBS het alternatief is, is bijna nog triester dan de linksheid van de publieken. Betekent namelijk dat Hagoort denkt dat mensen die niet naar NOVA kijken niet per sé anders denken, maar vooral minder denken. Erg jammer, opnieuw een voorbeeld van de Tokkiemythe.

waskuip-admiraal | 16-10-08 | 13:21

@karel appelsap
Jij zegt het. Er komt natuurlijk een keer een moment dat mensen er genoeg van krijgen en naar een website gaan die klein, onafhankelijk en scherp is en die website wordt dan opgekocht door een groot mediabedrijf en dan worden mensen daar weer ziek van en dan gaan ze dus weer naar een een onafhankelijke scherpe website enzovoort enzovoort...

zooishettoch | 16-10-08 | 13:21

Tsja, wat doe je eraan? Het is nu eenmaal een feit dat overheidsgefinancierde instituten als omroepen en op de maatschappij georiënteerde universiteitsfaculteiten (journalistiek, sociale wetenschappen, etc.) voor een groot deel een eenzijdig publiek trekken: dat van het 'betrokken' type dat wel even voor zal doen hoe het moet. Het tegengeluid laat zich nauwelijks horen, omdat het de drang niet voelt om zo'n morele superioriteit te claimen en uit te oefenen; het spreekt hooguit vanuit verontwaardiging. Het gevolg is dat de overheidsgefinancierde instellingen vaak een nogal eenduidige maatschappijvisie representeren. Daar doe je niets aan; dat is nu eenmaal de aard van het beestje. De journalist weet het nu eenmaal beter.

rhodamagnetics | 16-10-08 | 13:21

@RedBill: als je je graag laat vertellen hoe je ergens over moet denken i.p.v. n.a.v. een ECHTE OBJECTIEVE nieuwsuitzending je eigen mening te vormen, lekker blijven kijken.........

The Evil One | 16-10-08 | 13:20

@ eelcontrast

De kinderindoctrinatieshow van de NOS doorprikken de telegraaflezers zo. Een krant is toch niet meer te betalen voor mensen met minder dan HBO. De telegraaflezer schat ik een hoger i.q toe dan de gemiddelde staatsjournaal kijker

The_Challenger | 16-10-08 | 13:20

Hmmm... Netwerk en Eén vandaag zijn twee van de weinige programma's die ik de moeite van het kijken waard vind op TV. Dat houd op zodra ze een poging gaan wagen de telegraaf-lezer te bereiken / behagen. Dat niveau is niet bruikbaar voor een nieuws/actualiteitenprogramma.

RedBill | 16-10-08 | 13:18

De Telegraaf gebruikt zeer simpele taal, is schreeuwerig, weinig analytisch en sensatiezoekend; dan is het toch aannemelijk dat een telegraaflezer juist hierom de Telegraaf gaat lezen? Of zie ik dat nu weer verkeerd als Volkskrantlezer?

Eelcontrast | 16-10-08 | 13:17

@karel
Geenstijl is kapot gegaan sinds door de televaag zijn overgenomen.

keizeradmiraal | 16-10-08 | 13:16

-weggejorist-

karel appelsap | 16-10-08 | 13:16

@ kaaaren | 16-10-08 | 12:29

Ga deaud spamhoe-a!

driebierennogtwee | 16-10-08 | 13:14

-weggejorist-

karel appelsap | 16-10-08 | 13:14

@ getergde kaasboer | 16-10-08 | 13:05
@ captainobvious | 16-10-08 | 13:09
Ik mag toch verdomme hopen dat we die Limbo krijgen... of Van Sluis, da's ook prima

Multiflauwekulti | 16-10-08 | 13:14

GS is toch onderdeel van de Telegraaf mediagroep..?

Leutje | 16-10-08 | 13:11

@ getergde kaasboer | 16-10-08 | 13:05:

Ik denk dat ze die slecht nederlands sprekende PVDA'er excuus buitenlander Aboutaleb willen hebben om Opstelten met terugwerkende kracht een goede burgemeester te laten lijken.

captainobvious | 16-10-08 | 13:09

Er is al jeugdjournaal op de publieke omroep ... ook zeer geschikt voor Telegraaflezers.

Eelcontrast | 16-10-08 | 13:08

ik weiger weg gezet te worden als domme telegraaflezer, alleen maar omdat ik me groen en geel erger aan de eenzijdige (lees in dit geval: linksige) invalshoek van de actualiteitenprogramma's op de publieke zenders.
ik lees alles van linkse pulp (de VK) tot rechtse pulp (de Telegraaf), regionale media en het lokale sufferdje. die laatste levert me trouwens als middenstander nog het meeste op, eigenlijk...

Laura Ingalls | 16-10-08 | 13:08

-weggejorist en opgerot-

Ksnaptwel | 16-10-08 | 13:08

Die hufterige lutser ERSIN die met NPS middelen een anti Wilders propaganda film maakte is nu weer in dienst bij de wereld draait door als JAKHALS ERSIN.

Die staan er gewoon achter en ipv. zo iemand op een zwarte lijst te zetten nemen ze hem geweaun aan om weer zijn hatelijke moslim propanganda door onze stort te kunnen duwen.

solidstate | 16-10-08 | 13:07

Glas, plas, was...

Blake Bier | 16-10-08 | 13:06

Telegraaf is ook een pauperkrant, 1 Hart van Nederland lijkt me afdoende.

WoudAap | 16-10-08 | 13:06

Ik zou mezelf niet direct links willen noemen,en lees ook de Telegraaf niet,maar ik denk dat je als omroep ontzettend trots moet zijn als het Telegraaf publiek niet naar je wil kijken.

captainobvious | 16-10-08 | 13:06

De telegraaf, die lees je op een bazaar of in een truck. Enig Tokkie is daar verzot op.

Visboertje | 16-10-08 | 13:05

Fuck de Rotterdammer ook trouwens, wij krijgen Aboutaleb door de strot gedrukt. Het stadhuis wordt al hermetisch afgesloten (verwachten ze rellen?).

getergde kaasboer | 16-10-08 | 13:05

Bij dwdd ligt de linkse boodschap er ook behoordlijk dik bovenop, kijk ik ook niet meer naar.

The Evil One | 16-10-08 | 13:02

moet ik als aanhanger van Wilders nu ook al de Televaag lezen? Absurd..

JoV. | 16-10-08 | 13:02

De enige betrouwbare nieuwsbron:
www.weeklyworldnews.com/
(betrouwbaarder dan GS in elk geval)

Telegraafhoerrr | 16-10-08 | 13:01

De omroepbijdrage is allang afgeschaft... Omroepen worden nu helaas gefinancierd uit de inkomstenbelasting...

Stang65 | 16-10-08 | 13:01

Da's geen alarm. Da's normaal. Telegraaf lezers zitten op SBS6.

Zippy | 16-10-08 | 13:01

@ Les_enfant_terrible

Leuk, een nick met een taal/telfout!

fietser | 16-10-08 | 12:59

-weggejorist-

poliiek=liegen | 16-10-08 | 12:59

@ mzee | 16-10-08 | 12:57
Goed punt.

Multiflauwekulti | 16-10-08 | 12:58

Links en rechts kijken dan kom je goed aan de overkant

mzee | 16-10-08 | 12:57

Zelf verkies ik de semafoon in plaats van die moderndoenerij met de telegraaf. Sla namelijk helemaal tilt van al die morsebiepjes.

Zyprexa20mg | 16-10-08 | 12:55

Wat ik altijd zo knap vind van de telegraaf is hoe ze zo een dikke krant kunnen fabriceren zonder ook daadwerkelijk iets nuttigs te publiceren.
Lekker veel maar toch minder....

keizeradmiraal | 16-10-08 | 12:54

tele en zoo/
*doet voorstel om huisaanhuis te bezorgen. problemen mee dan?*

kwajtsnet | 16-10-08 | 12:53

@ _ dictatuur

voor de volkskantlezert is er NOS/NPS/VARA/LLINK/VPRO/NMO/NIO.
2 ervan NPS/NOS hebben zich als doel gesteld om pluriforme tvprogramma's/item's uit te zenden.
Aangezien ze vele samenwerkingen hebben met de vara en de vpro is het doel niet gelukt. Of wil je Pauw&flauw als objectief beschouwen... of zembla.. of nova.

The_Challenger | 16-10-08 | 12:53

@Fimbulvetr | 16-10-08 | 12:47
Moeilijk? Het lijkt mij haast onmogelijk om je linkse superieuriteitsgevoel naast je neer te leggen en je in te leven in de minderwaardige rechtsmens.
Je bent tenslotte heilig overtuigd van je eigen morele gelijk, en dat is niet voor niets.

Alfred E. Neuman | 16-10-08 | 12:53

Televaag, Azijnbode? Lees gewoon het reformatorisch dagblad, het nederlands dagblad, spitsnieuws en het katholiek weekblad op het internet. Genuanceerder kan het niet.

steven paul | 16-10-08 | 12:52

Ik kan dat blad met die Grote Koppen toch moeilijk een krant noemen. Dat lettetype is soms groter dan de reclamefolders die ik langs zie komen. Als zij zichzelf een krant mogen noemen, mag de PO zich neutraal noemen hoor. Ik luister en lees wel door de kleurtjes heen. Die ongein die hier geproduceerd wordt probeer ik ook met een korreltje zout te nemen.

Achterdocht | 16-10-08 | 12:52

Ik kan dat blad met die Grote Koppen toch moeilijk een krant noemen. Dat lettetype is soms groter dan de reclamefolders die ik langs zie komen. Als zij zichzelf een krant mogen noemen, mag de PO zich neutraal noemen hoor. Ik luister en lees wel door de kleurtjes heen. Die ongein die hier geproduceerd wordt probeer ik ook met een korreltje zout te nemen.

Achterdocht | 16-10-08 | 12:52

achaius | 16-10-08 | 12:42 @

Gezien het peil van je Nederlandse taalbeheersing kan je beter WEL wat vaker kijken en die schotel met Al Jazeera uit je tuin halen.

Ceterum censeo dat de actualiteitenrublieken best wel wat rechtser mogen, maar dan wel een beetje nivo Elsevier en niet Hart van Holland of zeau. Ben sowieso altijd al van mening dat mensen die niet 1 minister kunnen noemen geen stemrecht mogen hebben.

rintelman | 16-10-08 | 12:51

kaaaren | 16-10-08 | 12:29
Ik heb net RussellAathletic gemailed dat je de stemming verneukt hebt met je oproep op geenstijl.

sjaakdeslinksesul | 16-10-08 | 12:51

@ mezelf:

zeikerds! oetlul!

plaspop | 16-10-08 | 12:50

-weggejorist-

zooishettoch | 16-10-08 | 12:50

Telegraaf is nu eenmaal niet de best gelezen krant op het Mediapark, maar wel de best verkochte krant van Nederland. Geen spam, maar gewoon feit.
www.telegraaf.nl/binnenland/1400148/__...

naardeklote | 16-10-08 | 12:50

Ik schaam me helemaal niet voor mijn denkbeelden. Ik ben tegen nog meer overheid en voor eigen verantwoordelijkheid. Dat ik dan bij Wilders uitkom is niet mijn probleem.

justvinnie | 16-10-08 | 12:50

Publieke omroep = Stelletje hersenloze zijkerds die als eerste tegen de muur gaan als de revolutie komt.

plaspop | 16-10-08 | 12:49

Laatst een itempje bij het jeugdjournaalgezien waarin zo'n jeugdprinsengrachtconcert snotaap een hardwerkende middenstander, hij had een lampenwinkel, de les probeerde te lezen.
Of hij het normaal vond, de winkelmeneer, om de hele dag de lampen in de winkel te laten branden.
Nee Nos, had dan ballen gehad en die snotaap op het vliegtuig naar Las Vegas gezet om daar orde op zaken te stellen.

cram | 16-10-08 | 12:49

@Teen | 12:47
Klopt. Bij " Netwerk " voel ik me niet aangesproken.

fuckje | 16-10-08 | 12:49

niet iedereen verkoopt zijn ziel aan de grootste gemene deler.

Kerby | 16-10-08 | 12:48

Persoonlijk vind ik dat het 8-uurjournaal de lading wel dekt. Het begint om 8 uur en het is een journaal.

Teen | 16-10-08 | 12:47

Van een staatstelevisie mag je verwachten dat de samenleving zich afgespiegeld ziet in de berichtgeving. Het probleem van de Nederlandse publieke omroep en wellicht in bredere zin de Nederlandse journalistiek, is dat mensen met een linkse voorkeur buitenproportioneel vertegenwoordigd is onder de medewerkers en leidinggevenden en daar objectiviteit een illusie is, men is nou eenmaal blind voor eigen subjectiviteit, is het niet raar dat 30% van de bevolking zich niet herkend in de verslaggeving. Het grappige is, dat die zelfbenoemd objectieve opiniemakers en -volgers heel gepiqueerd reageren wanneer ze op een gebrek aan subjectiviteit worden aangesproken, maar wel met droge ogen stellen dat je nu eenmaal niet een programma voor iedereen kan maken. Sorry, nieuws is nieuws, dat zou je volslagen opbjectief en feitelijk kunnen brengen. Achtergrond is subjectief, maar door hoor en wederhoor en verslaggevers uit beide zijde van het publieke spectrum kun je dit gebalanceerd brengen. Alleen moet je dan wel als links despootje uit eigen gedachtengoed kunnen stappen en dat is moeilijk....

Fimbulvetr | 16-10-08 | 12:47

Een tweede publieke omroep erbij natuurlijk!
Ook een miljard subsidie voor rechts Nederland.
If you can't beat them, join them.

bijtertje1001 | 16-10-08 | 12:47

Dus ze geven toe dat ze een groot deel van de bevolking niet berijken, maar zijn niet te beroerd om zich met belastingeld te verrijken.

Vogelbeest | 16-10-08 | 12:47

@verwardmeisje13 |12:42
Wat bedoel je precies, meiske?

fuckje | 16-10-08 | 12:47

Ik wil graag ook meer nieuws op TV over de geniale goudvis van Tante Zus En Me Zo of de wonderhund op stelten van Ome Dit En Me Dat.

Soulglow | 16-10-08 | 12:47

@ kaaaren | 16-10-08 | 12:29

ASTEBLAFT meisje, met een kusje-on-top. En nou meedoen met den discussie alhier of optiefen...

Multiflauwekulti | 16-10-08 | 12:46

ah, alles valt nu op zijn plaats. Telegraaflezers zijn Wilders en Verdonk aanhangers.

Getson | 16-10-08 | 12:45

-weggejorist-

KaKeL Kees | 16-10-08 | 12:45

En voor de telegraaf roddelblad bashers

Zembla, het achtergronden programma van Nova is het roddelblad van de NPS/VARA. Als het nu eens waar en pluriform was wat Kees Driehuis en zijn kerk verkondigd, maar het is pretentieus, ongefundeerd en ongenuanceerd

The_Challenger | 16-10-08 | 12:45

Ik vind het best dat links naar de publieke omroep kijkt en rechts naar de commerciëlen. Moet iedereen zelf weten. Wat ik niet wil, is meebetalen aan een publiek omroep, die programma's maakt die duidelijk niet voor mij bestemd zijn.

Eucalyptas | 16-10-08 | 12:45

Wij van WCeend... Hagoort,ik denk dat je binnenkort met_of_zonder_bonus een ander baantje kunt gaan zoeken.

lichtpunt | 16-10-08 | 12:45

Nou dat gaat nog wel!

verwardmeisje13 | 16-10-08 | 12:42

ik kijk eigenlijk nooit nederlandse tv
want met een schotel van 150cm achterthuis
kijk ik wel naar de feed kanaalen
en buitenlandse zenders
nederlandse zenders is alleen maar
porno reclame probeer om 00:30 maar eens
een nederlandse zender te vinden waar nog iets
leuks op is en de comerciele zenders dat is
bijna 90% reclame zendtijd

achaius | 16-10-08 | 12:42

De klassieke achterban van de VARA is anders ook niet bepaald intellectueel verheven. Moreel natuurlijk wel dankzij jarenlange hersenspoeling door programma's als Zeg eens Aa en Oppassen.

de Bree | 16-10-08 | 12:42

-weggejorist-

KaKeL Kees | 16-10-08 | 12:41

@ __dictatuur | 16-10-08 | 12:40

En Tros Aktua, toch?

plaspop | 16-10-08 | 12:41

bullshit, voor telegraaf lezers bestaat de tros..

__dictatuur | 16-10-08 | 12:40

Ik durf hier best te bekennen dat ik zo nu en dan de Telegraaf koop, sterker ik heb ooit eens een 6 weekse weekend abbonement genomen, maar de gene die de krant hier moest bezorgen, die was de weg kwijt of bezopen of allebei, want de laatste 2 keer... die moeten nu nog komen, klacht ingediend en ze beloofde dat voor 12 uur s'middags de krant alsnog bezorgd zou worden. Dom van mij om niet naar de dag te vragen want ook die moet nu nog komen.

Karel Kruizenruiker | 16-10-08 | 12:40

Ja, tuurlijk. Waarom iets maken dat een ander zou willen hebben. Dom ende achterhaald idee. Het kan natuurlijk ook dat heerschap Kriek de NeanderthalerT is en dat 'ie zijn langste tijd gehad heeft. Daarom zeg ik alvast: toedeledoki, tot morgen, zelfde tijd, andere zender.

Multiflauwekulti | 16-10-08 | 12:40

@kaaaren | 16-10-08 | 12:29
.
Donder op met je spam.

waaromeennick | 16-10-08 | 12:40

Binnenkort krijgen we dus programma's waar links iedere avond te kakken wordt gezet. Te mooi om waar te zijn. Jammer.

justvinnie | 16-10-08 | 12:39

Waarom verbaasd me dit niet? Ik kijk zelden naar het staatsjournaal, hou het wel bij het rtl nieuws. Zo nu en dan wil ik voor de grap nog wel eens afstemmen op het jeugdjournaal, iemand die het kent? Dat is een soort van overheidsgesubsidieerde staatsdoctrine voor kleine kindertjes van bakfietsrijdende vinex eenheidsworsten, gepresenteerd door tofu etende oud-krakers en naieve journalistiek studentes. Je lacht je rot als je het ziet.
-
"Je kunt immers niet iedereen bereiken met één programma,"
Nee dat klopt, misschien moet er dan maar eens een tegengeluid komen op de staatsomroep. Het geld komt uiteindelijk indirect bij de belastingbetaler vandaan. Dan mag er toch op z'n minst tegenover staan dat er voor elk wat wils is op de publieke omroep ipv voornamelijk policor gekleurde programma's.

Alfred E. Neuman | 16-10-08 | 12:39

Ja gek dat al die mensen al die sprookjes die de NOS enz. ons voorschotelen niet meer geloven. Niets van te begrijpen. Ja het probleem is dat mensen nu gewoon op internet en in de Telegraaf kunnen lezen dat er ook wel problemen zijn in die land niet meer in de euforie trappen over hoe fijn en wat voor succes de multikul is. De dagen van de DDR-praktijken zijn gewoon voorbij, jammer voor onze linkse lutsers bij de NOS.

ExtremeExtremist | 16-10-08 | 12:38

Als er nu eens 1% van die 5 miljoen bijeen gehaald kunnen worden in hilversum. Ik heb nog wel een paar LEGALE ideeën om te kijken of ze van mening veranderen in dat sprookjestheater dat links en ajax heet.
Ik zie de koppen in de oude media al. hahaha

The_Challenger | 16-10-08 | 12:38

@kaaaren| 12:29
Graag gedaan, je bent liev.

fuckje | 16-10-08 | 12:38

Maar de telegraafkijkers hebben toch kijkcijferkannonnen als 'achterstandswijken', 'can't buy me love' en andere smut-tv om hen te amuseren ?
Beetje ondoordacht meneer Fleischie.

Prikker | 16-10-08 | 12:38

Goh, de linkse mediakliek komt er achter dat ze geen 100% controle meer over hetgeen aan het plebs voorgeschoteld word als zijnde nieuws.

2voor12 | 16-10-08 | 12:37

SBS 6 is toch de zender voor 'de lezers van De Telegraaf'

CoffeePatch | 16-10-08 | 12:37

plaspop | 16-10-08 | 12:34
Rotterdam is al jaren verloren. Een walgelijke, smerige uitvretersstad is het geworden. Laat de zeespiegel maar stijgen.

de Bree | 16-10-08 | 12:37

@hannes de boender
16.800.000 inwoners 30% daar van is ongeveer 5.000.000
16.8x0.3=5.04

Den_Uitvreeter | 16-10-08 | 12:36

Jip-en-Janneke taal gebruiken, met ondertiteling in vet Times New Roman, bij 30 sec durende komkommeritems met reacties van de straat gepresenteerd vanaf de camping omdat dommensen (Telegraaflezers) met een korte spanningsboog te lui zijn om 't allemaal te kunnen volgen? Ze hebben toch de TROS?

Ad Rectum | 16-10-08 | 12:36

De commercielen zijn er om de gemiddelde burger te bedienen. Daar verdienen ze geld.
Als je ook de publieken verlaagd met als reden dat we allemaal belasting betalen waar eindigd het dan? Het moet ook een opvoedkundige rol hebben.
Onderwijs wordt ook gedeeltelijk door de staat betaald. Heeft de gemiddelde boerenlul inspraak in wat er gegeven wordt aan lessen? Hoop het niet.
Waarbij ik overigens wel vind dat de publieke omroep over het algemeen te links is en daar gecorrigeerd dient te worden...

Pilsvogel | 16-10-08 | 12:36

De Telegraaf, krant voor slapend Nederland.....

dré oudman | 16-10-08 | 12:35

Wat overigens niets afdoet aan de stuitende arrogantie van de Publieke Omroep.

Superior Bastard | 16-10-08 | 12:34

Uiteindelijk zal ook deze vorm van staatstelevisie vallen....... Ben alleen bang dat 't te laat gebeurt.

Wijnand Duyvendak | 16-10-08 | 12:34

kaaaren | 16-10-08 | 12:29 SPAM-ALERT!!!!

van dal | 16-10-08 | 12:34

nee, carel kuyl van nova, je kan inderdaad niet iedereen bereiken met één programma. maar je kan er wel en hoop meer bereiken, als je het te pas en te onpas door laten schemeren van een bepaalde politieke voorkeur achterwege laat en je nieuwsitems politiek-neutraal brengt. aandoenlijke paardenzwans, die je er bent.

baba4oog | 16-10-08 | 12:34

De Telegraaf is geen krant, meer een dagelijks roddelblad.

Bredase Sjonnie | 16-10-08 | 12:34

@ kaaren
Alstjeblieft scheet, pour toi.

cram | 16-10-08 | 12:33

-weggejorist-

Nee dus! | 16-10-08 | 12:33

Waarom zouden de Hilversumse etherelite ook iets doen voor de mensen die hun budget ophoesten? Opdoeken die bende betweters.

Zeepert | 16-10-08 | 12:33

dus de geenstijlgeneratie kijkt te weinig naar nova en pauw en flauw? en die live-verslagen dan in de panelen elke avond? die verzint iemand gewoon? overigens kun je 's avonds bij de wereld draait door piekfijn zien wat er de vorige dag op geenstijl stond, bij gebrek aan eigen fantasie en creativiteit doet de vara-redactie vaak de topics op geenstijl nog maar eens over..
enfin, beter goed gejat dan slecht bedacht.

van dal | 16-10-08 | 12:33

De Telegraaf dient bij voorkeur op een strandbed in Salou gelezen te worden, onder het eten van een frietje oorlog van Broodje Amsterdam, na een nachtje doorhalen te midden van VMBO en bouwvakkend Nederland.

Superior Bastard | 16-10-08 | 12:33

30% = 5 miljoen kijkers.
Kan iemand mij deze berekening uitleggen?

hannes de boender | 16-10-08 | 12:32

Niet echt een wonder met een übergristelijke stroman aan de omroepknoppen, die het liefst 24/7 intelligent design op het publieke net zou laten zien.

koolteer | 16-10-08 | 12:31

@kaaaren | 16-10-08 | 12:29

Gezien EN ongezien de typhus !!
Next !

oakie | 16-10-08 | 12:31

hurmie | 16-10-08 | 12:24
Ohhhhh, dus de bovenkant krijgt door de staatgesubsidieerde kwaliteit geproduceert door opiniemakers en -volgers van linkse signatuur en de onderkant, ach, die neemt genoegen met door Unilever gesponsorde meuk. Dus de massa betaalt zowel via belastingen voor de kwaliteit van de elite en via het marketingbudget binnen de FMCC aan de eigen troep. Helder!

Fimbulvetr | 16-10-08 | 12:31

dwdd is toch ook van de publieke omroep?? wat is het probleem dan? een (actualiteiten) programma kan niet iedereen aanspreken.

Ik Vind dat de televaag, niet eens het recht heeft om zich een krant te noemen maar dat ze zich dient te beschouwen als roddelblad... niet dat ik ém af en toe niet lees maar Whatever. Meerdere opinies, meerdere media's.
Next!!!!

Den_Uitvreeter | 16-10-08 | 12:31

Als grootste krant van Nederland vormt de Telegraaf een accurate afspiegeling van het intelligentiepeil van de polderbevolking.

Harrydegraaf | 16-10-08 | 12:30

-weggejorist-

Nee dus! | 16-10-08 | 12:30

ProW | 16-10-08 | 12:23
Waar de klant nog koning is, en niet de grootaandeelhouder? Mwuha. Daar luisteren ze ook alleen pas als de consument het niet meer pikt. Maar reclame en pr schijnt toch wel te werken, bij sommigen.

zak_arme_turf | 16-10-08 | 12:29

-weggejorist-

kaaaren | 16-10-08 | 12:29

@ de Bree | 16-10-08 | 12:26
Hier nog zo een. Vraagje : Wat kijk/lees je wel?

alpha_mannetje | 16-10-08 | 12:28

Gewoon Niels | 16-10-08 | 12:23
Dat doen ze dus en dat is volgens Henk Hagoort een probleem...

Fimbulvetr | 16-10-08 | 12:28

@joris, is het een idee om ipv of icm de babyface de registratiedatum in een alt-tag te stoppen?

..zapper | 16-10-08 | 12:27

Als er echt vraag naar is valt het best te privatiseren zegt Porrello altijd..

Porrello | 16-10-08 | 12:27

Ik ben niet eens een Telegraaflezer, maar informatievoorziening zou uberhaupt geen staatsaangelegenheid moeten zijn. Niet eens om het principe, maar gewoon omdat ik bulten krijg van llink.

alpha_mannetje | 16-10-08 | 12:26

Ik lees geen televaag en kijk geen camingzendert en toch walg ik van publieke nieuws- en actualiteitenprogramma's, kan dat ook ?

de Bree | 16-10-08 | 12:26

Sinds wanneer is de Telegraaf een krant.

azijnseikerT | 16-10-08 | 12:26

Voortaan iedere werkdag op Nederland 1 om 20:00 stipt, het stijlloze nieuws, gepresenteerd door Clown Fleischbaum met reporter Ruktor ten alle tijde ten plaatse van waar het gebeurt.
Met een vandaag ging het natuurlijk al mis toen alle omroepen hun actualiteiten programma's op een grijze hoop knikkerden. Zet daar een stop achter, laat iedere omroep een eigen concept ontwikkelen voor een nieuw programma en hopla, heb je in ieder geval binnen de linkse staatsomroep nog enigszins afwisselende formats.

..zapper | 16-10-08 | 12:25

mischien dat de vara wat banners op de dumpert kan plaatsen, of zelf wat beeld materiaal verspreiden via dumpert/youtube/google.video etc, in plaats van dat zuigende omroep.nl en uitzendinggemist

frozenhenk | 16-10-08 | 12:25

Ik zie het probleem niet? De Telegraaf bedient de onderkant van de samenleving, de NPO de bovenkant. Prima toch? Verschil moet er zijn! Het kicke aan de Publieke Omroep vond ik altijd dat ze niveau hadden. Waarom moet dat bijgesteld worden? Heel raar allemaal:S

hurmie | 16-10-08 | 12:24

En gelijk hebben ze, Telegraaf heeft over het algemeen geen enkele nieuwswaarde, je oren laten hangen naar lezers van deze inferieure krant lijkt me niet verstandig. Maar goed, buiten dat feit om zou het inderdaad wel fijn als de politieke voorkeur niet zo sterk naar voren kwam in de berichtgeving... Wellicht meer luisteren naar NRC lezers.

zws-vl | 16-10-08 | 12:24

De Telegraaftokkies kunnen toch gewoon naar SBS 6 zappen?

Gewoon Niels | 16-10-08 | 12:23

"Wij gaan niet voor de kijker op de knieën." Je kunt natuurlijk ook je eigen graf graven, zet die consument (kijker) eens centraal man, doe eens als een bedrijfje denken ofzo...

ProW | 16-10-08 | 12:23

Toch weiger ik de telegraaf te lezen. Al dat drama voor niets. "Wiet gevonden in koffieshop!" do'h!

Les_enfant_terrible | 16-10-08 | 12:22

"stipt" ook trouwens...

oakie | 16-10-08 | 12:22

elke avond half 8 stipe: RTL 5
De rest zuigt.

oakie | 16-10-08 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken