
Werd
De Bond Tegen Het Vloeken tot voor kort nog gezien als een wereldvreemd gezelschap fundamentalisten die tot diep in de nacht met een kladblok op schoot de herhalingen van Jensen zaten te screenen op het woordje 'jezus', tegenwoordig ligt dat anders. In het Nederland van vandaag de dag is er volop ruimte voor dit door kerken gefinancierde instituut, en ook de publieke omroep neemt de vrijheidhatende jezusfreaks zeer serieus. En zo kon het dus gebeuren dat de NPO in al haar wijsheid besloot een aankondiging voor de Nederlandse Film Top50 van de radio en televisie te
verbannen, omdat het spotje de goedkeuring van De Bond van God niet kon wegdragen. Het woord 'godverdomme' viel namelijk een keer, en zulks is uitermate kwetsend en beledigend voor gelovig Nederland zo vindt ook de publieke omroep. Dus hupsakee, weg met
die spot. De makers wordt vriendelijk verzocht een nieuwe versie te maken die minder polariserend is. En de Bond Tegen Het Vloeken? Die is dolgelukkig:
Dit toont duidelijk aan dat het zin heeft om te protesteren tegen misbruik van Gods naam. Goed mensen, de vertrutting is voltooid. De jaren '50 zijn definitief terug in Nederland. Met dank aan NPO-baas
Henk Hagoort.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Dr.Zeldenrust | 15-09-08 | 20:29
OKE! GOD/ALLAH VER.DOM.ME.
Een pot nat, nietwaar?
je mag nota bene een hele post volvloeken en mijn allusie op een oude slogan van het Vlaams Blok wordt
-weggejorist-
? ironiedeficientie bij GS ?
Stuurman aan wal | 15-09-08 | 19:16
Inderdaad, erg jammer!
Die god vanmij loopt de hele dag te vloeken en te tieren.
Ik vind het niet meer dan normaal dat deze spot van de radio is afgehaald. De enige reden dat deze spot te horen was, was om via een makkelijk te gebruiken doelgroep, waarvan men wist dat dit boze reacties zou opleveren, te scoren voor een verder nietszeggend initiatief. Het vervelende is dat ze daar nog in geslaagd zijn ook. Shame on you!
Jaja, en deze dan:
-
"De intolerantie der toleranten."
-weggejorist-
Waarom denken ze altijd dat ik met God de hunne bedoel? Misschien kunnen ze hun God beter een naam geven. Enkele suggesties: Joost, Jan-Peter, Brian of misschien Jodeador.
Lekker pijpmondje die Arie Slut.
Kacang | 15-09-08 | 20:06
De uitleg is prima, maar als je graag verdoemd wil worden en toch niet in God gelooft, kun je het beter aan iemand anders vragen. Toch?
Lekker he, beetje vloekend melullen met GS. Roep op Kanaleneiland te Utrecht eens iets vervelends over Allah, Mohamed of de Koran, in de buurt (maar da's logisch, uit de buurt is heel wat moeilijker) van een stel bontkraagjes. Dan heb je m'n diepste respect verdiend, nu niet. Beetje zielig dit, boefjes!
Waar maken die gristen-mensen zich toch druk over, stelletje idioten zijn het. Dit geldt trouwens voor alle 'gelovigen'. Ze zijn godverdomme niet goed wijs.
Want ....... GOD. VER. DOM. ME ...... betekent, dat wij (ongelovigen) graag verdomd willen worden. So what, wat is daar mis mee. Wij doen dit ons zelf toch aan, daar doen wij de gristen-mens toch geen kwaad mee? Of zie ik dit godverdomme verkeerd.
Henk Hagoort, door God gediplomeerde janlul (en voor de rest van die gristelijke sekte(n): Huisjes verkopen of wegeven aan normale mensen en enkele reis vertrekken naar de Amish in de USA. Ik vermoed, dat die echter te modern zijn voor jullie bekrompen geestesgesteldheid.
Tranen in mijn ogen, waar gaat het heen in Nederland?
Waar hebben al onze voorvaderen voor gestreden?
wel pótverdriedubbeltjeskater zég!!!
Mijn berichtje in het gastenboek op de BTHV website word niet eens geplaatst.
Dus mensen met Tourette mogen tegenwoordig ook al niet meer op tv?
... Toch vind ik dit een goede zaak van DBTHV... zit ik te wachten op het zoveelste reclamespotje dat probeert mij weer ergens van te overtuigen..? NEE... en zit ik te wachten dat daar ook nog een keer flink in gevloekt wordt? NEE... dus gewoon lekker opsouten met dat schijtspotje...
Ach de staatomroep en haar vermolmde aanhangsels. Vuur flikkert vaak nog 1 keer op alvorens definitief te doven.
Waarom hebben mensen leren vloeken? Omdat God dat zo gewilt heeft, anders had onze lieve heer ons wel anders gemaakt.
De bond tegen het vloeken maakt hier overuren.
Ik vonnut trouwens ook nog niet eens de beste film...
* het stijlloos met die gasten op een akkoordje probeert te gooien *
potverdulleme toch, dit vind ik uiters betreurenswaardig, ik vind persoonlijk dat af en toe op zijn tijd een vloek best mag kunnen, JEZUS !
kut bond tegen het vloeken, vloeken wordt al eeuwen gedaan, dat ban je niet zomaar uit, en verbieden kan al helemaal niet, dan krijg je zo'n dictatuur...
domme cristenen :')
Ja, nou hoor...
* nooit is wat mag, wluh *
He he, einde van de werktijd "ahum". Elke dag weer een verademing verlost te zijn van de meest kinderachtige posts.
Stelletje watjes man...
wat moet zo'n gozer in een spot dan zeggen als ie boos is.
Potver drie dubbeltjes ofzo :p
Die bond tegen het vloegen ken godveredomme de kenker krijgen.
godverdommaaaaaah
Er is maar een juist antwoord hierop: bij de omroep klagen dat er juist te weinig aan de belevingswereld van niet christenen gedaan wordt.
Misschien kunnen we ze wijs maken dat moslims door te vloeken beter integreren. Dan mag het weer.
* snel soepsidie aanvraagt voor "vloeken met mocros" *
Godzalzegodverdommedoodknetteren !
daarbij is god een verzonnen naam voor een niet bestaand persoon
Ja, ja, die Hagoort, die scoort. Hij doet gewoon , waarvoor hij is gekozen. Hij hoort gewoon bij het uitstervende ras van mensen, dat gelooft, dat er ergens boven de wolken een oude man leeft, waar wij na onze dood allemaal naar toe gaan. En dan moeten wij rekenschap afleggen over bijvoorbeeld wat wij tegen het vloeken hebben gedaan. En als hij dat dan goed vindt, dan krijg je 70 maagden en ........... ?? Oh, dat is een andere oude man! Jetteketet, wat kun je toch vergissen, hè?
Heeft weinig met religie te maken, meer met beschaving. +1 voor Hagoort dus.
'En de Bond Tegen Het Vloeken? Die is dolgelukkig: Dit toont duidelijk aan dat het zin heeft om te protesteren tegen misbruik van Gods naam.'
En nu gaan wij turven hoevaak de gristenen homosuelen discrimineren/kwetsen. De winnende gristen (per week) wordt dan voor de leeuwen gegooid. Uiteraard richten we een tv-zender op die de gristenvoordeleeuwevenementen, het programma heet: PARELS VOOR DE ZWIJNEN, live uitzendt. Uiteraard ontvangen onze leeuwen niet zo'n JPoverschrijdend salaris zoals die leeuw van de VARA. Mits wij onze studio in Staphorst of Urk kunnen plaatsen, kunnen wij het kanaal tegen een christelijk tarief aanbieden.
Lange Frans doe eens kamervragen stellen
wordt
ik vind godverdomme best wel een mooi woord, zeker als het met een mooie rollende r word uitgesproken.
Het is godverdomme niet normaal!
godnondejusekankerkolerekutvanchristusineencadillacopeenzonnigezondagochtend, en die hadden ze toen nog niet eens uitgevonden, kan je nagaan.
hmm, wel vreemd. ze nemen alles altijd zo letterlijk op door net zoals nu iets niet in de context van bijvoorbeeld een film te zien. of gewoon de werkelijkheid niet te zien.
maar wat betekend dan god verdom me?
god verdoem MIJ. dat is geen schelden of wat dan ook maar dat is het vragen aan god om jezelf te verdoeme.
trieste mensen die geld verspillen das het enigste wat ze doen.
U stemde op Christenen in de politiek, U krijgt Christenen in heel het land.
De leiders van dit land verkopen die boodschap met genoegen, stelletje laf stemvee...
Jezus wat een tyfuszooi! Zijn ze godverdomme helemaal krankjorem geworden daar bij de bond tegen het vloeken? Ik hoop dat ze het heen en weer krijgen achter de hartkleppen.
darmflora | 15-09-08 | 15:10
Gelukkig , we zijn het eens.
Haags kan zo mooi klinken.http://nl.youtube.com/watch?v=KQLn5s3t4tE&feature=related
ja mensen in nederalnd mag je bijna alles zeggen
@ hero_of_heaven | 15-09-08 | 15:02
Je moet je scheldwoorden wel zinvol gebruiken inderdaad :p Maar aan het - met veel deftige woorden helemaal niets zeggen - (zoals men dat op het Binnenhof pleegt te doen) heb je echt helemaal niets.
darmflora | 15-09-08 | 14:49
Het zinloos gebruiken van scheldwoorden als antwoord op dit topic is wel degelijk een gebrek aan woorden of tenminste een gebrek aan fantasie.
Ik wil hier absoluut niet het lieverdtje uithangen ( zoals ik al eerder schreef ) , maar je moet het toch met me eens zijn dat in het hedendaagse leven de ene godver, tyfus, of kankah om je ongevraagt om de oren vliegt?
Als ik dan de comments lees van sommige reagluurders vind ik het allemaal een beetje heel erg hypocriet.
Dit alles op Geen Styl waar altijd zo hevig en fel gereageert word als er weer eens een of andere eikel geen repect toont voor de ander.
Woorgebruik heeft namelijk met respect te maken, daar geloven wij toch allemaal zo in hier op Geen Stijl?
Hoog tijd om het Colosseum weer in ere te herstellen.
Voor de liefhebbers. www.muslimmassacre.com/
Nu nog voor de rest van de religie.
Henk Hangoor, bedankt, u heeft dit land een stuk leefbaarder gemaakt(tenminste mocht het ergens toch uw schuld zijn)!
@ hero_of_heaven | 15-09-08 | 14:04
Schelden is geen gebrek aan woorden, maar gebruik van woorden die de lading dekken; m.a.w. krachttermen. Dat kunnen ook scheldwoorden zijn ja.
gnomidion | 15-09-08 | 14:42
Dan rot je toch ff op naar de Azijnbode als je kwaliteit wilt?! Lutser!
@ Barkruk | 15-09-08 | 13:06
In het kader van het nieuwe millenium en alle daarbij behorende medelanders die ook een eigen inbreng op de cultuur hebben, is een alternatief voor Godverdoemme het even lekker bekkende Mohammedomme.
Ik hoop dan wel dat de moslimbond-tegen-het-vloeken even gevoellig reageert als dat Nederlandsche-toen-was-geluk-nog-heel-gewoon-relituig, en niet meteen met brandende vlaggen de straat opgaat.
Godverdomme, als ik ergens een diepe haat voor koester is het wel censuur van die uit incest voortgekomen Gristenen
-weggejorist-
Ik denk dat de Almachtige eerder beledigd wordt door al die fundamentalistische reli-fascistische rotzakken die beweren namens Hem te spreken, dan door iemend die es een paar keer GVD eruitflapt...
ik heb al tien keer gepost in het gastenboek van de Gristenbond, maar het wil er maar niet doorkomen. Raarrrr!
nl.youtube.com/watch?v=WfWglLtd8K0&...
Zomaar, omdat het kon.
www.youtube.com/watch?v=3_Nrp7cj_tM
Of zoals Billy Connolly zei: "There is no bad language, there is only bad use of language."
En voor voorbeelden ven slecht taalgebruik hoef je alleen maar de bijbel te lezen (of het partijprogramma van CDA en PvdA).
De schitterende film zo fragmentarisch uit het verband scheuren zodat alleen het woord godverdomme blijft hangen is schandeliger dan de uitdrukking zelf. Wie denken ze daar godverdomme wel dat ze zijn om van die parel in de Nederlandse speelfilm geschiedenis een soort Flodder te maken door zo'n fragment te pakken.
George Carlin - Religion is bullshit:
nl.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o
Richard Dawkins - The Root Of All Evil:
nl.youtube.com/watch?v=X2epvSAGuLc
nl.youtube.com/watch?v=IEWVch1afbs
nl.youtube.com/watch?v=NSx0UQBPPo8
Ik geloof in me zelf. Jij ook?
ulk | 15-09-08 | 14:08
Zie er het positieve van in, dit alles kan de videotheek winkel nieuw leven in blazen.http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/9/5/050908_videotheken.html
(meet schuur op, opent illegaleSouthpark videoverhuur)
nl.youtube.com/watch?v=9AoyYLhgKq4
Nog een leuke voor die gristenhonden: nl.youtube.com/watch?v=KANukZsWD9Q
Nu er nickx meer vaut gaat in ons prach-ti-ge land en alle kleine probleemtjes zijn opgelost snap ik heel goed dat we ons nu druk moeten maken om vloeken in een spotje,....<zet gedachteloos de whiskeyfles aan de mond>
God, als U dan toch de hele dag achter de geraniums Uw demente dagen zit weg te dromen, God-Verdoem-Me dan ook maar eventjes, nu het nog kan, voordat U dood en begraven bent. En niet te veel kwijlen hier, houden we het zonnig en droog vandaag, ok?
tada | 15-09-08 | 14:16
Eerlijk antwoord: ik vind vloeken en ziektes als stopwoord gebruiken getuigen van een gebrek aan beschaving. Ik doe het zelf dan ook zelden, alleen om christenen en moslims te kwetsen.
Effe ter verdediging van die Bond (nee, ik ben geen lid oid): Ze hebben alleen een vriendelijk verzoek gestuurd. Iedereen heeft recht om dit te doen, die bond heeft verder geen bevoegdheden of zo, ze vragen gewoon of het niet anders kan. Als ze nul op rekest krijgen, even goeie vrienden (geen rechtszaken of bomaanslagen of zo). Soms luistert er wel iemand naar ze en dan hebben ze dus geluk.
Ten tweede is het logisch dat in die film (Zwartboek) gevloekt wordt da's realistisch want mensen deden dat in de oorlog zeker (schijnt nog niet zo makkelijk te zijn, oorlog). Maar om dat nou juist tig keer op de radio uit te zenden als spotje, daar word ik ook gestoord van....
Dus (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen): bond tegen vloeken +1
www.bondtegenvloeken.nl/index.php?pagi...
3 vragen aan jullie stelletje eikels goedverdoeme...
Tam Tam | 15-09-08 | 14:10
Gelovigen moeten niet altijd zo zeiken! Gelovigen zijn ook terroristen! Als je niet in een god gelooft hoe kun je dan zijn naam ijdel gebruiken? Kijk dat men iets heeft tegen een vloek als KANKER of TYFUS ok, dat bestaat ook nog eens maar god? Het eerste overtuigende bewijs moet daar nog voor worden geleverd....
wat komen sommigen toch weer lekkerrrr klaarrrrr lekker vloeken tikken op een blogje.....
Inderdaad zei iemand terecht: probeer dat eens in een sollicitatiegesprek, wedden dat je die functie van directeur niet krijgt?
@hero_of_heaven | 15-09-08 | 14:09
Idd erg fatsoelijk, mij vousvoyeren is niet nodig.
wat een sneu stukje is dit..
vraagt niemand zich af wat het nut is om te vloeken in een aankondiging van een Film-top50 (??). Kijk, als je nou op je duim slaat met een hamer, oké.. In tegenstelling tot hier beweerd wordt is vloeken helemaal nergens goed voor. Niks truttig: terecht geweigerd.. Opzouten met wannabe-stoere, semi-leuke aankondigingen!
(nee, ik ben niet lid van die bond)
piquant | 15-09-08 | 14:06
Dank U.
( ik begin nu wel erg fatsoenlijk te worden)
@Schoorsteenveger | 15-09-08 | 14:00
Valt reuze mee. Na verloop van tijd vliegen ze elkaar in de haren over de hegemonie. Op dat moment is iedereen het zo spuugzat dat alle openbare religieuze uitingen en regels worden beperkt tot beleving in de prive-sfeer.
vloeken is, of je het leuk vind of niet, onderdeel van de dagelijke spreektaal.
(scenario)schrijvers gebruiken die taal als gereedschap om de personages in
hun film of boek leven in te blazen, "echter" te maken. "Op Weg Naar Het Einde", "Reis naar het Einde van de Nacht", "Lolita", "The Big Lebowsk","Pulp Fiction" Er wordt wat afgevloekt, geneukt en gevochten in onze wereldliteratuur en-cinema
.
De Bond ThV probeert dit (met succes) te verbieden.
Vloeken in films is nu dus verboden onder Balkenende2008.
.... but you ain't seen nothing yet....
Het streven is een literatuur waarin alleen nog gezonde personages
voorkomen die gewenst gedrag vertonen, en waar alleen nog
normale mensen in voorkomen.
Wel aardig is verder om op te merken dat bij het verschijnen van bijv. Turks Fruit,
de boeken van Reve en de tv-dingen van Wim T. Schippers ( die het vloeken tot stijlicoon wist te maken) , vooral het Telegraaf-GSvolk zich van het voetbal losrukte om met volle bek te schreeuwen dat het allemaal smerige troep van communistische homo-steuntrekkers was.
@hero_of_heaven | 15-09-08 | 14:04
Ben zelf geen anti vloeker, maar om je nu echt om alles zo druk te maken.... ; heb je wel erg weinig aan je kop.
Btw, ben het dus met je eens.
Fuck alle goden! Ik ontken het bestaan god, de zoon, de heilige geest, maria, allah, jaweh, wodan, zeus, elfjes, david de kabouter, frodo, het spaghetti monster, draken, sinterklaas en vrijheid!
Jeetje! Onee, dat mag ook niet :S
Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:50
Net wat ik zeg Schoorsteenveger, vloeken moet kunnen. En als jij vind dat de krachtermen in je comment nodig zijn om je woorden kracht bij te zetten, ga gerust je gang.
Maar dan ook niet zeuren als er eens een scheldwoord of aktie voorbij komt die jou niet zint.
Net als handenschudden ( wat gewoon hoort), is het ook vrij normaal dat je je taalgebruik fatsoenlijk houd.
Niet dat ikzelf nou zo,n lieverdtje ben op dat gebied , maar ik heb nu eenmaal van huis meegekregen om het redelijk netjes te houden.
Overmatig schelden is een gebrek aan woorden.
Wat Harrie Potter betreft ben ik het helemaal met je eens . Opzouten met die eikel.
@Maaier | 15-09-08 | 13:51
En een heleboel ongezond werk en veel armoede en emigratie. Fijne tijd!
Het moet GVD niet veel gekker worden, dat zelfs de linksche staatsomroep zich al druk maakt over een vloekje meer of minder. GVD zegt helemaal niets, je verdomd jezelf, no more so what.
Maar ja wat wil je met een garisten broeder als Hagoort, hoort hoort luistert Garisten woord.. (ook al is de aanhang ervan inmiddels gedecimeerd). Betutteling en opdringing van het geloof ten top...
Hier kan ik toch zo verhipt kwaad van worden he...
LOL@ Gestas 13:59
Maar ik heb die "cosmic Jewish Zombie" water in bier zien veranderen op de zwarte cross. Toen ben ik ook bekeerd.
Doe normaal man kut! Ik zit verdomme in de bond tegen vloeken!
Potverdorie?
Pilsvogel | 15-09-08 | 13:35
Je hebt godverdomme gelijk, bel die verdomde burgemeester en licht godverdomme de redactie van z'n bed!
Godver.
stekelige | 15-09-08 | 13:54
Ik snap wat je bedoelt, maar het is toch een riskante strategie.
"Christianity:
The Belief that some cosmic Jewish Zombie can make you live forever if you symbolicly eat his flesh and telepathicly tell him that you accept him as you master, so he can remove an evil force from you soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree...
Makes perfect Sense"
En degene die daarin geloven moeten mij vertellen dat ik zijn vader niet uit mag schelden....
Godverdomme is geen verbastering van god verdoem mij, het zijn geen drie woorden.
God verdoemme, is aanvoegende wijs. (Geen gebiedende)
God verdo(e)mme die hamer (op mijn vinger!)
Net als: God verhoedde dat.., godbetert, etc.
In de jaren 50 hadden we tenminste nog geen last van Marokkanen en ander gespuis.. zo gek was die tijd nog niet.
Er is mij altijd verteld dat je vuur met vuur moet bestrijden. Laat ze maar een beetje aanklooien. Door de grefo's achter 't stuur te zetten, worden de moslims vanzelf of aangepakt ofwel ze trekken samen met ze op om de gemeenschap te fundamentaliseren. In beide gevallen is dat winst, want in beide gevallen zal uiteindelijk een salomonsoordeel beide stromingen terug in hun hok plaatsen.
tafkaFM | 15-09-08 | 13:49
Ja, maar dat is niet zo. Dat is niet de enige vooruitgang.
In de jaren 50 was alles nog goed. Geen moslims in NL, geen belastingen, geen embargoschendingen, mensen stemden nog gewoon in hun zuil en vrouwen waren nog wilsonbekwaam.
www.telegraaf.nl/binnenland/1920978/__...
Om maar even op het echte probleem terug te komen. Het is allemaal de schuld van de buschauffeurs.
Lekker zo,n moslimaneukert als burgervader. Hij zegt glashard dat Connexxion het maar op moet lossen. In dat geval.......... blogsimages.skynet.be/images_v2/002/51...
( zit zich ineens te bedenken dat R,dam binnenkort een nieuwe burgermeester krijgt.)
hero_of_heaven | 15-09-08 | 13:28
Nou, vertel mij godverdomme dan maar eens wie er godverdomme bepaalt wat vloeken is an wanneer het nutteloos of zinloos is. Als een MP vanuit het Catshuis het gore lef heeft om in een tv-programma van Gristenhonden de fatsoensrakker uit te hangen en te balken dat je zonder geloof niet kunt functioneren, dan is dat voor mij vele, vele malen erger dan honderdduizend vloeken. Als Gristenen het gore onfatsoen hebben om in de openbare ruimte te gaan bidden omdat ze vinden dat de geplande uitzending van een film hen niet zint, dan vind ik dat onzindelijker dan honderdduizen volgepiste luiers op een hoop.
Als het vloeken de enige vooruitgang zou zijn ten opzichte van de jaren '50, doe mij de jaren '50 dan maar weer.
godverdomme!
Dat is een hele goede onwikkeling, ik vind vloeken namelijk ook een teringgewoonte.
Het is omdat jullie allemaal zo vloeken dat wij niet over water kunnen lopen.
Dat het godverdomme niet erger moet worden.
Heeft misschien iets met beschaving te maken?
Godverdomme!
Jezus wat een stel christenfundies.
Ik vraag me wel af of 'kanker' wel mag, dat is namelijk niet kwetsend want het is gewoon een straf van god.
-weggejorist-
En toch heb ik in mijn kindertijd veel plezier beleefd aan de Bond. Lekker het antwoordapparaat van de Bond tegen het Vloeken vol schelden met veel poep, pies en godverdomme, wie is er niet groot mee geworden?
Kerk, Staat en Justitie behoren gescheiden te zijn........ maar daar is de laatste 8 jaar weinig van over
jaap1888 | 15-09-08 | 13:32
Een 120-jarige reaguurder, dat is godverredomme een lintje waard
vloeken maakt impotent...
@ hero
thanks, idd het nutteloos smijten met ziektes etc klinkt allemaal niet erg beschaafd. Als het een topic over handenschudden is hebben dezelfde reaguurders het allemaal opeens over fatsoensnormen...
Hypocriet dus.
Kom maar.
Nondeju, laat dit soort praktijken eens afgelopen zijn. Heremeteit zeg.
Goed om te weten dat er in deze tijd nog mensen te vinden zijn die zich bezig houden met de echt belangrijke zaken.
Zie niet waarom dit kwetsend kan zijn.. Moet die film nou ook gebanned worden?
Vloeken is hartstikke nuttig. Opgekropte aggressie kan men beter verbaal uiten dan fysiek.
Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:25
Nee, maar wel een baard. Misschien is het die tyfusjezus wel. Vuile betweter
-weggejorist-
@BigFoot | 15-09-08 | 13:16
Indien mensen zich gekwetst voelen dan is er iets substantieels mis met hun belevingswereld. Verder voegt het WEL wat toe aan de boodschap, namelijk dat deze veel en veel duidelijker overkomt (mits het scheldwoord in kwestie goed wordt gebruikt.) Ik weiger om mijn taalgebruik aan te passen aan een minderheid in deze samenleving, puur en alleen omdat zij weigeren om realistisch in het leven te staan. Verder kun jij wat mij betreft ook de pleurischolera krijgen, gewoon omdat het kan en mag. Lul.
Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:24
Wel lezen wat er staat Schoorsteenvegert, ffberg doelt op het nutteloos neerkalken van al die zinloze scheldwoorden.
Schelden moet mogen, maar dan wel zinvol.
Pilsvogel | 15-09-08 | 13:20
Ja, en die webmaster heeft een direct lijntje met God zeker.
ffberg | 15-09-08 | 13:20
Ja kom, laten we de wereld eens lekker gezellig maken door alles wat splintergroeperingen niet zint te gaan verbieden. Dan mogen we in korte tijd geen handjes meer schudden.
Kuch... revolutie!.. uche.. uche..
ffberg | 15-09-08 | 13:20
Ben het met je eens, beetje kinderachtig allemaal die comments.
Zitten er waarschijnlijk toch onvolwassene te reaguren.
Komt U maar...
Je zus, het zou toch wat worden als we straks ook die kudtkabouters van Sneeuwwitje niet meer mogen beledigen, goedverdoeme! Dat zijn tenslotte ook sprookjes.
Gristenen hebben geen radio en televisie. Degene die klaagt bij de bond tegen vloeken, krijgt gelijk een ouderling op bezoek, die alle kastjes nasnuffelt op verborgen en verboden electronica.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!!
Met zn allen voor de openhaard en naar de radio luisteren, half 6 de piepers op toafel, 9u noar bed en de opkomst van Rock 'n Roll herleven!
Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:14
Berichtjes worden geplaatst na goedkeuring van de webmaster.
Heb niet het idee dat die van mij door de keuring komt...
Godver, fragmenten van NLse films ZONDER tieten? Jezus!
1sokkie | 15-09-08 | 13:18
Ja, als er een God bestaat dan heeft-ie beslist humor en zijn die freaks gegarandeerd de lul.
Ok dat was 'm. we hebben lol gehad. op naar een ander land. en we laten de griffoos achter. morgen 14:00 Schiphol code woord (je raadt het)
*zucht* je kan het verwachten met zo'n topic...
Ben geen reli maar erg gezellig vind ik het ook niet klinken allemaal, zal wel iets met fatsoensnormen te maken hebben ofzo. Maar handen schudden vinden we allemaal wel heel belangrijk toch????
Stelletje hypocrieten.
Moet godverredomme toch niet gekker worden he ? Straks mogen we dat soort films niet meer maken of zelfs kopen in winkels of internet.
Dan wordt het weer schijnimport via duitsland... godverredomme!!!
Het is toch godverdomme niet normaal meer al dat gevloek.
Wat een tyfus bende, dat ze allemaal maar de pleuris krijgen :)
BigFoot | 15-09-08 | 13:16
Ja, er wordt wat gekwetst de laatste tijd. Daar moet godverdomme maar eens een eind aan komen.
Moet mogen toch een vloek op z,n tyd. Maar dat dit niet mocht kan ik wel begrijpen.
Dat spotje komt ongevraagt langs bij die gristenen en die moeten het keer op keer aanhoren. Maar wat ze niet beseffen is dat wij , de ongelovige honden, het oeverloze gelul van hun kluppie al eeuwenlang ongevraagt aan moeten horen.
Als ze daar nu eens een censuur opgooien in de media ..........................
Het is voor ons ook een kwelling om week in week uit dat gezeik aan te horen over wat er allemaal wel mag, en vooral niet.
En dat alles wordt ons opgelegt door de auteurs van diverse sprookjesboeken.
nl.youtube.com/watch?v=jEOkxRLzBf0
GodverredommeLOL @ Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:14
Schoorsteenveger | 15-09-08 | 13:12
Ws heb je gelijk. Sta je als zedig gristen voor de poort, wordt je direct gebounced. Het hele leven verkeerd begrepen. Bleek het doel hoeren & snoeren te zijn.
Prima! Goede reactie van de NPO. Vloeken is platvloers en onbeschaafd taalgebruik en staat los van religie.
Als iemand vindt dat het tot het normale dagelijkse taalgebruik behoort nodig ik hem van harte uit om tijdens een sollicitatiegesprek of zakelijk gesprek met klanten enkele stevige GVD's in de mond te nemen.
Nu ga ik godverdomme UPH om de godverdomde twee woorden een verdomde vloek laten vallen. Godverdomme!
terecht
met een vloek kwets je een substantieel deel van de bevolking, het voegt NIETS toe aan de boodschap en getuigt van schraal taalgebruik.
Wees blij dat de bond tegen het vloeken dit soort protesten niet met soepsidiegeld financiert
er zit ook nog een "lul" aan het eind, dus dat kan absoluut niet!
Verdikkeme zeg!
Mijn god heet 'DE'. Zijn maagd heet 'HET' en hun heilige zoon heet 'EEN'.
Ik erger me dus godverdomme de godganse dag aan die kankerjezusfreaks die op tv en radio mijn kutreligie bezoedelen. Ik heb een schurfthekel aan die tyfuslijders.
Elke uitzending waarin de namen van DE, HET of EEN worden misbruik moeten direct VERBOTEN worden!
Godverdomme, ze hebben een gastenboek godverdomme.
www.bondtegenvloeken.nl/index.php?pagi...
wat een hypocriet zooitje. waarom dat domme filmpje en niet youp of die volgevreten pisnigt de leeuw? nog meer mannetjes behoudens, dat uitgewoonde stronthol verlinden, die kleine thaise mannetjes in de gang hebben staan?
Wat vindt God er zelf van? Dat krijg je nou nooit te horen. Er gebeurt verdomde veel in God's naam, maar wie bepaat er hier godverdomme wanneer God's naam wordt misbruikt? Vanuit mijn visie kan God niet béter geëerd worden dan door Hem zo hard mogelijk en zo veel mogelijk te vervloeken, dag in dag uit, week in week uit, jaar in jaar uit, tot het einde der tijden. En als we godverdomme dan allemaal voor de Hemelpoort staan, zal God de hardste vloekers het eerste binnenlaten, daar ben ik godverdomme van overtuigd. Die Bond tegen het Vloeken is een diepe belediging voor welke God dan ook, als je het mij vraagt. Hoe halen ze het godverdomme in hun hersens om te oordelen en te veroordelen in naam van de Almachtige. Wat een hovaardij. Godverdomme.
Zo, weer een beetje dichter bij God.
-weggeGVD't-
@Spittertje | 15-09-08 | 13:07
Als je goed zoekt, vindt je in Turks Fruit misschien een enkel klein vloekje
snotverdulleme
Pardon.
Zolang de naam van the Flying Spaghetti Monster maar niet onheus wordt gebruikt!
www.venganza.org/
Ik vind dat niet zo verkeerd hoor. Ik vloek zelf wanneer het me uitkomt en dat is vrij regelmatig, maar mij hoor je bijvoorbeeld al niet in de buurt van kleine kinderen. Het voegt toch godverdomme niks toe, of wel soms!!
Vanzelfsprekend ben ik wel tegen allerlei samenspannings-partijen die met dit soort geneuzel hun tijd en gemeenschapsgeld verdoen.
Vloeken is alleen vloeken als het gerelateerd is aan hun geloof? Stelletje hypocriete kutlullen
@ Spittertje | 15-09-08 | 13:07
In welke NL film zit dat niet?
Vloeken verlaagt de stress....
*Condoleancekaartje naar Tiny en Lau stuurt*
Hé, de Heere heeft mijn vloek (deels) gecensureerd.
@Meurende Felix | 15-09-08 | 13:06
Ja, hoor. Dat is GS
Oké, bindend Stemadvies: allemaal klikken voor die film waar Godverdomme in zat. Welk is dat? Iemand?
Godvergraaiendegrijpklauwenvanouderlingenonderderokkenvangereformeerdedochtersopdeveluwofzuidhollandseeilandennogaantoe!
heb je ook een bond tegen haatbaarden/gristenfundamentalisme en sociaal onvermogend denkende pauper vrienden?
Allahverdomme... Dat rolt gewoon niet. GODVERDOMMEEE!
Ik scheld veel... Dat is mijn uitlaatklep en daarom ben ik nooit aggresief.
Vloeken is gezond. www.nu.nl/news/1277740/91/Vloeken_doet...
*leert papegaai van de Bond tegen het vloeken,vloeken*
Plopperdeplop!
Met de donkere dagen voor de deur moeten onze gggristenvrienden weer zieltjes winnen hè. Laat ze lekker de k*nker krijgen.
Een nederlandse film bevat:
a) disfunctioneel naakt
b) overdreven articulerende "acteurs/actrices"
c) excuusallochtonen
d) een zich in de randstad afspelend onduidelijk plot
en natuurlijk
e) minimaal 1 vloek per scene
Is cultuur.
Bidden is net als vloeken aangeleerd.
Bond tegen het bidden.
"Er was een handvol klachten bij ons binnengekomen. Heel veel mensen hebben deze vloek gehoord, maar weten de Bond nog niet te vinden", zei Smit.
Een handvol?
Dat zijn hooguit vijf klachten op een populatie van 16.428.360 mensen.
Doe nou toch eens effe normaal mensen.
Impact vermogen van die gristenen is ook weer nul. Lange tenen van waandenkbeeldaanhangers irriteren mij, maar daar doet niemand wat aan. Vloeken en schelden is niet altijd even prettig, maar als je tegen dat filmpje te hoop gaat, ben je mij kwijt hoor. Loop naar de pomp met je verbodmanie.
Je zus misbruiken hoeft ook niet.
@ Niet voor Jan | 15-09-08 | 12:56
Makkelijk zat : De PvdA moest en zou regeren, daarom hebben ze de CU dit kabinet ingeholpen. (tevreden?)
Jezus Christus, dat moet iedereen toch godverdomme zelf uitmaken of je vloekt of niet?
Godverdomme = God verdoe mij.... gewoon een verzoek dus, niets beledigends aan...
de jaren '50 is toch de natte droom van de fatsoenrakkers van de telestijl?
Veel van de hier verklarende Islam bashers of 'watchers' zijn al dan niet radicale Christenen. Dat moet toch goed nieuws zijn voor deze 'Joods-Christelijke' cultuur'?
(BTW MTV 'piept' ook heel wat weg, prima overigens...)
-weggejorist-
Toen Verbeet hoorde dat er op de radio over de nota werd gesproken, gevloekt hebben?
Verdomde blasfemie ook altijd!
Zeau. Waar zouden we toch zijn in deze wereld zonder de Bond Tegen Het Vloeken.
OT: Vergeet niet te stemmen.
Stelling van maandag 15 september 2008
Het budget voor ontwikkelingshulp moet worden gehalveerd
www.stand.nl/
Ik heb op de middelbare school geweigerd om De aanslag te lezen omdat er teveel in werd gevloekt. Eigenlijk vond ik gewoon het boek te dik.
nondeju!
god-ver-dom-me
kruip toch terug achter de geraniums, stelletje reeds ver over datum zijnde jezusfreaks
Zielige nazi's..
Aan het kruis met de publieken!
grutjes.
Dit is wel heel sneu... als je het niet wilt zien dan heb je een zap knop en ten tweede is dit gewoon een scene uit een film.... Mensen vloeken nu eenmaal, dus je kan je kop wel in het zand steken maar dat helpt ook niet echt.
godverse zeikgristenen..
En een hele erge knapperd die ook dit weer op het bordje van de PvdA weet te leggen ! Kom dan, ik weet dat je het kunt !
-pieeeep-
Dan vinden ze deze ook vast niet goed.
www.youtube.com/watch?v=Akh4o_H8uxo&am...
Geenstijl, ga ff iemand pesten....
.
Als dat gevloek vind ik zelfs irritant.
Godverdegodverdegodgloeiende poken wat een stelletje bekrompen, zielige moraalridderige, farizeeische huilebalken.
De fundi's hebben het voor het zeggen, he!
Wij kunnen alleen niet samen met de fundi's en multiculti's samen in 1 land wonen.
We moeten opdelen.
Wel godverdegodver! Dit toont duidelijk aan dat het geen zin heeft om te protesteren tegen censuur in God's naam.
God Verdoem de Bond Tegen Het Vloeken!
fuck religieus fascisme godverdegodver
Nu maar hopen dat heel de christelijke wereld niet zo gaat rellen als de moslims nav Denemarken... Zit er aan te komen natuurlijk.
REAGEER OOK