Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks groeit dankzij GeenStijl

groeimee.jpgEn weer een blije GroenLinks stemmer erbij! U vroeg zich al af hoe het kwam waarom GroenLinks het ondanks de Affaire Duyvendak in de peilingen zo goed blijft doen. Dat komt door ons! Mensen melden zich massaal bij GroenLinks aan. Zo ook Lieuwe Rozema uit Groningen (NAW bij redactie bekend.) Meneer stoort zich er aan dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl, zonder dat daar consequenties aan worden verbonden. Lieuwe is trots op GroenLinks. Zo trots dat hij een ingezonden brief naar de Volkskrant stuurde. BRIEF VAN DE DAG. En u weet tog. Eén ingezonden brief vertegenwoordigt de mening van tien duizenden mensen. Alsjeblieft Femke! Van ons, voor jou. We bellen nog over het verleden van Kees V.

Reaguursels

Inloggen

"Welke idioot heeft bedacht dat werkelijk iedereen zomaar een stem moet hebben?"
--
nou geef het goeie voorbeeld en neem afstand van je stemrecht.
befobbeld.

Die Nachtuil weet je | 19-08-08 | 20:01

@azoturie | 18-08-08 | 21:29
Het linkse geheugen is zeer selectief: Van acute dementie als het om Duyvendakjes gaat, tot een olifantengeheugen bij liberale of rechtse aangelegenheden. En de taal van het leger van onnozelaars leent zich voor one-liners die lekker klinken maar bij beschouwing onjuist, of misleidend zijn. Welke idioot heeft bedacht dat werkelijk iedereen zomaar een stem moet hebben? Oud argument tegen algemeen stemrecht: "De grote massa is onvoldoende weerbaar tegen demagogen en manipulators". Waarvan akte.

Zeddegeizot | 19-08-08 | 09:30

Wie is geboren vóór 1970 en géén aktie-verleden heeft, zou per definitie geen lid mogen worden van GroenLinks, laat staan dat-ie in aanmerking zou kunnen komen voor een lidmaatschap voor GroenLinks (and for that matter: voor welke linkse partij dan ook!)

Wat dat betreft zou GroenLinks een voorbeeld kunnen nemen aan Trots op Nederland: Verdonk heeft haar wortels ook in de kraakbeweging.

Zou die Femke Halsema in de jaren tachtig geen pand hebben bezet, geen steen hebben gegooid of nooit hebben meegedaan aan een buitenparlementaire aktie? Royeer háár dan!

GroenLinks blijkt eens te meer een stelletje brave hendrikken te zijn die de naam 'Links' niet waard zijn.

hyperlinks.punt.nl

HyperLinks | 19-08-08 | 09:10

"Meneer stoort zich er aan dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl, zonder dat daar consequenties aan worden verbonden."
--
Meneer stoort zich aan mensen die het recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen? Meneer vindt dat mensen met een afwijkende mening gestraft moeten worden? Stuur die vent ff naar China ofzo, hij zal het goed doen daar in De Partij.

Die Nachtuil weet je | 19-08-08 | 09:00

On the basis of an indepth study of integration policies over the past thirty years, the authors conclude that both assumptions have to be refuted. That there exists a wider cultural gap between Muslims and natives in the Netherlands than in most other European countries is not due to non-interfering multicultural policies but to the increasingly monocultural nature of native Dutch citizens. This rather homogeneous, progressive nature explains the cultural gap with Muslim inhabitants, who adhere to conservative morals in the Netherlands as they do elsewhere in Europe.

aldus:

Prof. dr. Jan Willem Duyvendak
www.verwey-jonker.nl/jeugd/publicaties...

profitboy666 | 19-08-08 | 03:14

Oh mijn god Lieuwe Rozema!
Bij het stemmen kijk je naar de partijprogramma's en dan stem je op de partij die in jouw ogen het beste programma heeft. Snap je dat?
En dat een politicus hard werkt, maatschappelijk betrokken, geloofwaardig en milieubewust is. Dat is toch wel het minste wat je van een politicus mag verwachten. Een goed stel hersens is ook belangrijk. Als je inbreekt bij een ministerie heb je dat niet. Wel maatschappelijk betrokken idd.

FCDH83 | 18-08-08 | 23:22

toppunt van arrogantie die brief. dat zo iemand straffeloos zijn mening mag geven in die een flutkrant verbaasd me niets.

me,myself and IK | 18-08-08 | 22:47

@Eucalyptas | 18-08-08 | 10:40
Hahaha, doen! ;-)

HJDB | 18-08-08 | 22:19

Lieuwe is waarschijnlijk een niet bijster succesvolle inbreker. Duyvendak is wel een succesvolle inbreker.... daarom is hij een idool voor Lieuwe.... dat zie je wel vaker.

OneandOnly | 18-08-08 | 22:00

dat je zomaar kan zeggen wat je wil is inderdaad schandelijk zeg. zeker als het niet in zijn linkse koppie past

henkdekanarie | 18-08-08 | 21:36

Zeddegeizot | 18-08-08 | 19:40
Ja,maar lieve Zeddegei; Niet dat ik nu bijzonder bang ben dat GL ooit nog zal mee regeren, maar denkdegij nu werkelijk dat GL niet nog meer -zei het wellicht iets minder voor het voetlicht tredende- lieden van het genus Duivendak (hoe zou het inmiddels met de verkoop van dat boek gaan?) kan leveren? Daar hebben ze een magazijn vól van! En het wrange is: in plaats van voor de rest van zijn leven in het Haagsche pluche weg te teren en uitgehoond te worden iedere keer dat hij naar de interruptiemicrofoon loopt, kan Duivendak nu voorlopig een riant wachtgeld tegemoet zien en (in de woorden van Jorritsma) 'wachten tot er iets anders leuks voorbij komt' (- burgemeester van de Autonome Volksrepubliek Nijmegen, bijvoorbeeld)

azoturie | 18-08-08 | 21:29

Terwijl ikzelf nooit op GroenLinks zou stemmen: de tiephus met jullie rechts conservatieve kloodzakjes. En steek die graties laptob maar in je reedt.

oplichter | 18-08-08 | 21:06

Ik vraag me af of Femke blij is met deze malloot.

BerendBartBakker | 18-08-08 | 20:52

Ja, zo'n Lieuwe, dat is nou het droevige resultaat van ons linkse onderwijs: een minkukel met het verstand van een een amoebe, maar praatjes voor twee. Mijn god, heb medelijden met dit land en de westerse cultuur... Het sterft van de idioten als Lieuwe, die ons land naar de ondergang wensen te brengen. Wat ben ik toch blij dat ik geen kinderen heb!

lekker wijf | 18-08-08 | 20:47

Hmmm deze knakker woont duidelijk in een verkeerd land

van de kraats | 18-08-08 | 20:25

@onder den dom | 18-08-08 | 18:52
Kerel, voor bijna elk standpunt van GL zijn er 10 dergelijke links die aantonen dat het programma van GL van bloed en leugens aan elkaar hangt. GL bestaat bij gratie van het feit dat onnozelaars stemrecht hebben. Je moet er toch niet aan denken dat GL was gaan meeregeren met Duyvendak op een ministerspost?

Zeddegeizot | 18-08-08 | 19:40

Links is het enige om tegelijkertijd een dikke portefeuille te hebben en toch een goed geweten.

KOE MET NEUSGAT | 18-08-08 | 19:24

kan ik via jullie ook lid worden van rara?

koffiebaas | 18-08-08 | 19:04

Lieuwe is een luster... Linkse tering hippie!

Doc Damage | 18-08-08 | 19:01

Overigens ben ik nog steeds van mening dat het communisme ons geen hoop biedt.

Jokkebrok | 18-08-08 | 18:44

Als die Femke nou ballen heeft.... dan bedankt mr Rozewater hartelijk voor de getoonde belangstelling en deelt hem vervolgens mede al over een betere kandidaat te beschikken...
Maar het zal wel weer niet!

Petrus Poortwachter | 18-08-08 | 18:37

@Flippo: als Lieuwe en jij enig gevoel voor de medemens (en slachtoffers van het door jullie vergoeilijkte terrorisme) hadden gehad, dan had je deze hele wijze welnadenkende reactie niet geplaatst........ misschien.......

Rest In Privacy | 18-08-08 | 18:19

Hey Lieuwe,

Als bij jou een paar jaar terug de brandende lappen stof uit de brievenbus hadden gehangen en Grietje, Remco en Raymond jarenlange trauma's hadden overgehouden aan laffe terroristische daden, dan had je je nu ook trots bij de veroorzakers aangesloten ? Het is nu de ver van je bedshow dus dan maar de fatsoensrakker uithangen he. Egoistische a-sociaal.

Schijnbaar mag iedere Linkse laffe malloot zijn mening straffeloos geven bij dat vieze linkse blaadje; de Volks(verraders)krant. Driewerf bah !

Rest In Privacy | 18-08-08 | 18:17

-weggejorist-

bima | 18-08-08 | 16:45

Deprimerend eigenlijk, dat rabiaat-rechtse gelul, zonder hersens, zonder geschiedenis en zonder enig gevoel voor de medemens.

Flippo | 18-08-08 | 16:44

@Sikkeneur | 18-08-08 | 15:25
Laat dat "helemaal" maar zitten. :-)

paintitred | 18-08-08 | 15:34

dlseth | 18-08-08 | 15:16

Is ook waar, categorie modder gooien naar elkaar, waarbij de een wat meer halve- en onwaarheidjes doorheen heeft gemengd dan de ander, maar het blijft modder gooien en een klontje daarbij in het oog kan dan allerlei emoties teweeg brengen.

Sikkeneur | 18-08-08 | 15:30

paintitred | 18-08-08 | 15:23

Jij begrijpt het 'helemaal', chapeau!

Sikkeneur | 18-08-08 | 15:25

@Sikkeneur | 18-08-08 | 14:33
Kaltstellen van een persoon? De enige die tegenwoordig oproept tot
geweld met soms als gevolg dat iemand koud wordt (dood), is links.

paintitred | 18-08-08 | 15:23

Mongoose | 18-08-08 | 10:11
Weet je wat een Übermensch is? Iemand die het tegenovergestelde is van een decadent. Helaas, zo'n site als deze is compleet decadent! Je tekst, ook nog eens vol spelvoudten, is best lachwekkend wat dat betreft.
[en nee, ik heb nog nooit GroenLinks gestemd]

dinges1332 | 18-08-08 | 15:20

bloedjelink | 18-08-08 | 15:06

Behalve als ze Verberg heten, niet?

Sikkeneur | 18-08-08 | 15:17

Vooral die laatste zin he! Laat hem is heul snel zijn mond houden! Doe is stil zijn!

hangloose-lutser | 18-08-08 | 15:17

@Sikkeneur
Mag wel, maar dan moet je het wel goed doen.
.
Moet je bijvoorbeeld niet met het verleden van de Telegraaf komen van 60 jaar geleden in een zaak waar men stelt dat een zaak van 20 jaar geleden verjaard is en totaal geen invloed mag hebben. Dat staat nogal dom.

dlseth | 18-08-08 | 15:16

Zoals onze profeet JC het zo vaak zegt: elk nadeel hep ze voordeel.
Het was te voorspellen dat GL bij sommigen de underdogsympathie zou opwekken.
De 'nederlaag' kan uitgemolken worden en levert uiteindelijk meer zetels op dan dat het zetels gaat kosten. Zo werkt dat nu eenmaal in de politiek. Spinnen dat het een lieve lust is.
.
Meneer Rozema heeft recht op zijn mening en mag die wat mij betreft hartelijk en heftig ventileren. Ik voel me niet aangesproken door zijn GS opmerkingen. Sterker nog, ik vind het zelf soms ook ernstig debiel wat hier af en toe in de topics en in de reaguurpanelen voorbij komt.
De kritiek op rechts vergeef ik 'em maar. Hij is BOOSCH en dan wil de nuance wel eens ontbreken. Dat hij Wijnand als een soort held ziet vind ik iets minder slim maar goed hij blijft ambtenaar en die worden niet ingehuurd om slim of kritisch te zijn.

bloedjelink | 18-08-08 | 15:06

Wederom blijkt maar weer eens dat je geen stelling tegen GS en zijn reaguurders moet innemen.
Het affakkelen en kaltstellen van personen is het allleenrecht van GS en pseudoniempjes die elders 'satirisch' een punt proberen te maken wil de redactie ook wel een handje helpen met het zoeken naar een andere baan.

Sikkeneur | 18-08-08 | 14:33

Lieve Lieuwe,
Was je vanochtend nog zo trots op je nieuwe lidmaatschap (gefeliciteerd, lijkt me zo op afstand gezien een fijn clubje mensen) en dan ook nog eens brief van de dag van een krant die bij ons thuis de kattenbak niet eens zou halen en dan gaan nu al die malloten van geenstijl grapjes over je maken. Ik vind dat echt heel vervelend dat we hier niet het respect kunnen opbrengen dat jij, eerzame brave burger, zo graag wenst te ontvangen.
Lutser!

keptenIGLO | 18-08-08 | 14:29

Jezus, over emotioneel stemgedrag gesproken. Dát, mijn beste Lieuwe, is nu precies wat ik tegen democratie heb. Lees je eens in. Sukkel...

McShamus | 18-08-08 | 14:27

Hulde aan Lieuwe uit Groningen, man van "consequenties".
Wie meer over linkse "consequenties" wil weten, leze Solzjenitsyns Goelag Archipel of bekijke The Killing Fields. Maak nooit de vergissing te denken dat wat elders in de wereld gruwelijke realiteit was, in Nederland niet kan gebeuren.

Whimpysinger | 18-08-08 | 14:24

Het dubieuze verleden van de Telegraaf kwam doordat de NSB journalisten (met instemming van de SDAP-later PvdA) de redactie hadden gekaapt van de eigenaren.

De PvdA heeft haar oorlogsverleden dankzij hun greep op de massamedia altijd kunnen verdoezelen omdat van iedere journalist die daar over wilde publiceren onmiddelijk de perskaart werd ingetrokken. Volgens de media CAO's mag men zonder perskaart alleen bij de media werken als schoonmaker, sjouwer, enz.

Deze CAO terreur zorgt er ook voor dat linkse kankergezwellen zoals omroepen, millieugroepen, postcode loterij, dierenterroristen, krakers en politici niet op journalistieke wijze afgeserveerd kunnen worden en dus eindeloos in onze samenleving kunnen blijven voort woekeren.

Alles wat links ooit heeft aangeraakt is binnen zeer korte tijd currupt of door en door verrot.

Hans Anders | 18-08-08 | 14:21

Lieuwe Rozema = Lulletje Rozewater :)

haringhapper | 18-08-08 | 14:13

-weggejorist-

Geflipte dokterandus | 18-08-08 | 14:10

Ongelofelijk dat meer dan 60 jaar na dato die groningse vreemdeling in eigen land, alleen hij beseft het nog niet, refereert naar vermeende gedrag van deTelegraaf in WO-II en het daarom geen legitieme krant is. Ohh ja hij durft ook nog te zeggen dat diegene die GS lezen en evt. reageren malloten zijn en derhalve aangepakt dienen te worden, ja dat zegt ie indirect! Hoe groot is die plank voor zijn kop niet beseffende dat hij vrijheid van meningsuiting dus niet accepteerd, ervan uitgaande dat we ons binnen de wet en nette schrijftaal blijven, waar haalt ie het recht vandaan. Dan ook zijn link om dus lid van GL te worden! Prima als hij vindt dat ie dat moet doen maar heb geen vooringenomen mening die je niet waar kunt maken. Ook hoog opgeleide kritische maatschappij genoten met een inkomen van meer dan 5x modaal, en of met een eigen zaak, reageren hier ook en doen dat omdat ze zich ernstige zorgen maken over de Nederlandse samenleving. Dat GL partijgenoten vergoeilijken wat Duyvendak en consorten doen is naar mijn mening trap in het "midden", waar je benen bijelkaar komen, voor onze democratische samenleving. We zijn diep gezonken en moeten ons schamen wat we voor onze kinderen achterlaten. Het wordt tijd om de bakens te verzetten als maatschappij of snel wegwezen nu het nog kan.

Bokkerijder | 18-08-08 | 14:05

Altijd grappig, het oorlogsverleden van de Telegraaf erbij halen. Dat is zeker niet verjaard? Oh, Lieuwe denkt iets van 'Wat hunnie doen kan ik ook!' zeker. Tsja, waarom zou je van een oud-PvdAer/GLer verwachten dat ze volgens hun eigen principes leven...

dlseth | 18-08-08 | 14:02

Sukkels! Komt allen te samen bij Groen Links

huftur | 18-08-08 | 14:01

Nog maar een keer. Niet zo op de borst kloppen, GS-jes. Journalisten van de Telegraaf hebben hun werk gedaan en jullie hebben een linkje geplaatst. De Telegraaf heeft Duyvendak dus ten val gebracht en jullie hobbelen er hijgend achteraan. Beetje sneu begint het wel te worden.

gezellie | 18-08-08 | 13:55

De meest vervelende linkse mensen (lees oldskool communisten) komen altijd uit Groningen, heb te doen met Fuckje :) . Maar mag ik een gokje wagen op de maandag middag? Weet bijna zeker dit is Bosuitje is die Zaterdag een opgerot kreeg? bosuitje | 16-08-08 | 13:14 Ja toch?

spooky | 18-08-08 | 13:55

Vertel,vertel. Wat weten we nog niet over het verleden van K.V. Met wat voor linkse milieuterroriste en zakkenvulster is hij ook al weer getrouw.

bosbaan | 18-08-08 | 13:45

Lieuwe heeft een puntje.

En ja, Geenstijl was fout in de oorlog. Pure NSB.

panadol | 18-08-08 | 13:42

Iedereen met een criminele inslag is volgens de zienswijze van Femke integer en derhalve welkom bij Goor Links.

Sidi Tammentis | 18-08-08 | 13:42

ik ben blij met lieuwes brief, hij overtuigt mij echt, een fout verleden van de tegenstander, een beter geweten van de stroming waartoe je zelf behoort en verbazing dat mensen de vrijheid hebben om jou onwelgevallige dingen te zeggen.
een gelovige verzetstrijder temidden van een poel van onfatsoenlijke ondankbaarheid, ga door met de strijd, geef niet op !

websenior | 18-08-08 | 13:42

Tsja liefe reaguurdertjes, dit type mens is de toekomst van ons liefe kikkerige polderlandje. Aangevuld met horders behoeftige allochtoontjes.
Emigreer !

ReligionSucks | 18-08-08 | 13:42

GS VS GL

The Bruce | 18-08-08 | 13:40

Deze ingezonden (kuch) brief met medewerking van de Volkertkrant is gewoon
een oproep aan alle extreem linkse menschen om geweld te gebruiken tegen de
Telegraaf en GS incl reaguurders.

paintitred | 18-08-08 | 13:36

Jeetje, dan ben je zielig zeg om zo af te geven op media als de Telegraaf en Geen Stijl. Het oorlogsverleden van de Telegraaf erbij halen. Alsof dat enig hout snijdt in de discussie rondom Duyvendak. Kijk als er nu een ex-NSB'er hoofdredacteur zou zijn, dan heb je een punt. Maar dit; erg goedkoop links geleul..

datzegik69 | 18-08-08 | 13:24

Ja Lieuwe, inderdaad belachelijk dat je in dit land een mening mag hebben. Tsss. Verhuis s gauw naar China, naar mens.

zooishettoch | 18-08-08 | 13:22

" zonder dat daar consequenties aan worden verbonden."
Hoezo?
Duyvendak is opgestapt, toch?

Verlichtdespoot | 18-08-08 | 13:22

mark twain | 18-08-08 | 13:10
Kinderbijslag en huursubsidie moeten natuurlijk afgeschaft worden, net als de HRA (hypotheekrenteaftrek) en andere belastingteruggaven.

Alle subsidies worden betaald door de belastingbetalerT. Die weet doorgaans z'n geld wel beter te besteden en in ieder geval zou hij graag degene zijn die bepaalt waaraan het wordt besteed.

Zolang de staat een herverdelingsmachine is, die ontzettend veel kost en ongelooflijk veel mensen afhankelijk maakt blijven we zitten met a. een slachtoffercultuur van jankerTs en b. altijd een relatieve oververtegenwoordiging van ruifvreters in het parlement.
Voldoende redenen om daar eens stevig het mes in te zetten. Dat kan het makkelijkst door een vorm van censuskiesrecht in te voeren. Wie betaalt, bepaalt - iets wat je ook in de vervuilingsbusiness ziet, nou ja, ook daar natuurlijk halfbakken.

nattebever | 18-08-08 | 13:17

politics sucks,back to nature ,hunting and eating animals, fishing in rivers,slapping with the big trout in your own terrority.Femke verdiend een strakke beurt in een nederlands bos,en geert mag zich bewijzen

poetsnoet | 18-08-08 | 13:17

@Prof_Bukmaar | 18-08-08 | 13:10
Goed plan. Kijken of het dan nog rechtvaardig is omdat het voor 'de maatschappij' nodig is.

Carpe Noctum | 18-08-08 | 13:11

@Carpe Noctum 13:04

Ik vrees dat er op die wijze bijna geen Nederlander met stemrecht overblijft.
Denk maar eens aan de kinderbijslag en de huursubsidie.

mark twain | 18-08-08 | 13:10

Tja, waarom zou ik luisteren naar Lieuwe zijn mening. Ben zo langzamerhand doof voor links getetter over de goede zaak (oftwel hun eigen mening). Eens kijken of het begrip net zo groot is als Fleur Agema in catsuit inbreekt in het kantoor van Wakker Dier om de connecties tussen Wakker Dier en Volkert bloot te leggen..

Prof_Bukmaar | 18-08-08 | 13:10

Waarom delen we Nederland niet op: èèn provincietje waar de socialisten regeren, èèn provincietje waar de conservatief rechtsen regeren, èèn provincietje waar de gelovigen elkaar afmaken en èèn waar de libertijnen 'regeren'.
En dan na 10 jaar eens kijken welke regio het 't beste doet.

Carpe Noctum | 18-08-08 | 13:08


Groenlinks, doet me denken aan de naïeve communisten die zichzelf vrijwillig lieten executeren omdat de Partij nu eenmaal geen fouten kon maken

docker | 18-08-08 | 13:05

@CoJoNes | 18-08-08 | 12:27
"In een volwassen democratie hebben ambtenaren geen stemrecht."
Mee eens, dat is belangenverstrengeling. Overigens geldt hetzelfde ook voor AOW-ers, WAO-ers, Bijstandstrekkers en ander volk dat geld van de staat krijgt.

Carpe Noctum | 18-08-08 | 13:04

Wat een domme reden om lid te worden van een politieke partij!!! Tijd voor een beetje tegengas... *googelt naar TON*

lutger | 18-08-08 | 13:01

Humor & linkse logica: Duyvendak, K. Van Velzen, en Ina Brouwer moeten straffeloos mogen inbreken, orde verstoren en heulen met de vijand. Maar straffeloos kritiek uiten is uit den boze. Soms schiet mij - heel kort - de gedachte te binnen dat je stemrecht zou moeten verdienen, en niet zomaar zou moeten krijgen.

Zeddegeizot | 18-08-08 | 12:59

PietjePuk | 18-08-08 | 11:56
Interessant en goed beargumenteerd artikel , zij het artikel 1.000.001 in het al jaren voortdurende debat. Het verschil is wél dat het tenminste op feiten en materiekennis gebaseerd is en niet op 'slimme' ontdekkingen als het woord socialisme in de naam van de NSDAP. Daar ging het mij om.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 12:56

Lieve Lieuwe, ik ben zo'n malloot die al 35 belasting betaalt om JOU anarchistische vrienden, en hun clubjes, in leven te houden. Die vrienden, ala folkert, die Nederland al jaren TERRORISEREN en nog NOOIT een cent hebben bijgedragen aan de Nederlanse samenleving, die mogen wat mij betreft nooit een publieke functie bekleden en uitkering meer ontvangen, omdat ze namelijk CRIMINEEL zijn. HOE DURF JIJ, GVD, TE SPREKEN OVER linkse geweten? VOOR MIJ BEN JIJ OOK ZO'N CRIMINEEL!

a-thee-ist | 18-08-08 | 12:54

@ Maaler:
over laf gesproken...
Duijvendak is niet laf zeker ?
Wat voor een held ben je als je, anoniem, iemands NAW gegevens en een oproep plaatst om een lastig te vallen, en dan achteraf zegt "nee hoor, IK was het niet die 21 maal de ruiten heeft ingegooid, brandende lappen door de brievenbus gegooid heeft, dreigtelefoontjes heeft gepleegd, dat waren anderen" ?
Wat voor een held ben je als je een misdaad bekent NA dat die verjaard is ?
Wat voor een held ben je als je niet eens durft te zeggen "dat heb ik nooit gedaan" maar in plaats daarvan zegt: "daarvoor zijn nooit bewijzen gevonden"

Ik vind het overigens geen prima brief, maar een domme brief waarin de schrijver zichzelf tegenspreekt. Maar dat had ik al eerder gezegd, zie hierboven.
GroenLinks heeft er in ieder geval weer een lid bij, dat is mooi want dat kunnen ze vast wel gebruiken.

Andreas B. | 18-08-08 | 12:54

CoJoNes | 18-08-08 | 12:27
For a start.
Geen inkomsten uit tegenwoordige arbeid, winst of vermogen - geen stemrecht, actief noch passief.
Ondergrens 30K (is ongeveer modaal). Dat zal ze leren!

Anders gezegd: algemeen kiesrecht is een monstrum en zou niet toegankelijk moeten zijn voor mensen die geen belasting betalen. Over grenzen is te praten, maar dat iemand stemrecht heeft 'gewoon omdat-ie meerderjarig is', is te absurd voor woorden.

Een IQ-test zou ook een middel kunnen zijn. Iedereen met een IQ onder de 100 heeft geen stemrecht. Daarmee geef ik m'n stemrecht op, dus 't is niet zo dat ik hier maar een beetje voor eigen parochie zit te preken.

nattebever | 18-08-08 | 12:53

Op de brandstapel die ketter!

bo-oz | 18-08-08 | 12:48

Overigens is Femke, naast een hoogstaand mens, wel "Liberaal van het jaar 2007" en dat kan niet ojectief van een ieder worden vastgesteld. verder ben ik van mening dat postideologischezelfrechtvaardiging veel punten op kan leveren.
Bij scrabble dan.

goaly | 18-08-08 | 12:46

2020: liewe is der president, buigt voor liewe de man die in 2010 de telegraaf de neq omdraaide en in 2018 geenstijl platlegde. IN 2009 verbood hij trouwens vlees eten maar daarover volgend jaar meer.

zwamstra | 18-08-08 | 12:45

@Maaier | 18-08-08 | 12:31

Vrije ochtend, gewoon verlofuren voor opgenomen hoor.

zum kotzen | 18-08-08 | 12:42

Televaag: fout in de oorlog
Azijnbode: fout na de oorlog

matzerath | 18-08-08 | 12:38

De recessie komt van links..

Porrello | 18-08-08 | 12:34

knap hoor, insinueren aan een 'fout' oorlogsverleden. Kom op slinkser, verzin eens wat nieuws...

RobbieG | 18-08-08 | 12:34

zum kotzen | 18-08-08 | 12:26

Wat doe jij dan hier?

Ik vond het een prima brief. Hij had natuurlijk gelijk dat GS-reaguurders, mijzelf incluis, laf zijn. Beetje anoniem kankeren, nooit verantwoording afleggen (op Botte in bottegate na). GS-reaguurders hebben natuurlijk ook een hele andere positie dan kamerleden, maar het is onmiskenbaar laffer dan en plein public je nek uitsteken. Wat niet wil zeggen dat het verzamelde reaguurdersvolk geen recht heeft om lafjes anoniem te reaguren, dat is wat anders. Om dan een Televaag-Godwin erbij te halen is stupide, maar dat kunnen sommige linksmensen blijkbaar niet laten.

Maaier | 18-08-08 | 12:31

lol @CoJoNes | 18-08-08 | 12:27
Daar zit wel in iets in ja.

Lekker Belangrijk© | 18-08-08 | 12:30

Aha // mening niet mogen ventileren -> GL is dus communisme, onderdrukking en censuur.

Weten we dat ook weer.

Overigens, lid worden van een politieke partij omdat je het niet eens bent met iets anders is vrij onvolwassen en onverantwoordelijk.

doskabouter | 18-08-08 | 12:30

Ik moet steeds denken aan die oud-politieman ik dacht uit 020 die een jaartje geleden bij Nova zat, het ging over Geert Wilders. Deze oud-diender liet met droge ogen weten dat het eigenlijk wel tijd was dat Wilders een lesje zou worden geleerd, of iets van die strekking, hij doelde i.i.g. op FYSIEK geweld...
Dit is m.i. ook iets dat wel eens juridisch (of fysiek) afgestraft mag worden...
(ben de naam van die diender ff kwijt, misschien weet iemand het fragment...).

Onderbuik | 18-08-08 | 12:29

GL of niet, daar zit je als partij natuurlijk ook echt op te wachten: van dit soort principiele, emo-leden, die zich aangetrokken voelen door underdoggevoel en een bepaald idee over rechtvaardigheid. Nee, je lot aan volksvertegenwoordigers overlaten die na jaren in een vlaag van post-ideologische zelfrechtvaardiging na een ontkenningsfase uit de kast komen, da's geruststellend.
Om maar niet te spreken over brandende lappen door je brievenbus, dat doet pas echt wonderen voor je rechtvaardigheidsgevoel.

Suske | 18-08-08 | 12:29

In China mag geen enkele "malloot" zich uiten. Niet op GS en zelfs niet in de "chinese volkskrant"(is er vast wel)maar wel een lekker dictatoriaal linksch gezag. Lieuwe, ik help je graag bij je verhuizing naar Peking.

T@ Riest | 18-08-08 | 12:29

In een volwassen democratie hebben ambtenaren geen stemrecht.

CoJoNes | 18-08-08 | 12:27

Ik mag hopen dat die etterende aambei van een Rozema Geenstijl leest (tijd heeft-ie, als volstrekt nutteloze beleidsmedewerker cq. staatsruifvreter, genoeg).

zum kotzen | 18-08-08 | 12:26

He hekkesluiter,
wat een waanzinnige stelling, top!

leefbarbaar | 18-08-08 | 12:24

Wedden dat deze briefschrijvert allang opperhoofd is bij Groenslinks? Of secretaris bij ROVER ofzo?
Ik wens hem veel succes met zijn politieke loopbaan.

leefbarbaar | 18-08-08 | 12:21

Rozema stelt een massa goede eigenschappen bij Duijvendak vast , vooral dat harde werken spreekt me aan omdat ambtenaar Rozema daarin voor hem een Voorbeeld ziet , maarre is het vaststellen of toedichten wegens de behoefte een goeroe te hebben ?!

de heer ooievaar | 18-08-08 | 12:21

Kolonel Mosterd | 18-08-08 | 12:12
Hij is een "linkse rukker die tegen het vrije woord is" niet omdat hij tegen GS is, maar omdat hij een linkse rukker is die ook nog eens tegen het vrije woord is. Duidelijk?

Kardinaal Meier | 18-08-08 | 12:20

Kolonel Mosterd 18-08-08 | 12:12 :
*Dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl

dus nu moet jij ook gestraft worden omdat je je mening geeft ? !
zegt weer genoeg kolonel mosterd ouwe zuurpruim

geenstijliswelstijl | 18-08-08 | 12:18

Schot in de roos Goeie Moggel! ;-{)) Was de rest van de linksers in de 2e kamer ook maar zo daadkrachtig als D.

Genootschap Voor Dem | 18-08-08 | 12:17

censuur is het slecht,politiek is de bom onder de democratie,fck you all politic manupulated sheeps.

poetsnoet | 18-08-08 | 12:14

-weggejorist-

Kolonel Mosterd | 18-08-08 | 12:12

Lieuwe de linkse lul.... Geef hem een column op GS, kunnen we lachen.

Specht! | 18-08-08 | 12:07

*kots

Altijd weer die linksche rukkerS....
Het vrije woord gaat nooit verloren !

geenstijliswelstijl | 18-08-08 | 12:06

Volgens de redenering van Lieuwe moeten we dus nu massaal lid worden van de Telegraaf.

Eigenlijk dus gewoon een verkapte Telegraaf-advertentie in de Volkskrant.

uninvited guest | 18-08-08 | 12:06

Als ik naar opsporingsprogramma's kijk en beelden zie van overvallen op b.v.pompstations dan vraag ik mij altijd weer af waarom de multiculti samenleving
door hele groepen politici altijd zo bewierookt wordt.

notaris | 18-08-08 | 12:06

NoMinister | 18-08-08 | 11:49
De WAO is de meest onzinnige uitkering, hoezo is iemand arbeidsongeschikt? Ik had een meisje met een spierziekte in mijn team, werkte fantastische, haar bureau was aangepast zodat ze met haar rolstoel naar binnen kon rijden en op slechte dagen werkte ze thuis, als ze echt haar bed niet uitkwam haalde ze in het weekend haar achterstand in. Geweldige werkneemster, maakte geen promotie kans, maar liever 5 meiden zoals haar in mijn team als die ene dame die steeds overspannen was omdat ze haar prive niet met werk kon combineren, idd, de dame die ik ontslagen heb, hoewel HR, dit was voor poortwachter, mij vertelde dat het wellicht makkelijker was haar richting WAO op psychische gronden te sturen...

Fimbulvetr | 18-08-08 | 12:03

@PietjePuk
Volgens mij zou Hitler (net als sommige politici nog steeds doen) ook zijn rechtoog hebben afgeplakt en als Piet Piraat door het leven zijn gegaan als hij daarmee 'het volk' achter zich zou krijgen. Boeien! Links of rechts.... of je nu vanaf links of rechts wordt doodgemaakt, dood ben je toch

nvos | 18-08-08 | 12:01

En dan te bedenken dat dit stuk moralistisch schuim werkt voor de gemeente. Meneertje is een staatsruifvretende ambtenaar, die na een volstrekt kansloze studie, Kunst en Kunstbeleid, zich in de avonduren op kosten van wederom de belastingbetaler heeft bekwaamd tot meester in de rechten.

Deze handophoudende multicul uitvreter, die de echt werkende mens in dit land bij iedere ademtocht een klein vermogen kost, denkt dat hij zijn broodheren wel even de maat mag nemen?

CoJoNes | 18-08-08 | 12:01

Het geeft wel een compleet nieuwe visie op de uitdrukking 'zwevende kiezer'.

OoO | 18-08-08 | 11:59

Hé. De discussie over de vraag of Hitler en het nationaal-socialisme links zijn. Die heb ik nog nooit gezien. *Nog liever aan het werk gaat*

Murdockyoufool | 18-08-08 | 11:58

Wat lees ik nu? Was de Telegraaf fout in de oorlog???

Ik lees nog wel eens wat anders. Zo staat b.v. in "Duistere Zaken" van Ted Schouten (NIET verschenen bij de Arbeiderspers):
"In totaal staan niet minder dan 20.000 Nederlandse ondernemingen in dienst van de Duitse oorlogsmachine. En ze doen goed werk. Zo levert in de loop van de oorlog de Franse industrie 70% van de door Duitsland geplaatste orders af, Belgie 76% en Nederland maar liefst 84%. De Nederlandse vliegtuigindustrie werkt voor 100% voor de Luftwaffe, de scheepsbouwindustrie voor 90% voor de Kriegsmarine."

Als ik dat Wikipedia-artikel over de Telegraaf lees, dan valt het me nog wel mee met die krant. Die redacteuren handelden onder druk, zo komt het me voor.

Kardinaal Meier | 18-08-08 | 11:57

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:50
Het is vraag en aanbod mijn beste, mensen willen geen objectieve nieuwsverslaggeving. Een krant is legitiem roddelen, zich verlekkeren aan het leed van anderen terwijl eigen wereldbeeld bevestigd wordt. Daarom leest links de Volkskrant, rechts de NRC en de middenmoot de Telegraaf, een beetje gechargeerd gesteld.

Fimbulvetr | 18-08-08 | 11:57

Rita heeft ivm haar krakers verleden al in de gevangenis gezeten.

wiers | 18-08-08 | 11:57

'iedere malloot met een mening mag deze ongestraft ventileren'

En dat, Lieuwe Rozema, noemen we nu 'democratie'. Je zit bij GroenLinks prima op je plek, te merken aan je walging over het feit dat mensen met een andere mening dan de jouwe, deze ongestraft mogen uiten.

zum kotzen | 18-08-08 | 11:53

Rozema vind het gek dat "iedere malloot met een mening" deze mening zonder straf mag geven. Hier raak ik het spoor bijster. Daar bestaat GL toch van ?

raymond | 18-08-08 | 11:52

NoMinister | 18-08-08 | 11:40
Een kwaliteits conservatief/rechtse krant is wat er ontbreekt in het Nederlandse krantenlandschap maar die zal er, gezien de totale malaise bij de gedrukte pers, ook wel nooit meer komen los van het feit dat een dergelijke politiek stroming ook eigenlijk nauwelijks bestaat in osn land. Ik vind de Telegraaf, zoals ik al eerder betoogde, een soort De Waarheid van rechts. Zo af en toe hetzerig en manipulatief. Ik hou daar niet van. De politieke kleur van een krant interesseert mij niet eens zo heel erg.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:50

Fimbulvetr | 18-08-08 | 11:45

H. heeft wel de AOW uitgevonden. Onze eigen socialisten de WAO. En de bijstand. Welk een socialistische successen!

Ook hebben ze wat met mensen. Ze moeten gewoon discrimineren. Is negatief uit de mode? Dan toch positief! Je moet wat met je betweterigheid en onfeilbare gevoel voor wat goed is!!

NoMinister | 18-08-08 | 11:49

CoJoNes | 18-08-08 | 11:41
Tja en de PvdA zichzelf Partij van de Arbeid.....

Fimbulvetr | 18-08-08 | 11:46

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:33
Nou vooruit, de Nazi´s waren niet links maar mogen we Mao en Stalin wel links noemen....?

Fimbulvetr | 18-08-08 | 11:45

Vuilnis | 18-08-08 | 11:41

Je maakt een denkfout: links is niet geinteresseerd in feiten maar in symbolen die hen goed uitkomen. De Telegraaf is niet links dus fout. En daar starten we en niet andersom!

NoMinister | 18-08-08 | 11:43

@ doehetlichtuit | 18-08-08 | 11:22

Tsja, wie kaatst kan de bal verwachten. Een landelijk dagblad gebruiken om naam en faam voor jezelf en je nieuwe partij-lidmaatschap te verkrijgen. 'Welcome in the spotlight'.

En nou niet dikke boehoe doen als je, door middel van vers aangeleerde 'veranderings-methodiek' (te danken aan de onthullingen van duffedack zijn terreur verleden) aangepakt wordt. De Duyffemelker was ook nooit vies van het openbaar maken van NAW-gegevens van zijn politieke opponenten.

(Ook ene Louis uit Nimwegen (momenteel residentie houdend in de hel) had hier een handje van)

Guy Fawkes | 18-08-08 | 11:42

MAXIMO MAXIMO MAXIMO

Oproep aan MAXIMO

Schrijf s.v.p. eens, zonder al te veel tekst en zeker zonder nuances, wat een fantastische krant je de Telegraaf vindt!!

Nee, niet zeuren, gewoon effe doen. Ik vind het een Toppertje, maar ik hoor graag jouw mening....

NoMinister | 18-08-08 | 11:41

Pfff,
Mijn opa was op de burelen bij de televaag toen de duitsers naar binnen rende..
De sturmbahnfuhrer die de touwtjes in handen had beloofde de redaktie dat als zijn niet meewerkten dat ze ook niet meer naar huis hoefden om te eten.
Ergo ze hoefden dan nooit meer te eten of adem te halen..
(ook bekend als de Duijvendak methode: doe wat wij roepen anders fikt je huis af)


Dus iedere rukker die nu nog durft te blaten dat die krant fout was vergeet zeker even dat die krant al bestond toen de moffen naar binnen kwamen rennen.
Reken er maar op dat als Poetin nu even komt buurten dat uw VKtje ook ineens overgaat in een cyrillisch schrift, en Trouw vooral trouw is aan de hamer en sikkel.

Vuilnis | 18-08-08 | 11:41

@Bigi
Vergeet niet dat de VVD zichzelf ook liberaal noemt.

CoJoNes | 18-08-08 | 11:41

Ja maar meneer de rechtert, ik pleegde mijn misdaad uit links idealisme. Dan telt het toch niet? Die domme rechtse mensen snappen het gewoon niet. Ik wel, ik weet wat goed is voor het volk want ik ben links.
En de rechter die vroeger ook een maand in een kraakpand heeft gezeten en nog steeds GL/SP stemt maar nu een goeie baan heeft sprak het werkschuw tuig vrij.

Remington.223 | 18-08-08 | 11:41

Wat ik mij vaak afvraag is tot in welke Eeuw beterweters als Lieuwe hun gelijk moeten onderbouwen met het oorlogsverleden van de Telegraaf. Daarmee gratis de van een abonnement verdachten een erfenis van het derde rijk aansmerende. Alsof er intussen niets is veranderd.
Zo is sinds die tijd de VPRO er niet meer voor protestantsche gelovigen; de Volkskrant is geen katholieke krant meer; de PvdA heeft niets meer met arbeiders; en de oprichters van GL geloven niet zo rostsvast meer in de deugden van het wereldcommunisme.

Jan Passant | 18-08-08 | 11:40

als rozema vindt, dat er t.a.v. duyvendak en/of anderen abjecte en infame meningen gedebiteerd worden op geenstijl, dan staat het (zelfs) hem vrij, om daar hier kond van te doen. huilie doen in een ander medium, vermoedelijk gedreven door het vooroordeel, dat reaguren op geenstijl toch geen zin heeft, is zo'n aandoenlijk zwaktebod.

baba4oog | 18-08-08 | 11:40

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:38

De Waarheid had een Russisch zusje. Hoor ik zelden heftige kritiek op. Is wel exit net als de Pravda/CCCP, maar toch nimmer fanatiek negatief bejegend. Nee, dan de Telegraaf! Linkse mensen haten die krant. En hou er dan weer extra veel van!

NoMinister | 18-08-08 | 11:40

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:37 of sven....

van dal | 18-08-08 | 11:40

@NoMinister | 18-08-08 | 11:21
Ik lees de Televaag dan zelf zelden, maar om dat nou een foute naam te noemen? Volkische Beobachter, die is pas fout!

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:38

@F. von Zeikhoven
Volkskrant heeft zichzelf in WOII opgeheven, vandaar weinig stukken over Jodenvervolging.

nvos | 18-08-08 | 11:38

NoMinister | 18-08-08 | 11:27
Plat links de Telegraaf bashen ? Ben bang dat ik niet je man daar voor ben.
Vraag het Maximo eens als die weer eens voorbij komt.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:37

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:33

Zeg schat, De Telegraaf heeft ook niet zoveel NSB-ers in dienst. Capice?

Bovendien was H. wel degelijk van de overheid bepaalt alles. Machtspellen en gedrag moet je scheiden. Maar jij mag de ene socialist best heel anders vinden dan de andere. Ze zijn ook niet allemaal gelijk. Hoewel ze zelf wel alles en iedereen 'gelijk' vinden, waarover ik dan weer heerlijk kan schrijven.

Mijn vrienden zijn het allerminst dus je kan er wel moe van worden maar het beleid blijft ongewijzigd. Catch as catch can!

NoMinister | 18-08-08 | 11:36

@doehetlichtuit | 18-08-08 | 11:22
Ja, klopt, dat gespeur naar adressen is een tic van die Stormfront-reaguurdertjes... Uit mijn mond is het altijd in context en dan uitsluitend te interpreteren al humor om te lachen...

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:36

CoJoNes | 18-08-08 | 11:27
Thnx.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:34

Zoooo, dat staat er weer mooi op:Kniesoor die er op let dat ik die Liewe Louwe noemde in m'n reactie op VK...

Opportunist van de dag..
Met het kiezen van de brief van Louwe uit Groningen, laat de Volkskrant zien een slecht verliezer te zijn. Immers, is deze brief niets meer en niets minder dan schieten op de boodschapper. Dat doet de Volkskrant in het door Louwe genoemde en door de brievenredactie uitgelichtte citaat over een foute in de oorlog blijk geven van een wel heel erg populistisch en demagogisch gedrag. Want "moet ik gestraft worden voor de daden van mijn vaders vader"? Lijkt mij dus van niet. Bovendien, waar heeft de Volkskrant in WO II geschreven over de Jodenvervolging? Ik kan het eeeven niet vinden! Brievenredactie, het is wel duidelijk dat de VK zich moet gaan verantwoorden over een klacht van GS over tendentieuse stemmingmakerij. Maak het nou niet nog erger door de 'vondst' van de ingezonden brief, dit keer een Louwe uit Groningen als stok' te gebruiken om die rechtste GS en TMG honden mee te slaan...? Krijgen we nou iedere week zo'n aanval te lezen? *gaapt nog een keer*

Dan aan Louwe.
Wie in de Tweede Kamer komt, dient van onbesproken gedrag te zijn. Nou is onbesproken een rekbaar begrip, maar liegen over een inbraak en bedreigingen uit een vorig leven dat bovendien nog is gedaan bij een instelling en medewerkers daarvan dat door datzelfde kamerlid nu zou moeten worden gecontroleerd, is simpelweg onaanvaardbaar. Dus Duyvendak is terecht aan de kant geschoven. Zou wat mij betreft ook mogen met een Van Balen als blijkt dat die meer op z'n kerfstok heeft dan het schrijven van liefdesbrieven aan Janmaat in diezelfde jaren '80. Want dan zit voor je het weet de Russische Maffia in de Tweede Kamer. En een partij die onderbuikreageerders zoals Louwe tot lid krijgt, is niet anders dan een LPF. Hoe dat is afgelopen, weten we allemaal.

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:34

Bij een geenstijl houding hoort ook slecht tegen je verlies kunnen.

lector saluti | 18-08-08 | 11:33

GroenLinkskerk-leden als Lieuwe Rozema doen mijn respect voor de Rokerskerk met de dag groeien.
En waarom zeikt hij fok niet af? Dáár werd toch om de dood van zijn Grote Leidster geschreeuwd?

Dorser | 18-08-08 | 11:33

Ik word onvoorstelbaar moe van de WOII onzin die ik voorbij zie komen zoals oa de stelling dat de nazi's in feite links waren. Vooral dat voortdurend als "bewijs" aanvoeren dat het woord "socialistische" in de partijnaam van de NSDAP voorkomt is nogal vermoeiend. Het illustreert maar weer eens hoe belabberd het Nederlandse geschiedenis onderwijs is. Laat ik mij beperken tot het stellen dat de nazi's bijzonder korte metten gemaakt hebben met de communisten en de sociaal democraten en dat van Hitler in het bijzonder bekend is dat hij een bloedhekel aan socialisten had in de tijd dat hij in Wenen woonde. Het duiden en plaatsen van de nazi's in het politieke spectrum van Duitsland en Europa is al decennia lang inzet van heftige polemieken onder serieuze historici (ik noem de vele duizenden boeken die hier over verschenen zijn) en mij lijkt dat wij als relatieve leken op dat gebied niet zo hoog van de toren moeten blazen.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:33

Platform is welhaast het meest saaie woord ooit. 'We willen een platform bieden voor....' Koepelorganisatie, ook al zo'n voorbeeld van braaftaal. Doet een lucht opstijgen van 'terugkoppelen' en 'contacten'. Ik heb zo'n zin om mensen die dergelijke woorden in de mond nemen volledig te slopen.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 11:31

Tijd voor nieuwe blogs: GeenLinks en GroenStijl

sjoerd zwoerd | 18-08-08 | 11:30

tocqueville | 18-08-08 | 11:22

Kanker verhelp je ook niet met praten. het wordt nog een hele klus om dat toch voor elkaar te krijgen. Vrees dat het vroeg of laat vechten wordt.

NoMinister | 18-08-08 | 11:30

@CoJoNes
OK, toen had de oude redactie er echter al twee jaar samenwerking opzitten....

nvos | 18-08-08 | 11:29

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:23

O ja? Probeer eens wat! En niet zo genuanceerd als laatst maar gewoon plat-links Telegraaf bashen. Ben erg benieuwd.

Niet dat dat voorheen wel zou worden toegestaan, maar het slaat zodanig gewoon nergens op dat ik daar niet van wakker lig. Lange tenen heb je alleen jezelf mee. Geldt ook voor DT.

NoMinister | 18-08-08 | 11:27

GroenLinks = terroristische organistatie

Laterzz | 18-08-08 | 11:27

Kijk, de woorden 'platform' en 'zelforganisatie' staan garant voor subsidie.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 11:27

CoJoNes | 18-08-08 | 11:23

Bij de multikulti platform zit je altijd goed. Daar wil ik nog wel een buil aan vallen.

azijnseikerT | 18-08-08 | 11:25

doehetlichtuit | 18-08-08 | 11:22

Welk licht? Bij de rijke buren zeker!

NoMinister | 18-08-08 | 11:25

@tocqueville
Aan dat lijst ouwe linksen kan je overigens ook Rita toevoegen :-)

nvos | 18-08-08 | 11:25

nare man | 18-08-08 | 10:26
.
Eh, nare man, ik doe persoonlijk niet aan eindeloze wrok, maar eh, de Telegraaf zat er behoorlijk naast in de tweede wereldoorlog. En ook in de jaren zestig. Toen is er nog een relletje (google eens 'damslapers') geweest dat de Telegraaf toch echt op persoonlijk conto kan schrijven, en wat niet goed te praten is.

Niet voor Jan | 18-08-08 | 11:24

één ding moeten we de Telegraaf nageven en dat is dat ze GS inderdaad een volledige vrijheid hebben gegeven waar het (zware) kritiek op de krant zelf betreft. Je kunt volledig leeglopen over die krant hier zonder dat Joris ingrijpt en het moet gezegd dat het een sportieve zo niet grootse attitude is.

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:23

NoMinister | 18-08-08 | 11:21 maar het is allemaal wel verjaard nu...

van dal | 18-08-08 | 11:23

@azijnseikerT | 18-08-08 | 11:19
Wij kennen deze Lieuwe Rozema, is het niet?

CoJoNes | 18-08-08 | 11:23

@ F. von Zeikhoven

gezien het uitbundige zoeken naar adresgegevens van de "linkse" sympathisant Lieuwke, lijkt "Die Fahne hoch" toch meer uit de hoek van sommige GS reaguurders te komen.

doehetlichtuit | 18-08-08 | 11:22

En de SP, CPN (opgegaan in GL), Ella Vogelaar etc. etc. waren tot diep in de jaren '80 nog communisten. Wat mij betreft net zo erg als NSB. Maar in tegenstelling tot de ex-NSB'ers zitten deze lui diep geworteld in het establishment, van Volkert tot Femke.
.
Schaam je rot, Lieuwe! Als er iets 'gezuiverd' moet worden van een eng verleden is het die hele linkse club van je.

tocqueville | 18-08-08 | 11:22

De brief van Linke Luis Rosewater is zo "integer" daar reageer ik niet op.

dewegkwijt | 18-08-08 | 11:22

CoJoNes | 18-08-08 | 11:16

Daar geloof ik niks van! De Telegraaf was en is fout. Het is godverdomme pure blasfemie van mijn linkse geloof. Straks ga je nog zeggen dat rijke mensen een zegen zijn voor de maatschappij. Gadverdamme!

Ik zeg:

De Volkskrant deugt, Trouw deugt en De Waarheid deugt. De Telegraaf is een fascistische krant want ze heten nog steeds Telegraaf en wat wil je dan? Kijk, wij socialisten heten ook zoals H., maar wij kunnen zeggen Nationaal-Socialisten zijn heel andere socialisten. Maar als je De Telegraaf blijft heten, wat je ook schrijft en wie er ook niet of wel meer zit, da's eigenlijk gewoon een fascistische naam. DAT IS HET. Het is een fascistische naam! Hehe, snap dat dan!!!

NoMinister | 18-08-08 | 11:21

En dan zijn er nog mensen die beweren dat linksmensen niet over humor beschikken. Wat een artiest die Lieuwe.

Superior Bastard | 18-08-08 | 11:20

CoJoNes | 18-08-08 | 11:16
Interessant (no pun). Waar haal die je informatie vandaan ?

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:20

"iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl, zonder dat daar consequenties aan worden verbonden."
Deze meneer wil dus 'consequenties verbonden zien' aan de vrijheid van meningsuiting. En is trots op GroenLinks. Nu maar hopen dat hij niet de mening van tienduizenden GroenLinksmensen vertegenwoordigt, maar ergens denk ik dat die hoop vals is.

Zoetwaterpanharing | 18-08-08 | 11:19

-weggejorist-

azijnseikerT | 18-08-08 | 11:19

Weer een linksemensh die de oorlog er bij moet halen, linksemenshen houden stiekem heel veel van Adolf Hitler want wat hebben ze zijn misdaden tot vervelens toe kunnen (mis) gebruiken tegen alles wat niet de zelfde walgelijke mening is toegedaan als linksemensh.
Dus als je het goed bekijkt zijn linksemenshen eigenlijk gewoon NSBers.

RechtsTuigje | 18-08-08 | 11:19

Meneer Rozema is zeker een idioot: kan iemand dat prttret even wijzen op de gropndbeginselen van de Vrijheid van Meningsuiting? In dit land is het juist wettelijk geregeld dat je je mening mag ventileren zonder dat er consequenties aan hangen. Oja, even vergeten: dat geldt natuurlijk alleen voor links. De rest moet z'n bek houden.
Kan dat fijn naar een land verhuizen waar ze niet zo mensvriendelijk zijn? Voelt-ie zich vast helemaal thuis. Mag-ie zelf de consequenties aanvaarden van zijn eigen mening.

Truttebol | 18-08-08 | 11:19

Lieuwe Rozema’s Education
*
Rijksuniversiteit Groningen
drs, Algemene Letteren Kunst en Kunstbeleid, 1985 — 1989
-
Sja...

SwiftCrack | 18-08-08 | 11:18

Duivendack d'r uit, en Rozema d'r in...... ff op mu in laten werken...... komp op mij over als een zelfstandig toegediend neqsgot !

DOEN !

Guy Fawkes | 18-08-08 | 11:18

LOL@lekkerbelangrijk
al ben ik bang dat met minderheden geen tokkies bedoelt worden dit keer...

ed.. | 18-08-08 | 11:17

Net 'de brief van de dag' Lieuwe Rozema gelezen...
Deze man is niet links, deze man is extréémlinks!

Afshin Elian vandaag in Elsevier:
"De Amsterdamse wethouder Maarten van Poelgeest keurt de inbraak van Duyvendak goed. De GroenLinks-wethouder vindt het inbreken op basis van ideële motieven dus aanvaardbaar."

@Maarten van Poelgeest:

Wilders mogen we volgens deze denktrant dus ook als 'idealist' zien.
Betekent eea dat de PVV-achterban ook in jouw kantoortje mogen inbreken om cijfers over straatgeweld door Marokkaanse jongeren openbaar te maken?

Ahasveros | 18-08-08 | 11:17

@Ongelofelijke Boer
Da's kort door de bocht. Volgens jouw redernering steun je met een post op GS dus een NSB-krantje?

nvos | 18-08-08 | 11:17

Dat de Telegraaf een NSB krant was, kwam omdat de Duitsers er hun eigen redactie hebben neergezet, toen bleek dat de zittende redactie nogal anti-Duits was.

CoJoNes | 18-08-08 | 11:16

@Murdockyoufool | 18-08-08 | 11:03

mooie omschrijving van het 'denken' van linkschmensen. Kweeterallesvan... uit eigen ervaring weet ik inderdaad dat linkschmensen weigeren dieper na te denken over zaken. Het tast hun wereldbeeld te veel aan. Nadenken over dingen leid onherroepelijk tot rechtse denkbeelden. Het is geen toeval dat de linksert op sites als GS, maar ook bij de VK en linkse sites zo'n totaal gebrek aan inhoudelijkheid etaleren en al snel vervallen dat gescheld.

Klaboesterbeer | 18-08-08 | 11:14

Kan iemand mij uitleggen waarom een kontkussende brief van een linkse groningse raamambtenaar zoveel reactie oproept?

Fimbulvetr | 18-08-08 | 11:13

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:06

De klassestrijd, tegen de rijke asocialen en milieuvervuilers, die hoe kan het ook vaak als een-en-dezelfde worden gezien door links, kan beginnen!

Met opgeheven handen, hoofden, wapenen en wat socialisten en erger nog meer graag doen om het groepsgevoel op te kietelen, lopen wij een nieuwe richting op, waar iedereen gelijk zal zijn en rechtvaardigheid gerespecteerd zal worden. Negatieve racistische denkbeelden zullen worden bestreden teneinde de klassestrijd en rechtvaardigheid te beschermen en waarvoor wij geen enkele vorm van strijd zullen schuwen.

Heil heil heil! Links is geil!

* heerlijk om dit te schrijven *

Maar zou De Telegraaf zo een ingezonden brief echt plaatsen? De Azijnbode vindt de betreffende brief blijkbaar zinnig genoeg. Ik zou een psychiater aanbevelen, ook aan mijzelf als ik echt een brief naar de Telegraaf van bovenstaande strekking zou sturen. Maar he, hier moet het kunnen, gezellig ouwehoeren in de politieke kleur die je aanspreekt. Koffie iemand?

NoMinister | 18-08-08 | 11:12

Groningers kunnen toch niet lezen en ze kreunen een onverstaanbaar soort taaltje?

Maw. BETRAPT Femke. Je stuurde die brief toch gewoon zelf?

Walt Disney | 18-08-08 | 11:11

Ghe, de VK was de update te slim af, enfin linkje kopieeren en plakken in nieuw venster werkt wel extrapuntvolkskrantpuntnl/opinie/artikel/show/id/1211/Maandag%3A_het_geweten_van_Duyvendak

Koud flesje Alfa | 18-08-08 | 11:11

Deze brief is gewoon door een Greenlefty gestuurd.

The Bruce | 18-08-08 | 11:09

Het enige waar hij voor pleit in zijn briefje, is inperking van de vrijheids van menings uiting.

Laterzz | 18-08-08 | 11:09

@ NoMinister | 18-08-08 | 11:07
Nee, de tachtigjarige oorlog. Minus het twaalfjarig bestand. Dat dan weer niet.

goedverstaander | 18-08-08 | 11:09

De voornaam Lieuwke is afgeleid van leeuw. ( fauna-activist)
De achternaam Rozema is afgeleid van roos. ( flora-activist)
Oftewel: lulleke rozewater, de nieuwe nickname van Volkert v.d. G.
En zijn eigen club-blad heet Volk(ert)skrant
Tegen de tijd dat de wachtgeldregeling van Duyfje afloopt,
komt Volkert weer vrij. Een nieuw gangsterduo is in de maak.
De varkensboeren en het ministerie van landbouw kunnen de ali-hoedjes
en het betere hang- en sluitwerk alvast gaan bestellen.

Mr. Bator | 18-08-08 | 11:08

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:06 dat worden weer gouden tijden voor de campingbazen in vierhouten en appelscha...

van dal | 18-08-08 | 11:08

www.naymz.com...

Witte de With | 18-08-08 | 11:04

:-)

siske | 18-08-08 | 11:07

Dubieus oorlogsverleden?

Bedoelt hij de Koude Oorlog of de Golfoorlog?

NoMinister | 18-08-08 | 11:07

Ennieweej! Gelet op de aktie van Louwe, kan het niet anders zijn dan dat de vijfde colonne in beroering is gekomen. "Ontwaakt! Verworpenen der Aarde!" Zelf zou ik daar dqn aan willen toevoegen: 'Die Fahne Hoch!....."

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:06

at F. von Zeikhoven: hehehe, nee. Heb die naam ooit eens op een concertposter zien staan en is me al die jaren bijgebleven. Briljante bandnaam.

Snikkeldrift | 18-08-08 | 11:06

deagnost | 18-08-08 | 10:55

In een auto die te weinig binding met zijn omgeving heeft moet je niet te hard rijde, want die vliegt zo de bocht uit. Gelijk u.

NoMinister | 18-08-08 | 11:06

links en geweten in 1 zin is al vreemd, daarnaast nog even het oorlogsverleden erbij halen. Dat nazi's rechts worden genoemd is ook al zo raar. Aangezien het is voort gekomen uit de nsdap oftwel Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei. De arbeiderspartijen zijn LINKS, vergelijk het maar met de pvda en de sp! Ik zou zeggen denk nog eens heel goed voor je dat soort kolder in een brief plempy.

Hellsmurfje | 18-08-08 | 11:05

Op de 1 of andere manier blijft het me verbazen hoe de linkschmensch het uiten van rechtse meningen als bedreiging bestempelt, terwijl het kraken, bezetten, saboteren en terroriseren van mensen zonder deze linksche mening als een positieve daad wordt aangewezen... Hebben deze lutsers nog steeds niet door dat alle linkse hobby's worden gefinancierd met geld van hardwerkende rechtse mensen?

Blake Bier | 18-08-08 | 11:05

@ Karel Kruizenruiker | 18-08-08 | 11:02
Eéntje uit de oude doos? Kom de volgende keer met wat originelers, iets wat je zelf hebt bedacht. Je reactie verraadt je een zeker onvermogen...

goedverstaander | 18-08-08 | 11:05

Naar aanleiding van de ingezonden brief:
je geweten speelt toch pas op als je iets etisch maatschappelijk onverantwoords hebt gedaan.

Poepelateur | 18-08-08 | 11:04

@Snikkeldrift | 18-08-08 | 11:02
psst! hoe kom jij aan die alias? Zat jij soms in die band????

F. von Zeikhoven | 18-08-08 | 11:04

Geert is trouwens wel maatschappelijk betrokken, maar dan weer niet links en die wordt bedreigd i.p.v. dat hij dat zelf doet.

Zou Geert 'rechts' zijn soms????

NoMinister | 18-08-08 | 11:04

sideshow bob | 18-08-08 | 10:22
de televaag is nog steeds een nsb krantje

pinkindian | 18-08-08 | 11:04

Als ex-linkse rakker weet ik dat men in het polikorwereldje continu denkt: maar jullie begrijpen het gewoon niet. Totdat je ontwaakt en weet dat jij het was die al tijd zijn kop in z'n reet had verstopt.

@goedverstaander | 18-08-08 | 10:57
Is vakantie ende zo. Daarnaast mag GeenStijl ook schotschriften bevatten.

@Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:56
Was ook een geintje. Waarschijnlijk hebebn met mr. drs. Rozema te maken. Tja... www.multicultureelgroningen.nl/nl/hoof...

Murdockyoufool | 18-08-08 | 11:03

@ ed.. | 18-08-08 | 10:59
Haha! Goed gevonden. Dus die pipo is een buitenlanderknuffelaar... het was te verwachten...

goedverstaander | 18-08-08 | 11:03

deagnost, jij bent echt te dom om te schijten. Alles en iedereen met een mening die niet minstens net zo links is als die van jou is een kaalkop. Doe niet zo kansloos overtrokken met je `dan kan ie vermoord worden`en dergelijke. Als er 1 partij aangetoond heeft wat het doet met bekend gemaakte persoonsgegevens... Rot nou toch eens lekker op met je getrol.

Snikkeldrift | 18-08-08 | 11:02

De stuitende arrogantie valt een blinde nog op. Alleen een linkse kerkganger die ook doof en dom is, kan dat ontgaan. En deze dwalende geesten, vol overtuiging en frustratie, lopen vrij over straat, het is wat. Die vrijheid van meningsuiting. Je koopt zomaar een krant die zomaar vol staat met dingen en dat mag allemaal. Tsssss.

NoMinister | 18-08-08 | 11:02

@Goedverstaander...

Een beetje meer niveau???? Ik heb nieuws voor je, je bent hier op Geen Stijl!

Karel Kruizenruiker | 18-08-08 | 11:02

Urtyp | 18-08-08 | 10:29
Niet vergeten in de beste reaguurdersstijl de nummerherkenning uit te schakelen he ?

Bigi Bana Boy | 18-08-08 | 11:02

Dat de Volkert-krant zo'n debiel ruimte geeft om zijn onderbuik te lozen
zegt al genoeg.

paintitred | 18-08-08 | 11:01

@peer79 | 18-08-08 | 10:58
Je haalt volgens mij nivellering en filantropie door elkaar.

Lekker Belangrijk© | 18-08-08 | 11:00

@biff & murdock
'De medewerker die bij de gemeente gaat over het minderhedenbeleid en voor de projectgroep
Zorg als contactpersoon kan optreden, heet Lieuwe Rozema.'
www.groningen.nl/assets/pdf/071119_ver...
(PDF)
-
minderhedenbeleid dus...

ed.. | 18-08-08 | 10:59

Geloofd zij de Heer van de Linkse Kerk. Amen.

NoMinister | 18-08-08 | 10:59

@deagnost
Beter kaal dan radicaal
Zulke liewertjes zijn het niet bij Groen Links

robterdam | 18-08-08 | 10:58

o ja, nog zo'n integere GL'er, Paul Rosenmoller (met trema). Wat verdient die idealist ook alweer met al zin comissietjes en schnabbels? Als echt linksert zou hij dat toch o zo integer moeten afstaan aan de minder bedeelden? Nogmaals, driewerf kots op dat soort blind idealisme. Mao is er groot mee geworden, maar moeten wij dat toestaan in een land *kuch* als NL?

peer79 | 18-08-08 | 10:58

@ Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:51
Ik mocht willen dat het gros van de reaguursels waren gespeend van ironie en sarcasme. Ik draag GeenStijl namelijk een warm hart toe. Helaas moet ik vaststellen dat het peil, zeker de laatste weken, richting Fok! opschuift. Een bedroevende constatering...

goedverstaander | 18-08-08 | 10:57

Wonen in Groningen niet de laatste communisten?

Boomschade | 18-08-08 | 10:57

.. overigens een mooi bewijs dat de Wet voor linkse beterweters slechts een hulpmiddel is om het door hen verachte plebs te knechten.

Jan Passant | 18-08-08 | 10:56

@Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:53
.
Mijn probabiliteitsberekening, gekoppelt aan mijn gezond verstand zegt nee.

Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:56

Liewe gaat vanavond lekker een pizaatje eten thuis.

Lekker Belangrijk© | 18-08-08 | 10:56

@agent327, @urtyp

Is jullie adres en telefoonnr ook al bekent? Misschien dat er ook mensen zijn die jullie willen bellen of iets leuks willen toewensen....

doehetlichtuit | 18-08-08 | 10:55

wat voor consequenties had de kwade lieve in gedachte?
inbraak en brandstichting zoals de gedoogde traditie van Groen Slinks wil?
Ga lekker in het bos liggen lieve. Groen links, BewoondeWereld Rechts.

robterdam | 18-08-08 | 10:55

-weggejorist en opgerot-

deagnost | 18-08-08 | 10:55

Het is heeeeeel gemakkelijk om de GS reaguurders weg te zetten als stelletje anonieme schreeuwers (is soms ook zo)... en het is net zo makkelijk om te roepen dat bovengenoemd persoon een linkse pro-censuur prekende, Volkert vd Graaf minnende, crypto antiglobalistisch, krakende millieu-bewogen sociale semi-intellectueel is (opererend onder de naam van zijn buurman met wie hij ruzie heeft).
Dat doe ik dus maar niet.
.
Vwb het verleden van Televaag in vergelijking to dat van Duyvendak het volgende: Het verleden van de Televaag lijkt i.t.t. dat van Duyvendak geaccepteerd te zijn door de NL bevolking (individuen daargelaten). Herhalen van oude feiten levert dan ook niets op.
.
Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: HOE LAAT EINDIGT DE KOMKOMMERTIJD VANDAAG????
(Wat en NON-topic)

fweddy | 18-08-08 | 10:54

drijflijk | 18-08-08 | 10:51
En wat dacht u van staal van Krupp?

ADO-Le-Cent | 18-08-08 | 10:54

DeRuk2008 | 18-08-08 | 10:15 Lol. Ik heb hier nog ergens een 2 cylinder scheepsdiesel liggen uit 1926. 4 Hele litertjes per cylinder. Roetfilter: n/a.
Kijken of ik die ook eens ff aan de praat krijg. Weekje laten lopen. Gewoon, omdat het kan.

Willianus Wortelus | 18-08-08 | 10:54

@Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:51
Ja... hij kan dus ook erkend sportmasseur zijn. Die Lieuwe.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:53

De aanhang van Groen Links laat zien wat er gebeurt als linksige moeders spermacocktails tot zich nemen in plaats van de traditionele selectie bij de poort.
Nou Lieuwe, bedank je moeder maar weer van ons hoor..

ZSU-23-4 | 18-08-08 | 10:51

@Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:45

HAHAHA deze man is beleidsmedewerker? Dat is toch zo'n functie voor mensen die zelfs als raamambtenaar niet kunnen functioneren, maar die ze dan toch niet kunnen ontslaan (verworden rechten enzo...)? Geweldig!

Klaboesterbeer | 18-08-08 | 10:51

Patrick Bateman | 18-08-08 | 10:28
Ongelooflijk en stuitend, zoals men zichzelf als redder van de democratie opwerpt. Zelfs de brand in de Makro wordt nog steeds als heldendaad bestempeld.
En niet de beginselen van de rechtsstaat waren het criterium, nee, de eigen moraal was het criterium. En de vraag of er doden zouden vallen was afhankelijk van de uitkomst van een lekker potje discussiëren: "Er werd door bijna iedereen wel een grens getrokken bij geweld tegen personen. Daar werd intern volop over gediscussieerd, ook in Bluf!."

Schoorsteenveger | 18-08-08 | 10:51

Is Lieuwe net zo lekker als Femke?

kritische consument | 18-08-08 | 10:51

@goedverstaander | 18-08-08 | 10:47
Schei toch uit. Hij die ironie, sarcasme en de hyperbool gelijkschakelt met een gebrek aan intelligentie is nog te dom om een bejaarde een dweil door haar reet te halen.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:51

@Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:46

Google=>Linkedin. Kan niet missen.

Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:51

De Telegraaf was misschien fout in de oorlog maar het enige wat daar nog van rest, is de naam. Anders zouden we volkswagen ook in de ban moeten doen. En geen IBM computers mogen kopen.

drijflijk | 18-08-08 | 10:51

Tja dat Telegraaf verleden. Goed dat ze destijds ook zijn vertrokken.

Einde van de Domheid | 18-08-08 | 10:50

Geenstijl is dan wel een satirisch weplog, maar veel van de reacties zijn om je voor te schamen. Het is maar wat je er mee doet.

Reltiet | 18-08-08 | 10:50

Die meneer heeft het over een krant met dubieus oorlogs verleden maar die zelfde volkskrant krant is blijkbaar wel goed genoeg voor zijn stukje zure proza.

Beëlzebul | 18-08-08 | 10:50

Niks dubieus aan, dat oorlogsverleden van de Telegraaf. Overduidelijk fout en collaborerend. Landverraders (grappig dat je volgens die krant heden ten dage een landverrader bent als je niet bang bent voor moslims) en oorlogshitsers. En nog, zie de berichtgeving van die krant in 2003, rond de aanloop naar "Irak".

Schrale troost, Lieuwe is ook fout.

Levine | 18-08-08 | 10:50

Ik wil Groen Links van harte feliciteren met hun nieuwe lid Lieuwe. Gezien de toon van zijn brief en zijn mallotige opportunistiche denkwijze de toekomstige linkerhand van Femke.
We gaan nog veel horen over Lieuwe's rumoerige kraakverleden.

Superior Bastard | 18-08-08 | 10:50

Is Kees Vendrik de volgende? En hoe zit het oud aksievoorders in de SP? Partij voor de Dieren? Hallo?

Gezellig! | 18-08-08 | 10:50

Om van te kotsen, die linschmensen met oogkleppen op.

peer79 | 18-08-08 | 10:50

tsssk iedereen mag zn mening zo maar op jullie site plempen. Wat denken jullie eigenlijk wel? dat het hier een democratie is of zo???
Om jullie ZWAAR aan te pakken ga ik met TERUGWERKENDE kracht lid worden van de Haarlemerhoutsesigarenbandjesclub.
Als ik nog 1 keer merk dat weer iemand zn mening geeft op jullie site stuur ik mijn vrouw op you slurver af!

p13 | 18-08-08 | 10:49

@goedverstaander
'Viese communist, hauw je mont'

kapotte_stofzuiger | 18-08-08 | 10:49

Wat een lutser. Wordt dan lid van een echte linkse partij. De SP. Nep GL

de visser | 18-08-08 | 10:49

interessant. Ik ken dat effect. Iedere oproep van wakkerdier tot het tegendeel doet mij juist kip; kabeljauw; enz comsumeren.

Jan Passant | 18-08-08 | 10:48

pfff... wat een malotige reacties weer hier...

ed.. | 18-08-08 | 10:48

Belachelijk dat iedere idioot met een mening deze straffeloos mag ventileren in een brievenrubriek als die van de volkskrant.

Gewinflipt | 18-08-08 | 10:48

Op basis van het artikel heb ik zojuist drie anderen over weten te halen om lid te worden van GeenStijl. Mooie rato 1:3.

Koud flesje Alfa | 18-08-08 | 10:47

Hield je mamma van coctails?

fleurtje | 18-08-08 | 10:47

Dames en heren reaguurders. Geef meneer Rozema nu niet gelijk. Driekwart van u gedraagt zich in de reaguursels van dit topic inderdaad als leeghoofden die hier straffeloos en verongelijkt domme dingen neerplempen. Kreten als 'terrorist' en 'communist', het slaat helemaal nergens op. Dit soort schreeuwlelijken leveren de critici van weblogs als deze alleen maar meer steun op. GroenLinks groeit.... meer bewijs nodig? Beetje meer niveau alstublieft...

goedverstaander | 18-08-08 | 10:47

-weggejorist-

poliiek=liegen | 18-08-08 | 10:46

@Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:45
Hoe weet u dat allemaal?

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:46

lijkt me een 'integer' figuur die Liewe Rosema,
.
"integer", het nieuwe hippe anti-woord van 2008.

woefdrammertje | 18-08-08 | 10:46

Overigens een ''daadkrachtig'' en ''geloofwaardig'' geweten, wil nog niet zeggen een goed geweten. Volkert was ook daadkrachtig en in zijn extremisme geloofwaardig, maar moreel verwerpelijk.

Gewinflipt | 18-08-08 | 10:45

-weggejorist-

BigBearHunk | 18-08-08 | 10:45

Links, rechts!? Ik zou rechts liever benoemen als 'gezond verstand hebbende'. Dus GS is een website waar mensen met gezond verstand reaguren. Dit is natuurlijk arrogant en dát is het hem nu waarom er zulke berichtjes verschijnen in de azijnbode.

Tiscali | 18-08-08 | 10:45

Lieuwe heeft letteren *kuch* gestudeerd en is nu beleidsmedewerker bij de gemeente Groningen. Hoe nietszeggend kan je carrière zijn?
.
@fuckje, schop 'm maar 2x, ook één van mij graag.

Biff Eagleburger | 18-08-08 | 10:45

wow, staat groen links daarvoor? Nu weet ik het zeker. LATERZ Ik ga verhuizen, m'n eigen eiland droog laten leggen ofzo.

Mental-Issue | 18-08-08 | 10:44

LOL @ dorpsidioot

Nappert | 18-08-08 | 10:44

En dat allemaal volgens een peiling van Maurice de Shitbull.
Volgens mij hebben die peilingen een heel laag integriteitsgehalte.
Mogelijk nog lager dan GL, hoewel dat nauwelijks is voor te stellen.
Fijn om te weten dat GL stemmers eigenlijk allemaal in de Dbase van de AIVD behoren te staan.
Dat anonieme stemmen kan je straks wel vergeten, daar zal EHB wel voor zorgen in het kader van de terrorismebestrijding.
Blijven buiten verdenking, alleen diegenen die niet stemmen en ja wat heb je daar dan als politieke partij nog aan?
Ook verbieden dan maar?

ADO-Le-Cent | 18-08-08 | 10:44

Links is dankzij de totale ideologische leegte en inhoudsloosheid veroordeeld tot het voeren van een strijd mbv zwartmakingen en vrijheidsbeperkende maatregelen. In alle landen waar links te machtig wordt, sneuvelt de vrijheid van meningsuiting. De reden daarvoor is altijd dezelfde: linkse ideologie verdraagt geen inhoudelijke kritiek.

Het zegt veel over een land als een bekende krant een dergelijke brief bombardeert tot brief van de dag.

Klaboesterbeer | 18-08-08 | 10:44

Fijn clubje racisten daar bij groenlinks.

Crak-ho | 18-08-08 | 10:43

en ik ga nog even door:
In plaats van tot de verantwoording te worden geroepen, wordt dat tuig beloond met vette banen en riante wachtgeldregelingen (met Kameraad Vogelaar en Kameraad Duyvendak als bekendste voorbeelden).
Hier in Rotterdam loopt ook nog zo'n voorbeeld rond: Kameraad Orhan Kaya. Wegens verregaande incompetentie de laan uit gestuurd (terecht natuurlijk, en nu nog het land uit!), maar onze Kameraad krijgt wel 160 duuzend euri mee. Waarom? Omdat de polletiek mekaar helpt!
Principes? Nooóóóooooit van gehoord! Zakken vullen (rechts dan hè, en links lullen), dat dan weer wel.

Nappert | 18-08-08 | 10:43

He Lieuwe, nicknaam kopen?

dorpsidioot | 18-08-08 | 10:42

Dus iedere malloot die zijn mening verkondigd in een krant is ok, maar iedere malloot die zijn mening verkondigd op het internet is fout? Fijne interpretatie van vrijheid van meningsuiting heeft u, meneer Rozema. GL lijkt me precies de partij voor u en uw ideeën!

Tobus | 18-08-08 | 10:42

Die azijnbode kan het volgens mij niet zo goed hebben dat na een paginagroot stukje damagecontrol die Duyventak toch op moet zouten.

Gewinflipt | 18-08-08 | 10:42

Lieuwe is volgens mij een linkse communistische krakert die zijn kleren al 10 jaar niet heeft gewassen.

Keaning_Radboud | 18-08-08 | 10:41

Het is zaak om de gelederen van GL uit elkaar te slaan.
En daarna in den pan te hakken.

wiers | 18-08-08 | 10:41

Ik ga uit protest geheel tegen mijn principes in op Groen Links stemmen

Uit principe!!!!

ifeelfine | 18-08-08 | 10:41

"Uit de beslissing van de heer Duijvendak blijkt maar weer eens dat het linkse geweten geloofwaardiger en daadkrachtiger is dan het rechtse"

Oh Ja Joh ? Als het aan Duijvendak zelf had gelegen was ie lekker blijven zitten. Maar het was de "golf van negatieve publiciteit" die hem heeft doen besluiten om op te stappen. De open brief van energieambtenaar Verberg was de druppel.
Verder spreekt u uzelf ook tegen, eerder in uw brief zegt u dat u het jammer vindt dat hij zich geroepen voelt op te stappen, en dat het voor u niet had gehoeven. Vervolgens ziet u het opstappen van de linkse terrorist W. D. als een bewijs van de geloofwaardigheid en daadkracht van het linkse geweten.

Andreas B. | 18-08-08 | 10:41

@HJDB | 18-08-08 | 10:14
Goed idee. Allemaal lid worden van die club en dan bij de eerstvolgende algemene vergadering met zijn allen de boel opheffen.

Eucalyptas | 18-08-08 | 10:40

Schaamteloos iets anders ventileren dan een linkse mening, het zou niet moeten kunnen.

Gewinflipt | 18-08-08 | 10:40

Feitelijk zegt die hele brief precies waar het fout zit bij de linkschmensen, maar ze snappen het zelf niet.

mick jagger | 18-08-08 | 10:40

gevalletje communist hier? niet beter een sp stemmer worden? ein volch ein meinung idee krijg ik hier, tief lekker op snol.

lokado | 18-08-08 | 10:39

Ik denk dat Lieuwe rechten probeert te studeren.

fuckje | 18-08-08 | 10:39

Volkert zijn (s)linkse geweten was ook vastberaden.

ZehSpittah | 18-08-08 | 10:39

Het dubieuze verleden van Duyvendak moet weggemoffeld worden en het dubieuze verleden van de Televaag moet opgerakeld?
De mening van een malloot op GS moet bestraft worden worden en de mening van een malloot in de Volkskrant moet tot 'brief van de dag' worden opgeblazen?
Meneer Rozema heeft eenzelfde arrogantie als meneer Duyvendak. Hij meent dat zijn moraal per definitie de hoogste is.

Schoorsteenveger | 18-08-08 | 10:38

In een land waar je niet meer magen roken in de kroeg en niet meer mag blowen op een festival is het straks ook gedaan met Geenstijl.

Mellorenz | 18-08-08 | 10:38

Ik denk dat lieden als heer Lieuwe het bestaansrecht van websites als GS aangeven. Zullen we naar een volgend onderwerp gaan?

Tiscali | 18-08-08 | 10:38

Die dakduif had gewoon bij Groen Slinks moeten blijven.
Femke de Heler is nu de gevierde winnaar.
Zo wordt de misdaad weer eens beloond.

spinoza | 18-08-08 | 10:38

-weggejorist-

McCain | 18-08-08 | 10:38

=

*brief schrijvend naar de azijnbode dat ze de pleuris kunnen krijgen, heb ik nu een brief van de weeek?!*

DeRick | 18-08-08 | 10:37

@Leopold
Ik hoop toch maar niet dat je het meende, hmmm..

*brief schrijvend naar de azijnbode dat ze de pleuris kunnen krijgen, heb ik nu een brief van de weeek?!*

DeRick | 18-08-08 | 10:37

Het wordt inderdaad tijd dat er eens consequenties worden verbonden aan het ventileren van idiote meningen hier. Misschien verstandige mensen als Rozema als hulpklaas van Joris aannemen?

Gewinflipt | 18-08-08 | 10:37

Gadverdamme, dat betwerige, quasi-superieure toontje dat dat linkse tuig zich aanmeet! Ze zien zich zelf als een soort übermensch (al zullen ze een ander woord gebruiken), ze zijn enorm kortzichtig (al vinden ze zelf van niet), zéér bekrompen (al noemen ze zich zelf ruimdenkend) en op een vreemde manier zéér behoudend. Mag ik effe een teiltje?

Los daarvan: een van de grootste tekortkomingen van de politiek is dat de extreemlinksen van de jaren ’70 en ’80 nooit op hun wandaden zijn afgerekend. Het waren volgelingen, of op z’n minst supporters van Stalin & Co. (Stalin was, naar aantal slachtoffers gemeten, een grotere misdadiger dan Hitler). Daarmee zijn ze even fout als de NSB-ers uit WOII. Als ze door de politiek tot de verantwoording zouden worden geroepen, zou er vervolgens tenminste een begín gemaakt kunnen worden aan het herstel van het vertrouwen in die politiek.

Nappert | 18-08-08 | 10:37

""""
mal·loot (dem; malloten)
1 iem. die zich dwaas aanstelt
"""
Een brief schrijven naar de Azijnbode en plotsklaps lid worden van GroenLinks na het opstappen van een kamerlid is geen dwaasheid?

kapotte_stofzuiger | 18-08-08 | 10:37

Moeten we ook niets eens de SP uit de "rode cijfers" helpen? Te beginnen met kraakster Van Velzen.

Onderduiker | 18-08-08 | 10:36

Het viel me niet eens op. Het staat nog wel in het roze. Dit is de brief van de dag. auw

nm:s | 18-08-08 | 10:36

pridsdivd | 18-08-08 | 10:32 dat is nou "een rikusje doen"...

van dal | 18-08-08 | 10:35

Een brief van een malloot in de Volkskrant. What's new? Next!

cy | 18-08-08 | 10:35

Die lieve naieve Lieuwe denkt nog steeds dat Duyvendak niet weggestuurd is, maar uit eigen beweging is opgestapt. Omdat hij zo integer is.

azijnseikerT | 18-08-08 | 10:35

Blijkt maar weer waaruit GroenLinks bestaat qua leden... Dat schept vertrouwen voor de toekomst...

Leopold | 18-08-08 | 10:34

wie van de drie

Mellorenz | 18-08-08 | 10:34

Karel Kruizenruiker | 18-08-08 | 10:30 rikus heeft nog wel tijd om een column te schrijven.. ook rover heeft hem in de ban gedaan...
het was ook wel ongelooflijk stom van rikus.. je ziet wat er met duyvendak aan het gebeuren is en tegelijkertijd doe je hetzelfde...
bij de spoorwegen zijn ze blij van deze kwezel als gesprekspartner verlost te zijn.

van dal | 18-08-08 | 10:34

wat een heaumeau, linkse terroristen verneuken de staat...
maar omdat eentje toegeeft wat ie dood, is gelukkig links eerlijker dan rechts!

riotstarter | 18-08-08 | 10:34

Urtyp | 18-08-08 | 10:29
En we hebben een held.

pridsdivd | 18-08-08 | 10:32

Lieuwe heeft een punt, het is schaamteloos dat niet linkse mensen hun mond mogen open doen!

Fimbulvetr | 18-08-08 | 10:32

Godver het zijn net kakkerlakken. De 'één rot op staat er weer een ander op... Stelletje omhoog gevallen graftakken.

Barkruk | 18-08-08 | 10:31

Er is vast wel iemand die Lieuwe integriteit kan bijbrengen.

Noordelijke Rukkert | 18-08-08 | 10:30

Ik vind dat we het goede voorbeeld van deze Lieuwe moeten volgen en massaal ons lid moeten inbrengen.

p.s. zullen we vragen of R. Spithorst ook mee wil doen?

Karel Kruizenruiker | 18-08-08 | 10:30

Lache met die gast: Bij gebrek aan argumenten probeert ie, hoe linksch, zijn tegenstanders zonder discussie te diskwalificeren met een Godwinnetje en de standaard U-bent-te-dom-om-serieus-genomen-te-hoeven-worden retoriek. Dat ie daarmee zichzelf ongelovelijk te kijk zet komt niet eens in hem op. Wie is hier nu te dom om serieus te nemen?

plaspop | 18-08-08 | 10:29

-weggejorist-

Urtyp | 18-08-08 | 10:29

@Nee dus! | 18-08-08 | 10:15

Dat is bij voorbaat al een goede discussie met jou.

Duikduivel | 18-08-08 | 10:29

NAW bij redactie bekend
Verkapt dreigement?

pridsdivd | 18-08-08 | 10:28

De strijdmakkers (sic) van Wynand D. aan het woord in de Pers:
http://www.depers.nl/binnenland/234606/Wijnand-is-raar-aan-het-doen.html

Patrick Bateman | 18-08-08 | 10:28

Het bewijst nog eens dat het IQ van een groenlinker heel laag is.

gerrit5042 | 18-08-08 | 10:27

Teen | 18-08-08 | 10:25
Duyvendak schopt ambtenaar EZ, geenstijl schopt Duyvendak, Lieuwe schopt geenstijl, fuckje schopt Lieuwe.

sjaakdeslinksesul | 18-08-08 | 10:27

whaa die gast is echt grappig!!!

DonnieD | 18-08-08 | 10:27

Whahahahahaha....."hardwerkend, maatschappelijk betrokken, geloofwaardig"....... Whoehoehoehoehoe..........

Pong | 18-08-08 | 10:27

Maar goed, dat houd je dus toh met Groningers. Beetje hun communistische geslachtsdelen in suikerbieten steken en dan maar hopen dat het goed komt. Zo werkt men daar.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:26

Lieuwe, ga 's deaud.

Meneer | 18-08-08 | 10:26

De vrijheid om je mening te uiten heb je natuurlijk alleen als je mening volgens de Linkse norm goed onderbouwd is en geen schade toebrengt aan het gedachtegoed van de partij. Voor de rest mag je alles zeggen

Mellorenz | 18-08-08 | 10:26

Lieuwe, ach ach wat ben jij een zaadlul.
Ten eerste; hoe fout (bewijs graag!) de Televaag ook was tijdens de oorlog (welke?), zo erg als De Volkskrant na de oorlog, kan het nooit zijn.
Ten tweede; Al was de Televaag fout, dan is dat lang geleden (+23 jaar) en dan is het net als in jouw linkse ideenwereld vergeven en vergeten, of geldt dat alleen voor linkse terroristen?
Ten derde; Wat een goed en doordacht argument om lid te worden van een politieke partij.
Verder mijn complimenten aan de integere hoofdredacteur van de immer integere Volkskrant om een ingezonden brief waarin je collega's worden beschuldigd en afgezeken te promoveren tot 'brief van de dag'. Nogmaals, een oorlogsverleden is gerommel in de marge vergeleken bij wat hier gebeurt.

nare man | 18-08-08 | 10:26

@fuckje, waarom gelijk zo dreigend met geweld?

DeArmeStudent | 18-08-08 | 10:26

@Pim Pandoer | 18-08-08 | 10:22

En dat is andersom niet zo?
Deze man doet wat heel veel mensen aan de rechterkant ook deden.
Partij kiezen op basis van emotie en niet op basis van rationeel nadenken.

f@pzwans | 18-08-08 | 10:25

Al zouden er wel consequenties verbonden zijn aan een post op GS, wie trekt daar nou iets van aan? Het linkse gajes maakt in het "actie"- en subsidieleven dan wel de dienst uit, op internet worden ze gewoon koud afgedouched en uitgelachen.

ZSU-23-4 | 18-08-08 | 10:25

Wat ruikt het hier ineens zuur..

Cruzâh | 18-08-08 | 10:25

Duyvendak?
Volgens mij heb ik iets gemist. Kan iemand mij bijpraten?

Teen | 18-08-08 | 10:25

"Hardwerkend, maatschappelijk betrokken".. tsssss... GL helpt langzaam je land naar de kloten, valt alleen niet op tussen die andere slopers :-( De recessie komt van links..

Biels | 18-08-08 | 10:25

'iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl, zonder dat daar consequenties aan worden verbonden.'
Maar vrijheid van meningsuiting is toch 1 van de grootste fundamenten van een democratie??? Wees blij dat we nog een 'veilig plekje' gevonden hebben om onze mening te ventileren...
Advies aan de schrijver van deze open brief: ga eens buiten een luchtje scheppen... dat ventileert niet, maar lucht wel lekker op...

DeArmeStudent | 18-08-08 | 10:24

Multiculturele Platform Zelforganisaties Groningen.
Tsja wat wil je dan.... maar artikel 1 van de grondwet geldt voor iedere malloot Lieuwe, ook voor groene fascistjes zoals jij die onwelgevallige meningen met staatsdwang of buitenparlementaire acties het zwijgen op willen leggen.

sjaakdeslinksesul | 18-08-08 | 10:23

Zijn Groenlinksers wel is nuchter dan ? ?

Mellorenz | 18-08-08 | 10:23

Ik hoop dat Lieuwe dit leest; je snapt er geen zak van, met je lidmaatschap steun je terrorisme, ook omdat het lang geleden is, is het nog steeds een misdaad. Je bent een lekker voorbeeld voor andere. Ook je opmerking dat iedereen zomaar z'n mening mag geven, het is nog steeds een vrij land (met ehb iets minder, maar toch) dus die Duyvenhok zat daar als volksvertegenwoordiger, het woord zegt het al een beetje, VOLK! Wij, weliswaar gelukkig niet mijn mening maar een paar wollensokken zullen het met hem eens geweest zijn.

Ongelofelijke Boer | 18-08-08 | 10:23

@ fuckje | 18-08-08 | 10:18
Beloofd?

Nappert | 18-08-08 | 10:22

Wat mij telkens weer opvalt in dit soort discussies is dat linkse mensen bij voorbaat iedere andere mening dan hun eigen als belachelijk/xenofoob etc. afdoen. Lieuwe's gedachtenkronkel getuigd van intolerantie, kortzichtigheid en intense haat jegens anders denkenden. Ook is hij van mening dat zware linkse criminelen (Dat is Duyvendak toch?) boven de wet staan en als een soort Robin Hood van nu gezien moeten worden. Een Volkert van der G. in spé als je het mij vraagt. Griezel. O'ja; tevens walmt zijn ingezonden brief de geur uit van goedkope rosé en brie. Door de drank beneveld heeft hij dit gisteravond waarschijnlijk zitten schrijven... Waar of niet Lieuwe?

Pim Pandoer | 18-08-08 | 10:22

Trap hier toch niet in.
Gebakken lucht.
Deel 2.

wiers | 18-08-08 | 10:22

Dus omdat Duyvendak aftreed, wordt deze Lieuwe Rozema lid van GL. Da's een heel goede reden, een misdadiger die na verjaring opbiecht is natuurlijk een held. Het verleden van de Telegraaf anhalen is natuurlijk ook een geldig excuus.
Beste Lieuwe Rozema, je bent niet alleen ziende blind maar ook nog eens redelijk dom.

Agent327 | 18-08-08 | 10:21

Het is duidelijk dat meneer Rozema alle reaguurders die niet in zijn straatje passen graag tegen de muur ziet staan.

Kets22 | 18-08-08 | 10:20

Liewetje Rozewater.

Jean | 18-08-08 | 10:20

Het wachten is op de Groenlinkse Spermabank

Mellorenz | 18-08-08 | 10:20

Ook Stalin toonde aan dat hij over een geloofwaardig en daadkrachtig -hoe kan een geweten daadkrachtig zijn?- geweten beschikte. Geloof je het niet? Siberië.

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:20

Nou, da's voor mij het zoveelste bewijs dat linkschmensen niet goed snik zijn en alles door een roze brilletje bekijken.

Klukkluk | 18-08-08 | 10:19

Helemaal met Lieuwe eens! Het is toch een schande dat iedereen (die niet linksch is) een mening mag hebben en die nog mag uiten ook! Lang leve de censuur!!

Jolly Jumper | 18-08-08 | 10:19

Iemand met volvo70 stemt geen GL.

Raven | 18-08-08 | 10:19

Hij heeft helemaal gelijk natuurlijk, iedereen doet maar. Gelukkig is er nog het paradijs op aarde met de Godin Femke op haar troon achter de poorten van de Groenlinkse tuin

Mellorenz | 18-08-08 | 10:18

Geenstijl toch niet zo rechts..
btw, hoi Femke!

Claude Jacque | 18-08-08 | 10:18

Is fout tijdens de vrede niet erger dan fout in de oorlog?

hekkesluiter | 18-08-08 | 10:18

Wel typisch een Groningse naam.
Mocht ik hem tegenkomen dan krijgt hij een knietje in zijn kruis, gewoon, omdat het kan.

fuckje | 18-08-08 | 10:18

Dat is nou democratie. Hij mag lid worden van zo'n duffe partij vanwege onze meningen. Schitterend toch Lieuwe? Overigens, even ter vergelijking. Alle criminelen die de wet overtreden zeggen vandaag ook dat ze het doen voor het hogere goed. Dus als er wordt ingebroken bij jou Lieuwe of je vrouw of dochter verkracht wordt, denk er dan aan. Het was voor ons allemaal. Het was voor het land en voor een betere toekomst. Of vind je dat onzin?

Mokum Kosher | 18-08-08 | 10:17

Het (groen)linkse geweten van T. Singh Varma was ook heel geloofwaardig en daadkrachtig.

Wel onwijs super cool voor Lieuwe en z'n zuivere geweten dat ie lid is geworden.

Olive | 18-08-08 | 10:17

Die in Den Haag is het niet. Die ken ik... En die stemt echt nooit en te nimmer groenlinks.... Laat staan dat hij tijd heeft om een brief te sturen (en leest ook niet de Volkskrant)

Corleone | 18-08-08 | 10:17

Er moeten dus consequenties worden verbonden aan het ventileren van een mening?! *koude rilling*

nm:s | 18-08-08 | 10:17

Die laatste zin! Hij bedoelt zeker: Uit het bewust liegen over en verzwijgen van misdaden totdat de zaak is verjaard blijkt maar weer eens dat het linkse geweten -kuch- geloofwaardiger en daadkrachtiger is dan het rechtse.

En inderdaad, het getuigt van enorm veel daadkracht als je vervolgens opstapt.

Dommelsch | 18-08-08 | 10:16

Dit is niets.
Lucht.

wiers | 18-08-08 | 10:16

@Quacka | 18-08-08 | 10:14
Nee, ueberlul, dan doe je net als zij. GS moet gewoon doorgaan met dit soort 'geheime' zaken aan de kaak stellen; en wij steunen ze!

HJDB | 18-08-08 | 10:16

Ergert zich er niet aan dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren in de Azijnbode.

CoffeePatch | 18-08-08 | 10:16

lang leve Links, lang leve het communisme. Zullen we er maar meteen een dictatuur van maken lieuwe?

Femke, veel plezier met dit lid ik hoop dat je er meer van deze gaat krijgen.

verkopertje | 18-08-08 | 10:15

wat een glul van die lieuwe. waarschijnlijk stemde hij eerst pvda. toen pvda nog bestond.

zoalshetis | 18-08-08 | 10:15

Wat een lutser! Eens te meer blijkt dat Linkschmenschen vrijheid van meningsuiting alleen leuk vinden zolang ze zelf aan t woord zijn. Krant met een dubieus oorlogsverleden. Wat dacht je van oud-fractievoorzitters met een voorkeur voor dubieuze massamoordenaars (als in Mao)?

Rudolfinski | 18-08-08 | 10:15

-weggejorist-

Nee dus! | 18-08-08 | 10:15

Wat een ongelooflijk zeikerig stukje piemelbrie, die briefschrijver. Typisch de linkschmens WEER. Je mening geven hier mag niet volgens hem, hij mag zijn intellect wel tentoonspreiden in een ingezonden brief. Wat een hypocriet. Ben trouwens wel benieuwd wat voor `consequenties` hij in gedachten heeft voor het uitdragen van een niet politcor mening. Kwallebal...

Snikkeldrift | 18-08-08 | 10:15

Die gast is het echt helemaal kwijt. Ik rij straks een blokje om om te compenseren voor deze "aanwinst" bij GL.

DeRuk2008 | 18-08-08 | 10:15

Huis?
Brand?

Quacka | 18-08-08 | 10:14

<sarcasme>
Hahaha, ja, laten we allemaal lid worden van die gesubsidieerde terroristenclub... Dat zal het land goed doen!
</sarcasme>

HJDB | 18-08-08 | 10:14

De Volkskrant? Wat is dat, een bijnaam?

Wappersla | 18-08-08 | 10:14

Heeft de Telegraaf een oorlogsverleden dan?

Dat heet stokoude koeien uit de sloot halen,in tegenstelling tot inbraken uit de jaren 80.

captainobvious | 18-08-08 | 10:14

DIt is wel een beetje een trend aan het worden onder nieuwlinks. De eigen misdaden worden met de mantel der liefde bedekt, en wie commentaar levert wordt beticht van populisme.
Heel gevaarlijk.

noorderling | 18-08-08 | 10:14

Oei, Darwin voor Lieuwe! Ach, en meneer scoort verderop ook nog een Mao. Onwelvallige meningen ventileren zou verboden moeten worden, hè Lieuw?

Murdockyoufool | 18-08-08 | 10:13

Voortaan bij iedere GroenLinkser naam + adres publiceren alstublieft.

Dikke Mik | 18-08-08 | 10:13

-weggejorist-

MikeyMo | 18-08-08 | 10:12

@Redactie
*NAW bij redactie bekend*
Ja, naam wordt reeds gemeld, iedem woonplaats. Hoe moeilijk moet het nu nog zijn om het adres te vinden? Telefoongids, b.v. o.i.d.

Agent327 | 18-08-08 | 10:12

Lieuwe je bent een lul, en dat kan ik zonder enige consequentie op Geen Stijl posten...

stuyterkuycken | 18-08-08 | 10:12

dus iedere malloot mag wel straffeloos een ingezonden brief sturen naar de krant... nee logisch!!

goeiemoggel! | 18-08-08 | 10:11

Contadictio in termino: Linksche uebermenschen

Mongoose | 18-08-08 | 10:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl