Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verbod op paardenvlees nakende

horsevlees.jpgIn Amerika is het al zover, dus straks zal Nederland wel aan de beurt zijn, mark our words. Onder druk van dierenrechtenactivisten raakt Amerika haar paardenvlees nu echt 110% definitief kwijt. De laatste drie paardenslachterijen die in handen waren van de Belgen, sloten in 2007, maar de paardjes worden momenteel nog gewoon naar het buitenland getransporteerd voor de slacht. Gisteren werden er hoorzittingen gehouden over het verbod op paardentransport voor de slacht in de VS. En net zoals het verbod op roken en al die andere dingen, loopt Nederland er een paar jaar achter onze grote broer aan. Met name Limburgers zullen de dupe zijn van een verbod op paardenvlees, want dat vinden ze hartstikke lekker. De rest van Nederland zal het vooral merken dat frikandellen en andere schraapvleessnacks anders gaan smaken.

Reaguursels

Inloggen

Hmmm en dan een Google ad "Roken in de horeca?"... Liefhebbers kunnen waarschijnlijk dus maar het beste beginnen met het inslaan van paarden rookvlees.

Granaatappel | 04-08-08 | 13:03

Wat gaan we dan met die paarden doen als ze de tht datum bereikt hebben.
CO2 laten produceren? Slachten en opeten is toch veel beter voor het milieu?

RGB | 04-08-08 | 09:12

-weggejorist-

Tembellis | 03-08-08 | 04:04

Volgensmij zit Sint Nicolaas hier achter...

Jew Terrorist | 02-08-08 | 14:10

Paardenvlees is lekker, waarom zou je dat nou weer verbieden terwijl andere soorten vlees wel gewoon mogen? Achterlijke redenatie. Slecht plan dus

Meister Jäger | 02-08-08 | 12:57

Zuma, mag ik u er even op wijzen dat voor de productie van vlees veelvouden van soja nodig zijn dan voor het maken van een sojaburger.

AbFab | 02-08-08 | 12:08

[URL} www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/manne... {/URL}

"Internetgoeroe, publicist, programmamaker en vegetariër in één. Francisco van Jole is een man die staat voor zijn idealen. Zo heeft hij een column in ‘De leugen regeert’ en presenteert hij mee aan Desmet Live, een radioprogramma van Llink."

zie link.... sexy vetegarier ROFLMAO!!!

Daaaag Fransisco.... sexy hahahahahahhahahahhahaAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!!!

OmeJoop | 02-08-08 | 11:30

[URL]http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/mannen.php[/URL]

"Internetgoeroe, publicist, programmamaker en vegetariër in één. Francisco van Jole is een man die staat voor zijn idealen. Zo heeft hij een column in ‘De leugen regeert’ en presenteert hij mee aan Desmet Live, een radioprogramma van Llink."

TJA!!! Als gezond mens doe je toch anders!

OmeJoop | 02-08-08 | 11:25

Daar heb je dat kudtpaard weer.

wisselend | 02-08-08 | 11:13

Linkse paardenkoppen hebben het weer eens voor elkaar.

One Shot | 02-08-08 | 11:00

Mot ik toch zelf maar een paarden gaan killen... jammer maar helaas niemand neemt mij mijn frikandel speciaal af!!

Dooie paarden motten gewoon in mijn frikandel, je hoeft ze niet te fokken want is nie zo veel wat erin zit... gewoon niet zeiken anders kom je ooit iemand tegen die harder zeikt dan jou..... en dan ben je goed nat ;-)

OmeJoop | 02-08-08 | 10:57

-weggejorist-

Hercules | 02-08-08 | 03:35

ben zelf vegetariër, maar dit vind ik zo'n onzin. waarom zou het eten van een paard zieliger zijn dan het eten van een koe of varken?

******** | 02-08-08 | 02:35

Stoor je er niet aan als het gebeurt, dan gebeurt het nou eenmaal..
Dan eet je maar een frikandel zonder paard. Je zal het niet eens missen.
Het zou beter zijn als alle dieren een goed leven hebben gehad voor hun dood.. Dan kan je niet klagen.

hou kop anders klap | 02-08-08 | 00:08

Alles wat de gemiddelde dierenrechtactivist bedent is slecht. Links getriefel.

Eagle | 02-08-08 | 00:01

dus straks geen stoofvlees meer op mn frietje.. damn

krem | 01-08-08 | 22:58

Zuma | 01-08-08 | 15:32

Euh, ik vraag me af wat jij denkt dat biologische dieren dan eten? die moeten ook groeien en hebben daar net zo veel eiwitten voor nodig. En guess what, deze eiwitten komen hebben dezelfde herkomst als die in de voeding van bio-industriedieren.

Het verschil tussen bio-industrie en biologisch is in deze irrelevant. Ik ben het wel met je eens dat biologisch op het gebied van leefomstandigheden veel beter is dan bio-industrie, maar daar hadden we het niet over.

Nogmaals succes met je VMBO. Welke richting heb je gekozen? Plantsoendienst?

c_to_the_cizzle | 01-08-08 | 22:15

Het is trouwens frikadellen. Doe eens even netjes spellen...

Stijlhoos | 01-08-08 | 21:54

Ps. Ik vind het niet te vreten, maar men mag eten wat men wil.

De Sjaaq | 01-08-08 | 21:49

Is paard halal?
Zo ja, dan kunnen we het nog jaren eten.

De Sjaaq | 01-08-08 | 21:48

Ik heb ook wel eens mijn vork in een stuk paard gestoken.... en link dat dat beest werd!

OneandOnly | 01-08-08 | 21:29

Dit zijn de eerste tekenen van nog meer verboden, dus eet zoveel mogelijk vlees al je kan, nu het nog mag.

css.... | 01-08-08 | 21:14

Bij deze vraag ik het patent aan voor een McVegahuiler om naast me McPaardenburger en McStruisvogelpoot op de BBQ te leggen.

McWelpie | 01-08-08 | 20:58

Wordt er ook een reden gegeven waarom je varkens, koeien, geiten, lammetjes, konijnen, fazanten en ratten (sorry, waterkonijn) wel mag slachten voor consumptie, maar paarden niet?

Zwavelzuur | 01-08-08 | 20:11

Echt zuurvlees maak je met paardenvlees!!! Heel lekker!

killermiller | 01-08-08 | 20:08

hmm paard met bbq saus

Echelon[NL] | 01-08-08 | 19:44

Paard het meest veelzijdige stukje vlees.

V. Ano | 01-08-08 | 19:11

Godverdegodver, nemen ze m'n broodje paardenROOKvlees ook al af. Verplicht afkicken door een stelletje gezondheidsdebielen. Mogen ze vroeg sterven allemaal.

hoppig | 01-08-08 | 18:53

Ga maar eens aan de Deense grens staan tellen hoeveel paardentransporten er langs komen. Rij dan Denemarken in en probeer ze te vinden. Ik zou beginnen bij het vriesvak in de supermarkt. Ik heb er niets op tegen, een paard is nou eenmaal een erg voedzaam en lekker. Ik had echter wel meer verwacht van de vegahuilies. Misschien slapen ze....

R@yMan | 01-08-08 | 18:43

Vond het toch al niet lekker.

Craptain | 01-08-08 | 18:29

het westen gaat ten onder aan die geitenwollensokken, klojos

nsl | 01-08-08 | 18:19

-weggejorist-

wim6880 | 01-08-08 | 17:58

Kut, wa heur ik nou!
gaan ze de horse verbieden?

barf | 01-08-08 | 17:48

Highwoodman@ 17.26.
Nee, wel eens met een paard geprobeerD. Lukte me ook niet.

koffiemuts | 01-08-08 | 17:45

Ik eet alles van vlees, de vorm maakt me weinig uit. Lekker : Hamster on a stick.

GerMonster | 01-08-08 | 17:40

Ik denk niet dat dat zo'n storm gaat lopen in NL, als het humaan gebeurt en de paarden worden er hier niet voor gefokt, das gewoon het rest spul wat niet meer gebruikt kan worden om de geile amazones van Nederland te plezieren, is er geen grond om het te verbieden...

Alhoewel CDA PVDA aan de macht alles is mogelijk onder het mom pest je burgers maar....

tafkaf | 01-08-08 | 17:38

"Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijven lijken die we met z'n allen zitten te vreten.

koffiemuts | 01-08-08 | 14:54"
Ooit geprobeert een kip levend door te slikken? Da's geen doen met dat geflapper en getrappel. Dus ja, lijkt me logisch dat we lijken vreten.

Highwoodman | 01-08-08 | 17:26

Mag ik mijn paard niet opeet maar wel toe sta dat hij rookt ben ik dan nog in overtreding?

vraaghetmijdanniet | 01-08-08 | 17:14

Links activisten tuig is weer lekker bezig. Blijf eens ff van m'n vlees af, wil je.

yiNXs | 01-08-08 | 16:55

Geen ezel, muidier,
wel kip, varken, koe, lam, kalkoen
geen hond, slang, aap
wel gans
geen zwaan
wel eend
wel kuiken
geen meeuw
wel fazant
geen kat
wel schaap, hert, wild zwijn
wel babyvarken, babyschaap, babykoe, antilope, struisvogel,
-
Geen paard...?!!!!!
En wat is de rol van politici hierin en WAAROM???

Nb schijnt lekker te zijn: www.xs4all.nl/~westher/recepten/GEBAKK...

hfakker | 01-08-08 | 16:48

Vroeger noemde men paarden edele dieren omdat de adel zich op paarden voort plachtten te bewegen. Sinds koningen, keizers en ander geteisem overgestapt is op/in de heilige koeien is er geen enkel steekhoudend argument meer aan te voeren om paarden als edele diersoort te beschouwen.

Frederik Puntdroad | 01-08-08 | 16:33

Hmm, je kan ook paardevlees gebruiken om palingen mee te voeden (zie die Blechtrommel)

GroteKakkedrol | 01-08-08 | 16:24

De Limburgers halen dan hun paardevlees wel in Belgie. Daar is dat ondanks verbod toch wel te krijgen. Want het echte Limburgsche zoervleis wordt gemaakt van paard !!!!!

Lei | 01-08-08 | 16:00

Pietverdriet | 01-08-08 | 15:21
Laten ze (de VWA) kortgeleden nou een slagerij in de Achterhoek hebben gesloten.
Iets met zaagsel in het paardengehakt, ofzo.

Dr. Dragan Dabic | 01-08-08 | 15:50

Oeps... ik weet het de=dat

dik van bril | 01-08-08 | 15:43

@ Zuma

Ja de biologische vlees. Dat is een maffe bedoeling. Die hebben tegenwoordig (weet eigenlijk niet of ze dat vroeger ook hadden) kleine lettertjes op de verpakking. Zo kwam ik biologische kip tegen, die biologisch was omdat zij "in ieder geval 58 dagen vrij had rondgelopen op een ruimte van minimaal 4 m2". Wat er precies in de rest van de tijd met die kip is gebeurt ....??? ik niet weet niet.

dik van bril | 01-08-08 | 15:40

Wel wat nostalgie. Maar uit eindelijk is black jet (hoofdrol speler in Black beauty) ook gewoon in de lijm terecht gekomen.

dik van bril | 01-08-08 | 15:37

c_to_the_cizzle | 01-08-08 | 14:33

Heb ik het woordje bioindustrie in mijn mond gehad? Dacht het niet vriend, je hebt ook prima vlees zonder dat daarvoor oerwoud is omgekapt, dat heet biologisch vlees. Net zo goed als je biologisch paardenvlees hebt. Blijft een feit dat veel activisten gewoonweg hypocriet zijn. Enerzijds roepen dat iets fout is en anderszijds iets zelf doen wat niet fris is. En jij dus heel veel succes met je VMBO begrijpend lezen.

Zuma | 01-08-08 | 15:32

Heeft er iemand nog adresjes van paardenslagers in de achterhoek?
Ik mis de verrukkelijke paardenbiefstuk

Pietverdriet | 01-08-08 | 15:21

@ Deport 15.14.
Tja, je hebt gelijk, lijkenprikkertje!

koffiemuts | 01-08-08 | 15:21

Lekker hoor zo'n broodje, door lieve kleine meisjes geborsteld/geaaid goedverzorgd, manegevlees.

GeinPonempie | 01-08-08 | 15:17

Deport | 01-08-08 | 15:14
Je weet niet wat je mist. Levende dieren zijn veel lekkerder. Daar was van de week nog een leuk item over, iets met witvis en levende bijvangst ofzo..

flowert | 01-08-08 | 15:17

@ koffiemuts | 01-08-08 | 15:08
Waarom zou ik akelig van het idee worden? Sinds mensenheugenis eten we lijken. En beter lijken happen, dan vorkje prikken in levende dieren.

Deport | 01-08-08 | 15:14

@ Deport 15.03. Ik zeik niet. Ik zeg het heel netjes. Maar maakt het idee je soms akelig? En dat we omnivoren zijn, dat wist ik dus al langer dan vandaag.

koffiemuts | 01-08-08 | 15:08

@ koffiemuts | 01-08-08 | 14:54

Dus? We zijn omnivoren. Al heel lang. Dus niet zeiken.

Deport | 01-08-08 | 15:03

Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijven lijken die we met z'n allen zitten te vreten.

koffiemuts | 01-08-08 | 14:54

Wat een onzin, wat is nou het verchil tussen een paard en een koe? Een paardenbiefstuk is heerlijk, en nog goedkoop ook!!

Carpa | 01-08-08 | 14:52

Het zal mij een paardenworst wezen...

In Haarlem zat vroeger een paardenslagerij, van Dansik als ik het mij goed herinner. Niets lekkerder dan vers gebraden gehakt (warm) op een snee witbrood.
die goeie ouwe tijd....
Ga zo maar een schotse Hooglander in de marinade zetten.

Broccemaeker | 01-08-08 | 14:43

kunnen we koeien niet genetisch manipuleren zodat ze naar paard smaken ?

(C) Copywrong | 01-08-08 | 14:35

Zuma | 01-08-08 | 12:03

Wat denk je dat dieren in de bio-industrie eten leeghoofd? Juist, eiwit wat voornamelijk afkomstig is uit soja. Het enige verschil is dat voor 1 kilo vlees tussen de 7 en 15 kilo soja nodig is.

Succes met je VMBO zwakstroom

c_to_the_cizzle | 01-08-08 | 14:33

Paard is heerlijk... Is al een hele tijd geleden dat ik een mooi stukje paardenbief op m'n bordje had. Er ligt soms nog paardenrookvlees bij de verpakte vleeswaren...

Cras | 01-08-08 | 14:31

Bestaat er al tofu met een paardensmaakje als vervanger?

LordBathory | 01-08-08 | 14:30

@ Prins_Hendrik_1 | 01-08-08 | 14:15

Nee, oliefantenvlees is ook verboten, daar de oliefant schaars en beschermd is.
Misschien moet je eens waterstofsprinkhaan proberen. Smaakt ook niet verkeerd.

Deport | 01-08-08 | 14:29

Hypocriete gleufhoeren ook altijd, met dat beoordelen op basis van de aaibaarheids-factor. Ik zou er haast een zeehond van dood willen knuppelen.

Deport | 01-08-08 | 14:27

jeeej! Ik ben fucking hypocriet!

Eet jij wel hond Dicta?

Crusader102 | 01-08-08 | 14:19

@ Infidel Castro | 01-08-08 | 13:57
Hahahahaha, daarom eet ik dus sowieso geen frikandel...

Subtopia267 | 01-08-08 | 14:19

@ J.P.Kotallah
Lijkt me een goed idee. Maar voordat ze de krat in gaat wil ik nog wel een keer copuleren met die paardenkut!

nordic | 01-08-08 | 14:19

Vlees eters die paardenvlees niet eten vanwege ahhh lievvvv zijn fucking hypocriet

__dictatuur | 01-08-08 | 14:16

Olifantenvlees mag nog wel toch? Er zit aan een olifant toch meer vlees!

Prins_Hendrik_1 | 01-08-08 | 14:15

@nordic 14:08
zullen we ankie d'r benen stiekum afzagen, pleuren we haar in een krat, sturen we dat lijf naar de binnenlanden van argentinië, komt ze terug als fricandel, vreten we een lekkere ankiedel, leeft bonfire trouwens nog ?, of ligt hij ook al in het gezonde snack schap van AH

J.P.Kotallah | 01-08-08 | 14:14

Als paardenknuffelaar en toch al paardenvlees boycotter zeg ik MOOI!

Dan kan ik binnenkort misschien mijn eerste frikandel in jaren eten.

Crusader102 | 01-08-08 | 14:12

J.P.Kotallah 13:50

Je hebt gelijk, ik ben te ver doorgeschoten!

@ Reutel: Zullen we komende zondag paardjes gaan aaien bij Anky van Grunsven in de manege? Mag jij kiezen of je Ankie of een paard met vier hoeven prefereert!

nordic | 01-08-08 | 14:08

nog ff wordt het eten van apenvlees ook nog verboten

deaandacht | 01-08-08 | 14:07

Ik vind een frikandel viesssss man.

monaco | 01-08-08 | 14:06

@Deport 14:03
Ben jij Limlander?

J.P.Kotallah | 01-08-08 | 14:05

Ik heb geen grote broer.

De Peetvader | 01-08-08 | 14:03

Godverdegodver. Als ik dadelijk geen zuurvlees meer bij mijn friet krijg, dan tief ik niet alleen op uit Limburg, maar ook uit de rest van dit aanstaande pauperland.

Deport | 01-08-08 | 14:01

@ Teen | 01-08-08 | 13:30
Ik laat mijn gedachte de vrije loop........*Hinnik*

Duikduivel | 01-08-08 | 13:59

Paard of geen paard, frites zuurvlees blijft lekker.

Peter_S | 01-08-08 | 13:55

:S straks mogen we die arme varkentjes ook niet meer opeten...

brdstck | 01-08-08 | 13:52

Ankie (of Calinero), kom er maar in!

Mongeaulie waarsguwt | 01-08-08 | 13:51

@ nordic 13:44
reutel is ook een newbabie, net als wij, doe dus een beetje aardig tegen hem, wij moeten elkaar steunen, niet afzeiken, pak dan kol.klootoog of zo, die komt uit Epe en is zo snel over de zeik, lacheeeeh.

J.P.Kotallah | 01-08-08 | 13:50

Ik hou ook niet zo van paardenvlees.
Doe mij maar slachtveulens!

gil y gil | 01-08-08 | 13:49

In sommige dorpen is het traditie om tijdens een festiviteit een paard te vierendelen. De dorpsoudste kijkt eerst het paard spreekwoordelijk in de bek alvorens het "Voort!" sein te geven. In vroegere tijden waren het de boerenknechten die het paard uiteentrokken, maar tegenwoordig bindt men elk paardenbeen aan een tractor. Het is altijd de kunst om bij de tractor te staan die het meeste vlees van het paard weet te trekken.

Mahuta | 01-08-08 | 13:47

Yam broodje paarderookvlees.....

Moet ik nu weer naar Limburg voor mijn broodje?

Ik heb het altijd al geweten, Ami's zijn cultuur barbaren!!

harpijen | 01-08-08 | 13:44

@Reutel 12:32

Heb gisteren bij de Keuringsdienst van Waarde wel iets gezien over Argentijns houtskool, misschien ben je in de war met bomen omzagen en paardenbenen afzagen? Ezel!

nordic | 01-08-08 | 13:44

Ik weet niet precies wat ik allemaal voor vlees heb gegeten in China op vakantie, maar het was heerlijk. En paardevlees, mwah ik ben er niet weg van maar het verbieden is je reinste onzin. Wat zijn het toch een mafkezen die dierenactivisten.

langezwans | 01-08-08 | 13:43

Als gevolg van acties van om.Clean Air Nederland en sommige huppeltrutjes,is de verkoop van paardenrookvlees reeds bij wet verboden.

René from the Café | 01-08-08 | 13:42

paarden vlees is gezond en lekker.

vostro | 01-08-08 | 13:41

@Reutel 12:32
HIIIIIIIIIIIIIII Wat een lulstory,kijk dat ze niet lekker met die beesten omgaan is zonder meer een schande, maar poten amputeren,jezus, wat een onzin, gewoon een totaal verbod op het eten van gekweekt vlees, alleen nog maar wild eten , en Reutel, je bent ook toe aan een aluhoedje!!!

J.P.Kotallah | 01-08-08 | 13:40

@ Agent327 | 01-08-08 | 13:30

Heb ik ooit eens gedaan. Stonden er drie weken lang afdrukken van melktandjes in me eikel. Gevalletje eens maar nooit weer.

kolonel klootoog | 01-08-08 | 13:39

Je kan ze ook met een ketting aan de vrachtwagen van het slachthuis binden en er dan heen rijden. Heeft alleen maar voordelen; het is gezond, ze zien nog eens wat van de wereld, en zo kunnen ze goed laten zien dat ze die poten niet voor niets hebben. De laatste 3 kilometer moet je 150 km/u rijden en je hoeft ze niet eens meer dood te slaan!

Biff Eagleburger | 01-08-08 | 13:39

Kroket bestaat volledig uit paardenvlees. Gouden tijden voor de van Dobbetjes en Kwekkebooms als dit verbod naar NL komt...

Jimmeh | 01-08-08 | 13:34

Ik zeg ook altijd uitsluitend paardenHOOFD, want ik wil paardenliefhebbers niet voor de kop stoten...

Vote/View | 01-08-08 | 13:34

okee er staat dus in dat bericht dat ze te lang worden vervoerd zonder af e te te luchten. dat zou dan moeten worden verplicht. dat het dier veel angst en stress heeft tijdens de slacht lijkt me heel logisch, maar dan zou je geen enkel dier meer mogen slachten.

twinsisterjoyce | 01-08-08 | 13:34

Wat moet ik nu op mijn brood doen?

Mijn fietstocht als hard werkende burgerlul met broodtrommel en regenpak onder de elastieken van de bagadrager op weg naar mijn zaaddodende kantoorbaan zal nooit meer hetzelfde zijn!

nordic | 01-08-08 | 13:31

Duikduivel | 01-08-08 | 13:21
Dat laat ik aan je verbeelding over. Ik wil je wel vertellen dat ik niet een hele grote open haard heb.

Teen | 01-08-08 | 13:30

jammer hoor. paardenbiefstuk is heel lekker. Hypocriet ook. Wat volgt, lieve wollige konijnjes? Ik heb zelf twee hele lieve konijnen maar reken maar dat ik ook echt wel een konijntje lust.

twinsisterjoyce | 01-08-08 | 13:30

@kolonel klootoog | 01-08-08 | 13:27
Probeer eens peper in de neus, bij het niezen trekken ALLE spieren samen, lekker, joh.

Agent327 | 01-08-08 | 13:30

@ Biff Eagleburger | 01-08-08 | 13:04

Ik doe alles met veel peper en zout. Zelfs neuken. Peper in het oog, zout op de wonde.

kolonel klootoog | 01-08-08 | 13:27

Idioot, hoe geweldig zou de maatschappij zijn zonder al die activisten.

Hirschi Ballin | 01-08-08 | 13:24

Ach er komt bij ons echt geen verbod op paardenvlees hoor. Net zoals er in China geen verbod komt op hondenvlees op het menu!

ies kultuur!

Wim-Lex | 01-08-08 | 13:24

Misschien let ik niet helemaal op, maar wat is de reden dat ze het gaan verbieden?
De biefstukjes van dit edele beestjes waren vroeger altijd erg lekker.
Ik eet het nu al een paar jaar niet meer maar dat heeft niets te maken met het feit of het wel of niet zielig zou zijn, het ligt gewoon niet bij AH in de schappen.

Wilhelmus Hendrikus | 01-08-08 | 13:22

Frappant;
Omdat paarden benen hebben denk ik (ofzeau)

H.A. Ram | 01-08-08 | 13:22

Als paardevlees verboden wordt moeten ze de tomatenkweek ook verbieden.
Tomaten hebben ook gevoel!

Maja de Bijna | 01-08-08 | 13:21

@ Teen | 01-08-08 | 13:19
Is die steel nodig om het paard te draaien als ie aan het spit hangt, of is dat je houvast tijdens het neuqen?

Duikduivel | 01-08-08 | 13:21

En wat is nou precies de reden dat ze het verbieden?...

Frappant | 01-08-08 | 13:21

@Mahuta | 01-08-08 | 13:16

Alsof een paard in zo'n vrieskist past. Tsss.

Biff Eagleburger | 01-08-08 | 13:20

Op planten leven ook diertjes... dus als je plantje eet vermoord je altijd een diertje, kortom: de VS moet al het eten verbied, zijn we snel van ze af

Arwin | 01-08-08 | 13:19

Oei...... pas op, aanval van links.....
.
*javaanse frikandel naar binnen proppend*

H.A. Ram | 01-08-08 | 13:19

Paarden zijn tof.
Éen van de weinige diersoorten die niet meteen begint te piepen als je ze een bezemsteel in de reedt propt.

Teen | 01-08-08 | 13:19

Blijf van mijn frikandellen af.
Dierenleed á lá.
Maar SLACHTvlees is iets anders. Laten ze zich maar druk maken om egeltjes die kattevoer eten.

eed | 01-08-08 | 13:18

@ schwalbenkonig | 01-08-08 | 13:16

Zijn dat ook paarden. Dressuur- of renpaarden?

Duikduivel | 01-08-08 | 13:17

Pfff.... paardenvlees verbieden, belachelijk. Daar doen ze hier in Noorwegen gelukkig niet aan. Bioindustrie, dat moeten ze verbieden.

* gaat op fiets richting lokale supermarkt om een stukje biologisch walvisbiefstuk te kopen *

Teleurgesteld | 01-08-08 | 13:17

@Radical Rex, dat gezeik over foie gras is ook maar een hoax, ganzen mesten zichzelf in de natuur net zo vet voor ze op trektocht gaan, zie ook hier: www.ad.nl/binnenland/2461999/lsquoIk_v...

Koud flesje Alfa | 01-08-08 | 13:17

En waar laten we al die zadels en hoofdstellen dan, hé. Zeker bij het vuil. Krijgen we daar ook weer een heffing over.

Duikduivel | 01-08-08 | 13:16

Voor het beste resultaat dient een paard levend gekookt te worden. In de betere restaurants kun je je eigen paard uitkiezen, en kun je de kok vragen het voor je tafel te bereiden.
Sommige koks vinden het "humaner" om het paard eerst een uur in de vriezer te leggen alvorens het te koken. Ik ken een kok die erbij zweert om een paard in koud water op te zetten en zachtjes aan de kook te brengen. Doordat het water geleidelijk verwarmt wordt het paard in slaap gesust, en merkt het niet dat het gekookt wordt. Ik vind het maar een sterk verhaal moet ik zeggen.

Mahuta | 01-08-08 | 13:16

*gooit nog 2 mexicano's in de vetpan*

schwalbenkonig | 01-08-08 | 13:16

Dat een paard een edel dier is komt niet omdat paarden zo goed ploegen konden trekken, maar omdat aan een deel van de paardenpopulatie grof geld verdiend werd en wordt. Maar daarmee nog steeds onzin natuurlijk. Paardenvlees is net als al het andere vlees en dus dient het gegeten te worden. Sterker nog, een ware dierenliefhebber wil dat een dier zo goed mogelijk gebruikt wordt, als het paard dan toch leeft en dus dood gaat, is niet opeten (waardoor er weer andere beesten geslacht worden) een belediging.

Maaier | 01-08-08 | 13:14

Vroeger aten we thuis vaak 'paardenbiefstuk'. Ik kan niet echt zeggen dat ik het mis. Geef mij maar biefstuk van de koe.
Het blijft natuurlijk belachelijk dat een paard anders wordt gezien dan een koe of een kip. Als 'zielig' het argument is ga dan voor een verbod op kalfs- of lamsvlees.

Celestial Teapot | 01-08-08 | 13:14

Wellicht beetje overdreven, maar Foie Gras is bijvoorbeeld weer wel belachelijk, fok dat

Radical Rex | 01-08-08 | 13:09

@Highwoodman
Ik ben het helemaal met je eens. We worden allemaal hypocriet omdat een paardje er misschien lief uit ziet, het is gewoon een dier met vlees net zoals een kip. Iedereen eet het vlees maar zodra we er een gezicht van een dier bij zien is het opeens zielig. Misschien moeten mensen eens op een cursus hoe slacht ik een dier en weet iedereen weer dat het normaal is dat je dieren slacht. Echter is een beetje respect op zijn plaats en moeten we overconsumptie proberen te vermijden.

Nick050 | 01-08-08 | 13:08

Als de kindjes er maar van groeien vind ik alles goed..

Thejermaine | 01-08-08 | 13:08

Een paard een edel dier? Dat is ooit verzonnen omdat we toen nog afhankelijk waren van paarden voor vervoer en landbewerking. Er is inmiddels niets edels meer aan. Het beest schijt trouwens overal waar hij loopt of staat. Varkens zijn ook niet onrein. Is ook bedacht omdat varkens concurrenten zijn van mensen qua voedsel (o.a. het eten van bieten en aardappels).

Vlees=vlees.

Rest In Privacy | 01-08-08 | 13:08

En nu we het er toch over hebben, wanneer komt Horse nu eens eindelijk terug met z'n prachthumor?

Koud flesje Alfa | 01-08-08 | 13:08

@reutel(baby) 13:06

van het distributiecentrum zou t niet?

ibifa ho | 01-08-08 | 13:07

Het rauwe hart van een net opgehangen paard smaakt het best vanwege de ruime hoeveelheid adrenaline.

Superior Bastard | 01-08-08 | 13:06

Wat ik overigens erg vreemd vind, deze slacht leidt precies het leven waarvan dierenactivisten willen dat alle slachtdieren het leiden, en nog is het niet goed. De dierenactivisten kunnen me de pot op! Voor mij alleen nog non-scharrel kippen, varkensvlees dat nog nooit licht heeft gezien en ganzenleverpastei.

Koud flesje Alfa | 01-08-08 | 13:06

Paarden zijn edele dieren dus die moeten gegeten worden!!

skaars | 01-08-08 | 13:06

@jacque
Ik weet graag wat ik in me strot duw.
Weten jullie waar de filet american van Appie vandaan komt?

Reutel | 01-08-08 | 13:06

Broodje ros verhaal

magikeenteiltje? | 01-08-08 | 13:05

Ik vind paardenbiefstuk of elka ander soort paardenvleesch zoooo verschrikkelijk vies.
Paardenworst is dan weer wel lekker.

Miss H.Z. Smith | 01-08-08 | 13:05

Wat een onzin actie, weer. Wat is er nou mis met paardenvlees. Of is een paard nou tegenwoordig beter dan een geit, koe of varken? Gaan we nu dieren boven andere dieren stellen? Welke dieren meer recht van leven hebben dan anderen. Een paard is een edel dier, lekker boeiend. Dat heeft een 1 of andere grapjurk jaren geleden bedacht omdat ze ons zo lang geholpen hebben met het omploegen van het land en omdat we met ze mee mochten rijden. Big fucking deal.
Omdat m'n opa verzetsstrijder was, ben ik toch ook nog geen oorlogsheld? Ik zeg, opvreten die beesten. Ze zijn goed te eten.

Highwoodman | 01-08-08 | 13:05

@kolonel klootoog | 01-08-08 | 13:00

Zout? Gadtver.

@Reutel | 01-08-08 | 13:00

Ik was het niet maar, idee = 10, uitvoering = 0.

Biff Eagleburger | 01-08-08 | 13:04

@ Adriaantjeeeeeeuh
Ik ben inkoper bij Appie?

Reutel | 01-08-08 | 13:03

Ik vond het al onverteerbaar dat de Leidse paardenslager Bolle
(geroemd om z'n paardenworst) met pensioen ging en nu alleen
op zaterdagmorgen open is..

HaanzonderkoP | 01-08-08 | 13:03

@ agent327
ik wacht in spanning op deze gebeurtenis af....

ibifa ho | 01-08-08 | 13:03

zo spectaculair was dat paardevlees toch niet, die beesten bewegen teveel dus taaie troep

Herr Kampf | 01-08-08 | 13:02

Dag frikandel...

*rent nu naar sligro voor een voorraadje*

VetteFriet | 01-08-08 | 13:02

Paard is goooeeeeddd!! Op je bord dan.. En in lijm..

Verder zou ik t liefst een mercedes rijden met een hoefijzer in de grill.. Supervet man!

VriendAppelmoes | 01-08-08 | 13:02

Oke dan zit er niks anders op dan m'n honden dierenactivistenvlees te gaan voeren voor de benodigde afwisseling.

Koud flesje Alfa | 01-08-08 | 13:02

Paardenvlees heeft vele voordelen op groen en economisch gebied. Een paard graast efficiënter, laat bij mijn weten minder methaanhoudende scheten en het vlees is goedkoper dan van een koe. Bovendien is een paardenbiefstukje erg lekker, er zit veel meer smaak aan dan aan rundvlees.

henriette | 01-08-08 | 13:02

@Reutel, heel goed! Maar waarom dan toch die research naar de herkomst van dat eten? Zometeen krijg je misschien nog medelijden met die beesten!

Claude Jacque | 01-08-08 | 13:02

Treurig. Als je enerzijds bedenkt dat een paard niks anders is dan een rappe koe en anderzijds dat paardenvlees hartstikke lekker & gezond is, vraag je je af waarom mensen er iets op tegen hebben.
Maar, omdat ik me nét zat af te vragen wat ik vanavond ga eten: een biefstukje van de paardenhaas (met frietjes en sla). Mjammiedeprammie !!!

Nappert | 01-08-08 | 13:01

Zelfs ik als paardeneigenaar zou het onzin vinden om het slachten van paarden te verbieden. Veel mensen houden van paardenvlees en de meeste hebben niet zo'n rot leven gehad als andere slachtdieren.

Olive | 01-08-08 | 13:00

@Reutel | 01-08-08 | 12:32

Lul eens even niet zo uit je nek. De paarden worden ter plaatse in Argentinië geslacht en ontbeend. Paarden kunnen helemaal niet goed tegen groeihormonen, dus waar je je bullshit vandaan haalt is mij een raadsel.

Adriaantjeeeeeuh | 01-08-08 | 13:00

gerookt is paardenvlees best heel erg lekker.

Magic Jack | 01-08-08 | 13:00

@ Truttebol | 01-08-08 | 12:56

Dat is een bekend gegeven bij boeren, dat ze niet veel begrijpen. Tongen?

@ Biff Eagleburger | 01-08-08 | 12:56

Ik neem wel eens een shetlandpony mee voor tijdens de lunch. Steek ik een kebabijzer zo *PAF* de oogbol in en als dat beest dat heel hard aan het hinniken is trap ik z'n poten onder dat dikke lijf vandaan en snij ik hem de strot door. Bakken in hete boter met veel peper en zout.

kolonel klootoog | 01-08-08 | 13:00

@ibifa ho | 01-08-08 | 12:57
Met een beetje mazzel krijg je op korte termijn de hoofdprijs.

Agent327 | 01-08-08 | 12:59

Het moet toch niet gekker worden.

Dieren hebben rechten maar ook de plicht zich te laten opeten.

spinoza | 01-08-08 | 12:58

Ik heb vast jullie stylesheet opgegeten.

ZouteZeeuw | 01-08-08 | 12:58

He Hoxha,
je kunt dan wel professer zijn, maar harTstikke schrijf je toch echt zo!

arie-vlug | 01-08-08 | 12:57

zeg, waarom heb ik niet zo'n huilie?

ibifa ho | 01-08-08 | 12:57

Het liefst steek ik een levend paard in de fik en snij er dan hapklare stukjes vanaf. Er gaat niets boven vers vlees.

Biff Eagleburger | 01-08-08 | 12:56

@ Claude
Nee ben geen veganist. Geef mij maar een kroketje of een staaf gemalen koeiekut!

Reutel | 01-08-08 | 12:56

Nu ja, aan de Soylent Green dan maar. Op naar de Europese Heilstaat!

Murdockyoufool | 01-08-08 | 12:56

Dierendiscriminatie!! Een koe mag wel lijden en een paard niet? Een koe is goed genoeg om op te eten maar een paard is er te edel voor?

Als veehoudster begrijp ik hier niet veel van.

Truttebol | 01-08-08 | 12:56

wat een flauwe zeik, we zullen toch zeker wel iets moeten eten. gewoon naar de slacht met die beesten

lelijkevent | 01-08-08 | 12:55

ben niet vies van een stukje paardenvlees, vlees is vlees en meer niet.
maar ik vind wel dat al het vee op een fatoenlijke manier behandelt moet worden en op een vriendlijke manier aan zijn eind komen

Dj DD | 01-08-08 | 12:54

Godverdomme, m'n stoverij! Mijn stoverij!

Murdockyoufool | 01-08-08 | 12:54

Voor mensen kleiner dan, laten we zeggen 1m 65cm, is een broodje pony mischien een optie..

MichieldeMuiter | 01-08-08 | 12:54

@Reutel, maar ben je nou veganist of niet?

Claude Jacque | 01-08-08 | 12:53

en wat gaan we dan doen met alle afgeschreven bonfires?

pietjepaulusma | 01-08-08 | 12:52

Na het roken wordt nu vlees verboden... ff kijken, wat kunnen we nog meer verbieden? Oh ja, te weinig bewegen, daar moeten we de burger ook voor behoeden. Enz enz enz

Terra-jin | 01-08-08 | 12:52

JanVergoor | 01-08-08 | 12:47
grabbel | 01-08-08 | 12:49
Moet toch echt eens met tien vingers leren typen.

grabbel | 01-08-08 | 12:51

Paarden hebben poten en een kop! Godverredomme!

En daar is eigenlijk alles wel mee gezegd. De lulkoek dat een paard een edel dier is, is net zo belachelijk als het idee dat varreke onrein vreten zou zijn.

kolonel klootoog | 01-08-08 | 12:51

Die bambificatie gaat echt te ver nu. Aan de ene kant protesteren dat bioindustrie dieren een beter leven moeten hebben, aan de andere kant het vlees verbieden van dieren die hun hele leven vertroeteld en geknuffeld zijn. Hier raak ik wakker dier kwijt in hun logica.

HJdeT | 01-08-08 | 12:51

paard met komkommer, mmm

behoorlijk | 01-08-08 | 12:51

Paard is een edel gerecht. Paardenbeen (x4) aan het spit is een ware "crowd pleaser". Stoofpotje van paardenhoofd gaat er goed in na een uitputtende jachtpartij in den barre koude. Het meest ondergewaardeerd zijn de edele delen van het Paard. In bier gemarineerde paardenklabanus op Vlaamsche wijze, geserveerd op een bedje van stoofperen bijvoorbeeld is een traditioneel familiegerecht. (Wie is toch die man die elke zondag de paardenlul aansnijdt?)

Mahuta | 01-08-08 | 12:51

@ThijsDoetRaar | 01-08-08 | 12:39
Amen.
Als ik IETS nog irritanter vind dan het eeuwige gezeik van veganisten / vegetariërs en andere dierliefhebbende zeloten over dat "verschrikkelijk barbaarse gedrag van dierenslachting voor menselijke consumptie", dan is het wel het gezever van mensen die een onderscheid maken in welk vlees we wèl en welk vlees we niet mogen eten. Ik las laatst dat ze in China hond van het menu hebben gehaald omdat al die westerlingen er tijdens de Spelen wel eens van zouden kunnen schrikken. What the fuck? Dus het is okay om een varken te slachten en op te eten, maar niet om hetzelfde te doen met een hond (qua intelligente in lagere rangorde dan een varken)? Rot toch op.

De Vrolijke Kaafir© | 01-08-08 | 12:50

@im1nr1
nee hoor, heb 12,5 jaar als kok gewerkt in het verleden en ben geinteresseerd in de herkomst van ons eten. Ik weet wel dat de meeste mensen niet weten wat ze eten en dat vind ik erg triest. Ben dan ook een voorstander van programma's als keuringsdienst van waarde

Reutel | 01-08-08 | 12:50

@ Reutel | 01-08-08 | 12:32

Bedankt. Ik wist niet dat Argentijnen zo efficiënt met de beschikbare ruimte omgingen.

grabbel | 01-08-08 | 12:49

GS geen telefoonboek maar wel een kookboek?

Agent327 | 01-08-08 | 12:49

tis tof fokking nie meer normaal,,

enwaaromdanwel | 01-08-08 | 12:49

mens = vleester
paard = prooidier

Doc Faustus | 01-08-08 | 12:49

Nou, het eerste verbod op een etenswaar komt er dus aan.
Geen paardenrookvlees meer op m'n broodje 's ochtends, snif.
Het einde is nabij voor Nederland...

Studeerdert | 01-08-08 | 12:47

@reutel: Da's wel lekker efficiënt. Ik hou niet van paardenvlees, maar wegens mijn voorliefde voor efficiëntie zou ik er bijna aan beginnen.

JanVergoor | 01-08-08 | 12:47

Zonde! Paardebiefstuk is lekker en gezond. Het wordt vaak aangeraden bij ziek-, zwak- en/of misselijken.

barq | 01-08-08 | 12:46

Geróókt paardenvlees kunnen we dan als eerste vergeten........

JumboXL | 01-08-08 | 12:45

@ Reutel | 01-08-08 | 12:32

Of u bent vegetariër , of u vertegenwoordigd partij voor de dieren ?

im1nr1 | 01-08-08 | 12:45

gebakken aardappeltjes met appelemoes en een retemalse paardenbieftuk in den roomboter gebakken.
En bij de genever een lekker stukkie paardenrookworst...........

Opa-Buiswater | 01-08-08 | 12:45

De frikandel zal nooit meer worden wat ie ooit was!

Voorbumberklevert | 01-08-08 | 12:44

tartaar van paardenvlees met tandoori-aardappelsch
ingrediënten:
Paardenvlees
Kapperappeltjes
Pijpajuin
Worcestersaus
Mayonaise (eidooier, mosterd, olijfolie)
Vastkokende aardappel
Rocketsla
Parmesan(schilfers)
Tandooripoeder of tandooripasta
bereiding:
Stoom de aardappelen in de schil; laat afkoelen, pel ze en snij in dunne schijven.
Hak de paardensteak heel fijn. Meng onder fijn gesneden kapperappeltjes en pijpajuin. Overgiet met worcestersaus (naar eigen smaak) en meng er op het laatst een weinig mayonaise door. Schik de tartaar in het midden van het bord.
Bak de aardappelschijfjes in olie en overstrooi met tandooripoeder. Bakken tot ze krokant zijn.
Beleg de tartaar met de aardappelschijfjes.
Omring de tartaar met rocketsla en enkele parmesanschilfers. Geef eventueel nog een draai aan de pepermolen.

Jacob Creutzfeldt | 01-08-08 | 12:42

Al werden paarden gefokt voor de slacht, dan zou ik ze nog eten. Vlees is vlees. En lekker vlees is nog lekkerder.

Anyway, hier in China kun je nog steeds alles krijgen. :)

BigBabou | 01-08-08 | 12:41

Nou ja, dan haal ik mijn paarde(n)biefstuk wel uit België of Duitsland.

ikweetgeennicknaam | 01-08-08 | 12:40

ik heb er ook totaal geen problemen mee. Mar vertel het aan een willekeurig paardemeisje en ze barsten spontaan in tranan uit

Reutel | 01-08-08 | 12:40

Het interesseert me werkelijk geen ene moer waar mn vlees vandaan komt, zolang het maar lekker is en ik er niet ziek van word.
Dieren bevinden zich nu eenmaal lager in de pikorde en dat moeten die freaks zich eens realiseren. We zijn omnivoor en het is dus volstrekt normaal dat we dieren slachten om op te eten.
Paardenvlees is gezond vlees, dus een extra argument om het te eten. En wat al gezegd is: het zit al in zoveel snacks, dat blijkbaar niemand het erg vindt.

ThijsDoetRaar | 01-08-08 | 12:39

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:38

flowert | 01-08-08 | 12:36

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:39

Alles wat poten heeft, mag gegeten worden. Behalve tafels, gay-bars en letters dan, of Den Haag, maar de rest is wel eetbaar.

sjaakdeslinksesul | 01-08-08 | 12:38

Gepocheerde ijsbeer is min favoriet

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:38

Doet snel zijn paard in de auto met de raampjes dicht. Al die hongerige reaguurders hier.

grabbel | 01-08-08 | 12:38

@Reutel, het vlees smaakt er niet minder om toch?

Claude Jacque | 01-08-08 | 12:38

koeien zijn ook lief en aaibaar.
Ik stem voor gelijke rechten voor koeien en paarden.
Samen in de wei, samen in de frikandel.

BTK | 01-08-08 | 12:37

Ik vind de meeste bedreigde diersoorten lekkerder, maar als die even niet voorradig zijn voldoet paard meestal ook wel naast de aardappeltjes en de sperziebonen..

flowert | 01-08-08 | 12:36

Liet ik vorige week mijn paard uit, was die poepschep weer te klein...

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:35

nou inderdatio, ben ik het helemaal mee eenswat je zegt

AndePan | 01-08-08 | 12:35

@Vogelbeest | 01-08-08 | 12:31
Zoo, wat en diepgaande en originele post. Heb ik nog helemaal nooit gelezen Hulde voor je originaliteit.

Agent327 | 01-08-08 | 12:34

Als ik naar de website van "Wakker Dier" kijk, dan krijg ik juist erg veel culinaire inspiratie.

Dr. Dragan Dabic | 01-08-08 | 12:34

In 0031 zal paardenvlees nooit verboden worden. Er kan echter wél een speciale belasting op geheven worden. Wouter Bos vindt daar wel iets op.

Vogelbeest | 01-08-08 | 12:34

Dat wordt paardenvlees vanavond :)

sporry | 01-08-08 | 12:34

@ myself
vinden = vindt

Frietketel | 01-08-08 | 12:33

Wat is er nu precies tegen paardenvlees? Uit de site van Wakker Dier begrijp ik dat voor hun alleen de aaibaarheidsfactor telt. Wat een geluk zeg.

Boer Harm uut Twente | 01-08-08 | 12:32

Ach… Zoals de meeste van jullie niet weten (komt binnenkort op tv bij de keuringsdienst van waarde), komt het paardenvlees van onze kroketjes hoofdzakelijk uit Argentinië. Bij jonge veulens worden daar, vlak na de geboorte, de benen geamputeerd. Dit heeft alles te maken met het effectief omgaan met ruimte. Vervolgens worden de veulens klem gezet in een soort van kooi/legbatterij, met hun hoofd door de tralies. Op deze manier kunnen ze niet omvallen. Deze kooien stapelen ze tot 6 hoog op in stallen van speciale fokboerderijen. De veulens krijgen speciaal krachtvoer en zijn na 8 maanden al slachtrijp. Met kooi en al worden ze op de vrachtauto door de binnenlanden van Argentinië naar de kust vervoerd. Van daar gaat het verder per schip naar Nederland. De slacht vindt plaats op internationale wateren. Daar heb je namelijk geen hygiëne regels of controleurs en het afval kan gewoon over boord. Als het schip in Nederland aankomt, is het vlees netjes diepgevroren verpakt in grote dozen. Vervolgens maakt Appie er de meest heerlijke kroketjes van!
Smakelijk eten!

Reutel | 01-08-08 | 12:32

Wat is het alternatief? Alle paarden die 'op' zijn de oven in?

pridsdivd | 01-08-08 | 12:32

De een of andere groep paardenbeffers vinden het jammer dat ze een paard in de “filet pure” draaien en niemand mag nog knol eten.
Zelf prefereer ik een stukje rund of varkensreedt. Het is wel idioot dat nu voeding al te lijden heeft onder de “hype-industrie”.

Frietketel | 01-08-08 | 12:31

Wat een onzin. De keuze om paardenvlees te eten is toch aan elk individueel? Niets hoeft.. nah ja een paard dan wel.

Eet ze alleen niet allemaal op. Te paard! Te paard! We zijn verraden!! Klinkt zo lekker.

grabbel | 01-08-08 | 12:31

Het wordt tijd dat dat verbieden verboden wordt!

Vogelbeest | 01-08-08 | 12:31

Gaan we toch met zijn allen naar de wettelijk vrijgestelde halalslager.
10 euro een heel kilo naar keuze, moet je het alleen thuis nog in grill- of bakbare stukken snijden.

Sikkeneur | 01-08-08 | 12:30

Aangezien de economische waarde van paarden bij een verbod aanzienlijk zal dalen, zullen er een hoop geslacht worden. Dus echt lekker zinvol.

witwas | 01-08-08 | 12:30

Neem een ruime braadpan, smelt de boter en doe het paard er in....

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:30

Kudtbeesten, ze schijten je hele huis onder en stoten alles van tafel

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:30

Het haalt het niet bij nuchter kalf, maar een doodgeknuppeld paard kan lekkere hachee opleveren.

Conan de Rabarber | 01-08-08 | 12:28

Niet alleen is paardevlees hardstikke lekker, er is verder ook geen vlees waar je zulke lekkere jus van krijgt! Kortzichtige maatregel dus weer.

Frederik Puntdroad | 01-08-08 | 12:28

Een dier is een dier en kan gegeten worden dus waarom een paard niet en een koe, schaap, kip, konijn, varken of geit wel? Ik hou van vlees en blijf het eten hoe zielig sommige mensen het ook vinden en als ik naar het platteland moet gaan om illegaal een mals stukje paardenkogel te krijgen dan doe ik dat!

TijnZ | 01-08-08 | 12:28

Veulenbiefstukjes mogen nog wel neem ik aan. Zo'n dartel veulentje is veel lekkerder als een ouwe taaie knol.

loere bats | 01-08-08 | 12:26

frietje zuurvlees :P

Het_leuke_zuiden | 01-08-08 | 12:26

het grootste bestanddeel van frikandellen knakworsten en andere onbestemde vleesjes, is nog altijd kuikenseparatoren vlees, van waar de haantjes en de hennetjes gescheiden worden, een haan legt immers geen eieren. en een legkip groeit ook niet op tot kipfile.

DJmarco | 01-08-08 | 12:25

Ik heb een hekel aan boe-roeperts die zonder gegronde argumenten mij mijn paardenbiefje ontnemen. Wat een triest gezeik zeg.
En daar houdt het niet bij op natuurlijk. Mafkezen als die van Wakker Dier zullen, als ze eenmaal een verbod op paardenvlees voor elkaar hebben, door gaan voor een algeheel vlees-eet-verbod.
Gevolg daarvan: een koeienoverschot en dus nog meer broeikaseffect.

Adriaantjeeeeeuh | 01-08-08 | 12:25

@Teen | 01-08-08 | 12:10
huh??? Geen veulen kudtje?

Agent327 | 01-08-08 | 12:23

* neemt een hapje soylent green *

Hellsmurfje | 01-08-08 | 12:23

Niks lekkerder dan een paardje op zijn tijd. Net zoals kuikentjes, haantjes, kipjes, kalfjes, pinkjes, koetjes, stiertjes, lammetjes, rammetjes, schaapjes, bokjes, geitjes en eendekuikentjes, eendjes, haasjes, konijntjes, hertjes, struisvogeltjes, katjes en hondjes.

Ze moeten van me vlees afblijven die teringactivisten. Anders komen ze bij mij op het lijstje!

Booka | 01-08-08 | 12:22

Als die anti-groepies zo door blijven gaan zien we er binnenkort allemaal uit als bleke aliens

Claude Jacque | 01-08-08 | 12:22

Paardenvlees is inderdaad erg lekker. Als het verboden zou worden zou je het alleen maar de illegaliteit in drijven. Dan gaat iedereen stiekem thuis zijn paard slachten of bij illegale paardenslachterijen. En waarom trouwens zijn paarden zieliger dan koeien ofzo ik noem maar een diersoort...? Het is mij totaal onbegrijpelijk.

Robert Irving III | 01-08-08 | 12:21

even een newbie test

Leipe strontvlieg | 01-08-08 | 12:21

Paardenvlees is verboden geworden in de VS omwille van een paar senatoren uit het zuiden die zichzelf nog cowboy waanden. Ies traditie. Zoiets hebben wij hier niet. Hoewel de zielige-dieren-lobby er natuurlijk een soort van punten-lijstje op na houdt; ieder gezet vinkje is eer eentje, tenslotte. En voor de zielige-dieren-lobby is onze huidige uitvoerende macht, gek genoeg, ietwat gevoelig.

Niet voor Jan | 01-08-08 | 12:20

@VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:18
... moet je lopen... of op de fiets...

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:19

Ook voor hem moet dit een feestdag zijn:
http://www.sporting-heroes.net/football-heroes/displayhero_eurochamps.asp?HeroID=27463

Superior Bastard | 01-08-08 | 12:18

Dan zal ik dus grootmoeders paardenkopstoofschotel moeten gaan missen...

Doofpot | 01-08-08 | 12:18

@Teen | 01-08-08 | 12:10
Toch wel van een pony hoop ik, anders ben je toch echt van je geloof gevallen.

blinde kip | 01-08-08 | 12:18

Paardenbiefstuk is anders erg lekker. Of paardenparikaworst. (rent naar de slager..)

Petrus de Rewa | 01-08-08 | 12:18

Er zal maar revolutie uit breken en de paarden zijn op....

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:18

Jammer, sinds kort ligt er bij mijn Albert Hein weer paardeworst bij de vleeswaren.
Ideaal voor de klant met een klein budget: nog goedkoper dan gekookte worst en lager in vet vanwege de 35% paardevlees die erin zit.

Andreas B. | 01-08-08 | 12:17

@kopjekoffie | 01-08-08 | 12:14
Bij jullie roepen de paarden "Boeh" in de wei?

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:17

paarden biefstuk van duindigt heerlijk . 1 had ze poot gebroken bij een race ,mijn lokale slager had het hele renpaard gekocht ,toen gaf hij mij een belletje en ik in galop naar mijn slagertje toe . kilo biefstuk van de haas (heerlijk )

r00nus | 01-08-08 | 12:16

*Hans Teeuwen modus aan
Máár dames en heren, er waren ook mensen, en daar wil ik me bij deze graag van distantiëren, dat waren mensen die vond het leuk leuk, die om als dat het paard dood op de grond lag om dan.... het dode paard... in de reet te neuken! Ja, maar daar hou ik niet van. Dat heb' met sport helemaal niks te maken!
*Hans Teeuwen modus uit

man on the edge | 01-08-08 | 12:16

dus mr. ed kan eindelijk uit z'n schuilplaats komen?

von sokkenstopfen | 01-08-08 | 12:15

Stop de Bambificatie van het paard!

artbrut | 01-08-08 | 12:15

Een goed paard is een dood paard, eet smakelijk!

Fleauxe | 01-08-08 | 12:15

Paarden... het zijn toch net koeien maar dan net iets anders?
Ik geloof vernomen te hebben dat ze in de States dit verbod mede hebben bewerkstelligd vanwege de histotische waarde van paarden in de Amerikaanse geschiedenis. K vind t ook niks eigenlijk, paardenvleesch.

Flowers | 01-08-08 | 12:15

Als het niet meer in de winkel te koop is loop ik toch een weiland in en snij een mals stukje paerde biefstuk versch van het mesch.

dagrunge | 01-08-08 | 12:14

Doe mij effe een broodje rosbief, broodje tartaar uitjes, lekker broodje warm vlees uh.. glaasje karnemelk erbij .. iemand verder nog wat..?

kopjekoffie | 01-08-08 | 12:14

Och, paardenvlees is toch al niet echt te kanen. In frikandellen proef je ze niet zo. Moeten ze maar wat anders verzinnen met die beesten. Afknallen mogen ze ze van mij wel. Het is jammer dat koeien zo lekker smaken, want die gun ik het eigenlijk weer niet.

Van Druten | 01-08-08 | 12:14

Met een paard van 2pk heb je trouwens goud in je handen...

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:14

Muildier is toch ook een soort paard. Is dat niet lekker dan?

RobbieG | 01-08-08 | 12:14

En wat is er nou precies mis met het eten van paardenvlees? Kan iemand mij dat ook nog uitleggen? Ik snap er niks van. We vreten zo'n beetje alles dat leeft en een paard is een probleem?

artbrut | 01-08-08 | 12:14

... waarom wordt het verboden dan?
is een paard zieliger dan een koe, neen
Dus beter laten ze mij en m'n frikandellen gewoon met rust.

virusz | 01-08-08 | 12:14

You can't take away a man's meat. Beest is een beest. Bovendien zijn er ook zat paarden die worden geslacht als je niet meer capabel zijn om te kunnen sporten.
Ik wil wel eens compensatie voor dit milieugezeik. Ik wil een verbod op mileuactivisten, milieuorganisaties en hybride auto's. Achtelijk gedoe. Waarom krijgt een kleine groep werkschuwe, ongezonde en lelijke proleten zo veel macht? We kunnen ze makkelijk platmeppen. Ze eten toch geen vlees. (kom maar met je soja-muscles).

50Caliber | 01-08-08 | 12:13

Iemand het waarom?

BroncO | 01-08-08 | 12:13

Ik zou niet weten waarom ik GEEN paardenvlees zou eten. Smaakt prima, liev of niet liev is niet van belang.

Ongelovige atheïst | 01-08-08 | 12:13

... En dan joegen we het paard strategisch in een hoek...

... Van de stal ...

CrazyBertje | 01-08-08 | 12:12

Binnenkort zijn we allemaal vegetariër .

im1nr1 | 01-08-08 | 12:12

neeee... moet natuurlijk wel geregeld een frietje zoërvleesj kunnen eten

waldheini | 01-08-08 | 12:12

Ik vreet die veganisten nog eens op, al ben ik bang ben dat ze smerig smaken.

Psycotix | 01-08-08 | 12:12

Wat zal ze blij zijn:
http://www.eyes-2004.info/fileadmin/images/testimonials/ankyVanGrunsven_125x145.jpg

Superior Bastard | 01-08-08 | 12:11

Mooi, paarden zijn eng (want veel te groot om in de stad te mogen lopen), dus die moet ik niet op mijn bord. Verder zijn ze vies want er zitten altijd politieagenten op...

hendrikjandetuinman | 01-08-08 | 12:11

In hilversum zat er nog een paardenslager. Mijn moeder haalde daar altijd een worst van paardenvlees. Dat was pas echt heel erg lekker. Laat ons dan toch maar de paarden slachten na bewezen diensten.

Geweldloos verzet | 01-08-08 | 12:11

Wat een onzin zeg. Is niks anders dan vee zoals koeien en schapen. En wat moet er dan met alle kreupele en oude paarden gebeuren? Kan je nu nog perfect worst en rookvlees van maken. Hypocriete bullshit weer. Paardenbiefstuk schijnt trouwens erg lekker te zijn heb ik me laten vertellen. Moet ik dan maar snel nog een keer proberen.

beetjemoe | 01-08-08 | 12:11

Een dood paard valt beter dan een pak spijkers...

VanFrikschoten | 01-08-08 | 12:11

@Teen | 01-08-08 | 12:10

Een stukje? en toen ging je kokken?

Behangdelul | 01-08-08 | 12:10

Schapenvlees wordt vast niet verboten.

blinde kip | 01-08-08 | 12:10

Als het alleen over het rookvlees van deze dieren gaat vind ik het terecht. Laat het duidelijk zijn. Dieren horen niet te roken, behalve op de BBQ.
@Superior Bastard | 01-08-08 | 12:08 Heeft u de receptuur van dit feestmaal?

DrogePoepSteek | 01-08-08 | 12:10

Ik heb gister nog een stukje paardenlul in mijn mond gehad.

Teen | 01-08-08 | 12:10

Belachelijk, een paard heeft tenminste een redelijk leven gehad voordat het geslacht wordt. (beetje rond hobbelen met zo'n huppelkudt op je rug)
Een stuk beter dan de carrière een koe of een varken.

man on the edge | 01-08-08 | 12:09

Wat is het verschil tussen paarden en koeien, afgezien van enkele details en het feit dat een concour hippique met koe alleen in een humoristische setting past?

Inert | 01-08-08 | 12:09

Smakelijk allemaal!!!

reargentura | 01-08-08 | 12:09


@Tobi | 01-08-08 | 12:07

NOU EN, als zo'n beest aan het einde van het latijn is dan is er niks mee om hem op te eten, of wil je nog meer voedsel verkwisten en extra koeien kweken en het milieu nog meer verpesten?

Kloothommel jr | 01-08-08 | 12:09

paarden edel? welke mafkees heeft dat bepaald dan?

Piet Leut | 01-08-08 | 12:09

Jammer, een gesnipperde paardenvagina met een gefruit lenteuitje op een bedje van ruccola is niet te versmaden.

Superior Bastard | 01-08-08 | 12:08


toppunt van verkwisting, nee we eten de paarden niet op als ze aan het einde van het latijn zijn, nee we gooien het gewoon weg en eten extra koeien op wat dus op een dubbele belasting voor het milieu neerkomt.

Kloothommel jr | 01-08-08 | 12:07

Paarden zijn edele dieren en dus niet om op te eten
Er blijft genoeg ander vleesch over om de maag mee te vullen

Tobi | 01-08-08 | 12:07

Het is vrijdag krokettendag... niets of niemand kan voorkomen dat ik zometeen een heerlijk broodje kroket ga verorberen... ook niet het feit dat er paardenvlees inzit, doe ik er gewoon wat extra mosterd op!

bo-oz | 01-08-08 | 12:07

Kortzichtige paardenlullen, die dierenrechtactivisten

Pilsvogel | 01-08-08 | 12:06

Als het aan wakker dier ligt vreten we met zijn allen over 10 jaar alleen nog maar gras. Maar dan komt green peace er in en die zegt dat dat weer slecht is etc, dus vreten we over 10 jaar helemaal niks meer! Lang leve het hippyism....

Behangdelul | 01-08-08 | 12:06

Paarden zijn lief, en helaas voor hun, lekker..

IkBenWeerloos | 01-08-08 | 12:06

Als ze de varkenskudtten maar niet vervangen in de frikandellen, vind ik het best.

kneuterzak | 01-08-08 | 12:06

Paasrd is gewwon een beest met kop en poten. Mits goed bereid zeer goed te beren!

Zippy | 01-08-08 | 12:06

Belachelijk. Alleen om dat het zgn. 'edele dieren' zijn? Een koe krijgt van mij meer respect dan zo'n knol.

XverderNix | 01-08-08 | 12:05

Paarden zijn er om over hekjes te springen en om mee te dansen, toch Ankie?

Doe-eens-rustig | 01-08-08 | 12:04

Gelezen in Fla: If God didn't want us to eat animals, then why did he make them out of meat?

Conan de Rabarber | 01-08-08 | 12:04

En voor koeien, varkens en kippen is het niet zielig genoeg ofzo?

Lang leve het vrije westen..

verzworvenmegool | 01-08-08 | 12:04

Waarom mag nu wel een koe vreten en een paard niet, wat een onzin toch!

Jostie39 | 01-08-08 | 12:04

Dierenrechtenactivisten zijn de dood voor het oerwoud (Flora). Ze zijn vegetarisch en hebben daarom veel vleesvervangers nodig -> voedel op soja basis. En waar komt al die soja vandaan? Juis ja van omgekapte oerwouden. Leuk joh die kortzichtige dierenactivisten.

Zuma | 01-08-08 | 12:03

pokke paarden

Piet Leut | 01-08-08 | 12:03

*Begint maar alvast op sla en wortels te knauwen*

vlammetjuh | 01-08-08 | 12:03

Paard staat voor mij gelijk aan koe, ook al hebben ze een "hoofd". Wel laat ik het denken aan een paard over omdat ze een grotere kop hebben dan ik.

Joeper de poeper | 01-08-08 | 12:03

Dat worden gouden tijden voor de lijmfabrieken.

de visser | 01-08-08 | 12:03

Tsja, aaibaar he: paarden.

plaklul | 01-08-08 | 12:02

Kom er maar in Robin Hood.

Conan de Rabarber | 01-08-08 | 12:01

Pff, vlees is er om te eten, wat moet je er anders mee doen

Paulus de Boslim | 01-08-08 | 12:01

Goed werk. die frikandelen van de febo waren toch al niet te eten...

\_"_/ | 01-08-08 | 12:01

Broodje frikandel speciaal... lekkerrr

stuyterkuycken | 01-08-08 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken