Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Televaag knuppelt Greenpeace dood

greenpies468.jpgGoeiesmorgens! Het is weer lekker wakker worden voor de uitslapertjes van integer links. De Televaag pakt vanochtend namelijk uit met een frontale aanval op de eens zo sympathieke Zodiac-ridders van Greenpeace. U weet wel, die eco-insurgents, die het tegenwoordig op onze vissers hebben voorzien door moorddadige rotsblokken in de Noordzee te laten afzinken. Dat strafbare feitje gaat de walvisfluisteraars nu op een rechtzaak komen te staan. Wegens "versperren van een waterweg". Heerlijk. We love the smell of chocoladeletters in the morning. Oh, en alle Wim Heitinga's van Nederland zijn van harte welkom op de Greenpeace Open Dag. Joho, en een fles met rum...

Reaguursels

Inloggen

En... Waarom staat er geen artikel op GeenStijl over hoe journalisten van de Telegraaf Stan Storimans' vrouw bedrogen, net na diens dood? (Wie brood men eet, etc.?)

Leviathan | 05-09-08 | 10:58

Stelletje meelopers hier. Waan van de dag.

Greenpeace is niet meer wat het geweest is, klopt, maar ze hebben bijvoorbeeld wel gezorgd dat er nog eetbare vis is. Er was een tijd dat afval gewoon in de zee gedumpt werd, inclusief radioactieve waste. In die beroemde jaren tachtig, toen ook onze regering stiekeme plannetjes had, werden de vaten gewoon in zee geflikkerd, samen met het zwaarste gif. Greenpeace maakte dat zichtbaar en ging een beetje heen en weer varen langs die dumperts van toen.

Maar nee serveer ze gewoon af. Iets met links dus fout.

Roer | 04-09-08 | 23:18

Ik ben benieuwd hoeveel leden dit gaat kosten. Ze kunnen een grote bek hebben maar als de leden wegblijven (en dus het geld), gaan ze toch echt zinken naar hun eigen stenen.

- teruggejorist - | 04-09-08 | 20:53

Berichten uit de telegraaf zijn sowieso van lage kwaliteit. Een slecht roddelblad dat elke dag verschijnt. Dat vod kan je gewoon niet serieus nemen.

Mr. Wrong | 04-09-08 | 17:48

Hoeveel berichten moet GS nou verplicht per week plaatsen uit de Televaag?

LinksIsLeuk | 04-09-08 | 17:42

Die engbekken van de postcodeloterij onder druk zetten ,dat ze moeten stoppen met subsidie aan dit vullis.En de regering is net zo erg geven ook kapitalen aan die piraten.Milieu ??? ander woord voor geld.

fleurtje | 04-09-08 | 17:27

Zij houden toch zo van bomen? Hang ze er maar aan op!

Prof. Cor Rupt | 04-09-08 | 16:17

Kinderen worden door het linkse lerarencorps al op de lagere school besmet met het greenpeace-virus. Dat wordt nog eens dunnetjes overgedaan door het Jeugdjournaal met hun items over afbrekende ijsschotsen, niet ontziende jagers en mismaakte Chernobyl kinderen. Dat gaat er natuurlijk in als koek.
.
Dat Greepeace zich bedient van terroristische tactieken vind je nergens terug. En daar hebben we gelukkig onze kwaliteitskrant De Telegraaf voor.
.
Het grappige is dat ik in mijn buurt vele semi intellectuelen op zaterdag trots met De Volkskrant en het NRC zie rondstappen. Maar als je ze beter kent dan weet je dat ze te stom zijn om te schijten en meer dan de helft van de artikelen te hoog gegrepen is.

FreshClash | 04-09-08 | 16:05

Ik hoop dat Greenpeace kapot gaat, en hun leden ook. Dat is het doel wat greenpeace voor hun hardwerkende tegenstanders ook heeft.
Hoop echt dat elk lid van Greenpeace z'n baan verliest. Zomaar omdat je lid bent. Weten ze ook eens hoe dat voelt.

datzitzo | 04-09-08 | 15:50

Sauruz | 04-09-08 | 14:29
Trol

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 14:53

-weggejorist-

Sauruz | 04-09-08 | 14:29

@ Murdockyoufool | 04-09-08 | 14:08
Helemaal mee eens. Nu vind ik links bashen niet zo erg als je er direct op kunt reageren. En dat kan helaas bij een gedrukte krant niet en ik voel me niet geroepen om me tussen het Televaag-publiek op haar website te mengen. Geenstijl bedient zich ook van wegzetten van links op een bepaalde manier, maar dat doe ik dan maar af als een manier om reaguursels los te weken.

goedverstaander | 04-09-08 | 14:16

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:56

Aan Rutger om wat milieuvriendelijkere suggesties te verzinnen voor die levensgevaarlijke hemelfietsers. Of is hier een taak voor ons weggelegd?

una paloma blanca | 04-09-08 | 14:09

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:45 & 13:52:
Is heel wat voor te zeggen. Maar Duitse justitie vertoont helaas eenzelfde laksheid tegen de illegale visserij als tegen de dumpacties van Greenpeace. Je kunt van Greenpeace zeggen wat je wilt maar ze kaarten problemen eerst wel tot in den treure aan voordat ze tot dergelijke acties overgaan. Het zou me dan ook niet verbazen dat ze de illegale visserij meermalen bij onze oosterburen hebben gemeld. Ik moet zeggen dat ik door uw argumentatie iets minder positief tegen deze actie van Greenpeace aankijk.
Het door U voorgestelde boetesystem kan mijn goedkeuring wegdragen. Lijkt een beetje op de manier waarop illegale olielozers worden aangepakt.

goedverstaander | 04-09-08 | 14:09

@De La Puerco | 04-09-08 | 11:28
Nee hoor, iedereen heeft de vrijheid te kopen wat hij wil. Maar ik weet een ene beetje hoe De Telegraaf te werk gaat. 'k Heb waardering voor hara vasthoudenheid en het speurwerk van haar journalsiten, maar het samenzweerderig toontje dat ze eens in de zoveel tijd aanheft, bevalt me niet. Links bashen verkoopt en De T. weet dit maar al te goed. Wegwezen met die BILD-The Sun-maniertjes.

Murdockyoufool | 04-09-08 | 14:08

una paloma blanca | 04-09-08 | 13:54
Foei! Vliegen is slecht voor het milieu

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:56

Kan Rutger a.j.b. zaterdag a.s. naar de open dag gaan en deze terroristen uitleggen dat er nog veel effectievere manieren zijn om vissers te vermoorden? Bijvoorbeeld door de blokken graniet vanuit een helicopter direct op de schepen te laten vallen en daarna individueel op de smerige vissers die aan het spartelen zijn.
Die groene terroristas NU aanklagen voor poging tot moord, direct ieder gestort blok laten opruimen en met zijn allen hopen dat er tot die tijd geen gewonden of doden vallen.

una paloma blanca | 04-09-08 | 13:54

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:45
Ik vind overigens dat vissers die in zeereservaten vissen keihard aangepakt moeten worden via 3-strikes out systeem: 1e x fikse boete (ettelijke tonnen), schip een kwaartaal aan de ketting, 2e x, dubbele boete, schip een jaar aan de ketting, 3e x keer 3-dubbele boete, schip inbeslag genomen.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:52

goedverstaander | 04-09-08 | 13:27
De vraag wat is meer illegaal wordt in een rechtstaat door een rechter beantwoord, de opsporing gebeurt door het justitieel apparaat, een burger kan een aanhouding doen en de juiste opsporingsdienst optrommelen maar daar houdt het op. Greenpeace zou als een burgerwacht met bootjes op zee kunnen gaan en de stoute vissers verlinken, dat zou ik prima vinden, wat Greenpeace hier doet ligt wij mij betreft in de sfeer van vislijnen op kruinhoogte spannen boven een voetpad door wandelaars die boos zijn op ATB-ers en ruiters en dat is gevaarlijk.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:45

@ aap-noot-mies | 04-09-08 | 13:39
Elluk nadeel hep se voordeel. ..

goedverstaander | 04-09-08 | 13:41

@ De La Puerco | 04-09-08 | 12:49 && 12:54

1 zegen van links is toch wel dat we door al die belastingen een tijdje van uw schrijfsels verschoond blijven :-)

aap-noot-mies | 04-09-08 | 13:39

.. ik heb dat aardige franse echtpaar-met-duikflesschen van hiernaast eensch gewezen op de open dag aan boord van de sirius.
Het leek ze wel knal.

Jan Passant | 04-09-08 | 13:36

@ Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:24
Ik heb het zojuist ook even vluchtig doorgelezen en inderdaad, er zitten wat scheve dingen in. NL heeft zichzelf ertoe verplicht om voor 2010 beschermde gebieden aan te wijzen. Het zou met niet verbazen dat Greenpeace, mocht daar dan toch nog worden gevist, vrolijk doorgaat met het dumpen van stenen op die nieuwe locaties. Mits ze van hogerhand worden gestopt natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat de NL overheid dezelfde passieve houding aan zal nemen als de Duitse justitie op dit moment.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:34

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:19
Deze slag is de uwe. Ik heb er inderdaad moeite mee deze Greepeace-actie te veroordelen. Mocht ik jouw argumenten negeren dan is dat zeker niet opzettelijk.
Laat onverlet, we hebben het hier wel over wetsovertredingen van beide kanten. Wat is meer fout, illegaal vissen of illegaal dumpen?

goedverstaander | 04-09-08 | 13:27

goedverstaander | 04-09-08 | 13:11
Daar heb je (denk ik) een punt, maar ik heb nou nog nergens precies kunnen vinden waar al die stenen gedumpt zijn. Het gaat over gebieden buiten territoriale wateren, Duitse Waddenzee, Noordzee... Op de site van Greenpeace zelf zijn ze er duidelijk over, maar dat lijkt me niet de meest betrouwbare bron inzake. Vervolgens kan ik dat ook niet helemaal rijmen met het standpunt van Greenpeace dat ze vinden dat Nederland beschermde zeegebieden moet aanwijzen en vervolgens dumpen ze volgens eigen zeggen stenen in DUITS Noordzeegebied (dat toch al vol stenen lag zeggen ze...)

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:24

Saxon | 04-09-08 | 13:12
Tja, onbewaakte spoorwegovergangen zijn veel gevaarlijker dan bewaakte, maar mensen steken ze toch over dus moeten ze niet zeuren als op een zebrapad aangreden worden door een automobilist. Jouw mijnen zijn een drogreden....

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:23

goedverstaander | 04-09-08 | 13:11
Subtiel verschil: hek is zichtbaar en wordt geplaatst door een overheidsinstelling, de stenen op de zeebodem zijn onzichbaar en wordt illegaal dedumpt door een NGO. Verder heb ik nog nooit van dodelijke ongelukken of ernstige verminking gehoord door prikkeldraad, ik ken wel verhalen van vissers die in levensgevaarlijke situaties terecht kwamen toen netten vast kwamen te zitten, Maar ik snap uit jouw reacties, mijn argumenten negeren dat je moeite hebt jouw standpunt los te laten, je weet dat ik gelijk heb, maar je kunt dit niet toegeven, doen sympathisanten vaker...

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:19

@ De La Puerco | 04-09-08 | 12:54
Als U met een bankier moet spreken over het financieren van uw belastingaanslagen is er toch iets structureels fout met uw boekhouding. Of U bent minder gelukkig in zaken, dat kan ook.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:18

@ Saxon | 04-09-08 | 13:12
Misschien stuit het derhalve bij de visserij op minder bezwaren als Greenpeace de blokken vervangt door oude zeemijnen.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:15

@ Aan de zeekant van de duinen staat (vaak) geen prikkeldraad ;-)

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:10
.
Bedankt voor de tip. Dan zal ik de volgende keer de duinen vanaf de zeekant penetreren. . .

goedverstaander | 04-09-08 | 13:14

Aah, die prikkels aan het draad is meer ter decoratie dan, doen niet auw? Wist ik niet.
Daarbij, die vissers moeten niet zo zeuren. Lijkt me dat die oude zee-mijnen een stuk gevaarlijker zijn in de netten. En die pleuren ze gewoon weer terug in zee omdat afvoeren ze te veel geld kost. Lekker collegiale jongens.

Saxon | 04-09-08 | 13:12

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:00
klopt!

Fimbulvetr | 04-09-08 | 13:12

@ Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:08
Volgens mij klopt jouw vergelijking niet helemaal. Daar waar Grienpies de stenen dumpt mag niet worden gevist. Als het voor toeristen verboden is om zich in Scheveningen te bevinden zet je er toch ook een hek omheen? Helemaal niet zo'n slecht idee trouwens.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:11

@ goedverstaander | 04-09-08 | 13:05
Aan de zeekant van de duinen staat (vaak) geen prikkeldraad ;-)

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:10

goedverstaander | 04-09-08 | 12:59
Uiteraard snap ik de strekking van je post. Ik chargeer dan ook. Echter ben ik van mening dat wat Greenpeace doet, niet door de beugel kan. Vervolgens stel jij in je post dat je het eigenlijk niet zo erg vind, want steen komt daar wel vaker voor. Stel nou dat ik vind dat toeristen er een puinzooi van maken in Scheveningen, dan ga ik toch ook geen rotsblokken op strand gooien?

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:08

Greenpeace leden en sympathisanten zijn echt vreselijke hippie terroristen. Aanpakken en opsluiten die lui.

Watcher | 04-09-08 | 13:06

@ Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:00
Dan bent U in het donker nog nooit met een leuke jongedame de duinen in geweest. Je kunt je lelijk bezeren aan dat prikkeldraad.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:05

@ Greenpeace... ach, is een gewoon bedrijf geworden dus gaat het al lang niet meer over milieu e.d. maar over salarissen en de Verlies- & Winst rekening. HeerBommel 11.50:
Dat denk ik ook. Ik eet mijn hoed op als blijkt dat het geld dat aan acties wordt besteed hoger is dan de salarissen van de bezoldigde medewerkers.

goedverstaander | 04-09-08 | 13:04

Saxon | 04-09-08 | 12:56
Volgens mij is de strekking van de post van Fimbulvetr dat hij voorbeelden geeft van dingen die niet of slecht zichtbaar zijn met als doel mensen ernstig te verwonden. Lijkt me bij prikkeldraad langs fietspaden onderlangs de duinen niet echt het geval.

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 13:00

@ pek en veren | 04-09-08 | 12:57
Haha! Dat is een waarheid als een koe. Welke vis trouwens?

goedverstaander | 04-09-08 | 13:00

@ Zeeland Sjort | 04-09-08 | 12:53
Nee natuurlijk niet. Er zijn richtlijnen voor wat je overboord mag gooien en wat niet. Olie mag dan organisch zijn maar er staan torenhoge boetes op het lozen van dit goedje. Als reaguurders alles precies moeten gaan uitleggen wat ze bedoelen krijgen we lappen tekst die geen hond meer wil lezen. Wel een beetje tussen de regels doorlezen, mijn waarde.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:59

Het verpakken van de vis in een Telegraaf is natuurlijk een stuk milieuvriendelijker dan in plastic.

pek en veren | 04-09-08 | 12:57

@Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:44
Duinen afzetten met prikkeldraad zoals langs de Zeeuwse fietspaden?

Saxon | 04-09-08 | 12:56

@ De La Puerco | 04-09-08 | 12:46
Appels en peren. Ik zou maar goed uitkijken op de weg als ik U was.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:56

Sorry lieve lieden moet met mijn bankier gaan praten over het financieren van mijn belastingaanslagen. Bye.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:54

@ goedverstaander | 04-09-08 | 12:31
Dus is het volgens jou redenering eigenlijk helemaal niet zo erg dat de Exxon Valdez bij Prince William Sound op een rif voer? Het was immers toch maar geladen met organisch materiaal.

Zeeland Sjort | 04-09-08 | 12:53

@ sobotta | 04-09-08 | 12:41
Helemaal mee eens. Ikzelf ben overigens ook niet links of rechts. Maar dat belet me niet over (bijna) alles een mening te hebben. Op basis van gezond verstand in plaats van politieke voorkeur. Ik heb zo de schurft aan van die hokjesdenkers.
Te vaak verlagen reaguurders zich hier tot generaliseren, polariseren of nog erger op de man spelen of schelden in plaats van het reaguren met steekhoudende argumenten. Maar gelukkig zijn er ook personen waar je een open discussie mee aan kunt gaan waarin er respect is voor elkaars afwijkende standpunten. Om dat laatste waar ik hier nog steeds rond.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:51

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:40
Niet eenvoudig he 1 voorbeeld van waardevolle linksheid, dat we het relatief goed hebben is niet dank zij links maar ondanks links en hoeveel beter haden we het niet gehad, zonder die 'progressieve' tegenhouders.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:49

goedverstaander | 04-09-08 | 12:41
Yep! Was ik vergeten! Ik ben niet tegen NGO-s hoor, maar ze zijn niet onafhankelijk en ze zijn niet zondermeer betrouwbaar en als de burgerlijke ongehoorzaamheid anderen in gevaar brengt of als ze liegen dan moeten ze daarop hard aangepakt worden. Het doel heiligt nooit de middelen!

Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:47

goedverstaander | 04-09-08 | 12:31
Je mag niet over de vluchtstrook van een snelweg rijden, kan dus ook in uw visie wat rotsen worden geplaatst. Pas als er een keer een verwarde automobilist, wanhopig zoeken naar een andere niet gesubsidieerde zender op zijn radio wat naar links afwijkt en zo een rotsblok raakt is de stenenplaatser verantwoordelijk. Dit is helaas een redenering waar ik niet mee weg kan. (Murphy's law: What can go wrong WILL go wrong).

De La Puerco | 04-09-08 | 12:46

goedverstaander | 04-09-08 | 12:31
Je blijft hangen in een cirkelredenering en weigert in te zien dat Greenpeace vissers, die wellicht in overtreding zijn in gevaar brengt en dat is moreel verwerpelijk als strafbaar. Volgens jouw redenatie zijn de volgende acties dus volledig valide:
-ruiters\fietsers horen niet op voetpaden, dus het is volledig terecht dat iemand die zich aan paarden en atb-s stoort een touw spant op 2m, zolang het touw maar biologisch afbreekbaar is.
-Diepe kuilen graven met houten staken in een bos, wandelaars mogen immers niet afwijken van de wandelpaden dus als ze daarin vallen is het hun eigen schuld.
-Mijn auto onder hoogspanning zetten, vandalisten moeten met hun poten van mijn spullen afblijven, dus als ze dan toch mijn auto aanraken is dat hun eigen schuld. Ik zal groene stroom gebruiken.
-Leverworst met natuurlijk gif in de tuin gooien, die kut kat van de buren pist alles onder, dus als die het loodje legt na het eten van die worst is dat eigen schuld, ik zal gif van een vliegenzwam of zo gebruiken.
Zal ik door gaan? Of begin je te snappen wat mijn argument is....

Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:44

Gooi ze met betonnen pantoffeltjes aan in de zee

veel vaak en vet | 04-09-08 | 12:42

Einde Greenpeace eindelijk in zicht !

Alfa75 | 04-09-08 | 12:41

@ De La Puerco | 04-09-08 | 11:21
Gaan we weer. Goed lezen. Ik zeg niet dat GS niet onafhankelijk is van de regering ofzo, maar plaats vraagtekens bij hoe kritisch ze zich kunnen opstellen t.o.v. bv. de Telegraaf.
Lijkt me nogal een spagaat ......

J. Trajkovic | 04-09-08 | 12:41

@ eikenhout
Even voor de goede orde: ik ben noch links noch rechts. Het gemakkelijke beeld: links = radicaal, tuig, geitenwollen sokken enz. ergert mij alleen.

Zo begin ik inderdaad te voelen dat rechts gepeupel is.

Kijk eens naar de teneur van de bovenstaande reacties; dit is toch duidelijk?

sobotta | 04-09-08 | 12:41

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:37
Je vergeet de zure regen/dode meren en bossen nog. Volgens mij de milieu-hoax van de vorige eeuw.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:41

@ De La Puerco | 04-09-08 | 12:29

> Had je gevraagd om 1 voorbeeld van waardevolle linksheid

Moeilijke, ik weet namelijk niet wat jij precies met links bedoeld. Als dat Stalin is, ja, dan heb je wel een punt: daar is niet veel goeds over te zeggen.

Als je misschien PVDA/SP/GL bedoeld, weet ik het eerlijk gezegd ook niet. SP en GL hebben nooit in de regering gezeten. De PVDA vaak wel. Sinds mijn geboorte, zo'n 30 jaar geleden, ben ik niets tekort gekomen. Zo slecht zullen ze het wel niet gedaan hebben (NL is een vd rijkste landen ter wereld).

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:40

[email protected] Riest | 04-09-08 | 12:25
Eens, alleen een waakhond moet wel onder controle gehouden worden - je laat een waakhond niet los wanneer er een schoolklas op excursie is op het bedrijfsterrein. Greenpeace houdt het debat scherp en brent terecht dingen in de publiciteit, maar Greenpeace dikt soms heel bewust onwaarheden aan (BrentSpar, ontbossing, CO2, kernenergie) en doet soms hele gevaarlijke dingen (rotsblokken in de zee pleuren) en in dat geval moet de waakhond keihard terug in het hok geschopt worden .

Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:37

@ aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:25
Het is hier vaak zwart of wit, met niks er tussenin. Helaas.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:35

De La Puerco | 04-09-08 | 12:18
Dat is wat mij ook niet zint, maar voor mij houdt het daar ook ongeveer op.
Want ik weet niet of ze gedaan hebben wat ze hebben gezegd, en als ze dat zelfs gedaan hebben, stelt het niet zo veel voor. Da's alles van mijn zijde.

Ik ken zoveel acties. Boeren die melk op binnenhof laten stromen, en dar bekueringen voor krijgen. Blijkt het water met ietsje melk te zijn...
GS die de Volkskrant zogenammd voor de raad van journalistiek sleept. Misschien is deze actie van GP ook wel een vette hoax.

denouden | 04-09-08 | 12:33

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:19
Ik ben het met U eens dat het stoppen van het afzinken van die blokken voor Duitse justitie geen (hoge) prioriteit heeft. Maar ik vind ook dat die blokken daar op de zeebodem geen vlieg kwaad doen. Je kunt je namelijk afvragen hoe illegaal het is om materiaal dat daar van nature al voorkomt in zee te gooien. Het is zelfs toegestaan organisch (en dus afbreekbaar materiaal) dat niet van nature in zee voorkomt overboord te kieperen.
Als de vissers er nu voor zorgen dat ze de wet niet overtreden kan hen niets gebeuren natuurlijk. Mochten er in de toekomst incidenten plaatsvinden met lichamelijk letsel of zelfs dodelijke slachtoffers dan zou Greenpeace m.i. zeker verantwoordelijk moeten worden gesteld.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:31

@ Eikenhout | 04-09-08 | 12:22

Noem mij 1 land met alleen maar een vrije markt. Het is de combinatie vrije markt + overheid die succesvol is.

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:30

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:25
Had je gevraagd om 1 voorbeeld van waardevolle linksheid.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:29

defsz | 04-09-08 | 12:13
Kijk zo kennen we groenlinks weer, duidelijk, onvervaard, totaal ondemocratisch, totaal geen rekening houden met de wensen van anderen etc. Geheel denkend vanuit de dictatuur van het proletariaat a la Lenin. Enkele lieden weten alles beter, die moeten de baas zijn en wie nit luistert krijgt een ... rotsblok op zijn kop. Zoooooo 1917.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:27


> Het idee van een vrije markt in een democratie is wellicht
> niet perfect, maar iets beters is er nooit geweest.

Eh, maar dat hebben we toch ook in NL? Voor alle duidelijkheid: de Rode Khmer / DDR / Stalin zijn natuurlijk verschrikkelijk, maar het gaat me te ver links-NL daarmee te vergelijken. Misschien moet je wat meer nuance aanbrengen in je stukjes.

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:25

Greenpeace attackeren, toe maar. Straks het Wereld Nauur Fonds aan de beurt? Stichting Zonnebloem? Tuurlijk, die rotsblokken is gevaarlijke onzin en Greenpeace slaat geregeld door. Met Gp bashen slaat GS echter door.Iemand moet de waakhond blijven en ik zie ze graag aan zo'n stinkende schoorsteen hangen met hun protesten.

@ aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:01

Je kunt niet wiskundig bewijzen dat de vrije markt de beste oplossing biedt maar je kunt dat wel met macro-economische cijfers bewijzen.
Landen waar er vrije markt is kennen de hoogste onderwijscijfers, hoogste bruto nationaal product, goede gezondheidszorg, laagste zuigelingensterft enzovoort.

Dat is geen geloofskwestie. Dat zijn keiharde feiten.

Eikenhout | 04-09-08 | 12:22

goedverstaander | 04-09-08 | 12:04
Dat is nog steeds geen valide reden voor Greenpeace om voor eigen rechter te spelen, net zoals een gewone burger geen glas mag strooien op een plek die niet als hondenuitlaatplaats is aangewezen, of vergiftigde leverworst in zijn tuin mag strooien om van die vervelende katten af te komen, of een autokraker of fietsendief met geweld mag stoppen of vandalisten een opvoedend pak rammel mag geven. Allemaal dingen die een lage prioriteit hebben voor de wetshandhavers, maar dat betent niet dat een burger daar een eigen oplossing voor kan vinden die anderen in gevaar brengt. Een boomkottertje dat een blok van 3000kg in de netten krijgt komt in problemen. Het kan kapseizen als de netten vol zitten, kabels kunnen breken en die kunnen mensen ernstig verminken of zelfs doden. Het is gewoon link wat Greenpeace hier doet.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:19

denouden | 04-09-08 | 12:03
Ok, was wellicht een niet zo leuke publiciteitsstunt, kan zijn. Mij gaat het er meer om, het idee, dat uit naam van het milieu het milieu schade wordt toegebracht. Dat Greenpeace vermeent de waarheid in pacht te hebben en zelf wel bepaalt wat goed is voor het milieu.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:18

@ sobotta | 04-09-08 | 11:13
Het gat in de ozonlaag is er altijd geweest en wordt niet jaarlijks groter.

Leuk dat je mij als 'jullie' benadert.
'Wij' zijn tenslotte de domme massa. Jij bent de intellectueel die het allemaal wel snapt maar helaas in de minderheid is? Is zeker goed voor je intellectuele ego?
Typisch links gedrag. Gewoon blijven volhouden dit gedrag en verder niet de dialoog aangaan. Vooral niet proberen te begrijpen waarom het rechtse gepeupel nu eigenlijk zo reageert. Dan wordt je vanzelf een keer wakker in een land waar Rita en Geert vanuit het niets tientallen zetels kunnen halen.

Eikenhout | 04-09-08 | 12:18

kansloos promoten van een je eigen oude media... dat is wat dit is....

Cousin Avi | 04-09-08 | 12:17

@ sobotta | 04-09-08 | 12:10
Bedankt voor het compliment. En dan te bedenken dat ik helemaal geen linkse rakker ben.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:17

@ Het is gewoon een publiciteitsstunt. Alsof Green Peace zich zorgen maakt over het feit of ik nog wel vis kan eten over een paar jaar, Eikenhout 10:44:
.
Uiteraard zal dat Greenpeace aan hare reet roesten. Maar ze zijn wel zo slim om argumenten van de tegenpartij te gebruiken natuurlijk.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:14

Kende wel weer zeiken op Greenpeace dit en dat, maar dat die vissers alles leegplunderen en zich niet aan regels houden zoals elke overheid dat eigenlijk ook doet wil toch niet zeggen dat het dan weer verkeerd is om daar wat rotsblokken neer te pleuren..
Rechtzaak whatever, die blokken liggen er iig..

+10 voor greenpeace..

defsz | 04-09-08 | 12:13

@ De la Puerco:

Heb je het zelf al in de gaten dat je de discussie met goedverstaander behoorlijk aan het verliezen bent? Misschien toch maar uitloggen? zelfbescherming...

sobotta | 04-09-08 | 12:10

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:01
Eveneens wellicht wat filosofisch: noem mij een (1) ooit gelukt links experiment, 1 iets wat links ooit echt heeft bijgedragen aan het verbeteren van ons aller lot. Alle vanuit de linkse ideologie (inspelen op afgunst) ooit ondernomen experimenten draaiden uit op gruwelijke dictaturen, a la Rode Khmer en zo. Het idee van een vrije markt in een democratie is wellicht niet perfect, maar iets beters is er nooit geweest.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:09

@ denouden | 04-09-08 | 12:03
Daar zegt U zo wat. Het kan maar zo dat het zandblokken zijn. Grienpies zegt dat de stenen uit Scandinavië komen. Lijkt me toch nogal wat werk.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:08

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:56
Helemaal mee eens. Ik zei ook niet dat basalt of graniet in het water gewichtsloos was. Ik zei dat het veel minder zwaar was IN het water. Toch bedankt voor uw heldere uitleg.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:06

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:00
Uiteraard. Maar ik dacht dat het ging om de acties van Greenpeace aldaar te stoppen. Waarom de Duitse kustwacht niets doet tegen illegale visserij en zandwinning, ik zou het niet weten. Wellicht geen prioriteit.

goedverstaander | 04-09-08 | 12:04

De La Puerco | 04-09-08 | 11:54
Ik sta niet te springen van dit soort eigen rechtertje spelen van Greenpeace, zie mijn eerder berichtjes.
Maar de actie stelt inderdaad niet zo veel verschrikkelijks voor. De natuur en de vissers redden zich er wel mee. De blokken zijn niet zo verschrikkelijk zwaar voor een vissersboot. Moet je eens kijken wat voor krachten er tijdens normaal bedrijf op de netten komen. Een steentje van een kuub vind je in de zee nauwelijks terug, als ie al niet helemaal verzakt in de bodem en onvindbaar blijkt. Er liggen daar sowieso al stenen op de bodem. En inderdaad, het betreft althans volgens zeggen van Greenpeace, nu al officieel beschermde gebieden.
En misschien is het wel net als bij heel veel andere acties: Zijn er daadwerkelijk wel basaltblokken gestort od is het blabla? En zo ja, waren ze ook echt zo groot? Of waren het bijvoorbeeld zandblokken en ging het alleen om de aandacht?
Tja...

denouden | 04-09-08 | 12:03

goedverstaander | 04-09-08 | 11:56
Quod erat demonstrandum. Niet debatteren he, vooral niet ingaan op aan u gerichte argumenten.

De La Puerco | 04-09-08 | 12:02

@ De La Puerco | 04-09-08 | 11:28

Misschien wat filosofisch, maar toch ...

Je hebt natuurlijk gelijk dat de Telegraaf commercieel gezien kampioen is van alle kranten/media in NL. En, volgens het geloof van de vrije markt, is dan alles goed. Maar, dat blijft een geloofskwestie. Ik bedoel, je kunt niet wiskundig bewijzen dat de vrije markt de enige juiste oplossing biedt; dat is altijd een kwestie van smaak, een mening zo je wilt.

Ik ben een stuk pragmatischer. Veel zaken worden door de vrije markt prima geregeld, maar voor sommige zaken ben ik ook blij dat er een overheid is. Jij daarentegen bent een vrije-markt (misschien beter: anti-links) fundamentalist.

aap-noot-mies | 04-09-08 | 12:01

goedverstaander | 04-09-08 | 11:53
Onzin, de kustwacht kan overal binnen territoriale wateren ingrijpen, kwestie van bootje enteren, sommeren te stoppen met vissen\zandzuigen, beslaglegging op de illegaal verkregen vis\zand en bekeuring uitdelen.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 12:00

@ De La Puerco | 04-09-08 | 11:54
Ik ben het veelal niet eens met de acties van Greenpeace maar deze keer wel. Van het verstoren van de natuurlijke habitat is absoluut geen sprake. Tegenstanders van deze actie die weten waar ze over spreken voeren het verstoren van de de natuurlijke habitat danook niet als tegen-argument aan.
Trouwens, als iets de nauurlijke habitat in zee verstoort is het wel visserij en milieuvervuiling, maar dat weet U zelf ook wel natuurlijk.

goedverstaander | 04-09-08 | 11:59

Die vissers spelen ook voor eigen rechter want het is een BESCHERMD NATUURGEBIED!! Fuck in mekaar televaag!

deoudererijperevrouw | 04-09-08 | 11:59

goedverstaander | 04-09-08 | 11:53
Erger, u vindt het klaarblijkelijk geen probleem, dat Greenpeace officiele natuurreservaten vernielt ?

De La Puerco | 04-09-08 | 11:58

goedverstaander | 04-09-08 | 11:46
Bijna, massa is een eigenschap van een materiaal, dat kun je alleen veranderen door het enorm te versnellen (E=MC2) maar dan moet je richting lichtsnelheid gaan. Gewicht van een voorwerp is de kracht die dat voorwerp op zijn ondersteuning of ophanging uitoefent en dat kun je alleen veranderen als de ondergrond of ophanging een versnelling ondervindt of als je de zwaarte kracht verandert. De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof waar jij aan refereert ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof. Een stuk graniet blijft pas drijven als je het in een trog gooit en het in een waterlaag terecht komt die dezelfde dichtheid heeft als dat graniet en dat is behoorlijk diep.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:56

@ De La Puerco | 04-09-08 | 11:49
Het lijkt me dat u die opmerking terug moet nemen. Raakt kant nog wal en U speelt op de persoon. U kwalificeert uzelf met een reaguursel als deze.

goedverstaander | 04-09-08 | 11:56

-weggejorist-

helderejan | 04-09-08 | 11:55

goedverstaander | 04-09-08 | 11:53
Dus u keurt het versoren van de natuurlijke habitat op die plaatsen niet af ?

De La Puerco | 04-09-08 | 11:54

@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:44
Omdat het 'dumpgebied' door de Duitse overheid is aangewezen als zeereservaat kan de Duitse kustwacht, die ongetwijfeld op de hoogte is van de actie, wellicht niets doen. Op het moment dat Greenpeace stenen zou dumpen buiten dit reservaat -of nog veel erger in de wateren van NL- spelen ze voor eigen rechter en moet hun schip voor wat mij betreft ook zsm worden afgezonken, inclusief bemanning.

goedverstaander | 04-09-08 | 11:53

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:48
Natuurlijk, met de hand gewonnen steenblokken, daas duidelijk. Zijn wel krachtpatsers die groenpiesers, 2000-3000 kilo is best wel zwaar.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:52

Greenpeace... ach, is een gewoon bedrijf geworden dus gaat het al lang niet meer over milieu e.d. maar over salarissen en de Verlies- & Winst rekening. Ooit nuttig toen het nog idealisme was maar nu opheffen ( stoppen met donaties) die bespottelijk geworden club.

HeerBommel | 04-09-08 | 11:50

goedverstaander | 04-09-08 | 11:32
Wat mij steeds opvalt bij uw soort van reaguursel, is, dat u een of andere domme stelling poneert en daarna niets meer (inhoudelijk) van u laat horen. U verbeeldt zich natuurlijk slechts even uitleg te geven en voelt zich vanuit uw ivoren toren daarna te verheven over uw hersenspinsels te debatteren.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:49

De La Puerco | 04-09-08 | 11:43
Dit is natuurlijk groene steen, volkomen CO2 neutraal gewonnen uit een ecologisch verantwoorde steengroeve waar duurzaam steen wordt geteeld en niet een traditionele steengroeve waar het landschap met grof geweld wordt vernield en er nogal wat zware vervuilende diesel machines nodig zijn om de steen los te maken en te transporteren en waarna er een gapend gat in een heuvel achter blijft....

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:48

*Koppelt beaut achter de SUV en laadt zeemijnen in*

Frederik Puntdroad | 04-09-08 | 11:47

Van onze belastingcenten wordt dierenleed gecreeerd. Kijk naar de bioindustrie enz. Ik HAAT de televaag, rechts fascistoide tokkieblad met dr privé-pagina en opgeblazen rotleugens. Waar Greenpeace die rotsblokken dumpte was een BESCHERMD NATUURGEBIED, maar nee hoor, verdraai de zaak maar weer. Klote journalisten.

deoudererijperevrouw | 04-09-08 | 11:46

@ De La Puerco | 04-09-08 | 11:37
Basalt en graniet komen van nature voor in de Noordzee. Dus ik zou dat niet met een roestige fiets vergelijken. Al komen roestige fietsen nu ook van nature voor in de meeste Nederlandse grachten :P
@ Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:38
Correct me if I'm wrong maar er bestaat zoiets als opwaartse druk in het water. Je kunt het gewicht van een blok graniet van een kubieke meter in het water derhalve verminderen met het gewicht van een kubieke meter water (1 ton). Iets dat even zwaar is als water zweeft immers in zee.

goedverstaander | 04-09-08 | 11:46

goedverstaander | 04-09-08 | 11:32
Nog wat vraagjes die bij mij opborrelen hoor, waarom mag Greenpeace voor eigen rechter spelen in het geval van wetsovertredingen en gewone burgers niet? Is het niet verstandiger om de Duitse kustwacht te attenderen op gruwelijke overtredingen?

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:44

Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:17

Scherpe analyse! Helemaal goed!

NoMinister | 04-09-08 | 11:44

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:38
Heel prangende vraag is natuurlijk ook, hoe het verwijderen van zulke blokken steen, de natuur waar die zielige steen van nature thuishoort beinvloedt. Wil die steen wel verplaatst en verdronken worden, vragen vragen.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:43

goedverstaander | 04-09-08 | 11:32
Vertel eens, hoe verandert de massa van een 2000-3000kg natuursteen als hij op de zeebodem ligt?

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:38

goedverstaander | 04-09-08 | 11:32
Dus het aanbrengen van kunstmatige bodemversierselen is geen mileu vervuiling ? Wat is in principe het verschil met het in de gracht donderen van jouw fiets ?

De La Puerco | 04-09-08 | 11:37

Greenpeace zou denk ik effectiever te werk gaan wanneer ze i.p.v. degelijke acties de vissers financieel tegemoet komt wanneer ze wat vaker in de haven blijven, of milieuvriendelijker vistuig aanschaffen.
Greenpeace blij, vissers blij, groen-rechts blij.

Oeleflaffel | 04-09-08 | 11:35

@ de meeste reaguurders hier:
Kijk eerst even naar wat er werkelijk gebeurt voordat jullie beginnen te schreeuwen. Jullie zijn toch niet links?
De blokken (geen beton maar graniet of basalt) worden door Greenpeace afgezonken in een Duits stukje van de Noordzee. De Duitse overheid heeft dit gebied als natuurreservaat aangewezen. Visserij en zandwinning is niet toegestaan maar daar trekken (zwaar gesoepsidieerde) vissers en zandwinningsbedrijven zich weinig van aan. Op een paar locaties heeft Greenpeace daar nu deze blokken gedropt. De coördinaten van de stenen zijn bij iedere visser bekend. Dus begin pas te mekken als Greenpeace stenen in de Nederlandse wateren begint af te zinken, want dat zou illegaal zijn. NL kent geen zeereservaten hoewel de regering zichzelf wel heeft verplicht deze aan te wijzen. Op het droge wegen de stenen twee tot drie ton, maar in het water uiteraard veel minder. Mocht zo'n blok je vissersbootje laten kapseizen dan zou ik die oude schuit direct naar de sloper varen. . .

goedverstaander | 04-09-08 | 11:32

-weggejorist-

klompenmeissie | 04-09-08 | 11:30

Murdockyoufool | 04-09-08 | 11:23
In tegenstelling tot de linkse media, zoals Ned 1-3, die wij met zijn allen moeten betalen, is het lezen/kopen van de Telegraaf een eigen keuze, dat zoveel mensen die kopen en lezen zelf betaald en op eigen initiatief moet natuurlijk voor u een doorn in het oog zijn.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:28

@PrittStift - @redactie - PROTEST. Wordt mijn naam nu ook al in posts van de redactie gebruikt en misbruikt. Hier teken hier ernstig bezwaar tegen aan, mensenkindertjes nog an toe.

DeEchteWimHeitinga | 04-09-08 | 11:25

sobotta | 04-09-08 | 11:13
Volgens mij wordt dat gat in de ozonlaag veroorzaakt door groenlinkserts die zwaar gesubsidieerd te vaak het vliegtuig pakken.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:24

pridsdivd | 04-09-08 | 11:21
Geen tieten, dat is wel jammer...

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:23

De Telegraaf was al eng, maar het blaadje is op het moment op z'n allerengst.

Murdockyoufool | 04-09-08 | 11:23

Altijd lekker veel plaatjes, die telegraaf.

pridsdivd | 04-09-08 | 11:21

sobotta | 04-09-08 | 11:13
Ooit was Nederland zeeboden, ooit was Nederland subtropisch, ooit was Nederland bedekt onder een laag ijs. De magnetische polen zijn een aantal keer geflipt, er stort eens een meteor op aarde en er ontploffen af en toe wat vulkanen en op de een of andere manier gaat het leven door. Als de mensheid idd zichzelf naar de kloten helpt wat zou dat dan? Dan krijgen andere levensvormen een kans.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 11:21

J. Trajkovic | 04-09-08 | 09:13
Gaan we weer, GS is niet onafhankelijk, omdat de Telegraaf er wat aandelen van heeft overgenomen. Bepaalde personen(zoals u) blijven het nodig vinden dit onder de aandacht te brengen. Vertelt u mij nu eens hoe dat dan zit met al die van subsidie en overheidssteun afhankelijke andere media, die ondanks uw abbonnement voor geen meter rendabel te maken zijn, hoe onafhankelijk zijn die in hun opinie. De Telegraaf en/of Geenstijl, zijn zo een beetje de enige media die financieel onafhankelijk zijn. Dat ze niet uw door subsidie vervormde mening verkondigen is natuurlijk wel tragisch, voor u dan.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:21

dienstweigeraar... | 04-09-08 | 11:07
Haha! Áls ze het doen zal het wel niet voor een rechter zijn, maar wel na verjaring met een braaf glimlachje én in commercieel pocketformaat i.p.v. gewoon in een weblogje ofzo. Om zo tegelijk de ziel én de hypotheek af te kopen.

denouden | 04-09-08 | 11:17

Hey Eikenhout,
Er IS een gat in de ozonlaag... en die is veel groter dan men verwacht had, en de noordpool brokkelt ook sneller af dan men verwacht had.
Berichtgeving afdoen als mediapropaganda om zieltjes te winnen is zooooo 90.

Op de een of andere manier begin ik mij steeds trotser te voelen wanneer ik zie dat het reaguurders-kudde-volkje zich achter de telegraaf schaart. Koop er gelijk nog the Sun, Bild en de Hurriyet bij, dan is jullie habitat tot aan de horizon kompleet.
Schapen...

sobotta | 04-09-08 | 11:13

dwarf | 04-09-08 | 10:29
Stort dan aub geld voor een enorme hoop rotsblokken, betaal ik het storten daarvan in/op de Sirius. Zijn er na het afzinken van dat schip er nog enige over, kom ik die dolgaarne bij u in de tuin laten plaatsen.

De La Puerco | 04-09-08 | 11:13

Heeft Greenpeace eigenlijk al verantwoording afgelegd over de jaren 80?

dienstweigeraar... | 04-09-08 | 11:07

@Zure prak | 04-09-08 | 09:23
Kijk eens aan. Iemand met een goed geheugen en historisch besef. Dat zie ik graag.
Ging onze AIVD ook maar zo voortvarend (pun intended) te werk. Helaas, niet dus.

Hoefnagel | 04-09-08 | 11:02

Zippy | 04-09-08 | 09:15

Bij steeds meer bedrijven en instellingen wordt je niet aangenomen als je een opinierende "kwaliteits"krant leest op op de stip gezet bij een bezuinigingsronde.

Werkgevers verwachten van hun werknemers dat zij zelfstandig en uit meerdere bronnen een mening vormen maar de gortdroge ellenlange "fotoinhoud" verklarende policor trash vreet veel te veel vrije tijd op en verhindert inhoudelijke discussies op de werkvloer.

In alle gevallen is de "kwaliteits"krant lezer een echte sociale loser die werkt bij een overheidsbedrijf of is iemand die op korte termijn betaald wil worden door een bijstandsorganisatie.

Hans Anders | 04-09-08 | 11:02

Maar ik zie dat mijn verzoek in het volgende topic is ingewilligd

Karel Kruizenruiker | 04-09-08 | 10:54

@uninvited guest,

Ja dat was een mooi moment, genant was het toen Giel ook nog eens zei "Ik hoop dat je veel meer uitstapjesmaakt" brrrrrrr

Karel Kruizenruiker | 04-09-08 | 10:52

doorbijten! die clubjes zorgen alleen maar voor irritatie en geldverspilling

DenLangel*l | 04-09-08 | 10:49

@dwarf | 04-09-08 | 10:29
Niet te veel overmaken he, de vis wordt steeds duurder.
.
Denk je nou echt dat ze het voor de toekomst doen? Als je ze stuk voor stuk bekijkt (wat niet aan te raden is), zijn het allemaal kansloze buitenbeentjes. Dus ga je bij een Sekte, een regeringpartij, Greenpies of zo'n andere groene-lutser-club. Lekker makkelijk, iedereen mag erbij horen, je wordt nooit afgerekend op resultaten, je mag onder andermans vlag rotzooi trappen, je wordt betaald door de Nederlandse regering zonder dat je ooit hoeft te solliciteren en in hun simpele harses houden ze zichzelf voor dat ze het voor de toekomst doen, omdat ze anders overdag niet kunnen slapen.
Als ik geen geweten had was ik er ook bij gegaan...

Dr Nobel Preiz | 04-09-08 | 10:47

@ dwarf | 04-09-08 | 10:29

Het is gewoon een publiciteitsstunt. Alsof Green Peace zich zorgen maakt over het feit of ik nog wel vis kan eten over een paar jaar. Als de visstand echt instort moet de visser eerder stoppen met vissen dan dat de vis uitsterft. Op een gegeven moment worden de zowel de aantallen als de maat van de gevangen vissen zo klein dat het niet meer rendabel is. Dan komen er minder vissers en herstelt de visstand zich.

Dit is gewoon het zoveelste rampverhaal dat in de toekomst niet zo blijken te kloppen. Hoe zit het met de 'zure regen' en het 'gat in de ozonlaag'?
Alle bossen zouden doodgaan en iedereen zou huidkanker krijgen. Blijkt geen reet van te kloppen.

Eikenhout | 04-09-08 | 10:44

@sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 09:46,
Excuus geaccepteerd. Maar niet meer doen he?

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 10:43

Duizend bommen en granaten!

Speer Akker | 04-09-08 | 10:42

ehhh en weer staat er geen nieuws op de voorpagina van de televaag

Republik | 04-09-08 | 10:42

dwarf | 04-09-08 | 10:29
hak-tak, tang-varken?

Fimbulvetr | 04-09-08 | 10:31

Hoezo terroristen?
Lees dit maar eens over veronica ,wat ze toen gedaan hebben met radio noordzee.
www.schriel.nl/radio/zenders/zeezender...
Ben al jaren lid van Greenpeace ,en denk je nou dat ze dit voor hun lol doen? Nee het is voor de toekomst ,want jullie willen toch over een paar jaar toch nog steeds vis eten?of niet?
Ik denk dat ik maar eens wat extra geld ga overmaken ,want die rotsblokken kosten nog al wat als dit per kilo gaat.

dwarf | 04-09-08 | 10:29

Eikenhout | 04-09-08 | 10:16
Bijna elke subsidiespons jokt, het is vrij standaard om een rampscenario te schilderen om zo meer geld los te zuigen. Een tijdje geleden keek ik HardTalk op BBC World, een dame, hotemetoot bij een internationale anti-aidsstichting, de namen zijn mij even ontschoten, vertelde daar met droge ogen dat men allang wist dat AIDS zich zou beperken tot de hard-core homo scene, arme prostituees, drugsverslaafden en Afrika.

Er was bewust gekozen de sterfte cijfers aan te dikken en de hetero gevallen te benadrukken, anders zou er te weinig geld los komen. Ze vond dat, noch liegen, noch misleiden, maar gezien de ernst van de ziekte, een gerechtvaardigde methode om daar iets aan te doen. In mijn ogen is het noch een categorisch imperatief noch een pareto verbetering dus ik ben nog steeds op zoek in welk etisch besef dit beeld past. De gedachtegang is: Wij intelectuelen weten wat goed voor u is, de massa is dom en heeft sturing nodig en het doel heiligt de middelen.

Orwell´s all animals are equal, but some are more equal than others komt in de buurt.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 10:28

als het uitkomt is iedereen netjes volgzaam naar het overheidsbeleid en moet de rest zijn bek houden en visa versa; prachtig en dan ook mensen bestempelen als draaikonten.

abbi | 04-09-08 | 10:24

@Karel Kruizenruiker | 04-09-08 | 10:15
Of over Giel Beelen, die bij dwdd door Barry Hay op z'n nummer werd gezet.

uninvited guest | 04-09-08 | 10:24

Is er geen gastenboek dat ik kan bashen?

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 10:22

Ik had altijd geleerd dat vis snel op moet, ander gaat het stinken...

Dr Nobel Preiz | 04-09-08 | 10:20

Telelaaf.

widtvoet ® | 04-09-08 | 10:19

Geldt dit ook voor die dodo die we steeds als woordvoerder in beeld zagen, die krullebol, eehhmm, doet nu iets in de 2e kamer voor de pvda. Ik krijg z'n naam niet uit m'n toetsenbord.

uninvited guest | 04-09-08 | 10:19

@ Zippy | 04-09-08 | 09:15

Maar wel de grootste krant van Nederland. En gelukkig vele malen groter dan linkse rotzooi zoals de Volkskrant.

Eikenhout | 04-09-08 | 10:19

Jammer dat 'hetze' niet op 'graaf' rijmt, trouwens. Telehetze, Popugraaf, Paupergraaf, Teleprivé, Kutkrant, Telegooi, het had allemaal beter geweest als Televaag.

Dikr | 04-09-08 | 10:18

Elke krant zou elke dag tenminste 4 lekkere wijven op de voorpagina moeten knallen. Echt nieuws lees ik wel op internet.

Biff Eagleburger | 04-09-08 | 10:17

Dat er nog mensen zijn die met deze club fundamentalisten blijven heulen vind ik ongelofelijk. Sinds de Brent Spar zijn ze toch definitief ontmaskert als een club die het heel normaal vindt om een loopje met de feiten te nemen als dat zo uitkomt?

En als de overheid vindt dat ergens gevist mag worden en jij vindt dat als Green Peace niet dan stort je toch gewoon stenen in zee? Heel gewoon.

Ik vind dat mensen hun hond niet langs het kanaal mogen uitlaten. Tijd om spijkers en glas te strooien als we deze filosofie volgen.

+1 voor Verburg. Raar trouwens dat een ministerie ruimte beschikbaar stelt voor het bederven van onschuldige scholieren door de propaganda van Green Peace.

En dan die quasi-verbaasde schapenkop van die Liesbeth van Tongeren. Smerige demagoog. De eerste beste colporteur van Green Peace die mij in het centrum van Den Haag aanspreekt met zn zeehondenverhaal ram ik op zn bek.

Eikenhout | 04-09-08 | 10:16

Wat een gezeur over chocolade letters en groene vrede.. wat veel erger is, is wat staatssecretaris Huizinga gisteren vertelde bij Knevel & v/d Brink, ze vond het helemaal geen gek idee om van het suikerfeest een nationale feestdag te maken, maar dat er dan eerst nog meer moslims naar Nederland toe moest komen om de feestdag qua aantal een beetje body te geven.
Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat GS hier mee zou beginnen vandaag.

Karel Kruizenruiker | 04-09-08 | 10:15

De visserij is één van de vele voorbeelden die door overheidsbemoeienis naar de klote is geholpen. De Europese vloot is met EU subsidie gemoderniseerd, de quota zorgen er voor dat bijvangst dood over boord wordt gegooid. Het verwijt dat vissers is hypocriet, want zo lang ´de consument´ zeevis ipv geteelde vis koopt, zullen vissers blijven vissen.

Maar ja, Greenpeace leeft van sponsoring, dus die gaat niet haar donoren vertellen dat zij verantwoordelijk zijn voor een lege zee. Een donatie aan Greenpeace sust immers het geweten van de consument; oh wat erg, die slechte vissers slopen de zee, goed dat Greenpeace daar wat tegen doet, hey, de kabeljauw is in de reclame bij de Appie, ik neem een kilootje mee.

Geld geven aan Greanpeace is eigenlijk een beetje als een aflaat, het milieu is de nieuwe religi, de Groenen Khmer de nieuwe Katholieke Kerk en haar Inquisitie.

Fimbulvetr | 04-09-08 | 10:14

Greedpeace is niet langer meer de ideolohische club van weleer. De goede hippies hebben plaatsgemaakt voor radicale klimaat/milieuhippies.

sh1ne | 04-09-08 | 10:12

En een jaar geleden die belachelijke horror reclame met bijpassende muziek over de klimaat Acopalyse/Armageddon. De boodschap van Greenpeace vanuit hun riante Grachtenpand: Geef ons het belastinggeld, dan komt alles in orde. Weg met al die gesubsidieerde clubs.

jospeh6085 | 04-09-08 | 10:12

Erg handig. Als reaguurder hoef je de site van de Telegraaf (quasi-gekscherend hier nog steeds als 'Televaag' aangeduid, om nog te suggereren dat men onafhankelijk van dit oude medium opereert) niet meer apart te bezoeken. Prima geregeld, scheelt weer een paar handelingen en je blijft toch lekker bij.

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 10:11

+1 voor de televaag

uchman | 04-09-08 | 10:11

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 10:07

Je liegt heel bewust. Shame on you.

bottehond | 04-09-08 | 10:10

kutkrant

derechtsesocialist | 04-09-08 | 10:09

voor alle wel geinformeerde einsteintjes: greenpeace ontvangt geen subsidie en is onafhankelijk. en laat iemand de Televaag doodknuppelen.

abbi | 04-09-08 | 10:09

noorderling | 04-09-08 | 09:21
Spijker op z'n kop. +1

J. Trajkovic | 04-09-08 | 10:08

'Aanpakken' dat is Wilderstaal. Meestal in combinatie met 'Turken'.

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 10:07

@Captain Diehard: hear, hear. Goed samengevat. Een stuk genuanceerder dan reaguurders die menen triomfantelijk uit te moeten kijken naar de ondergang van één van de weinige instanties die tenminste een beetje tegengas biedt aan de zeehnondenknuppel- en visserijlobby.

handsomedevil | 04-09-08 | 10:03

Guttegut, de geldschieter had een opdrachtje?

Achterdocht | 04-09-08 | 10:03

Betreur de boom die geveld is voor de telegraaf.

Oprechte dank voor het doorklikken van:
Toys R us
Steinhaus
Keukenkampioen
Hi
Samsung
Klas.nl: dagklapper naar Luxemberg (sic!)
ecoLPG.nl
Les Miserables toneelgezelschap
Luxor theater

progressief | 04-09-08 | 10:02

en die stripjes in de telegraaf zijn ook om te janken.

Teen | 04-09-08 | 10:00

Peter R. de Vries voor president!

@GS: kunnen jullie niet elke dag zo'n screendump van de telegraaf voorpagina plaatsen?

Utopiad | 04-09-08 | 09:59

Nu ik alle reacties gelezen heb ben ik toch geen abonnee van de stelegraaf en ik ga ook absoluut NIET naar de open dag.

Teen | 04-09-08 | 09:57

zedong | 04-09-08 | 09:45
Zie het kwaliteitsartikel op: www.telegraaf.nl/binnenland/1806632/__...

Een paar blokken buiten de 20 mijlszone zou wel erg zonde zijn van de biodiesel (not) van die greenpeacerakkers, want daar vind je ze amper terug. En daar bevinden zich ook niet de vangstgebieden van garnalen.

denouden | 04-09-08 | 09:56

Weheheee, De Telegraaf .."Sie sind wieder Da.."..

Coyote | 04-09-08 | 09:55

Telegraaf is echt de NY Post van Nederland. Wat een kutkrant. De fik erin*.

*anti-terror disclaimer: in die krant dus, he. Niet het hoofdkantoor.

Kobus Kachel | 04-09-08 | 09:54

En inderdaad opzouten met de Telegraaf voorpagina. Als ik dat vod zou willen, had ik mezelf geabonneerd. Wanneer iets op de voorpagina van de telegraaf verschijnt is het per definitie niet nieuwswaardig.

progressief | 04-09-08 | 09:53

Wat is dat toch met die kranten?
Tegenwoordig hebben we toch lekker zacht, hagelwit toiletpapier op een rol?

Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:52

Wat Captain Diehard zegt

witwas | 04-09-08 | 09:52

Zoek is uit GS, of die Fortuyn rechter Vermolen nog steeds in de raad van toezicht van Greenpeace zit? Of wellicht een andere groene rechter?

bijtertje1001 | 04-09-08 | 09:35

Daar hoor je de critici in de draad niet over.

* Behead de Groene Khmer *

bottehond | 04-09-08 | 09:52

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 09:46
Gast, you just made my day, muhahahaha! Ik wil Sjaakdelinksesul op de voorpagina van de Televaagerenvager, het hol van de........ naja hyena.

Hugo de Grote | 04-09-08 | 09:51

"""Denk je nu echt dat het iemand hier wat interesseert wat jij van die krant vindt? """

Interesseert jou blijkbaar...

progressief | 04-09-08 | 09:48

-weggejorist-

helderejan | 04-09-08 | 09:48

1. Ik geloof er geen fuck van dat die netjes een boot tenonder trekken. Het stikt van de netten op de zeebodem die vanachter alles en nog wat blijven haken. Toch hoor je nooit iets over een visserboot die daardoor is gezonken.
2. Het is een beetje een kutaktie van greenpeace dat ze daar zoveel sponsorgelden en subsidies aan besteden. Dus kappen met geld geven.
3. Het is belachelijk dat ze subsidie krijgen zowiezo.
4. Vissers moeten niet zeiken. Als ik alle voorraden uitput kun je verwachten dat het minder word. Dus ga je wat anders doen of zoek je een echte baan i.p.v hand ophouden om middels subsidies een ten dode opgeschreven beroepsgroep te sponsoren.
5. Greenpeace doet ook een heleboel goede dingen zodat niet iedere jandoedel of land zomaar alle shit kan afzinken of dumpen waardoor we allemaal ziek worden of eraan gaan ten gunste van de commercie.

Captain Diehard | 04-09-08 | 09:47

fuckje | 04-09-08 | 09:39
Bv huizinga, palin, bezoek van die turk aan armenie, en binnenlands zal er best ook wel iets neters te melden wezen dan duitse modellen in een jamin-pakje.
Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:40
Sorry hoor, ik wilde je brood (krantenwijk) niet uit je mond stoten.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 09:46

@Ivoren Toren | 04-09-08 | 09:41

Volgens onze Joost Maghetweten is er al in de Waddenzee gedropt, ik dacht zelf dat ze tot nu toe alleen in int. wateren hadden gedropt.

zedong | 04-09-08 | 09:45

Klote milieu, alles naar de kleauwteeeee! Ik hoop dat er nog maar veel misvormde kinderen geboren mogen worden, heerlijk zo'n relletje!

Hugo de Grote | 04-09-08 | 09:45

Ik vind Verburg qua uitstraling en beleid gewoon een lul, daar is niets vrouwelijks aan.

Ad337 | 04-09-08 | 09:44

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:40
Meer vis eten is goed tegen vermoeidheid.

Gifkikker | 04-09-08 | 09:43

Jullie hoeven geen link van de voorpagina van De Telegraaf te laten zien hoor. Ik ben al jaren abonnee. Prima krant en ik ga dit jaar ook naar de open dag.

Teen | 04-09-08 | 09:43

mijn postvak in | 04-09-08 | 09:39

De foutste krant van Nederland? Huh?
Heeft NSB Handelsblatt GS gekocht?

bottehond | 04-09-08 | 09:43

Zodra de eerste steen in Nederlandse territoriale wateren gedumpt wordt, kunnen de vissers aangifte doen van overtreding van de Wet Bodembescherming. Dat zou leuk zijn, aangifte tegen Greenpeace wegens overtreding van een milieuwet. Zijn de acties al uitgebreid naar Nederlands gebied?

Ivoren Toren | 04-09-08 | 09:41

Gerda for President. Go Gerda Go... +1

denoorman | 04-09-08 | 09:40

Heibeltje | 04-09-08 | 09:29
Ja hallo zeg. Moet ik eerst een al dan niet betrouwbaar tekeningetje van het betonmijnenveld opvragen voor ik wil gaan vissen in het water waar ik mijn dure vergunningen voor heb betaald? Als je niet wil dat ik daar vis, regel het dan ff met het ministerie. Als je daar niet uitkomt, ga je dan gewoon mij onomkeerbaar terroriseren? Wat een mentaliteit. In zone's zonder bodemleven hoeven we ook niet te vissen. Blijkbaar valt het nog wel mee allemaal. Paniekzaaiers.

denouden | 04-09-08 | 09:40

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 09:30,
Ik word zo moe van typetjes zoals jij die denken dat ze slim overkomen door negatief te praten over o.a. de Telegraaf. Oh jee, de telegraaf, nu kan ik weer wat plaatsen en intelligent lijken. Denk je nu echt dat het iemand hier wat interesseert wat jij van die krant vindt?
Als je niet te melden hebt, zeg dan gewoon niets.

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:40

Echt dat mijn ochtend moet beginnen met een foto van die trut royaal, walgelijk. *droom is uiteengespat*
Ik HAAT Verburg.

Koud flesje Alfa | 04-09-08 | 09:40

Zijn vissers nou echt zulke watjes trouwens?
Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n terroristenbootje tot zinken te brengen?
Oeps, ik zag u even niet. Wat zonde van uw boot. Komt u maar gauw bij ons aan boord voordat u bij uw geliefde vissen terecht komt.

Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:40

Het is nu wel duidelijk dat Geenstijl een Marionet van de Televaag is.... Wie maakt zich nu druk om Greenpeach, de maatregelen van de Europesche Unie zijn meer desastreus voor de Nederlandse visserij.

Gifkikker | 04-09-08 | 09:39

@[email protected]:30
Wat had jij graag op de voorvagina willen zien?

fuckje | 04-09-08 | 09:39

GeenStijl moest even weer reclame maken voor de Telegraaf... dat krijg je als je volledig bent opgekocht door de foutste krant van Nederland.

mijn postvak in | 04-09-08 | 09:39

@meerendonk | 04-09-08 | 09:36 ondanks dat zijn ze beter geinformeerd dan Verburg, althans Verburg laat zich wel informeren, maar het gaat rechts er in en links er uit.

Koud flesje Alfa | 04-09-08 | 09:39

Toen met de Brent Spar vond ik ze al veel te ver gaan.

Mister Write | 04-09-08 | 09:36

lees zo dat een aantal reaguurders niet geheel op de hoogte zijn van de feiten.
vissers zijn over het algemeen niet gereformeerd doch hervormd. het ichtusteken is een visje. religie heeft niets te maken met visvangst.
al die rlttokkies die nu zo reageren tegen greenpeace, inderdaad een verwerpelijke organisatie met schimmige vertakkingen, moeten zich realiseren dat hun deelname aan al die domme loterijen dit soort bendes aan de gang houdt

meerendonk | 04-09-08 | 09:36

Die stenen zijn peanuts vergeleken bij wat de Waddenvereniging (gesponsord door Uw gokcentjes via de postcodeloterij) de Zeeuwsche mosselcultuur aandoet.

www.reddezeeuwsemossel.nl/nieuws.php

bottehond | 04-09-08 | 09:35

Zoek is uit GS, of die Fortuyn rechter Vermolen nog steeds in de raad van toezicht van Greenpeace zit? Of wellicht een andere groene rechter?

bijtertje1001 | 04-09-08 | 09:35

*haalt oeroude comment maar weer eens van stal*
GS is de hoerrr van de Telegraaf!

Stijlloze bezoeker | 04-09-08 | 09:34

Gerda wenscht geen pottenkijkerts

kneuterzak | 04-09-08 | 09:33

@Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:30
Oh ik dacht dat ze ook rots blokken in int. wateren geflikkerd hadden, mea culpa.

zedong | 04-09-08 | 09:32

Ach ja. Misschien moet E.H.B maar even met Frankrijk bellen. Daar zitten vast nog wel wat moordlustige staats-terroristen om GP op te ruimen.
+1 Voor Green Peace.

Saxon | 04-09-08 | 09:32

Toe maar, een hele voorpagina ipv het artikel als link. Kan ik weer eens lezen waarom ik geen Televaag lees: volksheld Petorrrr, Ajax, 4 lekkere wijven, geile agent door de bocht, wielklem, pedo's, terroristen en advertenties op je voorpagina, zo kennen we de krant van stakker Nederland. En nog iets over greenpeace incl een foto waar Verburg aan die greenpeace-directrice vraagt of ze ook melk in haar koffie wil.
Televaag is 100%-pauper, zou zo bijna sympathie voor greenpeace krijgen.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 09:30

@zedong | 04-09-08 | 09:17,
Sinds wanneer is de Waddenzee 'internationale wateren?' Helft is Nederlands, andere helft Duits. Zit niets internationaals aan.

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:30

Ik ben niet echt tegen deze actie, maar ook weer niet bijzonder voor. Wel vind ik het bizar dat mensen gaan roepen dat Greenpeace uit is op moord. Iedereen weet nu toch dat er rotsblokken liggen? Je kunt dan gewoon niet gaan vissen. Doe je dat wel, dan neem je een risico. Lol @ Dikr | 04-09-08 | 09:26, vanwege de polonaise aan sleepnetten.

Heibeltje | 04-09-08 | 09:29

Elke keer dat ik het woord GreenPeace zie krijg ik de neiging om een jong, hulpeloos zeehondje te knuppelen.

Maar omdat Pieterburen me te ver weg is, en ik Lenie 't Hart een heel eng mens vind, knuppel ik daarom elke keer een schattig lief klein konijntje.

ZDEV | 04-09-08 | 09:29

@Blauwe Broek | 04-09-08 | 09:26 ga die baggersite eens elders spammen, er zijn slechts 23 comments for now. (het heeft echt veel meer zin om hem elders te spammen...)

Koud flesje Alfa | 04-09-08 | 09:29

@Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:25
Doe eens dit interview lezen: www.vn.nl/KunstCultuur/FilmMedia/Artik...
 
52% van GS bezoekers is tussen de 13 en 34 jaar oud. Dat verklaard toch veel? Volgens mij is dat incluus de redactie.

zedong | 04-09-08 | 09:28

De bijeenkomst was op initiatief van Greenpeace. Wie denkt Verburg wel niet dat ze is? Greenpeace zuigt zwaar klote, begrijp me niet verkeerd, ze mogen zichzelf afzinken naar de zeebodem waar ze zich ketenen aan hun betonblokken wat mij betreft, maar dat Verburg zich nog niet eens voor het oog van kinderen weet te gedragen, ik vind Verburg een grotere ramp dan heel Greenpeace inclusief verleden bij elkaar..
De laatste maanden is mij meer dan duidelijk dat Verburg dood mag vallen, spontaan, op een vingerwijziging van God ofzo, zover juridisch is toegestaan natuurlijk. Wat een achterlijk, akelig, arrogant, egocentrisch wijf is het toch, driewerf bah.
En nu terug naar de chocolade.

Koud flesje Alfa | 04-09-08 | 09:28

*stort rotsblok op Pritt's parkeerplekje voor het zien van de Televaag voorpagina op deze vroege morgen*

Dikr | 04-09-08 | 09:28

Wat is trouwens de CO2 uitstoot van een buitenboordmotor?
Laat GreenPeace voortaan lekker roeien en waterfietsen.......

hekkesluiter | 04-09-08 | 09:26

"Greenpeace daarentegen, vernietigd het bodemleven"
-
Een paar blokken steen vs. een polonaise van sleepnetten die alles binnenhalen wat niet door de mazen glipt. Wat is er meer vernietigend voor het bodemleven?

Dikr | 04-09-08 | 09:26

Zedong:
Dankzij grienpies weten we nu allemaal hoe leuk die beestjes zijn en dat het niet aardig is om ze dood te slaan.
Laat ze dan in canada en japan die beestjes gaan redden ipv door te slaan naar regelrecht terrorisme.

Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:26

Ondergetekende mag zich dan ter rechterzijde van het politieke midden ophouden, hij blijft mooi lid van Greenpeace, Natuurmonumenten en de Dierenbescherming. GroenRechts, zullen we maar zeggen, als dat mag van de MDI.
Als er weer rotsblokken gestort moeten worden om het leeg vissen van de zee tegen te gaan, ben ik beschikbaar.

Onbevlekt blazoen | 04-09-08 | 09:25

offtopic: Hoe kansloos ben je als je advertentie op de voorpagina verkeerd gespeld is. Luxemberg... ga toch krassen.

vogelmans | 04-09-08 | 09:25

Green en Peace .... leek me al erg moeilijk.

Onderduiker | 04-09-08 | 09:25

noorderling | 04-09-08 | 09:21,
Maar ja, volgens GS is 80% van die reaguurders mongeaul en heeft niets te melden.

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:25

'Onze vissers', worden hier ook de vissers mee bedoeld die des zondags tenminste twee maal per dag de uiterst zwaar gereformeerde kerk bezoeken en doordeweeks quotafrauderend de zee leeg te vissen?
Hoe dan ook, Greenpeace hoeft zich weliswaar wat mij betreft niet aan de tien geboden te houden, maar steenblokken in de zee gooien is slechte shit.

Onze fatsoenlijk rechtse nietlinksnietrechtmaarrechtsdoorzeemannen/vrouwen hebben geen vis nodig om gelukkig te zijn. 'Jezus had genoeg aan wijn, zou jij ook niet zo verstandig zijn?' (De Positivos).

Artois Arnhem | 04-09-08 | 09:25

zedong | 04-09-08 | 09:17
Beide partijen hebben dezelfde belangen:
Een zee zonder vis is voor de vissers funest, én voor Greenpeace...

Blauwe Broek | 04-09-08 | 09:24

Een klusje voor de franse geheime dienst dacht ik zo.

Zure prak | 04-09-08 | 09:23

Inderdaad om op te vreten, en daarna over alle vier heen als toetje. *verder droomt*

Koud flesje Alfa | 04-09-08 | 09:22

@J. Trajkovic | 04-09-08 | 09:13
Laten we wel zijn: Geenstijl en Nieuwnieuws bestaan allang niet meer.
De zielige restanten die er over zijn overleven door de oude faam van rebelsheid, die gevoed wordt door de groep fanatieke reaguurders die nog wel wat te melden hebben.

noorderling | 04-09-08 | 09:21

*Walvisch bieftstuk voor vanavond uit vriezer haalt*

Tobi | 04-09-08 | 09:21

@mezelf, spelling lutser !

zedong | 04-09-08 | 09:20

paardenvijg | 04-09-08 | 09:18
.. en als je straks wél werkt op die dag, nou, dan beledig je mohammed..
Maar de groep mussels moet groter...
zucht

LifeCatcher | 04-09-08 | 09:20

@Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:17

Onder welk rots blok zit jij? Canada knuppeld nog steeds zeehondjes op grote schaal dood. Japan vangt nog steeds walwis en de Chinezen vissen duizenden haaien op om er vervolgens alleen de vin vanaf te snijden en de rest terug te gooien. Waarom pakt GS/Televaag het zo graat als Texas zijnde drijvende afval hoop niet eens aan?
 
www.independent.co.uk/environment/the-...

zedong | 04-09-08 | 09:20

"waterweg", la me nie lache, ik heb een scheurtje in mijn lip...

sjonnie | 04-09-08 | 09:20

Tip van vandaag: Greenpeace aanklagen wegens misleidende reclame (zure regen, Brent Spar, ijsbeertjes, gifdruiven enz.). Collectegeld terugeisen. Briefje naar de Reclame Code Commissie en je bent klaar.

Zeddegeizot | 04-09-08 | 09:18

Ik weet 't erg off-topic en ook mijn excuses ervoor, maar ik moet 't even kwijt!
Net zoals de Zwarte-Pietdiscussie die ieder jaar weer terugkeert, heb ik er hier weer eentje. En we zijn nog maar net bezig met de Ramadan!

'Suikerfeest in toekomst feestdag'

Het Suikerfeest zou in de toekomst best weleens een nationale feestdag kunnen worden.

ChristelijkStaatssecretaris Huizinga ziet daartegen geen bezwaren, zei zij in het tv-programma Knevel en Van den Brink. Voorwaarde is wel dat moslims eerst een grotere groep moeten vormen in Nederland. Nu kent Nederland volgens haar meer een christelijke cultuur.

RamadanAls de dag van het Suikerfeest, waarop het eind van de vastenmaand ramadan wordt gevierd, een feestdag wordt, moet dat volgens Huizinga wel eentje extra zijn. Zij wil daar bijvoorbeeld een christelijke feestdag, zoals tweede pinksterdag, niet voor inleveren.

paardenvijg | 04-09-08 | 09:18

Kan er iemand even contact zoeken met Monsieur Royal. Die wist wel raad met de Rainbow Warrior. En hup! Naar de bodem. Wel opruimen, want anders milieuvervuiling en kapotte netten.

Sputtermuts | 04-09-08 | 09:17

Zolng ze die rotsblokken in internationale wateren flikkeren kan de Nederlandse rechter daar weinig over zeggen, of gaan ze dit in Den Haag voor laten komen? Vissers doen huilie huilie en GS/Televaag schieten te hulp? Boehoe zielige vissers, moesten ze maar niet alle vis uit de zee trekken, ze moeten blij dat zijn dat ze nu nog iets (rots blokken) vangen, een leeg net daar wordt je pas depri van.

zedong | 04-09-08 | 09:17

De nvsh was ooit nuttig voor voorbehoedsmiddelen, maar toen dat eenmaal geregeld was, sloegen ze door naar alles moet kunnen, of je dat nou leuk vindt of niet.
Feminisme was oolt nuttig om vrouwen gelijke rechten te geven, maar toen dat geregeld was sloeg het door naar uniseks en male bashen.
En grienpies was nuttig om het doodknuppelen van zeehondjes te stoppen, maar sinds dat geregeld is zijn ze afgegleden naar miljeuterrorisme.
Als iedereen stopt met doneren houden ze vanzelf op te bestaan.

Urft Oechelboechel | 04-09-08 | 09:17

R.B.Scott | 04-09-08 | 09:16
Waaahahaha LOL!

Centuri0n | 04-09-08 | 09:17

Begin is er... En nu de rest nog van die vage clubjes boomkussers en grassprietjes knuffelende terroristen

king of my own world | 04-09-08 | 09:16

Graag wil ik schadeloos gesteld worden voor de joet die ik eens per ongeluk in een gp-collectebus gegooid heb.
Ik hoef geen cash terug,maar dat gp-opperhoofd ziet er wel lekker uit,dus mag ze me een keertje kluiven.

R.B.Scott | 04-09-08 | 09:16

Met de schandalige acties rond de Brent Spar hadden ze naast dat olieplatform ook Greenpeace moeten afzinken (of in een fjord moeten ontmantelen). Toedeledoki!!!!

NoMinister | 04-09-08 | 09:16

*loves the smell of mdi in the morning*

Platgooien die zooi, alles!

Bommenleggert | 04-09-08 | 09:15

Mooie pica van hare excellentie Minister Verburg die van Tongeren eruit knikkert!
Je ziet dat ze het niet trekt. Ooh wat lekker. GroeneVrede. Yeah right. Potentiële moordenaars.

Joost Maghetweten | 04-09-08 | 09:15

Pfff, Telegraaf. Onnodige dode boom. De doelgroep kan niet eens lezen...

Zippy | 04-09-08 | 09:15

Off toppik:
Op de televaag voorbips: "Petr R. de Vries solliciteert als directeur Ajax".
Die zal dat gejat in de kleedkamer wel even aanpakken!

Centuri0n | 04-09-08 | 09:14

Die zijn zeker om op te vreten... mjammie!
(of dwaal ik nu af?)

Alcoholic | 04-09-08 | 09:13

@ LifeCatcher | 04-09-08 | 09:09
Aan de andere kant ook wel grappig zoals GS probeert om een sfeer van rebelsheid en onafhankelijkheid te scheppen, terwijl de "Televaag" (sic, gaap) meer dan vuistdiep bij ze is geinfiltreerd. Ach ja, hoe was het ook al weer : "wiens brood men eet, diens woord... etc."

J. Trajkovic | 04-09-08 | 09:13

Heeft die Verburg echt de directeur van Greenpeace eruit geflikkerd? Heerlijk!!

Carpa | 04-09-08 | 09:12

The war on terror has begun!

Martinus_van_Oranje | 04-09-08 | 09:12

Lekker, chocoladeletters!

Robert Irving III | 04-09-08 | 09:11

Hehee, de tijden van de beaumenknuffelaars zijn voorbij! Krienpies is zooooooooooooooo 80er jaren!

Centuri0n | 04-09-08 | 09:11

@ mezelf lag = lang

Kudtkapper | 04-09-08 | 09:11

*Piccas Rainbow Warrior bekijkt*

G-unite | 04-09-08 | 09:10

Greenpeace is een criminele organisatie.

fuckje | 04-09-08 | 09:09

Het zou goddomme tijd worden dat die eco stinkerts eens aangepakt worden, ze hebben nu lag genoeg de door ons betaalde rijkseigendommen vernield.
Al dat ongewassen tuig oppakken op hun eigen boot zetten en af laten zinken naast de Titannic.

Kudtkapper | 04-09-08 | 09:09

Zeau. Ze durven wel...

Blauwe Broek | 04-09-08 | 09:09

Er zijn zoooveel betere nieuwsitems...
Suikerfeest word nationala feestdag?
Verpleeghuizen met de billen bloot.
Ambulance personeel staakt wegens bedreiging, Cohen drinkt thee.
Mc Cain beloofd Osama te vangen.
moet nog meer?
Maar ga maar voor de groene erwtjes, als dat de luis in je pels is...

LifeCatcher | 04-09-08 | 09:09

*bouwpakketje van de Brent Spar uit de speelgoedkast pakt*

Spinal Fap | 04-09-08 | 09:08

Kan iemand niet de Sirius afzinken in de Amsterdamse haven?

Screwdriver | 04-09-08 | 09:07

De jaren 2000-2010 worden de jaren 80 van de toekomst...

Aan de hoogste boom, die terroristen!

Beau ter Ham | 04-09-08 | 09:07

Juist, ik schaar Greenpeace gewoon on Taliban en TamilTigers! Kutvolk denkt alles onbestraft te kunnen flikken...

SODE | 04-09-08 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken