
Groot was de commotie over minister Meindert Middelkoop van Defensie die volgens eigen zeggen onmisbaar was voor de GPV-fractie en zodoende zijn dienstplicht wist te
ontduiken. Beetje vreemd natuurlijk, een minister van Defensie, die zelf nooit als kanonnenvoer heeft gediend. Maar goed, Den Haag hief het glas, deed een plas en alles bleef zoals het was. Niet zo verwonderlijk eigenlijk. Want nu blijkt dat het voltallige kabinet - althans diegenen met een piemol - nooit onder de wapens is geweest. Let wel, we hebben het hier over
11 (ELF!) mannelijke ministers uit Balkenende 4. En om met onze MP maar eens te beginnen: meneer werd afgekeurd vanwege slappe knieën, iets wat in de loop der jaren alleen maar is verergerd. Hetzelfde geldt voor vice-premier Wouter Bos. Die werd met slappe knieën geboren, dus logisch dat onze Fortis-redder nooit naar Libanon is gedirigeerd. Wat ons echter met name intrigeert zijn de kwalen van de ministers Rouvoet en Hirsch Ballin. Hun beide woordvoerders stellen zich op het standpunt dat de reden van afkeuring iets privé is, maar dat maakt het voor ons alleen maar intrigerender. Hisch Ballin kreeg S5 op het keuringsformulier aangekruist, geen twijfel over mogelijk. Maar zijn de verborgen gebreken van Rouvoet? Aambeien? Viel hij flauw tijdens de bloedafname of had meneer stiekem pindakaas in zijn bilnaad gesmeerd en stond hij er van te eten tijdens de keuring? Vragen vragen, Kamervragen...
Reaguursels
InloggenHeeeeey Fleishbaum, zelf wel gediend dan?????
Rouvoet -1
Ziet dat op enkele kneuzen na een GS peloton kan worden gerecruteerd.
-
Aboutaleb zei bij P&W dat hij de 'kuch" kleine groep buiten de beaut gevallen neefjes het leger in wilde sturen.
Ja dag, straks wordt mijn dienstfiets gesteaulen.
Als het enkele reis mocrotaansche leger is geen enkel probleem mee.
Gelukkig, anders hadden er nu vast allerlei schandalen op GS gestaan...
Lutsers, DH -1
Zo iemand wil je toch niet in het leger hebben, wat een mietje zeg.
Laat staan in het kabinet, die gozert is een mislukking van de natuur.
Wel toevallig dat al die refo's en gristen er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien en iets zwakzinnigs over zich hebben, hoe zou dat toch komen?
Het tegenovergestelde van hoe de ideale menschenras eruit had moeten zien.
Moet wel vaak gepest zijn op school.
collectief gebrek aan ruggengraat!
en hoe zit het met dat tuig van balkenellende 1, 2 en 3?
Religieuze bezwaren natuurlijk.
Gut, nou zie ik ineens iemand iets zeggen over 'maatschappelijke stage', kan GeenStijl daar niet eens een einde aan maken? Als neo-antimilitarisme, zeg maar?
Off topic maar wel politiek: weet iemand hoeveel die handtekeningen van europarlementsleden, gezet op vergadervrije vrijdagen in Straatsburg, gekost hebben sinds zomer 2004?
Ach ja, de dienstkeuring. Die jongen die de pollepel aan zijn oor hield bij de ogentest. De jongen die toonde dat er wel degelijk onderbroeken te koop waren in zijn maat, en tegelijkertijd liet zien dat ook mannen zwangeschapsstriemen kunnen hebben. De arts, die op het formulier platvoeten, gebroken benen en rugklachten las en vervolgens vroeg wat je eigenlijk van het leger vond (een noodzakelijk kwaad, wat een gouden vondst! S1 schreef de man, volkomen foutief, op). Die astmatest, waar het slachtoffer voor me bijna het leven liet en ik even later ook. En de voldoening na het briefje 'voorgoed ongeschikt'... er stond alleen niet echt gespecificeerd waarvoor.
Beetje jammer van die ministers die niet willen vertellen waarom ze niet in dienst hebben gezeten. maar ja vind dat eigelijk alleen maar relevant voor de minister van defentie. Maar Rita bij de commando's? die zat toch bij de PSP? Pacifistisch Socialistische Partij? Als in Principieel tegen geweld, tenzij het om geweld tegen het Kapitaal gaat...
Gebrek: zijn penis mag niet op zondag werken.
De mazelen?
@necrosis | 01-10-08 | 14:15
kan ook maar dan heb je wel hinder van die verfluchte bermbommen
S5 betekent (psychische) Stabiliteit 5, ofwel: geestelijk/emotioneel labiel. Ik weet nog dat mensen bang waren om S5 te krijgen, want hoewel je dan geen vervangende dienstplicht hoefde te doen, kon je er zeker van zijn om geen baan meer bij de overheid te zullen krijgen. Blijkt nu dat S5'ers zelfs minister zijn geworden. Dat er een labiel zootje kneuzen in de regering zit, is wel duidelijk te zien (politieke inteelt), maar ik ben blij om nu te horen dat het officieel is.
@der Mann
da's niet helemaal eerlijk, met een apache hebben die Finnen helemaal geen kans
en wij geen lol.
Zullen we gewoon een 30 mm Gatling op het dak van een oude Ascona monteren?
Dan heeft het nog wat weg van een ouderwetsch Commodor 64 spelletje
(Mocro Invaders)
@veel vaak en vet | 01-10-08 | 14:04
kopje thee?
Helden zijn het deze heren wel een ander de dood insturen.
Bermbom bij het volgende overleg van deze helden
@stekelige | 01-10-08 | 13:44
hoe dan ook schade. Is toch meer ontspannen scootertje jagen als je niet de hele tijd je rear tail in de gaten moet houden voor vijandige apaches.
@der Mann | 01-10-08 | 13:39
Volgens mij meer een foutje van jongetje Stassen.
@stekelige | 01-10-08 | 13:33
scheisse. onbetrouwbare honden die amerikanen.
@der Mann | 01-10-08 | 13:05
Jouw link: www.worldwide-military.com/Military%20... , vermeldt o.a. letterlijk:
"The first apache came in service with the US Army. The United States also delivered apaches to the United-Kingdom, The Netherlands and Israel. Today the apache is also in use by Greece, Egypt, Saudi-Arabia and the United Arabian Emigrates. There have been exported more than 1000 apaches to other countries."
Wist niet dat Islamitische immigtanten eigenmachtig over Apache's beschikken. Levensgevaarlijk man.
@Fleischbaum, ben jij eigenlijk wel in dienst geweest? Of ben je daar te jong voor..
Weinig solidariteit te te bekennen als het om kannonnenvoer gaat. De Partij van de Arbeid(ers) hanteert het gelijkheidsbeginsel alleen wanneer het hun uitkomt. Vechten is voor kanslozen en niet voor de regenten die de stoeltjes van de PvdA in de regering bezet houden. Maarja moet er ook niet aan denken dat types als Koenders, Bos en Plasterk ons land moeten verdedigen.
Alleen degenen die nog op de echte strobalen hebben liggen pitten en ook regelmatig hebben bijgevuld zijn de echte jongens waar Nederland trots op mag zijn.
Met de schuimrubbermatrasjes kwamen ook de watjes in dienst.
"zichzelf op de borst klopt'
@necrosis | 01-10-08 | 12:31
prima, moet te regelen zijn. Maar voor de scooters heb ik een beter alternatief:
de apache gevechtshelikopter www.worldwide-military.com/Military%20....
*componeert mailtje met als onderwerp 'mijn ontslag' *
hij is toch 1 groot gebrek bij elkaar, en er dan ook nog een paar verborgen hebben?? t`is wat heden tendage.
@matthias Reim
Ministers hoeven van mij niet persé in dienst te zijn geweest
Tenslotte heb ik ook niet "gediend" omdat in mijn lichting gewoon teveel mensen zaten
en ik dus uitgeloot werd
De keuring vind ik wel een belangrijk punt, ik was in ieder goed gekeurd,
als ik echter hoor dat Balkellende slappe knieën had, hoe heeft die man ooit MP van Nederland kunnen worden en waarom wordt een dienstweigeraar
minister van Defensie?
Op die post hoort een vent (of vrouw) met "kloten" (Dick Berlijn bv.)
En jij, Matthias, wat is jouw excuus
Pindakaas in de bilnaad; dat is een fantastische manier!!!
@der Mann
Ik sluit me bij je aan, maar ik wil wél in een Challenger 2, die kan tenminste
al rijdend op bewegende doelen schieten (scooters e.d.) zonder te missen
In het leger maken ze een echte man van je, vandaar dat die lui zo slap zijn. Stelletje wijven!
In het leger maken ze een echte man van je, vandaar dat die lui zo slap zijn. Stelletje wijven!
In naam van de here Jezus Christus begrijpen wij van de Christelijke Revolutionaire Garde het besluit indertijd van Dhr. Rouvoet. Hij die een dergelijke missie van de Heer heeft meegekregen heeft geen andere optie dan het werkelijke vechten aan de ongelovigen over te halen en hij zichzelf de grootste opoffering te geven, door zich namelijk gelemaal voor God te geven.
Als meer mensen nou het ware geloof aanhingen waren oorlogen overbodig. Tot die tijd zullen Andre, Jan Peter en de rest van de Christelijke Revolutionaire Garde onze aardse Goddelijke taak vervullen en de strijd tegen het kwaad vanuit onze door God toegewezen postitie voortzetten.
In naam van de Zoon de Vader en de Heilige Geest!, God verdom hun!
@Fimbulvetr | 01-10-08 | 11:37
Dienstplicht zinvol invullen? In ronkende tankcolonne richting Gouda dat lijkt me wel wat. De houwitsers doorgeladen. Waar kan ik me aanmelden?
fimbulvetr
Valt wat voor te zeggen, maar in de praktijk zal het vaak conflicteren met een studie of begin van een carriere.
Ik zie wel mogelijkheden voor de groep zonder werk en niet meer studerend, zeker i.c.m. een technische opleiding en als voorbereiding op een betaalde baan.
Die zinloze toestanden van destijds hoeven van mij ook zeker niet terug te komen.
Ik heb de documenten s nagezocht en wat blijkt Al Rahfud en Hirsi Ballin hebben zich allebei op hun moslimgeleauf beroepen en werden afgekeurd. Dat geleauf je toch niet.
de veteraan | 01-10-08 | 11:17
Ik heb hier al meerdere malen voor herinvoering van de dienstplicht gepleit, al vind ik dat vredesmissies werk voor beroeps. Het idee dat jonge mannen aan het eind van de pubertijd door de overheid discipline wordt bijgebracht en 1,5 jaar iets terug moeten doen door klaar te staan voor de samenleving, deze te beschermen, ingezet te worden bij overstromingen, rampen, evacuaties, noem maar op. De dienstplicht als tweede lans op discipline voor drop/outs, als relevante werkervaring voor hipo´s, als 1,5 jaar voorsprong op de arbeidsmarkt voor vrouwen, de tijd die ze verliezen bij zwangerschap, ik vind er veel voor te zeggen. In mijn tijd was het echter zinloos, de jongens die gingen, hebben 11 maanden als soldaat, of 14 maanden als officier geblowed, gevulde koeken gegeten en bier gezopen, veel dienstplichtigen kwamen in mijn tijd 10kg zwaarder uit dienst. Maar als dienstplicht zinvol wordt ingevuld, dan zie ik daar wel wat in.
Je kunt trouwens zeggen van Verdonk wat je wilt maar ze heeft wel de commando opleiding in Roosendaal afgemaakt.
Dit vraagt om een militaire coup!
Posten helpt. Ik had al een lijstje met wat schreeuwende pacifistische kamerleden gepost. Dit is nog beter natuurlijk. Zou ook aardig zijn alle kamerleden met een crimineel verleden even te etaleren. Ik blijf overigens bij de stelling, dat Nederland niet wordt gecontroleerd door een democratisch parlement, zeg maar een volksvertegenwoordiging, maar door particratische vergadering. Wat de regering betreft: wij worden geregeerd door onderwijzers, academicie, vakbondsmensen, gesjeesde studenten,milieu-activisten, dienstweigeraars/ontduikers en religieuze autisten! Ik voel me vandaag weer erg lekker in onze Kromstaat!
@fimbulvetr
Eveneens Libanon, we werden idd niet netjes behandeld wat tot wrok tegen de maatschappij heeft geleid bij veel mensen uit deze groep.
Op de plemp van cabrao ga ik maar niet meer reageren :-)
JP afgekeurt op slappe knieën? Ik vind het bijna te mooi om waar te wezen. Bijna dan hè.
@superjan | 01-10-08 | 09:54
Met andere woorden: slappe zakken.
Pisfinger is wel goedgekeurd en kreeg buitengewoon groot verlof. En plots was de dienstplicht afgeschaft, alsof ze bang waren dat ik echt zou aantreden. ;-)
Dienst is voor domme jongens (en voor turken die liever hun diensttijd op een Nederlandse kazerne op de veluwe uitzitten dan 3 jaar in koerdistan op grijze wolven te moeten letten).
Het is op zich wel weer jammer voor het mbo volk dat de dienstplicht is afgeschaft, want nu hebben ze dus helemaal niks meer om over te pochen
GS, doe eens wat beter je best, dit was vorige week al op RTL nieuws te zien!
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Rita wel.. al kan ze het zich nu even niet herinneren
de veteraan | 01-10-08 | 10:57
No worries, ken een paar mensen die in Libanon hebben gezeten als dienstplichtige, die zijn verre van chique behandeld na terugkomst, waar heb jij gezeten
Bij rouvoet scharnierden de knieën de verkeerde kant op .
Na een moeilijke jeugd en enkele ingrepen was hij klaar voor dit kabinet.
@fimbulvetr
Helder, ik kon (en wilde) er niet onderuit en kon gelijk lekker op vredesmissie met alle ellende van dien.
Had op dat moment wel een betaalde baan, tijdelijk want niemand wilde personeel aannemen dat nog in dienst moest.
Het leger zou helpen met zoeken naar woonruimte en een baan bij terugkomst, het moet nog gebeuren. Diverse oude maten van toen zien doordraaien na een aantal jaren en ook daar was toen weinig voor geregeld.
Vandaar mijn nogal heftige reactie, mijn excuses.
Kolonel Rouvoet loves the smell of rooibos in the morning...
@NoMinister
je hebt er ook die jaren voor commissies moesten verschijnen omdat ze zich niet achter een handicap of godsdienst wilden verschuilen. Dat was de easy way out, maar ik verdomde het om me als manke orthodoxe godsdienstwaanzinnige voor te doen...
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
@agent327 e.v.a.:
dat het een stunt was, is me duidelijk. Het grappige is dat GS er vol is ingetrapt, althans daar lijkt het op. Nu dat doordringt is het item verdwenen..... tss, zielig!
Een kabinet vol dienstweigeraars... Ik krijg toch nog wat waardering voor deze ministersploeg, die zich blijkbaar niet als een zootje domme eikels voor een of ander vaag belang van deze of gene politicus of generaal laat inzetten.
Het was toen trouwens heel makkelijk, ik ken er zat die met een medische kutsmoes de dienstplicht hebben ontweken. Zegt wel heel veel over ho deze mensen in het leven staan. Ik denk er het mijne van en voor mij verklaart het weer een stukje van hun soms onbegrijpelijke gedrag.
Joh de hele regering zou S5 gekregen hebben, uit de mondhoek kwijlend met zeer beperkt denk vermogen doen ze alleen hun eigen zakken vullen. En zeker de linkse laaielichters die elk probleem wijten aan het milieu en oplossen met een nieuwe TAX.
Kdenk dat menigeen bij Defensie wel al doorhad dat deze mensen NL acuut zouden overleveren aan de vijand zodra die zich aandiende. As we all know by now. Dusss...
In mijn diensttijd hadden wij (pantserinfanterie) het sommetje
van de 100 jongeren zijn er 50 vrouw dus die vallen af
van de 50 mannen worden er 20 afgekeurd
van de 30 goedgekeurden hebben er 5 broederdienst, zijn er 10 onmisbaar en worden er 5 nooit opgeroepen.
Van de 10 overgebleven doen er 2 alternatieve dienstplicht, hebben er 5 een relaxt onderdeel en wordt er 1 hofmeester.
Blijven er uiteindelijk nog 2 over als zandhaas: waarom moeten wij twee dat nou zijn?
Klassiek geval van godsdienstwaanzin.
@Mokum Kosher
hier een S5-er en ik ben er trots op.... ik moest daar veel meer moeite voor doen dan de meningloze luie hond die in de rij ging staan en zich een pakkie liet aanmeten... en om wat op te steken tijdens je dienstplicht moet je door wolven opgevoed zijn, anders wordt je daar alleen maar dommer.
Van Rouvoet vermoedde men dat hij homoseksueel was. Daar werd je destijds voor afgekeurd, maar een reden werd niet echt gegeven.
de veteraan | 01-10-08 | 10:17
Gut, dat hoorde ik toen van bijna iedereen om mij heen, heb een 10+ jaar oudere broer, in zijn tijd, de jaren '80, was het hip-anit-militaristisch om niet in dienst te gaan, ik studeerde in de jaren '90 en dan koos je voor kortverband, het KIM of de KMA als je het leger zag zitten, mensen die een technische of economische studie deden konden ipv van een jaar bier en gevulde koeken eten eten in Seedorf ook 4000-5000 gulden per maand startsalaris en een leasebak ophalen. Van mijn medestudenten heeft bijna niemand in dienst gezeten, degene die opgeroepen werden deden een onderzoekje ter vervangende dienstplicht, van mijn sportteams, ik speel(de) landelijk niveau, 3 van de 15 en die vonden het wel mooi om een jaartje in het militairenteam te spelen en de extra trainingsuren te pakken zodat ze konden doorstoten naar het nationale team. Wellicht verkeerde ik in een heel andere omgeving als jij, dat kan hoor, maar in mijn scene was het verre van hip om de dienstplicht te vervullen en ik hing rond met commerciele harries die nu bijna zonder uitzondering een redelijke carriere hebben opgebouwd, niet met langharig werkschuw tuig.
De nerds van vroeger zijn de power players van het heden...
Ik kreeg indertijd uiteindelijk soepeltjes S5 van een solidaire dienstplichtige psych in opleiding die wel door had hoe de vork in de steel stak.....
rita verdonk schijnt vroeger bij de commando's te hebben gezeten
Niks verborgen gebreken, ik denk eerder aan een wonder..
misschien wou hij liever bij het leger des heils. ik vind dit kabinet sowieso maar een stelletje mietjes
ik vind het niet zo boeiend
ik bedoel, dat het een stelletje watjes was wisten we al...
dat ik er persoonlijk niet aan had moeten denken dat onze first line of defense middelkoop, balkenende, rouvout, bos en verhage was, maakt het eigenlijk met terugwerkende kracht wel geruststellend.
lijn5 | 01-10-08 | 10:22
Het is onzin dat je voor het Ministerie van Rouvoet gebaat zou zijn geweest met militaire dienst. Op de eerste plaats ligt de leeftijd van de doelgroep van dat ministerium ver onder dienstplichtige leeftijd, ten tweede is er geen dienstplicht meer.
Dus zijn alle Nederlanders geboren na 1970 (pak hem beet) onministeriabel.
@Kudtkapper : Dijkshoorn is loser en wat het zo triest maakt: hij is zelf de enige die het niet door heeft. Ik ben geen fan van Frits Spits maar Fritsie heeft wel iets meer bereikt dan wannabe stukjesschrijver en werkloos bibliotheekmedewerker (hahahahaahaha... bieb medewerker, nee dan ben je een held) Nico D.
Ps: dat je trouwens met zo'n lelijke harses op de televisie mag.
@mevrouw Jansen uit S | 01-10-08 | 09:19
Was reclamestunt.
Zie ook:
www.ad.nl...
Wat heeft dit hiermee te maken :S
Aan de andere kant, stel je voor dat je als soldaat moet dienen in de "Divisie Rouwvoet". Dat klinkt toch meer als een stel nazi's met erge zaken op hun geweten. Dan kan je toch beter bij de Prinses Irene Brigade dienen.
godsdienstwaanzinnigheid
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige lutsers die in dienst is geweest, moet zeggen dat de finnen en zweden van toen een stuk gedisciplineerder waren. Het jongeren tuig van vandaag zou er naar mijns inziens baat bij hebben, 12 maanden degelijke opvoeding die ze thuis ontberen.
VOC-mentaliteit zeg ik u. VOC.
@Einde van de Domheid | 01-10-08 | 10:11 Je kunt er wel makkelijk overheen lullen en downplayen. Maar het laat wel zien dat Rouvoet en consorten wel heel erg beschermd zijn opgevoed. Nauwelijks buiten de Christelijke sfeer geweest, en duidelijk niet weten hoe anderen denken of voelen. Laat er geen misverstand over zijn: ik had een rothekel aan dienst, maar voor die fijne gristenen was het een goede leerperiode. Uiteindelijk zijn onze ministers maar wat autistiche kamergeleerden, die nooit buiten hebben gespeeld.
De Heere was in Rouvoet gekomen en had een spoor van aarsapostelen achtergelaten.
@IEDEREEN: die zich liet afkeuren... krijg snel de vinkentering laffe egoistische honden.
who cares... het is hooguit van enige belang bij een defensie-post, verder totaal niet interessant. hoe zit het overigens met andere kabinetten? En pim fortuyn was weliswaar een matennaaier maar waren dat zijn dienstmaten?
Nooit geweten dat er een samenhang zou moeten zijn tussen in het kabinet zitten en het vervullen van dienstplicht. Beetje dommig onderwerp. In het huidige kabinet er wel een sterke samenhang met christelijk fundamentalisme. Dat is pas echt eng! Laat Rutger een naar zo'n gereformeerde zwarte kousen kerk gaan en een reportage maken over wat er daar gezegd en gedacht wordt. De leden van dit kabinet steunen deze waanzin. Brrr...
Achterdocht | 01-10-08 | 10:05
Geenstijl supports strong women regardless of their stupidity.
@Fiimbulvetr
Het pleit voor je dat je niet snel op de kast te krijgen bent.
Maar het zelfvoldane toontje waarin je mensen die wel in dienst zijn geweest als kansloos en maatschappelijk niet actief maakte me razend
@Achterdocht | 01-10-08 | 10:05
Ik had dat interview met stijgende verbazing aangezien. Ik kreeg zelfs last van plaatsvervangende schaamte. Naast haar is zelfs George Bush een verlicht intellectueel. Wat een dom wicht.
Kan dit NEP-linkse broekepoeper-kabinet nou eindelijk eens vervangen worden door ECHTE kerels??
Met alle repsect, maar welke oetlul geeft er nu 4 miljard voor een volstrekt incompetente BELGISCHE bank en laat het Nederlandse smaldeel daarvan, aan zijn lot over???
Het had natuurlijk moeten zijn: 0 euro voor FORTIS en ABN (voor weinig) eruit trekken...
Waarom moeten ministers militair geweest zijn?
Voordat jullie de mensen gaan vervolgen die in de tweede wereldoorlog geen belasting hebben betaald (of hun fietsenstalling niet) plaats ik hier mijn:
Als jullie bief met Rouvoet hebben reken dan af op zijn beleid!
S5?
Ik ben afgekeurd wegens F5.
.
Overigens is diensplicht gewoon slaaf zijn voor de overheid, net als de nu voorgestelde 'maatschappelijke stage' *kots* gewoon slavendom is voor scholieren.
Naar mijn mening is dat nog altijd een paar eeuwen geleden afgeschaft, maar ja, wat wil je met een kabinet dat rechtstreeks uit de middeleeuwen lijkt te zijn gekomen.
*pakt zijn goedendag en gaat op weg naar Den Haag*
McCain: and what did you do during those turbulent waryears mr. Rouwvoet?
well,uhuh, I prayed for your release, Sir...
de veteraan | 01-10-08 | 10:01
Goed idee! Jaartje of wat in een bankje hangen en daarna flink wat wachtgeld trekken op zoek naar een mooi bestuursbaantje en wat commissie werk!
als iemand boe zei poepte andre in zijn broek.
@mezelf, interviewster heet Couric, prutser.
-edit | 01-10-08 | 09:56
Interview met Coulin gezien? Goddomme.
www.youtube.com/watch?v=73itui30qIE
Vooral steunen hoor, die Obama en Biden zijn natuurlijk veels te links ofzo.
Och och. Deze verborgen gebreken wegen toch totaal niet op tegen het grootste gebrek van dhr. Rouvoet. Namelijk het land naar de klote helpen.
doe is eerlijk, wie heeft er gediend? De meeste van ons zijn van na de afschaffing van de verplichte dienst. Maakt een goede soldaat een goede politicus, je ne sais pas...
@fimbulvetr
Ga in de politiek waardeloze lul dat je bent.
verborge gebreken?! hahahaha is toch nog best aan de oppervlakte
@Agent327 | 01-10-08 | 09:57
www.encyclo.nl/begrip/broederdienst
@edit | 01-10-08 | 09:55
Ik dacht na de derde, broederdienst. Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
@keizeradmiraal | 01-10-08 | 09:55
Ja, dat ontgaat mij ook. Als deze vrouw hetzelfde in 0031 zou zeggen, dan ging ze meteen de schandpalin bij GS.
We zijn gelukkig helemaal geen "Soldatisch" volkje..... lachen om die malle apenpakuniformen.... aan meneertje agent
vragen..."wat moet die pet kosten joh.!!"
Koperblazers en in de pas ganzen... al helemaal niet.
Onze professionele soldaten in Afghanistan noemen we "jongen&meisjes".
Onze beste korporaal zal Rita zijn geweest... Erica T. achter de gamellen.. rats
kuch en grauwe bonen.... Nee bedankt.!!
@Agent327 | 01-10-08 | 09:54
Nope. Alleen de twee oudste zonen konden worden opgeroepen. De rest kreeg vrijstelling
brrrrr Palin, snap niet dat geenstijl zo een christenfundamentalist kan steunen.
@balle eis korakas | 01-10-08 | 09:53
Alleen de vierde zoon in lijn kon vrijstelling krijgen.
Iets met tien geboden ennuh...."Gij zult niet doden" of zoiets. Niet rechtstreeks doden dus... iemand neerknallen als vijand mag niet.... als minister mag dat dus weer wel, das niet rechtstreeks en dan vindt onschen lieven Heer het wel goed. Dat heet geloof en daar moet je in gelooven. Vooral doen CU leden. Fragmentatiebommen; geen probleem voor jullie, moet kunnen, embryoselectie... euhh nee dat mag niet van Andre en Eimert. das moord van nieuw leven. Als het leven wat ouder is en een vijand heet dan mag het weer wel. Kijk, die redenatie was voor het keuringsbureau destijds al voldoende reden om iemand als de gesmeerde bliksem met S5 naar huis te sturen. Let wel; S5= stabiliteit zeer slecht/psychisch niet stabiel. En mijn heren en dames lezers; dat zijn onschen ministers!! Ik bedoel maar; welterusten!!!
balletjes niet ingedaald.
11 ministers..... De raad van 11 ?
Dat verklaart ook meteen dat clowneske gedrag van dat stel idioten in Den Haag ...
Nou, je moet dat in de tijdsgeest zien, in de jaren '80 en '90 ging je alléén in dienst als je tot de grote groep kanslozen behoorden die noch maatschappelijk actief waren, noch goed genoeg om direct een relevante baan te vinden. Tsja, ik heb mijn studie op kunnen rekken zodat ik net niet meer tot de lichting behoorde die kazerne moest aan vegen en het licht moest uitdoen, maar laten we eerlijk zijn, op wat knuckle heads na probeerde iedereen die ik ken onder de dienstplicht uit te komen. In de jaren '80 lag het ietsje anders, maar in de '90 trok de arbeidsmarkt aan, dus in dienst gaan was een weggegooid jaar....
Ik dacht dat alleen de oudste jongens uit een gezin in dienst moesten en volgens mij heeft Rouvoet een oudere broer, dus dat zou een hele logische verklaring kunnen zijn...
Als de dienstplicht geldt voor zowel mannen als vrouwen, zouden er veel minder mannen afhaken:P ... Persoonlijk denk ik dat het wel goed is... vrouwen verplicht indienst. Waarschijnlijk zal de Opzij daarna geen abonnees meer hebben:)
Guusje heeft nog een jaartje achter de tap in de kantine gestaan, meestal aangeschoten, maar dat feit werd gedekt door de manschappen.
Wat een onnederlandse discussie, dit. Kan me niet herinneren dat we ons ooit hebben bekommerd over het militaire verleden van politici. Amerikaanse toestanden waaien steeds vaker over.
Het kneuzenkabinet bestaat uit mannen en vrouwen met knikkende knieen, met draaikonten, zonder ruggegraat en een gat in de hand. Die hadden toch niet afgekeurd hoeven worden? Die hadden best met een opbouwmissie van de VN meegestuurd kunnen worden waar ze met echte kogels schieten.
Maar Verdonk is allicht *wel* in dienst geweest. Ik bedoel, die vent heeft ballen zo groot, dat hij ze aan de op de borst moet dragen.
Toen dienst weigeren, nu burgers plukken. Logisch vervolg, toch?
Stond Sharon Dijksma vroeger als MIlva niet bekend als Hotlips? Nou dan!
Ik denk dat ik er achter ben. De common denominator van de mannelijke leden van dit kabinet is dat ze stuk voor stuk geen ballen hebben. Voor dienstplicht had je destijds toch echt minimaal 1 werkende bal nodig, anders kon je vanaf de Noord-Duitsche laagvlakte niet neerdalen op de Reeperbahn.
LOL - S5 en zwakke knieën- "the stuff that leaders are made off"!
Ach, ik ben er heelhuids doorgekomen o.a. omdat ik niet van deze losers om me heen had dus ergens ben ik ze wel dankbaar....
@mevrouw Jansen uit S | 01-10-08 | 09:19 precies daar waar 'Rutger en de Fortis-meltdown' zometeen ook heen gaat.
@brienenoord | 01-10-08 | 09:18
Je snapt het niet.
Rouvoet is als godsdienstwaanzinnige afgekeurd, kan niet anders.
Er is een leuk verhaal opgetekend in het Parooltheater:
Na de tweede wereldoorlog verdienden veel artiesten hun brood in het schnabbelcircuit. Het verhaal gaat over Jean Louis Pisuisse die later op het Rembrandtplein in een crime passionel vermoord werd
Enfin, de goede man had smetvrees.
Voor een optreden met verschillende artiesten smeerde Willy Alberti de WC bril vol met pindakaas. (Het zou kunnen zijn dat Snip en Snap daar ook bij waren...)
Toen onze smetvrees-artiest zijn collega's daarop attent maakte ging Alberti met zijn vinger over de bril, stak hem in zijn mond en joeg daarmee Pisuisse de stuipen op het lijf.
Kannonier Kneuterzak meldt zich veur appel.
*met rechtervoet op grond stampt*
Als agnost kan ik alleen maar raden,
een God die zijn jongvolwassen gristelijke mannebroeders ervoor behoedde met andere mannen te baden?
Om gevulde koeken, bier, zelfbevlekking lekker wijven en zelfs gesodomieter voor HEN te vermijden,
teneinde een leven volledig aan God en Romijnen volgen te wijden?
De passie, de bijbel of het zwaard, niet kwijt,
maar te hoog voor de ordinaire anti-communistenstrijd?
Elitairisten van vele gezindten, zwak misselijk, onmisbaar of ziek,
ging het bij ons net als in Amerika, dienstplicht op basis van vrindjespolitiek?
Maar goed dat wij, de sociaaldemcraten, de dienstplicht hebben afgeschaft. Nooit meer verplicht in Atjeh en Celebes moorden of verplicht liggend vreten te Wegberg of Zeedorf. Nooit meer verplicht die saaie hoeren te La Cortina.
In memoriam Relus.
Wat een ongelooflijk geleuter. Nu wordt zelfs het systeem van de keuringen voor de dienstplicht neergezet als een complot om mogelijk dienstplichtigen van 30 jaar geleden, en die nu tot de groep "slachtoffers van GS" behoren, in twijfel getrokken. Het wordt tijd dat we ook eens een grondig onderzoek gaan doen naar de intenties van de kruistochten die immers slechts bedoeld waren om de "slachtoffers van GS" 1100 jaar later uit de wind te kunnen houden.
Maar ja, je moet tenslotte lulverhalen schrijven om te voorkomen dat er ooit een gek opstaat die na gaat vragen of het salaris van de redactieleden wel spoort met de normen omtrent de graaicultuur.
@ProW | 01-10-08 | 09:34
Klopt en betekent geestelijk niet capabel voor dienstplicht. Blijkt dat met geestelijke zwakheid je toch minister kan worden. Verklaart veel.
@p0rn0 | 01-10-08 | 09:30
Volgens Fritsie heeft hij buiten de camera's om wel tegen Niceau gezegd dat hij het stuk over Hans van Breukelen niet vond kunnen waarop Dijkshoorn antwoorde dat het dat niet boeide HAHAHA.
OT: Ik denk zelf dat Rouvoet afgekeurd is vanwege een opgerekte kringspier veroorzaakt door een dominee.
@ Kudtkapper | 01-10-08 | 09:22
Ik geef ook nauwelijks om andere mensen. Krijg dus lekker ongezien de tyfus met je huiliehuilie verhaal. Zielepiet.
Inert | 01-10-08 | 09:29
"Wat hebben al die vrouwtjes eigenlijk gepresteerd?"
Die zijn ergens geen lid van geweest of hebben ergens geen handtekening onder gezet. Dat zijn behoorlijke prestaties, dat moet je niet onderschatten!
@Schoorsteenveger | 01-10-08 | 09:32
En daarvoor gevangenisstraf heeft overgehad, strafblad dus dat iemand de rest van het leven kan/kon achtervolgen. Meer respect voor hen dan voor 'simulanten'.
@ Herman Beer | 01-10-08 | 09:10
S5 = Een 5 voor stabiliteit
@Kudtkapper | 01-10-08 | 09:22
Man, Frits Spits, maak je niet druk. De enige plek in Nederland waar naar die kwezel wordt geluisterd is huize Avondrood.
Gewinflipt | 01-10-08 | 09:28
Nee, geen dienstweigeraars. Een dienstweigeraar, daarvan kun je tenminste nog zeggen dat-ie principes heeft.
Kudtkapper | 01-10-08 | 09:22
Nogal laf dat ie dit gisteren niet face to face durfde te zeggen dan..
Ik lag dubbel in ieder geval..
Rutger is toch in het Noorse leger geweest?
@Agent 327
Ja, als de kamerfracties de coalitie blijven steunen zal er niks gebeuren en ze hebben nog steeds een meerderheid, peilingen zijn geen zetels...
Ze hebben ook nooit een "echte" baan gehad in het bedrijfsleven. Volkomen wereldvreemd.
Wat hebben al die vrouwtjes eigenlijk gepresteerd?
Scheiding aan de linkerkant.
Toch heb ik vorig jaar Roubeen zien hupsen met een stel kudtkinders tijdens de 100 dagen tour......
Als het leger toch al optrekt naar Gouda, kan er meteen een divisie doorstomen naar het Binnenhof en op deze dienstweigeraars militair snelrecht toepassen?
Die slappe knieen toelichting op het RTL journaal vanochtend: hilarisch. Nu al het pareltje van de dag. Wat Rouvoet betreft : pindakaas in de naad zie ik wel zitten als reden, waaom niet. Maar dan wel 'met stukjes erin'...
@Gewinflipt | 01-10-08 | 09:25
Misschien wel een schandaaltje maar meer dan tje wordt het niet en JPB zorgt er wel voor dat iedereen kan blijven zitten, koste wat kost, want hij wil 4 nu wel eens de rit laten uitzitten.
-weggejorist-
Vogelaar was toch ook een man ?
Typerend,had ook niets anders verwacht van dit slappe zooitje. Dit kabinet moet tegen de muur. Laden,richten,vuur!
Staatssecretaris Abu heeft toch nog onder Mohammed 1 gediend?
Nou, als hier niet op zijn minst 1 schandaaltje uit voortkomt wat een minister de kop kost weet ik het ook niet meer. Full pull stuk voor stuk onder vuur nemen.
Klink wordt niet genoemd, maar die wilde alleen in een rookvrije kazerne.
ok, broek open en dan ook direkt _alles op tafel leggen...
Wie van de geenstijl-redactie heeft zn militaire dienst wel uitgediend?
Heeft Domique Weesie wel netjes zn bijdrages voor het Soldatenkrantje getiept, Rutger iedere avond zn Boss-cmouflagepakjes opgevouwen naast zn stapelbedje neergelegd, en Joris een Grote Firewall op de duitse Hei gevormd?
Uiteindelijk ging slechts iets van 5% van de nederlandse jongeren daadwerkelijk in dienst, natuurlijk vooral van het LTS/MBO-volk en weinig studenten (terecht natuurlijk, de dienst kostte al geld genoeg en die studenten kunnen beter een duurbetaalde functie krijgen, bv bij een van de succesvolle nedrlandse financiele bedrijven als Fortis en ABN-Amro of Shell )
@mevrouw Jansen uit S | 01-10-08 | 09:19
Was reclamestunt.
Zie ook:
www.ad.nl/cultuurenshow/2657837/Ophef_...
Rouwvoet zal komen met de opmerking dat hij een oproep van de heer kreeg om niet te gaan, en dat doe je dan ook niet.
Oftopic: Iemand die zure Frits Spits nog gehoord bij Edwin Evers vanmorgen? Meneer Zure Bom vond het optreden van Niceau Dijkshoorn gisteren bij DWDD waardeloos en getuigen van geen respect. Hij voegde er aan toe dat Nico aka Kouwes goed past op GeenStijl omdat daar ook alleen maar mensen zitten die niks geven om anderen en ook geen respect hebben voor andere personen.
Waarvoor dank Frits, ga nu maar deaud.
@mevrouw Jansen te S
Hier heb je er een: www.spitsnieuws.nl/archives/media/2008...
Overigens wat doet die banner van die KUT van een Palin bovenin; rot een eind op met dat wijf.
Heilige boontjes hier. Natuurlijk probeerde je onder dienstplicht uit te komen; wat een onmundige tijdsverspilling.
Erg leuk feelgood stukje! lol!
We voelen ons al lang genaaid door dit kabinet, en zo'n gevoel moet ergens vandaan komen. Allicht dus allemaal homo. Maar ik zie ze toch meer als de passieve partij, dus das weer vreemd. Daarom houden ze misschien ook zo van moslims... Hee, kwartje?..
Hij kreeg zijn bible-belt niet los toen 'ie in het bekertje moest plassen, dus hij piste in zijn broekje. Afgekeurd, ongeschikt, toedeledokie en tot ziens...
HE, sapper de flap! Waar is dat GS-berichtje over clown Bassie ineens gebleven........
Was Jan Peter Billenknijper niet afgekeurd wegens onzedelijk gedrag?
Ja, niet te geloven! Je moet echt een brakke Sjaak zijn als je wordt afgekeurd voor de militaire dienst... Slapjanussen en uitvreters! Gadverdamme!
Rouvoet zal z'n christelijke achtergrond wel ingezet hebben, dat hij moest janken als hij een wapen zag. Gewoon roepen dat je wel elke dag in het ochtendgebed wilt voorgaan voor het ontbijt, en je wordt als ongeschikt weggeserveerd.
Hellsmurfje | 01-10-08 | 09:17
Of een mes in het voorhoofd.
Hirsch Ballin scheel? Homofiel? Of zo'n onbewust afstotelijk kereltje dat de dienstdoende keurmeester maar gewoon iets willekeurigs heeft aangekruist om hem kwijt te zijn?
Zo moeilijk is dit nu ook weer niet. Rouvoet heeft last van maandelijks terugkerende stigmata's. Het wachten is op de speer in de zij.
Vraag me sowieso af hoeveel kamerleden en topambtenaren er gedient hebben. Het zijn allemaal een beetje type meneren die vroeger het zaadje waren op school. Verwacht dan ook niet anders dat het aantal ex plichtigen onder deze meneren ook extreem laag is.
Ik denk dat A.R. niet gemist kon worden door de paterkes (je weet wel , zij die het zo goed kunnen vinden met kleine jongens)
Geen stijl, begint zich wel erg te mengen in politieke zaken de laatste tijd, om eens met echt nieuws in plaats van voortdurend oude koeien uit de sloot halen.
Welke kneus gaat er nou ook in dienst.
Open deur: hij lijdt aan waanbeelden.
Het beproefde recept om er onderuit te komen was in die jaren:
1. doe maximaal lang over een of andere kudt studie zoals bestuurlijke sociaal-agogie oid.
2. zorg via je dispuutsvrinden die wel in een normaal tempo afgestudeerd zijn dat een of ander flut-bestuursbaantje van een subsidie commissie voor zielige mensen als een gespreid bedje al voor je klaar ligt
3. stroom na het afraffelen van de scriptie met een flinterdunne drs.-titel rechtstreeks dat flutbaantje in en stuur via het duur klinkende advocatenkantoor van weer een van die dispuutsvrinden een hoogdravende brief naar je regionale keuringsinstituut over onmisbaarheid oid.
Of plan 1b.:
Laat aan het eind van de studie een van je dispuutsvrinden zijn hockeystick tegen een van je knieschijven aanrossen omdat je die bij je aankomende kantoorbaan toch niet meer nodig hebt
en 2b. laat je vervolgens op die verrotgeslagen knie die het overigens bij het in- en uitstappen van de limousine nog prima doet afkeuren (eventueel via dispuutsvrindje dat arts geworden is)
Ik ben ook niet in dienst geweest. Jippie, ik word over 10 jaar minister. Let maar op.
God heeft via een engel aan het leger laten weten dat Rouvoet gespaard moest blijven, aangezien hij in een volgende eeuw geroepen zou worden het land te dienen ter meerdere eer en glorie van de Allerhoogste.
We wisten toch allang dat is een kneuzenkabinet van laffe angsthazen was. Maar nu is het dus ook officieel vastgesteld.
Rouvoet: te grote kans op sodomie en gomera. Bovendien muiterij.
-
Toen die bij het Leger des Heils kwam hebben ze nog een beetje wat van hem kunnen maken. Jammer dat de pater niet van hem af had kunnen blijven anders had die nog wat verstand gehad.
Alsof je dergelijke lui uberhaupt onder de wapenen wil hebben.
NEXT!
S5 = gaylord ?
Je ziet het ook aan ze.
Ook leuk! Wie van de Kamerledenstituees hebben het vaderland op de Zuiderkruis gediend?
Is Geert wel in dienst geweest dan?
Ik denk Kinderpindakaas!
Gij zult niet doodslaan?
-weggejorist-
-weggejorist-
Sinterklaas weet alles.
REAGEER OOK