Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rokerskerk P0WNED echte kerk

michiel.pngGisteren gezien bij Knevel en Van den Brink: Michiel Eijsbouts. Eijsbouts is 'pafpastoor' van de onlangs opgerichte Rokerskerk. Leden van deze kerk communiceren met God door te roken, want sigarettenrook stijgt immers ook op naar de hemel. Goed. Natuurlijk is deze hele kerk een grote truuk om onder het rookverbod uit te komen (gelovigen mogen namelijk altijd meer), maar dat zegt Michiel Eijsbouts niet. Waarom niet? Misschien omdat het veel leuker is de heren Knevel ('u heeft een God verzonnen!') en Van den Brink ('u heeft God gejat van het christendom!') te irriteren met je kerk. En dat lukte buitengewoon goed moeten we zeggen. Vooral toen de anders zo vrome sidekick Catherine Keyl dacht weg te komen met wat respectloos religiebashen hakte Eijsbouts er lekker in: ''Ik moet hier toch ernstig tegen protesteren. Veel profeten zijn verketterd en voor gek uitgemaakt. (...) Er ontstaat hier een stemming van 'hahaha'. Die niet nodig is, want wij nemen het geloof heel serieus.'' POWNED! 'Ik krijg veel haatmail uit christelijke hoek, opmerkelijk vaak fout gespeld. Maar wij bespotten God niet. Dat andere goden er magertjes vanaf komen daar kunnen wij niets aan doen.' Juist, steek er nog een op anders.

Reaguursels

Inloggen

Regering en Knevel&van den Brink keihard in hun reedt gepowned met dezelfde onzin die zij altijd aanwenden om hun regeltjes op te leggen aan de gewone (= atheistische ) burger zoals ik! Hulde aan de man! dikke rofl over Catherine Keyl (of een dikke roggel?)

rintelman | 14-08-08 | 15:24

Hoi mensen,

Dat is dus het hele verhaal en de EO haalt in deze uitzending hun eigen verhaal onderuit en geeft onbewust aan dat geloof helemaal niet tolerant is,zij probeerden hem belachelijk te maken door lacherig te doen over zijn hoofddeksel,maar hoe zit het dan met de priester in de katholike kerk,ik ben zelf gedoopt en katholiek!!! Laten wij mensen eens respect hebben voor elkaars denkbeelden en ik weet ook wel,dat hij wilde provoceren om zijn geloof op te dringen,maar hij schiet niemand dood etc...,kan ik nog eventjes over doorgaan!!! Maar de arrogantie om iemand uit te lachen,omdat hij niet het geloof met zich meedraagt,die deze capabele mensen hebben,geloof is geloof!!!! Wanneer wij in deze mooie wereld iedereen hun eigen geloof laten uitdragen,betekent het dat,iedereen lekker kan functioneren!!! Het is gebleken dat door geloof vele onschuldige mensen zijn overleden,laten we ervan leren en heb de gedachte,wees goed voor jouw omgeving en als iedereen dat doet,hebben wij geen oorlog,geef jouw laatste energie,geld,eten etc... weg!!! We worden alleen uitelkaar gespeeld door politiek,multinationals en godsdienst!!! Wanneer mijn marrokaanse buurman zich gelukkig voelt met zijn geloof en daar zijn kracht uithaalt om te kunnen functioneren in deze maatschappij,prima!!! En wat anders over roken: onze gewezen minister van Buitenlandse Zaken,de heer Remkes,stond gewoon zijn shaggie te roken tijdens de commercial break bij Barend en van Dorp,terwijl niemand van het personeel mocht roken op de werkplek,dat mogen jullie ook weten,zijn nog beelden van op de master,wet ik zeker!!! Nog wat anders,tijdens die europese grondwet-referendum heb ik tijdens het roken duidelijk mijn NEE verkondigd aan de persoonlijke pr-man van een minister,een gewezen NOS-man!!! Hij vroeg mij geinteresseerd wat ik ervan vond en toen ik mijn antwoord gaf,draaide hij gewoon om,om van te kotsen,arrogante lul,maar ze stonden op verlies op dat moment haha!!! Gelukkig hebben we gewonnen en waren we het eindelijk eens als volk eens met elkaar,maarja het is net als vroeger met eten :"vind je de bloemkool lekker?" NEE!!! Eet toch maar op!!! Het mooie is dat we nu helemaal geen referendum kunnen verwachten,die kans krijgen wij niet meer,haha!!! Er zullen twee regels veranderd worden textueel en dit vraagstuk zal worden overgeheveld naar de volgende regeringsperiode!!! Wij zijn marionetten aan het worden,neem eens een kijkje op www.niburu,nl,de lucid project!!! Ik wil graag reactie's,wij moeten meer communiceren met elkaar als volk!!!
p.s: Ben niet links,ben niet rechtdenkend,heb D'66 1 keer de kans gegeven,vr de rest heb ik rechts gestemd,omdat er niets anders is!!! Ik word wel droevig van deze mensen,jullie ook!!!??? Ik ben een doodnormale aardige gozer van 32,maar heb 7 jaar in de media gewerkt,mag mijn mening hebben,heb twee kanten gezien,ben kritisch geworden!!! Sta nu weer in de horeca achter de bar,(al 20 jaar full-time en part-time,maar dit nooit meegemaakt),maar ik kan jullie verzekeren,vind er geen reet meer aan,iedereen staat buiten,soms voel ik me net een hoer als ze op het raam kloppen om een drankje te doen!!! De discussie loopt uit de hand,het gaat om de werkplek van mij en dan maak ik regelmatig grapjes over het feit dat ik recht heb op een rookvrije werkplek,maar ik heb ervoor gekozen,ik ga toch ook niet in een mijn werken(ben bang in het donker) of in een sexshop(heb een hekel aan sex)!!!
Binnenkort niet meer op het strand? De discussie loopt uit de hand!!! Heeft niets met personeel te maken!!! Is toch een grap??? Mijn excuses voor het feit dat ik misschien onsamenhangend gecommuniceerd heb!!! Kan nog uren doorgaan,ben een bevlogen mens,maar wij moeten elkaar het geluk gunnen en vrijheid van denken,daar is ons land groot in geworden wereldwijd en daar hebben onze voorvaderen -en moeders voor gezorgd en zouden wij dat hedentendage zomaar moeten verkwanselen,omdat er bepaalde mensen andere belangen hebben,meer zeg ik niet!!! Groet iedereen weer en wees lief voor iedereen en vooral voor jezelf en vandaag wordt weer een mooie dag,hoop wel mooie reactie's te krijgen,de maatschappij zijn wij en niet het Binnenhof!!!

Edtjûh | 14-08-08 | 04:44

anti-rokers zijn stuk voor stuk allemaal walgelijke hitlers

boerepatat | 13-08-08 | 22:50

eijsbouts is PAUS! PRIJS EM!!

boerepatat | 13-08-08 | 22:42

@Bart218; maar als je nu van een openbare gelegenheid een gesloten gelegenheid maakt, dan staat het je vrij om te roken. Dat is volgens mij de kern, vandaar dat je wel aangesloten moet zijn. Het is in elk geval een interessante discussie.

davidhasselhoff | 13-08-08 | 16:54

BELACHELIJK...... Rokers zijn echt tuig. Kijk dat je je eigen gezondheid naar de tering wil helpen ok, maar dat je meent anderen het recht op frisse lucht te kunnen ontnemen om aan je verslaving te kunnen voldoen.... Echt triest dat soort tokkie figuren

STBerrick | 13-08-08 | 13:00

Hey ik hoor wat piepen... ooh het is maar een roker.

Sidewinder | 13-08-08 | 11:07

Ja zag het hier op dumpert, nou ik ga nog een keer contact met de heer hebben, tot zo.

Tinus Trekveer | 13-08-08 | 10:32

Frederik Puntdroad | 13-08-08 | 05:21
NEE!!! Het staat een ieder vrij om zijn godsdienst in vrijheid te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid VOOR DE WET.

Het kabinet kan een wet maken om godsdienstige bijeenkomsten aan regels te binden dan moet het parlement (Tweede en Eeste Kamer) deze wet natuurlijk goedkeuren. Verder is het dan (bij een evt. goedgekeurde wet) aan de rechter om te beoordelen voor de godsdienst over de schreef is gegaan of niet.

Bij de Rokerskerk zal de rechter de godsdienst an sich niet in twijfel trekken. Wel zal de rechter oordelen dat de aanhangers van deze godsdienst de wet hebben overtreden door in een openbare gelegenheid te gaan roken. Daarvoor krijgen ze dus een boete.

Een en ander heeft niets te maken met verstoren van bijeenkomsten. Immers, wanneer een controleur iemand ziet roken dan kan hij ook na de bijeenkomst de uitbater/eigenaar van de toko een boete opleggen. Daarvoor hoeft hij de bijeenkomst niet te verstoren, maar hij heeft dan wel het feit geconstateerd en kan op basis daarvan dus een sanctie opleggen.

Bart218 | 13-08-08 | 09:51

Een grotere mafkees heb ik waarschijnlijk nooit gezien. Blamage voor K+B (waarom zo'n grote logo steeds in beeld).

Dr Lambiek | 13-08-08 | 09:20

@ jankerd | 13-08-08 | 07:24
Hij begon aan zijn geleauf te twijfelen en heeft na afloop op zijn knieën om een sigaret gebeden.

wachtmeester de bruy | 13-08-08 | 08:28

Knevel was toch een beetje in paniek, heb zijn vingertje weinig gezien.

jankerd | 13-08-08 | 07:24

Bart218 | 13-08-08 | 00:11
Alsik het goed begrijp is er dus vrijheid van godsdienst, mits en indien voorzoverre dit door het kabinet Balkenende wordt goedgekeurd?
Tsja, dan hebben ze dus in ieder land vrijheid van godsdienst veronderstel ik!

Frederik Puntdroad | 13-08-08 | 05:21

Maar je leeft wel langer...
Wel, als het de Catharina's zijn waar je het als ouwe op je kijkbuis achter de geraniums mee moet doen, laat dat langer dan maar zitten.

Reverend Ray | 13-08-08 | 02:46

Willen wij echt iets doen tegen de krankzinnige maatregelen dan moeten wij lid worden van de Rokers betutteling Hyves. Hoe groter hoe meer acties op stations kroegen etc.

[urs] rokersbetutteling.hyves.nl/

STOP DIT REGIME NU

hvm1961 | 13-08-08 | 02:39

Wel geweldig hoe serieus die pafpastoor het volhoudt, zulke aperte onzin! En dan met een stalen smoelwerk die narrenmuts op zijn kokelemokus zetten en aan het slot nog een sigaar in zijn hoofd frommelen en aansteken. Wat een droogkloot, heel bijzonder. We zullen maar denken dat hij aan het offeren is, of wellicht zijn afgoden verbrandt. Geloven dat hij echt gelooft doet toch niemand hoop ik.
-
Vrijheid van godsdienst houdt overigens op bij de wetten des lands, dus gaan ze het op zeker niet redden.

Dr.Zeldenrust | 13-08-08 | 01:04

@Bart218 | 13-08-08 | 00:11:
De wet stelt ook dat een godsdienstige bijeenkomst niet mag worden verstoord en dat niemand mag worden gehinderd in de uitoefening en belijdenis van zijn of haar godsdienst. Het heeft alles met de vrijheid van godsdienst te maken. En nogmaals: het feit of iets voor publiek toegankelijk is is van geen invloed of het een openbare gelegenheid is. Mijn huis is ook voor publiek toegankelijk bij tijd en wijle: Dat is toch echt geen openbare gelegenheid.

koerbagh ® | 13-08-08 | 00:48

@ koerbagh: Een kerk is - net als een kroeg - een openbare gelegenheid. Verder, ook in kerken mag niet (meer) gerookt worden. En nee, wierrook verbranden is niet hetzelfde als roken. Ten minste, niet volgens de lieden van de Voedsel&Waren Autoriteit, want voor wierrook is nog geen katholieke kerk bekeurd.

Ofwel: enerzijds klopt je redenering niet (ook op een kerk hangt een bordje met openingstijden, opvallend vaak op zondagochtend...), anderzijds is de redenering niet relevant: ook in een kerk mag niet gerookt worden.

Een en ander heeft niets met vrijheid van godsdienst te maken. Overigens maakt de Grondwet zelf al een voorbehoud ("behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet"). Als de wet zegt dat je niet mag roken, dan mag dat dus ook niet onder het mom van een godsdienstige bijeenkomst, tenzij je dat bij je thuis doet.

Bart218 | 13-08-08 | 00:11

klojo | 12-08-08 | 21:36
Er worden tegensweurdig volop kerken omgetoverd in bars/disco's, dus ik zie niet in waarom het dan ook niet andersom kan. Toch?

Frederik Puntdroad | 12-08-08 | 22:58

hulde!! Het zou echt belachelijk zijn als mensen in dit land wel een gebedsruimte kunnen vragen uit geloofs overtuiging maar niet een plaats om te roken. het is allemaal een beetje scheef. iedereen moet verzekerd zijn behalve als je om godsdienstige redenen etc etc. Staat en kerk moeten worden gescheiden. Om nog maar te zwijgen over het uitbreiden van het artikel over godslastering. Je mag kennelijk alles als je er maar in geloofd(meerdere vrouwen, geen inentingen, anderen je mening opleggen, geloven in sprookjes, je familie eer redden met moord, de democratie verwerpen etc etc etc). Bravo voor dit initiatief! Oh en deze nieuwe profeet is uiterst consequent en heeft positieve kijk op het leven dat moet je hem nageven.

Cousin Avi | 12-08-08 | 22:14

Ben net een half jaartje gestoptmaar anders was ik wel toegetreden zelfs als overtuigd, dan niet meer, atheïst. Geweldig die pafpastoor. Maar wat een waardeloze kudt is die Catharina Dweil! Dat iritante nepgekuch.. Als ik er bij had gezeten had ik zeker een vuistslag op dat vette facade gegeven! En wat een zure gristenhoofden van Andries en zijn sidekick. Overigens was de rokerskerk al opgericht in 2001, het is wat je onlangs noemt.

Jolly Jumper | 12-08-08 | 22:05

uiteraard niet te vergeten de niet-voor-zichzelf denkende catherine keyl met dr als-één-schaap-over-de-dam-sprint-volgen-er-meer mentaliteit

gelulinderuimte | 12-08-08 | 22:03

HAHAHHA dit is toch zo ongelooflijk hoe knevel en van de brink zich beledigd voelen en hoe serieus ze erop ingaan.
Die nar is meesterlijk jongens, zelden zo gelachen.

gelulinderuimte | 12-08-08 | 22:02

koerbagh ® | 12-08-08 | 13:45 thanx voor de heldere beredeneringen. Helder is dat men mensen niet kan verbieden te roken, de vraag is of je een cafe formeel kunt herbenoemen tot kerk of anderzijds in een horecavergunning kan worden verstrekt aan een kerk. Daarbij vraag ik me wel af of die kerk dan specifiek moet aangeven dat niet gelovigen geen toegang wordt geboden (Betreden van de kerk op eigen risico). Aan wie wordt de horecavergunning verstrekt ? de natuurlijk persoon die algemeen leiding geeft aan, in dit geval de kerk.
,

Als niet roker vind ik uberhaupt absurt dat er een rookverbod komt in cafe's . Ik wil als ik een besloten plaats voor openbare bijeenkomsten (lees: kerk) binnen loop ook niet meer geconfronteerd worden met een geloof want daar wordt ik nu even niet goed van of depressief, Kunnen we dan uitingen van geloof in besloten openbare gebouwen of een bordje ophangen 'allen toegankelijk voor gelovigen , betreden op eigen risico'' . Dat ik toevallig de architectuur wil bewonderen wil nog niet zeggen dat ik overmatig psychische belast wil worden. Vrije keus dan maar ? dat is het betreden van een rokerig cafe ook.

klojo | 12-08-08 | 21:36

... en die Keyl maar uche, uche... uche-uche-uche, uche, uche... uche-uche-ucheuche, uche... uche-uche-ucheuche, uche... uche-uche-ucheuche, uche... uche-uche-ucheuche, uche... uche-uche-uche doen; echt zielie hoor. Arme, arme vrouw toch, wat heb je het zwaar, het leven had zo mooi kunnen zijn zonder rokers... nee, hier voltrok zich een tragedie zonder weerga: ik schoot bijkans vol. Maar ik zeg: go Catherine, go, je komt er wel. Knijp&Van der K*t staan je terzijde, echt, betere dwaallichten kan je je niet wensen.

meneer P. van Putte | 12-08-08 | 21:14

Ha, ha, geweldige actie! Gelovigen hebben hier in dit bespottelijke land meer rechten dan niet-gelovigen en daar maken deze rokers lekker sarcastisch gebruik van! Hulde, meer van dit soort satire graag. Wat een enorme sukkels trouwens, die bitse muts Keyl en de presentatoren! Ze hadden niet eens door waar het om ging!! Hoe blind kun je zijn. Cohen had het door, maar hield natuurlijk laf zijn muil. Hopelijk denkt hij er wel even op door, met zijn voortrekkerij van moslims....

lekker wijf | 12-08-08 | 20:42

Dit is echt een superstunt!

saintinel | 12-08-08 | 20:32

@ inquisitra | 12-08-08 | 13:02
@ alpha_mannetje | 12-08-08 | 13:10
Inderdaad. Die Eijsbouts brengt het net zo, en net zo irritant als andere religies: God heeft zus en zo, toen en toen, dat en dat aan mij geopenbaard en dus is het zo. Op basis van de grondwet hebben Eijsbouts en zijn gelovigen net zoveel recht op het respect en de privileges die andere godsdiensten genieten. Dit is een onvermijdelijke consequentie. Wat dat betreft zijn Knevel &vdBrink en Keyl dombo’s als ze dat niet inzien, of huichelaars. Cohen met z’n intellect begreep het waarschijnlijk het beste van allemaal, met zijn levensgrote probleem in zijn 020. Maar hij hield zich wijselijk stil; hij kon moeilijk daar aan tafel de onvermijdelijke conclusies gaan zitten trekken, en maakte zich er dus maar met een totaal niet ter zake doend gluiperig grapje van af. Die verborgen-agenda-types zijn met die houding vaak nog erger en gevaarlijker dan de botte herkenbare huichelaars.
Wel moet die Eijsbouts nog aan een paar aspecten van zijn geloof werken. Bijvoorbeeld aan een Heilig Boek dat verhaalt van zijn Geweldige God, van het Ontstaan en Vergaan en de Eeuwige Dingen, van Zijn Wonderen, van Verschrikkelijke Dreigementen voor ongelovigen, en van Mooie Beloftes voor het Hiernamaals. En hij moet veel leden kweken die echt naar de regels van het geloof gaan leven. Dan kan uiteindelijk geen Hoge Raad meer tegen hem op.

Dorser | 12-08-08 | 20:10

SUPER... Met God, ook een voetballer trouwens MOEHAAAAA... deze man komt er wel. Over een maand of 2 blijkt dit een acteur of komiek te zijn. En wat een leipe kudt die K. Keyl.

GSpot | 12-08-08 | 19:58

stuyterkuycken | 12-08-08 | 19:26

Uitstekend, StuyterT.

bottehond | 12-08-08 | 19:45

@ bottehond | 12-08-08 | 17:57

Alles goed botte?

stuyterkuycken | 12-08-08 | 19:26

Heerlijke, konsekwent volgehouden act van Michiel: veel kudo's. Geeft me trouwens de gelegenheid om maar weer eens m'n 11 Stellingen tegen uw beeldscherm te spijkeren:
Religie is dodelijk.
Bescherm kinderen: laat hen niet uw religie inademen.
Religie tijdens de zwangerschap is slecht voor uw baby.
Uw arts of apotheker kan u helpen te stoppen met religie.
Religie veroorzaakt verstopping van de bloedvaten, hartaanvallen en beroertes.
Religie veroorzaakt dodelijke longkanker.
Religie beschadigt uw sperma en veroorzaakt onvruchtbaarheid.
Religie kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood.
Religie bevat hepta-chloor-dioxides, benzanol-tri-oxeen en andere zeer schadelijke chemicaliën.
Religie kan de bloedsomloop verminderen en veroorzaakt impotentie
Religie werkt zeer verslavend; begin er niet aan
*Paus sjekkie draait*

Paus Pius XIII | 12-08-08 | 19:22

Recent opgericht? De Rokerskerk bestaat al jáá-ren. Hij is dus een WARE PROFEET, dat hij deze ellende heeft zien aankomen!

ajaan dun uurste | 12-08-08 | 19:18

Voor zij die het niet doorhebben; Michiel is enorm intelligent en dat kan ik uit eerste hand zeggen. Hij is gewoon sarcastisch bezig, laten zien dat het geloof hier in NL een achterlijke positie mag bekleden en daarbij anderen mag onderdrukken en discrimineren.

Stradorvski | 12-08-08 | 19:03

firecow | 12-08-08 | 18:28
Oh en het is geen werk: kerken betalen geen belasting...

Doc Damage | 12-08-08 | 18:49

firecow | 12-08-08 | 18:28
Roken = bidden = overal toegestaan.

tipo | 12-08-08 | 18:49

Reageren op het optreden van Keyl kan op haar site:
www.catherine.nl/

Doc Damage | 12-08-08 | 18:45

@Bart218 | 12-08-08 | 16:23 :
Du moment dat een kroeg een kerk wordt heeft het dezelfde status. Als er in een christelijke/katholieke kerk gerookt mag worden, dan mag dat in een rokerskerk ook. Vrijheid van godsdienst. Het gebouw is een besloten gebouw. Het heeft er niks mee te maken of de deur openstaat en het voor publiek toegankelijk is, dat maakt nog geen openbaar gebouw. Het is gewoon geen café meer maar een kerk, waar dan toevallig een tap staat en die een horeca-vergunning heeft.

koerbagh ® | 12-08-08 | 18:40

Feit blijft dat het natuurlijk 1 grote grap is, maar het is wel een goede grap. Alle vragen die ze aan hem stellen kunnen ze ook aan zich zelf stellen en dan komen ze ook niet 1 2 3 met een goede redeneatie.
Hoe weet een christen dat hij in de juiste god gelooft. Hoe weet een christen dan de bijbel het boek is?
Feit blijft dat ook kerken niet boven de wet staan. Ze beoefenen hun geloof in een cafe = werkplek = verboden te roken.

firecow | 12-08-08 | 18:28

Catherine, je bent dom...

Reaud | 12-08-08 | 18:27

We mogen aannemen dat deze gelovigen iig niet (weer) op CDA, PvdA of CU zullen stemmen bij de volgende kamerverkiezingen, dus heeft het kabinet met het uitvaardigen van het rookverbod zichzelf in de schoenen gepiest!
Dank zij het kabinet Balkenende weer velen die de Gristellukke kerk de rug toe keren.
Hoe dom en achterlijk kan een overheid zijn?

Frederik Puntdroad | 12-08-08 | 18:02

Heerlijk stijlleaus tiep. Die dude kan het nog ver schoppen.

+ 100 kuddeaux!

bottehond | 12-08-08 | 17:57

Hilarisch vond ik het toen die Knevel maar bleef aandringen op enig bewijs van die rokersgod. " Heb jij een foto van de jouwe op zak dan ? " had ie moeten antwoorden.

de ondervoorzitter | 12-08-08 | 17:56

Inderdaad lachen. Die grap over de WC. "O god, zit jij hier ?" Had je die schijnheilige smoelwerken moeten zien.

Onderduiker | 12-08-08 | 17:29

"u heeft God gejat van het christendom!"

Het zou goed zijn voor christenen dat ze beseffen dat vele aspecten uit het christendom zijn gejat van heidense godsdiensten.

Drie voorbeelden: de stralenkrans is gejat van het de zonnegodaanbidding van de Egyptenaren, de mijter van de paus en het andere roomskatholieke gepeupel is gejat van de Bayloniërs, de zondvloed kwam ook voor in andere eerdere heidense religies.

En nu moeten de mossels niet meteen gaan juichen na deze aanval op het christendom. De koran is 90% copy-paste van de veel oudere bijbel en talmoed. Die 10% eigen inbreng zijn de haat-soera's.

stuyterkuycken | 12-08-08 | 17:24

wat een verwarring hier:
Eijsbouts bedoelde alleen maar: "Steek rustig een paffie op en volg mij"

pastoor Lanckohr | 12-08-08 | 17:18

Idee gejat van de Satan-kerk (jaren 70). Met priesteressen die vele demonstarties gaven met kaarsen. Een sex-club (met bijhorende belastingen?) Welnee gewoon een kerk. En de bijdrage... gewoon in het "kerkzakje"

Onderduiker | 12-08-08 | 17:15

+1

Jesus Gil y Gil | 12-08-08 | 17:00

Jammer genoeg ben ik al enige jaren een oprechte Pastafarian, anders had ik mij direct laten bekeren door de PafPastoor. Hoewel ik denk dat onze geloven goed samengaan. Een goede piraat gaat een rokertje op zijn tijd immers niet uit de weg.

Pluspunt: "jij hebt ons onzichtbare vriendje gestolen". *Gooit eigen glazen in*

Minpunt: "denk je niet dat je minder serieus genomen wordt met dat hoofddeksel?"

Daar had ik wel een scherpe reactie verwacht. Kweenie, iets met 'bisschop-sinterklaas-prins carnaval' ofzo.

AlphaOmega | 12-08-08 | 17:00

[Biechtmode]
Ik heb vandaag gezondigd.. Ik heb een nicotinepleister op mijn bovenarm geplakt, om stiekem een keer in een niet-rokers café te kunnen zitten
[/Biechtmode]

nadastilo | 12-08-08 | 16:59

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert

krienspen | 12-08-08 | 16:56

Ik kan hier alleen maar op zeggen: +100 voor Eijsbouts, en +1 voor Cohen voor zijn gevatte opmerking.....

Ben van de Kaart | 12-08-08 | 16:55

@pala pala | 12-08-08 | 13:53,

Dacht jij dat ik voor die rokersgod ging?
Welneen beste man/vrouw, Ik hang aan: God De Schepper van dit omniversum.

Boellie | 12-08-08 | 16:53

Hoezo de joris van mn link?

am*dam | 12-08-08 | 16:51

roken in de kerk, wordt een kruistocht

pastoor Lanckohr | 12-08-08 | 16:50

ow ja Sterker nog: de overheid bestempelt het giftige hout, als het eenmaal is afgedankt, als “zuivere biomassa”, die gebruikt mag worden als brandstof voor “groene” elektriciteitscentrales. Deze gedoogpraktijk is onlangs door minister Brinkhorst van EZ gesanctioneerd in een wetswijziging, die op 1 juli j.l. van kracht is geworden. Dezelfde overheid die een totaal rookverbod wil invoeren in alle openbare ruimtes, laat de grote sigaren van de kolencentrales ongestoord hun kankerverwekkende stoffen de lucht inblazen. Over passief meeroken gesproken

am*dam | 12-08-08 | 16:49

@inquisitra | 12-08-08 | 13:56 ,

Als jij God's grootheid afmeet tegen het al dan niet verdwijnen van kanker, dan heb je iets niet begrepen.God Schepper van hemel en aarde heeft geen mensen geschapen zodat zij ziek konden worden en daaraan zouden sterven.
Wij als mens dienen het boetekleed aan te trekken, sinds wij erfzonden en persoonlijke zonden met ons meedragen.
Is je lichaam niet een tempel voor je ziel? Waarom verontreinigt men die tempel met drugs, nicotine en alcohol? Ellende komt vanzelf, waarom er d.m.v. roekeloos gedrag er ook nog om verzoeken denk ik dan. Obesitas ken je die?

Boellie | 12-08-08 | 16:46

Ik lach mijn ballen uit de broek. Die gezichten van Knevel en de Brink op 3:17! De spot snijdt door hun ziel. Ouch, wat kan -laat ik mild zijn- 'een andere waarheid' toch hard zijn. Gheghe.

Flodder | 12-08-08 | 16:46

-weggejorist-

am*dam | 12-08-08 | 16:46

-edit naast ze zitten dan maar ? -

Rest In Privacy | 12-08-08 | 16:42

Katterine. Een kennis van mij is overleden aan longkanker zonder ooit een druppel gerookt te hebben. Moeten we nu ook maar het nietroken verbieden? Ongelooflijk domme zeikmuts.

kuttekrap | 12-08-08 | 16:41

Ik heb het filmpje 2x bekeken en Michiel Eijsbouts die verdiend een Oscar voor zijn optreden, echt ik heb helemaal krom gelegen om die zure knarren van die geloofs idioten.
Michiel Eijsbouts +10

RechtsTuigje | 12-08-08 | 16:38

Hulde voor Michiel Eijsbouts, wat een koning! Succes aan de rechter die in zijn vonnis moet motiveren waarom dit geen geloof is dat wettelijke bescherming verdient. De blikken van Knevel en zijn schandknaapje zijn het waard om 2x te kijken.

Abacadabracourcix | 12-08-08 | 16:34

als in de kerk de wierook in rook opgaat wordt er dus niet gerookt, heb ik uit de handelingen van Bart218 begrepen.

pastoor Lanckohr | 12-08-08 | 16:31

@Bart218
"Ik noemde ergens wel wierook (met 1 r), en als commentaar wordt gegeven 'er wordt dan niet gerookt." Mag je mij eens uitleggen. Vooral als je bedenkt dat een kerk een openbare ruimte wordt gesteld te zijn / is... Voor de predikant in ieder geval een openbare werkplaats dus.

OoO | 12-08-08 | 16:30

Zegt de ene gelovige tegen de andersdenkende gelovige: "U heeft een nieuwe god verzonnen". 4000 jaar religie samengevat in 6 woorden.

tum378 | 12-08-08 | 16:26

G-unite | 12-08-08 | 16:19
DOE EEN oh sorry, doe een paar strafessays over Twijfelgeval Eva van Nanda Roep.

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 16:25

+1 voor de rokerskerk en de nar met zijn strakke gezicht.
Vrijheid van Godsdienst betekent dus ook de vrijheid tot het oprichten van je eigen geloof! Nice!

Poepelateur | 12-08-08 | 16:24

@ koerbagh | 12-08-08 | 14:21
Hoe openbare gelegenheid in de wet omschreven staat weet ik zo niet (zal ook wel weer afhangen van welke wet relevant is). In ieder geval: een kerk die gericht is op het krijgen van meer leden (evangeliseren) is gericht op openbaarheid (er moeten immers meer mensen komen in de betreffende kerk).

Een besloten gebouw is een woning of een schuur o.i.d., in ieder geval niet een gebouw waarvan je met enige redelijkheid kan beweren dat het gebouw gemaakt is om mensen in bijeen te brengen. Een hotel is dus geen besloten gebouw, een kroeg of een kerk ook niet. Als je daar besloten bijeenkomsten in gaat houden (alleen voor leden) dan doet dat in principe aan het openbare niet af (alleen is het gebouw op dat moment even niet open, zoals een winkel na bijv. 18:00 ook dicht is. Dat maakt een winkel echter niet minder openbaar. Hetzelfde geldt voor een kerkgebouw of een kroeg: die zijn er voor gebouwd om mensen bij een te brengen en zo profileren ze zichzelf ook nog eens. Bordje voor de deur met openingstijden… nou, als dat niet gericht is op openbaarheid dan weet ik het niet meer…

Moslims moeten hun vlees halal slachten. De wet verbiedt dat niet. De wet verplicht echter wel dat dit gebeurt door gecertificeerde slachters (die een dier met een snee dus net zo snel dood hebben als met een stroomstoot) in een controleerbaar en hygiënisch gebouw (slachthuis dus). De wet verbiedt iedere andere plaats op dieren te slachten dan het slachthuis. Maakt dat dat de moslims minder vrij zijn in het belijden van hun geloof? Ik denk het niet. Zo is het ook met de Rokerskerk: het rookverbod in de horeca staat het belijden van dit geloof op geen enkele wijze in de weg. De kerk mag gewoon roken waar ze maar wil, maar niet in openbare GEBOUWEN. Op straat mag, in de woonkamer van een van de leden mag, in de boerenschuur van een lid mag. Alleen op die plekken waar de wet verbiedt dat er gerookt wordt, mag dat gedeelte van het geloof niet gepraktiseerd worden. De Rokerskerk mag best bijeenkomsten in kroegen houden, zolang ze er maar niet bij roken.

Verder, iemand noemde wierrook in katholieke kerken. Ik heb geen idee of dit verboden is of niet, maar het zal wel niet. Er wordt ook niet gerookt dan heh… Bovendien, BBQ-en is ook niet verboden in restaurants, zoals ook het ruiken aan parfums in een parfumwinkel, of het ontsteken van kaarsen in een winkel / hoerentent niet verboden is. Het gaat sec. om het verbieden van roken (vooral om arbotechnische redenen)

Bart218 | 12-08-08 | 16:23

Caps Justice has been served. Is er dan toch een God (rokend of niet)

nadastilo | 12-08-08 | 16:22

Die mannen van de "gewone kerk" gebruiken al jaren wie(t)rook. Dus als iemand er nu sigarettenrook in ziet, waarom niet? Zo heel ver van de "waarheid" kan hij toch niet zitten.

Zag ik daar nu een marsmannetje in mijn keukenraam?

nadastilo | 12-08-08 | 16:20

Kom je net je nest uit (ook ubermods zijn wel eens ziek, bedankt voor het opletten Mutsaerts ..) is het speelkwartier geworden.

Bien, 1 dag ban per capstegeltje.

G-unite | 12-08-08 | 16:19

@tejootje | 12-08-08 | 16:08

Je slaat de sigaret precies op z'n filter

nadastilo | 12-08-08 | 16:18

op deze manier gaat het geloof in rook op

pastoor Lanckohr | 12-08-08 | 16:17

@redbill,

hij gebruikt roken als motivatie... de eerste christenen en tegenwoordige christelijke leiders gebruiken macht en onderdrukking.Wat is erger?

Justr | 12-08-08 | 16:13

Tja, ze hadden die gast ook gewoon niet kunnen uitnodigen. Natuurlijk is het geen echte religie wat de beste man aanhangt. Hij wil gewoon roken in een cafe... Daarvoor kun je kennelijk diep zinken...

RedBill | 12-08-08 | 16:02

Humor, daar houden gelovigen en beterweters niet van. Dat maakt ze gevaarlijk en wraakzuchtig.
De anti-rook campagne gaat ondertussen veel te ver. De overheid komt ermee weg omdat de bevolking verdeeld is. Verdeel en heersch, het oude recept.

Jan Passant | 12-08-08 | 15:59

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:54

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:32: Je kunt ook koffie drinken tijdens het scheyten, of ben ik de enige die dat doet?

Fleauxe | 12-08-08 | 15:52

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:52

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:51

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:47

@epo, hoor jij niet in 0086 te zitten in 1 of andere sporterT?

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:42

@Cas Ferrot
Doe je caps-lock is uit, fokker.

epo | 12-08-08 | 15:39

Michiel Eijsbouts is de enige ware Profeet!

Ronnie M. | 12-08-08 | 15:39

Die kabouter plop met zn kuthoofd is gewoon een mongool. Met zn 'rokerskerk' , en dan ff aandacht trekken om een sigaar op te steken in de studio.
Ga eens deaud. en snel.

epo | 12-08-08 | 15:39

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:32

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:30

Papier is papier, of het nu in een boek zit of aan je reedt kleeft, tssss, en dat noemt mij een semi-intellectueel. Ondertussen een hele verhandeling over het juiste woordje voor een fokking stukje papier, DWEEBS!

Fleauxe | 12-08-08 | 15:29

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:27

Wat nu als roken in kerken ook wordt verboden?

Is de rokerskerk dan een verboden- of criminele organisatie?

PatatjeOorlog | 12-08-08 | 15:26

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 15:25

Peop Papier balletjes heten TARRELS... amateurs...!

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:22

Ik volg het even niet... het artikel hierboven gaat over een rokerskerk, niet over het syndroom van Juul de la MuNuMetCapsTikken?

nadastilo | 12-08-08 | 15:20

@Spinal Fap | 12-08-08 | 15:14: Äls je met die papierballetjes doelt op een versnipperde versie van het dagboek van Anne-Frank dan zou de omschrijving wel eens kunnen kloppen. Behalve dan van die harige reedt en de kleine lul, maar dat zijn slechts details.

Fleauxe | 12-08-08 | 15:17

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:17

De rokerskerk is niet pas opgericht, het zeautje reaukers schijnt al sinds 2001 eeen kerkje te hebben!

Sarcasticbastard | 12-08-08 | 15:16

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:00: Ik mijn hand laten verkleven, geen idee welk stadium dat is.
@Kakel 12-08-08 | 15:10: Geyl idee hé!

Fleauxe | 12-08-08 | 15:14

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 15:14

Wat als een vrouw wil pjipen tot ie reaukt, mag dat dan weer wel in een café en/of bar?

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:13

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 15:10

wierookstokjes zijn helemaal in, het ruikt lekker en je raakt heel ver weg, je kunt zo makkelijk bij je heer komen.

pastoor Lanckohr | 12-08-08 | 15:09

-weggejorist en opgerot-

Robert Irving III | 12-08-08 | 15:08

Spinal Fap | 12-08-08 | 15:05
Ik mag vanavond aan het kruis hangen..

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:07

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:03
Het is ALLEMAAL de schuld van de Finnen. Dat weet jij ook. Jij vanavond ook van de partij op de wittekappenbijeenkomst?

Spinal Fap | 12-08-08 | 15:05

@Spinal Fap | 12-08-08 | 14:53
ja begin jij even lekker over finnen...

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:03

Genifuckingaal...

da wizard | 12-08-08 | 15:02

@Cookie v. eigen deeg | 12-08-08 | 14:57

Nee, ik denk eerder: uit a(de)men

nadastilo | 12-08-08 | 15:02

Hoe heet hun God?? Marlboro? of Peter Stuyvesant?

nadastilo | 12-08-08 | 15:00

@Fleauxe | 12-08-08 | 14:55

doe je dat met pjur op siliconen basis of zit je al in fase 2?

Cas Ferrot | 12-08-08 | 15:00

Hier past maar één opmerking: Amen!

Cookie v. eigen deeg | 12-08-08 | 14:57

@De Vrolijke Kaafir© | 12-08-08 | 14:33:
Zie koerbagh ® | 12-08-08 | 13:38
Horecawet maakt uitzonderingen voor plaatsen anders dan horeca waar alcohol verkocht mag worden.

koerbagh ® | 12-08-08 | 14:56

@Spinal Fap | 12-08-08 | 14:53: In het kader van masturberen kun je leren mag je aannemen dat ik mijzelf bijzonder serieus neem.

Fleauxe | 12-08-08 | 14:55

@Fleauxe | 12-08-08 | 14:50
Aha. Een gevalletje pseudo-interlueel. Wat leuk dat die hier ook komen. Doe je wel een beetje je best om jezelf heel serieus te nemen, jongen?

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:53

Wat is die Keyl een dom stuk vreten. Nog nooit een zinnig woord uit die scheve bek van haar horen komen. Zielig gespeelde verontwaardiging.

patat - generatie | 12-08-08 | 14:53

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:51

Islam misschien ook goed?

inquisitra | 12-08-08 | 14:51

@De Vrolijke Kaafir

Dan moet je er een godsdienst voor verzinnen.

inquisitra | 12-08-08 | 14:51

@Kakel | 12-08-08 | 14:44: Ik voel in het geheel de behoefte niet om jou te googelen, dat geeft het verschil maar aan.
@Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:44: Ik ook van jou, en die liefde komt vooral voort uit die onweerstaanbare woordkeuze van je. Traagdrukker, je bent de ware taalvirtuoos.

Fleauxe | 12-08-08 | 14:50

*Gaat zichzelf kastijden door er nog eentje op te steken*

DreqNeqSchot | 12-08-08 | 14:50

De Vrolijke Kaafir© | 12-08-08 | 14:33
Ee zijn nu ook voorbeelden waarbij wetgeving botst met godsdienst en godsdienst prevaleert. Art 1 is natuurlijk het opvallendst, maar denk eens aan de uitzondering voor het hoofddoekje op de paspoortfoto. Bemoeilijkt dit identificatie? Ja. Is dit nodig volgens de Koran? Nou, daar zijn de meningen erg over verdeeld. Maar de rechter acht nu het oordeel van hoofddoekdraagsters zelf als maatgevend.
Uiteindelijk komt het straks dus neer op het 'gezond verstand' van de rechter, zeg maar de externe blik en niet de interne blik van gelovigen zoals het nu wel gebeurt. Op die wijze zal een rechter het debat vanzelf openbreken als hij een vonnis uitspreekt.

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 14:49

@Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:37
Ja joh, laatst probeerde ik nog een plasmatelevisie zonder te betalen mee te nemen uit de Media Markt. Bleek ook niet te mogen. Vreemd.

De Vrolijke Kaafir© | 12-08-08 | 14:46

Hij is nu al mijn held, ironie in zijn zuiverste vorm, hulde voor de vrijheid van godsdienst!

Jacobus Matamoros | 12-08-08 | 14:46

Ik ben roker af maar ik zou bijna weer gaan beginnen.

Ijzersterk toen narrekap zijn sigaar tevoorschijn haalde en zei dat hij voor china wilde gaan bidden.

solidstate | 12-08-08 | 14:46

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:45

[omgekeerde wereld mode]
@Fleauxe | 12-08-08 | 14:39
dat zie ik idd met deze post.. kwaliteit en exclusiviteit... ongeevenaardT
[/omgekeerde wereld mode]

whahaha.. wat ben jij een traagdrukker zeg.. damn

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:44

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:44

@Kakel | 12-08-08 | 14:31: Dat schreef ik ook niet, maar aangezien je de capslock nodig hebt om je eigen posts te kunnen lezen neem ik je dat niet al te erg kwalijk. Je opmerking over mijn unieke tegels daarentegen, dat is natuurlijk onzin. Alles wat mijn keyboard verlaat kenmerkt zich door kwaliteit en exclusiviteit. Dat je dat niet ziet...

Fleauxe | 12-08-08 | 14:39

@De Vrolijke Kaafir© | 12-08-08 | 14:33
Verbot ist Verbot.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:37

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:37

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:36

@ koerbagh ® | 12-08-08 | 14:21
Bart218 heeft desondanks wél een punt. Een kroeg mag volgens jou dan misschien aangemerkt worden als privégebouw, het is dan nog altijd wel horeca en daar mag volgens de wet niet gerookt worden. Ik vind het best grappig hoe die Michiel met deze actie de arrogantie en hypocrisie van (gevestigde) religieuze groeperingen aantoont, maar een rookverbod is een rookverbod. Klaar. En ik mag aannemen dat het Michiel en de zijnen niet te doen is om gezellige rookfeestjes bij iemand thuis. Het gaat om roken in de horeca.

De Vrolijke Kaafir© | 12-08-08 | 14:33

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:31

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:26
Dat mag. Terugduwen niet.

blinde kip | 12-08-08 | 14:29

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:26
Steek jij je sgeet maar aan!
viespeuk!

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 14:28

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:26

Wat een koning!

vc | 12-08-08 | 14:26

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:24

*niets vinden kan over caps-lock misbruik in regels van de rokerskerk*

blinde kip | 12-08-08 | 14:24

@Kakel | 12-08-08 | 14:15: Dat gegeven staaf ik aan het aantal weggejoriste reacties, en de teller slaat nog altijd in mijn 'voordeel' uit. Vandaar. Daarbij ook nog mijn excuus voor te onduidelijke posts, in het vervolg zal ik je bij het handje nemen.
@Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:16: Flessen, buizen en huisdieren, de lol kan niet op in mijn endeldarm.

Fleauxe | 12-08-08 | 14:23

ROFLOL @LibertasSimplex | 12-08-08 | 14:22

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 14:22

caps lock is zooo 1992.
*Wilde opsteekt*

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 14:22

Hoesten is aangeleerd! Wordt geen nakucher.

LibertasSimplex | 12-08-08 | 14:22

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:21

@Bart218 | 12-08-08 | 14:09 :
Je haalt 2 dingen door elkaar. Een kerk is dus geen openbare gelegenheid, maar een besloten verenigingsgebouw, toegankelijk voor publiek. Openbare samenkomsten is wat anders dan een openbaar gebouw. Een openbare samenkomst kan plaatsvinden in een besloten gebouw. In beginsel is een kroeg, sec, ook geen openbaar gebouw.

koerbagh ® | 12-08-08 | 14:21

-weggejorist en opgerot-

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:21

k & vd b
laten weer zien hoe ruimdenkend en respectvol de gristenen zijn.

weedo | 12-08-08 | 14:19

Bart218 | 12-08-08 | 14:09
Zoals joden of moslims (en christenen) niet de hand mogen lichten met art 1 van de grondwet.... oeps! Dat doen ze nou net wel.

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 14:18

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:16

@Eduardo1735 | 12-08-08 | 14:07 :
En die achterlijkheid wordt in de wet extra beschermd. Dus kun je als geloof in principe alles wat de wet verbiedt, zolang je dat in beslotenheid belijdt. Dat is nu juist het kromme wat Michiel mede aantoont.

koerbagh ® | 12-08-08 | 14:16

-weggejorist en opgerot-

Kakel | 12-08-08 | 14:15

@FreshClash | 12-08-08 | 14:11
Ach, dolende ziel, je hebt het Licht, de Warmte en de Waarheid nog niet ontdekt. Ik heb begrip voor je woede. Maar weet dat talloze rokers voor jou aan de long zijn gestorven. Voor jou alleen. Nu ja, en om de zorgkosten te drukken. Wat een daad van medemenselijkheid. Prijs 'M.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:14

Ik vind het een mooi iets dat er een rokerskerk bestaat en hoop ook kan blijven bestaan.
Want Nederland is toch een "vrij" land. Toch?
En rook wordt in veel religies gebruikt, heb ik zelfs in films gezien ^^.
Maar het is wachten wat ze dadelijk af schaffen, alcohol, ongezond eten, bikini, korte broek, vrijheid van mening (doet me ergens aan denken). Ja mooie “democratie” land wonen wij.

daar-in-tegen | 12-08-08 | 14:14

@Kakel | 12-08-08 | 14:12: Minder normaal dan jullie, waarvan akte zeggen we dan maar.

Fleauxe | 12-08-08 | 14:13

@Bart218 | 12-08-08 | 14:09
Wierook in de khattolistische kerk, hoe zit het daarmee?

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 14:13

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:13

-weggejorist en opgerot-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:12

Eigen schuld dikke bult Knevel.

Nagel | 12-08-08 | 14:12

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:12

De Rokerskerk...... Erger dan dit conglomeraat van jankers, wordt het niet. Sterf snel, in je rokershol!
.
Oh ja, toch wel...... Een stelletje hypocriete grefo's die denken de wijsheid in pacht te hebben.
.
Wat een bagger televisie. En wat een geestelijke arremoei bij de reaguurders. Frusto's

FreshClash | 12-08-08 | 14:11

zou er ook een TwitterGod bestaan?
Straks mogen we ook niet meer Twitteren..

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:10

De rokerskerk heeft een onweerlegbaar gelijk neergelegd.

En Wettelijk helemaal 100 %
Lang leve de religies die zich altijd meer verheven voelen boven anderen, ik lach me rot nu, wat zijn die hard geP0wned met al hun verzonnen waanideeën.

Creaguurder | 12-08-08 | 14:09

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:09

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:09

Ook religieuzen moeten zich aan de wet houden. Dat geldt voor de Rokerskerk net zo goed als voor moslims. Immers, Mohammed B. pleegde ook een daad uit geloof (een ongelovige mag gedood worden volgens obscure Islaminterpretaties) en Mohammed B. kwam daar niet mee weg (sterker nog, hij komt nooit meer weg uit het gevang).

Voor de Rokerskerk geldt hetzelfde: zij mogen in alle vrijheid hun geloof belijden, maar zij mogen niet roken in openbare gelegenheden. Het staat de leden van deze kerk nog steeds vrij om op straat te roken, of in de huizen van een van hun leden (of in de schuur van een van hun leden o.i.d.). Maar, wanneer het een openbare gelegenheid is (vgl. ziekenhuis, politiebureau, kroeg) dan mag dat dus niet. Het gelijkheidsbeginsel geldt ook voor de Rokerskerk. Niet-rokerskerkelijken mogen niet in kroegen roken, kerkelijken dus ook niet (immers, het rookverbod geldt voor iedereen).

De vrijheid van godsdienst doet niets af aan die plicht. Of er moet een ontheffing komen, maar die is er momenteel niet (zoals die er wel is voor allerhande verzekeringsplichten). Zoals joden of moslims in Nederland niet iemand mogen stenigen, zo mag de Roerskerk niet in een openbare gelegenheid roken.

Wanneer de kerk niet openbaar is op dat moment (alleen voor leden van de kerk, die dus ook religieuze activiteiten moeten ondernemen die ietsje verde gaan dan alleen roken) zou de rechter misschien kunnen oordelen dat er van een openbare gelegenheid geen sprake is, maar ik denk dat dat niet gaat werken. Immers, alle kerken (of moskeeën, gebedshuizen voor Sikhs, synagogen etc.) zijn in beginsel openbaar. Ik zou niet weten waarom de rechter voor de Rokerskerk een uitzondering zou moeten maken.

Goede poging van de Rokerskerk, maar het zal ze waarschijnlijk niet gaan lukken.

Bart218 | 12-08-08 | 14:09

@ Robert Irving III .
U bent vast niet van de partij Trots op Nederlands?

koffiemuts | 12-08-08 | 14:09

Ow, dus een übergezellig topic over Amsterdammers wordt kapodtgejorist, maar als de familie Infantiel gaat zitten reaguren in hoofdletters is dat allemaal ok. Ik hoop dat God de sigaretten van Joris mag afpakken.

Fleauxe | 12-08-08 | 14:09

Topic doet pijn aan mijn oren.
Gaat de here M aanbidden.
*steekt nog een lekkere cubaan op.*

papegaaienflats | 12-08-08 | 14:09

Door dit filmpje zijn mijn longen opengegaan.
Er is vuur aan het einde van de tunnel en dat is heerlijk om te weten.

Driewerf hulde!

Dikr | 12-08-08 | 14:09

@Fleauxe | 12-08-08 | 14:06
Dank!
*diepe haal neemt*
Prijs hem!

blinde kip | 12-08-08 | 14:08

Herstel......
Hij doet het weer

NeoApocalypse8 | 12-08-08 | 14:08

De god van de rokerskerk heeft zijn laatste jaren versleten in een kroeg.
Met z'n doorgerookte kop lekker bloed oproggelen aan de bar.

Die Michiel Eijsbouts wil graag zijn leven op dezelfde manier afsluiten. Laat die man lekker.

Elk geloof is achterlijk.

Eduardo1735 | 12-08-08 | 14:07

Mwahaha, zou er van respect van gaan roken met me astmalongen!

Lepo | 12-08-08 | 14:07

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:06

@blinde kip | 12-08-08 | 14:04: Natuurlijk, een waarlijk goed gelovige helpt zijn broeders waar hij maar kan. Zo heeft God (prijs 'M) gesproken...

Fleauxe | 12-08-08 | 14:06

@Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 14:04
Niet de Rookpause beledigen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:06

Is het capslock tuesday ofzo? Of heb ik het hoofdlettergebod gemist?

Achterdocht | 12-08-08 | 14:05

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:05

14:00 - Webmeestertje van de Evolutie Ontkenners website heeft de stekker uit de pagina van K & B getrokken.
Grristenen dulden nu eenmaal geen tegenspraak.

NeoApocalypse8 | 12-08-08 | 14:04

Allé mensen, gun Joris z'n rookpauze..

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 14:04

@Fleauxe | 12-08-08 | 13:59
Heb je een vuurtje voor me?

blinde kip | 12-08-08 | 14:04

Prijs 'M!

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:04

-weggejorist-

Robert Irving III | 12-08-08 | 14:04

OHW DAT ZOU KUNNEN, DAN IS HET DENK IK JE VROUW GEWEEST... DAT KAN OOK

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:04

@Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:00: Geeft niet, prijs de Heer!

Fleauxe | 12-08-08 | 14:04

-weggejorist-

inquisitra | 12-08-08 | 14:03

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 14:03

Haha oh wat is dit heerlijk genieten zeg
+1

virusz | 12-08-08 | 14:03

Aaaaaaaaaaaaaa! Mèèèèèn!

@Sr. Pescador | 12-08-08 | 14:01
Spamhoerrrr.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:03

Even rustig, Kakel zegt net dat hij in een scheur ligt.. ik hoop niet de scheur van Catherine

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:03

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 14:03

hehe

inquisitra | 12-08-08 | 14:02

-weggejorist-

inquisitra | 12-08-08 | 14:02

Michiel Eijsbouts, van U is het koninkrijk,
de kracht en de heerlijkheid,
tot in eeuwigheid. +1

Catherine leidt ons in verzoeking. -1

Gezellig een sigaartje roken bij Knevel & van de Brink?
Wilt u verzekerd zijn van een plaats, meldt u dan snel aan via 035-75 08 202 (alleen tijdens kantooruren) of mail naar: Saskia.nolte@kvdb.tv
Knevel & vd Brink, iedere werkdag van 23:00 – 24:00 uur op Nederland 1
Email: saskia.nolte@kvdb.tv

Sr. Pescador | 12-08-08 | 14:01

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 14:01

@Fleauxe | 12-08-08 | 13:59
Solly, was al begonnen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 14:00

Het is zo onderhand wel eens tijd voor het middaggebed! Zit iedereen klaar?

Fleauxe | 12-08-08 | 13:59

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 13:59

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 13:58

Hilarisch!
De parodie op de vrijheid van godsdienst.
En ze mogen een eigen gesubsidieerde school stichten.

bijtertje1001 | 12-08-08 | 13:58

Pakit?

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:57

@ Boellie

Zolang jouw god kanker niet kan laten verdwijnen ongeacht hoe je leeft, is er niets groots aan jouw god. En dan was roken nooit een probleem geweest denk ik. Och.. nu heb je ook al een repressieve god... zielige jij.

inquisitra | 12-08-08 | 13:56

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 13:56

@bloedjelink | 12-08-08 | 13:55
*Peuk paklt en benen wijd doet*

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:56

Gristentuig heeft altijd wel wat je janken, kunnen we die lui niet monddood maken. Goed dat GSS een linkje heeft want ik ben allergisch voor alles wat maar met Knevel te maken heeft.

Hugo de Grote | 12-08-08 | 13:56

Ik ben eigenlijk wel blij dat de sigarettenrook uit de restaurants is gebannen. Dat kroegen zonder personeel ook onder de regeling zouden vallen vind ik alleen niet logisch.

Als deze roker wil roken, moet ie dat vooral doen, maar het jammere is dat zijn restproduct nogal de pest voor mijn leefomgeving is. Meer dan achtenswaardig dus dat meneer een rokerskerk opricht en daar zijn geloof gaat aanhangen. Kan ik die gebouwen vermijden en hij gewoon roken. Dat hij de overige waandenkbeeldaanhangers in NL er een beetje zuur mee maakt, alleen maar mooier.

Achterdocht | 12-08-08 | 13:56

@Murdockyoufool @13:52

Zo is dat! Tel mijn penisnijd er bij op en je ziet gelovige manspersonen zich vertwijfeld in het kruis grijpen om hun edele delen te beschermen en spontaan een peuk pakken.

bloedjelink | 12-08-08 | 13:55

Rokers zijn inmiddels bijna net zo zielig als mensen met een religie. Ze zijn altijd slachtoffer en bekijken alles alleen maar vanuit hun oogpunt, zoder rekening te houden met mensen die hun tik niet aanhangen. Lekker wijzen naar anderen. Dat is wel zo makkelijk. De mooiste die ik hoorde was wel "vroeger was het gezellig in de kroeg, toen ik nog mocht roken." Nee sukkel. JIJ maakt het ergens gezellig en niet jouw sigaret. Dat geeft goed weer hoe beknopt de verteerde hersenen van rokers werken. De sigaret maakt het gezellig en niet de roker. Lutsers!

Mokum Kosher | 12-08-08 | 13:55

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 13:54

Hey, Knevelaar! Jij hebt jou God ook verzonnen, duuuuhh!

NeoApocalypse8 | 12-08-08 | 13:54

@Boellie | 12-08-08 | 13:52
welke bedoel je?

pala pala | 12-08-08 | 13:53

@Boellie | 12-08-08 | 13:52
Inderdaad. Prijs Hem. Prijs Hem!

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:53

@Lying Dutchcunt...

Jij liegt!

@Koud flesje afval

bij joe was Afval al genoeg geweest

Cas Ferrot | 12-08-08 | 13:53

@Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 13:49
mee eens. Hoop lawaai, nul inhoud. Dat maakt Kakel tot een held.

Spinal Fap | 12-08-08 | 13:52

Hulde aan de rokerskerk!! Ze houden het Grrristentuig het spiegeltje voor dat de intolerante irritatie van religie met rationele mensen doet

NeoApocalypse8 | 12-08-08 | 13:52

-weggejorist-

Robert Irving III | 12-08-08 | 13:52

Waarom Knevel en van de Brink zich inlaten met deze groep spotters, is mij niet duidelijk.De EO die deze waanzin een podium biedt om haar zelf te etaleren.Dit soort programma's geeft feilloos aan, welke geest er door dit land waait.
Overigens... mensen die denken dat ze God kunnen beledigen, snappen de grootsheid van Hem niet.

Boellie | 12-08-08 | 13:52

@bloedjelink | 12-08-08 | 13:48
Uw zuurheid stuit gelovigen tegen de benauwde borst.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:52

Zouden al die lutsers die de point missen humorloze gggristenen zijn?

Conan de Rabarber | 12-08-08 | 13:50

@Cas Ferrot | 12-08-08 | 13:47

Triest hoor Cas Feggot....

Lying Dutchman | 12-08-08 | 13:49

@Kakel, de nick schreeuwlelijk had je beter gestaan..

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 13:49

En voodoo- en hoodoo- en wintipriesters roken een sigaar om in hoger sferen te geraken. Ze lezen de rook. Wat nu niet religieus?

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:49

Die Rokerskerk maakt geen schijn van kans. Net als de theaterkroeg (usa)het niet gaat redden: www.usatoday.com/news/nation/2008-03-0...
.
Ik vind het jammer dat meneer de Hoofdnar zijn energie in zo'n *kuch proest* ludieke aktie steekt in plaats van een echte rokerslobby te beginnen.
Als je het roken wilt linken aan een onvervreemdbare, individuele vrijheid van de mens en het verbod van het roken in openbare ruimtes een ongewenste inperking van die vrijheid door een overheid beschouwt, dan moet je iets meer doen dan een narrenkap op je hoofd zetten en een rookgordijn optrekken.
Serieus lobbyen wil wel eens helpen. Follow the moneytrail.

bloedjelink | 12-08-08 | 13:48

Roken is immers een vorm van zelfoffering, een langzame en uiteindelijk pijnlijke manier van zelfoffering.

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 13:48

Ze zouden de Russen moeten vragen om een bom te gooien op deze rokerskerk en alle mongolide leden. Alleen in Nederland zeker? Rot op zeg.

Lying Dutchman | 12-08-08 | 13:48

-weggejorist-

Cas Ferrot | 12-08-08 | 13:47

Ik rook ook wel eens iets om in hogere sferen te geraken.

de visser | 12-08-08 | 13:46

-weggejorist-

Kakel | 12-08-08 | 13:46

Knievel & van den brink bashen +100000

Promo | 12-08-08 | 13:46

@inquisitra | 12-08-08 | 13:38 :
Exact. Daarom toont de rokerskerk de belachelijke uitzonderingspositie en extra bescherming van religie in de wet aan die daarmee andere wetten buiten spel zet. Kun je 3 dingen doen: of religie en de extra bescherming ervoor geheel uit alle wetten halen (vrijheid van meningsuiting, drukpers en vergadering is bescherming genoeg), of alle betuttelingswetten (zoals het rookverbod) schrappen of (en dat heeft mijn voorkeur): allebei.

koerbagh ® | 12-08-08 | 13:45

Indianen rookten ook om religieuze ervaring op te wekken of om spiritualiteit te bereiken. Als die Rokerskerk onverhoopt niet zou mogen, dan worden alle rokers toch gewoon Apache?

inquisitra | 12-08-08 | 13:45

Ik geloof in de god van de 200 km per uur rijders.
Wij aanbidden god door 200 km per uur te rijden op de snelweg.

ouwelauwe | 12-08-08 | 13:45

@ sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:37
Stivoro zal er wel onderuit komen door geld te doneren aan de Rokerskerk. Dat is ze op bepaalde websites ook gelukt *kuch*

spanarchist | 12-08-08 | 13:44

-weggejorist-

Spinal Fap | 12-08-08 | 13:43

Deze gast is geniaal, ik lig helemaal dubbel!!!!! een oscar waardig!!! Ik hoop dat ie hier ook reaguurder is :)

Behangdelul | 12-08-08 | 13:42

@NoMinister | 12-08-08 | 13:34
Niet?

Watcher | 12-08-08 | 13:40

Mooi dat hij ze op de kast kan jagen. Laat zien hoe onzinnig geloof is

Maar Eijsbouts zelf is ook een pauper eersteklas.

Bodde | 12-08-08 | 13:39

@sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:37
Op de plaatselijke Waag is reeds een brandstapel geïnstalleerd. Binnenkort wordt bekeken of we Stivoro- en CAN-leden toch kunnen laten roken.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:39

SJOOOOOOOOOOOOn

Tin | 12-08-08 | 13:38

@Captain Orange | 12-08-08 | 13:34: Maar de grote Asbisschop heeft ook gezegd: "De Enige en Universele Rokerskerk van God -volgens kenners het beste geloof dat er is- doet hier niet aan mee en hanteert in deze materie het aloude adagium 'leven en laten leven'. Hetero's, homo's, zelfs biseksuelen zijn van harte welkom zich te voegen in de heerlijk ruikende rangen der Rokerskerk. Kom d'r bi, zo pleegt men in bepaalde streken wel te zeggen. Toch zijn er enkele kleinigheden die de geachte Leden zeker ter harte dienen te nemen" Prijs de Heer!

Fleauxe | 12-08-08 | 13:38

Het gaat er bij een rechtbank straks om dat een rechtbank gaat bepalen wat wel een geloof en wanneer dan niet. Dus moet je de kenmerken van een geloof gaan verzamelen en kijke of die Rokerskerk er aan voldoet. Maar dat KAN een rechtbank niet doen, want elk beschrijvingskader van een geloof die zo'n rechter maakt, schept automatisch beperkingen op voor andere religies. En dan knip je als rechter de Vrijheid van godsdienst uit de grondwet. En dat kan niet. Het zal erop neerkomen dat een rechter de vormen van een religie niet kan omschrijven. En iedereen kan zijn godsdienst oprichten, ookal hebben anderen er last van. Wil je dat bestrijden, dan moet Vrijheid van godsdienst uit de grondwet geschrapt worden en moet religie uit de publieke samenleving als ook de politiek gebannen worden. Die religieuzen die de grondwet en de omringende wetgeving decennia lang hebben gekneed tot een privilege-festijn voor Christenen krijgen nu concurrentie van anderen. Eigen schuld.

inquisitra | 12-08-08 | 13:38

Knielend voor andermans kruis kuisheid propaganderen, de EO mentaliteit.

Psycotix | 12-08-08 | 13:38

@tafkaFM | 12-08-08 | 13:05:
Er wordt nergens in de wet gesteld wat een kerk is, waar een kerk aan moet voldoen en wie precies kan en mag bepalen wat een kerk cq. religie is en wat niet. De grondwet is juist vrij expliciet:
Artikel 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Op het moment dat een kroeg een kerk is geworden is dat gebouw geen openbaar gebouw meer maar een besloten plaats voor openbare samenkomsten (let je even op @ Bandieter | 12-08-08 | 12:53, de plaats is besloten, de samenkomst openbaar. Daar zit een verschil in.) en in het wetboek van strafrecht staat heel duidelijk dat uitoefening van godsdienst niet verstoord mag worden
art. 145
Hij die door geweld of bedreiging met geweld hetzij een geoorloofde openbare samenkomst tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, hetzij een geoorloofde godsdienstige of levensbeschouwelijke plechtigheid of lijkplechtigheid verhindert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
art. 146
Hij die door het verwekken van wanorde of het maken van gedruis hetzij een geoorloofde openbare samenkomst tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, hetzij een geoorloofde godsdienstige of levensbeschouwelijke plechtigheid of lijkplechtigheid opzettelijk stoort, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.

En wat betreft de horeca-wet, @ Bandieter | 12-08-08 | 12:53:
1. Het is verboden in de uitoefening van een ander bedrijf dan het slijtersbedrijf zwak-alcoholhoudende drank voor gebruik elders dan ter plaatse aan particulieren te verstrekken.
2. Het in het eerste lid vervatte verbod geldt niet ten aanzien van het verstrekken in:
a. een winkel waarin in overwegende mate levensmiddelen of tabak en aanverwante artikelen of uitsluitend zwak-alcoholhoudende dranken al dan niet tezamen met alcoholvrije dranken worden verkocht;
b. een winkel waarin een gevarieerd assortiment aan levensmiddelen of tabak en aanverwante artikelen wordt verkocht;
c. een voor het publiek toegankelijke besloten ruimte waarin hoofdzakelijk gerede eetwaren voor gebruik ter plaatse en elders dan ter plaatse plegen te worden verkocht, niet zijnde een horecalokaliteit.

lid 2c betekent dus dat het best een kerk kan zijn. Daar wordt immers in hoofdzaak onzin verkocht die mensen moeten slikken. Dat is ook een soort eetwaar.
Enfin, een advocaat met een beetje gevoel voor humor kan hier een mooie zaak van maken, want er is nog wel meer haar te kloven met de horecawet en de strafwet.

koerbagh ® | 12-08-08 | 13:38

blinde kip | 12-08-08 | 13:37

Je bedoelt: "er eentje IN steken"?

Captain Orange | 12-08-08 | 13:37

@Watcher | 12-08-08 | 13:32
Mee oneens. De zaak behelst vrijheid. Welnu, als JP en consorten morgen besluiten om drank uit de schappen te halen, snacks met duizend procent te belasten, negen kwartjes van Balk op de benzine te pleuren en alle risicosporten te verbieden, dan nog volgt driekwart van de Nederlanders als een schaap. Bèèèèh. Moet iets tegen worden ondernomen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:37

spanarchist | 12-08-08 | 13:34
Ja en de eerste die eraan moet geloven is Stivoro. Haatzaaiers!

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:37

@Captain Orange
De rokersgod is vast wel vergevingsgezind als anaalgefixeerden er eentje extra opsteken.

blinde kip | 12-08-08 | 13:37

@NoMinister | 12-08-08 | 13:26: Ah!

Fleauxe | 12-08-08 | 13:36

@ prof. Zuurbekje | 12-08-08 | 13:14
Zuurpruim

Tobi | 12-08-08 | 13:36

@ sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:30
Maar een rokersdiscriminatie-meldpunt zou volgens deze opvatting dus wel mogelijk zijn, omdat mensen wegens hun geloof gediscrimineerd worden?

spanarchist | 12-08-08 | 13:34

blinde kip | 12-08-08 | 13:28

In de praktijk wordt het inderdaad aangehaalt.... Uit goed voor u.

Even tussendoor mensen: wij danken onze goede God dat hij ons dit weekend de gelegenheid geeft om ons hier tot u te richten, en niet bijvoorbeeld tijdens een wanevenement als die zogenaamde ‘Gay Pride’ in Amsterdam. Gay Pride, ha! Een wansmakelijke parade van wankele pieremagochels vol met blote kerels, allemaal tezamen in een kilometerslange drijvende ode aan het rectum. Het rectum, dames en heren, die welbekende lichaamsopening die maar al te vaak in tegenspraak met de wetten der natuur als ingang wordt gebruikt, waar hij door onze goede Schepper toch echt als UITgang is bedoeld. Kennen wij niet allemaal nog de reclameslogan “Uit, goed voor u”? Precies! En zo is het ook! Terwijl die smeerkezen in Amsterdam de anus beschouwen en behandelen als het meest veelzijdige stukje vlees. Bah!

Captain Orange | 12-08-08 | 13:34

@deagnost hoezo rascistisch? praat geen poep man

ik heb zitten genieten gisteren, iedereen gepowned, prachtig die rokerskerk

Donkey Bong | 12-08-08 | 13:34

Watcher | 12-08-08 | 13:32

Ga toch weg mens! Ik rook (soms) ook maar het gaat helemaal niet om het roken. Snap dat dan.

Roken zou je hersenen moeten stimuleren maar je moet nog effe een peuk pakken vrees ik. Vuurtje?

NoMinister | 12-08-08 | 13:34

Die Catherine Kweijl heeft ze goed achter de ellebogen,vroeger werden dat soort vrouwen kaalgeschoren....

evertdepiepe | 12-08-08 | 13:34

@watcher...

Vind ik helemaal niet. En dat zeg ik als Niet-roker....

inquisitra | 12-08-08 | 13:33

@deagnost
Wat rook jij nou?

blinde kip | 12-08-08 | 13:33

@ robert uuurving

God (ahum as if ie zou bestaan) zou maar beter wel in rokers geloven, want we bestaan toch echt... daar geloof ik iig meer in dan god zelf...
oh ja en je komt beetje mongool over, maar miss vind "god" je daarom juist wel lief... LOL

Noiseja | 12-08-08 | 13:33

Ik vond het een beschamende vertoning en een belediging voor elke roker. Ik rook zelf ook en heb met plaatsvervangende schaamte zitten kijken naar deze clown. Het opsteken van dat sigaartje vond ik ook onnodig provocerend... Erg flauw allemaal en hij zet alle rokers hiermee in een nog kwader daglicht.

Watcher | 12-08-08 | 13:32

@Robert Irving III | 12-08-08 | 13:25

Maar verder gaat het goed met je?

EVP | 12-08-08 | 13:32

Robert Irving III | 12-08-08 | 13:25

Je bent voer voor Joris vrees ik, maar wel gelachen om je smakelijke woordenbraaksel.

NoMinister | 12-08-08 | 13:31

@blinde kip | 12-08-08 | 13:28 . Leuk om te zien dat de rokerskerk dus hartstikke racistisch is... Zo zie je maar weer geloof maakt meer kapot dan je lief is.

deagnost | 12-08-08 | 13:31

Met God was ook een voetballer.... briljant. En waar ook trouwens.

kxs | 12-08-08 | 13:31

spanarchist | 12-08-08 | 13:19
Vette pech jong, vanwege de vrijheid van godsdienst mag jij door de rokerskerk gediscrimineerd worden.

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:30

Wat noemt de redactie van GS dan wel de echte kerk? Wat mij betrefd zijn alle kerken even echt (of onecht). De rokerskerk lijkt mij in ieder geval oprechter dan andere kerken...

Plofkonijn | 12-08-08 | 13:30

Ik snap werkelijk niet hoe christenen het in hun harses halen anderen van diefstal van de heilige drie-eenheid te beschuldigen. Als er iets PUUR jatwerk is in het christendom, dan is het die drie-eenheid wel (Grieken, Egyptenaren).
Walgelijk hypocriet volk toch weer.

blikjegrolsch | 12-08-08 | 13:29

@Robert Irving III | 12-08-08 | 13:25
Probeer eens yoga.

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 13:28

Even de regels van de rokerskerk doorgelezen:
"Wat om begrijpelijke redenen tevens sterk dient te worden afgeraden is enige daad die verloopt via de ingang die algemeen en ook in het dierenrijk bekend staat als uitgang. Dergelijke daden zijn abject, infaam en kunnen door geen enkele beugel. Of het nu gaat of mannen met mannen, mannen met vrouwen of vrouwen middels een voorschuifset bij mannen of vrouwen, plegers van deze activiteiten worden binnen de Kerk letterlijk en figuurlijk met de nek aangekeken."
Geniaal!

blinde kip | 12-08-08 | 13:28

@Robert Irving III | 12-08-08 | 13:25
Zwijg, duivel. Ook niet-rokers gaan dood.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:27

Vooral dat "komt me nu heel goed uit" typeert de uber-lafbek Cohen.
Dat gemerchandise met de scheiding van kerk en staat gaat ons nog eens zwaar opbreken.

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 13:27

Fleauxe | 12-08-08 | 13:20

Momenten zijn kortdurend. Jij geeft het gewoon toe. 'Het' is dan wat ik denk dat jij bedoelt.

NoMinister | 12-08-08 | 13:26

@Tafka FM: juist doordat een rechter heeft bepaald wat wel en wat geen kerk is, is het des te makkelijker een kerk te stichten die erkend MOET worden.
Het is Scientology ook gelukt, ik zie niet in waarom het de rokerskerk dan niet zou lukken.
@Job Cohen: had je je dan niet eerder kunnen bedenken? Je hebt 2000 jaar de tijd gehad om blij te zijn met een scheiding tussen kerk en staat, maar toen hebben we je niet gehoord.

blikjegrolsch | 12-08-08 | 13:26

-weggejorist-

Robert Irving III | 12-08-08 | 13:25

Ahahhaha,

Hulde!

Vuile christenhonden, zelf jatten ze godverdomme, het "beste" van het Jodendom, inclusief Jezus(Jood!), en vele oudere verhalen en dan gaan ze zitten jammeren waneer een ander mogelijk hetzelfde doet, hypocriet!..
Zoals Job zegt, gelukkig zijn kerk en staat gescheiden, wahahahahhaha. *mompelt iets over christencoalitie*

Ten_Kings | 12-08-08 | 13:23

Weer eens wat anders dan de linkse kerk.

Superior Bastard | 12-08-08 | 13:23

@Conan de Rabarber | 12-08-08 | 13:16
Erger, de heer Knevel zei de Pafpriester niet serieus te nemen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:22

Binnenkort zullen we dan ook, na de welluidende klanken van de stukken van de Asbisschop, de eed af leggen. www.rokerskerk.nl/de%20eed.html

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:21

@tafkaFM

Begrijp jij wel hoe een grondwet werkt? Die moet ervoor zorgen dat iedereen gelijke rechten en plichten heeft. Die Walburga-club waar sex onder het mom van religie gepresenteerd werd heeft zichzelf genaaid, doordat er geen leden waren (alleen de zogenaamde kerk) en het personeel geen indruk maakte religieus bezig te zijn.
Bovendien is het nogal een tijdje terug en ik denk eerder dat de bekrompen sexuele moraal van de leden van de Hoge Raad zwaarder wogen dan de rechten zoals geformuleerd in de grondwet. Hertoetsing van de vrijheid van godsdienst van de rokerskerk maakt zeker kans. Een Hoge Raad die tegenwoordig gaat bepalen wat wel en geen godsdienst is kan feitelijk bepalen welke gofdsdiensten wel en niet mogen. En dan raak je gelijk de grondwet. Laten we het er maar op houden dat de Hoge Raad een stel verkrampte drogestuifzakken waren die over de Walburg-kerk geoordeeld hebben. Erger nog, een volledig foutieve interpretatie. Blijf je problemen houden met de rokerskerk, en je erkent ze niet omdat ze zich vanwege hun geloof niet aan de wet houden, dan kunnen de christenen wel helemaal inpakken. Dit is gelukkig een discussie die de misplaatste en ongewenste rol van religie in onze wetgeving heeft. Weg met dat Bijzonder Onderijs, weg met die hoofddoekjes in openbare functies. Zo niet, dan mag je vanuit welk geloof ook alles doen wat je wil. En dat ontwricht een samenleving en is die Grondwet voor niks. Het is een diepe spagaat, maar die Rokerskerk flikt het wel. (Ik rook overigens zelf niet)

inquisitra | 12-08-08 | 13:20

Job Cohen: "er zijn momenten waarop de scheiding tussen staat en kerk mij heel goed uitkomt"
-
Daar hebben ze in Amsterdam, met betrekking tot de Islam anders weinig last van.

Fleauxe | 12-08-08 | 13:20

+1

Harige Mammoet | 12-08-08 | 13:20

Hulde voor deze man!!!
Ik heb voor het eerst genoten van een uitzending van die zure Knevel en zijn kloon vd Brink.
Deze man lulde die christenhonden onder tafel zonder ze dit zelf in de gaten hadden.
En dan vervolgens een btje lacherig doen om iemand zijn geloof,dat moet je bij hun eens proberen.Stelletje hypocriete gelovigen!!!!!!!
Ik stap van het atheisme af en meld me direct bij de eerste de beste rokerskerk.

Theodoor183 | 12-08-08 | 13:19

Erg hard gelachen om deze Pipo de Clown, vooral hoe hij ook de 'echte God' vol relativeerde. En dat bij de EO!

JamesHuntLive | 12-08-08 | 13:19

@Conan 13:18
Wel als blijkt dat Knebel 'serieus genomen' wil worden. Dan is zo'n Konteman wel weer handig....

NLCircle | 12-08-08 | 13:19

Ik word als niet-roker door deze Rokerkskerk gediscrimineerd. Wat is het nummer van het Nietrokersdiscriminatie-meldpunt?

spanarchist | 12-08-08 | 13:19

@inquisitra | 12-08-08 | 13:02
En zo is het!!
Grrristen veldwebel Knevel: "Door dat u dit op heeft denk u niet dat dit bij de kijker de indruk wekt van een soort carnavaleske grap?"
Whoohahahahaha that suit youself dude!!

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 13:18

@--neus--
.
Weet je, dat is nou het hele verschil. Er zijn bevolkingsgroepen die roepen dat dat niet zo is. En dat is nou het hele probleem hier. 'Scheiding kerk en staat' en 'vrijheid van godsdienst', dat botst. De staat kan dus niets opleggen wat de kerk gebiedt.
.
Omdat er zo'n rokerskerk mogelijk zou kunnen zijn (is zeker nog niet officieel, maar stel dat...) kweek je dus een systeem waarin de staat niks te vertellen heeft over de gevolgen van de invloeden van de geloofsgemeenschappen. Tja, veel verder hoef je niet te denken.
.
De grootste grap van deze uitzending is juist die uitspraak van Job Cohen, op natuurlijk die Catherine Keijleweg na, die niet eens een narrenmuts hoeft te dragen om belachelijk te zijn.

OoO | 12-08-08 | 13:18

Ik vind trouwens dat een ex-voetballer met de naam Konteman helemaal niet kan in zo'n religieus programma.

Conan de Rabarber | 12-08-08 | 13:18

"Jou vragen we niks, jij neemt ons toch niet serieus" aldus een jankende Knebel aan het eind van het fiasco.

Conan de Rabarber | 12-08-08 | 13:16

Hulde voor de rokerskerk, ik ben bekeerd

Rhodos | 12-08-08 | 13:16

die kerk gaat scdhuil achter een rookgordijn!

Mr aarsch | 12-08-08 | 13:16

Wat kan die C Keyl zich kameleonistisch gedragen zeg. Toen ze nog een eigen talkshow had waren de overspelige huisvrouwtjes en hoerenlopende echtgenoten niet aan te slepen. Nu zit ze als side-kick bij Knevel en vd Brink en gedraagt ze zich nog vromer dan Christus in zijn puberjaren. Wat een doos...

Fleauxe | 12-08-08 | 13:15

Wat is die Catherine een vies mens. Alleen omdat een vriendin van haar uit vrije wil zich doodgerookt heeft, mag niemand een peuk opsteken. Bah! Kunnen we beter allemaal veilig thuis blijven en niks slechts meer doen... Oh nee, want ik ken iemand...

blinde kip | 12-08-08 | 13:15

Op LWH een filmpje van een van zijn briljante preken (spreeksteen tv) of anders google zelf maar op dat filmpje.

Conan de Rabarber | 12-08-08 | 13:15

Tijd voor het middaggebed *steekt er nog eentje op*

Gewoon Niels | 12-08-08 | 13:14

blikjegrolsch | 12-08-08 | 13:03
Laat die ongelovige... die zal later toch verdrinken in de tofoe- en onbespoten groentenhel!

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 13:14

Kneus

prof. Zuurbekje | 12-08-08 | 13:14

Die laatste woorden van cohen ook... domweg bizar gewoon

Klaboesterbeer | 12-08-08 | 13:13

Religie is niet gebaseerd op wetenschap of feiten maar op niet-bewijsbare dogma's en interpretaties van onbegrepen gebeurtenissen. Daarom zou religie eerder nog dan roken als gevaar voor de volksgezondheid moeten worden bestempeld en door onze regering verboden moeten worden.

Michiel E heeft de parallel tussen roken en het geloof fijntjes weten uit te benen en er zelfs een uitnodiging mee weten te krijgen voor het toppunt van alle geloofsuitingen in NL: het lulprogramma van Knies en vd Brink. Ik vond het pijnlijk om te moeten constateren dat er volwassenen zijn zoals die pudding Keijl en beide heren K en vdB die serieus kenmerken van de rokerskerk ter discussie stellen terwijl ze geheel klakkeloos wel hun eigen kerk en geloof omarmen. Hun kerk heeft ook een arbitraire god die via duistere en onbegrijpelijke kanalen communiceert en achterhaalde wetten (spijswetten etc) oplegt, maar dat houden we dan maar even buiten de discussie. Zoals al in de oorspronkelijke GS post gesteld: POWNED !!! Big time !

NLCircle | 12-08-08 | 13:13

ik geloof meer in het vliegend spaghettimonster..

www.venganza.org/

demonizer | 12-08-08 | 13:13

Laat Michiel een politieke partij beginnen; mijn stem krijgt hij!
( de rest is toch al prut )

fuckje | 12-08-08 | 13:12

Uche uche uche, wie zit daar nou te kuche?

"Die vliegen wel eens een toren in"...

Pijnlijke stilte en op het randje, maar niemand die iets durft. NL, it sure is 2008!

NoMinister | 12-08-08 | 13:12

Mooi , kunnen alle andere geloven ook gelijk verboten worden...
*steekt er lekker nog eentje op

Makiwokki | 12-08-08 | 13:12

Hilarisch moet ik toegeven, maar kansloos in een rechtzaak. Ik denk dat de Rokerskerk beter openluchtkerken kan gaan bouwen.

Mahuta | 12-08-08 | 13:11

@Focough | 12-08-08 | 12:49 Kouwes leeft!

pendajo | 12-08-08 | 13:11

Ik heb al een tijd niet meer zó gelachen. Heerlijk & Geloofwaardig.

NoMinister | 12-08-08 | 13:10

Prachtig toch, deze gast zet gewoon even twee van de grootste rotte plekken van Nederland op de schopstoel, achterlijke gelovigen die met idiote redeneringen iedereen voor zich laten buigen en anaal-gefixeerde regeldwang van uit de overheid. En hij ziet er nog scherp uit met z'n mutsje ook.

alpha_mannetje | 12-08-08 | 13:10

@tafkaFM | 12-08-08 | 13:05
De Hoge Reet kan m'n kont kussen. Kan de Hoge Raad bepalen wat ik wel en niet mag voelen? Ziet de Hoge Raad meerder keren per dag het licht? Voelt ze de warmte en het genot? Nee.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:09

Heerlijk stukje TV, alle gelovigen in 1 keer te kakken gezet. En nu op naar een echt seculiere staat.

Harry Turtle | 12-08-08 | 13:09

@tafkaFM,
Santo Daime wordt wel 'gedoogd' hoor,
en dat gekkenhuis van Mormon ook.

vander F | 12-08-08 | 13:09

Je mag in de Santo Daime kerk ook legaal trippen in de Heer,
incluis joint roken.
Ik zie het verschil met een sigaret niet zozeer.

vander F | 12-08-08 | 13:07

Roken is geweldig voor de maatschappij: dragen veel bij aan de schatkist via accijnzen en die extra kosten die ze de laatste 2 jaar van hun leven rochelend reutelend met longkanker doorbrengen, besparen ze de maatschappij weer door 3 jaar eerder dood te gaan en de maatschappij pensioen, AOW en de medische kosten ter bestrijding van andere vormen van kanker, diabetes, hart- en vaatzieketen te besparen.
Ik vind rokers wel droeftoeters, het is een beetje sneu dat je jezelf niet in de hand kan houden en om de haveklap jezelf van nicotine moet voorzien, maar zolang ze meer bijdragen aan de maatschappij dan kosten mogen ze van mij door gaan met hun hobby.

Fimbulvetr | 12-08-08 | 13:07

Waarom acht men de Rokersgod minder dan de gristen- of moslimgod? Voor deze entiteiten is eveneens geen wetenschappelijk bewijs, niettemin inspireren ze miljoenen. Zo ook de Rokersgod. Hallelujah!

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:06

Ik geloof dat ik nog wat te drinken neem, dat gezeik over dat roken.

Kop zonder kip | 12-08-08 | 13:06

Cohen. '' Er zijn echt van die momenten dat je denkt, de scheiding tussen kerk en staat, die komt echt goed uit.''

--neus-- | 12-08-08 | 13:06

@inquisitra
Het zou beter zijn als je eerst wat beter informeerde. De Hoge Raad heeft al eerder bepaald wat wel en wat niet een kerk is. Denk aan de 'wallenkerk' oftewel de Zusters van Sint Walburga. Die 'pafpastoor' heeft dus geen schijn van kans en dat is inderdaad prachtig.

tafkaFM | 12-08-08 | 13:05

Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk en wat een niveau ook, maar in alle realiteit, deze vent is gewoon een aandachtsgeile idioot die heel non-conformistisch (not) op zijn oud-Hollands geweldige, ludieke acties gaat bedenken om zijn standpunten kracht bij te zetten. Mag ik jullie eraan herinneren dat zulke ludieke acties ongelooflijk triest zijn en het feit dat jullie er aandacht aan schenken en het zelfs schijnen te steunen is naar mijn mening dan ook zeer frapant.

Art Vandelay Ultor | 12-08-08 | 13:05

@ Omnia 13.00
En als rook het nou verrekt om af te koelen tot omgevingstemperatuur? Wat dan?

Mr. van Scorel | 12-08-08 | 13:04

@Bandieter: we zien aan je icootnje zo ook wel dat je newbee bent.

In de rokerskerk MOET je juist wel roken, dat schrijft de openbaring van de Rokersgod namelijk voor. Zeggen dat je in de Rokerskerk niet mag roken is buitengewoon kwetsend en beledigend voor minderheden in de samenleving.

Zoals je in de moskee je schoenen uit moet doen en in de kerk een hoedje op moet zetten, moet je in de rokerskerk roken. Als de overheid dat wil verbieden, is de overheid bezig met het vervolgen van een groepering vanwege een religie, en dat is in strijd met de grondwet.

blikjegrolsch | 12-08-08 | 13:03

Heb me kapot gelachen gisteren. Vooral toen de eerwaarde Pafpriester 'Prijs de Heer' aanhief. Prachtig. Ik word dan ook lid van de Rokerskerk. Ik ben een gelovige. Hallelujah!

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:03

Briljant dit. Ik zou er bijna weer van gaan roken.

De Geilige Maagd | 12-08-08 | 13:03

@omnia | 12-08-08 | 13:00

Ratio helpt toch niet bij gelovigen.

Iko Nal | 12-08-08 | 13:02

Knevel & Brink zijn niet echt mijn favorieten, maar ik vond Eijsbouts eerlijk gezegd ook een flinke drol. Kwam een beetje zweterig/krampachtig op me over, en viel daarmee niet echt op tussen de rest

Chriet Titulaer | 12-08-08 | 13:02

spanarchist | 12-08-08 | 13:01
haha ja inderdaad. De grappenmaker.

Dommelsch | 12-08-08 | 13:02

GEWELDIG!!!!!!!! Briljant!!! Nu voelen die religieuzen hoe zwak hun positie qua argumentatie eigenlijk is. Het enige wat religies overeind houdt in maatschappijen is ordinaire groepsdruk of opzettelijke domheid. Die Pafpastoor gebruikt alle argumeneten die relgieuzen zelf ook gebruiken om privileges te mogen hebben, waar anderen ook last van zouden kunnen hebben.
Dit gaat nog een heel belangrijke discussie opleveren. Een rechter die de rokerskerk verbied, schept een precedent om andere geloven ook uit de publieke ruimte te verbannen. Maar daar zullen religieuzen weer tegen protesteren wat neer komt op het recht op discriminatie.
Die Rokerskerk KAN gewoon niet verliezen in een rechtszaak waarin grondtoetsing plaatsvindt van de grondwet op basis van Vrijheid van Godsdienst. Prachtigggggggggg.

inquisitra | 12-08-08 | 13:02

@omnia | 12-08-08 | 13:00: Ketter!

Fleauxe | 12-08-08 | 13:01

Als er nou iemand powned is, dan is het toch die joker zelf wel. wat een ongelooflijk trieste vertoning was die man. Het enige aardige van zijn aanwezigheid was dat hij Knevel en Van den Brink als niet-vooringenomen journalisten laat zien.

tafkaFM | 12-08-08 | 13:01

Tuut tuut, boing boing, ik ben niet gek ik ben de asprofeet.

Karel Kruizenruiker | 12-08-08 | 13:01

De echte nar aan tafel was natuurlijk Cohen. "Blij dat er scheiding van kerk en staat is". Grapjas.

spanarchist | 12-08-08 | 13:01

'u heeft een God verzonnen!'. En daarmee vat je alle geloven mooi samen.

M@rk | 12-08-08 | 13:00

"want sigarettenrook stijgt immers ook op naar de hemel" dit is niet waar; warme rook stijgt op maar als het afgekoeld is tot omgevingstemp daalt het, het is immers zwaarder dan zuurstof.

omnia | 12-08-08 | 13:00

Waar kan ik lid worden??
Het is begonnen met stigmatisering, en het eindigt met stigmatisering. Per slot van rekening wordt het geloof ook al jaren gestigmatiseerd.
Ik vind het prachtig en wil wel lid worden van die kerk. Het is toch allemaal al jaren gekkigheid en lachwekkend om het roken? Ja, ik rook ook en ja, ik ga daar mee door. De enige reden om te stoppen is omdat ik er zelf geen zin meer in heb. Maar niet omdat één of andere overheid mij dat oplegt. Mensen die met respect vragen of ik ergens anders wil roken, prima, doe ik. Maar het gedrag van de overheid slaat als een tang op een drumstel...

3azz | 12-08-08 | 12:59

Sterk optreden!

pridsdivd | 12-08-08 | 12:59

typisch weer zo`n one-issue kerk

azijnseikerT | 12-08-08 | 12:59

Daarbij, christelijk ho-land moet niet zo jammereren. Enig idee hoeveel meer er nu gebeden gaat worden na de geyle neuksecks? Nou dan.

X4I | 12-08-08 | 12:58

Ik communiceer met god door alle wetten te breken die er zijn.Behalve dan mijn gods wetten maar die heeft er geen.

Spikkel | 12-08-08 | 12:57

"Religie brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe"
*schud hoofd doen, doet schouders ophalen & opsteken*
"Amen, moederliefhebberts"

X4I | 12-08-08 | 12:55

barq | 12-08-08 | 12:52
Ze hadden hem ook niet kunnen uitnodigen. Ze doen het bovendien beter dan het vooringenomen socialistische duo P&W naar mijn mening.

Dommelsch | 12-08-08 | 12:54

@Focough
Mijn grindtegels probeerden me laatst echt iets te vertellen, maar dat was omdat ik iets had gebruikt wat kabinet GristenGrijs ook wil verbieden.

Framoes | 12-08-08 | 12:54

Die gast is echt masterlijk, en ik geloof hem! Hij zou nog best eens gelijk kunnen hebben.

Fleauxe | 12-08-08 | 12:54

Ikzelf geloof in het "Brakkaboehieboe" geloof. Deze God stelt dat iedereen uit de slurf van een olifant is gekomen. Wat ? U kunt dat niet geloven ? En u gelooft wel dat de mamma van Jezus onbevlekt is gedekt ?

flightsinner | 12-08-08 | 12:54

Overigens snapt die Michiel Eijsbouts het niet helemaal. Een kerk is een openbaar gebouw. Dus mag er niet gerookt worden. Ook wordt een horecavergunning alleen aan een horecagelegenheid afgegeven en niet aan een kerk. Hij is hoe dan ook in overtreding. Hetzij als kroeg, hetzij als kerk.

Bandieter | 12-08-08 | 12:53

Hulde voor Michiel, die EO gristenen keihard gepowneerd

Ronman2k | 12-08-08 | 12:53

 
Die twee benauwde mannetjes Knevel en Van de Brink lieten zich echt zooo kennen. Een beetje uit de hoogte doen over andermans geloof, of het nou echt is of niet. Alsof er zelfs dan een verschil is met hun eigen geloof. Wake up!
 
Ik zeg: Pat Condell
 
[URL]http://www.youtube.com/user/patcondell[/URL]
 

barq | 12-08-08 | 12:52

Denk dat ik ook is mijn eigen kerk ga beginnen. Of is de onafhankelijkheid uitroepen toch beter?

onder den dom | 12-08-08 | 12:52

LOL.

"In de Eenheid van ROOK, VUUR en AS.

Prijs de Heer, laat ons Roken. Prijs 'M!"

vander F | 12-08-08 | 12:51

Hulde voor Michiel Eijsbouts

Tobi | 12-08-08 | 12:51

Die Catherine is trouwens DOM
Maar was een leuke uitzending! Ik stap dan ook van mijn atheisme af.

sinterclaus | 12-08-08 | 12:50

Bandieter | 12-08-08 | 12:46
Dus u zien we daar niet verschijnen ... mooi !

Aboriginal | 12-08-08 | 12:50

Jezus is toch die dude met die lange haren en een baard? Heb een sterk vermoeden dat ie er wel eens eentje opstak

Pilsvogel | 12-08-08 | 12:50

waarom ging hij niet gewoon tijdens de uitzending door met blowen?

cioran | 12-08-08 | 12:50

Als Horeca nederland nou eens allemaal scheit hebben aan die regel en gewoon de mensen laten roken in hun tent lijkt het me voor de overheid een moeilijke zaak om dit aan te pakken toch? maar goed wij in Nederland zijn een stelletje schapen en koeien die maar doen wat er gezegd wordt. nu zijn de rokers aan de beurt what`s next? voor de rest was de rokerskerk een leuk trucje maar daar kan onze regering niet zo goed tegen want leuk moet afgestraft worden. voor de rest kom ik zelf weinig meer in de kroeg juist omdat het er niet meer gezellig zitten is. elke keer als je een peukie draait moet je weer denken 'o nee dat mag niet meer' terwijl je in een goed gesprek zit (over de tieten van dat lekkere wijf op de hoek van de bar). moet je dat gesprek weer onderbreken en buiten in de regen je peukie roken. en al die gristenhonden hebben niet het alleenrecht ergens in te geloven!! als ik het gevoel heb dat mijn grindtegels in de tuin mij iets willen vertellen dat geloof ik dat ja!! voor de rest weet ik ondertussen niet meer wat ik aan het schrijven ben dus moet ik maar eens gaan stoppen met die tramadol voor ik echt helemaal dol word.

En ja!! IK ROOK!!

Focough | 12-08-08 | 12:49

Die Eijsbouts heeft talent om hartstikke mesjoche te zijn.
Om die reden zal ik toetreden tot zijn kerkgenootschap.

Mr. van Scorel | 12-08-08 | 12:48

ROFLOL
Michiel Eijsbouts is de enige ware Profeet!

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 12:46

Ik vond het een blamage die uitzending. Mijns inziens horen in dit soort talkshows alleen mensen te komen die echt wat te melden hebben en geen mensen met een IQ die dat van Bonny st Claire nauwelijks overstijgt.

Bandieter | 12-08-08 | 12:46

*naam van afbeelding*

freddispaghetti | 12-08-08 | 12:46

Gisteren gezien ja, was wel geinig

Cosa Nostra | 12-08-08 | 12:45

gelovigen bashen in een gristenbolwerk is sowieso +1

preston spears | 12-08-08 | 12:44

+1 voor het opsteken in de studio

OogDruppels! | 12-08-08 | 12:42

Had het ook gezien ja, leuk met die 2 christenen ernaast.

Rijnes | 12-08-08 | 12:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland