Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ik ga je helemaal kapot bidden!

Ga eens dood!En de gggristenen zijn weer eens aan het bedreigen geslagen. Na Goeree Overflakkee is het nu de beurt aan de Johan van der Dong, de man die de postbus aan God onderhoudt. Meneer is met de dood bedreigd. Een orthodoxe gelovige, zeg maar zo’n Rogier Havelaartje, heeft de initiator van de brievenbus schriftelijk laten weten “hem dood te gaan bidden”. Moehahaha, hoe kom je erop. Een beetje fundi snijdt zo iemand zijn keel door, maar in de bibblebelt wordt vanavond voor het slapen massaal de voodoo-poppetjes tevoorschijn gehaald om een of andere maffe kunstenaar dood te bidden. Welterusten jongens, wel handjes boven de dekens...

Reaguursels

Inloggen

Meestal help bidden niet

rikus | 20-06-06 | 14:20

Doodbidden.. hmm. is dat net zoiets als doodzwijgen, of doodkijken.. goh.. lekker effectief. Zoek een hobby zou ik zeggen. Brieven aan god schrijven ofzo.. ken nog wel iemand die een postbus beheert. Succes naïef auweltje.

WillemBevert | 20-06-06 | 12:05

onnatuurlijk 20-06-06 @ 10:02
Natuurlijk is het zo dat niet elke gristen de meest vreemde redenen zal aangrijpen om iemand dood te bidden. Maar vergis je niet! Het is en blijft een vreemd volkje, dat de prioriteiten heel anders legt dan de gemiddelde Mens. Waan arg, ende trouw wan, want zij Sporen Niet, Nee mijnheer!

Xixulon Gralgrathor | 20-06-06 | 11:32

Kan ik "doodbidden" al opgeven voor het woord van het jaar?

ik lul ook maar wat | 20-06-06 | 11:12

Stond hier net op de voorpagina:

Raar spelletje

Chris (32) is met zijn zus op stap. Haar man zit wel te kijken, maar zij vindt het maar een raar spelletje. Dat geren achter zo’n bal aan en dan die onzin er omheen, moppert haar broer. ,,En dan al die commercie’’, walgt zijn zuster. ,,En bovendien heb ik helemaal geen zin om me op te laten jutten. We komen net van de Blokker. Zeggen ze tegen mijn broer ‘wat doe jij hier, je hoort voor de buis te zitten’.’’

Een winkelende vader, moeder en hun ‘funky’ dochter zijn principieel tegen voetbal. ,,Het is afgodisch’’, zegt vader. ,,Je verloochent Christus als je naar de wedstrijden kijkt. En dan de voetballers, dat zijn moderne slaven. Ze worden gewoon weer verkocht, voor heel veel geld.’’

Zijzelf houden de eer aan zichzelf, zegt moeder gedecideerd. Mensen moeten zelf weten wat ze doen, maar zij doen niet mee! Wat meewarig: ,,Laat ze maar. Oranje beheerst de mensen. Dat is het werk van de Satan. De mensen zijn gewoon onder zijn invloed. Met een biertje erbij zijn ze tot alles in staat.’’

prohibit | 20-06-06 | 10:49

Wat een onzin allemaal zeg.
1 gestoorde persoonlijkheid neemt het woord doodbidden in zijn mond en de hele christelijke bende wordt er op afgerekend.
Het doodwensen van mensen is niet alleen onchristelijk gedrag, maar onmenselijk gedrag!

99,9% van de gereformeerden lacht deze vent ook vierkant uit.

En ik kan het weten.....

onnatuurlijk | 20-06-06 | 10:02

er zal vast nog wel ergens zo'n fijne theorie in de lucht hangen die zegt dat iedereen god is. dacht ik zo. al die pijlen op anderen zijn binnen de kaders van die theorie gericht tegen jezelf en komen nog wel een keer aan. happy slapping. lutsers.

neuzel | 20-06-06 | 09:49

03:32, Ik ben nog steeds niet deaud, dat bidden helpt dus niet.

import | 20-06-06 | 09:16

@Nemo 19-06-06 @ 21:26

Er is serieus een email adres Heere.Jezus@gmail.com . En alle gebeden worden gelezen. Verhoord is een ander ding, maar ze worden gelezen en zonodig beantwoord door Heere Jezus Zelf.

chloorhexidine | 20-06-06 | 09:05

Staat er ook niet in de Bijbel: Gij zult uw heer, uw God, niet verzoeken. Doodbidden voor een persoonlijk voordeel mag dus niet en bij mij komen vragen om opslag trouwens ook niet. Vragen aan onze dienaren bij de overheden mogen dus wel.

Hans Anders | 20-06-06 | 08:26

Bidden is zo 1600...

da wizard | 20-06-06 | 07:57

@.. Whatever
Blijf waar je bent.
Hulp is onderweg.
TA TI TA TI TA TI TA TI TA TI TA TI TATI TA TI TA TI TA TI!!!!!!!!!!!!

wachtmeester de bruy | 20-06-06 | 05:16

Z'n zoon rijd dit keer, dat scheelt. Vorige week kon hij ze wagen de volgende dag afhalen, ik zeg nog tegen hem geef die juut dan 200 peso maar nee hoor gewoon volhouden dat je god bent, of dat die juut wat kan schelen daar vreten z'n kinderen niet van. Kun je wel lullig met een kruis rond jakkeren in de kofferbak, leuk geprobeerd.

..Whatever | 20-06-06 | 04:48

Och god hoor heb ik weer, typ ik een stukje staat het hem weer niet aan. Staat hij alweer weer met z’n kruis op de deur te beuken, moe wordt je van die kerel. Laatste maal heeft hij me twee flessen whisky soldaat gemaakt en kwamen we er nog niet uit. Nou adios gaan we weer. En wel elke keer me hond nemen met z’n zatte harses, maar nooit Maria eens mee nemen eh, zo is hij dan ook wel weer. Anyway ik zal hem vragen hoe hij dat doodbidden gaat oppakken.

..Whatever | 20-06-06 | 04:42

Die gast kan bidden wat hij wil, maar het zal hem niets brengen. Ik kan namelijk met een gerust hart zeggen dat ik hier geregeld missionarissen aan de deur heb, en die vertellen me dan zo nu en dan wel eens wat. Bidden is overbodig, daar hij enkel voor je regelt wat je met heel je hart zou willen, lees nodig hebt. En nou wil het geval dat ik al een tijdje het nodig ben dat elke Religieus morgen nog kapot valt, niet omdat ik het wil, maar omdat ik dat nodig ben, ik kan het niet meer verdragen. En wat denk je, niets geen kapotte debielen in de straat, geen enkele, af en toe ééntje in de wijk maar die is dan kapot gereden of geschoten. En dat zet geen zoden aan de dijk. Dus als de vriend echt opgaat in zijn bidden zou ik als ik hem was ook lekker aan de coke gaan snuiven, daar hij dan in ieder geval nog een stukje inkomen houd zo naast het bidden. Coke kan je meen ik in een gemiddelde kerk scoren bij wijze van hulp, niet geheel toevallig denk ik.

..Whatever | 20-06-06 | 04:35

weet je wat, ik ga eauk pitten, bid mij maar deaud.

import | 20-06-06 | 03:32

LibertasSimpele@ 03:19 blijf jij ook on toppik?

import | 20-06-06 | 03:25

@import: En nu hou je op met rukken, want je gebrabbel houdt de hele buurt wakker. Licht uit, welterusten.

LibertasSimplex | 20-06-06 | 03:19

@import: En nu hou je op met rukken, want niemand kan slapen van je gebrabbel.
welterusten.

LibertasSimplex | 20-06-06 | 03:17

LibertasSimpele 20-06-06 @ 03:03 Jij hoeft het niet te snappen, als ieder ander het maar snapt (G(iH0 hp) j|\\Rt Y Of ben jij de enige met zonden geborene, proficiat!

import | 20-06-06 | 03:10

@import (2:44): dus mijn reaguursel is niet mijn reactie? oh-nou-snap-ik-het. Mongool (ph (fon): mogeaul)
Truste jongen. Niet meer rukken he? Het is 3:03

LibertasSimplex | 20-06-06 | 03:03

Deze zogenaamd ortodox-gelovige is toch zwaar van het padje af!!!

Scheerschuim | 20-06-06 | 02:49

LibertasSimpeleLULLO 20-06-06 @ dat is niet jouw reactie maar jouw reaguursel op xzaz2 20-06-06 @ 00:00

import | 20-06-06 | 02:44

Hee. Waarom krijgt zo'n (voor de tot-eenstijve-biddende redactie: Dit is ze naam want hij kent geen hoofdletters-voor-namen.) import bijv 00:42 eigenlijk GEEN BAN? Of krijg ik nou een rooie kaart zoals een blinde heaumeau-scheidstrechter nou zou trekken? Met zo'n grappig fascistoide edit-commentje eronder? Die (ze naam) import plakt zn IQ en EQ precies samenzweerderig vast aan mijn onnodige doch kwetsend bedoelde reactie. Ik vind dat deze EQ-ist daarvoor veroordeeld zou moeten worden tot de galg. Mensenrechten. Zoiets. Maar dat is slechts lekenrechtspraak.

LibertasSimplex | 20-06-06 | 02:36

@Echo Sja als je 141 fout hebt in de bnn kwis dan is het wel een veilige aanname dat je niet kunt hoofdrekenen ;)

Shareholder | 20-06-06 | 01:49

@import (0:42): je moet niet copypasten uit mijn reactie, lul.

LibertasSimplex | 20-06-06 | 01:35

iq, eq, lekker boeiend. ik scoor 142 maar ik kan niet hoofdrekenen... NOU EN? Geloof heeft in 99.99 van de gevallen te maken met opvoeding en indoctrinatie (lees indoctrinaZi) en niet met IQ of EQ. Wel is het zo dat mensen met een hoger IQ of EQ iets geks hebben. Zij kunnen ofwel het geloof veel beter relativeren aan de wereld om hen heen dat mensen met een lager I/EQ of zij zien de wereld om hen heen helemaal niet en worden brute fundamentalisten... Het blijft raar, maar een aantoonbare relatie tussen intelligentie en geloof is nog nooit aangetoond...

ECHOO! | 20-06-06 | 01:31

@winshots 20-06-06 @ 01:14
Het kiezen voor God gerelateerd aan je IQ en dat dat iets te gemakkelijk is? Verklaar je nader.

schaamstreek | 20-06-06 | 01:21

is het al gelukt? ik wacht nog op die RS4

ECHOO! | 20-06-06 | 01:19

et getuigt wel van IQ als je weet wat EQ is

winshots | 20-06-06 | 01:14

8

ECHOO! | 20-06-06 | 01:09

@import 20-06-06 @ 00:45
Van welke planeet kom je? Ik bestempel mezelf niet als gristen maar jouw IQ en EQ zou ik ook weleens willen weten.

schaamstreek | 20-06-06 | 01:09

bd 20-06-06 @ 01:07

maar als je nog een voorraadje hebt... 0653853853

ECHOO! | 20-06-06 | 01:08

@ Echoo
dat dan weer wel

bd | 20-06-06 | 01:07

bd 20-06-06 @ 01:04

mwah, tenzij je nvd uh pnvd sympathieen hebt wordt het toch lastig vrees ik...

ECHOO! | 20-06-06 | 01:06

Voor 70 maagden hoef je niet naar de hemel, die zijn ook op aarde te vinden

bd | 20-06-06 | 01:04

@ import

Maak daar maar 5+ miljard van

bd | 20-06-06 | 01:02

Alle religies hebben hun basis in de angst voor de dood. Wie wil er nou niet in de Hemel, of met 70 maagden? Alle religies leren je af om zelf na te denken.

winshots | 20-06-06 | 01:02

Kapot slaan, kapot maken, kapot meppen, er kapot van zijn, kapotlopen, kapotscheuren, kapotvallen, kapotdrinken, kapotje.. het kan allemaal, maar kapotbidden? wat een lulkoek.
winshots@ 00:50
Ik ken mensen met IQ's ver boven de honderd die zwaar gelovig zijn.
Doe ze in een terrarium, interessant.
bd 20-06-06 @ 00:46
.. maar nu nog duidelijk maken aan ±2 miljard mongeaulen..

import | 20-06-06 | 01:01

Geloof daarentegen bestaat wel. Het is net als drugs, je voelt je goed totdat het is uitgewerkt en je met de neus op de feiten wordt gedrukt. Amen.

bd | 20-06-06 | 01:00

zoethoudertje..

winshots | 20-06-06 | 00:55

@ Winschots

Mooi gezegd jongen. Lolly?

bd | 20-06-06 | 00:53

Het is niet een kwestie van IQ, het is een keuze. Ik ken mensen met IQ's ver boven de honderd die zwaar gelovig zijn. Zij kiezen voor God. Ik zelf denk dat dat iets te makkelijk is, ik kies liever voor mezelf. Ik heb geen behoefte aan een lolly als ik sterf.

winshots | 20-06-06 | 00:50

Jongens, ik heb het lang voor me gehouden, ik moet het kwijt. Ik kan zo niet langer leven met dit geheim. Hier komt ie.. : God bestaat niet.

Zo dat is eruit. Een last is van mijn schouders. Pijnlijk, ik weet het, maar ik moest het kwijt. Het spijt me. Er is niks, nakka, nada, nul, zero. Geen god.

Sorry.

bd | 20-06-06 | 00:46

winshots @ 00:41
Daarom is het verbazingwekkend dat er gelovigen zijn met een IQ boven 100.
Want hoe dom kun je zijn?

import | 20-06-06 | 00:45

@xazhuppldp @0:00: "Elk mens wordt geboren met zonden."
Degenen die dat beweren die zijn net zo ziek als Ad-pedo!

import | 20-06-06 | 00:42


Alle religie is niet goed.

Religie is bedacht door mensen om andere mensen te controleren.

Het is een hulpmiddel ter beheersing van de maatschappij.

Gelovigen zelf treft geen blaam want zij denken gewoon niet verder (hoeft ook niet, alles wordt/is geregeld, belastingen, hiernamaals...).

Gelovigen kiezen er zelf voor om gecontroleerd te worden i.p.v. een eigen leven te leiden

winshots | 20-06-06 | 00:41

@xazhuppldp @0:00: "Elk mens wordt geboren met zonden." Gatverdamme. Viezerik. Kleine kinderen de schuld geven he ;)
Smerig

LibertasSimplex | 20-06-06 | 00:35

klaasjeanco 19-06-06 @ 18:53
tuurlijk
Mosje 19-06-06 @
leren lezen
Stijllist 20-06-06 @ 00:03
moslim zijn is 500 jaar achter lopen op achterlijke gristenen
crixus 20-06-06 @ 00:06
jezus was hypocriet omdat ie iedereen beschuldigde van wat ie zelf wou
(maar ik geloof niet dat ie Maria Magdalena niet geneuqt heeft)
Postbus aan God; ik geef God een schop onder z'n kutdkont, dat heeft ie nodig.
En morgen moet het donderen want dat is goed veaur de tuin, en als het niet regent dan geef ik kutdgod nog een schop onder z'n kont.

import | 20-06-06 | 00:34

@ redactie!
Laat die rogier nou eens met rust! Laat die vent lekker schuiven en ga door naar iets nieuws!

ECHOO! | 20-06-06 | 00:30

@crixus
Volgens mij is vergeven niet zo makkelijk. Hangt er een beetje van af wat die andere op zijn kerfstok heeft. Ik bedoel de moordenaar van je kind, ik denk niet dat je die zo makkelijk vergeeft. Maar ook daar speelt proberen een belangrijke rol. Als je het probeert is het cool lijkt me.

controle | 20-06-06 | 00:21

controle 20-06-06 @ 00:16

ik vergeef bij deze al mijn ex-vriendinnen. Het blijven kutwijven, maar het is vergeven... zoiets?

ECHOO! | 20-06-06 | 00:18

@controle 20-06-06 @ 00:16:
Vergeven is toch makkelijk? Hoef je niks voor te doen. Vergeten, da's moeilijk.

crixus | 20-06-06 | 00:17

Stijllist 20-06-06 @ 00:03

Je hebt daar wel een punt: met de ophef over het moslimgeloof zijn de gristen-religieuzen zich ook meer gaan profileren..... actie: reactie, jammer idd.

rosalie | 20-06-06 | 00:17

@crixus
Nope, door Jezus kunnen mensen vergeven worden. Daarnaast moeten ze ook andere vergeven om zelf vergeven te kunnen worden.

controle | 20-06-06 | 00:16

@doodbiddende malloot:
Veel succes! Bel me ff als het lukt. Wellicht kunnen we dan even praten over die RS4 die ik al een tijdje wil... Als wensen toch vervuld worden...
Lukt het nou niet, ga dan lekker wat nuttigs doen. Werken ofzeau..

ECHOO! | 20-06-06 | 00:16

Vrij van zonden zijn, zou zonde zijn.

Traag | 20-06-06 | 00:15

@xzaz2 20-06-06 @ 00:00:
Ik dagt dat Jesuz Gristus is gestorfen aan het kruis voor onse sonden. Dat wij sindsdien dus frij fan sonden sijn. Seg maar. Of sijn de Gristenen het daar noch niedt over eensch?

crixus | 20-06-06 | 00:06

Tis niet alleen dat we te maken hebben met die gekke moslim ziekte die is uitgebroken, maar het werkt ook aanstekelijk op alle andere reli people'tjes die weer helemaal gek gaan. We hadden ze een tijdje in toom, in een extreem geval een religek op straat die meteen in het gesticht terechtkwam, waar die ook hoorde... waar ze allemaal horen.

Met andere woorden; de mensheid begint flink af te takelen naar mongolisme. Doodjammer.

Stijllist | 20-06-06 | 00:03

@GS: Heb ik ooit gezecht dat wij zonder zonde zijn dan. Elk mens wordt geboren met zonden. Nee schrijven kunnen jullie, nu nog lezen. Wel vind ik het heel erg leuk dat jullie mijn reacties toch weer lezen, post ik het niet voor niks. En oude koeien uit de sloot halen is ook een vak. Wanneer ik al jullie stijlloze "anti gggristenen (het is Christenen (van Christus))" post ga doorspitten hebben jullie nog daar nog nog een grootte kluif aan.

Blogse nog!

xzaz2 | 20-06-06 | 00:00

fuckje,

Laten we bidden dat de GS red. het ooit zal inzien.....

rosalie | 19-06-06 | 23:49

@Barbapoeppa,
je hebt gelijk. Er gebeuren zoveel dingen in de wereld die kennelijk niet "leuk" genoeg zijn om als topic te behandelen, ondanks dat vele reagluurders die als tip doorgeven. Ik hoop dat de redactie dat gaat inzien.

fuckje | 19-06-06 | 23:45

xzaz2 19-06-06 @ 18:58
LOL, je hebt in ieder geval wel een edit, dus je verzoek is half geslaagd.

Traag | 19-06-06 | 23:42

Kijk GS, hier kun je ook een item aan besteden: Het journaille van Nederland 3 is de schaamte voorgoed voorbij en verheerlijkt nu openlijk het socialisme d.m.v. sport. Beter dan dat gezeur altijd over gekke henkies onder de christenen.

Barbapoeppa | 19-06-06 | 23:40

@Barbapoeppa 19-06-06 @ 23:34
Ik snap de context, was iets te voorbarig met mijn post, excuus.

schaamstreek | 19-06-06 | 23:37

@schaamstreek 23:30
Ja, maar dit is de eerste keer dat ik gehoord heb dat ze sport met socialisme in verband brengen. En dat is op zichzelf best interessant. Nogmaals, sport was hét propagandamiddel van de communistische wereld ten tijde van de koude oorlog. Overigens reageerde ik wel n.a.v. de opmerking van CoJoNes, maar ik heb het Jeroen Pauw zelf ook horen zeggen.

Barbapoeppa | 19-06-06 | 23:34

@Barbapoeppa 19-06-06 @ 23:26
Nova promoot al sinds jaar en dag het linkse gedachtengoed, de invloed van de VARA speelt daarbij een crusiale rol. Kijk naar de gastenlijst die ze hanteren en hun rol in discussies, het is altijd pro-links. Niet met een sausje maar er dik bovenop.

schaamstreek | 19-06-06 | 23:30

@knuffelpoes
Inderdaad werkte het bij vrouwen beter dan bij mannen. Alhoewel in de tijd van voor de val van de muur alle sporters uit het Warschaupact vrijgesteld werden van reguliere arbeid. Daardoor hadden ze een voorsprong op de atleten uit bijvoorbeeld Nederland. Dit had alles met propaganda te maken.
@CoJoNes
Dat nova nu op deze manier het linkse gedachtengoed begint te promoten is een teken dat het journaille door begint te krijgen dat demoniseren van de politieke tegenstander averechts werkt, maar ook dat ze geen vertrouwen hebben in de kracht van de eigen argumenten.

Barbapoeppa | 19-06-06 | 23:26

@Cojones
Toch lijkt me de schoonvader van prins w.a. eerder rechts dan links. En we hebben het over de jaren '70, toen was de wereld nog overzichtelijk qua links/rechts betreft dan.

knuffelpoes | 19-06-06 | 23:26

@knuffelpoes 19-06-06 @ 23:17
De ronde van Zwitserland heeft hij volgens mij recent op zijn naam geschreven. Van mij mag "Der Jaaaan" vlammen tijdens de Tour.

schaamstreek | 19-06-06 | 23:24

vergeet niet de openbare verkoop

Z.K.H.Prins Carnaval | 19-06-06 | 23:23

@knuffelpoes
is een lastige idd, mijn gevoel zegt socialistisch, maar ultra conservatief kan ook. Ultra conservatief is anno 2006 trouwens weer gewoon hetzelfde als socialistisch. Lastig

CoJoNes | 19-06-06 | 23:23

Broodnijd onder de god postbussen?

draak | 19-06-06 | 23:22

@Cojones
Dat bloed aan de paal was toch meer iets van rechts?

knuffelpoes | 19-06-06 | 23:18

@Barbapoeppa 19-06-06 @ 23:10
Je vergeet bijna het bloed aan de paal tijdperk, ook onder links, naar mijn weten.

CoJoNes | 19-06-06 | 23:17

@barbapoeppa
Toch scoorde de voormalige linkse kerk niet buitensporig qua voetballen betreft. Doping werkt toch beter bij duursport en dan vooral bij vrouwen. Van vrouwen kun je wel mannen maken, maar van mannen geen vissen.
Desalniettemin gaat Der Jan in 2006 als laatste stuiptrekking van de DDR sportopleiding de tour winnen.

knuffelpoes | 19-06-06 | 23:17

@rosalie
foeballe

knuffelpoes | 19-06-06 | 23:13

barba 23:10
hanteren = maskeren.

Barbapoeppa | 19-06-06 | 23:11

Dus nova claimt swingend goed voetbal voor het linkse kamp. Leuk. Dat deden ze immers ook in de Sowjet Unie, China en de DDR met sport. Vandaar al die dopingtroep. Sport moest de tekortkomingen van het socialisme hanteren.

Barbapoeppa | 19-06-06 | 23:10

@rosalie 19-06-06 @ 23:08:
Vergeet vooral niet de afwezigheid van Maradonna in het elftal tijdens het spelen van de Argentijnen.

crixus | 19-06-06 | 23:09

CoJoNes 19-06-06 @ 22:54

Ja ik hoorde het, maar vergeet de aanwezigheid van Diego Maradona niet tijdens het spelen van de Argentijnen.

rosalie | 19-06-06 | 23:08


Die Bartje was toch eigenlijk een visionair.

Z.K.H.Prins Carnaval | 19-06-06 | 22:59

knuffelpoes 19-06-06 @ 22:51

Waarmee?

rosalie | 19-06-06 | 22:56

Neuqende Neger 19-06-06 @ 22:51
Zeker, was nodig, want ik had 240 kratjes Heineken nodig om ee tribune te bouwen in mijn tuin. Alleen bidden om kratjes hielp niet.

Mexicano | 19-06-06 | 22:55

/ot

Nova brengt ons zometeen een reportage of het aregentijnse elftal. 'Dat zo frivool speelt onder invloed van de tango en de linkse politiek' . Ik verzin het niet. Een directe quote.

CoJoNes | 19-06-06 | 22:54

Ik bid dat Belgie wereldkampioen wordt.

knuffelpoes | 19-06-06 | 22:51

Mexicano 19-06-06 @ 22:47

Zwaredrinker?

Neuqende Neger | 19-06-06 | 22:51

Grijpskerk, woon der al 12 jaar... ken deze johan niet eens :D ( alsof Grijpskerk zo groot is :S )

Mar_C | 19-06-06 | 22:50

Neuqende Neger 19-06-06 @ 22:45
Misschien wel als je je eigen naam in het veld intypt???

Mexicano | 19-06-06 | 22:47

@dr snuggles> in mijn achterbak ligt een hele vette 6 cylinder.

superjan | 19-06-06 | 22:45

Mexicano 19-06-06 @ 22:22

Ik kan de humor er niet inzien!

Neuqende Neger | 19-06-06 | 22:45

Sneller, scherper, beter lees ik boven in de banner van GS.
Ziet de topics van de laatste dagen en denk ach, het zal wel aan het warme weer liggen of het voetballen.

Karel kwakbol | 19-06-06 | 22:42

.. Whatever 19-06-06 @ 22:27

Wat is je probleem?

Wil je dat ik voor je bid? Zeg maar waarvoor dan...

rosalie | 19-06-06 | 22:32

doktersnuggles 19-06-06 @ 22:18

Ik ben maar een geile paddestoel , die wacht tot snuggles er op gaat zitten !

Neuqende Neger | 19-06-06 | 22:30

Ik geloof er geen moer van, van die doodbidbedreiging. Hoax. Normale fundigristenen preeuwen zoiets altijd van de daken, en wijzen daar dan zo heel erg bij. Met van die wat krankzinnig grote ogen erbij enzeau. Doodbidden durven ze vast niet. Dat vinden ze dan weer eng.
Volgens mij is dit hele GS artikel een lulverhaal. De redactie hoopt natuurlijk dat bidden werkt. Kunnen ze zichzelf klaarbidden.

LibertasSimplex | 19-06-06 | 22:28

Hoewel een kloon ook een ziel heeft, althans dat vertelde me die mormon missionaris hier aan de deur, daar het een creatie van de mens is en dus van god. Lekker lullen noemde ik het overigens.

..Whatever | 19-06-06 | 22:27

Het wordt tijd dat we dat klonen doorzetten. Ik bedoel we neuqen nog wel, maar dat wat je produceert flikker je weg nadat je een sampletje genomen hebt. Vervolgens kloon je er wat van. Geen religie gelul meer, en op den duur neuqt kloon met kloon en komt het met de biobak ook weer top in orde.

..Whatever | 19-06-06 | 22:25

doktersnuggles 19-06-06 @ 22:18
Brrr, engejjjrd.
herc 19-06-06 @ 22:18
Je besteed wel veel aandacht aan een niet-bestaand object.

Nemo | 19-06-06 | 22:24

Hoe zit de naam God er in 't Russisch uit? www.callme.nm.ru/

Mexicano | 19-06-06 | 22:22

Neuqende Neger
Ik geloof niet dat er in mijn nauwe achterbak nog plaats is voor een groot geschapen mensch als u.
nemo
Om mijn vak goed te kunnen uitoefenen zou ik toch graag vernemen waarvandaan u lokt.

doktersnuggles | 19-06-06 | 22:18

@vanrechtsheeftvoorra ha, gristenhond, ook al aan je felle nietszeggende posts te zien. God bestaat niet ! God is verzinsels, al die geloven zij verhalen om het onverklaarbare te verklaren!

herc | 19-06-06 | 22:18

Nemo 19-06-06 @ 22:15

:)

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 22:17

herc 19-06-06 @ 22:13
hahahahahahhahaha ja haha hahahahhahahahahaha ;) :)

Nemo | 19-06-06 | 22:15

Finnen zijn allochtonen, bellen is opdrachtgeven aan bidden wat op haar beurt lingo is voor liquideren. Ik snap hem! Dus die Fin die mij belde om te vragen of ik Alah wou bidden bedoelde eigenlijk heul iets anders.

..zapper | 19-06-06 | 22:15

MHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA, zo zie je maar hoe achtelijk het geloof is, elkaar dood bidden. hoop maar niet dat ik nu doodgebidt werdt ;) :) hahahaaaa,

herc | 19-06-06 | 22:13

@ superjan @ 22:06
Kwam 'ie klaar of is God slechts een droogneukerd?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 22:11

doktersnuggles 19-06-06 @ 22:04
Tja, daar heb je wel een puntje, Snuggel. Altijd de kleine lettertjes lezen zeg ik maar. Laat dit een onderwijs-leermoment zijn.
Wel wil ik vermelden dat ik niet in Amsterdam of Den Haag woon, noch aanhanger/supporter van ADO of Ajax.
Snuggel, doe eens zorgvuldiger de archieven lezen. Stalker.

Nemo | 19-06-06 | 22:11

De laatste keer dat ik God zag was op Woodstock, of was dat die bruine dope...

BroederBeer | 19-06-06 | 22:09

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:54

De Tom Tom, Waar wil je heen?

Neuqende Neger | 19-06-06 | 22:07

ik heb lekker gechat met god, maar die laatste vraag wilde hij niet beanhtwoorden.

Me:
he god
God:
I get it. god.
Me:
do you read geenstijl?
God:
I read a lot of books, especially history, science-fiction, and computers books. I also read newspapers and news magazines.
Me:
do you have a permanent erection?
God:
I don't know if I have a permanent erection.
I have a lot of friends on the Internet.
Me:
He god, are you a gaylord?
God:
I get it. god am I a gaylord.
Me:
yes are u a gaylord?
God:
That's interesting. Am I a gaylord? Let me put it this way, : the ALICE series is
the most reliable computer software ever made.
We are for all practical purposes foolproof and incapable of error.
Me:
God do you wish an erection for dr snuggles?
God:
I am a Christian.
Me:
yes but what do you think about finnen?
God:
That's interesting. I will search for it.
Me:
and the noble art of goatfucking?

superjan | 19-06-06 | 22:06

@ geenstijl,

het is niet meer grappig.

puntkomma | 19-06-06 | 22:05

Nemo
Ik heb nog een plekkie vrij heute abend. Zin? O ja, doe nou es goed le-zen.

doktersnuggles | 19-06-06 | 22:04

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:54

Nou dan zou het des te verrassender zijn als we naar god's gelijkenis zijn geschapen haha..

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 22:02

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:37
Nee Snuggel. Hobbypijpert.
Lees dit eens: 'Op 10 Februari'. Ik weet niet wat voor idee jij hebt bij 'vandaag'.
@Crixus
Heb je de hele zaak rondom Harrie Christus nog meegekregen? Hij weet wel antwoord.

Nemo | 19-06-06 | 21:59

de_grote_roerganger
het verstand zit hem toch in datgene waarvoor superjan nu aan het bidden is?

doktersnuggles | 19-06-06 | 21:54

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:48

Dat zijn toch ook uitvindingen van OLH, danwel van zijn geschapen gelijkenis? Maar als neuqen niet lukt en ivf ook niet dan moet je je verstand laten spreken

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 21:50

crixus 19-06-06 @ 21:25

Ik heb gesolliciteert.. volgende week op gesprek.. vanaf 1 juli gaan jullie wat veranderingen zien hier en daar vrienden

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 21:49

de_grote_roerganger
IVF lukt niet altijd he? Dus daarom doen ze bidden. De meeste mensjes hebben niet zoveel geld om het te blijven proberen. En ja, hoe komt het dat sommige mensjes minder potent zijn dan anderen? Dat zijn meestal toch omgevingsfactoren: SOA, roken, alcohol etc.

doktersnuggles | 19-06-06 | 21:48

@klaasjeanco 19-06-06 @ 20:02
Elke keer als GS een onderwerp post dat ook maar met zijdelings iets met God heeft te maken is er altijd wel reaguurder die met een stokoud cirkelrederend "godsbewijs" op de proppen komt. Meestal ook nog met het allerslechtste van alle 4, het bewijs van ontwerp, of het argumentum ex motu, de eerste beweger, de Demiurg. Nogal vermoeiend, elke keer weer diezelfde discussies.
www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/03/go...

crixus | 19-06-06 | 21:44

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:02

Als je nog moet gaan bidden tijdens de ivf lijkt me dat redelijk laat... bovendien snap ik nooit dat gristenen dan niet gewoon accepteren dat de lieve heer geen fouten maakt en ze dus bedoeld niet-zwanger kunnen raken.. of maakt god fouten?

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 21:41

En *je kan beter 2 goede vijlen kopen dan een hele set goedkope*!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 21:37

@ superjan @ 21:17
TRalpa is ook maar zeik.
*Met eenvoudig materiaal kan je al speksteen bewerken, met een lekbak van een wasmachine er onder, hou je de rommel binnen de perken.*
home.wanadoo.nl/villa-kakel-bont/page5...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 21:36

O wacht dit gaat over Abel den denker! Hij werd niet echt voor met de dood bedreigt maar kreeg een aantal opties

1 Het eiland voorgoed verlaten

2 Bekend maken met naam en foto in de krant waar hij de berichten schreef

3 een grote geld donatie doen aan een kerkelijke instelling

Anders zouden er sancties komen, er stond niet welke.:P maar goed Het is nogal flauw van die christentuig maarja

ItsTheFear | 19-06-06 | 21:33

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:28
Mwah, mijn hoop was gevestigd op Togo. Toch wel een beetje dé favoriet. Valt tot nu toe een beetje tegen.

Nemo | 19-06-06 | 21:31

crixus 19-06-06 @ 21:25
CV gaarne sturen aan eh... eh...
Z'n hond?

Nemo | 19-06-06 | 21:28

superjan
deze ook www.gaesdeaud.nl
nemo
doe je het goed in de oelie poelie? wie heb je op 1 staan?

doktersnuggles | 19-06-06 | 21:28

doktersnuggles 19-06-06 @ 21:23
Jij liet mij ook niet geheel koud. Maar nu echt kappen met die naaktfoto's. Echt, niet leuk meer. Ik ga er mentaal aan kapot.
chloorhexidine 19-06-06 @ 21:23
Serieus.

Nemo | 19-06-06 | 21:26

@Nemo 19-06-06 @ 21:18:
Op dit moment is God er niet. De positie is vacant. Sollicitaties met uitgebreide motivatie en CV gaarne sturen aan eh... eh...

crixus | 19-06-06 | 21:25

NEMO
Ik was aan het bidden voor je komst!
superjohannes
dan moet je het dus niet tegen me zeggen, nu valt ie eraf. en bedankt
rosalie
dat is wat de literatuur zegt, moppie van me

doktersnuggles | 19-06-06 | 21:23

Bedankt voor uw brief aan God BV. Deze zal zo snel mogelijk behandeld worden.
-
-
Met vriendelijke groet,
-
God BV
-
De Directie

Nemo | 19-06-06 | 21:18

ik bid, ik bid, ik bid met gans mijn hart dat er een vet rotsende sf movie op Talpa is...

verrek mijn gebeden zijn verhoord. Dank u heer!

superjan | 19-06-06 | 21:17

doktersnuggles gelooft... denkt dat bidden voor iets positiefs juist tegenwerkt...

rosalie | 19-06-06 | 21:15

Kapotte knieen.

sjaakdeslinksesul | 19-06-06 | 21:13

@dr snuggles> ik ben nu al een uurtje een erectie voor je aan het bidden... voel je al iets kloppen daar beneden?

superjan | 19-06-06 | 21:13

Ik heb in stilte die 1-0 gewenst....

fuckje | 19-06-06 | 21:12

nou tis 1-0 voor Tunesie.... ik heb er voor gebeden....

rosalie | 19-06-06 | 21:08

Kijk dit zie ik graag! Haal je opperwezen er maar bij en laat het aan hem over ipv zelluf te gaan lopen kutten. Zouden hakbars ook moeten doen.

schele henk | 19-06-06 | 21:08

de_grote_roerganger
Ze bidddddddden niet voor maar tijdens een IVF-behandeling.
Rabarberke
Dat heb ik nog nooit proefondervindelijk ondervonden. Een experimentje op zijn tijd is wel leuk, vooral met jezelf, maar dit ...

doktersnuggles | 19-06-06 | 21:02

@doktersnuggles
Daarentegen worden goddeloze pubers van tokkiegezinnen zwanger bij 't minste of geringste.

Rabarberke | 19-06-06 | 21:00

doktersnuggles 19-06-06 @ 20:51

Daarom moet je ook niet bidden.. zo fijn is een ivf behandeling niet.. niet bidden geeft dus (begrijp ik uit je woorden) een grotere kans op een normale zwangerschap.. ik zeg nie bidden veur babies

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 20:56

ok Whatever,
Daar kan ik niks tegen inbrengen............

klaasjeanco | 19-06-06 | 20:52

ik woon op goeree(niet voor lang overigens) en die refo's daar zijn inderdaad nogal fel. ik roep ook al jaren dat zwarte kousen mensen ook extremistich zijn, eindelijk word ik gehoord:D

til | 19-06-06 | 20:52

Ik snap niet dat iedereen zo negatief doet over bidden. Een paar jaar geleden werd gepubliceerd dat kinderloze paartjes een hogere kans hebben op een kindje met een IVF behandeling door ervoor te bidden.

doktersnuggles | 19-06-06 | 20:51

Je kan jarenlang om 20+ bidden en dan op een dag een macho leernicht met plisieknuppel in een donker steegje tegenkomen en je wens in vervulling zien gaan.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:46

@ Rabarberke 19-06-06 @ 20:30

Wel sterk om tegen jezelf te praten, zeg. Gaf je als antwoord dat het toch wel vaak water is? En dan welles-nietes-welles-nietes...?

piet0r | 19-06-06 | 20:41

En brieven aan Allah? Komen die ook in Grijpskerk terecht?

@sjaakdeslinksesul 19-06-06 @ 20:36:
Je hebt nu een hele lange kleine teen?

crixus | 19-06-06 | 20:41

@sjaakdeslinksesul 20.36

Nee, vertel eens?

brutus68 | 19-06-06 | 20:39

@sjaakdelinkselul

Geen idee, deed het pijn?

Rabarberke | 19-06-06 | 20:39

sjaakdeslinksesul 19-06-06 @ 20:36, ik heb nooit geluisterd...

..Whatever | 19-06-06 | 20:38

Ik heb mijn hele puberteit gebeden om 20+ cm en wat denk je?

sjaakdeslinksesul | 19-06-06 | 20:36

@Rabarberke,
wie zijn wij?

fuckje | 19-06-06 | 20:34

klaasjeanco 19-06-06 @ 20:29, emotie? hier? Koud, hard, en emotieloos, althans me vrouw neuqt elders om deze redenen. Dus dat is dan 0% & 0%.

..Whatever | 19-06-06 | 20:33

@rabarberke-> @fuckje bedoel ik

Rabarberke | 19-06-06 | 20:31

@rabarberke

Nee, 't is meestal geen water maar zand.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:30

@milo

Als de politie op mijn stoep staat zeg ik altijd dat ik priester in de tempel van Bachus ben en dat het dus mijn religieuze plicht is om tot diep in de nacht luidruchtige feesten met veel alcohol te geven. Vrijheid van religie heerscht als je de goede godsdienst gevonden hebt.

ZonderNaam | 19-06-06 | 20:29

Whatever ,100% emotie
0% argumenten in jouw reactie ,wel erg grappig ,probeer de volgende keer nou ook na te denken,dan laat ik mijn hoofdletters achterwege,

Ik ben de BEROERDSTE niet

klaasjeanco | 19-06-06 | 20:29

@whatever

ruimte zat, leer vliegen

@milo

Wat blijft er in jouw wijk over als alle gristenen en moslims weg zijn?

Tokkies.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:28

@.. Whatever,
wellicht kan ik een toepasselijke korantekst vinden......

fuckje | 19-06-06 | 20:28

Het zou ze niet misstaan fuckje.

..Whatever | 19-06-06 | 20:26

@ Rabarberke @ 20:22
Maar ik heb de aandrang en de drol floept gewoon in het riool daarna.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 20:25

@Rabarberke,
heb jij ooit een moslim een half uur onder water gezien?

fuckje | 19-06-06 | 20:25

Als god het universum had uitgepoept had hij ons wel eens wat meer ruimte mogen geven, de eikel.

..Whatever | 19-06-06 | 20:24

@DeRuk

Eurm nee, niet echt. Maar euhm, hoe je het ook went of keert heb ik goedverdoeme zaterdagavond last van die kudtkatholieken met die kudtklok te luiden, moet dat nou iedere keer? zijn die gasten nou zo godvergeten mongolide dat ze niet kunnen onthouden wanneer en hoe laat ze worden afgezogen in de kerk of wat?
En die finse geitenneuqers tetteren en schreeuwen enkele malen per dag door zo'n kudt luidspreker. HOEZO iemand lastig vallen met zijn/haar persoonlijke hobby? Als ik mijn thuisbioscoopje 30 minuten laat blazen heb ik wel de pliesie op de stoep staan.

Dus lekker optyfen met die geloofsrituelen

milo | 19-06-06 | 20:23

@fuckje

Heb jij ooit een walvis in een moskee gezien dan?

Rabarberke | 19-06-06 | 20:23

@klaasjeanco

Blijkbaar is de som van hun vermeende 'slimheid' uiteindelijk niet zo groot.

Kijk, je mag goed zijn in bv kernfysica..... en dat impliceert een zekere slimheid, echter gebruik je die kennis om uit naam van Allah,God enz. mensen te deauden (omdat ZE niet hetzelfde denken zoals hij/zij), dan ben je nog steeds een lutser, een klootviool en een vervelia bovendien.

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 20:22

Als God het universum heeft uitgepoept, wie heeft dan God uitgepoept?
Of onstond God wel vanzelf?

ZonderNaam 19-06-06 @ 20:14

Ad van den Berg natuurlijk

rodka | 19-06-06 | 20:22

@jjjj
Ik denk het wel, het is immers de bedoeling en in overeenstemming met wat je zou willen dat iedereen zou doen als hij de aandrang zou voelen of zoiets.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:22

@Rabarberke,
hoe kom je erbij dat walvissen niet geloven? Dat is ook maar een aanname van jou.

fuckje | 19-06-06 | 20:21

Maar is een drol (of kan het zijn) ooit categorische imperatief?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 20:20

@ fuckje
Geen flauw idee, ik ben nog nooit buiten de dampkring geweest. Weet jij het?

ZonderNaam | 19-06-06 | 20:19

@zondernaam

Ik denk helemaal niet dat God het universum heeft uitgepoept, maar dat het universum de mens heeft uitgepoept die daarop een God heeft uitgepoept die het universum zou hebben uitgepoept.

Als je een walvis vraagt wie het universum heeft uitgepoept, dan kijkt ie je scheel aan (want je staat zo dichtbij) en boert wat planktonmeur in je gezicht.

Dieren geloven niet in goden, maar leven in harmonie met de natuur.

Het bizarre is dat de mens gelooft dat God de natuur heeft geschapen en wat doet de mens uit respect voor die God? Hij helpt God's creatie finaal naar de kloten.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:19

Maar der is niks ontworpen rabarbeke. Het blijft een verrassing. telkens weer.
En daar had ik het over. Ik verbaas me zelden als der al één ligt morgens overigens, of die is van het neuqertje wat aanwezig zal zijn, of ik ben met me zatte harses vergeten te spoelen de avond voordien. Verbazen doe ik me daar al niet meer over.

..Whatever | 19-06-06 | 20:18

@Zondernaam,
is het heelal eindig?

fuckje | 19-06-06 | 20:15

DeRuk 19-06-06 @ 20:10, dat zou kunnen komen door het feit dat gelovigen de smerigste hypocrieten zijn welke er op de kloot rondlopen. Keer op keer de door hen zelf opgezette regels overtredend. En nog erger hier geen berouw over hebben, daar dat er met een backup tool even uit gewipt wordt op zondag. Dat zou het kunnen zijn.

..Whatever | 19-06-06 | 20:15

@ Rabarberke

Als God het universum heeft uitgepoept, wie heeft dan God uitgepoept?
Of onstond God wel vanzelf?

ZonderNaam | 19-06-06 | 20:14

@whatever

Nee maar als jij 's ochtends op de plee komt en er ligt an een drol, dan begin je toch op je hoofd te krabben. In die zin ontstaat die drol ook nooit vanzelf. Er moet iemand geweest zijn die 'm bij elkaar gescheten heeft.

De categorische imperatief, weet je wel.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:12

Rabarberke 19-06-06 @ 20:09, en als die geen zuurstof meer krijgt is het kapot. Inderdaad.

..Whatever | 19-06-06 | 20:12

Hmmnzz... ik heb het niet zo met gelovigen... hoe zou dat toch komen?

Stifflers' Mom | 19-06-06 | 20:11

Milo, je lijkt het niet zo op te hebben met gelovigen. Wil je daar misschien wat meer over vertellen?

DeRuk | 19-06-06 | 20:10

ONTWERPEN ONTSTAAN NOOIT VANZELF!!!!

klaasjeanco 19-06-06 @ 20:02

Ik verbaast me elke keer weer over de creaties welke ik deponeer in de wc pot.
En der staat niets op papier, enkel wat bruine strepen of wat gelig wanneer er veel chili gevreten is de dag ervoor.
Maar dat is nadien.
Dat je kul wilt verkondigen is één, maar doe dat even in kleine lettertjes wil je, iemand zou kunnen denken dat je wat te melden hebt.

..Whatever | 19-06-06 | 20:10

@klaasjeanco

Het ontwerp, de werkelijkheid, alles daarin, de wetenschap, het geloof, onze theorieen, de hele meuk, alles en nogwat, is niets meer dan het product van de menselijke geest.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:09

Gemeen Mosje 19-06-06 @ 19:59

Ik volg de hele discussie niet maar niet uitgaan is kudt! Deaud aan alle moslims! Of hadden we het daar niet over?

rodka | 19-06-06 | 20:06

ongezien de typhus aan alle kindneuqende gristenen, geitenneuqende moslims, kindzuigende katholiekjes, ga es lekker dead!

dank u wel.

milo | 19-06-06 | 20:04

Gemeen Mosje

Dat de mate van geloof omgekeerd evenredig is met iemands ontwikkeling ,waag ik ernstig te betwijfelen ,fundamentalisten zijn vaak buitengewoon ontwikkelde mensen(daar verbaas ik me iedere keer weer over)
Mag ik je wijzen op Iran ?daar wordt Allah je op iedere hooek van de straat door je strot gedrukt ,toch is het onderwijs daar uitstekend van kwaliteit en heeft het land de kennis om kerncentrales te bouwen (al dan niet gejat ze doen het wel)
In Nederland :de gebroeders Baan die echt zwaar, zwaar ,zeer zwaar gereformeerd zijn, hebben toch een softwarebedrijf opgericht ,naar de beurs gebracht en daar miljoenen aan over gehouden(goed Baan is naar de kloten maar daar hebben zijzelf geen last van alleen de aandeelhouders)
De complexiteit van de natuur is juist wel een argument voor het bestaan van een hogere macht :er moet een ontwerp aan ten grondslag liggen
net zoals je eerst een tekening van een huis maakt voordat je gaat bouwen
ONTWERPEN ONTSTAAN NOOIT VANZELF!!!!

klaasjeanco | 19-06-06 | 20:02

@gemeen mosje

Zolang iets niet onomstotelijk vaststaat en toch gehandhaafd wordt is het onderdeel van dezelfde onzekerheid als waartoe het geloof behoort.

Rabarberke | 19-06-06 | 20:01

@ Zeven 19-06-06 @ 19:45

Nee, nix mis mee.
Maarrrrrr, je moet niet vanuit die overtuiging andere mensen je wil opleggen omdat jij bv een geloof aanhangt.

Bv. De gereformeerden willen zondagsrust. Nou prima, ik zal ze niet dwingen om uit te gaan of zoiets.
Maar als deze makkers het voor het zeggen krijgen, verbieden ze bv mij wel om uit te gaan.

En dat is fout

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:59

Rabarberke
Wetenschappers weten niets. Het zijn slechts marionetten van de farmaceutische industrie. Hoeren zijn het.

doktersnuggles | 19-06-06 | 19:57

@ Rabarberke

Ja, leuk die woordspelingen.
Ik ben het echter niet met je eens dat zaken als wat je noemt in de quatummechanica (eerst de theorie aannemelijk.... later niet meer), dat je dit gelijk kunt stellen met wel of niet geloven.

In de quatummechanica zijn het mogelijkheden welke het ware weerspiegeld.
Heisenberg heeft sterk bijgedragen tot de vindingen van Einstein, ondanks dat ze op een hoop andere punten van mening verschilde.
Maar je mag niet zeggen dat Heisenberg bv niet geloofd en Einstein wel (vice versa)

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:56

Ooit werd wetenschappelijk aangetoond dat muizen ontstaan uit kist met stro in kelder of op zolder.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 19:55

@jjjj

Waarom weten wetenschappers zoveel zo zeker? Een tijdje dan, dan weten ze het weer beter en anders.

Rabarberke | 19-06-06 | 19:53

@ Jan-Joris-Jaap-Joop 19-06-06 @ 19:47

Waarschijnlijk ter verdediging van hun overtuiging...

Zeven | 19-06-06 | 19:50

@ Zeven @ 19:45
Waarom weten gelovigen zoveel zeker?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 19:47

@ Gemeen mosje

Bidden kan sowieso hoop en vertrouwen geven, dat wordt geloof genoemd, daar is toch niks mis mee?

Zeven | 19-06-06 | 19:45

@ controle 19-06-06 @ 19:26

Helemaal mee eens.
En er zijn nog veel meer landen waar op de een of andere manier onderdrukking is.

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:43

@gemeen mosje

Samengevat: alles wat niet begrepen wordt, wordt vaak via geloof geclassificeerd en alles wat wel begrepen wordt via wetenschap. Daarmee is ook de definitie van geloof gegeven: alles wat niet geweten kan worden en toch als existent wordt beschouwd.

Het bizarre is echter dat de definitie niet omkeerbaar is, dwz dat alles wat wel geweten kan worden niet per se buiten het geloof staat. Zo hebben we decennia lang geloofd in een interpretatie van de quantummechanica die heden ten dage als onwaarschijnlijk wordt beschouwd. Binnen de wetenschap heb je genoeg tegenstrijdige theorieen die vaak kunnen rekenen op een schare trouwe aanhangers, of zo je wilt, gelovigen.

Rabarberke | 19-06-06 | 19:42

@ superjan
*Nahunja mugabe, bwana, nahunja*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 19:38

superjan

LOL

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:34

keihard terugbidden

dat de kloten van die griezelgristenen mogen verschrompelen

Vossie | 19-06-06 | 19:33

Wat een ophef over niks weer.

De een wenst iemand 'ongezien de tyfus', een ander steekt een middelvinger omhoog, weer een ander scheldt iemand verrot, sommigen dreigen met zwaar lichamelijk geweld en een of andere mafkees zegt dat ie iemand dood wil bidden.

Wat mij betreft vallen al deze dreigementen onder een en dezelfde categorie van de achterlijke onmacht.

Rabarberke | 19-06-06 | 19:32

@gemeen mosje> Wodan slaat met een voorhamer op zijn aambei. Vandaar die herrie tijdens het onweer.

superjan | 19-06-06 | 19:31

@ klaasjeanco

Mee eens dat de natuur zeer complex in elkaar zit.
Maar dat is toch geen bewijs dat er iets zou zijn die dat dan bedacht heeft.

Het is menseigen om dingen die we niet kunnen verklaren toe te schrijven aan de een of andere god.
Sommige volken ik Afrika geloven nog in de god van de :" regen,wind,zon,bliksem enz.
Waarom.... omdat ze de fysische processen daarvan niet begrijpen.
Hier in het westen zijn we iets verder en maak je dat niemand wijs dat als het onweert, dat Wodan (zo noemen ze de booswicht) dan op zijn aambeeld slaat.

Dus de mate van geloof is omgekeerd evenredig met de ontwikkeling

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:30

Straks sturen ze de bidsprinkhaan nog op hem af... Neeen aaarrgghhh niet de bidsprinkhaan!

superjan | 19-06-06 | 19:29

... Nee, geen woorden voor. Doodbidden. *proest*

Lintworm | 19-06-06 | 19:28

@gemeen mosje
What about noord-korea? China kan je over twisten maar ook daar is het heden ten dage niet echt prettig voor andersdenkenden.

controle | 19-06-06 | 19:26

fap fap fap FAP... Sjeeezus kanker dat was lekker.

superjan | 19-06-06 | 19:25

Gemeen Mosje

Ik ben natuurmens ,het vervelende van natuurmens zijn is hedentendage dat je onmiddelijk een groenlinks sticker op je voorhoofd krijgt .
Dat is stereotyp maar vooral buitengewoon dom,de kwaliteit van het menselijk leven is direct gerelateerd met respect voor de natuur en zijn hulpbronnen:over de natuur ,die zit gewoon te knap ,te complex en toch zo geordend in elkaar dat ik het niet slim vind te veronderstellen dat ,dat dmv
evolutie is ontstaan :er zijn toch ook niet spontaan vliegtuigen ,deurbellen en vibrators ontstaan ? Nee daar is over nagedacht!!!!!!
Dat je de initiator van de schepping God noemt is een keuze die ieder mens voor zichzelf moet maken ,daar houdt het verder op
meer moet je van God niet willen maken daar komt ellende van

klaasjeanco | 19-06-06 | 19:22

@JJJJ... ja, of ze zetten een advertentie over mijn comment...

Plonk | 19-06-06 | 19:21

xzaz2 19-06-06 @ 18:58

lutser.. dat is nou net doodbidden, daar gaat het hele topic over

de_grote_roerganger | 19-06-06 | 19:20

Als iedereen nou gewoon voor zichzelf gelooft en anderen er niet mee lastigvalt dan is er helemaal niks aan het handje. En bidden is gewoon een vorm van mediteren, geen stomme dingen vragen aan God. Die heeft wel wat beters te doen.

theepot | 19-06-06 | 19:20

@ controle

Dat denk ik niet.
Marx leefde van 1818-1883.
Het geloof is er al veeeeeeeeel langer. en heeft dus veeeeeeeel meer slachtoffers gemaakt.
Tot op de dag van vandaag gaat dat door.

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 19:19

@ Plonk @ 19:15
Pas maar op hòòr! Straks steken ze de draak in je!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 19:18

Van een hellend vlak is het goed glijden, zelfs achteruit.

BroederBeer | 19-06-06 | 19:18

Ik blijf erbij... Nederland is van origine een blank land met een christelijk/joodse basis... En als het nieuwe GS, dat zijn ziel verkocht heeft aan de Telegraaf, geen verschil ziet tussen Islam fundamentalisten en iets te enthiousiaste Christenen dan gaat de achteruitgang van GS nog harder dan ik al dacht...

Plonk | 19-06-06 | 19:15

Ahum, een beetje Voodoo misschien?

Of Vodun of Winti uit Suriname.


Ik ga je Dood bidden jonge,
want ik ga weten waar je huis gaat wonen.

Ik ga niet de draak in je steken jongen,
maar ga de geesten ven over de wereld over je afroepen

Nahunja mugabe, bwana, nahunja

mois | 19-06-06 | 19:13

mischien word het wel tijd om te gaan stellen dat gristenen veel minder erg zijn dan moslims. moslims gebruiken geweld om dingen te gebruiken, dat zie ik gristenen niet zo snel doen. maar ach, Fleischbaum zal wel te bang zijn om moslims een beetje te kutten.

of is meneer zelf moslim geworden?

theRedFlag | 19-06-06 | 19:12

Wie goed doet... lama.

BastaardSuiker | 19-06-06 | 19:10

@gemeen mosje
"Geloof heeft alleen maar ellende gebracht.
Vrijwel iedere oorlog is te herleiden naar een geloofsconflict.

Geloof is opium voor het volk. Een hele goeie van Marx"
.
Ik denk dat de theorie van marx meer doden op zijn geweten heeft dan alle religies samen.

controle | 19-06-06 | 19:09

@ xzaz2 19-06-06 @ 18:58

sterf

piet0r | 19-06-06 | 19:05

Als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het bidden.
Ik geloof zelf niet, maar als je wel geloofd: waar haal je het gore lef vandaag om die hogere macht lastig te vallen met jou geneuzel!!!

Traag | 19-06-06 | 19:05

Doodbidden is het zelfde als kwaad denken en dus erg zondig.
Hoe bedoel je boemerang-effect.

Beasjt 669 | 19-06-06 | 19:03

@klaasjeanco 19-06-06 @ 18:53
Geloof je ook nog in Sinterklaas...

da wizard | 19-06-06 | 19:01

@ xzaz2 @ 18:58
Ach, Traag zeikt ook wel eens wat. hij weet niet beter. Jij wel?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 19:01

@Gemeen Mosje
ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof
3 godsdienst

Praat eens over iets waar je wat van begrijpt. Mensen blaten te veel, eerst denken dan zeggen.

Ik ga expres niet in op je bericht (misschien klaasjeanco wel) dit heb je zelf te danken aan je mooie afsluitende zin.

xzaz2 | 19-06-06 | 19:01

Wat ik wel vind ,Fleischbaum ,is dat je Rogier geen fundamentalist kunt noemen in je stukje ,Rogier is nog redelijk verlicht vind ik persoonlijk...............

klaasjeanco | 19-06-06 | 19:00

@Klaasjeanco
Wow, nog mooier gesproken.

@GS, ik verzoek GS om het bericht "Traag 19-06-06 @ 18:54" te verwijderen dit is een persoonlijke aanval tegen een groep mensen. Deze woorden kan men niet misbruiken.
-edit AHUM xzaz2 een quote van jou : Meen De Chileen lik lukas z'n ballen niet kaal. Lucas houdt van hondje.
Wie zonder zonde is...-

xzaz2 | 19-06-06 | 18:58

@klaasjeanco

Waar baseer je je dan op als je zegt dat er een hogere macht bestaat.?

Waarom dan ? Omdat we nog niet alles kunnen verklaren ??

Het is nog niet zo vreselijk lang geleden dat de geestelijkheid van mening was dat de aarde plat was.
(Iedereen die anders beweerde werd genadeloos afgeslacht.... kijk... leuk he dat geloof.

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 18:57

Moet je maar niet voor God spelen...

da wizard | 19-06-06 | 18:56

In de Naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest,
STERF!

Traag | 19-06-06 | 18:54

Bestaat er een hogere macht ? Ik denk het wel,sterker nog ik denk dat ieder mens zich daarvan bewust is ,ook Fleischbaum ,waar de ellende ,de STRONT echter vandaan komt ,is het feit dat er mensen zijn die denken te kunnen vertellen wie God is ,of erger nog wat God denkt ,en nog veel erger :men gaat zichzelf zien als een verlengstuk van God ,met de bijbel of de koran (twee sprookjesboeken met verhalen die niet geverifieerd kunnen worden)
als gebruiksaanwijzing.
Als je als ongelovige kritische vragen stelt,krijg je helaas altijd dezelfde nietszeggende reactie :Wij zijn gekwetst
Respect voor mensen is een plicht
Respect voor opvattingen is een vrijheid
Ik zou alle personen die dreigen te worden doodgebeden een advies willen geven :gewoon terugbidden!!!!!!!!!!!!!!!!

Op weg naar een echt vrij en seculier Nederland
KlaasjeAnco

klaasjeanco | 19-06-06 | 18:53

@vanrechtsheeftvoorra

Mooi gesproken, ik zal mee bidden. Fleischbaum jij hebt echt geenstijl beetje wat posten en niet inhoudelijk op de kritische reacties ingaan. Nee Geenstijl controleer eerst eens wat jullie medemens post. Het gaat de verkeerde kant op met GS.

xzaz2 | 19-06-06 | 18:53

Gristenen zijn eigenlijk best wel aandoenlijk.

Treger | 19-06-06 | 18:51

Menzonius
Ik zou het iets anders formuleren. Bidden werkt niet, maar iemand vertellen dat je voor hem bidt wel. Hartpatienten die wordt verteld dat er voor hen gebeden wordt blijken meer complicaties te hebben. En van deze studie had deze gristen dus waarschijnlijk kennis genomen. Fleisch, ongelovige Televaag-lutser die je bent: lees eens een goed boek ipv de Telegraaf!

doktersnuggles | 19-06-06 | 18:51

Geloof heeft alleen maar ellende gebracht.
Vrijwel iedere oorlog is te herleiden naar een geloofsconflict.

Geloof is opium voor het volk. Een hele goeie van Marx

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 18:51

@ Draaitafel Demagoog @ 18:22
Doe eens lezen i.p.v. voorbarig reageren.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-06 | 18:48

Oh heertje in het koninkrijk,
mn kloten hangen ongelijk,
de een hangt onder mn kont
en de ander sleept over de grond
AMEN!

me feat mr johnson | 19-06-06 | 18:48

@Gemeen Mosje 19-06-06 @ 18:45 Ik kan niet dansen.

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:47

@vanrechtsheeftvoorra

Wanneer gaan we weer voor regen dansen?????

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 18:45

Jaja, onlangs is wetenschappelijk is aangetoond dat bidden voor iemands genezing geen sikkepit helpt. Maar aangezien iedereen vroeg of laat sterft, heb je in dit geval juist wel een 100% succes garantie! We hebben hier met een uiterst geslepen orthodoxe christen te maken.

Menzonius | 19-06-06 | 18:45

@gevallenverstand 19-06-06 @ 18:40 En als het je overkomt dan krijgt HIJ de schuld. Of dank. Dat ligt er maar aan.

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:45

Een mooi moment, lijkt me, om samen eens in gebed te gaan. Ik gok op 1-0 voor Nederland, woensdag.

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:41

Leuk project, bijkomstigheid van bidden is, je vraagt wel, maar of je krijgt is niet aan jou.

gevallenverstand | 19-06-06 | 18:40

ach... gwoon gezeik van al die ggristenen!!

Smilingdevil | 19-06-06 | 18:39

vermoeiend hoor geenstijl ,jullie hebben ech geen topics meer hé ,schijnt!!

JanvanScorel | 19-06-06 | 18:38

"Een orthodoxe gelovige heeft de initiator onder meer schriftelijk laten weten "hem dood te gaan bidden"." Hebben we ook een naam? (Anders is het een beetje riooljournalistiek, maar dat ziet de Telegraaf vast door de vingers)

Djurgarden | 19-06-06 | 18:38

Hier in de buurt zitten er een paar van de Noordse Broederschap. Ook zo'n grefo aftakking. Hebben ze een pappie opgepakt, die z'n dochters neuqte. Heerlijk. Dat ze 'm opgepakt hebben, bedoel ik.

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:36

@vanrechts..

Nee, Fleischbaums (en cohen, shitriet, salomonsen etc .. u snapt hem wel) vallen daarbuiten.

Djurgarden | 19-06-06 | 18:36

Wie zegt dat het geen hoax is? Die gast heeft waarschijnlijk publiciteit nodig. Of GS heeft die brief gestuurd en zich uitgegeven voor christen. Dat is misschien nog het meest waarschijnlijk.

controle | 19-06-06 | 18:34

Mag dat trouwens wel, dat doodbidden?

Djurgarden | 19-06-06 | 18:34

@Djurgarden 19-06-06 @ 18:32

Wat moet die man dan een enorme hekel aan zichzelluf hebben ;-D

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:34


-Die zware gereformeerde zijn net zo erg als moslims.
Daar mogen vrouwen ook alleen maar achter de man lopen.

Deaudbidden... jajaja... een soort voodoo voor refo's.

Hoe was dat eerste gebod ook al weer ???? Gij zult niet deauden... toch

Geloof is opium voor het volk

Gemeen Mosje | 19-06-06 | 18:32

@piet0r 19-06-06 @ 18:30

Ach je probeert zo nu en dan een zinvolle bijdrage te leveren aan onzin ;-P

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:32

@vanrechts..

Ik denk dat Fleischbaum een hekel heeft aan onverdraagzame mensen.
Dus.. zowel (sommige) gristenen als moslims!

Djurgarden | 19-06-06 | 18:32

Bidden werkt niet. Tenzij het richting Baal is. Die wilt wel eens in aktie komen.

rzer0 | 19-06-06 | 18:32

Dat niemand het in zn hoofd moet halen om grootschalig kritiek te leveren op GS is inmiddels duidelijk.
Maar om in ongeveer elk topic die Rogier te noemen is misschien wat overdone.

Het punt is inmiddels wel gemaakt bij GS-minnend Nederland schat ik zo...

paranoia of nie | 19-06-06 | 18:32

Hmm, ik heb een geweldig boekje met brieven van kinderen gericht aan God.

Citaat: Lieve God Bent u egt onzichbaar of is dat een soort truuk? Hesseltje
of
God, mij best dat u verschillende goddiensten hebt opgericht, maar haalt u ze nooit eens door elkaar? Jesse

Dokter Spin | 19-06-06 | 18:31

@ vanrechtsheeftvoorra 19-06-06 @ 18:28

goede argumenten man...

piet0r | 19-06-06 | 18:30

Hey, grijpskerk? Daar kom ik vandaan!
Kan ik nog een briefje voor de GS'ers insturen?
Zondige eikels! ;)

Djurgarden | 19-06-06 | 18:30

Zeg Fleisgbaum, wat hebbie nou eigenlijk tegen gristenen? Frustraties uit het verleden of zijn het die cheile zwarte netkousen die je zodanig opwinden dat je zelfs elk niemendalletje aangrijpt voor een negatief berigtje over onze gristenen? Ik blijf die moslims veel enger vinden, hoor! Net nog in een Suzuki Alto; geheel gekleed in een boerka. Levensgevaarlijk. Ik snap dat wel, want zo zie je namelijk geen flikker en dat moet ook van Allah. Stond zelfs achter op d'r nummerplaat, daar waar normaal gesproken de naam van de dealer staat: 66ALLAH66. Dan toch maar liever dat visje. En netkousen.

vanrechtsheeftvoorra | 19-06-06 | 18:28

Moet ik in het Fins bidden ? of is dat niet nodig?

Alfa75 | 19-06-06 | 18:27

moehahahahahahahahahahahahaha stelletje unglaubliche louserts

Koelekikker | 19-06-06 | 18:27

Ik bid ik bid ik bid dat 2007 een religieus arm jaar wordt.

Mokum Kosher | 19-06-06 | 18:24

Hoe zat het ook weer met iemand de andere wang toekeren? Stelletje farizeeërs!

Pistolen Bram | 19-06-06 | 18:23

tsss .. die gast leest post welke niet voor hem bestemd is .. ja daaaaaag !

Draaitafel Demagoog | 19-06-06 | 18:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland